abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63282748
http://nl.wikipedia.org/wiki/Illuminati_(orde)

ik vraag me af wat de afweging was om dit symbool op de dollar te plakken, wie heeft dit bedacht en waarom ?
  maandag 17 november 2008 @ 10:24:07 #2
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_63282770
Dat is een truc, zodat domme mensen daarover blijven piekeren en dus geen tijd hebben om over echt belangrijke dingen na te denken !
zzz
  maandag 17 november 2008 @ 10:29:55 #3
8369 speknek
Another day another slay
pi_63282862
Dat is niet het teken van de Illuminati. Het alziende oog wordt ook gebruikt door de Vrijmetselaars, maar bestaat natuurlijk al sinds de Egyptenaren, en de Vrijmetselaars begonnen het pas te gebruiken nadat het op het dollarbiljet stond.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 17 november 2008 @ 10:31:01 #4
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_63282878
quote:
Op maandag 17 november 2008 10:29 schreef speknek het volgende:
Dat is niet het teken van de Illuminati. Het alziende oog wordt ook gebruikt door de Vrijmetselaars, maar bestaat natuurlijk al sinds de Egyptenaren, en de Vrijmetselaars begonnen het pas te gebruiken nadat het op het dollarbiljet stond.

Je hebt gelijk.
pi_63283123
quote:
Op maandag 17 november 2008 10:24 schreef L.Denninger het volgende:
Dat is een truc, zodat domme mensen daarover blijven piekeren en dus geen tijd hebben om over echt belangrijke dingen na te denken !
Eensch!
En dat wat speknek zegt

Net zo iets: wanneer mensen zeggen dat "Heaven" van Do is
pi_63283784
quote:
Op maandag 17 november 2008 10:24 schreef L.Denninger het volgende:
Zoals Lambiekje
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_63287282
Het is niet het persee het symbool van de "Illuminati"

Het is het alziende oog (allseeing eye). Er word gespeculeerd dat dit symbool sinds 1779 gebruikt wordt door de vrijmetselaarij.

Het maakt deel uit van "the great seal of america", vrij logisch aangezien de verenigde staten van amerika ook door vrijmetselaars zijn gesticht.

Dit symbool vind je ook terug in de oudheid zoals eerder genoemd. Egyptenaren gebruikten the eye of ra/the eye of horus bijv, christenen gebruiken het.. romeinen.. enz.

Over de betekenis achter het symbool valt trouwens te speculeren.
“Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful.”
"There isn't any crisis. It's simply a crisis of ignorance."
pi_63295688
Zoveel symbolen, dan kan die ene er ook nog wel bij.
De pyramide, Het oog, De uil, Het veel terugkomende nr 13 ?, De $$ staat vol met symbolen.

'n uitleg :
http://www.truthorfiction.com/rumors/d/dollarbill.htm
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  woensdag 3 december 2008 @ 06:07:18 #10
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_63716384
Van jongs af aan vond ik o.a. symboliek al pure niet te doorgronden magie. ik wilde dat snappen maar besteedde er tot later tijdstip nooit werkelijk ook echt tijd aan. Totdat ik op de academie kwam en ontwerpen diende te onderbouwen, dat dwong mij na te denken.

Daarom besloot ik op een dag, met onderricht "tot op de bodem" te gaan en mijzelf voor een periode van ongeveer 3 maanden zo diep mogelijk te concentreren middels studie op de (oudst mogelijke)bronnen voor handen in het ontstaan van allerlei mystiek occulte symbolen, maar ook om ons heen gebruikte logo vignetten door bedrijven en instanties van deze tijd.

Waarom heeft "Audi" bijvoorbeeld vier in elkaar gevlochten cirkels? Dat is toch een "groot" en "belangrijke" merknaam? Die zullen met hun budget toch niet voor aap willen staan wereldwijd als het om media communicatie en styling gaat. Ik bedoel, je wilt laten zien dat je "erbij" hoort en de "waarheid en haar wetten" beheerst, toch? Waarom heeft BMW een in vieren verdeelde cirkel in blauw en wit? Waar komt de "Mercedes ster" in oorsprong vandaan? "Opel" bijvoorbeeld, niet echt meesterlijk, meer symbolische dan geomtrische kennis, maar goed...een cirkel met daarin een krachtbron in de vorm van een bliksemschicht horizontaal gecentreerd...

Dichter bij huis. Bank instellingen kunnen er ook wat van. Het (oude) ABN Amro logo, een groene (dubbele vierkant) vorm met daarin de kleinere, gekantelde gele driehoek... vreemd. Het huidige Rabobank logo, de blauwe mensfiguur die van een tijdstip naar een tijdstip loopt over een "klok", in oranje. En deze mens figuur heeft benen en een schaduw, die weer "een ruit" vormen.. Steeds weer die "ruitjes" bij bank instellingen, google maar eens op de grotere, internationale banken..

Laat ik de twee makkelijkste eens uitleggen...

Kijk, de helft van het Audi logo:

http://www.smeddum.net/images/articles/vesica_pisces.gif

(de Christenen onder ons zullen nu wel een "gekantelde" herkenning ervaren, vandaar dat deze ook "Vesica Pisces" heet. Dat vis-ding achterop uw auto geplakt weet u wel?

Kijk, BMW (even simpel houden):

http://www.proswastika.or(...)ika_overview_new.png

(uiteindelijk swastika-vorm uitgevoerd in crikel)

Kortom "aparte" keuzes?... Doordacht en gebaseerd op iets, wetten "van vroeger"? Of toch gewoon een creatief uitgevoerde, vrije associatie in betekenisloze fantasie? Toch misschien iets om een keer over na te denken voor geïnteresseerden, het brengt uiteindelijk meer dan je verwacht namelijk.

Even terug naar het "alziend oog".

Waar ik op uit ben gekomen is dat de driehoek met daarin het oog in "Sanpaku" stand, symbool staat, om het even allemaal op een hoop te gooien, simpelweg voor de "goddelijke" figuur.

Kijk, in het Christendom is God "alles", de machtigste "entiteit" die (ver)oordeelt en die boven alles dus ook de mens staat. Maar binnen andere overtuigingen of stromingen, bijvoorbeeld het Buddhisme kan men zelfs als "Buddha" worden. Oftwel "gelijk worden aan", dus goddelijk worden. Niet God zelf maar dus goddelijk..

Ik heb veel gefilosofeerd met mystiek ingestelde mensen en ook occultisten over wat dat "goddelijk" is ten opzichte van het fenomeen "God". Tot er een meneer op mijn pad kwam, een oude, wijze man in graad meester Vrijmetselaar, die mij schreef: " Als je God bent, dan weet je alles, want God weet alles". Tot op de dag van vandaag denk ik daar dan wel eens aan terug. Kan men "alles" ooit weten? Kan men God worden? Volgens deze aanname niet. Kan men, als men niet "God" kan worden dan daarentegen wel "goddelijk" worden? Mijn persoonlijke overtuiging is, of je werkt voor "een energie", of er werkt "een energie" met je. Waarom dit "goddelijke" stukje tekst?

Ik heb lang gedacht dat het "Alziend oog symbool" stond als "merk' voor de Illuminati, een lang geleden afgestoten onderdeel die het ontstaan vond destijds binnen de Vrijmetselarij. Eigenlijk klopt dit ook, want de "driehoek met het oog" staat volgens die beweging voor "de verlichten". Dus zij die verlicht geraakt zijn, of met andere woorden "goddelijk" geworden zijn. Tegenwoordig anders gezegd: " zij die het licht hebben gezien". Binnen de Vrijmetselarij wordt dit symbool gehanteerd. De Vrijmetselarij maakt gebruik van kennis en rituelen uit het oosten, Egypte. Een tijd geleden deed ik weer eens een bezoek aan in een Loge met open avond, waar ook een "bouwstuk' werd gehouden door een Meester. Na het bouwstuk pakte de man een dollarbiljet en toonde de gasten of geïnteresseerden trots "de capstone", oftwel de driehoek met het oog, met de bijgaande tekst: "Meneer Washinton was ook Vrijmetselaar". Dus de Vrijmetselarij gebruikt en onderkent dit symbool, dat geven ze zelf aan en hebben we dus vastgesteld.

http://www.thechristianbo(...)n_Commemorative2.gif

Kijk, hier heb je zo'n "speciale" munt van ze, voor "ingewijden". Soms wordt er in plaaste van het oog ook wel de letter "G' ingevuld. Over die betekenis van die 'G" wordt soms best geheim gedaan. Ik heb het inmiddels ontdekt, zoekt niet verder... de "G" staat dus voor "de grote Geometer", oftwel "Opperbouwmeester des heelals". Da' s dus zeg maar een ander woord voor wat sommigen "God" noemen en weer anderen "goddelijk". Kijk nets als de ster in de top van de kerstboom geeft ie ook soms licht, als ie "verlicht" is.

http://upload.wikimedia.o(...)am_turfsingel_46.jpg

Nog een:

http://altreligion.about.(...)nic/masonicart26.jpg

(de vier pilaren, Boaz en Jachim aanwezig. Het zebrapaadje of "dualiteits schaakbord", "het stralende oog in de wolken" bovenaan, en de doodskist als symbool voor wederopstanding of wedergeboorte oftwel Jezus.

In Egypte is dit symbool anders afgebeeld, namelijk onder de benaming van "het oog van Horus". Wie een beetje studie heeft gedaan weet dat er bijzonder veel overeenkomsten zijn tussen het verhaal van Jezus en de Egyptische Horus. Waar het op neer komt, is dat het een uitleg is van het openen en het "derde oog" voorstelt. Het derde oog staat in verbinding met de activatie van de "pineal gland" oftwel de "pijnappelklier" die te vinden is tussen de rechter en linker hersenhelft. Het symbool voor de pijnappelklier is in veel culturen de "dennenappel". Daarom kom je deze zo vaak tegen op sierhekwerk van tuinen. Er staat er een van 3 bij 5 meter groot bij het hoofdplein in het hart van het christelijke Vaticaan, en zelfs Buddha heeft naast de stip op het voorhoofd een "hoedje met spitse punt omhoog gericht" die het uiterlijk heeft van de structuur van de "dennenappel".

http://i51.photobucket.com/albums/f364/xMTone/third-eye.jpg

Kortom, wanneer het derde oog open gaat, zult ge "naakt" zijn, oftwel het verschil tussen goed en kwaad weten. Ja, dat krijg je als je van de "appel' eet en knabbelt aan de boom, die verboden werd; de boom der wijsheid/kennis. En zo komen we dus weer terug bij ons oogje in het driehoekje, en bij de "godde - lijken", zij die weten "wie God is".

And so said, Verily I say unto you, Except ye be converted, and become as little children, ye shall not enter into the kingdom of heaven.

I see all
Life is what happens to you, while you're busy making other plans...
pi_63716393
Angels and Demons van Dan Brown gelezen
Jesus saves but death prevails.
  woensdag 3 december 2008 @ 06:18:15 #12
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_63716397
quote:
Op woensdag 3 december 2008 06:14 schreef Shivo het volgende:
Angels and Demons van Dan Brown gelezen
Nee, ik heb niets met Dan Brown, na korte bestudering van zijn persoon besloot ik zijn complete "verhalenbundel" over te slaan.
  woensdag 3 december 2008 @ 09:22:16 #13
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_63717817
quote:
Op woensdag 3 december 2008 06:07 schreef DaantjeF het volgende:
..
I see all
Goeie post Daantje!
Ook goed uitgelicht, en hier zit zeker ook wat nieuwe informatie voor mij tussen!

Vooral het stuk over de dennenappel vind ik appart.
De dennenappel werd namelijk al vanouds gebruikt bij diverse kunstwerken en tekeningen van Goden:

Alleen meestal werd deze getoont met de boom des levens en een water kruik, welke gebruikt werd om de dennen appel in te dopen, zodat deze gebruikt werd om te besprenkelen:

[ Bericht 0% gewijzigd door Ticker op 03-12-2008 09:34:41 ]
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  woensdag 3 december 2008 @ 09:54:29 #14
31101 _Led_
pi_63718540
quote:
Op woensdag 3 december 2008 06:07 schreef DaantjeF het volgende:
Van jongs af aan vond ik o.a. symboliek al pure niet te doorgronden magie. ik wilde dat snappen maar besteedde er tot later tijdstip nooit werkelijk ook echt tijd aan. Totdat ik op de academie kwam en ontwerpen diende te onderbouwen, dat dwong mij na te denken.

Daarom besloot ik op een dag, met onderricht "tot op de bodem" te gaan en mijzelf voor een periode van ongeveer 3 maanden zo diep mogelijk te concentreren middels studie op de (oudst mogelijke)bronnen voor handen in het ontstaan van allerlei mystiek occulte symbolen, maar ook om ons heen gebruikte logo vignetten door bedrijven en instanties van deze tijd.

Waarom heeft "Audi" bijvoorbeeld vier in elkaar gevlochten cirkels? Dat is toch een "groot" en "belangrijke" merknaam? Die zullen met hun budget toch niet voor aap willen staan wereldwijd als het om media communicatie en styling gaat. Ik bedoel, je wilt laten zien dat je "erbij" hoort en de "waarheid en haar wetten" beheerst, toch? Waarom heeft BMW een in vieren verdeelde cirkel in blauw en wit? Waar komt de "Mercedes ster" in oorsprong vandaan? "Opel" bijvoorbeeld, niet echt meesterlijk, meer symbolische dan geomtrische kennis, maar goed...een cirkel met daarin een krachtbron in de vorm van een bliksemschicht horizontaal gecentreerd...

Dichter bij huis. Bank instellingen kunnen er ook wat van. Het (oude) ABN Amro logo, een groene (dubbele vierkant) vorm met daarin de kleinere, gekantelde gele driehoek... vreemd. Het huidige Rabobank logo, de blauwe mensfiguur die van een tijdstip naar een tijdstip loopt over een "klok", in oranje. En deze mens figuur heeft benen en een schaduw, die weer "een ruit" vormen.. Steeds weer die "ruitjes" bij bank instellingen, google maar eens op de grotere, internationale banken..

Laat ik de twee makkelijkste eens uitleggen...

Kijk, de helft van het Audi logo:

http://www.smeddum.net/images/articles/vesica_pisces.gif

(de Christenen onder ons zullen nu wel een "gekantelde" herkenning ervaren, vandaar dat deze ook "Vesica Pisces" heet. Dat vis-ding achterop uw auto geplakt weet u wel?
De 4 ringen van Audi zijn ontstaan bij de fusie van 4 onafhankelijke autobedrijven (Audi, DKW, Horch en Wanderer) en geven dus de verbondenheid van die 4 bedrijven aan.
Heeft niks met Jezus te maken.

Had je ook kunnen zien, want jouw pisces-plaatje staat en valt met de positionering van de cirkels - dat ze precies tot het centrum van de volgende cirkel komen.
Dat is bij het audi-logo absoluut niet zo :
quote:
Kijk, BMW (even simpel houden):

http://www.proswastika.or(...)ika_overview_new.png

(uiteindelijk swastika-vorm uitgevoerd in crikel)
Onzin, het bmw-logo is gebaseerd op draaiende vliegtuig-propellors.

Afijn, de 2 'makkelijkste' had je dus al verkeerd.
Ik ben benieuwd hoe het dan met je uitleg van de rest zit eerlijk gezegd.
quote:
Kortom "aparte" keuzes?... Doordacht en gebaseerd op iets, wetten "van vroeger"? Of toch gewoon een creatief uitgevoerde, vrije associatie in betekenisloze fantasie? Toch misschien iets om een keer over na te denken voor geïnteresseerden, het brengt uiteindelijk meer dan je verwacht namelijk.
Kortom, als je op zoek bent naar symboliek kun je overal wel wat in zien en bij verzinnen / fantaseren.
Dat het door de makers zo nooit bedoeld is maakt je dan weinig meer uit, je hebt je symboliek gevonden en de wereld is weer een stuk spannender voor je.

[ Bericht 2% gewijzigd door _Led_ op 03-12-2008 10:06:34 ]
zzz
  woensdag 3 december 2008 @ 10:09:00 #15
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_63718826
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:54 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

De 4 ringen van Audi zijn ontstaan bij de fusie van 4 onafhankelijke autobedrijven (Audi, DKW, Horch en Wanderer) en geven dus de verbondenheid van die 4 bedrijven aan.

Had je ook kunnen zien, want jouw pisces-plaatje staat en valt met de positionering van de cirkels - dat ze precies tot het centrum van de volgende cirkel komen.
[ afbeelding ]
[..]

[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[..]

Kortom, als je op zoek bent naar symboliek kun je overal wel wat in zien en bij verzinnen / fantaseren.
Dat het door de makers zo nooit bedoeld is maakt je dan weinig meer uit, je hebt je symboliek gevonden en de wereld is weer een stuk spannender voor je.
Dus in jouw redenatie is doordenken ten allen tijden fout en sensatie zoeken?

Beetje krom, of niet he. Als de wereld echt zo simpel was hadden we niet eens overheden.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  woensdag 3 december 2008 @ 10:11:23 #16
31101 _Led_
pi_63718866
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:09 schreef Ticker het volgende:

[..]

Dus in jouw redenatie is doordenken ten allen tijden fout en sensatie zoeken?
Nee, maar er zit toch een groot verschil tussen doordenken en overal wat achter zoeken ?
Je ziet hierboven maar weer eens hoe de fantasie met iemand op hol kan slaan !

Vind jij "zelf dingen verzinnen bij logo's" doordenken dan ?
zzz
pi_63718925
quote:

[ afbeelding ]
Dit is overigens niet waar, maar BMW houdt het verhaaltje graag in stand
De vlakverdeling komt van de Beierse vlag of iets in die richting in ieder geval...

Aldus is te lezen in het BMW Museum in Munchen, en die zullen het wel weten
Het verhaal achter de ringen van Audi klopt wel zover ik weet....
pi_63719014
quote:

[..]

[ afbeelding ]
[..]

[ afbeelding ]

[..]

natuurlijk is het wel zo dat zodra je symbolen gaat 'iconiseren'..... er altijd een vorm van versimpeling optreed in basis-vormen:
cirkel, lijn, punt, vierkant, driehoek en ovaal

Logo's hebben als eigenschap dat ze 'snel' moeten werken, goed herkenbaar zijn en dus worden juist die basisvormen en soms elementele 'herkenbare' elementen weer graag in gebruikt.
Het is veelal ook een bewuste keuze de vorm te baseren op 'verklaarbare iconografie'

bij bv autofabikanten heeft 75% een logo gebaseerd op een of meerdere cirkels (nl. het 'wiel' of 'vooruitgang': BMW, VW, Audi, Mercedes, Opel, Saab, Alfa Romeo)
Tevens speelt het bij logo's van automerken een fikse rol op welke plek het logo als 'kenmerk' op een auto gepaats werd en hoe ... of dit een 'sluitdop' op de motorkap was of juist een soort van 'emaille plaatje' op specifieke plaatsen in het interieur...
Ook die puur technische rol van het 'logo' heeft een duidelijke invloed op het ontwerp van het logo.

In het geval van een fraude-gevoelig document als een dollarbiljet is het gebruik van symboliek natuurlijk vooral gebaseerd op en ander element, namelijk een poging valsemunterij te voorkomen door zeer gedetailleerde, en precies gedrukte elementen neer te zetten die zeer 'herkenbaar' zijn (waarbij het ontwerp voor het dollarbiljet uit de dertiger jaren komt, nog voor de kopieermachine en toen alles wat gedrukt werd via 'printplaten ging... des te precieser en gedetaillerder, des te moeilijker te vervalsen)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 3 december 2008 @ 10:20:14 #19
31101 _Led_
pi_63719055
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:14 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

Dit is overigens niet waar, maar BMW houdt het verhaaltje graag in stand
De vlakverdeling komt van de Beierse vlag of iets in die richting in ieder geval...
Het is beide goed; het blauw-wit is van de Beierse vlag, het ontwerp van de propellor
zzz
pi_63734872
quote:

[ afbeelding ]
quote:
According to the company’s journal, “BMW Werkzeitschrift” (1942), the BMW logo emerged when a BMW engineer was testing the company’s first 320 bhp engine. He admired the reflection of the shining disc of the rotating propeller that radiated like an aura of two silver cones. In between the two cones, the blue from the sky shined that made the ‘rotating propeller into four areas of color – silver and blue’. The engineer, who envisioned this image, also saw three letters – B M W – reflected on the propeller. Thus, the BMW logo was born.

However, according to a BMW spokesperson, the BMW logo does not symbolize a spinning propeller (although the imagery did appear in post-WWI advertisements). On other note, this statement is considered by many as merely a bogus claim made by the company to give a logical explanation to the public about the BMW logo’s creation. In fact, the first BMW aero-engine test took place in March 1918 – six months after the BMW logo had been created. Additionally, the founding myth of the BMW logo, the propeller, was a component of the engine that was never manufactured by BMW.
bron
de 4e link op google ipv de 1e

Tis maar net wat je wil vinden dus..

EDIT: zie dat het al de 4e reactie op het bericht is
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  woensdag 3 december 2008 @ 23:22:27 #21
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_63741882
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:22 schreef Ticker het volgende:

[..]

Goeie post Daantje!
Ook goed uitgelicht, en hier zit zeker ook wat nieuwe informatie voor mij tussen!

Alleen meestal werd deze getoont met de boom des levens en een water kruik, welke gebruikt werd om de dennen appel in te dopen, zodat deze gebruikt werd om te besprenkelen:

[quote]Op woensdag 3 december 2008 09:22 schreef Ticker het volgende:

[..]

Goeie post Daantje!

De dennenappel werd namelijk al vanouds gebruikt bij diverse kunstwerken en tekeningen van Goden:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dank je voor het compliment Ticker, dat siert je.

De toelichting van de dennenappel ontdekte ik eigenlijk per ongeluk jaren geleden. Het was me ook al opgevallen dat dit symbool veel in de occulte wereld voorkomt. Ik had er al naar gezocht maar kon niks vinden al die tijd (lees: tussendoor). Tot ik een oud document tegenkwam, terwijl ik de werking en backfire van de truncated Icosa bestudeerde, in één van de mappen uit de bibliotheek van mijn vader. Het stond er duidelijk en zoals hij is, wetenschappelijk neergezet.

Jouw opmerking van "het water" oftwel icosahedron is namelijk het geheim dat het openen "van het derde oog" met zich meebrengt. Dat water staat namelijk voor "de puren van bloed". Het is namelijk een "louteringsproces". Anders gezegd: Jezus veranderde water in wijn. oftwel :" Prodigal Son has returned give him water."

http://www.catholic-church.org/ccpe/SE37/return-prodigal-son.jpg

Zie je hoe mooi "de rug(gengraat)" van de "prodigal son" in o.a. dit schilderij in beeld is? In goud/gele kleur nog wel. Geloof mij maar, die arme jongen heeft "het licht gezien". Zeker weten dat ie ook de backfire heeft ervaren, maar toen kende ze het woord "depressie" nog niet. Actie = reactie.

Edit: zie je, heeft de schilder op dit doek ook gekozen om één van die pantoffels uit te laten.

[ Bericht 1% gewijzigd door DaantjeF op 03-12-2008 23:39:45 ]
  woensdag 3 december 2008 @ 23:37:32 #22
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_63742368
quote:
[..]

Kijk, "in jouw visie" heb ik het ver keerd oftwel "verdraait".

Daarmee geef jij weer dat jij het bij het juiste eind hebt. En dat mag, geen probleem.
Alleen ik weerleg jouw visie daarentegen niet. Jouw visie en uitleg kloppen ook, het is alleen het oppervlakkige gedeelte dat bij een presentatie van een vers ontworpen bedrijfs vignette als verhaal aan de koffie drinkende en koek etende werknemers wordt gegeven.

Maar de directeuren weten wel beter.

ik ben hier niet om mensen te overtuigen. Ik deel wat ik geleerd heb, en niet alleen in theorie, maar ook in praktijk ervaren heb. Hoe deel je bijvoorbeeld iets als het gevoel 'liefde"? Hoe bewijs je een dergelijk iets? Eigenlijk doet het bewijs er ook niet toe, daar komen mensen achter, die dag dat ze de reis in onderzoek zelf ervaren. En iedereen doet dat op zijn eigen manier en in eigen tempo. Ik geef mijn visie en tools, dat is alles.

De uitleg die jij geeft omtrent de logo's, vind ik amusant. Want dat is exact wat zij willen.
Nets als een middagje in de Efteling. Zie je allemaal mooi gekleurde vrolijk makende, "droom' beelden. Waarbij je een gevoel krijgt. Je begrijpt alleen niet waarom je een gevoel krijgt terwijl je bewustzijn roept: "wakker worden, er gebeurt iets". net als met commercials op tv. Kleuren, vormen en symboliek programmeren jouw persoon. En onbewust ga je toch drie lagen later weer je lichaam ziek maken door toch even die Big Mac te halen 's avonds. Waarom? Weinigen die beseffen dat de commercial hun opdracht gegeven heeft tot. En in die Efteling word jij vermaakt, en je vind het best. Totdat "het kwartje valt", en de vrolijk gekleurde, aanval van uiterlijk vertoon "valt". En dan worden de raderen, stalen constructies en machinerie zichtbaar. Schiet me opeens "Neo' te binnen uit de Matrix. Die koos ook opeens bewust voor die ene pil en zag de waarheid (in getallen)... en de droom was over.

Oftwel:

"Move along people, there's nothing to see"....

[ Bericht 0% gewijzigd door DaantjeF op 04-12-2008 00:10:01 ]
  donderdag 4 december 2008 @ 00:04:44 #23
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_63743074
Over logo's en hun interpretatie...

Wel apart, een "Malthezer kruis" en de slang die de mens "verorbert". Oftwel "Alfa".

http://gcos.nl/upload-66A6E-2DB65-E56ED/logo_alfa-romeo.jpg

Als dit nog niet duidelijk is weet ik het ook niet meer. Maar goed, ik ben benieuwd naar wat we hier over kunnen vinden op internet omtrent een meer "algemeen gangbaar geaccepeteerde uitleg". Het maakt mij ook niet echt uit moet ik zeggen. het is wel fijn en zeldzaam mensen te ontmoeten die dit occulte aspect ook werkelijk doorzien.

Ik zou ook nog de (occulte) uitleg geven omtrent de Wortel 2 generatie uitgebeeldt in het ABN Amro logo.
( ik kon het niet snel vinden / uitbeelden, maar gelukkig heeft Dodeca, iemand waar ik veel mee gedeeld heb jaren geleden, dit in "Geometrie for Dummies" in een aan te raden werkstuk laten zien. Als het goed is, is het de vierde post van boven. ook nog even van de mogelijkheid gebruik maken om in een momentje "Doc" respect te geven. Neem het werkstuk door, het is een goede basis voor wie wil weten.

http://www.thebiggestsecret.org/forum/viewtopic.php?t=1439&highlight=cursus

(Daarom hebben (de meest grote) bank instellingen dus een logo veroccultiseerd in de "ruit" oftwel Octahedron. Het is het "generenen" van "geld". Oftwel een berg gebakken lucht..

http://www.brandsoftheworld.com/brands/0014/1957/brand.gif

(Geen kleine jongens, in rood nog wel)

http://www.syrarc.org/cus(...)munity-bank-logo.gif

( kijk, die hebben er zelfs 2 naast elkaar)

http://www.pycomall.com/images/P/hsbc_400.gif

( ik zie er weer twee, met zelfs een "pyramide" in het midden, erg creatief gevonden)

http://www.crediteurope.b(...)_general/CEBLOGO.jpg

( Zo, deze gaat ervoor. Zelfs in "de bol" geplaatst (wij controleren alles))

http://my.jobstreet.com/jobs/2007/12/p/10/_pics/pbbkla1.gif

( Eigenlijk zijn er vijf geoccultiseerd, maar voor de leek toch minstens wel drie zichtbaar denk ik)

"Move along people, there's nothing to see"....
pi_63744587
DaantjeF denk je niet dat krachtige beelden gewoon meer overlevingskans hebben? Geen meesterplan gewoon een soort evolutie van de beelden. We zijn gevoeliger voor bepaalde vormen, kleuren en verhoudingen daar hoeft je geen plan voor te hebben. Het zit in onze genen en ons zijn.
Herhaling en herkenning is hier denk ik het grootste deel van. Reclameren betekent vrij vertaald "herhaaldelijk claim's maken." Het is dan ook verre van vreemd dat er allerlei patronen boven komen drijven, toch?

Vandaag denk ik dat het ontwerpen van die beeldmerken veelal gewoon gedaan door het soort mensen die succes na-apen om nog even een graantje mee te kunnen pikken. Geen groot complot gewoon camouflage en naaperij uit gemakzucht en overlevingsdrang.

Je verhaal van de Efteling vond ik trouwens wel een geslaagde vergelijking. Ik vroeg ook nog af of je ergens in een topic uitwijdt over je ervaringen met die muziek paddestoelen.
  donderdag 4 december 2008 @ 02:35:44 #25
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_63744928
quote:
Op donderdag 4 december 2008 01:42 schreef Odysseuzzz het volgende:
DaantjeF denk je niet dat krachtige beelden gewoon meer overlevingskans hebben? Geen meesterplan gewoon een soort evolutie van de beelden. We zijn gevoeliger voor bepaalde vormen, kleuren en verhoudingen daar hoeft je geen plan voor te hebben. Het zit in onze genen en ons zijn.
Herhaling en herkenning is hier denk ik het grootste deel van. Reclameren betekent vrij vertaald "herhaaldelijk claim's maken." Het is dan ook verre van vreemd dat er allerlei patronen boven komen drijven, toch?

Vandaag denk ik dat het ontwerpen van die beeldmerken veelal gewoon gedaan door het soort mensen die succes na-apen om nog even een graantje mee te kunnen pikken. Geen groot complot gewoon camouflage en naaperij uit gemakzucht en overlevingsdrang.

Je verhaal van de Efteling vond ik trouwens wel een geslaagde vergelijking. Ik vroeg ook nog af of je ergens in een topic uitwijdt over je ervaringen met die muziek paddestoelen.

Hehe, een "kenner".

leuk geprobeerd, maar ik ga niet mee in je verhaal dan zou ik "reclame" gaan maken..

Ik geef je gewoon even gelijk oke? Laten we "het' dan houden op "oer-symbologie". Maar om toch even wat energie terug te zenden, want als het van één kant komt kan het zo liefdeloos overkomen soms...

"Het zit in onze genen en ons zijn"

Wie exact heeft ons die kennis dan gegeven aan het prille begin? is dat juist niet de meest interessante vraag in de wereld? Tenminste, dat hangt dan weer af misschien af van referentiekader in denkvermogen van een persoon... Of slikken we het allemaal gewoon voor zoete koek? Ik niet. Ik ging lang geleden op pad, het geeft me kracht, te ontdekken en te leren. Daarmee kan ik ook weer anderen helpen en dan verzamel ik "schatten in de hemel", en die verroesten en vergaan nooit...

Nog even over die Efteling kabouters en hun huisjes oftwel "Aminata Muscuria" interesse van je. "Manna" noemen ze dat ook inderdaad... "het brood dat uit de hemel viel". oftwel "food of the Gods". (let u op de "s"). En dan gaan ze als gekken oprapen en verzamelen, alsof er "goud" uit de hemel valt, of moet ik zeggen "plukken'? Oke het spulletje brengt je dichter bij "God". Maar zou het niet een bewuste keuze moeten zijn? Kan vrij intimiderend zijn zo tussen twee werelden in, maar wel een bewijs en "ervaring" rijk-er.

Ik zou erover kunnen schrijven, maar hoe verwoord je zoiets? Hoe leg je dat iemand uit? Grappig is ook dat de meer ontwikkelde occultisten juist exact hiervan meer willen weten. Misschien dat ik er nog eens een topic over schrijf, alhoewel dat misschien "te ver" gaat als je begrijpt wat ik bedoel. Ik bedoel, ik overdenk het dagelijks en onderzoek en leer nog steeds. Nu ik erover nadenk zou ik het eigenlijk eens moeten beschrijven ja, objectief en neutraal. Of zou dat "verboden' moeten worden?

Net als alle paddo' s en geestverruimende, Ayuasca etc. middelen steeds meer wereldwijd worden verboden door "regeringen". Zelf Sjamanen in de jungle van Zuid Amerika die eeuwenoude rituelen, kennis en "geestelijk mediciale natuur" willen behouden om vormen van zelfrealisatie in bewustzijnsverruiming te bewerkstelligen worden sinds een aantal jaar systematisch "weggewerkt" en opgepakt op bezit van zogenaamde "verboden middelen" als bestempeld door de aanwezige regeringen.

T' is toch wat he? Woon je al eeuwen in een woud, dat jou en je familie alles geeft wat je nodig hebt, komt er opeens een instantie als regering, die jouw, je familie, je kennis van de natuur en je bos, en wijsheid even wil "inburgeren", liefst in een beton, want dat resoneert zo perfect. Natuur is niks, lastig, al die beestjes en zo. En als je "hoofdpijn" hebt, ga je gewoon even naar de apotheek. Krijg je wel puur gif, maar dat maakt niet uit. als je je maar (tijdelijk) beter voelt toch? Hup terug de maatschappij in, en werken, consumeren, slapen...werken, consumeren, slapen....werken, consumeren, slapen...werken, consumeren, slapen.... Doet me denken aan een batterij. Zijn we niet batterijen geworden? Maar... als we batterijen zijn? Wie "neemt" dan onze stroom dan af? Krijgen we daarvoor betaald? Ja, Big Macs, Oprah Winfrey en Goede Tijden Slechte Tijden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')