conditie is zeker belangrijkquote:Op zondag 30 november 2008 21:09 schreef Mendeljev het volgende:
Ik ga na ruim een jaar KT ook cardio opnemen in mijn schema. Ik sprak met wat gasten die erbij zweren. Tegen de 40 aan en ze breken PR na PR. Aangezien mijn conditie echt zwaar bagger is zal het voor mij extra effect hebben denk ik. Alleen jammer dat je minder energie overhoudt voor de KT zelf..
Na de training gewoon? Ik zie namelijk heel veel mensen voor de KT een half uur cardio doen. Na de training cardio lijkt me overigens wel lastiger omdat je dan al snel een uur mist voor je eiwitten kunt eten.quote:Op dinsdag 2 december 2008 13:49 schreef Koert het volgende:
Minder energie voor je KT zelf? Valt wel mee, je doet cardio na je KT en een beetje aeroob bewegen kost maar 12 tot 24 uur om van te herstellen
hmm. Wanneer is het dan aan te raden om een rdl of een sld te doen? Ik doe rdl's om een sterkere deadlift te krijgen. Of hangt het af van de spieren die zwakker zijn dan de rest?quote:Op dinsdag 2 december 2008 10:42 schreef LedZep het volgende:
SLD geeft overal meer druk op (hamstrings, onderrug), m.u.v. de glutes.
Als ik cardio op dezelfde dag doe als KT dan doe ik het na mn KT:quote:Op dinsdag 2 december 2008 13:56 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Na de training gewoon? Ik zie namelijk heel veel mensen voor de KT een half uur cardio doen. Na de training cardio lijkt me overigens wel lastiger omdat je dan al snel een uur mist voor je eiwitten kunt eten.
20 voor, 20 na lijkt misschien een betere deal maar dan verbrand je ook minder vet wat ook weer mijn doel is.
Het blijft lastig
Ik kan hier eigenlijk alleen maar over generaliseren. RDL is een soort "halve-werk" variant op SLDL; minder ROM, minder druk. Door een rechte rug en licht gebogen knieën gaat een redelijk deel v/d belasting over naar de glutes. In dat opzicht is het iets meer een oefening voor de lockout (zeg maar alles boven de knieën). SLDL is meer allround, vooral door de gebogen onderrug en gelockte knieën, maar ook een stuk "gevaarlijker" als je niet weet wat je doet en/of teveel gewicht gebruikt. Je kan ze het beste allebei doen, let daarbij op dat je rustig opbouwt met die SLDL (ik zou zeggen begin met 60kg of iets dergelijks). Het is wel belangrijk om die onderrug te trainen omdat iedereen hem vaak alleen maar ontlast.quote:Op dinsdag 2 december 2008 14:56 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
hmm. Wanneer is het dan aan te raden om een rdl of een sld te doen? Ik doe rdl's om een sterkere deadlift te krijgen. Of hangt het af van de spieren die zwakker zijn dan de rest?
Ik zal die sldl eens proberen. trekken vanaf / laten zakken tot op de grond?quote:Op dinsdag 2 december 2008 19:02 schreef LedZep het volgende:
[..]
Ik kan hier eigenlijk alleen maar over generaliseren. RDL is een soort "halve-werk" variant op SLDL; minder ROM, minder druk. Door een rechte rug en licht gebogen knieën gaat een redelijk deel v/d belasting over naar de glutes. In dat opzicht is het iets meer een oefening voor de lockout (zeg maar alles boven de knieën). SLDL is meer allround, vooral door de gebogen onderrug en gelockte knieën, maar ook een stuk "gevaarlijker" als je niet weet wat je doet en/of teveel gewicht gebruikt. Je kan ze het beste allebei doen, let daarbij op dat je rustig opbouwt met die SLDL (ik zou zeggen begin met 60kg of iets dergelijks). Het is wel belangrijk om die onderrug te trainen omdat iedereen hem vaak alleen maar ontlast.
De equivalenten in de vorm van goodmornings zijn misschien het proberen waard, velen inclusief ikzelf vinden goodmornings (al dan niet vanaf pins) prettiger dan RDL/SLDL.
http://www.exrx.net/Weigh(...)ightLegDeadlift.htmlquote:Op woensdag 3 december 2008 10:39 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Ik zal die sldl eens proberen. trekken vanaf / laten zakken tot op de grond?
dat is wel erg bol... is dat nog gezond? Hij trekt ook nog eens vanaf een opstapje.quote:Op woensdag 3 december 2008 11:59 schreef LedZep het volgende:
[..]
http://www.exrx.net/Weigh(...)ightLegDeadlift.html
Zakken tot je UB onder parallel is (waarschijnlijk staat je onderrug dan flink bol)
De beweging recht-bol-recht is de enige dynamische oefening voor de onderrug. Mensen die geen rechtstreeks werk voor de onderrug doen zijn vaak ook de mensen die vroeg of laat last van hun onderrug krijgen (ook ervaren lifters). Ik heb geen idee of hier onderzoek naar is gedaan, ik weet wel dat het nooit slecht is mits het juiste gewicht (dat kan in het begin ook een lege barbell zijn).quote:Op donderdag 4 december 2008 16:25 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
dat is wel erg bol... is dat nog gezond? Hij trekt ook nog eens vanaf een opstapje.
Heb je ook artikelen die bevestigen dat dit gezond is?
mooie oefeningquote:Op donderdag 4 december 2008 17:21 schreef LedZep het volgende:
[..]
De beweging recht-bol-recht is de enige dynamische oefening voor de onderrug. Mensen die geen rechtstreeks werk voor de onderrug doen zijn vaak ook de mensen die vroeg of laat last van hun onderrug krijgen (ook ervaren lifters). Ik heb geen idee of hier onderzoek naar is gedaan, ik weet wel dat het nooit slecht is mits het juiste gewicht (dat kan in het begin ook een lege barbell zijn).
Westside barbell doet trouwens ook veel goodmornings met gebogen onderrug, en er zijn enkele deadlifters die altijd met gebogen onderrug liften (bv. Jouko Ahola, Bennie Magnusson, Konstantin Konstantinovs).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |