quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 09:29 schreef Rigital het volgende:Hardstyle_babbels: welkom!
Post je voedingsschema en je trainingschema eens.
M.b.t. trainen: je hebt het over toestellen: in het algemeen verdienen oefeningen met dumbbells en barbells de voorkeur.
Bedankt
Nou vooraf al vast even, in verhouding met de mensen hier ben ik echt een beginner geloof ik...
lengte 1.83
Gewicht: 72 Kl (Voor ik begon met sporten in April 70Kl)
Tot dusver heb ik me met het eet patroon overigens nog totaal niet bezig gehouden.
Mijn gemiddelde eet patroon ziet er ongeveer zo uit.
> S'ochtends tegen kwart voor zes 3 bruin brood met Kaas/ham/hagelslag/jam +wat fruit(gl melk)
> Tegen half 9/9 uur 2 croissants (2gl koffie)
>Tegen 11 uur: 2 Bolletjes kaas (1 gl multivrucht)
>Tegen half 2: 2 tosti's ham kaas met curry (paar glazen fris)
>Tegen 5: Gewoon gezonde maaltijd met groente en afsluiting met wat zuivel.
Daarna vaak sporten. 3 in de week sportschool plus 3 keer in de week voetbal. (drink daarbij veel water)
>S'avonds vaak wat fruit en een hele zak chips that's it. (ook weer met wat fris)
Dit is dus wat ik op een gemiddelde werkdag eet, eigenlijk nergens rekening mee houdende.
Vraag is dus gewoon is dit redelijk oke? helemaal fout? Zijn er wat kleine aanpassingen die al flink wat kunnen veranderen?
Dan over het trainen zelf. Ik heb al vaker vernomen dat trainen met losse gewichten eigenlijk beter is, maar hiervoor heb ik een beetje de verkeerde spotschool gekozen. Er is hier de mogelijkheid wel toe, maar niet er veel begeleiding voor. Als ik met de toestellen bezig ben weet ik iig zeker dat ik de oefeningen kwa houding etc goed doe. Bovendien heb ik dus al wel iets resultaat en kan de gewichten tot nu toe elke keer wel wat opkrikken.
Maandag: Sportschool
Dinsdag: voetbal training
Woensdag: Sportschool
Donderdag: voetbaltraining
Vrijdag: Sportschool
Zaterdag: Rust
Zondag: Voetbal wedstrijd.
Onder sportschool bestaat dus het rondje toestellen dat ik er doe. Hierbij zit 1 toestel voor de schouders, 4 toestellen voor de borst, 4 voor de armen, 3 voor de rug en 1 voor de buik. Op de oefening van de buik na maak ik overal setjes van 3 setjes van 15 met 30 sec pauze. Bij de buik maak ik 4 setjes van 30.
Ik doe dus alle 3 de dagen hetzelfde en train met opzet de benen niet omdat ik al op voetbal zit. Ik reken dit dan zegma als training voor de benen...
Alle hulp/advies is welkom...!
Clap, Kick...
Bassline, melodie...
Vocal, DJ...
The feeling, Hardstyle...! (L)