Je bedoelt natuurlijk de duizenden afko's.quote:Op zaterdag 8 november 2008 16:20 schreef Stali het volgende:
Hij was zelfs een paar jaar ouder. Ik was echt geschokt en zoiets vergeet je dan niet.
Bammetje en Pleuri zijn inderdaad wel de meest vreselijke woorden.
Irritant zijn ook:
Barbeknoei en iets gezelli noemen. En op het werk: actiepuntjes, even samenzitten, iets parkeren of over het weekend tillen, een mailtje dichten, pro actief, stukje fun factor in de club, een stukje commitment, een quicky in iemand agenda schieten, ergens op moeten intunen voor een betere bedrijfsbalans, het is jouw feestje, mind mapping en het zijn nog niet eens de woorden maar het is een irritant taaltje en dan heb ik de duizenden afkortingen nog niet eens genoemd..
Yep.quote:Op zaterdag 8 november 2008 16:46 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je bedoelt natuurlijk de duizenden afko's.
Erger nog, iemand die het in het Engels zegt: "Ik ben zo pissed".quote:Op zaterdag 8 november 2008 16:15 schreef mjan het volgende:
Pissig![]()
Het klinkt gewoon lafjes. Zeg dan dat je boos bent, kwaad, geïrriteerd voor mijn part, maar pissig...
Als iemand dat woord zegt, dan word ik het vanzelf.
Een hernieuwde focus van de bedrijfsactiviteiten?quote:Op zaterdag 8 november 2008 16:52 schreef Stali het volgende:
[..]
Yep..
Ik heb zelfs een lijst van een paar a-viertjes in mijn bureaula liggen. Die zijn vorige week uitgedeeld want er vindt momenteel een "kanteling in de business" plaats..
ja dat vind ik ook echt een verschrikkelijk woordquote:
Ja, en daarmee meer dan 100 mensen eruit.quote:Op zaterdag 8 november 2008 17:38 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Een hernieuwde focus van de bedrijfsactiviteiten?
In medisch jargon heet het dan ook nooit kanker, maar carcinoom, maligniteit, nieuwvorming of ruimte-innemend proces. Eufemismes zijn tof.quote:Op maandag 17 november 2008 16:03 schreef Grumpey het volgende:
Het woord kanker is zo vervelend. Als scheldwoord voldoet het prima, maar als ziektebeschrijving is het veel te grof en mist het subtiliteit om het in een gesprek met een derde te kunnen gebruiken.
Jij bent gewoon een voorstander van vertrutting, die daar een eufemisme voor zoekt.quote:Op donderdag 13 november 2008 10:32 schreef Elfletterig het volgende:
Een woord waar ik me dit jaar nogal vaak aan erger, is vertrutting.
Elke maatregel die een regering neemt, is ineens vertrutting. Verzin iets beters.
Tegen de patiënt wordt echter wel het woord 'kanker' gebruikt, als het goed is. Het is immers de plicht van een arts om zijn patiënt in voor de patiënt begrijpelijke bewoordingen zo goed mogelijk te informeren.quote:Op dinsdag 18 november 2008 09:49 schreef Rasing het volgende:
[..]
In medisch jargon heet het dan ook nooit kanker, maar carcinoom, maligniteit, nieuwvorming of ruimte-innemend proces. Eufemismes zijn tof.
En dan niet eens weten dat "pissed" in het Engels betekent dat je straalbezopen bent.quote:Op zaterdag 8 november 2008 17:16 schreef vencodark het volgende:
Erger nog, iemand die het in het Engels zegt: "Ik ben zo pissed".
dat is irritant jaquote:
Medallie vind ik eik dan nog heel lief.quote:Op donderdag 20 november 2008 00:05 schreef Muck het volgende:
[..]
dat is irritant ja![]()
Mijn moeder zegt "medallie" nog erger
Als scheldwoord vind ik het net zo ergquote:Op maandag 17 november 2008 16:03 schreef Grumpey het volgende:
Het woord kanker is zo vervelend. Als scheldwoord voldoet het prima, maar als ziektebeschrijving is het veel te grof en mist het subtiliteit om het in een gesprek met een derde te kunnen gebruiken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |