abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 december 2008 @ 01:02:58 #61
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_63772658
quote:
13, 13 waar heb ik dat nou meer gezien, OOOOOOWWWH ja, vrijdag de dertiende.

paraskavedekatriaphobia, haha angst voor 13

[ afbeelding ]

13 cirkels??

Dames en heren ik presenteer u onze klok
[ afbeelding ]

12 draaien om 1, en das 13....

Ja H-Enki, vanuit het kerkelijk instituut waarschuwen ze zo voor van alles.
Op zich niks mis mee dat waarschuwen, maar wees dan wel eerlijk, hoe het allemaal in elkaar zit. Angst voeden lijkt me dan ook een min of meer perverse daad. Biedt dan kennis, en hoop. Dan blijkt in het geval van de "13" wanneer enig onderzoek gedaan wordt deze eigenlijk op verschillende plaatsen en in verschillende culturen en symboliek feitelijk een geluksnummer te zijn. "13" is het getal van de dood. Klinkt dat eng? Ja?.. Nee, de (spirituele of Ego-) dood is niets anders dan symbool voor een nieuw begin, misschien zelfs wel een soort van werderopstanding.

http://www.tarotweb.nl/maj13.jpg

Kijk, kaart nummer XIII, "de dood' komt hier langs in een zwart harnas op het witte paard, en zie ik daar de Heilige Sint? De zon komt op, en de doden herrijzen. Da' s altijd mooi, zo'n "nieuw begin".


Maar kijk uit, voor je weet volgt deel 2...

http://www.loesje.info/im(...)_laatste_oordeel.jpg

"Alziend oog" in de lucht, de vlammende ster, en weer "vuur" en "water". 7 bazuinen ook weer van de partij hier. Huppakee, kribbe waaruit 'de zoon' geboren wordt, en nog wel met de driehoek omlaag.

"Verily I say unto you, Except ye be converted, and become as little children, ye shall not enter into the kingdom of heaven"

Kortom: "Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt".


En nog even over uw "12 around 1" en de harmonische tonen...

Reality begins as a source of sound, light and color, resembling a pulsating orb which is a consciousness program through which 12 spiraling cones burst forth to create endless grid programs. "Cones" link with "horns" or creational harmonics and other "horn" references found in mythology, especially those linked to gods and angels. It all began with a tone and so it shall end.

Souls sparks of light spiral out from the central source, randomly moving into the grids to consciously experience programs simultaneously. This movement of souls resembles spiraling galaxies linked with creation through the eye, the lens of time, projected illusion through the looking glass; the Eye of God.

Kortom: "Only "God" will judge me".
Life is what happens to you, while you're busy making other plans...
  vrijdag 5 december 2008 @ 01:12:26 #62
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_63772797
"De eersten zullen de laatsten zijn".

Als je je envelop als laatste in de TNT-post bus gooit ligt ie bovenop als ie er uit wordt gehaald.
Kortom "good comes to ye who waits".
zzz
  vrijdag 5 december 2008 @ 01:19:33 #63
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_63772896
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 00:46 schreef L.Denninger het volgende:
Als je goed kijkt...
Over "kijken"..

Je vroeg om uitleg mbt de symbologie van het ANB Amro logo. Dat heb ik, omdat je dat vroeg teruggezocht voor jou en anderen. Wat vind je ervan? Heb je de post bekeken via die link richting Sacrale Geometrie uitleg van het werkstuk van Dodeca? Hij legt het simpel en goed uit hoor mijn inziens.

Of kon je iets "passenders" voor jezelf vinden? Ik ben wel benieuwd naar jouw visie namelijk. Geen misselijke partij hoor die ABN Amro bank van toen, daar zullen ze toch redelijk wat gegenereerd gebakken lucht aan besteed hebben destijds toch?

Ik ben ook benieuwd naar jouw bron.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans...
  vrijdag 5 december 2008 @ 01:24:06 #64
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_63772936
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 01:19 schreef DaantjeF het volgende:

[..]

Over "kijken"..

Je vroeg om uitleg mbt de symbologie van het ANB Amro logo
Nee hoor, daar heb ik helemaal niet naar gevraagd.
Ik vroeg me af hoe correct je andere uitspraken konden zijn als je BMW al niet goed had (hakenkruis ? 3 jaar voordat de NSDAP dat als symbool adopteerde ?), en je Audi-uitleg ook nergens over ging (er is een zinnige historische uitleg, en jij komt aan met een pesci-logo waarbij de kern van de zaak is dat de cirkels tot het centrum overlappen, wat bij audi niet zo is).
Aan de andere kant ken ik genoeg mensen in de reclame-business die logo's moeten ontwerpen, en weet ik dat een logo staat en valt met herkenbaarheid, simpel symbolisme en eenvoud.
Symbolisme dat 1% van de bevolking maar herkent heeft geen enkele waarde voor het ontwerpen van een herkenbaar logo.

Stellen dat veel grote oude bedrijven 'stiekem' dingen verbergen in hun logo is ridicuul.
Welk voordeel halen ze eruit ? Er zou alleen maar de kans zijn dat hun 'geheime' missie ontdekt wordt !
Het is een beetje als de James-Bond slechterik die eerst even z'n hele plan gaat uitleggen aan z'n tegenstander
Ja, er zit symbolisme in logo's, maar het is heel oppervlakkig. Niemand heeft baat bij symbolisme dat niet herkend wordt

Tja, en toen je een punt ging maken dat mensen niet door zouden hebben dat reclame er op gericht zou zijn om mensen dingen te laten kopen die ze misschien niet eens echt nodig hebben - toen moest ik grinniken ja
zzz
  vrijdag 5 december 2008 @ 02:43:27 #65
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_63773540
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 00:09 schreef DaantjeF het volgende:
-> Ik geef een hint: Is de bijgevoegde tekst van het logo op de arm ook soms "gespiegeld"?
Staat die tekst er echt? Lopen Amerikaanse soldaten rond met 'doing the work of Russia, France en Germany'?

Of zou het gesoept zijn? Een foto in spiegelbeeld met tekst en vlaggetjes erop gesoept?

De "soep" wordt overigens niet zo "heet" gegeten als hij wordt opgediend.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  vrijdag 5 december 2008 @ 03:02:49 #66
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_63773636
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 01:24 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Nee hoor, daar heb ik helemaal niet naar gevraagd.
Ik vroeg me af hoe correct je andere uitspraken konden zijn als je BMW al niet goed had (hakenkruis ? 3 jaar voordat de NSDAP dat als symbool adopteerde ?), en je Audi-uitleg ook nergens over ging (er is een zinnige historische uitleg, en jij komt aan met een pesci-logo waarbij de kern van de zaak is dat de cirkels tot het centrum overlappen, wat bij audi niet zo is).
Aan de andere kant ken ik genoeg mensen in de reclame-business die logo's moeten ontwerpen, en weet ik dat een logo staat en valt met herkenbaarheid, simpel symbolisme en eenvoud.
Symbolisme dat 1% van de bevolking maar herkent heeft geen enkele waarde voor het ontwerpen van een herkenbaar logo.

Stellen dat veel grote oude bedrijven 'stiekem' dingen verbergen in hun logo is ridicuul.
Welk voordeel halen ze eruit ? Er zou alleen maar de kans zijn dat hun 'geheime' missie ontdekt wordt !
Het is een beetje als de James-Bond slechterik die eerst even z'n hele plan gaat uitleggen aan z'n tegenstander
Ja, er zit symbolisme in logo's, maar het is heel oppervlakkig. Niemand heeft baat bij symbolisme dat niet herkend wordt

Tja, en toen je een punt ging maken dat mensen niet door zouden hebben dat reclame er op gericht zou zijn om mensen dingen te laten kopen die ze misschien niet eens echt nodig hebben - toen moest ik grinniken ja




Oke, maar wat vind je dan van de uitleg?

Graag antwoord als je de tijd ervoor vindt, ik toon interesse in je persoon en visie nu. Ik ben namelijk benieuwd hoe je deze uitleg omtrent ABN gaat verklaren en dan niet uit jezelf, maar dit keer ook met bron

Met de andere logo vignettes had je ook een verhaal klaar, waar ik redelijk in kon meegaan, maar ik alleen "oppervlakkig" noemde. Dat kan toch? we delen hier info.

Snap je het inmiddels een beetje na al je zoeken en deelnemen in die occult, mystieke topics (waar ik je soms tegenkom als ik hier af en toe ook schrijf)? Of zie je het allemaal na zoveel gelezen te hebben als pure onzin?

Je beweert nu dus weer letterlijk dat ik het "fout" heb. Heb ik dat van jouw filosofie beweerd? Ik zie je in dit soort topics, en je weigert zelf enig diepgaand onderzoek te doen. Je aanvaard steeds de makkelijkste weg, die uitgestippeld is kant en klaar voor het publiek. Je vertelt niets nieuws. Het enige waarmee je komt is "jouw visie" (vaak zonder diepgang en ook sarcastisch) en daar hou je je dan angstig aan vast. Probeer je eens open te stellen voor iets nieuws lijkt me een mooi kosteloos advies. toch? Of is er een te kort aan creativiteit en inlevingsvermogen bij je, dan kan ook... dan neem ik het je niet kwalijk. Trouwens, ik neem je niets kwalijk, dat zou niet eens mogen, ik voel me prima zo, lekker schrijven. Ik zou alleen graag iets meer constructiefs willen zien, maar misschien is dit forum gewoon te oppervlakkig, hoewel het wel prettig vertoeven is, omdat ik het gevoel heb dat er een hoop mensen zijn die geïnteresseerd meelezen en puntjes opsteken en dus ook groeien in bewustzijn, meestal is dat aan de views te zien is me opgevallen.




Leuk dat je vertelt over je opgedane kennis in het grafische vak en dat je iets van logo ontwerp snapt. Daarop kan ik antwoorden dat ik o.a. Creative Director ben geweest bij O'Gilvy (als je daar bekend mee bent) en daarna meerdere reklame bureau' s heb helpen op te zetten, ondersteunen en ook zelf heb gehad totdat ik die wereld zo zat werd, waarna ik door de verdiensten niet meer hoefde te werken en dus een meer teruggetrokken leven kon kiezen om alleen nog maar te hoeven (kunst)schilderen en (kosteloos aangeboden) opdrachten te doen voor instellingen zoals oa. Greenpeace, Wereld Natuurfonds etc. Ik ben bekend hoor, met de kleinere studio' a en bureau' s die alles nog 'blind" op gevoel doen en "grote jongens" nalopen om via accounts die klanten te willen bereiken en binnen halen, maar niet weten wat er nou grafisch, symbolisch exact wordt uitgebeeld. Dat is best treurig, doen ze keer op keer mee aan zo'n pitch vol hoop, maar krijgen de opdracht uiteindelijk nooit. Of ze worden éénmalig "gebruikt" en daarna uitgespuugd, en dan wordt het ontwerp gebruikt als 2e rangs middel bij presentatie als opvulling waarom wordt gelachen door de heren.

Dat symbolische en geometrische was voor mij ook een leerproces, kwestie van de juiste mensen tegenkomen en luisteren, om daarna zelf onderzoek te starten. Wat denk je dat reklame is? We praten over pure "legale, psychologische media oorlogsvoering". Denk je dat teksten, vormen en kleuren "zomaar" werkelijk gekozen worden? Voor de kleine nieuwkomers wel ja. Dan moet je ook beseffen waarom bepaalde ontwerpstudio' s / bureau' s dus succesvol zijn (en bijvoorbeeld grote privé-, en overheidsinstelling opdrachten krijgen, of bijvoorbeeld "geld" ontwerpen) en anderen (waarschijnlijk jouw vriend) achter blijven met de treurige fantasieloze budget opdrachtjes. Hoe groot je talent ook is, en ik heb met heel veel ontwerpers samengewerkt, dan kun je beter zorgen dat je werkelijke kennis opdoet, en op de stoel van de Art Director komt voor je 40-ste, anders kun je inpakken. Want zo zit het namelijk in die wereld. `

Er zijn geen "geheime missies", zoals je vraagstelling aangeeft, er is wel esthetiek; gulden snede, geometrie, kennis in symboliek, kleur- en vorm psychologie en typografische wet. Daarnaast is er "oude kennis" over hoe de wereld werkelijk in elkaar zit. Bestudeer eens kunst en architectuur, of bekijk eens wat euro biljetten, en vraag je dan af wat die vormen betekenen en waar ze vandaan komen.

Verder schreef je:"Symbolisme dat 1% van de bevolking maar herkent heeft geen enkele waarde voor het ontwerpen van een herkenbaar logo".

Hier zit dus juist wel de kern.

Waarom is een logo dan precies herkenbaar? Want ten eerste willen de "grote spelers" niet voor "mentaal gehandicapten" uitgemaakt worden door fout gekozen ontwerpertjes, die symboliek fout interpreteren, zodat na de "schande" in de markt vervolgens het hele concept, grafische uitwerking, presentatie, verwerking en totale media uitvoering -overnieuw- kan (denk bijvoorbeeld aan "Raider" wat nu dus "Twix" heet, simpel voorbeeld maar wel waarheid, zoek eens uit waar "Raider" vandaan komt, wat het betekent). En ten tweede doen al die vormen en kleuren dus exact wel degelijk vooral iets onbewust (of voor die wat jij 1 % noemt, wat ik een belediging voor de gemiddelde mens en ontwerper vind) dus bewust. Reklame is pure psychologie, een gevecht om "leider" in dat marktsegment te worden, en die moet naadloos en hermetisch kloppen, anders vervalt de totale kracht in communicatie. Daar maakt de bakker om de hoek zich niet druk om, maar de grote jongens weten waar ze moeten zijn voor een degelijk onderbouwd, en krachtig kloppende symbolieke oorlogvoering.

Man, wat doe je aan trouwens, spendeer ik weer 24 minuten aan poging tot verklaring in de hoop jou en mijzelf geestelijk te verrijken, ik heb weer genoeg hier geschreven voor de komende 4 weken...
Life is what happens to you, while you're busy making other plans...
  vrijdag 5 december 2008 @ 03:14:54 #67
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_63773689
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 02:43 schreef Rasing het volgende:

[..]

Staat die tekst er echt? Lopen Amerikaanse soldaten rond met 'doing the work of Russia, France en Germany'?

Of zou het gesoept zijn? Een foto in spiegelbeeld met tekst en vlaggetjes erop gesoept?

De "soep" wordt overigens niet zo "heet" gegeten als hij wordt opgediend.

Hebben we hem weer met "nazi' in z'n onderschrift, dat siert je echt, hoe briljant gevonden, zelf bedacht?
Hier schrijf je nog niks waar ik of een ander iets aan heeft..

Nogmaals: kom eens met iets constructiefs.

Draai die hersenpan en die kolenbak computer eens van je op volle toeren en start Google eens op, ga zelf op onderzoek, en val me niet lastig over een "gephotoshopte" afbeelding.. Het gaat om de uitleg van spiegeling in symboliek. Bedank me beter voor de gegeven kennis in plaats van dat gemekker over dat fotootje.

Hier, speciaal voor jou (en dat is de laatste keer dat ik tijd aan je besteed als je het niet erg vindt):


Alsjeblieft:

http://farm1.static.flickr.com/224/471226051_824703ee56.jpg


Hoppa:

http://www.ruvr.ru/files/(...)SSUE/US_soldiers.jpg


U wilt meer?

http://www.whereistheoutr(...)american-soldier.jpg


Nog eentje dan oke?

http://www.hobotraveler.c(...)an-soldiers-iraq.jpg


Edit: Sorry voor taalgebruik, het is al wat later aan het worden. Ik zit ook nog op twee andere fora tegelijkertijd en moet morgenochtend vroeg (straks dus) richting Tibet voor 6 weken...

[ Bericht 1% gewijzigd door DaantjeF op 05-12-2008 03:25:56 ]
Life is what happens to you, while you're busy making other plans...
  vrijdag 5 december 2008 @ 06:27:27 #68
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_63774450
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 03:14 schreef DaantjeF het volgende:
Draai die hersenpan en die kolenbak computer eens van je op volle toeren en start Google eens op, ga zelf op onderzoek, en val me niet lastig over een "gephotoshopte" afbeelding.. Het gaat om de uitleg van spiegeling in symboliek. Bedank me beter voor de gegeven kennis in plaats van dat gemekker over dat fotootje.
Alleen staat die vlag niet gespiegeld, maar de hele foto.
quote:
Hier, speciaal voor jou (en dat is de laatste keer dat ik tijd aan je besteed als je het niet erg vindt):


Alsjeblieft:

http://farm1.static.flickr.com/224/471226051_824703ee56.jpg


Hoppa:

http://www.ruvr.ru/files/(...)SSUE/US_soldiers.jpg


U wilt meer?

http://www.whereistheoutr(...)american-soldier.jpg


Nog eentje dan oke?

http://www.hobotraveler.c(...)an-soldiers-iraq.jpg
Foto's in spiegelbeeld. En nu? Zouden Amerikanen hun eigen vlag verkeerd om op hun uniformen plakken?
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  vrijdag 5 december 2008 @ 08:58:39 #69
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_63775575
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 06:27 schreef Rasing het volgende:

[..]

Alleen staat die vlag niet gespiegeld, maar de hele foto.
[..]

Foto's in spiegelbeeld. En nu? Zouden Amerikanen hun eigen vlag verkeerd om op hun uniformen plakken?
Een beetje googlen zou je sieren :
quote:
When purchasing the flag, the only ones authorized for wear on the uniform is the reverse field flag in red, white and blue. Subdued flags and those in other colors are in violation of U.S. code, Morales said. Individuals should comply with Army Regulation 670-1, Wear and Appearance of the Army Uniform and Insignia.

The regulation still states that Soldiers are not authorized to wear the full-color cloth U.S. flag replica upon their return to home station. However, the latest change will be added to the regulation when it is revised sometime this year, Morales said.

Bron: Army Public Affairs
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  vrijdag 5 december 2008 @ 09:18:35 #70
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_63775955
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 03:02 schreef DaantjeF het volgende:

[..]




Oke, maar wat vind je dan van de uitleg?
Ik vind je uitleg getuigen van veel fantasie en wil om te geloven
quote:
Graag antwoord als je de tijd ervoor vindt, ik toon interesse in je persoon en visie nu. Ik ben namelijk
benieuwd hoe je deze uitleg omtrent ABN gaat verklaren en dan niet uit jezelf, maar dit keer ook met bron
Over het logo van ABN-amro kan ik niet zo veel vinden behalve dat het door Landor ontworpen is.
Dat de vorm een schild moet voorstellen lijkt me duidelijk, het hoekje eruit lijkt op het hoekje dat ook miste uit de letter B in hun oude logo. Dat hoekje zou kunnen duiden op het stuk Amro in ABN Amro bijvoorbeeld.

Edit:
aha, dit dus :
"What is the origin of the ABN AMRO logo?

In 1990, the logo plus typography and typeface was designed by Landor Associates. The shield symbolises reliability, tradition, protection and security, the colour combination green (turquoise), yellow and grey sets it apart from logos of predecessors and rivals while at the same time being very modern, distinguished and clear.

From 1964 to circa 1974 ABN Bank used as its logo, a combination of the two logos of its constituent banks: NHM's anchor plus date of establishment (1824) and the prancing horse of Twentsche Bank (and of the Twente region).


As part of a new corporate identity ABN Bank introduced a new logo in 1974-1975, a simple logotype, an abbreviation of its official name (Algemene Bank Nederland), in either the colour green or brown.


ABN AMRO announced on 13 February 2003 that its logo, the green and yellow shield, would be used worldwide as the common feature for its major brands. It will be combined with existing local names such as LaSalle Bank and Standard Federal Bank in the US, UK-based Hoare Govett, Alfred Berg in Scandinavia, Delbrück in Germany and the private banks NSMD and OBC in France. Moreover, these brands will be endorsed with the name of ABN AMRO. The new branding will make it easier to recognise these entities as members of the same group. It aligns the strong local names with the scope and expertise of the international parent, all sharing identical corporate values and business principles.

The introduction of this branding strategy follows the branding model chosen for Banco Real in Brazil, which was rebranded using the ABN AMRO logo after being acquired in 1998. In Brazil, this approach has proven to be highly successful.
"

Bronnen: http://worldsbestlogos.blogspot.com/2007_11_01_archive.html ,
en natuurlijk http://www.group.abnamro.com/about/history/historyfaq.cfm ,
Brad Green bij Landor (de originele ontwerper van hun huidige logo).
quote:
Snap je het inmiddels een beetje na al je zoeken en deelnemen in die occult, mystieke topics (waar ik je soms tegenkom als ik hier af en toe ook schrijf)? Of zie je het allemaal na zoveel gelezen te hebben als pure onzin?
Ik zie jouw verhalen als pure onzin. (en over je zogenaamde fotografische geheugen - volgens mij is in ieder geval je rolletje vol)
Kijk nou naar je verhalen omtrent BMW en Audi - hartstikke leuk verzonnen, maar overduidelijk verzinsels.
Symboliek wordt overal gebruikt, maar jij weet overal een fantasieverhaal van te maken en een conspiracy-theorie achter te plakken.
quote:
Je beweert nu dus weer letterlijk dat ik het "fout" heb. Heb ik dat van jouw filosofie beweerd? Ik zie je in dit soort topics, en je weigert zelf enig diepgaand onderzoek te doen.
Nee nou wordt ie mooi !
JIJ verzint wat bij elkaar, beweert dat BMW het hakenkruis in hun logo heeft gestopt 3 jaar VOORDAT het in Duitsland gebruikt werd, en dan beticht je MIJ van gebrek aan 'diepgaand onderzoek' ?
Waar laat jij blijken dat je zelf eerst onderzoek naar een logo gedaan hebt voor je er quatschverhalen omheen begint op te hangen ? Nergens !

Weet je wat jij bent ?
Een fantast met een gebrek aan objectiviteit en zelfkritiek !
quote:
Je aanvaard steeds de makkelijkste weg, die uitgestippeld is kant en klaar voor het publiek. Je vertelt niets nieuws. Het enige waarmee je komt is "jouw visie" (vaak zonder diepgang en ook sarcastisch) en daar hou je je dan angstig aan vast. Probeer je eens open te stellen voor iets nieuws lijkt me een mooi kosteloos advies.
"Having an open mind doesn't mean you should let your brains drop out".
Jij zegt dat ik de makkelijkste weg kies, ik zeg dat jij de makkelijkste weg kiest - die van fantasie en het negeren van bewijzen.
quote:
\toch? Of is er een te kort aan creativiteit en inlevingsvermogen bij je, dan kan ook... dan neem ik het je niet kwalijk. Trouwens, ik neem je niets kwalijk, dat zou niet eens mogen, ik voel me prima zo, lekker schrijven. Ik zou alleen graag iets meer constructiefs willen zien, maar misschien is dit forum gewoon te oppervlakkig, hoewel het wel prettig vertoeven is, omdat ik het gevoel heb dat er een hoop mensen zijn die geïnteresseerd meelezen en puntjes opsteken en dus ook groeien in bewustzijn, meestal is dat aan de views te zien is me opgevallen.
Tuurlijk, iedereen die klakkeloos jouw fantasieverhalen gelooft "groeit in bewustzijn",
en iedereen die de moeite doet om na te gaan of je gezwets klopt of onzin is zit 'vast in zijn gedachten' en is oppervlakkig.
Hey, als dat de gedachte is die jou door de dag heen helpt, succes ermee
quote:
Leuk dat je vertelt over je opgedane kennis in het grafische vak en dat je iets van logo ontwerp snapt. Daarop kan ik antwoorden dat ik o.a. Creative Director ben geweest bij O'Gilvy (als je daar bekend mee bent) en daarna meerdere reklame bureau' s heb helpen op te zetten, ondersteunen en ook zelf heb gehad totdat ik die wereld zo zat werd, waarna ik door de verdiensten niet meer hoefde te werken en dus een meer teruggetrokken leven kon kiezen om alleen nog maar te hoeven (kunst)schilderen en (kosteloos aangeboden) opdrachten te doen voor instellingen zoals oa. Greenpeace, Wereld Natuurfonds etc. Ik ben bekend hoor, met de kleinere studio' a en bureau' s die alles nog 'blind" op gevoel doen en "grote jongens" nalopen om via accounts die klanten te willen bereiken en binnen halen, maar niet weten wat er nou grafisch, symbolisch exact wordt uitgebeeld. Dat is best treurig, doen ze keer op keer mee aan zo'n pitch vol hoop, maar krijgen de opdracht uiteindelijk nooit. Of ze worden éénmalig "gebruikt" en daarna uitgespuugd, en dan wordt het ontwerp gebruikt als 2e rangs middel bij presentatie als opvulling waarom wordt gelachen door de heren.
Ik krijg eerder het gevoel dat je uit het wereldje gezet bent omdat je een beetje bent doorgedraaid als ik je verhalen zo lees.
quote:
Dat symbolische en geometrische was voor mij ook een leerproces, kwestie van de juiste mensen tegenkomen en luisteren, om daarna zelf onderzoek te starten. Wat denk je dat reklame is? We praten over pure "legale, psychologische media oorlogsvoering". Denk je dat teksten, vormen en kleuren "zomaar" werkelijk gekozen worden? Voor de kleine nieuwkomers wel ja. Dan moet je ook beseffen waarom bepaalde ontwerpstudio' s / bureau' s dus succesvol zijn (en bijvoorbeeld grote privé-, en overheidsinstelling opdrachten krijgen, of bijvoorbeeld "geld" ontwerpen) en anderen (waarschijnlijk jouw vriend) achter blijven met de treurige fantasieloze budget opdrachtjes. Hoe groot je talent ook is, en ik heb met heel veel ontwerpers samengewerkt, dan kun je beter zorgen dat je werkelijke kennis opdoet, en op de stoel van de Art Director komt voor je 40-ste, anders kun je inpakken. Want zo zit het namelijk in die wereld. `
No shit sherlock !
Daar ga je weer met je briljante observaties
Eerst doe je alsof niemand weet dat reclame bedoeld is om mensen dingen te laten kopen die ze misschien niet eens nodig hebben - chapeau, heb je dat helemaal zelf uitgedokterd ?
En nu is het zogenaamd een openbaring dat er over reclames wordt nagedacht ?
Poeh, wie had dat kunnen denken !
quote:
Er zijn geen "geheime missies", zoals je vraagstelling aangeeft, er is wel esthetiek; gulden snede, geometrie, kennis in symboliek, kleur- en vorm psychologie en typografische wet. Daarnaast is er "oude kennis" over hoe de wereld werkelijk in elkaar zit. Bestudeer eens kunst en architectuur, of bekijk eens wat euro biljetten, en vraag je dan af wat die vormen betekenen en waar ze vandaan komen.
Klopt, daar ben ik het mee eens.
Maar er zit een groot verschil tussen symboliek in vormen en figuren erkennen, en er complete conspiracy-theorieen aan vast plakken. Jij maakt er een aluminium-folie-hoedjes-verhaal van.
Het lijkt erop dat jij denkt dat als je ergens een verband tussen kunt verzinnen, dat verband er dus ook is.
(Iets te vieren ? Hoera ! "Hoer A" - Hoer als in prostituee, en A als in klasse A, de beste - kortom de beste prostituee ! zie je de connectie ? )
quote:
Verder schreef je:"Symbolisme dat 1% van de bevolking maar herkent heeft geen enkele waarde voor het ontwerpen van een herkenbaar logo".

Hier zit dus juist wel de kern.

Waarom is een logo dan precies herkenbaar? Want ten eerste willen de "grote spelers" niet voor "mentaal gehandicapten" uitgemaakt worden door fout gekozen ontwerpertjes, die symboliek fout interpreteren, zodat na de "schande" in de markt vervolgens het hele concept, grafische uitwerking, presentatie, verwerking en totale media uitvoering -overnieuw- kan (denk bijvoorbeeld aan "Raider" wat nu dus "Twix" heet, simpel voorbeeld maar wel waarheid, zoek eens uit waar "Raider" vandaan komt, wat het betekent). En ten tweede doen al die vormen en kleuren dus exact wel degelijk vooral iets onbewust (of voor die wat jij 1 % noemt, wat ik een belediging voor de gemiddelde mens en ontwerper vind) dus bewust. Reklame is pure psychologie, een gevecht om "leider" in dat marktsegment te worden, en die moet naadloos en hermetisch kloppen, anders vervalt de totale kracht in communicatie. Daar maakt de bakker om de hoek zich niet druk om, maar de grote jongens weten waar ze moeten zijn voor een degelijk onderbouwd, en krachtig kloppende symbolieke oorlogvoering.
En dat is bijvoorbeeld de reden dat BMW 3 jaar in de toekomst kon kijken en preventief een hakenkruis in zijn logo verwerkte volgens jou ?
En Raider verandert van naam/logo omdat de naam niet goed was maar BMW houdt z'n "hakenkruis" al die jaren in zijn logo volgens jou ?
quote:
Man, wat doe je aan trouwens, spendeer ik weer 24 minuten aan poging tot verklaring in de hoop jou en mijzelf geestelijk te verrijken, ik heb weer genoeg hier geschreven voor de komende 4 weken...

Zo mooi he, dat zie ik vaker in TRU :
mensen die denken dat ze andere mensen 'geestelijk verrijken' door ze onzin aan te praten.

Ik wacht nog steeds op je verklaring voor de overduidelijke fouten in je Audi- en BMW-verhalen.
Lul er nou eens niet omheen maar leg eens uit hoe het komt dat BMW volgens jou het hakenkruis in zijn logo stopte 3 jaar voor de NSDAP het invoerde, en leg het verband eens uit tussen je pesces-plaatje en het Audi-logo als je de door mij aangevoerde verschillen in acht neemt.
Want verhalen verzinnen kun je wel, dat is me duidelijk, maar ik wil weten of je ook met logica overweg kunt

[ Bericht 4% gewijzigd door _Led_ op 05-12-2008 10:27:05 ]
zzz
pi_63777096
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 03:02 schreef DaantjeF het volgende:
Reklame is pure psychologie, een gevecht om "leider" in dat marktsegment te worden, en die moet naadloos en hermetisch kloppen, anders vervalt de totale kracht in communicatie.
met alle respect maar dat is een nogal dom idee dat je dan van de reclame-wereld zou hebben... alsof reclame enkel het bevestigen is van een al per definitie perfect zijnde uitstraling en de grote bedrijven hierin nooit domme fouten zouden kunnen maken...


beide ideen zijn domweg _niet_ waar :

Reclamebureau leven juist ervan dat ze deels ook 'fouten' in het publieke imago van grote bedrijven moeten 'herstellen' en dat grote bedrijven enorm kwetsbaar zijn voor ook negatieve 'branding''.

verdeer, juist ook in de communicatie-activiteiten door grote multinationale ondernemingen worden soms de grootste fouten gemakt die hun positie eerder sterk verslechteren:
drie voorbeelden:
- New Coke (Coca-cola dacht een opkomende concurrent, nl. pepsi Cola te kunneen bestrijden door en 'nieuwe basissmaak te introduceren, wat compleet andersom uitwertke, juist en hoop van hun normale drinkers sterk afstootte en juist pepsi een groot voordeel bood... na korte tijd is het teruggedraait en kwam 'classic Coke' weer terug, de aloud bekende smaak van Coca-cola die de mensen kenden, mar een groot deel van de schade was al gedaan)
- Proctor & Gamble Logo Proctor & Gamble kreeg en nieuww logo en men dacht hiermee tevens ook een voortdurende 'urban legende' at in hun logo een gehoornde man met de getallen '666'' zouden staan te kunne bestrijden (de hoorns klopten wel, dat sloeg namelijk op de afbeelding van Mozes in hun oude logo)..
het moderne gestylede logo werd echter juist een target van veel complot-theorien omdat bepaalde mensen juist daarvan meenden dat dit nog veel herkenbaarder werd, inclusief wat hoax-mailtjes leidde het ertoe dat P&G snel hun logo weer liet restylen, in dat geval tot een puur 'tet-logo' zonder enigee visuele informatie, om nooit meer slachtoffer te zijn van zulke gruchten... ook hier was het kwaad echter al gedaan en het bleef hen achtervolgen.

En zeer recentelijk de Fortis reclame-campagne ... een net geintroduceerde zeer grote wereldomvattende, miljoenen kostende reclame-campagne onder het thema 'Here Today. Where Tomorrow' met daarbij verwijzingen naar een beusgrafiek en 'het leven is een curve',werd in zeer korte tijd een direkte beschadiging van het concern toen hun beurskoers zélf zwaar onder druk kwam te staan
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 5 december 2008 @ 10:33:28 #72
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_63777409
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 00:11 schreef H-enki het volgende:
Nee de hoeken zijn scheef Ticker. Zie maar onderstaand.
Het is niet bewust gedaan het is toevallig.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik begin steeds meer te zien in dennigers betoog.

Trouwens leuk dat de vlag bestaat uit 13 horizontale strepen net als de piramide.

13, 13 waar heb ik dat nou meer gezien, OOOOOOWWWH ja, vrijdag de dertiende.

paraskavedekatriaphobia, haha angst voor 13

[ afbeelding ]

13 cirkels??

Dames en heren ik presenteer u onze klok
[ afbeelding ]

12 draaien om 1, en das 13....
Wacht even, dit klopt niet. Ik zie dat het niet goed is gevouwen hoor.

Jammer dat ik geen dollar hier heb, dat is mijn utlieme manier van zeker weten.
Maar ik zie op die plaatjes toch wat dingen scheef gezet om het recht te maken en andersom. :S
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  vrijdag 5 december 2008 @ 10:38:34 #73
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_63777524
quote:
Op donderdag 4 december 2008 23:26 schreef Ticker het volgende:

[..]

Dat klopt, blijkbaar was iemand niet zo goed in paint.
Dit moet hem namelijk wel zijn:
Tja, maar zo lijken het weer willekeurig getrokken lijnen en lopen ze niet meer zo mooi parallel over de pyramide, terwijl dat eerst het uitgangspunt leek ("als je de lijnen van de pyramides doortrekt kom je uit op de letters m.a.s.o.n").

Maar we kunnen ook op andere manieren creatief zijn !
zzz
  vrijdag 5 december 2008 @ 11:13:12 #74
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_63778357
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 10:38 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Tja, maar zo lijken het weer willekeurig getrokken lijnen en lopen ze niet meer zo mooi parallel over de pyramide, terwijl dat eerst het uitgangspunt leek ("als je de lijnen van de pyramides doortrekt kom je uit op de letters m.a.s.o.n").

Maar we kunnen ook op andere manieren creatief zijn !
[ afbeelding ]
Die lijnen worden getrokken vanaf het - alzienend oog, en lopen paralel aan de piramide, welke zelf tevens schuin is afgebeeld. Dit terwijl het oog recht voor ons staat.. de letters tevens ook.

Lijkt me opzich een logisch uitgangspunt als je er zo over na gaat denken.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  vrijdag 5 december 2008 @ 11:24:54 #75
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_63778661
Maar de driehoek van het alziend oog is ook scheef, en die zijden lopen juist parallel aan de scheve zijden van de pyramide eronder - en dan kom je dus nog steeds niet uit op de letter M

Ziehier:
!
zzz
  vrijdag 5 december 2008 @ 11:47:53 #76
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_63779261
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 11:24 schreef L.Denninger het volgende:
Maar de driehoek van het alziend oog is ook scheef, en die zijden lopen juist parallel aan de scheve zijden van de pyramide eronder - en dan kom je dus nog steeds niet uit op de letter M

Ziehier:
[ afbeelding ]!
Hmm je hebt gelijkt.

Ben zelf nog wat gaan testen:


Heb het 2e deel uitgeknipt, en de adelaar over de 1e seal heen geplakt, ook dan kom je met de poot uit op de u.

Wel toevallig dat een pentragram en het samenvoegen van de 2 seals een soort gelijke woordspeling terweegbrengen.

Maar het lijkt er in ieder geval op dat er geen MASON staat.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  vrijdag 5 december 2008 @ 11:50:42 #77
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_63779330
Nou ja, dat pentagram uit dat plaatje van mij klopt natuurlijk van geen kanten, helemaal uitgerekt
zzz
  zaterdag 6 december 2008 @ 05:40:54 #78
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_63800173
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 08:58 schreef Ticker het volgende:

[..]

Een beetje googlen zou je sieren :
[..]

[ afbeelding ]
Bron: Army Public Affairs
Word ik even gepwnd...

“The flag is worn on the right shoulder to give the effect of the flag flying in the breeze as the wearer moves forward,” Morales said. “This will serve as a vivid reminder that our nation is at war.”
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  zondag 7 december 2008 @ 02:07:46 #79
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_63817453
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 05:40 schreef Rasing het volgende:

[..]

Word ik even gepwnd...

“The flag is worn on the right shoulder to give the effect of the flag flying in the breeze as the wearer moves forward,” Morales said. “This will serve as a vivid reminder that our nation is at war.”
Wat een fucking vage reden...
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  zondag 7 december 2008 @ 03:50:47 #80
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_63818386
quote:
Op donderdag 4 december 2008 12:07 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

De dennenappel is idd altijd al een belangrijk symbool geweest bij zowat alle religieuse leiders door de geschiedenis heen.
Voor een alternatieve uitleg/visie over de pijnappelklier verwijs ik je graag door naar een video van David Wilcock : The 2012 Enigma.
Het symbool van de denneappel verwijst nl naar onze pijnappelklier ...
De dennenappel geeft je Phi. En is niet in eerste instantie een symbool van die klier. Het is eerder een stukje natuur waar je makkelijk Phi uit kunt teruglezen. Wederom de gouden ratio. Geen wonder dat er een fasinatie voor bestond er het vereerd werd/wordt.

Leuk om te proberen: als je dennenappels hebt is alles wat je hoeft te doen het tellen van de spiralen links en rechts om. De verhoudingen die daaruit komen passen altijd in de gouden ratio. Net als bij zonnebloemen trouwens.

David Wilcock lijkt me een aandachts geile fantast maar ja ik ken hem verder ook niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Odysseuzzz op 07-12-2008 03:59:30 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')