quote:
Nog even verder oftopic.
Deze lezing al ooit gezien?
Misschien eens een topic aan wijden.
Ik was oppervlakkig bekend met het idee, een kennis vertelde me hierover een paar maanden terug.
Interessante docu film,
"Dont you all realize that spores can travel through space for long times. They came here. They do help produce life symbiotically and the "magic ones" will tell you this".
Een tijd geleden kwam ik per toeval met een kennis bij een dominee thuis, op initiatief van die persoon om een uur te filosoferen. Ik zag toen een groot beeld van Jezus in zijn kamer staan. Aan de voeten van Jezus lag rechts een "anker", links een "zweep". Duidelijke symbologie... maar toen zag ik dus in het midden onder zijn voeten een grote "paddestoel". Ik begreep, en moest lachen, en stelde de beste man de vraag "waar staat jouw Christus nu precies op?" De man keek naar het beeld en antwoordde: " Ja, wat is dat eigenlijk?, ik weet het niet". Ik heb mijn mond maar gehouden verder. Het bleek dat de man geen idee had van wat hij nu voor symbolische afbeelding in zijn woning had staan. Dat zou men toch redelijk occult kunnen noemen, wanneer een dergelijk belezen en ontwikkeld figuur
nooit verder heeft gekeken dan zijn voordeur.
http://www.egodeath.com/i(...)ceMushroom_HiRes.jpgKijk, hier zien we een "heilige" die "
het brood van de goden verorbert", en
de zon komt weer op.
Noemen ze soms ook "de eerste dood". Maar dat is dan symbolisch he? Geen echt maatschappelijke dood natuurlijk. jezus sprak ook over de "eerste en "tweede" dood. Tegenwoordig heet die "eerste dood" een "Ego dood". Dat dwingt je dan in pure confrontatie met jezelf, als een gigantische kosmische spiegel, speciaal voor jou.
quote:
Op donderdag 4 december 2008 09:38 schreef Ticker het volgende:[..]
Even niet te bevatten..
De sumeriers zouden volgens jouw symbolen gebruiken oftewel 'synoniemen' voor mathematische objecten.
Ik ben even gaan googlen en kwam op een PDF met onderstaande informatie.
Ben er nog niet helemaal over uit wat het nou inhoudt.
[..]
Tickert,
Ik zal proberen uit te leggen wat ik van het geheel en ook dit geschreven stukje begrijp...
We weten niet exact waar die "Sacrale Geometrie" kennis
oorspronkelijk vandaan is gekomen. De 5 Platonische Soliden zijn de bouwstenen waaruit alles, de kosmos en het hele universum is opgebouwd. Ze worden
Platonisch genoemd, omdat Plato dit destijds herclaimde (ontdekt te hebben).
De complete "bouwdoos set" in 5 basisstenen dus. Wanneer je alle bouwstenen hebt en kent, dat - alles - om je heen vormt, moet er ook een
anti-bouwsteen zijn. Dit ontdekte ik zelf pas lk later, toen het idee mij binnenviel, en ben op onderzoek gegaan. Die contra is dus de "sphere" of "bol". Dat is dus "anti-materie", terwijl de 5 vormen in principe dus tesamen "materie" vormen, niet echt materie, want dat is de Hexahedron / kubus oftewel "aarde". Er zijn 2 moeilijker te bevatten elementen. De Dodecahedron en de Icosahedron zijn eigenlijk een apart verhaal. Je kunt ze beschouwen als ether oftwel "kosmos" en de Icosa staat voor water, wat ze in het bijbelboek ook wel "het bloed" noemen. Er wordt op verschillende manieren over geschreven, je krijgt eigenlijk pas een idee over deze 2 bouwstenen na meerdere, verschillende bronnen gelezen te hebben, een stuk (creatief) inlevingsvermogen helpt daarbij. De Hexahedron oftwel "aarde" is binnen Metatron's Cube, de grootste vorm waarbinnen de overige 4 geometrisch in te passen zijn. Daarom dus "vanuit de Hexahedron / Cube gezien, vallen wiskundig alle lichamen daarbinnen".
Kijk, een mooi werk van iemand die het ook begreep allemaal, het heet "het laaste avondmaal" maar dan in een meer "modern jasje" Zie hier de "longen", het "hart", oftwel de "bortskast" met daarin subtiel verstopt het raamwerk van de "mighty Dodecaheder","
Hail to the gate"... Ja, Dali was zijn tijd vooruit, een creatief mens met fantasie en inlevingsvermogen om
ware kennis te kunnen droogronden...
http://www.postersland.nl/images_big/d_52848.jpgHet gaat in feite over "vaste" vormen, maar ook "lucht in je longen", de kosmos
in je hart en een "zee aan liefde" dus in je lichaam.
May the Force be wtih you... Hoe-Ra, Hoe-Zee.quote:
Op donderdag 4 december 2008 09:39 schreef L.Denninger het volgende:Precies, die wilde niet langer in een fantasiewereld leven.
Maar sommige mensen willen liever geen bewijzen zien, die leven liever in een droom.
Ikke niet, ik wil liever weten hoe de wereld echt in elkaar zit - zonder sprookjes
Sprookjes kunnen leerzaam zijn hoor, ken je die van die meid die "dood" was, ze lag in diepe zombie slaap "in glazen kist", en door
de appel kwam de zon op, en werd ze "
wakker".
Ik heb niet zoveel met Ramstein, maar hun gekozen "creatieve" die hen ondersteunt in image snapt het ook allemaal... ik zou een compleet topic kunnen wijden aan wat die videoclip bevat... Afijn, het zonntje doet z'n werk weer... terwijl "anderen' slaafs doorwerken in ondergrondse mijnen en het allemaal wel best vinden...
Een interessante post. Want je beweert dus hier dat jij "wilt weten hoe het in elkaar zit" en dat anderen dus volgens jou "in een droom leven'. Ik ben je wel eens eerder tegen gekomen in de meer mystieke topics, dat vind ik apart, mbt jouw type peroon. Want dat geeft aan dat je, hoewel je in mijn ogen op dit moment "een perfecte robot of mijnwerker" bent, toch wel iets voelt, en meer wenst te weten te komen. Misschien moet je wat meer lezen en luisteren in plaats van schreeuwerig gedrag tonen en te vertouwen op alleen dat, wat je kan zien, proeven, ruiken, voelen etc.
Het grappige is, dat sommige mensen beweren werkelijk
uit die droom geweest te zijn. Dat is een raar en intimiderend "effect" schijnt het. Men loopt dan in
2 werelden tegelijk.
Die mensen "weten" het verschil tussen "
wie droomt, en wie werkelijk slapende is".
Sommigen gebruiken nu eenmaal meer de rechter- en anderen weer meer de linkerhersenhelft. De één heeft gevoel, genegenheid, en creativiteit en gebruikt zijn intuïtie. Die ander is meer "reptiel achtig" (om het even symbolisch te houden) en is dus meer zakelijk, hard, sterke drang naar territorium afbakening, en bang om "oude waarden" te verliezen. Maar vooral ook zonder "inlevingsvermogen". Dat inlevingsvermogen blijkt bijzonder belangrijk te zijn om sommige dingen te kunnen begrijpen, en dus te kunnen groeien en e
volueren in bewustzijn. Dan heb je ook nog van die mensen die dus werkelijk uiteindelijk
"een brug" weten te slaan. En die mensen, die zijn echt speciaal "in mijn
oog". Dat zijn er maar weinig. Over die "mensen' is veel geschreven door de geschiedenis heen, en zo heeft elke cultuur wel
zijn meester.
Die mensen ervaren dan de ware werkelijkheid achter de "droom" die anderen weer hun werkelijkheid noemen, maar voor de "verlichte schapen" een gevangenis bleek.Die mensen weten namelijk "hoe de wereld echt in elkaar zit" op dat moment,
niet die groep die gelooft in de droom wereld die ze voor zichzelf aan het construeren zijn middels het Ego, en de waarneembare zintuigen. Neo bijvoorbeeld in die film The Matrix, dat is zo'n persoon waarbij goed gevisualiseerd is "wat" de droom nu precies is, heel mooi gedaan vond ik. En Neo "werd wakker", de Efteling stortte in voor hem, "carnaval was over'. Dan loop je dus opeens in een "andere wereld" en zie je alleen maar grijze mensen om je heeb in pak,
als batterijen in [i]hun droom[/i]. Ja, wie droomt er nu werkelijk? Doet het ertoe? Sommigen voelen zich veilig en prima, met hun bezittingen, geld op de bank, werk kortom lekke meedraaien in de maatschappij. Dan heb je ook mensen die op en dag denken, waar ben ik mee bezig? Dat zijn toch vaak creatieve mensen, kunstenaars onder andere. En die mensen "zetten zich dan steeds meer af' tegen de "zombie nation". Ze gaan dan creatieve dingen doen, maken mooie schilderijen die de "massa" niet begrijpt. En dan opeens komt er op je "plasma tv" het journaal van 20:00 uur, waarin de verkoop van een "vreemd" doek genaamd "Boogie Woogie"voor 36 miljoen euro over de toonbank gaat, mooie ruit vorm ook, apart idee een doek "kantelen". Maar dat zegt jou waarschijnlijk niets, jij kijkt dan denk ik meer naar het bedrag dat betaald werd en wordt boos, omdat je dat niet snapt of misschien wel
niet wil snappen. Daarom heet het werk van onze "meester" Mondriaan ook '
Victory Boogie Woogie" Victorie!
http://www.victoriaboogiewoogie.ca/img/vbw_mondriaan.jpgquote:
De "Swastika" is een inderdaad interessant symbool.
Het speelt onder andere een centrale rol in het Buddhisme, ze hanteren het, met vaak "4" stippen in de centra van dit "kracht teken des levens". De swastika is "oeroud", en Hitler snapte dit symbool en de werking ervan. Belangrijk is is sommige gevallen
welke kant de swastika opdraait. (dit geldt helaas niet in alle gevallen, waar kennis ontbreekt). Zoals iedereen weet, houden "satanisten" er namelijk van
om symboliek te spiegelen. Denk maar eens aan het symbool voor de Anti-Christos, oftwel "het kruis op z'n kop". Of een mooie Gulden Snede vertoning als het pentagram, dat dan gekanteld wordt dus met de punt naar beneden. Positief omzetten in negatief dus. Trouwens, Satanist betekent niets anders dan dat deze zichzelf "de hoogste entiteit acht". En leeft volgens de norm "Do as thou wilt". Oke, het ligt ingewikkelder maar daar komt het even op neer.
Kantelen dus, positief omzetten in negatief. De swastika is dus eigenlijk in principe "onpersoonlijk", een beetje net als een verkeerbord zeg maar. Het "beeldt iets uit" in de wijze waarop het geplaatst is. Best apart, dat Buddhisten "het levensteken" adoreren, kennis willen behouden, en een macht als Hitler dat symbool vervolgens gebruikt, en draait in de Octahedron (ruit) vorm, rood vlak met witte cirkel eronder plaatst om het daarna nog eens te "kantelen". Octahedron staat voor
lucht. Dat noemen ze ook wel "wentelen" van "lucht". Daar zijn sommige "Winti" magiers goed in, schrijnt het.
Meester buddha (Swastika draait LINKS om, ook weer met het pijnappelklier hoedje en stip op de voorhoofd uiteraard,
ringvinger aan de duim, ringvinger? Ja, die vinger waar die
trouwring om gaat als men
trouwt, maar meer daarover later...):
http://www.foreigners-in-(...)astika-on-statue.jpgEn de contra, meneer Hitler, met zijn RECHTS (omdraaiende) "filosofie". (Let u ook even op het Malthezer kruis, ja de Duiters kregen ondersteuning van italië, Rome waar ze ook bekend zijn met de 'adelaar" en al van dat.) Maar goed, alles vergeven en vergeten, ze maken lekkere pizza's en hebben een leuke 'scheve toren". Toch zijn er mensen die niet willen vergeten, blijven spitten voor zichzelf in historie om de "waarheid" boven te krijgen, ben ik vaak veel bewondering voor.
http://wwwdelivery.supers(...)erStock_1443-142.jpg("Runen' waren ze ook "gek" van. De Othala Rune o.a. die kreeg je dan op het boord van de nek.
Was je een belangrijke pief met die "
gesloten X in Octahedron vorm", alsof die persoon dan "door de poort" was gegaan, net als "Super Mario", eet ie een paddestoel wordt ie "invincible" en "groot". Is ook een bepaald
oud Gnostisch geschrift in de wereld over "de tijd waarin de reuzen op aarde leefden". Doet me denken aan de Maya kalender en de voorspelling "
dat de goden terug zullen komen op aarde" Symbolisch natuurlijk allemaal weer, maar dat laat ik aan u.
http://www.acs.bg/Toleran(...)i2/hate/odinrune.jpgOok treurig trouwens, dat die lui het dus niet eens verbergen
wat ze uitdragen. Maar nog treuriger: niemand die kijkt, lijkt te zien, iedereen vind het "het mooie nieuwe bedrijfslogo" en koopt shawltjes en petjes. En dan massaal in rijen gaan staan en hetzelfde roepen...Net als die "jodenster", die moest "geel" zijn en "op de borst geplakt" worden. Sommigen noemen dat "Davidster". Ik prefereer MerKaBah. Via die
gedwongen te dragen symbolische uitbeelding wilden de Duitsers dus duidelijk maken dat ze de Joden inderdaad "voor eeuwig gevangen" wenste te houden. Eén groot toneelstuk tussen 2 machten waarin miljoenen slachtoffers vielen, verschrikkelijk en dom.
Doet me opeens denken aan die
vage theorie die ik een keer las over een foto van soldaten in Irak, die een gespiegelde Amerikaanse vlag op hun (verkeerde) arm hadden staan. Een land zo groot als Amerika, daar zou je van verwachten dat ze hun "reklame" en met hun grote budgetten, en dure psychologische advertising agents wel zouden weten welke kant "hun vlag" op zou moeten wijzen, toch?
"Gespiegelde symbologie", word je meteen zo'n zo'n "bloedoffer".
http://espressoroastblog.com/uploaded_images/us_soldier.jpgHey, dat "blauwe met die sterretjes" hoort toch geplaatst te zijn in de
linker bovenhoek?
Droom ik nou? Of beginnen we werkelijk wakker te worden?
quote:
Op de vraag Illuminatie of Metselaars. Er zou ook sprake kunnen zijn van verlichte bouwmeesters. illuminatie en Metselaar worden vaak verkeerd in zinsverband gebruikt, het zijn immers twee verschillende zaken.
Ik zie persoonlijk Illuminatie als gedachtegoed. Een manier van denken en opereren. Illuminatie is zo sterk, dat je geen groep nodig hebt. Het is in mijn beleving dan ook geen groep, maar een energie die door gelijken gevoed en gedeeld wordt. Want geloof me, als je eenmaal in die energie instapt, weet je precies wie er lid is en wie niet.
Wellicht bieden de mets dit opstapje. De mets zijn bovenal een groep die zoekende is. Weliswaar verheven in de kunst, maar toch zoekende. Als je het vindt ben je Illuminatie.
@ Daantje
Je bent weer lekker bezig. Ik zie leuke zaken de revue passeren.
Ik zie dat Ticker jou favoriete Platonische soliden heeft gepost. Ben benieuwd...... (wil je het kort houden aub, haha)
Interessante aanvulling H-Enki, ik zie "
dat u niet meer slaapt" Fijn, weer een erbij. Eens komt de tijd dat iedereen snapt dat we allemaal "mens" zijn, en vrijheid en vrije wil het hoogste goed is in onze wereld.
Illuminati is een "persoonlijke procedure",
dat waar we het hier over hebben, voor iedereen, met een beetje "gevoel' en "inlevingsvermogen" bereikbaar.
Dat was weer 48 minuten
Tickwerk.