Je hebt wel gelijk ja, het duurt ook best lang om in te laden. Maar is er anders niet een mogelijkheid om naast een paar recente foto's alleen de LINKJES van de foto's in de OP te zetten, zodat je ze wel gewoon kunt aanklikken? En anders idd maar naar het vorige deel linken.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 14:24 schreef Brighteyes het volgende:PM!
Maar ik blijf er heel even met mijn handjes vanaf. Ik denk/vind nl. zelf dat er veel te veel in staat en dat hij dus een beetje opgeschoond mag worden, maar aangezien dit mijn forum niet is ga ik daar ook maar niet zomaar aan beginnen. Heeft iemand een suggestie van hoe dit zo kunnen?
Ik zou bijv. zeggen alle foto's uit het vorige topic. En dan de vorige op dus niet mee-kopieren. Mensen kunnen zelf terug kijken toch?
Ik vind de onderste eigenlijk best lief, hij ziet er wat onzeker uitquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 14:22 schreef nein het volgende:
Van de week zou ik met een studiegenoot verder gaan werken aan de scriptie...alles ging goed, tot ik hem vertelde over dit topic. Meteen een stapel muffins gebakken en bij gebrek aan kleurstof hebben we gekleurde spekjes gekocht om MMF mee te maken![]()
En dit is het grandioze resultaat![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Ik beloof dat ik beter mn best zal doen op het volgende baksel
(edit: ze smaakten trouwens megamega zoet...bah...biscuitdeeg zal waarschijnlijk al een stuk beter smaken dan een muffin)
daar moet vast mixxen staanquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 15:54 schreef Nouwk het volgende:
'Alles minimaal 10 minuten op hoogste snelheid
Wat mij betreft zeker weten! Ben benieuwd!quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 17:41 schreef maok het volgende:
Ik ga zo hartige cupcakes maken met versiering, mogen die hier ook?
Het staat vast in een van de vorige topics, maar misschien mag het ook even zoquote:
Nee, die lagen per zak van 18 bij de kruidvat mijn naam te roepenquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 19:56 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Het staat vast in een van de vorige topics, maar misschien mag het ook even zo: heb jij die Hello Kitty's zelf gemaakt?
He, ik hoopte al dat je ze ergens had gekocht, maar Kruidvat is dan weer minder, die hebben niet zo'n constant assortimentquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 20:51 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
Nee, die lagen per zak van 18 bij de kruidvat mijn naam te roepen
Ik hoop goed. Ziet er mooi uit. Ruikt lekker. Het hoort toch niet zo hoog te zijn zeg maar?quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 13:50 schreef PM-girl het volgende:
Ingrid, hoe is het met jouw taart gegaan?
Zo niet kan je een dijkje spuiten van botercremequote:Op woensdag 8 oktober 2008 22:01 schreef ColdFeet het volgende:
CuteMaar is dat toetje stevig genoeg voor zo'n laag? Hoe had je dat gedaan?
Banaan of ananas? Laagje ananasjam of zo of bananenmousse (met plakjes banaan)? Vanille kan ook gewoon.quote:Op zaterdag 11 oktober 2008 19:48 schreef PM-girl het volgende:
Wampi, als je wilt kneden met je handen maar het plakt te erg, kun je je handen van tevoren invetten met bijvoorbeeld bakspray van Dr. Oetker. Dit werkt erg fijn!
Ik spuit er ook de tafel mee in en de deegroller voordat ik ga rollen,
Ik wil volgende week een AH-kapsel verwerken tot een taart, met in elk geval kokossmaak.
De kapsels kan ik wegens droogte overgieten met malibu had ik bedacht, maar wat is daar lekker bij als vulling? Chocola, maar dat vindt het slachtoffer niet zo lekker volgens mij. Kokosbrood kan ook, maar dan wordt het wel een kokoshap.
Ik zoek die dingen in elke AH waar ik kom, maar kan ze nergens vindenquote:Op zaterdag 11 oktober 2008 19:48 schreef PM-girl het volgende:
Ik wil volgende week een AH-kapsel verwerken tot een taart
Die is echt superhandig, die heb ik ook! Staat ook een handige diameter verdeling op zodat je precies kan zien of je nog verder moet uitrollen...quote:
Nee hoor, als je bakplaat gewoon plat is gebeurt dat niet...maar k doe er voor de zekerheid altijd aluminiumfolie onderquote:Op maandag 13 oktober 2008 22:13 schreef Merel het volgende:
Ik bedoel, als er geen onderkant onder zit (zoals bij een springvorm), dan loopt al het taartdeeg (of hoe noem je dat?) er toch onderuit?
Zal ik die voor je halen?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 15:43 schreef ColdFeet het volgende:
De Lidl in Belgie heeft dat allemaal nietIk wil ook een draaibare schaal, en een siliconenmatje
Ja echt?quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:36 schreef DarkElf het volgende:
kan me juist voorstellen dat dit ook echt iets voor jou is mk
ik heb een groot gebrek aan (of wellicht wel helemaal geen) geduld, en zelfs dan is het leuk om te doenquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 16:34 schreef mascara-klodder het volgende:
Heilige Poep!!!
Zie net de voorbeelden van users in de OP....damzzz mijn complimenten![]()
Volgens mij zou ik er nieteens het geduld voor kunnen opbrengen en worden het bij mij allemaal misbaksels
Oke.... na de kerst ga ik hier dus ook aan beginnenquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 17:15 schreef Wampi het volgende:
[..]
ik heb een groot gebrek aan (of wellicht wel helemaal geen) geduld, en zelfs dan is het leuk om te doen.
Heerlijk natuurlijkquote:Op maandag 13 oktober 2008 22:15 schreef PM-girl het volgende:
LotjeB, erg leuk trouwens die taartjes! Smaakten ze goed?
Nee joh, dat is te veel werk! Ik google wel even wat, maar bedankt voor het aanbod!quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:31 schreef Reinhilde het volgende:
PM-girl.
![]()
Het is een recept van Nigella, uit Feast. Ik kan het wel voor je overtypen?
Overgieten met ganache geen idee?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:36 schreef Maeghan het volgende:
De ander moet een chocoladetaart worden, dus besmeerd met een chocoladecreme of zo
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:39 schreef PM-girl het volgende:
O en kapsel maken is dus echt heel makkelijk! Maneki, je had absoluut gelijk!![]()
Er staat nu een kapseltje in de oven voor een hello kitty taartje!
Het stomme is dat ik dit mijn derde of zelfs vierde kapsel was, de anderen waren prima!quote:Op donderdag 16 oktober 2008 23:18 schreef ColdFeet het volgende:
PM, had je biscuit gemaakt? Je moet dan de bloem en de eidooiercreme en de geklopte eiwitten niet heel grondig gaan doorroeren, je moet ze 'enveloperen' omdat je anders verliest aan luchtigheid.
Post je wel een foto? Ik ben heul benieuwd naar een Hello-Kittytaartje
Ik houd hetzelfde recept aan, behalve die baktijd, dat lukt niet met onze combiwondermasjien.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 23:25 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik doe het eigeel en wit nooit gescheiden opkloppen.
Ik geef de eieren een heetwaterbad en klop ze daarna op samen met de suiker. Het moet er uit komen te zien als slagroom, maar dan geler. Als het er zo uitziet schep je er voorzichtig de gezeefde bloem/maizena doorheen.
Ik verhoog de baktemperatuur per 10 minuten zo komt hij mooi gelijkmatig op en ik stort hem ondersteboven zodat de bovenkant mooi strak is.
Mislukte kapsels maal ik fijn, mix ik met botercreme 1:1 en haal door de chocola..dan heb je er nog wat lekkers van voor bij de koffie
Psies, een roze meertje dan wel he! Met zilvere ronde visjes erbij!quote:Op donderdag 16 oktober 2008 23:30 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ach wat geeft dat, doe je alsof ze zwemt in een meertje
Mijn AH heeft ze dus echt niet... Van 't weekend even de andere AH's in de stad affietsen. In principe kan ik natuurlijk ook best zelf een kapsel bakken, maar als ik vooral even wil oefenen met decoreren is zo'n AH-ding natuurlijk wel heel handig en snelquote:Op woensdag 15 oktober 2008 20:13 schreef PM-girl het volgende:
Merel, heb je de kapsels nog gevonden bij AH?
Jammer. Maar dan de andere appie maar!quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 06:55 schreef Merel het volgende:
[..]
Mijn AH heeft ze dus echt niet... Van 't weekend even de andere AH's in de stad affietsen. In principe kan ik natuurlijk ook best zelf een kapsel bakken, maar als ik vooral even wil oefenen met decoreren is zo'n AH-ding natuurlijk wel heel handig en snel
1,5 zakje Nespresso Cafe Mocca (kan ook met normale oploskoffie) door de botercremequote:Op vrijdag 17 oktober 2008 16:08 schreef ColdFeet het volgende:
Kewl! Hoe had je de mokkacreme gemaakt?
Nee ik duw er niet meer op, ik laat express wat ruimte tussen de buitenkant van de taart en de vulling. Waarom? in de vullingen zit vocht en als dit tegen het marsepein aan komt kan het gaan smelten. Ik vul de ruimtes dus op tijdens het afsmeren met botercremequote:Op zaterdag 18 oktober 2008 08:51 schreef het-is-mij het volgende:
Als je die lagen op elkaar hebt, druk je de taart dan nog op elkaar aan zeg maar of laat je m zo zoals op de foto trusten?
En dan helemaalrondom afsmeren?
quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 13:45 schreef PM-girl het volgende:![]()
Nu durf ik het resultaat van vanmorgen bijna niet meer te posten! Al heeft die een andere oorsprong dan bovenstaand exemplaar!
Het smaakt mier- en mierzoet, maar dat kan ook niet anders met 2 bussen poedersuiker!quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 23:22 schreef Zana het volgende:
hoe smaakt marshmallow fondant eigenlijk? Ik heb het voor het eerst gemaakt van de witte mm van de ah, maar het smaakt een beetje bitter zoet, niet echt lekker
een hoe kan ik het best mijn roosjes vastplakken op de taart?
Inderdaadquote:Op maandag 20 oktober 2008 19:45 schreef Trusten het volgende:
Nou die siliconenrolmat van de Lidl is een beetje een miskoop, die cm aanduiding bestaat uit opstaande randjes....
Bakring heb ik ook gekocht, hij is alleen vrij laag (6,5 cm) ik had er liever eentje van 8,5 cm gekocht. Heb meteen ook hetzelfde gekocht in vierkant en hartvorm op schlecker.nlquote:Op maandag 20 oktober 2008 21:13 schreef PM-girl het volgende:
De bakring lijkt me wel handig, evenals die spuitset.
Wow, die is echt beeldschoonquote:Op maandag 20 oktober 2008 21:44 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Stront met streepjes taart
Hier mijn taart van vanmiddag, ging een stuk beter als de cupcakes van vorige keer
en ik had nog wat boter en capselmix over dus ook nog snel een cake in elkaar gezet, die was dan ook minder mooi als de taart maargoed
alle2 met botercreme en aarbei-guave jam als vuling
[ afbeelding ]
geen losse foto van de cake, dus maar ff zo
[ afbeelding ]
Botercreme mix gebruiken, veel lekkerder ook!quote:Op woensdag 22 oktober 2008 14:48 schreef Plukie86 het volgende:
Hoe maken jullie botercreme? Wat is lekkerder, botercreme mix of zelf maken? Wat is het geheim?
Het bleef echt perfect heel eigenlijk en ik kon het met gemak omdraaien. En dat terwijl ik echt met mn volle gewicht en al mn spierkracht die MMF maar plat bleef rollen.quote:Op woensdag 22 oktober 2008 13:12 schreef ijsmeis het volgende:
Toffe taart nein. Maarre, vraagje, als ik de MMF heel dun uitrol en het oppak, valt het uit elkaar. Hoe doe jij het dan? Laat je het even liggen zodat het wat harder wordt?
Wow vet mooiquote:Op donderdag 23 oktober 2008 16:54 schreef Zana het volgende:
mijn eerste taart:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik had een zelfgebakken kapsel met een vulling uit room, kersen (en gelantine)
Ik had één glas kersen (van de Lidl), die geef je in een zeef en vangt het vocht op.quote:Ben benieuwd wat het precieze recept van de vulling is
quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 13:45 schreef PM-girl het volgende:![]()
Nu durf ik het resultaat van vanmorgen bijna niet meer te posten! Al heeft die een andere oorsprong dan bovenstaand exemplaar!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn vader zegt altijd dat we stront met striepkes eten als we vragen wat er op het menu staat.
quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:17 schreef Isegrim het volgende:
Ik was vandaag bij de Lidl en zag allemaal taartdingen. Of wisten jullie dat al?
en wijk bij duurstede ook nietquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:23 schreef Isegrim het volgende:
Nee hoor, ik zit in Rotterdam, dat lijkt me geen Noord-Nederland...
Volgens de site zouden ze het hier helemaal niet hebben... =/ Of het moet inmiddels veranderd zijn, maar er stond twee weken geleden echt op de site dat het niet bij alle filialen was en hier in de regio zou het niet verkocht worden.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:23 schreef Isegrim het volgende:
Nee hoor, ik zit in Rotterdam, dat lijkt me geen Noord-Nederland...
Pff, kheb nou al m'n spulletjes al ergens anders gekocht hoor.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:39 schreef Isegrim het volgende:
Misschien voor de zekerheid toch eens kijken.
Wat leuk, lief, ...quote:Op woensdag 29 oktober 2008 18:29 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
MIjn herfsttaartje van vandaag
[ afbeelding ]
Ik geef alles weg, eet er ook geen stukje van (ik verdraag niet goed suiker) en je kan ze ook moeilijk weggeven met een stuk er uitquote:Op woensdag 29 oktober 2008 19:47 schreef Isegrim het volgende:
De mensen die dit als hobby doen, zijn die ook allemaal hartstikke dik?Of geven ze de meeste taarten weg?
Daarmee heb ik ook mijn eerste slechte muffins mee bekleedquote:Op dinsdag 28 oktober 2008 21:16 schreef Muck het volgende:
Oh ja!
ik heb er zelf geen kleurstof aan toe hoeven voegen, want bij de AH hadden ze een zak met fruit-marshmellows van Haribo!
die zijn al hysterisch gekleurd en hebben een fruitsmaakje, dus dat hoef je er niet meer aan toe te voegen. kan misschien best eens handig zijn.
Er zitten roze, groene en gele marshmellows in
Nee joh....ik maak echt alleen gelegenheidstaarten, het is niet of ik te pas en te onpas bij iedereen een taart breng. Verjaardagen, kerst, afscheid op me werk....that's itquote:Op woensdag 29 oktober 2008 20:00 schreef Isegrim het volgende:
Dan is zeker je hele vriendenkring hartstikke dik?
Ik had er niks doorgedaan waardoor de lussen dus niet hard werden en behoorlijk zijn ingestort. Ik heb nu voor de volgende keer alvast tylose in huis gehaaldquote:Op woensdag 29 oktober 2008 22:59 schreef Nouwk het volgende:
Ja ik begin morgenochtend, het moet gewoon goedkomen! Daarna dus strik en bloemetjes maken (had jij ook verstevigend iets gebruikt, ik vind je strikkentaart zooo mooi!). Had jij de lussen op elkaar of steeds om en om? Daarna gauw naar bakzolder, en dan cakes maken!
Waarom is 'tie mislukt? Ik vind m wel cutequote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:20 schreef PM-girl het volgende:
Ik ben sinds de tip hier een trouwe fan van de dagelijkse cakewreckblog!![]()
Hilarische dingen komen er voorbij, waardoor je meteen een boost van zelfvertrouwen krijgt!
Vandaag een aantal mislukte halloweendingen, waaronder deze:
[ afbeelding ]
Voluptueusquote:Op vrijdag 31 oktober 2008 19:35 schreef Isabeau het volgende:
Die strik is het voorbeeld dat 'overdaad schaadt' niet altijd opgaat! Wat een prachtige overdadige strik
Kun je toch gewoon gepasteuriseerd eiwit voor gebruiken? Of verkopen ze dat niet meer bij de appie?quote:Op zondag 2 november 2008 19:12 schreef _Ingrid_ het volgende:
Om royal icing te maken voor op bijvoorbeeld muffins. Ik durf geen rauw ei te gebruiken.
Verkopen ze al een hele tijd niet meer helaas.quote:Op zondag 2 november 2008 19:16 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Kun je toch gewoon gepasteuriseerd eiwit voor gebruiken? Of verkopen ze dat niet meer bij de appie?
Ohh... Ja, sure, leuk! Ik kom ook nog niet echt verder dan biscuit met jam en botercreme en fondant, so far.quote:Op maandag 3 november 2008 08:59 schreef Isabeau het volgende:
Mag ik een keer samen met je prutsen, CF? Ik heb géén idee hoe dat moet.
2 uur vind ik nogal optimistischquote:Op maandag 3 november 2008 20:38 schreef ColdFeet het volgende:
Het geld valt best mee - en zak spekkies, twee bussen poedersuiker, wat boter, eieren, jam- maar de tijd... Bodems bakken, fondant maken en rollen, decoreren.... Minstens twee uur.
Dat was voor die roze taart: 2x biscuit maken, onderwijl fondant en botercreme maken. Decoreren was dit keer zo gepiept.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |