abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62644227
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 15:20 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Dit ben ik:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]

1.75/68-69kg
ik wou eerst afvallen, heb ook 61 gewogen, maar toen zag ik er nog al.. tietloos en breekbaar uit! Dus nu is mijn plan gewoon trainen dan komt de rest van zelf wel
Goed plan: gewoon goed hard trainen! En gooi die weegschaal in de hoek; er zit weinig overtollig vet op je lijf (of wees er op voorbereid dat je weegschaal op een gegeven moment weer hoger kan gaan uitslaan).
pi_62644287
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 15:30 schreef Rigital het volgende:

[..]

Goed plan: gewoon goed hard trainen! En gooi die weegschaal in de hoek; er zit weinig overtollig vet op je lijf (of wees er op voorbereid dat je weegschaal op een gegeven moment weer hoger kan gaan uitslaan).
Ik heb mij ook al een tijdje niet gewogen Na een meeting met de slank dames (in cijfers hoorde ik wel bij de zwaardere) scheen ik een van de dunste/langste te zijn! Dus nu ga ik mij niet meer wegen ook
pi_62644359
Moet je je spieren aanspannen om te meten? Of gewoon ontspannen? (Al weet ik niet of dat veel uitmaakt bij mij )

En zijn er bepaalde schema's die ik aan kan houden, en hoe lang ben je meestal kwijt in de sportschool?
pi_62644590
Je kunt zowel ontspannen als gespannen meten. Bij de biceps zit daar wel verschil tussen, bijvoorbeeld.
Schema's: ik ben een beetje druk; hoop maandag iets voor je in elkaar gezet te hebben...
duur: 45-60 minuten. Als je langer bezig bent werkt het contraproductief.
pi_62644665
Geen haast hoor met het schema! Ik moet mij nog inschrijven !!
Een uurtje is wel te doen Ik snap niet dat mijn broertje vaak twee uur gaat trainen??
pi_62644784
Geen idee. Misschien dat hij teveel met anderen lult tussendoor (ook mannen kunnen dat). Of dat ie indruk op de vrouwtjes probeert te maken?

We voeden je hier gewoon even goed op, zodat je straks je broertje feilloos uit kunt leggen wat hij fout doet en hoe hij het wel moet doen

[ Bericht 0% gewijzigd door Rigital op 24-10-2008 15:58:57 ]
pi_62644850
Haha. volgens mij doet ie het best goed hoor Hij is van kippenborstje 50 kilo (15 jaar) naar maatje XL en gespierd (nu 19 jaar en 80? kilo). Eerste twee jaar trainde hij vijf keer per week, nu is dat wat minder geloof ik !
pi_62646849
Als ik vooral lichaamsvet wil verbranden, dan zou cardiofitness in combinatie met een goede voeding en rust een oplossing zijn?
"It doesn't matter who wins here. Our fight will continue. The loser will be liberated from the battlefield, and the survivor will live out the rest of his days as a soldier"
pi_62660346
Nee. Afhankelijk van hoeveel overgewicht je hebt is het beste:
- krachttraining in combinatie met een goede voeding en rust (weinig overgewicht)
- cardio en krachttraining in combinatie met een goede voeding en rust (veel overgewicht)
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:33:49 #110
153399 hardstyle_babbels
Gekte is geen ziekte...!
pi_62669730
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 09:24 schreef Rigital het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit. Iedereen is ooit begonnen
[..]

Zoals gezegd: weinig eiwitten. En meer algemeen: de jam, hagelslag, croissaints bevatten weinig voedingsstoffen.
[..]

Jammer van die chips
[..]

Zie hierboven. Je eet al wel regelmatig maar nog niet de beste dingen.
[..]

- maak gebruik van dat beetje begeleiding dat er is
- ik weet niet waar je woont en hoe lang je abonnement loopt, maar je zou op zoek kunnen gaan naar een andere sportschool.
[..]

Goed verdeeld over de week.
[..]

OK: hier gaan dus wat dingen mis.
- wie heeft je dit schema gegeven?
- stap over op bv. 3 setjes van 10 herhalingen (=> je kunt de oefeningen met meer gewicht doen)
- geen oefeningen voor je benen in je schema
- onevenwichtig verdeeld: 4 oefeningen voor de borst?
- hoe lang doe je over een training?
- er zijn wel losse stangen/gewichten en dumbbells aanwezig?
Indien ja: dan zullen we je wat alternatieve oefeningen geven.
[..]

Mja, ik begrijp je redenatie. Maar als je echt gespierder wilt worden, zul je ook je benen moeten trainen. Je benen zijn een grote spiergroep en bij het trainen van spieren komt groeihormoon vrij. Bij het trainen van grote spiergroepen (zoals de benen) komen veel groeihormonen vrij en die helpen ook je overige spieren te laten groeien.
[..]

Bedankt voor je snelle en uitgebreide reactie... Het eten heb ik het vandaag (thuis) al wat over gehad. Met als resultaat dat er wekelijks nasi (dus rijst) op het menu staat en er ook minimaal 2 keer per week vis gegeten wordt. Heb namelijk vernomen dat deze 2 producten het ook goed doen. Verder af en toe is een gebakken ei eten, iets wat ik nu eigenlijk nooit doe. Kwark hoe ik niet zo van, maar is misschien ook wel een optie dan.

Mijn abbo op de sportschool loopt nog sowieso een half jaar, ben namelijk vanwege verhuizing pas sinds 1 a 2 maand bij deze sportschool. Kwa sfeer wel leuk en gezellig, maar kwa sporten opzich wat minder... Ook wat meer van die luchtdruk flauwekul etc Iets waar mijn voorkeur sowieso niet naar uitgaat. Heb ervoor gekozen omdat er nogal wat vrienden opzaten. Deze haken echter nu al steeds vaker af.

Het schema is het rondje dat ik als begin op die sportschool heb gekregen. Dit rondje was toen echter wat kleiner en heb hem dus zelf uitgebreid en hier en daar wat zwaarder gemaakt. Al met al doe ik altijd een dik uur over alles.

er zijn wel losse stangen/gewichten en dumbbells aanwezig ja. Maar hier heb ik nog niet echt mee gewerkt. Bij de toestellen weet ik zeker dat ik de oefeningen kwa houding etc goed doe. Een beetje op veilig spelen zegma...

En voor het snelste resultaat is 3x 10 bij een iets zwaarder gewicht dus beter als 3x15 iets lichter?

De informatie over de beenspieren wist ik niet. Dit zal ik er vanaf volgende week ook maar bij gaan doen dan. Ik heb dit overigens de eerste kee rook wel gedaan, maar toen ik bij een oefening voor de kuiten bezig was (met iets van 70 kilo) vernam ik nog niks. Heb de hele week erna niet meer fatsoenlijk kunnen lopen. Vandaar dat ik vanaf toen de benen maar heb laten zitten.
Clap, Kick...
Bassline, melodie...
Vocal, DJ...
The feeling, Hardstyle...! (L)
  zondag 26 oktober 2008 @ 15:18:15 #111
37248 BertV
Klei indiaan
pi_62689552
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 17:33 schreef hardstyle_babbels het volgende:

[..]

En voor het snelste resultaat is 3x 10 bij een iets zwaarder gewicht dus beter als 3x15 iets lichter?
Ik houd altijd 3 setjes van 7x aan.
De laatste (of op een na laatste) herhaling moet nog maar net gaan.
Zodra het te makkelijk gaat zou ik zwaarder gaan.
Een trainingsmaatje kan motiverend werken, dat mis ik af en toe als ik mezelf betrap op het feit dat ik te lang met hetzelfde gewicht train.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  zondag 26 oktober 2008 @ 23:44:05 #112
122997 zquing
Drama Junk
pi_62706551
hoe belangerijk is 't om te deadliften? Ik probeer 't wel steeds maar ben bang dat m'n vorm niet goed is. ZIjn geen goede spiegels om mezelf in de gaten te houden................. en jammergenoeg zie ik nooit iemand deadliften
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_62707287
Real man do deadlift.
  maandag 27 oktober 2008 @ 00:37:59 #114
122997 zquing
Drama Junk
pi_62707547
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 00:21 schreef Semargofni het volgende:
Real man do deadlift.
zo ver was ik zelf ook wel , maar zou 't fijn vinden om mn rug niet naar de tering te helpen.
pi_62708051
Hoezo zou je vorm dan niet goed zijn? Al last van je rug? Bovendien raad ik je niet aan om naar een spiegel die links of rechts van je hangt te kijken als je bezig bent.
pi_62709772
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 23:44 schreef zquing het volgende:
hoe belangerijk is 't om te deadliften? Ik probeer 't wel steeds maar ben bang dat m'n vorm niet goed is. ZIjn geen goede spiegels om mezelf in de gaten te houden................. en jammergenoeg zie ik nooit iemand deadliften
belangrijk!
en je moet gewoon je goed inlezen in die deadlift, stap voor stap opzetten, en rustig beginnen met laag gewicht. Verder is het inderdaad wel eens handig om te kijken hoe je vorm is, maar doe dat niet tijdens de lift. Probeer, als er nergens spijgels zijn, ergens je spiegelbeeld in een raam oid te vinden en bekijk je positie net voordat je met de lift begint.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_62730692
Ik wil eind januari beginnen met een Low carb dieet en ik wil me er nu al op voorbereiden. Mijn doel is al t vet van me buik weg en weer helemaal droog worden.
Ik kom er echt niet uit wat ik nou de hele dag zou moeten eten.. Kwark, melk, kip, rijst, eiwitshakes.. daar red je het toch niet mee? Ik wil dit een aantal maandjes volhouden maar dan wel met wat meer afwisseling:$
Verder.. Wat is een goede vervanger voor brood? (aldus het enige wat ik op school en in de trein kan eten..)
En wat eet je nou precies als ontbijt? Zijn er alternatieven voor kwark?

Ik heb totaal geen ervaring met dit soort dieet (Ik heb nog nooit vet gehad op me lange ecto lijf )
Ik ben een superster want ik drink jupiler!
  maandag 27 oktober 2008 @ 23:35:47 #118
122997 zquing
Drama Junk
pi_62737653
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 08:56 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

belangrijk!
en je moet gewoon je goed inlezen in die deadlift, stap voor stap opzetten, en rustig beginnen met laag gewicht. Verder is het inderdaad wel eens handig om te kijken hoe je vorm is, maar doe dat niet tijdens de lift. Probeer, als er nergens spijgels zijn, ergens je spiegelbeeld in een raam oid te vinden en bekijk je positie net voordat je met de lift begint.
mn positie net voordat ik begin is goed(als ik in de spiegel naast me kijk) Maar als ik ga tillen gaat mn rug weer bol staan...... Morgen maar weer proberen
  maandag 27 oktober 2008 @ 23:36:36 #119
122997 zquing
Drama Junk
pi_62737683
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 20:33 schreef Fuzzysham het volgende:
Ik wil eind januari beginnen met een Low carb dieet en ik wil me er nu al op voorbereiden. Mijn doel is al t vet van me buik weg en weer helemaal droog worden.
Ik kom er echt niet uit wat ik nou de hele dag zou moeten eten.. Kwark, melk, kip, rijst, eiwitshakes.. daar red je het toch niet mee? Ik wil dit een aantal maandjes volhouden maar dan wel met wat meer afwisseling:$
Verder.. Wat is een goede vervanger voor brood? (aldus het enige wat ik op school en in de trein kan eten..)

Ik heb totaal geen ervaring met dit soort dieet (Ik heb nog nooit vet gehad op me lange ecto lijf )
havermout ipv brood?
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 07:51:29 #120
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_62740819
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 23:36 schreef zquing het volgende:

[..]

havermout ipv brood?
ook koolhydraten.

gewoon kip met groenten dus. Dat wordt dus uit een bakje eten in de trein
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:23:23 #121
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_62742265
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 23:35 schreef zquing het volgende:

[..]

mn positie net voordat ik begin is goed(als ik in de spiegel naast me kijk) Maar als ik ga tillen gaat mn rug weer bol staan...... Morgen maar weer proberen
Beheers je squats in goede vorm ?

Train iig je heup flexibiliteit, dat helpt vaak. En gewoon met barbell only vorm oefenen.
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:34:01 #122
37248 BertV
Klei indiaan
pi_62742505
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 20:33 schreef Fuzzysham het volgende:

hee Rambo... Afvallen gaat niet samen met spieren opbouwen. Je hoeft niet direct te bulken, maar heb er vrede mee dat je op 15% vet zit oid. Je was toch ecto?
Denk niet aan diëten maar aan een andere levensstijl.
Gewoon volhouden, zodra je stopt ga je terug naar je natuurlijke postuur.
Integreer die eiwit rijke ingrediënten in je voedingspatroon, eet 4-5 keer per dag.

Ontbijten kun je niet thuis doen? Zelf mix ik een paar scheppen havermout door 0.5 liter melk. Dit is wel lastig in een trein omdat die havermout niet oplost.
pi_62750578
Oh is het noodzakelijk met iemand samen te trainen?
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:09:56 #124
37248 BertV
Klei indiaan
pi_62750683
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 14:06 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Oh is het noodzakelijk met iemand samen te trainen?
Je zou met z'n tweeën kunnen gaan om zo te voorkomen dat je 'n keer overslaat, of om meer gewicht "te pakken" en de ander proberen te overtreffen.

In de praktijk heb ik getrained met afhakers die ik haast naar de sportschool moest slepen...
...wel weer een goede training...
pi_62751178
Ik weet niemand om samen mee te gaan
pi_62751564
Dan ga je toch alleen?
Het gaat erom dat je gemotiveerd bent en blijft en voor sommige mensen helpt een trainingsmaatje daarbij.
Al zullen er zich vast wel trainingsmaatjes aan gaan dienen, zodra mensen uit je omgeving door krijgen hoe het komt dat je lijf veranderd
(ben trouwens op dit moment bezig met een schema te maken)
pi_62751642
Mijn vriendje misschien, die traint ook bij USC.. Maar dat is een jongen en meisje lijkt mij beter. En ik heb geen zin om met hem te sporten
pi_62762436
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 16:59 schreef Big_Boss het volgende:
Als ik vooral lichaamsvet wil verbranden, dan zou cardiofitness in combinatie met een goede voeding en rust een oplossing zijn?
Ja klopt.
Maar als je ook nog wat spiermassa wilt behouden of zelfs opbouwen.
Dan is het zeker aan te raden er ook krachttraining bij te gaan doen.
pi_62773798
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 14:09 schreef BertV het volgende:

[..]

In de praktijk heb ik getrained met afhakers die ik haast naar de sportschool moest slepen...
...wel weer een goede training...
erg bekend verhaal, heb er wel twee zo gehad. Had wel een tijdje een russische trainingsmaat die er wel zin in had maar die ging weer terug naar moedertje rusland...
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_62773929
quote:
Op maandag 27 oktober 2008 23:35 schreef zquing het volgende:

[..]

http://stronglifts.com/34-way-to-increase-your-deadlift/

lees maar, staat wel wat in.
en nog n tip, span je achterste aan als je gaat liften, dit voorkomt ook een bolle rug. (geloof dat die tip niet in het bovenstaande stukje staat)
  woensdag 29 oktober 2008 @ 09:59:14 #131
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_62774629
Maandag weer lekker gefitnesst Was al weer 2 weken terug Ik merk wel dat ik aankom door mammoth icm. veel eten
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_62776855
Stronglifts.com...

Mehdi talks the talk, but does he walk the walk? Dude maakt nog minder progressie dan ik man, en dan verkoopt hij zich als personal trainer voor 200 dollar per maand. Hondsbrutaal.

Ik ben wederom opnieuw begonnen met squaten. Nu alleen maar wijde boxsquats, merk dat ik m'n heupen verdomd hard aanpak op deze manier, which is good.
pi_62780360
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:09 schreef no-look het volgende:
Stronglifts.com...

Mehdi talks the talk, but does he walk the walk? Dude maakt nog minder progressie dan ik man, en dan verkoopt hij zich als personal trainer voor 200 dollar per maand. Hondsbrutaal.

Ik ben wederom opnieuw begonnen met squaten. Nu alleen maar wijde boxsquats, merk dat ik m'n heupen verdomd hard aanpak op deze manier, which is good.
nee dat weet ik ook wel, maar er staan zeker wel handige tips is, en daar gaat het om, dat hij talks de talk
pi_62783006
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 11:09 schreef no-look het volgende:
Stronglifts.com...

Jacco Verhaeren heeft geen kans tegen Pieter van den Hoogenband, Gerard Kemkers houdt welgeteld niemand van zijn sporters bij, Egon van Kessel wordt door zijn pupillen uit het wiel gereden op de Galibier en Dick Advocaat hoeven we ook niet meer in een wedstrijd te zien. Coachen is iets anders dan zelf presteren.
pi_62784307
He's back...
pi_62798597
In het kader van sporten ga ik volgende week kijken bij:
yoga/pilates fusion, dance & shape, krachttraining, streetdance, latin aerobics, gogo dance, hardlopen.

en dan ga ik sowieso krachttraining doen en over de rest moet ik nog nadenken Of zou het de krachttraining tegen werken?
  donderdag 30 oktober 2008 @ 00:36:16 #137
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_62800333
Zolang je voldoende rust neemt is het geen probleem.
  donderdag 30 oktober 2008 @ 08:12:00 #138
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_62802175
ik doe al weken geen krachttraining meer omdat ik doordeweeks sport
pi_62809345
leuk artikel gevonden over buikspier / coretraining gevonden op t-nation. Denk dat de meeste daar sowieso wel regelmatig kijken, maar voor diegene die dat niet doen de link: http://www.t-nation.com/f(...)g/death_to_crunching
pi_62853461
Khad voorheen altijd last van mn rug, na deadlift veel minder last
pi_62855060
Beetje jammer, vandaag aan het deadliften. Komt de gym eigenaar zeiken over het lawaai en dat het dreunt (sportschool is gelegen op 1 hoog). Mooie opmerking "of je hem misschien wat rustiger kan neerleggen, of anders minder gewicht pakken" Echt sommige mensen snappen er echt niks van.
  zaterdag 1 november 2008 @ 02:39:00 #142
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_62855304
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 02:03 schreef Semargofni het volgende:
Beetje jammer, vandaag aan het deadliften. Komt de gym eigenaar zeiken over het lawaai en dat het dreunt (sportschool is gelegen op 1 hoog). Mooie opmerking "of je hem misschien wat rustiger kan neerleggen, of anders minder gewicht pakken" Echt sommige mensen snappen er echt niks van.

Zeker zo'n "health" instructeur.
pi_62856861
@Led:

True, maar je moet in ieder geval een staat van dienst hebben. Als coach, of als (voormalig) speler. Mehdi heeft zichzelf als guru op het net gelanceerd en hij komt er nog mee weg ook.
pi_62862376
Gezien zijn staat van dienst is Led zelf wel een guru .
pi_62864602
Nee, bij lange na niet.
  zaterdag 1 november 2008 @ 17:49:58 #146
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_62865062
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 15:41 schreef Rigital het volgende:
Je kunt zowel ontspannen als gespannen meten. Bij de biceps zit daar wel verschil tussen, bijvoorbeeld.
Schema's: ik ben een beetje druk; hoop maandag iets voor je in elkaar gezet te hebben...
duur: 45-60 minuten. Als je langer bezig bent werkt het contraproductief.
Heb je die onzin zelf verzonnen?
ada fare stop stalking me
pi_62867668
vanmiddag was t weer zover... Een knaap die 45 min lang biceps trainde, uiteraard hoef ik niet te vertellen dat onze jongeman met z'n 1,85 zeker geen 80 kg woog. Echt zo vreemd.
  zaterdag 1 november 2008 @ 20:20:19 #148
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_62868323
maar hij kan wel 3 kwartier zijn biceps trainen, das ook knap.
pi_62877712
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 20:20 schreef Fugie het volgende:
maar hij kan wel 3 kwartier zijn biceps trainen, das ook knap.
mja, als je begint met 14 kg dumbel curls en dan 45 minuten later eindigt met 10 kg dumbel curls...
Moest ik er nog bij vertellen dat zijn biceps leken op een vettig bolletje mozerella?
pi_62877896
Ik snap niet dat iedereen zich zo irriteert aan anderen op de sportschool. Als ik dat zou doen dan zou ik net zo goed niet meer kunnen gaan. Wat je bij ons allemaal tegenkomt...
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
pi_62878926
quote:
Op zondag 2 november 2008 11:05 schreef PrincePolly het volgende:
Ik snap niet dat iedereen zich zo irriteert aan anderen op de sportschool. Als ik dat zou doen dan zou ik net zo goed niet meer kunnen gaan. Wat je bij ons allemaal tegenkomt...
ik irriteer me niet. Het verbaast me alleen uitermate.
  zondag 2 november 2008 @ 12:47:04 #152
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_62879688
quote:
mensen kijken is altijd leuk, zeker als ze denken slim te zijn maar in werkelijkheid niet echt hendig bezig zijn
pi_62883464
quote:
Op zondag 2 november 2008 12:47 schreef Fugie het volgende:

[..]

mensen kijken is altijd leuk, zeker als ze denken slim te zijn maar in werkelijkheid niet echt hendig bezig zijn
Ja dat vind ik ook. Ik zie dat meneer de popcorn zich altijd alleen opwindt hierover en zelfs de moeite neemt het op een forum te gooien; zonde van de tijd.

Wij hebben ook zo'n dude die met 1 hand in zijn korte broek staat en met zijn rechterhand een dumbel vasthoudt en een beetje op een neer beweegt. Als hij deze repeterende beweging dan een paar keer heeft gedaan dan gaat hij met 2 handen in zijn korte broek staan en tv kijken. That's it.
Oh ja: 2x per week.
"Ow, en betreffende PP: Iedereen weet toch dat dat een verbitterde piemel is, die alleen maar op anderen kan kankeren? Daarom is hij ook zo leuk. Zonder PP zou het leven maar saai zijn "
pi_62896978
quote:
Op zondag 2 november 2008 15:30 schreef PrincePolly het volgende:

[..]

Ja dat vind ik ook. Ik zie dat meneer de popcorn zich altijd alleen opwindt hierover en zelfs de moeite neemt het op een forum te gooien; zonde van de tijd.

leren lezen maat.
  maandag 3 november 2008 @ 09:44:31 #155
37248 BertV
Klei indiaan
pi_62901233
quote:
Op zondag 2 november 2008 15:30 schreef PrincePolly het volgende:

[..]

Wij hebben ook zo'n dude die met 1 hand in zijn korte broek staat en met zijn rechterhand een dumbel vasthoudt en een beetje op een neer beweegt.
Die zie ik ook. Maar ik zie ook de positieve figuren.

Een man in de vijftig die kwam voor wat cardio. Af en toe bijna verlegen naar het krachtgedeelte kwam en interesse toonde... en nu echt goed vooruitgang maakt als krachtsporter.
  maandag 3 november 2008 @ 11:06:20 #156
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_62902844
quote:
Inderdaad ik let er niet eens op en doe mn ding een uurtje en ben weer weg, mensen kijken mij meer vreemd aan dan andersom maar dat is meer omdat ik wat (voor onze sportschool) onconventionele oefeningen doe.

Wat me dan wel goed doet is dat ik zaterdag mn hang cleans aan het doen ben en er een enorme bodybuilder naar me toe komt en me even verteld dat hij die oefeningen ook ooit probeerde en 2 dagen lang zn nest niet uit kon komen en dat hij wel respect had voor wat ik deed
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
pi_62915019
Vraagje :

Wat train je PRECIES als je een chin-up doet, maar dan met de handen wat dichter bij elkaar en een kwartslag gedraaid? Weet iemand dit?
  maandag 3 november 2008 @ 19:43:01 #158
101852 kokos
mividaloca
pi_62915962
Is het raadzaam om tijdens bank drukken met losse halters de halters een kwartslag te draaien in de opgaande beweging? Ik zie sommigen dit doen maar vraag me af of dit bijdraagt aan het gewenste eindresultaat.
Viva los Vatos Locos
pi_62916393
quote:
Op maandag 3 november 2008 19:06 schreef PrincePolly het volgende:
Vraagje :

Wat train je PRECIES als je een chin-up doet, maar dan met de handen wat dichter bij elkaar en een kwartslag gedraaid? Weet iemand dit?
Exrx copy paste:

Target

* Latissimus Dorsi

Synergists

* Brachialis
* Brachioradialis
* Teres Major
* Deltoid, Posterior
* Rhomboids
* Levator Scapulae
* Trapezius, Lower
* Trapezius, Middle
* Pectoralis Major, Sternal
* Pectoralis Minor

Dynamic Stabilizers

* Biceps Brachii
* Triceps, Long Head
quote:
Op maandag 3 november 2008 19:43 schreef kokos het volgende:
Is het raadzaam om tijdens bank drukken met losse halters de halters een kwartslag te draaien in de opgaande beweging? Ik zie sommigen dit doen maar vraag me af of dit bijdraagt aan het gewenste eindresultaat.
Nee.
pi_62919220
Led, kan ik dit samenvatten als:

- Hoofdzakelijk rug
- Met als bijzaken : de rest van upper-body
pi_62931405
Inderdaad.
En hoe meer je je handen van 'pronated' grip naar 'supinated' grip verandert, hoe groter de rol van je biceps worden bij de chin/pull up.
pi_62973197
tijdje hier niet geweest. Rugproblemen zijn nog niet over. iets zwaarder geworden. Nu 110kg
  woensdag 5 november 2008 @ 16:31:28 #163
153399 hardstyle_babbels
Gekte is geen ziekte...!
pi_62973637
Laatste 2 weken boeken ik weer lekker veel vooruitgang. Nog wel steeds 3 setjes van 15. Binnenkort maar eens overgaan op setjes van 10.
Clap, Kick...
Bassline, melodie...
Vocal, DJ...
The feeling, Hardstyle...! (L)
pi_62975290
Er is zelfs een term voor vrouwen (en mannen) die met te weinig gewicht denken aan "krachtraining" te doen:
PDS (Pink Dumbbell Syndrome)
  woensdag 5 november 2008 @ 20:12:19 #165
97745 Thorical
finding a way
pi_62979876
Ik ga nu mijn 3e maand in qua training. Ik ben dus een beginneling. Maar nu stelt de sportschool voor om een ander trainingsschema te volgen. Ik zat tot nu toe op dinsdag onderlichaam 10, 9, 8. Donderdag bovenlichaam ook 10 enz. en ook op 5 verschillende toestellen. De laatste acht tot tandenbrekens toe qua gewicht.
Maar nu stellen ze voor om het bovenlichaam in stukken te verdelen qua training. Borst, armen, rug, misschien vergeet ik er een.
Maar nu ben ik bang dat mijn benen achter gaan blijven omdat er minstens 3 keer het bovenlichaam getraind wordt op 1 keer m'n benen. Terwijl dit toch de basis is die alles moet dragen.
Is mijn vrees gegrond?
Ik train trouwens bij UFA in Amsterdam.
pi_62980486
Je kan toch iedere dag squats toevoegen?
  woensdag 5 november 2008 @ 21:14:34 #167
97745 Thorical
finding a way
pi_62982003
quote:
Op woensdag 5 november 2008 20:31 schreef zquing het volgende:
Je kan toch iedere dag squats toevoegen?
Natuurlijk kan dat. En dat is ook waar ik het morgen ook over zal hebben.
Mijn benen mijn basis en die hebben onderhoud nodig.
pi_62993949
Elke spiergroep 1x per week willen ze naartoe. Niks mee mis. Je benen blijven echt niet achter.
En 4x per week squatten heb je geen reet aan, wat dacht je van hersteltijd?
pi_63011337
Herstellen doe je wel in je de-load?
pi_63030241
Als je goed hebt getraind is 48uur herstel toch echt nodig. Dus 2x per week benen is meer dan genoeg. Of je spreidt het een beetje uit op spiergroepen binnen je benen.
pi_63050482
Ben inmiddels ook weer begonnen met sporten. Dit is mijn trainingsschema:
Bankdrukken
Squat
Dumble row
Shoulder press
Lunge
Pulldown
Biceps EZ stang
En tussendoor nog buikspieren.
Maandag en woensdag 4 setjes,
Set 1 15her, set 2 12her, set 3 10her, set 4 8her
Vrijdag zwaardere gewichten
Set 1 8her, set 2 6her, set 3 3her, set 4 3her.

Hier begin ik vanaf maandag mee.

Iemand ervaring met Universal Amino 2700?
pi_63059603
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 14:17 schreef Den_Haag het volgende:
Als je goed hebt getraind is 48uur herstel toch echt nodig. Dus 2x per week benen is meer dan genoeg. Of je spreidt het een beetje uit op spiergroepen binnen je benen.
Dit is erg afhankelijk van je volume en intensiteit. Mijn quads zijn het meeste gegroeit toen ik 3x per week squatte.
pi_63070248
train altijd max
pi_63072230
Dat doen de meeste denk ik maar dat kan met zowel een hoog/laag volume als wel intensiteit.
pi_63118648
quote:
Op zondag 9 november 2008 11:25 schreef Den_Haag het volgende:
train altijd max
Leer je training iig te periodiseren voor optimaal resultaat. De boog kan niet altijd gespannen staan
pi_63118795
quote:
Op maandag 10 november 2008 23:46 schreef JeffreyXL het volgende:

[..]

Leer je training iig te periodiseren voor optimaal resultaat. De boog kan niet altijd gespannen staan
Ik train altijd heel weinig tijdens tentamenweken
Dan wil ik eigenlijk wel graag trainen...
pi_63137589
He hallo!

Ben eindelijk weer begonnen, na lang wel trainen, niet trainen, wel trainen, niet trainen.. dus eigenlijk gewoon geen vooruitgang boekend..

Heb nu een doelstelling gezet, dat me moet motiveren om te blijven trainen

Ben 1.88m lang en weeg 76kg. M'n doelstelling is om volgend jaar kerst 90kg te wegen Op DBB een logje geopend (klik).

Vanmiddag de sportschoolhouder gesproken, volgens hem was het in 4/5 maanden te redden Ja ik lachte erom, maar hij was serieus ook nog.. Anyway, mijn doel is 90kg volgend jaar kerst, eerder kan natuurlijk altijd, we zullen zien

Omdat ik nu weleens benieuwd was naar m'n eigen rug (ook in de spiegel moeilijk te zien.. ) en om m'n progressie te kunnen zien, maar even een foto'tje gemaakt.

Hier werken we dus vandaan, 76kg bij 1.88m

Goed, hotlinken mag dus niet van DBB, dus hier ff klikken
Koud
Signature
pi_63138187
quote:
Op maandag 10 november 2008 23:46 schreef JeffreyXL het volgende:

[..]

Lees eens een stukje in de Flex bv, hoeveel pro's er elke training gewoon weer tot de max gaan Ik doe het ook, en het kan best
Signature
pi_63138213
Hoe groot is de kans dat je door trainen eerst dikker lijkt, voordat je dunner/strakker begint te worden? Als je er gewoon bij blijft eten?
pi_63138518
dikker lijken is onzin. Meten=weten.
pi_63139296
Nou toen ik een half jaartje trainde werd ik sowieso zwaarder doordat ik meer at maar dat had waarschijnlijk ook iets met het trainen te maken!
pi_63139649
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 19:35 schreef FritsFluitketel het volgende:
He hallo!

Ben eindelijk weer begonnen, na lang wel trainen, niet trainen, wel trainen, niet trainen.. dus eigenlijk gewoon geen vooruitgang boekend..

Heb nu een doelstelling gezet, dat me moet motiveren om te blijven trainen

Ben 1.88m lang en weeg 76kg. M'n doelstelling is om volgend jaar kerst 90kg te wegen Op DBB een logje geopend (klik).

Vanmiddag de sportschoolhouder gesproken, volgens hem was het in 4/5 maanden te redden Ja ik lachte erom, maar hij was serieus ook nog.. Anyway, mijn doel is 90kg volgend jaar kerst, eerder kan natuurlijk altijd, we zullen zien

Omdat ik nu weleens benieuwd was naar m'n eigen rug (ook in de spiegel moeilijk te zien.. ) en om m'n progressie te kunnen zien, maar even een foto'tje gemaakt.

Hier werken we dus vandaan, 76kg bij 1.88m

Goed, hotlinken mag dus niet van DBB, dus hier ff klikken
Koud
Grappig. Ik begon na trainen, niet trainen, wel trainen etc ook weer 'serieus'. En ik ben 1.89 en begon met 77kg. Inmiddels 3 maanden flink aan het sporten en weeg nu nog maar 72,5kg. Ben wel al flink in kracht vooruit gegaan, maar m'n gewicht gaat alleen maar verder achteruit. Terwijl mijn doel was om richting de 85kg te gaan. Ik eet me vol, maar pak geen shakes ofzo erbij.
pi_63143581
Ok je eet je vol, en wat noem jij vol? En hoeveel kcal zijn dat ongeveer?

Vind ik altijd leuk als mensen dat zeggen en dan eten ze op een dag 3x ofzo.
pi_63143627
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 22:25 schreef Semargofni het volgende:
Ok je eet je vol, en wat noem jij vol? En hoeveel kcal zijn dat ongeveer?

Vind ik altijd leuk als mensen dat zeggen en dan eten ze op een dag 3x ofzo.
Zit rond de 3500kcal op een dag.
pi_63143906
Is toch niet zoveel, zeker niet als je ecto bent. Als je wilt gainen zal je waarschijnlijk zowieso richting de 4000 moeten. Maar ja als je in kracht vooruit gaat is dat ook mooi.
pi_63144002
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 22:35 schreef Semargofni het volgende:
Is toch niet zoveel, zeker niet als je ecto bent. Als je wilt gainen zal je waarschijnlijk zowieso richting de 4000 moeten. Maar ja als je in kracht vooruit gaat is dat ook mooi.
Misschien dat ik dan toch met shakes moet beginnen.
pi_63144590
Shakes heb je niet echt nodig hoor, zeker niet die weightgain shizzle.

Chocomel is ideaal, 1L = 790 kcal en dat is dan halfvolle.
pi_63144754
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 22:57 schreef Semargofni het volgende:
Shakes heb je niet echt nodig hoor, zeker niet die weightgain shizzle.

Chocomel is ideaal, 1L = 790 kcal en dat is dan halfvolle.
Morgen enkele pakken inslaan dan maar.
pi_63145114
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 20:24 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Nou toen ik een half jaartje trainde werd ik sowieso zwaarder doordat ik meer at maar dat had waarschijnlijk ook iets met het trainen te maken!
spier is zwaarder dan vet.
pi_63149385
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 20:24 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Dat komt omdat de schuif dan meer van vet naar spier gegaan is. En spieren hebben een hogere soortelijke massa. Met andere woorden: hetzelfde lijf met meer spiermassa is zwaarder. Trek je niet teveel aan van de weegschaal (is wellicht moeilijker voor vrouwen), maar kijk in de spiegel hoe je lichaam veranderd. Ben je inmiddels (weer) begonnen met krachttraining?
pi_63149607
Ja ik snap dat spieren zwaarder zijn dan vet, maar ik zag er in de spiegel veel meer ogeblazen uit :/ Nee nog niet begonnen, ik twijfel nog over de locatie
pi_63149998
Opgeblazen: apart; geen idee hoe dat kan.
Locatie: in welke plaats wil je gaan trainen? En studeerde jij nou? Dan heb je vaak goedkoop toegang tot sportcentra van je school/universiteit.
pi_63151728
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 22:26 schreef tevebe het volgende:

[..]

Zit rond de 3500kcal op een dag.
ervanuitgaande dat je al meer spieren hebt dan de gemiddelde persoon, en ook nog eens een uur lang hard traint in de gym of ergens anders >3 x per week, is 3500 kcal per dag waarschijnlijk net voldoende om niet af te vallen, laat staan om sterker te worden.
pi_63157120
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 20:35 schreef tevebe het volgende:

[..]

Grappig. Ik begon na trainen, niet trainen, wel trainen etc ook weer 'serieus'. En ik ben 1.89 en begon met 77kg. Inmiddels 3 maanden flink aan het sporten en weeg nu nog maar 72,5kg. Ben wel al flink in kracht vooruit gegaan, maar m'n gewicht gaat alleen maar verder achteruit. Terwijl mijn doel was om richting de 85kg te gaan. Ik eet me vol, maar pak geen shakes ofzo erbij.
Ik zit op 3500kcal per dag en weeg 68kg in de ochtend en kom geen drol aan (neenee, ben geen lichaamsbouwer, ik beoefen andere sport). Dus ik denk dat jij wat meer moet eten :-)
pi_63189021
http://www.t-nation.com/f(...)s_oldschool_training

leuk artikel. Laatst ook een keer na een training gedaan, op het eind 20 reps met 60 kg squat gedaan. Bizar. Je benen weten dat 60 kg peanuts is, en zo voelt het ook, maar op het eind word je toch n partij mal in je poffert
pi_63194626
quote:
Op woensdag 12 november 2008 07:45 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ja ik snap dat spieren zwaarder zijn dan vet, maar ik zag er in de spiegel veel meer ogeblazen uit :/ Nee nog niet begonnen, ik twijfel nog over de locatie
Koop een taille-meter en hou het bij in een boekje
pi_63196009
Misschien zitten hier mensen die me kunnen helpen.

Heb al enkele weken op en af pijn van mijn onderrug. Nu had ik er al een week last van en ben ik op een Lowerbody dag zwaar gaan deadliften. De dag erna deed mijn rug goed zeer. Lopen en liggen doet niet zeer alleen zitten is niet altijd even prettig. Zeker als ik even gezeten heb heb ik moeite om weer helemaal recht overeind te komen. Het begin gaat wel maar het laatste stukje voordat je rechtop staat is erg pijnlijk. Nu werd dit na wat rust wel wat minder maar nu ben ik gisteren weer voorzichtig begonnen met squatten en ja hoor vandaag (voelde het gisteren ook al) is het weer helemaal terug. Word er een beetje radeloos van want het begint te lijken op een serieuse blessure iets wat ik nog niet eerder heb gehad. Iemand een idee wat ik kan doen en wat het eventueel zou kunnen zijn?
pi_63197031
quote:
Op donderdag 13 november 2008 17:29 schreef JeffreyXL het volgende:
Misschien zitten hier mensen die me kunnen helpen.

Heb al enkele weken op en af pijn van mijn onderrug. Nu had ik er al een week last van en ben ik op een Lowerbody dag zwaar gaan deadliften. De dag erna deed mijn rug goed zeer. Lopen en liggen doet niet zeer alleen zitten is niet altijd even prettig. Zeker als ik even gezeten heb heb ik moeite om weer helemaal recht overeind te komen. Het begin gaat wel maar het laatste stukje voordat je rechtop staat is erg pijnlijk. Nu werd dit na wat rust wel wat minder maar nu ben ik gisteren weer voorzichtig begonnen met squatten en ja hoor vandaag (voelde het gisteren ook al) is het weer helemaal terug. Word er een beetje radeloos van want het begint te lijken op een serieuse blessure iets wat ik nog niet eerder heb gehad. Iemand een idee wat ik kan doen en wat het eventueel zou kunnen zijn?
First of all; ga naar een goede fysio. Die kan je een stuk beter helpen dan iemand hier op t forum mbt blessures.

Misschien is het een wervel die niet lekker zit met een andere wervel, misschien zit een spiertje niet lekker - misschien heb je wat verrekt. Kan allemaal, en de fysio weet hoogstwaarschijnlijk welke. Zolang je er nog fatsoenlijk last van hebt rustig mee omspringen.
  vrijdag 14 november 2008 @ 09:36:45 #199
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_63213040
ik zou sowieso nooit een liften als mijn rug niet goed voelt. Maar idd een fysio lijkt me het beste, of een tijdje volledige rust voor je onderrug.
pi_63214473
Tijdje hier niet gepost, tijdje ook niet gesport.

De knieblessure is verleden tijd, gelukkig maar. Dankzij een goede sportfysio in Houten.
Ben zeer druk geweest met de studie, dus nu al 9 weken niet in de gym geweest. Mogen jullie raden hoeveel kg ik verloren ben sindsdien
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')