abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61731311
AEX in de plus en Fortis maakt een klein beetje goed.

Had ik gisteren toch geen schijterd moeten wezen en gewoon Fortis moeten kopen..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_61731636
quote:
Op donderdag 18 september 2008 14:24 schreef Cheiron het volgende:
AEX in de plus en Fortis maakt een klein beetje goed.

Had ik gisteren toch geen schijterd moeten wezen en gewoon Fortis moeten kopen..
Tja wat is de return on risk?
  donderdag 18 september 2008 @ 14:45:44 #79
228277 MarlaSinger
whacked out bald freak
pi_61731828
quote:
Op donderdag 18 september 2008 14:19 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]

Oeps.
Zoals alles in de economie moet je het wel per hoofd van de bevolking zien. Dan valt het best mee.
I took what was left of a bottle. It might have been too much.
  donderdag 18 september 2008 @ 14:46:14 #80
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61731841
quote:
Op donderdag 18 september 2008 14:19 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]

Oeps.
Flauw plaatje.
Je moet het natuurlijk wel even delen door het GDP.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_61731870
quote:
Op donderdag 18 september 2008 14:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Flauw plaatje.
Je moet het natuurlijk wel even delen door het GDP.
Dat hoor ik wel vaker, maar gedeeld door het GDP is het ook een drama.

Alleen Spanje en de VS zitten op 6% van het GDP wat handelstekort betreft. Dat is gewoon een drama. Zij spenderen 6% meer per jaar dan ze aan inkomen hebben. Dat is toch te erg voor woorden?
  donderdag 18 september 2008 @ 14:48:23 #82
228277 MarlaSinger
whacked out bald freak
pi_61731888
quote:
Op donderdag 18 september 2008 14:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Flauw plaatje.
Je moet het natuurlijk wel even delen door het GBP.
Ja dat dus eigenlijk, nog beter.

Wat wel opvalt is dat veel van de landen met een negatief saldo nu in de problemen zitten. Of dat al langer zaten. Maar echt een wetmatigheid valt er ook niet uit te halen, in Duitsland gaat het ook al tijden niet best.
pi_61731914
quote:
Op donderdag 18 september 2008 14:48 schreef MarlaSinger het volgende:

[..]

Ja dat dus eigenlijk, nog beter.

Wat wel opvalt is dat veel van de landen met een negatief saldo nu in de problemen zitten. Of dat al langer zaten. Maar echt een wetmatigheid valt er ook niet uit te halen, in Duitsland gaat het ook al tijden niet best.
Er is een verschil tussen economisch goed gaan, en economische gezond zijn.

In de VS ging het economisch prima de afgelopen jaren, maar ze zijn economisch gezien zeer ongezond.
  donderdag 18 september 2008 @ 14:50:07 #84
228277 MarlaSinger
whacked out bald freak
pi_61731934
quote:
Op donderdag 18 september 2008 14:47 schreef pberends het volgende:

[..]

Alleen Spanje en de VS zitten op 6% van het GDP wat handelstekort betreft. Dat is gewoon een drama. Zij spenderen 6% meer per jaar dan ze aan inkomen hebben. Dat is toch te erg voor woorden?
In het geval van Spanje niet, aangezien die meedoen met de euro. Dat wordt dus rechtgetrokken door andere EU-landen.

In het geval van de VS is het ernstiger.
pi_61732048
quote:
Op donderdag 18 september 2008 14:50 schreef MarlaSinger het volgende:

[..]

In het geval van Spanje niet, aangezien die meedoen met de euro. Dat wordt dus rechtgetrokken door andere EU-landen.

In het geval van de VS is het ernstiger.
Ja, daarom. EU heeft een gebalanceerd handelstekort/overschot, en daarom is de euro een prima munt. Ook al zit Spanje erin, met een enorm tekort. Spanje is in die zin een lokaal probleem, niet een globaal probleem.

Bij de VS is het anders, het is een drama.
  donderdag 18 september 2008 @ 14:54:59 #86
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61732053
quote:
Op donderdag 18 september 2008 14:47 schreef pberends het volgende:

[..]

Maar post dan een plaatje van current account balance als percentage van het GDP
Mijn reisverslagen
pi_61732095
quote:
Op donderdag 18 september 2008 14:54 schreef SeLang het volgende:

[..]

Maar post dan een plaatje van current account balance als percentage van het GDP
Ja, ik zal 'm even uit mijn mouw schudden.

Nogmaals, jij vindt een tekort van 6% van het BBP weinig?
pi_61732212
Saai middagje zeg tot nu toe. Olie wel weer boven de 100
pi_61732264
quote:
Op donderdag 18 september 2008 15:01 schreef ItaloDancer het volgende:
Correctie: Olie wel weer boven de 100
Ich bin der Führer.
  donderdag 18 september 2008 @ 15:03:45 #90
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61732278
quote:
Op donderdag 18 september 2008 14:56 schreef pberends het volgende:

[..]

Ja, ik zal 'm even uit mijn mouw schudden.

Nogmaals, jij vindt een tekort van 6% van het BBP weinig?
Nee hoor, ik vind het ook dramatisch.
Maar het posten van dat soort plaatjes die de werkelijkheid vertekenen hebben een averechts effect. De boodschap is veel krachtiger als je een plaatje post dat niet direct onderuit te halen is, zoals current account balance als % van het GDP.
Mijn reisverslagen
pi_61732383
In Mumbai zijn ze ook wakker. Kreeg zojuist deze mail. India is in ieder geval neit de oorzaak.
quote:
Dear Sir
Lately the financial markets have been witnessing huge turmoil. While some of them are reasonable, there are others which are founded based on rumors. In any case, the inevitable reaction is panic
So what has really caused the panic button to be hit across the globe. What has prompted Gold to rally the fastest in a decade? What prompted China to cut its lending rates and reserve requirement? The one answer to the many questions is The US.
We are all aware of the sub prime crisis that took toll of the US economy and almost pushed it to the brink of recession. Almost 7 months after the Bear Sterns fiasco, US had sufficient time to reassess its financial health. But seemed like complacency took over as was evident from Lehman going bankrupt. This was followed by the Merrill, the biggest US retail broker selling off to Bank Of America
Bombshells in the US are still waiting to explode – timing could be anyone’s guess. This seems to be one of the worst financial crisis since the Great Depression.
AIG’s assistance package announced by the US Fed was done with expectation of some calm to prevail in the market. But markets can behave irrational for periods longer than you could remain solvent. The Dow has plunged nearly 450 points yesterday to close at 10600 levels. With markets anticipating “the next AIG” the S&P 500 financial index fell almost 9% yesterday. Adding fuel to the fire is the US Housing market, which is at the epicenter of this financial turmoil. Housing data is pointing to further declines. Critical housing indicators would be watched by the Fed if financial markets continue to unravel as they have in coming days
What does an investor do in such markets???
Well that’s a million dollar question indeed. To quote the legendary Sir John Templeton – “ Bull markets are born in pessimism, grow on skepticism, mature on optimism and die of euphoria”
Investors across asset classes continue to hinge on hope and await signs of recovery. Let me reiterate here that Indian markets are reacting to a global event – and INDIA IS NOT THE CAUSE OF SUCH AN EVENT. Hence one needs to have loads of patience in such markets.
Flight for safety is supreme in such market conditions and the same can be found in Liquid and Liquid Plus funds. FMPs are best suited in such market conditions as they help mitigate interest rate risks to a large extent. CPPI products and alternate asset classes will be the key to build wealth at this kind of market turmoil. The uncertainty in the market has been the tumbling block for the IPO's in pipeline. The biggest beneficiaries of this situation can be the Private Equity firms and PE Funds. The financial institutions are facing the music of rising interest rates and thus have to work in thin margin where in a sound investor looking for a long term sustainable return from the real estate market the REIT (Real Estate Investment Trust) fund can be of ideal match.

India has come out of such crises in the past like we saw in the case of the Asian Crisis. The regulators are vigilant and are actively monitoring the financial markets to ward off any ominous tendencies
On a final note – Be cautious and watchful of the markets – but panic is not the solution
As we are facing this crisis we are committed to serve you with alternate investment product. Last but not the least there are good cherry picking available in the current market. As a committed Relationship Manager of Wealth, I will strive to find such opportunities and help you to be in total control of the situation.

Always at your service.

Regards
Dhana
--
Dhanasekaran R Naidu
Relationship Manager- Wealth Advisory
  donderdag 18 september 2008 @ 15:08:47 #92
228277 MarlaSinger
whacked out bald freak
pi_61732388
quote:
Op donderdag 18 september 2008 15:03 schreef SeLang het volgende:

[..]

Nee hoor, ik vind het ook dramatisch.
Maar het posten van dat soort plaatjes die de werkelijkheid vertekenen hebben een averechts effect. De boodschap is veel krachtiger als je een plaatje post dat niet direct onderuit te halen is, zoals current account balance als % van het GDP.

Gewoon via google images, letterlijk jouw woorden "current account balance als % van het GDP" ingeramd.
pi_61732450
quote:
Op donderdag 18 september 2008 15:08 schreef MarlaSinger het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Gewoon via google images, letterlijk jouw woorden "current account balance als % van het GDP" ingeramd.
Nederland .

ik had trace deficit percentage ingetikt, niet helemaal goed dus.

Wat is een Spanje een drama zeg . Maar goed, die zitten bij de euro.

De VS is ook gewoon een drama, wat ik al zei.
  donderdag 18 september 2008 @ 15:13:11 #94
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61732500
quote:
Op donderdag 18 september 2008 15:01 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik vind het wel fijn om weer even op adem te komen

En eigenlijk heb ik liever dat we weer even een correctie krijgen op deze downtrend om de oversold situatie weg te werken. De volgende beweging omlaag zou dan moeten komen uit het massaal bijstellen van winstverwachting voor 2008 en 2009 bij de presentatie van Q3 cijfers door niet-financiele instellingen, want dat is iets wat nog steeds ontbreekt en wat mij tegenhoudt om te kopen.

Dan krijgen we ook nog de Israelische aanval op Iran ergens tussen 4 november en 20 januari. Dat zou dat de definitieve paniekbodem kunnen zetten eind dit jaar of begin 2009.
Mijn reisverslagen
  donderdag 18 september 2008 @ 15:16:15 #95
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61732601
quote:
Op donderdag 18 september 2008 15:08 schreef MarlaSinger het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Kijk, dat geeft al een heel ander beeld, en eigenlijk verontrustender dan dat eerste plaatje.
Ik dacht trouwens dat de UK er slechter voor stond.
Mijn reisverslagen
  donderdag 18 september 2008 @ 15:18:20 #96
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_61732655
De dollar is weer iets stijgende
Ik ben inmiddels overleden
pi_61732683
quote:
Op donderdag 18 september 2008 15:16 schreef SeLang het volgende:

[..]

Kijk, dat geeft al een heel ander beeld, en eigenlijk verontrustender dan dat eerste plaatje.
Ik dacht trouwens dat de UK er slechter voor stond.
.

Ander topic: Spanje leeft meer dan 10% boven haar stand
pi_61732688
Kwartiertje nog.. Dan begint de ellende weer..

Of niet..
pi_61732703
quote:
Op donderdag 18 september 2008 15:13 schreef SeLang het volgende:
Dan krijgen we ook nog de Israelische aanval op Iran ergens tussen 4 november en 20 januari. Dat zou dat de definitieve paniekbodem kunnen zetten eind dit jaar of begin 2009.
Waarom specifiek tussen 4 november en 20 januari als ik vragen mag?
"One man looks at a dying bird and thinks there's nothing but unanswered pain. That death's got the final word, it's laughing at him. Another man sees that same bird, feels the glory, feels something smiling through it."
pi_61732734
wat is precies een current account balance?
hay hay
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')