Dat vind ik juist een prachtig woord! Het is de perfecte omschrijving van het gevoel en de daad. Even lekker achterover zitten met de buik goed naar voren, bijkomen van een heerlijke maaltijd.quote:Op zondag 17 augustus 2008 20:49 schreef timmmmm het volgende:
2: Uitbuiken
quote:
Of dat je giraffen vet kinky vindquote:Op maandag 18 augustus 2008 15:43 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
![]()
alhoewel ik ook spijt heb van deze username want ondanks de giraf aan het eind, wekt dit toch de indruk dat ik mezelf kinky vind![]()
Ja, maar dat is ook gewoon zo, dus dat vind ik niet erg!quote:
Bovenstaand woord dus. Het zijn altijd trieste (meestal lelijke) wijven die dit woord constant gebruiken om klaarblijkelijk te benadrukken dat ze een relatie hebben en er trots op zijn ook.quote:
Inderdaad.quote:
dus ook viroootje ?quote:Op zondag 10 augustus 2008 02:19 schreef Queen_Bee het volgende:
Alles dat eindigt op -je
Tap-pe-na-de, en het is een Nederlandsch woord. En je smeert het op toastjes, wat je dan wel weer op zn engels uitspreekt.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:24 schreef Rosbief het volgende:
wat is tapenade, spreek je dat op z'n engels uit?
je kan er gewoon niet mee omgaan, huulert.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:28 schreef Viking84 het volgende:
Tapenade is anders wél lekker.
Ik vind 'pisnicht' een vervelend woord.
Wees blij dat iemand het tegen je zegtquote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:36 schreef Copycat het volgende:
Ik vind seksen een stomvervelend woord.
Riekt zo naar tussen de soep en de spruitjes neuken.
Nee. Ik heb liever iemand die wil neuken.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:37 schreef rieski het volgende:
Wees blij dat iemand het tegen je zegt
Schreeuw je dan zo van: ''JAAAAAA GEILE BEER, NEUK ME IN M'N KUTJE!''?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:42 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee. Ik heb liever iemand die wil neuken.
Kutje. Vind ik ook zo'n naar woord. Behalve tijdens het neuken.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:44 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Schreeuw je dan zo van: ''JAAAAAA GEILE BEER, NEUK ME IN M'N KUTJE!''?
Hahaquote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:44 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Schreeuw je dan zo van: ''JAAAAAA GEILE BEER, NEUK ME IN M'N KUTJE!''?
Maar dat geldt voor elk woord.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:01 schreef VjenneKloetn het volgende:
Als je het vaak herhaald dan klopt er helemaal geen drol meer van: poef poef poef poef poef poef poef poef poef poef
quote:
Inderdaad, wat een sneu woord is dat, ik erken het gewoon niet.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 18:02 schreef leonpwner1 het volgende:
Ooooooooooohh STAPPEN. Daar heb ik ook zo'n afschuwelijke KUThekel aan. Alsof je helemaal met je benen grote stappen gaat zetten ergens ofzoZeg verdomme gewoon: naar de discotheek ofzo.
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 00:36 schreef Bot13 het volgende:
Naar z'n Gallemiezen (?)
Ik kan me dóódergeren aan heel veel woorden. Dit was wat er zo bij me op kwam; geef me een nachtje om na te denken
Vleespet...dat is inderdaad te ranzig! Vooral omdat je het gevoel krijgt dat je de vleespet ook af kan zetten.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:30 schreef TeChNo2 het volgende:
en niet te vergeten: "vleespet" waar sommige mensen een kaal hoofd mee bedoelen, luguber woord, doet me aan Hannibal denken...brrrr
En wat dacht je van vleesboom.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:11 schreef Xessive het volgende:
[..]
Vleespet...dat is inderdaad te ranzig! Vooral omdat je het gevoel krijgt dat je de vleespet ook af kan zetten.
je bent een vies wijf Vencoquote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:25 schreef vencodark het volgende:
[..]
En wat dacht je van vleesboom.
Nooit van gehoord maar het klinkt echt vreselijk jaquote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:11 schreef Xessive het volgende:
[..]
Vleespet...dat is inderdaad te ranzig! Vooral omdat je het gevoel krijgt dat je de vleespet ook af kan zetten.
Super!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:15 schreef DaMart het volgende:
Ter info: het tapenadetopic is samengevoegd met een gelijksoortig topic in TTK.
Och, als ik principe schrijf, tik ik altijd die ' e ' ertussen, maar dan zie ik altijd dat dat niet klopt. Tis gewoon een rotwoord om te typen want ik ben altijd verkeerd.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:37 schreef Yozzz het volgende:
[..]
En de mensen die minder taalvaardig zijn en er 'princiepe' van maken
rieski vind ik trouwens ook zo'n irritant woord, lijkt wel een enge ziekte.quote:
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 19:34 schreef vencodark het volgende:
[..]
rieski vind ik trouwens ook zo'n irritant woord, lijkt wel een enge ziekte.
Dat idd.quote:
Net als een koelkast die ineens ijskast heetquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 00:09 schreef heiden6 het volgende:
Vaat.Zoiets heet de afwas. En een afwasmachine heet geen vaatwasser.
Inderdaad, ook al zoiets belachelijks, het zou dan nog logischer zijn om een vriezer een ijskast te noemen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 00:10 schreef DaMart het volgende:
[..]
Net als een koelkast die ineens ijskast heet.
Het is ook gewoon patat, geen friet.quote:
Haha, ja, zeg dan Top, of Puikquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:57 schreef FP128 het volgende:
Dat constant: " SUPER " of " TOP "...echt RTL5 volk
Adamskostuum (*rilt)quote:Op woensdag 27 augustus 2008 22:00 schreef alledagenheeldruk het volgende:
- Hatsikidee (vooral als mensen het fout schrijven: hadsikidee)
- Pleuro (als ze 'euro' bedoelen)
- En door de vleespet bedenk ik me nu dat geboortepak ook best een stom woord is. En bij deze irritant omdat ik er nu over nagedacht heb!
Ieuw ja. Wat een raar woord.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 22:00 schreef alledagenheeldruk het volgende:
- En door de vleespet bedenk ik me nu dat geboortepak
je hebt gewoon een hekel aan brabo's dus ...quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 20:13 schreef Ylf het volgende:
-loopje (ik ga even een loopje doen of: hebben we gelijk even een loopje)
-percies, en dan denken dat het zeer 'correct' wordt uitgesproken
-correct
-brak
-beurs
-houdoe
-griezels, grutjes (oh griezels wat een dikke spin)
-keigaaf
Nee, aan sommige woorden die sommige brabo's gebruiken.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 20:31 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
je hebt gewoon een hekel aan brabo's dus ...
Nooit van gehoord, maar het bestaat echt.quote:Op zaterdag 20 september 2008 18:08 schreef leonpwner1 het volgende:
Schopje, ik kan namelijk nog een afschuwelijk tyfus woord...
.
.
.
.
.
TaptoeGod wat een tyfus woord zeg.
Helaas wel, een taptoe is zo'n soort optocht met van die leger mooiboys met hun trompetjes. Noem het dan godverdomme geen taptoe maar gewoon parade ofzoquote:Op zaterdag 20 september 2008 23:35 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Nooit van gehoord, maar het bestaat echt.
Dat heeft een historische oorsprong. Als je oplet wie ijskast gebruikt en wie koelkast, kan je afleiden of men uit rijke families stamt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 00:10 schreef DaMart het volgende:
[..]
Net als een koelkast die ineens ijskast heet.
ik zeg ook altijd ijskast.quote:Op dinsdag 23 september 2008 23:46 schreef hasse8 het volgende:
[..]
Dat heeft een historische oorsprong. Als je oplet wie ijskast gebruikt en wie koelkast, kan je afleiden of men uit rijke families stamt.
Voor de uitvinding van de elektrische koelkast, hadden veel rijke mensen een ijskast (blokken ijs waarin eten en drinken gekoeld werd). Nadat iedereen elektriciteit had, bleven de rijken het ding een ijskast noemen maar de andere klassen noemden het koelkast. Simple comme bonjour
Geen idee, deze uitleg hoorde ik van de oma van mijn man. Laat ik het zo zeggen: bij mij thuis spraken we van koelkast, in zijn familie van ijskast... De familie van mijn man en mijn familie komen uit de provincie Utrecht: Breukelen en Zeist. Kan me daarom juist voorstellen dat het meer een klasse-verschil is, dan een streekgebonden woord. Maar misschien kan beiden wel? Geen idee...quote:Op woensdag 24 september 2008 08:21 schreef Curiosity het volgende:
[..]
ik zeg ook altijd ijskast.
Is het niet meer regio gebonden?
Klopt helemaal , het hoort vriendin te zijn , alleen in die tijd waren we een jaar of 12 dus was het een vriendinnetje .quote:Op woensdag 24 september 2008 09:51 schreef Sonata het volgende:
Afkaarten
Een drankje doen
(<- irritant hierboven: iedereen die ouder dan 5 is en 'vriendinnetje' zegt)
Nog erger: 'dinnetje'quote:Op woensdag 24 september 2008 09:51 schreef Sonata het volgende:
(<- irritant hierboven: iedereen die ouder dan 5 is en 'vriendinnetje' zegt)
Thans.quote:
Weg jij, chill is echt een tof woord.quote:Op woensdag 24 september 2008 23:40 schreef Noortje. het volgende:
Ik vind 'tof' ook echt een kutwoord, maar ik gebruik het best vaak. Net als 'chill'
Wie zegt er dan ook tof, gebruik dan Puik!quote:Op woensdag 24 september 2008 23:40 schreef Noortje. het volgende:
Ik vind 'tof' ook echt een kutwoord, maar ik gebruik het best vaak. Net als 'chill'
Dat is echt ontzettend fout. Een beetje gay zelfs.quote:Op woensdag 24 september 2008 10:13 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Nog erger: 'dinnetje'
Inderdaad, een verschrikkelijk woord.quote:Op donderdag 25 september 2008 23:30 schreef Muck het volgende:
Oh ja, helemaal vergeten:
Ongi
zeg dan gewoon dat je ongesteld bent, of zeg niks, mij ook best, maar ongi... brrrrr
Gebruiken mensen dat serieus?quote:Op donderdag 25 september 2008 23:30 schreef Muck het volgende:
Oh ja, helemaal vergeten:
Ongi
zeg dan gewoon dat je ongesteld bent, of zeg niks, mij ook best, maar ongi... brrrrr
En wat betekende "batsen"?quote:Op vrijdag 26 september 2008 20:54 schreef 0033 het volgende:
Batsen,
Ik heb ooit een collega gehad die dacht dat dit een uberhip woord was en het dat ook meermaals per dag in z'n mond nam. Bah!
Wat dacht je van de tenenkrommende term in de voedingsmiddelen industire / diethiek:quote:
Ik vind het eerder klinken alsof je voor de batspartij 100 euro moet betalen.quote:Op zondag 28 september 2008 12:28 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Regelen
Als in, "vanavond een meisje geregeld". Klinkt zo corpsbal-achtig, zeg gewoon versieren.
Waarom zou je het woord als 'res-tauw-ranttt' uitspreken en daarmee aangeven dat je een simpele boerenlul bent, terwijl je het ook kunt uitspreken op de manier zoals het bedoeld is?quote:Op zondag 28 september 2008 14:02 schreef edcetera het volgende:
Of mesen, die alles maar "lekker" vinden. lekker dit...lekker dat
Eten of een wijf kan lekker zijn !!!!!
Of "lekker een restaurantje pikken" . Ik zie dan al een stelletje voor me dat bij een broodjeszaak, waar (door gebrek aan ruimte) in een drukke winkelstraat 2 tafeltjes buiten staan, het meubilair gaan jatten.
Om maar niet te spreken over de hautaine manier waarop mensen (vaak op tv) het woord "restaurant" durven uitspreken :
Restoooraaaahh, alsof ze Franse les geven en de Franse uitspraak van het woord willen uitleggen.
Het is een compleet foute aanname dat leenwoorden zo zouden moeten worden uitgesproken zoals dat in de oorspronkelijke taal gebeurt. Een woord als computer bijvoorbeeld wordt door praktisch elke Nederlander als 'kompjoeter' uitgesproken, terwijl dat in het Engels toch echt 'kəmpjōētə' is. En dat is ook nog eens een veel recenter leenwoord dan restaurant.quote:Op zondag 28 september 2008 14:14 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Waarom zou je het woord als 'res-tauw-ranttt' uitspreken en daarmee aangeven dat je een simpele boerenlul bent, terwijl je het ook kunt uitspreken op de manier zoals het bedoeld is?
Hmm, daar heb je gelijk in. Maar de manier van uitspraak van een woord als 'restaurant' is bij uitstek geschikt om een onderscheid te kunnen maken tussen de simpele zielen en de beschaafdere, beter ontwikkelde mens. Maar hey, da's mijn mening, he.quote:Op zondag 28 september 2008 14:51 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Het is een compleet foute aanname dat leenwoorden zo zouden moeten worden uitgesproken zoals dat in de oorspronkelijke taal gebeurt. Een woord als computer bijvoorbeeld wordt door praktisch elke Nederlander als 'kompjoeter' uitgesproken, terwijl dat in het Engels toch echt 'kəmpjōētə' is. En dat is ook nog eens een veel recenter leenwoord dan restaurant.
Omdat het woord al decennia lang zo uitgesproken wordt ,bijvoorbeeld (totdat het op tv ineens anders uitgesproken moest worden). De Nederlandse taal kent veel leenwoorden, maar die worden nog altijd uitgesproken op een manier, dat het in de klank van de nederlandse taal past en vloeiend loopt: per se, uberhaupt, "niet mijn pakkie-an" zelfs computer, internet past... etc etc.quote:Op zondag 28 september 2008 14:14 schreef Beauregard het volgende:
[..]
Waarom zou je het woord als 'res-tauw-ranttt' uitspreken en daarmee aangeven dat je een simpele boerenlul bent, terwijl je het ook kunt uitspreken op de manier zoals het bedoeld is?
Hé, interessant. Tot jij dit zei dacht ik dat pakkie-an een omkering was van aanpak, net zoals komaf en afkomst. Maar het is dus een Maleis leenwoord!quote:Op zondag 28 september 2008 15:32 schreef edcetera het volgende:
De Nederlandse taal kent veel leenwoorden, maar die worden nog altijd uitgesproken op een manier, dat het in de klank van de nederlandse taal past en vloeiend loopt: per se, uberhaupt, "niet mijn pakkie-an" zelfs computer, internet past... etc etc.
Tja, of je loopt net chill een mokkel te regelen, zelfs met haar naar 't restauraaan, denk je te kunnen batsen met je nieuwe dinnetje, is ze ongi.quote:Op zondag 28 september 2008 14:06 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik vind het eerder klinken alsof je voor de batspartij 100 euro moet betalen.
quote:
Behalve als mensen grappig willen doen en zeggen:quote:
Ik twijfelde om ook zoiets te posten, mogen zij pijnlijk sterven inderdaad. Dat is echt van het niveau-eurie.quote:Op zondag 28 september 2008 22:38 schreef kabelhaspel het volgende:
[..]
Behalve als mensen grappig willen doen en zeggen:
desalwelteplus
AAARGH KILL KILL DIE MOFO DIE BURN IN HELL!![]()
![]()
Zo.
Jaaaa! Wij hebben ook een leraar die dat steevast zegt. Hij is ook zo'n persoon wat nooit weet wanneer hij'betekent' of 'betekend' moet gebruiken. En zo met meer woorden...quote:Op maandag 29 september 2008 18:12 schreef Noortje. het volgende:
Nog eentje:
Overnieuw.
Het is over, nieuw of opnieuw.
Overnieuw is dubbelop, wanneer leert men dat nou eens?
"Zo'n persoon wat nooit weet" Ja, dat is inderdaad ernstig !quote:Op maandag 29 september 2008 18:20 schreef alledagenheeldruk het volgende:
[..]
Jaaaa! Wij hebben ook een leraar die dat steevast zegt. Hij is ook zo'n persoon wat nooit weet wanneer hij'betekent' of 'betekend' moet gebruiken. En zo met meer woorden...
Van een leraar mag je toch verwachten dat hij goed Nederlands heeft, of niet?
quote:Op zondag 28 september 2008 17:40 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Tja, of je loopt net chill een mokkel te regelen, zelfs met haar naar 't restauraaan, denk je te kunnen batsen met je nieuwe dinnetje, is ze ongi.
Alleen met de klemtoon op de I, anders is ie niet irritant.quote:Op dinsdag 4 november 2008 18:22 schreef Jetje86 het volgende:
Normaliter....
Ik blijf hem irritant vinden hoe je het ook zegt!quote:Op woensdag 5 november 2008 14:34 schreef Rasing het volgende:
[..]
Alleen met de klemtoon op de I, anders is ie niet irritant.
'zo optimaal mogelijk'
Doet me denken aan het woord "bammetje", voor als je een snee brood bedoelt, wat is dat voor debiel woord? Ik ga zometeen een bammetje etenquote:Op woensdag 8 oktober 2008 08:58 schreef Xessive het volgende:
[..]
![]()
Pammetje, als in 'even een pammetje innemen'. Veelvuldig gebruikt door overspannen types die aan de oxazepam zitten. Ik zou zeggen: probeer ervan af te komen, in plaats van een koosnaampje voor je medicijnen te verzinnen...
Indd. dat zeg je tegen peuters misschien maar volwassenen opzich zouden het niet moeten zeggen. Raar woord.quote:Op vrijdag 7 november 2008 11:59 schreef Karina het volgende:
[..]
Doet me denken aan het woord "bammetje", voor als je een snee brood bedoelt, wat is dat voor debiel woord? Ik ga zometeen een bammetje eten![]()
Jezus, was dat een gast van jouw leeftijd of een 13 jarige puber??quote:Op zaterdag 8 november 2008 15:33 schreef Stali het volgende:
Toen ik 22 was zei ik tegen iemand dat ik nog even naar de wc ging en een jongen zei daarop
"Ja, ga jij maar even uit je kut gutsen".
.
Je bedoelt natuurlijk de duizenden afko's.quote:Op zaterdag 8 november 2008 16:20 schreef Stali het volgende:
Hij was zelfs een paar jaar ouder. Ik was echt geschokt en zoiets vergeet je dan niet.
Bammetje en Pleuri zijn inderdaad wel de meest vreselijke woorden.
Irritant zijn ook:
Barbeknoei en iets gezelli noemen. En op het werk: actiepuntjes, even samenzitten, iets parkeren of over het weekend tillen, een mailtje dichten, pro actief, stukje fun factor in de club, een stukje commitment, een quicky in iemand agenda schieten, ergens op moeten intunen voor een betere bedrijfsbalans, het is jouw feestje, mind mapping en het zijn nog niet eens de woorden maar het is een irritant taaltje en dan heb ik de duizenden afkortingen nog niet eens genoemd..
Yep.quote:Op zaterdag 8 november 2008 16:46 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je bedoelt natuurlijk de duizenden afko's.
Erger nog, iemand die het in het Engels zegt: "Ik ben zo pissed".quote:Op zaterdag 8 november 2008 16:15 schreef mjan het volgende:
Pissig![]()
Het klinkt gewoon lafjes. Zeg dan dat je boos bent, kwaad, geïrriteerd voor mijn part, maar pissig...
Als iemand dat woord zegt, dan word ik het vanzelf.
Een hernieuwde focus van de bedrijfsactiviteiten?quote:Op zaterdag 8 november 2008 16:52 schreef Stali het volgende:
[..]
Yep..
Ik heb zelfs een lijst van een paar a-viertjes in mijn bureaula liggen. Die zijn vorige week uitgedeeld want er vindt momenteel een "kanteling in de business" plaats..
ja dat vind ik ook echt een verschrikkelijk woordquote:
Ja, en daarmee meer dan 100 mensen eruit.quote:Op zaterdag 8 november 2008 17:38 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Een hernieuwde focus van de bedrijfsactiviteiten?
In medisch jargon heet het dan ook nooit kanker, maar carcinoom, maligniteit, nieuwvorming of ruimte-innemend proces. Eufemismes zijn tof.quote:Op maandag 17 november 2008 16:03 schreef Grumpey het volgende:
Het woord kanker is zo vervelend. Als scheldwoord voldoet het prima, maar als ziektebeschrijving is het veel te grof en mist het subtiliteit om het in een gesprek met een derde te kunnen gebruiken.
Jij bent gewoon een voorstander van vertrutting, die daar een eufemisme voor zoekt.quote:Op donderdag 13 november 2008 10:32 schreef Elfletterig het volgende:
Een woord waar ik me dit jaar nogal vaak aan erger, is vertrutting.
Elke maatregel die een regering neemt, is ineens vertrutting. Verzin iets beters.
Tegen de patiënt wordt echter wel het woord 'kanker' gebruikt, als het goed is. Het is immers de plicht van een arts om zijn patiënt in voor de patiënt begrijpelijke bewoordingen zo goed mogelijk te informeren.quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:49 schreef Rasing het volgende:
[..]
In medisch jargon heet het dan ook nooit kanker, maar carcinoom, maligniteit, nieuwvorming of ruimte-innemend proces. Eufemismes zijn tof.
En dan niet eens weten dat "pissed" in het Engels betekent dat je straalbezopen bent.quote:Op zaterdag 8 november 2008 17:16 schreef vencodark het volgende:
Erger nog, iemand die het in het Engels zegt: "Ik ben zo pissed".
dat is irritant jaquote:
Medallie vind ik eik dan nog heel lief.quote:Op donderdag 20 november 2008 00:05 schreef Muck het volgende:
[..]
dat is irritant ja![]()
Mijn moeder zegt "medallie" nog erger
Als scheldwoord vind ik het net zo ergquote:Op maandag 17 november 2008 16:03 schreef Grumpey het volgende:
Het woord kanker is zo vervelend. Als scheldwoord voldoet het prima, maar als ziektebeschrijving is het veel te grof en mist het subtiliteit om het in een gesprek met een derde te kunnen gebruiken.
Nou als je migraine te truttig/zeikerig vindt, zeg dan gewoon hersentumor. Dan beginnen ze ook niet over een aspirientje.quote:Op woensdag 26 november 2008 00:03 schreef StreepjesSok het volgende:
Ook een irritante: migraine.
Ik heb het zelf, maar elke keer als ik het moet zeggen vind ik het zo zeikerig klinken...
'ik kom niet want ik heb migreeeeeeeeehne', voel me meteen zo'n aanstellerig wijf dan, maar ja, als ik zeg dat ik koppijn heb begrijpen mensen nooit waarom dat niet gewoon weggaat met een aspirientje.
Het komt voornamelijk door al die jankers die roepen dat ze een migraine hebben, terwijl ze in de verste verte geen idee hebben wat het is. Maar dat geldt voor de griep ook.quote:Op woensdag 26 november 2008 10:54 schreef Marble het volgende:
[..]
Nou als je migraine te truttig/zeikerig vindt, zeg dan gewoon hersentumor. Dan beginnen ze ook niet over een aspirientje.
Haha, die ga ik onthouden voor de volgende keer dat ik weer eens plat lig.quote:Op woensdag 26 november 2008 10:54 schreef Marble het volgende:
Nou als je migraine te truttig/zeikerig vindt, zeg dan gewoon hersentumor. Dan beginnen ze ook niet over een aspirientje.
Ik hoorde op de radio dat er een lijst met meest storende taal 2008 was opgezet op vaagtaal.nl, het hoogst eindigden o.a.quote:
Dit zijn echt vreselijke woorden. Dat is gewoon interessant lopen doen.quote:Op donderdag 27 november 2008 22:08 schreef BdR het volgende:
[..]
Ik hoorde op de radio dat er een lijst met meest storende taal 2008 was opgezet op vaagtaal.nl, het hoogst eindigden o.a.
herconceptualiseren
doorcommuniceren
Manjetron. (voor de grap, maar toch)quote:
Voeg daar Myanmar maar aan toe.quote:
Kutje is een uber woord! eentje waar ik graag mee speel!quote:Op vrijdag 28 november 2008 12:57 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Manjetron. (voor de grap, maar toch)
Verder:
Bammetjes![]()
Bakkie doen![]()
Kutje (hmmm, er moet een smilie komen voor rillingen over je rug)
Welke gek dat ooit verzonnen heeft.quote:Op maandag 1 december 2008 11:41 schreef cryingfreeman12 het volgende:
genotsknots!
Ik gok iets in de trant van Ab Normaal, dat konijn met die flauwe grappen die wel meer van dat soort taalgedrochten had.quote:Op maandag 1 december 2008 13:13 schreef vencodark het volgende:
[..]
Welke gek dat ooit verzonnen heeft.
Fora'squote:Op woensdag 26 november 2008 13:12 schreef StreepjesSok het volgende:
[..]
Haha, die ga ik onthouden voor de volgende keer dat ik weer eens plat lig.
Oja, en wat ook erg is: mensen die musea's zeggen...en data's
Huh, dat is toch al veel ouder?quote:Op woensdag 26 november 2008 10:00 schreef Gwywen het volgende:
Voorbips vind ik juist geniaal, die komt van Koot&Bie
Ik kom er pas vandaag achter dat daarmee Bombay bedoeld wordt.quote:Op zaterdag 29 november 2008 13:39 schreef Rasing het volgende:
Mumbai
Dat is leuk voor de Indiaërs, maar dat betekent toch niet dat we in het Nederlands die naam ook moeten gebruiken?quote:Op maandag 1 december 2008 20:30 schreef TeChNo2 het volgende:
India heeft in 1995 Bombay omgedoopt tot Mumbai
Als een land een andere naam krijgt, en wij erkennen dat, dan veranderen we dat toch ook?quote:Op maandag 1 december 2008 20:49 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Dat is leuk voor de Indiaërs, maar dat betekent toch niet dat we in het Nederlands die naam ook moeten gebruiken?
Noem die lui dan gewoon roetmoppen zeg.quote:Op maandag 1 december 2008 20:49 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Dat is leuk voor de Indiaërs, maar dat betekent toch niet dat we in het Nederlands die naam ook moeten gebruiken?
Hoe wil je een vlot dan in godsnaam noemen, als je ergens in het Noordpoolgebied op een ijsberg loopt tijdens een cruise en alle reddingssloepen zijn of lek of al bezet en je kunt met wat non descripte rommel en planken van het 1 of ander een drijvend platform creëren waarop je wrs deze ramp overleeft ??quote:
Jij gaat ook een lang weekend naar Roma, London of Paris? En hoor je het in Köln donderen?quote:Op maandag 1 december 2008 21:49 schreef robbolo het volgende:
[..]
Als een land een andere naam krijgt, en wij erkennen dat, dan veranderen we dat toch ook?
Niet om te lang off-topic te gaan, maar als ze Rome nou Tiber noemen, blijf jij t dan ook Rome noemen? Hebben ze niet gewoon de naam veranderd, in plaats van dat het alleen de lokale naam is?quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:02 schreef Rasing het volgende:
[..]
Jij gaat ook een lang weekend naar Roma, London of Paris? En hoor je het in Köln donderen?
Nederland heet ook als sinds 1810 geen Holland meer, maar dat weerhoudt buitenlanders er niet van om die naam te gebruiken (en zelfs de correcte naam niet te kennen).quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:57 schreef robbolo het volgende:
[..]
Niet om te lang off-topic te gaan, maar als ze Rome nou Tiber noemen, blijf jij t dan ook Rome noemen? Hebben ze niet gewoon de naam veranderd, in plaats van dat het alleen de lokale naam is?
Dat moeten ze lekker zelf weten, maar ik vind dat wel kwalijk. Maar goed, neemt niet weg dat er hier mensen zijn die t blijkbaar irritante namen vinden. Laten we weer on-topic gaanquote:Op dinsdag 2 december 2008 12:11 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Nederland heet ook als sinds 1810 geen Holland meer, maar dat weerhoudt buitenlanders er niet van om die naam te gebruiken (en zelfs de correcte naam niet te kennen).
Of dinnie....quote:Op woensdag 3 december 2008 20:53 schreef Gwywen het volgende:
dinnetje
(vrien-, bedoelen ze daarmee)
quote:Op donderdag 4 december 2008 06:33 schreef kabelhaspel het volgende:
Bifidus Essensis Cultuur... van die ranzige 'je-gaat-er-beter-van-schijten-en-daar-voel-ik-me-goed-bij-toetjes"...
Opdracht tot wat? Ik erger me hier letterlijk dood aan, bij wijze van.quote:Op woensdag 3 december 2008 23:37 schreef DaantjeF het volgende:
Net als met commercials op tv. Kleuren, vormen en symboliek programmeren jouw persoon. En onbewust ga je toch drie lagen later weer je lichaam ziek maken door toch even die Big Mac te halen 's avonds. Waarom? Weinigen die beseffen dat de commercial hun opdracht gegeven heeft tot.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |