abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63282748
http://nl.wikipedia.org/wiki/Illuminati_(orde)

ik vraag me af wat de afweging was om dit symbool op de dollar te plakken, wie heeft dit bedacht en waarom ?
  maandag 17 november 2008 @ 10:24:07 #2
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_63282770
Dat is een truc, zodat domme mensen daarover blijven piekeren en dus geen tijd hebben om over echt belangrijke dingen na te denken !
zzz
  maandag 17 november 2008 @ 10:29:55 #3
8369 speknek
Another day another slay
pi_63282862
Dat is niet het teken van de Illuminati. Het alziende oog wordt ook gebruikt door de Vrijmetselaars, maar bestaat natuurlijk al sinds de Egyptenaren, en de Vrijmetselaars begonnen het pas te gebruiken nadat het op het dollarbiljet stond.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 17 november 2008 @ 10:31:01 #4
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_63282878
quote:
Op maandag 17 november 2008 10:29 schreef speknek het volgende:
Dat is niet het teken van de Illuminati. Het alziende oog wordt ook gebruikt door de Vrijmetselaars, maar bestaat natuurlijk al sinds de Egyptenaren, en de Vrijmetselaars begonnen het pas te gebruiken nadat het op het dollarbiljet stond.

Je hebt gelijk.
pi_63283123
quote:
Op maandag 17 november 2008 10:24 schreef L.Denninger het volgende:
Dat is een truc, zodat domme mensen daarover blijven piekeren en dus geen tijd hebben om over echt belangrijke dingen na te denken !
Eensch!
En dat wat speknek zegt

Net zo iets: wanneer mensen zeggen dat "Heaven" van Do is
pi_63283784
quote:
Op maandag 17 november 2008 10:24 schreef L.Denninger het volgende:
Zoals Lambiekje
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_63287282
Het is niet het persee het symbool van de "Illuminati"

Het is het alziende oog (allseeing eye). Er word gespeculeerd dat dit symbool sinds 1779 gebruikt wordt door de vrijmetselaarij.

Het maakt deel uit van "the great seal of america", vrij logisch aangezien de verenigde staten van amerika ook door vrijmetselaars zijn gesticht.

Dit symbool vind je ook terug in de oudheid zoals eerder genoemd. Egyptenaren gebruikten the eye of ra/the eye of horus bijv, christenen gebruiken het.. romeinen.. enz.

Over de betekenis achter het symbool valt trouwens te speculeren.
“Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful.”
"There isn't any crisis. It's simply a crisis of ignorance."
pi_63295688
Zoveel symbolen, dan kan die ene er ook nog wel bij.
De pyramide, Het oog, De uil, Het veel terugkomende nr 13 ?, De $$ staat vol met symbolen.

'n uitleg :
http://www.truthorfiction.com/rumors/d/dollarbill.htm
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  woensdag 3 december 2008 @ 06:07:18 #10
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_63716384
Van jongs af aan vond ik o.a. symboliek al pure niet te doorgronden magie. ik wilde dat snappen maar besteedde er tot later tijdstip nooit werkelijk ook echt tijd aan. Totdat ik op de academie kwam en ontwerpen diende te onderbouwen, dat dwong mij na te denken.

Daarom besloot ik op een dag, met onderricht "tot op de bodem" te gaan en mijzelf voor een periode van ongeveer 3 maanden zo diep mogelijk te concentreren middels studie op de (oudst mogelijke)bronnen voor handen in het ontstaan van allerlei mystiek occulte symbolen, maar ook om ons heen gebruikte logo vignetten door bedrijven en instanties van deze tijd.

Waarom heeft "Audi" bijvoorbeeld vier in elkaar gevlochten cirkels? Dat is toch een "groot" en "belangrijke" merknaam? Die zullen met hun budget toch niet voor aap willen staan wereldwijd als het om media communicatie en styling gaat. Ik bedoel, je wilt laten zien dat je "erbij" hoort en de "waarheid en haar wetten" beheerst, toch? Waarom heeft BMW een in vieren verdeelde cirkel in blauw en wit? Waar komt de "Mercedes ster" in oorsprong vandaan? "Opel" bijvoorbeeld, niet echt meesterlijk, meer symbolische dan geomtrische kennis, maar goed...een cirkel met daarin een krachtbron in de vorm van een bliksemschicht horizontaal gecentreerd...

Dichter bij huis. Bank instellingen kunnen er ook wat van. Het (oude) ABN Amro logo, een groene (dubbele vierkant) vorm met daarin de kleinere, gekantelde gele driehoek... vreemd. Het huidige Rabobank logo, de blauwe mensfiguur die van een tijdstip naar een tijdstip loopt over een "klok", in oranje. En deze mens figuur heeft benen en een schaduw, die weer "een ruit" vormen.. Steeds weer die "ruitjes" bij bank instellingen, google maar eens op de grotere, internationale banken..

Laat ik de twee makkelijkste eens uitleggen...

Kijk, de helft van het Audi logo:

http://www.smeddum.net/images/articles/vesica_pisces.gif

(de Christenen onder ons zullen nu wel een "gekantelde" herkenning ervaren, vandaar dat deze ook "Vesica Pisces" heet. Dat vis-ding achterop uw auto geplakt weet u wel?

Kijk, BMW (even simpel houden):

http://www.proswastika.or(...)ika_overview_new.png

(uiteindelijk swastika-vorm uitgevoerd in crikel)

Kortom "aparte" keuzes?... Doordacht en gebaseerd op iets, wetten "van vroeger"? Of toch gewoon een creatief uitgevoerde, vrije associatie in betekenisloze fantasie? Toch misschien iets om een keer over na te denken voor geïnteresseerden, het brengt uiteindelijk meer dan je verwacht namelijk.

Even terug naar het "alziend oog".

Waar ik op uit ben gekomen is dat de driehoek met daarin het oog in "Sanpaku" stand, symbool staat, om het even allemaal op een hoop te gooien, simpelweg voor de "goddelijke" figuur.

Kijk, in het Christendom is God "alles", de machtigste "entiteit" die (ver)oordeelt en die boven alles dus ook de mens staat. Maar binnen andere overtuigingen of stromingen, bijvoorbeeld het Buddhisme kan men zelfs als "Buddha" worden. Oftwel "gelijk worden aan", dus goddelijk worden. Niet God zelf maar dus goddelijk..

Ik heb veel gefilosofeerd met mystiek ingestelde mensen en ook occultisten over wat dat "goddelijk" is ten opzichte van het fenomeen "God". Tot er een meneer op mijn pad kwam, een oude, wijze man in graad meester Vrijmetselaar, die mij schreef: " Als je God bent, dan weet je alles, want God weet alles". Tot op de dag van vandaag denk ik daar dan wel eens aan terug. Kan men "alles" ooit weten? Kan men God worden? Volgens deze aanname niet. Kan men, als men niet "God" kan worden dan daarentegen wel "goddelijk" worden? Mijn persoonlijke overtuiging is, of je werkt voor "een energie", of er werkt "een energie" met je. Waarom dit "goddelijke" stukje tekst?

Ik heb lang gedacht dat het "Alziend oog symbool" stond als "merk' voor de Illuminati, een lang geleden afgestoten onderdeel die het ontstaan vond destijds binnen de Vrijmetselarij. Eigenlijk klopt dit ook, want de "driehoek met het oog" staat volgens die beweging voor "de verlichten". Dus zij die verlicht geraakt zijn, of met andere woorden "goddelijk" geworden zijn. Tegenwoordig anders gezegd: " zij die het licht hebben gezien". Binnen de Vrijmetselarij wordt dit symbool gehanteerd. De Vrijmetselarij maakt gebruik van kennis en rituelen uit het oosten, Egypte. Een tijd geleden deed ik weer eens een bezoek aan in een Loge met open avond, waar ook een "bouwstuk' werd gehouden door een Meester. Na het bouwstuk pakte de man een dollarbiljet en toonde de gasten of geïnteresseerden trots "de capstone", oftwel de driehoek met het oog, met de bijgaande tekst: "Meneer Washinton was ook Vrijmetselaar". Dus de Vrijmetselarij gebruikt en onderkent dit symbool, dat geven ze zelf aan en hebben we dus vastgesteld.

http://www.thechristianbo(...)n_Commemorative2.gif

Kijk, hier heb je zo'n "speciale" munt van ze, voor "ingewijden". Soms wordt er in plaaste van het oog ook wel de letter "G' ingevuld. Over die betekenis van die 'G" wordt soms best geheim gedaan. Ik heb het inmiddels ontdekt, zoekt niet verder... de "G" staat dus voor "de grote Geometer", oftwel "Opperbouwmeester des heelals". Da' s dus zeg maar een ander woord voor wat sommigen "God" noemen en weer anderen "goddelijk". Kijk nets als de ster in de top van de kerstboom geeft ie ook soms licht, als ie "verlicht" is.

http://upload.wikimedia.o(...)am_turfsingel_46.jpg

Nog een:

http://altreligion.about.(...)nic/masonicart26.jpg

(de vier pilaren, Boaz en Jachim aanwezig. Het zebrapaadje of "dualiteits schaakbord", "het stralende oog in de wolken" bovenaan, en de doodskist als symbool voor wederopstanding of wedergeboorte oftwel Jezus.

In Egypte is dit symbool anders afgebeeld, namelijk onder de benaming van "het oog van Horus". Wie een beetje studie heeft gedaan weet dat er bijzonder veel overeenkomsten zijn tussen het verhaal van Jezus en de Egyptische Horus. Waar het op neer komt, is dat het een uitleg is van het openen en het "derde oog" voorstelt. Het derde oog staat in verbinding met de activatie van de "pineal gland" oftwel de "pijnappelklier" die te vinden is tussen de rechter en linker hersenhelft. Het symbool voor de pijnappelklier is in veel culturen de "dennenappel". Daarom kom je deze zo vaak tegen op sierhekwerk van tuinen. Er staat er een van 3 bij 5 meter groot bij het hoofdplein in het hart van het christelijke Vaticaan, en zelfs Buddha heeft naast de stip op het voorhoofd een "hoedje met spitse punt omhoog gericht" die het uiterlijk heeft van de structuur van de "dennenappel".

http://i51.photobucket.com/albums/f364/xMTone/third-eye.jpg

Kortom, wanneer het derde oog open gaat, zult ge "naakt" zijn, oftwel het verschil tussen goed en kwaad weten. Ja, dat krijg je als je van de "appel' eet en knabbelt aan de boom, die verboden werd; de boom der wijsheid/kennis. En zo komen we dus weer terug bij ons oogje in het driehoekje, en bij de "godde - lijken", zij die weten "wie God is".

And so said, Verily I say unto you, Except ye be converted, and become as little children, ye shall not enter into the kingdom of heaven.

I see all
Life is what happens to you, while you're busy making other plans...
pi_63716393
Angels and Demons van Dan Brown gelezen
Jesus saves but death prevails.
  woensdag 3 december 2008 @ 06:18:15 #12
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_63716397
quote:
Op woensdag 3 december 2008 06:14 schreef Shivo het volgende:
Angels and Demons van Dan Brown gelezen
Nee, ik heb niets met Dan Brown, na korte bestudering van zijn persoon besloot ik zijn complete "verhalenbundel" over te slaan.
  woensdag 3 december 2008 @ 09:22:16 #13
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_63717817
quote:
Op woensdag 3 december 2008 06:07 schreef DaantjeF het volgende:
..
I see all
Goeie post Daantje!
Ook goed uitgelicht, en hier zit zeker ook wat nieuwe informatie voor mij tussen!

Vooral het stuk over de dennenappel vind ik appart.
De dennenappel werd namelijk al vanouds gebruikt bij diverse kunstwerken en tekeningen van Goden:

Alleen meestal werd deze getoont met de boom des levens en een water kruik, welke gebruikt werd om de dennen appel in te dopen, zodat deze gebruikt werd om te besprenkelen:

[ Bericht 0% gewijzigd door Ticker op 03-12-2008 09:34:41 ]
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  woensdag 3 december 2008 @ 09:54:29 #14
31101 _Led_
pi_63718540
quote:
Van jongs af aan vond ik o.a. symboliek al pure niet te doorgronden magie. ik wilde dat snappen maar besteedde er tot later tijdstip nooit werkelijk ook echt tijd aan. Totdat ik op de academie kwam en ontwerpen diende te onderbouwen, dat dwong mij na te denken.

Daarom besloot ik op een dag, met onderricht "tot op de bodem" te gaan en mijzelf voor een periode van ongeveer 3 maanden zo diep mogelijk te concentreren middels studie op de (oudst mogelijke)bronnen voor handen in het ontstaan van allerlei mystiek occulte symbolen, maar ook om ons heen gebruikte logo vignetten door bedrijven en instanties van deze tijd.

Waarom heeft "Audi" bijvoorbeeld vier in elkaar gevlochten cirkels? Dat is toch een "groot" en "belangrijke" merknaam? Die zullen met hun budget toch niet voor aap willen staan wereldwijd als het om media communicatie en styling gaat. Ik bedoel, je wilt laten zien dat je "erbij" hoort en de "waarheid en haar wetten" beheerst, toch? Waarom heeft BMW een in vieren verdeelde cirkel in blauw en wit? Waar komt de "Mercedes ster" in oorsprong vandaan? "Opel" bijvoorbeeld, niet echt meesterlijk, meer symbolische dan geomtrische kennis, maar goed...een cirkel met daarin een krachtbron in de vorm van een bliksemschicht horizontaal gecentreerd...

Dichter bij huis. Bank instellingen kunnen er ook wat van. Het (oude) ABN Amro logo, een groene (dubbele vierkant) vorm met daarin de kleinere, gekantelde gele driehoek... vreemd. Het huidige Rabobank logo, de blauwe mensfiguur die van een tijdstip naar een tijdstip loopt over een "klok", in oranje. En deze mens figuur heeft benen en een schaduw, die weer "een ruit" vormen.. Steeds weer die "ruitjes" bij bank instellingen, google maar eens op de grotere, internationale banken..

Laat ik de twee makkelijkste eens uitleggen...

Kijk, de helft van het Audi logo:

http://www.smeddum.net/images/articles/vesica_pisces.gif

(de Christenen onder ons zullen nu wel een "gekantelde" herkenning ervaren, vandaar dat deze ook "Vesica Pisces" heet. Dat vis-ding achterop uw auto geplakt weet u wel?
De 4 ringen van Audi zijn ontstaan bij de fusie van 4 onafhankelijke autobedrijven (Audi, DKW, Horch en Wanderer) en geven dus de verbondenheid van die 4 bedrijven aan.
Heeft niks met Jezus te maken.

Had je ook kunnen zien, want jouw pisces-plaatje staat en valt met de positionering van de cirkels - dat ze precies tot het centrum van de volgende cirkel komen.
Dat is bij het audi-logo absoluut niet zo :
quote:

Onzin, het bmw-logo is gebaseerd op draaiende vliegtuig-propellors.

Afijn, de 2 'makkelijkste' had je dus al verkeerd.
Ik ben benieuwd hoe het dan met je uitleg van de rest zit eerlijk gezegd.
quote:
Kortom "aparte" keuzes?... Doordacht en gebaseerd op iets, wetten "van vroeger"? Of toch gewoon een creatief uitgevoerde, vrije associatie in betekenisloze fantasie? Toch misschien iets om een keer over na te denken voor geïnteresseerden, het brengt uiteindelijk meer dan je verwacht namelijk.
Kortom, als je op zoek bent naar symboliek kun je overal wel wat in zien en bij verzinnen / fantaseren.
Dat het door de makers zo nooit bedoeld is maakt je dan weinig meer uit, je hebt je symboliek gevonden en de wereld is weer een stuk spannender voor je.

[ Bericht 2% gewijzigd door _Led_ op 03-12-2008 10:06:34 ]
zzz
  woensdag 3 december 2008 @ 10:09:00 #15
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_63718826
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:54 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

De 4 ringen van Audi zijn ontstaan bij de fusie van 4 onafhankelijke autobedrijven (Audi, DKW, Horch en Wanderer) en geven dus de verbondenheid van die 4 bedrijven aan.

Had je ook kunnen zien, want jouw pisces-plaatje staat en valt met de positionering van de cirkels - dat ze precies tot het centrum van de volgende cirkel komen.
[ afbeelding ]
[..]

[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[..]

Kortom, als je op zoek bent naar symboliek kun je overal wel wat in zien en bij verzinnen / fantaseren.
Dat het door de makers zo nooit bedoeld is maakt je dan weinig meer uit, je hebt je symboliek gevonden en de wereld is weer een stuk spannender voor je.
Dus in jouw redenatie is doordenken ten allen tijden fout en sensatie zoeken?

Beetje krom, of niet he. Als de wereld echt zo simpel was hadden we niet eens overheden.
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  woensdag 3 december 2008 @ 10:11:23 #16
31101 _Led_
pi_63718866
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:09 schreef Ticker het volgende:

[..]

Dus in jouw redenatie is doordenken ten allen tijden fout en sensatie zoeken?
Nee, maar er zit toch een groot verschil tussen doordenken en overal wat achter zoeken ?
Je ziet hierboven maar weer eens hoe de fantasie met iemand op hol kan slaan !

Vind jij "zelf dingen verzinnen bij logo's" doordenken dan ?
zzz
pi_63718925
quote:

[ afbeelding ]
Dit is overigens niet waar, maar BMW houdt het verhaaltje graag in stand
De vlakverdeling komt van de Beierse vlag of iets in die richting in ieder geval...

Aldus is te lezen in het BMW Museum in Munchen, en die zullen het wel weten
Het verhaal achter de ringen van Audi klopt wel zover ik weet....
pi_63719014
quote:

[..]

[ afbeelding ]
[..]

[ afbeelding ]

[..]

natuurlijk is het wel zo dat zodra je symbolen gaat 'iconiseren'..... er altijd een vorm van versimpeling optreed in basis-vormen:
cirkel, lijn, punt, vierkant, driehoek en ovaal

Logo's hebben als eigenschap dat ze 'snel' moeten werken, goed herkenbaar zijn en dus worden juist die basisvormen en soms elementele 'herkenbare' elementen weer graag in gebruikt.
Het is veelal ook een bewuste keuze de vorm te baseren op 'verklaarbare iconografie'

bij bv autofabikanten heeft 75% een logo gebaseerd op een of meerdere cirkels (nl. het 'wiel' of 'vooruitgang': BMW, VW, Audi, Mercedes, Opel, Saab, Alfa Romeo)
Tevens speelt het bij logo's van automerken een fikse rol op welke plek het logo als 'kenmerk' op een auto gepaats werd en hoe ... of dit een 'sluitdop' op de motorkap was of juist een soort van 'emaille plaatje' op specifieke plaatsen in het interieur...
Ook die puur technische rol van het 'logo' heeft een duidelijke invloed op het ontwerp van het logo.

In het geval van een fraude-gevoelig document als een dollarbiljet is het gebruik van symboliek natuurlijk vooral gebaseerd op en ander element, namelijk een poging valsemunterij te voorkomen door zeer gedetailleerde, en precies gedrukte elementen neer te zetten die zeer 'herkenbaar' zijn (waarbij het ontwerp voor het dollarbiljet uit de dertiger jaren komt, nog voor de kopieermachine en toen alles wat gedrukt werd via 'printplaten ging... des te precieser en gedetaillerder, des te moeilijker te vervalsen)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 3 december 2008 @ 10:20:14 #19
31101 _Led_
pi_63719055
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:14 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

Dit is overigens niet waar, maar BMW houdt het verhaaltje graag in stand
De vlakverdeling komt van de Beierse vlag of iets in die richting in ieder geval...
Het is beide goed; het blauw-wit is van de Beierse vlag, het ontwerp van de propellor
zzz
pi_63734872
quote:

[ afbeelding ]
quote:
According to the company’s journal, “BMW Werkzeitschrift” (1942), the BMW logo emerged when a BMW engineer was testing the company’s first 320 bhp engine. He admired the reflection of the shining disc of the rotating propeller that radiated like an aura of two silver cones. In between the two cones, the blue from the sky shined that made the ‘rotating propeller into four areas of color – silver and blue’. The engineer, who envisioned this image, also saw three letters – B M W – reflected on the propeller. Thus, the BMW logo was born.

However, according to a BMW spokesperson, the BMW logo does not symbolize a spinning propeller (although the imagery did appear in post-WWI advertisements). On other note, this statement is considered by many as merely a bogus claim made by the company to give a logical explanation to the public about the BMW logo’s creation. In fact, the first BMW aero-engine test took place in March 1918 – six months after the BMW logo had been created. Additionally, the founding myth of the BMW logo, the propeller, was a component of the engine that was never manufactured by BMW.
bron
de 4e link op google ipv de 1e

Tis maar net wat je wil vinden dus..

EDIT: zie dat het al de 4e reactie op het bericht is
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  woensdag 3 december 2008 @ 23:22:27 #21
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_63741882
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:22 schreef Ticker het volgende:

[..]

Goeie post Daantje!
Ook goed uitgelicht, en hier zit zeker ook wat nieuwe informatie voor mij tussen!

Alleen meestal werd deze getoont met de boom des levens en een water kruik, welke gebruikt werd om de dennen appel in te dopen, zodat deze gebruikt werd om te besprenkelen:

[quote]Op woensdag 3 december 2008 09:22 schreef Ticker het volgende:

[..]

Goeie post Daantje!

De dennenappel werd namelijk al vanouds gebruikt bij diverse kunstwerken en tekeningen van Goden:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dank je voor het compliment Ticker, dat siert je.

De toelichting van de dennenappel ontdekte ik eigenlijk per ongeluk jaren geleden. Het was me ook al opgevallen dat dit symbool veel in de occulte wereld voorkomt. Ik had er al naar gezocht maar kon niks vinden al die tijd (lees: tussendoor). Tot ik een oud document tegenkwam, terwijl ik de werking en backfire van de truncated Icosa bestudeerde, in één van de mappen uit de bibliotheek van mijn vader. Het stond er duidelijk en zoals hij is, wetenschappelijk neergezet.

Jouw opmerking van "het water" oftwel icosahedron is namelijk het geheim dat het openen "van het derde oog" met zich meebrengt. Dat water staat namelijk voor "de puren van bloed". Het is namelijk een "louteringsproces". Anders gezegd: Jezus veranderde water in wijn. oftwel :" Prodigal Son has returned give him water."

http://www.catholic-church.org/ccpe/SE37/return-prodigal-son.jpg

Zie je hoe mooi "de rug(gengraat)" van de "prodigal son" in o.a. dit schilderij in beeld is? In goud/gele kleur nog wel. Geloof mij maar, die arme jongen heeft "het licht gezien". Zeker weten dat ie ook de backfire heeft ervaren, maar toen kende ze het woord "depressie" nog niet. Actie = reactie.

Edit: zie je, heeft de schilder op dit doek ook gekozen om één van die pantoffels uit te laten.

[ Bericht 1% gewijzigd door DaantjeF op 03-12-2008 23:39:45 ]
  woensdag 3 december 2008 @ 23:37:32 #22
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_63742368
quote:
[..]

Kijk, "in jouw visie" heb ik het ver keerd oftwel "verdraait".

Daarmee geef jij weer dat jij het bij het juiste eind hebt. En dat mag, geen probleem.
Alleen ik weerleg jouw visie daarentegen niet. Jouw visie en uitleg kloppen ook, het is alleen het oppervlakkige gedeelte dat bij een presentatie van een vers ontworpen bedrijfs vignette als verhaal aan de koffie drinkende en koek etende werknemers wordt gegeven.

Maar de directeuren weten wel beter.

ik ben hier niet om mensen te overtuigen. Ik deel wat ik geleerd heb, en niet alleen in theorie, maar ook in praktijk ervaren heb. Hoe deel je bijvoorbeeld iets als het gevoel 'liefde"? Hoe bewijs je een dergelijk iets? Eigenlijk doet het bewijs er ook niet toe, daar komen mensen achter, die dag dat ze de reis in onderzoek zelf ervaren. En iedereen doet dat op zijn eigen manier en in eigen tempo. Ik geef mijn visie en tools, dat is alles.

De uitleg die jij geeft omtrent de logo's, vind ik amusant. Want dat is exact wat zij willen.
Nets als een middagje in de Efteling. Zie je allemaal mooi gekleurde vrolijk makende, "droom' beelden. Waarbij je een gevoel krijgt. Je begrijpt alleen niet waarom je een gevoel krijgt terwijl je bewustzijn roept: "wakker worden, er gebeurt iets". net als met commercials op tv. Kleuren, vormen en symboliek programmeren jouw persoon. En onbewust ga je toch drie lagen later weer je lichaam ziek maken door toch even die Big Mac te halen 's avonds. Waarom? Weinigen die beseffen dat de commercial hun opdracht gegeven heeft tot. En in die Efteling word jij vermaakt, en je vind het best. Totdat "het kwartje valt", en de vrolijk gekleurde, aanval van uiterlijk vertoon "valt". En dan worden de raderen, stalen constructies en machinerie zichtbaar. Schiet me opeens "Neo' te binnen uit de Matrix. Die koos ook opeens bewust voor die ene pil en zag de waarheid (in getallen)... en de droom was over.

Oftwel:

"Move along people, there's nothing to see"....

[ Bericht 0% gewijzigd door DaantjeF op 04-12-2008 00:10:01 ]
  donderdag 4 december 2008 @ 00:04:44 #23
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_63743074
Over logo's en hun interpretatie...

Wel apart, een "Malthezer kruis" en de slang die de mens "verorbert". Oftwel "Alfa".

http://gcos.nl/upload-66A6E-2DB65-E56ED/logo_alfa-romeo.jpg

Als dit nog niet duidelijk is weet ik het ook niet meer. Maar goed, ik ben benieuwd naar wat we hier over kunnen vinden op internet omtrent een meer "algemeen gangbaar geaccepeteerde uitleg". Het maakt mij ook niet echt uit moet ik zeggen. het is wel fijn en zeldzaam mensen te ontmoeten die dit occulte aspect ook werkelijk doorzien.

Ik zou ook nog de (occulte) uitleg geven omtrent de Wortel 2 generatie uitgebeeldt in het ABN Amro logo.
( ik kon het niet snel vinden / uitbeelden, maar gelukkig heeft Dodeca, iemand waar ik veel mee gedeeld heb jaren geleden, dit in "Geometrie for Dummies" in een aan te raden werkstuk laten zien. Als het goed is, is het de vierde post van boven. ook nog even van de mogelijkheid gebruik maken om in een momentje "Doc" respect te geven. Neem het werkstuk door, het is een goede basis voor wie wil weten.

http://www.thebiggestsecret.org/forum/viewtopic.php?t=1439&highlight=cursus

(Daarom hebben (de meest grote) bank instellingen dus een logo veroccultiseerd in de "ruit" oftwel Octahedron. Het is het "generenen" van "geld". Oftwel een berg gebakken lucht..

http://www.brandsoftheworld.com/brands/0014/1957/brand.gif

(Geen kleine jongens, in rood nog wel)

http://www.syrarc.org/cus(...)munity-bank-logo.gif

( kijk, die hebben er zelfs 2 naast elkaar)

http://www.pycomall.com/images/P/hsbc_400.gif

( ik zie er weer twee, met zelfs een "pyramide" in het midden, erg creatief gevonden)

http://www.crediteurope.b(...)_general/CEBLOGO.jpg

( Zo, deze gaat ervoor. Zelfs in "de bol" geplaatst (wij controleren alles))

http://my.jobstreet.com/jobs/2007/12/p/10/_pics/pbbkla1.gif

( Eigenlijk zijn er vijf geoccultiseerd, maar voor de leek toch minstens wel drie zichtbaar denk ik)

pi_63744587
DaantjeF denk je niet dat krachtige beelden gewoon meer overlevingskans hebben? Geen meesterplan gewoon een soort evolutie van de beelden. We zijn gevoeliger voor bepaalde vormen, kleuren en verhoudingen daar hoeft je geen plan voor te hebben. Het zit in onze genen en ons zijn.
Herhaling en herkenning is hier denk ik het grootste deel van. Reclameren betekent vrij vertaald "herhaaldelijk claim's maken." Het is dan ook verre van vreemd dat er allerlei patronen boven komen drijven, toch?

Vandaag denk ik dat het ontwerpen van die beeldmerken veelal gewoon gedaan door het soort mensen die succes na-apen om nog even een graantje mee te kunnen pikken. Geen groot complot gewoon camouflage en naaperij uit gemakzucht en overlevingsdrang.

Je verhaal van de Efteling vond ik trouwens wel een geslaagde vergelijking. Ik vroeg ook nog af of je ergens in een topic uitwijdt over je ervaringen met die muziek paddestoelen.
  donderdag 4 december 2008 @ 02:35:44 #25
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_63744928
quote:
Op donderdag 4 december 2008 01:42 schreef Odysseuzzz het volgende:
DaantjeF denk je niet dat krachtige beelden gewoon meer overlevingskans hebben? Geen meesterplan gewoon een soort evolutie van de beelden. We zijn gevoeliger voor bepaalde vormen, kleuren en verhoudingen daar hoeft je geen plan voor te hebben. Het zit in onze genen en ons zijn.
Herhaling en herkenning is hier denk ik het grootste deel van. Reclameren betekent vrij vertaald "herhaaldelijk claim's maken." Het is dan ook verre van vreemd dat er allerlei patronen boven komen drijven, toch?

Vandaag denk ik dat het ontwerpen van die beeldmerken veelal gewoon gedaan door het soort mensen die succes na-apen om nog even een graantje mee te kunnen pikken. Geen groot complot gewoon camouflage en naaperij uit gemakzucht en overlevingsdrang.

Je verhaal van de Efteling vond ik trouwens wel een geslaagde vergelijking. Ik vroeg ook nog af of je ergens in een topic uitwijdt over je ervaringen met die muziek paddestoelen.

Hehe, een "kenner".

leuk geprobeerd, maar ik ga niet mee in je verhaal dan zou ik "reclame" gaan maken..

Ik geef je gewoon even gelijk oke? Laten we "het' dan houden op "oer-symbologie". Maar om toch even wat energie terug te zenden, want als het van één kant komt kan het zo liefdeloos overkomen soms...

"Het zit in onze genen en ons zijn"

Wie exact heeft ons die kennis dan gegeven aan het prille begin? is dat juist niet de meest interessante vraag in de wereld? Tenminste, dat hangt dan weer af misschien af van referentiekader in denkvermogen van een persoon... Of slikken we het allemaal gewoon voor zoete koek? Ik niet. Ik ging lang geleden op pad, het geeft me kracht, te ontdekken en te leren. Daarmee kan ik ook weer anderen helpen en dan verzamel ik "schatten in de hemel", en die verroesten en vergaan nooit...

Nog even over die Efteling kabouters en hun huisjes oftwel "Aminata Muscuria" interesse van je. "Manna" noemen ze dat ook inderdaad... "het brood dat uit de hemel viel". oftwel "food of the Gods". (let u op de "s"). En dan gaan ze als gekken oprapen en verzamelen, alsof er "goud" uit de hemel valt, of moet ik zeggen "plukken'? Oke het spulletje brengt je dichter bij "God". Maar zou het niet een bewuste keuze moeten zijn? Kan vrij intimiderend zijn zo tussen twee werelden in, maar wel een bewijs en "ervaring" rijk-er.

Ik zou erover kunnen schrijven, maar hoe verwoord je zoiets? Hoe leg je dat iemand uit? Grappig is ook dat de meer ontwikkelde occultisten juist exact hiervan meer willen weten. Misschien dat ik er nog eens een topic over schrijf, alhoewel dat misschien "te ver" gaat als je begrijpt wat ik bedoel. Ik bedoel, ik overdenk het dagelijks en onderzoek en leer nog steeds. Nu ik erover nadenk zou ik het eigenlijk eens moeten beschrijven ja, objectief en neutraal. Of zou dat "verboden' moeten worden?

Net als alle paddo' s en geestverruimende, Ayuasca etc. middelen steeds meer wereldwijd worden verboden door "regeringen". Zelf Sjamanen in de jungle van Zuid Amerika die eeuwenoude rituelen, kennis en "geestelijk mediciale natuur" willen behouden om vormen van zelfrealisatie in bewustzijnsverruiming te bewerkstelligen worden sinds een aantal jaar systematisch "weggewerkt" en opgepakt op bezit van zogenaamde "verboden middelen" als bestempeld door de aanwezige regeringen.

T' is toch wat he? Woon je al eeuwen in een woud, dat jou en je familie alles geeft wat je nodig hebt, komt er opeens een instantie als regering, die jouw, je familie, je kennis van de natuur en je bos, en wijsheid even wil "inburgeren", liefst in een beton, want dat resoneert zo perfect. Natuur is niks, lastig, al die beestjes en zo. En als je "hoofdpijn" hebt, ga je gewoon even naar de apotheek. Krijg je wel puur gif, maar dat maakt niet uit. als je je maar (tijdelijk) beter voelt toch? Hup terug de maatschappij in, en werken, consumeren, slapen...werken, consumeren, slapen....werken, consumeren, slapen...werken, consumeren, slapen.... Doet me denken aan een batterij. Zijn we niet batterijen geworden? Maar... als we batterijen zijn? Wie "neemt" dan onze stroom dan af? Krijgen we daarvoor betaald? Ja, Big Macs, Oprah Winfrey en Goede Tijden Slechte Tijden...
pi_63745051
tvp.
I HATE MUSIC
  donderdag 4 december 2008 @ 03:33:38 #27
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_63745132
quote:
Op woensdag 3 december 2008 20:22 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

[..]

bron
de 4e link op google ipv de 1e

Tis maar net wat je wil vinden dus..

EDIT: zie dat het al de 4e reactie op het bericht is

Interessante info, leuk om te lezen ook. Ik heb zelf zoveel energie dagelijks, dat ik vrijwel niet meer hoef te slapen, ik slaap denk ik maar 4 uur per nacht schat ik zo in. Het is alweer 3:20 exact nu.

Ik zag trouwens net pas jouw reactie "meneer van het woud", 2:22 was het tijdstip van posting, ik kijk daar soms naar voor "dieper inzicht", maar dat is dan weer een persoonlijk iets.. In Kaballah zou dat 2:4 zijn. Erg inspirerend. Ik zag daarnaast ook in je schrijven een aantal keer het getal "4" verschijnen. Leuk! Tijd voor een feestje? Tijd om iets te vier-en?

"Hoe- RA" (weet u wel, uit Egypte, van "Amun - Ra" de zonnengod of ook wel oppergod")

Komt in één keer weer wat boven bij me, ik las ergens laatst "Met het aansteken van het bevrijdingsvuur in de nacht van 4 op 5 mei begint Bevrijdingsdag" Apart he? Zelfs in Amerika houden ze het op de "4th of July". "Dan ga je dus van 4 naar 5". Maar dan stoppen hoor, dan is 2:5 een wijs inzicht. Jezus was trouwens volgens het boek ook geboren op de 25-ste toch? Heb ik altijd vreemd gevonden, in de "winter". Dan ging ik twijfelen of het nou echt was, of misschien toch een metafoor.

Even in mijn geheugen wroeten, ik heb namelijk een olifanten geheugen en ook fotografisch trouwens...

Van de vroegste tijden af zijn de Christenen in twijfel geweest omtrent het jaar en de dag van de geboorte van hun grote Leraar, maar na verloop van tijd werd tenslotte de 25ste december aangenomen als de dag van zijn lichamelijke geboorte. Nu was 25 december klaarblijkelijk bedoeld als de datum van de winterzonnestilstand, die in onze tijd op ongeveer 21 - 22 december valt en deze dag werd van de vroegste tijden af in het Rome van het Keizerrijk beschouwd als de dag van de nieuwe geboorte van de Sol Invictus of Onoverwonnen Zon. Hij betekende het laagste punt van de kringloop van de zon in de winter en het begin van zijn terugkeer op zijn reis naar het noorden.

De zon geeft altijd zo'n heerlijk gevoel, en kan een mens werkelijk mentaal "optimaliseren" toch? iedereen kent dat gevoel wel...

Over optimaliseren en een "energie boost" gesproken, "4 uur Cup A Soup" roep ik dan altijd hard als er weer zo'n figuur naast me staat in de winkel als zombie met het duidelijke probleem wat te eten die dag. Niet dat ik dat drink, poeder met heet water, is toch niet te vergelijken met onbespoten spul uit eigen tuin. Dat wilde ik altijd graag een "eigen tuintje". Nu pluk ik geregeld wat lekkere dingen om in gerechten te doen als ik zin heb. Dat merk je ook echt lichamelijk. Dat is een ware "op-kikker". Niet te vergelijken met bijvoorbeeld smaakloze tomaten, waar je pas bewust van word dat ze smaakloos zijn als je een eigen gekweekte proeft. Dan weet je dat pas echt, door eigen ervaring. Ik moet er niet aan denken dat we in de toekomst alleen nog maar gekloond voedsel kunnen "krijgen'. Wat zou dat met je lichaam en geest doen dan? Zou je er "moe" van worden, je "rot" gaan voelen? Zou je verzwakken? Dan liever verse tomatensoep met echte tomaten voor een echt goede "op-kikker"![/i]Trouwens over "kikker" gesproken... ken je die van die kikker die gekust werd door de prinses, en dan ook echt "prins" wordt met gouden kroon? Sluit goed aan bij ons Efteling en paddestoelen verhaal toch? Dat waren er 2 die iets te 4-en hadden.

"2 ons groenten, 2 ons fruit", oftwel "an apple a day keeps the docter away".

En we weten allemaal waar "de appel" voor staat toch? Maar wie is dan die dokter toch, die moet wegblijven?

[ Bericht 0% gewijzigd door DaantjeF op 04-12-2008 03:42:08 ]
pi_63745157
quote:
Op donderdag 4 december 2008 03:33 schreef DaantjeF het volgende:

[..]

-tekst-
En jij post op 3:33

Ik zie dat soms echt vaak: 1:11, 2:22 enz. Leuk.
I HATE MUSIC
pi_63745211
quote:
Op donderdag 4 december 2008 02:35 schreef DaantjeF het volgende:

leuk geprobeerd, maar ik ga niet mee in je verhaal dan zou ik "reclame" gaan maken.

Ik doelde op de mensen die de symbolen gebruiken in hun ontwerpen voor de beeldmerken.
quote:
Wie exact heeft ons die kennis dan gegeven aan het prille begin? is dat juist niet de meest interessante vraag in de wereld? Tenminste, dat hangt dan weer af misschien af van referentiekader in denkvermogen van een persoon... Of slikken we het allemaal gewoon voor zoete koek? Ik niet. Ik ging lang geleden op pad, het geeft me kracht, te ontdekken en te leren. Daarmee kan ik ook weer anderen helpen en dan verzamel ik "schatten in de hemel", en die verroesten en vergaan nooit...

Nog even over die Efteling kabouters (...) Ik zou erover kunnen schrijven, maar hoe verwoord je zoiets? Hoe leg je dat iemand uit? Grappig is ook dat de meer ontwikkelde occultisten juist exact hiervan meer willen weten.
Misschien dat ik er nog eens een topic over schrijf, alhoewel dat misschien "te ver" gaat als je begrijpt wat ik bedoel. Ik bedoel, ik overdenk het dagelijks en onderzoek en leer nog steeds. Nu ik erover nadenk zou ik het eigenlijk eens moeten beschrijven ja, objectief en neutraal. Of zou dat "verboden' moeten worden?
Persoonlijk hou ik niet van beladen termen als ocult enzo.
Zelf post ik ook niet te veel persoonlijke ervaringen op het internet: vaak gewoon maar wat ideeen. Dus ik begrijp wel als je er niet veel voor voelt om dat uitgebreid te gaan uiteenzetten.
Maar als ik het goed begrijp was die ervaaring dus eenmalig...ik heb ook voorbeelden gezien waar het zo'n beetje tot een daagelijkse gewoonte werd gemaakt.
quote:
Net als alle paddo' s en geestverruimende, Ayuasca etc. middelen steeds meer wereldwijd worden verboden door "regeringen". Zelf Sjamanen in de jungle van Zuid Amerika die eeuwenoude rituelen, kennis en "geestelijk mediciale natuur" willen behouden om vormen van zelfrealisatie in bewustzijnsverruiming te bewerkstelligen worden sinds een aantal jaar systematisch "weggewerkt" en opgepakt op bezit van zogenaamde "verboden middelen" als bestempeld door de aanwezige regeringen.

T' is toch wat he? Woon je al eeuwen in een woud, dat jou en je familie alles geeft wat je nodig hebt, komt er opeens een instantie als regering, die jouw, je familie, je kennis van de natuur en je bos, en wijsheid even wil "inburgeren", liefst in een beton, want dat resoneert zo perfect. Natuur is niks, lastig, al die beestjes en zo. En als je "hoofdpijn" hebt, ga je gewoon even naar de apotheek. Krijg je wel puur gif, maar dat maakt niet uit. als je je maar (tijdelijk) beter voelt toch? Hup terug de maatschappij in, en werken, consumeren, slapen...werken, consumeren, slapen....werken, consumeren, slapen...werken, consumeren, slapen.... Doet me denken aan een batterij. Zijn we niet batterijen geworden? Maar... als we batterijen zijn? Wie "neemt" dan onze stroom dan af? Krijgen we daarvoor betaald? Ja, Big Macs, Oprah Winfrey en Goede Tijden Slechte Tijden...
Juist de hedendaagse "adel" die als een boze heks het volkje in een diepe slaap komen dommelen met giftig fruit enzo.
  donderdag 4 december 2008 @ 04:16:24 #30
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_63745477
[quote]Op donderdag 4 december 2008 03:37 schreef FictionalFenna het volgende:

[..]

En jij post op 3:33

Ik zie dat soms echt vaak: 1:11, 2:22 enz. Leuk.
[/quote

3:33 is inderdaad heel speciaal.

Gaat over "puur" jezelf zijn (3), iets met wat ze symbolisch ook wel de "heilige geest" noemen, dan "vloeit" er pure creativiteit door je aderen en recht vanuit je hart, alsof je "in opdracht" iets voor een hoger doel doet (wat klinkt dat eigenlijk religieus), en ben je werkelijk jezelf... (zeggen ze). 3:33 is in de Gnostische Kaballah 3:3+3 is 3:6 (lees: 3 "contra" 6). En de 6 is de mens. Dus symbolisch, "geef' ik "mijn tijd" (3) aan mijn medemens(6), mooi he?

Nou, dat klopt wel een beetje met die post moet ik zeggen vanuit mijn gevoel. Nu is het natuurlijk aan "die mens" wat deze hier zelf mee gaat doen, en dat maakt eigenlijk ook niet uit. Geeft een goed gevoel zo in een forum schrijven af en toe. Al heb je natuurijk wel meerdere soorten fora. Fok! is bijvoorbeeld een leuk, los forum waar allerlei mensen geïnteresseerd bij elkaar komen om allerlei "meningen' en "ervaringen" te delen. En dan van elkaar te leren, zo ben ik ook van mening dat je in principe van echt ieder mens wel iets kunt leren. En leren is eigenlijk "goed luisteren", dus het "bijstellen" van je bewustzijn. Dat is nou wat ik "ware groei" noem. Maar hoe werkt dit dan? Wanneer "accepteert" iemand "iets". Misschien als deze het ziet als een soort "waarheid". gelukkig is iedereen daar vrij in, ik heb een hekel aan Dogma's.

Ik ben in het verleden "tijdelijk aanwezig" geweest op heel wat fora, ook diep besloten occult en dat soort zaken. Bijna soms een "sekte" te noemen. En een sekte betekent "gesloten". Een Orde is namelijk "open". Ik hou meer van "open". Maar soms lijkt het wel eens of onze moderne maatschappij steeds meer "gesloten' wordt. Veel mensen zien dat niet zo, ervaar ik. Ik heb er toch vaak een ander gevoel bij dan de meeste mensen om mij heen, toch laat mijn gevoel me (achteraf gezien) vrijwel nooit in de steek. Neem nu bijvoorbeeld eens dat BSN verhaal omtrent het EPD oftewel "Electronisch Patiënten Dossier". Hebben er gewoon opeens allerlei "instituten" inzicht in jouw medisch verleden vanuit één electronisch gedeeld bestand. En ook dat van je (mogelijke) kind, van iedereen dus. Maar daar moet je wel eerst toestemming voor geven, en dat gaat automatisch. Kostte me weer "tijd" om dat bezwaarformulier te pakken te krijgen. Dat is zo'n actie van "zwijgen is toestemmen", geeft me altijd een beetje een "Unheimliches Gefuhl". Nare ontwikkeling al heb ik niets te verbergen, maar dat heeft daar natuurlijk niets mee te maken. Het gaat om ons allemaal, niet allen jij, ik, hij of zij. Collectief wordt ons "iets" weer in de maag gesplitst.

Zo heb je ook mensen die het allemaal wel best vinden of gewoon ergens tegenaan willen trappen, maar dat is ook goed, verschillende mensen maken onze wereld tot wat het is. Anders zou de hele wereld wel heel saai worden en kon niemand ook meer leren van elkaar als we allemaal "gekloond" zouden zijn. Sommige machtige instellingen zien dat graag. Die willen geen "aparte gevallen". Gewoon mond houden, en een batterij zijn. En daar werken dan vaak "doden' bij, van die genenpoppen, als je begrijpt wat ik bedoel. Dat zijn ook vaak van die figuren die geen creativiteit in zich hebben, saaie mensen, alles volgens de regels, en wie afwijkt? Weg ermee. Of we bestempelen "ze' dan gewoon als "terrorist". Een gevaar voor het algemeen goed. Is het dan toch slim voor de man om zijn baard dan maar weg te halen?
  donderdag 4 december 2008 @ 04:48:36 #31
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_63745781
quote:
Persoonlijk hou ik niet van beladen termen als ocult enzo.

Zelf post ik ook niet te veel persoonlijke ervaringen op het internet: vaak gewoon maar wat ideeen. Dus ik begrijp wel als je er niet veel voor voelt om dat uitgebreid te gaan uiteenzetten.
Maar als ik het goed begrijp was die ervaaring dus eenmalig...ik heb ook voorbeelden gezien waar het zo'n beetje tot een daagelijkse gewoonte werd gemaakt.

Ach, er is een tijd geweest dat ik het woord "occult" ook "beladen" vond. Letterlijk betekent het "het verborgene". Ik zie het als simpele terminologie die verduidelijking brengt binnen communicatie. Maar ik snap exact wat je bedoelt. Oc-cult. De Cult van de Oc(t). "de cult van de 8". En die "8" gaat langs je ruggengraat en benen, en is de reden van een mens' bestaan. "Lemniscaat" noemen ze het ook vaak, "het oneindige". (ook een mooi symbool trouwens).

Ik ontweek in het begin van deelname op fora ook vaak "persoonlijke informatie". Maar dat heb je natuurlijk in allerlei lagen en gradaties. Alleen we praten nu toch wel over een (verborgen) "iets' waar ieder mens recht op heeft. Als ik dit 1-2-3 ga uitstallen hier, lopen misschien sommigen de boot mis, als je begrijpt wat ik bedoel. Het ergste wat je een mens kunt aandoen is wel de wil oplegging of ontneming van vrije wil "in mijn oog". Maar hey, ik sta ook pas aan het begin van mijn ontdekkingsreis, het gaat wel allemaal wat sneller ja, wanneer je het gezien hebt. Ik vind het trouwens altijd wel leuk, iets persoonlijks te lezen over iemand, tenminste als die persoon en de denkwijze mij intrigeert. Spiegeltje spiegeltje aan de wand...

Interessant, jouw kennis op dat vlak. Om een laatste kanttekening te geven omtrent mijn persoonlijke ervaring op dat gebied, ik heb het inderdaad meerdere malen "ervaren", of moet ik zeggen, het is mij meerdere malen "overkomen". De eerste keer was kort, de laatste keer een werkelijk, ongelooflijk, toch wel redelijk langdurige ervaring. Dat is uniek. Maar de werkelijke magie begint pas daarna, "het doek valt dan", om het maar daarbij te houden. Apocalypse noemen ze dat ook. Oftwel "ontsluiering"
pi_63746506
quote:
Op donderdag 4 december 2008 04:48 schreef DaantjeF het volgende:

[..]

Ach, er is een tijd geweest dat ik het woord "occult" ook "beladen" vond. Letterlijk betekent het "het verborgene". Ik zie het als simpele terminologie die verduidelijking brengt binnen communicatie. Maar ik snap exact wat je bedoelt. Oc-cult. De Cult van de Oc(t). "de cult van de 8". En die "8" gaat langs je ruggengraat en benen, en is de reden van een mens' bestaan. "Lemniscaat" noemen ze het ook vaak, "het oneindige". (ook een mooi symbool trouwens).

Ik ontweek in het begin van deelname op fora ook vaak "persoonlijke informatie". Maar dat heb je natuurlijk in allerlei lagen en gradaties. Alleen we praten nu toch wel over een (verborgen) "iets' waar ieder mens recht op heeft. Als ik dit 1-2-3 ga uitstallen hier, lopen misschien sommigen de boot mis, als je begrijpt wat ik bedoel. Het ergste wat je een mens kunt aandoen is wel de wil oplegging of ontneming van vrije wil "in mijn oog". Maar hey, ik sta ook pas aan het begin van mijn ontdekkingsreis, het gaat wel allemaal wat sneller ja, wanneer je het gezien hebt. Ik vind het trouwens altijd wel leuk, iets persoonlijks te lezen over iemand, tenminste als die persoon en de denkwijze mij intrigeert. Spiegeltje spiegeltje aan de wand...

Interessant, jouw kennis op dat vlak. Om een laatste kanttekening te geven omtrent mijn persoonlijke ervaring op dat gebied, ik heb het inderdaad meerdere malen "ervaren", of moet ik zeggen, het is mij meerdere malen "overkomen". De eerste keer was kort, de laatste keer een werkelijk, ongelooflijk, toch wel redelijk langdurige ervaring. Dat is uniek. Maar de werkelijke magie begint pas daarna, "het doek valt dan", om het maar daarbij te houden. Apocalypse noemen ze dat ook. Oftwel "ontsluiering"

Die Phi verhouding die in alles (ook deze symbolen uit dit topic) terug komen is nu gewoon openbare kennis. Niet langer occult/verborgen. Dat de gemiddelde westerling kan lezen en schrijven is ook vreemd als je het afzet tegen de tijden van Michaelangelo.
Het internet spiegeltje spiegelt je tussen alle troep door ook veel dingen voor die vroeger niet openbaar waren. Het pas dus weer opnieuw in een soort renaissance gedachte niet ocultisme. Empowering revelations die je met insperatie in een enkele week kun hebben achter een beeldscherm.
Bijvoorbeeld schijnt dat Plato niemand in vertrouwen nam onder de veertig om over zijn inzichten te praten betreffende dingen die ieder kind nu zo van een beeldscherm plukken kan.
Het rekend eerder af met het occulte/verborgene dan dat het wordt aangewakkert. Ontsluieringen, hoewel ik bijbelse symboliek verstrooiend vind werken. Er zitten wel mooie arghetypen in maar die kun je overal vinden in mijn beleving.

Nog even verder oftopic.
Deze lezing al ooit gezien?

Misschien eens een topic aan wijden.

edit
quote:
Interessant, jouw kennis op dat vlak.
Welk vlak? Ik geloof dat er meer sprake is van vermoedens en "gerichtheden".

[ Bericht 2% gewijzigd door Odysseuzzz op 04-12-2008 09:58:41 ]
  donderdag 4 december 2008 @ 09:38:20 #33
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_63747795
quote:
Op woensdag 3 december 2008 23:22 schreef DaantjeF het volgende:

[..]

Dank je voor het compliment Ticker, dat siert je.

De toelichting van de dennenappel ontdekte ik eigenlijk per ongeluk jaren geleden. Het was me ook al opgevallen dat dit symbool veel in de occulte wereld voorkomt. Ik had er al naar gezocht maar kon niks vinden al die tijd (lees: tussendoor). Tot ik een oud document tegenkwam, terwijl ik de werking en backfire van de truncated Icosa bestudeerde, in één van de mappen uit de bibliotheek van mijn vader. Het stond er duidelijk en zoals hij is, wetenschappelijk neergezet.

Jouw opmerking van "het water" oftwel icosahedron is namelijk het geheim dat het openen "van het derde oog" met zich meebrengt. Dat water staat namelijk voor "de puren van bloed". Het is namelijk een "louteringsproces". Anders gezegd: Jezus veranderde water in wijn. oftwel :" Prodigal Son has returned give him water."

Even niet te bevatten..
De sumeriers zouden volgens jouw symbolen gebruiken oftewel 'synoniemen' voor mathematische objecten.
Ik ben even gaan googlen en kwam op een PDF met onderstaande informatie.

Ben er nog niet helemaal over uit wat het nou inhoudt.
quote:
THE PLATONIC SOLIDS
The four elements and aether were symbolized by three-dimensional geometries know as the Platonic solids (see Figure 1). These angular solids were believed to connect the etheric and worldly realms to the primordial waters of chaos (usually represented by a sphere). The solid that most often symbolizes water is the icosahedron, which represents the creative principle con-necting the etheric and worldly realms. The reciprocal geometric relationship between the icosahedron (representing water) and the dodecahedron (representing aether) symbolized the intimate relationship between the two. Because matter or the material world (repre-sented by a cube) was supposedly manifested from the aether via the water, it follows that the icosahedron and dodecahedron are mathe-matically related to the cube according to the golden ratio (as φ and 1/φ, respectively). The golden ratio (φ = 1.618…) was believed by some ancient cultures to represent the mathematical code underlying the creation of the manifested world.

FIGURE 1. The five regular Platonic solids include: [1] the tetrahedron symbolizing fire, [2] the cube symbolizing earth, [3] the octahedron symbolizing air, [4] the dodecahedron symbolizing aether, and [5] the icosahedron symbolizing water.

[ Bericht 50% gewijzigd door Ticker op 04-12-2008 09:47:43 ]
  donderdag 4 december 2008 @ 09:39:10 #34
31101 _Led_
pi_63747807
quote:
Op woensdag 3 december 2008 23:37 schreef DaantjeF het volgende:

[..]

Daarmee geef jij weer dat jij het bij het juiste eind hebt. En dat mag, geen probleem.
Alleen ik weerleg jouw visie daarentegen niet. Jouw visie en uitleg kloppen ook, het is alleen het oppervlakkige gedeelte dat bij een presentatie van een vers ontworpen bedrijfs vignette als verhaal aan de koffie drinkende en koek etende werknemers wordt gegeven.

Ja, want die directeuren hebben stiekum een hakenkruis verstopt in het BMW-logo in 1917, 3 jaar voordat de NSDAP het hakenkruis voor het eerst adopteerde.
quote:
ik ben hier niet om mensen te overtuigen. Ik deel wat ik geleerd heb, en niet alleen in theorie, maar ook in praktijk ervaren heb. Hoe deel je bijvoorbeeld iets als het gevoel 'liefde"? Hoe bewijs je een dergelijk iets?
Je kunt het meten in de hersenen en dus aantonen, en tevens is het compleet irrelevant in deze discussie.
Het is zo'n argument dat believers van zweverigheden en conspiracies graag aanhalen terwijl het nergens op slaat en meestal (zoals nu) geen enkele relatie heeft met de discussie.
Liefde bewijzen heeft niks te maken met iemand die verhalen verzint over logo's en die af probeert te doen als waarheid.
quote:
Eigenlijk doet het bewijs er ook niet toe, daar komen mensen achter, die dag dat ze de reis in onderzoek zelf ervaren.
En daar ga je dus de fout in. Als jij vindt dat bewijs er niet toe doet zul je nooit accepteren dat je het mis hebt, ook al ligt het bewijs voor je neus.
Een kwestie van "ik wil geloven tegen beter weten in" dus.
quote:
De uitleg die jij geeft omtrent de logo's, vind ik amusant. Want dat is exact wat zij willen.

Ding-ding-ding, alle alarmbellen gaan af, we hebben hier weer iemand die het heeft over "Dat is wat zij willen dat je gelooft !"
Waco heeft gebeld, ze willen hun paranoia terug
quote:
Nets als een middagje in de Efteling. Zie je allemaal mooi gekleurde vrolijk makende, "droom' beelden. Waarbij je een gevoel krijgt. Je begrijpt alleen niet waarom je een gevoel krijgt terwijl je bewustzijn roept: "wakker worden, er gebeurt iets". net als met commercials op tv. Kleuren, vormen en symboliek programmeren jouw persoon. En onbewust ga je toch drie lagen later weer je lichaam ziek maken door toch even die Big Mac te halen 's avonds. Waarom? Weinigen die beseffen dat de commercial hun opdracht gegeven heeft tot.
Ja, weinigen beseffen dat reclames er zijn om mensen aan te zetten spullen te kopen die ze misschien niet eens nodig hebben.
Gelukkig heb JIJ dat wel door !!!
quote:
En in die Efteling word jij vermaakt, en je vind het best. Totdat "het kwartje valt", en de vrolijk gekleurde, aanval van uiterlijk vertoon "valt". En dan worden de raderen, stalen constructies en machinerie zichtbaar.
Uhm, geen idee wat er zich in jouw hoofd afspeelt, maar de Python blijft voor mij leuk hoor, ook al zie ik de ketting die 'm omhoog trekt
quote:
Schiet me opeens "Neo' te binnen uit de Matrix. Die koos ook opeens bewust voor die ene pil en zag de waarheid (in getallen)... en de droom was over.
Precies, die wilde niet langer in een fantasiewereld leven.
Maar sommige mensen willen liever geen bewijzen zien, die leven liever in een droom.
Ikke niet, ik wil liever weten hoe de wereld echt in elkaar zit - zonder sprookjes
zzz
pi_63750832
quote:
Op donderdag 4 december 2008 09:38 schreef Ticker het volgende:

[..]

Even niet te bevatten..
De sumeriers zouden volgens jouw symbolen gebruiken oftewel 'synoniemen' voor mathematische objecten.

[..]

De gulden snede is de sleutel zeg maar. Die verhouding komt overal in de natuur terug. DNA, harmonieen in electromagnetishe velden enz enz. Die verhouding is altijd wel op een manier geviert in alle culturen. Ook door culturen die natuurlijk geen weet hadden van DNA maar de patronen in de natuur om hen heen zagen.
Ik zelf ben er van overtuigt dat het simpel door "na-apen" tot stand is gekomen sinds die verhoudingen/patronen dus overal terug komen.

Na-apen heeft vele evolutionaire voordelen, een soort gecultiveerde "mimicry" zeg maar. Beetje die zelfde vonk die sommige van de apen tot gereedschapmakers heeft gemaakt.

Het is bekend dat door de tijden heen kunstenaars, denkers, uitvinders -enzo- zich hier wat meer bewust van waren dan andere. Dit heeft ze vele uitvindingen gebracht waaronder ook wapens en "krachtige" symbolen.
Als we ze nu nog kennen werkte ze vrijwel altijd voor een kleine rijke elite omdat ze anders ook nooit de middelen hadden gehad. Maar behalve een speelbal van de elite hadden hun eigen plannen en dromen.

Heden kunnen ontwerpers van logos simpel gebruik maken van de "beeldtaal" die lang voor hun tijd is ontwikkeld. Ze hoeven niet eens de geschiedenis ervan te begrijpen....gewoon zo beetje copy paste verhaaltje verzinnen en geld op de plank...

Maar ja.

[ Bericht 1% gewijzigd door Odysseuzzz op 04-12-2008 15:13:55 ]
pi_63751138
quote:
Op woensdag 3 december 2008 23:37 schreef DaantjeF het volgende:

[..]

ik ben hier niet om mensen te overtuigen. Ik deel wat ik geleerd heb, en niet alleen in theorie, maar ook in praktijk ervaren heb. Hoe deel je bijvoorbeeld iets als het gevoel 'liefde"? Hoe bewijs je een dergelijk iets? Eigenlijk doet het bewijs er ook niet toe, daar komen mensen achter, die dag dat ze de reis in onderzoek zelf ervaren. En iedereen doet dat op zijn eigen manier en in eigen tempo. Ik geef mijn visie en tools, dat is alles.

Nets als een middagje in de Efteling. Zie je allemaal mooi gekleurde vrolijk makende, "droom' beelden. Waarbij je een gevoel krijgt. Je begrijpt alleen niet waarom je een gevoel krijgt terwijl je bewustzijn roept: "wakker worden, er gebeurt iets". net als met commercials op tv. Kleuren, vormen en symboliek programmeren jouw persoon. En onbewust ga je toch drie lagen later weer je lichaam ziek maken door toch even die Big Mac te halen 's avonds. Waarom? Weinigen die beseffen dat de commercial hun opdracht gegeven heeft tot. En in die Efteling word jij vermaakt, en je vind het best. Totdat "het kwartje valt", en de vrolijk gekleurde, aanval van uiterlijk vertoon "valt". En dan worden de raderen, stalen constructies en machinerie zichtbaar. Schiet me opeens "Neo' te binnen uit de Matrix. Die koos ook opeens bewust voor die ene pil en zag de waarheid (in getallen)... en de droom was over.

Oftwel:

Kijk, de Romeinen wilden ook al de joden uitroeien!
pi_63751391
quote:
Op woensdag 3 december 2008 09:22 schreef Ticker het volgende:

De dennenappel is idd altijd al een belangrijk symbool geweest bij zowat alle religieuse leiders door de geschiedenis heen.
Voor een alternatieve uitleg/visie over de pijnappelklier verwijs ik je graag door naar een video van David Wilcock : The 2012 Enigma.
Het symbool van de denneappel verwijst nl naar onze pijnappelklier ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_63752928
quote:
Op maandag 17 november 2008 10:29 schreef speknek het volgende:

Tsja....... de letters vormen M A S O N.

De verklaring voor het symbool is simpel.

Een piramide met 13 verdiepingen, staan voor de 13 deelstaten die de UNITED states vormden, toen der tijd. En deze 13 zijn de machtigste staten, nu nog steeds.

Het Alziende oog staat voor het wakende oog, die de lidstaten moet beschermen. GOD als u wil.

De piramide is niet af, staat voor het vele werk wat nog moet gebeuren.

Dus op de vraag OF de mets het begonnen te gebruiken nadat het op het dollar biljet stond, definate NO.
Het is een mets symbool, door een mets artiest gebruikt en toegepast.

Ook niet gek, omdat vaklui, kunstenaars, bouwlieden, in die tijd nou eenmaal in gilden zaten, waarvan de hoogste de MASONS zijn. Die kennis is simpel toegepast in het dollar biljet, als ontwerp, maar ook als kenmerk van de machtige beslissingen die ze kunnen nemen.

Novus Ordo Seclorum = NWO

Op de vraag Illuminatie of Metselaars. Er zou ook sprake kunnen zijn van verlichte bouwmeesters. illuminatie en Metselaar worden vaak verkeerd in zinsverband gebruikt, het zijn immers twee verschillende zaken.

Ik zie persoonlijk Illuminatie als gedachtegoed. Een manier van denken en opereren. Illuminatie is zo sterk, dat je geen groep nodig hebt. Het is in mijn beleving dan ook geen groep, maar een energie die door gelijken gevoed en gedeeld wordt. Want geloof me, als je eenmaal in die energie instapt, weet je precies wie er lid is en wie niet.

Wellicht bieden de mets dit opstapje. De mets zijn bovenal een groep die zoekende is. Weliswaar verheven in de kunst, maar toch zoekende. Als je het vindt ben je Illuminatie.

@ Daantje
Je bent weer lekker bezig. Ik zie leuke zaken de revue passeren.
Ik zie dat Ticker jou favoriete Platonische soliden heeft gepost. Ben benieuwd...... (wil je het kort houden aub, haha)

[ Bericht 2% gewijzigd door H-enki op 04-12-2008 13:15:52 ]
Voor sommige dingen moet je klaar zijn
pi_63753002
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:57 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

getver de Hindu's ook al

@ L.Denninger

Je hoeft het heus niet eens te zijn, en hou vooral de discussie op gang, maar gotver man, lees toch es wat.
  donderdag 4 december 2008 @ 13:12:57 #40
31101 _Led_
pi_63753093
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:07 schreef H-enki het volgende:

[..]

Tsja....... de letters vormen M A S O N.
Nietus.
Rechtsonder komt de lijn uit op de U, niet op de M.
'Mason' zou ook vrij onlogisch zijn aangezien ze de rest allemaal in het latijn doen.
Weet iemand een anagrammen-generator voor latijn ? Dan gooien we daar even de letters uason in

Verder is het ook maar een slechte davidsster, hij is schots en scheef, de verhoudingen kloppen van geen kant. Het ziet er weer uit alsof iemand wanhopig probeert iets erin te passen.
zzz
  donderdag 4 december 2008 @ 13:19:14 #41
31101 _Led_
pi_63753264
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:09 schreef H-enki het volgende:
@ L.Denninger
Je hoeft het heus niet eens te zijn, en hou vooral de discussie op gang, maar gotver man, lees toch es wat.
Waar heb je het over ? Hoe kom je erbij dat ik niets lees ?
zzz
pi_63753307
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:12 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Nietus.
'Mason' zou ook vrij onlogisch zijn aangezien ze de rest allemaal in het latijn doen.
Weet iemand een anagrammen-generator voor latijn ? Dan gooien we daar even de letters uason in

Verder is het ook maar een slechte davidsster, hij is schots en scheef, de verhoudingen kloppen van geen kant. Het ziet er weer uit alsof iemand wanhopig probeert iets erin te passen.
Ik wist het wel! Die schotten zitten ook overal achter!Q
  donderdag 4 december 2008 @ 13:34:50 #43
8369 speknek
Another day another slay
pi_63753693
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:07 schreef H-enki het volgende:
Een piramide met 13 verdiepingen, staan voor de 13 deelstaten die de UNITED states vormden, toen der tijd. En deze 13 zijn de machtigste staten, nu nog steeds.
wat.

South Carolina, Rhode Island, de machtigste staten? Californie, verreweg de grootste staat, grootste economie en met de meeste kiesmannen, Texas, Florida, Illinois, Ohio allemaal niet machtige staten?

conspiracy denken is best leuk, maar waarom zijn de aanhangers altijd zo simpel .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 4 december 2008 @ 13:39:49 #44
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_63753854
quote:

Ik moet op dit punt zeggen dat je je onderzoek niet volledig hebt uitgevoerd. BMW maakte gedurende de eerste wereldoorlog vliegtuigen maar moest deze activiteit staken na het verdrag van Versailles. In de jaren '20 is het huidige logo aangenomen en moet een draaiende propelor voorstellen. Het is niks anders dan een verwijzing naar hun verleden.

Audi logo:
quote:
The Audi emblem is four overlapping rings that represent the four marques of Auto Union. The Audi emblem symbolizes the amalgamation of Audi with DKW, Horch and Wanderer: the first ring represents Audi, the second represents DKW, third is Horch, and the fourth and last ring Wanderer.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_63754314
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:34 schreef speknek het volgende:

[..]

wat.

South Carolina, Rhode Island, de machtigste staten? Californie, verreweg de grootste staat, grootste economie en met de meeste kiesmannen, Texas, Florida, Illinois, Ohio allemaal niet machtige staten?

conspiracy denken is best leuk, maar waarom zijn de aanhangers altijd zo simpel .
Als je wil voorkomen dat mensen je doorhebben, wat moet je dan doen? Juist: doen alsof je klein en onbelangrijk bent. Verder is de bijnaam van Delaware 'First State', en is Delaware onderdeel van de Mason-Dixon lijn.

Wat mij tot de conclusie brengt dat Delaware het epicentrum van de beweging der Illuminati is.
  donderdag 4 december 2008 @ 13:55:23 #47
31101 _Led_
pi_63754315
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:39 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Ik moet op dit punt zeggen dat je je onderzoek niet volledig hebt uitgevoerd. BMW maakte gedurende de eerste wereldoorlog vliegtuigen maar moest deze activiteit staken na het verdrag van Versailles. In de jaren '20 is het huidige logo aangenomen en moet een draaiende propelor voorstellen. Het is niks anders dan een verwijzing naar hun verleden.

Audi logo:
[..]
Spuit 11
zzz
  donderdag 4 december 2008 @ 15:56:16 #48
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_63757724
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:55 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Spuit 11
lol, ik zie nu pas dat jij zoiets had gepost
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_63761551
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  donderdag 4 december 2008 @ 18:56:57 #50
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_63761984
quote:
Nog even verder oftopic.
Deze lezing al ooit gezien?

Misschien eens een topic aan wijden.

Ik was oppervlakkig bekend met het idee, een kennis vertelde me hierover een paar maanden terug.
Interessante docu film,

"Dont you all realize that spores can travel through space for long times. They came here. They do help produce life symbiotically and the "magic ones" will tell you this".

Een tijd geleden kwam ik per toeval met een kennis bij een dominee thuis, op initiatief van die persoon om een uur te filosoferen. Ik zag toen een groot beeld van Jezus in zijn kamer staan. Aan de voeten van Jezus lag rechts een "anker", links een "zweep". Duidelijke symbologie... maar toen zag ik dus in het midden onder zijn voeten een grote "paddestoel". Ik begreep, en moest lachen, en stelde de beste man de vraag "waar staat jouw Christus nu precies op?" De man keek naar het beeld en antwoordde: " Ja, wat is dat eigenlijk?, ik weet het niet". Ik heb mijn mond maar gehouden verder. Het bleek dat de man geen idee had van wat hij nu voor symbolische afbeelding in zijn woning had staan. Dat zou men toch redelijk occult kunnen noemen, wanneer een dergelijk belezen en ontwikkeld figuur nooit verder heeft gekeken dan zijn voordeur.

http://www.egodeath.com/i(...)ceMushroom_HiRes.jpg

Kijk, hier zien we een "heilige" die "het brood van de goden verorbert", en de zon komt weer op.
Noemen ze soms ook "de eerste dood". Maar dat is dan symbolisch he? Geen echt maatschappelijke dood natuurlijk. jezus sprak ook over de "eerste en "tweede" dood. Tegenwoordig heet die "eerste dood" een "Ego dood". Dat dwingt je dan in pure confrontatie met jezelf, als een gigantische kosmische spiegel, speciaal voor jou.
quote:
Op donderdag 4 december 2008 09:38 schreef Ticker het volgende:

[..]

Even niet te bevatten..

[..]

Tickert,

Ik zal proberen uit te leggen wat ik van het geheel en ook dit geschreven stukje begrijp...

We weten niet exact waar die "Sacrale Geometrie" kennis oorspronkelijk vandaan is gekomen. De 5 Platonische Soliden zijn de bouwstenen waaruit alles, de kosmos en het hele universum is opgebouwd. Ze worden Platonisch genoemd, omdat Plato dit destijds herclaimde (ontdekt te hebben).

De complete "bouwdoos set" in 5 basisstenen dus. Wanneer je alle bouwstenen hebt en kent, dat - alles - om je heen vormt, moet er ook een anti-bouwsteen zijn. Dit ontdekte ik zelf pas lk later, toen het idee mij binnenviel, en ben op onderzoek gegaan. Die contra is dus de "sphere" of "bol". Dat is dus "anti-materie", terwijl de 5 vormen in principe dus tesamen "materie" vormen, niet echt materie, want dat is de Hexahedron / kubus oftewel "aarde". Er zijn 2 moeilijker te bevatten elementen. De Dodecahedron en de Icosahedron zijn eigenlijk een apart verhaal. Je kunt ze beschouwen als ether oftwel "kosmos" en de Icosa staat voor water, wat ze in het bijbelboek ook wel "het bloed" noemen. Er wordt op verschillende manieren over geschreven, je krijgt eigenlijk pas een idee over deze 2 bouwstenen na meerdere, verschillende bronnen gelezen te hebben, een stuk (creatief) inlevingsvermogen helpt daarbij. De Hexahedron oftwel "aarde" is binnen Metatron's Cube, de grootste vorm waarbinnen de overige 4 geometrisch in te passen zijn. Daarom dus "vanuit de Hexahedron / Cube gezien, vallen wiskundig alle lichamen daarbinnen".

Kijk, een mooi werk van iemand die het ook begreep allemaal, het heet "het laaste avondmaal" maar dan in een meer "modern jasje" Zie hier de "longen", het "hart", oftwel de "bortskast" met daarin subtiel verstopt het raamwerk van de "mighty Dodecaheder","Hail to the gate"... Ja, Dali was zijn tijd vooruit, een creatief mens met fantasie en inlevingsvermogen om ware kennis te kunnen droogronden...

http://www.postersland.nl/images_big/d_52848.jpg

Het gaat in feite over "vaste" vormen, maar ook "lucht in je longen", de kosmos in je hart en een "zee aan liefde" dus in je lichaam. May the Force be wtih you... Hoe-Ra, Hoe-Zee.
quote:
Op donderdag 4 december 2008 09:39 schreef L.Denninger het volgende:

Precies, die wilde niet langer in een fantasiewereld leven.
Maar sommige mensen willen liever geen bewijzen zien, die leven liever in een droom.
Ikke niet, ik wil liever weten hoe de wereld echt in elkaar zit - zonder sprookjes

Sprookjes kunnen leerzaam zijn hoor, ken je die van die meid die "dood" was, ze lag in diepe zombie slaap "in glazen kist", en door de appel kwam de zon op, en werd ze "wakker".

Ik heb niet zoveel met Ramstein, maar hun gekozen "creatieve" die hen ondersteunt in image snapt het ook allemaal... ik zou een compleet topic kunnen wijden aan wat die videoclip bevat... Afijn, het zonntje doet z'n werk weer... terwijl "anderen' slaafs doorwerken in ondergrondse mijnen en het allemaal wel best vinden...

Een interessante post. Want je beweert dus hier dat jij "wilt weten hoe het in elkaar zit" en dat anderen dus volgens jou "in een droom leven'. Ik ben je wel eens eerder tegen gekomen in de meer mystieke topics, dat vind ik apart, mbt jouw type peroon. Want dat geeft aan dat je, hoewel je in mijn ogen op dit moment "een perfecte robot of mijnwerker" bent, toch wel iets voelt, en meer wenst te weten te komen. Misschien moet je wat meer lezen en luisteren in plaats van schreeuwerig gedrag tonen en te vertouwen op alleen dat, wat je kan zien, proeven, ruiken, voelen etc.

Het grappige is, dat sommige mensen beweren werkelijk uit die droom geweest te zijn. Dat is een raar en intimiderend "effect" schijnt het. Men loopt dan in 2 werelden tegelijk. Die mensen "weten" het verschil tussen "wie droomt, en wie werkelijk slapende is".

Sommigen gebruiken nu eenmaal meer de rechter- en anderen weer meer de linkerhersenhelft. De één heeft gevoel, genegenheid, en creativiteit en gebruikt zijn intuïtie. Die ander is meer "reptiel achtig" (om het even symbolisch te houden) en is dus meer zakelijk, hard, sterke drang naar territorium afbakening, en bang om "oude waarden" te verliezen. Maar vooral ook zonder "inlevingsvermogen". Dat inlevingsvermogen blijkt bijzonder belangrijk te zijn om sommige dingen te kunnen begrijpen, en dus te kunnen groeien en evolueren in bewustzijn. Dan heb je ook nog van die mensen die dus werkelijk uiteindelijk "een brug" weten te slaan. En die mensen, die zijn echt speciaal "in mijn oog". Dat zijn er maar weinig. Over die "mensen' is veel geschreven door de geschiedenis heen, en zo heeft elke cultuur wel zijn meester. Die mensen ervaren dan de ware werkelijkheid achter de "droom" die anderen weer hun werkelijkheid noemen, maar voor de "verlichte schapen" een gevangenis bleek.

Die mensen weten namelijk "hoe de wereld echt in elkaar zit" op dat moment, niet die groep die gelooft in de droom wereld die ze voor zichzelf aan het construeren zijn middels het Ego, en de waarneembare zintuigen. Neo bijvoorbeeld in die film The Matrix, dat is zo'n persoon waarbij goed gevisualiseerd is "wat" de droom nu precies is, heel mooi gedaan vond ik. En Neo "werd wakker", de Efteling stortte in voor hem, "carnaval was over'. Dan loop je dus opeens in een "andere wereld" en zie je alleen maar grijze mensen om je heeb in pak, als batterijen in [i]hun droom[/i]. Ja, wie droomt er nu werkelijk? Doet het ertoe? Sommigen voelen zich veilig en prima, met hun bezittingen, geld op de bank, werk kortom lekke meedraaien in de maatschappij. Dan heb je ook mensen die op en dag denken, waar ben ik mee bezig? Dat zijn toch vaak creatieve mensen, kunstenaars onder andere. En die mensen "zetten zich dan steeds meer af' tegen de "zombie nation". Ze gaan dan creatieve dingen doen, maken mooie schilderijen die de "massa" niet begrijpt. En dan opeens komt er op je "plasma tv" het journaal van 20:00 uur, waarin de verkoop van een "vreemd" doek genaamd "Boogie Woogie"voor 36 miljoen euro over de toonbank gaat, mooie ruit vorm ook, apart idee een doek "kantelen". Maar dat zegt jou waarschijnlijk niets, jij kijkt dan denk ik meer naar het bedrag dat betaald werd en wordt boos, omdat je dat niet snapt of misschien wel niet wil snappen. Daarom heet het werk van onze "meester" Mondriaan ook 'Victory Boogie Woogie" Victorie!

http://www.victoriaboogiewoogie.ca/img/vbw_mondriaan.jpg
quote:
Op donderdag 4 december 2008 11:57 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

De "Swastika" is een inderdaad interessant symbool.

Het speelt onder andere een centrale rol in het Buddhisme, ze hanteren het, met vaak "4" stippen in de centra van dit "kracht teken des levens". De swastika is "oeroud", en Hitler snapte dit symbool en de werking ervan. Belangrijk is is sommige gevallen welke kant de swastika opdraait. (dit geldt helaas niet in alle gevallen, waar kennis ontbreekt). Zoals iedereen weet, houden "satanisten" er namelijk van om symboliek te spiegelen. Denk maar eens aan het symbool voor de Anti-Christos, oftwel "het kruis op z'n kop". Of een mooie Gulden Snede vertoning als het pentagram, dat dan gekanteld wordt dus met de punt naar beneden. Positief omzetten in negatief dus. Trouwens, Satanist betekent niets anders dan dat deze zichzelf "de hoogste entiteit acht". En leeft volgens de norm "Do as thou wilt". Oke, het ligt ingewikkelder maar daar komt het even op neer.

Kantelen dus, positief omzetten in negatief. De swastika is dus eigenlijk in principe "onpersoonlijk", een beetje net als een verkeerbord zeg maar. Het "beeldt iets uit" in de wijze waarop het geplaatst is. Best apart, dat Buddhisten "het levensteken" adoreren, kennis willen behouden, en een macht als Hitler dat symbool vervolgens gebruikt, en draait in de Octahedron (ruit) vorm, rood vlak met witte cirkel eronder plaatst om het daarna nog eens te "kantelen". Octahedron staat voor lucht. Dat noemen ze ook wel "wentelen" van "lucht". Daar zijn sommige "Winti" magiers goed in, schrijnt het.

Meester buddha (Swastika draait LINKS om, ook weer met het pijnappelklier hoedje en stip op de voorhoofd uiteraard, ringvinger aan de duim, ringvinger? Ja, die vinger waar die trouwring om gaat als men trouwt, maar meer daarover later...):

http://www.foreigners-in-(...)astika-on-statue.jpg

En de contra, meneer Hitler, met zijn RECHTS (omdraaiende) "filosofie". (Let u ook even op het Malthezer kruis, ja de Duiters kregen ondersteuning van italië, Rome waar ze ook bekend zijn met de 'adelaar" en al van dat.) Maar goed, alles vergeven en vergeten, ze maken lekkere pizza's en hebben een leuke 'scheve toren". Toch zijn er mensen die niet willen vergeten, blijven spitten voor zichzelf in historie om de "waarheid" boven te krijgen, ben ik vaak veel bewondering voor.

http://wwwdelivery.supers(...)erStock_1443-142.jpg

("Runen' waren ze ook "gek" van. De Othala Rune o.a. die kreeg je dan op het boord van de nek.
Was je een belangrijke pief met die "gesloten X in Octahedron vorm", alsof die persoon dan "door de poort" was gegaan, net als "Super Mario", eet ie een paddestoel wordt ie "invincible" en "groot". Is ook een bepaald oud Gnostisch geschrift in de wereld over "de tijd waarin de reuzen op aarde leefden". Doet me denken aan de Maya kalender en de voorspelling "dat de goden terug zullen komen op aarde" Symbolisch natuurlijk allemaal weer, maar dat laat ik aan u.

http://www.acs.bg/Toleran(...)i2/hate/odinrune.jpg

Ook treurig trouwens, dat die lui het dus niet eens verbergen wat ze uitdragen. Maar nog treuriger: niemand die kijkt, lijkt te zien, iedereen vind het "het mooie nieuwe bedrijfslogo" en koopt shawltjes en petjes. En dan massaal in rijen gaan staan en hetzelfde roepen...Net als die "jodenster", die moest "geel" zijn en "op de borst geplakt" worden. Sommigen noemen dat "Davidster". Ik prefereer MerKaBah. Via die gedwongen te dragen symbolische uitbeelding wilden de Duitsers dus duidelijk maken dat ze de Joden inderdaad "voor eeuwig gevangen" wenste te houden. Eén groot toneelstuk tussen 2 machten waarin miljoenen slachtoffers vielen, verschrikkelijk en dom.

Doet me opeens denken aan die vage theorie die ik een keer las over een foto van soldaten in Irak, die een gespiegelde Amerikaanse vlag op hun (verkeerde) arm hadden staan. Een land zo groot als Amerika, daar zou je van verwachten dat ze hun "reklame" en met hun grote budgetten, en dure psychologische advertising agents wel zouden weten welke kant "hun vlag" op zou moeten wijzen, toch? "Gespiegelde symbologie", word je meteen zo'n zo'n "bloedoffer".

http://espressoroastblog.com/uploaded_images/us_soldier.jpg

Hey, dat "blauwe met die sterretjes" hoort toch geplaatst te zijn in de linker bovenhoek?
Droom ik nou? Of beginnen we werkelijk wakker te worden?
quote:
Op de vraag Illuminatie of Metselaars. Er zou ook sprake kunnen zijn van verlichte bouwmeesters. illuminatie en Metselaar worden vaak verkeerd in zinsverband gebruikt, het zijn immers twee verschillende zaken.

Ik zie persoonlijk Illuminatie als gedachtegoed. Een manier van denken en opereren. Illuminatie is zo sterk, dat je geen groep nodig hebt. Het is in mijn beleving dan ook geen groep, maar een energie die door gelijken gevoed en gedeeld wordt. Want geloof me, als je eenmaal in die energie instapt, weet je precies wie er lid is en wie niet.

Wellicht bieden de mets dit opstapje. De mets zijn bovenal een groep die zoekende is. Weliswaar verheven in de kunst, maar toch zoekende. Als je het vindt ben je Illuminatie.

@ Daantje
Je bent weer lekker bezig. Ik zie leuke zaken de revue passeren.
Ik zie dat Ticker jou favoriete Platonische soliden heeft gepost. Ben benieuwd...... (wil je het kort houden aub, haha)

Interessante aanvulling H-Enki, ik zie "dat u niet meer slaapt" Fijn, weer een erbij. Eens komt de tijd dat iedereen snapt dat we allemaal "mens" zijn, en vrijheid en vrije wil het hoogste goed is in onze wereld.

Illuminati is een "persoonlijke procedure", dat waar we het hier over hebben, voor iedereen, met een beetje "gevoel' en "inlevingsvermogen" bereikbaar.

Dat was weer 48 minuten Tickwerk.
pi_63763672
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:56 schreef DaantjeF het volgende:
Doet me opeens denken aan die vage theorie die ik een keer las over een foto van soldaten in Irak, die een gespiegelde Amerikaanse vlag op hun (verkeerde) arm hadden staan. Een land zo groot als Amerika, daar zou je van verwachten dat ze hun "reklame" en met hun grote budgetten, en dure psychologische advertising agents wel zouden weten welke kant "hun vlag" op zou moeten wijzen, toch? "Gespiegelde symbologie", word je meteen zo'n zo'n "bloedoffer".

En dan hebben ze hem 'n keer goed, gaan ze er bovenop staan, zou dat symbolisch bedoeld zijn ?

Eisenhower1961.
  donderdag 4 december 2008 @ 20:33:59 #52
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_63764742
Zou zo'n foto niet in "spiegelbeeld" afgedrukt kunnen zijn? Of moeten er "spannender" verklaringen gegeven worden, liefst met veel aanhalingstekens en italic tekst?
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_63766922
quote:
Op donderdag 4 december 2008 03:33 schreef DaantjeF het volgende:
Interessante info, leuk om te lezen ook. Ik heb zelf zoveel energie dagelijks, dat ik vrijwel niet meer hoef te slapen, ik slaap denk ik maar 4 uur per nacht schat ik zo in. Het is alweer 3:20 exact nu.

Ik zag trouwens net pas jouw reactie "meneer van het woud", 2:22 was het tijdstip van posting, ik kijk daar soms naar voor "dieper inzicht", maar dat is dan weer een persoonlijk iets.. In Kaballah zou dat 2:4 zijn. Erg inspirerend. Ik zag daarnaast ook in je schrijven een aantal keer het getal "4" verschijnen. Leuk! Tijd voor een feestje? Tijd om iets te vier-en?

"Hoe- RA" (weet u wel, uit Egypte, van "Amun - Ra" de zonnengod of ook wel oppergod")

Komt in één keer weer wat boven bij me, ik las ergens laatst "Met het aansteken van het bevrijdingsvuur in de nacht van 4 op 5 mei begint Bevrijdingsdag" Apart he? Zelfs in Amerika houden ze het op de "4th of July". "Dan ga je dus van 4 naar 5". Maar dan stoppen hoor, dan is 2:5 een wijs inzicht. Jezus was trouwens volgens het boek ook geboren op de 25-ste toch? Heb ik altijd vreemd gevonden, in de "winter". Dan ging ik twijfelen of het nou echt was, of misschien toch een metafoor.

Even in mijn geheugen wroeten, ik heb namelijk een olifanten geheugen en ook fotografisch trouwens...

Van de vroegste tijden af zijn de Christenen in twijfel geweest omtrent het jaar en de dag van de geboorte van hun grote Leraar, maar na verloop van tijd werd tenslotte de 25ste december aangenomen als de dag van zijn lichamelijke geboorte. Nu was 25 december klaarblijkelijk bedoeld als de datum van de winterzonnestilstand, die in onze tijd op ongeveer 21 - 22 december valt en deze dag werd van de vroegste tijden af in het Rome van het Keizerrijk beschouwd als de dag van de nieuwe geboorte van de Sol Invictus of Onoverwonnen Zon. Hij betekende het laagste punt van de kringloop van de zon in de winter en het begin van zijn terugkeer op zijn reis naar het noorden.

De zon geeft altijd zo'n heerlijk gevoel, en kan een mens werkelijk mentaal "optimaliseren" toch? iedereen kent dat gevoel wel...

Over optimaliseren en een "energie boost" gesproken, "4 uur Cup A Soup" roep ik dan altijd hard als er weer zo'n figuur naast me staat in de winkel als zombie met het duidelijke probleem wat te eten die dag. Niet dat ik dat drink, poeder met heet water, is toch niet te vergelijken met onbespoten spul uit eigen tuin. Dat wilde ik altijd graag een "eigen tuintje". Nu pluk ik geregeld wat lekkere dingen om in gerechten te doen als ik zin heb. Dat merk je ook echt lichamelijk. Dat is een ware "op-kikker". Niet te vergelijken met bijvoorbeeld smaakloze tomaten, waar je pas bewust van word dat ze smaakloos zijn als je een eigen gekweekte proeft. Dan weet je dat pas echt, door eigen ervaring. Ik moet er niet aan denken dat we in de toekomst alleen nog maar gekloond voedsel kunnen "krijgen'. Wat zou dat met je lichaam en geest doen dan? Zou je er "moe" van worden, je "rot" gaan voelen? Zou je verzwakken? Dan liever verse tomatensoep met echte tomaten voor een echt goede "op-kikker"![/i]Trouwens over "kikker" gesproken... ken je die van die kikker die gekust werd door de prinses, en dan ook echt "prins" wordt met gouden kroon? Sluit goed aan bij ons Efteling en paddestoelen verhaal toch? Dat waren er 2 die iets te 4-en hadden.

"2 ons groenten, 2 ons fruit", oftwel "an apple a day keeps the docter away".

En we weten allemaal waar "de appel" voor staat toch? Maar wie is dan die dokter toch, die moet wegblijven?
Ik lees hier een aantal zeer interessante zaken! Even wat punten er uit halen:
- 22.. even heb ik gedacht dat ik dit in mijn geboortedatum had zitten. Bleek echter 'enkel' 11 in te zitten en 20. Maar sindsdien vind ik de meestergetallen meesterlijk. Het heeft iets bijzonders, hoewel je jezelf natuurlijk ook steeds meer gaat triggeren. Interessante materie blijft het, numerologie en aanverwante zaken.
- 4 is 'mijn' nummer volgens mijn geboortedatum. Meen me te herinneren dat het staat voor de voltooing, terwijl de 5 juist weer voor onbalans staat. Vul me aan, heb je nog meer info over de meer diepere numerologie/symbologie etc?
- Ra.. Onder mijn username staat Intangible Radjanamadjo. Dat laatste woord kreeg ik een keer 'door' tijdens een college historische geografie. Tot op heden geen betekenis voor kunnen vinden, maar het heeft me mede aangespoort een aantal boeken over egypte en hun (esoterische) verleden te bestuderen. Zeer interessant wat er tegenwoordig nog allemaal van terugkomt.
- Kerstmis; klinkt me als de decembersolsitium in de oren. Sprak trouwens vandaag een duitse collega en die viert kerst 2 weken later op 6 januari. Weet jij hier iets van, of hoe dat zou kunnen zijn? Zal zelf ook even wat meer info zoeken - ze is volgens mij oost of russisch orthodox wat ik heb begrepen.
[edit]Oosters-orthodoxe kerken vieren Kerstmis op 7 januari!bron
Lees dat het te maken heeft met de Juliaanse kalender ipv de Gregoriaanse kalender: De tsjechische orthodoxen vieren hun kerstfeest op 6 + 7 januari, geheel volgens tradite van de Julius kalender
bron[/edit]
- we gingen van 2 toch naar de 3-eenheid?
Even serieus, kun je wat meer vertellen over de 'van 2 naar 4'? Ik kan me namelijk wel wat bedenken (van 2 hoeken naar 4; van de dualiteit naar de 3d wereld overstijgen), maar dat zijn slechts vage ideetjes. Wellicht dat je wat meer kan vertellen

voor je berichten.. zeer informatief en je leert er ook nog wat van. En daar doe ik het toch vooral voor

[ Bericht 12% gewijzigd door Boswachtertje op 04-12-2008 21:53:03 ]
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_63767540
Over kantelen gesproken.

Ook grappig dit is de foto, iig uitgezonden op cnn, om duidelijk te maken dat Bush Obama had opgebeld voor felicitaties.

Een gerichtheid op allerhande mogelijke symbolen en intenties vind ik trouwens zonde van de tijd. Meer een soort afleidings tactiek.

Hier iemand met een uitleg...waarom het zonde is van je tijd.
quote:
"To say what has never been said, to see what has never been seen. To draw, paint, sing, sculpt, dance and act what has never before been done. To push the envelope of creativity and language. What's really important is the felt presence of direct experience, which simply mean we have to stop consuming our culture. We have to create culture. Don't watch TV, don't read magazines, don't even listen to NPR! Creat your own roadshow! The nexus of space and time where you are now is the most immediate sector of your universe. And if you're worrying about Michael Jackson or Bill Clinton or somebody else then you're disempowered, you're giving if all away to icon which are maintained by an electronic media so that, you want to dress like X or have lips like Y...this is shit-brained! That is all cultural diversion. What is real is you, and your friends, your associations, your highs, your orgasms, your hopes, your plans, your fears. We are told No! You're unimportant, you're peripheral, get a degree, get a job, get a this, get a that and Then you're a player. You don't even what to play that game, you want to RECLAIM YOUR MIND and get it out of the hands og the cultural engineers who want to turm you in a half-baked moron consuming all this trash manufactured out of the bones of a dying world! Where is that at?" -Terrence Mckenna
^_^

[ Bericht 23% gewijzigd door Odysseuzzz op 04-12-2008 22:20:26 ]
  donderdag 4 december 2008 @ 23:26:16 #55
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_63770603
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:12 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Nietus.

Dat klopt, blijkbaar was iemand niet zo goed in paint.
Dit moet hem namelijk wel zijn:

Belangrijkste aspect is ook dat je het teken van de great seal er ook over heen kan plaatsen:

Dan nog eentje om het vuurtje brandend te houden, georgy porgy de occult en mason:
  vrijdag 5 december 2008 @ 00:09:17 #56
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_63771647
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:33 schreef Rasing het volgende:
Zou zo'n foto niet in "spiegelbeeld" afgedrukt kunnen zijn? Of moeten er "spannender" verklaringen gegeven worden, liefst met veel aanhalingstekens en italic tekst?
Ik neem aan dat je ietwat sarcastische "projectie" gericht is op mijn aangevoerd beeldmateriaal?
Dan ga ik er maar ook even meteen vanuit (als ik zo vrij mag zijn) dat je spreekt over de "Amerikaanse soldaat" afbeelding.

Laat ik even in de door jouw aan mij gerichte "toon" terug uitleg geven, dan "voel je jezelf misschien even", maakt je hopelijk ook meteen bewuster van je persoon en houding. (Niet dat dat mij boeit, dat is jouw zaak, maar ik heb van dergelijke (attenderende) spiegels zelf ook veel geleerd destijds).

Volgens mij moet hier iemand namelijk nodig naar de "Pearl" voor minimaal een verrekijker liefst.
Zou toch makkelijk zijn, als er meer mensen hier "3 ogen" hadden, dat kijkt zoveel meer helder.

-> Ik geef een hint: Is de bijgevoegde tekst van het logo op de arm ook soms "gespiegeld"?

In ieder geval las je blijkbaar mijn geschreven stuk, dat vind ik toch al een compliment waard, nu nog interessante aanvulling of visie van in plaats van kortaf "commentaar" graag.
quote:
Op donderdag 4 december 2008 21:42 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Ik lees hier een aantal zeer interessante zaken! Even wat punten er uit halen:
- 22.. even heb ik gedacht dat ik dit in mijn geboortedatum had zitten. Bleek echter 'enkel' 11 in te zitten en 20. Maar sindsdien vind ik de meestergetallen meesterlijk. Het heeft iets bijzonders, hoewel je jezelf natuurlijk ook steeds meer gaat triggeren. Interessante materie blijft het, numerologie en aanverwante zaken.
- 4 is 'mijn' nummer volgens mijn geboortedatum. Meen me te herinneren dat het staat voor de voltooing, terwijl de 5 juist weer voor onbalans staat. Vul me aan, heb je nog meer info over de meer diepere numerologie/symbologie etc?
- Ra.. Onder mijn username staat Intangible Radjanamadjo. Dat laatste woord kreeg ik een keer 'door' tijdens een college historische geografie. Tot op heden geen betekenis voor kunnen vinden, maar het heeft me mede aangespoort een aantal boeken over egypte en hun (esoterische) verleden te bestuderen. Zeer interessant wat er tegenwoordig nog allemaal van terugkomt.
- Kerstmis; klinkt me als de decembersolsitium in de oren. Sprak trouwens vandaag een duitse collega en die viert kerst 2 weken later op 6 januari. Weet jij hier iets van, of hoe dat zou kunnen zijn? Zal zelf ook even wat meer info zoeken - ze is volgens mij oost of russisch orthodox wat ik heb begrepen.
[edit]Oosters-orthodoxe kerken vieren Kerstmis op 7 januari!bron
Lees dat het te maken heeft met de Juliaanse kalender ipv de Gregoriaanse kalender: De tsjechische orthodoxen vieren hun kerstfeest op 6 + 7 januari, geheel volgens tradite van de Julius kalender
bron[/edit]
- we gingen van 2 toch naar de 3-eenheid?
Even serieus, kun je wat meer vertellen over de 'van 2 naar 4'? Ik kan me namelijk wel wat bedenken (van 2 hoeken naar 4; van de dualiteit naar de 3d wereld overstijgen), maar dat zijn slechts vage ideetjes. Wellicht dat je wat meer kan vertellen

voor je berichten.. zeer informatief en je leert er ook nog wat van. En daar doe ik het toch vooral voor

Bedankt voor de complimenten "Woudloper", daar doen we het voor.

Het heeft flink wat tijd gekost om dergelijke kennis "eigen' te maken, te begrijpen en te ontsluieren. Bracht me zelfs destijds een ware apocalypse kan ik melden. Die kennis dan vervolgens delen in een open forum zoals dit is dan leuk, maar ook in de hoop op aanvulling van andere geïnteresseerden, of een aparte visie. Blijkbaar moet ik dan in sommige gevallen toch terug naar andere, minder bekende gesloten fora. Maar dat wil ik niet, ik wil graag delen met "groene" mensen hoe de wereld werkelijk in elkaar steekt, en dat is soms moeilijk te accepteren voor sommigen.

Ik heb destijds op het forum van Ashavan, "Spiritual Magus" een heel uitgebreid schrijven gezet omtrent Kaballah. Dat forum is nu gesloten helaas, dus ik kan geen link plaatsen. Ik zal Ashavan trouwens morgen even mailen of hij mij dat stuk mij kan toesturen, ik heb er destijds veel tijd in gestoken namelijk

Even om kort te gaan: Kijk, de magie van kaballah (Gnostische Numerologie) is dat de getallen "iets" vertellen. Net als verkeersbord. Een verkeersbord is neutraal, doet niks. Zo is het ook met de getallen in feite. Totdat je bijvoorbeeld door "oranje" rijdt en een aanrijding krijgt. Dan weet je wat dat "signaal oranje" betekent. Zo is het ook met bestuderen van Gnostisch werk en aanhangende numerologie. Het is een "code" die verborgen is in spirituele teksten. Net als het verhaal van het zwaard van koning Arthur. Wie kon dat zwaard uit de steen trekken? Niet iedereen. Kom ik weer op één van de geheimen van de mens "inlevingsvermogen". Het zwaard "Excalibur" (ander woord voor "de waarheid") bevrijdde "het woord" uit de "geheimnis". Dus er is een bepaald type mens voor nodig, met een bepaalde "open mind" dus "inlevingsvermogen".

Ik wil wel even waarschuwen voor het feit dat Kaballah zeer krachtig is. Weet waar je aan begint. De enige regel is "wil je weten?".

Doet me denken aan Indiana Jones en The Kingdom of the Crystal Skull". Leuke film, beetje cultuur, beetje humor, symbologie... maar ondertussen vol van "code". MIsschien heb je hem gezien. Er is een vrouw, een paranormale dame, "the bad lady" in het verhaal van Russische afkomst. Zij probeert eerst de mind van Indiana te "readen" en prikt hem op z'n voorhoofd. Interessant grapje. Maar die vrouw "wil dus alles weten", de hele film door. En dan op het eind zet ze de kristallen schedel op het lichaam van dat wezen, en "krijgt ze wat wil" Haar tekst is dan letterlijk: " I tell me.. I want to know... i want to know, iI want to know everything!", en vlak voordat ze "opgenomen" of anders gezegd "ingewijd" wordt, roept ze als laatst opeens: " I don't want to know!". Aliens bestaan uiteraard niet, is allemaal symbolisch, maar het gaat om de "uitbeelding". Dat is Kaballah, weet waar je aan begint.. het kan wel eens je dood worden.

Eerst moet je weten dat de authentieke kaballah loopt van "1 tot 12". Met als extra getal de "13". Zogenaamde "meester getallen" zijn "New Age" onzin, en later bijgevoegd. Alle getallen boven de 12 worden terug gebracht tot 1 t/m 12. Snap je? Dus als er bij een vers staat: 14:23. Dan moet dat gelezen worden als 1+4:2+3 = 5:5. en het teken ":" moet je lezen als "contra". Kaballah is dus een dualiteitsleer. Daarnaast hebben alle getallen een "gevoelswaarde" en betekenis. Geloof niet in flauwekul als numerologie in je geboortedatum of huisnummer etc. Dat is "New Age bullshit". Als je Kaballah begint "te zien" en te begrijpen, dan kun je daar heel profijt uit halen in het dagelijks leven namelijk. Maar het moet spontaan en in eerste reactie "puur" zijn in onderkenning. Jij bepaalt "tijdstippen" zelf, onbewust. Ik kan dit niet uitleggen, als je het wilt weten zo uik Gnostiek gaan bestuderen en niet op zoek gaan naar wat anderen jouw willen laten inzien omtrent de betekenis van de getallen.Dat moet je zelf gaan zien..
Het is als een puzzel. Als ik jou de uitkomst toon, wat is dan het doel van het leggen van de puzzel zelf? Dan is het toch niet van jou? Dan heb je de puzzel toch niet zelf ervaren? Het gaat om het eigen pad in ervaring...

Wat je schrijft omtrent de interpretatie van de door jouw aangeven getallen, kan ik in meegaan. Alleen begrijp wel, dat die getallen continu door bijleren steeds "verfijnder" raken, je ziet steeds meer, snapt steeds meer. De Vrijmetselaars hebben hier zo' n mooie symboliek voor.. "De ruwe steen moet "kubiek" worden". Oftwel, we werken continu aan ons zelf om ons te verbeteren en daarmee de wereld om ons heen...

"Ra" is één van de meest belangrijke goden uit het oude Egypte, namelijk de "Zonnegod". Zoek maar eens op internet, er hangt een mooie symboliek aan omtrent hem en zijn vader.

Wat Kerstmis betreft..Tja, de gekozen datum voor dat symbolische feest, kan natuurlijk het verhaal zelf versterken door een symbolische datum. 25 , of 25:12 lijkt me dan goed gekozen.

"van 2 naar 4". Dat moet je zelf uitzoeken. Ik wil het best zeggen, maar dan neem ik je iets af, een mogelijke ervaring. ga beter zelf op zoek naar de achterliggende betekenis.
pi_63771697
Nee de hoeken zijn scheef Ticker. Zie maar onderstaand.
Het is niet bewust gedaan het is toevallig.

Ik begin steeds meer te zien in dennigers betoog.

Trouwens leuk dat de vlag bestaat uit 13 horizontale strepen net als de piramide.

13, 13 waar heb ik dat nou meer gezien, OOOOOOWWWH ja, vrijdag de dertiende.

paraskavedekatriaphobia, haha angst voor 13

13 cirkels??

Dames en heren ik presenteer u onze klok

12 draaien om 1, en das 13....
pi_63772084
@ boswachtertje

Ik kom met zoeken op Intangible Radjanamadjo, in google 3 links tegen, en alledrie van jou.

Hoewel als we dat ontleden komen we tot meerdere conclusies

Intangible: is immateriele activa in centjesland, maar latent bezit in spiritueel land, Het is je hutjeskoffer op de wei.

Radjanamadjo, delen we op in meer delen,

Radja = heerser, zowel spiritueel als materieel

na = een lidwoord, of verbinding tussen twee woorden die onlosmakelijk verbonden zijn. In spaans, latinse taal komt dit veel voor, dus vergeef mijn stomheid als ik dit ook zo interpreteer. betekent naar, van, over.

Madjo = lijkt me een naam, een titel die iemand zichzelf heeft gegeven.

DUS...

Intangible Radjanamadjo = Iemand die met spiritueel latent bezit, onbewijsbaar heerser is.

En als jij Madjo bent, vind ik het heel knap gevonden. chapeau

Ik zou het overigens niet in Egypte zoeken.

6 januari, dat wordt gevierd onder het mom van 3 koningen.

Bron: Elke fokkin gelovige site
Op 6 januari vieren Chrstenen Driekoningen. Volgens de Bijbel kwamen de drie wijzen (later koningen) pas op 6 januari met hun geschenken aan bij de stal in Bethlehem. Balthazar gaf Jezus mirre, een parfum waarmee doden werden ingewreven, om aan te geven dat Jezus zou lijden en sterven. Van Melchior kreeg Hij goud, ten teken dat Hij de Koning der Koningen zou zijn. Kaspar bracht wierook mee, ten teken dat Jezus zou worden geëerd.

We leven in 3D tegenwoordig. De overgang is naar 4D, omdat de mens zoooooooo slim is kunnen we die overslaan en gaan we naar 5D.
2D is al gestorven.

Eigenlijk heel simpel.

Je begint met niets, dan plat, wat natuurlijk ouder wordt, en meerdere gedachtengangen krijgt, daarmee krijgt het inhoud, en is het iets waard en krijgt het aanhang. Simpel kan je onderstaand beweren.

2D - PLAT
3D - KRIJGT DIEPTE
4D - EN LEEFTIJD
5D - DUS VOLUME
6D - EN OP WAARDE GEWOGEN

Die waarde is in mijn ogen heel belangrijk. Ergo, je bepaalt nu de mens die je straks word.

[ Bericht 11% gewijzigd door H-enki op 05-12-2008 00:48:11 ]
  vrijdag 5 december 2008 @ 00:46:52 #59
31101 _Led_
pi_63772370
Als je goed kijkt kun je uit het logo van tnt-post afleiden dat ze met Mycom samen een duivels pact hebben om de Illuminati te verstoten en een eigen wereld-orde te beginnen, gebaseerd op de leer van K. Romanov (weinig over te vinden omdat 'ze' dat niet bekend willen hebben) gecombineerd met nooit eerder gevonden uitspraken van Blaise-Pascal, met als doel het uitroeien van persoonlijke meningen ten opzichte van het persoonlijk gebruik van massacommunicatiemiddelen als internet.

Als je dat niet ziet zit ik er niet mee hoor, ik heb me er lang in verdiept en weet waar ik het over heb

Om even aan te geven :

6 hoeken, N links en CN rechts.
Draai ('keer', als in het keerpunt) het bovenste plaatje in 3d 80 graden en je hebt de cirkel van het tnt-logo. Ik bedoel maar, duidelijker kun je het niet krijgen.
Tevens een hint naar de spiraalvorm van DNA, maar dat is een ander verhaal.

Je moet gewoon weten waar je naar kijkt en niet geloven wat 'ze' je vertellen. (Wolfram anyone ? duh)
Ach, als je het niet ziet krijg je over 4 jaar wel een eyeopener dat je het ook opeens doorkrijgt, en dan zul je jezelf afvragen hoe je ooit zo onverlicht kon zijn om het te ontkennen.
Er komen mooie tijden aan, sommige mensen zien dat en mensen die zeggen dat tnt-post maar een bedrijf is komen er vanzelf achter

[ Bericht 7% gewijzigd door _Led_ op 05-12-2008 00:53:05 ]
zzz
pi_63772480
zeg nog es wat over de dollar oh alomvattende en kippenhoudende denninger
  vrijdag 5 december 2008 @ 01:02:58 #61
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_63772658
quote:

[ afbeelding ]

13 cirkels??

[ afbeelding ]

Ja H-Enki, vanuit het kerkelijk instituut waarschuwen ze zo voor van alles.
Op zich niks mis mee dat waarschuwen, maar wees dan wel eerlijk, hoe het allemaal in elkaar zit. Angst voeden lijkt me dan ook een min of meer perverse daad. Biedt dan kennis, en hoop. Dan blijkt in het geval van de "13" wanneer enig onderzoek gedaan wordt deze eigenlijk op verschillende plaatsen en in verschillende culturen en symboliek feitelijk een geluksnummer te zijn. "13" is het getal van de dood. Klinkt dat eng? Ja?.. Nee, de (spirituele of Ego-) dood is niets anders dan symbool voor een nieuw begin, misschien zelfs wel een soort van werderopstanding.

http://www.tarotweb.nl/maj13.jpg

Kijk, kaart nummer XIII, "de dood' komt hier langs in een zwart harnas op het witte paard, en zie ik daar de Heilige Sint? De zon komt op, en de doden herrijzen. Da' s altijd mooi, zo'n "nieuw begin".

Maar kijk uit, voor je weet volgt deel 2...

http://www.loesje.info/im(...)_laatste_oordeel.jpg

"Alziend oog" in de lucht, de vlammende ster, en weer "vuur" en "water". 7 bazuinen ook weer van de partij hier. Huppakee, kribbe waaruit 'de zoon' geboren wordt, en nog wel met de driehoek omlaag.

"Verily I say unto you, Except ye be converted, and become as little children, ye shall not enter into the kingdom of heaven"

Kortom: "Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt".

En nog even over uw "12 around 1" en de harmonische tonen...

Reality begins as a source of sound, light and color, resembling a pulsating orb which is a consciousness program through which 12 spiraling cones burst forth to create endless grid programs. "Cones" link with "horns" or creational harmonics and other "horn" references found in mythology, especially those linked to gods and angels. It all began with a tone and so it shall end.

Souls sparks of light spiral out from the central source, randomly moving into the grids to consciously experience programs simultaneously. This movement of souls resembles spiraling galaxies linked with creation through the eye, the lens of time, projected illusion through the looking glass; the Eye of God.

Kortom: "Only "God" will judge me".
  vrijdag 5 december 2008 @ 01:12:26 #62
31101 _Led_
pi_63772797
"De eersten zullen de laatsten zijn".

Als je je envelop als laatste in de TNT-post bus gooit ligt ie bovenop als ie er uit wordt gehaald.
Kortom "good comes to ye who waits".
zzz
  vrijdag 5 december 2008 @ 01:19:33 #63
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_63772896
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 00:46 schreef L.Denninger het volgende:
Als je goed kijkt...
Over "kijken"..

Je vroeg om uitleg mbt de symbologie van het ANB Amro logo. Dat heb ik, omdat je dat vroeg teruggezocht voor jou en anderen. Wat vind je ervan? Heb je de post bekeken via die link richting Sacrale Geometrie uitleg van het werkstuk van Dodeca? Hij legt het simpel en goed uit hoor mijn inziens.

Of kon je iets "passenders" voor jezelf vinden? Ik ben wel benieuwd naar jouw visie namelijk. Geen misselijke partij hoor die ABN Amro bank van toen, daar zullen ze toch redelijk wat gegenereerd gebakken lucht aan besteed hebben destijds toch?

Ik ben ook benieuwd naar jouw bron.
  vrijdag 5 december 2008 @ 01:24:06 #64
31101 _Led_
pi_63772936
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 01:19 schreef DaantjeF het volgende:

[..]

Over "kijken"..

Je vroeg om uitleg mbt de symbologie van het ANB Amro logo
Nee hoor, daar heb ik helemaal niet naar gevraagd.
Ik vroeg me af hoe correct je andere uitspraken konden zijn als je BMW al niet goed had (hakenkruis ? 3 jaar voordat de NSDAP dat als symbool adopteerde ?), en je Audi-uitleg ook nergens over ging (er is een zinnige historische uitleg, en jij komt aan met een pesci-logo waarbij de kern van de zaak is dat de cirkels tot het centrum overlappen, wat bij audi niet zo is).
Aan de andere kant ken ik genoeg mensen in de reclame-business die logo's moeten ontwerpen, en weet ik dat een logo staat en valt met herkenbaarheid, simpel symbolisme en eenvoud.
Symbolisme dat 1% van de bevolking maar herkent heeft geen enkele waarde voor het ontwerpen van een herkenbaar logo.

Stellen dat veel grote oude bedrijven 'stiekem' dingen verbergen in hun logo is ridicuul.
Welk voordeel halen ze eruit ? Er zou alleen maar de kans zijn dat hun 'geheime' missie ontdekt wordt !
Het is een beetje als de James-Bond slechterik die eerst even z'n hele plan gaat uitleggen aan z'n tegenstander
Ja, er zit symbolisme in logo's, maar het is heel oppervlakkig. Niemand heeft baat bij symbolisme dat niet herkend wordt

Tja, en toen je een punt ging maken dat mensen niet door zouden hebben dat reclame er op gericht zou zijn om mensen dingen te laten kopen die ze misschien niet eens echt nodig hebben - toen moest ik grinniken ja
zzz
  vrijdag 5 december 2008 @ 02:43:27 #65
41051 Rasing
pi_63773540
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 00:09 schreef DaantjeF het volgende:
-> Ik geef een hint: Is de bijgevoegde tekst van het logo op de arm ook soms "gespiegeld"?
Staat die tekst er echt? Lopen Amerikaanse soldaten rond met 'doing the work of Russia, France en Germany'?

Of zou het gesoept zijn? Een foto in spiegelbeeld met tekst en vlaggetjes erop gesoept?

De "soep" wordt overigens niet zo "heet" gegeten als hij wordt opgediend.
  vrijdag 5 december 2008 @ 03:02:49 #66
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_63773636
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 01:24 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Nee hoor, daar heb ik helemaal niet naar gevraagd.
Ik vroeg me af hoe correct je andere uitspraken konden zijn als je BMW al niet goed had (hakenkruis ? 3 jaar voordat de NSDAP dat als symbool adopteerde ?), en je Audi-uitleg ook nergens over ging (er is een zinnige historische uitleg, en jij komt aan met een pesci-logo waarbij de kern van de zaak is dat de cirkels tot het centrum overlappen, wat bij audi niet zo is).
Aan de andere kant ken ik genoeg mensen in de reclame-business die logo's moeten ontwerpen, en weet ik dat een logo staat en valt met herkenbaarheid, simpel symbolisme en eenvoud.
Symbolisme dat 1% van de bevolking maar herkent heeft geen enkele waarde voor het ontwerpen van een herkenbaar logo.

Stellen dat veel grote oude bedrijven 'stiekem' dingen verbergen in hun logo is ridicuul.
Welk voordeel halen ze eruit ? Er zou alleen maar de kans zijn dat hun 'geheime' missie ontdekt wordt !
Het is een beetje als de James-Bond slechterik die eerst even z'n hele plan gaat uitleggen aan z'n tegenstander
Ja, er zit symbolisme in logo's, maar het is heel oppervlakkig. Niemand heeft baat bij symbolisme dat niet herkend wordt

Tja, en toen je een punt ging maken dat mensen niet door zouden hebben dat reclame er op gericht zou zijn om mensen dingen te laten kopen die ze misschien niet eens echt nodig hebben - toen moest ik grinniken ja

Oke, maar wat vind je dan van de uitleg?

Graag antwoord als je de tijd ervoor vindt, ik toon interesse in je persoon en visie nu. Ik ben namelijk benieuwd hoe je deze uitleg omtrent ABN gaat verklaren en dan niet uit jezelf, maar dit keer ook met bron

Met de andere logo vignettes had je ook een verhaal klaar, waar ik redelijk in kon meegaan, maar ik alleen "oppervlakkig" noemde. Dat kan toch? we delen hier info.

Snap je het inmiddels een beetje na al je zoeken en deelnemen in die occult, mystieke topics (waar ik je soms tegenkom als ik hier af en toe ook schrijf)? Of zie je het allemaal na zoveel gelezen te hebben als pure onzin?

Je beweert nu dus weer letterlijk dat ik het "fout" heb. Heb ik dat van jouw filosofie beweerd? Ik zie je in dit soort topics, en je weigert zelf enig diepgaand onderzoek te doen. Je aanvaard steeds de makkelijkste weg, die uitgestippeld is kant en klaar voor het publiek. Je vertelt niets nieuws. Het enige waarmee je komt is "jouw visie" (vaak zonder diepgang en ook sarcastisch) en daar hou je je dan angstig aan vast. Probeer je eens open te stellen voor iets nieuws lijkt me een mooi kosteloos advies. toch? Of is er een te kort aan creativiteit en inlevingsvermogen bij je, dan kan ook... dan neem ik het je niet kwalijk. Trouwens, ik neem je niets kwalijk, dat zou niet eens mogen, ik voel me prima zo, lekker schrijven. Ik zou alleen graag iets meer constructiefs willen zien, maar misschien is dit forum gewoon te oppervlakkig, hoewel het wel prettig vertoeven is, omdat ik het gevoel heb dat er een hoop mensen zijn die geïnteresseerd meelezen en puntjes opsteken en dus ook groeien in bewustzijn, meestal is dat aan de views te zien is me opgevallen.

Leuk dat je vertelt over je opgedane kennis in het grafische vak en dat je iets van logo ontwerp snapt. Daarop kan ik antwoorden dat ik o.a. Creative Director ben geweest bij O'Gilvy (als je daar bekend mee bent) en daarna meerdere reklame bureau' s heb helpen op te zetten, ondersteunen en ook zelf heb gehad totdat ik die wereld zo zat werd, waarna ik door de verdiensten niet meer hoefde te werken en dus een meer teruggetrokken leven kon kiezen om alleen nog maar te hoeven (kunst)schilderen en (kosteloos aangeboden) opdrachten te doen voor instellingen zoals oa. Greenpeace, Wereld Natuurfonds etc. Ik ben bekend hoor, met de kleinere studio' a en bureau' s die alles nog 'blind" op gevoel doen en "grote jongens" nalopen om via accounts die klanten te willen bereiken en binnen halen, maar niet weten wat er nou grafisch, symbolisch exact wordt uitgebeeld. Dat is best treurig, doen ze keer op keer mee aan zo'n pitch vol hoop, maar krijgen de opdracht uiteindelijk nooit. Of ze worden éénmalig "gebruikt" en daarna uitgespuugd, en dan wordt het ontwerp gebruikt als 2e rangs middel bij presentatie als opvulling waarom wordt gelachen door de heren.

Dat symbolische en geometrische was voor mij ook een leerproces, kwestie van de juiste mensen tegenkomen en luisteren, om daarna zelf onderzoek te starten. Wat denk je dat reklame is? We praten over pure "legale, psychologische media oorlogsvoering". Denk je dat teksten, vormen en kleuren "zomaar" werkelijk gekozen worden? Voor de kleine nieuwkomers wel ja. Dan moet je ook beseffen waarom bepaalde ontwerpstudio' s / bureau' s dus succesvol zijn (en bijvoorbeeld grote privé-, en overheidsinstelling opdrachten krijgen, of bijvoorbeeld "geld" ontwerpen) en anderen (waarschijnlijk jouw vriend) achter blijven met de treurige fantasieloze budget opdrachtjes. Hoe groot je talent ook is, en ik heb met heel veel ontwerpers samengewerkt, dan kun je beter zorgen dat je werkelijke kennis opdoet, en op de stoel van de Art Director komt voor je 40-ste, anders kun je inpakken. Want zo zit het namelijk in die wereld. `

Er zijn geen "geheime missies", zoals je vraagstelling aangeeft, er is wel esthetiek; gulden snede, geometrie, kennis in symboliek, kleur- en vorm psychologie en typografische wet. Daarnaast is er "oude kennis" over hoe de wereld werkelijk in elkaar zit. Bestudeer eens kunst en architectuur, of bekijk eens wat euro biljetten, en vraag je dan af wat die vormen betekenen en waar ze vandaan komen.

Verder schreef je:"Symbolisme dat 1% van de bevolking maar herkent heeft geen enkele waarde voor het ontwerpen van een herkenbaar logo".

Hier zit dus juist wel de kern.

Waarom is een logo dan precies herkenbaar? Want ten eerste willen de "grote spelers" niet voor "mentaal gehandicapten" uitgemaakt worden door fout gekozen ontwerpertjes, die symboliek fout interpreteren, zodat na de "schande" in de markt vervolgens het hele concept, grafische uitwerking, presentatie, verwerking en totale media uitvoering -overnieuw- kan (denk bijvoorbeeld aan "Raider" wat nu dus "Twix" heet, simpel voorbeeld maar wel waarheid, zoek eens uit waar "Raider" vandaan komt, wat het betekent). En ten tweede doen al die vormen en kleuren dus exact wel degelijk vooral iets onbewust (of voor die wat jij 1 % noemt, wat ik een belediging voor de gemiddelde mens en ontwerper vind) dus bewust. Reklame is pure psychologie, een gevecht om "leider" in dat marktsegment te worden, en die moet naadloos en hermetisch kloppen, anders vervalt de totale kracht in communicatie. Daar maakt de bakker om de hoek zich niet druk om, maar de grote jongens weten waar ze moeten zijn voor een degelijk onderbouwd, en krachtig kloppende symbolieke oorlogvoering.

Man, wat doe je aan trouwens, spendeer ik weer 24 minuten aan poging tot verklaring in de hoop jou en mijzelf geestelijk te verrijken, ik heb weer genoeg hier geschreven voor de komende 4 weken...
  vrijdag 5 december 2008 @ 03:14:54 #67
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_63773689
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 02:43 schreef Rasing het volgende:

[..]

Staat die tekst er echt? Lopen Amerikaanse soldaten rond met 'doing the work of Russia, France en Germany'?

Of zou het gesoept zijn? Een foto in spiegelbeeld met tekst en vlaggetjes erop gesoept?

De "soep" wordt overigens niet zo "heet" gegeten als hij wordt opgediend.

Hebben we hem weer met "nazi' in z'n onderschrift, dat siert je echt, hoe briljant gevonden, zelf bedacht?
Hier schrijf je nog niks waar ik of een ander iets aan heeft..

Nogmaals: kom eens met iets constructiefs.

Draai die hersenpan en die kolenbak computer eens van je op volle toeren en start Google eens op, ga zelf op onderzoek, en val me niet lastig over een "gephotoshopte" afbeelding.. Het gaat om de uitleg van spiegeling in symboliek. Bedank me beter voor de gegeven kennis in plaats van dat gemekker over dat fotootje.

Hier, speciaal voor jou (en dat is de laatste keer dat ik tijd aan je besteed als je het niet erg vindt):

Alsjeblieft:

http://farm1.static.flickr.com/224/471226051_824703ee56.jpg

Hoppa:

http://www.ruvr.ru/files/(...)SSUE/US_soldiers.jpg

U wilt meer?

http://www.whereistheoutr(...)american-soldier.jpg

Nog eentje dan oke?

http://www.hobotraveler.c(...)an-soldiers-iraq.jpg

Edit: Sorry voor taalgebruik, het is al wat later aan het worden. Ik zit ook nog op twee andere fora tegelijkertijd en moet morgenochtend vroeg (straks dus) richting Tibet voor 6 weken...

[ Bericht 1% gewijzigd door DaantjeF op 05-12-2008 03:25:56 ]
  vrijdag 5 december 2008 @ 06:27:27 #68
41051 Rasing
pi_63774450
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 03:14 schreef DaantjeF het volgende:
Draai die hersenpan en die kolenbak computer eens van je op volle toeren en start Google eens op, ga zelf op onderzoek, en val me niet lastig over een "gephotoshopte" afbeelding.. Het gaat om de uitleg van spiegeling in symboliek. Bedank me beter voor de gegeven kennis in plaats van dat gemekker over dat fotootje.
Alleen staat die vlag niet gespiegeld, maar de hele foto.
quote:
Hier, speciaal voor jou (en dat is de laatste keer dat ik tijd aan je besteed als je het niet erg vindt):

Alsjeblieft:

http://farm1.static.flickr.com/224/471226051_824703ee56.jpg

Hoppa:

http://www.ruvr.ru/files/(...)SSUE/US_soldiers.jpg

U wilt meer?

http://www.whereistheoutr(...)american-soldier.jpg

Nog eentje dan oke?

http://www.hobotraveler.c(...)an-soldiers-iraq.jpg
Foto's in spiegelbeeld. En nu? Zouden Amerikanen hun eigen vlag verkeerd om op hun uniformen plakken?
  vrijdag 5 december 2008 @ 08:58:39 #69
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_63775575
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 06:27 schreef Rasing het volgende:

[..]

Alleen staat die vlag niet gespiegeld, maar de hele foto.
[..]

Foto's in spiegelbeeld. En nu? Zouden Amerikanen hun eigen vlag verkeerd om op hun uniformen plakken?
Een beetje googlen zou je sieren :
quote:
When purchasing the flag, the only ones authorized for wear on the uniform is the reverse field flag in red, white and blue. Subdued flags and those in other colors are in violation of U.S. code, Morales said. Individuals should comply with Army Regulation 670-1, Wear and Appearance of the Army Uniform and Insignia.

The regulation still states that Soldiers are not authorized to wear the full-color cloth U.S. flag replica upon their return to home station. However, the latest change will be added to the regulation when it is revised sometime this year, Morales said.

Bron: Army Public Affairs
  vrijdag 5 december 2008 @ 09:18:35 #70
31101 _Led_
pi_63775955
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 03:02 schreef DaantjeF het volgende:

[..]

Oke, maar wat vind je dan van de uitleg?
Ik vind je uitleg getuigen van veel fantasie en wil om te geloven
quote:
Graag antwoord als je de tijd ervoor vindt, ik toon interesse in je persoon en visie nu. Ik ben namelijk
benieuwd hoe je deze uitleg omtrent ABN gaat verklaren en dan niet uit jezelf, maar dit keer ook met bron
Over het logo van ABN-amro kan ik niet zo veel vinden behalve dat het door Landor ontworpen is.
Dat de vorm een schild moet voorstellen lijkt me duidelijk, het hoekje eruit lijkt op het hoekje dat ook miste uit de letter B in hun oude logo. Dat hoekje zou kunnen duiden op het stuk Amro in ABN Amro bijvoorbeeld.

Edit:
aha, dit dus :
"What is the origin of the ABN AMRO logo?

In 1990, the logo plus typography and typeface was designed by Landor Associates. The shield symbolises reliability, tradition, protection and security, the colour combination green (turquoise), yellow and grey sets it apart from logos of predecessors and rivals while at the same time being very modern, distinguished and clear.

From 1964 to circa 1974 ABN Bank used as its logo, a combination of the two logos of its constituent banks: NHM's anchor plus date of establishment (1824) and the prancing horse of Twentsche Bank (and of the Twente region).

As part of a new corporate identity ABN Bank introduced a new logo in 1974-1975, a simple logotype, an abbreviation of its official name (Algemene Bank Nederland), in either the colour green or brown.

ABN AMRO announced on 13 February 2003 that its logo, the green and yellow shield, would be used worldwide as the common feature for its major brands. It will be combined with existing local names such as LaSalle Bank and Standard Federal Bank in the US, UK-based Hoare Govett, Alfred Berg in Scandinavia, Delbrück in Germany and the private banks NSMD and OBC in France. Moreover, these brands will be endorsed with the name of ABN AMRO. The new branding will make it easier to recognise these entities as members of the same group. It aligns the strong local names with the scope and expertise of the international parent, all sharing identical corporate values and business principles.

The introduction of this branding strategy follows the branding model chosen for Banco Real in Brazil, which was rebranded using the ABN AMRO logo after being acquired in 1998. In Brazil, this approach has proven to be highly successful.
"

Bronnen: http://worldsbestlogos.blogspot.com/2007_11_01_archive.html ,
en natuurlijk http://www.group.abnamro.com/about/history/historyfaq.cfm ,
Brad Green bij Landor (de originele ontwerper van hun huidige logo).
quote:
Snap je het inmiddels een beetje na al je zoeken en deelnemen in die occult, mystieke topics (waar ik je soms tegenkom als ik hier af en toe ook schrijf)? Of zie je het allemaal na zoveel gelezen te hebben als pure onzin?
Ik zie jouw verhalen als pure onzin. (en over je zogenaamde fotografische geheugen - volgens mij is in ieder geval je rolletje vol)
Kijk nou naar je verhalen omtrent BMW en Audi - hartstikke leuk verzonnen, maar overduidelijk verzinsels.
Symboliek wordt overal gebruikt, maar jij weet overal een fantasieverhaal van te maken en een conspiracy-theorie achter te plakken.
quote:
Je beweert nu dus weer letterlijk dat ik het "fout" heb. Heb ik dat van jouw filosofie beweerd? Ik zie je in dit soort topics, en je weigert zelf enig diepgaand onderzoek te doen.
Nee nou wordt ie mooi !
JIJ verzint wat bij elkaar, beweert dat BMW het hakenkruis in hun logo heeft gestopt 3 jaar VOORDAT het in Duitsland gebruikt werd, en dan beticht je MIJ van gebrek aan 'diepgaand onderzoek' ?
Waar laat jij blijken dat je zelf eerst onderzoek naar een logo gedaan hebt voor je er quatschverhalen omheen begint op te hangen ? Nergens !

Weet je wat jij bent ?
Een fantast met een gebrek aan objectiviteit en zelfkritiek !
quote:
Je aanvaard steeds de makkelijkste weg, die uitgestippeld is kant en klaar voor het publiek. Je vertelt niets nieuws. Het enige waarmee je komt is "jouw visie" (vaak zonder diepgang en ook sarcastisch) en daar hou je je dan angstig aan vast. Probeer je eens open te stellen voor iets nieuws lijkt me een mooi kosteloos advies.
"Having an open mind doesn't mean you should let your brains drop out".
Jij zegt dat ik de makkelijkste weg kies, ik zeg dat jij de makkelijkste weg kiest - die van fantasie en het negeren van bewijzen.
quote:
\toch? Of is er een te kort aan creativiteit en inlevingsvermogen bij je, dan kan ook... dan neem ik het je niet kwalijk. Trouwens, ik neem je niets kwalijk, dat zou niet eens mogen, ik voel me prima zo, lekker schrijven. Ik zou alleen graag iets meer constructiefs willen zien, maar misschien is dit forum gewoon te oppervlakkig, hoewel het wel prettig vertoeven is, omdat ik het gevoel heb dat er een hoop mensen zijn die geïnteresseerd meelezen en puntjes opsteken en dus ook groeien in bewustzijn, meestal is dat aan de views te zien is me opgevallen.
Tuurlijk, iedereen die klakkeloos jouw fantasieverhalen gelooft "groeit in bewustzijn",
en iedereen die de moeite doet om na te gaan of je gezwets klopt of onzin is zit 'vast in zijn gedachten' en is oppervlakkig.
Hey, als dat de gedachte is die jou door de dag heen helpt, succes ermee
quote:
Leuk dat je vertelt over je opgedane kennis in het grafische vak en dat je iets van logo ontwerp snapt. Daarop kan ik antwoorden dat ik o.a. Creative Director ben geweest bij O'Gilvy (als je daar bekend mee bent) en daarna meerdere reklame bureau' s heb helpen op te zetten, ondersteunen en ook zelf heb gehad totdat ik die wereld zo zat werd, waarna ik door de verdiensten niet meer hoefde te werken en dus een meer teruggetrokken leven kon kiezen om alleen nog maar te hoeven (kunst)schilderen en (kosteloos aangeboden) opdrachten te doen voor instellingen zoals oa. Greenpeace, Wereld Natuurfonds etc. Ik ben bekend hoor, met de kleinere studio' a en bureau' s die alles nog 'blind" op gevoel doen en "grote jongens" nalopen om via accounts die klanten te willen bereiken en binnen halen, maar niet weten wat er nou grafisch, symbolisch exact wordt uitgebeeld. Dat is best treurig, doen ze keer op keer mee aan zo'n pitch vol hoop, maar krijgen de opdracht uiteindelijk nooit. Of ze worden éénmalig "gebruikt" en daarna uitgespuugd, en dan wordt het ontwerp gebruikt als 2e rangs middel bij presentatie als opvulling waarom wordt gelachen door de heren.
Ik krijg eerder het gevoel dat je uit het wereldje gezet bent omdat je een beetje bent doorgedraaid als ik je verhalen zo lees.
quote:
Dat symbolische en geometrische was voor mij ook een leerproces, kwestie van de juiste mensen tegenkomen en luisteren, om daarna zelf onderzoek te starten. Wat denk je dat reklame is? We praten over pure "legale, psychologische media oorlogsvoering". Denk je dat teksten, vormen en kleuren "zomaar" werkelijk gekozen worden? Voor de kleine nieuwkomers wel ja. Dan moet je ook beseffen waarom bepaalde ontwerpstudio' s / bureau' s dus succesvol zijn (en bijvoorbeeld grote privé-, en overheidsinstelling opdrachten krijgen, of bijvoorbeeld "geld" ontwerpen) en anderen (waarschijnlijk jouw vriend) achter blijven met de treurige fantasieloze budget opdrachtjes. Hoe groot je talent ook is, en ik heb met heel veel ontwerpers samengewerkt, dan kun je beter zorgen dat je werkelijke kennis opdoet, en op de stoel van de Art Director komt voor je 40-ste, anders kun je inpakken. Want zo zit het namelijk in die wereld. `
No shit sherlock !
Daar ga je weer met je briljante observaties
Eerst doe je alsof niemand weet dat reclame bedoeld is om mensen dingen te laten kopen die ze misschien niet eens nodig hebben - chapeau, heb je dat helemaal zelf uitgedokterd ?
En nu is het zogenaamd een openbaring dat er over reclames wordt nagedacht ?
Poeh, wie had dat kunnen denken !
quote:
Er zijn geen "geheime missies", zoals je vraagstelling aangeeft, er is wel esthetiek; gulden snede, geometrie, kennis in symboliek, kleur- en vorm psychologie en typografische wet. Daarnaast is er "oude kennis" over hoe de wereld werkelijk in elkaar zit. Bestudeer eens kunst en architectuur, of bekijk eens wat euro biljetten, en vraag je dan af wat die vormen betekenen en waar ze vandaan komen.
Klopt, daar ben ik het mee eens.
Maar er zit een groot verschil tussen symboliek in vormen en figuren erkennen, en er complete conspiracy-theorieen aan vast plakken. Jij maakt er een aluminium-folie-hoedjes-verhaal van.
Het lijkt erop dat jij denkt dat als je ergens een verband tussen kunt verzinnen, dat verband er dus ook is.
(Iets te vieren ? Hoera ! "Hoer A" - Hoer als in prostituee, en A als in klasse A, de beste - kortom de beste prostituee ! zie je de connectie ? )
quote:
Verder schreef je:"Symbolisme dat 1% van de bevolking maar herkent heeft geen enkele waarde voor het ontwerpen van een herkenbaar logo".

Hier zit dus juist wel de kern.

Waarom is een logo dan precies herkenbaar? Want ten eerste willen de "grote spelers" niet voor "mentaal gehandicapten" uitgemaakt worden door fout gekozen ontwerpertjes, die symboliek fout interpreteren, zodat na de "schande" in de markt vervolgens het hele concept, grafische uitwerking, presentatie, verwerking en totale media uitvoering -overnieuw- kan (denk bijvoorbeeld aan "Raider" wat nu dus "Twix" heet, simpel voorbeeld maar wel waarheid, zoek eens uit waar "Raider" vandaan komt, wat het betekent). En ten tweede doen al die vormen en kleuren dus exact wel degelijk vooral iets onbewust (of voor die wat jij 1 % noemt, wat ik een belediging voor de gemiddelde mens en ontwerper vind) dus bewust. Reklame is pure psychologie, een gevecht om "leider" in dat marktsegment te worden, en die moet naadloos en hermetisch kloppen, anders vervalt de totale kracht in communicatie. Daar maakt de bakker om de hoek zich niet druk om, maar de grote jongens weten waar ze moeten zijn voor een degelijk onderbouwd, en krachtig kloppende symbolieke oorlogvoering.
En dat is bijvoorbeeld de reden dat BMW 3 jaar in de toekomst kon kijken en preventief een hakenkruis in zijn logo verwerkte volgens jou ?
En Raider verandert van naam/logo omdat de naam niet goed was maar BMW houdt z'n "hakenkruis" al die jaren in zijn logo volgens jou ?
quote:
Man, wat doe je aan trouwens, spendeer ik weer 24 minuten aan poging tot verklaring in de hoop jou en mijzelf geestelijk te verrijken, ik heb weer genoeg hier geschreven voor de komende 4 weken...

Zo mooi he, dat zie ik vaker in TRU :
mensen die denken dat ze andere mensen 'geestelijk verrijken' door ze onzin aan te praten.

Ik wacht nog steeds op je verklaring voor de overduidelijke fouten in je Audi- en BMW-verhalen.
Lul er nou eens niet omheen maar leg eens uit hoe het komt dat BMW volgens jou het hakenkruis in zijn logo stopte 3 jaar voor de NSDAP het invoerde, en leg het verband eens uit tussen je pesces-plaatje en het Audi-logo als je de door mij aangevoerde verschillen in acht neemt.
Want verhalen verzinnen kun je wel, dat is me duidelijk, maar ik wil weten of je ook met logica overweg kunt

[ Bericht 4% gewijzigd door _Led_ op 05-12-2008 10:27:05 ]
zzz
pi_63777096
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 03:02 schreef DaantjeF het volgende:
Reklame is pure psychologie, een gevecht om "leider" in dat marktsegment te worden, en die moet naadloos en hermetisch kloppen, anders vervalt de totale kracht in communicatie.
met alle respect maar dat is een nogal dom idee dat je dan van de reclame-wereld zou hebben... alsof reclame enkel het bevestigen is van een al per definitie perfect zijnde uitstraling en de grote bedrijven hierin nooit domme fouten zouden kunnen maken...

beide ideen zijn domweg _niet_ waar :

Reclamebureau leven juist ervan dat ze deels ook 'fouten' in het publieke imago van grote bedrijven moeten 'herstellen' en dat grote bedrijven enorm kwetsbaar zijn voor ook negatieve 'branding''.

verdeer, juist ook in de communicatie-activiteiten door grote multinationale ondernemingen worden soms de grootste fouten gemakt die hun positie eerder sterk verslechteren:
drie voorbeelden:
- New Coke (Coca-cola dacht een opkomende concurrent, nl. pepsi Cola te kunneen bestrijden door en 'nieuwe basissmaak te introduceren, wat compleet andersom uitwertke, juist en hoop van hun normale drinkers sterk afstootte en juist pepsi een groot voordeel bood... na korte tijd is het teruggedraait en kwam 'classic Coke' weer terug, de aloud bekende smaak van Coca-cola die de mensen kenden, mar een groot deel van de schade was al gedaan)
- Proctor & Gamble Logo Proctor & Gamble kreeg en nieuww logo en men dacht hiermee tevens ook een voortdurende 'urban legende' at in hun logo een gehoornde man met de getallen '666'' zouden staan te kunne bestrijden (de hoorns klopten wel, dat sloeg namelijk op de afbeelding van Mozes in hun oude logo)..
het moderne gestylede logo werd echter juist een target van veel complot-theorien omdat bepaalde mensen juist daarvan meenden dat dit nog veel herkenbaarder werd, inclusief wat hoax-mailtjes leidde het ertoe dat P&G snel hun logo weer liet restylen, in dat geval tot een puur 'tet-logo' zonder enigee visuele informatie, om nooit meer slachtoffer te zijn van zulke gruchten... ook hier was het kwaad echter al gedaan en het bleef hen achtervolgen.

En zeer recentelijk de Fortis reclame-campagne ... een net geintroduceerde zeer grote wereldomvattende, miljoenen kostende reclame-campagne onder het thema 'Here Today. Where Tomorrow' met daarbij verwijzingen naar een beusgrafiek en 'het leven is een curve',werd in zeer korte tijd een direkte beschadiging van het concern toen hun beurskoers zélf zwaar onder druk kwam te staan
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 5 december 2008 @ 10:33:28 #72
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_63777409
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 00:11 schreef H-enki het volgende:
Nee de hoeken zijn scheef Ticker. Zie maar onderstaand.
Het is niet bewust gedaan het is toevallig.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik begin steeds meer te zien in dennigers betoog.

Trouwens leuk dat de vlag bestaat uit 13 horizontale strepen net als de piramide.

[ afbeelding ]

13 cirkels??

[ afbeelding ]

Wacht even, dit klopt niet. Ik zie dat het niet goed is gevouwen hoor.

Jammer dat ik geen dollar hier heb, dat is mijn utlieme manier van zeker weten.
Maar ik zie op die plaatjes toch wat dingen scheef gezet om het recht te maken en andersom. :S
  vrijdag 5 december 2008 @ 10:38:34 #73
31101 _Led_
pi_63777524
quote:
Op donderdag 4 december 2008 23:26 schreef Ticker het volgende:

[..]

Dat klopt, blijkbaar was iemand niet zo goed in paint.
Dit moet hem namelijk wel zijn:
Tja, maar zo lijken het weer willekeurig getrokken lijnen en lopen ze niet meer zo mooi parallel over de pyramide, terwijl dat eerst het uitgangspunt leek ("als je de lijnen van de pyramides doortrekt kom je uit op de letters m.a.s.o.n").

Maar we kunnen ook op andere manieren creatief zijn !
zzz
  vrijdag 5 december 2008 @ 11:13:12 #74
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_63778357
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 10:38 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Tja, maar zo lijken het weer willekeurig getrokken lijnen en lopen ze niet meer zo mooi parallel over de pyramide, terwijl dat eerst het uitgangspunt leek ("als je de lijnen van de pyramides doortrekt kom je uit op de letters m.a.s.o.n").

Maar we kunnen ook op andere manieren creatief zijn !
[ afbeelding ]
Die lijnen worden getrokken vanaf het - alzienend oog, en lopen paralel aan de piramide, welke zelf tevens schuin is afgebeeld. Dit terwijl het oog recht voor ons staat.. de letters tevens ook.

Lijkt me opzich een logisch uitgangspunt als je er zo over na gaat denken.
  vrijdag 5 december 2008 @ 11:24:54 #75
31101 _Led_
pi_63778661
Maar de driehoek van het alziend oog is ook scheef, en die zijden lopen juist parallel aan de scheve zijden van de pyramide eronder - en dan kom je dus nog steeds niet uit op de letter M

Ziehier:
!
zzz
  vrijdag 5 december 2008 @ 11:47:53 #76
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_63779261
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 11:24 schreef L.Denninger het volgende:
Maar de driehoek van het alziend oog is ook scheef, en die zijden lopen juist parallel aan de scheve zijden van de pyramide eronder - en dan kom je dus nog steeds niet uit op de letter M

Ziehier:
[ afbeelding ]!
Hmm je hebt gelijkt.

Ben zelf nog wat gaan testen:

Heb het 2e deel uitgeknipt, en de adelaar over de 1e seal heen geplakt, ook dan kom je met de poot uit op de u.

Wel toevallig dat een pentragram en het samenvoegen van de 2 seals een soort gelijke woordspeling terweegbrengen.

Maar het lijkt er in ieder geval op dat er geen MASON staat.
  vrijdag 5 december 2008 @ 11:50:42 #77
31101 _Led_
pi_63779330
Nou ja, dat pentagram uit dat plaatje van mij klopt natuurlijk van geen kanten, helemaal uitgerekt
zzz
  zaterdag 6 december 2008 @ 05:40:54 #78
41051 Rasing
pi_63800173
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 08:58 schreef Ticker het volgende:

[..]

Een beetje googlen zou je sieren :
[..]

[ afbeelding ]
Bron: Army Public Affairs
Word ik even gepwnd...

“The flag is worn on the right shoulder to give the effect of the flag flying in the breeze as the wearer moves forward,” Morales said. “This will serve as a vivid reminder that our nation is at war.”
  zondag 7 december 2008 @ 02:07:46 #79
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_63817453
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 05:40 schreef Rasing het volgende:

[..]

Word ik even gepwnd...

“The flag is worn on the right shoulder to give the effect of the flag flying in the breeze as the wearer moves forward,” Morales said. “This will serve as a vivid reminder that our nation is at war.”
Wat een fucking vage reden...
  zondag 7 december 2008 @ 03:50:47 #80
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_63818386
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:07 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

De dennenappel is idd altijd al een belangrijk symbool geweest bij zowat alle religieuse leiders door de geschiedenis heen.
Voor een alternatieve uitleg/visie over de pijnappelklier verwijs ik je graag door naar een video van David Wilcock : The 2012 Enigma.
Het symbool van de denneappel verwijst nl naar onze pijnappelklier ...
De dennenappel geeft je Phi. En is niet in eerste instantie een symbool van die klier. Het is eerder een stukje natuur waar je makkelijk Phi uit kunt teruglezen. Wederom de gouden ratio. Geen wonder dat er een fasinatie voor bestond er het vereerd werd/wordt.

Leuk om te proberen: als je dennenappels hebt is alles wat je hoeft te doen het tellen van de spiralen links en rechts om. De verhoudingen die daaruit komen passen altijd in de gouden ratio. Net als bij zonnebloemen trouwens.

David Wilcock lijkt me een aandachts geile fantast maar ja ik ken hem verder ook niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Odysseuzzz op 07-12-2008 03:59:30 ]
  dinsdag 9 december 2008 @ 09:56:25 #81
55183 dork22
Always the hard way
pi_63871502
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 00:09 schreef DaantjeF het volgende:

Wat Kerstmis betreft..Tja, de gekozen datum voor dat symbolische feest, kan natuurlijk het verhaal zelf versterken door een symbolische datum. 25 , of 25:12 lijkt me dan goed gekozen.

In principe vieren we dat de dagen weer langer worden, zoals we altijd al gevierd hebben. De kerk heeft er gewoon haar draai aan gegeven. (maar dat wist iedereen die ZG heeft gezien al)

Dit kwam ik tegen:

Ik weet niet of het veel of ook maar iets zegt, maar deze munt is uitgekomen lang nadat Mussolini de fasces op de italiaanse vlag had gezet (1944)

tevens tvp
Does Big Brother exist?
Of course he exists.
Does he exist like me or you?
You do not exist.
pi_63872130
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 09:56 schreef dork22 het volgende:

[..]

In principe vieren we dat de dagen weer langer worden, zoals we altijd al gevierd hebben. De kerk heeft er gewoon haar draai aan gegeven. (maar dat wist iedereen die ZG heeft gezien al)

Dit kwam ik tegen:
[ afbeelding ]
Ik weet niet of het veel of ook maar iets zegt, maar deze munt is uitgekomen lang nadat Mussolini de fasces op de italiaanse vlag had gezet (1944)

tevens tvp
De Fasces, de 'Lictoren'-bundel of de roede-bundel is een aloud symbool voor 'het recht te straffen' en is daarin een teken voor gezagsvoerende macht, rechtspraak, eendracht en rechtvaardigheid.

De Amerikaanse Senaat voert het bv al heel lang in hun zegel, en het staat ook afgebeeld op het Lincoln Memorial; maar ook bv het Embleem van Frankrijk ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Embleem_van_Frankrijk )

dat Mussolini het óók graag gebruikte, om dezelfe reden als andere landen het graag gebruiken (als teken voor een bepaalde machtsvorm en de strengheid van gezag), zegt natuurlijk niks erover of dat teken an sich mer of minder 'fout' is dan de mensen die het gebruiken.
  dinsdag 16 december 2008 @ 19:29:30 #83
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_64066279
Occult Symbolism
Mèn wat een hoop occultisme en logos en dat verdeelt over 16 joekel van pagina's

Ik zocht eigenlijk naar logo-verwijzingen naar saturnus. Nog even verder zoeken...
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 16 december 2008 @ 19:39:19 #84
52357 Lambiekje
pi_64066528
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:37 schreef Resonancer het volgende:
Van de $ naar de auto.

whehe de dodge uitleg
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 16 december 2008 @ 20:15:44 #85
52357 Lambiekje
pi_64067547
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:56 schreef DaantjeF het volgende:
knip
Helemaal top DaantjeF.
Je hebt je goed geörienteerd over het occultisme.
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:51:06 #86
52357 Lambiekje
pi_64070907
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 09:18 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Ik vind je uitleg getuigen van veel fantasie en wil om te geloven
[..]

Over het logo van ABN-amro kan ik niet zo veel vinden behalve dat het door Landor ontworpen is.
Dat de vorm een schild moet voorstellen lijkt me duidelijk, het hoekje eruit lijkt op het hoekje dat ook miste uit de letter B in hun oude logo. Dat hoekje zou kunnen duiden op het stuk Amro in ABN Amro bijvoorbeeld.

Edit:
aha, dit dus :
"What is the origin of the ABN AMRO logo?

In 1990, the logo plus typography and typeface was designed by Landor Associates. The shield symbolises reliability, tradition, protection and security, the colour combination green (turquoise), yellow and grey sets it apart from logos of predecessors and rivals while at the same time being very modern, distinguished and clear.

[[knip ]]

Ik wacht nog steeds op je verklaring voor de overduidelijke fouten in je Audi- en BMW-verhalen.
Lul er nou eens niet omheen maar leg eens uit hoe het komt dat BMW volgens jou het hakenkruis in zijn logo stopte 3 jaar [i]voor
de NSDAP het invoerde, en leg het verband eens uit tussen je pesces-plaatje en het Audi-logo als je de door mij aangevoerde verschillen in acht neemt.
Want verhalen verzinnen kun je wel, dat is me duidelijk, maar ik wil weten of je ook met logica overweg kunt
mijn god wat ben jij gesloten en stekeblind voor symboliek.
  dinsdag 16 december 2008 @ 21:53:22 #87
52357 Lambiekje
pi_64071000
quote:
Even een vraag .. de eerdere soldaat in dit topic zag ik dat het daadwerkelijk een verkeerde om vlag. Maar deze soldaten of is het niet mogelijk dat het op de linkermouw is genaaid?

Het is overigens wel interessant WAAROM er dus verkeerdom vlaggen worden gebruikt. Er moet wel een diepere gedachten achter zitten.

Een andere vraag omtrent het getal 13. De dollarbiljet zit helemaal onder de 13. Maar in geen enkel hotel heeft een kamer 13 of een verdieping 13. Waarom is dat?

[ Bericht 17% gewijzigd door Lambiekje op 16-12-2008 22:02:55 ]
  † In Memoriam † vrijdag 19 december 2008 @ 00:03:04 #88
230491 Zith
pls tip
pi_64136465
De Illuminatie signature staat op de dollar biljet omdat het een geheime organizatie is en die willen natuurlijk geen bewijzen achter laten of willen dat anderen ze herkennen door bijv. een signature.!
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † vrijdag 19 december 2008 @ 00:06:09 #89
230491 Zith
pls tip
pi_64136536
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:53 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Een andere vraag omtrent het getal 13. De dollarbiljet zit helemaal onder de 13. Maar in geen enkel hotel heeft een kamer 13 of een verdieping 13. Waarom is dat?

Omdat hoteleigenaren dat een ongeluksgetal vinden, en na een aantal decennia is dat uitgegroeid tot een traditie.

OF ALLE HOTELEIGENAREN ZITTEN IN "HET" KOMPLOT!
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  vrijdag 19 december 2008 @ 10:13:02 #90
31101 _Led_
pi_64142575
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 21:51 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

mijn god wat ben jij gesloten en stekeblind voor symboliek.
Mijn Bob, wat heb jij goede argumenten

Zij komt aan met verhalen die duidelijk en aantoonbaar niet kloppen (maar wel van veel fantasie getuigen ),
ik kom aan met controleerbare feiten.

Ik geef duidelijk antwoord op een vraag van haar en doe notabene de moeite om op onderzoek te gaan, en kom met een verklaring.

Wat draag jij voor constructiefs bij ?
zzz
  vrijdag 19 december 2008 @ 10:17:43 #91
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_64142690
Ik vind deze ook wel orgineel:

vrijdag 19 december 2008 @ 10:25:49 #92
31101 _Led_
pi_64142935
Ja, vrij associeren is een leuk spelletje. Maar of het zinnig is....?
zzz
  vrijdag 19 december 2008 @ 13:18:49 #93
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_64148064

pi_64148575

zaterdag 20 december 2008 @ 12:11:29 #95
52357 Lambiekje
pi_64174447
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 10:13 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Mijn Bob, wat heb jij goede argumenten

Zij komt aan met verhalen die duidelijk en aantoonbaar niet kloppen (maar wel van veel fantasie getuigen ),
ik kom aan met controleerbare feiten.
Daar heeft DaantjeF al lang en breed over heen gepraat. Dat zijn maar oppervlakkige dingen wat je aankaart.
quote:
Ik geef duidelijk antwoord op een vraag van haar en doe notabene de moeite om op onderzoek te gaan, en kom met een verklaring.
Oke, dat klopt je hebt wel moeite gedaan om je eigen mening te verdedigen, dat siert.

Menig fokker blijft bij het overbekende bekrompen aangepraatte schoolse denkkader. Er wordt totaal niets behandeld in de media/school of wat dan ook van twee kanten (reguliere kant en de dissidente (achter de façade) kant). En dat is in mijn ogen een zeer ernstige te kortkoming.
quote:
Wat draag jij voor constructiefs bij ?
Ik had een gigantische link gegeven over logos en occultisme
Dus ik heb wel degelijk iets inhoudelijks bijgedragen.
  zaterdag 20 december 2008 @ 12:13:19 #96
52357 Lambiekje
pi_64174480
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 13:32 schreef Oksel het volgende:

[ afbeelding ]
de kerk is een verkapte penis,
pi_64174601
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 12:13 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

de kerk is een verkapte penis,
En jij weet dat omdat je zelf een l*l bent?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  zaterdag 20 december 2008 @ 12:25:30 #98
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_64174690
quote:
Op vrijdag 19 december 2008 13:18 schreef Erasmo het volgende:

[ afbeelding ]
ZOMG
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 20 december 2008 @ 13:44:40 #99
52357 Lambiekje
pi_64176455
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 12:20 schreef fruityloop het volgende:

[..]

En jij weet dat omdat je zelf een l*l bent?
incompetente onmacht
pi_64179104
quote:
Op zaterdag 20 december 2008 13:44 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

incompetente onmacht
Je roept van alles (voornamelijk denigrerend en extreem vooringenomen) over het christelijk geloof, en dan noem je 1 geintje "incompetente onmacht"??? Man, ga doe es wat nuttigs en zoek eens ergens een fatsoenlijke bron bij...
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')