Nee joh, dat is te veel werk! Ik google wel even wat, maar bedankt voor het aanbod!quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 20:31 schreef Reinhilde het volgende:
PM-girl.
![]()
Het is een recept van Nigella, uit Feast. Ik kan het wel voor je overtypen?
Overgieten met ganache geen idee?quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:36 schreef Maeghan het volgende:
De ander moet een chocoladetaart worden, dus besmeerd met een chocoladecreme of zo
quote:Op woensdag 15 oktober 2008 21:39 schreef PM-girl het volgende:
O en kapsel maken is dus echt heel makkelijk! Maneki, je had absoluut gelijk!![]()
Er staat nu een kapseltje in de oven voor een hello kitty taartje!
Het stomme is dat ik dit mijn derde of zelfs vierde kapsel was, de anderen waren prima!quote:Op donderdag 16 oktober 2008 23:18 schreef ColdFeet het volgende:
PM, had je biscuit gemaakt? Je moet dan de bloem en de eidooiercreme en de geklopte eiwitten niet heel grondig gaan doorroeren, je moet ze 'enveloperen' omdat je anders verliest aan luchtigheid.
Post je wel een foto? Ik ben heul benieuwd naar een Hello-Kittytaartje
Ik houd hetzelfde recept aan, behalve die baktijd, dat lukt niet met onze combiwondermasjien.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 23:25 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik doe het eigeel en wit nooit gescheiden opkloppen.
Ik geef de eieren een heetwaterbad en klop ze daarna op samen met de suiker. Het moet er uit komen te zien als slagroom, maar dan geler. Als het er zo uitziet schep je er voorzichtig de gezeefde bloem/maizena doorheen.
Ik verhoog de baktemperatuur per 10 minuten zo komt hij mooi gelijkmatig op en ik stort hem ondersteboven zodat de bovenkant mooi strak is.
Mislukte kapsels maal ik fijn, mix ik met botercreme 1:1 en haal door de chocola..dan heb je er nog wat lekkers van voor bij de koffie
Psies, een roze meertje dan wel he! Met zilvere ronde visjes erbij!quote:Op donderdag 16 oktober 2008 23:30 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ach wat geeft dat, doe je alsof ze zwemt in een meertje
Mijn AH heeft ze dus echt niet... Van 't weekend even de andere AH's in de stad affietsen. In principe kan ik natuurlijk ook best zelf een kapsel bakken, maar als ik vooral even wil oefenen met decoreren is zo'n AH-ding natuurlijk wel heel handig en snelquote:Op woensdag 15 oktober 2008 20:13 schreef PM-girl het volgende:
Merel, heb je de kapsels nog gevonden bij AH?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |