Goed plan: gewoon goed hard trainen! En gooi die weegschaal in de hoek; er zit weinig overtollig vet op je lijf (of wees er op voorbereid dat je weegschaal op een gegeven moment weer hoger kan gaan uitslaan).quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 15:20 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Dit ben ik:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
1.75/68-69kg
ik wou eerst afvallen, heb ook 61 gewogen, maar toen zag ik er nog al.. tietloos en breekbaar uit! Dus nu is mijn plan gewoon trainen dan komt de rest van zelf wel
Ik heb mij ook al een tijdje niet gewogenquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 15:30 schreef Rigital het volgende:
[..]
Goed plan: gewoon goed hard trainen! En gooi die weegschaal in de hoek; er zit weinig overtollig vet op je lijf (of wees er op voorbereid dat je weegschaal op een gegeven moment weer hoger kan gaan uitslaan).
Bedankt voor je snelle en uitgebreide reactie... Het eten heb ik het vandaag (thuis) al wat over gehad. Met als resultaat dat er wekelijks nasi (dus rijst) op het menu staat en er ook minimaal 2 keer per week vis gegeten wordt. Heb namelijk vernomen dat deze 2 producten het ook goed doen. Verder af en toe is een gebakken ei eten, iets wat ik nu eigenlijk nooit doe. Kwark hoe ik niet zo van, maar is misschien ook wel een optie dan.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 09:24 schreef Rigital het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. Iedereen is ooit begonnen
[..]
Zoals gezegd: weinig eiwitten. En meer algemeen: de jam, hagelslag, croissaints bevatten weinig voedingsstoffen.
[..]
Jammer van die chips
[..]
Zie hierboven. Je eet al wel regelmatig maar nog niet de beste dingen.
[..]
- maak gebruik van dat beetje begeleiding dat er is
- ik weet niet waar je woont en hoe lang je abonnement loopt, maar je zou op zoek kunnen gaan naar een andere sportschool.
[..]
Goed verdeeld over de week.
[..]
OK: hier gaan dus wat dingen mis.
- wie heeft je dit schema gegeven?
- stap over op bv. 3 setjes van 10 herhalingen (=> je kunt de oefeningen met meer gewicht doen)
- geen oefeningen voor je benen in je schema
- onevenwichtig verdeeld: 4 oefeningen voor de borst?
- hoe lang doe je over een training?
- er zijn wel losse stangen/gewichten en dumbbells aanwezig?
Indien ja: dan zullen we je wat alternatieve oefeningen geven.
[..]
Mja, ik begrijp je redenatie. Maar als je echt gespierder wilt worden, zul je ook je benen moeten trainen. Je benen zijn een grote spiergroep en bij het trainen van spieren komt groeihormoon vrij. Bij het trainen van grote spiergroepen (zoals de benen) komen veel groeihormonen vrij en die helpen ook je overige spieren te laten groeien.
[..]
Ik houd altijd 3 setjes van 7x aan.quote:Op zaterdag 25 oktober 2008 17:33 schreef hardstyle_babbels het volgende:
[..]
En voor het snelste resultaat is 3x 10 bij een iets zwaarder gewicht dus beter als 3x15 iets lichter?
zo ver was ik zelf ook welquote:Op maandag 27 oktober 2008 00:21 schreef Semargofni het volgende:
Real man do deadlift.
belangrijk!quote:Op zondag 26 oktober 2008 23:44 schreef zquing het volgende:
hoe belangerijk is 't om te deadliften? Ik probeer 't wel steeds maar ben bang dat m'n vorm niet goed is. ZIjn geen goede spiegels om mezelf in de gaten te houden................. en jammergenoeg zie ik nooit iemand deadliften
mn positie net voordat ik begin is goed(als ik in de spiegel naast me kijk) Maar als ik ga tillen gaat mn rug weer bol staan...... Morgen maar weer proberenquote:Op maandag 27 oktober 2008 08:56 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
belangrijk!
en je moet gewoon je goed inlezen in die deadlift, stap voor stap opzetten, en rustig beginnen met laag gewicht. Verder is het inderdaad wel eens handig om te kijken hoe je vorm is, maar doe dat niet tijdens de lift. Probeer, als er nergens spijgels zijn, ergens je spiegelbeeld in een raam oid te vinden en bekijk je positie net voordat je met de lift begint.
havermout ipv brood?quote:Op maandag 27 oktober 2008 20:33 schreef Fuzzysham het volgende:
Ik wil eind januari beginnen met een Low carb dieet en ik wil me er nu al op voorbereiden. Mijn doel is al t vet van me buik weg en weer helemaal droog worden.
Ik kom er echt niet uit wat ik nou de hele dag zou moeten eten.. Kwark, melk, kip, rijst, eiwitshakes.. daar red je het toch niet mee? Ik wil dit een aantal maandjes volhouden maar dan wel met wat meer afwisseling:$
Verder.. Wat is een goede vervanger voor brood? (aldus het enige wat ik op school en in de trein kan eten..)
En wat eet je nou precies als ontbijt? Zijn er alternatieven voor kwark?
Ik heb totaal geen ervaring met dit soort dieet(Ik heb nog nooit vet gehad op me lange ecto lijf
)
Beheers je squats in goede vorm ?quote:Op maandag 27 oktober 2008 23:35 schreef zquing het volgende:
[..]
mn positie net voordat ik begin is goed(als ik in de spiegel naast me kijk) Maar als ik ga tillen gaat mn rug weer bol staan...... Morgen maar weer proberen
hee Rambo...quote:Op maandag 27 oktober 2008 20:33 schreef Fuzzysham het volgende:
Ik wil eind januari beginnen met een Low carb dieet en ik wil me er nu al op voorbereiden. Mijn doel is al t vet van me buik weg en weer helemaal droog worden.
Ik kom er echt niet uit wat ik nou de hele dag zou moeten eten.. Kwark, melk, kip, rijst, eiwitshakes.. daar red je het toch niet mee? Ik wil dit een aantal maandjes volhouden maar dan wel met wat meer afwisseling:$
Verder.. Wat is een goede vervanger voor brood? (aldus het enige wat ik op school en in de trein kan eten..)
En wat eet je nou precies als ontbijt? Zijn er alternatieven voor kwark?
Ik heb totaal geen ervaring met dit soort dieet(Ik heb nog nooit vet gehad op me lange ecto lijf
)
Je zou met z'n tweeën kunnen gaan om zo te voorkomen dat je 'n keer overslaat, of om meer gewicht "te pakken" en de ander proberen te overtreffen.quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 14:06 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Oh is het noodzakelijk met iemand samen te trainen?
Ja klopt.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 16:59 schreef Big_Boss het volgende:
Als ik vooral lichaamsvet wil verbranden, dan zou cardiofitness in combinatie met een goede voeding en rust een oplossing zijn?
erg bekend verhaal, heb er wel twee zo gehad. Had wel een tijdje een russische trainingsmaat die er wel zin in had maar die ging weer terug naar moedertje rusland...quote:Op dinsdag 28 oktober 2008 14:09 schreef BertV het volgende:
[..]
In de praktijk heb ik getrained met afhakers die ik haast naar de sportschool moest slepen...
...wel weer een goede training...![]()
http://stronglifts.com/34-way-to-increase-your-deadlift/quote:Op maandag 27 oktober 2008 23:35 schreef zquing het volgende:
[..]
mn positie net voordat ik begin is goed(als ik in de spiegel naast me kijk) Maar als ik ga tillen gaat mn rug weer bol staan...... Morgen maar weer proberen
nee dat weet ik ook wel, maar er staan zeker wel handige tips is, en daar gaat het om, dat hij talks de talkquote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:09 schreef no-look het volgende:
Stronglifts.com...
Mehdi talks the talk, but does he walk the walk? Dude maakt nog minder progressie dan ik man, en dan verkoopt hij zich als personal trainer voor 200 dollar per maand. Hondsbrutaal.
Ik ben wederom opnieuw begonnen met squaten. Nu alleen maar wijde boxsquats, merk dat ik m'n heupen verdomd hard aanpak op deze manier, which is good.
Jacco Verhaeren heeft geen kans tegen Pieter van den Hoogenband, Gerard Kemkers houdt welgeteld niemand van zijn sporters bij, Egon van Kessel wordt door zijn pupillen uit het wiel gereden op de Galibier en Dick Advocaat hoeven we ook niet meer in een wedstrijd te zien. Coachen is iets anders dan zelf presteren.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 11:09 schreef no-look het volgende:
Stronglifts.com...
Mehdi talks the talk, but does he walk the walk? Dude maakt nog minder progressie dan ik man, en dan verkoopt hij zich als personal trainer voor 200 dollar per maand. Hondsbrutaal.
Ik ben wederom opnieuw begonnen met squaten. Nu alleen maar wijde boxsquats, merk dat ik m'n heupen verdomd hard aanpak op deze manier, which is good.
quote:Op zaterdag 1 november 2008 02:03 schreef Semargofni het volgende:
Beetje jammer, vandaag aan het deadliften. Komt de gym eigenaar zeiken over het lawaai en dat het dreunt (sportschool is gelegen op 1 hoog). Mooie opmerking "of je hem misschien wat rustiger kan neerleggen, of anders minder gewicht pakken"Echt sommige mensen snappen er echt niks van.
Heb je die onzin zelf verzonnen?quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 15:41 schreef Rigital het volgende:
Je kunt zowel ontspannen als gespannen meten. Bij de biceps zit daar wel verschil tussen, bijvoorbeeld.
Schema's: ik ben een beetje druk; hoop maandag iets voor je in elkaar gezet te hebben...
duur: 45-60 minuten. Als je langer bezig bent werkt het contraproductief.
mja, als je begint met 14 kg dumbel curls en dan 45 minuten later eindigt met 10 kg dumbel curls...quote:Op zaterdag 1 november 2008 20:20 schreef Fugie het volgende:
maar hij kan wel 3 kwartier zijn biceps trainen, das ook knap.
ik irriteer me niet. Het verbaast me alleen uitermate.quote:Op zondag 2 november 2008 11:05 schreef PrincePolly het volgende:
Ik snap niet dat iedereen zich zo irriteert aan anderen op de sportschool. Als ik dat zou doen dan zou ik net zo goed niet meer kunnen gaan. Wat je bij ons allemaal tegenkomt...
mensen kijken is altijd leuk, zeker als ze denken slim te zijn maar in werkelijkheid niet echt hendig bezig zijnquote:Op zondag 2 november 2008 11:05 schreef PrincePolly het volgende:
Ik snap niet dat iedereen zich zo irriteert aan anderen op de sportschool. Als ik dat zou doen dan zou ik net zo goed niet meer kunnen gaan. Wat je bij ons allemaal tegenkomt...
quote:Op zondag 2 november 2008 12:47 schreef Fugie het volgende:
[..]
mensen kijken is altijd leuk, zeker als ze denken slim te zijn maar in werkelijkheid niet echt hendig bezig zijn
leren lezen maat.quote:Op zondag 2 november 2008 15:30 schreef PrincePolly het volgende:
[..]
Ja dat vind ik ook. Ik zie dat meneer de popcorn zich altijd alleen opwindt hierover en zelfs de moeite neemt het op een forum te gooien; zonde van de tijd.
Die zie ik ook. Maar ik zie ook de positieve figuren.quote:Op zondag 2 november 2008 15:30 schreef PrincePolly het volgende:
[..]
Wij hebben ook zo'n dude die met 1 hand in zijn korte broek staat en met zijn rechterhand een dumbel vasthoudt en een beetje op een neer beweegt.
Inderdaad ik let er niet eens op en doe mn ding een uurtje en ben weer weg, mensen kijken mij meer vreemd aan dan andersom maar dat is meer omdat ik wat (voor onze sportschool) onconventionele oefeningen doe.quote:Op zondag 2 november 2008 11:05 schreef PrincePolly het volgende:
Exrx copy paste:quote:Op maandag 3 november 2008 19:06 schreef PrincePolly het volgende:
Vraagje :
Wat train je PRECIES als je een chin-up doet, maar dan met de handen wat dichter bij elkaar en een kwartslag gedraaid? Weet iemand dit?
Nee.quote:Op maandag 3 november 2008 19:43 schreef kokos het volgende:
Is het raadzaam om tijdens bank drukken met losse halters de halters een kwartslag te draaien in de opgaande beweging? Ik zie sommigen dit doen maar vraag me af of dit bijdraagt aan het gewenste eindresultaat.
Natuurlijk kan dat. En dat is ook waar ik het morgen ook over zal hebben.quote:Op woensdag 5 november 2008 20:31 schreef zquing het volgende:
Je kan toch iedere dag squats toevoegen?
Dit is erg afhankelijk van je volume en intensiteit. Mijn quads zijn het meeste gegroeit toen ik 3x per week squatte.quote:Op vrijdag 7 november 2008 14:17 schreef Den_Haag het volgende:
Als je goed hebt getraind is 48uur herstel toch echt nodig. Dus 2x per week benen is meer dan genoeg. Of je spreidt het een beetje uit op spiergroepen binnen je benen.
Leer je training iig te periodiseren voor optimaal resultaat. De boog kan niet altijd gespannen staanquote:
Ik train altijd heel weinig tijdens tentamenwekenquote:Op maandag 10 november 2008 23:46 schreef JeffreyXL het volgende:
[..]
Leer je training iig te periodiseren voor optimaal resultaat. De boog kan niet altijd gespannen staan
Lees eens een stukje in de Flex bv, hoeveel pro's er elke training gewoon weer tot de max gaanquote:Op maandag 10 november 2008 23:46 schreef JeffreyXL het volgende:
[..]
Leer je training iig te periodiseren voor optimaal resultaat. De boog kan niet altijd gespannen staan
Grappig. Ik begon na trainen, niet trainen, wel trainen etc ook weer 'serieus'. En ik ben 1.89 en begon met 77kg. Inmiddels 3 maanden flink aan het sporten en weeg nu nog maar 72,5kg. Ben wel al flink in kracht vooruit gegaan, maar m'n gewicht gaat alleen maar verder achteruit. Terwijl mijn doel was om richting de 85kg te gaan. Ik eet me vol, maar pak geen shakes ofzo erbij.quote:Op dinsdag 11 november 2008 19:35 schreef FritsFluitketel het volgende:
He hallo!
Ben eindelijk weer begonnen, na lang wel trainen, niet trainen, wel trainen, niet trainen.. dus eigenlijk gewoon geen vooruitgang boekend..
Heb nu een doelstelling gezet, dat me moet motiveren om te blijven trainen
Ben 1.88m lang en weeg 76kg. M'n doelstelling is om volgend jaar kerst 90kg te wegenOp DBB een logje geopend (klik).
Vanmiddag de sportschoolhouder gesproken, volgens hem was het in 4/5 maanden te reddenJa ik lachte erom, maar hij was serieus ook nog.. Anyway, mijn doel is 90kg volgend jaar kerst, eerder kan natuurlijk altijd, we zullen zien
Omdat ik nu weleens benieuwd was naar m'n eigen rug (ook in de spiegel moeilijk te zien..) en om m'n progressie te kunnen zien, maar even een foto'tje gemaakt.
Hier werken we dus vandaan, 76kg bij 1.88m
Goed, hotlinken mag dus niet van DBB, dus hier ff klikken
Koud
Zit rond de 3500kcal op een dag.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:25 schreef Semargofni het volgende:
Ok je eet je vol, en wat noem jij vol? En hoeveel kcal zijn dat ongeveer?
Vind ik altijd leuk als mensen dat zeggen en dan eten ze op een dag 3x ofzo.
Misschien dat ik dan toch met shakes moet beginnen.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:35 schreef Semargofni het volgende:
Is toch niet zoveel, zeker niet als je ecto bent. Als je wilt gainen zal je waarschijnlijk zowieso richting de 4000 moeten. Maar ja als je in kracht vooruit gaat is dat ook mooi.
Morgen enkele pakken inslaan dan maar.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:57 schreef Semargofni het volgende:
Shakes heb je niet echt nodig hoor, zeker niet die weightgain shizzle.
Chocomel is ideaal, 1L = 790 kcal en dat is dan halfvolle.
spier is zwaarder dan vet.quote:Op dinsdag 11 november 2008 20:24 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Nou toen ik een half jaartje trainde werd ik sowieso zwaarder doordat ik meer at maar dat had waarschijnlijk ook iets met het trainen te maken!
Dat komt omdat de schuif dan meer van vet naar spier gegaan is. En spieren hebben een hogere soortelijke massa. Met andere woorden: hetzelfde lijf met meer spiermassa is zwaarder. Trek je niet teveel aan van de weegschaal (is wellicht moeilijker voor vrouwen), maar kijk in de spiegel hoe je lichaam veranderd. Ben je inmiddels (weer) begonnen met krachttraining?quote:Op dinsdag 11 november 2008 20:24 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Nou toen ik een half jaartje trainde werd ik sowieso zwaarder doordat ik meer at maar dat had waarschijnlijk ook iets met het trainen te maken!
ervanuitgaande dat je al meer spieren hebt dan de gemiddelde persoon, en ook nog eens een uur lang hard traint in de gym of ergens anders >3 x per week, is 3500 kcal per dag waarschijnlijk net voldoende om niet af te vallen, laat staan om sterker te worden.quote:
Ik zit op 3500kcal per dag en weeg 68kg in de ochtend en kom geen drol aan (neenee, ben geen lichaamsbouwer, ik beoefen andere sport). Dus ik denk dat jij wat meer moet eten :-)quote:Op dinsdag 11 november 2008 20:35 schreef tevebe het volgende:
[..]
Grappig. Ik begon na trainen, niet trainen, wel trainen etc ook weer 'serieus'. En ik ben 1.89 en begon met 77kg. Inmiddels 3 maanden flink aan het sporten en weeg nu nog maar 72,5kg. Ben wel al flink in kracht vooruit gegaan, maar m'n gewicht gaat alleen maar verder achteruit. Terwijl mijn doel was om richting de 85kg te gaan. Ik eet me vol, maar pak geen shakes ofzo erbij.
Koop een taille-meter en hou het bij in een boekjequote:Op woensdag 12 november 2008 07:45 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ja ik snap dat spieren zwaarder zijn dan vet, maar ik zag er in de spiegel veel meer ogeblazen uit :/ Nee nog niet begonnen, ik twijfel nog over de locatie
First of all; ga naar een goede fysio. Die kan je een stuk beter helpen dan iemand hier op t forum mbt blessures.quote:Op donderdag 13 november 2008 17:29 schreef JeffreyXL het volgende:
Misschien zitten hier mensen die me kunnen helpen.
Heb al enkele weken op en af pijn van mijn onderrug. Nu had ik er al een week last van en ben ik op een Lowerbody dag zwaar gaan deadliften. De dag erna deed mijn rug goed zeer. Lopen en liggen doet niet zeer alleen zitten is niet altijd even prettig. Zeker als ik even gezeten heb heb ik moeite om weer helemaal recht overeind te komen. Het begin gaat wel maar het laatste stukje voordat je rechtop staat is erg pijnlijk. Nu werd dit na wat rust wel wat minder maar nu ben ik gisteren weer voorzichtig begonnen met squatten en ja hoor vandaag (voelde het gisteren ook al) is het weer helemaal terug. Word er een beetje radeloos van want het begint te lijken op een serieuse blessure iets wat ik nog niet eerder heb gehad. Iemand een idee wat ik kan doen en wat het eventueel zou kunnen zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |