Hier is bijv. mijn trainingsschema:quote:[message=17645119,noline]MrJ schreef op 28 april 2003 @ 16:54[/message]:
Yep.
1 spiergroep trainen is niet goed. Of je traint je gehele lichaam, of je traint niet.
Er zijn zat mensen die alleen in de sportschool aan hun borst+schouders+armen+buik werken, terwijl ze vergeten dat een goede rug, traps, onderarmen, bovenbenen en kuiten o zo belangrijk zijn.
Dit omdat het a) voor een betere lichaamsdoorbloeding zorgt en b) het er simpelweg niet uitziet.
Beetje nette voorkant, maar geen wijde rug en goede benen waardoor het totaalplaatje simpelweg een lachertje wordt.
Ook de lichaamshouding is bij die mensen totaal fout. De armen gaan naar binnen staan (aaphouding) omdat er geen rug en traps getraind wordt om het geheel weer naar achteren te corrigeren.
damn dat is wel veel tonijnsalade, ik zou knettergek wordenquote:Op zondag 21 september 2008 12:03 schreef honda1990 het volgende:
TVP ben net 2 weken begonnen met KT....ik heb net geen ondergewicht, ik eet nu veel meer als eerst. Een gemiddelde dag is
Ontbijt:
2 boterhammen met tonijnsalade*
1 bakje yoghurt met rozijnen, chocolade wat suiker en wat kaneel
de dag door:
10 boterhammen met tonijnsalade
Avondeten:
Standaardmaaltijd wel gevarieerd want ik woon nog thuis
's avonds:
Pastasalade of 4a5 boterhammen met tonijnsalade of kipfilet
*Tonijnsalade is tonijn, ei, mayo, olijven, augurk, tomaat, wat olijfolie
En ik eet 3 keer in de week een extra ei als ik er zin in heb.
En ik doe 2a3 keer in de week KT, tussendoor tennis ik ook nog, en ga nu vroeger naar bed als eerst. Ik voel me iig beter nu ik sport en hopelijk kom ik ook nog aan
Dankuquote:Op maandag 22 september 2008 12:59 schreef Rigital het volgende:
@Honda1990: Welkom & succes!
Eetschema ziet er niet echt verkeerd uit; wel veel tonijnsalade (maar als je het volhoudt om te eten...)
Hoe ziet je trainingsschema er uit?
Wat heb je dr aan vraag ik me dan af. Na al die verzadigde vetten je nog ff volstouwen met melk...quote:Op maandag 22 september 2008 09:58 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Ik eet tegenwoordig regelmatig na een zware KT een big american met nog een 1 liter melk. Is altijd goed vreten na t trainen
quote:Op donderdag 25 september 2008 00:38 schreef no-look het volgende:
100 kg squat is binnen. Nice.
Zo snel mogelijk richting 120
Netjes, ik hoop binnenkort de 100 ook te gaan halen, ik zit nu op 5x95, maar als ik nog zwaarder ga wordt de uitvoering kut (bolle rug)quote:Op donderdag 25 september 2008 00:38 schreef no-look het volgende:
Grappige is dat zijn vrouw mee doet aan sterkste vrouw wedstrijden, maar daar hoor je niks over.quote:Op donderdag 18 september 2008 06:56 schreef Rigital het volgende:
vanavond om 20:30 op RTL4: help mijn man heeft een hobby, met een sjaak die teveel (mening vrouw) in de sportschool zit.
Ja, ik heb dat (bij vlagen briljante) topic op dbb ook gelezen. Ik krijg wel een beetje de indruk dat ze het wellicht een beetje om de apparatuur te doen was (het lijkt me trouwens wel koud in die "carport" in de winter).quote:Op donderdag 25 september 2008 10:45 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Grappige is dat zijn vrouw mee doet aan sterkste vrouw wedstrijden, maar daar hoor je niks over.
Congrats!quote:Op donderdag 25 september 2008 00:38 schreef no-look het volgende:
Naja een pizza en vervolgens een liter melk, slaat natuurlijk nergens op.quote:Op dinsdag 30 september 2008 21:26 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Congrats!
En over dat eten hier, eiwitten zijn aardig overrated. Als je maar genoeg calorieen binnenkrijgt is er niets aan het handje.
Als je 1 pizza ophebt, dan heb je in principe al genoeg calorieën naar binnen voor 3 maaltijden. Wat is dan de logica van de melk? En dan heb ik het ninet eens over de pizza.quote:
voor ivo is een pizza een tussendoortje hoorquote:Op woensdag 1 oktober 2008 07:47 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Als je 1 pizza ophebt, dan heb je in principe al genoeg calorieën naar binnen voor 3 maaltijden. Wat is dan de logica van de melk? En dan heb ik het ninet eens over de pizza.
En je kan wel zeggen dat het om calorieën draait, maar als die niet bestaan uit voedingsstoffen waar je lichaam wat aan heeft dan zal je niet ver komen.
Natuurlijk is het verschillend, maar dan nog doet dat niets af aan mijn punt dat je lichaam calorieen nodig heeft waar het iets mee kan. Zuip anders gewoon 2 liter drank per dag naar binnen.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 08:36 schreef Fugie het volgende:
[..]
voor ivo is een pizza een tussendoortje hoor
caloriebehoefte is per mens verschillend, dus een pizza zal in sommige gevallen genoeg zijn voor 3 maaltijden en in andere gevallen een halve.
En in een bulk is het echt alleen maar calorieen wat je naar binnen wil werken. Vreten en trainen
en zo heeft iedereen zn eigen doelen. Ik train 2 a 3x in de week Full body met de nadruk op de core en benen en dat alles voor American Football. Heb trouwens nog een leuk artikeltje over dit soort dingenquote:Bovendien heb ik het idee dat ivo zich meer richt op liften dan op het bouwen van een mooi, droog en symmetrisch lichaam.
Natuurlijk, maar als ik hier over voeding lees en even naar de TT kijk, dan dacht ik toch echt dat we t over BB haddenquote:Op donderdag 2 oktober 2008 10:22 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
en zo heeft iedereen zn eigen doelen. Ik train 2 a 3x in de week Full body met de nadruk op de core en benen en dat alles voor American Football. Heb trouwens nog een leuk artikeltje over dit soort dingen
http://elitefts.com/documents/bodybuilding_not_for_athletes.htm
Jij bent gewoon ectomorph (ondanks je huidige lichaamquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 10:06 schreef ivosnivo het volgende:
Ik was vroeger ook altijd bang voor "zinloze" collorieen. Nu ben ik er achter dat het geen reet uitmaakt, kan moeilijk 2 broden op een dag gaan wegkauwen. Dan is af en toe een magnum pakken een stuk simpeler. En ik kan nou ook niet echt zeggen dat ik er moddertje vet van word.
mee eens. Als ik 1000 plus calorien eet na een training dan liever van pizza dan een half brood wegwerken.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 10:06 schreef ivosnivo het volgende:
Ik was vroeger ook altijd bang voor "zinloze" collorieen. Nu ben ik er achter dat het geen reet uitmaakt, kan moeilijk 2 broden op een dag gaan wegkauwen. Dan is af en toe een magnum pakken een stuk simpeler. En ik kan nou ook niet echt zeggen dat ik er moddertje vet van word.
Sporten is geen reden om niet vet te worden, stel dat je met 1 training 500 kcal verbrand, dan kan je die 500 kcal extra eten zonder zwaarder te worden. Wat je daarna nog meer eet zal je lichaam gebruiken omquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 21:10 schreef Thorical het volgende:
En eten doe ik me een slag in de rondte en kom dan ook een kilo per week aan.
Die toch ondanks het 3x per week sporten ook op mijn buik willen zitten.
quote:Op woensdag 1 oktober 2008 07:47 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Als je 1 pizza ophebt, dan heb je in principe al genoeg calorieën naar binnen voor 3 maaltijden.
quote:Op zondag 5 oktober 2008 13:59 schreef Tommy_808 het volgende:
[..]
![]()
ahh daarom heb ik nog altijd honger na die eerste pizza
post dan ff manquote:Op woensdag 8 oktober 2008 15:48 schreef ivosnivo het volgende:
Heb een filmpje bekeken van mark rippetoe dat je je borst overdreven ver naar voren moet doen enzo.
Ja idd, alleen zijn mijn schouders nog lang niet soepel genoeg. Maar daar zit ook nog wel wat winst in te halen!quote:Op woensdag 8 oktober 2008 16:26 schreef Fugie het volgende:
mijn sportschool eigenaar is me dat aan het leren. Echt bizar lomp je borst omhoog, en de barbell met je elleboven verticaal door je rug willen drukken.
quote:
verklaar je nader!quote:Op donderdag 9 oktober 2008 09:35 schreef no-look het volgende:
Lowbar is het veel moeilijker om full te squaten.
klinkt als .... na-een-avond-stappen-dronken-van-je-fiets-tegen-paaltje-aanvallen.quote:Op maandag 20 oktober 2008 17:06 schreef Fugie het volgende:
ik wil trainen maar heb last van mijn schouder/rug/ribben
Beetje jammer weer
Bij ons hebben ze weer 's alle spullen van plek verwisseld. (geen idee wat de verbetering zou moeten zijn)quote:Op donderdag 16 oktober 2008 22:27 schreef PrincePolly het volgende:
Wat bedoel je J?
Bij ons is de sportschool compleet van inventaris veranderd. Wel lache.
Die tijd heb ik gehadquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 08:32 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
klinkt als .... na-een-avond-stappen-dronken-van-je-fiets-tegen-paaltje-aanvallen.
Klinkt goedquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 09:01 schreef Fugie het volgende:
[..]
Die tijd heb ik gehad
Ik denk dat het is gebeurd tijdens een training american football of een paar rondjes karten.
oh dat is saai zeg.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 09:01 schreef Fugie het volgende:
[..]
Die tijd heb ik gehad
Ik denk dat het is gebeurd tijdens een training american football of een paar rondjes karten.
Hmmmm mammoth. Heb laatst een pot van een maat gehad van mij, die het dus fucking goor vond. Ben benieuwd hoe jij het vind smaken.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 19:34 schreef honda1990 het volgende:
Heb mammoth besteld, hoop dat ik nu wel wat aan kan komen want op deze manier lukt het voor geen meter
Ik heb aardbei besteld en hoop dat ik het een beetje vind smaken idd, als het maar werkt dat vind ik het belangrijkstequote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:09 schreef Semargofni het volgende:
[..]
Hmmmm mammoth. Heb laatst een pot van een maat gehad van mij, die het dus fucking goor vond. Ben benieuwd hoe jij het vind smaken.
Gewoon veel eten, zelfs ik kan spier aankomen terwijl ik voor triatlon train. En doe de juiste oefeningen, en wissel deze juiste oefeningen af. Het lichaam went aan steeds dezelfde oefeningen met als gevolg dat het geen trainingsprikkel meer bewerkstelligt.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 19:34 schreef honda1990 het volgende:
Heb mammoth besteld, hoop dat ik nu wel wat aan kan komen want op deze manier lukt het voor geen meter
Veel meer dan ik nu eet krijg ik dus echt niet weg, ik weet niet of je toevallig in dit topic mijn eetschematje heb gezien? Ik probeer gewoon zoveel mogelijk te eten en dan ook mammoth erbij.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 22:20 schreef Koert het volgende:
[..]
Gewoon veel eten, zelfs ik kan spier aankomen terwijl ik voor triatlon train. En doe de juiste oefeningen, en wissel deze juiste oefeningen af. Het lichaam went aan steeds dezelfde oefeningen met als gevolg dat het geen trainingsprikkel meer bewerkstelligt.
Ik eetquote:Op zondag 21 september 2008 12:03 schreef honda1990 het volgende:
TVP ben net 2 weken begonnen met KT....ik heb net geen ondergewicht, ik eet nu veel meer als eerst. Een gemiddelde dag is
Ontbijt:
2 boterhammen met tonijnsalade*
1 bakje yoghurt met rozijnen, chocolade wat suiker en wat kaneel
de dag door:
10 boterhammen met tonijnsalade
Avondeten:
Standaardmaaltijd wel gevarieerd want ik woon nog thuis
's avonds:
Pastasalade of 4a5 boterhammen met tonijnsalade of kipfilet
*Tonijnsalade is tonijn, ei, mayo, olijven, augurk, tomaat, wat olijfolie
En ik eet 3 keer in de week een extra ei als ik er zin in heb.
En ik doe 2a3 keer in de week KT, tussendoor tennis ik ook nog, en ga nu vroeger naar bed als eerst. Ik voel me iig beter nu ik sport en hopelijk kom ik ook nog aan
Bedanktquote:Op donderdag 23 oktober 2008 09:29 schreef Rigital het volgende:
Hardstyle_babbels: welkom!
Post je voedingsschema en je trainingschema eens.
M.b.t. trainen: je hebt het over toestellen: in het algemeen verdienen oefeningen met dumbbells en barbells de voorkeur.
Ik zie totaal geen eiwitrijke producten!! zo wordt je nooit een grote jongen natuurlijk. Dus meer tonijn, kipfilet & kwark in je dieet gooien!!! Vervang die kaas maar door 1 van bovengenoemde producten, kaas is zoiezo een totaal nutteloos product!quote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:56 schreef hardstyle_babbels het volgende:
[..]
Bedankt
Nou vooraf al vast even, in verhouding met de mensen hier ben ik echt een beginner geloof ik...
lengte 1.83
Gewicht: 72 Kl (Voor ik begon met sporten in April 70Kl)
Tot dusver heb ik me met het eet patroon overigens nog totaal niet bezig gehouden.
Mijn gemiddelde eet patroon ziet er ongeveer zo uit.
> S'ochtends tegen kwart voor zes 3 bruin brood met Kaas/ham/hagelslag/jam +wat fruit(gl melk)
> Tegen half 9/9 uur 2 croissants (2gl koffie)
>Tegen 11 uur: 2 Bolletjes kaas (1 gl multivrucht)
>Tegen half 2: 2 tosti's ham kaas met curry (paar glazen fris)
>Tegen 5: Gewoon gezonde maaltijd met groente en afsluiting met wat zuivel.
Daarna vaak sporten. 3 in de week sportschool plus 3 keer in de week voetbal. (drink daarbij veel water)
>S'avonds vaak wat fruit en een hele zak chips that's it. (ook weer met wat fris)
Dit is dus wat ik op een gemiddelde werkdag eet, eigenlijk nergens rekening mee houdende.
Vraag is dus gewoon is dit redelijk oke? helemaal fout? Zijn er wat kleine aanpassingen die al flink wat kunnen veranderen?
Dan over het trainen zelf. Ik heb al vaker vernomen dat trainen met losse gewichten eigenlijk beter is, maar hiervoor heb ik een beetje de verkeerde spotschool gekozen. Er is hier de mogelijkheid wel toe, maar niet er veel begeleiding voor. Als ik met de toestellen bezig ben weet ik iig zeker dat ik de oefeningen kwa houding etc goed doe. Bovendien heb ik dus al wel iets resultaat en kan de gewichten tot nu toe elke keer wel wat opkrikken.
Maandag: Sportschool
Dinsdag: voetbal training
Woensdag: Sportschool
Donderdag: voetbaltraining
Vrijdag: Sportschool
Zaterdag: Rust
Zondag: Voetbal wedstrijd.
Onder sportschool bestaat dus het rondje toestellen dat ik er doe. Hierbij zit 1 toestel voor de schouders, 4 toestellen voor de borst, 4 voor de armen, 3 voor de rug en 1 voor de buik. Op de oefening van de buik na maak ik overal setjes van 3 setjes van 15 met 30 sec pauze. Bij de buik maak ik 4 setjes van 30.
Ik doe dus alle 3 de dagen hetzelfde en train met opzet de benen niet omdat ik al op voetbal zit. Ik reken dit dan zegma als training voor de benen...
Alle hulp/advies is welkom...!
Dat maakt niet uit. Iedereen is ooit begonnenquote:Op donderdag 23 oktober 2008 18:56 schreef hardstyle_babbels het volgende:
[..]
Bedankt
Nou vooraf al vast even, in verhouding met de mensen hier ben ik echt een beginner geloof ik...
Zoals gezegd: weinig eiwitten. En meer algemeen: de jam, hagelslag, croissaints bevatten weinig voedingsstoffen.quote:lengte 1.83
Gewicht: 72 Kl (Voor ik begon met sporten in April 70Kl)
Tot dusver heb ik me met het eet patroon overigens nog totaal niet bezig gehouden.
Mijn gemiddelde eet patroon ziet er ongeveer zo uit.
> S'ochtends tegen kwart voor zes 3 bruin brood met Kaas/ham/hagelslag/jam +wat fruit(gl melk)
> Tegen half 9/9 uur 2 croissants (2gl koffie)
>Tegen 11 uur: 2 Bolletjes kaas (1 gl multivrucht)
>Tegen half 2: 2 tosti's ham kaas met curry (paar glazen fris)
>Tegen 5: Gewoon gezonde maaltijd met groente en afsluiting met wat zuivel.
Jammer van die chipsquote:Daarna vaak sporten. 3 in de week sportschool plus 3 keer in de week voetbal. (drink daarbij veel water)
>S'avonds vaak wat fruit en een hele zak chips that's it. (ook weer met wat fris)
Zie hierboven. Je eet al wel regelmatig maar nog niet de beste dingen.quote:Dit is dus wat ik op een gemiddelde werkdag eet, eigenlijk nergens rekening mee houdende.
Vraag is dus gewoon is dit redelijk oke? helemaal fout? Zijn er wat kleine aanpassingen die al flink wat kunnen veranderen?
- maak gebruik van dat beetje begeleiding dat er isquote:Dan over het trainen zelf. Ik heb al vaker vernomen dat trainen met losse gewichten eigenlijk beter is, maar hiervoor heb ik een beetje de verkeerde spotschool gekozen. Er is hier de mogelijkheid wel toe, maar niet er veel begeleiding voor. Als ik met de toestellen bezig ben weet ik iig zeker dat ik de oefeningen kwa houding etc goed doe. Bovendien heb ik dus al wel iets resultaat en kan de gewichten tot nu toe elke keer wel wat opkrikken.
Goed verdeeld over de week.quote:Maandag: Sportschool
Dinsdag: voetbal training
Woensdag: Sportschool
Donderdag: voetbaltraining
Vrijdag: Sportschool
Zaterdag: Rust
Zondag: Voetbal wedstrijd.
OK: hier gaan dus wat dingen mis.quote:Onder sportschool bestaat dus het rondje toestellen dat ik er doe. Hierbij zit 1 toestel voor de schouders, 4 toestellen voor de borst, 4 voor de armen, 3 voor de rug en 1 voor de buik. Op de oefening van de buik na maak ik overal setjes van 3 setjes van 15 met 30 sec pauze. Bij de buik maak ik 4 setjes van 30.
Mja, ik begrijp je redenatie. Maar als je echt gespierder wilt worden, zul je ook je benen moeten trainen. Je benen zijn een grote spiergroep en bij het trainen van spieren komt groeihormoon vrij. Bij het trainen van grote spiergroepen (zoals de benen) komen veel groeihormonen vrij en die helpen ook je overige spieren te laten groeien.quote:Ik doe dus alle 3 de dagen hetzelfde en train met opzet de benen niet omdat ik al op voetbal zit. Ik reken dit dan zegma als training voor de benen...
quote:Alle hulp/advies is welkom...!
Ja, en?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 14:53 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Eigenlijk wil ik meedoen maar ik ben een meisje [ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 15:05 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik kom hier eigenlijk door Rigital
Pics? En heb je ze al eens opgemeten?quote:Ik wil sterkere armen/schouders maar mijn benen moeten juist kleiner worden! Ik heb kuiten waar jullie allemaal jaloers op zijn
Ons motto is meer: je benen zijn niet groot, de rest moet gewoon harder groeienquote:O het plan van aanpak: inschrijven bij usc, twee keer per week krachttraining doen.
ook heb ik hardloopschoenen en sta ik ingeschreven bij kickboksen, maar daar krijg je juist grotere benen van
Goed plan: gewoon goed hard trainen! En gooi die weegschaal in de hoek; er zit weinig overtollig vet op je lijf (of wees er op voorbereid dat je weegschaal op een gegeven moment weer hoger kan gaan uitslaan).quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 15:20 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Dit ben ik:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
1.75/68-69kg
ik wou eerst afvallen, heb ook 61 gewogen, maar toen zag ik er nog al.. tietloos en breekbaar uit! Dus nu is mijn plan gewoon trainen dan komt de rest van zelf wel
Ik heb mij ook al een tijdje niet gewogenquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 15:30 schreef Rigital het volgende:
[..]
Goed plan: gewoon goed hard trainen! En gooi die weegschaal in de hoek; er zit weinig overtollig vet op je lijf (of wees er op voorbereid dat je weegschaal op een gegeven moment weer hoger kan gaan uitslaan).
Bedankt voor je snelle en uitgebreide reactie... Het eten heb ik het vandaag (thuis) al wat over gehad. Met als resultaat dat er wekelijks nasi (dus rijst) op het menu staat en er ook minimaal 2 keer per week vis gegeten wordt. Heb namelijk vernomen dat deze 2 producten het ook goed doen. Verder af en toe is een gebakken ei eten, iets wat ik nu eigenlijk nooit doe. Kwark hoe ik niet zo van, maar is misschien ook wel een optie dan.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 09:24 schreef Rigital het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. Iedereen is ooit begonnen
[..]
Zoals gezegd: weinig eiwitten. En meer algemeen: de jam, hagelslag, croissaints bevatten weinig voedingsstoffen.
[..]
Jammer van die chips
[..]
Zie hierboven. Je eet al wel regelmatig maar nog niet de beste dingen.
[..]
- maak gebruik van dat beetje begeleiding dat er is
- ik weet niet waar je woont en hoe lang je abonnement loopt, maar je zou op zoek kunnen gaan naar een andere sportschool.
[..]
Goed verdeeld over de week.
[..]
OK: hier gaan dus wat dingen mis.
- wie heeft je dit schema gegeven?
- stap over op bv. 3 setjes van 10 herhalingen (=> je kunt de oefeningen met meer gewicht doen)
- geen oefeningen voor je benen in je schema
- onevenwichtig verdeeld: 4 oefeningen voor de borst?
- hoe lang doe je over een training?
- er zijn wel losse stangen/gewichten en dumbbells aanwezig?
Indien ja: dan zullen we je wat alternatieve oefeningen geven.
[..]
Mja, ik begrijp je redenatie. Maar als je echt gespierder wilt worden, zul je ook je benen moeten trainen. Je benen zijn een grote spiergroep en bij het trainen van spieren komt groeihormoon vrij. Bij het trainen van grote spiergroepen (zoals de benen) komen veel groeihormonen vrij en die helpen ook je overige spieren te laten groeien.
[..]
Ik houd altijd 3 setjes van 7x aan.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 17:33 schreef hardstyle_babbels het volgende:
[..]
En voor het snelste resultaat is 3x 10 bij een iets zwaarder gewicht dus beter als 3x15 iets lichter?
zo ver was ik zelf ook welquote:Op maandag 27 oktober 2008 00:21 schreef Semargofni het volgende:
Real man do deadlift.
belangrijk!quote:Op zondag 26 oktober 2008 23:44 schreef zquing het volgende:
hoe belangerijk is 't om te deadliften? Ik probeer 't wel steeds maar ben bang dat m'n vorm niet goed is. ZIjn geen goede spiegels om mezelf in de gaten te houden................. en jammergenoeg zie ik nooit iemand deadliften
mn positie net voordat ik begin is goed(als ik in de spiegel naast me kijk) Maar als ik ga tillen gaat mn rug weer bol staan...... Morgen maar weer proberenquote:Op maandag 27 oktober 2008 08:56 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
belangrijk!
en je moet gewoon je goed inlezen in die deadlift, stap voor stap opzetten, en rustig beginnen met laag gewicht. Verder is het inderdaad wel eens handig om te kijken hoe je vorm is, maar doe dat niet tijdens de lift. Probeer, als er nergens spijgels zijn, ergens je spiegelbeeld in een raam oid te vinden en bekijk je positie net voordat je met de lift begint.
havermout ipv brood?quote:Op maandag 27 oktober 2008 20:33 schreef Fuzzysham het volgende:
Ik wil eind januari beginnen met een Low carb dieet en ik wil me er nu al op voorbereiden. Mijn doel is al t vet van me buik weg en weer helemaal droog worden.
Ik kom er echt niet uit wat ik nou de hele dag zou moeten eten.. Kwark, melk, kip, rijst, eiwitshakes.. daar red je het toch niet mee? Ik wil dit een aantal maandjes volhouden maar dan wel met wat meer afwisseling:$
Verder.. Wat is een goede vervanger voor brood? (aldus het enige wat ik op school en in de trein kan eten..)
En wat eet je nou precies als ontbijt? Zijn er alternatieven voor kwark?
Ik heb totaal geen ervaring met dit soort dieet(Ik heb nog nooit vet gehad op me lange ecto lijf
)
Beheers je squats in goede vorm ?quote:Op maandag 27 oktober 2008 23:35 schreef zquing het volgende:
[..]
mn positie net voordat ik begin is goed(als ik in de spiegel naast me kijk) Maar als ik ga tillen gaat mn rug weer bol staan...... Morgen maar weer proberen
hee Rambo...quote:Op maandag 27 oktober 2008 20:33 schreef Fuzzysham het volgende:
Ik wil eind januari beginnen met een Low carb dieet en ik wil me er nu al op voorbereiden. Mijn doel is al t vet van me buik weg en weer helemaal droog worden.
Ik kom er echt niet uit wat ik nou de hele dag zou moeten eten.. Kwark, melk, kip, rijst, eiwitshakes.. daar red je het toch niet mee? Ik wil dit een aantal maandjes volhouden maar dan wel met wat meer afwisseling:$
Verder.. Wat is een goede vervanger voor brood? (aldus het enige wat ik op school en in de trein kan eten..)
En wat eet je nou precies als ontbijt? Zijn er alternatieven voor kwark?
Ik heb totaal geen ervaring met dit soort dieet(Ik heb nog nooit vet gehad op me lange ecto lijf
)
Je zou met z'n tweeën kunnen gaan om zo te voorkomen dat je 'n keer overslaat, of om meer gewicht "te pakken" en de ander proberen te overtreffen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 14:06 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Oh is het noodzakelijk met iemand samen te trainen?
Ja klopt.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:59 schreef Big_Boss het volgende:
Als ik vooral lichaamsvet wil verbranden, dan zou cardiofitness in combinatie met een goede voeding en rust een oplossing zijn?
erg bekend verhaal, heb er wel twee zo gehad. Had wel een tijdje een russische trainingsmaat die er wel zin in had maar die ging weer terug naar moedertje rusland...quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 14:09 schreef BertV het volgende:
[..]
In de praktijk heb ik getrained met afhakers die ik haast naar de sportschool moest slepen...
...wel weer een goede training...![]()
http://stronglifts.com/34-way-to-increase-your-deadlift/quote:Op maandag 27 oktober 2008 23:35 schreef zquing het volgende:
[..]
mn positie net voordat ik begin is goed(als ik in de spiegel naast me kijk) Maar als ik ga tillen gaat mn rug weer bol staan...... Morgen maar weer proberen
nee dat weet ik ook wel, maar er staan zeker wel handige tips is, en daar gaat het om, dat hij talks de talkquote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:09 schreef no-look het volgende:
Stronglifts.com...
Mehdi talks the talk, but does he walk the walk? Dude maakt nog minder progressie dan ik man, en dan verkoopt hij zich als personal trainer voor 200 dollar per maand. Hondsbrutaal.
Ik ben wederom opnieuw begonnen met squaten. Nu alleen maar wijde boxsquats, merk dat ik m'n heupen verdomd hard aanpak op deze manier, which is good.
Jacco Verhaeren heeft geen kans tegen Pieter van den Hoogenband, Gerard Kemkers houdt welgeteld niemand van zijn sporters bij, Egon van Kessel wordt door zijn pupillen uit het wiel gereden op de Galibier en Dick Advocaat hoeven we ook niet meer in een wedstrijd te zien. Coachen is iets anders dan zelf presteren.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:09 schreef no-look het volgende:
Stronglifts.com...
Mehdi talks the talk, but does he walk the walk? Dude maakt nog minder progressie dan ik man, en dan verkoopt hij zich als personal trainer voor 200 dollar per maand. Hondsbrutaal.
Ik ben wederom opnieuw begonnen met squaten. Nu alleen maar wijde boxsquats, merk dat ik m'n heupen verdomd hard aanpak op deze manier, which is good.
quote:Op zaterdag 1 november 2008 02:03 schreef Semargofni het volgende:
Beetje jammer, vandaag aan het deadliften. Komt de gym eigenaar zeiken over het lawaai en dat het dreunt (sportschool is gelegen op 1 hoog). Mooie opmerking "of je hem misschien wat rustiger kan neerleggen, of anders minder gewicht pakken"Echt sommige mensen snappen er echt niks van.
Heb je die onzin zelf verzonnen?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 15:41 schreef Rigital het volgende:
Je kunt zowel ontspannen als gespannen meten. Bij de biceps zit daar wel verschil tussen, bijvoorbeeld.
Schema's: ik ben een beetje druk; hoop maandag iets voor je in elkaar gezet te hebben...
duur: 45-60 minuten. Als je langer bezig bent werkt het contraproductief.
mja, als je begint met 14 kg dumbel curls en dan 45 minuten later eindigt met 10 kg dumbel curls...quote:Op zaterdag 1 november 2008 20:20 schreef Fugie het volgende:
maar hij kan wel 3 kwartier zijn biceps trainen, das ook knap.
ik irriteer me niet. Het verbaast me alleen uitermate.quote:Op zondag 2 november 2008 11:05 schreef PrincePolly het volgende:
Ik snap niet dat iedereen zich zo irriteert aan anderen op de sportschool. Als ik dat zou doen dan zou ik net zo goed niet meer kunnen gaan. Wat je bij ons allemaal tegenkomt...
mensen kijken is altijd leuk, zeker als ze denken slim te zijn maar in werkelijkheid niet echt hendig bezig zijnquote:Op zondag 2 november 2008 11:05 schreef PrincePolly het volgende:
Ik snap niet dat iedereen zich zo irriteert aan anderen op de sportschool. Als ik dat zou doen dan zou ik net zo goed niet meer kunnen gaan. Wat je bij ons allemaal tegenkomt...
quote:Op zondag 2 november 2008 12:47 schreef Fugie het volgende:
[..]
mensen kijken is altijd leuk, zeker als ze denken slim te zijn maar in werkelijkheid niet echt hendig bezig zijn
leren lezen maat.quote:Op zondag 2 november 2008 15:30 schreef PrincePolly het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook. Ik zie dat meneer de popcorn zich altijd alleen opwindt hierover en zelfs de moeite neemt het op een forum te gooien; zonde van de tijd.
Die zie ik ook. Maar ik zie ook de positieve figuren.quote:Op zondag 2 november 2008 15:30 schreef PrincePolly het volgende:
[..]
Wij hebben ook zo'n dude die met 1 hand in zijn korte broek staat en met zijn rechterhand een dumbel vasthoudt en een beetje op een neer beweegt.
Inderdaad ik let er niet eens op en doe mn ding een uurtje en ben weer weg, mensen kijken mij meer vreemd aan dan andersom maar dat is meer omdat ik wat (voor onze sportschool) onconventionele oefeningen doe.quote:Op zondag 2 november 2008 11:05 schreef PrincePolly het volgende:
Exrx copy paste:quote:Op maandag 3 november 2008 19:06 schreef PrincePolly het volgende:
Vraagje :
Wat train je PRECIES als je een chin-up doet, maar dan met de handen wat dichter bij elkaar en een kwartslag gedraaid? Weet iemand dit?
Nee.quote:Op maandag 3 november 2008 19:43 schreef kokos het volgende:
Is het raadzaam om tijdens bank drukken met losse halters de halters een kwartslag te draaien in de opgaande beweging? Ik zie sommigen dit doen maar vraag me af of dit bijdraagt aan het gewenste eindresultaat.
Natuurlijk kan dat. En dat is ook waar ik het morgen ook over zal hebben.quote:Op woensdag 5 november 2008 20:31 schreef zquing het volgende:
Je kan toch iedere dag squats toevoegen?
Dit is erg afhankelijk van je volume en intensiteit. Mijn quads zijn het meeste gegroeit toen ik 3x per week squatte.quote:Op vrijdag 7 november 2008 14:17 schreef Den_Haag het volgende:
Als je goed hebt getraind is 48uur herstel toch echt nodig. Dus 2x per week benen is meer dan genoeg. Of je spreidt het een beetje uit op spiergroepen binnen je benen.
Leer je training iig te periodiseren voor optimaal resultaat. De boog kan niet altijd gespannen staanquote:
Ik train altijd heel weinig tijdens tentamenwekenquote:Op maandag 10 november 2008 23:46 schreef JeffreyXL het volgende:
[..]
Leer je training iig te periodiseren voor optimaal resultaat. De boog kan niet altijd gespannen staan
Lees eens een stukje in de Flex bv, hoeveel pro's er elke training gewoon weer tot de max gaanquote:Op maandag 10 november 2008 23:46 schreef JeffreyXL het volgende:
[..]
Leer je training iig te periodiseren voor optimaal resultaat. De boog kan niet altijd gespannen staan
Grappig. Ik begon na trainen, niet trainen, wel trainen etc ook weer 'serieus'. En ik ben 1.89 en begon met 77kg. Inmiddels 3 maanden flink aan het sporten en weeg nu nog maar 72,5kg. Ben wel al flink in kracht vooruit gegaan, maar m'n gewicht gaat alleen maar verder achteruit. Terwijl mijn doel was om richting de 85kg te gaan. Ik eet me vol, maar pak geen shakes ofzo erbij.quote:Op dinsdag 11 november 2008 19:35 schreef FritsFluitketel het volgende:
He hallo!
Ben eindelijk weer begonnen, na lang wel trainen, niet trainen, wel trainen, niet trainen.. dus eigenlijk gewoon geen vooruitgang boekend..
Heb nu een doelstelling gezet, dat me moet motiveren om te blijven trainen
Ben 1.88m lang en weeg 76kg. M'n doelstelling is om volgend jaar kerst 90kg te wegenOp DBB een logje geopend (klik).
Vanmiddag de sportschoolhouder gesproken, volgens hem was het in 4/5 maanden te reddenJa ik lachte erom, maar hij was serieus ook nog.. Anyway, mijn doel is 90kg volgend jaar kerst, eerder kan natuurlijk altijd, we zullen zien
Omdat ik nu weleens benieuwd was naar m'n eigen rug (ook in de spiegel moeilijk te zien..) en om m'n progressie te kunnen zien, maar even een foto'tje gemaakt.
Hier werken we dus vandaan, 76kg bij 1.88m
Goed, hotlinken mag dus niet van DBB, dus hier ff klikken
Koud
Zit rond de 3500kcal op een dag.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:25 schreef Semargofni het volgende:
Ok je eet je vol, en wat noem jij vol? En hoeveel kcal zijn dat ongeveer?
Vind ik altijd leuk als mensen dat zeggen en dan eten ze op een dag 3x ofzo.
Misschien dat ik dan toch met shakes moet beginnen.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:35 schreef Semargofni het volgende:
Is toch niet zoveel, zeker niet als je ecto bent. Als je wilt gainen zal je waarschijnlijk zowieso richting de 4000 moeten. Maar ja als je in kracht vooruit gaat is dat ook mooi.
Morgen enkele pakken inslaan dan maar.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:57 schreef Semargofni het volgende:
Shakes heb je niet echt nodig hoor, zeker niet die weightgain shizzle.
Chocomel is ideaal, 1L = 790 kcal en dat is dan halfvolle.
spier is zwaarder dan vet.quote:Op dinsdag 11 november 2008 20:24 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Nou toen ik een half jaartje trainde werd ik sowieso zwaarder doordat ik meer at maar dat had waarschijnlijk ook iets met het trainen te maken!
Dat komt omdat de schuif dan meer van vet naar spier gegaan is. En spieren hebben een hogere soortelijke massa. Met andere woorden: hetzelfde lijf met meer spiermassa is zwaarder. Trek je niet teveel aan van de weegschaal (is wellicht moeilijker voor vrouwen), maar kijk in de spiegel hoe je lichaam veranderd. Ben je inmiddels (weer) begonnen met krachttraining?quote:Op dinsdag 11 november 2008 20:24 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Nou toen ik een half jaartje trainde werd ik sowieso zwaarder doordat ik meer at maar dat had waarschijnlijk ook iets met het trainen te maken!
ervanuitgaande dat je al meer spieren hebt dan de gemiddelde persoon, en ook nog eens een uur lang hard traint in de gym of ergens anders >3 x per week, is 3500 kcal per dag waarschijnlijk net voldoende om niet af te vallen, laat staan om sterker te worden.quote:
Ik zit op 3500kcal per dag en weeg 68kg in de ochtend en kom geen drol aan (neenee, ben geen lichaamsbouwer, ik beoefen andere sport). Dus ik denk dat jij wat meer moet eten :-)quote:Op dinsdag 11 november 2008 20:35 schreef tevebe het volgende:
[..]
Grappig. Ik begon na trainen, niet trainen, wel trainen etc ook weer 'serieus'. En ik ben 1.89 en begon met 77kg. Inmiddels 3 maanden flink aan het sporten en weeg nu nog maar 72,5kg. Ben wel al flink in kracht vooruit gegaan, maar m'n gewicht gaat alleen maar verder achteruit. Terwijl mijn doel was om richting de 85kg te gaan. Ik eet me vol, maar pak geen shakes ofzo erbij.
Koop een taille-meter en hou het bij in een boekjequote:Op woensdag 12 november 2008 07:45 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ja ik snap dat spieren zwaarder zijn dan vet, maar ik zag er in de spiegel veel meer ogeblazen uit :/ Nee nog niet begonnen, ik twijfel nog over de locatie
First of all; ga naar een goede fysio. Die kan je een stuk beter helpen dan iemand hier op t forum mbt blessures.quote:Op donderdag 13 november 2008 17:29 schreef JeffreyXL het volgende:
Misschien zitten hier mensen die me kunnen helpen.
Heb al enkele weken op en af pijn van mijn onderrug. Nu had ik er al een week last van en ben ik op een Lowerbody dag zwaar gaan deadliften. De dag erna deed mijn rug goed zeer. Lopen en liggen doet niet zeer alleen zitten is niet altijd even prettig. Zeker als ik even gezeten heb heb ik moeite om weer helemaal recht overeind te komen. Het begin gaat wel maar het laatste stukje voordat je rechtop staat is erg pijnlijk. Nu werd dit na wat rust wel wat minder maar nu ben ik gisteren weer voorzichtig begonnen met squatten en ja hoor vandaag (voelde het gisteren ook al) is het weer helemaal terug. Word er een beetje radeloos van want het begint te lijken op een serieuse blessure iets wat ik nog niet eerder heb gehad. Iemand een idee wat ik kan doen en wat het eventueel zou kunnen zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Manueel therapeut zoeken. Geen gewone fysio. en ff voorlopig niet zwaar trainen op de pijnlijke onderdelen. (manueel therapeut wordt gewoon vergoed)quote:Op donderdag 13 november 2008 17:29 schreef JeffreyXL het volgende:
Misschien zitten hier mensen die me kunnen helpen.
\
quote:Op vrijdag 14 november 2008 10:36 schreef McGilles het volgende:
Tijdje hier niet gepost, tijdje ook niet gesport.
De knieblessure is verleden tijd, gelukkig maar. Dankzij een goede sportfysio in Houten.
Ben zeer druk geweest met de studie, dus nu al 9 weken niet in de gym geweest. Mogen jullie raden hoeveel kg ik verloren ben sindsdienHaha teeering.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe hou je het ook uit, negen weken niet trainen? Ik zou knetter worden.hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
Dat is heel simpel, McGilles zoekt zijn troost in de wiskunde (geheel terecht) en kan daardoor de woeste verleidingen van het ijzer weerstaan.quote:Op vrijdag 14 november 2008 11:45 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Haha teeering.
Hoe hou je het ook uit, negen weken niet trainen? Ik zou knetter worden.
Train jij dan überhaupt nog wel, aangezien jij wis én natuurkunde volgt.quote:Op vrijdag 14 november 2008 12:06 schreef LedZep het volgende:
[..]
Dat is heel simpel, McGilles zoekt zijn troost in de wiskunde (geheel terecht) en kan daardoor de woeste verleidingen van het ijzer weerstaan.
quote:Op vrijdag 14 november 2008 14:36 schreef LedZep het volgende:
Je zou inderdaad zeggen van niet, maar de training gaat eigenlijk beter dan ooit. Vooral mijn onderkant biceps en binnenkant borst groeien bijzonder snel de laatste tijd.
Wat n heldquote:Op vrijdag 14 november 2008 14:36 schreef LedZep het volgende:
Je zou inderdaad zeggen van niet, maar de training gaat eigenlijk beter dan ooit. Vooral mijn onderkant biceps en binnenkant borst groeien bijzonder snel de laatste tijd.
geen ervaring mee. Als acne alleen superficial schadelijk is zou je het eventueel kunnen proberen.quote:Op zaterdag 15 november 2008 15:18 schreef Yuin het volgende:
Is het niet slimmer om juist nu alles te gaan eten waar je acne van krijgt? Dat wil zeggen, nu juist brinta met melk pakken, kwark etcetera. Wanneer ik er dan niks van krijg is het duidelijk dat de Roaccutane werkt. Wanneer ik nou juist geen voedingsschema volg heb je juist kans dat als je weer begint het weer terugkomt lijkt mij?
Misschien mensen hierzo met hetzelfde probleem?
Ik heb thuis nog altijd een stang hangen in het trapgat, kan je mooi gestrekt optrekkenquote:Op zondag 16 november 2008 16:17 schreef FritsFluitketel het volgende:
Help!Ik wil trainen!
Alleen de sportschool is zondagsmiddags gesloten..
Snel verkassen dan want dat is een doodzondequote:Op zondag 16 november 2008 20:03 schreef Yuin het volgende:
Hier is de sportschool vaker dicht dan open, dus niet zeuren
Enige hardcore gym in de buurtquote:Op zondag 16 november 2008 22:58 schreef JeffreyXL het volgende:
[..]
Snel verkassen dan want dat is een doodzonde
leer pistols, goede buik/core oefeningen, en koop een dumbell verstelbaar 'tot n kilo of 16 waarmee je je schouders vanuit alle hoeken in circuitjes aanpakt (meer gericht op blessure preventie dit). Gooi er wat pushups (varianten) doorheen, en idd eventueel een stok in het trapgat (touw aan n boom?) en klaar ben je.quote:Op zondag 16 november 2008 16:17 schreef FritsFluitketel het volgende:
Help!Ik wil trainen!
Alleen de sportschool is zondagsmiddags gesloten..
In Oss, het valt opzich nog wel mee maar ik train het liefst dagelijks zo rond 14uur en ze hebben het leuke idee daar gehad om op woensdag en vrijdag tussen 12 en 16.30 dicht te zijn. Weekend tussen 11 en 13 open, ook erg fijne tijdenquote:
quote:Op maandag 17 november 2008 13:35 schreef no-look het volgende:
... ?
Oss is niet echt om de hoek bij mij hoorMijn sportschool is in het weekend ook maar tot 14.00 open, too bad. Gewoon zorgen dat je er voor die tijd bent dan he.
Dat is de laatste paar keer wel gebeurd ja. Maar ik heb het gevoel dat het ook doorstraald naar de lies.quote:Op maandag 17 november 2008 19:48 schreef hardstyle_babbels het volgende:
Als je je buik ook stevig aanpakt wel, lijkt me...
Goed bezig, goed bezig...quote:Op woensdag 19 november 2008 09:16 schreef no-look het volgende:
Hihi 150 deadlift is binnen
netjes, op naar de 200?quote:
Ik heb daar ooit wel getraind. Geen hard-core gym, wel goede voorzieningen. Niet goedkoop.quote:Op woensdag 19 november 2008 14:48 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Zijn er hier goede ervaringen met fitness first?
Ligt eraan wat je wilt. Ikzelf ben er niet helemaal kapot van, weet wel dat ze daar helemaal de kant van de personal training op willen. dus weinig tot geen begeleiding meer voor de gewone sporter mits je extra wilt betalen voor een PT'er.quote:Op woensdag 19 november 2008 14:48 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Zijn er hier goede ervaringen met fitness first?
ME= Max Effort en DE= Dynemic Effort. Methodes die gebruikt worden binnen de powerlifting door aanhangers van westside. Hoeft overigens niet alleen voor powerlifters te zijn. Ook andere sporters kunnen er heel goed mee werken. Imo niet echt geschikt voor een beginner.quote:Op woensdag 19 november 2008 14:49 schreef Rejected het volgende:
ME/DE?
Fitness First is heel duur toch :p
Dat kan zeker kloppen. Normaliter is het echter vaak zo dat men mensen met liesklachten juist met buik oefeningen naar huis stuurd. Wanneer je klachten in je lies krijgt, train je 1 van de 2 te zwaar, of te zacht (net hoe je het wil zien natuurlijk).quote:Op maandag 17 november 2008 19:50 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat is de laatste paar keer wel gebeurd ja. Maar ik heb het gevoel dat het ook doorstraald naar de lies.
De eerste is Upright Row, tweede Side Raises en derde Front Raise.quote:Op woensdag 19 november 2008 19:28 schreef Thorical het volgende:
Ik zoek naar de namen van 3 schouderoefeningen met dumbells.
Omhoog langs het lichaam, omhoog opzij en omhoog naar voor.
Alle 3 staande met een rechte rug uitgevoerd en tot +/- schouder hoogte.
Ik wil graag de engelse namen omdat ik ik ze dan altijd kan terug vinden op Utube
quote:Op woensdag 19 november 2008 21:13 schreef EggsTC het volgende:
Iemand vertelde mij een keer dat roken echt dodelijk is
Het cardiovasculair vermogen neemt door het roken af. Dit zal enige vooruitgang remmen denk ik. Maar in hoeverre dit van belang is weet ik niet.quote:Op woensdag 19 november 2008 21:13 schreef EggsTC het volgende:
Iemand vertelde mij een keer dat roken echt dodelijk is voor je vooruitgang met bodybuilding, kan iemand dit bevestigen of de deur wijzen? Met evt. bronnen daarbij?
Hmm, disagree. Cruyff rookte ook, durf je te zeggen dat hij zn sport niet serieus nam?quote:Op donderdag 20 november 2008 10:59 schreef Rigital het volgende:
Als je je sport (bodybuilding of whatever) serieus neemt, rook je zo wie zo niet.
sowiesoquote:Op donderdag 20 november 2008 10:59 schreef Rigital het volgende:
Als je je sport (bodybuilding of whatever) serieus neemt, rook je zo wie zo niet.
Same here. Benchen en twee van die dikke tette kweken? Vind ik bijzonder lelijk. Ik hou 't bij (PL stijl), maar daar houdt het mee op. Activiteiten in mijn leven zijn meer gebaat bij het hebben van gezonde / sterke schouders en een goede core dan het esthetische van de borstspier.quote:Op donderdag 20 november 2008 14:54 schreef no-look het volgende:
Ik bench niet meer nee, alleen een beetje om te pompen maar that's it. Ik vind military press leuker.
Dat zeg ik ook niet, het enige wat ik wil weten, is of dat de groei bij body building in de weg staat ja of nee... tot op nog toe geen duidelijk antwoord gekregen daaropquote:Op donderdag 20 november 2008 14:48 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
sowieso
@ eitjestc, "mijn opa rookte zijn hele leven lang 2 pakkies per dag en is toch gezond 90 geworden, ergo, roken is heul niet ongezond." --> is onzin natuurlijk, dat dat gezwel uit 020 toevallig rookte (ook omdat toen de gevolgen niet duidelijk waren) betekent uiteraard niet dat als je je sport serieus neemt je wel kan roken.
quote:Op donderdag 20 november 2008 14:54 schreef no-look het volgende:
Ik bench niet meer nee, alleen een beetje om te pompen maar that's it. Ik vind military press leuker.
Stelletje beachboys. Trainen jullie de benen ook niet te zwaar omdat ze anders te dik worden?quote:Op donderdag 20 november 2008 17:24 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Same here. Benchen en twee van die dikke tette kweken? Vind ik bijzonder lelijk. Ik hou 't bij (PL stijl), maar daar houdt het mee op. Activiteiten in mijn leven zijn meer gebaat bij het hebben van gezonde / sterke schouders en een goede core dan het esthetische van de borstspier.
Maar eh, slechte vooruitgang met je borst of zo?quote:Op donderdag 20 november 2008 17:24 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Same here. Benchen en twee van die dikke tette kweken? Vind ik bijzonder lelijk. Ik hou 't bij (PL stijl), maar daar houdt het mee op. Activiteiten in mijn leven zijn meer gebaat bij het hebben van gezonde / sterke schouders en een goede core dan het esthetische van de borstspier.
je moet je definitie van beachboy herzien mijn beste.quote:Op vrijdag 21 november 2008 08:16 schreef Rigital het volgende:
[..]
[..]
Stelletje beachboys. Trainen jullie de benen ook niet te zwaar omdat ze anders te dik worden?
Ik denk dat hij zelf een grotere beachboy isquote:Op vrijdag 21 november 2008 09:58 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
je moet je definitie van beachboy herzien mijn beste.
nee niet bepaald. Dippen en afentoe PL stijl bankdrukken (100 kg gehaald btw) met veel soorten pushups zorgen toch wel voor vooruitgang, maar ik vind gewoon die dikke overdreven borstspieren niet mooi, en verder is het ook nog compleet nutteloos voor mijn andere sporten.quote:Op vrijdag 21 november 2008 08:58 schreef BertV het volgende:
[..]
Maar eh, slechte vooruitgang met je borst of zo?
Activiteiten in mijn leven zijn gebaat bij een ontwikkelde muisarm.
mjaquote:Op vrijdag 21 november 2008 10:02 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik denk dat hij zelf een grotere beachboy is![]()
Mijn benen zijn 69cm. Ik post binnenkort wel een pic.quote:Op vrijdag 21 november 2008 10:02 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik denk dat hij zelf een grotere beachboy is![]()
Sorry:quote:Op vrijdag 21 november 2008 08:16 schreef Rigital het volgende:
[..]
[..]
Stelletje beachboys. Trainen jullie de benen ook niet te zwaar omdat ze anders te dik worden?
Hoe lang was je precies bezig?quote:Op maandag 24 november 2008 10:33 schreef mister_popcorn het volgende:
poeh poeh, vanochtend getraind.
Begonnen met wat opwarm setje squat, toen 1 set van 20 x 80kg. Daarna kon ik alleen nog wat core / buik doen, en calve raises. He-le-maal gesloopt.
Wel lekker kort getraind zo
Moet ik eerst de techniek gaan oefenen (en daar heb ik geen tijd voorquote:Op maandag 24 november 2008 16:04 schreef kidkash19 het volgende:
haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang cleans!! voor goede gains!
inc bijkomen na het squatten, en het babbelen met een tjik in de gym (quote:Op maandag 24 november 2008 15:53 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Hoe lang was je precies bezig?
Da's echt veruit mijn favoriete manier van trainen: kort maar zeer krachtig. Jezelf binnen 30 tot 45 minuten helemaal slopen en dan met een voldaan gevoel huiswaarts.
Of nou ja..., slopen, dat ook weer niet. Maar aardig kapot in ieder geval. Of het een goede manier is? Waarschijnlijk niet, maar ik haal er zelf de meeste voldoening uit.
conditie is zeker belangrijkquote:Op zondag 30 november 2008 21:09 schreef Mendeljev het volgende:
Ik ga na ruim een jaar KT ook cardio opnemen in mijn schema. Ik sprak met wat gasten die erbij zweren. Tegen de 40 aan en ze breken PR na PR. Aangezien mijn conditie echt zwaar bagger is zal het voor mij extra effect hebben denk ik. Alleen jammer dat je minder energie overhoudt voor de KT zelf..
Na de training gewoon? Ik zie namelijk heel veel mensen voor de KT een half uur cardio doen. Na de training cardio lijkt me overigens wel lastiger omdat je dan al snel een uur mist voor je eiwitten kunt eten.quote:Op dinsdag 2 december 2008 13:49 schreef Koert het volgende:
Minder energie voor je KT zelf? Valt wel mee, je doet cardio na je KT en een beetje aeroob bewegen kost maar 12 tot 24 uur om van te herstellen
hmm. Wanneer is het dan aan te raden om een rdl of een sld te doen? Ik doe rdl's om een sterkere deadlift te krijgen. Of hangt het af van de spieren die zwakker zijn dan de rest?quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:42 schreef LedZep het volgende:
SLD geeft overal meer druk op (hamstrings, onderrug), m.u.v. de glutes.
Als ik cardio op dezelfde dag doe als KT dan doe ik het na mn KT:quote:Op dinsdag 2 december 2008 13:56 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Na de training gewoon? Ik zie namelijk heel veel mensen voor de KT een half uur cardio doen. Na de training cardio lijkt me overigens wel lastiger omdat je dan al snel een uur mist voor je eiwitten kunt eten.
20 voor, 20 na lijkt misschien een betere deal maar dan verbrand je ook minder vet wat ook weer mijn doel is.
Het blijft lastig
Ik kan hier eigenlijk alleen maar over generaliseren. RDL is een soort "halve-werk" variant op SLDL; minder ROM, minder druk. Door een rechte rug en licht gebogen knieën gaat een redelijk deel v/d belasting over naar de glutes. In dat opzicht is het iets meer een oefening voor de lockout (zeg maar alles boven de knieën). SLDL is meer allround, vooral door de gebogen onderrug en gelockte knieën, maar ook een stuk "gevaarlijker" als je niet weet wat je doet en/of teveel gewicht gebruikt. Je kan ze het beste allebei doen, let daarbij op dat je rustig opbouwt met die SLDL (ik zou zeggen begin met 60kg of iets dergelijks). Het is wel belangrijk om die onderrug te trainen omdat iedereen hem vaak alleen maar ontlast.quote:Op dinsdag 2 december 2008 14:56 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
hmm. Wanneer is het dan aan te raden om een rdl of een sld te doen? Ik doe rdl's om een sterkere deadlift te krijgen. Of hangt het af van de spieren die zwakker zijn dan de rest?
Ik zal die sldl eens proberen. trekken vanaf / laten zakken tot op de grond?quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:02 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik kan hier eigenlijk alleen maar over generaliseren. RDL is een soort "halve-werk" variant op SLDL; minder ROM, minder druk. Door een rechte rug en licht gebogen knieën gaat een redelijk deel v/d belasting over naar de glutes. In dat opzicht is het iets meer een oefening voor de lockout (zeg maar alles boven de knieën). SLDL is meer allround, vooral door de gebogen onderrug en gelockte knieën, maar ook een stuk "gevaarlijker" als je niet weet wat je doet en/of teveel gewicht gebruikt. Je kan ze het beste allebei doen, let daarbij op dat je rustig opbouwt met die SLDL (ik zou zeggen begin met 60kg of iets dergelijks). Het is wel belangrijk om die onderrug te trainen omdat iedereen hem vaak alleen maar ontlast.
De equivalenten in de vorm van goodmornings zijn misschien het proberen waard, velen inclusief ikzelf vinden goodmornings (al dan niet vanaf pins) prettiger dan RDL/SLDL.
http://www.exrx.net/Weigh(...)ightLegDeadlift.htmlquote:Op woensdag 3 december 2008 10:39 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Ik zal die sldl eens proberen. trekken vanaf / laten zakken tot op de grond?
dat is wel erg bol... is dat nog gezond? Hij trekt ook nog eens vanaf een opstapje.quote:Op woensdag 3 december 2008 11:59 schreef LedZep het volgende:
[..]
http://www.exrx.net/Weigh(...)ightLegDeadlift.html
Zakken tot je UB onder parallel is (waarschijnlijk staat je onderrug dan flink bol)
De beweging recht-bol-recht is de enige dynamische oefening voor de onderrug. Mensen die geen rechtstreeks werk voor de onderrug doen zijn vaak ook de mensen die vroeg of laat last van hun onderrug krijgen (ook ervaren lifters). Ik heb geen idee of hier onderzoek naar is gedaan, ik weet wel dat het nooit slecht is mits het juiste gewicht (dat kan in het begin ook een lege barbell zijn).quote:Op donderdag 4 december 2008 16:25 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
dat is wel erg bol... is dat nog gezond? Hij trekt ook nog eens vanaf een opstapje.
Heb je ook artikelen die bevestigen dat dit gezond is?
mooie oefeningquote:Op donderdag 4 december 2008 17:21 schreef LedZep het volgende:
[..]
De beweging recht-bol-recht is de enige dynamische oefening voor de onderrug. Mensen die geen rechtstreeks werk voor de onderrug doen zijn vaak ook de mensen die vroeg of laat last van hun onderrug krijgen (ook ervaren lifters). Ik heb geen idee of hier onderzoek naar is gedaan, ik weet wel dat het nooit slecht is mits het juiste gewicht (dat kan in het begin ook een lege barbell zijn).
Westside barbell doet trouwens ook veel goodmornings met gebogen onderrug, en er zijn enkele deadlifters die altijd met gebogen onderrug liften (bv. Jouko Ahola, Bennie Magnusson, Konstantin Konstantinovs).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |