quote:Op maandag 17 november 2008 10:29 schreef speknek het volgende:
Dat is niet het teken van de Illuminati. Het alziende oog wordt ook gebruikt door de Vrijmetselaars, maar bestaat natuurlijk al sinds de Egyptenaren, en de Vrijmetselaars begonnen het pas te gebruiken nadat het op het dollarbiljet stond.
Eensch!quote:Op maandag 17 november 2008 10:24 schreef L.Denninger het volgende:
Dat is een truc, zodat domme mensen daarover blijven piekeren en dus geen tijd hebben om over echt belangrijke dingen na te denken !
Zoals Lambiekjequote:Op maandag 17 november 2008 10:24 schreef L.Denninger het volgende:
Dat is een truc, zodat domme mensen daarover blijven piekeren en dus geen tijd hebben om over echt belangrijke dingen na te denken !
Nee, ik heb niets met Dan Brown, na korte bestudering van zijn persoon besloot ik zijn complete "verhalenbundel" over te slaan.quote:Op woensdag 3 december 2008 06:14 schreef Shivo het volgende:
Angels and Demons van Dan Brown gelezen
Goeie post Daantje!quote:
De 4 ringen van Audi zijn ontstaan bij de fusie van 4 onafhankelijke autobedrijven (Audi, DKW, Horch en Wanderer) en geven dus de verbondenheid van die 4 bedrijven aan.quote:Op woensdag 3 december 2008 06:07 schreef DaantjeF het volgende:
Van jongs af aan vond ik o.a. symboliek al pure niet te doorgronden magie. ik wilde dat snappen maar besteedde er tot later tijdstip nooit werkelijk ook echt tijd aan. Totdat ik op de academie kwam en ontwerpen diende te onderbouwen, dat dwong mij na te denken.
Daarom besloot ik op een dag, met onderricht "tot op de bodem" te gaan en mijzelf voor een periode van ongeveer 3 maanden zo diep mogelijk te concentreren middels studie op de (oudst mogelijke)bronnen voor handen in het ontstaan van allerlei mystiek occulte symbolen, maar ook om ons heen gebruikte logo vignetten door bedrijven en instanties van deze tijd.
Waarom heeft "Audi" bijvoorbeeld vier in elkaar gevlochten cirkels? Dat is toch een "groot" en "belangrijke" merknaam? Die zullen met hun budget toch niet voor aap willen staan wereldwijd als het om media communicatie en styling gaat. Ik bedoel, je wilt laten zien dat je "erbij" hoort en de "waarheid en haar wetten" beheerst, toch? Waarom heeft BMW een in vieren verdeelde cirkel in blauw en wit? Waar komt de "Mercedes ster" in oorsprong vandaan? "Opel" bijvoorbeeld, niet echt meesterlijk, meer symbolische dan geomtrische kennis, maar goed...een cirkel met daarin een krachtbron in de vorm van een bliksemschicht horizontaal gecentreerd...
Dichter bij huis. Bank instellingen kunnen er ook wat van. Het (oude) ABN Amro logo, een groene (dubbele vierkant) vorm met daarin de kleinere, gekantelde gele driehoek... vreemd. Het huidige Rabobank logo, de blauwe mensfiguur die van een tijdstip naar een tijdstip loopt over een "klok", in oranje. En deze mens figuur heeft benen en een schaduw, die weer "een ruit" vormen.. Steeds weer die "ruitjes" bij bank instellingen, google maar eens op de grotere, internationale banken..
Laat ik de twee makkelijkste eens uitleggen...
Kijk, de helft van het Audi logo:
http://www.smeddum.net/images/articles/vesica_pisces.gif
(de Christenen onder ons zullen nu wel een "gekantelde" herkenning ervaren, vandaar dat deze ook "Vesica Pisces" heet. Dat vis-ding achterop uw auto geplakt weet u wel?
Onzin, het bmw-logo is gebaseerd op draaiende vliegtuig-propellors.quote:Kijk, BMW (even simpel houden):
http://www.proswastika.or(...)ika_overview_new.png
(uiteindelijk swastika-vorm uitgevoerd in crikel)
Kortom, als je op zoek bent naar symboliek kun je overal wel wat in zien en bij verzinnen / fantaseren.quote:Kortom "aparte" keuzes?... Doordacht en gebaseerd op iets, wetten "van vroeger"? Of toch gewoon een creatief uitgevoerde, vrije associatie in betekenisloze fantasie? Toch misschien iets om een keer over na te denken voor geïnteresseerden, het brengt uiteindelijk meer dan je verwacht namelijk.
Dus in jouw redenatie is doordenken ten allen tijden fout en sensatie zoeken?quote:Op woensdag 3 december 2008 09:54 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
De 4 ringen van Audi zijn ontstaan bij de fusie van 4 onafhankelijke autobedrijven (Audi, DKW, Horch en Wanderer) en geven dus de verbondenheid van die 4 bedrijven aan.
Heeft niks met Jezus te maken.
Had je ook kunnen zien, want jouw pisces-plaatje staat en valt met de positionering van de cirkels - dat ze precies tot het centrum van de volgende cirkel komen.
Dat is bij het audi-logo absoluut niet zo :
[ afbeelding ]
[..]
Onzin, het bmw-logo is gebaseerd op draaiende vliegtuig-propellors.
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Afijn, de 2 'makkelijkste' had je dus al verkeerd.
Ik ben benieuwd hoe het dan met je uitleg van de rest zit eerlijk gezegd.
[..]
Kortom, als je op zoek bent naar symboliek kun je overal wel wat in zien en bij verzinnen / fantaseren.
Dat het door de makers zo nooit bedoeld is maakt je dan weinig meer uit, je hebt je symboliek gevonden en de wereld is weer een stuk spannender voor je.
Nee, maar er zit toch een groot verschil tussen doordenken en overal wat achter zoeken ?quote:Op woensdag 3 december 2008 10:09 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dus in jouw redenatie is doordenken ten allen tijden fout en sensatie zoeken?
Dit is overigens niet waar, maar BMW houdt het verhaaltje graag in standquote:Op woensdag 3 december 2008 09:54 schreef L.Denninger het volgende:
[ afbeelding ]
natuurlijk is het wel zo dat zodra je symbolen gaat 'iconiseren'..... er altijd een vorm van versimpeling optreed in basis-vormen:quote:Op woensdag 3 december 2008 09:54 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
De 4 ringen van Audi zijn ontstaan bij de fusie van 4 onafhankelijke autobedrijven (Audi, DKW, Horch en Wanderer) en geven dus de verbondenheid van die 4 bedrijven aan.
Heeft niks met Jezus te maken.
Had je ook kunnen zien, want jouw pisces-plaatje staat en valt met de positionering van de cirkels - dat ze precies tot het centrum van de volgende cirkel komen.
Dat is bij het audi-logo absoluut niet zo :
[ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ]
Afijn, de 2 'makkelijkste' had je dus al verkeerd.
[..]
Kortom, als je op zoek bent naar symboliek kun je overal wel wat in zien en bij verzinnen / fantaseren.
Dat het door de makers zo nooit bedoeld is maakt je dan weinig meer uit, je hebt je symboliek gevonden en de wereld is weer een stuk spannender voor je.
Het is beide goed; het blauw-wit is van de Beierse vlag, het ontwerp van de propellorquote:Op woensdag 3 december 2008 10:14 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Dit is overigens niet waar, maar BMW houdt het verhaaltje graag in stand
De vlakverdeling komt van de Beierse vlag of iets in die richting in ieder geval...
quote:Op woensdag 3 december 2008 09:54 schreef L.Denninger het volgende:
[ afbeelding ]
bronquote:According to the company’s journal, “BMW Werkzeitschrift” (1942), the BMW logo emerged when a BMW engineer was testing the company’s first 320 bhp engine. He admired the reflection of the shining disc of the rotating propeller that radiated like an aura of two silver cones. In between the two cones, the blue from the sky shined that made the ‘rotating propeller into four areas of color – silver and blue’. The engineer, who envisioned this image, also saw three letters – B M W – reflected on the propeller. Thus, the BMW logo was born.
However, according to a BMW spokesperson, the BMW logo does not symbolize a spinning propeller (although the imagery did appear in post-WWI advertisements). On other note, this statement is considered by many as merely a bogus claim made by the company to give a logical explanation to the public about the BMW logo’s creation. In fact, the first BMW aero-engine test took place in March 1918 – six months after the BMW logo had been created. Additionally, the founding myth of the BMW logo, the propeller, was a component of the engine that was never manufactured by BMW.
quote:Op woensdag 3 december 2008 09:22 schreef Ticker het volgende:
[..]
Goeie post Daantje!
Ook goed uitgelicht, en hier zit zeker ook wat nieuwe informatie voor mij tussen!
Vooral het stuk over de dennenappel vind ik appart.
Alleen meestal werd deze getoont met de boom des levens en een water kruik, welke gebruikt werd om de dennen appel in te dopen, zodat deze gebruikt werd om te besprenkelen:
[quote]Op woensdag 3 december 2008 09:22 schreef Ticker het volgende:
[..]
Goeie post Daantje!
Ook goed uitgelicht, en hier zit zeker ook wat nieuwe informatie voor mij tussen!
De dennenappel werd namelijk al vanouds gebruikt bij diverse kunstwerken en tekeningen van Goden:
[ afbeelding ]
Alleen meestal werd deze getoont met de boom des levens en een water kruik, welke gebruikt werd om de dennen appel in te dopen, zodat deze gebruikt werd om te besprenkelen:
[ afbeelding ]
quote:Afijn, de 2 'makkelijkste' had je dus al verkeerd.
[..]
quote:Op donderdag 4 december 2008 01:42 schreef Odysseuzzz het volgende:
DaantjeF denk je niet dat krachtige beelden gewoon meer overlevingskans hebben? Geen meesterplan gewoon een soort evolutie van de beelden. We zijn gevoeliger voor bepaalde vormen, kleuren en verhoudingen daar hoeft je geen plan voor te hebben. Het zit in onze genen en ons zijn.
Herhaling en herkenning is hier denk ik het grootste deel van. Reclameren betekent vrij vertaald "herhaaldelijk claim's maken." Het is dan ook verre van vreemd dat er allerlei patronen boven komen drijven, toch?![]()
Vandaag denk ik dat het ontwerpen van die beeldmerken veelal gewoon gedaan door het soort mensen die succes na-apen om nog even een graantje mee te kunnen pikken. Geen groot complot gewoon camouflage en naaperij uit gemakzucht en overlevingsdrang.![]()
Je verhaal van de Efteling vond ik trouwens wel een geslaagde vergelijking. Ik vroeg ook nog af of je ergens in een topic uitwijdt over je ervaringen met die muziek paddestoelen.
quote:Op woensdag 3 december 2008 20:22 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
[..]
bron
de 4e link op google ipv de 1e
Tis maar net wat je wil vinden dus..
EDIT: zie dat het al de 4e reactie op het bericht is
Ik doelde op de mensen die de symbolen gebruiken in hun ontwerpen voor de beeldmerken.quote:Op donderdag 4 december 2008 02:35 schreef DaantjeF het volgende:
leuk geprobeerd, maar ik ga niet mee in je verhaal dan zou ik "reclame" gaan maken.
![]()
Persoonlijk hou ik niet van beladen termen als ocult enzo.quote:Wie exact heeft ons die kennis dan gegeven aan het prille begin? is dat juist niet de meest interessante vraag in de wereld? Tenminste, dat hangt dan weer af misschien af van referentiekader in denkvermogen van een persoon... Of slikken we het allemaal gewoon voor zoete koek? Ik niet. Ik ging lang geleden op pad, het geeft me kracht, te ontdekken en te leren. Daarmee kan ik ook weer anderen helpen en dan verzamel ik "schatten in de hemel", en die verroesten en vergaan nooit...![]()
Nog even over die Efteling kabouters (...) Ik zou erover kunnen schrijven, maar hoe verwoord je zoiets? Hoe leg je dat iemand uit? Grappig is ook dat de meer ontwikkelde occultisten juist exact hiervan meer willen weten.
Misschien dat ik er nog eens een topic over schrijf, alhoewel dat misschien "te ver" gaat als je begrijpt wat ik bedoel. Ik bedoel, ik overdenk het dagelijks en onderzoek en leer nog steeds. Nu ik erover nadenk zou ik het eigenlijk eens moeten beschrijven ja, objectief en neutraal. Of zou dat "verboden' moeten worden?
Juist de hedendaagse "adel" die als een boze heks het volkje in een diepe slaap komen dommelen met giftig fruit enzo.quote:Net als alle paddo' s en geestverruimende, Ayuasca etc. middelen steeds meer wereldwijd worden verboden door "regeringen". Zelf Sjamanen in de jungle van Zuid Amerika die eeuwenoude rituelen, kennis en "geestelijk mediciale natuur" willen behouden om vormen van zelfrealisatie in bewustzijnsverruiming te bewerkstelligen worden sinds een aantal jaar systematisch "weggewerkt" en opgepakt op bezit van zogenaamde "verboden middelen" als bestempeld door de aanwezige regeringen.
T' is toch wat he? Woon je al eeuwen in een woud, dat jou en je familie alles geeft wat je nodig hebt, komt er opeens een instantie als regering, die jouw, je familie, je kennis van de natuur en je bos, en wijsheid even wil "inburgeren", liefst in een beton, want dat resoneert zo perfect. Natuur is niks, lastig, al die beestjes en zo. En als je "hoofdpijn" hebt, ga je gewoon even naar de apotheek. Krijg je wel puur gif, maar dat maakt niet uit. als je je maar (tijdelijk) beter voelt toch? Hup terug de maatschappij in, en werken, consumeren, slapen...werken, consumeren, slapen....werken, consumeren, slapen...werken, consumeren, slapen.... Doet me denken aan een batterij. Zijn we niet batterijen geworden? Maar... als we batterijen zijn? Wie "neemt" dan onze stroom dan af? Krijgen we daarvoor betaald? Ja, Big Macs, Oprah Winfrey en Goede Tijden Slechte Tijden...
quote:Persoonlijk hou ik niet van beladen termen als ocult enzo.
Zelf post ik ook niet te veel persoonlijke ervaringen op het internet: vaak gewoon maar wat ideeen. Dus ik begrijp wel als je er niet veel voor voelt om dat uitgebreid te gaan uiteenzetten.
Maar als ik het goed begrijp was die ervaaring dus eenmalig...ik heb ook voorbeelden gezien waar het zo'n beetje tot een daagelijkse gewoonte werd gemaakt.
Die Phi verhouding die in alles (ook deze symbolen uit dit topic) terug komen is nu gewoon openbare kennis. Niet langer occult/verborgen. Dat de gemiddelde westerling kan lezen en schrijven is ook vreemd als je het afzet tegen de tijden van Michaelangelo.quote:Op donderdag 4 december 2008 04:48 schreef DaantjeF het volgende:
[..]
Ach, er is een tijd geweest dat ik het woord "occult" ook "beladen" vond. Letterlijk betekent het "het verborgene". Ik zie het als simpele terminologie die verduidelijking brengt binnen communicatie. Maar ik snap exact wat je bedoelt. Oc-cult. De Cult van de Oc(t). "de cult van de 8". En die "8" gaat langs je ruggengraat en benen, en is de reden van een mens' bestaan. "Lemniscaat" noemen ze het ook vaak, "het oneindige". (ook een mooi symbool trouwens).
Ik ontweek in het begin van deelname op fora ook vaak "persoonlijke informatie". Maar dat heb je natuurlijk in allerlei lagen en gradaties. Alleen we praten nu toch wel over een (verborgen) "iets' waar ieder mens recht op heeft. Als ik dit 1-2-3 ga uitstallen hier, lopen misschien sommigen de boot mis, als je begrijpt wat ik bedoel. Het ergste wat je een mens kunt aandoen is wel de wil oplegging of ontneming van vrije wil "in mijn oog". Maar hey, ik sta ook pas aan het begin van mijn ontdekkingsreis, het gaat wel allemaal wat sneller ja, wanneer je het gezien hebt. Ik vind het trouwens altijd wel leuk, iets persoonlijks te lezen over iemand, tenminste als die persoon en de denkwijze mij intrigeert. Spiegeltje spiegeltje aan de wand...
Interessant, jouw kennis op dat vlak. Om een laatste kanttekening te geven omtrent mijn persoonlijke ervaring op dat gebied, ik heb het inderdaad meerdere malen "ervaren", of moet ik zeggen, het is mij meerdere malen "overkomen". De eerste keer was kort, de laatste keer een werkelijk, ongelooflijk, toch wel redelijk langdurige ervaring. Dat is uniek. Maar de werkelijke magie begint pas daarna, "het doek valt dan", om het maar daarbij te houden. Apocalypse noemen ze dat ook. Oftwel "ontsluiering"
Welk vlak? Ik geloof dat er meer sprake is van vermoedens en "gerichtheden".quote:Interessant, jouw kennis op dat vlak.
quote:Op woensdag 3 december 2008 23:22 schreef DaantjeF het volgende:
[..]
Dank je voor het compliment Ticker, dat siert je.
De toelichting van de dennenappel ontdekte ik eigenlijk per ongeluk jaren geleden. Het was me ook al opgevallen dat dit symbool veel in de occulte wereld voorkomt. Ik had er al naar gezocht maar kon niks vinden al die tijd (lees: tussendoor). Tot ik een oud document tegenkwam, terwijl ik de werking en backfire van de truncated Icosa bestudeerde, in één van de mappen uit de bibliotheek van mijn vader. Het stond er duidelijk en zoals hij is, wetenschappelijk neergezet.
Jouw opmerking van "het water" oftwel icosahedron is namelijk het geheim dat het openen "van het derde oog" met zich meebrengt. Dat water staat namelijk voor "de puren van bloed". Het is namelijk een "louteringsproces". Anders gezegd: Jezus veranderde water in wijn. oftwel :" Prodigal Son has returned give him water."
quote:THE PLATONIC SOLIDS
The four elements and aether were symbolized by three-dimensional geometries know as the Platonic solids (see Figure 1). These angular solids were believed to connect the etheric and worldly realms to the primordial waters of chaos (usually represented by a sphere). The solid that most often symbolizes water is the icosahedron, which represents the creative principle con-necting the etheric and worldly realms. The reciprocal geometric relationship between the icosahedron (representing water) and the dodecahedron (representing aether) symbolized the intimate relationship between the two. Because matter or the material world (repre-sented by a cube) was supposedly manifested from the aether via the water, it follows that the icosahedron and dodecahedron are mathe-matically related to the cube according to the golden ratio (as φ and 1/φ, respectively). The golden ratio (φ = 1.618…) was believed by some ancient cultures to represent the mathematical code underlying the creation of the manifested world.
FIGURE 1. The five regular Platonic solids include: [1] the tetrahedron symbolizing fire, [2] the cube symbolizing earth, [3] the octahedron symbolizing air, [4] the dodecahedron symbolizing aether, and [5] the icosahedron symbolizing water.
Ja, want die directeuren hebben stiekum een hakenkruis verstopt in het BMW-logo in 1917, 3 jaar voordat de NSDAP het hakenkruis voor het eerst adopteerde.quote:Op woensdag 3 december 2008 23:37 schreef DaantjeF het volgende:
[..]
Kijk, "in jouw visie" heb ik het ver keerd oftwel "verdraait".
Daarmee geef jij weer dat jij het bij het juiste eind hebt. En dat mag, geen probleem.
Alleen ik weerleg jouw visie daarentegen niet. Jouw visie en uitleg kloppen ook, het is alleen het oppervlakkige gedeelte dat bij een presentatie van een vers ontworpen bedrijfs vignette als verhaal aan de koffie drinkende en koek etende werknemers wordt gegeven.
Maar de directeuren weten wel beter.
Je kunt het meten in de hersenen en dus aantonen, en tevens is het compleet irrelevant in deze discussie.quote:ik ben hier niet om mensen te overtuigen. Ik deel wat ik geleerd heb, en niet alleen in theorie, maar ook in praktijk ervaren heb. Hoe deel je bijvoorbeeld iets als het gevoel 'liefde"? Hoe bewijs je een dergelijk iets?
En daar ga je dus de fout in. Als jij vindt dat bewijs er niet toe doet zul je nooit accepteren dat je het mis hebt, ook al ligt het bewijs voor je neus.quote:Eigenlijk doet het bewijs er ook niet toe, daar komen mensen achter, die dag dat ze de reis in onderzoek zelf ervaren.
quote:De uitleg die jij geeft omtrent de logo's, vind ik amusant. Want dat is exact wat zij willen.
Ja, weinigen beseffen dat reclames er zijn om mensen aan te zetten spullen te kopen die ze misschien niet eens nodig hebben.quote:Nets als een middagje in de Efteling. Zie je allemaal mooi gekleurde vrolijk makende, "droom' beelden. Waarbij je een gevoel krijgt. Je begrijpt alleen niet waarom je een gevoel krijgt terwijl je bewustzijn roept: "wakker worden, er gebeurt iets". net als met commercials op tv. Kleuren, vormen en symboliek programmeren jouw persoon. En onbewust ga je toch drie lagen later weer je lichaam ziek maken door toch even die Big Mac te halen 's avonds. Waarom? Weinigen die beseffen dat de commercial hun opdracht gegeven heeft tot.
Uhm, geen idee wat er zich in jouw hoofd afspeelt, maar de Python blijft voor mij leuk hoor, ook al zie ik de ketting die 'm omhoog trektquote:En in die Efteling word jij vermaakt, en je vind het best. Totdat "het kwartje valt", en de vrolijk gekleurde, aanval van uiterlijk vertoon "valt". En dan worden de raderen, stalen constructies en machinerie zichtbaar.
Precies, die wilde niet langer in een fantasiewereld leven.quote:Schiet me opeens "Neo' te binnen uit de Matrix. Die koos ook opeens bewust voor die ene pil en zag de waarheid (in getallen)... en de droom was over.
De gulden snede is de sleutel zeg maar. Die verhouding komt overal in de natuur terug. DNA, harmonieen in electromagnetishe velden enz enz. Die verhouding is altijd wel op een manier geviert in alle culturen. Ook door culturen die natuurlijk geen weet hadden van DNA maar de patronen in de natuur om hen heen zagen.quote:Op donderdag 4 december 2008 09:38 schreef Ticker het volgende:
[..]
Even niet te bevatten..
De sumeriers zouden volgens jouw symbolen gebruiken oftewel 'synoniemen' voor mathematische objecten.
Ik ben even gaan googlen en kwam op een PDF met onderstaande informatie.
Ben er nog niet helemaal over uit wat het nou inhoudt.
[..]
quote:Op woensdag 3 december 2008 23:37 schreef DaantjeF het volgende:
[..]
Kijk, "in jouw visie" heb ik het ver keerd oftwel "verdraait".
Daarmee geef jij weer dat jij het bij het juiste eind hebt. En dat mag, geen probleem.
Alleen ik weerleg jouw visie daarentegen niet. Jouw visie en uitleg kloppen ook, het is alleen het oppervlakkige gedeelte dat bij een presentatie van een vers ontworpen bedrijfs vignette als verhaal aan de koffie drinkende en koek etende werknemers wordt gegeven.
Maar de directeuren weten wel beter.
ik ben hier niet om mensen te overtuigen. Ik deel wat ik geleerd heb, en niet alleen in theorie, maar ook in praktijk ervaren heb. Hoe deel je bijvoorbeeld iets als het gevoel 'liefde"? Hoe bewijs je een dergelijk iets? Eigenlijk doet het bewijs er ook niet toe, daar komen mensen achter, die dag dat ze de reis in onderzoek zelf ervaren. En iedereen doet dat op zijn eigen manier en in eigen tempo. Ik geef mijn visie en tools, dat is alles.
De uitleg die jij geeft omtrent de logo's, vind ik amusant. Want dat is exact wat zij willen.
Nets als een middagje in de Efteling. Zie je allemaal mooi gekleurde vrolijk makende, "droom' beelden. Waarbij je een gevoel krijgt. Je begrijpt alleen niet waarom je een gevoel krijgt terwijl je bewustzijn roept: "wakker worden, er gebeurt iets". net als met commercials op tv. Kleuren, vormen en symboliek programmeren jouw persoon. En onbewust ga je toch drie lagen later weer je lichaam ziek maken door toch even die Big Mac te halen 's avonds. Waarom? Weinigen die beseffen dat de commercial hun opdracht gegeven heeft tot. En in die Efteling word jij vermaakt, en je vind het best. Totdat "het kwartje valt", en de vrolijk gekleurde, aanval van uiterlijk vertoon "valt". En dan worden de raderen, stalen constructies en machinerie zichtbaar. Schiet me opeens "Neo' te binnen uit de Matrix. Die koos ook opeens bewust voor die ene pil en zag de waarheid (in getallen)... en de droom was over.
Oftwel:
"Move along people, there's nothing to see"....
De dennenappel is idd altijd al een belangrijk symbool geweest bij zowat alle religieuse leiders door de geschiedenis heen.quote:Op woensdag 3 december 2008 09:22 schreef Ticker het volgende:
De dennenappel werd namelijk al vanouds gebruikt bij diverse kunstwerken en tekeningen van Goden:
quote:Op maandag 17 november 2008 10:29 schreef speknek het volgende:
Dat is niet het teken van de Illuminati. Het alziende oog wordt ook gebruikt door de Vrijmetselaars, maar bestaat natuurlijk al sinds de Egyptenaren, en de Vrijmetselaars begonnen het pas te gebruiken nadat het op het dollarbiljet stond.
getver de Hindu's ook alquote:Op donderdag 4 december 2008 11:57 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kijk, de Romeinen wilden ook al de joden uitroeien!
Nietus.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:07 schreef H-enki het volgende:
[..]
Tsja....... de letters vormen M A S O N.
Waar heb je het over ? Hoe kom je erbij dat ik niets lees ?quote:Op donderdag 4 december 2008 13:09 schreef H-enki het volgende:
@ L.Denninger
Je hoeft het heus niet eens te zijn, en hou vooral de discussie op gang, maar gotver man, lees toch es wat.
Ik wist het wel! Die schotten zitten ook overal achter!Qquote:Op donderdag 4 december 2008 13:12 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Nietus.
Rechtsonder komt de lijn uit op de U, niet op de M.
'Mason' zou ook vrij onlogisch zijn aangezien ze de rest allemaal in het latijn doen.
Weet iemand een anagrammen-generator voor latijn ? Dan gooien we daar even de letters uason in
Verder is het ook maar een slechte davidsster, hij is schots en scheef, de verhoudingen kloppen van geen kant. Het ziet er weer uit alsof iemand wanhopig probeert iets erin te passen.
wat.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:07 schreef H-enki het volgende:
Een piramide met 13 verdiepingen, staan voor de 13 deelstaten die de UNITED states vormden, toen der tijd. En deze 13 zijn de machtigste staten, nu nog steeds.
Ik moet op dit punt zeggen dat je je onderzoek niet volledig hebt uitgevoerd. BMW maakte gedurende de eerste wereldoorlog vliegtuigen maar moest deze activiteit staken na het verdrag van Versailles. In de jaren '20 is het huidige logo aangenomen en moet een draaiende propelor voorstellen. Het is niks anders dan een verwijzing naar hun verleden.quote:Op woensdag 3 december 2008 06:07 schreef DaantjeF het volgende:
Kijk, BMW (even simpel houden):
http://www.proswastika.or(...)ika_overview_new.png
(uiteindelijk swastika-vorm uitgevoerd in crikel)
quote:The Audi emblem is four overlapping rings that represent the four marques of Auto Union. The Audi emblem symbolizes the amalgamation of Audi with DKW, Horch and Wanderer: the first ring represents Audi, the second represents DKW, third is Horch, and the fourth and last ring Wanderer.
Als je wil voorkomen dat mensen je doorhebben, wat moet je dan doen? Juist: doen alsof je klein en onbelangrijk bent. Verder is de bijnaam van Delaware 'First State', en is Delaware onderdeel van de Mason-Dixon lijn.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:34 schreef speknek het volgende:
[..]
wat.
South Carolina, Rhode Island, de machtigste staten? Californie, verreweg de grootste staat, grootste economie en met de meeste kiesmannen, Texas, Florida, Illinois, Ohio allemaal niet machtige staten?
conspiracy denken is best leuk, maar waarom zijn de aanhangers altijd zo simpel.
Spuit 11quote:Op donderdag 4 december 2008 13:39 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Ik moet op dit punt zeggen dat je je onderzoek niet volledig hebt uitgevoerd. BMW maakte gedurende de eerste wereldoorlog vliegtuigen maar moest deze activiteit staken na het verdrag van Versailles. In de jaren '20 is het huidige logo aangenomen en moet een draaiende propelor voorstellen. Het is niks anders dan een verwijzing naar hun verleden.
Audi logo:
[..]
lol, ik zie nu pas dat jij zoiets had gepostquote:
quote:Nog even verder oftopic.
Deze lezing al ooit gezien?![]()
Misschien eens een topic aan wijden.
quote:Op donderdag 4 december 2008 09:38 schreef Ticker het volgende:
[..]
Even niet te bevatten..
De sumeriers zouden volgens jouw symbolen gebruiken oftewel 'synoniemen' voor mathematische objecten.
Ik ben even gaan googlen en kwam op een PDF met onderstaande informatie.
Ben er nog niet helemaal over uit wat het nou inhoudt.
[..]
quote:Op donderdag 4 december 2008 09:39 schreef L.Denninger het volgende:
Precies, die wilde niet langer in een fantasiewereld leven.
Maar sommige mensen willen liever geen bewijzen zien, die leven liever in een droom.
Ikke niet, ik wil liever weten hoe de wereld echt in elkaar zit - zonder sprookjes
quote:Op donderdag 4 december 2008 11:57 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Kijk, de Romeinen wilden ook al de joden uitroeien!
quote:Op de vraag Illuminatie of Metselaars. Er zou ook sprake kunnen zijn van verlichte bouwmeesters. illuminatie en Metselaar worden vaak verkeerd in zinsverband gebruikt, het zijn immers twee verschillende zaken.
Ik zie persoonlijk Illuminatie als gedachtegoed. Een manier van denken en opereren. Illuminatie is zo sterk, dat je geen groep nodig hebt. Het is in mijn beleving dan ook geen groep, maar een energie die door gelijken gevoed en gedeeld wordt. Want geloof me, als je eenmaal in die energie instapt, weet je precies wie er lid is en wie niet.
Wellicht bieden de mets dit opstapje. De mets zijn bovenal een groep die zoekende is. Weliswaar verheven in de kunst, maar toch zoekende. Als je het vindt ben je Illuminatie.
@ Daantje
Je bent weer lekker bezig. Ik zie leuke zaken de revue passeren.
Ik zie dat Ticker jou favoriete Platonische soliden heeft gepost. Ben benieuwd...... (wil je het kort houden aub, haha)
En dan hebben ze hem 'n keer goed, gaan ze er bovenop staan, zou dat symbolisch bedoeld zijn ?quote:Op donderdag 4 december 2008 18:56 schreef DaantjeF het volgende:
Doet me opeens denken aan die vage theorie die ik een keer las over een foto van soldaten in Irak, die een gespiegelde Amerikaanse vlag op hun (verkeerde) arm hadden staan. Een land zo groot als Amerika, daar zou je van verwachten dat ze hun "reklame" en met hun grote budgetten, en dure psychologische advertising agents wel zouden weten welke kant "hun vlag" op zou moeten wijzen, toch? "Gespiegelde symbologie", word je meteen zo'n zo'n "bloedoffer".
Ik lees hier een aantal zeer interessante zaken! Even wat punten er uit halen:quote:Op donderdag 4 december 2008 03:33 schreef DaantjeF het volgende:
Interessante info, leuk om te lezen ook. Ik heb zelf zoveel energie dagelijks, dat ik vrijwel niet meer hoef te slapen, ik slaap denk ik maar 4 uur per nacht schat ik zo in. Het is alweer 3:20 exact nu.
Ik zag trouwens net pas jouw reactie "meneer van het woud", 2:22 was het tijdstip van posting, ik kijk daar soms naar voor "dieper inzicht", maar dat is dan weer een persoonlijk iets.. In Kaballah zou dat 2:4 zijn. Erg inspirerend. Ik zag daarnaast ook in je schrijven een aantal keer het getal "4" verschijnen. Leuk! Tijd voor een feestje? Tijd om iets te vier-en?
"Hoe- RA" (weet u wel, uit Egypte, van "Amun - Ra" de zonnengod of ook wel oppergod")
Komt in één keer weer wat boven bij me, ik las ergens laatst "Met het aansteken van het bevrijdingsvuur in de nacht van 4 op 5 mei begint Bevrijdingsdag" Apart he? Zelfs in Amerika houden ze het op de "4th of July". "Dan ga je dus van 4 naar 5". Maar dan stoppen hoor, dan is 2:5 een wijs inzicht. Jezus was trouwens volgens het boek ook geboren op de 25-ste toch? Heb ik altijd vreemd gevonden, in de "winter". Dan ging ik twijfelen of het nou echt was, of misschien toch een metafoor.
Even in mijn geheugen wroeten, ik heb namelijk een olifanten geheugen en ook fotografisch trouwens...
Van de vroegste tijden af zijn de Christenen in twijfel geweest omtrent het jaar en de dag van de geboorte van hun grote Leraar, maar na verloop van tijd werd tenslotte de 25ste december aangenomen als de dag van zijn lichamelijke geboorte. Nu was 25 december klaarblijkelijk bedoeld als de datum van de winterzonnestilstand, die in onze tijd op ongeveer 21 - 22 december valt en deze dag werd van de vroegste tijden af in het Rome van het Keizerrijk beschouwd als de dag van de nieuwe geboorte van de Sol Invictus of Onoverwonnen Zon. Hij betekende het laagste punt van de kringloop van de zon in de winter en het begin van zijn terugkeer op zijn reis naar het noorden.
De zon geeft altijd zo'n heerlijk gevoel, en kan een mens werkelijk mentaal "optimaliseren" toch? iedereen kent dat gevoel wel...
Over optimaliseren en een "energie boost" gesproken, "4 uur Cup A Soup" roep ik dan altijd hard als er weer zo'n figuur naast me staat in de winkel als zombie met het duidelijke probleem wat te eten die dag. Niet dat ik dat drink, poeder met heet water, is toch niet te vergelijken met onbespoten spul uit eigen tuin. Dat wilde ik altijd graag een "eigen tuintje". Nu pluk ik geregeld wat lekkere dingen om in gerechten te doen als ik zin heb. Dat merk je ook echt lichamelijk. Dat is een ware "op-kikker". Niet te vergelijken met bijvoorbeeld smaakloze tomaten, waar je pas bewust van word dat ze smaakloos zijn als je een eigen gekweekte proeft. Dan weet je dat pas echt, door eigen ervaring. Ik moet er niet aan denken dat we in de toekomst alleen nog maar gekloond voedsel kunnen "krijgen'. Wat zou dat met je lichaam en geest doen dan? Zou je er "moe" van worden, je "rot" gaan voelen? Zou je verzwakken? Dan liever verse tomatensoep met echte tomaten voor een echt goede "op-kikker"![/i]Trouwens over "kikker" gesproken... ken je die van die kikker die gekust werd door de prinses, en dan ook echt "prins" wordt met gouden kroon? Sluit goed aan bij ons Efteling en paddestoelen verhaal toch? Dat waren er 2 die iets te 4-en hadden.
"2 ons groenten, 2 ons fruit", oftwel "an apple a day keeps the docter away".
En we weten allemaal waar "de appel" voor staat toch? Maar wie is dan die dokter toch, die moet wegblijven?
^_^quote:"To say what has never been said, to see what has never been seen. To draw, paint, sing, sculpt, dance and act what has never before been done. To push the envelope of creativity and language. What's really important is the felt presence of direct experience, which simply mean we have to stop consuming our culture. We have to create culture. Don't watch TV, don't read magazines, don't even listen to NPR! Creat your own roadshow! The nexus of space and time where you are now is the most immediate sector of your universe. And if you're worrying about Michael Jackson or Bill Clinton or somebody else then you're disempowered, you're giving if all away to icon which are maintained by an electronic media so that, you want to dress like X or have lips like Y...this is shit-brained! That is all cultural diversion. What is real is you, and your friends, your associations, your highs, your orgasms, your hopes, your plans, your fears. We are told No! You're unimportant, you're peripheral, get a degree, get a job, get a this, get a that and Then you're a player. You don't even what to play that game, you want to RECLAIM YOUR MIND and get it out of the hands og the cultural engineers who want to turm you in a half-baked moron consuming all this trash manufactured out of the bones of a dying world! Where is that at?" -Terrence Mckenna
Dat klopt, blijkbaar was iemand niet zo goed in paint.quote:Op donderdag 4 december 2008 13:12 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Nietus.
Rechtsonder komt de lijn uit op de U, niet op de M.
'Mason' zou ook vrij onlogisch zijn aangezien ze de rest allemaal in het latijn doen.
Weet iemand een anagrammen-generator voor latijn ? Dan gooien we daar even de letters uason in
Verder is het ook maar een slechte davidsster, hij is schots en scheef, de verhoudingen kloppen van geen kant. Het ziet er weer uit alsof iemand wanhopig probeert iets erin te passen.
Ik neem aan dat je ietwat sarcastische "projectie" gericht is op mijn aangevoerd beeldmateriaal?quote:Op donderdag 4 december 2008 20:33 schreef Rasing het volgende:
Zou zo'n foto niet in "spiegelbeeld" afgedrukt kunnen zijn? Of moeten er "spannender" verklaringen gegeven worden, liefst met veel aanhalingstekens en italic tekst?
Bedankt voor de complimenten "Woudloper", daar doen we het voor.quote:Op donderdag 4 december 2008 21:42 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Ik lees hier een aantal zeer interessante zaken! Even wat punten er uit halen:
- 22.. even heb ik gedacht dat ik dit in mijn geboortedatum had zitten. Bleek echter 'enkel' 11 in te zitten en 20. Maar sindsdien vind ik de meestergetallen meesterlijk. Het heeft iets bijzonders, hoewel je jezelf natuurlijk ook steeds meer gaat triggeren. Interessante materie blijft het, numerologie en aanverwante zaken.
- 4 is 'mijn' nummer volgens mijn geboortedatum. Meen me te herinneren dat het staat voor de voltooing, terwijl de 5 juist weer voor onbalans staat. Vul me aan, heb je nog meer info over de meer diepere numerologie/symbologie etc?
- Ra.. Onder mijn username staat Intangible Radjanamadjo. Dat laatste woord kreeg ik een keer 'door' tijdens een college historische geografie. Tot op heden geen betekenis voor kunnen vinden, maar het heeft me mede aangespoort een aantal boeken over egypte en hun (esoterische) verleden te bestuderen. Zeer interessant wat er tegenwoordig nog allemaal van terugkomt.
- Kerstmis; klinkt me als de decembersolsitium in de oren. Sprak trouwens vandaag een duitse collega en die viert kerst 2 weken later op 6 januari. Weet jij hier iets van, of hoe dat zou kunnen zijn? Zal zelf ook even wat meer info zoeken - ze is volgens mij oost of russisch orthodox wat ik heb begrepen.
[edit]Oosters-orthodoxe kerken vieren Kerstmis op 7 januari!bron
Lees dat het te maken heeft met de Juliaanse kalender ipv de Gregoriaanse kalender: De tsjechische orthodoxen vieren hun kerstfeest op 6 + 7 januari, geheel volgens tradite van de Julius kalender
bron[/edit]
- we gingen van 2 toch naar de 3-eenheid?![]()
Even serieus, kun je wat meer vertellen over de 'van 2 naar 4'? Ik kan me namelijk wel wat bedenken (van 2 hoeken naar 4; van de dualiteit naar de 3d wereld overstijgen), maar dat zijn slechts vage ideetjes. Wellicht dat je wat meer kan vertellen
voor je berichten.. zeer informatief en je leert er ook nog wat van. En daar doe ik het toch vooral voor
![]()
quote:13, 13 waar heb ik dat nou meer gezien, OOOOOOWWWH ja, vrijdag de dertiende.
paraskavedekatriaphobia, haha angst voor 13
[ afbeelding ]
13 cirkels??
Dames en heren ik presenteer u onze klok
[ afbeelding ]
12 draaien om 1, en das 13....
Over "kijken"..quote:Op vrijdag 5 december 2008 00:46 schreef L.Denninger het volgende:
Als je goed kijkt...
Nee hoor, daar heb ik helemaal niet naar gevraagd.quote:Op vrijdag 5 december 2008 01:19 schreef DaantjeF het volgende:
[..]
Over "kijken"..
Je vroeg om uitleg mbt de symbologie van het ANB Amro logo
quote:Op vrijdag 5 december 2008 00:09 schreef DaantjeF het volgende:
-> Ik geef een hint: Is de bijgevoegde tekst van het logo op de arm ook soms "gespiegeld"?
quote:Op vrijdag 5 december 2008 01:24 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Nee hoor, daar heb ik helemaal niet naar gevraagd.
Ik vroeg me af hoe correct je andere uitspraken konden zijn als je BMW al niet goed had (hakenkruis ? 3 jaar voordat de NSDAP dat als symbool adopteerde ?), en je Audi-uitleg ook nergens over ging (er is een zinnige historische uitleg, en jij komt aan met een pesci-logo waarbij de kern van de zaak is dat de cirkels tot het centrum overlappen, wat bij audi niet zo is).
Aan de andere kant ken ik genoeg mensen in de reclame-business die logo's moeten ontwerpen, en weet ik dat een logo staat en valt met herkenbaarheid, simpel symbolisme en eenvoud.
Symbolisme dat 1% van de bevolking maar herkent heeft geen enkele waarde voor het ontwerpen van een herkenbaar logo.
Stellen dat veel grote oude bedrijven 'stiekem' dingen verbergen in hun logo is ridicuul.
Welk voordeel halen ze eruit ? Er zou alleen maar de kans zijn dat hun 'geheime' missie ontdekt wordt !
Het is een beetje als de James-Bond slechterik die eerst even z'n hele plan gaat uitleggen aan z'n tegenstander
Ja, er zit symbolisme in logo's, maar het is heel oppervlakkig. Niemand heeft baat bij symbolisme dat niet herkend wordt
Tja, en toen je een punt ging maken dat mensen niet door zouden hebben dat reclame er op gericht zou zijn om mensen dingen te laten kopen die ze misschien niet eens echt nodig hebben - toen moest ik grinniken ja
quote:Op vrijdag 5 december 2008 02:43 schreef Rasing het volgende:
[..]Staat die tekst er echt? Lopen Amerikaanse soldaten rond met 'doing the work of Russia, France en Germany'?
Of zou het gesoept zijn? Een foto in spiegelbeeld met tekst en vlaggetjes erop gesoept?
De "soep" wordt overigens niet zo "heet" gegeten als hij wordt opgediend.
Alleen staat die vlag niet gespiegeld, maar de hele foto.quote:Op vrijdag 5 december 2008 03:14 schreef DaantjeF het volgende:
Draai die hersenpan en die kolenbak computer eens van je op volle toeren en start Google eens op, ga zelf op onderzoek, en val me niet lastig over een "gephotoshopte" afbeelding.. Het gaat om de uitleg van spiegeling in symboliek. Bedank me beter voor de gegeven kennis in plaats van dat gemekker over dat fotootje.
Foto's in spiegelbeeld. En nu? Zouden Amerikanen hun eigen vlag verkeerd om op hun uniformen plakken?quote:Hier, speciaal voor jou (en dat is de laatste keer dat ik tijd aan je besteed als je het niet erg vindt):
Alsjeblieft:
http://farm1.static.flickr.com/224/471226051_824703ee56.jpg
Hoppa:
http://www.ruvr.ru/files/(...)SSUE/US_soldiers.jpg
U wilt meer?
http://www.whereistheoutr(...)american-soldier.jpg
Nog eentje dan oke?
http://www.hobotraveler.c(...)an-soldiers-iraq.jpg
Een beetje googlen zou je sierenquote:Op vrijdag 5 december 2008 06:27 schreef Rasing het volgende:
[..]
Alleen staat die vlag niet gespiegeld, maar de hele foto.
[..]
Foto's in spiegelbeeld. En nu? Zouden Amerikanen hun eigen vlag verkeerd om op hun uniformen plakken?
quote:When purchasing the flag, the only ones authorized for wear on the uniform is the reverse field flag in red, white and blue. Subdued flags and those in other colors are in violation of U.S. code, Morales said. Individuals should comply with Army Regulation 670-1, Wear and Appearance of the Army Uniform and Insignia.
The regulation still states that Soldiers are not authorized to wear the full-color cloth U.S. flag replica upon their return to home station. However, the latest change will be added to the regulation when it is revised sometime this year, Morales said.
Ik vind je uitleg getuigen van veel fantasie en wil om te gelovenquote:Op vrijdag 5 december 2008 03:02 schreef DaantjeF het volgende:
[..]
![]()
Oke, maar wat vind je dan van de uitleg?
Over het logo van ABN-amro kan ik niet zo veel vinden behalve dat het door Landor ontworpen is.quote:Graag antwoord als je de tijd ervoor vindt, ik toon interesse in je persoon en visie nu. Ik ben namelijk
benieuwd hoe je deze uitleg omtrent ABN gaat verklaren en dan niet uit jezelf, maar dit keer ook met bron
Ik zie jouw verhalen als pure onzin. (en over je zogenaamde fotografische geheugen - volgens mij is in ieder geval je rolletje vol)quote:Snap je het inmiddels een beetje na al je zoeken en deelnemen in die occult, mystieke topics (waar ik je soms tegenkom als ik hier af en toe ook schrijf)? Of zie je het allemaal na zoveel gelezen te hebben als pure onzin?
Nee nou wordt ie mooi !quote:Je beweert nu dus weer letterlijk dat ik het "fout" heb. Heb ik dat van jouw filosofie beweerd? Ik zie je in dit soort topics, en je weigert zelf enig diepgaand onderzoek te doen.
"Having an open mind doesn't mean you should let your brains drop out".quote:Je aanvaard steeds de makkelijkste weg, die uitgestippeld is kant en klaar voor het publiek. Je vertelt niets nieuws. Het enige waarmee je komt is "jouw visie" (vaak zonder diepgang en ook sarcastisch) en daar hou je je dan angstig aan vast. Probeer je eens open te stellen voor iets nieuws lijkt me een mooi kosteloos advies.
Tuurlijk, iedereen die klakkeloos jouw fantasieverhalen gelooft "groeit in bewustzijn",quote:\toch? Of is er een te kort aan creativiteit en inlevingsvermogen bij je, dan kan ook... dan neem ik het je niet kwalijk. Trouwens, ik neem je niets kwalijk, dat zou niet eens mogen, ik voel me prima zo, lekker schrijven. Ik zou alleen graag iets meer constructiefs willen zien, maar misschien is dit forum gewoon te oppervlakkig, hoewel het wel prettig vertoeven is, omdat ik het gevoel heb dat er een hoop mensen zijn die geïnteresseerd meelezen en puntjes opsteken en dus ook groeien in bewustzijn, meestal is dat aan de views te zien is me opgevallen.
Ik krijg eerder het gevoel dat je uit het wereldje gezet bent omdat je een beetje bent doorgedraaid als ik je verhalen zo lees.quote:Leuk dat je vertelt over je opgedane kennis in het grafische vak en dat je iets van logo ontwerp snapt. Daarop kan ik antwoorden dat ik o.a. Creative Director ben geweest bij O'Gilvy (als je daar bekend mee bent) en daarna meerdere reklame bureau' s heb helpen op te zetten, ondersteunen en ook zelf heb gehad totdat ik die wereld zo zat werd, waarna ik door de verdiensten niet meer hoefde te werken en dus een meer teruggetrokken leven kon kiezen om alleen nog maar te hoeven (kunst)schilderen en (kosteloos aangeboden) opdrachten te doen voor instellingen zoals oa. Greenpeace, Wereld Natuurfonds etc. Ik ben bekend hoor, met de kleinere studio' a en bureau' s die alles nog 'blind" op gevoel doen en "grote jongens" nalopen om via accounts die klanten te willen bereiken en binnen halen, maar niet weten wat er nou grafisch, symbolisch exact wordt uitgebeeld. Dat is best treurig, doen ze keer op keer mee aan zo'n pitch vol hoop, maar krijgen de opdracht uiteindelijk nooit. Of ze worden éénmalig "gebruikt" en daarna uitgespuugd, en dan wordt het ontwerp gebruikt als 2e rangs middel bij presentatie als opvulling waarom wordt gelachen door de heren.
No shit sherlock !quote:Dat symbolische en geometrische was voor mij ook een leerproces, kwestie van de juiste mensen tegenkomen en luisteren, om daarna zelf onderzoek te starten. Wat denk je dat reklame is? We praten over pure "legale, psychologische media oorlogsvoering". Denk je dat teksten, vormen en kleuren "zomaar" werkelijk gekozen worden? Voor de kleine nieuwkomers wel ja. Dan moet je ook beseffen waarom bepaalde ontwerpstudio' s / bureau' s dus succesvol zijn (en bijvoorbeeld grote privé-, en overheidsinstelling opdrachten krijgen, of bijvoorbeeld "geld" ontwerpen) en anderen (waarschijnlijk jouw vriend) achter blijven met de treurige fantasieloze budget opdrachtjes. Hoe groot je talent ook is, en ik heb met heel veel ontwerpers samengewerkt, dan kun je beter zorgen dat je werkelijke kennis opdoet, en op de stoel van de Art Director komt voor je 40-ste, anders kun je inpakken. Want zo zit het namelijk in die wereld. `
Klopt, daar ben ik het mee eens.quote:Er zijn geen "geheime missies", zoals je vraagstelling aangeeft, er is wel esthetiek; gulden snede, geometrie, kennis in symboliek, kleur- en vorm psychologie en typografische wet. Daarnaast is er "oude kennis" over hoe de wereld werkelijk in elkaar zit. Bestudeer eens kunst en architectuur, of bekijk eens wat euro biljetten, en vraag je dan af wat die vormen betekenen en waar ze vandaan komen.
En dat is bijvoorbeeld de reden dat BMW 3 jaar in de toekomst kon kijken en preventief een hakenkruis in zijn logo verwerkte volgens jou ?quote:Verder schreef je:"Symbolisme dat 1% van de bevolking maar herkent heeft geen enkele waarde voor het ontwerpen van een herkenbaar logo".
Hier zit dus juist wel de kern.
Waarom is een logo dan precies herkenbaar? Want ten eerste willen de "grote spelers" niet voor "mentaal gehandicapten" uitgemaakt worden door fout gekozen ontwerpertjes, die symboliek fout interpreteren, zodat na de "schande" in de markt vervolgens het hele concept, grafische uitwerking, presentatie, verwerking en totale media uitvoering -overnieuw- kan (denk bijvoorbeeld aan "Raider" wat nu dus "Twix" heet, simpel voorbeeld maar wel waarheid, zoek eens uit waar "Raider" vandaan komt, wat het betekent). En ten tweede doen al die vormen en kleuren dus exact wel degelijk vooral iets onbewust (of voor die wat jij 1 % noemt, wat ik een belediging voor de gemiddelde mens en ontwerper vind) dus bewust. Reklame is pure psychologie, een gevecht om "leider" in dat marktsegment te worden, en die moet naadloos en hermetisch kloppen, anders vervalt de totale kracht in communicatie. Daar maakt de bakker om de hoek zich niet druk om, maar de grote jongens weten waar ze moeten zijn voor een degelijk onderbouwd, en krachtig kloppende symbolieke oorlogvoering.
quote:Man, wat doe je aan trouwens, spendeer ik weer 24 minuten aan poging tot verklaring in de hoop jou en mijzelf geestelijk te verrijken, ik heb weer genoeg hier geschreven voor de komende 4 weken...
met alle respect maar dat is een nogal dom idee dat je dan van de reclame-wereld zou hebben... alsof reclame enkel het bevestigen is van een al per definitie perfect zijnde uitstraling en de grote bedrijven hierin nooit domme fouten zouden kunnen maken...quote:Op vrijdag 5 december 2008 03:02 schreef DaantjeF het volgende:
Reklame is pure psychologie, een gevecht om "leider" in dat marktsegment te worden, en die moet naadloos en hermetisch kloppen, anders vervalt de totale kracht in communicatie.
Wacht even, dit klopt niet. Ik zie dat het niet goed is gevouwen hoor.quote:Op vrijdag 5 december 2008 00:11 schreef H-enki het volgende:
Nee de hoeken zijn scheef Ticker. Zie maar onderstaand.
Het is niet bewust gedaan het is toevallig.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik begin steeds meer te zien in dennigers betoog.![]()
Trouwens leuk dat de vlag bestaat uit 13 horizontale strepen net als de piramide.
13, 13 waar heb ik dat nou meer gezien, OOOOOOWWWH ja, vrijdag de dertiende.
paraskavedekatriaphobia, haha angst voor 13
[ afbeelding ]
13 cirkels??
Dames en heren ik presenteer u onze klok
[ afbeelding ]
12 draaien om 1, en das 13....
Tja, maar zo lijken het weer willekeurig getrokken lijnen en lopen ze niet meer zo mooi parallel over de pyramide, terwijl dat eerst het uitgangspunt leek ("als je de lijnen van de pyramides doortrekt kom je uit op de letters m.a.s.o.n").quote:Op donderdag 4 december 2008 23:26 schreef Ticker het volgende:
[..]
Dat klopt, blijkbaar was iemand niet zo goed in paint.
Dit moet hem namelijk wel zijn:
Die lijnen worden getrokken vanaf het - alzienend oog, en lopen paralel aan de piramide, welke zelf tevens schuin is afgebeeld. Dit terwijl het oog recht voor ons staat.. de letters tevens ook.quote:Op vrijdag 5 december 2008 10:38 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Tja, maar zo lijken het weer willekeurig getrokken lijnen en lopen ze niet meer zo mooi parallel over de pyramide, terwijl dat eerst het uitgangspunt leek ("als je de lijnen van de pyramides doortrekt kom je uit op de letters m.a.s.o.n").
Maar we kunnen ook op andere manieren creatief zijn !
[ afbeelding ]
Hmm je hebt gelijkt.quote:Op vrijdag 5 december 2008 11:24 schreef L.Denninger het volgende:
Maar de driehoek van het alziend oog is ook scheef, en die zijden lopen juist parallel aan de scheve zijden van de pyramide eronder - en dan kom je dus nog steeds niet uit op de letter M
Ziehier:
[ afbeelding ]!
Word ik even gepwnd...quote:Op vrijdag 5 december 2008 08:58 schreef Ticker het volgende:
[..]
Een beetje googlen zou je sieren:
[..]
[ afbeelding ]
Bron: Army Public Affairs
Wat een fucking vage reden...quote:Op zaterdag 6 december 2008 05:40 schreef Rasing het volgende:
[..]
Word ik even gepwnd...
“The flag is worn on the right shoulder to give the effect of the flag flying in the breeze as the wearer moves forward,” Morales said. “This will serve as a vivid reminder that our nation is at war.”
De dennenappel geeft je Phi. En is niet in eerste instantie een symbool van die klier. Het is eerder een stukje natuur waar je makkelijk Phi uit kunt teruglezen. Wederom de gouden ratio. Geen wonder dat er een fasinatie voor bestond er het vereerd werd/wordt.quote:Op donderdag 4 december 2008 12:07 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
De dennenappel is idd altijd al een belangrijk symbool geweest bij zowat alle religieuse leiders door de geschiedenis heen.
Voor een alternatieve uitleg/visie over de pijnappelklier verwijs ik je graag door naar een video van David Wilcock : The 2012 Enigma.
Het symbool van de denneappel verwijst nl naar onze pijnappelklier ...
In principe vieren we dat de dagen weer langer worden, zoals we altijd al gevierd hebben. De kerk heeft er gewoon haar draai aan gegeven. (maar dat wist iedereen die ZG heeft gezien al)quote:Op vrijdag 5 december 2008 00:09 schreef DaantjeF het volgende:
Wat Kerstmis betreft..Tja, de gekozen datum voor dat symbolische feest, kan natuurlijk het verhaal zelf versterken door een symbolische datum. 25 , of 25:12 lijkt me dan goed gekozen.
De Fasces, de 'Lictoren'-bundel of de roede-bundel is een aloud symbool voor 'het recht te straffen' en is daarin een teken voor gezagsvoerende macht, rechtspraak, eendracht en rechtvaardigheid.quote:Op dinsdag 9 december 2008 09:56 schreef dork22 het volgende:
[..]
In principe vieren we dat de dagen weer langer worden, zoals we altijd al gevierd hebben. De kerk heeft er gewoon haar draai aan gegeven. (maar dat wist iedereen die ZG heeft gezien al)
Dit kwam ik tegen:
[ afbeelding ]
Ik weet niet of het veel of ook maar iets zegt, maar deze munt is uitgekomen lang nadat Mussolini de fasces op de italiaanse vlag had gezet (1944)
tevens tvp
whehe de dodge uitlegquote:
Helemaal top DaantjeF.quote:
mijn god wat ben jij gesloten en stekeblind voor symboliek.quote:Op vrijdag 5 december 2008 09:18 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Ik vind je uitleg getuigen van veel fantasie en wil om te geloven
[..]
Over het logo van ABN-amro kan ik niet zo veel vinden behalve dat het door Landor ontworpen is.
Dat de vorm een schild moet voorstellen lijkt me duidelijk, het hoekje eruit lijkt op het hoekje dat ook miste uit de letter B in hun oude logo. Dat hoekje zou kunnen duiden op het stuk Amro in ABN Amro bijvoorbeeld.
Edit:
aha, dit dus :
"What is the origin of the ABN AMRO logo?
In 1990, the logo plus typography and typeface was designed by Landor Associates. The shield symbolises reliability, tradition, protection and security, the colour combination green (turquoise), yellow and grey sets it apart from logos of predecessors and rivals while at the same time being very modern, distinguished and clear.
[[knip ]]
Ik wacht nog steeds op je verklaring voor de overduidelijke fouten in je Audi- en BMW-verhalen.
Lul er nou eens niet omheen maar leg eens uit hoe het komt dat BMW volgens jou het hakenkruis in zijn logo stopte 3 jaar [i]voor de NSDAP het invoerde, en leg het verband eens uit tussen je pesces-plaatje en het Audi-logo als je de door mij aangevoerde verschillen in acht neemt.
Want verhalen verzinnen kun je wel, dat is me duidelijk, maar ik wil weten of je ook met logica overweg kunt
Even een vraag .. de eerdere soldaat in dit topic zag ik dat het daadwerkelijk een verkeerde om vlag. Maar deze soldaten of is het niet mogelijk dat het op de linkermouw is genaaid?quote:
Omdat hoteleigenaren dat een ongeluksgetal vinden, en na een aantal decennia is dat uitgegroeid tot een traditie.quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:53 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Een andere vraag omtrent het getal 13. De dollarbiljet zit helemaal onder de 13. Maar in geen enkel hotel heeft een kamer 13 of een verdieping 13. Waarom is dat?
Mijn Bob, wat heb jij goede argumentenquote:Op dinsdag 16 december 2008 21:51 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
mijn god wat ben jij gesloten en stekeblind voor symboliek.
Daar heeft DaantjeF al lang en breed over heen gepraat. Dat zijn maar oppervlakkige dingen wat je aankaart.quote:Op vrijdag 19 december 2008 10:13 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Mijn Bob, wat heb jij goede argumenten
Zij komt aan met verhalen die duidelijk en aantoonbaar niet kloppen (maar wel van veel fantasie getuigen),
ik kom aan met controleerbare feiten.
Oke, dat klopt je hebt wel moeite gedaan om je eigen mening te verdedigen, dat siert.quote:Ik geef duidelijk antwoord op een vraag van haar en doe notabene de moeite om op onderzoek te gaan, en kom met een verklaring.
Ik had een gigantische link gegeven over logos en occultismequote:Wat draag jij voor constructiefs bij ?
de kerk is een verkapte penis,quote:
En jij weet dat omdat je zelf een l*l bent?quote:Op zaterdag 20 december 2008 12:13 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
de kerk is een verkapte penis,
incompetente onmachtquote:Op zaterdag 20 december 2008 12:20 schreef fruityloop het volgende:
[..]
En jij weet dat omdat je zelf een l*l bent?
Je roept van alles (voornamelijk denigrerend en extreem vooringenomen) over het christelijk geloof, en dan noem je 1 geintje "incompetente onmacht"??? Man, ga doe es wat nuttigs en zoek eens ergens een fatsoenlijke bron bij...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |