abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 13:56:07 #1
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62126537
Deel 1: Taarten en cupcakes decoreren
Deel 2: Taarten en cupcakes decoreren #2 - Met spacende cake!

Pas op, hieronder volgen een hoop voorbeelden. Heb even geduld, ze zijn de moeite waard!

Enkele voorbeelden:

Taart
Taart 2
Nog een voorbeeld
En nog een

Voorbeelden van users:

Maneki.Neko

Extra voorbeeld
Nog een voorbeeld
Nog meer
En het houdt niet op
Nouja nu dan even

de_priester

Een vriendin van Vicky

Taart
En nog een

Trusten

PM-girl

Meer taart
En nog meer

Merel

Vlitsie

Hey taart!
Taart
En nog eens taart

Zwaalie

Extra voorbeeld
Nog een extra voorbeeld
En het houdt niet op

Popples

Nog een taart

lotjeb

maok

Zo-is-dat

Nog een

ijsmeis

Lady Danae

ColdFeet
-edit: foto doet het helaas niet meer-

ClumsyClown

MizzEnroe

Reinhilde

Nog eentje dan

het.is.mij

lotte

-edit: In verband met de grootte en de laadtijd zit een deel van de foto's nu achter linkjes. -

[ Bericht 19% gewijzigd door Vork op 06-10-2008 23:00:32 (OP is wat gereduceerd.) ]
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 14:04:20 #2
331 Merel
Be here now.
pi_62126670
Leuk nieuw topic
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_62126780
Die to .
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 14:14:06 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62126857
Dat marmer-taartje uit het vorige topic is echt leuk!
Hoe heb je die 'print' op de strik gekregen trouwens?
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 14:19:30 #5
94046 PM-girl
pi_62126957
O man, ik maak liever een kilo mmf dan dat ik die op nog eens bijwerk!
En nu zijn het grote plaatjes terwijl het kleintjes moesten worden Welke mod kan me helpen?
*
pi_62127004
Van de week zou ik met een studiegenoot verder gaan werken aan de scriptie...alles ging goed, tot ik hem vertelde over dit topic. Meteen een stapel muffins gebakken en bij gebrek aan kleurstof hebben we gekleurde spekjes gekocht om MMF mee te maken

En dit is het grandioze resultaat

Ik beloof dat ik beter mn best zal doen op het volgende baksel

(edit: ze smaakten trouwens megamega zoet...bah...biscuitdeeg zal waarschijnlijk al een stuk beter smaken dan een muffin)
(:
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 14:24:28 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62127046
PM!
Maar ik blijf er heel even met mijn handjes vanaf. Ik denk/vind nl. zelf dat er veel te veel in staat en dat hij dus een beetje opgeschoond mag worden, maar aangezien dit mijn forum niet is ga ik daar ook maar niet zomaar aan beginnen. Heeft iemand een suggestie van hoe dit zo kunnen?

Ik zou bijv. zeggen alle foto's uit het vorige topic. En dan de vorige op dus niet mee-kopieren. Mensen kunnen zelf terug kijken toch?
pi_62127051
Wat een verzameling zo
Saartje
pi_62127081
Die fondant vna dat gemarmerde taartje, is dat ook al kant en klare gemarmerde fondant?
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 14:33:28 #10
94046 PM-girl
pi_62127210
BE, ben het met je eens dat het nu wat veel wordt. Wat mij betreft kan er ook 1 per persoon in komen ofzo.

Wat er in elk geval niet in hoeft is mijn infantiele taartje van gisteren Vierkant werkt niet voor mij, zeker niet in combinatie met 'iets' namaken.

Hoog playdoh-gehalte, niet waar?
Maar het minimannetje vindt het morgen vast mooi!
*
pi_62127284
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 14:24 schreef Brighteyes het volgende:
PM!
Maar ik blijf er heel even met mijn handjes vanaf. Ik denk/vind nl. zelf dat er veel te veel in staat en dat hij dus een beetje opgeschoond mag worden, maar aangezien dit mijn forum niet is ga ik daar ook maar niet zomaar aan beginnen. Heeft iemand een suggestie van hoe dit zo kunnen?

Ik zou bijv. zeggen alle foto's uit het vorige topic. En dan de vorige op dus niet mee-kopieren. Mensen kunnen zelf terug kijken toch?
Je hebt wel gelijk ja, het duurt ook best lang om in te laden. Maar is er anders niet een mogelijkheid om naast een paar recente foto's alleen de LINKJES van de foto's in de OP te zetten, zodat je ze wel gewoon kunt aanklikken? En anders idd maar naar het vorige deel linken.
(:
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 14:37:11 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62127295
Toch vind ik hem wel leuk hoor PM!
pi_62127646
Dankjewel meiden.

De striktaart is een "restjes" taartjes. Ik had nog oranje/rood en roze4 fondant en deze heb ik bij elkaar gekneed en daarna uitgerold met dit als resultaat.
Het motiefje op de strik is gemaakt met cuttlebug matjes, deze worden doorgaans voor papier en kaarten-hobbie gebruikt, maar kan ook prima voor maraspein/fondant enzo.
pi_62127751
Ik wil ook wel eens iets gaan proberen. Ben alleen op dieet.
pi_62128385
Ik ontdekte vandaag per ongeluk dat er in Den Bosch ook een winkel zit die allerlei taartspullen verkoopt!! En ik ben binnenkort jarig, mooie reden om er eentje te bakken dan! (En een proeftaart van tevoren, of course).. Heb er nu al zin in!!
Wat niet kan is nog nooit gebeurd..
pi_62128513
TerugVindTaart
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_62128575
Ik heb vandaag geshopt

Taartmix Moscovisch
Creme au Beurremix
1 kg Rolfondant
Vanillesuiker
Klopfix
Sugarflair Melon, Ruby en Liquoric (duur, op internet zijn ze veel goedkoper:()
Hoge springvorm van 20 cm
Spuitzak
Letters
Bakspray
'Deegroller'

Nog even slagroom, poeder en roomboter halen en even nog blauw en groen in de webshop halen + nog een kilo rolfondant! Op de mix voor moscovisch staat 'Alles minimaal 10 minuten op hoogste snelheid bakken 25-30 minuten in ca 175 graden.' Op hoogste snelheid bakken?

Ik heb er zo'n zin in Ik ga iig een hondje en een katje proberen te maken van fondant. Kan dat of moet er per se tylose bij? En hoe lang blijven die dingen goed?
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 15:54:22 #18
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_62128581
Even een tvptje
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_62129110
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 14:22 schreef nein het volgende:
Van de week zou ik met een studiegenoot verder gaan werken aan de scriptie...alles ging goed, tot ik hem vertelde over dit topic. Meteen een stapel muffins gebakken en bij gebrek aan kleurstof hebben we gekleurde spekjes gekocht om MMF mee te maken

En dit is het grandioze resultaat

[ afbeelding ]

Ik beloof dat ik beter mn best zal doen op het volgende baksel

(edit: ze smaakten trouwens megamega zoet...bah...biscuitdeeg zal waarschijnlijk al een stuk beter smaken dan een muffin)
Ik vind de onderste eigenlijk best lief, hij ziet er wat onzeker uit
pi_62129401
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 15:54 schreef Nouwk het volgende:
'Alles minimaal 10 minuten op hoogste snelheid
daar moet vast mixxen staan
pi_62130781
Ik kreeg vandaag mijn doos met taartspulletjes binnen en heb alvast wat met rolfondant en mmf gespeeld. 2 mooie roosjes van rolfondant en een minder mooi roosje van mmf, dat plakt net iets teveel. ..maar mischien heb ik er gewoon niet genoeg poedersuiker doorgedaan.

Morgen in elk geval cupcakes bakken en er iets leuks van maken
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 17:41:30 #22
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_62130902
Ik ga zo hartige cupcakes maken met versiering, mogen die hier ook?
pi_62130972
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 17:41 schreef maok het volgende:
Ik ga zo hartige cupcakes maken met versiering, mogen die hier ook?
Wat mij betreft zeker weten! Ben benieuwd!
  Jubileum moderator zaterdag 4 oktober 2008 @ 19:53:24 #24
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_62133608
Terugvindpoedersuiker
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † zaterdag 4 oktober 2008 @ 19:56:48 #25
43556 miss_dynastie
pi_62133691
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 14:24 schreef Maneki.Neko het volgende:
Wat een verzameling zo
Het staat vast in een van de vorige topics, maar misschien mag het ook even zo : heb jij die Hello Kitty's zelf gemaakt?
pi_62134567
Ik vind de bus ook leuk hoor!
pi_62134890
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 19:56 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Het staat vast in een van de vorige topics, maar misschien mag het ook even zo : heb jij die Hello Kitty's zelf gemaakt?
Nee, die lagen per zak van 18 bij de kruidvat mijn naam te roepen
Saartje
pi_62135350
Oeh, wat een gave taarten.
pi_62136612
Die rampentaart vind ik echt zo leuk. Ik heb m'n vriend gevraagd of ie zo'n taart wilde als we gaan trouwen (ooit), maar hij zei dat dat ongeluk bracht.
Sanity is (not) statistical
  † In Memoriam † zaterdag 4 oktober 2008 @ 22:34:33 #30
43556 miss_dynastie
pi_62136999
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 20:51 schreef Maneki.Neko het volgende:

[..]

Nee, die lagen per zak van 18 bij de kruidvat mijn naam te roepen
He, ik hoopte al dat je ze ergens had gekocht, maar Kruidvat is dan weer minder, die hebben niet zo'n constant assortiment
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 22:37:09 #31
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_62137059
Mijn hartige taartjes:
Ik heb geprobeerd om ze een beetje op cupcakes te laten lijken door ze in cupcake papiertjes te stoppen. Ze zijn voor morgen voor een buffet.

Overzicht:

Met de oranje papiertjes zijn met surimi, de paarse met geitenkaas en olijven en de rode zijn met groente, cashewnoten en bladerdeeg.

Op de surimi taartjes was de bedoeling dat er soort van visje op zou zitten maar tijdens het bakken is hij een beetje misvormt . Het hartje op de groentetaartjes zijn beter gelukt

Zo zagen ze er uit voor ze de oven in gingen:

pi_62137487
Doe mij maar zo'n groentetaartje! Ziet er erg lekker uit, krijg er honger van.
pi_62137588
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 13:50 schreef PM-girl het volgende:

Ingrid, hoe is het met jouw taart gegaan?
Ik hoop goed. Ziet er mooi uit. Ruikt lekker. Het hoort toch niet zo hoog te zijn zeg maar?
Chocotaart is bijna klaar. Het warme water en de kachel waren er mee gekapt. Gelukkig de electriciteit niet!
pi_62148922
wat staan er mooie dingen in de OP
knap hoor.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_62152117
Die groentetaartjes zien er idd lekker uit!
pi_62155057
Tvp .

Ik ben woensdag vrij .
pi_62155279
Ik heb zojuist een cake gebakken Ik had alleen zoveel beslag dat het een stukje boven de springvorm is uitgerezen en had ook nog 3 muffinvormpjes gevuld. Ruikt heeeerlijk en het beslag (kant en klare moscovisch-mix (a)) was echt ongelooflijk snel klaar. Morgen ga ik hem bekleden enzo Ik heb er zo zin in!
pi_62163456
Hmm, heb ik vanmiddag besteld bij detaartenfee.be voor de taart die volgende week dinsdag klaar moet zijn (dus 9 dagen nog), duurt het overmaken allen al 5 werkdagen, dan 2 werkdagen voor het versturen en daarna moet het nog met de post hierheen.. Volgens mij red ik dat nooit Echt jammer want heb paletmes, kleuren, bloemetjesvormen, smoother enzo besteld. Iemand hier ervaring mee?
pi_62164620
ik kan niet meer zonder mijn smoother
jammer dat het bestellen zo lang duurt Nouwk!
Saartje
pi_62164672
leuke taarten
Heb zelf atm alleen een klein elektrisch oventje , duurt nog wel even voor ik weer een grote gasoven heb dus tot die tijd meekijken hier
pi_62177228
Ik wou vandaag cupcakes gaan versieren, maar mijn ze waren bijna allemaal ingezakt

Dus ipv gewoon de cakejes te versieren heb ik er mini taartjes van gemaakt. Lang niet zo mooi als die van jullie, maar oefening baart kunst

ik vind rolfondant trouwens makkelijker als mmf...volgende keer eens een echte taart met lagen proberen
pi_62180843
Wat een mooie cakejes Heel lief.

Nou, vandaag was het zo ver Mijn eerste taart! Heb helemaal geen ervaring met decoreren dus ook geen cakejes enzo. Heb ook nog geen uitstekers en ander gereedschap en alleen roze, zwart en geel, dus zoveel geks kon ik niet doen.

Ik wilde ook nog witte rozen maken maar had niet genoeg fondant, daarom maar stipjes.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden! Ik wilde eigenlijk bloementaart maken maar helaas, geen uitstekers te vinden hiero. Hij's gevuld met jam en slagroom!

Sorry voor de hele wazige foto's, de taart staat trouwens een beetje scheef lijkt het wel, maar dat komt denk ik een beetje door de camera
  maandag 6 oktober 2008 @ 19:13:22 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62181060
Hij is leuk! Lief taartje hoor!
  maandag 6 oktober 2008 @ 19:17:59 #44
229513 Blurred86
Live Positive
pi_62181205
wat een mooie creaties hier zeg! ik krijg helemaal zin om te bakken, heb alleen helaas geen tijd
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
pi_62182827
Lief taartje, Nouwk .

En Bla_Bla_Bla, ik vind ze mooi hoor .
  maandag 6 oktober 2008 @ 21:53:06 #46
94046 PM-girl
pi_62186770
Ziet er goed uit allemaal!
Blablabla, heb je de oven misschien te vroeg opengedaan? Ik laat ze na de tijd van het bakken afkoelen in de oven en doe pas na 15 minuten de deur open.
*
pi_62187358
Ja mischien heb ik ze idd te snel eruit gehaald, maar deed ik volgens mij normaal ook als ik cake bakte en heb dit nog nooit eerder gehad.

Naja ze smaakte er niet minder om, volgende x beter

Leuk taartje Nouwk! en schattig hondje er bovenop
pi_62199896
Ohhh! Helemaal gemist dat de vorige al vol was!

Ik mag voorlopig even geen taart bakken van mezelf. tenzij ik heel veel eters heb
pi_62244638
Mijn paps was jarig dus heb ik hem een kaas getaart
Gevuld met Mona toetje van de maand, abrikozenjam en lemoncurd. Geweldig lekker

Saartje
pi_62245299
Cute Maar is dat toetje stevig genoeg voor zo'n laag? Hoe had je dat gedaan?
pi_62245336
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 22:01 schreef ColdFeet het volgende:
Cute Maar is dat toetje stevig genoeg voor zo'n laag? Hoe had je dat gedaan?
Zo niet kan je een dijkje spuiten van botercreme
pi_62245457
Ja hoor dat is stevig genoeg, tis een mousse
Ik heb er met een lepel rolletjes van geschept en daar een laag mee gemaakt
Saartje
pi_62306784
ik heb mij vandaag aangeschaft bij de Taartwinkel: een taartzaag, biscuit- en botercrememix (even handig de eerste keer ), sky blue, orange en brown marron kleurstof, 1 zak marshmellows en 2 bussen poedersuiker eens even kijken hoever ik kom vandaag, heb ontstoken dus pijnlijke elleboog , ik begin met het maken van de fondant, maar eerst maar eens de drie topics doorlezen!!
pi_62309536
zo, heb ruim 400 gram witte MMF en bijna 300 roze MMF. ik begon met de witte, en was veel te snel begonnen met m'n handen te kneden, dus dat duurde even. de roze marshmellows heb ik in een rond hoog ovenschaaltje gesmolten, en ook daarin de MMF gemaakt, met twee lepels. dat ging een stuk sneller en de handjes bleven schoon . nu maar eens kijken wat voor vulling ik wil, en dan straks bakken.. ik weet nu al dat ik er een nieuwe hobby bij heb

edit: ik heb nog een beetje oranje, bruine en blauwe MMF gemaakt. straks 2 van die kapsels bakken, ben benieuwd hoe dat gaat lukken, en dan morgen twee taartjes maken, een voor ons en een om weg te geven. . zal uiteraard foto's posten van het resultaat dan!

[ Bericht 17% gewijzigd door Wampi op 11-10-2008 19:51:21 ]
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 19:48:45 #55
94046 PM-girl
pi_62314623
Wampi, als je wilt kneden met je handen maar het plakt te erg, kun je je handen van tevoren invetten met bijvoorbeeld bakspray van Dr. Oetker. Dit werkt erg fijn!
Ik spuit er ook de tafel mee in en de deegroller voordat ik ga rollen,

Ik wil volgende week een AH-kapsel verwerken tot een taart, met in elk geval kokossmaak.
De kapsels kan ik wegens droogte overgieten met malibu had ik bedacht, maar wat is daar lekker bij als vulling? Chocola, maar dat vindt het slachtoffer niet zo lekker volgens mij. Kokosbrood kan ook, maar dan wordt het wel een kokoshap.
*
pi_62314763
ja, bakspray had ik willen kopen tegelijk met m'n tweede lading marshmellows en poedersuiker.. helaas vergeten, maar die komt er zeker! heb trouwens nog helemaal geen deegroller, die vraag ik voor m'n verjaardag, dus ik moet even improviseren . maar aan tafel werken zou wel handig zijn ja, ik krijg echt last van mn rug van aan het aanrecht dat spul staan kneden..
oh, als vulling doe ik trouwens mascarpone met jam .
pi_62317985
pff, moeilijk, kapsels bakken! had alle biscuitmix (500 gr) gemaakt, was goed voor 3 ovenschalen . ingevet, volgegoten, hoppakee.. ik schrok na 30 minuten, want 1 zo'n ding was aan het overstromen . had ik zelf ook wel kunnen bedenken, de vorm niet helemaal vol gieten. volgende keer beter. een kwartier later waren ze dan klaar, heb ik ze laten afkoelen en geprobeerd ze uit de vorm te halen. maar HOE doe je dat! kan ik de volgende keer beter bakpapier in de vorm doen, want bij alle drie bleef de bovenkant plakken.. nu heb ik 1 laag kapsel, 1 middenhoog kapsel en 1 hoog (mits ik de hobbels eraf snij ). nou ja, van die laatste twee valt nog zeker nog wel wat te maken
pi_62318100
Ik zou inderdaad ook bakpapier gebruiken met schalen, maar ik ben daar eigenlijk niet zo van, veel te risicovol! Ik heb een springvorm van de blokker, 7 euro nog niet eens geloof ik, met antiaanbaklaag van 20 cm. Heb ook een 26 cm maar die is lager, ik vind die 20 mooier want dat is een hoge vorm. Spuit de vorm even in met bakspray en klaar, hartstikke mooie, rechte, hele kapsels. Eerste keer had ik hem ook vrij vol gegooid, ging het ook erboven uit maar wel recht erboven uit! Gewoon tot minimaal 2/3 vullen ongeveer houd ik aan, gaat echt altijd goed! Zou echt een springvorm kopen, ik kan niet meer zonder met bakken/kwarken etc.
pi_62318223
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 19:48 schreef PM-girl het volgende:
Wampi, als je wilt kneden met je handen maar het plakt te erg, kun je je handen van tevoren invetten met bijvoorbeeld bakspray van Dr. Oetker. Dit werkt erg fijn!
Ik spuit er ook de tafel mee in en de deegroller voordat ik ga rollen,

Ik wil volgende week een AH-kapsel verwerken tot een taart, met in elk geval kokossmaak.
De kapsels kan ik wegens droogte overgieten met malibu had ik bedacht, maar wat is daar lekker bij als vulling? Chocola, maar dat vindt het slachtoffer niet zo lekker volgens mij. Kokosbrood kan ook, maar dan wordt het wel een kokoshap.
Banaan of ananas? Laagje ananasjam of zo of bananenmousse (met plakjes banaan)? Vanille kan ook gewoon.
pi_62318275
oh, duh, ook daarvoor gewoon bakspray natuurlijk. maar die had ik dus nog niet . ja, die schalen, ik vond ze het leukst van vorm van al m'n opties . ik vraag voor m'n verjaardag een halfronde vorm denk ik. springvormen heb ik wel, ook een siliconentaartvorm.

ga ik nu eens uitzoeken hoe en wat met knutselen met MMF .
  zondag 12 oktober 2008 @ 10:44:13 #61
94046 PM-girl
pi_62323274
kokos banaan, dat is wel een lekkere combi denk ik!
Waar smaakt malibu verder naar, behalve kokos?
*
  zondag 12 oktober 2008 @ 10:46:28 #62
94046 PM-girl
pi_62323306
Wampi, die bakspray is ook handig om de springvorm mee in te vetten inderdaad.Ik gebruik voor de bodem bakpapier en de randen spray ik in. Als hij wat plakt, gebruik ik een lange platte spatel zoals deze of een dun mesje om het kapsel los te snijden.
*
pi_62323390
Ik werk het liefste met siliconenvormen, dat gaat echt heel goed! Ik heb er nu 5 . En dan ook nog 12 kleine voor cupcakes en 4 kleine tulbandjes. En ook gewone springvormen btw. Als ik taarten maak voor de taart (en niet om te versieren) bv chocolademousse taart, dan gebruik ik eigenlijk altijd springvormen, met bakpapier.
pi_62323411
PMgirl, ik kan je trouwens niet verder helpen, ik vind kokos echt , dus geen idee wat er lekker bij is...
pi_62323525
PM, tremperen met malibu, een laag abrikozenjam, een laag lemoncurd en het mona toetje van de maand met passievruchteniets. Echt superlekker!
Saartje
pi_62326157
Tvp
Heb vandaag alle 3 de topics doorgelezen en vind het echt geweldig om te zien
  zondag 12 oktober 2008 @ 15:11:58 #67
94046 PM-girl
pi_62327798
Citroen had ik ook bedacht inmiddels! Dat is toch zo'n pakje met poeder wat je aanmaakt met melk oid?
Onee, dat is custard. Lemoncurd is een soort jam!

Lekker Maneki! Denk dat het jouw idee wordt, maar dan zonder het toetje. De bovenkant krijgt een iets minder smakelijke invulling
*
pi_62328378
Heeft iemand nog een link naar het recept voor die space cake?
  zondag 12 oktober 2008 @ 15:44:32 #69
331 Merel
Be here now.
pi_62328448
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 19:48 schreef PM-girl het volgende:
Ik wil volgende week een AH-kapsel verwerken tot een taart
Ik zoek die dingen in elke AH waar ik kom, maar kan ze nergens vinden Hebben ze die alleen maar bij enóóóórm grote AH's ofzo?
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_62328482
Kun je die rommel gewoon bij de AH halen? Dude!
pi_62329383
Zo, mijn eerste taart is af. Toch best een crime om zonder een deegroller aan de slag te gaan.. Bij het bakken van koekjes voldoet een dressing-shaker prima als deegroller, bij fondant ehh.. niet. Ik krijg het niet goed dun in een stuk uitgrerold. Buiten dat is m'n witte fondant te stevig, kan ik daar nog iets aan doen? Die heb ik maar niet gebruikt, behalve voor het kroontje. Ben ondanks dat toch best heel tevreden met dit eerste taartje!

Het is een cadeautje voor vrienden die twee weken terug hun tweede dochter kregen, de C en de F zijn de initialen van de meisjes .
pi_62329684
Wauwh! Mooi hoor wampi! Je ziet het er echt niet aan af dat je dit voor elkaar hebt gekregen zonder deegroller!
  zondag 12 oktober 2008 @ 17:16:47 #73
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_62330304
Kun je in plaats van een deegroller geen legen wijnfles gebruiken? Waarvan je het etiket goed hebt afgeschrobt, en goed gewassen natuurlijk??

Eventueel om het te koelen zou je er zelfs koud water in kunnen doen, met een soort van afsluiting erop (wellicht kurk terug duwen?)

Tevens tvp!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_62330993
Een stuk dik pvc-buis werkt ook goed als deegroller. Is nog lekker breed ook

Mooi resultaat wampi!
Saartje
pi_62333703
Waarom niet gewoon een deegroller kopen?
  zondag 12 oktober 2008 @ 20:51:19 #76
94046 PM-girl
pi_62334782
Merel, ik heb ook even moeten zoeken maar het ligt bij de bakspullen.
Er liggen ook van die taartbodempjes, waarop je zo'n blikje taartfruit kunt kwakken. Onderin, lag het bij ons Appie.

Wampi, wat mooi gelukt!! Als je mmf te dik of droog is, kun je het even (10-20 seconden) in de magnetron mikken. Het wordt dan weer dun en dan lukt het uitrollen ook beter!
*
pi_62335454
Bedankt voor de complimentjes . Hij viel ook bij onze vrienden erg in de smaak, letterlijk en figuurlijk .

MMF in de magnetron natuurlijk, domme kip die ik ben, gewoon een beetje smelten weer . Gelukkig heb ik dat stuk wit nog gewoon.. Heb nu al zin in de volgende .
pi_62337945
Ik ben vandaag samen met mijn zusje aan het werk geweest:

Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_62338041
Ziet er mooi uit.
  maandag 13 oktober 2008 @ 12:17:39 #80
331 Merel
Be here now.
pi_62347543
De Lidl heeft vanaf 20-10 in de aanbieding:
- een siliconen springvorm met glazen bodem
- een draaibare serveerplaat (volgens mij ook handig tijdens het decoreren)
- een garneerset
- siliconen bakvormen
- een siliconen rolmat
pi_62348578
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 12:17 schreef Merel het volgende:
- een siliconen rolmat
Die is echt superhandig, die heb ik ook! Staat ook een handige diameter verdeling op zodat je precies kan zien of je nog verder moet uitrollen...
  maandag 13 oktober 2008 @ 21:55:19 #82
94046 PM-girl
pi_62362985
Die serveerschaal lijkt me wel wat! Hoeveel gaat die kosten?
*
  maandag 13 oktober 2008 @ 22:08:36 #83
331 Merel
Be here now.
pi_62363426
  maandag 13 oktober 2008 @ 22:09:22 #84
331 Merel
Be here now.
pi_62363458
Oh en ik zie nu dat er nog wel meer handige dingen tussen staan!
  maandag 13 oktober 2008 @ 22:13:11 #85
331 Merel
Be here now.
pi_62363581
Misschien een stomme vraag, maar hoe werkt zo'n taartring? Ik bedoel, als er geen onderkant onder zit (zoals bij een springvorm), dan loopt al het taartdeeg (of hoe noem je dat?) er toch onderuit?
  maandag 13 oktober 2008 @ 22:15:26 #86
94046 PM-girl
pi_62363659
LotjeB, erg leuk trouwens die taartjes! Smaakten ze goed?
*
pi_62369443
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 22:13 schreef Merel het volgende:
Ik bedoel, als er geen onderkant onder zit (zoals bij een springvorm), dan loopt al het taartdeeg (of hoe noem je dat?) er toch onderuit?
Nee hoor, als je bakplaat gewoon plat is gebeurt dat niet...maar k doe er voor de zekerheid altijd aluminiumfolie onder
pi_62379146
De Lidl in Belgie heeft dat allemaal niet Ik wil ook een draaibare schaal, en een siliconenmatje
pi_62380108
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 15:43 schreef ColdFeet het volgende:
De Lidl in Belgie heeft dat allemaal niet Ik wil ook een draaibare schaal, en een siliconenmatje
Zal ik die voor je halen?
pi_62380164
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 16:23 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]

Zal ik die voor je halen?
Jah Heel graag
pi_62380313
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 16:25 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Jah Heel graag
Dus deze:

en deze?

pi_62380339
zooo..ik moet de 20e ff langs de Lidl zie ik
Ik heb inmiddels kleurstoffen in huis, geel (wat er verdacht oranje uitziet..), rood en groen...ik voorzie allemaal 'smerige' kleurtjes hier
(:
pi_62380429
Heilige Poep!!!

Zie net de voorbeelden van users in de OP....damzzz mijn complimenten
Volgens mij zou ik er nieteens het geduld voor kunnen opbrengen en worden het bij mij allemaal misbaksels
pi_62380491
kan me juist voorstellen dat dit ook echt iets voor jou is mk
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_62380769
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 16:36 schreef DarkElf het volgende:
kan me juist voorstellen dat dit ook echt iets voor jou is mk
Ja echt?
Als CF dat ook zo vindt, dan ga ik als ik in de gelegenheid ben alle topics doorspitten, kijken wat er allemaal aangeschaft zal moeten worden en dan maak ik een leuk verlanglijstje voor kerst, aangezien ik werkelijk waar niets in huis heb waar je zo mooi taarten mee kan maken zal het toch best in de kosten lopen in het begin lijkt me.

Oehhh is wel weer een mooie gelegenheid dan ook om weereens foto-strips te maken van mijn ws in het begin misbaksels
pi_62380888
Heb je mijn baksels al gezien, Kloddertje? Ik ga met sprongen vooruit. Dus dan kun jij het zeker ook

Taarten en cupcakes decoreren #2 - Met spacende cake!
Taarten en cupcakes decoreren #2 - Met spacende cake!
pi_62381554
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 16:34 schreef mascara-klodder het volgende:
Heilige Poep!!!

Zie net de voorbeelden van users in de OP....damzzz mijn complimenten
Volgens mij zou ik er nieteens het geduld voor kunnen opbrengen en worden het bij mij allemaal misbaksels
ik heb een groot gebrek aan (of wellicht wel helemaal geen) geduld, en zelfs dan is het leuk om te doen .
pi_62381757
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:15 schreef Wampi het volgende:

[..]

ik heb een groot gebrek aan (of wellicht wel helemaal geen) geduld, en zelfs dan is het leuk om te doen .
Oke.... na de kerst ga ik hier dus ook aan beginnen
Ben zelf niet echt een taartfan, dus wie er taartjes wil komen eten is welkom
pi_62383041
Ik las in 1 van de vorige topics dat jullie een wiki wilden maken voor de beginners, zijn daar nog plannen voor?
pi_62383689
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 22:15 schreef PM-girl het volgende:
LotjeB, erg leuk trouwens die taartjes! Smaakten ze goed?
Heerlijk natuurlijk Maar het trotst ben ik op de strakke bekleding
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')