quote:Deflation – A fall in the general price of goods and services. This problem, seen during the Great Depression, hurts economic growth as consumers wait for prices to fall. By contrast, "disinflation" is a benign reduction in the inflation rate.
Inflation – A rise in the general price of goods and services. When out of control, it constrains saving and investment in the economy. The rate of inflation is most often measured by changes in the Labor Department's consumer price index.
Recession – A sharp contraction in economic activity and employment. A common but informal measure is two consecutive quarters with a decline of national output. A recession is officially declared by a committee of the National Bureau of Economic Research in Boston – this occurs after the fact when final data have arrived and been analyzed.
Stagflation – A combination of stagnation (manifested as significant unemployment and slow or negative economic growth) and entrenched inflation – a phenomenon that characterized the 1970s in America.
Iemand die hier een zinnig antwoord op kan geven? Het gaat om een beleggingsfonds bij een beleggingsmaatschappij via een effectenrekening bij de Rabobank.quote:Op woensdag 17 september 2008 21:57 schreef MarlaSinger het volgende:
Ik heb trouwens nog wat geld in een beleggingsfonds zitten. Iemand die weet in hoeverre je daar enig risico loopt (buiten een eventuele koersval, waar tot nu toe nog geen sprake van in geweest)? Wat is de kans dat zo'n beleggingsmaatschappij op de fles gaat en wat betekent dat voor zo'n individueel fonds, bijvoorbeeld?
ligt er aan waar dat fonds in heeft belegd he en hoe ze zich hebben gepositioneerd tov één of andere benchmark. En dan heb je nog de internationale spreiding. Rabobank lijkt me op dit moment nog wel redelijk veilig.quote:Op donderdag 18 september 2008 11:27 schreef MarlaSinger het volgende:
[..]
Iemand die hier een zinnig antwoord op kan geven? Het gaat om een beleggingsfonds bij een beleggingsmaatschappij via een effectenrekening bij de Rabobank.
Als je via je effectenrekening van de rabobank belegt hebt zal je geld wel veilig zijn want de Rabobank is een stabiele bank, maar of de beleggingen het goed doen is een tweede vraag...quote:Op donderdag 18 september 2008 11:34 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
ligt er aan waar dat fonds in heeft belegd he en hoe ze zich hebben gepositioneerd tov één of andere benchmark. En dan heb je nog de internationale spreiding. Rabobank lijkt me op dit moment nog wel redelijk veilig.
Het lijkt mij dat dit valt onder 'effecten' en die vallen niet onder de boedel van de bank, want die zitten in een apart bewaarbedrijf (wettelijk verplicht).quote:Op donderdag 18 september 2008 11:27 schreef MarlaSinger het volgende:
[..]
Iemand die hier een zinnig antwoord op kan geven? Het gaat om een beleggingsfonds bij een beleggingsmaatschappij via een effectenrekening bij de Rabobank.
Als je veilige fondsen hebt, dan heb je waarschijnlijk ook iets van hypotheken in je fonds zitten...quote:Op donderdag 18 september 2008 11:36 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Als je via je effectenrekening van de rabobank belegt hebt zal je geld wel veilig zijn want de Rabobank is een stabiele bank, maar of de beleggingen het goed doen is een tweede vraag...
quote:Op donderdag 18 september 2008 11:39 schreef Cheiron het volgende:
Positiviteit alom!!
http://www.geldenrecht.nl(...)e_kredietcrisis.html
Het gaat mij met name om die beleggingsmaatschappij. Wat als die failliet gaat, ben ik dan in één keer al het geld kwijt?quote:Op donderdag 18 september 2008 11:36 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
Als je via je effectenrekening van de rabobank belegt hebt zal je geld wel veilig zijn want de Rabobank is een stabiele bank,
Die doen het naar omstandigheden uitstekend.quote:maar of de beleggingen het goed doen is een tweede vraag...
Whehe, dat zou wel zuur zijn, denk je het veilig te spreiden..quote:Op donderdag 18 september 2008 11:46 schreef SeLang het volgende:
Nu op de BBC: sommige mensen maken zich zorgen over de merger Lloyds TSB en HBOS want nu zijn dat nog aparte entities met elk £35k gegarandeerd door de bank of England, maar straks is het één entity met dus maar één keer £35k garantie. Als je dus bij beide banken totaal meer hebt dan £35k dan moet je een andere bank gaan zoeken
haha.. dat is natuurlijk wel waar ja..quote:Op donderdag 18 september 2008 11:46 schreef SeLang het volgende:
Nu op de BBC: sommige mensen maken zich zorgen over de merger Lloyds TSB en HBOS want nu zijn dat nog aparte entities met elk £35k gegarandeerd door de bank of England, maar straks is het één entity met dus maar één keer £35k garantie. Als je dus bij beide banken totaal meer hebt dan £35k dan moet je een andere bank gaan zoeken
Thanks. Maar is een aandeel in zo'n beleggingsfonds eigenlijk wel een 'effect'? En wat als niet de bank, maar de beleggingsmaatschappij failliet gaat, hoe groot zou die kans zijn en wat gebeurt er dan?quote:Op donderdag 18 september 2008 11:37 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat dit valt onder 'effecten' en die vallen niet onder de boedel van de bank, want die zitten in een apart bewaarbedrijf (wettelijk verplicht).
Zit weinig anders op denk ik, als je het zeker wilt weten. Zal ik doen, maar gaat nog wel even duren want ik moet eerst nog meer shit uitzoeken.quote:Maar stuur ze anders even een mailtje en post het antwoord hier!
quote:Central Banks Offer Extra Funds to Calm Money Markets
Sept. 18 (Bloomberg) -- The Federal Reserve, the European Central Bank and the Bank of Japan united with their counterparts around the world to offer an additional $180 billion to markets facing their worst crisis since the 1920s.
quote:AIG got an 85 BILLION dollar bailout, that means that - at least in the terms I grew up with - it would take 85,000 disturbingly-rich people to save a company that made its fortunes as an insurer, or rather; a broker of common sense, statistics and reason.
85,000!
Enough to fill Madison Square Garden - home of my beloved Knicks - four times over plus change!
Nou lekker. Dus de ECB gaat heel veel geld in dit zwarte gat pompen...quote:
Wat ik gisteren al zei..... de valutahandel of de nivellering daarvan krijgt nu niet de top-prioriteit. Banken hebben geld nodig....quote:Op donderdag 18 september 2008 12:16 schreef Basp1 het volgende:
De wisselkoers van de dollar is de afgelopen 2 uur flink veranderd. Zouden de liquide middelen op zijn om steunaankopen te doen voor de dollar.
Als rusland de beurs openzet vliegt het geld de openhaard in.quote:Op donderdag 18 september 2008 12:30 schreef Aether het volgende:
Russia exchanges restart some trading, not stocks.
Een beurs die harder klapt dan de Dow of AEX. En dat dagen aan een stuk.quote:Op donderdag 18 september 2008 12:32 schreef agter het volgende:
Wat is er nou eigenlijk precies gebeurd in Rusland?
Ja dat zag ik, maar de reden ontgaat mij...waar zit de crisis in Rusland? Of is dit normaal daar?quote:Op donderdag 18 september 2008 12:33 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Een beurs die harder klapt dan de Dow of AEX. En dat dagen aan een stuk.
De economie in Rusland is bijna puur olie/speculatie/lucht (en daar loopt een andere bubble leeg).quote:Op donderdag 18 september 2008 12:34 schreef agter het volgende:
[..]
Ja dat zag ik, maar de reden ontgaat mij...waar zit de crisis in Rusland? Of is dit normaal daar?
Idd wel een interessant gegeven. Wat als Binck of Alex omvalt? Ben je dan alle beleggingen ook kwijt?quote:Op donderdag 18 september 2008 11:52 schreef MarlaSinger het volgende:
[..]
Het gaat mij met name om die beleggingsmaatschappij. Wat als die failliet gaat, ben ik dan in één keer al het geld kwijt?
En wat als de beleggingsmaatschapij niet failliet gaat, maar de Rabobank wel (ik verwacht het niet, maar verwachtingen zeggen niet zoveel meer tegenwoordig)? Vallen de aandelen in zo'n beleggingsfonds binnen de boedel van de Rabobank via die effectenrekening?
[..]
Die doen het naar omstandigheden uitstekend.
En hoeveel schuld had califonia zelf al niet, die staat was toch ook al bijna falliet.quote:Op donderdag 18 september 2008 12:50 schreef indahnesia.com het volgende:
WaMu moet nog bijna 40bn aan California terugbetalen... maar het geld is op dus mag de staat dat doen. Staat tegenover dat WaMu wel 300bn+ assets heeft...
Men durft ook niet echt de weg naar boven te zoeken... beetje wachten tot het volgende slechte nieuws denk ik...quote:Op donderdag 18 september 2008 12:53 schreef DJKoster het volgende:
Gaat er nog wat gebeuren vandaag?![]()
Pre-market ziet alles er nog goed uit..
Nee.quote:Op donderdag 18 september 2008 12:51 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Idd wel een interessant gegeven. Wat als Binck of Alex omvalt? Ben je dan alle beleggingen ook kwijt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |