abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62007855
Ringslings, Tricot Slens en Tricotti's met rek, Storchenwieges zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Vervolg op Vervolg op Draagdoeken 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |12 | 13| 14 |15 16 | 17 en 18

handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij Mamatoto
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen

Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes.

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Hoe je een doek soepel krijgt: vingerhaken (filmpje)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

----------------------------------------
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?

Ardenlyn: draagdoek.nl 4.6 / Ellaroo Ysabel 4.6 / Hoppediz Rio 4.6

BE: draagdoek.nl 5.4 / Ellaroo LaRae 5.0

beefcake: Hoppediz Costa Rica 4.6

Bla_Bla_Bla: draagdoek.nl

Cattie: korte doek wereldwinkel, tricotdoek BabyCuddle, draagdoek.nl, mei tai, ringsling, hoppediz Osaka 4.6 / Didymos Millefiori groen/wit

Chacama: draagdoek.nl / Hoppediz Rio / Beco Butterfly

DaviniaHR: Girasol Mokka 4.2

E.T.: TricotSlen / Hoppediz Antigua 5.4 / EllaRoo LaRae 4.6

freecell: Hoppediz Montreal / TricotSlen

Grijs:: grijze TricotSlen / Storchenwiege Ulli 4.6 / Storchenwiege Anna 4.6

lcicle: draagdoek.nl

Iksje: TricotSlen / Ringsling (dharitri) / Ergo Carrier

Jelief: Mei Tai, gemaakt door Owlet, indiase doek als snelle sling bij paniek.

Kersjes: draagdoek.nl / Girasol nr.25

LadyS: Tricot Slen / Oililly mei tai / Amazonas Lollipop

Llewella: Hoppediz Miami 5,4 / 2 Llewella-gemaakte ringslings

Macka: Barabarn Chili 2.6 / Storchenwiege Johannes I 4.1 / Storchenwiege Albert 5.2 / Ergo NG black-cranberry / Storm Op Zolder Aziatische doek / Mackagemaakte ringsling / Didymos Millefiori Stein 4.7 / Yamo Moccha Streaks / Girasol nr. 26 (Tuulipani) 2.6

mamali: draagdoek.nl petrol / Storchenwiege Inka 4.6

Maneki.Neko: TricotSlen / Ellaroo Maija 5.0 /rood-oranje-gele Perraja

Memmel: Girasol nr. 31 5.2

Noli.: zelfgemaakte Mei Tai / Girasol Lampo

Owlet: tricot draagdoek.nl / storchenwiege Anna 5,20 / zelfgemaakte ringsling / grote manta / kleine manta, slendang / zelfgemaakte mei tai / Ellaroo LaRae 3,60 / Ellaroo Podaegi orange sakura / Ergo zwart-cranberry / merkloze kleine Podaegi / Babycuddle / Lodger shelter

Paradijsvogeltje draagdoek.nl / zelf gemaakte Mei Tai / heupdrager uit het echte Afrika

p_iglet: Ellaroo Christiane 4.6 / Hoppediz Rio 4.6 / Girasol Espresso 3.6 / Maneki Mei Tai

PM-girl: Tricotti / Storchenwiege Anna / zelfgemaakte Mei Tai

Reinhilde: Ellaroo Mei Tai

sjak: Hoppediz Havana 4.6 / Girasol nr. 20 (Tuli) 5.2 / Zara Earth 5.2 / Didymos Jacob Gr 6 / Rebozo

Tearsong: 2x tricot draagdoek.nl (tijdelijk uit logeren) / didymos eva 4.7 / didymos indio sonne 4.7 / didymos natural hemp 4.7 / Didymos Millefiori Grun/Blau 3.7 / Mr. Mirko MT wraparound sleepy / Girasol Earthy Rainbow 5.2 / GM/Wrapsody BBB Morgaine 4.6 / Storchenwiege Anna 5.2 / Hoppediz Cape Town 4.6 / Girasol Earthy Rainbow Ringsling

Ticootje: ringsling, Storchenwiege Vicky 4.6

Troel: Troelgemaakte Tricotslen / Ellaroo Jan 4.6 / Paarsblauwe Afrikaanse lange pagne / Roodblauwe Afrikaanse korte pagne / Troel tai / Medley Monza 5.5

Tucana: Didymos Nora / Didymos LLL shortie / Hoppediz Caīro / oranje Nesthäcken / Ellaroo La Rae / BBslen Blueberry Blue / Girasol Tulipaani / Hoppediz Havana / Vatanai Maruyama / onderweg: Storchenwiege Ulli /GypsyMama Morgaine / Hoppediz Santiago / Hoppediz Lille / Storchenwiege Leo Rouge / Amazonas Lollipop

Vamperotica: Amazonas Laguna

Webkim: Tricot Slen / Ellaroo La Rae 4.6 / Girasol Pacifica 4.6 / Girasol Green Tea ringsling / Girasol Lampo 4.6 / Sleepy Nico / Girasol Cocoa Almond 4.6 / Girasol Polkka 4.2 / Girasol Fuoco 4.6 / Girasol Earthy Rainbow 4.6 /Didymos Red Tom 4.6 / Girasol Blau Ringsling / Zara Candy 4.6 / Storchenwiege Anna / Hoppediz Antigua / Girasol Chococabana 2.7 / Amazonas Natural / Didymos Millefiori grun/rot 6 / Girasol Tulppaani 4.2 / Didymos Millefiori Stein 6 / Didymos Pink Tom 2 / Didymos Silber Wellen 7 / Didymos Indio blauw/wit 6

YPPY storchenwiege Ulli / lange doek wereldwinkel / draagdoek.nl (tijdelijk uitgeleend) / mei tai

[ Bericht 2% gewijzigd door Webkim op 02-10-2008 12:32:42 ]
Hardloper.
IG @webkim
pi_62007901
Nummer 19 alweer! "Dat je zoveel kan ouwehoeren over lappen stof," zou waarschijnlijk fronsend zeggen.

Anyway: in deel 18 kondigde TearSong aan wel een Didy Cassis Waves te willen hebben, wees Cattie ons op de nieuwe vissies, wacht Lovely nog steeds op de post, verlekkert Ticootje zich bij de Mojito Girasol van Icicle, kondigde Webkim een draagdoektheepartijtje bij haar thuis aan en werden er massaal babylegs genaaid.

Gaat -ie weer:
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 29 september 2008 @ 21:27:39 #3
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_62008017
* Noli. wacht nog vol verwachting op haar Avalon Rainbow.. *

Hoop dat ie er gauw is.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_62008118
Lillien Petrol
Saartje
pi_62008306
Medley Alpino Prague in actie

pepijn op de rug van oma

en een glimpje palermo

vanaf mama's rug kun je prima bij de paddestoelen
pi_62008320
tvp

Mooie foto's p_iglet

[ Bericht 69% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2008 21:37:33 ]
pi_62008332
Het Petrol deel vind ik wel mooi alleen het Lillien deel niet
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_62008404
Wat een mooie drager p_iglet! Krijgt oma hem er alleen in en uit? Ik zie mijn schoonouders dat ook nog wel doen tzt.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 29 september 2008 @ 21:38:19 #9
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_62008417
Wat word Pepijn ineens blond zeg! Die tweede foto is écht !
Maxi, Midi & Mini
pi_62008528
webkim, op het ogenblik krijgt oma pepijn er niet alleen in en uit.
maar dat is een combinatie van factoren, oma als stresskip en pepijn als klauterkabouter

op zich moeten opa's en oma's dat makkelijk kunnen, en ze gaat het vast nog wel leren. Op haar buik kan ze Pepijn wel zelf vasthangen.
pi_62008578
Ah Medley in de Efteling 2 zelfs! Mooie foto;s!

Ik heb dit weekend ook gebruik gemaakt van de Medley reisdoek van 'dat andere forum' (zoals Webkim het al noemde). Zondag er ook mee rondgelopen op de WBW-ontmoetingsdag. Het is een hele mooie doek maar ik heb hem na een tijdje toch weer afgedaan en ingeruild voor mijn ER. Ik geloof niet dat ik enorm slordig knoop, dat wil zeggen...ik zag daar mensen lopen met kinderen in doeken waarvan ik dacht 'hoe durf je er zo een stap mee te verzetten, doodeng!' maar ik bleef maar schuiven met de doek op m'n schouders, kreeg hem niet comfortabel om. Misschien omdat hij niet al te dik is...geen idee. Best jammer want de kleuren zijn echt prachtig. (alleen de afwerking vond ik weer wat minder, vrij veel losse draden bij de randen)
It's all up to you
pi_62008589
Ha wat leuk p_iglet, Pepijn bij oma achterop
Saartje
pi_62008760
Hmm apart, dat is echt anders dan mijn ervaring.

Ik vind Palermo echt steviger dan Girasol Espresso of Ellaroo Christiane. Als ik palermo enigsinds goed geknoopt heb (en ik knoop echt niet netjes), dan zittie als een huis. En loop ik zo 2 uur door het srpookjesbos met een kind dat aan alle kanten wat wil zien.
Nu heb ik niet net als jij veel didy ervaring ofzo, maar ik vind hem qua stevigheid en vergevingsgezindheid met knopen toch meer in de richting van mijn Hopp als van girasol en ellaroo.

Ook heb ik echt geen losse draadjes bij de randen en over de afwerking niets te klagen. Er zit nog geen weeffoutje in. Wel had de doek nieuw uit de verpakking wat van die losse draadjes, pluisjes erop. Maar die waren zo weg.
pi_62008877
Er staat overigens best een mooi geschreven stuk op borstvoeding.com over het belang van huidcontact bij babies:

Je bent net geboren, en dan...?
It's all up to you
pi_62009063
Wat vreemd P_iglet, dat die van jou weer zo anders is dan! Is hij ook wat dunner of juist wat dikker? De palermo die ik op bezoek heb gehad was echt dunner dan mijn girasol. En de draadjes die uitstaken bij de randen zaten erg vast Blijkbaar zit er dan toch echt verschil in want ik kan me niet voorstellen dat 2 ervaringen zover uit elkaar lopen als de doek precies hetzelfde is.
It's all up to you
pi_62009368
Hij is anders dan girasol. Girasol is veel grover en luchtiger geweven. Girasol lijkt volgens mij door die grove weving wel iets dikker. Palermo is wel net iets dunner dan mijn hopp Rio maar voelt een beetje hetzelfde aan. Ze zijn beide vrij dicht geweven.
Onze Girasol espresso heeft vrij dikke randen die nog wel eens opfrummelen, en daarvan heb ik juist dan weer last met knopen.

Nu kan ik met onze girasol geen FWCC omdat die net te kort is, maar ook voor een hipp cross carry pak ik net zo lief Palermo. Die voelt zeker niet minder stevig, en ik vind hem prettiger op mijn schouder dan Espresso, hij lijkt beter te blijven zitten ofzo.
pi_62009638
quote:
Op maandag 29 september 2008 22:04 schreef p_iglet het volgende:
Die voelt zeker niet minder stevig, en ik vind hem prettiger op mijn schouder dan Espresso, hij lijkt beter te blijven zitten ofzo.
Dat blijven zitten herken ik dan weer wel Ik vond hem erg veel 'grip' hebben om het zo maar te zeggen en dat is wel fijn
It's all up to you
pi_62009696
quote:
Op maandag 29 september 2008 21:08 schreef Webkim het volgende:
Vrijdag a.s. komen er hier wat draagdoekers 'van dat andere forum' op de thee. Wie zin heeft mag aansluiten hoor. Ik vind die grijze vissies wel okee en Cassis Waves doet het niet zo voor me, maar er komt een Linde Waves aan en dies dan wel weer jammie.
Ken je niet meteen vragen of ze mijn account daar werkend willen maken?

Erg leuke foto's van Pepijn!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_62009779
Misschien dat voor mij die grip juist wel weer heel erg van belang is ivm het bewegen van Pepijn?
Palermo knoop ik zelfs echt in de schuine punten en dat blijft prima zitten.
Hij loopt als een paralellogram met de langste zijde volgens de maatgeving. Hij valt dus vrij kort vergeleken met andere doeken.

Ik vind hem in ieder geval erg fijn!
pi_62010246
Oh en ik gooi deze er maar even in:

Vandaag, geknoopt in m'n 'tafellaken' op de rug en lekker een stuk gelopen. Alleen had ik die regenbui op de terugweg liever niet gehad:

(yup, regendruppels lopen over haar hoofd )
It's all up to you
pi_62010374
Nou ze is er niet minder vrolijk om
Ziet eruit als een mooie doek trouwens.
pi_62010815
Ahw Tearsong, door de regen. Maar er kan gelukkig nog om gelachen worden .
Fake it till you make it...
  † In Memoriam † maandag 29 september 2008 @ 22:44:48 #23
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_62011011
quote:
Op maandag 29 september 2008 21:56 schreef TearSong het volgende:
Wat vreemd P_iglet, dat die van jou weer zo anders is dan! Is hij ook wat dunner of juist wat dikker? De palermo die ik op bezoek heb gehad was echt dunner dan mijn girasol. En de draadjes die uitstaken bij de randen zaten erg vast Blijkbaar zit er dan toch echt verschil in want ik kan me niet voorstellen dat 2 ervaringen zover uit elkaar lopen als de doek precies hetzelfde is.
Mijn Palermo gaat richting Storch, ietsjes dunner maar niet veel. Verder deel ik de ervaring van p_iglet.
Palermo is een keper (geen kruiskeper) dus zou je 'm moeten vergelijken met oude Girasols.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_62016950
Tearsong
Ze ziet er idd best happy uit

Ik heb al besloten dat we vandaag niet met een doek naar buiten gaan. Constant kutweer
pi_62017998
Oh ik ga juist wél met doek naar buiten nu! Dan heb ik tenminste een hand vrij voor m`n plu
Ik vond een badeendje in m`n post vandaag Hij had een Indio meegenomen
Alleen nu ligt Saar te slapen dus ik kan niet testen
Saartje
pi_62018194
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 10:08 schreef Maneki.Neko het volgende:
Oh ik ga juist wél met doek naar buiten nu! Dan heb ik tenminste een hand vrij voor m`n plu
Ik vond een badeendje in m`n post vandaag Hij had een Indio meegenomen
Alleen nu ligt Saar te slapen dus ik kan niet testen
Bij jou komt de post wel vroeg
* LovelyLady = jaloers ongeduldig
* LovelyLady wacht nog steeds op de post-in-gooi-man

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2008 10:18:37 ]
pi_62018769
Wat een mooi plaatje Tearsong

LL geduld is een schone zaak sterkte met wachten....
  dinsdag 30 september 2008 @ 10:54:29 #28
35189 Troel
scherp en bot
pi_62018892
Als het goed is krijg ik vandaag mijn Medley binnen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62018897
quote:
Op maandag 29 september 2008 22:44 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Mijn Palermo gaat richting Storch, ietsjes dunner maar niet veel. Verder deel ik de ervaring van p_iglet.
Palermo is een keper (geen kruiskeper) dus zou je 'm moeten vergelijken met oude Girasols.
Ik heb ook begrepen dat de Palermo die nu op reis is een proefmodel o.i.d. is. Zonder middenmarkering bijvoorbeeld en misschien daarom wat minder goed afgewerkt?

Leuk, Maneki! Ik heb het even gemist maar wat voor kleur heeft jouw Indio?
pi_62019005
deze
Saartje
pi_62019131
mooi!
  † In Memoriam † dinsdag 30 september 2008 @ 11:20:41 #32
141844 Macka66
pi_62019446
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 10:54 schreef owlet het volgende:

[..]

Ik heb ook begrepen dat de Palermo die nu op reis is een proefmodel o.i.d. is. Zonder middenmarkering bijvoorbeeld en misschien daarom wat minder goed afgewerkt?

Leuk, Maneki! Ik heb het even gemist maar wat voor kleur heeft jouw Indio?
Medley doet niet aan middenmarkering. En qua afwerking zie je dat het niet fabrieksmatig is gedaan. Maar als je dat bij Girasol geen bezaar vindt valt er op de Medleys die ik gezien heb zeker ook niks aan te merken.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 30 september 2008 @ 11:23:23 #33
35189 Troel
scherp en bot
pi_62019502
Ik sprak laatst iemand die heeft heel leuke labeltjes om zelf de middenmarkering te maken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62019569
Wat leuk, Pepijn in de Efteling!

Anna is ook geweest.

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_62019602
ik heb een vraagje voor de ervaren draagdoekdames: we oefenen trouw elke dag, maar selene blijft maar wurmen steeds om haar hoofdje naar de voorkant (zodat ze meer rond kan kijken) te krijgen! zodra er doek in de buurt van haar hoofdje komt vindt ze het maar niks. de foetushouding gaat wat beter dan de kommahouding, maar zker als ze zo wurmt ben ik bang dat haar nek niet genoeg steun krijgt. iemand tips?

ps: selene is nu bijna 8 weken
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_62019627
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 11:20 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Medley doet niet aan middenmarkering. En qua afwerking zie je dat het niet fabrieksmatig is gedaan. Maar als je dat bij Girasol geen bezaar vindt valt er op de Medleys die ik gezien heb zeker ook niks aan te merken.
ah okee, dan had ik het verkeerd begrepen
  † In Memoriam † dinsdag 30 september 2008 @ 11:50:30 #37
141844 Macka66
pi_62020018
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 11:28 schreef simmu het volgende:
ik heb een vraagje voor de ervaren draagdoekdames: we oefenen trouw elke dag, maar selene blijft maar wurmen steeds om haar hoofdje naar de voorkant (zodat ze meer rond kan kijken) te krijgen! zodra er doek in de buurt van haar hoofdje komt vindt ze het maar niks. de foetushouding gaat wat beter dan de kommahouding, maar zker als ze zo wurmt ben ik bang dat haar nek niet genoeg steun krijgt. iemand tips?

ps: selene is nu bijna 8 weken
Als je Selene's hoofdje goed stut met de schouderband kan ze volgens mij prima in foetushouding hoor. Doek in de buurt van/om haar hoofdje valt niet aan te ontkomen (tot haar nekje sterk genoeg is om haar hoofd recht te houden).
Ik ben bij Maja al snel aan de korte geweven doek gegaan omdat zij graag lag met uitzicht en ook zo min mogelijk stof om haar hoofd wilde.
  dinsdag 30 september 2008 @ 12:05:31 #38
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_62020311
Ik ben er uit.. Hopp gaat beter bij rugdragen dan EllaRoo
Nienke zat net heerlijk stevig in de SHBC

Ik ben alleen steeds bang dat ik met de paraplu een oog uit steek ofzo

(o Maneki, ik weet niet of het jou opgevallen is, maar ik heb het idee dat rugdragen minder belastend voor het bekken is, dan op de buik )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_62020449
SHBC kan ook al met Leander, maar ik vind de filmpjes op youtube niet duidelijk genoeg om het uit te gaan proberen
Durf het nog niet aan.
pi_62020476
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 12:05 schreef E.T. het volgende:

(o Maneki, ik weet niet of het jou opgevallen is, maar ik heb het idee dat rugdragen minder belastend voor het bekken is, dan op de buik )
Ja he, dat viel mij ook al op.
De verloskundige aan wie ik gister vroeg of het nog slim is om met Ronja op mijn rug te lopen vertelde ook dat juist rugdragen goed op je bekken kan werken omdat je automatisch een betere houding zou hebben.
Maar verder heeft ze liever niet meer dat ik draag i.v.m. te veel harde buiken. En ergens voelt dat vergelijkbaar met het stoppen met borstvoeden. Want ik weet dat tegen de tijd dat ik Ronja weer op mijn rug kan dragen ze alweer een stukje zwaarder is én er een baby is die ook gedragen moet worden. Het zal hoe dan ook anders en waarschijnlijk minder worden.
Alsof ik haar bewust een stukje van me af moet snijden voor het tweede kind.
pi_62020621
Wat moeilijk owlet.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  † In Memoriam † dinsdag 30 september 2008 @ 13:08:00 #42
141844 Macka66
pi_62021589
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 12:15 schreef owlet het volgende:

[..]

Ja he, dat viel mij ook al op.
De verloskundige aan wie ik gister vroeg of het nog slim is om met Ronja op mijn rug te lopen vertelde ook dat juist rugdragen goed op je bekken kan werken omdat je automatisch een betere houding zou hebben.
Maar verder heeft ze liever niet meer dat ik draag i.v.m. te veel harde buiken. En ergens voelt dat vergelijkbaar met het stoppen met borstvoeden. Want ik weet dat tegen de tijd dat ik Ronja weer op mijn rug kan dragen ze alweer een stukje zwaarder is én er een baby is die ook gedragen moet worden. Het zal hoe dan ook anders en waarschijnlijk minder worden.
Alsof ik haar bewust een stukje van me af moet snijden voor het tweede kind.
Wat jammer dat je een tijdelijke stop in moet lassen owlet
Als het tweede kind er is voelt het logischer dat het dragen verdeeld moet worden over twee kinderen. En voor Ronja zal het dan ook wat logischer zijn.
  dinsdag 30 september 2008 @ 14:11:03 #43
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62023222
Owlet

Mijn Medley is er!!!

Ben blij

Nu lunch
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  dinsdag 30 september 2008 @ 14:16:10 #44
35189 Troel
scherp en bot
pi_62023376
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 14:11 schreef DaviniaHR het volgende:
Owlet

Mijn Medley is er!!!

Ben blij

Nu lunch

Toen ik net een TNT man tegenkwam vroeg ik of hij een pakketje voor me had, maar hij was van een andere route. Nu moet ik naar Berts werk om zijn traktatie te brengen en ik heb maar een briefje op de deur geplakt dat het verzekerde pakketje met dat en dat nummer afkomstig van Draagkrachtig bij de buren bezorgd mag worden. Ik hoop maar dat dat dan inderdaad mag, want de rest van de week moet ik werken en ben ik nooit op tijd terug om het pakje op te halen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62023432
Oh wat jammer owlet! Ik kan me je gevoel heel goed voorstellen hoor, tis niet leuk dat het voor je besloten wordt en het geen eigen keus/proces van minderen is.
En ik heb inderdaad ook gemerkt dat rugdragen heel anders voor het bekken voelt dan voorop, hoewel ik op goede dagen ook goed kan volhouden als ze voorop zit
Zo hadden we afgelopen zondag een fiks eind gewandeld door het duin en langs de vloedlijn..was echt genieten

En p_iglet, bedankt voor het lenen van Rio
Saar zegt: thumbs up!
Saartje
  dinsdag 30 september 2008 @ 14:19:32 #46
108648 cattie
lieve moeder
pi_62023468
Die laatste foto!

Owlet, ik kan me voorstellen dat het moeilijk is.
pi_62024205
Aaaah Saar Ik vind de Rio ook Maar die bovenste staat jullie ook erg goed.

Owlet, moeilijk als je zelf de keuze niet hebt in dit soort dingen
pi_62024256
Hihi saartje in Rio
Hopelijk heb ik snel tijd om weer met Rio te dragen, nu hij weer heerlijk zacht is.

Owlet
  dinsdag 30 september 2008 @ 15:20:06 #49
35189 Troel
scherp en bot
pi_62025067
OK, ik ben boos.

In de nog geen drie kwartier dat ik weg ben is dus mijn pakketje langs geweest en nu komen ze het morgen weer proberen. Geen reactie op mijn briefje of wat dan ook (zet er dan op dat dat niet mag ofzo, prima, dan heb ik nog het gevoel dat je het geprobeerd hebt ofzo). Nu kan ik hem dus pas zaterdagochtend ophalen (als dat lukt!) en krijg ik hem natuurlijk nooit op tijd droog en gewassen voor de visite er zaterdag is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62025205
Hoi!
Wij willen ook aan de draagdoek bij deze uk. Maar, ik zie door de bomen het bos niet meer. Waar moeten we op letten? Hoe weet je nou welke doeken fijn zijn? Hoe leer je ze omknopen? Enz enz. Zijn hier boeken over ?

edit: ik zie al wel in de OP wat linkjes staan, daar ga ik maar eens mee beginnen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_62025828
Jullie zijn lief

Wat is Saartje toch een prachtmeisje

Fuente! Volgens mij kan je het beste een keer langs gaan op een meeting of bij iemand met een aantal doeken. En anders is het ook gewoon een kwestie van dķen!
Er zit verschil tussen de verschillende merken. Maar dat is (in mijn ogen althans) nou ook weer niet zo groot dat je echt een enorme miskoop kan doen als je een beetje binnen de "bekende" merken blijft.
En een doek is ook bijna een kledingstuk, kiezen welke doek je mooi vindt is dus zeker niet onbelangrijk!
En het is zķ persoonlijk wat prettig draagt en wat niet, dat het bijna onmogelijk is om daar advies over te kunnen geven.
Als je eenmaal een doek hebt dan merk je vanzelf wat voor jou de sterke en zwakke punten zijn en of je er misschien een doek (of twee, drie ) bij zou willen.
  dinsdag 30 september 2008 @ 16:24:06 #52
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62026732
fuente, als je in de buurtvan amstelveen woont, wil ik je wel uitleg geven
moet je wel ook saar meenemen om op te oefenen.

ik ken alleen die pasgeborenen worpen niet, want ik ben begonnen toen eli 11 mnd was
pi_62026808
Nee ik woon in Overijssel
Ik ga er denk ik gewoon 1 kopen en oefenen haha
Owlet, dat bedacht ik me net ook, als ik er nu gewoon 1 koop en ik bedenk wat er anders moet en koop een nog betere erbij, zit ik altijd goed
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_62027538
Volgens mij is er bijna niet één doek te vinden die je echt niet kan gebruiken. Als je meerdere doeken hebt zijn er wel weer doeken die je meer en doeken die je minder gebruikt, althans zo werkt het bij mij. De ene doek gaat mee op lange stukken lopen, de andere doek is weer ideaal voor korte heupdraagtripjes, etc.
Als je één doek aan zou moeten schaffen dan zou ik een kruiskeper storch, hopp of didy nemen. Volgens mij zijn die het meest veelzijdig.
pi_62037662
Ik heb al wat zitten kijken en zoeken naar verschillende doeken, wat voor lengte neem je?
Is kruiskeper de manier waarop t geweven is? En hoe zie je dat of staat dat erbij in de omschrijving?
Donderdag naar Grijs .
Maar ik denk dat ik echt al zo goed als om ben... en ik wil iets kleurigs .
pi_62037833
nijna hangt er vanaf hoe groot je bent.

Meeste mensen met een normaal postuur kunnen met een 4.6m doek alles knopen.

Hier thuis redden we dat (1.70m 65kg en 1.63m 52kg) met een 4.2m.

Ben je ruimer in omvang heb je natuurlijk meer doek nodig.
pi_62038624
Nijna, mijn eerste lange doek was een 5,20 storch. Ik heb maat 44-46 met een flinke boezem maar dan nog is 5,20 aan de lange kant.
Het liefst pak ik een 4,60, daar kan ik ook met een grote peuter en een zwangere buik nog steeds alles mee knopen.
  † In Memoriam † dinsdag 30 september 2008 @ 23:31:45 #58
141844 Macka66
pi_62039027
Nijna, p_iglet en t_igger zijn echt wel heule slanke dennen!
En ik herhaal nog even een posting uit een vorig deel:
voorbeelden van weefsels, van boven naar onder:
kruiskeperbinding [verspringende v'tjes, geeft ondersteunende rek op allebei de diagonalen]
linnenbinding [recht, geeft geen ondersteunende diagonale rek]
keperbinding [schuine 'strepen', geeft ondersteunende rek in de richting van de diagonaal met de 'streep' mee]

Is een kleurige Storchenwiege Inka iets voor jou? Bij Grijs kan je zien hoe fijn een Storchenwiege knoopt en draagt. 't Is een kruiskeper.
pi_62039073
ik rade ook een 4.6 aan bij normaal postuur.

en ik ben niet heul slank, vriendlief dan weer wel
pi_62039463
Ik kan ook makkelijk met een 4.6 toe. Ik ben 1,71 en heb maat 40. Volgens mij is dat ook normaal of niet? Ik vind mezelf meestal niet zo normaal, maar dat heeft dan weer niet zoveel met mijn postuur te maken
pi_62043410
De verkoopster heeft gister mijn pakketje op de post gedaan

* LovelyLady gaat weer op de deurmat zitten......
pi_62044721
Ik kon met mijn maat 44 van een tijdje terug ook prima met 4.6 uit de voeten hoor.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 1 oktober 2008 @ 10:29:28 #63
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_62044880
Wat doen jullie kinders wanneer ze op de rug zitten. Simon heeft er een handje van om iets mee te nemen als we de deur uitgaan. Het maakt hem niet uit of we met de auto gaan, op de fiets of lopend. Dat betekent dat hij in de draagdoek wel eens een blokje of autootje meeneemt, maar afgelopen week koos hij een prentenboek
Tot mijn verbazing ging het goed, hij hing lekker te lezen terwijl ik liep!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_62045058
Die Simon! Ik zie het helemaal voor me
pi_62045245
Owlet, als ik het zo lees denk ik dat ik met 4,60m wel een end de goede richting in zit (maat 42-44 ongeveer).

Macka, ik ga eens ff zoeken op storchenwiege inka. Grijs heeft idd storchenwiege zag ik.

Ik vind die ellaroo larae qua kleurtjes ook erg mooi.

LL, succes wederom op je deurmat vandaag .

PM, ik vermoed dat er hier een kleine meid is die het machtig mooi vind dat ze bij mama haar haar kan als ze achterop zou zitten...
  woensdag 1 oktober 2008 @ 10:53:20 #66
94046 PM-girl
pi_62045366
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 10:46 schreef Nijna het volgende:
PM, ik vermoed dat er hier een kleine meid is die het machtig mooi vind dat ze bij mama haar haar kan als ze achterop zou zitten...
Die fase hebben we achter de rug, geloof ik
*
  † In Memoriam † woensdag 1 oktober 2008 @ 13:07:02 #67
141844 Macka66
pi_62048206
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 10:46 schreef Nijna het volgende:
Owlet, als ik het zo lees denk ik dat ik met 4,60m wel een end de goede richting in zit (maat 42-44 ongeveer).

Macka, ik ga eens ff zoeken op storchenwiege inka. Grijs heeft idd storchenwiege zag ik.

Ik vind die ellaroo larae qua kleurtjes ook erg mooi.

LL, succes wederom op je deurmat vandaag .

Ellaroo is een linnenbinding. Storchenwiege knoopt veel makkelijker. Iets minder makkelijk knopen dan Storch (want dunner) maar ook een leuke kruiskeper is de Amazonas Lollipop (LadyS heeft die).
  woensdag 1 oktober 2008 @ 13:48:31 #68
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_62049083
check hier mijn Lollipop Dit was afgelopen weekend in het bos.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_62049116
Mooie foto
lekker kleurrijk ook die doek he? past goed bij jullie

[ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2008 13:50:29 ]
  woensdag 1 oktober 2008 @ 16:50:16 #70
35189 Troel
scherp en bot
pi_62054184
Monza is binnen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62054445
Ben benieuwd wat je er van vind!!
Monza is van dezelfde soort als Palermo.
  † In Memoriam † woensdag 1 oktober 2008 @ 17:23:01 #72
141844 Macka66
pi_62055102
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 16:58 schreef p_iglet het volgende:
Ben benieuwd wat je er van vind!!
Monza is van dezelfde soort als Palermo.
Allebei kepers.
pi_62055451
Die van LadyS, zag ik idd al langskomen laatst. Die kleurtjes zijn ook gaaaf ja !
  † In Memoriam † woensdag 1 oktober 2008 @ 17:59:09 #74
141844 Macka66
pi_62056116
Iris is helaas niet inbegrepen bij de Lollipop
(Ik vind het zo mooi bij die lichtblonde haren!)
pi_62056199
Indio is goedgekeurd! Hij is wel warm, en dat kan met dit weer niet zo gek veel kwaad
Foto`s heb ik nog niet, ik was m`n fototoestel vergeten
Saartje
pi_62056918
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 17:59 schreef Macka66 het volgende:
Iris is helaas niet inbegrepen bij de Lollipop
(Ik vind het zo mooi bij die lichtblonde haren!)
LadyS heeft haar doek wel gematched bij haar shirtje... of andersom
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 18:03 schreef Maneki.Neko het volgende:
Indio is goedgekeurd! Hij is wel warm, en dat kan met dit weer niet zo gek veel kwaad
Ben benieuwd Maneki, en met dit weer is het idd wel lekker dat Indio lekker warm is.

Geen postbode gezien... hopelijk komt deze morgen...
* LovelyLady haat wachten

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2008 18:36:23 ]
  † In Memoriam † woensdag 1 oktober 2008 @ 21:14:03 #77
141844 Macka66
pi_62061237
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 18:03 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik wil foto's van Saar in de Indio!
  woensdag 1 oktober 2008 @ 22:02:55 #78
35189 Troel
scherp en bot
pi_62062789

Voor in de OP

Een Medley Monza 5.5

Monza hangt trouwens nu te drogen
En hij is echt fijn! Hij is nog wel wat stug, maar ik heb al van Macka mogen voelen aan een wat vaker gedragen doek en het gaat echt een superdoek worden!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62063164
Mooie doek Troel en je mannetje natuurlijk ook

[ Bericht 87% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2008 22:13:19 ]
  † In Memoriam † woensdag 1 oktober 2008 @ 22:18:48 #80
141844 Macka66
pi_62063385
Wat staat 'ie jullie verrassend goed Troel!
en die verbaasde oogjes van Ruben
verrassend omdat de aquablauwe tint toch warm genoeg is bij jullie bruine ogen en haar

[ Bericht 21% gewijzigd door Macka66 op 01-10-2008 22:25:23 ]
  woensdag 1 oktober 2008 @ 22:23:47 #81
35189 Troel
scherp en bot
pi_62063565
"wat flitst daar toch de hele tijd in mijn ogen mama?"

Het is ook echt gewoon een heerlijke lengte, ik ben blij dat ik inderdaad die 5,5 genomen heb!
En ik kan niet wachten totdat hij droog is Hij knoopt ook echt gewoon erg lekker, moet alleen het draagkrachtig ding er nog opnaaien, moet nog even kijken hoe ik dat het beste kan doen (eigenlijk vind ik dat het labeltje aan de buitenkant moet vanwege de reclame, maar krijg je het dan wel netjes weggewerkt> Hoe heb jij dat op je Yamo gedaan Macka?)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 1 oktober 2008 @ 22:25:31 #82
35189 Troel
scherp en bot
pi_62063621
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 22:18 schreef Macka66 het volgende:
Wat staat 'ie jullie verrassend goed Troel!
en die verbaasde oogjes van Ruben
Het is jammer dat Yns niet komt van het weekend, maar ik zal van het weekend iemand vragen om gewoon echt een nette foto te maken als ik hem helemaal netjes geknoopt heb, volgens mij staat het dan helemaal super!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † woensdag 1 oktober 2008 @ 22:29:04 #83
141844 Macka66
pi_62063745
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 22:23 schreef Troel het volgende:
"wat flitst daar toch de hele tijd in mijn ogen mama?"

Het is ook echt gewoon een heerlijke lengte, ik ben blij dat ik inderdaad die 5,5 genomen heb!
En ik kan niet wachten totdat hij droog is Hij knoopt ook echt gewoon erg lekker, moet alleen het draagkrachtig ding er nog opnaaien, moet nog even kijken hoe ik dat het beste kan doen (eigenlijk vind ik dat het labeltje aan de buitenkant moet vanwege de reclame, maar krijg je het dan wel netjes weggewerkt> Hoe heb jij dat op je Yamo gedaan Macka?)
Dat ding is bedoeld als middenmarkering, en 't is het handigst als die aan de binnenkant van je doek zit
  woensdag 1 oktober 2008 @ 22:30:36 #84
35189 Troel
scherp en bot
pi_62063818
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 22:29 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Dat ding is bedoeld als middenmarkering, en 't is het handigst als die aan de binnenkant van je doek zit
Ja, maar dan ziet niemand waar ie vandaan komt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62064122
Mooie doek Troel!!
Ik heb het labeltje ook aan de buitenkant meestal En volgens mij zit ie op deze foto voor het eerst echt precies in het midden
pi_62069221
Mooie foto's allemaal weer dames!

Ik verheug me om morgen de nieuwe doek op te halen! Ook al is die niet voor mij, maar het is wel weer erg spannend zo'n nieuwe doek
Dan van het weekend vriendlief maar eens met Amber inwikkelen (Jammer dat het weer wat minder is).
En qua nieuwe doek voor mezelf kan ik er maar moeilijk uitkomen, het liefst didymos waves, maar toch liever een groene? of de aqua? of toch nee liever de bruine vanwege de herfst en omdat ik gek ben op herfstkleurtjes? Weet niet eens of vriendlief al wat aan het regelen is gezien m'n verjaardag al dichtbij komt
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_62069589
Moooi troel .
pi_62071523
Ok, ik ben een nieuweling in het dragen, maar het ziet er zo lief uit allemaal.
Waar kan ik het beste mee beginnen??? Heb al eens op draagdoek.nl gekeken en dat ziet er allemaal erg leuk uit.
En in welke winkels kopen jullie de draagdoeken?
pi_62072276
Oeh, middenmarkeringsdingetjes en reclame voor Macka in een? Die wil ik ook!
Heb mezelf tijdens het knopen al tig keer gezegd dat er een markering in moet, maar hier in huis is nog geen naald, laat staan draad te vinden

Mooie kindjes in mooie doeken
Ben ook benieuwd naar Saar in de Indio! En van Eli in de Medley willen we uiteraard ook bewijs zien!

Koningin, draagdoek.nl is idd een goeie om mee te beginnen. Lekker zacht tricot in veel verschillende kleuren makkelijk te knopen en... die van mij is na zijn avontuur bij LovelyLady weer opgeborgen in de kast en eventueel te leen.
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 2 oktober 2008 @ 12:15:22 #90
35189 Troel
scherp en bot
pi_62073267
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 10:57 schreef Koningin het volgende:
Ok, ik ben een nieuweling in het dragen, maar het ziet er zo lief uit allemaal.
Waar kan ik het beste mee beginnen??? Heb al eens op draagdoek.nl gekeken en dat ziet er allemaal erg leuk uit.
En in welke winkels kopen jullie de draagdoeken?
De Mackawinkel Ebay, draagdoek.nl er zijn behoorlijk wat online winkels. Echte winkels zijn er niet zo heel veel
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 2 oktober 2008 @ 12:30:00 #91
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_62073576
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 22:47 schreef Nijna het volgende:
Donderdag naar Grijs .
Maar ik denk dat ik echt al zo goed als om ben... en ik wil iets kleurigs .
En nu helemaal .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_62075524
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 12:30 schreef Grijs het volgende:

[..]

En nu helemaal .

Bedankt voor de demonstratie en het uitproberen .

Twijfel tussen storchenwiege Inka en Anna om maar eens mee te beginnen...
Enige twijfel bij de Inka is dat hij soms heel blauw lijkt op plaatjes.
pi_62076506
Lastig kiezen hoor Nijna, ze zijn allebei erg mooi.

* LovelyLady krijgt koude kont van de deurmat...
Kwam vanochtend wel een pakje met de "gewone" post, maar dat was een boek
  donderdag 2 oktober 2008 @ 14:17:22 #94
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62076756
LL, je bent wel fanatiek, zeg

Kersjes, doek moet eerst gewassen worden, dan gaan we los!

Trouwens, mensen die proberen met de doek omkrijgen zijn zwaar irritant.
Iemand probeerde me te "helpen", nou dan weet ik niet meer wat nou strak zit en wat niet, dus ik hupsen om de doek aan te spannen, ligt eli er half af!
Gelukkig wel strak om de benen, dus niet echt op de grond, maar vervelend was het wel. (En eng, natuurlijk.
Ligt mn kind daar languit op de vloer )
pi_62076806
Maarten is al een hele tijd niet meer in de doek geweest.
Wil hem graag op de rug dragen maar het lukt voor geen meter
pi_62078584
LL, je hebt dat boek toch niet op je kop gehad toen je lag te wachten onder de brievenbus...?
pi_62078699
Nog even ter herinnering: morgen vanaf 14 uur een mini draagmeet bij mij thuis. Adres per pm.
Hardloper.
IG @webkim
pi_62078944
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 15:30 schreef Nijna het volgende:
LL, je hebt dat boek toch niet op je kop gehad toen je lag te wachten onder de brievenbus...?
Nee ik was net even een broodje smeren...

En davinia was jij niet zo enthousiast/fanatiek met je eerste doek??
  donderdag 2 oktober 2008 @ 15:51:14 #99
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62079132

Maar ik lag niet onder de brievenbus

Nah, ben aan het dollen. Heb aan baaldag op werk. Kom niet vooruit. irriteert me.
pi_62080147
Ik ben er nog niet uit, belde beste vriendinnetje in de hoop dat die even wilde meekijken . Maar die ligt ziek op bed en zit dus niet achter de computer... .
Wachten dan maar op lief, maar ik wil gewoon NUNUNU eigenlijk... ernstig.

Hebben jullie ervaring met de site van naturalbeginnings.nl? Of nog andere tips voor het online aanschaffen van een storchenwiege? Want ik denk dat die het gaat worden in 1 van de 2 kleuren...
  donderdag 2 oktober 2008 @ 16:36:48 #101
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_62080362
Er is hier vandaag een pakketje aangeboden maar we waren niet thuis!

Ik moet alleen 25,98 bijbetalen
Ach, in totaal heb ik dan iets van 118 euro (incl. verz.kosten) betaald voor een exclusive 5.2 Girasol uit Amerika!
Vind ik als het zo klinkt eigenlijk nog best meevallen toch?

Maar morgen word het pakketje tussen 11.00 en 14.00 nog een keer aangeboden.
Maxi, Midi & Mini
pi_62080561
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 15:51 schreef DaviniaHR het volgende:

Maar ik lag niet onder de brievenbus

Nah, ben aan het dollen. Heb aan baaldag op werk. Kom niet vooruit. irriteert me.
* LovelyLady geeft davinia een zetje...

Stond net wel een busje van tnt weer voor de deur, maar was helaas voor de overkant

Zal je net zien, komt ie morgen... psies wanneer ik niet thuis ben

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2008 16:46:16 ]
pi_62080562
Noli, dus jij gaat ook onder je brievenbus bivakkeren?
  donderdag 2 oktober 2008 @ 16:52:06 #104
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_62080782
Oh ja en ik had een gesprekje met de vk over draagdoeken en dragers zoals BabyBjörn..
Ik legde uit dat het helemaal niet zo ergonomisch is als BabyBjörn zelf doet voorkomen. Ze had een folder van BB in de wachtkamer en ik liet haar zien hoe die kindjes op hun ruis in zo'n ding bungelen en hoe met een doek een kindje van het kontje tot in de knieholtes ondersteund wordt.

Ik vertelde haar over het stukje van Eva over DraagDOEKEN versus DraagZAKKEN.
Ze verscheurde ter plekke de BB-folder en ik heb beloofd haar het stukje zo snel mogelijk toe te mailen. Ik heb haar het linkje van de site van Eva gestuurd, een link naar het D&Vforum en een linkje naar hier.

[ Bericht 0% gewijzigd door Noli. op 02-10-2008 16:59:50 ]
Maxi, Midi & Mini
  donderdag 2 oktober 2008 @ 16:57:35 #105
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_62080933
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 16:44 schreef Nijna het volgende:
Noli, dus jij gaat ook onder je brievenbus bivakkeren?
Ik weet niet, da's hier wel errug koud. (we hebben een terrazo/granito-vloer in onze hal)
Ik denk dat ik gewoon wacht tot de postbode aanbelt.

(dat ik -elke keer als ik iets van een busje hier in de staat hoor- meteen met mijn neus tegen het raam geplakt zit vertel ik er gewoon niet bij. Oh en we wonen in een winkelstraatje naast/tegenover een redelijk grote woontextielzaak waar vaak pakketten bezorgd worden door diverse postbezorgers )
Maxi, Midi & Mini
pi_62081062
Hahaha, dat van die busjes is herkenbaar. Maar met een woontextielswinkel vlakbij denk ik dat het je aardig in beweging houdt of niet... .
Heb je in elk geval je beweging weer gehad .
  donderdag 2 oktober 2008 @ 17:22:04 #107
35189 Troel
scherp en bot
pi_62081558
Ik haalde Ruben vandaag op bij het dagverblijf en ik draaide hem zo een doek in. Volgende week doek meenemen zodat een van de leidsters het kan proberen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62081648
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 16:52 schreef Noli. het volgende:
Oh ja en ik had een gesprekje met de vk over draagdoeken en dragers zoals BabyBjörn..
Ik legde uit dat het helemaal niet zo ergonomisch is als BabyBjörn zelf doet voorkomen. Ze had een folder van BB in de wachtkamer en ik liet haar zien hoe die kindjes op hun ruis in zo'n ding bungelen en hoe met een doek een kindje van het kontje tot in de knieholtes ondersteund wordt.

Ik vertelde haar over het stukje van Eva over DraagDOEKEN versus DraagZAKKEN.
Ze verscheurde ter plekke de BB-folder en ik heb beloofd haar het stukje zo snel mogelijk toe te mailen. Ik heb haar het linkje van de site van Eva gestuurd, een link naar het D&Vforum en een linkje naar hier.
Wat goed van je
pi_62081699
Noli, wat leuk van je verloskundige!
  donderdag 2 oktober 2008 @ 17:31:05 #110
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_62081758
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 16:29 schreef Nijna het volgende:
Ik ben er nog niet uit, belde beste vriendinnetje in de hoop dat die even wilde meekijken . Maar die ligt ziek op bed en zit dus niet achter de computer... .
Wachten dan maar op lief, maar ik wil gewoon NUNUNU eigenlijk... ernstig.

Hebben jullie ervaring met de site van naturalbeginnings.nl? Of nog andere tips voor het online aanschaffen van een storchenwiege? Want ik denk dat die het gaat worden in 1 van de 2 kleuren...
Haha, nou al flink verslaafd?
Ik heb mijn doek ook via die site aangeschaft. Ging erg vlot, ik had het de volgende dag in huis .

En Troel, werd je gevraagd door de leidster om een doek mee te nemen?
pi_62082005
Ik heb mijn Storch Anna via naturalbeginnings gekocht en dat ging inderdaad heel snel.

Misschien kan je bij het kiezen een beetje kijken naar wat je nu het liefst aan kleuren draagt. Volgens mij oogt Inka veel koeler dan Anna.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 17:52:51 #112
35189 Troel
scherp en bot
pi_62082196
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 17:31 schreef Grijs het volgende:

[..]

Haha, nou al flink verslaafd?
Ik heb mijn doek ook via die site aangeschaft. Ging erg vlot, ik had het de volgende dag in huis .

En Troel, werd je gevraagd door de leidster om een doek mee te nemen?
Nou, ze vroeg me hoe dat was enzo en vertelde dat ze haar kleintje in een BB had gedragen maar dat die er nu niet meer in wilde en toen vroeg ik of ze het wilde proberen En dat wilde ze erg graag
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 2 oktober 2008 @ 17:55:05 #113
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_62082244
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 17:52 schreef Troel het volgende:

[..]

Nou, ze vroeg me hoe dat was enzo en vertelde dat ze haar kleintje in een BB had gedragen maar dat die er nu niet meer in wilde en toen vroeg ik of ze het wilde proberen En dat wilde ze erg graag
das wel leuk
volgens mij steekt het elkaar ook aan
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 2 oktober 2008 @ 17:56:43 #114
35189 Troel
scherp en bot
pi_62082287
Ja hoor, in de supermarkt ook een zwangere vrouw die echt zo aan het kijken was van "dat wil ik eigenlijk ook, maar ik durf je niet aan te spreken"

Maarja, om haar dan aan te spreken vind ik te ver gaan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62082632
ik ou begin deze week mijn binana binnenkrijgen en heb m nog steeds niet, als ie dr morgen nog niet is ga ik nog maar eens mailen
*ongeduldig is
  donderdag 2 oktober 2008 @ 20:52:44 #116
94046 PM-girl
pi_62087884
Webkim, het had me leuk geleken, maar Simon is compleet over alle grenzen gegaan vandaag qua niet slapen, snoepen en cadeaus krijgen, dus morgen maar even een rustdagje.

Veel plezier!
*
  donderdag 2 oktober 2008 @ 21:13:36 #117
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_62088662
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 17:56 schreef Troel het volgende:
Ja hoor, in de supermarkt ook een zwangere vrouw die echt zo aan het kijken was van "dat wil ik eigenlijk ook, maar ik durf je niet aan te spreken"

Maarja, om haar dan aan te spreken vind ik te ver gaan
Gelijk heb je, straks word je nog bestempeld als lid van een bepaalde opdringerige organisatie

Spannend hoor, wachten op je doek!
Ik wacht ook nog steeds op mijn Yamo
Als het goed is krijg ik hem zondagmiddag dan EINDELIJK in handen!
pi_62092810
Heb eens even gepolst om me heen, tot nu toe gaan de meeste stemmen op voor de Inka... maar zie steeds meer leuks langskomen. Hihi... volgens mij is dat een bekende kwaal hier.
pi_62098611
Ik heb er eentje besteld bij draagdoek.nl gister.
Ben heel erg benieuwd, kan niet wachten om hem te gaan gebruiken.
pi_62098673
Oh jee, Nijna.... Nu is het begonnen.... Voor je het weet kán je niet zonder een doek in elke maat, elke dikte, elke weefmethode en elke kleur!

Koningin, wat leuk! Veel plezier er mee!
pi_62098694
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 08:12 schreef Koningin het volgende:
En vooral foto's willen we zien natuurlijk, ben benieuwd wat voor kleur je hebt gekozen.
pi_62098791
Wat leuk om te lezen hoe het draagdoekvirus zich steeds meer verspreidt!!
Ik vind het nog steeds zooooo jammer dat ik er nu pas mee begonnen ben!

Heb al wel 2 doeken uitgeleend, dus wie weet wat daar uit voortvloeit!

En op de verjaardag van wat monsters afgelopen weekeind...
Meneer was al de hele dag vrolijk van hand tot hand gegaan en werd een beetje moe.... Ik pak mn doek en mn oom zei....: "Hee... Dat is hetzelfde als waar "nichtje" dr kind in draagt"
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_62098823
Ik heb besloten me nog even in te houden, heb Macka een berichtje gestuurd over de chimparoo juliet en daar wil ik nog ff op wachten (als ik me in kan houden...). Ik weet niet of mn wederhelft er helemaal achter staat als ik gelijk overga tot het aanschaffen van diverse doeken. Ik denk dat je dat rustig op moet bouwen... . Hahahaha.
pi_62098903
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 08:35 schreef Nijna het volgende:
Ik heb besloten me nog even in te houden, heb Macka een berichtje gestuurd over de chimparoo juliet en daar wil ik nog ff op wachten (als ik me in kan houden...). Ik weet niet of mn wederhelft er helemaal achter staat als ik gelijk overga tot het aanschaffen van diverse doeken. Ik denk dat je dat rustig op moet bouwen... . Hahahaha.
Haha ja dat moet er in " sluipen" ("sneaken" zoals wij dat hier zeggen )
Ennuh... sinterklaas/kerst komt eraan
pi_62099002
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 08:21 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

En vooral foto's willen we zien natuurlijk, ben benieuwd wat voor kleur je hebt gekozen.
Foto's moeten nog minimaal 20 weken wachten.
Kleur is antraciet grijs, beetje neutrale kleur genomen.
pi_62099128
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 08:42 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Haha ja dat moet er in " sluipen" ("sneaken" zoals wij dat hier zeggen )
Ennuh... sinterklaas/kerst komt eraan
Het viel me nog mee dat hij niet eens echt begon te steigeren toen ik gisteren maar eens vertelde wat zo'n draagdoek nou eigenlijk kost . Dus we doen het eerst maar eens rustig aan. Hij riep zelfs niet "echt niet", toen ik voorstelde dat hij Mirte ook wel kon dragen . Dus wie weet...
SInt en kerst, jaaaaaaa. Hahaha.

Had jij je doek nou al binnen of moet je nog steeds bivakkeren onder de brievenbus?
pi_62099592
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 09:00 schreef Nijna het volgende:
Het viel me nog mee dat hij niet eens echt begon te steigeren toen ik gisteren maar eens vertelde wat zo'n draagdoek nou eigenlijk kost . Dus we doen het eerst maar eens rustig aan. Hij riep zelfs niet "echt niet", toen ik voorstelde dat hij Mirte ook wel kon dragen . Dus wie weet...
SInt en kerst, jaaaaaaa. Hahaha.

Had jij je doek nou al binnen of moet je nog steeds bivakkeren onder de brievenbus?
Klinkt allemaal positief Nijna hihi... ik verheug me ook al op sinterklaas en kerst. Dit jaar maar geen douchegelletjes en luchtjes of bedeltjes voor mijn pandora-armband Nee ik wil draagdoeken

Was het maar waar dat ik mijn doek al binnen had. Misschien komt "ie" vandaag. maar ik ga straks tegen 12 uur weg. Ik heb ook geen idee of het met de "gewone" post komt of met pakketpost dat ik evt moet tekenen?
Ik had gehoopt op gister, kon ik em wassen en drogen en evt zondag gaan gebruiken. (zie net dat het *piep*weer wordt maargoed) Ik ben gewoon ontzettend nieuwsgierig hoe mijn hopp er in het echt uitziet... en wil em graag uitproberen...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2008 09:32:35 ]
pi_62102919
Hij is binnen
En hij is moooooooooiii
Foto's volgen snel
pi_62103035
Eindelijk LL
pi_62103336
Woei LL show me!!!!
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 12:51:29 #131
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_62103488

Maxi, Midi & Mini
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 14:18:10 #132
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_62105567

Maxi, Midi & Mini
pi_62106006
yay, wat een hoop fluffymail!

hier kwam Didy Olaf binnen en hij is nog moooooier herfstig dan ik had gehoopt
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 14:49:28 #134
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_62106330
Owlet en Llewella Lovely Lady...

PICS OR IT DIDN'T HAPPEN ! ! !

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

[edit] ik wist dat 't een naam was met veel LLLLL gooi het maar op zwangerschapsdementie Dank Davinia

[ Bericht 62% gewijzigd door Noli. op 03-10-2008 15:06:52 ]
Maxi, Midi & Mini
pi_62106507

vrijdag 3 oktober 2008 @ 14:57:40 #136
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62106542
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 14:49 schreef Noli. het volgende:
Owlet en Llewella...

PICS OR IT DIDN'T HAPPEN ! ! !
LovelyLady ipv Llewella

Doeken live willen we zien!

(Ik moet ook nog met mijn Medley op de foto
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 15:06:23 #137
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62106759
Noli hij is en

En Owlet, niets gelogen. Mooie warme kleuren. Heerlijk.

Ennnnnnn LL waar blijven de pics???
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 15:10:12 #138
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_62106834
Oeh, Owlet die is idd heeeel mooi heerlijk warm en herfstig!
Maxi, Midi & Mini
  † In Memoriam † vrijdag 3 oktober 2008 @ 15:31:39 #139
141844 Macka66
pi_62107338
Iedereen gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten!
pi_62108036
Noli, dies ook mooi!!!

En Owlet echt herfstig idd!

Nu doeken met kindjes erin !
pi_62109198
Ik word zo hebberig van dit topic he
pi_62109369
erg he!
Weet je wara je nog hebberiger van kan worden? For sale or trade op thebabywearer of het ebay-topic op dragen en voeden.
Ik mag er van mezelf niet meer kijken, met een girasol mr. X en hopelijk een medley palermo in de nabije toekomst
pi_62110582
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 16:03 schreef Nijna het volgende:
Nu doeken met kindjes erin !
ik: Ronja, kom even op mama's rug, ik heb een nieuwe doek.
Ronja: nee
ik: kijk! is hij niet mooi!
Ronja: nee!
ik: neem je boterham maar mee, we gaan even de doek uitproberen
Ronja: NEE! DOEK NIET MOOI! NIET MAMA'S RUG!

De foto met kindje laat nog even op zich wachten
pi_62110610
Ooeeehhh, het virus gaat hard rond ineens hier! Allemaal nieuwe fluffies. En hele mooie! Avalon Rainbow, Olaf, jammie.

Ik heb een Neobulle Manon Rouge te leen ik ik vind em maar Thomas is nog niet om.

Maar hij laat zich makkelijk paaien.
Hardloper.
IG @webkim
pi_62110624
hahhahahaa geweldig!!!

Ronja, misschien kun je er wel een tent mee bouwen, dan is het ook een foto van de doek met een kindje erin
pi_62110704
Wat een super lief gezicht, die kleintjes in zo'n doek! Tegen de tijd dat ik er zelf een heb ga ik ook zéker met een doek dragen Naast heel schattig en knuffelig lijkt het me ook erg praktisch
pi_62111462
Owlet, wat niet wil dat wil niet he . Wie weet veranderd ze nog van gedachten binnenkort .

Webkim die is ook mooi .
pi_62112319

vind ik ook mooi (girasol 26)
pi_62112405
oeh ja!
Een soort kruising tussen Anna en Inka!
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 19:40:16 #150
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62112574
Nijna, die ken ik..... wie heeft die hier... waar heb ik die al eerder gezien? Macka???

Webkim, ik vind hem wel erg mooi.

Owlet gelukkig heb je nog een kindje bij je in je buik die straks nog niets heeft in te brengen qua kleur enz.
pi_62112962
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 19:40 schreef chacama het volgende:
Nijna, die ken ik..... wie heeft die hier... waar heb ik die al eerder gezien? Macka???

(En Macka ook.)
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † vrijdag 3 oktober 2008 @ 20:23:39 #152
141844 Macka66
pi_62113636
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 19:40 schreef chacama het volgende:
Ik heb 'm in 2.60. Je hebt 'm gebruikt toen je allebei je dochters tegelijk in een doek had op de draagdoek-in
Voor een korte doek is hij mij te dik en heeft 'ie niet genoeg grip met een schuifknoop. Als lange doek lijkt hij me veel beter. (Maar geef mij toch maar een Storch...)
pi_62114297
En ook hier een nieuwe doek hoor

Vanmiddag de hoppediz kaapstad 5,4 opgehaald bij een dame van het andere forum die toevallig hier in de buurt woont.

Morgen maar eens foto's maken, dan wil vriendlief de doek wel even proberen, het is zijn doek namelijk
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_62114770
Oeh, dus er komen draagpapafoto's aan.
Hardloper.
IG @webkim
pi_62115775
Mijn strontverkouden snotlapje had een luxe zakdoek vandaag
Saartje
  † In Memoriam † vrijdag 3 oktober 2008 @ 21:49:16 #156
141844 Macka66
pi_62116039
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 21:40 schreef Maneki.Neko het volgende:
Mijn strontverkouden snotlapje had een luxe zakdoek vandaag
[ afbeelding ]
Ow
pi_62116284
Maneki wat een prachtige doek!!
En een prachtige Saar, maar dat wisten we al
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 3 oktober 2008 @ 22:00:40 #158
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_62116318
en wat een ontzettend gaaf ladenkastje heb je staan!!!
Today is life -

Dale Carnegie
pi_62116398
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 22:00 schreef Ynske het volgende:
en wat een ontzettend gaaf ladenkastje heb je staan!!!
Lijkt op Xenos. Ik vind ze ook leuk, maar het past hier jammer genoeg echt niet
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 3 oktober 2008 @ 22:04:40 #160
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_62116427
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 22:03 schreef beefcake het volgende:

[..]

Lijkt op Xenos. Ik vind ze ook leuk, maar het past hier jammer genoeg echt niet
later als ik groot ben enzo, wil ik dolgraag zo'n kastje, en van die barokachtige behang, en zo'n kicke stoel
Today is life -

Dale Carnegie
pi_62116441
Indio-Saar
Hardloper.
IG @webkim
pi_62117011
Grote zakdoek had je Saar .
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 23:23:29 #163
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_62118658
Wat een mooie doeken! Owlet, die nieuwe doek is prachtig!
En die Girasol die Nijna postte vind ik ook erg mooi.
En ook nog een leuke foto van Saar (zie ik haar ook eens, ben altijd te laat in het fototopic waar ik ook niet zo vaak kijk)

Zit er veel verschil in kwaliteit bij de verschillende Girasol doeken? En ten opzichte van Storchenwiege?
Ik ben benieuwd naar de Lampo van Webkim, kan ik ook eens een andere doek uitproberen (nog eventjes geduld, want de Lampo komt zo....)
pi_62120079
Noli mooie doek heb je daar, jij ook al de gelukkige vandaag met een pakje
Webkim, das een heul fleurig doekje, ik vind hem ook
Owlet, je herfstige doek is prachtig

Hier nog geen foto's, ik hoop zondag. Hij zit nu nog in de was (ga em zo ophangen) Ben net terug van een bruiloft en de kids zijn uit logeren *zucht*. En morgen ben ik ook de hele dag weg.. en hangt mijn doek toch te drogen... dus zondag op zijn vroegst
pi_62122908
girasol Tulipaani (26) heb ik hier ook liggen... mooie doek, maar ik ben niet dol op de 'verkeerde kant'.

En fluffy mail vorige week: storch ulli en dolcino jamaica!!!
Prachtige doeken!!! En jamaica is superzacht! (ulli moet nog gestreken worden voor ik 'm kan gebruiken *bloos*)
Katia, wahm van 3 mooie meiden.
Draagdoekenblog!
pi_62122978
Effe gauw wat (onscherpe)foto's klikbaar van mijn doekje:

Zodra het kan... foto's doek met kind
pi_62123482
Foto's van Jamaica:

Draagdoekenblog!
  † In Memoriam † zaterdag 4 oktober 2008 @ 11:25:35 #168
141844 Macka66
pi_62123908
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 09:45 schreef Tucana het volgende:
girasol Tulipaani (26) heb ik hier ook liggen... mooie doek, maar ik ben niet dol op de 'verkeerde kant'.

En fluffy mail vorige week: storch ulli en dolcino jamaica!!!
Prachtige doeken!!! En jamaica is superzacht! (ulli moet nog gestreken worden voor ik 'm kan gebruiken *bloos*)
Mijn Tulipaani heeft geen verkeerde kant, het is een kruiskeper. Dat vind ik wel een nadeel aan het kopen van Girasols, je weet niet altijd of het een keper of een kruiskeper is.

Jamaica heeft zo'n mooi zacht verloop!
pi_62124346
Zitten er dus ook binnen dezelfde kleur doeken in keper en doeken in kruiskeper?
pi_62124709
Ohh Jamaica is mooi!

Ik heb 3 paar babylegs gemaakt voor Saar, waarvan 1 kort paar
Ze zijn echt supersimpel te maken
Saartje
pi_62124938
En is een keper-doek verschillend aan beide kanten?

Ik had laatst eens gekeken hoe je die babylegs moest maken.. maar leek me op het eerste gezicht nogal een gepriegel En zo kopen is best wel gruwelijk duur, naar mijn mening.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_62125166
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 11:55 schreef owlet het volgende:
Zitten er dus ook binnen dezelfde kleur doeken in keper en doeken in kruiskeper?
ja, de nieuwe girasols hebben geen verkeerde kant, de oude wel
Draagdoekenblog!
  † In Memoriam † zaterdag 4 oktober 2008 @ 13:32:36 #173
141844 Macka66
pi_62126083
Gaan we weer met wat textielwarenkennis
Keper hoeft geen verkeerde kant te hebben, maar het kan wel. Er zijn verschillende soorten keper, een kruiskeper valt eigenlijk ook onder de keperklasse. De Girasols met verkeerde kant zijn kettingkepers, op de goede kant zie je dan vooral de ketting (de gekleurde strepen) en op de verkeerde kant de inslag (de weefdraad zeg maar, bij Noli's Lampo is die wit).

Volgens deze discussieaanzet op het forum van Kati gebruikt Girasol drie types binding; die van de Kati doeken (ik vermoed dat dat een keper met gelijke kanten is), de newer denser weave (kruiskeper) en de old weave (kettingkeper).
Waarom gebruikt ze nou niet gewoon de Engelse technische benaming? Da's veel duidelijker! Medley heeft ook al zo'n handje van zelfbedachte benamingen

Icicle, weet je wat voor een binding de Mojito gaat worden?
pi_62127032
old weave in ieder geval al niet, want girasol gebruikt die niet meer ;-)
Dat bedoelde ik ook met mijn vorige post.
Girasol is veranderd van weving, omdat bij de oude weving je een goede en slechte kant hebt en veel mensen dat duidelijk niet altijd even mooi vinden.
Draagdoekenblog!
pi_62127244
Duidelijk Macka66, dankjewel

Naar ik begreep wordt de Mojito een 'denser weave', met dezelfde voor- en achterkant. We hebben samen nog even zitten puzzelen over welke kleur weefdraad. Ik stelde een andere kleur dan zwart-donkergroen-lichtgroen voor (blauw) zodat je een beetje het Kristen-effect krijgt. Maar nadat dat in een 'weef programma' werd ingevoerd kwam daar een minder-mooi resultaat uit Het blauw was te overheersend. Nu wordt het de donkerste groene kleur.

Bij de EllaRoo Kristen geeft het een mooie effect, de anderkleurige weefdraad, doordat die draad dunner is dan de rest. Geeft een soort blauwe waas. Ik heb het idee dat bij een Girasol beide draden dezelfde dikte hebben en dan zou blauw te overheersend zijn.
pi_62128951
Ik kom weer op een punt dat er toch echt doeken wegmoeten.
Onder de spoiler maar weer.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 16:29:10 #177
593 sjak
Juffie Bloem
pi_62129301
Wat zijn er weer veel mooie nieuwe doeken.
Lekker douchen!
  † In Memoriam † zaterdag 4 oktober 2008 @ 16:42:02 #178
141844 Macka66
pi_62129553
Webkim, wat voor moois gaat er komen?

Die 2e onder de spoiler is dus wel een keper maar geen kettingkeper of kruiskeper.
pi_62133674
die 2e is degene die ik heb en de onderste foto is van de kant die ik niet mooi vind
Draagdoekenblog!
pi_62133766
Ik vind van Tulippaani de 'foute' kant juist wel weer aardig.
Hij is al verkocht trouwens.
Hardloper.
IG @webkim
pi_62134803
Een nog wat onwennige papa; maar dat wende al snel genoeg gelukkig. Papa had er meteen zin in dus we zijn meteen doorgelopen naar het winkelcentrum om een nieuwe bedrijfsfiets voor papa uit te zoeken

Eerste stukje was ie dus heel voorzichtig; maar toen ik vertelde dat hij d'r niet hoefde te ondersteunen raakte hij al snel op z'n gemak. En Amber ook, want die heeft vanmiddag heerlijk bij papa in de doek geslapen
En m'n vriend vind het dus ook heel fijn, ook dat ze zo op d'r gemak bij hem was.
Amber Mae
pi_62135866
Wat! Lief!
Wel een contrast zeg, Miami en Kaapstad.
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 21:39:34 #183
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_62135882
Wat leuk dat het papa ook goed beviel, Llewella!
Afgelopen zondag zijn we wezen wandelen en had mijn man Marlien in de TricotSlen. Af en toe vroeg hij zich af waarom al die mensen toch steeds naar hem keken, totdat hij zich dan weer realiseerde dat hij Marlien droeg . En dat, terwijl hij haar toch wel in de weg vond zitten met foto's maken.
pi_62135887
draagpapa
pi_62135995
Ik had nu al wel een doek willen hebben, met een niet fit en jammerend kindje wat graag bij papa of mama wil zijn de heeeeele tijd . Ze ligt nu lekker te slapen .
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 23:54:32 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62138819
Hihi, net in ER kwam er heuse draagdoek maffia voorbij!

Dokter Abby kwam met haar kind in een BabyBjorn aan bij een baby speelgroep en werd na een woordewisseling te kennen gegeven dat ze niet helemaal bij de juiste groep zat.

Ik vind veel van de doeken die langs komen wel erg mooi, maar ja... zolang ik niet kan rugdragen gebruik ik hem eig. steeds minder.
Webkim, ik ga je binnenkort een keer PM'en voor een prive les hoor!
pi_62142367
Gezellig BE!
Hardloper.
IG @webkim
pi_62149114
It's a lazy rainy sunday afternoon......
Maar dat wil niet zeggen dat we geen gebruik kunnen maken van de doek....
Beeetje slordig nog, maar voor Koen maakt dat niks uit.... die slaapt toch wel
foto's zijn klikbaar

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2008 16:09:44 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 5 oktober 2008 @ 16:14:30 #189
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_62149243
staat je goed Lovely
Today is life -

Dale Carnegie
pi_62149537
Mooi Lovely! Ik vind het al best mooi geknoopt ook. Beetje meer over je schouders trekken hooguit: voorkomt snijden in je nek en verdeelt Koens gewicht wat beter. Maar joh: mooi! En die slaapfoto is superzoet.
Hardloper.
IG @webkim
pi_62149884
Mooie foto's Llewella en LovelyLady! Ik hou wel van zulke stoere doeken Llewella, lief hoe Pappa op de foto staat
En dan Koen in de draagdoek met het speentje... *zucht*
pi_62150174
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 16:25 schreef Webkim het volgende:
Mooi Lovely! Ik vind het al best mooi geknoopt ook. Beetje meer over je schouders trekken hooguit: voorkomt snijden in je nek en verdeelt Koens gewicht wat beter. Maar joh: mooi! En die slaapfoto is superzoet.
Ja dat meer over me schouders had ik ook zie:

Maar als ik de doek wat meer op me schouders doe (zoals op de 1e foto) heb ik meer bewegingsvrijheid. Ohja en hij snijdt niet in me nek hoor, ik vind het best lekker zitten zo.

Ik moet zeggen dat deze doek niet warm is, hij is best luchtig, tis dat Koen zo ontzettend warm is altijd. Hij zit nu al een tijdje in de doek en hij wordt nu pas een beetje wakker omdat het zijn tijd is.
  zondag 5 oktober 2008 @ 18:16:21 #193
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62152891
LL, lief zo'n draagpapa!
Nijna, komen er ook foto's van meneer-Nijna met Mirte in de doek?

LL, ziet er goed uit! Wat voor één is dat?

Mijn Medley

Let svp niet op mjn outfit, tis zondag

Tis trouwens een back cross carry, poging 2

Klopt het dat een back cross carry eigenlijk hetzelfde is als een rucksack, alleen dat de doek van onder naar boven gaat, ipv van boven naar onder? (rondom je armen bedoel ik dan)

En hoe hou ik die rugband hoog? Bij de eerste poging zat die echt bij eli op zn kont bijna... hij viel er niet uit, maar ik vond het niet fijn

Zijn er eigenlijk meer methoden om op de heup te dragen dan de hip cross carry?

Trouwens, de onderste foto mag in de OP. Medley Satin 4,5
pi_62153792
Mooie doek Davinia! (Je broek is ook prachtig )
De mijne is een Hoppediz Montreal 4.6 (deze mag dan ook in de OP, aub)
pi_62154018
quote:
Zijn er eigenlijk meer methoden om op de heup te dragen dan de hip cross carry?
Hüftslinge!
Draagdoekenblog!
pi_62154100
Davinia, een backwrapcrosscarry is anders dan een rucksack. Bij een ruck heb je altijd maar 1 laag stof over je kindje. Bij een bwcc zijn dat er drie.
Om de horizontale band hoog te houden is het belangrijk dat je die al vanaf het begin in Eli's nek hebt zitten en constant spanning op de bovenrails van de doek houdt, anders gaat het zakken.

Vallen kan -ie niet hoor. Ik heb de meiden van Chaca helemaal ondersteboven zien hangen in een bwcc zonder eruit te vallen en die zijn al heel wat zwaarder dan Eli.

Mooi trouwens die Medley. Er zit een glansje in lijkt het wel.
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 5 oktober 2008 @ 19:16:48 #197
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62154237
Thx Tucana! Die kende ik nog niet. Ziet er echt prettig uit!

@ LL

@ Webkim, het is geen BWCC Die ken ik
ik heb gedaan wat je beschreef in het lampo topic. Dat is toch een BCC (back cross carry)?
Idd hij lijkt wel te glazen. Ben flieft
En hij is ook vergevingsgeziner dan de girasol qua spanningspunten. altijd fijn

ik probeer ook die spanning er steeds op te houden, maar het wil niet lukken. mss helpt het ook niet dat zijn trui omhoog kroop
met een gewone rucksack blijft die band altijd veel beter zitten.
ach, oefenen, oefenen, oefenen

EDT: ik zie nu dat je idd een BWCC beschreef. sollie
nou, dan heb ik mijn zelfbedachte knoop gedaan

[ Bericht 18% gewijzigd door DaviniaHR op 05-10-2008 19:23:27 ]
  zondag 5 oktober 2008 @ 20:22:59 #198
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_62155906
Webkim, zeg me alsjeblieft dat de LaRae al weg is?

Wat een schattige foto's weer
En mooi hoor, al die nieuwe doeken van jullie.

9 november ben ik jarig. Ik weet dus echt nooooit wat ik dan kado wil krijgen, daar denk ik meestal pas in januari ofzo aan. Je weet wel, pas na Sinterklaas en Kerst enzo
Dit jaar wil ik een doek
Een mooie. Keus genoeg dus...
pi_62156869
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 18:16 schreef DaviniaHR het volgende:
LL, lief zo'n draagpapa!
Nijna, komen er ook foto's van meneer-Nijna met Mirte in de doek?
Dan moet er eerst een doek zijn (geduld is een schone zaak, ik kan het heus wel... wachten ) en dan moet ik meneer-Nijna nog zien te overtuigen... Misschien binnenshuis een keer laten proberen en stiekum een foto maken . Wie weet t.z.t....
  zondag 5 oktober 2008 @ 20:59:56 #200
35189 Troel
scherp en bot
pi_62156981
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 20:22 schreef Kersjes het volgende:
Webkim, zeg me alsjeblieft dat de LaRae al weg is?

Wat een schattige foto's weer
En mooi hoor, al die nieuwe doeken van jullie.

9 november ben ik jarig. Ik weet dus echt nooooit wat ik dan kado wil krijgen, daar denk ik meestal pas in januari ofzo aan. Je weet wel, pas na Sinterklaas en Kerst enzo
Dit jaar wil ik een doek
Een mooie. Keus genoeg dus...
Ik heb ook al zitten twijfelen om Wrapkim een pmmetje te sturen, maar heb nu mijn Monza en ben er erg content mee. Vandaag ook weer veel bekijks gehad in de Prenatal en gisteren tijdens de verjaardag ook nog heerlijk ermee gepronkt
Hij begint al zachter te worden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62156999
Nee Kers, die heb ik nog.
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 5 oktober 2008 @ 21:16:29 #202
35189 Troel
scherp en bot
pi_62157501
Whehehe, Kers, snel PM-men dan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 5 oktober 2008 @ 21:31:54 #203
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_62158021
Helaas, manlief vindt hem niet zo mooi...
pi_62158525
OEHH Webkim, die draagdoek is echt ZO mooi!
Ik ben nu pas 20 weken zwanger, maar ik heb me wel voorgenomen de kleine te gaan dragen in een draagdoek. Heb je hem nog? Ik zou hem graag overnemen
  zondag 5 oktober 2008 @ 22:17:47 #205
35189 Troel
scherp en bot
pi_62159693
Opgelost, slotje
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 5 oktober 2008 @ 23:01:21 #206
153480 Maneki.Neko
sloopkogelŠ
pi_62161443
Ik heb nog een appeltjesgroene tricotslen voor wie hem graag wil. erg fijne doek om mee te starten
Saartje
pi_62166772
Ik zei vanmorgen tegen lief (die mopperde dat hij nog geen verjaardagskadootje voor me had): Goh iemand op Fok! heeft nog een doek te koop, dan doe je die toch...
En als dan die andere er is wil ik die ook...
Vond hij overdreven... . Maar ik denk dat zweefvliegje hem gered heeft .

Dus zweefvliegje, namens mijn wederhelft, bedankt
pi_62167316
Zweefvliegje heeft hem niet gekocht. En mijn Hopp Antigua mag ook weg.

Dus: doek nummer 3 en 4 van boven zijn nog te koop. E45 p/stk
Hardloper.
IG @webkim
pi_62167382
ow Nijna een hopp is wel heel handig om mee te beginnen met dragen!!

Echt wel handiger dan een Ellaroo doek, daar zou ik niet met een dreumus nog mee beginnen met dragen. Daarvoor moet je bij Ellaroo te nauwkeurig knopen. Omdat die zo enorm dun is.
pi_62170073
p_iglet heeft gelijk nijna, ik heb ook een hopp en die is met Koen echt goed te doen, niet te warm dragend zoals een tricot doek en stevig en degelijk! Niet zo zacht als een girasol maar hij is ook niet stug.
En antigua is ook mooi
pi_62170106
Inderdaad Nijna, ik zou zeker voor een lekker stevige doek gaan, dan kan je Mirte nog heel lang dragen!
pi_62170377
Hihi , ik ga of voor een storchenwiege inka, of de chimparoo juliet (in afwachting tot macka ze binnen heeft en me kan vertellen hoe t stofje is enzo...). Hopp vind ik ook prima, maar antigua is geloof ik niet helemaal mijn kleur.

Hoe doen jullie dat trouwens met naar buiten gaan nu en als het kouder is. Over je jas of eronder en wat trek je je kind aan (babylegs, ja die heb ik wel gezien , maar verder ).
pi_62170529
Pepijn is een nogal beweeglijke dreumes, die niet netjes met zijn armen binnenboord in de doek blijft zitten. Ik knoop bij koud weer over een trui heen. Trek Pepijn een maillot onder zijn broek aan, of kniekousen en zijn eigen (winter)jas, want met zijn bovenlijf/armen zit hij niet in de doek.
Zelf trek ik dan nog mijn (winter) jas aan, waarvan ik net het onderste stukje rits dicht kan doen, of knoopje dicht zodat die niet open waait, maar mijn jas staat dus grotendeels open.
pi_62171308
Ik had net Koen ook ff in de draagdoek naar school. Ik had zijn gewone kleertjes aan en ik had hem een mutsje opgedaan. Hij had al een TE lang broekje aan dus die kroop een beetje omhoog maar geen blote beentjes. Verder slofjes en zelf had ik mijn zomerjas aan... hopelijk voldoende, maar ik denk het wel want Koen die sliep gewoon en ik had het ook niet echt koud of onwijs warm. verder heb ik wat maillootjes gekocht en ja hoe het straks gaat weet ik nog niet... dat zie ik dan wel weer. (ik kan denk ik niet over mijn winterjas knopen daar is de doek net ff te kort voor)
Dat vind ik wel een voordeel van deze doek, hij draagt helemaal niet zo warm.

Nog eventjes iemand lekker gemaakt met doeken... de mama van mijn oppaskindje ze is een echte trendvolgster en vond dit toch wel erg interessant, ze is sinds zwanger vd 2e en ze wil misschien ook wel aan de doek (nadat ik verteld had dat het eigenlijk wel veel lekkerder zit dan een standaard draagzak ala v&d)
Ze vroeg me om wat links etc.... in het motto: u vraagt, wij draaien...

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2008 13:23:25 ]
pi_62172086
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 13:21 schreef LovelyLady het volgende:

Nog eventjes iemand lekker gemaakt met doeken... de mama van mijn oppaskindje ze is een echte trendvolgster en vond dit toch wel erg interessant, ze is sinds zwanger vd 2e en ze wil misschien ook wel aan de doek (nadat ik verteld had dat het eigenlijk wel veel lekkerder zit dan een standaard draagzak ala v&d)
Ze vroeg me om wat links etc.... in het motto: u vraagt, wij draaien dragen...

[ Bericht 5% gewijzigd door Webkim op 06-10-2008 13:52:04 ]
  maandag 6 oktober 2008 @ 14:35:33 #216
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_62173274
Maxi, Midi & Mini
  maandag 6 oktober 2008 @ 14:38:35 #217
35189 Troel
scherp en bot
pi_62173346
Ik moet trouwens lachen als ik jouw sig zie Noli en hoop telkens maar dat jullie kleinste geen krentenbaard zal krijgen, omdat er anders Oliebol, Tuttebol en Krentenbol komt te staan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 6 oktober 2008 @ 14:48:34 #218
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_62173593

Ze worden hier ook wel Druif en Bosbesje genoemd
Maar als je Hanne vraagt: "Hanne is.......?????" Gilt ze zelf al: "een TUTTEBOL!!!"
Maxi, Midi & Mini
pi_62193636
Ik heb een verzendbevestiging voor mijn draagdoek, ik ben zo benieuwd
pi_62194418
Wat heb je besteld koningin?
pi_62194500
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 08:12 schreef Koningin het volgende:
Een draagdoek.nl denk ik
Veel plezier ervan Koningin! Ik heb 'm hier ook liggen en gebruik 'm nog wel eens voor mijn (bijna) 8 maanden oude Baby. Lekker zacht en makkelijk, prima te doen met een groter kindje wanneer je niet (veel) hoeft te lopen

Wrapkim, ik kom heel graag een keer foto's van jullie maken! Sorry, had je berichtje laatst pas gezien daarachter..
pi_62207551
Leuk Icicle!

Ik heb zelf een pod gemaakt *megaglunder *

Hardloper.
IG @webkim
pi_62207642
Hij is mooooooi!
  † In Memoriam † dinsdag 7 oktober 2008 @ 17:54:26 #224
141844 Macka66
pi_62207862
Leuke stofjes, Webim! En hoe draagt ' ie?
pi_62207923
Superlicht! Ik was echt verbaasd. Het zit nog niet helemaal zoals het hoort en toch voelt Thomas nog lichter dan in een doek.
Hardloper.
IG @webkim
pi_62208066
Mooi gedaan kim!
Saartje
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 18:12:44 #227
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_62208293
Mooi Webkim! En zo creatief ook.

Devin is gisteravond in de Yamo geweest bij papa en hij vond het leuk
Zelf durf ik hem nog niet te dragen nadat ik eind vorige week door mijn rug gegaan ben en 2 dagen plat heb gelegen. Inmiddels gaat het al een heel stuk beter, maar hem nu in de draagdoek/zak doen vind ik nog een beetje riskant.
pi_62209523
Tom is er

Hij is leuk!!!! En echt helemaal ingedragen en zacht en soepel enzo

En krap aan maat 5 (4.15m) dus vriendlief en ik kunnen er precies een FWCC en BWCC mee zonder staarten
pi_62209988
Mooi Kim!

P_iglet, fotoooooo
pi_62210411
Jeujjjj p_iglet! Eindelijk een Tom!
Viel het mee met de vouwstrepen waar ze het over had?
Ik wil ook wel heel graag foto's zien.
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:38:11 #231
141844 Macka66
pi_62210502
Gaaf p_iglet! Een rode of een roze Tom?
iig kunnen we binnenkort samen geweldig vloeken, ik verwacht een Bebina Rainbow oude stijl
pi_62210605
Rood, weet ik toevallig.
Enne,
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:47:35 #233
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_62210795
Webkim, ik zag net je Podeagi. Mooi! Je hebt erbij geschreven dat het van oorsprong een Koreaanse manier van dragen is. Het lijkt me echt een geweldig kado voor mijn neefje of nichtje, mijn schoonzusje komt oorspronkelijk uit Korea. Is het ook geschikt om pasgeboren babies te dragen en als dat kan, is het dan ook practisch?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_62210854
Rode Tom natuurlijk foto's volgen van de week als Pepijn weer wat gezelliger is en ik tijd heb. Vrijdag hoop ik.
Ja valt wel mee Webkim, wel te zien maar niet storend.
Het is heel duidelijk een gebruikte doek, met de sporen ervan, maar geen beschadigingen ofzo en ook echt super soepel.
En geen extra douane belasting!
  † In Memoriam † dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:50:17 #235
141844 Macka66
pi_62210893
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:41 schreef Webkim het volgende:
Rood, weet ik toevallig.
Enne, [ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_62211095
Lishe, je kan er ook pasgeborenen mee dragen, alleen is het dan wel handig het lijfje een stuk breder te maken, zodat je het babietje helemaal stevig kan inpakken. Het vereist wel een beetje handigheid om je kindje op je rug te krijgen en met een vers beebje vinden mensen dat al snel griezelig, zeker als ze niet eerder gedragen hebben.

Maar het kan zeker. En als ze er het kindje niet gelijk in durft te dragen kan het absoluut na een maand of 3 wel, als hij/zij controle over het hoofdje heeft. Dus ik vind het evengoed een leuk cadeau. En origineel.
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:04:01 #237
141844 Macka66
pi_62211360
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:47 schreef Lishe het volgende:
Webkim, ik zag net je Podeagi. Mooi! Je hebt erbij geschreven dat het van oorsprong een Koreaanse manier van dragen is. Het lijkt me echt een geweldig kado voor mijn neefje of nichtje, mijn schoonzusje komt oorspronkelijk uit Korea. Is het ook geschikt om pasgeboren babies te dragen en als dat kan, is het dan ook practisch?
Lishe, ik heb twee echte Koreaanse (zomer)podaegi's en in een van de topics staat een fotoverslag slapstick van mijn poging om er een klein Maja'tje mee op mijn rug te dragen hier dus
(Inmiddels blijft ze wel goed overeind zitten.)
Podaegi's worden in Korea als ouderwets beschouwd. Helemaal in is de Chunei, een drager die je aantrekt alsof het een vest is.

zie The Korean Baby

ik denk dus dat een podaegi niet geschikt is voor kinderen onder de vijf maanden

[ Bericht 4% gewijzigd door Macka66 op 07-10-2008 20:19:49 ]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:11:11 #238
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62211559
Kijk dat is dus echt iets voor mijn oppas..... is ie ook in Nederland verkrijgbaar en wat kost ie?
pi_62211686
De Koreaanse aumatik dus eigenlijk.
Ik heb nog een beetje reserch gedaan naar pasgeborenen rugdraagmethodes en constateer toch bijna overal dat het prima kan met een podaegi. Hoewel het voor sommigen onveilig voelt. Alleen doen als je zeker van je zaak bent dus, of met hulp erbij. Sommigen zijn ook van mening dat het slecht is voor de bv: je pikt vroege hongersignalen als smakken niet op als je baby op je rug zit. Maar dat gaat alleen op als je lange tijd aaneen draagt.
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:20:19 #240
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62211878
Even als navolging van mijn eerdere opmerking. Mijn oppas zoekt het omdoe-gemak van een babybjorn met het draagcomfort van een draagdoek (ja ze heeft mijn draagdoek.nl) aangehad maar met de koelte van gewoon tillen. Bijna onmogelijk, maar misschien kunnen de kenners me helpen. Het probleem is dat ze niet achter d'r rug kan knopen of iets vastmaken. Dus mijn Beco was al een probleem met voor dragen. En aangezien het kindje van 4 maanden is, wil ze niet op de rug dragen, daarbij vind ze dat niet makkelijk met troosten, speen geven ect. En over 1 schouder gaat ook niet.... ja, wat een oppas heb ik..he...

Maar, meedenken is meer dan welkom..... heb al heel wat sites afgezocht, maar nog niet echt kunnen vinden wat geschikt zou kunnen zijn.....
pi_62212434
Ik breek even in want... vanmiddag heb ik eindelijk mijn draagdoek gekregen!!! Ben en ik vinden het allebei geweldig ! Ben ligt er eigenlijk al de hele namiddag in . Staat er een maximumduur op in een draagdoek liggen? Hij vindt het echt geweldig. En hij is zo rustig en ik kan ondertussen mijn werk doen. Helemaal top !
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:40:35 #242
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_62212543
Dank Macka! De Chunei word 'm niet, ik geloof niet dat ze dat mooi en prettig vind. Ons nichtje droeg ze weleens in een grote doek en ik denk dat ze de Podaegi prettiger en mooier vind. Vanaf een maand of 5 is ook prima, dan kan ze daarvoor mijn doek lenen of zelf een andere doek kopen.
En dan natuurlijk de hamvraag; iemand enig idee waar ik ze of niet al te duur (dan voelt ze zich niet bezwaard bij weinig gebruik) of 2e hands kan kopen?

Ik ben echt helemaal blij! Een topcadeau!!!
pi_62212787
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 20:20 schreef chacama het volgende:
Even als navolging van mijn eerdere opmerking. Mijn oppas zoekt het omdoe-gemak van een babybjorn met het draagcomfort van een draagdoek (ja ze heeft mijn draagdoek.nl) aangehad maar met de koelte van gewoon tillen. Bijna onmogelijk, maar misschien kunnen de kenners me helpen. Het probleem is dat ze niet achter d'r rug kan knopen of iets vastmaken. Dus mijn Beco was al een probleem met voor dragen. En aangezien het kindje van 4 maanden is, wil ze niet op de rug dragen, daarbij vind ze dat niet makkelijk met troosten, speen geven ect. En over 1 schouder gaat ook niet.... ja, wat een oppas heb ik..he...

Maar, meedenken is meer dan welkom..... heb al heel wat sites afgezocht, maar nog niet echt kunnen vinden wat geschikt zou kunnen zijn.....
Ik heb jouw vraag even op thebabywearer gedumpt en daar komen ze ook al met ideetjes:
een tweeschouderige buidelsling zoals de bay k'tan bijvoorbeeld.

Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:00:37 #244
141844 Macka66
pi_62213212
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 20:40 schreef Lishe het volgende:
Dank Macka! De Chunei word 'm niet, ik geloof niet dat ze dat mooi en prettig vind. Ons nichtje droeg ze weleens in een grote doek en ik denk dat ze de Podaegi prettiger en mooier vind. Vanaf een maand of 5 is ook prima, dan kan ze daarvoor mijn doek lenen of zelf een andere doek kopen.
En dan natuurlijk de hamvraag; iemand enig idee waar ik ze of niet al te duur (dan voelt ze zich niet bezwaard bij weinig gebruik) of 2e hands kan kopen?

Ik ben echt helemaal blij! Een topcadeau!!!
De mijne komen van knusjes.be. Er staan er nog twee bij de vriendelijke prijsjes. Maar je moet wel tegen de Koreaanse kitch kunnen (beertjesmotief en met zakje voor een mobiele telefoon!)
Zelf maken kan dus ook, zie het patroon van Jan Andrea.

[ Bericht 2% gewijzigd door Macka66 op 07-10-2008 21:06:36 ]
pi_62216764
Mooi gemaakt Wrapkim! Ik zou ook graag weer eens gaan knutselen, maar ik kan er echt de tijd niet voor vinden. Niet eens om stof uit te zoeken

Persoonlijk vind ik het rugdragen nog doodeng, omdat ik veel minder controle over m'n Baby heb. Moet er niet aan denken een pasgeborene op de rug te dragen! Ik zie ook niet echt een voordeel aan het dragen van een pasgeborene op je rug.. Lijkt me voor het kindje ook minder fijn.
pi_62216932
Ik vind het zo afstandelijk..een pasgeborene op je rug
Draag Saar nu nog vaak voorop, gewoon omdat het zo gezellig is
Saartje
  † In Memoriam † dinsdag 7 oktober 2008 @ 22:50:34 #247
141844 Macka66
pi_62217245
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:42 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik vind het zo afstandelijk..een pasgeborene op je rug
Draag Saar nu nog vaak voorop, gewoon omdat het zo gezellig is
Maar het is weer minder afstandelijk dan je pasgeborene in de box wegleggen omdat je iets gaat doen waarbij je allebei je handen nodig hebt
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 22:51:09 #248
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62217274
Webkim, mooi! Heb je echt zelf gemaakt?

Liza, er is voor zover ik weet geen limiet aan hoe lang een kndje in de doek mag. dus lekker dragen!

wij hebben 4 doorgekomen tanden in huis, dus eli janken, krijsen, brullen, moe, moe, moe, ellende. PR houdt hem vast, hij wil bij mij. nee, niet de voorkant, hij vloog zo uit PRs mijn rug op. (beetje dichterlijke vrijheid )

vastgebonden in een ruscksack (het zou maar ffies zijn, dus dat lukt dan wel even snel, voor langer wil ik toch een SHBC) en hij was acuut stil!

enig minpunt van mn medley satin is wel dat ik geen chestbelt kan doen. die glijdt los.
of kan je wel een dubbele knoop doen als chestbelt?
BWCC zonder chestbelt ging voor geen meter. alles gleed alle kanten op
pi_62217438
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:50 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Maar het is weer minder afstandelijk dan je pasgeborene in de box wegleggen omdat je iets gaat doen waarbij je allebei je handen nodig hebt
absoluut waar
Saartje
pi_62217754
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:37 schreef lcicle het volgende:
Mooi gemaakt Wrapkim! Ik zou ook graag weer eens gaan knutselen, maar ik kan er echt de tijd niet voor vinden. Niet eens om stof uit te zoeken

Online stoffies shoppen.
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 23:06:40 #251
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_62217828
Ik geloof dat ik het ook eng zou vinden, zo vroeg op de rug. Maar ik vind het vooral een mooie symbolische waarde hebben, en daar hou ik van (schoonzusje ook.) Alleen die echte Koreaanse zijn gruwelijk. Op Etsy vond ik wel een paar heeeele mooie. Lief vond het een goed idee dus ik hou Etsy gewoon in de gaten.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 23:11:51 #252
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_62218019
Devin was een beetje rusteloos en zat constant op en neer te wippen, maar een stukje lopen gisteren bij M. in de Yamo was voor zowel vader als zoon een succes!

Liza, zijn er ook foto's van Ben in de doek?
Fijn dat het jullie zo bevalt!
pi_62218026
quote:
Ja maar ik mot voeluh
  † In Memoriam † dinsdag 7 oktober 2008 @ 23:50:04 #254
141844 Macka66
pi_62219156
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 23:06 schreef Lishe het volgende:
Ik geloof dat ik het ook eng zou vinden, zo vroeg op de rug. Maar ik vind het vooral een mooie symbolische waarde hebben, en daar hou ik van (schoonzusje ook.) Alleen die echte Koreaanse zijn gruwelijk. Op Etsy vond ik wel een paar heeeele mooie. Lief vond het een goed idee dus ik hou Etsy gewoon in de gaten.
Die op Etsy vind ik dan weer gruwelijk duur
Kijk wel goed wat voor een podeagi je bestelt. Het traditionele model is een soort deken met bovenbanden die helemaal om je heen gaat (en dus ook gebruikt wordt als dekentje en speelkleed enz.). Er is ook een aangepaste Amerikaanse versie die veel smaller is, met een alleen de rug bedekkende lap stof met bovenbanden.
en zelf stof zoeken en er een (laten) maken? dat patroon van Jan Andrea is echt niet moeilijk!
pi_62221001
Ik vind deze eigenlijk best wel leuk
Grotere versie
  woensdag 8 oktober 2008 @ 08:09:10 #256
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_62223074
Macka, dank voor de tip. En inderdaad, als je vergelijkt wat een echte kost en die op etsy is het misschin wel weggegooid geld. Ik zal eens vragen of imand 'm zou kunnen maken.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 09:03:33 #257
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62223771
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 20:48 schreef Webkim het volgende:

[..]

Ik heb jouw vraag even op thebabywearer gedumpt en daar komen ze ook al met ideetjes:
een tweeschouderige buidelsling zoals de bay k'tan bijvoorbeeld.

[ afbeelding ]
super ik zal een kijken.. en tof dat je het op de babywearer hebt gezet.
pi_62225901
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:03 schreef chacama het volgende:

[..]

super ik zal een kijken.. en tof dat je het op de babywearer hebt gezet.
Er zat een typefout in: het is de Baby k'Tan, niet de Bay K'Tan.

Iemand stelde ook de Beco Obi voor. Dat model Beco heeft geen clips of gespen.

Of een Duo. Daarvoor kan je eigen stoffen kiezen, dus ook hele luchtige.

Ik had het zelf allemaal niet geweten hoor, maar op twb zit een he-le-boel kennis, blijkt maar weer.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 8 oktober 2008 @ 10:54:49 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62226405
Die Duo's zijn wel grappig, maar al die mensen met die dingen in die zwembaden vind ik eng. Je zal maar onderuit glijden.
pi_62226500
Er zijn zelfs speciale ringslings om met je kind te douchen BE. Die lijken een beetje op een sinaasappelnetje.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:00:57 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62226556
Serieus! Soms kan je ook te ver gaan. Toch?

Ik twijfel over nog een doek erbij. Maar dat lijkt me zo'n onzin omdat ik hem al niet heel vaal gebruik nu...
pi_62226652
Ik heb nog een mooie Hopp.
En zou jij mij niet nog pm'en?
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:13:09 #263
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62226859
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:51 schreef DaviniaHR het volgende:
...

enig minpunt van mn medley satin is wel dat ik geen chestbelt kan doen. die glijdt los.
of kan je wel een dubbele knoop doen als chestbelt?
BWCC zonder chestbelt ging voor geen meter. alles gleed alle kanten op
Even in de herhaling

Kan een chestbelt ook met een dubbele knoop?
pi_62226907
waarom zou dat niet kunnen? Is alleen lastig als je nadien nog een keer strakker aan wilt spannen.

Of het lekker zit zou ik niet weten.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:20:36 #265
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62227073
Dat is ook een beetj emijn punt. heb je dan niet weer zo'n grote knoop voorop

Maarr, we gaan nu ff winkelen, en ik ga het gewoon proberen Verslag volgt
pi_62227251
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 10:58 schreef Webkim het volgende:
Er zijn zelfs speciale ringslings om met je kind te douchen BE. Die lijken een beetje op een sinaasappelnetje.
[ afbeelding ]
Ik kom even binnen vallen: dit lijkt me echt super handig! Ik heb nog geen kinderen, maar in de toekomst hoop ik wel, en dan is dit een uitkomst: mijn vriend heeft een verlamde arm en hij vroeg zich al af hoe hij bijvoorbeeld met een baby moest douchen of badderen. Dit is een hele mooie oplossing voor het douche-probleem!

En de eerder genoemde buidelsling of Beco Obi zijn dan ook handig denk ik. Deze kan hij dan zelfstandig zonder hulp omdoen. Wat een goede tips!
pi_62227432
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:00 schreef Brighteyes het volgende:
Serieus! Soms kan je ook te ver gaan. Toch?

Ik twijfel over nog een doek erbij. Maar dat lijkt me zo'n onzin omdat ik hem al niet heel vaal gebruik nu...
Als ik alleen een ellaroo zou hebben zou ik hem ook niet vaak gebruiken Heb je wel eens een hopp o.i.d. geprobeerd?
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:46:12 #268
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62227841
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:32 schreef owlet het volgende:

[..]

Als ik alleen een ellaroo zou hebben zou ik hem ook niet vaak gebruiken Heb je wel eens een hopp o.i.d. geprobeerd?
Al zou ik alle doeken van de wereld bij elkaar hebben, dan nog zou ik ze niet vaak gebruiken omdat ik Sasha simpelweg niet (naar mijn tevredenheid) op mijn rug krijg.

Vandaar ook mijn net verstuurde PM aan Webkim voor een privelesje.
Ik gok dat ik tijdens die les ook een hopp in handen krijg. En vast nog wel veel meer.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:56:48 #269
3011 E.T.
pi_62228152
Ik merk dat ik Nienke makklijker op m'n rug krijg in de Hopp dan in de Ellaroo.

Hoewel ik het rugknopen met beide doeken nog wel behoorlijk ge-emmer vind en goed voor een zweetpartijtje bij mij, merk ik wel dat de hopp beter meewerkt dan de Ellaroo

Maar met een prive-lesje bij Kim kan je natuurlijk een heleboel doeken proberen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2008 @ 12:09:18 #270
141844 Macka66
pi_62228533
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 10:34 schreef Webkim het volgende:

[..]

Er zat een typefout in: het is de Baby k'Tan, niet de Bay K'Tan.

Iemand stelde ook de Beco Obi voor. Dat model Beco heeft geen clips of gespen.
[ afbeelding ]

Of een Duo. Daarvoor kan je eigen stoffen kiezen, dus ook hele luchtige.

Ik had het zelf allemaal niet geweten hoor, maar op twb zit een he-le-boel kennis, blijkt maar weer.
De Baby K' tan is zo te zien rekkend, en er zit een veiligheidsband bij die je achterop je rug moet kruisen. Hij lijkt mij alleen geschikt voor kleine babietjes.
En Beco maakt de Obi niet meer.

Die K'tan heeft me wel op een idee gebracht. In de Didymos handleiding staat een variant voor de kreuztrage waarbij je eerst de doekeinden knoopt zodat je een lus hebt die je kunt draaien en dan aantrekken (alsof je je armen door mouwsgaten steekt zeg maar). Ik ga even spitten...
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2008 @ 12:11:52 #271
141844 Macka66
pi_62228607
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:46 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Al zou ik alle doeken van de wereld bij elkaar hebben, dan nog zou ik ze niet vaak gebruiken omdat ik Sasha simpelweg niet (naar mijn tevredenheid) op mijn rug krijg.

Vandaar ook mijn net verstuurde PM aan Webkim voor een privelesje.
Ik gok dat ik tijdens die les ook een hopp in handen krijg. En vast nog wel veel meer.
Win-win situatie toch? Leren rugknopen, hopp uitproberen en als ' ie jullie staat kun je 'm direct kopen en meenemen
pi_62228756
Webkim; mooi gemaakt!!! Toevallig heb ik gister op ebay zitten kijken weer voor stofjes, ik wil zelf 1 of 2 mt's maken, of iets in die trant. (waarvan ik het stofje van de beco butterfly ook denk 10x aan het watchen ben in my ebay ).
Amber Mae
pi_62230088
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:09 schreef Macka66 het volgende:
En Beco maakt de Obi niet meer.
Daar kwam ik achter ja, na mijn Google zoektocht. JAMMER! Vind hem het er echt heel mooi en praktisch uit zien. Heb er wel 1 gevonden voor 89 dollar, incl. verzending. Maar vind het een beetje eng om vanuit over seas te bestellen.. Komt er straks nog een hoop geld aan invoerrechten bij ofzo.. nah, eng
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2008 @ 13:38:02 #274
141844 Macka66
pi_62230764
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:09 schreef Macka66 het volgende:

[..]
Die K'tan heeft me wel op een idee gebracht. In de Didymos handleiding staat een variant voor de kreuztrage waarbij je eerst de doekeinden knoopt zodat je een lus hebt die je kunt draaien en dan aantrekken (alsof je je armen door mouwsgaten steekt zeg maar). Ik ga even spitten...
... en Chaca heeft pm

mijn pm box staat ook open voor vragen van nieuwsgierigen natuurlijk
  woensdag 8 oktober 2008 @ 14:05:27 #275
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62231516
Die duo ziet er wel heel handig uit. Zou die nou ook makkelijk zelf te maken zijn... want 50 dollar is nog steeds veel geld...
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2008 @ 14:24:55 #276
141844 Macka66
pi_62232092
Op het blog van de Duomaakster staan een instructiefilmpje en filmpjes over het meten van de maten die je op moet geven als je een Duo laat maken. Ook staan er afgeprijsde Duo's op.
(Het is eigenlijk een dubbelkruis zonder buikband, dus als je een FWCC maakt en dan de diagonalen en hun kruispunten opmeet ben je ook al in de goede richting. Dan nog een driehoeksversteviging met drukkers maken en voila...)
pi_62234136
En jawel, er gaan nog meer doeken weg
SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Webkim op 08-10-2008 16:10:36 ]
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:42:13 #278
186094 Floria
Ghost of shark
pi_62234203
En wat krijg je daar allemaal voor terug Webkim?
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_62234237
Zijde.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:46:23 #280
186094 Floria
Ghost of shark
pi_62234326
Ah dé zijden Indio, nice!
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:47:08 #281
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62234343
Webkim, waarom gaan al die doeken weg?
En Lampo!! Heb je een hele mooi zachte ingedragen doek, gaat-ie weg

De dubbele chestbelt was trouwens geen succes. de tweede knoop zat boven de eerste en dus half in mijn strot...
en de zijbanden zaten uiteindelijk niet breed, maar hetzelfde als bij een rucksack, terwijl ik wel echt had geprobeerd om ze breed te doen. had ook alle rust, want hij zat toch al vast met chestbelt. geen bwcc dus meer met satin. ach, kheb nog mn girasol mokka

vraagje: eli viel halverwege het winkelen in slaap en hing owijs naar rechts. kreeg ik de halve winkel over me heen dat het zo slecht was, en onverantwoord om dat kind zo scheef te laten hangen...
(ik had niet eens door dat hij sliep, dacht dat hij gewoon lekker opzij hing zoals hij altijd doet om beter te kunnen zien)
op weg terug naar de auto (boodschapjes waren klaar) heb ik dus de hele tijd heen en weer geleund om eli in het midden te laten zitten. heeft hij niets van gemerkt. kind was compleet van de wereld. (babyzwemmen s ochtends )

wat doen jullie als je kind op je rug in slaap valt?

oh, en poging 1 tot huftslinge is mislukt. mss eerst oefenen met mn girasol.

en mensen die hun eigen dragers gaan maken! respect! (ik vind mezelf al heel stoer dat ik die knopen erin krijg!)
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2008 @ 15:48:06 #282
141844 Macka66
pi_62234371
Hier is er juist weer een doek bij gekomen. Een Bebina Regenbogen oude stijl, zondag 'gewonnen' en nu al bezorgd. Leve de Deutsche Luftpost!

Een nieuwe doek krijgt natuurlijk eerst een knuffel- en kluifsessie van de expert.

Het eindoordeel:

draagactiefoto's komen waarschijnlijk morgen, als lief weer thuis is
pi_62234456
Als Eli in slaap valt kan je iemand die er sympathiek uitziet (bij voorkeur een andere moeder) vragen de buitenste van de twee kruisbanden over zijn achterhoofdje te trekken. Dan wordt zijn hoofd onderteund. En ja, dan krijgt hij nog lucht.

Macka, , een regenboog!
Hardloper.
IG @webkim
pi_62234575
Hoe bevalt de Neobulle, Webkim? Ik vind 'm zo mooi!
pi_62234625
Heel goed!
Hardloper.
IG @webkim
pi_62234806
Macka, moooooie kleurtjes .
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2008 @ 16:37:29 #287
141844 Macka66
pi_62235677
Ja, wij gaan zonnig de winter in
Het is een mooi tegenwicht voor m'n subtiele Millefiori stein. En het is een lekker stevige kruiskeper, ala Storch (en dan een fractie dunner). Dus hij kan ook iets meer hebben dan de mille.

Webkim, een silk Indio maar liefst!
Ik zou 'm geloof ik niet durven dragen met mijn spugertje en mijn peuterende appelstroopfan.
pi_62235771
Moooooooi, macka!
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2008 @ 19:19:14 #289
141844 Macka66
pi_62239727
Voor koopjesjagers en degene die nog twijfelt over registreren bij The Babywearer: wat Webkim hier in het klein doet gebeurt op The Babywearer massaal, verkoop van allerlei tweede (en derde-) handsdoeken om het geld bij elkaar te krijgen omdat er een limited edition Didymos silk Indio is besteld!
Ook bij Dragen en Voedenzal er nu wel meer aangeboden worden.

Je kunt je natuurlijk ook registreren omdat het forums zijn met veel draagouders!
  woensdag 8 oktober 2008 @ 20:20:12 #290
3011 E.T.
pi_62241636
Ga je 'm ook verven, webkim? Silk Indio's zijn wel errug gaaf Heb op TBW ooit wel foto's gezien van hele mooie geverfde
  woensdag 8 oktober 2008 @ 20:44:31 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62242412
Oeh, die Fuoco is volgens mij wel heel mooi! geen idee of hij lang genoeg is.
Nou ja, we zullen het snel gaan zien.

Oh, en Kim, niks voor mij 'reserveren' hoor. Weg is weg!
  woensdag 8 oktober 2008 @ 21:05:09 #292
593 sjak
Juffie Bloem
pi_62243233
Wow, wat een geld die nieuwe didy silk indio cashmere
Gelukkig ben ik momenteel erg tevreden met de doeken die ik heb, alhoewel ik wel errug hebberig word...
Lekker douchen!
  woensdag 8 oktober 2008 @ 21:18:41 #293
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_62243713
Macka, wat een mooie doek! En wat een heerlijk ding is die Maja toch
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2008 @ 22:02:25 #294
141844 Macka66
pi_62245347
Maja vindt de regenboogdoek erg lekker. Ze ging vanmiddag er in mee om Lucie op te halen bij het KDV en de hele rand was natgesabbeld

Die silk Indio is mooi, maar de katoenen Indio gletscher-natur vind ik mooier!

Ik hoef ze niet, ben helemaal in de wolken met de Regenboog
  woensdag 8 oktober 2008 @ 22:19:37 #295
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62245904
ohhhhh wat een mooie doeken.

Ik heb nog eens naar de duo gekeken, maar de knietjes van het kindjes zitten lager dan de billen, is dit dan niet slecht. En hoeveel beter is het dan de BB in dat geval. Ik snap dat het kruis op de rug breder is dus dat het draagcomfort beter is. Maar...nou, ja je snapt het wel...
pi_62246814
Oew die zijden cashmire elipsen doek.
Erg mooi, maar zeker niet voor dagelijks gebruik. Eigenlijk alleen als doek voor een trouwdag

Nu gaan we voorlopig nog niet trouwen dus ook geen reden voor een trouwdagdoek
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2008 @ 23:05:31 #297
141844 Macka66
pi_62247514
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 22:45 schreef p_iglet het volgende:
Oew die zijden cashmire elipsen doek.
Erg mooi, maar zeker niet voor dagelijks gebruik. Eigenlijk alleen als doek voor een trouwdag

Nu gaan we voorlopig nog niet trouwen dus ook geen reden voor een trouwdagdoek
Tweede kind krijgen, daar de doek voor gebruiken en trouwen voor het kan lopen
pi_62251865
Vandaag gaat eindelijk mijn Binana op weg naar mij!
  donderdag 9 oktober 2008 @ 10:42:23 #299
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62254626
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 22:02 schreef Macka66 het volgende:
Maja vindt de regenboogdoek erg lekker. Ze ging vanmiddag er in mee om Lucie op te halen bij het KDV en de hele rand was natgesabbeld

Die silk Indio is mooi, maar de katoenen Indio gletscher-natur vind ik mooier!

Ik hoef ze niet, ben helemaal in de wolken met de Regenboog
Die Lilien!
pi_62254799
Macka, wat een vrolijke kleurtjes... mooie doek!
Reinhilde, wat goed... ennuh we zien graag foto's hier

Webkim heb jij mijn pm gehad over de fuoco?
  donderdag 9 oktober 2008 @ 10:57:16 #301
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_62254994
Webkim!

Oeh die Bebina is zo leuk. Ik heb er ook al een paar keer verlekkerd naar gekeken.

Mijn regenboogje in gebruik:

Maxi, Midi & Mini
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')