quote:Deflation – A fall in the general price of goods and services. This problem, seen during the Great Depression, hurts economic growth as consumers wait for prices to fall. By contrast, "disinflation" is a benign reduction in the inflation rate.
Inflation – A rise in the general price of goods and services. When out of control, it constrains saving and investment in the economy. The rate of inflation is most often measured by changes in the Labor Department's consumer price index.
Recession – A sharp contraction in economic activity and employment. A common but informal measure is two consecutive quarters with a decline of national output. A recession is officially declared by a committee of the National Bureau of Economic Research in Boston – this occurs after the fact when final data have arrived and been analyzed.
Stagflation – A combination of stagnation (manifested as significant unemployment and slow or negative economic growth) and entrenched inflation – a phenomenon that characterized the 1970s in America.
Zwakt meestal toch wel wat af naar het einde van de dag?quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:55 schreef PietjePuk007 het volgende:
AEX op 368 momenteel, -4.2%. We hebben al -5% gestaan.
tvpquote:
Het hele interview met Kalff:quote:Oud-ABN topman Kalff: zeer dreigende situatie
Voormalig bestuursvoorzitter Jan Kalff van ABN Amro is somber over de huidige situatie op de financiële markten.
Bijzonder bezorgd
Top-bankier Jan Kalff is bijzonder bezorgd over de huidige situatie op de financiële markten. In een interview met RTL Z spreekt de oud ABN Amro-topman van een zeer dreigende situatie. Het einde is volgens Kalff nog lang niet in zicht.
f5'tquote:Op dinsdag 16 september 2008 15:59 schreef Llotyhy het volgende:
Het is niet eens nodig om tvp's te plaatsen in deze topics, veel te spannend om de pagina te sluiten...
Of op dezequote:Op dinsdag 16 september 2008 15:59 schreef Llotyhy het volgende:
Het is niet eens nodig om tvp's te plaatsen in deze topics, veel te spannend om de pagina te sluiten...
Een seisometer is er niets bij..quote:Op dinsdag 16 september 2008 16:04 schreef Semisane het volgende:
Hoe staat de Dollar nu trouwens? Ik kan me niet voorstellen dat die deze klappen schadeloos doorstaat.
Of proberen ze aan alle kanten de Dollar recht overeind te houden?
LOL!quote:
Scroll eens een stukkie omhoog.quote:Op dinsdag 16 september 2008 16:04 schreef Semisane het volgende:
Hoe staat de Dollar nu trouwens? Ik kan me niet voorstellen dat die deze klappen schadeloos doorstaat.
Of proberen ze aan alle kanten de Dollar recht overeind te houden?
Ohw ja...die had ik even gemistquote:Op dinsdag 16 september 2008 16:06 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Scroll eens een stukkie omhoog.
Van 10 km hoogte kan een doos papier dodelijk zijnquote:Op dinsdag 16 september 2008 16:08 schreef pberends het volgende:
Iran bereidt zich voor op aanval VS
Kan er ook nog wel bij, whahaahaha...
gaat Amerika met dozen dollars Iran bombarderen?
Ik las het andersom, dat Iran zich aan het voorbereiden is om de VS aan te vallen...quote:Op dinsdag 16 september 2008 16:08 schreef pberends het volgende:
Iran bereidt zich voor op aanval VS
Kan er ook nog wel bij, whahaahaha...
gaat Amerika met dozen dollars Iran bombarderen?
Ja ik zit ook nog lang niet aan de koopkant hoorquote:Op dinsdag 16 september 2008 15:47 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Het is toch echt nog te vroeg om in te stappen: zoals je zelf aan aangeeft zijn de niet-financials te duur en de financials weet je niet wat overblijft. Want daar gaan er nog een paar omvallen. Ik denk dat je met ING morgen wel een goede koop kunt hebben als je over een paar jaar uit wilt stappen.
Het is onmogelijk om de bodem te voorspellen, maar dat hoeft ook niet.quote:Aan de andere kant: ik geloof niet dat de financials de bodem al te pakken hebben.
iets met aandeelhouders die er geen vertrouwen meer in hebben en bang zijn dat hun pakketje geld van 10 euro nog maar 1 euro waard is mochten ze het verkopen.. en dus eieren voor hun geld kiezenquote:Op dinsdag 16 september 2008 16:14 schreef Oksel het volgende:
Kan iemand in 3 zinnen in begrijpbaar Nederlands uitleggen wat er op dit moment speelt?
Lehmann/Merril Lynchquote:Op dinsdag 16 september 2008 16:14 schreef Oksel het volgende:
Kan iemand in 3 zinnen in begrijpbaar Nederlands uitleggen wat er op dit moment speelt?
Was het maar van 10 naar 1 euro...quote:Op dinsdag 16 september 2008 16:16 schreef Netstorm het volgende:
[..]
iets met aandeelhouders die er geen vertrouwen meer in hebben en bang zijn dat hun pakketje geld van 10 euro nog maar 1 euro waard is mochten ze het verkopen.. en dus eieren voor hun geld kiezen
Amerikanen vreten teveel en maken te weinig, om dat op gang te houden is geld veel te goedkoop gemaakt, omdat te doen waren hele ingewikkelde constructies nodig waar snelle jongens enorme korte termijnwinsten konden halen, bij het (onvermijdelijke) inzakken van de huizenmarkt in de VS is een peiler onder die zeepbel weggetrapt en daarom zakt nu langzaam maar zeker de hele teringbende in. Tel daar bij op dat de VS door hun overconsumptie heel veel macht kwijt is geraakt aan m.n. Azie, maar wat nog niet terug te zien is in de cijfers, maakt dat het allemaal heel interessant is om te volgen.quote:Op dinsdag 16 september 2008 16:14 schreef Oksel het volgende:
Uit de duim. Daarom is de boel ook zo gammel.quote:Op dinsdag 16 september 2008 16:18 schreef Dr.Daggla het volgende:
Beetje een n00bvraag, maar waar de fuck haalt de FED die 50 miljard vandaan??
quote:Op dinsdag 16 september 2008 16:18 schreef Dr.Daggla het volgende:
Beetje een n00bvraag, maar waar de fuck haalt de FED die 50 miljard vandaan??
Die dollars drukken ze gewoon bij, denk ik.quote:Op dinsdag 16 september 2008 16:21 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Uit de duim. Daarom is de boel ook zo gammel.
In dat geval zou de dollar nu niets meer waard zijn geweest.quote:Op dinsdag 16 september 2008 16:23 schreef agter het volgende:
[..]
Die dollars drukken ze gewoon bij, denk ik.
Die is toch ook minder waard geworden?quote:Op dinsdag 16 september 2008 16:25 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
In dat geval zou de dollar nu niets meer waard zijn geweest.
quote:
Net niet, was close.quote:Op dinsdag 16 september 2008 16:30 schreef ItaloDancer het volgende:
Dow groen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |