quote:Deflation – A fall in the general price of goods and services. This problem, seen during the Great Depression, hurts economic growth as consumers wait for prices to fall. By contrast, "disinflation" is a benign reduction in the inflation rate.
Inflation – A rise in the general price of goods and services. When out of control, it constrains saving and investment in the economy. The rate of inflation is most often measured by changes in the Labor Department's consumer price index.
Recession – A sharp contraction in economic activity and employment. A common but informal measure is two consecutive quarters with a decline of national output. A recession is officially declared by a committee of the National Bureau of Economic Research in Boston – this occurs after the fact when final data have arrived and been analyzed.
Stagflation – A combination of stagnation (manifested as significant unemployment and slow or negative economic growth) and entrenched inflation – a phenomenon that characterized the 1970s in America.
Iemand die hier een zinnig antwoord op kan geven? Het gaat om een beleggingsfonds bij een beleggingsmaatschappij via een effectenrekening bij de Rabobank.quote:Op woensdag 17 september 2008 21:57 schreef MarlaSinger het volgende:
Ik heb trouwens nog wat geld in een beleggingsfonds zitten. Iemand die weet in hoeverre je daar enig risico loopt (buiten een eventuele koersval, waar tot nu toe nog geen sprake van in geweest)? Wat is de kans dat zo'n beleggingsmaatschappij op de fles gaat en wat betekent dat voor zo'n individueel fonds, bijvoorbeeld?
ligt er aan waar dat fonds in heeft belegd he en hoe ze zich hebben gepositioneerd tov één of andere benchmark. En dan heb je nog de internationale spreiding. Rabobank lijkt me op dit moment nog wel redelijk veilig.quote:Op donderdag 18 september 2008 11:27 schreef MarlaSinger het volgende:
[..]
Iemand die hier een zinnig antwoord op kan geven? Het gaat om een beleggingsfonds bij een beleggingsmaatschappij via een effectenrekening bij de Rabobank.
Als je via je effectenrekening van de rabobank belegt hebt zal je geld wel veilig zijn want de Rabobank is een stabiele bank, maar of de beleggingen het goed doen is een tweede vraag...quote:Op donderdag 18 september 2008 11:34 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
ligt er aan waar dat fonds in heeft belegd he en hoe ze zich hebben gepositioneerd tov één of andere benchmark. En dan heb je nog de internationale spreiding. Rabobank lijkt me op dit moment nog wel redelijk veilig.
Het lijkt mij dat dit valt onder 'effecten' en die vallen niet onder de boedel van de bank, want die zitten in een apart bewaarbedrijf (wettelijk verplicht).quote:Op donderdag 18 september 2008 11:27 schreef MarlaSinger het volgende:
[..]
Iemand die hier een zinnig antwoord op kan geven? Het gaat om een beleggingsfonds bij een beleggingsmaatschappij via een effectenrekening bij de Rabobank.
Als je veilige fondsen hebt, dan heb je waarschijnlijk ook iets van hypotheken in je fonds zitten...quote:Op donderdag 18 september 2008 11:36 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Als je via je effectenrekening van de rabobank belegt hebt zal je geld wel veilig zijn want de Rabobank is een stabiele bank, maar of de beleggingen het goed doen is een tweede vraag...
quote:Op donderdag 18 september 2008 11:39 schreef Cheiron het volgende:
Positiviteit alom!!
http://www.geldenrecht.nl(...)e_kredietcrisis.html
Het gaat mij met name om die beleggingsmaatschappij. Wat als die failliet gaat, ben ik dan in één keer al het geld kwijt?quote:Op donderdag 18 september 2008 11:36 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Als je via je effectenrekening van de rabobank belegt hebt zal je geld wel veilig zijn want de Rabobank is een stabiele bank,
Die doen het naar omstandigheden uitstekend.quote:maar of de beleggingen het goed doen is een tweede vraag...
Whehe, dat zou wel zuur zijn, denk je het veilig te spreiden..quote:Op donderdag 18 september 2008 11:46 schreef SeLang het volgende:
Nu op de BBC: sommige mensen maken zich zorgen over de merger Lloyds TSB en HBOS want nu zijn dat nog aparte entities met elk £35k gegarandeerd door de bank of England, maar straks is het één entity met dus maar één keer £35k garantie. Als je dus bij beide banken totaal meer hebt dan £35k dan moet je een andere bank gaan zoeken
haha.. dat is natuurlijk wel waar ja..quote:Op donderdag 18 september 2008 11:46 schreef SeLang het volgende:
Nu op de BBC: sommige mensen maken zich zorgen over de merger Lloyds TSB en HBOS want nu zijn dat nog aparte entities met elk £35k gegarandeerd door de bank of England, maar straks is het één entity met dus maar één keer £35k garantie. Als je dus bij beide banken totaal meer hebt dan £35k dan moet je een andere bank gaan zoeken
Thanks. Maar is een aandeel in zo'n beleggingsfonds eigenlijk wel een 'effect'? En wat als niet de bank, maar de beleggingsmaatschappij failliet gaat, hoe groot zou die kans zijn en wat gebeurt er dan?quote:Op donderdag 18 september 2008 11:37 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat dit valt onder 'effecten' en die vallen niet onder de boedel van de bank, want die zitten in een apart bewaarbedrijf (wettelijk verplicht).
Zit weinig anders op denk ik, als je het zeker wilt weten. Zal ik doen, maar gaat nog wel even duren want ik moet eerst nog meer shit uitzoeken.quote:Maar stuur ze anders even een mailtje en post het antwoord hier!
quote:Central Banks Offer Extra Funds to Calm Money Markets
Sept. 18 (Bloomberg) -- The Federal Reserve, the European Central Bank and the Bank of Japan united with their counterparts around the world to offer an additional $180 billion to markets facing their worst crisis since the 1920s.
quote:AIG got an 85 BILLION dollar bailout, that means that - at least in the terms I grew up with - it would take 85,000 disturbingly-rich people to save a company that made its fortunes as an insurer, or rather; a broker of common sense, statistics and reason.
85,000!
Enough to fill Madison Square Garden - home of my beloved Knicks - four times over plus change!
Nou lekker. Dus de ECB gaat heel veel geld in dit zwarte gat pompen...quote:
Wat ik gisteren al zei..... de valutahandel of de nivellering daarvan krijgt nu niet de top-prioriteit. Banken hebben geld nodig....quote:Op donderdag 18 september 2008 12:16 schreef Basp1 het volgende:
De wisselkoers van de dollar is de afgelopen 2 uur flink veranderd. Zouden de liquide middelen op zijn om steunaankopen te doen voor de dollar.
Als rusland de beurs openzet vliegt het geld de openhaard in.quote:Op donderdag 18 september 2008 12:30 schreef Aether het volgende:
Russia exchanges restart some trading, not stocks.
Een beurs die harder klapt dan de Dow of AEX. En dat dagen aan een stuk.quote:Op donderdag 18 september 2008 12:32 schreef agter het volgende:
Wat is er nou eigenlijk precies gebeurd in Rusland?
Ja dat zag ik, maar de reden ontgaat mij...waar zit de crisis in Rusland? Of is dit normaal daar?quote:Op donderdag 18 september 2008 12:33 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Een beurs die harder klapt dan de Dow of AEX. En dat dagen aan een stuk.
De economie in Rusland is bijna puur olie/speculatie/lucht (en daar loopt een andere bubble leeg).quote:Op donderdag 18 september 2008 12:34 schreef agter het volgende:
[..]
Ja dat zag ik, maar de reden ontgaat mij...waar zit de crisis in Rusland? Of is dit normaal daar?
Idd wel een interessant gegeven. Wat als Binck of Alex omvalt? Ben je dan alle beleggingen ook kwijt?quote:Op donderdag 18 september 2008 11:52 schreef MarlaSinger het volgende:
[..]
Het gaat mij met name om die beleggingsmaatschappij. Wat als die failliet gaat, ben ik dan in één keer al het geld kwijt?
En wat als de beleggingsmaatschapij niet failliet gaat, maar de Rabobank wel (ik verwacht het niet, maar verwachtingen zeggen niet zoveel meer tegenwoordig)? Vallen de aandelen in zo'n beleggingsfonds binnen de boedel van de Rabobank via die effectenrekening?
[..]
Die doen het naar omstandigheden uitstekend.
En hoeveel schuld had califonia zelf al niet, die staat was toch ook al bijna falliet.quote:Op donderdag 18 september 2008 12:50 schreef indahnesia.com het volgende:
WaMu moet nog bijna 40bn aan California terugbetalen... maar het geld is op dus mag de staat dat doen. Staat tegenover dat WaMu wel 300bn+ assets heeft...
Men durft ook niet echt de weg naar boven te zoeken... beetje wachten tot het volgende slechte nieuws denk ik...quote:Op donderdag 18 september 2008 12:53 schreef DJKoster het volgende:
Gaat er nog wat gebeuren vandaag?![]()
Pre-market ziet alles er nog goed uit..
Nee.quote:Op donderdag 18 september 2008 12:51 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Idd wel een interessant gegeven. Wat als Binck of Alex omvalt? Ben je dan alle beleggingen ook kwijt?
De crisis + zakkende olieprijs.quote:Op donderdag 18 september 2008 12:34 schreef agter het volgende:
[..]
Ja dat zag ik, maar de reden ontgaat mij...waar zit de crisis in Rusland? Of is dit normaal daar?
Ik vind het leeglopen van de China bubble ook wel spectaculair:quote:Op donderdag 18 september 2008 12:36 schreef Drugshond het volgende:
[..]
De economie in Rusland is bijna puur olie/speculatie/lucht (en daar loopt een andere bubble leeg).
quote:AMSTERDAM (FD.nl/DJ)--Enkele grote centrale banken proberen via een samenwerkingsconstructie de liquiditeit op de geldmarkt te verbeteren. In totaal injecteren zij middels de gecoordineerde actie $360 mrd in de bevroren kredietmarkten. Dat is donderdag bekendgemaakt.
Onder deze banken bevinden zich de Amerikaanse Federal Reserve, de Bank of England, de Europese Centrale Bank en de Bank of Japan.
ROFL, gaat die nieuwe bank met een beetje mazzel alsnog in de problemen komenquote:Op donderdag 18 september 2008 11:46 schreef SeLang het volgende:
Voor de top, kwamen al die (arme)mensen hun geld omzetten in aandelen. Iedereen geloofde dat geld gratis was, en de Chineese economie sterk/autonoom was.quote:Op donderdag 18 september 2008 13:05 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik vind het leeglopen van de China bubble ook wel spectaculair:
Bijna 70% kwijt binnen een jaar
Dat is ruiger dan de NASDAQ bubble in 2000-2002.
[ afbeelding ]
Het schijnt dat er in China een ware gekte was: sommige mensen verkochten zelfs al hun meubilair om maar aandelen te kunnen kopen.quote:Op donderdag 18 september 2008 13:09 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Voor de top, kwamen al die (arme)mensen hun geld omzetten in aandelen. Iedereen geloofde dat geld gratis was, en de Chineese economie sterk/autonoom was.
Een tracker hoeft niet dezelfde 'prijs' te hebben als de onderliggende index. Alleen de returns zouden wel gelijk moeten zijn (minus management fees e.d.)quote:Op donderdag 18 september 2008 13:14 schreef athlonkmf het volgende:
kan iemand uitleggen waarom de lyxor tracker voor de hang seng index op 15 staat en daalt, terwijl de HSI zelf op 19 zit en stijgt?
Grappig. Waar is dat geld eigenlijk heen gegaan?quote:Op donderdag 18 september 2008 13:05 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik vind het leeglopen van de China bubble ook wel spectaculair:
Bijna 70% kwijt binnen een jaar
Dat is ruiger dan de NASDAQ bubble in 2000-2002.
[ afbeelding ]
Dat doen ze wel. Een paar dagen geleden hebben ze nog de rente verlaagd en de reserve requirements voor banken verruimd.quote:Op donderdag 18 september 2008 13:20 schreef pberends het volgende:
Waarom grijpt de Chinese centrale bank eigenlijk nooit in?
is de yuan gedaald dan?quote:Op donderdag 18 september 2008 13:21 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat doen ze wel. Een paar dagen geleden hebben ze nog de rente verlaagd en de reserve requirements voor banken verruimd.
Zaten we daar al niet in ? Of staat er nog iets te gebeuren (iets wat we niet zien).quote:Op donderdag 18 september 2008 13:15 schreef SeLang het volgende:
Btw: volgens mij maken we ons op voor de moeder aller bearrally's
Nergens heen. Dat 'geld' heeft nooit bestaan.quote:Op donderdag 18 september 2008 13:21 schreef pberends het volgende:
[..]
Grappig. Waar is dat geld eigenlijk heen gegaan?
De Chinese economie vertraagt flink (niet persé een gevolg van de koersdalingen). Maar goed, dan praat je dus over een groei van 10% die een paar procent daalt. Toch kan dat een groot probleem opleveren omdat bedrijven capaciteit opbouwen die gebaseerd is op het optimistische groeiscenario. Je krijgt dus overcapaciteit en de marges gaan eraan. Goed nieuws voor consumenten (want lagere prijzenquote:En waarom heeft het zo weinig effect op de Chinese economie?
Een bear rally? Je bedoelt dat de koersen zich weer herstellen en keihard omhoog gaan?quote:Op donderdag 18 september 2008 13:15 schreef SeLang het volgende:
Btw: volgens mij maken we ons op voor de moeder aller bearrally's
De laatste maand wel ja.quote:
Dat eerste hoef je mij niet uit te leggen, maar al die mensen die Chinese aandelen hebben verkocht hebben nu toch bakken met (virtueel) geld?quote:Op donderdag 18 september 2008 13:33 schreef SeLang het volgende:
[..]
Nergens heen. Dat 'geld' heeft nooit bestaan.
Het is net als met de huizenmarkt. Mensen verkopen huizen aan elkaar tegen steeds hogere prijzen, en iedereen denkt dan dat ie rijker is is geworden. Maar de groep is niet rijker geworden want het zijn nog steeds precies dezelfde huizen. Overigens gaan wel de kosten omhoog want iedereen heeft hogere hypotheken. Dit is iets wat (nog steeds) bijna niemand lijkt te begrijpen.
[..]
De Chinese economie vertraagt flink (niet persé een gevolg van de koersdalingen). Maar goed, dan praat je dus over een groei van 10% die een paar procent daalt. Toch kan dat een groot probleem opleveren omdat bedrijven capaciteit opbouwen die gebaseerd is op het optimistische groeiscenario. Je krijgt dus overcapaciteit en de marges gaan eraan. Goed nieuws voor consumenten (want lagere prijzen)
Yep, dat ligt wel in de verwachting.quote:Op donderdag 18 september 2008 13:36 schreef MarlaSinger het volgende:
[..]
Een bear rally? Je bedoelt dat de koersen zich weer herstellen en keihard omhoog gaan?
Je hebt winnaars en verliezers, maar als groep is er niemand armer of rijker geworden. Alleen bestaat er wel een perceptie van jezelf rijk of arm voelen en dat heeft invloed op je beslissing om die Rolex wel of niet te kopen.quote:Op donderdag 18 september 2008 13:38 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat eerste hoef je mij niet uit te leggen, maar al die mensen die Chinese aandelen hebben verkocht hebben nu toch bakken met (virtueel) geld?
Tja wat is de return on risk?quote:Op donderdag 18 september 2008 14:24 schreef Cheiron het volgende:
AEX in de plus en Fortis maakt een klein beetje goed.
Had ik gisteren toch geen schijterd moeten wezen en gewoon Fortis moeten kopen..
Zoals alles in de economie moet je het wel per hoofd van de bevolking zien. Dan valt het best mee.quote:
Flauw plaatje.quote:
Dat hoor ik wel vaker, maar gedeeld door het GDP is het ook een drama.quote:Op donderdag 18 september 2008 14:46 schreef SeLang het volgende:
[..]
Flauw plaatje.
Je moet het natuurlijk wel even delen door het GDP.
Ja dat dus eigenlijk, nog beter.quote:Op donderdag 18 september 2008 14:46 schreef SeLang het volgende:
[..]
Flauw plaatje.
Je moet het natuurlijk wel even delen door het GBP.
Er is een verschil tussen economisch goed gaan, en economische gezond zijn.quote:Op donderdag 18 september 2008 14:48 schreef MarlaSinger het volgende:
[..]
Ja dat dus eigenlijk, nog beter.
Wat wel opvalt is dat veel van de landen met een negatief saldo nu in de problemen zitten. Of dat al langer zaten. Maar echt een wetmatigheid valt er ook niet uit te halen, in Duitsland gaat het ook al tijden niet best.
In het geval van Spanje niet, aangezien die meedoen met de euro. Dat wordt dus rechtgetrokken door andere EU-landen.quote:Op donderdag 18 september 2008 14:47 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat hoor ik wel vaker, maar gedeeld door het GDP is het ook een drama.
Alleen Spanje en de VS zitten op 6% van het GDP wat handelstekort betreft. Dat is gewoon een drama. Zij spenderen 6% meer per jaar dan ze aan inkomen hebben. Dat is toch te erg voor woorden?
Ja, daarom. EU heeft een gebalanceerd handelstekort/overschot, en daarom is de euro een prima munt. Ook al zit Spanje erin, met een enorm tekort. Spanje is in die zin een lokaal probleem, niet een globaal probleem.quote:Op donderdag 18 september 2008 14:50 schreef MarlaSinger het volgende:
[..]
In het geval van Spanje niet, aangezien die meedoen met de euro. Dat wordt dus rechtgetrokken door andere EU-landen.
In het geval van de VS is het ernstiger.
Maar post dan een plaatje van current account balance als percentage van het GDPquote:Op donderdag 18 september 2008 14:47 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat hoor ik wel vaker, maar gedeeld door het GDP is het ook een drama.
Alleen Spanje en de VS zitten op 6% van het GDP wat handelstekort betreft. Dat is gewoon een drama. Zij spenderen 6% meer per jaar dan ze aan inkomen hebben. Dat is toch te erg voor woorden?
Ja, ik zal 'm even uit mijn mouw schudden.quote:Op donderdag 18 september 2008 14:54 schreef SeLang het volgende:
[..]
Maar post dan een plaatje van current account balance als percentage van het GDP
Correctie: Olie wel weer boven de 100quote:Op donderdag 18 september 2008 15:01 schreef ItaloDancer het volgende:
Saai middagje zeg tot nu toe. Olie wel weer boven de 100
Nee hoor, ik vind het ook dramatisch.quote:Op donderdag 18 september 2008 14:56 schreef pberends het volgende:
[..]
Ja, ik zal 'm even uit mijn mouw schudden.
Nogmaals, jij vindt een tekort van 6% van het BBP weinig?
quote:Dear Sir
Lately the financial markets have been witnessing huge turmoil. While some of them are reasonable, there are others which are founded based on rumors. In any case, the inevitable reaction is panic
So what has really caused the panic button to be hit across the globe. What has prompted Gold to rally the fastest in a decade? What prompted China to cut its lending rates and reserve requirement? The one answer to the many questions is The US.
We are all aware of the sub prime crisis that took toll of the US economy and almost pushed it to the brink of recession. Almost 7 months after the Bear Sterns fiasco, US had sufficient time to reassess its financial health. But seemed like complacency took over as was evident from Lehman going bankrupt. This was followed by the Merrill, the biggest US retail broker selling off to Bank Of America
Bombshells in the US are still waiting to explode – timing could be anyone’s guess. This seems to be one of the worst financial crisis since the Great Depression.
AIG’s assistance package announced by the US Fed was done with expectation of some calm to prevail in the market. But markets can behave irrational for periods longer than you could remain solvent. The Dow has plunged nearly 450 points yesterday to close at 10600 levels. With markets anticipating “the next AIG” the S&P 500 financial index fell almost 9% yesterday. Adding fuel to the fire is the US Housing market, which is at the epicenter of this financial turmoil. Housing data is pointing to further declines. Critical housing indicators would be watched by the Fed if financial markets continue to unravel as they have in coming days
What does an investor do in such markets???
Well that’s a million dollar question indeed. To quote the legendary Sir John Templeton – “ Bull markets are born in pessimism, grow on skepticism, mature on optimism and die of euphoria”
Investors across asset classes continue to hinge on hope and await signs of recovery. Let me reiterate here that Indian markets are reacting to a global event – and INDIA IS NOT THE CAUSE OF SUCH AN EVENT. Hence one needs to have loads of patience in such markets.
Flight for safety is supreme in such market conditions and the same can be found in Liquid and Liquid Plus funds. FMPs are best suited in such market conditions as they help mitigate interest rate risks to a large extent. CPPI products and alternate asset classes will be the key to build wealth at this kind of market turmoil. The uncertainty in the market has been the tumbling block for the IPO's in pipeline. The biggest beneficiaries of this situation can be the Private Equity firms and PE Funds. The financial institutions are facing the music of rising interest rates and thus have to work in thin margin where in a sound investor looking for a long term sustainable return from the real estate market the REIT (Real Estate Investment Trust) fund can be of ideal match.
India has come out of such crises in the past like we saw in the case of the Asian Crisis. The regulators are vigilant and are actively monitoring the financial markets to ward off any ominous tendencies
On a final note – Be cautious and watchful of the markets – but panic is not the solution
As we are facing this crisis we are committed to serve you with alternate investment product. Last but not the least there are good cherry picking available in the current market. As a committed Relationship Manager of Wealth, I will strive to find such opportunities and help you to be in total control of the situation.
Always at your service.
Regards
Dhana
--
Dhanasekaran R Naidu
Relationship Manager- Wealth Advisory
quote:Op donderdag 18 september 2008 15:03 schreef SeLang het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vind het ook dramatisch.
Maar het posten van dat soort plaatjes die de werkelijkheid vertekenen hebben een averechts effect. De boodschap is veel krachtiger als je een plaatje post dat niet direct onderuit te halen is, zoals current account balance als % van het GDP.
Nederlandquote:Op donderdag 18 september 2008 15:08 schreef MarlaSinger het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gewoon via google images, letterlijk jouw woorden "current account balance als % van het GDP" ingeramd.
Ik vind het wel fijn om weer even op adem te komenquote:Op donderdag 18 september 2008 15:01 schreef ItaloDancer het volgende:
Saai middagje zeg tot nu toe. Olie wel weer boven de 100
Kijk, dat geeft al een heel ander beeld, en eigenlijk verontrustender dan dat eerste plaatje.quote:Op donderdag 18 september 2008 15:08 schreef MarlaSinger het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gewoon via google images, letterlijk jouw woorden "current account balance als % van het GDP" ingeramd.
quote:Op donderdag 18 september 2008 15:16 schreef SeLang het volgende:
[..]
Kijk, dat geeft al een heel ander beeld, en eigenlijk verontrustender dan dat eerste plaatje.
Ik dacht trouwens dat de UK er slechter voor stond.
Waarom specifiek tussen 4 november en 20 januari als ik vragen mag?quote:Op donderdag 18 september 2008 15:13 schreef SeLang het volgende:
Dan krijgen we ook nog de Israelische aanval op Iran ergens tussen 4 november en 20 januari. Dat zou dat de definitieve paniekbodem kunnen zetten eind dit jaar of begin 2009.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |