abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62112962
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 19:40 schreef chacama het volgende:
Nijna, die ken ik..... wie heeft die hier... waar heb ik die al eerder gezien? Macka???

(En Macka ook.)
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † vrijdag 3 oktober 2008 @ 20:23:39 #152
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_62113636
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 19:40 schreef chacama het volgende:
Nijna, die ken ik..... wie heeft die hier... waar heb ik die al eerder gezien? Macka???
Ik heb 'm in 2.60. Je hebt 'm gebruikt toen je allebei je dochters tegelijk in een doek had op de draagdoek-in
Voor een korte doek is hij mij te dik en heeft 'ie niet genoeg grip met een schuifknoop. Als lange doek lijkt hij me veel beter. (Maar geef mij toch maar een Storch...)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_62114297
En ook hier een nieuwe doek hoor

Vanmiddag de hoppediz kaapstad 5,4 opgehaald bij een dame van het andere forum die toevallig hier in de buurt woont.

Morgen maar eens foto's maken, dan wil vriendlief de doek wel even proberen, het is zijn doek namelijk
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_62114770
Oeh, dus er komen draagpapafoto's aan.
Hardloper.
IG @webkim
pi_62115775
Mijn strontverkouden snotlapje had een luxe zakdoek vandaag
Saartje
  † In Memoriam † vrijdag 3 oktober 2008 @ 21:49:16 #156
141844 Macka66
pi_62116039
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 21:40 schreef Maneki.Neko het volgende:
Mijn strontverkouden snotlapje had een luxe zakdoek vandaag
[ afbeelding ]
Ow
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_62116284
Maneki wat een prachtige doek!!
En een prachtige Saar, maar dat wisten we al
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 3 oktober 2008 @ 22:00:40 #158
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_62116318
en wat een ontzettend gaaf ladenkastje heb je staan!!!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_62116398
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 22:00 schreef Ynske het volgende:
en wat een ontzettend gaaf ladenkastje heb je staan!!!
Lijkt op Xenos. Ik vind ze ook leuk, maar het past hier jammer genoeg echt niet
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 3 oktober 2008 @ 22:04:40 #160
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_62116427
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 22:03 schreef beefcake het volgende:

[..]

Lijkt op Xenos. Ik vind ze ook leuk, maar het past hier jammer genoeg echt niet
later als ik groot ben enzo, wil ik dolgraag zo'n kastje, en van die barokachtige behang, en zo'n kicke stoel
Today is life -

Dale Carnegie
pi_62116441
Indio-Saar
Hardloper.
IG @webkim
pi_62117011
Grote zakdoek had je Saar .
Fake it till you make it...
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 23:23:29 #163
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_62118658
Wat een mooie doeken! Owlet, die nieuwe doek is prachtig!
En die Girasol die Nijna postte vind ik ook erg mooi.
En ook nog een leuke foto van Saar (zie ik haar ook eens, ben altijd te laat in het fototopic waar ik ook niet zo vaak kijk)

Zit er veel verschil in kwaliteit bij de verschillende Girasol doeken? En ten opzichte van Storchenwiege?
Ik ben benieuwd naar de Lampo van Webkim, kan ik ook eens een andere doek uitproberen (nog eventjes geduld, want de Lampo komt zo....)
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_62120079
Noli mooie doek heb je daar, jij ook al de gelukkige vandaag met een pakje
Webkim, das een heul fleurig doekje, ik vind hem ook
Owlet, je herfstige doek is prachtig

Hier nog geen foto's, ik hoop zondag. Hij zit nu nog in de was (ga em zo ophangen) Ben net terug van een bruiloft en de kids zijn uit logeren *zucht*. En morgen ben ik ook de hele dag weg.. en hangt mijn doek toch te drogen... dus zondag op zijn vroegst
pi_62122908
girasol Tulipaani (26) heb ik hier ook liggen... mooie doek, maar ik ben niet dol op de 'verkeerde kant'.

En fluffy mail vorige week: storch ulli en dolcino jamaica!!!
Prachtige doeken!!! En jamaica is superzacht! (ulli moet nog gestreken worden voor ik 'm kan gebruiken *bloos*)
Katia, wahm van 3 mooie meiden.
Draagdoekenblog!
pi_62122978
Effe gauw wat (onscherpe)foto's klikbaar van mijn doekje:

Zodra het kan... foto's doek met kind
pi_62123482
Foto's van Jamaica:

Draagdoekenblog!
  † In Memoriam † zaterdag 4 oktober 2008 @ 11:25:35 #168
141844 Macka66
pi_62123908
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 09:45 schreef Tucana het volgende:
girasol Tulipaani (26) heb ik hier ook liggen... mooie doek, maar ik ben niet dol op de 'verkeerde kant'.

En fluffy mail vorige week: storch ulli en dolcino jamaica!!!
Prachtige doeken!!! En jamaica is superzacht! (ulli moet nog gestreken worden voor ik 'm kan gebruiken *bloos*)
Mijn Tulipaani heeft geen verkeerde kant, het is een kruiskeper. Dat vind ik wel een nadeel aan het kopen van Girasols, je weet niet altijd of het een keper of een kruiskeper is.

Jamaica heeft zo'n mooi zacht verloop!
pi_62124346
Zitten er dus ook binnen dezelfde kleur doeken in keper en doeken in kruiskeper?
pi_62124709
Ohh Jamaica is mooi!

Ik heb 3 paar babylegs gemaakt voor Saar, waarvan 1 kort paar
Ze zijn echt supersimpel te maken
Saartje
pi_62124938
En is een keper-doek verschillend aan beide kanten?

Ik had laatst eens gekeken hoe je die babylegs moest maken.. maar leek me op het eerste gezicht nogal een gepriegel En zo kopen is best wel gruwelijk duur, naar mijn mening.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_62125166
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 11:55 schreef owlet het volgende:
Zitten er dus ook binnen dezelfde kleur doeken in keper en doeken in kruiskeper?
ja, de nieuwe girasols hebben geen verkeerde kant, de oude wel
Draagdoekenblog!
  † In Memoriam † zaterdag 4 oktober 2008 @ 13:32:36 #173
141844 Macka66
pi_62126083
Gaan we weer met wat textielwarenkennis
Keper hoeft geen verkeerde kant te hebben, maar het kan wel. Er zijn verschillende soorten keper, een kruiskeper valt eigenlijk ook onder de keperklasse. De Girasols met verkeerde kant zijn kettingkepers, op de goede kant zie je dan vooral de ketting (de gekleurde strepen) en op de verkeerde kant de inslag (de weefdraad zeg maar, bij Noli's Lampo is die wit).

Volgens deze discussieaanzet op het forum van Kati gebruikt Girasol drie types binding; die van de Kati doeken (ik vermoed dat dat een keper met gelijke kanten is), de newer denser weave (kruiskeper) en de old weave (kettingkeper).
Waarom gebruikt ze nou niet gewoon de Engelse technische benaming? Da's veel duidelijker! Medley heeft ook al zo'n handje van zelfbedachte benamingen

Icicle, weet je wat voor een binding de Mojito gaat worden?
pi_62127032
old weave in ieder geval al niet, want girasol gebruikt die niet meer ;-)
Dat bedoelde ik ook met mijn vorige post.
Girasol is veranderd van weving, omdat bij de oude weving je een goede en slechte kant hebt en veel mensen dat duidelijk niet altijd even mooi vinden.
Draagdoekenblog!
pi_62127244
Duidelijk Macka66, dankjewel

Naar ik begreep wordt de Mojito een 'denser weave', met dezelfde voor- en achterkant. We hebben samen nog even zitten puzzelen over welke kleur weefdraad. Ik stelde een andere kleur dan zwart-donkergroen-lichtgroen voor (blauw) zodat je een beetje het Kristen-effect krijgt. Maar nadat dat in een 'weef programma' werd ingevoerd kwam daar een minder-mooi resultaat uit Het blauw was te overheersend. Nu wordt het de donkerste groene kleur.

Bij de EllaRoo Kristen geeft het een mooie effect, de anderkleurige weefdraad, doordat die draad dunner is dan de rest. Geeft een soort blauwe waas. Ik heb het idee dat bij een Girasol beide draden dezelfde dikte hebben en dan zou blauw te overheersend zijn.
pi_62128951
Ik kom weer op een punt dat er toch echt doeken wegmoeten.
Onder de spoiler maar weer.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 16:29:10 #177
593 sjak
Juffie Bloem
pi_62129301
Wat zijn er weer veel mooie nieuwe doeken.
Lekker douchen!
  † In Memoriam † zaterdag 4 oktober 2008 @ 16:42:02 #178
141844 Macka66
pi_62129553
Webkim, wat voor moois gaat er komen?

Die 2e onder de spoiler is dus wel een keper maar geen kettingkeper of kruiskeper.
pi_62133674
die 2e is degene die ik heb en de onderste foto is van de kant die ik niet mooi vind
Draagdoekenblog!
pi_62133766
Ik vind van Tulippaani de 'foute' kant juist wel weer aardig.
Hij is al verkocht trouwens.
Hardloper.
IG @webkim
pi_62134803
Een nog wat onwennige papa; maar dat wende al snel genoeg gelukkig. Papa had er meteen zin in dus we zijn meteen doorgelopen naar het winkelcentrum om een nieuwe bedrijfsfiets voor papa uit te zoeken

Eerste stukje was ie dus heel voorzichtig; maar toen ik vertelde dat hij d'r niet hoefde te ondersteunen raakte hij al snel op z'n gemak. En Amber ook, want die heeft vanmiddag heerlijk bij papa in de doek geslapen
En m'n vriend vind het dus ook heel fijn, ook dat ze zo op d'r gemak bij hem was.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_62135866
Wat! Lief!
Wel een contrast zeg, Miami en Kaapstad.
Hardloper.
IG @webkim
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 21:39:34 #183
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_62135882
Wat leuk dat het papa ook goed beviel, Llewella!
Afgelopen zondag zijn we wezen wandelen en had mijn man Marlien in de TricotSlen. Af en toe vroeg hij zich af waarom al die mensen toch steeds naar hem keken, totdat hij zich dan weer realiseerde dat hij Marlien droeg . En dat, terwijl hij haar toch wel in de weg vond zitten met foto's maken.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_62135887
draagpapa
pi_62135995
Ik had nu al wel een doek willen hebben, met een niet fit en jammerend kindje wat graag bij papa of mama wil zijn de heeeeele tijd . Ze ligt nu lekker te slapen .
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 23:54:32 #186
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62138819
Hihi, net in ER kwam er heuse draagdoek maffia voorbij!

Dokter Abby kwam met haar kind in een BabyBjorn aan bij een baby speelgroep en werd na een woordewisseling te kennen gegeven dat ze niet helemaal bij de juiste groep zat.

Ik vind veel van de doeken die langs komen wel erg mooi, maar ja... zolang ik niet kan rugdragen gebruik ik hem eig. steeds minder.
Webkim, ik ga je binnenkort een keer PM'en voor een prive les hoor!
pi_62142367
Gezellig BE!
Hardloper.
IG @webkim
pi_62149114
It's a lazy rainy sunday afternoon......
Maar dat wil niet zeggen dat we geen gebruik kunnen maken van de doek....
Beeetje slordig nog, maar voor Koen maakt dat niks uit.... die slaapt toch wel
foto's zijn klikbaar

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2008 16:09:44 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 5 oktober 2008 @ 16:14:30 #189
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_62149243
staat je goed Lovely
Today is life -

Dale Carnegie
pi_62149537
Mooi Lovely! Ik vind het al best mooi geknoopt ook. Beetje meer over je schouders trekken hooguit: voorkomt snijden in je nek en verdeelt Koens gewicht wat beter. Maar joh: mooi! En die slaapfoto is superzoet.
Hardloper.
IG @webkim
pi_62149884
Mooie foto's Llewella en LovelyLady! Ik hou wel van zulke stoere doeken Llewella, lief hoe Pappa op de foto staat
En dan Koen in de draagdoek met het speentje... *zucht*
pi_62150174
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 16:25 schreef Webkim het volgende:
Mooi Lovely! Ik vind het al best mooi geknoopt ook. Beetje meer over je schouders trekken hooguit: voorkomt snijden in je nek en verdeelt Koens gewicht wat beter. Maar joh: mooi! En die slaapfoto is superzoet.
Ja dat meer over me schouders had ik ook zie:

Maar als ik de doek wat meer op me schouders doe (zoals op de 1e foto) heb ik meer bewegingsvrijheid. Ohja en hij snijdt niet in me nek hoor, ik vind het best lekker zitten zo.

Ik moet zeggen dat deze doek niet warm is, hij is best luchtig, tis dat Koen zo ontzettend warm is altijd. Hij zit nu al een tijdje in de doek en hij wordt nu pas een beetje wakker omdat het zijn tijd is.
  zondag 5 oktober 2008 @ 18:16:21 #193
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62152891
LL, lief zo'n draagpapa!
Nijna, komen er ook foto's van meneer-Nijna met Mirte in de doek?

LL, ziet er goed uit! Wat voor één is dat?

Mijn Medley

Let svp niet op mjn outfit, tis zondag

Tis trouwens een back cross carry, poging 2

Klopt het dat een back cross carry eigenlijk hetzelfde is als een rucksack, alleen dat de doek van onder naar boven gaat, ipv van boven naar onder? (rondom je armen bedoel ik dan)

En hoe hou ik die rugband hoog? Bij de eerste poging zat die echt bij eli op zn kont bijna... hij viel er niet uit, maar ik vond het niet fijn

Zijn er eigenlijk meer methoden om op de heup te dragen dan de hip cross carry?

Trouwens, de onderste foto mag in de OP. Medley Satin 4,5
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_62153792
Mooie doek Davinia! (Je broek is ook prachtig )
De mijne is een Hoppediz Montreal 4.6 (deze mag dan ook in de OP, aub)
pi_62154018
quote:
Zijn er eigenlijk meer methoden om op de heup te dragen dan de hip cross carry?
Hüftslinge!
Draagdoekenblog!
pi_62154100
Davinia, een backwrapcrosscarry is anders dan een rucksack. Bij een ruck heb je altijd maar 1 laag stof over je kindje. Bij een bwcc zijn dat er drie.
Om de horizontale band hoog te houden is het belangrijk dat je die al vanaf het begin in Eli's nek hebt zitten en constant spanning op de bovenrails van de doek houdt, anders gaat het zakken.

Vallen kan -ie niet hoor. Ik heb de meiden van Chaca helemaal ondersteboven zien hangen in een bwcc zonder eruit te vallen en die zijn al heel wat zwaarder dan Eli.

Mooi trouwens die Medley. Er zit een glansje in lijkt het wel.
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 5 oktober 2008 @ 19:16:48 #197
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62154237
Thx Tucana! Die kende ik nog niet. Ziet er echt prettig uit!

@ LL

@ Webkim, het is geen BWCC Die ken ik
ik heb gedaan wat je beschreef in het lampo topic. Dat is toch een BCC (back cross carry)?
Idd hij lijkt wel te glazen. Ben flieft
En hij is ook vergevingsgeziner dan de girasol qua spanningspunten. altijd fijn

ik probeer ook die spanning er steeds op te houden, maar het wil niet lukken. mss helpt het ook niet dat zijn trui omhoog kroop
met een gewone rucksack blijft die band altijd veel beter zitten.
ach, oefenen, oefenen, oefenen

EDT: ik zie nu dat je idd een BWCC beschreef. sollie
nou, dan heb ik mijn zelfbedachte knoop gedaan

[ Bericht 18% gewijzigd door DaviniaHR op 05-10-2008 19:23:27 ]
  zondag 5 oktober 2008 @ 20:22:59 #198
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_62155906
Webkim, zeg me alsjeblieft dat de LaRae al weg is?

Wat een schattige foto's weer
En mooi hoor, al die nieuwe doeken van jullie.

9 november ben ik jarig. Ik weet dus echt nooooit wat ik dan kado wil krijgen, daar denk ik meestal pas in januari ofzo aan. Je weet wel, pas na Sinterklaas en Kerst enzo
Dit jaar wil ik een doek
Een mooie. Keus genoeg dus...
.... met gevoel voor drama....
pi_62156869
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 18:16 schreef DaviniaHR het volgende:
LL, lief zo'n draagpapa!
Nijna, komen er ook foto's van meneer-Nijna met Mirte in de doek?
Dan moet er eerst een doek zijn (geduld is een schone zaak, ik kan het heus wel... wachten ) en dan moet ik meneer-Nijna nog zien te overtuigen... Misschien binnenshuis een keer laten proberen en stiekum een foto maken . Wie weet t.z.t....
  zondag 5 oktober 2008 @ 20:59:56 #200
35189 Troel
scherp en bot
pi_62156981
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 20:22 schreef Kersjes het volgende:
Webkim, zeg me alsjeblieft dat de LaRae al weg is?

Wat een schattige foto's weer
En mooi hoor, al die nieuwe doeken van jullie.

9 november ben ik jarig. Ik weet dus echt nooooit wat ik dan kado wil krijgen, daar denk ik meestal pas in januari ofzo aan. Je weet wel, pas na Sinterklaas en Kerst enzo
Dit jaar wil ik een doek
Een mooie. Keus genoeg dus...
Ik heb ook al zitten twijfelen om Wrapkim een pmmetje te sturen, maar heb nu mijn Monza en ben er erg content mee. Vandaag ook weer veel bekijks gehad in de Prenatal en gisteren tijdens de verjaardag ook nog heerlijk ermee gepronkt
Hij begint al zachter te worden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62156999
Nee Kers, die heb ik nog.
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 5 oktober 2008 @ 21:16:29 #202
35189 Troel
scherp en bot
pi_62157501
Whehehe, Kers, snel PM-men dan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 5 oktober 2008 @ 21:31:54 #203
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_62158021
Helaas, manlief vindt hem niet zo mooi...
pi_62158525
OEHH Webkim, die draagdoek is echt ZO mooi!
Ik ben nu pas 20 weken zwanger, maar ik heb me wel voorgenomen de kleine te gaan dragen in een draagdoek. Heb je hem nog? Ik zou hem graag overnemen
  zondag 5 oktober 2008 @ 22:17:47 #205
35189 Troel
scherp en bot
pi_62159693
Opgelost, slotje
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 5 oktober 2008 @ 23:01:21 #206
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_62161443
Ik heb nog een appeltjesgroene tricotslen voor wie hem graag wil. erg fijne doek om mee te starten
Saartje
pi_62166772
Ik zei vanmorgen tegen lief (die mopperde dat hij nog geen verjaardagskadootje voor me had): Goh iemand op Fok! heeft nog een doek te koop, dan doe je die toch...
En als dan die andere er is wil ik die ook...
Vond hij overdreven... . Maar ik denk dat zweefvliegje hem gered heeft .

Dus zweefvliegje, namens mijn wederhelft, bedankt
pi_62167316
Zweefvliegje heeft hem niet gekocht. En mijn Hopp Antigua mag ook weg.

Dus: doek nummer 3 en 4 van boven zijn nog te koop. E45 p/stk
Hardloper.
IG @webkim
pi_62167382
ow Nijna een hopp is wel heel handig om mee te beginnen met dragen!!

Echt wel handiger dan een Ellaroo doek, daar zou ik niet met een dreumus nog mee beginnen met dragen. Daarvoor moet je bij Ellaroo te nauwkeurig knopen. Omdat die zo enorm dun is.
pi_62170073
p_iglet heeft gelijk nijna, ik heb ook een hopp en die is met Koen echt goed te doen, niet te warm dragend zoals een tricot doek en stevig en degelijk! Niet zo zacht als een girasol maar hij is ook niet stug.
En antigua is ook mooi
pi_62170106
Inderdaad Nijna, ik zou zeker voor een lekker stevige doek gaan, dan kan je Mirte nog heel lang dragen!
pi_62170377
Hihi , ik ga of voor een storchenwiege inka, of de chimparoo juliet (in afwachting tot macka ze binnen heeft en me kan vertellen hoe t stofje is enzo...). Hopp vind ik ook prima, maar antigua is geloof ik niet helemaal mijn kleur.

Hoe doen jullie dat trouwens met naar buiten gaan nu en als het kouder is. Over je jas of eronder en wat trek je je kind aan (babylegs, ja die heb ik wel gezien , maar verder ).
pi_62170529
Pepijn is een nogal beweeglijke dreumes, die niet netjes met zijn armen binnenboord in de doek blijft zitten. Ik knoop bij koud weer over een trui heen. Trek Pepijn een maillot onder zijn broek aan, of kniekousen en zijn eigen (winter)jas, want met zijn bovenlijf/armen zit hij niet in de doek.
Zelf trek ik dan nog mijn (winter) jas aan, waarvan ik net het onderste stukje rits dicht kan doen, of knoopje dicht zodat die niet open waait, maar mijn jas staat dus grotendeels open.
pi_62171308
Ik had net Koen ook ff in de draagdoek naar school. Ik had zijn gewone kleertjes aan en ik had hem een mutsje opgedaan. Hij had al een TE lang broekje aan dus die kroop een beetje omhoog maar geen blote beentjes. Verder slofjes en zelf had ik mijn zomerjas aan... hopelijk voldoende, maar ik denk het wel want Koen die sliep gewoon en ik had het ook niet echt koud of onwijs warm. verder heb ik wat maillootjes gekocht en ja hoe het straks gaat weet ik nog niet... dat zie ik dan wel weer. (ik kan denk ik niet over mijn winterjas knopen daar is de doek net ff te kort voor)
Dat vind ik wel een voordeel van deze doek, hij draagt helemaal niet zo warm.

Nog eventjes iemand lekker gemaakt met doeken... de mama van mijn oppaskindje ze is een echte trendvolgster en vond dit toch wel erg interessant, ze is sinds zwanger vd 2e en ze wil misschien ook wel aan de doek (nadat ik verteld had dat het eigenlijk wel veel lekkerder zit dan een standaard draagzak ala v&d)
Ze vroeg me om wat links etc.... in het motto: u vraagt, wij draaien...

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2008 13:23:25 ]
pi_62172086
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 13:21 schreef LovelyLady het volgende:

Nog eventjes iemand lekker gemaakt met doeken... de mama van mijn oppaskindje ze is een echte trendvolgster en vond dit toch wel erg interessant, ze is sinds zwanger vd 2e en ze wil misschien ook wel aan de doek (nadat ik verteld had dat het eigenlijk wel veel lekkerder zit dan een standaard draagzak ala v&d)
Ze vroeg me om wat links etc.... in het motto: u vraagt, wij draaien dragen...

[ Bericht 5% gewijzigd door Webkim op 06-10-2008 13:52:04 ]
  maandag 6 oktober 2008 @ 14:35:33 #216
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_62173274
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  maandag 6 oktober 2008 @ 14:38:35 #217
35189 Troel
scherp en bot
pi_62173346
Ik moet trouwens lachen als ik jouw sig zie Noli en hoop telkens maar dat jullie kleinste geen krentenbaard zal krijgen, omdat er anders Oliebol, Tuttebol en Krentenbol komt te staan
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 6 oktober 2008 @ 14:48:34 #218
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_62173593

Ze worden hier ook wel Druif en Bosbesje genoemd
Maar als je Hanne vraagt: "Hanne is.......?????" Gilt ze zelf al: "een TUTTEBOL!!!"
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_62193636
Ik heb een verzendbevestiging voor mijn draagdoek, ik ben zo benieuwd
pi_62194418
Wat heb je besteld koningin?
pi_62194500
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 08:12 schreef Koningin het volgende:
Ik heb er eentje besteld bij draagdoek.nl gister.
Ben heel erg benieuwd, kan niet wachten om hem te gaan gebruiken.
Een draagdoek.nl denk ik
Veel plezier ervan Koningin! Ik heb 'm hier ook liggen en gebruik 'm nog wel eens voor mijn (bijna) 8 maanden oude Baby. Lekker zacht en makkelijk, prima te doen met een groter kindje wanneer je niet (veel) hoeft te lopen

Wrapkim, ik kom heel graag een keer foto's van jullie maken! Sorry, had je berichtje laatst pas gezien daarachter..
pi_62207551
Leuk Icicle!

Ik heb zelf een pod gemaakt *megaglunder *

Hardloper.
IG @webkim
pi_62207642
Hij is mooooooi!
  † In Memoriam † dinsdag 7 oktober 2008 @ 17:54:26 #224
141844 Macka66
pi_62207862
Leuke stofjes, Webim! En hoe draagt ' ie?
pi_62207923
Superlicht! Ik was echt verbaasd. Het zit nog niet helemaal zoals het hoort en toch voelt Thomas nog lichter dan in een doek.
Hardloper.
IG @webkim
pi_62208066
Mooi gedaan kim!
Saartje
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 18:12:44 #227
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_62208293
Mooi Webkim! En zo creatief ook.

Devin is gisteravond in de Yamo geweest bij papa en hij vond het leuk
Zelf durf ik hem nog niet te dragen nadat ik eind vorige week door mijn rug gegaan ben en 2 dagen plat heb gelegen. Inmiddels gaat het al een heel stuk beter, maar hem nu in de draagdoek/zak doen vind ik nog een beetje riskant.
pi_62209523
Tom is er

Hij is leuk!!!! En echt helemaal ingedragen en zacht en soepel enzo

En krap aan maat 5 (4.15m) dus vriendlief en ik kunnen er precies een FWCC en BWCC mee zonder staarten
pi_62209988
Mooi Kim!

P_iglet, fotoooooo
pi_62210411
Jeujjjj p_iglet! Eindelijk een Tom!
Viel het mee met de vouwstrepen waar ze het over had?
Ik wil ook wel heel graag foto's zien.
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:38:11 #231
141844 Macka66
pi_62210502
Gaaf p_iglet! Een rode of een roze Tom?
iig kunnen we binnenkort samen geweldig vloeken, ik verwacht een Bebina Rainbow oude stijl
pi_62210605
Rood, weet ik toevallig.
Enne,
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:47:35 #233
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_62210795
Webkim, ik zag net je Podeagi. Mooi! Je hebt erbij geschreven dat het van oorsprong een Koreaanse manier van dragen is. Het lijkt me echt een geweldig kado voor mijn neefje of nichtje, mijn schoonzusje komt oorspronkelijk uit Korea. Is het ook geschikt om pasgeboren babies te dragen en als dat kan, is het dan ook practisch?
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_62210854
Rode Tom natuurlijk foto's volgen van de week als Pepijn weer wat gezelliger is en ik tijd heb. Vrijdag hoop ik.
Ja valt wel mee Webkim, wel te zien maar niet storend.
Het is heel duidelijk een gebruikte doek, met de sporen ervan, maar geen beschadigingen ofzo en ook echt super soepel.
En geen extra douane belasting!
  † In Memoriam † dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:50:17 #235
141844 Macka66
pi_62210893
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:41 schreef Webkim het volgende:
Rood, weet ik toevallig.
Enne, [ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_62211095
Lishe, je kan er ook pasgeborenen mee dragen, alleen is het dan wel handig het lijfje een stuk breder te maken, zodat je het babietje helemaal stevig kan inpakken. Het vereist wel een beetje handigheid om je kindje op je rug te krijgen en met een vers beebje vinden mensen dat al snel griezelig, zeker als ze niet eerder gedragen hebben.

Maar het kan zeker. En als ze er het kindje niet gelijk in durft te dragen kan het absoluut na een maand of 3 wel, als hij/zij controle over het hoofdje heeft. Dus ik vind het evengoed een leuk cadeau. En origineel.
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:04:01 #237
141844 Macka66
pi_62211360
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:47 schreef Lishe het volgende:
Webkim, ik zag net je Podeagi. Mooi! Je hebt erbij geschreven dat het van oorsprong een Koreaanse manier van dragen is. Het lijkt me echt een geweldig kado voor mijn neefje of nichtje, mijn schoonzusje komt oorspronkelijk uit Korea. Is het ook geschikt om pasgeboren babies te dragen en als dat kan, is het dan ook practisch?
Lishe, ik heb twee echte Koreaanse (zomer)podaegi's en in een van de topics staat een fotoverslag slapstick van mijn poging om er een klein Maja'tje mee op mijn rug te dragen hier dus
(Inmiddels blijft ze wel goed overeind zitten.)
Podaegi's worden in Korea als ouderwets beschouwd. Helemaal in is de Chunei, een drager die je aantrekt alsof het een vest is.

zie The Korean Baby

ik denk dus dat een podaegi niet geschikt is voor kinderen onder de vijf maanden

[ Bericht 4% gewijzigd door Macka66 op 07-10-2008 20:19:49 ]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:11:11 #238
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62211559
Kijk dat is dus echt iets voor mijn oppas..... is ie ook in Nederland verkrijgbaar en wat kost ie?
pi_62211686
De Koreaanse aumatik dus eigenlijk.
Ik heb nog een beetje reserch gedaan naar pasgeborenen rugdraagmethodes en constateer toch bijna overal dat het prima kan met een podaegi. Hoewel het voor sommigen onveilig voelt. Alleen doen als je zeker van je zaak bent dus, of met hulp erbij. Sommigen zijn ook van mening dat het slecht is voor de bv: je pikt vroege hongersignalen als smakken niet op als je baby op je rug zit. Maar dat gaat alleen op als je lange tijd aaneen draagt.
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:20:19 #240
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62211878
Even als navolging van mijn eerdere opmerking. Mijn oppas zoekt het omdoe-gemak van een babybjorn met het draagcomfort van een draagdoek (ja ze heeft mijn draagdoek.nl) aangehad maar met de koelte van gewoon tillen. Bijna onmogelijk, maar misschien kunnen de kenners me helpen. Het probleem is dat ze niet achter d'r rug kan knopen of iets vastmaken. Dus mijn Beco was al een probleem met voor dragen. En aangezien het kindje van 4 maanden is, wil ze niet op de rug dragen, daarbij vind ze dat niet makkelijk met troosten, speen geven ect. En over 1 schouder gaat ook niet.... ja, wat een oppas heb ik..he...

Maar, meedenken is meer dan welkom..... heb al heel wat sites afgezocht, maar nog niet echt kunnen vinden wat geschikt zou kunnen zijn.....
pi_62212434
Ik breek even in want... vanmiddag heb ik eindelijk mijn draagdoek gekregen!!! Ben en ik vinden het allebei geweldig ! Ben ligt er eigenlijk al de hele namiddag in . Staat er een maximumduur op in een draagdoek liggen? Hij vindt het echt geweldig. En hij is zo rustig en ik kan ondertussen mijn werk doen. Helemaal top !
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:40:35 #242
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_62212543
Dank Macka! De Chunei word 'm niet, ik geloof niet dat ze dat mooi en prettig vind. Ons nichtje droeg ze weleens in een grote doek en ik denk dat ze de Podaegi prettiger en mooier vind. Vanaf een maand of 5 is ook prima, dan kan ze daarvoor mijn doek lenen of zelf een andere doek kopen.
En dan natuurlijk de hamvraag; iemand enig idee waar ik ze of niet al te duur (dan voelt ze zich niet bezwaard bij weinig gebruik) of 2e hands kan kopen?

Ik ben echt helemaal blij! Een topcadeau!!!
pi_62212787
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 20:20 schreef chacama het volgende:
Even als navolging van mijn eerdere opmerking. Mijn oppas zoekt het omdoe-gemak van een babybjorn met het draagcomfort van een draagdoek (ja ze heeft mijn draagdoek.nl) aangehad maar met de koelte van gewoon tillen. Bijna onmogelijk, maar misschien kunnen de kenners me helpen. Het probleem is dat ze niet achter d'r rug kan knopen of iets vastmaken. Dus mijn Beco was al een probleem met voor dragen. En aangezien het kindje van 4 maanden is, wil ze niet op de rug dragen, daarbij vind ze dat niet makkelijk met troosten, speen geven ect. En over 1 schouder gaat ook niet.... ja, wat een oppas heb ik..he...

Maar, meedenken is meer dan welkom..... heb al heel wat sites afgezocht, maar nog niet echt kunnen vinden wat geschikt zou kunnen zijn.....
Ik heb jouw vraag even op thebabywearer gedumpt en daar komen ze ook al met ideetjes:
een tweeschouderige buidelsling zoals de bay k'tan bijvoorbeeld.

Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:00:37 #244
141844 Macka66
pi_62213212
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 20:40 schreef Lishe het volgende:
Dank Macka! De Chunei word 'm niet, ik geloof niet dat ze dat mooi en prettig vind. Ons nichtje droeg ze weleens in een grote doek en ik denk dat ze de Podaegi prettiger en mooier vind. Vanaf een maand of 5 is ook prima, dan kan ze daarvoor mijn doek lenen of zelf een andere doek kopen.
En dan natuurlijk de hamvraag; iemand enig idee waar ik ze of niet al te duur (dan voelt ze zich niet bezwaard bij weinig gebruik) of 2e hands kan kopen?

Ik ben echt helemaal blij! Een topcadeau!!!
De mijne komen van knusjes.be. Er staan er nog twee bij de vriendelijke prijsjes. Maar je moet wel tegen de Koreaanse kitch kunnen (beertjesmotief en met zakje voor een mobiele telefoon!)
Zelf maken kan dus ook, zie het patroon van Jan Andrea.

[ Bericht 2% gewijzigd door Macka66 op 07-10-2008 21:06:36 ]
pi_62216764
Mooi gemaakt Wrapkim! Ik zou ook graag weer eens gaan knutselen, maar ik kan er echt de tijd niet voor vinden. Niet eens om stof uit te zoeken

Persoonlijk vind ik het rugdragen nog doodeng, omdat ik veel minder controle over m'n Baby heb. Moet er niet aan denken een pasgeborene op de rug te dragen! Ik zie ook niet echt een voordeel aan het dragen van een pasgeborene op je rug.. Lijkt me voor het kindje ook minder fijn.
pi_62216932
Ik vind het zo afstandelijk..een pasgeborene op je rug
Draag Saar nu nog vaak voorop, gewoon omdat het zo gezellig is
Saartje
  † In Memoriam † dinsdag 7 oktober 2008 @ 22:50:34 #247
141844 Macka66
pi_62217245
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:42 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik vind het zo afstandelijk..een pasgeborene op je rug
Draag Saar nu nog vaak voorop, gewoon omdat het zo gezellig is
Maar het is weer minder afstandelijk dan je pasgeborene in de box wegleggen omdat je iets gaat doen waarbij je allebei je handen nodig hebt
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 22:51:09 #248
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62217274
Webkim, mooi! Heb je echt zelf gemaakt?

Liza, er is voor zover ik weet geen limiet aan hoe lang een kndje in de doek mag. dus lekker dragen!

wij hebben 4 doorgekomen tanden in huis, dus eli janken, krijsen, brullen, moe, moe, moe, ellende. PR houdt hem vast, hij wil bij mij. nee, niet de voorkant, hij vloog zo uit PRs mijn rug op. (beetje dichterlijke vrijheid )

vastgebonden in een ruscksack (het zou maar ffies zijn, dus dat lukt dan wel even snel, voor langer wil ik toch een SHBC) en hij was acuut stil!

enig minpunt van mn medley satin is wel dat ik geen chestbelt kan doen. die glijdt los.
of kan je wel een dubbele knoop doen als chestbelt?
BWCC zonder chestbelt ging voor geen meter. alles gleed alle kanten op
pi_62217438
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:50 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Maar het is weer minder afstandelijk dan je pasgeborene in de box wegleggen omdat je iets gaat doen waarbij je allebei je handen nodig hebt
absoluut waar
Saartje
pi_62217754
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:37 schreef lcicle het volgende:
Mooi gemaakt Wrapkim! Ik zou ook graag weer eens gaan knutselen, maar ik kan er echt de tijd niet voor vinden. Niet eens om stof uit te zoeken

Online stoffies shoppen.
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 23:06:40 #251
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_62217828
Ik geloof dat ik het ook eng zou vinden, zo vroeg op de rug. Maar ik vind het vooral een mooie symbolische waarde hebben, en daar hou ik van (schoonzusje ook.) Alleen die echte Koreaanse zijn gruwelijk. Op Etsy vond ik wel een paar heeeele mooie. Lief vond het een goed idee dus ik hou Etsy gewoon in de gaten.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 23:11:51 #252
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_62218019
Devin was een beetje rusteloos en zat constant op en neer te wippen, maar een stukje lopen gisteren bij M. in de Yamo was voor zowel vader als zoon een succes!

Liza, zijn er ook foto's van Ben in de doek?
Fijn dat het jullie zo bevalt!
pi_62218026
quote:
Ja maar ik mot voeluh
  † In Memoriam † dinsdag 7 oktober 2008 @ 23:50:04 #254
141844 Macka66
pi_62219156
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 23:06 schreef Lishe het volgende:
Ik geloof dat ik het ook eng zou vinden, zo vroeg op de rug. Maar ik vind het vooral een mooie symbolische waarde hebben, en daar hou ik van (schoonzusje ook.) Alleen die echte Koreaanse zijn gruwelijk. Op Etsy vond ik wel een paar heeeele mooie. Lief vond het een goed idee dus ik hou Etsy gewoon in de gaten.
Die op Etsy vind ik dan weer gruwelijk duur
Kijk wel goed wat voor een podeagi je bestelt. Het traditionele model is een soort deken met bovenbanden die helemaal om je heen gaat (en dus ook gebruikt wordt als dekentje en speelkleed enz.). Er is ook een aangepaste Amerikaanse versie die veel smaller is, met een alleen de rug bedekkende lap stof met bovenbanden.
en zelf stof zoeken en er een (laten) maken? dat patroon van Jan Andrea is echt niet moeilijk!
pi_62221001
Ik vind deze eigenlijk best wel leuk
Grotere versie
  woensdag 8 oktober 2008 @ 08:09:10 #256
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_62223074
Macka, dank voor de tip. En inderdaad, als je vergelijkt wat een echte kost en die op etsy is het misschin wel weggegooid geld. Ik zal eens vragen of imand 'm zou kunnen maken.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 09:03:33 #257
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62223771
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 20:48 schreef Webkim het volgende:

[..]

Ik heb jouw vraag even op thebabywearer gedumpt en daar komen ze ook al met ideetjes:
een tweeschouderige buidelsling zoals de bay k'tan bijvoorbeeld.

[ afbeelding ]
super ik zal een kijken.. en tof dat je het op de babywearer hebt gezet.
pi_62225901
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 09:03 schreef chacama het volgende:

[..]

super ik zal een kijken.. en tof dat je het op de babywearer hebt gezet.
Er zat een typefout in: het is de Baby k'Tan, niet de Bay K'Tan.

Iemand stelde ook de Beco Obi voor. Dat model Beco heeft geen clips of gespen.

Of een Duo. Daarvoor kan je eigen stoffen kiezen, dus ook hele luchtige.

Ik had het zelf allemaal niet geweten hoor, maar op twb zit een he-le-boel kennis, blijkt maar weer.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 8 oktober 2008 @ 10:54:49 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62226405
Die Duo's zijn wel grappig, maar al die mensen met die dingen in die zwembaden vind ik eng. Je zal maar onderuit glijden.
pi_62226500
Er zijn zelfs speciale ringslings om met je kind te douchen BE. Die lijken een beetje op een sinaasappelnetje.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:00:57 #261
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62226556
Serieus! Soms kan je ook te ver gaan. Toch?

Ik twijfel over nog een doek erbij. Maar dat lijkt me zo'n onzin omdat ik hem al niet heel vaal gebruik nu...
pi_62226652
Ik heb nog een mooie Hopp.
En zou jij mij niet nog pm'en?
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:13:09 #263
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62226859
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:51 schreef DaviniaHR het volgende:
...

enig minpunt van mn medley satin is wel dat ik geen chestbelt kan doen. die glijdt los.
of kan je wel een dubbele knoop doen als chestbelt?
BWCC zonder chestbelt ging voor geen meter. alles gleed alle kanten op
Even in de herhaling

Kan een chestbelt ook met een dubbele knoop?
pi_62226907
waarom zou dat niet kunnen? Is alleen lastig als je nadien nog een keer strakker aan wilt spannen.

Of het lekker zit zou ik niet weten.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:20:36 #265
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62227073
Dat is ook een beetj emijn punt. heb je dan niet weer zo'n grote knoop voorop

Maarr, we gaan nu ff winkelen, en ik ga het gewoon proberen Verslag volgt
pi_62227251
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 10:58 schreef Webkim het volgende:
Er zijn zelfs speciale ringslings om met je kind te douchen BE. Die lijken een beetje op een sinaasappelnetje.
[ afbeelding ]
Ik kom even binnen vallen: dit lijkt me echt super handig! Ik heb nog geen kinderen, maar in de toekomst hoop ik wel, en dan is dit een uitkomst: mijn vriend heeft een verlamde arm en hij vroeg zich al af hoe hij bijvoorbeeld met een baby moest douchen of badderen. Dit is een hele mooie oplossing voor het douche-probleem!

En de eerder genoemde buidelsling of Beco Obi zijn dan ook handig denk ik. Deze kan hij dan zelfstandig zonder hulp omdoen. Wat een goede tips!
pi_62227432
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:00 schreef Brighteyes het volgende:
Serieus! Soms kan je ook te ver gaan. Toch?

Ik twijfel over nog een doek erbij. Maar dat lijkt me zo'n onzin omdat ik hem al niet heel vaal gebruik nu...
Als ik alleen een ellaroo zou hebben zou ik hem ook niet vaak gebruiken Heb je wel eens een hopp o.i.d. geprobeerd?
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:46:12 #268
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62227841
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:32 schreef owlet het volgende:

[..]

Als ik alleen een ellaroo zou hebben zou ik hem ook niet vaak gebruiken Heb je wel eens een hopp o.i.d. geprobeerd?
Al zou ik alle doeken van de wereld bij elkaar hebben, dan nog zou ik ze niet vaak gebruiken omdat ik Sasha simpelweg niet (naar mijn tevredenheid) op mijn rug krijg.

Vandaar ook mijn net verstuurde PM aan Webkim voor een privelesje.
Ik gok dat ik tijdens die les ook een hopp in handen krijg. En vast nog wel veel meer.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:56:48 #269
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_62228152
Ik merk dat ik Nienke makklijker op m'n rug krijg in de Hopp dan in de Ellaroo.

Hoewel ik het rugknopen met beide doeken nog wel behoorlijk ge-emmer vind en goed voor een zweetpartijtje bij mij, merk ik wel dat de hopp beter meewerkt dan de Ellaroo

Maar met een prive-lesje bij Kim kan je natuurlijk een heleboel doeken proberen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2008 @ 12:09:18 #270
141844 Macka66
pi_62228533
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 10:34 schreef Webkim het volgende:

[..]

Er zat een typefout in: het is de Baby k'Tan, niet de Bay K'Tan.

Iemand stelde ook de Beco Obi voor. Dat model Beco heeft geen clips of gespen.
[ afbeelding ]

Of een Duo. Daarvoor kan je eigen stoffen kiezen, dus ook hele luchtige.

Ik had het zelf allemaal niet geweten hoor, maar op twb zit een he-le-boel kennis, blijkt maar weer.
De Baby K' tan is zo te zien rekkend, en er zit een veiligheidsband bij die je achterop je rug moet kruisen. Hij lijkt mij alleen geschikt voor kleine babietjes.
En Beco maakt de Obi niet meer.

Die K'tan heeft me wel op een idee gebracht. In de Didymos handleiding staat een variant voor de kreuztrage waarbij je eerst de doekeinden knoopt zodat je een lus hebt die je kunt draaien en dan aantrekken (alsof je je armen door mouwsgaten steekt zeg maar). Ik ga even spitten...
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2008 @ 12:11:52 #271
141844 Macka66
pi_62228607
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:46 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Al zou ik alle doeken van de wereld bij elkaar hebben, dan nog zou ik ze niet vaak gebruiken omdat ik Sasha simpelweg niet (naar mijn tevredenheid) op mijn rug krijg.

Vandaar ook mijn net verstuurde PM aan Webkim voor een privelesje.
Ik gok dat ik tijdens die les ook een hopp in handen krijg. En vast nog wel veel meer.
Win-win situatie toch? Leren rugknopen, hopp uitproberen en als ' ie jullie staat kun je 'm direct kopen en meenemen
pi_62228756
Webkim; mooi gemaakt!!! Toevallig heb ik gister op ebay zitten kijken weer voor stofjes, ik wil zelf 1 of 2 mt's maken, of iets in die trant. (waarvan ik het stofje van de beco butterfly ook denk 10x aan het watchen ben in my ebay ).
Amber Mae
pi_62230088
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:09 schreef Macka66 het volgende:
En Beco maakt de Obi niet meer.
Daar kwam ik achter ja, na mijn Google zoektocht. JAMMER! Vind hem het er echt heel mooi en praktisch uit zien. Heb er wel 1 gevonden voor 89 dollar, incl. verzending. Maar vind het een beetje eng om vanuit over seas te bestellen.. Komt er straks nog een hoop geld aan invoerrechten bij ofzo.. nah, eng
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2008 @ 13:38:02 #274
141844 Macka66
pi_62230764
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 12:09 schreef Macka66 het volgende:

[..]
Die K'tan heeft me wel op een idee gebracht. In de Didymos handleiding staat een variant voor de kreuztrage waarbij je eerst de doekeinden knoopt zodat je een lus hebt die je kunt draaien en dan aantrekken (alsof je je armen door mouwsgaten steekt zeg maar). Ik ga even spitten...
... en Chaca heeft pm

mijn pm box staat ook open voor vragen van nieuwsgierigen natuurlijk
  woensdag 8 oktober 2008 @ 14:05:27 #275
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62231516
Die duo ziet er wel heel handig uit. Zou die nou ook makkelijk zelf te maken zijn... want 50 dollar is nog steeds veel geld...
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2008 @ 14:24:55 #276
141844 Macka66
pi_62232092
Op het blog van de Duomaakster staan een instructiefilmpje en filmpjes over het meten van de maten die je op moet geven als je een Duo laat maken. Ook staan er afgeprijsde Duo's op.
(Het is eigenlijk een dubbelkruis zonder buikband, dus als je een FWCC maakt en dan de diagonalen en hun kruispunten opmeet ben je ook al in de goede richting. Dan nog een driehoeksversteviging met drukkers maken en voila...)
pi_62234136
En jawel, er gaan nog meer doeken weg
SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Webkim op 08-10-2008 16:10:36 ]
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:42:13 #278
186094 Floria
Ghost of shark
pi_62234203
En wat krijg je daar allemaal voor terug Webkim?
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_62234237
Zijde.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:46:23 #280
186094 Floria
Ghost of shark
pi_62234326
Ah dé zijden Indio, nice!
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:47:08 #281
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62234343
Webkim, waarom gaan al die doeken weg?
En Lampo!! Heb je een hele mooi zachte ingedragen doek, gaat-ie weg

De dubbele chestbelt was trouwens geen succes. de tweede knoop zat boven de eerste en dus half in mijn strot...
en de zijbanden zaten uiteindelijk niet breed, maar hetzelfde als bij een rucksack, terwijl ik wel echt had geprobeerd om ze breed te doen. had ook alle rust, want hij zat toch al vast met chestbelt. geen bwcc dus meer met satin. ach, kheb nog mn girasol mokka

vraagje: eli viel halverwege het winkelen in slaap en hing owijs naar rechts. kreeg ik de halve winkel over me heen dat het zo slecht was, en onverantwoord om dat kind zo scheef te laten hangen...
(ik had niet eens door dat hij sliep, dacht dat hij gewoon lekker opzij hing zoals hij altijd doet om beter te kunnen zien)
op weg terug naar de auto (boodschapjes waren klaar) heb ik dus de hele tijd heen en weer geleund om eli in het midden te laten zitten. heeft hij niets van gemerkt. kind was compleet van de wereld. (babyzwemmen s ochtends )

wat doen jullie als je kind op je rug in slaap valt?

oh, en poging 1 tot huftslinge is mislukt. mss eerst oefenen met mn girasol.

en mensen die hun eigen dragers gaan maken! respect! (ik vind mezelf al heel stoer dat ik die knopen erin krijg!)
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2008 @ 15:48:06 #282
141844 Macka66
pi_62234371
Hier is er juist weer een doek bij gekomen. Een Bebina Regenbogen oude stijl, zondag 'gewonnen' en nu al bezorgd. Leve de Deutsche Luftpost!

Een nieuwe doek krijgt natuurlijk eerst een knuffel- en kluifsessie van de expert.

Het eindoordeel:

draagactiefoto's komen waarschijnlijk morgen, als lief weer thuis is
pi_62234456
Als Eli in slaap valt kan je iemand die er sympathiek uitziet (bij voorkeur een andere moeder) vragen de buitenste van de twee kruisbanden over zijn achterhoofdje te trekken. Dan wordt zijn hoofd onderteund. En ja, dan krijgt hij nog lucht.

Macka, , een regenboog!
Hardloper.
IG @webkim
pi_62234575
Hoe bevalt de Neobulle, Webkim? Ik vind 'm zo mooi!
pi_62234625
Heel goed!
Hardloper.
IG @webkim
pi_62234806
Macka, moooooie kleurtjes .
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2008 @ 16:37:29 #287
141844 Macka66
pi_62235677
Ja, wij gaan zonnig de winter in
Het is een mooi tegenwicht voor m'n subtiele Millefiori stein. En het is een lekker stevige kruiskeper, ala Storch (en dan een fractie dunner). Dus hij kan ook iets meer hebben dan de mille.

Webkim, een silk Indio maar liefst!
Ik zou 'm geloof ik niet durven dragen met mijn spugertje en mijn peuterende appelstroopfan.
pi_62235771
Moooooooi, macka!
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2008 @ 19:19:14 #289
141844 Macka66
pi_62239727
Voor koopjesjagers en degene die nog twijfelt over registreren bij The Babywearer: wat Webkim hier in het klein doet gebeurt op The Babywearer massaal, verkoop van allerlei tweede (en derde-) handsdoeken om het geld bij elkaar te krijgen omdat er een limited edition Didymos silk Indio is besteld!
Ook bij Dragen en Voedenzal er nu wel meer aangeboden worden.

Je kunt je natuurlijk ook registreren omdat het forums zijn met veel draagouders!
  woensdag 8 oktober 2008 @ 20:20:12 #290
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_62241636
Ga je 'm ook verven, webkim? Silk Indio's zijn wel errug gaaf Heb op TBW ooit wel foto's gezien van hele mooie geverfde
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 20:44:31 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62242412
Oeh, die Fuoco is volgens mij wel heel mooi! geen idee of hij lang genoeg is.
Nou ja, we zullen het snel gaan zien.

Oh, en Kim, niks voor mij 'reserveren' hoor. Weg is weg!
  woensdag 8 oktober 2008 @ 21:05:09 #292
593 sjak
Juffie Bloem
pi_62243233
Wow, wat een geld die nieuwe didy silk indio cashmere
Gelukkig ben ik momenteel erg tevreden met de doeken die ik heb, alhoewel ik wel errug hebberig word...
Lekker douchen!
  woensdag 8 oktober 2008 @ 21:18:41 #293
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_62243713
Macka, wat een mooie doek! En wat een heerlijk ding is die Maja toch
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2008 @ 22:02:25 #294
141844 Macka66
pi_62245347
Maja vindt de regenboogdoek erg lekker. Ze ging vanmiddag er in mee om Lucie op te halen bij het KDV en de hele rand was natgesabbeld

Die silk Indio is mooi, maar de katoenen Indio gletscher-natur vind ik mooier!

Ik hoef ze niet, ben helemaal in de wolken met de Regenboog
  woensdag 8 oktober 2008 @ 22:19:37 #295
144006 chacama
Ondernemend!
pi_62245904
ohhhhh wat een mooie doeken.

Ik heb nog eens naar de duo gekeken, maar de knietjes van het kindjes zitten lager dan de billen, is dit dan niet slecht. En hoeveel beter is het dan de BB in dat geval. Ik snap dat het kruis op de rug breder is dus dat het draagcomfort beter is. Maar...nou, ja je snapt het wel...
pi_62246814
Oew die zijden cashmire elipsen doek.
Erg mooi, maar zeker niet voor dagelijks gebruik. Eigenlijk alleen als doek voor een trouwdag

Nu gaan we voorlopig nog niet trouwen dus ook geen reden voor een trouwdagdoek
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2008 @ 23:05:31 #297
141844 Macka66
pi_62247514
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 22:45 schreef p_iglet het volgende:
Oew die zijden cashmire elipsen doek.
Erg mooi, maar zeker niet voor dagelijks gebruik. Eigenlijk alleen als doek voor een trouwdag

Nu gaan we voorlopig nog niet trouwen dus ook geen reden voor een trouwdagdoek
Tweede kind krijgen, daar de doek voor gebruiken en trouwen voor het kan lopen
pi_62251865
Vandaag gaat eindelijk mijn Binana op weg naar mij!
  donderdag 9 oktober 2008 @ 10:42:23 #299
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_62254626
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 22:02 schreef Macka66 het volgende:
Maja vindt de regenboogdoek erg lekker. Ze ging vanmiddag er in mee om Lucie op te halen bij het KDV en de hele rand was natgesabbeld

Die silk Indio is mooi, maar de katoenen Indio gletscher-natur vind ik mooier!

Ik hoef ze niet, ben helemaal in de wolken met de Regenboog
Die Lilien!
pi_62254799
Macka, wat een vrolijke kleurtjes... mooie doek!
Reinhilde, wat goed... ennuh we zien graag foto's hier

Webkim heb jij mijn pm gehad over de fuoco?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')