abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63763672
quote:
Op donderdag 4 december 2008 18:56 schreef DaantjeF het volgende:
Doet me opeens denken aan die vage theorie die ik een keer las over een foto van soldaten in Irak, die een gespiegelde Amerikaanse vlag op hun (verkeerde) arm hadden staan. Een land zo groot als Amerika, daar zou je van verwachten dat ze hun "reklame" en met hun grote budgetten, en dure psychologische advertising agents wel zouden weten welke kant "hun vlag" op zou moeten wijzen, toch? "Gespiegelde symbologie", word je meteen zo'n zo'n "bloedoffer".

En dan hebben ze hem 'n keer goed, gaan ze er bovenop staan, zou dat symbolisch bedoeld zijn ?


We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  donderdag 4 december 2008 @ 20:33:59 #52
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_63764742
Zou zo'n foto niet in "spiegelbeeld" afgedrukt kunnen zijn? Of moeten er "spannender" verklaringen gegeven worden, liefst met veel aanhalingstekens en italic tekst?
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_63766922
quote:
Op donderdag 4 december 2008 03:33 schreef DaantjeF het volgende:
Interessante info, leuk om te lezen ook. Ik heb zelf zoveel energie dagelijks, dat ik vrijwel niet meer hoef te slapen, ik slaap denk ik maar 4 uur per nacht schat ik zo in. Het is alweer 3:20 exact nu.

Ik zag trouwens net pas jouw reactie "meneer van het woud", 2:22 was het tijdstip van posting, ik kijk daar soms naar voor "dieper inzicht", maar dat is dan weer een persoonlijk iets.. In Kaballah zou dat 2:4 zijn. Erg inspirerend. Ik zag daarnaast ook in je schrijven een aantal keer het getal "4" verschijnen. Leuk! Tijd voor een feestje? Tijd om iets te vier-en?

"Hoe- RA" (weet u wel, uit Egypte, van "Amun - Ra" de zonnengod of ook wel oppergod")

Komt in één keer weer wat boven bij me, ik las ergens laatst "Met het aansteken van het bevrijdingsvuur in de nacht van 4 op 5 mei begint Bevrijdingsdag" Apart he? Zelfs in Amerika houden ze het op de "4th of July". "Dan ga je dus van 4 naar 5". Maar dan stoppen hoor, dan is 2:5 een wijs inzicht. Jezus was trouwens volgens het boek ook geboren op de 25-ste toch? Heb ik altijd vreemd gevonden, in de "winter". Dan ging ik twijfelen of het nou echt was, of misschien toch een metafoor.

Even in mijn geheugen wroeten, ik heb namelijk een olifanten geheugen en ook fotografisch trouwens...

Van de vroegste tijden af zijn de Christenen in twijfel geweest omtrent het jaar en de dag van de geboorte van hun grote Leraar, maar na verloop van tijd werd tenslotte de 25ste december aangenomen als de dag van zijn lichamelijke geboorte. Nu was 25 december klaarblijkelijk bedoeld als de datum van de winterzonnestilstand, die in onze tijd op ongeveer 21 - 22 december valt en deze dag werd van de vroegste tijden af in het Rome van het Keizerrijk beschouwd als de dag van de nieuwe geboorte van de Sol Invictus of Onoverwonnen Zon. Hij betekende het laagste punt van de kringloop van de zon in de winter en het begin van zijn terugkeer op zijn reis naar het noorden.

De zon geeft altijd zo'n heerlijk gevoel, en kan een mens werkelijk mentaal "optimaliseren" toch? iedereen kent dat gevoel wel...

Over optimaliseren en een "energie boost" gesproken, "4 uur Cup A Soup" roep ik dan altijd hard als er weer zo'n figuur naast me staat in de winkel als zombie met het duidelijke probleem wat te eten die dag. Niet dat ik dat drink, poeder met heet water, is toch niet te vergelijken met onbespoten spul uit eigen tuin. Dat wilde ik altijd graag een "eigen tuintje". Nu pluk ik geregeld wat lekkere dingen om in gerechten te doen als ik zin heb. Dat merk je ook echt lichamelijk. Dat is een ware "op-kikker". Niet te vergelijken met bijvoorbeeld smaakloze tomaten, waar je pas bewust van word dat ze smaakloos zijn als je een eigen gekweekte proeft. Dan weet je dat pas echt, door eigen ervaring. Ik moet er niet aan denken dat we in de toekomst alleen nog maar gekloond voedsel kunnen "krijgen'. Wat zou dat met je lichaam en geest doen dan? Zou je er "moe" van worden, je "rot" gaan voelen? Zou je verzwakken? Dan liever verse tomatensoep met echte tomaten voor een echt goede "op-kikker"![/i]Trouwens over "kikker" gesproken... ken je die van die kikker die gekust werd door de prinses, en dan ook echt "prins" wordt met gouden kroon? Sluit goed aan bij ons Efteling en paddestoelen verhaal toch? Dat waren er 2 die iets te 4-en hadden.

"2 ons groenten, 2 ons fruit", oftwel "an apple a day keeps the docter away".

En we weten allemaal waar "de appel" voor staat toch? Maar wie is dan die dokter toch, die moet wegblijven?
Ik lees hier een aantal zeer interessante zaken! Even wat punten er uit halen:
- 22.. even heb ik gedacht dat ik dit in mijn geboortedatum had zitten. Bleek echter 'enkel' 11 in te zitten en 20. Maar sindsdien vind ik de meestergetallen meesterlijk. Het heeft iets bijzonders, hoewel je jezelf natuurlijk ook steeds meer gaat triggeren. Interessante materie blijft het, numerologie en aanverwante zaken.
- 4 is 'mijn' nummer volgens mijn geboortedatum. Meen me te herinneren dat het staat voor de voltooing, terwijl de 5 juist weer voor onbalans staat. Vul me aan, heb je nog meer info over de meer diepere numerologie/symbologie etc?
- Ra.. Onder mijn username staat Intangible Radjanamadjo. Dat laatste woord kreeg ik een keer 'door' tijdens een college historische geografie. Tot op heden geen betekenis voor kunnen vinden, maar het heeft me mede aangespoort een aantal boeken over egypte en hun (esoterische) verleden te bestuderen. Zeer interessant wat er tegenwoordig nog allemaal van terugkomt.
- Kerstmis; klinkt me als de decembersolsitium in de oren. Sprak trouwens vandaag een duitse collega en die viert kerst 2 weken later op 6 januari. Weet jij hier iets van, of hoe dat zou kunnen zijn? Zal zelf ook even wat meer info zoeken - ze is volgens mij oost of russisch orthodox wat ik heb begrepen.
[edit]Oosters-orthodoxe kerken vieren Kerstmis op 7 januari!bron
Lees dat het te maken heeft met de Juliaanse kalender ipv de Gregoriaanse kalender: De tsjechische orthodoxen vieren hun kerstfeest op 6 + 7 januari, geheel volgens tradite van de Julius kalender
bron[/edit]
- we gingen van 2 toch naar de 3-eenheid?
Even serieus, kun je wat meer vertellen over de 'van 2 naar 4'? Ik kan me namelijk wel wat bedenken (van 2 hoeken naar 4; van de dualiteit naar de 3d wereld overstijgen), maar dat zijn slechts vage ideetjes. Wellicht dat je wat meer kan vertellen

voor je berichten.. zeer informatief en je leert er ook nog wat van. En daar doe ik het toch vooral voor

[ Bericht 12% gewijzigd door Boswachtertje op 04-12-2008 21:53:03 ]
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_63767540
Over kantelen gesproken.

Ook grappig dit is de foto, iig uitgezonden op cnn, om duidelijk te maken dat Bush Obama had opgebeld voor felicitaties.

Een gerichtheid op allerhande mogelijke symbolen en intenties vind ik trouwens zonde van de tijd. Meer een soort afleidings tactiek.

Hier iemand met een uitleg...waarom het zonde is van je tijd.
quote:
"To say what has never been said, to see what has never been seen. To draw, paint, sing, sculpt, dance and act what has never before been done. To push the envelope of creativity and language. What's really important is the felt presence of direct experience, which simply mean we have to stop consuming our culture. We have to create culture. Don't watch TV, don't read magazines, don't even listen to NPR! Creat your own roadshow! The nexus of space and time where you are now is the most immediate sector of your universe. And if you're worrying about Michael Jackson or Bill Clinton or somebody else then you're disempowered, you're giving if all away to icon which are maintained by an electronic media so that, you want to dress like X or have lips like Y...this is shit-brained! That is all cultural diversion. What is real is you, and your friends, your associations, your highs, your orgasms, your hopes, your plans, your fears. We are told No! You're unimportant, you're peripheral, get a degree, get a job, get a this, get a that and Then you're a player. You don't even what to play that game, you want to RECLAIM YOUR MIND and get it out of the hands og the cultural engineers who want to turm you in a half-baked moron consuming all this trash manufactured out of the bones of a dying world! Where is that at?" -Terrence Mckenna
^_^

[ Bericht 23% gewijzigd door Odysseuzzz op 04-12-2008 22:20:26 ]
  donderdag 4 december 2008 @ 23:26:16 #55
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_63770603
quote:
Op donderdag 4 december 2008 13:12 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Nietus.
Rechtsonder komt de lijn uit op de U, niet op de M.
'Mason' zou ook vrij onlogisch zijn aangezien ze de rest allemaal in het latijn doen.
Weet iemand een anagrammen-generator voor latijn ? Dan gooien we daar even de letters uason in

Verder is het ook maar een slechte davidsster, hij is schots en scheef, de verhoudingen kloppen van geen kant. Het ziet er weer uit alsof iemand wanhopig probeert iets erin te passen.
Dat klopt, blijkbaar was iemand niet zo goed in paint.
Dit moet hem namelijk wel zijn:


Belangrijkste aspect is ook dat je het teken van de great seal er ook over heen kan plaatsen:


Dan nog eentje om het vuurtje brandend te houden, georgy porgy de occult en mason:
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  vrijdag 5 december 2008 @ 00:09:17 #56
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_63771647
quote:
Op donderdag 4 december 2008 20:33 schreef Rasing het volgende:
Zou zo'n foto niet in "spiegelbeeld" afgedrukt kunnen zijn? Of moeten er "spannender" verklaringen gegeven worden, liefst met veel aanhalingstekens en italic tekst?
Ik neem aan dat je ietwat sarcastische "projectie" gericht is op mijn aangevoerd beeldmateriaal?
Dan ga ik er maar ook even meteen vanuit (als ik zo vrij mag zijn) dat je spreekt over de "Amerikaanse soldaat" afbeelding.

Laat ik even in de door jouw aan mij gerichte "toon" terug uitleg geven, dan "voel je jezelf misschien even", maakt je hopelijk ook meteen bewuster van je persoon en houding. (Niet dat dat mij boeit, dat is jouw zaak, maar ik heb van dergelijke (attenderende) spiegels zelf ook veel geleerd destijds).

Volgens mij moet hier iemand namelijk nodig naar de "Pearl" voor minimaal een verrekijker liefst.
Zou toch makkelijk zijn, als er meer mensen hier "3 ogen" hadden, dat kijkt zoveel meer helder.

-> Ik geef een hint: Is de bijgevoegde tekst van het logo op de arm ook soms "gespiegeld"?

In ieder geval las je blijkbaar mijn geschreven stuk, dat vind ik toch al een compliment waard, nu nog interessante aanvulling of visie van in plaats van kortaf "commentaar" graag.
quote:
Op donderdag 4 december 2008 21:42 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Ik lees hier een aantal zeer interessante zaken! Even wat punten er uit halen:
- 22.. even heb ik gedacht dat ik dit in mijn geboortedatum had zitten. Bleek echter 'enkel' 11 in te zitten en 20. Maar sindsdien vind ik de meestergetallen meesterlijk. Het heeft iets bijzonders, hoewel je jezelf natuurlijk ook steeds meer gaat triggeren. Interessante materie blijft het, numerologie en aanverwante zaken.
- 4 is 'mijn' nummer volgens mijn geboortedatum. Meen me te herinneren dat het staat voor de voltooing, terwijl de 5 juist weer voor onbalans staat. Vul me aan, heb je nog meer info over de meer diepere numerologie/symbologie etc?
- Ra.. Onder mijn username staat Intangible Radjanamadjo. Dat laatste woord kreeg ik een keer 'door' tijdens een college historische geografie. Tot op heden geen betekenis voor kunnen vinden, maar het heeft me mede aangespoort een aantal boeken over egypte en hun (esoterische) verleden te bestuderen. Zeer interessant wat er tegenwoordig nog allemaal van terugkomt.
- Kerstmis; klinkt me als de decembersolsitium in de oren. Sprak trouwens vandaag een duitse collega en die viert kerst 2 weken later op 6 januari. Weet jij hier iets van, of hoe dat zou kunnen zijn? Zal zelf ook even wat meer info zoeken - ze is volgens mij oost of russisch orthodox wat ik heb begrepen.
[edit]Oosters-orthodoxe kerken vieren Kerstmis op 7 januari!bron
Lees dat het te maken heeft met de Juliaanse kalender ipv de Gregoriaanse kalender: De tsjechische orthodoxen vieren hun kerstfeest op 6 + 7 januari, geheel volgens tradite van de Julius kalender
bron[/edit]
- we gingen van 2 toch naar de 3-eenheid?
Even serieus, kun je wat meer vertellen over de 'van 2 naar 4'? Ik kan me namelijk wel wat bedenken (van 2 hoeken naar 4; van de dualiteit naar de 3d wereld overstijgen), maar dat zijn slechts vage ideetjes. Wellicht dat je wat meer kan vertellen

voor je berichten.. zeer informatief en je leert er ook nog wat van. En daar doe ik het toch vooral voor

Bedankt voor de complimenten "Woudloper", daar doen we het voor.

Het heeft flink wat tijd gekost om dergelijke kennis "eigen' te maken, te begrijpen en te ontsluieren. Bracht me zelfs destijds een ware apocalypse kan ik melden. Die kennis dan vervolgens delen in een open forum zoals dit is dan leuk, maar ook in de hoop op aanvulling van andere geïnteresseerden, of een aparte visie. Blijkbaar moet ik dan in sommige gevallen toch terug naar andere, minder bekende gesloten fora. Maar dat wil ik niet, ik wil graag delen met "groene" mensen hoe de wereld werkelijk in elkaar steekt, en dat is soms moeilijk te accepteren voor sommigen.

Ik heb destijds op het forum van Ashavan, "Spiritual Magus" een heel uitgebreid schrijven gezet omtrent Kaballah. Dat forum is nu gesloten helaas, dus ik kan geen link plaatsen. Ik zal Ashavan trouwens morgen even mailen of hij mij dat stuk mij kan toesturen, ik heb er destijds veel tijd in gestoken namelijk

Even om kort te gaan: Kijk, de magie van kaballah (Gnostische Numerologie) is dat de getallen "iets" vertellen. Net als verkeersbord. Een verkeersbord is neutraal, doet niks. Zo is het ook met de getallen in feite. Totdat je bijvoorbeeld door "oranje" rijdt en een aanrijding krijgt. Dan weet je wat dat "signaal oranje" betekent. Zo is het ook met bestuderen van Gnostisch werk en aanhangende numerologie. Het is een "code" die verborgen is in spirituele teksten. Net als het verhaal van het zwaard van koning Arthur. Wie kon dat zwaard uit de steen trekken? Niet iedereen. Kom ik weer op één van de geheimen van de mens "inlevingsvermogen". Het zwaard "Excalibur" (ander woord voor "de waarheid") bevrijdde "het woord" uit de "geheimnis". Dus er is een bepaald type mens voor nodig, met een bepaalde "open mind" dus "inlevingsvermogen".

Ik wil wel even waarschuwen voor het feit dat Kaballah zeer krachtig is. Weet waar je aan begint. De enige regel is "wil je weten?".

Doet me denken aan Indiana Jones en The Kingdom of the Crystal Skull". Leuke film, beetje cultuur, beetje humor, symbologie... maar ondertussen vol van "code". MIsschien heb je hem gezien. Er is een vrouw, een paranormale dame, "the bad lady" in het verhaal van Russische afkomst. Zij probeert eerst de mind van Indiana te "readen" en prikt hem op z'n voorhoofd. Interessant grapje. Maar die vrouw "wil dus alles weten", de hele film door. En dan op het eind zet ze de kristallen schedel op het lichaam van dat wezen, en "krijgt ze wat wil" Haar tekst is dan letterlijk: " I tell me.. I want to know... i want to know, iI want to know everything!", en vlak voordat ze "opgenomen" of anders gezegd "ingewijd" wordt, roept ze als laatst opeens: " I don't want to know!". Aliens bestaan uiteraard niet, is allemaal symbolisch, maar het gaat om de "uitbeelding". Dat is Kaballah, weet waar je aan begint.. het kan wel eens je dood worden.

Eerst moet je weten dat de authentieke kaballah loopt van "1 tot 12". Met als extra getal de "13". Zogenaamde "meester getallen" zijn "New Age" onzin, en later bijgevoegd. Alle getallen boven de 12 worden terug gebracht tot 1 t/m 12. Snap je? Dus als er bij een vers staat: 14:23. Dan moet dat gelezen worden als 1+4:2+3 = 5:5. en het teken ":" moet je lezen als "contra". Kaballah is dus een dualiteitsleer. Daarnaast hebben alle getallen een "gevoelswaarde" en betekenis. Geloof niet in flauwekul als numerologie in je geboortedatum of huisnummer etc. Dat is "New Age bullshit". Als je Kaballah begint "te zien" en te begrijpen, dan kun je daar heel profijt uit halen in het dagelijks leven namelijk. Maar het moet spontaan en in eerste reactie "puur" zijn in onderkenning. Jij bepaalt "tijdstippen" zelf, onbewust. Ik kan dit niet uitleggen, als je het wilt weten zo uik Gnostiek gaan bestuderen en niet op zoek gaan naar wat anderen jouw willen laten inzien omtrent de betekenis van de getallen.Dat moet je zelf gaan zien..
Het is als een puzzel. Als ik jou de uitkomst toon, wat is dan het doel van het leggen van de puzzel zelf? Dan is het toch niet van jou? Dan heb je de puzzel toch niet zelf ervaren? Het gaat om het eigen pad in ervaring...

Wat je schrijft omtrent de interpretatie van de door jouw aangeven getallen, kan ik in meegaan. Alleen begrijp wel, dat die getallen continu door bijleren steeds "verfijnder" raken, je ziet steeds meer, snapt steeds meer. De Vrijmetselaars hebben hier zo' n mooie symboliek voor.. "De ruwe steen moet "kubiek" worden". Oftwel, we werken continu aan ons zelf om ons te verbeteren en daarmee de wereld om ons heen...

"Ra" is één van de meest belangrijke goden uit het oude Egypte, namelijk de "Zonnegod". Zoek maar eens op internet, er hangt een mooie symboliek aan omtrent hem en zijn vader.

Wat Kerstmis betreft..Tja, de gekozen datum voor dat symbolische feest, kan natuurlijk het verhaal zelf versterken door een symbolische datum. 25 , of 25:12 lijkt me dan goed gekozen.

"van 2 naar 4". Dat moet je zelf uitzoeken. Ik wil het best zeggen, maar dan neem ik je iets af, een mogelijke ervaring. ga beter zelf op zoek naar de achterliggende betekenis.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans...
pi_63771697
Nee de hoeken zijn scheef Ticker. Zie maar onderstaand.
Het is niet bewust gedaan het is toevallig.





Ik begin steeds meer te zien in dennigers betoog.

Trouwens leuk dat de vlag bestaat uit 13 horizontale strepen net als de piramide.

13, 13 waar heb ik dat nou meer gezien, OOOOOOWWWH ja, vrijdag de dertiende.

paraskavedekatriaphobia, haha angst voor 13



13 cirkels??

Dames en heren ik presenteer u onze klok


12 draaien om 1, en das 13....
Voor sommige dingen moet je klaar zijn
pi_63772084
@ boswachtertje

Ik kom met zoeken op Intangible Radjanamadjo, in google 3 links tegen, en alledrie van jou.

Hoewel als we dat ontleden komen we tot meerdere conclusies

Intangible: is immateriele activa in centjesland, maar latent bezit in spiritueel land, Het is je hutjeskoffer op de wei.

Radjanamadjo, delen we op in meer delen,

Radja = heerser, zowel spiritueel als materieel

na = een lidwoord, of verbinding tussen twee woorden die onlosmakelijk verbonden zijn. In spaans, latinse taal komt dit veel voor, dus vergeef mijn stomheid als ik dit ook zo interpreteer. betekent naar, van, over.

Madjo = lijkt me een naam, een titel die iemand zichzelf heeft gegeven.

DUS...

Intangible Radjanamadjo = Iemand die met spiritueel latent bezit, onbewijsbaar heerser is.

En als jij Madjo bent, vind ik het heel knap gevonden. chapeau

Ik zou het overigens niet in Egypte zoeken.

6 januari, dat wordt gevierd onder het mom van 3 koningen.


Bron: Elke fokkin gelovige site
Op 6 januari vieren Chrstenen Driekoningen. Volgens de Bijbel kwamen de drie wijzen (later koningen) pas op 6 januari met hun geschenken aan bij de stal in Bethlehem. Balthazar gaf Jezus mirre, een parfum waarmee doden werden ingewreven, om aan te geven dat Jezus zou lijden en sterven. Van Melchior kreeg Hij goud, ten teken dat Hij de Koning der Koningen zou zijn. Kaspar bracht wierook mee, ten teken dat Jezus zou worden geëerd.

We leven in 3D tegenwoordig. De overgang is naar 4D, omdat de mens zoooooooo slim is kunnen we die overslaan en gaan we naar 5D.
2D is al gestorven.

Eigenlijk heel simpel.

Je begint met niets, dan plat, wat natuurlijk ouder wordt, en meerdere gedachtengangen krijgt, daarmee krijgt het inhoud, en is het iets waard en krijgt het aanhang. Simpel kan je onderstaand beweren.

2D - PLAT
3D - KRIJGT DIEPTE
4D - EN LEEFTIJD
5D - DUS VOLUME
6D - EN OP WAARDE GEWOGEN

Die waarde is in mijn ogen heel belangrijk. Ergo, je bepaalt nu de mens die je straks word.

[ Bericht 11% gewijzigd door H-enki op 05-12-2008 00:48:11 ]
Voor sommige dingen moet je klaar zijn
  vrijdag 5 december 2008 @ 00:46:52 #59
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_63772370
Als je goed kijkt kun je uit het logo van tnt-post afleiden dat ze met Mycom samen een duivels pact hebben om de Illuminati te verstoten en een eigen wereld-orde te beginnen, gebaseerd op de leer van K. Romanov (weinig over te vinden omdat 'ze' dat niet bekend willen hebben) gecombineerd met nooit eerder gevonden uitspraken van Blaise-Pascal, met als doel het uitroeien van persoonlijke meningen ten opzichte van het persoonlijk gebruik van massacommunicatiemiddelen als internet.

Als je dat niet ziet zit ik er niet mee hoor, ik heb me er lang in verdiept en weet waar ik het over heb

Om even aan te geven :

6 hoeken, N links en CN rechts.
Draai ('keer', als in het keerpunt) het bovenste plaatje in 3d 80 graden en je hebt de cirkel van het tnt-logo. Ik bedoel maar, duidelijker kun je het niet krijgen.
Tevens een hint naar de spiraalvorm van DNA, maar dat is een ander verhaal.

Je moet gewoon weten waar je naar kijkt en niet geloven wat 'ze' je vertellen. (Wolfram anyone ? duh)
Ach, als je het niet ziet krijg je over 4 jaar wel een eyeopener dat je het ook opeens doorkrijgt, en dan zul je jezelf afvragen hoe je ooit zo onverlicht kon zijn om het te ontkennen.
Er komen mooie tijden aan, sommige mensen zien dat en mensen die zeggen dat tnt-post maar een bedrijf is komen er vanzelf achter

[ Bericht 7% gewijzigd door _Led_ op 05-12-2008 00:53:05 ]
zzz
pi_63772480
zeg nog es wat over de dollar oh alomvattende en kippenhoudende denninger
Voor sommige dingen moet je klaar zijn
  vrijdag 5 december 2008 @ 01:02:58 #61
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_63772658
quote:
13, 13 waar heb ik dat nou meer gezien, OOOOOOWWWH ja, vrijdag de dertiende.

paraskavedekatriaphobia, haha angst voor 13

[ afbeelding ]

13 cirkels??

Dames en heren ik presenteer u onze klok
[ afbeelding ]

12 draaien om 1, en das 13....

Ja H-Enki, vanuit het kerkelijk instituut waarschuwen ze zo voor van alles.
Op zich niks mis mee dat waarschuwen, maar wees dan wel eerlijk, hoe het allemaal in elkaar zit. Angst voeden lijkt me dan ook een min of meer perverse daad. Biedt dan kennis, en hoop. Dan blijkt in het geval van de "13" wanneer enig onderzoek gedaan wordt deze eigenlijk op verschillende plaatsen en in verschillende culturen en symboliek feitelijk een geluksnummer te zijn. "13" is het getal van de dood. Klinkt dat eng? Ja?.. Nee, de (spirituele of Ego-) dood is niets anders dan symbool voor een nieuw begin, misschien zelfs wel een soort van werderopstanding.

http://www.tarotweb.nl/maj13.jpg

Kijk, kaart nummer XIII, "de dood' komt hier langs in een zwart harnas op het witte paard, en zie ik daar de Heilige Sint? De zon komt op, en de doden herrijzen. Da' s altijd mooi, zo'n "nieuw begin".


Maar kijk uit, voor je weet volgt deel 2...

http://www.loesje.info/im(...)_laatste_oordeel.jpg

"Alziend oog" in de lucht, de vlammende ster, en weer "vuur" en "water". 7 bazuinen ook weer van de partij hier. Huppakee, kribbe waaruit 'de zoon' geboren wordt, en nog wel met de driehoek omlaag.

"Verily I say unto you, Except ye be converted, and become as little children, ye shall not enter into the kingdom of heaven"

Kortom: "Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt".


En nog even over uw "12 around 1" en de harmonische tonen...

Reality begins as a source of sound, light and color, resembling a pulsating orb which is a consciousness program through which 12 spiraling cones burst forth to create endless grid programs. "Cones" link with "horns" or creational harmonics and other "horn" references found in mythology, especially those linked to gods and angels. It all began with a tone and so it shall end.

Souls sparks of light spiral out from the central source, randomly moving into the grids to consciously experience programs simultaneously. This movement of souls resembles spiraling galaxies linked with creation through the eye, the lens of time, projected illusion through the looking glass; the Eye of God.

Kortom: "Only "God" will judge me".
Life is what happens to you, while you're busy making other plans...
  vrijdag 5 december 2008 @ 01:12:26 #62
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_63772797
"De eersten zullen de laatsten zijn".

Als je je envelop als laatste in de TNT-post bus gooit ligt ie bovenop als ie er uit wordt gehaald.
Kortom "good comes to ye who waits".
zzz
  vrijdag 5 december 2008 @ 01:19:33 #63
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_63772896
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 00:46 schreef L.Denninger het volgende:
Als je goed kijkt...
Over "kijken"..

Je vroeg om uitleg mbt de symbologie van het ANB Amro logo. Dat heb ik, omdat je dat vroeg teruggezocht voor jou en anderen. Wat vind je ervan? Heb je de post bekeken via die link richting Sacrale Geometrie uitleg van het werkstuk van Dodeca? Hij legt het simpel en goed uit hoor mijn inziens.

Of kon je iets "passenders" voor jezelf vinden? Ik ben wel benieuwd naar jouw visie namelijk. Geen misselijke partij hoor die ABN Amro bank van toen, daar zullen ze toch redelijk wat gegenereerd gebakken lucht aan besteed hebben destijds toch?

Ik ben ook benieuwd naar jouw bron.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans...
  vrijdag 5 december 2008 @ 01:24:06 #64
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_63772936
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 01:19 schreef DaantjeF het volgende:

[..]

Over "kijken"..

Je vroeg om uitleg mbt de symbologie van het ANB Amro logo
Nee hoor, daar heb ik helemaal niet naar gevraagd.
Ik vroeg me af hoe correct je andere uitspraken konden zijn als je BMW al niet goed had (hakenkruis ? 3 jaar voordat de NSDAP dat als symbool adopteerde ?), en je Audi-uitleg ook nergens over ging (er is een zinnige historische uitleg, en jij komt aan met een pesci-logo waarbij de kern van de zaak is dat de cirkels tot het centrum overlappen, wat bij audi niet zo is).
Aan de andere kant ken ik genoeg mensen in de reclame-business die logo's moeten ontwerpen, en weet ik dat een logo staat en valt met herkenbaarheid, simpel symbolisme en eenvoud.
Symbolisme dat 1% van de bevolking maar herkent heeft geen enkele waarde voor het ontwerpen van een herkenbaar logo.

Stellen dat veel grote oude bedrijven 'stiekem' dingen verbergen in hun logo is ridicuul.
Welk voordeel halen ze eruit ? Er zou alleen maar de kans zijn dat hun 'geheime' missie ontdekt wordt !
Het is een beetje als de James-Bond slechterik die eerst even z'n hele plan gaat uitleggen aan z'n tegenstander
Ja, er zit symbolisme in logo's, maar het is heel oppervlakkig. Niemand heeft baat bij symbolisme dat niet herkend wordt

Tja, en toen je een punt ging maken dat mensen niet door zouden hebben dat reclame er op gericht zou zijn om mensen dingen te laten kopen die ze misschien niet eens echt nodig hebben - toen moest ik grinniken ja
zzz
  vrijdag 5 december 2008 @ 02:43:27 #65
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_63773540
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 00:09 schreef DaantjeF het volgende:
-> Ik geef een hint: Is de bijgevoegde tekst van het logo op de arm ook soms "gespiegeld"?
Staat die tekst er echt? Lopen Amerikaanse soldaten rond met 'doing the work of Russia, France en Germany'?

Of zou het gesoept zijn? Een foto in spiegelbeeld met tekst en vlaggetjes erop gesoept?

De "soep" wordt overigens niet zo "heet" gegeten als hij wordt opgediend.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  vrijdag 5 december 2008 @ 03:02:49 #66
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_63773636
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 01:24 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Nee hoor, daar heb ik helemaal niet naar gevraagd.
Ik vroeg me af hoe correct je andere uitspraken konden zijn als je BMW al niet goed had (hakenkruis ? 3 jaar voordat de NSDAP dat als symbool adopteerde ?), en je Audi-uitleg ook nergens over ging (er is een zinnige historische uitleg, en jij komt aan met een pesci-logo waarbij de kern van de zaak is dat de cirkels tot het centrum overlappen, wat bij audi niet zo is).
Aan de andere kant ken ik genoeg mensen in de reclame-business die logo's moeten ontwerpen, en weet ik dat een logo staat en valt met herkenbaarheid, simpel symbolisme en eenvoud.
Symbolisme dat 1% van de bevolking maar herkent heeft geen enkele waarde voor het ontwerpen van een herkenbaar logo.

Stellen dat veel grote oude bedrijven 'stiekem' dingen verbergen in hun logo is ridicuul.
Welk voordeel halen ze eruit ? Er zou alleen maar de kans zijn dat hun 'geheime' missie ontdekt wordt !
Het is een beetje als de James-Bond slechterik die eerst even z'n hele plan gaat uitleggen aan z'n tegenstander
Ja, er zit symbolisme in logo's, maar het is heel oppervlakkig. Niemand heeft baat bij symbolisme dat niet herkend wordt

Tja, en toen je een punt ging maken dat mensen niet door zouden hebben dat reclame er op gericht zou zijn om mensen dingen te laten kopen die ze misschien niet eens echt nodig hebben - toen moest ik grinniken ja




Oke, maar wat vind je dan van de uitleg?

Graag antwoord als je de tijd ervoor vindt, ik toon interesse in je persoon en visie nu. Ik ben namelijk benieuwd hoe je deze uitleg omtrent ABN gaat verklaren en dan niet uit jezelf, maar dit keer ook met bron

Met de andere logo vignettes had je ook een verhaal klaar, waar ik redelijk in kon meegaan, maar ik alleen "oppervlakkig" noemde. Dat kan toch? we delen hier info.

Snap je het inmiddels een beetje na al je zoeken en deelnemen in die occult, mystieke topics (waar ik je soms tegenkom als ik hier af en toe ook schrijf)? Of zie je het allemaal na zoveel gelezen te hebben als pure onzin?

Je beweert nu dus weer letterlijk dat ik het "fout" heb. Heb ik dat van jouw filosofie beweerd? Ik zie je in dit soort topics, en je weigert zelf enig diepgaand onderzoek te doen. Je aanvaard steeds de makkelijkste weg, die uitgestippeld is kant en klaar voor het publiek. Je vertelt niets nieuws. Het enige waarmee je komt is "jouw visie" (vaak zonder diepgang en ook sarcastisch) en daar hou je je dan angstig aan vast. Probeer je eens open te stellen voor iets nieuws lijkt me een mooi kosteloos advies. toch? Of is er een te kort aan creativiteit en inlevingsvermogen bij je, dan kan ook... dan neem ik het je niet kwalijk. Trouwens, ik neem je niets kwalijk, dat zou niet eens mogen, ik voel me prima zo, lekker schrijven. Ik zou alleen graag iets meer constructiefs willen zien, maar misschien is dit forum gewoon te oppervlakkig, hoewel het wel prettig vertoeven is, omdat ik het gevoel heb dat er een hoop mensen zijn die geïnteresseerd meelezen en puntjes opsteken en dus ook groeien in bewustzijn, meestal is dat aan de views te zien is me opgevallen.




Leuk dat je vertelt over je opgedane kennis in het grafische vak en dat je iets van logo ontwerp snapt. Daarop kan ik antwoorden dat ik o.a. Creative Director ben geweest bij O'Gilvy (als je daar bekend mee bent) en daarna meerdere reklame bureau' s heb helpen op te zetten, ondersteunen en ook zelf heb gehad totdat ik die wereld zo zat werd, waarna ik door de verdiensten niet meer hoefde te werken en dus een meer teruggetrokken leven kon kiezen om alleen nog maar te hoeven (kunst)schilderen en (kosteloos aangeboden) opdrachten te doen voor instellingen zoals oa. Greenpeace, Wereld Natuurfonds etc. Ik ben bekend hoor, met de kleinere studio' a en bureau' s die alles nog 'blind" op gevoel doen en "grote jongens" nalopen om via accounts die klanten te willen bereiken en binnen halen, maar niet weten wat er nou grafisch, symbolisch exact wordt uitgebeeld. Dat is best treurig, doen ze keer op keer mee aan zo'n pitch vol hoop, maar krijgen de opdracht uiteindelijk nooit. Of ze worden éénmalig "gebruikt" en daarna uitgespuugd, en dan wordt het ontwerp gebruikt als 2e rangs middel bij presentatie als opvulling waarom wordt gelachen door de heren.

Dat symbolische en geometrische was voor mij ook een leerproces, kwestie van de juiste mensen tegenkomen en luisteren, om daarna zelf onderzoek te starten. Wat denk je dat reklame is? We praten over pure "legale, psychologische media oorlogsvoering". Denk je dat teksten, vormen en kleuren "zomaar" werkelijk gekozen worden? Voor de kleine nieuwkomers wel ja. Dan moet je ook beseffen waarom bepaalde ontwerpstudio' s / bureau' s dus succesvol zijn (en bijvoorbeeld grote privé-, en overheidsinstelling opdrachten krijgen, of bijvoorbeeld "geld" ontwerpen) en anderen (waarschijnlijk jouw vriend) achter blijven met de treurige fantasieloze budget opdrachtjes. Hoe groot je talent ook is, en ik heb met heel veel ontwerpers samengewerkt, dan kun je beter zorgen dat je werkelijke kennis opdoet, en op de stoel van de Art Director komt voor je 40-ste, anders kun je inpakken. Want zo zit het namelijk in die wereld. `

Er zijn geen "geheime missies", zoals je vraagstelling aangeeft, er is wel esthetiek; gulden snede, geometrie, kennis in symboliek, kleur- en vorm psychologie en typografische wet. Daarnaast is er "oude kennis" over hoe de wereld werkelijk in elkaar zit. Bestudeer eens kunst en architectuur, of bekijk eens wat euro biljetten, en vraag je dan af wat die vormen betekenen en waar ze vandaan komen.

Verder schreef je:"Symbolisme dat 1% van de bevolking maar herkent heeft geen enkele waarde voor het ontwerpen van een herkenbaar logo".

Hier zit dus juist wel de kern.

Waarom is een logo dan precies herkenbaar? Want ten eerste willen de "grote spelers" niet voor "mentaal gehandicapten" uitgemaakt worden door fout gekozen ontwerpertjes, die symboliek fout interpreteren, zodat na de "schande" in de markt vervolgens het hele concept, grafische uitwerking, presentatie, verwerking en totale media uitvoering -overnieuw- kan (denk bijvoorbeeld aan "Raider" wat nu dus "Twix" heet, simpel voorbeeld maar wel waarheid, zoek eens uit waar "Raider" vandaan komt, wat het betekent). En ten tweede doen al die vormen en kleuren dus exact wel degelijk vooral iets onbewust (of voor die wat jij 1 % noemt, wat ik een belediging voor de gemiddelde mens en ontwerper vind) dus bewust. Reklame is pure psychologie, een gevecht om "leider" in dat marktsegment te worden, en die moet naadloos en hermetisch kloppen, anders vervalt de totale kracht in communicatie. Daar maakt de bakker om de hoek zich niet druk om, maar de grote jongens weten waar ze moeten zijn voor een degelijk onderbouwd, en krachtig kloppende symbolieke oorlogvoering.

Man, wat doe je aan trouwens, spendeer ik weer 24 minuten aan poging tot verklaring in de hoop jou en mijzelf geestelijk te verrijken, ik heb weer genoeg hier geschreven voor de komende 4 weken...
Life is what happens to you, while you're busy making other plans...
  vrijdag 5 december 2008 @ 03:14:54 #67
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_63773689
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 02:43 schreef Rasing het volgende:

[..]

Staat die tekst er echt? Lopen Amerikaanse soldaten rond met 'doing the work of Russia, France en Germany'?

Of zou het gesoept zijn? Een foto in spiegelbeeld met tekst en vlaggetjes erop gesoept?

De "soep" wordt overigens niet zo "heet" gegeten als hij wordt opgediend.

Hebben we hem weer met "nazi' in z'n onderschrift, dat siert je echt, hoe briljant gevonden, zelf bedacht?
Hier schrijf je nog niks waar ik of een ander iets aan heeft..

Nogmaals: kom eens met iets constructiefs.

Draai die hersenpan en die kolenbak computer eens van je op volle toeren en start Google eens op, ga zelf op onderzoek, en val me niet lastig over een "gephotoshopte" afbeelding.. Het gaat om de uitleg van spiegeling in symboliek. Bedank me beter voor de gegeven kennis in plaats van dat gemekker over dat fotootje.

Hier, speciaal voor jou (en dat is de laatste keer dat ik tijd aan je besteed als je het niet erg vindt):


Alsjeblieft:

http://farm1.static.flickr.com/224/471226051_824703ee56.jpg


Hoppa:

http://www.ruvr.ru/files/(...)SSUE/US_soldiers.jpg


U wilt meer?

http://www.whereistheoutr(...)american-soldier.jpg


Nog eentje dan oke?

http://www.hobotraveler.c(...)an-soldiers-iraq.jpg


Edit: Sorry voor taalgebruik, het is al wat later aan het worden. Ik zit ook nog op twee andere fora tegelijkertijd en moet morgenochtend vroeg (straks dus) richting Tibet voor 6 weken...

[ Bericht 1% gewijzigd door DaantjeF op 05-12-2008 03:25:56 ]
Life is what happens to you, while you're busy making other plans...
  vrijdag 5 december 2008 @ 06:27:27 #68
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_63774450
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 03:14 schreef DaantjeF het volgende:
Draai die hersenpan en die kolenbak computer eens van je op volle toeren en start Google eens op, ga zelf op onderzoek, en val me niet lastig over een "gephotoshopte" afbeelding.. Het gaat om de uitleg van spiegeling in symboliek. Bedank me beter voor de gegeven kennis in plaats van dat gemekker over dat fotootje.
Alleen staat die vlag niet gespiegeld, maar de hele foto.
quote:
Hier, speciaal voor jou (en dat is de laatste keer dat ik tijd aan je besteed als je het niet erg vindt):


Alsjeblieft:

http://farm1.static.flickr.com/224/471226051_824703ee56.jpg


Hoppa:

http://www.ruvr.ru/files/(...)SSUE/US_soldiers.jpg


U wilt meer?

http://www.whereistheoutr(...)american-soldier.jpg


Nog eentje dan oke?

http://www.hobotraveler.c(...)an-soldiers-iraq.jpg
Foto's in spiegelbeeld. En nu? Zouden Amerikanen hun eigen vlag verkeerd om op hun uniformen plakken?
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  vrijdag 5 december 2008 @ 08:58:39 #69
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_63775575
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 06:27 schreef Rasing het volgende:

[..]

Alleen staat die vlag niet gespiegeld, maar de hele foto.
[..]

Foto's in spiegelbeeld. En nu? Zouden Amerikanen hun eigen vlag verkeerd om op hun uniformen plakken?
Een beetje googlen zou je sieren :
quote:
When purchasing the flag, the only ones authorized for wear on the uniform is the reverse field flag in red, white and blue. Subdued flags and those in other colors are in violation of U.S. code, Morales said. Individuals should comply with Army Regulation 670-1, Wear and Appearance of the Army Uniform and Insignia.

The regulation still states that Soldiers are not authorized to wear the full-color cloth U.S. flag replica upon their return to home station. However, the latest change will be added to the regulation when it is revised sometime this year, Morales said.

Bron: Army Public Affairs
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  vrijdag 5 december 2008 @ 09:18:35 #70
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_63775955
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 03:02 schreef DaantjeF het volgende:

[..]




Oke, maar wat vind je dan van de uitleg?
Ik vind je uitleg getuigen van veel fantasie en wil om te geloven
quote:
Graag antwoord als je de tijd ervoor vindt, ik toon interesse in je persoon en visie nu. Ik ben namelijk
benieuwd hoe je deze uitleg omtrent ABN gaat verklaren en dan niet uit jezelf, maar dit keer ook met bron
Over het logo van ABN-amro kan ik niet zo veel vinden behalve dat het door Landor ontworpen is.
Dat de vorm een schild moet voorstellen lijkt me duidelijk, het hoekje eruit lijkt op het hoekje dat ook miste uit de letter B in hun oude logo. Dat hoekje zou kunnen duiden op het stuk Amro in ABN Amro bijvoorbeeld.

Edit:
aha, dit dus :
"What is the origin of the ABN AMRO logo?

In 1990, the logo plus typography and typeface was designed by Landor Associates. The shield symbolises reliability, tradition, protection and security, the colour combination green (turquoise), yellow and grey sets it apart from logos of predecessors and rivals while at the same time being very modern, distinguished and clear.

From 1964 to circa 1974 ABN Bank used as its logo, a combination of the two logos of its constituent banks: NHM's anchor plus date of establishment (1824) and the prancing horse of Twentsche Bank (and of the Twente region).


As part of a new corporate identity ABN Bank introduced a new logo in 1974-1975, a simple logotype, an abbreviation of its official name (Algemene Bank Nederland), in either the colour green or brown.


ABN AMRO announced on 13 February 2003 that its logo, the green and yellow shield, would be used worldwide as the common feature for its major brands. It will be combined with existing local names such as LaSalle Bank and Standard Federal Bank in the US, UK-based Hoare Govett, Alfred Berg in Scandinavia, Delbrück in Germany and the private banks NSMD and OBC in France. Moreover, these brands will be endorsed with the name of ABN AMRO. The new branding will make it easier to recognise these entities as members of the same group. It aligns the strong local names with the scope and expertise of the international parent, all sharing identical corporate values and business principles.

The introduction of this branding strategy follows the branding model chosen for Banco Real in Brazil, which was rebranded using the ABN AMRO logo after being acquired in 1998. In Brazil, this approach has proven to be highly successful.
"

Bronnen: http://worldsbestlogos.blogspot.com/2007_11_01_archive.html ,
en natuurlijk http://www.group.abnamro.com/about/history/historyfaq.cfm ,
Brad Green bij Landor (de originele ontwerper van hun huidige logo).
quote:
Snap je het inmiddels een beetje na al je zoeken en deelnemen in die occult, mystieke topics (waar ik je soms tegenkom als ik hier af en toe ook schrijf)? Of zie je het allemaal na zoveel gelezen te hebben als pure onzin?
Ik zie jouw verhalen als pure onzin. (en over je zogenaamde fotografische geheugen - volgens mij is in ieder geval je rolletje vol)
Kijk nou naar je verhalen omtrent BMW en Audi - hartstikke leuk verzonnen, maar overduidelijk verzinsels.
Symboliek wordt overal gebruikt, maar jij weet overal een fantasieverhaal van te maken en een conspiracy-theorie achter te plakken.
quote:
Je beweert nu dus weer letterlijk dat ik het "fout" heb. Heb ik dat van jouw filosofie beweerd? Ik zie je in dit soort topics, en je weigert zelf enig diepgaand onderzoek te doen.
Nee nou wordt ie mooi !
JIJ verzint wat bij elkaar, beweert dat BMW het hakenkruis in hun logo heeft gestopt 3 jaar VOORDAT het in Duitsland gebruikt werd, en dan beticht je MIJ van gebrek aan 'diepgaand onderzoek' ?
Waar laat jij blijken dat je zelf eerst onderzoek naar een logo gedaan hebt voor je er quatschverhalen omheen begint op te hangen ? Nergens !

Weet je wat jij bent ?
Een fantast met een gebrek aan objectiviteit en zelfkritiek !
quote:
Je aanvaard steeds de makkelijkste weg, die uitgestippeld is kant en klaar voor het publiek. Je vertelt niets nieuws. Het enige waarmee je komt is "jouw visie" (vaak zonder diepgang en ook sarcastisch) en daar hou je je dan angstig aan vast. Probeer je eens open te stellen voor iets nieuws lijkt me een mooi kosteloos advies.
"Having an open mind doesn't mean you should let your brains drop out".
Jij zegt dat ik de makkelijkste weg kies, ik zeg dat jij de makkelijkste weg kiest - die van fantasie en het negeren van bewijzen.
quote:
\toch? Of is er een te kort aan creativiteit en inlevingsvermogen bij je, dan kan ook... dan neem ik het je niet kwalijk. Trouwens, ik neem je niets kwalijk, dat zou niet eens mogen, ik voel me prima zo, lekker schrijven. Ik zou alleen graag iets meer constructiefs willen zien, maar misschien is dit forum gewoon te oppervlakkig, hoewel het wel prettig vertoeven is, omdat ik het gevoel heb dat er een hoop mensen zijn die geïnteresseerd meelezen en puntjes opsteken en dus ook groeien in bewustzijn, meestal is dat aan de views te zien is me opgevallen.
Tuurlijk, iedereen die klakkeloos jouw fantasieverhalen gelooft "groeit in bewustzijn",
en iedereen die de moeite doet om na te gaan of je gezwets klopt of onzin is zit 'vast in zijn gedachten' en is oppervlakkig.
Hey, als dat de gedachte is die jou door de dag heen helpt, succes ermee
quote:
Leuk dat je vertelt over je opgedane kennis in het grafische vak en dat je iets van logo ontwerp snapt. Daarop kan ik antwoorden dat ik o.a. Creative Director ben geweest bij O'Gilvy (als je daar bekend mee bent) en daarna meerdere reklame bureau' s heb helpen op te zetten, ondersteunen en ook zelf heb gehad totdat ik die wereld zo zat werd, waarna ik door de verdiensten niet meer hoefde te werken en dus een meer teruggetrokken leven kon kiezen om alleen nog maar te hoeven (kunst)schilderen en (kosteloos aangeboden) opdrachten te doen voor instellingen zoals oa. Greenpeace, Wereld Natuurfonds etc. Ik ben bekend hoor, met de kleinere studio' a en bureau' s die alles nog 'blind" op gevoel doen en "grote jongens" nalopen om via accounts die klanten te willen bereiken en binnen halen, maar niet weten wat er nou grafisch, symbolisch exact wordt uitgebeeld. Dat is best treurig, doen ze keer op keer mee aan zo'n pitch vol hoop, maar krijgen de opdracht uiteindelijk nooit. Of ze worden éénmalig "gebruikt" en daarna uitgespuugd, en dan wordt het ontwerp gebruikt als 2e rangs middel bij presentatie als opvulling waarom wordt gelachen door de heren.
Ik krijg eerder het gevoel dat je uit het wereldje gezet bent omdat je een beetje bent doorgedraaid als ik je verhalen zo lees.
quote:
Dat symbolische en geometrische was voor mij ook een leerproces, kwestie van de juiste mensen tegenkomen en luisteren, om daarna zelf onderzoek te starten. Wat denk je dat reklame is? We praten over pure "legale, psychologische media oorlogsvoering". Denk je dat teksten, vormen en kleuren "zomaar" werkelijk gekozen worden? Voor de kleine nieuwkomers wel ja. Dan moet je ook beseffen waarom bepaalde ontwerpstudio' s / bureau' s dus succesvol zijn (en bijvoorbeeld grote privé-, en overheidsinstelling opdrachten krijgen, of bijvoorbeeld "geld" ontwerpen) en anderen (waarschijnlijk jouw vriend) achter blijven met de treurige fantasieloze budget opdrachtjes. Hoe groot je talent ook is, en ik heb met heel veel ontwerpers samengewerkt, dan kun je beter zorgen dat je werkelijke kennis opdoet, en op de stoel van de Art Director komt voor je 40-ste, anders kun je inpakken. Want zo zit het namelijk in die wereld. `
No shit sherlock !
Daar ga je weer met je briljante observaties
Eerst doe je alsof niemand weet dat reclame bedoeld is om mensen dingen te laten kopen die ze misschien niet eens nodig hebben - chapeau, heb je dat helemaal zelf uitgedokterd ?
En nu is het zogenaamd een openbaring dat er over reclames wordt nagedacht ?
Poeh, wie had dat kunnen denken !
quote:
Er zijn geen "geheime missies", zoals je vraagstelling aangeeft, er is wel esthetiek; gulden snede, geometrie, kennis in symboliek, kleur- en vorm psychologie en typografische wet. Daarnaast is er "oude kennis" over hoe de wereld werkelijk in elkaar zit. Bestudeer eens kunst en architectuur, of bekijk eens wat euro biljetten, en vraag je dan af wat die vormen betekenen en waar ze vandaan komen.
Klopt, daar ben ik het mee eens.
Maar er zit een groot verschil tussen symboliek in vormen en figuren erkennen, en er complete conspiracy-theorieen aan vast plakken. Jij maakt er een aluminium-folie-hoedjes-verhaal van.
Het lijkt erop dat jij denkt dat als je ergens een verband tussen kunt verzinnen, dat verband er dus ook is.
(Iets te vieren ? Hoera ! "Hoer A" - Hoer als in prostituee, en A als in klasse A, de beste - kortom de beste prostituee ! zie je de connectie ? )
quote:
Verder schreef je:"Symbolisme dat 1% van de bevolking maar herkent heeft geen enkele waarde voor het ontwerpen van een herkenbaar logo".

Hier zit dus juist wel de kern.

Waarom is een logo dan precies herkenbaar? Want ten eerste willen de "grote spelers" niet voor "mentaal gehandicapten" uitgemaakt worden door fout gekozen ontwerpertjes, die symboliek fout interpreteren, zodat na de "schande" in de markt vervolgens het hele concept, grafische uitwerking, presentatie, verwerking en totale media uitvoering -overnieuw- kan (denk bijvoorbeeld aan "Raider" wat nu dus "Twix" heet, simpel voorbeeld maar wel waarheid, zoek eens uit waar "Raider" vandaan komt, wat het betekent). En ten tweede doen al die vormen en kleuren dus exact wel degelijk vooral iets onbewust (of voor die wat jij 1 % noemt, wat ik een belediging voor de gemiddelde mens en ontwerper vind) dus bewust. Reklame is pure psychologie, een gevecht om "leider" in dat marktsegment te worden, en die moet naadloos en hermetisch kloppen, anders vervalt de totale kracht in communicatie. Daar maakt de bakker om de hoek zich niet druk om, maar de grote jongens weten waar ze moeten zijn voor een degelijk onderbouwd, en krachtig kloppende symbolieke oorlogvoering.
En dat is bijvoorbeeld de reden dat BMW 3 jaar in de toekomst kon kijken en preventief een hakenkruis in zijn logo verwerkte volgens jou ?
En Raider verandert van naam/logo omdat de naam niet goed was maar BMW houdt z'n "hakenkruis" al die jaren in zijn logo volgens jou ?
quote:
Man, wat doe je aan trouwens, spendeer ik weer 24 minuten aan poging tot verklaring in de hoop jou en mijzelf geestelijk te verrijken, ik heb weer genoeg hier geschreven voor de komende 4 weken...

Zo mooi he, dat zie ik vaker in TRU :
mensen die denken dat ze andere mensen 'geestelijk verrijken' door ze onzin aan te praten.

Ik wacht nog steeds op je verklaring voor de overduidelijke fouten in je Audi- en BMW-verhalen.
Lul er nou eens niet omheen maar leg eens uit hoe het komt dat BMW volgens jou het hakenkruis in zijn logo stopte 3 jaar voor de NSDAP het invoerde, en leg het verband eens uit tussen je pesces-plaatje en het Audi-logo als je de door mij aangevoerde verschillen in acht neemt.
Want verhalen verzinnen kun je wel, dat is me duidelijk, maar ik wil weten of je ook met logica overweg kunt

[ Bericht 4% gewijzigd door _Led_ op 05-12-2008 10:27:05 ]
zzz
pi_63777096
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 03:02 schreef DaantjeF het volgende:
Reklame is pure psychologie, een gevecht om "leider" in dat marktsegment te worden, en die moet naadloos en hermetisch kloppen, anders vervalt de totale kracht in communicatie.
met alle respect maar dat is een nogal dom idee dat je dan van de reclame-wereld zou hebben... alsof reclame enkel het bevestigen is van een al per definitie perfect zijnde uitstraling en de grote bedrijven hierin nooit domme fouten zouden kunnen maken...


beide ideen zijn domweg _niet_ waar :

Reclamebureau leven juist ervan dat ze deels ook 'fouten' in het publieke imago van grote bedrijven moeten 'herstellen' en dat grote bedrijven enorm kwetsbaar zijn voor ook negatieve 'branding''.

verdeer, juist ook in de communicatie-activiteiten door grote multinationale ondernemingen worden soms de grootste fouten gemakt die hun positie eerder sterk verslechteren:
drie voorbeelden:
- New Coke (Coca-cola dacht een opkomende concurrent, nl. pepsi Cola te kunneen bestrijden door en 'nieuwe basissmaak te introduceren, wat compleet andersom uitwertke, juist en hoop van hun normale drinkers sterk afstootte en juist pepsi een groot voordeel bood... na korte tijd is het teruggedraait en kwam 'classic Coke' weer terug, de aloud bekende smaak van Coca-cola die de mensen kenden, mar een groot deel van de schade was al gedaan)
- Proctor & Gamble Logo Proctor & Gamble kreeg en nieuww logo en men dacht hiermee tevens ook een voortdurende 'urban legende' at in hun logo een gehoornde man met de getallen '666'' zouden staan te kunne bestrijden (de hoorns klopten wel, dat sloeg namelijk op de afbeelding van Mozes in hun oude logo)..
het moderne gestylede logo werd echter juist een target van veel complot-theorien omdat bepaalde mensen juist daarvan meenden dat dit nog veel herkenbaarder werd, inclusief wat hoax-mailtjes leidde het ertoe dat P&G snel hun logo weer liet restylen, in dat geval tot een puur 'tet-logo' zonder enigee visuele informatie, om nooit meer slachtoffer te zijn van zulke gruchten... ook hier was het kwaad echter al gedaan en het bleef hen achtervolgen.

En zeer recentelijk de Fortis reclame-campagne ... een net geintroduceerde zeer grote wereldomvattende, miljoenen kostende reclame-campagne onder het thema 'Here Today. Where Tomorrow' met daarbij verwijzingen naar een beusgrafiek en 'het leven is een curve',werd in zeer korte tijd een direkte beschadiging van het concern toen hun beurskoers zélf zwaar onder druk kwam te staan
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 5 december 2008 @ 10:33:28 #72
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_63777409
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 00:11 schreef H-enki het volgende:
Nee de hoeken zijn scheef Ticker. Zie maar onderstaand.
Het is niet bewust gedaan het is toevallig.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik begin steeds meer te zien in dennigers betoog.

Trouwens leuk dat de vlag bestaat uit 13 horizontale strepen net als de piramide.

13, 13 waar heb ik dat nou meer gezien, OOOOOOWWWH ja, vrijdag de dertiende.

paraskavedekatriaphobia, haha angst voor 13

[ afbeelding ]

13 cirkels??

Dames en heren ik presenteer u onze klok
[ afbeelding ]

12 draaien om 1, en das 13....
Wacht even, dit klopt niet. Ik zie dat het niet goed is gevouwen hoor.

Jammer dat ik geen dollar hier heb, dat is mijn utlieme manier van zeker weten.
Maar ik zie op die plaatjes toch wat dingen scheef gezet om het recht te maken en andersom. :S
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  vrijdag 5 december 2008 @ 10:38:34 #73
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_63777524
quote:
Op donderdag 4 december 2008 23:26 schreef Ticker het volgende:

[..]

Dat klopt, blijkbaar was iemand niet zo goed in paint.
Dit moet hem namelijk wel zijn:
Tja, maar zo lijken het weer willekeurig getrokken lijnen en lopen ze niet meer zo mooi parallel over de pyramide, terwijl dat eerst het uitgangspunt leek ("als je de lijnen van de pyramides doortrekt kom je uit op de letters m.a.s.o.n").

Maar we kunnen ook op andere manieren creatief zijn !
zzz
  vrijdag 5 december 2008 @ 11:13:12 #74
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_63778357
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 10:38 schreef L.Denninger het volgende:

[..]

Tja, maar zo lijken het weer willekeurig getrokken lijnen en lopen ze niet meer zo mooi parallel over de pyramide, terwijl dat eerst het uitgangspunt leek ("als je de lijnen van de pyramides doortrekt kom je uit op de letters m.a.s.o.n").

Maar we kunnen ook op andere manieren creatief zijn !
[ afbeelding ]
Die lijnen worden getrokken vanaf het - alzienend oog, en lopen paralel aan de piramide, welke zelf tevens schuin is afgebeeld. Dit terwijl het oog recht voor ons staat.. de letters tevens ook.

Lijkt me opzich een logisch uitgangspunt als je er zo over na gaat denken.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  vrijdag 5 december 2008 @ 11:24:54 #75
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_63778661
Maar de driehoek van het alziend oog is ook scheef, en die zijden lopen juist parallel aan de scheve zijden van de pyramide eronder - en dan kom je dus nog steeds niet uit op de letter M

Ziehier:
!
zzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')