abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 oktober 2008 @ 20:24:28 #91
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_62620906
Mammoth is binnen Is het beter om meteen vollebak 4 scheppen per dag te nemen of kan ik beter met 1 beginnen?
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 07:53:23 #92
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_62632550
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 18:56 schreef hardstyle_babbels het volgende:

[..]

Bedankt

Nou vooraf al vast even, in verhouding met de mensen hier ben ik echt een beginner geloof ik...

lengte 1.83
Gewicht: 72 Kl (Voor ik begon met sporten in April 70Kl)

Tot dusver heb ik me met het eet patroon overigens nog totaal niet bezig gehouden.
Mijn gemiddelde eet patroon ziet er ongeveer zo uit.
> S'ochtends tegen kwart voor zes 3 bruin brood met Kaas/ham/hagelslag/jam +wat fruit(gl melk)
> Tegen half 9/9 uur 2 croissants (2gl koffie)
>Tegen 11 uur: 2 Bolletjes kaas (1 gl multivrucht)
>Tegen half 2: 2 tosti's ham kaas met curry (paar glazen fris)
>Tegen 5: Gewoon gezonde maaltijd met groente en afsluiting met wat zuivel.

Daarna vaak sporten. 3 in de week sportschool plus 3 keer in de week voetbal. (drink daarbij veel water)

>S'avonds vaak wat fruit en een hele zak chips that's it. (ook weer met wat fris)

Dit is dus wat ik op een gemiddelde werkdag eet, eigenlijk nergens rekening mee houdende.

Vraag is dus gewoon is dit redelijk oke? helemaal fout? Zijn er wat kleine aanpassingen die al flink wat kunnen veranderen?

Dan over het trainen zelf. Ik heb al vaker vernomen dat trainen met losse gewichten eigenlijk beter is, maar hiervoor heb ik een beetje de verkeerde spotschool gekozen. Er is hier de mogelijkheid wel toe, maar niet er veel begeleiding voor. Als ik met de toestellen bezig ben weet ik iig zeker dat ik de oefeningen kwa houding etc goed doe. Bovendien heb ik dus al wel iets resultaat en kan de gewichten tot nu toe elke keer wel wat opkrikken.

Maandag: Sportschool
Dinsdag: voetbal training
Woensdag: Sportschool
Donderdag: voetbaltraining
Vrijdag: Sportschool
Zaterdag: Rust
Zondag: Voetbal wedstrijd.

Onder sportschool bestaat dus het rondje toestellen dat ik er doe. Hierbij zit 1 toestel voor de schouders, 4 toestellen voor de borst, 4 voor de armen, 3 voor de rug en 1 voor de buik. Op de oefening van de buik na maak ik overal setjes van 3 setjes van 15 met 30 sec pauze. Bij de buik maak ik 4 setjes van 30.

Ik doe dus alle 3 de dagen hetzelfde en train met opzet de benen niet omdat ik al op voetbal zit. Ik reken dit dan zegma als training voor de benen...

Alle hulp/advies is welkom...!
Ik zie totaal geen eiwitrijke producten!! zo wordt je nooit een grote jongen natuurlijk. Dus meer tonijn, kipfilet & kwark in je dieet gooien!!! Vervang die kaas maar door 1 van bovengenoemde producten, kaas is zoiezo een totaal nutteloos product!
pi_62633717
quote:
Op donderdag 23 oktober 2008 18:56 schreef hardstyle_babbels het volgende:

[..]

Bedankt

Nou vooraf al vast even, in verhouding met de mensen hier ben ik echt een beginner geloof ik...
Dat maakt niet uit. Iedereen is ooit begonnen
quote:
lengte 1.83
Gewicht: 72 Kl (Voor ik begon met sporten in April 70Kl)

Tot dusver heb ik me met het eet patroon overigens nog totaal niet bezig gehouden.
Mijn gemiddelde eet patroon ziet er ongeveer zo uit.
> S'ochtends tegen kwart voor zes 3 bruin brood met Kaas/ham/hagelslag/jam +wat fruit(gl melk)
> Tegen half 9/9 uur 2 croissants (2gl koffie)
>Tegen 11 uur: 2 Bolletjes kaas (1 gl multivrucht)
>Tegen half 2: 2 tosti's ham kaas met curry (paar glazen fris)
>Tegen 5: Gewoon gezonde maaltijd met groente en afsluiting met wat zuivel.
Zoals gezegd: weinig eiwitten. En meer algemeen: de jam, hagelslag, croissaints bevatten weinig voedingsstoffen.
quote:
Daarna vaak sporten. 3 in de week sportschool plus 3 keer in de week voetbal. (drink daarbij veel water)

>S'avonds vaak wat fruit en een hele zak chips that's it. (ook weer met wat fris)
Jammer van die chips
quote:
Dit is dus wat ik op een gemiddelde werkdag eet, eigenlijk nergens rekening mee houdende.

Vraag is dus gewoon is dit redelijk oke? helemaal fout? Zijn er wat kleine aanpassingen die al flink wat kunnen veranderen?
Zie hierboven. Je eet al wel regelmatig maar nog niet de beste dingen.
quote:
Dan over het trainen zelf. Ik heb al vaker vernomen dat trainen met losse gewichten eigenlijk beter is, maar hiervoor heb ik een beetje de verkeerde spotschool gekozen. Er is hier de mogelijkheid wel toe, maar niet er veel begeleiding voor. Als ik met de toestellen bezig ben weet ik iig zeker dat ik de oefeningen kwa houding etc goed doe. Bovendien heb ik dus al wel iets resultaat en kan de gewichten tot nu toe elke keer wel wat opkrikken.
- maak gebruik van dat beetje begeleiding dat er is
- ik weet niet waar je woont en hoe lang je abonnement loopt, maar je zou op zoek kunnen gaan naar een andere sportschool.
quote:
Maandag: Sportschool
Dinsdag: voetbal training
Woensdag: Sportschool
Donderdag: voetbaltraining
Vrijdag: Sportschool
Zaterdag: Rust
Zondag: Voetbal wedstrijd.
Goed verdeeld over de week.
quote:
Onder sportschool bestaat dus het rondje toestellen dat ik er doe. Hierbij zit 1 toestel voor de schouders, 4 toestellen voor de borst, 4 voor de armen, 3 voor de rug en 1 voor de buik. Op de oefening van de buik na maak ik overal setjes van 3 setjes van 15 met 30 sec pauze. Bij de buik maak ik 4 setjes van 30.
OK: hier gaan dus wat dingen mis.
- wie heeft je dit schema gegeven?
- stap over op bv. 3 setjes van 10 herhalingen (=> je kunt de oefeningen met meer gewicht doen)
- geen oefeningen voor je benen in je schema
- onevenwichtig verdeeld: 4 oefeningen voor de borst?
- hoe lang doe je over een training?
- er zijn wel losse stangen/gewichten en dumbbells aanwezig?
Indien ja: dan zullen we je wat alternatieve oefeningen geven.
quote:
Ik doe dus alle 3 de dagen hetzelfde en train met opzet de benen niet omdat ik al op voetbal zit. Ik reken dit dan zegma als training voor de benen...
Mja, ik begrijp je redenatie. Maar als je echt gespierder wilt worden, zul je ook je benen moeten trainen. Je benen zijn een grote spiergroep en bij het trainen van spieren komt groeihormoon vrij. Bij het trainen van grote spiergroepen (zoals de benen) komen veel groeihormonen vrij en die helpen ook je overige spieren te laten groeien.
quote:
Alle hulp/advies is welkom...!
pi_62643061
tvp
pi_62643096
Eigenlijk wil ik meedoen maar ik ben een meisje
pi_62643253
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 14:53 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Eigenlijk wil ik meedoen maar ik ben een meisje [ afbeelding ]
Ja, en?
(m.a.w.: welkom!)
pi_62643499
Ik kom hier eigenlijk door Rigital
Ik wil sterkere armen/schouders maar mijn benen moeten juist kleiner worden! Ik heb kuiten waar jullie allemaal jaloers op zijn

O het plan van aanpak: inschrijven bij usc, twee keer per week krachttraining doen.
ook heb ik hardloopschoenen en sta ik ingeschreven bij kickboksen, maar daar krijg je juist grotere benen van
pi_62643701
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 15:05 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik kom hier eigenlijk door Rigital
quote:
Ik wil sterkere armen/schouders maar mijn benen moeten juist kleiner worden! Ik heb kuiten waar jullie allemaal jaloers op zijn
Pics? En heb je ze al eens opgemeten?
Met name Ivo (= de koning van dit topic; zie zijn 220kg squat eerder in dit topic) zal wel benieuwd zijn hoe je die gekweekt hebt.
quote:
O het plan van aanpak: inschrijven bij usc, twee keer per week krachttraining doen.
ook heb ik hardloopschoenen en sta ik ingeschreven bij kickboksen, maar daar krijg je juist grotere benen van
Ons motto is meer: je benen zijn niet groot, de rest moet gewoon harder groeien
Anyway: succes!
pi_62643813
Nee ik wil een skinny bitch zijn! Maar wel sterk!

Door kickboksen/squatten/kikkeren/lunges zijn mijn kuiten opeens verdubbeld In een half jaar, 1x per week max trainen
pi_62643950
Dit ben ik:

1.75/68-69kg
ik wou eerst afvallen, heb ook 61 gewogen, maar toen zag ik er nog al.. tietloos en breekbaar uit! Dus nu is mijn plan gewoon trainen dan komt de rest van zelf wel
pi_62644227
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 15:20 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Dit ben ik:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]

1.75/68-69kg
ik wou eerst afvallen, heb ook 61 gewogen, maar toen zag ik er nog al.. tietloos en breekbaar uit! Dus nu is mijn plan gewoon trainen dan komt de rest van zelf wel
Goed plan: gewoon goed hard trainen! En gooi die weegschaal in de hoek; er zit weinig overtollig vet op je lijf (of wees er op voorbereid dat je weegschaal op een gegeven moment weer hoger kan gaan uitslaan).
pi_62644287
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 15:30 schreef Rigital het volgende:

[..]

Goed plan: gewoon goed hard trainen! En gooi die weegschaal in de hoek; er zit weinig overtollig vet op je lijf (of wees er op voorbereid dat je weegschaal op een gegeven moment weer hoger kan gaan uitslaan).
Ik heb mij ook al een tijdje niet gewogen Na een meeting met de slank dames (in cijfers hoorde ik wel bij de zwaardere) scheen ik een van de dunste/langste te zijn! Dus nu ga ik mij niet meer wegen ook
pi_62644359
Moet je je spieren aanspannen om te meten? Of gewoon ontspannen? (Al weet ik niet of dat veel uitmaakt bij mij )

En zijn er bepaalde schema's die ik aan kan houden, en hoe lang ben je meestal kwijt in de sportschool?
pi_62644590
Je kunt zowel ontspannen als gespannen meten. Bij de biceps zit daar wel verschil tussen, bijvoorbeeld.
Schema's: ik ben een beetje druk; hoop maandag iets voor je in elkaar gezet te hebben...
duur: 45-60 minuten. Als je langer bezig bent werkt het contraproductief.
pi_62644665
Geen haast hoor met het schema! Ik moet mij nog inschrijven !!
Een uurtje is wel te doen Ik snap niet dat mijn broertje vaak twee uur gaat trainen??
pi_62644784
Geen idee. Misschien dat hij teveel met anderen lult tussendoor (ook mannen kunnen dat). Of dat ie indruk op de vrouwtjes probeert te maken?

We voeden je hier gewoon even goed op, zodat je straks je broertje feilloos uit kunt leggen wat hij fout doet en hoe hij het wel moet doen

[ Bericht 0% gewijzigd door Rigital op 24-10-2008 15:58:57 ]
pi_62644850
Haha. volgens mij doet ie het best goed hoor Hij is van kippenborstje 50 kilo (15 jaar) naar maatje XL en gespierd (nu 19 jaar en 80? kilo). Eerste twee jaar trainde hij vijf keer per week, nu is dat wat minder geloof ik !
pi_62646849
Als ik vooral lichaamsvet wil verbranden, dan zou cardiofitness in combinatie met een goede voeding en rust een oplossing zijn?
"It doesn't matter who wins here. Our fight will continue. The loser will be liberated from the battlefield, and the survivor will live out the rest of his days as a soldier"
pi_62660346
Nee. Afhankelijk van hoeveel overgewicht je hebt is het beste:
- krachttraining in combinatie met een goede voeding en rust (weinig overgewicht)
- cardio en krachttraining in combinatie met een goede voeding en rust (veel overgewicht)
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:33:49 #110
153399 hardstyle_babbels
Gekte is geen ziekte...!
pi_62669730
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 09:24 schreef Rigital het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit. Iedereen is ooit begonnen
[..]

Zoals gezegd: weinig eiwitten. En meer algemeen: de jam, hagelslag, croissaints bevatten weinig voedingsstoffen.
[..]

Jammer van die chips
[..]

Zie hierboven. Je eet al wel regelmatig maar nog niet de beste dingen.
[..]

- maak gebruik van dat beetje begeleiding dat er is
- ik weet niet waar je woont en hoe lang je abonnement loopt, maar je zou op zoek kunnen gaan naar een andere sportschool.
[..]

Goed verdeeld over de week.
[..]

OK: hier gaan dus wat dingen mis.
- wie heeft je dit schema gegeven?
- stap over op bv. 3 setjes van 10 herhalingen (=> je kunt de oefeningen met meer gewicht doen)
- geen oefeningen voor je benen in je schema
- onevenwichtig verdeeld: 4 oefeningen voor de borst?
- hoe lang doe je over een training?
- er zijn wel losse stangen/gewichten en dumbbells aanwezig?
Indien ja: dan zullen we je wat alternatieve oefeningen geven.
[..]

Mja, ik begrijp je redenatie. Maar als je echt gespierder wilt worden, zul je ook je benen moeten trainen. Je benen zijn een grote spiergroep en bij het trainen van spieren komt groeihormoon vrij. Bij het trainen van grote spiergroepen (zoals de benen) komen veel groeihormonen vrij en die helpen ook je overige spieren te laten groeien.
[..]

Bedankt voor je snelle en uitgebreide reactie... Het eten heb ik het vandaag (thuis) al wat over gehad. Met als resultaat dat er wekelijks nasi (dus rijst) op het menu staat en er ook minimaal 2 keer per week vis gegeten wordt. Heb namelijk vernomen dat deze 2 producten het ook goed doen. Verder af en toe is een gebakken ei eten, iets wat ik nu eigenlijk nooit doe. Kwark hoe ik niet zo van, maar is misschien ook wel een optie dan.

Mijn abbo op de sportschool loopt nog sowieso een half jaar, ben namelijk vanwege verhuizing pas sinds 1 a 2 maand bij deze sportschool. Kwa sfeer wel leuk en gezellig, maar kwa sporten opzich wat minder... Ook wat meer van die luchtdruk flauwekul etc Iets waar mijn voorkeur sowieso niet naar uitgaat. Heb ervoor gekozen omdat er nogal wat vrienden opzaten. Deze haken echter nu al steeds vaker af.

Het schema is het rondje dat ik als begin op die sportschool heb gekregen. Dit rondje was toen echter wat kleiner en heb hem dus zelf uitgebreid en hier en daar wat zwaarder gemaakt. Al met al doe ik altijd een dik uur over alles.

er zijn wel losse stangen/gewichten en dumbbells aanwezig ja. Maar hier heb ik nog niet echt mee gewerkt. Bij de toestellen weet ik zeker dat ik de oefeningen kwa houding etc goed doe. Een beetje op veilig spelen zegma...

En voor het snelste resultaat is 3x 10 bij een iets zwaarder gewicht dus beter als 3x15 iets lichter?

De informatie over de beenspieren wist ik niet. Dit zal ik er vanaf volgende week ook maar bij gaan doen dan. Ik heb dit overigens de eerste kee rook wel gedaan, maar toen ik bij een oefening voor de kuiten bezig was (met iets van 70 kilo) vernam ik nog niks. Heb de hele week erna niet meer fatsoenlijk kunnen lopen. Vandaar dat ik vanaf toen de benen maar heb laten zitten.
Clap, Kick...
Bassline, melodie...
Vocal, DJ...
The feeling, Hardstyle...! (L)
  zondag 26 oktober 2008 @ 15:18:15 #111
37248 BertV
Klei indiaan
pi_62689552
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 17:33 schreef hardstyle_babbels het volgende:

[..]

En voor het snelste resultaat is 3x 10 bij een iets zwaarder gewicht dus beter als 3x15 iets lichter?
Ik houd altijd 3 setjes van 7x aan.
De laatste (of op een na laatste) herhaling moet nog maar net gaan.
Zodra het te makkelijk gaat zou ik zwaarder gaan.
Een trainingsmaatje kan motiverend werken, dat mis ik af en toe als ik mezelf betrap op het feit dat ik te lang met hetzelfde gewicht train.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  zondag 26 oktober 2008 @ 23:44:05 #112
122997 zquing
Drama Junk
pi_62706551
hoe belangerijk is 't om te deadliften? Ik probeer 't wel steeds maar ben bang dat m'n vorm niet goed is. ZIjn geen goede spiegels om mezelf in de gaten te houden................. en jammergenoeg zie ik nooit iemand deadliften
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_62707287
Real man do deadlift.
  maandag 27 oktober 2008 @ 00:37:59 #114
122997 zquing
Drama Junk
pi_62707547
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 00:21 schreef Semargofni het volgende:
Real man do deadlift.
zo ver was ik zelf ook wel , maar zou 't fijn vinden om mn rug niet naar de tering te helpen.
pi_62708051
Hoezo zou je vorm dan niet goed zijn? Al last van je rug? Bovendien raad ik je niet aan om naar een spiegel die links of rechts van je hangt te kijken als je bezig bent.
pi_62709772
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 23:44 schreef zquing het volgende:
hoe belangerijk is 't om te deadliften? Ik probeer 't wel steeds maar ben bang dat m'n vorm niet goed is. ZIjn geen goede spiegels om mezelf in de gaten te houden................. en jammergenoeg zie ik nooit iemand deadliften
belangrijk!
en je moet gewoon je goed inlezen in die deadlift, stap voor stap opzetten, en rustig beginnen met laag gewicht. Verder is het inderdaad wel eens handig om te kijken hoe je vorm is, maar doe dat niet tijdens de lift. Probeer, als er nergens spijgels zijn, ergens je spiegelbeeld in een raam oid te vinden en bekijk je positie net voordat je met de lift begint.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_62730692
Ik wil eind januari beginnen met een Low carb dieet en ik wil me er nu al op voorbereiden. Mijn doel is al t vet van me buik weg en weer helemaal droog worden.
Ik kom er echt niet uit wat ik nou de hele dag zou moeten eten.. Kwark, melk, kip, rijst, eiwitshakes.. daar red je het toch niet mee? Ik wil dit een aantal maandjes volhouden maar dan wel met wat meer afwisseling:$
Verder.. Wat is een goede vervanger voor brood? (aldus het enige wat ik op school en in de trein kan eten..)
En wat eet je nou precies als ontbijt? Zijn er alternatieven voor kwark?

Ik heb totaal geen ervaring met dit soort dieet (Ik heb nog nooit vet gehad op me lange ecto lijf )
Ik ben een superster want ik drink jupiler!
  maandag 27 oktober 2008 @ 23:35:47 #118
122997 zquing
Drama Junk
pi_62737653
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 08:56 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

belangrijk!
en je moet gewoon je goed inlezen in die deadlift, stap voor stap opzetten, en rustig beginnen met laag gewicht. Verder is het inderdaad wel eens handig om te kijken hoe je vorm is, maar doe dat niet tijdens de lift. Probeer, als er nergens spijgels zijn, ergens je spiegelbeeld in een raam oid te vinden en bekijk je positie net voordat je met de lift begint.
mn positie net voordat ik begin is goed(als ik in de spiegel naast me kijk) Maar als ik ga tillen gaat mn rug weer bol staan...... Morgen maar weer proberen
  maandag 27 oktober 2008 @ 23:36:36 #119
122997 zquing
Drama Junk
pi_62737683
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 20:33 schreef Fuzzysham het volgende:
Ik wil eind januari beginnen met een Low carb dieet en ik wil me er nu al op voorbereiden. Mijn doel is al t vet van me buik weg en weer helemaal droog worden.
Ik kom er echt niet uit wat ik nou de hele dag zou moeten eten.. Kwark, melk, kip, rijst, eiwitshakes.. daar red je het toch niet mee? Ik wil dit een aantal maandjes volhouden maar dan wel met wat meer afwisseling:$
Verder.. Wat is een goede vervanger voor brood? (aldus het enige wat ik op school en in de trein kan eten..)
En wat eet je nou precies als ontbijt? Zijn er alternatieven voor kwark?

Ik heb totaal geen ervaring met dit soort dieet (Ik heb nog nooit vet gehad op me lange ecto lijf )
havermout ipv brood?
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 07:51:29 #120
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_62740819
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 23:36 schreef zquing het volgende:

[..]

havermout ipv brood?
ook koolhydraten.

gewoon kip met groenten dus. Dat wordt dus uit een bakje eten in de trein