abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61177519
Het gedonder houdt maar niet op. Terwijl u en ik jaar in jaar uit in koopkracht achterblijven, verdient een nieuwe groep aristocraten elk jaar weer veel meer....Mag u het stellen met hooguit 3% per jaar erbij, deze graaiers nemen niet zelden genoegen met het tienvoudige. En dat terwijl hun basissalaris enorm te noemen is....

En ja, de kwestie is al zo lang in het nieuws. Maar de heren zijn niet van plan om hun leven te beteren. Sterker nog, het wordt ieder jaar weer erger....

Als door een wesp gestoken reageerden oa Ad Scheepbouwer van KPN en Boersma van Essent. Die eerste maakt het wel erg bont. Zijn personeel stond jaren op nul % en een gedeelte van zijn personeel mocht alleen blijven als ze een soberder contract tekenden.......Het salaris van Scheepbouwer bleef echter niet stilstaan, integendeel, zijn salaris klapt(e) elk jaar met tientallen % omhoog. Alsof het niets is. Desondanks voelt Adje zich "een beetje gediscrimineerd"door de ophef van de laatste tijd over die topbeloningen. Het moet echt niet gekker worden.

De verschillen worden steeds groter. Hoelang pikt u dat nog?

Dit plaatje zegt WERKELIJK alles over de ontwikkelingen van topsalarissen in relatie tot de ontwikkeling van het modale salaris:

[img]url=http://i31.tinypic.com/33f5ann.png[/img]
Plaatje: volkskrant.

De ophef over de ontwikkelingen van de topsalarissen is daarom niet bepaalt uit de lucht gegrepen.

Het boek "Het grote Graaien"van Xander van Uffelen is uit. En hoe getergd die topmanagers ze reageren. Geen wonder , er is gene enkel verband meer tussen prestatie en beloning. Het is gewoon niet meer uit te leggen....

Ondanks dat steeds vaker AvA laat horen, komen excessen nog steeds vaker er steeds erger voor. De laatste keer die pipo van Fortis met 73% erbij en als of dat het niets is, kreeg meneer ook zijn maximale bonus dubbel uitgekeerd

En gelukkig worden ze nu door het kabinet bij hun ballen gevat. Althans de werkgevers die die zich schuldig maken aan het exorbitant verrijken van topmanagers....
[..]

[..]

Een ZEER goed zaak is dit Vooral ook het bevriezen van de aandelenpakketten. Want het is natuurlijk een gotspe ten top hoe Rijkman Groenink wegkwam met al die miljoenen voor een dubieuze overname.....

Verder mogen ze gerust op de publieke schandpaal worden genageld. Het gedonder moet maar eens afgelopen zijn. Genoeg is genoeg. Tijd voor het fatsoen op de werkvloer.

Vervolg van:

Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!!
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #2
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #3
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #4
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #5
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #6
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #7
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #8
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #9
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #10
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #11
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #12
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #13
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #14
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #15
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #16
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #17
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #18
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #19
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #20
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #21
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #22
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #23
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #24
Industriekapiteinen worden wéér (onterecht) beloond, #25
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #26

Naar aanleiding van het bericht dat Numico topman totaal zo'n 80 miljoen opstrijkt is er opnieuw maatschappelijk ophef ontstaan, over exorbitante beloningen van topbestuurders..

Uit een RTL enquête die daarna is uitgevoerd blijkt dat 91% van de bevolking vindt dat de regering nu moet gaan ingrijpen........

De volgende maatregelen kunnen bijvoorbeeld worden genomen:

1 OR meer macht geven

De OR een vetorecht geven of inspraak geven rond het toekennen van beloningen aan de top. Tot nu toe lijkt mij de meest reële optie. Maar of het gaat werken is de vraag. OR zal schaamteloos door de top onder druk worden gezet.

2 Of radicaler herdefiniëren van de machtsstructuren binnen een bedrijf

Onderdelen als RvB, RvC, aandeelhouders, OR etc andere bevoegdheden toekennen. Wettelijk te regelen. Wellicht RvB en RvC een onsje minder macht; OR wellicht een onsje meer misschien?

3 Wettelijke bandbreedte

Wettelijk bandbreedte waarin afgesproken wordt dat het hoogste salaris maximaal X * het laagste mag zijn. Dit per branche en mede afhankelijk van grootte van het bedrijf.

Zou het meest eerlijke zijn naar mijn idee. Dan behandel je grote concerns terecht anders dan kleine bedrijven. Nadeel: zeer lastig uit te voeren. Veel bureaucratie en onduidelijkheid. Bovendien kan het makkelijk worden omzeild, door het bedrijf anders te structureren e.d. Extra regels schaadt de concurrentiepositie weer.

4 Invoering van een (variabele) kleptocratentax.

Bijvoorbeeld boven de 2 miljoen verdienen is 100% belasting betalen. Evt zou je de grens kunnen differentiëren naar bedrijfsgrootte. Een praktische maatregel, maar makkelijk te omzeilen misschien? Schaad het de concurrentiepositie niet te veel?

5 Het maatschappelijk debat op scherp houden.

Ik begin de laatste tijd wel iets meer de indruk te krijgen dat sommige topbestuurders best gevoelig zijn voor de kritieken. Boersma van Essent stortte recentelijk om die reden zijn bonus van 1 miljoen terug. Gisteren kondigde Van Groenenwegen van PcM aan ook de bonus niet aan te nemen. Maar bij de laatste kunnen andere overweging ook een rol hebben gespeeld..

6 Publieke Schandpaal

Als het maatschappelijke debat niets oplevert, zou dit dan een optie zijn?
[..]

Artikel uit volkskrant
[..]

Dit schijnt iets meer genuanceerd te zijn dan wat ik voorstel. Nou ja, oordeel zelf maar.

Hoe denkt u daarover?
pi_61177661
Zeg EchtGaaf, heb je al het grote graaien gelezen?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_61177763
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 22:01 schreef EchtGaaf het volgende:

Hoe vrij je het bedrijfsleven wilt houden. Nou ik zeg tot daar waar de maatschappij een beetje fatsoenlijk blijft.
Onwerkbare norm.

Ik ben ook razend benieuwd hoe jij wenst aan te tonen dat de maatschappij niet meer fatsoenlijk is als topmanagers 2 ton of meer verdienen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_61177789
Wat boeit het nou ene reet hoeveel een ander verdient? Zolang je zelf maar voldoende hebt en ermee kunt rondkomen. Als je meteen vergelijkingen gaat trekken met: die mensen krijgen het geld wat anderen toekomt en dan een Albert Heyn verhaal aanpapt, dan vertel je ook maar een half verhaal. Misschien is het voor een bedrijf immers wel nodig om met minder mensen te werken. Dat is een strategie.

Daarnaast kun je je ook afvragen wat er gebeurd als we geen topmensen meer aan kunnen trekken, omdat het in het buitenland beter betaald en wij hier in Nederland zo bekrompen naar anderen moeten kijken. Eten we dan straks weer bloembollen van armoede?

Kijk, bij overheidssintstellingen vind ik het een heel ander verhaal. Als er te weinig geld is voor zorg, maar een topman verdient meer dan Balkenende, dan zou daar iets aan moeten gebeuren. Had je maar niet voor dat vak moeten kiezen. Als het nodig is om tijdelijk iemand heel duur te betalen en niemand anders wil het werk voor minder doen (en kan het voor minder doen), dan sta je met de rug tegen de muur en moet je wel.

Maar dat ongenuanceerde gelul, dat schiet echt niet op. Zo'n bedrijf kan failliet, heeft een bestaansrecht en wat ze in het bestuur besluiten over het salaris... zolang er nog winst is is er geld over. Er zijn ook bedrijven die een winstuitkering voor alle werknemers geven. Als je zoiets wilt, zul je zoiets moeten zoeken.
pi_61177924
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 21:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Weet jij wat er mee wordt bedoeld?
Uitspraak van G.W. Bush in de richting van landen als Iran, Pakistan die terroristen schuilhouden. Ik heb geen hoge pet van managers, maar woordne als "as van het kwaad " gaat wel erg ver, nietwaar?

En daarom vond ik het niet prettig dat je het mij in de mond wilde leggen.
quote:
Jij geeft CEO's zo'n beetje overal de schuld van...
Je zal moeten toegeven dat ze nogal veel invloed -lees macht - hebben. Ietwat teveel als je het mij vraagt. Het maakt het tot heersers, waar alle ruimte is voor extreme privileges. Maar dat kan in een systeem dat wij hebben bedacht. Ik zeg: de machtsverhoudingen mogen eens best tegen het voetlicht worden gehouden..... EEa behoeft aanpassingen wmb.

De politiek zou zich daar eens in moeten verdiepen.

Vind jij het een goede uitkomst als er straks bijvoorbeeld te weinig bloed(plasma) wordt gegeven, omdat een paar CEO's bij een toch niet echt ingewikkelde organisatie als Sanquin gezamelijk toucheren ??

Eerlijk?

Noem jij dat verantwoord? En zeg eens, het is niet nieuw hoor dat Sanquin onder vuur ligt. Een paar jaar terug liepen donoren ook massaal weg, toen bleek dat CEO een megasalaris naar huis nam.

Vraagje: is er voor jouw gevoel in geen enkel geval sprake van "graaien"?
pi_61177962
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 22:06 schreef Klopkoek het volgende:
Zeg EchtGaaf, heb je al het grote graaien gelezen?
Nee, nog niet....Nog geen tijd gehad. Maar het wordt echt tijd dat ik het boek eens ga bestellen. Het is voor mij verplichte kost tenslotte.
pi_61178096
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 22:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Onwerkbare norm.

Ik ben ook razend benieuwd hoe jij wenst aan te tonen dat de maatschappij niet meer fatsoenlijk is als topmanagers 2 ton of meer verdienen...
Moet ik bijvoorbeeld aantonen, dat de donoren massaal weghollen bij Sanquin? Moet ik aantonen dat het IQ van de top aldaar niet bijster hoog is, als zij niet weten waardoor het komt. Want dat stellen ze hoor.

Moet ik aantonen, waarom zorgverleners, met de handen aan het bed (ja die!' ), het niet langer meer pikken ? Ze gingen de straat op. Ze willen ook een redelijk salaris voor hard werken. Maar krijgen het niet, maar de CEO verzuipt in het geld....
pi_61178158
Is dit zo'n beetje het niveau van het topic?
pi_61178357
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 22:13 schreef EchtGaaf het volgende:

Uitspraak van G.W. Bush in de richting van landen als Iran, Pakistan die terroristen schuilhouden. Ik heb geen hoge pet van managers, maar woordne als "as van het kwaad " gaat wel erg ver, nietwaar?

En daarom vond ik het niet prettig dat je het mij in de mond wilde leggen.
Het is jou dus kennelijk nooit duidelijk geweest wat met as van het kwaad werd bedoeld: het centrum van het kwaad (axis of evil)... Beter nog: de wortel van het kwaad.

De link met terrorisme is dus absoluut niet gegeven.
quote:
Je zal moeten toegeven dat ze nogal veel invloed -lees macht - hebben.
Ben je mal. CEO's staan hoog in de voedselketen, maar zeker niet aan de top.
quote:
Vind jij het een goede uitkomst als er straks bijvoorbeeld te weinig bloed(plasma) wordt gegeven, omdat een paar CEO's bij een toch niet echt ingewikkelde organisatie als Sanquin gezamelijk toucheren ??
Om te beginnen is het nog de vraag of dat de reden was dat sommigen geen bloed meer gaven. Maar zelfs als dat zo is: dan lijkt mij dat niet iets wat je die managers moet verwijten, maar de mensen die om zo'n idiote reden geen bloed meer willen geven.
quote:
Vraagje: is er voor jouw gevoel in geen enkel geval sprake van "graaien"?
Ik vind het een stupide term waar de jaloezie vanaf druipt... Bovenal vind ik het niet interessant. Het is iets tussen aandeelhouders en CEO. Het enige wat mij interesseert is de vraag of de aandeelhouders de tools hebben om invloed op het salaris uit te oefenen. Als dat zo is, dan is het goed.
pi_61178669
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 22:17 schreef EchtGaaf het volgende:

Moet ik bijvoorbeeld aantonen, dat de donoren massaal weghollen bij Sanquin?
Niet relevant. Er waren met de Brent Spar mensen die niet meer bij Shell gingen tanken. Niet omdat Shell de verkeerde beslissing had genomen, maar omdat die mensen door berichten in de media het idee hadden gekregen dat Shell een verkeerde beslissing had genomen.

Het is aan de mensen bij Sanquin om te bezien of ze wel of geen rekening mee moeten houden.

Maar ik vind die donoren een stel sukkels. Je geeft bloed om patiënten te helpen. Die zijn uiteindelijk de klos. Het is dus een stupide actie.
quote:
Moet ik aantonen dat het IQ van de top aldaar niet bijster hoog is, als zij niet weten waardoor het komt. Want dat stellen ze hoor.
Joh, standaard woordvoerder... Trek daar ajb geen conclusies uit...
quote:
Moet ik aantonen, waarom zorgverleners, met de handen aan het bed (ja die!' ), het niet langer meer pikken ? Ze gingen de straat op. Ze willen ook een redelijk salaris voor hard werken. Maar krijgen het niet, maar de CEO verzuipt in het geld....
Zoals eerder gezegd, al ziet die CEO af van zijn salaris, dan krijgen ze er nog steeds geen drol bij. Overigens zitten die handjes aan het bed boven het EU gemiddelde vwb salaris, ondanks het feit dat de overheid de geldkraan steeds dichter draait. Het is maar dat je het weet.
  † In Memoriam † woensdag 27 augustus 2008 @ 22:49:27 #11
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61179328
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 22:19 schreef Integrity het volgende:
Is dit zo'n beetje het niveau van het topic?
Welnee, wacht maar tot Joling & Gordon weer voorbij komen.
Carpe Libertatem
pi_61189347
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 22:49 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Welnee, wacht maar tot Joling & Gordon weer voorbij komen.
Of als jij weer gaat reageren
pi_61189947
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 20:02 schreef DS4 het volgende:

Soms denk ik... ik moet die gozer eens een dagje uitnodigen, dan kan hij zien wat je met veel geld allemaal kan. Niet dat ik het over de balk gooi overigens...
Waar moet ik heen?
quote:
Nee, het gedonder zit bij de halfslachtige manier.
Leg eens uit?
quote:
Als niemand nieuw koopt heeft dat bij mijn beste weten gevolgen voor de tweedehandse markt...
Dat klopt. En dat lukt ook met de verschillen, zoals die pakweg tien jaar bestonden. Maar zou jij vinden als de verschillen die er thans zijn , gewoon groot genoeg zijn? Kunnen we het daar wel over eens worden?
quote:
Nederland is geen leuk vakantieland. Zeker niet voor wat langere tijd.
Je bent een beetje verwend. Of niet? Het is leuk, als je het maar ziet....
quote:
En ik heb graag die Porsche onder mijn reet. Hoef jij niet leuk te vinden, ik vind het wel leuk.
Vind ik ook leuk. Scheuren in een S500 ook. Maar nodig is het niet. Zo'n Fiatje 500, die pas uit is, is net zo geil
quote:
Daarnaast wens ik niet hutjemutjevinexdoorzon te wonen.
Ik ook niet. Maar realiseer je dat het wle een lot is voor het gros. Alleen als je manager bent kan je dat ontvluchten...Zie je wel: klassemaatschappij.
quote:
Onzin. Er zijn mensen die met geld om kunnen gaan en mensen die dat niet kunnen. Het salaris verandert er niets aan, behalve de bedragen.
Het komt in alle lagen voor. Toch zie het het heel vaak dat je bij groot verdieners dat ze geen maat voor geld hebben. Ze denken dat het niet opkan.
quote:
Waarom sloeg jij de vraag over die ik had gesteld en begon je over niet relevante zaken?
Discrepantie tussen wat jij en ik relevant vinden mbt deze discussie, misschien?
quote:
Misschien dat ik nog eens mijzelf niet kan bedwingen en het je laat zien.
Ik proef je trots op datgene wat je bereikt heeft en wat je doet. En etaleert dat met graagte, constateer ik. Het zal deels ook te maken hebben met je afkomst. (Italiaan bloed, trotse hoogopgeleide moeder?)
quote:
Vooralsnog kan ik je mededelen: daar kun je hele leuke dingen mee doen.
Dat heb ik ook niet ontkent. Ik gun het niet alleen die paar geluksvogels...Het is een zeer egoïstisch systeem. Dat heeft schaduwkanten.
quote:
Leg dat nou eens uit. Van links tot rechts is het "wij grijpen niet in" en dat is de schuld van rechts? Zetten die een pistool tegen het hoofd van de linksen?
De VVD is in het spectrum wel de partij die het minst bereid is om iets ertegen te doen. Ze reageren wel huichelachtig op de onwenselijkheid van exorbitante topsalarissen, maar zijn het minst bereid om er iets tegen te doen.

En rechs/links is best vaag. De PVV neemt sterk stelling tegen de topsalarissen....De partij is echt zo verkeert nog niet.
quote:
Ik ga niet proberen om belachelijker te doen. Sorry.
Dus je geef toe dat je belachelijk deed?
quote:
Nee, geen medelijden. Maar van mij mag iedereen proberen om net zo rijk te worden als ik, of misschien nog wel rijker!
[..]
En dat kan alleen maar als iedereen gelijke kansen zou hebben. Dat is praktisch nooit het geval.
quote:
Meestal tweede baan, partime...
Meestal, maar er zijn ook mensen gewoon kostwinner en die van het minimale beloning rond moeten komen.
quote:
Maar goed, die kunnen er dus van rondkomen. Prima toch?
Tis maar wat je noemt..
quote:
Wat valt er niet te begrijpen?
Dat was och wel duidelijk, hoop ik?
quote:
Ik gun iedereen een hoog salaris.
Ik ook, zolang de verhoudingen maar kloppen. En dat er iets van verband is tussen verdien en presteren. Dat raakt steeds verder zoek.
quote:
De pers is er vooral om blaadjes te verkopen. Niet naïef doen.
Zo kan je alles tot nul reduceren.
quote:
Heb jij mij horen pleiten voor levenslang?
Zei ik dat dan? Ik stel alleen dat Nederland wat dat betreft nog inhumaner omspring dan sommigen andere landen met de doodstraf doen.
quote:
Ik zie ze wel eens aan het werk. Echt, het is geweldig dat ze het doen, maar het is geen moeilijk werk. Gechargeerd is het hetzelfde als zorgen voor een baby, alleen is die minder zwaar en een stuk jonger. Gaan we nu net doen alsof mensen daar niet van nature de skills voor hebben gekregen?
Ik vind dat toch een onderschatting.....Jij verwijt mij dat ik het werk van managers onderschat, ik denk dat jij iets hier onderschat. Precies de reden dat managers dat werk zwaar tekort doen. En het broep gewoon kapot maken. Te laatdunken uitlatne over dit soort mensen.

Dat zie je ook bij dat Sanquin. De donoren krijgen 0,0 voor hun donaties, zelf een reiskosten vergoeding kan er niet meer vanaf....
quote:
Hoezo kan ik het niet weten? Hoe duidelijk kan iemand zijn geweest?
Jij denk met dat beetje info dat je hier kreeg met zulke verregaande conclusies kan afsluiten? Hmmm, dat is nou precies wat ik managers nou zo verwijt: ONZORGVULDIGHEID. Het gedrag van de korte klap. Onder het mom van: beter een slecht besluit dan helemaal geen besluit. !
quote:
Als we zeggen: zorgveleners niets erbij en salaris bestuurder halveren of zorgverleners 10% erbij en salaris bestuurder verdubbelen... Wat denk je dat ze kiezen?
[..]
Een realistische optie hoor!
pi_61196807
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 12:50 schreef EchtGaaf het volgende:

Waar moet ik heen?
Dagje jezelf in luxe wentelen klinkt toch heel aanlokkelijk, nietwaar?
quote:
Leg eens uit?
De politiek durft niet te kiezen. Zoals iemand vandaag op BNR zei: "onder het mom van marktwerking heeft men ineens iedereen in het ziekenfonds gestopt".

Als de overheid de regie wil voeren (hetgeen mijn voorkeur niet heeft, maar waar ik de redenering wel van begrijp): prima. Maar dan ook volledig de regie voeren.

Als de overheid het aan de markt over wil laten (hetgeen mijn voorkeur heeft, mits waarborgen voor de lagere inkomens): super. Maar dan ook de markt het laten opknappen en je er alleen mee bemoeien als het niet anders kan.

Het halfslachtige leidt tot problemen. Alsof je een leeuw met een egel wil kruisen. Lukt niet, kan niet, gaat nooit goed.
quote:
Dat klopt. En dat lukt ook met de verschillen, zoals die pakweg tien jaar bestonden. Maar zou jij vinden als de verschillen die er thans zijn , gewoon groot genoeg zijn? Kunnen we het daar wel over eens worden?
Ja, jij blijft volhouden dat de verschillen groter worden. In zijn algemeenheid is dat niet juist.

Ik vindt het an sich niet zo interessant hoe groot de verschillen zijn. Ik vind het belangrijker dat iedereen een fatsoenlijk bestaansminimum heeft.
quote:
Je bent een beetje verwend. Of niet? Het is leuk, als je het maar ziet....
Ik vind waar ik woon een van de mooiste stukken van Nederland. Het is downhill vanaf waar ik woon. Dus vakantie in NL is voor mij hetzelfde als kamperen gaan. Genoegen nemen met minder luxe, minder rust, enz. enz. voor meer geld. Dat vind ik zinloos. Het weer is hier ook al niet zo best. Goed eten is lastig te krijgen (ik kan dat aardig in mijn woonomgeving voor elkaar krijgen omdat ik A weet waar ik moet zijn en B vlak bij België zit). De Eiffel in Duitsland vind ik wel prachtig. Het hoeft dus niet per sé ver te zijn, maar liever geen Nederland.
quote:
Vind ik ook leuk. Scheuren in een S500 ook. Maar nodig is het niet. Zo'n Fiatje 500, die pas uit is, is net zo geil
Er zit een enorme ontwerpfout in die Fiat 500, die het eerste model niet had...
quote:
Ik ook niet. Maar realiseer je dat het wle een lot is voor het gros. Alleen als je manager bent kan je dat ontvluchten...Zie je wel: klassemaatschappij.
Alleen als je manager bent? Ook een goede loodgieter kan prachtig wonen. Daar heb jij dan weer problemen mee, maar goed...
quote:
Het komt in alle lagen voor. Toch zie het het heel vaak dat je bij groot verdieners dat ze geen maat voor geld hebben. Ze denken dat het niet opkan.
Alleen nouveau riche heeft daar last van en dan vooral de kinderen. Maar goed, dat krijg je als je gebrek aan innerlijke beschaving koppelt aan veel geld. Dat gaat vrijwel altijd fout. Het zou bijna een pleidooi zijn voor een kastenmaatschappij, maar ik gun echt iedereen om net zo rijk te worden als ik en rijker ook nog. Maar ik zie het vaak met hoofdschudden aan...
quote:
Discrepantie tussen wat jij en ik relevant vinden mbt deze discussie, misschien?
Ik denk eerder dat er een zenuw bloot lag.
quote:
Ik proef je trots op datgene wat je bereikt heeft en wat je doet. En etaleert dat met graagte, constateer ik. Het zal deels ook te maken hebben met je afkomst. (Italiaan bloed, trotse hoogopgeleide moeder?)
Ik kokketeer zeker niet met mijn bezittingen. Integendeel. Maar ik ben inderdaad wel trots op echte prestaties. Dat mag toch ook? Ik wil ook dat mijn werknemers trots zijn op hun prestaties. Ik stimuleer dat alleen maar.
quote:
Dat heb ik ook niet ontkent. Ik gun het niet alleen die paar geluksvogels...Het is een zeer egoïstisch systeem. Dat heeft schaduwkanten.
Jij met je "geluk". Verreweg de meeste mensen die veel geld hebben verdiend hebben dat verdiend door een combinatie van talent en inzet. Niemand struikelt over 10 mio.
quote:
De VVD is in het spectrum wel de partij die het minst bereid is om iets ertegen te doen.
Niet bereid is niet bereid. Je kan niet meer niet bereid zijn...
quote:
En rechs/links is best vaag. De PVV neemt sterk stelling tegen de topsalarissen....De partij is echt zo verkeert nog niet.
De PVV is populistisch. Die roepen wat het volk wil horen. Niet om werkelijk actie te ondernemen, maar om zoveel mogelijk zetels te halen. Enig idealisme is ver te zoeken in die partij. Een gedrocht.
quote:
Dus je geef toe dat je belachelijk deed?
Nee en dat stond er ook niet.
quote:
En dat kan alleen maar als iedereen gelijke kansen zou hebben. Dat is praktisch nooit het geval.
Gelijke kansen bestaan niet. Iedereen heeft een combinatie van mogelijkheden en talenten. Die is bij iedereen anders.
quote:
Meestal, maar er zijn ook mensen gewoon kostwinner en die van het minimale beloning rond moeten komen.
Minimumloon in NL is vrij hoog (en het is volgens mij gewoon CAO, dus hoger dan minimumloon). Dus minimale beloning... Kom op!
quote:
Tis maar wat je noemt..
Alles meer dan rondkomen is luxe. Wat jij de managers verwijt (meer luxe willen) vind jij voor deze groep noodzakelijk.

Verschil moet er zijn EG. Verschillen zijn niet alleen maar slecht.
quote:
Dat was och wel duidelijk, hoop ik?
Als het duidelijk is stel ik de vraag niet.
quote:
Ik ook, zolang de verhoudingen maar kloppen. En dat er iets van verband is tussen verdien en presteren. Dat raakt steeds verder zoek.
Dat laatste heb jij nog nooit aangetoond. Nog geen begin van bewijs.
quote:
Zo kan je alles tot nul reduceren.
Journalisten zijn een noodzakelijk kwaad. Af en toe handig om te gebruiken... maar dan zijn ze ineens weer wekenlang op vakantie (maar dat is even een persoonlijke frustratie van zoëven).
quote:
Zei ik dat dan? Ik stel alleen dat Nederland wat dat betreft nog inhumaner omspring dan sommigen andere landen met de doodstraf doen.
Daar is recent een beweging voor opgestart. Steun ik van harte.
quote:
Ik vind dat toch een onderschatting...
Vertel jij het dan maar als je het zo goed weet... Ik zie wat ik zie. Het is geen leuk werk in de zin van leuke werkzaamheden. Een luier verschonen van een bejaarde is niet leuk, dat is het bij een klein kind ook niet. Enz.

Het enige wat echt op je kan drukken is dat er veel bejaarden die je kent overlijden. Het kan dat er mensen zijn die daar moeite mee hebben. Maar verder...

Het zijn gewoon geen zware werkzaamheden, anders moeten de mensen ook naar een verzorgings- of verpleegtehuis.
quote:
Jij denk met dat beetje info dat je hier kreeg met zulke verregaande conclusies kan afsluiten? Hmmm, dat is nou precies wat ik managers nou zo verwijt: ONZORGVULDIGHEID. Het gedrag van de korte klap. Onder het mom van: beter een slecht besluit dan helemaal geen besluit. !
Onzin. Jij cliamt in de knel te zitten met jouw werk. En jij ziet geen weg daaruit. Terwijl de oplossing helemaal niet moeilijk is. Echt, daar staat de conclusie al mee vast.

Ik heb ook geen volledig medisch rapport nodig om te zien dat iemand zonder benen geen marathon kan lopen.
quote:
Een realistische optie hoor!
Daar gaat het niet om. Je moet verder kijken dan jouw neus lang is. De "verontwaardiging" is een "means to an end". Men wil meer geld.

Verrassend...
pi_61255981
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 16:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dagje jezelf in luxe wentelen klinkt toch heel aanlokkelijk, nietwaar?
Dat is geen antwoord op mijn vraag: ik vroeg waar ik heen moet om dat te zien...
quote:
De politiek durft niet te kiezen. Zoals iemand vandaag op BNR zei: "onder het mom van marktwerking heeft men ineens iedereen in het ziekenfonds gestopt".
Tsja.....Heb ik het niet over het feit dat buitenlandse aanbieders de Nederlandse markt niet op mogen...Hoezo marktwerking?
quote:
Als de overheid de regie wil voeren (hetgeen mijn voorkeur niet heeft, maar waar ik de redenering wel van begrijp): prima. Maar dan ook volledig de regie voeren.
Ben ik met je eens. Het is het een of het ander. Ik zeg: publieke voorzieningen, en ja dat is ook de zorg wmb, door de overheid. Ik ben ook tegen halfslachtigheid. Tenzij je een werkend hybride systeem bedenken, maar dat overstijgt het gemiddelde iq van een politicus...
quote:
Als de overheid het aan de markt over wil laten (hetgeen mijn voorkeur heeft, mits waarborgen voor de lagere inkomens): super. Maar dan ook de markt het laten opknappen en je er alleen mee bemoeien als het niet anders kan.
Ik ben het op dit punt volledig met je eens.
quote:
Het halfslachtige leidt tot problemen. Alsof je een leeuw met een egel wil kruisen. Lukt niet, kan niet, gaat nooit goed.
Dat snapt een gemiddeld politicus ook niet. Helaas. Maar het is wel zo. Tenzij je de randvoorwaarden van twee samengesmolten macro economische systemen zodanig weet te formuleren dat er een synergie optreedt...Dit betekent dat je de goede dingen moet doen en die dingen goed doen...
quote:
Ja, jij blijft volhouden dat de verschillen groter worden. In zijn algemeenheid is dat niet juist.
Gemiddeld genomen stijgen de salarissen van CEO's veel harder dan van zijn onderdanen. Dus?
quote:
Ik vindt het an sich niet zo interessant hoe groot de verschillen zijn. Ik vind het belangrijker dat iedereen een fatsoenlijk bestaansminimum heeft.
Met dat laatste moet je altijd beginnen. Toch vind ik het niet acceptabel dat verschillen ongelimiteerd zijn. Wel een grote vrijheid binnen een zekere bandbreedte.
quote:
Ik vind waar ik woon een van de mooiste stukken van Nederland. Het is downhill vanaf waar ik woon. Dus vakantie in NL is voor mij hetzelfde als kamperen gaan. Genoegen nemen met minder luxe, minder rust, enz. enz. voor meer geld. Dat vind ik zinloos. Het weer is hier ook al niet zo best. Goed eten is lastig te krijgen (ik kan dat aardig in mijn woonomgeving voor elkaar krijgen omdat ik A weet waar ik moet zijn en B vlak bij België zit). De Eiffel in Duitsland vind ik wel prachtig. Het hoeft dus niet per sé ver te zijn, maar liever geen Nederland.
Tsja, als al heel mooi woont, landelijk had ik begrepen, dan wordt het lastig. Maar eerlijk: de wadden eilanden zijn toch gewoon prachtig? Dus voor mij hoeft niet perse naar het buitenland, tenminste niet elk jaar.

Maar je hebt gelijk hoor. Als je het kan betalen zou ik gewoon naar het buitenland gaan in de meest luxe hotels. een fatsoenlijk hotel vind ik een basisvoorwaarde in de vakantie.

Verder: als ik zou moetne kamperen, dan blijft ik thuis. Ooit 1 x gedaan. Nooit meer.
quote:
Er zit een enorme ontwerpfout in die Fiat 500, die het eerste model niet had...
Huh? Doel je soms op de achterwielaandrijving die de oude had? zodat je lekker kon uitbreken?
quote:
Alleen als je manager bent? Ook een goede loodgieter kan prachtig wonen. Daar heb jij dan weer problemen mee, maar goed...
Ik zeg alleen dat de verhoudingen moeten kloppen. Een WO-er moet meer verdienen dan een hbo-ers die op zijn beurt weer meer verdient dan een mbo-er etc.

Ik vernam kortgeleden nog dat een startende hbo-er net zoveel verdient als ene beginnende loodgieter (op vmbo-niveau) Dat is natuurlijk raar.
quote:
Alleen nouveau riche heeft daar last van en dan vooral de kinderen. Maar goed, dat krijg je als je gebrek aan innerlijke beschaving koppelt aan veel geld. Dat gaat vrijwel altijd fout. Het zou bijna een pleidooi zijn voor een kastenmaatschappij, maar ik gun echt iedereen om net zo rijk te worden als ik en rijker ook nog. Maar ik zie het vaak met hoofdschudden aan...
Blijf altijd verwonderen. In de basis zeg ik ook dat iedereen dezelfde kansen moet krijgen. Afkomst moet er sowieso niet toe doen...
quote:
Ik denk eerder dat er een zenuw bloot lag.
Jij vroedt graag in mijn zenuwen. Ik voel het.
quote:
Ik kokketeer zeker niet met mijn bezittingen. Integendeel. Maar ik ben inderdaad wel trots op echte prestaties. Dat mag toch ook? Ik wil ook dat mijn werknemers trots zijn op hun prestaties. Ik stimuleer dat alleen maar.
Ik veroordeel het niet hoor. En toegeven , je inspireert wel...(ondernemerschap, positivisme, relativisme )
quote:
Jij met je "geluk". Verreweg de meeste mensen die veel geld hebben verdiend hebben dat verdiend door een combinatie van talent en inzet. Niemand struikelt over 10 mio.
prestatie=talentxinzetxgeluk ?
quote:
Niet bereid is niet bereid. Je kan niet meer niet bereid zijn...
Bereid of niet-bereid is dan ook een uitkomst. Wat er onder zit is dan weer wel gradueel, daar moet je als motivator wel met mee eens zijn, toch?
quote:
De PVV is populistisch. Die roepen wat het volk wil horen. Niet om werkelijk actie te ondernemen, maar om zoveel mogelijk zetels te halen. Enig idealisme is ver te zoeken in die partij. Een gedrocht.
Dat deel ik niet. Populisme bedrijft bijna iedere partij tot op zekere hoogte. Elke partij wikt en weegt hoe eea electoraal uitpakt.....En de PVV heeft geen idealen? Dat kan je toch niet menen? Ze hebben mbt tot de Islam toch een helder ideaal? Daar kan je het eens zijn of niet...
quote:
Gelijke kansen bestaan niet. Iedereen heeft een combinatie van mogelijkheden en talenten. Die is bij iedereen anders.
Zeker. Maar ik hoop dat je het eens bent met dat formuletje, die ik je gaf.
quote:
Minimumloon in NL is vrij hoog (en het is volgens mij gewoon CAO, dus hoger dan minimumloon). Dus minimale beloning... Kom op!
Hoe verklaar je dat de handen aan het bed weglopen?
quote:
lles meer dan rondkomen is luxe. Wat jij de managers verwijt (meer luxe willen) vind jij voor deze groep noodzakelijk.
Luxe mag. Maar overdaad....schaadt. En vergeet niet: de vijver is nooit vol. Ik hoop dat het voor jou ook geen valkuil wordt. Het kan verslavend en vervlakkend werken.
quote:
Verschil moet er zijn EG. Verschillen zijn niet alleen maar slecht.
Verschillen zijn juist goed. Maar.......het moet wel kloppen. De verhoudingen dus.
quote:
Dat laatste heb jij nog nooit aangetoond. Nog geen begin van bewijs.
Mij lukt dat niet. Dus vraag ik aan jou om aan te te tonen dat het wel klopt. Als jij dat keihard kan aantonen, dat ik ongelijk heb, dan kan het topic dicht.
quote:
Journalisten zijn een noodzakelijk kwaad. Af en toe handig om te gebruiken...
Reken maar dat journalistiek maatschappelijk gezien onmisbaar is.... Ik ga zelf zo ver dat ze voor het functioneren van ene democratische rechtstaat onmisbaar zijn.

En als politicus kan je ze handig gebruiken, inderdaad. Kan je soms lekker lekken, of andere leuke dingen doen om de boel in de goed richting te sturen
quote:
maar dan zijn ze ineens weer wekenlang op vakantie (maar dat is even een persoonlijke frustratie van zoëven).
Allemaal? Nee toch? Je moet wel zorgen dat je meer dan eentje kan bellen hoor
quote:
Daar is recent een beweging voor opgestart. Steun ik van harte.
Ik ook. Goed initiatief. En De Ankertjes kunnen het weten. Zij hebben veel levenslang gestraften.
quote:
Vertel jij het dan maar als je het zo goed weet... Ik zie wat ik zie. Het is geen leuk werk in de zin van leuke werkzaamheden. Een luier verschonen van een bejaarde is niet leuk, dat is het bij een klein kind ook niet. Enz.
Het is fysiek en geestelijk zwaar werk. En alles gaat op de klok.
quote:
Onzin. Jij cliamt in de knel te zitten met jouw werk. En jij ziet geen weg daaruit. Terwijl de oplossing helemaal niet moeilijk is. Echt, daar staat de conclusie al mee vast.
De branche is vreselijk. Dat kan ik niet veranderen. En omscholen tot cardioloog of radioloog is niet reeel.
quote:
Ik heb ook geen volledig medisch rapport nodig om te zien dat iemand zonder benen geen marathon kan lopen.
Dat voorbeeldje gebruik ik ook vaak.
quote:
Daar gaat het niet om. Je moet verder kijken dan jouw neus lang is. De "verontwaardiging" is een "means to an end". Men wil meer geld.

Verrassend...
Opportunisme.....Wie niet?
pi_61257353
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 22:10 schreef Integrity het volgende:
Wat boeit het nou ene reet hoeveel een ander verdient? Zolang je zelf maar voldoende hebt en ermee kunt rondkomen. Als je meteen vergelijkingen gaat trekken met: die mensen krijgen het geld wat anderen toekomt en dan een Albert Heyn verhaal aanpapt, dan vertel je ook maar een half verhaal. Misschien is het voor een bedrijf immers wel nodig om met minder mensen te werken. Dat is een strategie.

Daarnaast kun je je ook afvragen wat er gebeurd als we geen topmensen meer aan kunnen trekken, omdat het in het buitenland beter betaald en wij hier in Nederland zo bekrompen naar anderen moeten kijken. Eten we dan straks weer bloembollen van armoede?

Kijk, bij overheidssintstellingen vind ik het een heel ander verhaal. Als er te weinig geld is voor zorg, maar een topman verdient meer dan Balkenende, dan zou daar iets aan moeten gebeuren. Had je maar niet voor dat vak moeten kiezen. Als het nodig is om tijdelijk iemand heel duur te betalen en niemand anders wil het werk voor minder doen (en kan het voor minder doen), dan sta je met de rug tegen de muur en moet je wel.

Maar dat ongenuanceerde gelul, dat schiet echt niet op. Zo'n bedrijf kan failliet, heeft een bestaansrecht en wat ze in het bestuur besluiten over het salaris... zolang er nog winst is is er geld over. Er zijn ook bedrijven die een winstuitkering voor alle werknemers geven. Als je zoiets wilt, zul je zoiets moeten zoeken.
In plaats van te concurreren met het buitenland kan Nederland ook samenwerken om internationaal wat aan veelverdieners te doen.
pi_61260876
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 23:30 schreef EchtGaaf het volgende:
ik vroeg waar ik heen moet om dat te zien...
Wat een rare vraag, komende van jou...
quote:
Gemiddeld genomen stijgen de salarissen van CEO's veel harder dan van zijn onderdanen. Dus?
Groeit op dat kleine onderdeel het verschil. Maar we zijn met ruim 16 miljoen...
quote:
Wel een grote vrijheid binnen een zekere bandbreedte.
Jij hebt inmiddels al een probleem met 2 ton...
quote:
Verder: als ik zou moetne kamperen, dan blijft ik thuis. Ooit 1 x gedaan. Nooit meer.
Op dat punt schudden wij elkaar de hand.
quote:
Huh? Doel je soms op de achterwielaandrijving die de oude had? zodat je lekker kon uitbreken?
Nee, de plaats van de motor. Die ligt bij de nieuwe voorin. Bespottelijke plaats.
quote:
Ik zeg alleen dat de verhoudingen moeten kloppen. Een WO-er moet meer verdienen dan een hbo-ers die op zijn beurt weer meer verdient dan een mbo-er etc.

Ik vernam kortgeleden nog dat een startende hbo-er net zoveel verdient als ene beginnende loodgieter (op vmbo-niveau) Dat is natuurlijk raar.
Ik snap jouw probleem daar niet mee. Aan de ene kant wil je iedereen dezelfde kansen geven, maar vervolgens is het "als je niet verder komt dat MBO is die bandbreedte voor jou". Dat is nogal in tegenspraak met "iedereen gelijke kansen".
quote:
prestatie=talentxinzetxgeluk ?
Zoiets, waarbij de formule zo moet ingekleed worden dat geluk een kleinere rol gaat spelen naar mate talent en inzet groeit.
quote:
Bereid of niet-bereid is dan ook een uitkomst. Wat er onder zit is dan weer wel gradueel, daar moet je als motivator wel met mee eens zijn, toch?
Het maakt niet uit of een "nee" het gevolg is van rotsvaste overtuiging, of na veel twijfel tot stand komt.
quote:
Dat deel ik niet. Populisme bedrijft bijna iedere partij tot op zekere hoogte. Elke partij wikt en weegt hoe eea electoraal uitpakt.....
Dat is niet waar. Je kan als partij ook het electoraat overtuigen.
quote:
En de PVV heeft geen idealen? Dat kan je toch niet menen? Ze hebben mbt tot de Islam toch een helder ideaal? Daar kan je het eens zijn of niet...
Dat is geen ideaal.
quote:
Hoe verklaar je dat de handen aan het bed weglopen?
Omdat in NL werken niet snel lonend is vanwege de leuke extraatjes die je kwijt raakt als je gaat werken.
quote:
Mij lukt dat niet. Dus vraag ik aan jou om aan te te tonen dat het wel klopt. Als jij dat keihard kan aantonen, dat ik ongelijk heb, dan kan het topic dicht.
Dus jij maakt een draadje over een probleem wat er mogelijk niet is en vraagt aan anderen om aan te tonen dat het probleem er niet is en bij gebrek daaraan moeten we maar denken dat het probleem er is...?

Beetje vreemd.
quote:
Allemaal? Nee toch? Je moet wel zorgen dat je meer dan eentje kan bellen hoor
Soms heb je iemand specifiek nodig om te zorgen dat je een goed stuk krijgt.
quote:
En alles gaat op de klok.
Ik zal wel diegenen treffen die rustig aan werken...
quote:
En omscholen tot cardioloog of radioloog is niet reeel.
Er zijn meer wegen die leiden naar Rome...
pi_61260889
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 00:44 schreef Getsie het volgende:

In plaats van te concurreren met het buitenland kan Nederland ook samenwerken om internationaal wat aan veelverdieners te doen.
Ik denk dat het verstandiger is om echt grote problemen aan te pakken. Het gaat om enkele tientallen...
pi_61266386
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 10:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik denk dat het verstandiger is om echt grote problemen aan te pakken. Het gaat om enkele tientallen...
Dat kun je ook van pedofielen zeggen of moordenaars. Als er sprake is van criminaliteit dan moet je gewoon optreden.
  † In Memoriam † zondag 31 augustus 2008 @ 15:53:18 #20
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61267000
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 15:27 schreef Getsie het volgende:
Als er sprake is van criminaliteit dan moet je gewoon optreden.
Legaal geld verdienen is geen crimineel gedrag.
Carpe Libertatem
pi_61267224
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 15:27 schreef Getsie het volgende:

Als er sprake is van criminaliteit dan moet je gewoon optreden.
Goed, maar dat speelt niet, dus zijn we snel klaar.
pi_61270395
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 00:44 schreef Getsie het volgende:

[..]

Dat betekent wel dat die arrogante Nederlandse houding anders mag. Het is echt Nederlands om je mening te hebben.
pi_61279490
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 10:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat een rare vraag, komende van jou...
[..]
Nee, dat is een logische vervolgvraag. Want jij zou het over "die idioot" een idee vinden om met die rijkdom eens kennis te maken. Wat je allemaal met die miljoenen kan...

Dus ik vroeg mij dan af , waar ik dat dan kan bezichtigen. Want jij leeft met miljoenen. (of toch in een luchtkasteel )

Toch!?!?
quote:
Groeit op dat kleine onderdeel het verschil. Maar we zijn met ruim 16 miljoen...
[..]
Ik begrijp dat er ruimte is voor verschil van interpretatie. Men neme 100 bedrijven verspreid over MKB en grote concerns. Men neme het laagste salaris en het hoogste salaris en deel dat door elkaar......En neem het rekenkundige gemiddelde per categorie bedrijf. Enz.

Ach , wat moet ik nou nog meer uitleggen aan een drievoudige academicus, als duidelijk is dat de laagste salarissen % veel minder hard zijn gestegen dan die van directeuren/CEO(CTO/CFO)
quote:
Jij hebt inmiddels al een probleem met 2 ton...
Ik vind twee ton best riant. Genoeg om ver bovengemiddeld te leven. Daarboven acht ik overdadig en dus niet nodig. Genoeg bandbreedte qua salaris/loon-gebouw.
quote:
Op dat punt schudden wij elkaar de hand.
Ja, ik zou nog liever thuisblijven als ik zou moeten kamperen....Echt, wat is dat erg.
quote:
Nee, de plaats van de motor. Die ligt bij de nieuwe voorin. Bespottelijke plaats.
Aha, dat heeft zeker met je liefde voor Porsche te maken . Technisch is het niet echt handig, die motor achterin. Behalve dat je lekker fors overstuur kan creeren.... En uitbreken als dat je hobby is...... Maar ach ESP helpt dat weer tegen te gaan...

Qua passieve veiligheid een gedrocht bij auto's met motor achterin....
quote:
Ik snap jouw probleem daar niet mee. Aan de ene kant wil je iedereen dezelfde kansen geven, maar vervolgens is het "als je niet verder komt dat MBO is die bandbreedte voor jou". Dat is nogal in tegenspraak met "iedereen gelijke kansen".
[..]
Dan hebben we het weer over presteren. De kans dat een hbo-er kan loodgieten is heel groot, maar de kans dat een loodgieter een werk van een hbo-er aan kan is veel kleiner..... (verder: je leer toch niet voor nop door??)

En laat ik voor de zoveelste keer zien, dat markt als prijsbepaler gewoon niet (altijd) goed werkt. Ze waarderen de schaarste van een kunstje ipv feitelijke moeilijkheidsgraad van de prestatie....

Deja vu.
quote:
Zoiets, waarbij de formule zo moet ingekleed worden dat geluk een kleinere rol gaat spelen naar mate talent en inzet groeit.
Je bedoelt dat stochasme gecorreleerd is aan determinsme?????

Hmmmm. Jij hebt niet serieuze statistiek gehad...
quote:
Het maakt niet uit of een "nee" het gevolg is van rotsvaste overtuiging, of na veel twijfel tot stand komt.
[..]
Jij blijft persisteren op het eindresultaat. En dat gedrag zie ik juist bij managers. Die kijken ook teveel naar de oppervlakte en eindreslutaten. Ik duidt liever en kijk net iets verder of dieper.... Dat bedoel ik nou dat ze grosso modo veel te kort door de bocht gaan. Daar heb ik weinig waardering voor.

Maar ja, ik ben ook een wetenschapper.
quote:
Dat is niet waar. Je kan als partij ook het electoraat overtuigen.
Wanneer overtuig je en wanneer bedrijf je demagogie?
quote:
Dat is geen ideaal.
Nee??

Kan een zekere vorm het tegengaan van verdere etnische vervuiling of sterke nog , het streven van meer etnische zuiverheid geen ideaal zijn?

Vreemd.
quote:
Omdat in NL werken niet snel lonend is vanwege de leuke extraatjes die je kwijt raakt als je gaat werken.
[..]
Zou het loon dan toch niet te laag kunnen zijn?
quote:
Dus jij maakt een draadje over een probleem wat er mogelijk niet is en vraagt aan anderen om aan te tonen dat het probleem er niet is en bij gebrek daaraan moeten we maar denken dat het probleem er is...?

Beetje vreemd.
[..]
Laat ik het erop houden dat jij geen QED kan maken dat ik ongelijk heb en dat ik geen qed kan maken dat jij er naast zit....

Je kan imo niet volstaan met de redenatie: de markt is prijsbepaler, dat systeem hebben we nu eenmaal , en dus is de prijs altijd correct.
quote:
Soms heb je iemand specifiek nodig om te zorgen dat je een goed stuk krijgt.
[..]
Dat is waar.....Tenminste als de stof danig specifiek van aard is/ Dat kan ik mij bij jou wel indenken...
quote:
Ik zal wel diegenen treffen die rustig aan werken...
[..]
Ze werken dus niet hard in jou ogen? Ik zou zeggen , probeer het zelf eens.
quote:
Er zijn meer wegen die leiden naar Rome...
Dat is waar. Maar denk niet dat alles reel is.

[ Bericht 2% gewijzigd door EchtGaaf op 31-08-2008 23:40:44 ]
pi_61279974
Ik zie niet in waarom een directeur 10 miljoen per jaar mag opstrijken en een werknemer 30k per jaar ?
Je roept het vaak over je zelf af.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_61280207
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 23:32 schreef EchtGaaf het volgende:

Dus ik vroeg mij dan af , waar ik dat dan kan bezichtigen.
Ik proef gretigheid... Terecht natuurlijk. Luxe is leuk.
quote:
Ik begrijp dat er ruimte is voor verschil van interpretatie. Men neme 100 bedrijven verspreid over MKB en grote concerns. Men neme het laagste salaris en het hoogste salaris en deel dat door elkaar......En neem het rekenkundige gemiddelde per categorie bedrijf. Enz.

Ach , wat moet ik nou nog meer uitleggen aan een drievoudige academicus, als duidelijk is dat de laagste salarissen % veel minder hard zijn gestegen dan die van directeuren/CEO(CTO/CFO)
Jij kijkt teveel naar incidenten. Je zou je eens moeten concentreren op de 95% die niet tot de extremen behoort. Je zou schrikken als je wist hoe klein het verschil dan is.
quote:
Ik vind twee ton best riant. Genoeg om ver bovengemiddeld te leven. Daarboven acht ik overdadig en dus niet nodig. Genoeg bandbreedte qua salaris/loon-gebouw.
En ik vind dat bizar.
quote:
Aha, dat heeft zeker met je liefde voor Porsche te maken . Technisch is het niet echt handig, die motor achterin.
Je weet dat de 911 de meest succesvolle raceauto ooit is? Heeft rally's gewonnen, Rally-raids, 24uur van LeMans, enz. Dus zo'n verkeerd concept kan het niet zijn.
quote:
Qua passieve veiligheid een gedrocht bij auto's met motor achterin....
Je moet wel over meer dan gemiddelde stuurkwaliteiten beschikken ja...
quote:
Dan hebben we het weer over presteren. De kans dat een hbo-er kan loodgieten is heel groot, maar de kans dat een loodgieter een werk van een hbo-er aan kan is veel kleiner..... (verder: je leer toch niet voor nop door??)

En laat ik voor de zoveelste keer zien, dat markt als prijsbepaler gewoon niet (altijd) goed werkt. Ze waarderen de schaarste van een kunstje ipv feitelijke moeilijkheidsgraad van de prestatie....

Deja vu.
Ik denk dat je toch iets onderschat hier. Het gaat niet alleen om wat een ander ook zou kunnen. Het gaat ook om wat deze zou willen. Als een baan niet populair is, kan het salaris er voor zorgdragen dat er toch voldoende gegadigden zijn. Dat werkt dus toch prima zo'n markt.
quote:
Je bedoelt dat stochasme gecorreleerd is aan determinsme?????

Hmmmm. Jij hebt niet serieuze statistiek gehad...
Ik kan je verklappen dat ik ten aanzien van statistiek aanleg had. Maar ik ga het je uitleggen met een praktijkvoorbeeld.

Een voetballer met talent die hard werkt die heeft iha nog het geluk nodig ontdekt te worden en het vertrouwen te krijgen van een trainer. Maar de echt heel bijzondere talenten die er echt voor knokken, die dwingen die kansen vanzelf af. Die hebben niet meer het geluk nodig, die komen er sowieso wel.
quote:
Jij blijft persisteren op het eindresultaat.
Kennelijk ben jij het begin van de discussie vergeten. Jij verweet de "nee" van de VVD meer dan de "nee" van andere partijen. Maar dat is onterecht. Nee = nee. Als niemand iets wil doen heeft iedereen evenveel schuld ten aanzien van het niet meedoen.
quote:
Maar ja, ik ben ook een wetenschapper.
Ik ook. Wat is je punt?
quote:
Wanneer overtuig je en wanneer bedrijf je demagogie?
PVV/SP: demagogie. De rest overtuigt.
quote:
Nee??

Kan een zekere vorm het tegengaan van verdere etnische vervuiling of sterke nog , het streven van meer etnische zuiverheid geen ideaal zijn?

Vreemd.
Wilders vond gewoon een onderwerp waarmee hij kon scoren. Die man is misschien later zo gek geworden van zichzelf dat hij er ook in is gaan geloven, maar het was in den beginne scoren.
quote:
Zou het loon dan toch niet te laag kunnen zijn?
Nee, uitkeringen te hoog, teveel extraatjes. Nog hoger minimumloon en de werkloosheid zal teveel stijgen.
quote:
Laat ik het erop houden dat jij geen QED kan maken dat ik ongelijk heb en dat ik geen qed kan maken dat jij er naast zit....
Maar jij wil iets veranderen op basis van jouw vooronderstelling. Als jij die niet kan onderbouwen vervalt de reden om te veranderen.
quote:
Ze werken dus niet hard in jou ogen? Ik zou zeggen , probeer het zelf eens.
Ik zie het werktempo. Altijd tijd voor een praatje. Mijn god.
quote:
Dat is waar. Maar denk niet dat alles reel is.
Nee, maar een goed manager bedenkt meer oplossingen en ook haalbare oplossingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')