Van jongs af aan vond ik o.a. symboliek al pure niet te doorgronden magie. ik wilde dat snappen maar besteedde er tot later tijdstip nooit werkelijk ook echt tijd aan. Totdat ik op de academie kwam en ontwerpen diende te onderbouwen, dat dwong mij na te denken.
Daarom besloot ik op een dag, met onderricht "tot op de bodem" te gaan en mijzelf voor een periode van ongeveer 3 maanden zo diep mogelijk te concentreren middels studie op de (oudst mogelijke)bronnen voor handen in het ontstaan van allerlei mystiek occulte symbolen, maar ook om ons heen gebruikte logo vignetten door bedrijven en instanties van deze tijd.
Waarom heeft "Audi" bijvoorbeeld
vier in elkaar gevlochten cirkels? Dat is toch een "groot" en "belangrijke" merknaam? Die zullen met hun budget toch niet voor aap willen staan wereldwijd als het om media communicatie en styling gaat. Ik bedoel, je wilt laten zien dat je "erbij" hoort en de "waarheid en haar wetten" beheerst, toch? Waarom heeft BMW een
in vieren verdeelde cirkel in blauw en wit? Waar komt de "
Mercedes ster" in oorsprong vandaan? "Opel" bijvoorbeeld, niet echt meesterlijk, meer symbolische dan geomtrische kennis, maar goed...
een cirkel met daarin een krachtbron in de vorm van een bliksemschicht horizontaal gecentreerd...
Dichter bij huis. Bank instellingen kunnen er ook wat van. Het (oude) ABN Amro logo, een groene (dubbele vierkant) vorm met daarin de kleinere,
gekantelde gele driehoek... vreemd. Het huidige Rabobank logo, de blauwe mensfiguur die
van een tijdstip naar een tijdstip loopt over een "klok", in oranje. En deze mens figuur heeft benen en een schaduw, die weer "
een ruit" vormen.. Steeds weer die "ruitjes" bij bank instellingen, google maar eens op de grotere, internationale banken..
Laat ik de twee makkelijkste eens uitleggen...
Kijk, de helft van het Audi logo:
http://www.smeddum.net/images/articles/vesica_pisces.gif(de Christenen onder ons zullen nu wel een "gekantelde" herkenning ervaren, vandaar dat deze ook "Vesica Pisces" heet. Dat vis-ding achterop uw auto geplakt weet u wel?
Kijk, BMW (even simpel houden):
http://www.proswastika.or(...)ika_overview_new.png(uiteindelijk swastika-vorm uitgevoerd in crikel)
Kortom "aparte" keuzes?... Doordacht en gebaseerd op iets, wetten "van vroeger"? Of toch gewoon een creatief uitgevoerde, vrije associatie in betekenisloze fantasie? Toch misschien iets om een keer over na te denken voor geïnteresseerden, het brengt uiteindelijk meer dan je verwacht namelijk.
Even terug naar het "alziend oog".
Waar ik op uit ben gekomen is dat de driehoek met daarin het oog in "Sanpaku" stand, symbool staat, om het even allemaal op een hoop te gooien, simpelweg voor de "goddelijke" figuur.
Kijk, in het Christendom is God "alles", de machtigste "entiteit" die (ver)oordeelt en die boven alles dus ook de mens staat. Maar binnen andere overtuigingen of stromingen, bijvoorbeeld het Buddhisme kan men zelfs als "Buddha" worden. Oftwel "gelijk worden aan", dus
goddelijk worden.
Niet God zelf maar dus goddelijk..
Ik heb veel gefilosofeerd met mystiek ingestelde mensen en ook occultisten over wat dat "goddelijk" is ten opzichte van het fenomeen "God". Tot er een meneer op mijn pad kwam, een oude, wijze man in graad meester Vrijmetselaar, die mij schreef: " Als je God bent, dan weet je alles, want God weet alles". Tot op de dag van vandaag denk ik daar dan wel eens aan terug. Kan men "alles" ooit weten? Kan men God worden? Volgens deze aanname niet. Kan men, als men niet "God" kan worden dan daarentegen wel "goddelijk" worden? Mijn persoonlijke overtuiging is, of je werkt
voor "een energie", of er werkt "een energie"
met je. Waarom dit "goddelijke" stukje tekst?
Ik heb lang gedacht dat het "Alziend oog symbool" stond als "merk' voor de Illuminati, een lang geleden afgestoten onderdeel die het ontstaan vond destijds binnen de Vrijmetselarij. Eigenlijk klopt dit ook, want de "driehoek met het oog" staat volgens die beweging voor "de verlichten". Dus zij die verlicht geraakt zijn, of met andere woorden "goddelijk" geworden zijn. Tegenwoordig anders gezegd: " zij die het licht hebben gezien". Binnen de Vrijmetselarij wordt dit symbool gehanteerd. De Vrijmetselarij maakt gebruik van kennis en rituelen uit het oosten, Egypte. Een tijd geleden deed ik weer eens een bezoek aan in een Loge met open avond, waar ook een "bouwstuk' werd gehouden door een Meester. Na het bouwstuk pakte de man een dollarbiljet en toonde de gasten of geïnteresseerden trots "de capstone", oftwel de driehoek met het oog, met de bijgaande tekst: "Meneer Washinton was ook Vrijmetselaar". Dus de Vrijmetselarij gebruikt en onderkent dit symbool, dat geven ze zelf aan en hebben we dus vastgesteld.
http://www.thechristianbo(...)n_Commemorative2.gifKijk, hier heb je zo'n "speciale" munt van ze, voor "ingewijden". Soms wordt er in plaaste van het oog ook wel de letter "G' ingevuld. Over die betekenis van die 'G" wordt soms best geheim gedaan. Ik heb het inmiddels ontdekt, zoekt niet verder... de "G" staat dus voor "de grote Geometer", oftwel "Opperbouwmeester des heelals". Da' s dus zeg maar een ander woord voor wat sommigen "God" noemen en weer anderen "goddelijk". Kijk nets als de ster in de top van de kerstboom geeft ie ook soms licht, als ie "verlicht" is.
http://upload.wikimedia.o(...)am_turfsingel_46.jpgNog een:
http://altreligion.about.(...)nic/masonicart26.jpg(de vier pilaren, Boaz en Jachim aanwezig. Het zebrapaadje of "dualiteits schaakbord", "het stralende oog in de wolken" bovenaan, en de doodskist als symbool voor wederopstanding of wedergeboorte oftwel Jezus.
In Egypte is dit symbool anders afgebeeld, namelijk onder de benaming van "het oog van Horus". Wie een beetje studie heeft gedaan weet dat er bijzonder veel overeenkomsten zijn tussen het verhaal van Jezus en de Egyptische Horus. Waar het op neer komt, is dat het een uitleg is van het openen en het "derde oog" voorstelt. Het derde oog staat in verbinding met de activatie van de "pineal gland" oftwel de "pijnappelklier" die te vinden is tussen de rechter en linker hersenhelft. Het symbool voor de pijnappelklier is in veel culturen de "dennenappel". Daarom kom je deze zo vaak tegen op sierhekwerk van tuinen. Er staat er een van 3 bij 5 meter groot bij het hoofdplein in het hart van het christelijke Vaticaan, en zelfs Buddha heeft naast de stip op het voorhoofd een "hoedje met spitse punt omhoog gericht" die het uiterlijk heeft van de structuur van de "dennenappel".
http://i51.photobucket.com/albums/f364/xMTone/third-eye.jpgKortom, wanneer het derde oog open gaat, zult ge "naakt" zijn, oftwel het verschil tussen goed en kwaad weten. Ja, dat krijg je als je van de "appel' eet en knabbelt aan de boom, die verboden werd;
de boom der wijsheid/kennis.
En zo komen we dus weer terug bij ons oogje in het driehoekje, en bij de "godde - lijken", zij die weten "wie God is".And so said, Verily I say unto you, Except ye be
converted, and become as little children, ye shall not enter into the kingdom of heaven.
I see all