abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63692262
quote:
Op zondag 30 november 2008 21:09 schreef Mendeljev het volgende:
Ik ga na ruim een jaar KT ook cardio opnemen in mijn schema. Ik sprak met wat gasten die erbij zweren. Tegen de 40 aan en ze breken PR na PR. Aangezien mijn conditie echt zwaar bagger is zal het voor mij extra effect hebben denk ik. Alleen jammer dat je minder energie overhoudt voor de KT zelf..
conditie is zeker belangrijk
pi_63694895
Minder energie voor je KT zelf? Valt wel mee, je doet cardio na je KT en een beetje aeroob bewegen kost maar 12 tot 24 uur om van te herstellen
pi_63695067
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 13:49 schreef Koert het volgende:
Minder energie voor je KT zelf? Valt wel mee, je doet cardio na je KT en een beetje aeroob bewegen kost maar 12 tot 24 uur om van te herstellen
Na de training gewoon? Ik zie namelijk heel veel mensen voor de KT een half uur cardio doen. Na de training cardio lijkt me overigens wel lastiger omdat je dan al snel een uur mist voor je eiwitten kunt eten.

20 voor, 20 na lijkt misschien een betere deal maar dan verbrand je ook minder vet wat ook weer mijn doel is.

Het blijft lastig
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_63696537
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 10:42 schreef LedZep het volgende:
SLD geeft overal meer druk op (hamstrings, onderrug), m.u.v. de glutes.
hmm. Wanneer is het dan aan te raden om een rdl of een sld te doen? Ik doe rdl's om een sterkere deadlift te krijgen. Of hangt het af van de spieren die zwakker zijn dan de rest?
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_63702303
Ik heb mij ein-de-lijk ingeschreven bij de sportschool
pi_63702321
einde lijk.

leuke woordspeling
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
pi_63702363
Nou ik zie er best fleurig uit door mijn nieuwe blush
pi_63702408
** PP checkte fobo en zag dat het goed zat

(tevens woordspeling too)
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
pi_63702545
Ja enig he die baard Ik heb hier ooit wel eigen before foto's geplaatst, op pagina 1 of in het vorige topic of zo.
pi_63702745
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 13:56 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Na de training gewoon? Ik zie namelijk heel veel mensen voor de KT een half uur cardio doen. Na de training cardio lijkt me overigens wel lastiger omdat je dan al snel een uur mist voor je eiwitten kunt eten.

20 voor, 20 na lijkt misschien een betere deal maar dan verbrand je ook minder vet wat ook weer mijn doel is.

Het blijft lastig
Als ik cardio op dezelfde dag doe als KT dan doe ik het na mn KT:

- dan ben ik nog niet vermoeid voor de intensieve KT
- de cardio slaat beter aan want ik ben al een zooi koolhydraten kwijt door de KT
en daar volgt weer uit dat mn vetverbranding eerder begint dan pas na 15 / 20min.
- direct na je KT kan je best wat eiwitten(vloeibaar) innemen, voordat je begint aan je cardio.
pi_63703260
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 14:56 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

hmm. Wanneer is het dan aan te raden om een rdl of een sld te doen? Ik doe rdl's om een sterkere deadlift te krijgen. Of hangt het af van de spieren die zwakker zijn dan de rest?
Ik kan hier eigenlijk alleen maar over generaliseren. RDL is een soort "halve-werk" variant op SLDL; minder ROM, minder druk. Door een rechte rug en licht gebogen knieën gaat een redelijk deel v/d belasting over naar de glutes. In dat opzicht is het iets meer een oefening voor de lockout (zeg maar alles boven de knieën). SLDL is meer allround, vooral door de gebogen onderrug en gelockte knieën, maar ook een stuk "gevaarlijker" als je niet weet wat je doet en/of teveel gewicht gebruikt. Je kan ze het beste allebei doen, let daarbij op dat je rustig opbouwt met die SLDL (ik zou zeggen begin met 60kg of iets dergelijks). Het is wel belangrijk om die onderrug te trainen omdat iedereen hem vaak alleen maar ontlast.

De equivalenten in de vorm van goodmornings zijn misschien het proberen waard, velen inclusief ikzelf vinden goodmornings (al dan niet vanaf pins) prettiger dan RDL/SLDL.
pi_63719552
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 19:02 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ik kan hier eigenlijk alleen maar over generaliseren. RDL is een soort "halve-werk" variant op SLDL; minder ROM, minder druk. Door een rechte rug en licht gebogen knieën gaat een redelijk deel v/d belasting over naar de glutes. In dat opzicht is het iets meer een oefening voor de lockout (zeg maar alles boven de knieën). SLDL is meer allround, vooral door de gebogen onderrug en gelockte knieën, maar ook een stuk "gevaarlijker" als je niet weet wat je doet en/of teveel gewicht gebruikt. Je kan ze het beste allebei doen, let daarbij op dat je rustig opbouwt met die SLDL (ik zou zeggen begin met 60kg of iets dergelijks). Het is wel belangrijk om die onderrug te trainen omdat iedereen hem vaak alleen maar ontlast.

De equivalenten in de vorm van goodmornings zijn misschien het proberen waard, velen inclusief ikzelf vinden goodmornings (al dan niet vanaf pins) prettiger dan RDL/SLDL.
Ik zal die sldl eens proberen. trekken vanaf / laten zakken tot op de grond?
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_63719942
Rigital, vrijdag neem ik je schema mee naar de sportschool en ga ik hem eindelijk gebruiken
pi_63721816
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:39 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Ik zal die sldl eens proberen. trekken vanaf / laten zakken tot op de grond?
http://www.exrx.net/Weigh(...)ightLegDeadlift.html
Zakken tot je UB onder parallel is (waarschijnlijk staat je onderrug dan flink bol)
pi_63724581
Zijn er voor mij voordelen om whey poeder te drinken? Nadelen?
pi_63725300
Geen nadelen. maar ook geen voordelen. Jij redt het prima op een normaal voedingspatroon. Of wil je kilo's spieren aanzetten?
pi_63725350
Nee ik had gewoon trek in een milkshake Dus gewoon als lunch..
pi_63725446
haal dan gewoon een milkshake

Als lunch kun je er ook nog brinta bij doorheen gooien. powerlunch
pi_63725466
Ja ik had hem gemaakt met magere melk en havermout En voor een milkshake moet ik naar buiten *brrr*
pi_63729286
pi_63750338
Dadelijk lekker naar de gym toe. Kijk er nu al naar uit
pi_63758558
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:59 schreef LedZep het volgende:

[..]

http://www.exrx.net/Weigh(...)ightLegDeadlift.html
Zakken tot je UB onder parallel is (waarschijnlijk staat je onderrug dan flink bol)
dat is wel erg bol... is dat nog gezond? Hij trekt ook nog eens vanaf een opstapje.
Heb je ook artikelen die bevestigen dat dit gezond is?
pi_63759879
quote:
Op donderdag 4 december 2008 16:25 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

dat is wel erg bol... is dat nog gezond? Hij trekt ook nog eens vanaf een opstapje.
Heb je ook artikelen die bevestigen dat dit gezond is?
De beweging recht-bol-recht is de enige dynamische oefening voor de onderrug. Mensen die geen rechtstreeks werk voor de onderrug doen zijn vaak ook de mensen die vroeg of laat last van hun onderrug krijgen (ook ervaren lifters). Ik heb geen idee of hier onderzoek naar is gedaan, ik weet wel dat het nooit slecht is mits het juiste gewicht (dat kan in het begin ook een lege barbell zijn).

Westside barbell doet trouwens ook veel goodmornings met gebogen onderrug, en er zijn enkele deadlifters die altijd met gebogen onderrug liften (bv. Jouko Ahola, Bennie Magnusson, Konstantin Konstantinovs).
pi_63800949
quote:
Op donderdag 4 december 2008 17:21 schreef LedZep het volgende:

[..]

De beweging recht-bol-recht is de enige dynamische oefening voor de onderrug. Mensen die geen rechtstreeks werk voor de onderrug doen zijn vaak ook de mensen die vroeg of laat last van hun onderrug krijgen (ook ervaren lifters). Ik heb geen idee of hier onderzoek naar is gedaan, ik weet wel dat het nooit slecht is mits het juiste gewicht (dat kan in het begin ook een lege barbell zijn).

Westside barbell doet trouwens ook veel goodmornings met gebogen onderrug, en er zijn enkele deadlifters die altijd met gebogen onderrug liften (bv. Jouko Ahola, Bennie Magnusson, Konstantin Konstantinovs).
mooie oefening
gister gedaan, 50 kg, veel setjes/reps, voelt goed vandaag, vooral de hams
  zaterdag 6 december 2008 @ 11:09:52 #300
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_63801594
Ik ben eindelijk weer op het niveau waar ik vorig jaar zat met deadliften : 140 kg. Alleen toen lukte het me 2x, deze week lukte het me 5x. Eens zien of we nu door kunnen knallen en volgende week weer wat zwaarder kunnen. iig werkte het wel want ik heb 2 dagen spierpijn in mijn onderrug gehad

Oja: SLDL begin ik maar niet aan, maandje of 4 terug bij normaal deadlift ook per ongeluk rug niet recht genoeg gehouden (en dus wel bol) en toen is het in mijn rug geschoten. 2 maand rugpijn gehad vervolgens..... geen SLDL voor mij dus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')