abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60574309

Welkom in het Centrale FC Utrecht topic!

Michael Silberbauer, de nieuwe topper?

Barry Maguire, toptalent?

Onze 3 trainers:

Waar zitten de Fok! FC Utrecht supporters?
  • KansloosForEver - Vak K
  • thaduck - Vak P
  • PBateman1978 - Vak U
  • _Vulcanus_ - Vak T
  • Dribbel79 - Vak X
  • Eilanden - Vak X
  • Druppel - Vak L
  • Joesse - Vak J
  • paultjuhhh - Vak K (naast de vervelende trommelaar)
  • zatoichi - Vak J
  • DiMacho - Vak P
  • ImHungryLetsGetATaco - Vak Y
  • Rave_NL - Vak P
  • Kos_met_de_snor - Vak K (achter de vervelende trommelaar)
    Overzicht van het stadion:

Vorige delen:
    [Centraal] FC Utrecht topic #28 : Waar we graag uit spelen
    [Centraal] FC Utrecht topic #26: Keepersproblemen
    [Centraal] FC Utrecht topic #25 : Foeke Booy weg ?!!?
    [Centraal] FC Utrecht topic #24 : Gezocht : Scorende spits
    [Centraal FC Utrecht deel 23 ] op naar de playoffs !
    Centraal FC Utreg - deel 22, Wij zwaaien Braafheid uit
    Centraal FC Utreg - deel 21, Fortuneeeeeeeeee
    Centraal FC Utreg - deel 20, Braafheid ga je schamen!
    Centraal FC Utreg - deel 19, Fortuné Fortunéee!
    Centraal FC Utreg - deel 18, op naar de eerste zege!
    Centraal FC Utreg - deel 17, we zien uit naar nieuwe spelers
    Centraal FC Utreg - deel 16 , op naar de play offs !
    Centraal FC Utrecht deel 15 - we staan 4e !
    Centraal FC Utrecht topic deel 14
    Centraal FC Utrecht topic deel 13
    Centraal FC Utrecht topic deel 12
    Centraal FC Utrecht topic deel 11
    Centraal FC Utrecht topic deel 10
    [Centraal] FC Utrecht Topic deel 9
    [Centraal] FC Utrecht Topic deel 8
    [Centraal] FC Utrecht Topic deel 7
    [Centraal] FC Utrecht Topic Deel 6
    Hier hoort topic deel 5. Maar of die er ooit geweest is??
    Hier hoort topic deel 4. Maar of die er ooit geweest is??
    [Centraal] FC Utreg Topic #3
    [Centraal] FC Utrecht Topic Deel 2
    Centraal FC Utrecht topic deel 1
    [Centraal] FC Utrecht topic #30: Met overnames en De Kromme

OpeningsPost: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/FC_Utrecht

[ Bericht 2% gewijzigd door PBateman1978 op 05-08-2008 13:42:17 ]
  • Let's drop some acid and go to a titty bar.
    pi_60574320
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 12:57 schreef thaduck het volgende:

[..]

Maar je vergeet WAAROM hij dat soort dingen zegt (of hem in de mond worden gelegd). Ik ben van mening dat er niets gezegd dient te worden totdat alles rond is. En zolang dat voor het sluiten van de transfermarkt is het mij goed.

In mijn ogen is het simpel, je zegt dat je nieuwe spelers gaat aantrekken. En dat doe je. Als het rond is krijgen we een mooie presentatie en klaar. Voor die tijd moet iedereen zijn kop erover houden (naar de media/supporters) en supporters moeten ook de boel niet opkloppen.

Nu zit je in een klote cirkel, die je zelf veroorzaakt. De supporters gaan steeds harder roepen, en de spelersmakelaars enzo lachen zich suf. Die weten dat er nu dingen MOETEN gebeuren, dus kunnen ze de prijs opdrijven en moeilijk doen. Supporters gaan steeds harder roepen, makelaars worden steeds moeilijker. En uiteindelijk is er niemand bij gebaat.

Ik heb in het verleden nog de beste transfers gezien, 5 minuten voor het sluiten van de transfermarkt. Er is nog tijd zat, hoewel de eerste wedstrijd eraan zit te komen.
    Waarom je enige spits (Vandenbergh) verhuren als je nog niet eens rond bent met nieuwe spitsen ?

Men wist in mei al dat Nelisse en Rossini zouden vertrekken, tuurlijk is de situatie veranderd door de transferinkomsten van Pieters en Kruys, maar dan nog had je toch allang rond moeten zijn met de beoogde opvolgers ?

Ben het ook niet met je eens dat we tot 30 augustus de tijd hebben, is wel zo, maar hoe langer het duurt hoe minder goede voetballers er nog beschikbaar zullen zijn, en dan krijgen we misschien weer zo'n 5-minuten-voor-het-einde transfer a la Boussaboun, ik zit er niet op te wachten...
    Let's drop some acid and go to a titty bar.
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 13:40:44 #3
    6373 thaduck
    !! nu Tha_Duck !!
    pi_60574416
    Ik reageer er zo op (telefoon )

Wat ik wel wilde zeggen: ze zijn net begonnen met de led boarding aanbrengen voor de business kant
    tegenwoordig bekend als Tha_Duck
    pi_60574597
    Skoubo lijkt me wel een goede aanwinst voor Utrecht, dat type spits heeft deze ploeg echt nodig.
    That's all folks!
    pi_60574917
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 13:46 schreef -Vaduz- het volgende:
    Skoubo lijkt me wel een goede aanwinst voor Utrecht, dat type spits heeft deze ploeg echt nodig.
    1 basisplaats en 11 invalbeurten in 2 seizoenen Real Sociedad klinkt niet echt goed.
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 17:06:55 #7
    26251 Eilanden
    Bright Mirror Still Water
    pi_60579617
    En je kan ook niet echt zeggen dat onze medische staf tot de top van Nederland behoort
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 18:26:57 #8
    26251 Eilanden
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 19:44:14 #9
    26251 Eilanden
    pi_60582765
    quote:
    Skoubo heeft donderdag de medische keuring en staat hoogstwaarschijnlijk vrijdag op het trainingsveld. Utrecht gaat er van uit dat ze hem transfervrij kunnen overnemne, aangezien hij al drie maanden niet is uitbetaald door zijn huidige club Real Sociedad.

Daarnaast wordt er de komende weken nog gekeken naar een aanvaller/spits uit Engeland, die eigenlijk afgelopen maandag al zou aansluiten bij de selectie van Utrecht, alleen gaf zijn club toen geen toestemming. Een naam werd er niet genoemd.
    Bron: Utregforum/Radio M
    pi_60582884
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 13:58 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

1 basisplaats en 11 invalbeurten in 2 seizoenen Real Sociedad klinkt niet echt goed.
    Dat is waar ja, maar ik ken hem wel als een prima speler voor een club als Utrecht. Het is geen jongen die om de wedstrijd weer geblesseerd is. Het zat blijkbaar de laatste jaren tegen, maar vast niet enkel door blessures.
    That's all folks!
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 22:02:21 #11
    6373 thaduck
    !! nu Tha_Duck !!
    pi_60586036
    Ik zag het ook net op TV Utreg, maar verder nog geen nieuws te vinden?
    pi_60586829
    quote:
    Skoubo nieuwe spits
    De Deense voetballer Morten Skoubo wordt vrijwel zeker de nieuwe aanvalsleider van FC Utrecht.
    De 28-jarige boomlange aanvaller van het Spaanse Real Sociedad is op weg naar Nederland om in Utrecht een medische keuring te ondergaan. Als die donderdag goed uitpakt, staat niets het tekenen van een contract nog in de weg. Dan zou Skoubo vrijdag al kunnen meetrainen.

FC Utrecht troefde in de strijd om de diensten van Skoubo onder meer het Deense Bröndby IF af, waarvoor de 1,92 meter lange spits eerder speelde. Bröndby IF wilde Skoubo huren. FC Utrecht toonde zich bereid om een geringe transfersom te betalen. Naar verluidt gaat het om een bedrag van hooguit een paar ton. Technisch directeur Piet Buter van FC Utrecht is ervan overtuigd dat Skoubo van grote waarde kan worden voor zijn club. ,,Hij is groot, behoorlijk snel, kan goed koppen en heeft een goede techniek. Hij is een allround speler. Je zou hem kunnen omschrijven als de blanke Nelisse,'' aldus Buter.

Lange tijd was de 22-jarige Martin Bernburg van FC Nordsjaelland (de vorige club van verdediger Dickoh) de eerste kandidaat voor de vacante spitspositie bij FC Utrecht. De onderhandelingen ketsten af op de hoogte van de vraagprijs. FC Utrecht wilde hooguit twee miljoen euro neerleggen voor Bernburg.

Skoubo - viervoudig Deens international - begon zijn professionele carrière bij FC Midtjylland. Hij speelde verder voor Borussia Mönchengladbach, West Bromwich Albion, Bröndby IF en Real Sociedad.

In Utrecht komt Skoubo twee landgenoten tegen in de personen van Francis Dickoh en Michael Silberbauer. Dickoh en Silberbauer toonden zich in de langdurige onderhandelingen tegenover de clubleiding enthousiast over een samenspelen met Skoubo.

Met Silberbauer heeft Skoubo in het Deense nationale elftal gespeeld.Silberbauer zei gisteren na afloop van de ochtendtraining in Grantham dat hij het te vroeg vond voor een reactie: ,,Het lijkt me verstandig pas wat te zeggen, als de transfer definitief is.''

Coach Willem van Hanegem liet weten Skoubo een sterke spits voor FC Utrecht te vinden: ,,Als die jongen komt, hebben we echt een goede speler erbij. Maar zeker ben je nergens meer van tegenwoordig, behalve dat Sinterklaas in december komt.''
    Een paar ton maar, dan houden we miljoenen over voor een jeugdige spits en een linksback.

edit : die aanvaller uit Engeland ''schijnt'' Jordy Brouwer (ex-Ajax) van Liverpool te zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door PBateman1978 op 05-08-2008 22:54:58 ]
      dinsdag 5 augustus 2008 @ 23:36:42 #13
    26251 Eilanden
    pi_60588586
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 22:31 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Een paar ton maar, dan houden we miljoenen over voor een jeugdige spits en een linksback.

edit : die aanvaller uit Engeland ''schijnt'' Jordy Brouwer (ex-Ajax) van Liverpool te zijn.
    Voormalig topscorer van de A1 van Ajax, maar heeft vorig jaar wel een 4 1/2 jarig contract bij Liverpool getekend

Over die linksback hoor je trouwens helemaal niets......

Maar waar maar ik me druk om..... om met de woorden van Buter te spreken: de competitie begint pas over 3 weken.....
    pi_60593210
    Maar waarom niet Coelho? Hij leek/scheen zo veelbelovend...
    pi_60593244
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 08:25 schreef zatoichi het volgende:
    Maar waarom niet Coelho? Hij leek/scheen zo veelbelovend...
    Geloof dat ie een hele verzameling zaakwaarnemers om zich heen heeft die allemaal geld willen zien, en ie daardoor te duur wordt.

Of hij heeft allang getekend natuurlijk, je weet 't toch nooit met Piet.
    pi_60594284
    quote:
    Op woensdag 6 augustus 2008 08:30 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Geloof dat ie een hele verzameling zaakwaarnemers om zich heen heeft die allemaal geld willen zien, en ie daardoor te duur wordt.

Of hij heeft allang getekend natuurlijk, je weet 't toch nooit met Piet.
    Nieuwe tactiek van FCU. Nergens noemen en out of the blue ineens opstellen waardoor hij totaal verkeerd gedekt wordt... Lijkt me wel wat ja
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 07:46:17 #17
    123545 DatMeenJeNiet
    Mike Mampuya till i die O+
    pi_60645651
    quote:
    Op dinsdag 5 augustus 2008 22:31 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Telegraaf:
    quote:
    UTRECHT - In de zoektocht naar een back-up voor spits Skoubo is onder anderen Jordy Brouwer (20) in beeld. De ex-Ajacied verhuisde als A-junior anderhalf jaar geleden naar Liverpool en staat daar nog twee seizoenen onder contract. "Ik heb hem in Engeland gesproken", bevestigt technisch directeur Piet Buter. "En gezegd dat we hem 16 augustus komen bekijken. Als hij goed is, willen we hem wellicht een seizoen huren."
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 10:04:12 #18
    26251 Eilanden
    pi_60647330
    Lekkere scouting .. op basis van 1 wedstrijd een speler aantrekken
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 10:56:14 #19
    6373 thaduck
    !! nu Tha_Duck !!
    pi_60648493
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 10:04 schreef Eilanden het volgende:
    Lekkere scouting .. op basis van 1 wedstrijd een speler aantrekken
    Er zijn er gekomen die minder hebben gespeeld

Er staat wel iets te gebeuren vandaag in het stadion overigens.
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 10:56:45 #20
    6373 thaduck
    !! nu Tha_Duck !!
    pi_60648508
    En de led boarding wordt nu getest

Maar nog geen grote schermen, denk niet dat die vandaag nog komen.
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:02:41 #21
    26251 Eilanden
    pi_60648645
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 10:56 schreef thaduck het volgende:

[..]
    Er staat wel iets te gebeuren vandaag in het stadion overigens.
    Presentatie Skoubo?

Ik vind beleid bij Utrecht op dit moment ver te zoeken. ik heb het gevoel alsof de technische leiding als een kip zonder kop rond loopt en de aanhang maar een beetje voor loopt te liegen.
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:14:19 #22
    26251 Eilanden
    pi_60648906
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 11:02 schreef Eilanden het volgende:

[..]
    Presentatie Skoubo?
    Waarschijnlijk niet, want...
    quote:
    Buter verbleef vrijdagochtend nog in Spanje om met een delegatie van Real Sociedad de transfer van de Deense aanvaller Morten Skoubo af te ronden. (VI.nl)
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:39:06 #23
    6373 thaduck
    !! nu Tha_Duck !!
    pi_60651338
    Skoubo is wel in NL voor de keuring dacht ik. Dus als het beklonken is dan kan het in een half uur gebeuren.

Het regent hier nogal, en alle doeken op de business zijn weg. Meestal is dat teken dat er iets aankomt.

Led boarding hebben ze getest en geeft nu al 2 uur alle reclames die we kennen van de rol boarding weer. Er hangt iets in de lucht, maar wat weet ik nog niet
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 14:33:02 #24
    26251 Eilanden
    pi_60654763
    quote:
    PRINCIPIO DE ACUERDO CON EL FC UTRECHT PARA EL TRASPASO DE SKOUBO

La Real Sociedad ha alcanzado un principio de acuerdo con el F.C. Utrecht para el traspaso de Morten Skoubo. El atacante danés se desplazará a la ciudad holandesa para pasar el pertinente reconocimiento médico y ultimar los detalles de su contrato.

La Real Sociedad quiere, en todo caso, mostrar públicamente su agradecimiento a Morten Skoubo, al tiempo que le desea lo mejor para su futuro personal y profesional (Website Real Sociedad)
    Er is dus een akkoord, maar de laatste plooien mbt zijn contract moeten nog rechtgestreken worden en de keuring moet nog plaatsvinden

Als mijn Spaans me nu niet teveel in de steek laat, is dat min of meer de strekking van het verhaal
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 15:07:30 #25
    6373 thaduck
    !! nu Tha_Duck !!
    pi_60656094
    Alleen nog keuren lees ik net, ofwel zondag voetbalt ie let maar op
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 15:12:27 #26
    26251 Eilanden
    pi_60656306
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2008 15:07 schreef thaduck het volgende:
    Alleen nog keuren lees ik net, ofwel zondag voetbalt ie let maar op
    quote:
    y ultimar los detalles de su contrato
    betekent dat men het nog over de laatste details van het contract eens moet worden, dus als dat in de afgelopen minuten is gebeurd, dan is dat snel gedaan
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 15:14:41 #27
    26251 Eilanden
    pi_60656397
    Morten Skoubo wordt zaterdag medisch gekeurd en zondag voorafgaand aan de traditionele openingswedstrijd van het seizoen tegen Wigan Athletic gepresenteerd. Vooralsnog is niet bekend of de Deense spits vervolgens ook direct zal aantreden in Stadion Galgenwaard.

Naast de Deense aanwinst is FC Utrecht nog op zoek naar een tweede spits. “Hiervoor zijn we met meerdere spelers bezig, maar ik kan bevestigen dat we zijn geïnteresseerd in Jordy Brouwer van Liverpool FC”, aldus Buter. “Verder zijn we ook nog druk bezig met een vleugelverdediger. De Roemeen Mirceu Nesu van Steaua Boekarest is hiervoor één van de kandidaten.”

Bron: fcutrecht.nl
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 15:24:33 #28
    6373 thaduck
    !! nu Tha_Duck !!
    pi_60656802
    Snel gegaan he?
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 21:30:06 #29
    26251 Eilanden
    pi_60668114
    En om nog sneller te gaan: Volgens Skysports heeft Utrecht vanmiddag ook een accoord bereikt met Liverpool over de huur (zonder optie tot koop) van Jordy Brouwer
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 23:07:38 #30
    6373 thaduck
    !! nu Tha_Duck !!
    pi_60671624
    Ja, dat zou wel erg mooi zijn.

En de leds werken, mooie reclames zien we zondag. Alhoewel je meer naar het voetbal moet kijken natuurlijk
      zondag 10 augustus 2008 @ 12:59:50 #31
    6373 thaduck
    !! nu Tha_Duck !!
    pi_60702935
    Skoubo is goedgekeurd. Die is dus ook binnen. Ik hoop dat ie vanmiddag speelt.

Ben ook zeer benieuwd naar Silberbauer en Maguire. Heb nog niet de kans gehad ze in actie te zien. Dus hopen dat ze spelen enzo vanmiddag. Misschien zelfs Sanmartean op het veld, dan kan het een leuke middag worden!
      zondag 10 augustus 2008 @ 13:04:06 #32
    26251 Eilanden
    pi_60703019
    * Eilanden heeft Silberbauer en Maguire aan het werk gezien tegen Xanthi

Silberbauer is gewoon een slimme en goede voetballer, daar gaan we nog wel plezier aan beleven. In die wedstrijd viel Maguire me ook mee, ziet het spel aardig en brengt een gezonde dosis agressie mee
      zondag 10 augustus 2008 @ 18:31:12 #33
    26251 Eilanden
    pi_60711474
    Het was dramatisch, geen enkele overtuiging, helemaal niets

En laat Vorm ook maar snel terug komen en anders vast uit voorzorg naar een keeper rondkijken, want die De Ruiter is ook helemaal niets. En ook onbegrijpelijk dat die Van Buuren contractverlenging heeft gekregen ... wat een drama
      zondag 10 augustus 2008 @ 19:14:13 #34
    6373 thaduck
    !! nu Tha_Duck !!
    pi_60712336
    Tsjah, overtuiging in een oefenwedstrijd??

Ik vond de Ruiter meer dan de zwakste schakel. Zelfs Frikandel was beter Ik vond Keller en Shewie een goede wedstrijd spelen en ben aangenaam verrast voor Silberbauer.

Alleen zo pijnlijk om te zien dat je een spits mist
      zondag 10 augustus 2008 @ 21:03:44 #35
    26251 Eilanden
    pi_60715402
    Silberbauer was ik niet door verrast, doordat ik hem eerder aan het werk heb gezien en toen was íe eigenlijk nog beter dan vandaag. En ja, als je voor eigen publiek speelt, waar de niet-seizoenkaarthouders zo'n 19 euro moesten betalen (gelukkig scc-houder ) dan mag je best wat meer overtuiging hebben dan het stelletje lamzakken van vandaag. Je zag bijvoorbeeld toen Van Dijk erin kwam, er gelijk meer gestreden werd
    pi_60716460
    Skoubo was gister nog met Perez in Stroe ze zouden voor Junker zijn gekomen.
      maandag 11 augustus 2008 @ 11:52:07 #37
    6373 thaduck
    !! nu Tha_Duck !!
    pi_60728693
    En de led boarding is verdwenen opeens
      maandag 11 augustus 2008 @ 12:52:46 #38
    26251 Eilanden
    pi_60730249
    quote:
    'Bij Kalou niet slagvaardig genoeg'

Door HANS WESTERVOORDE

GRANTHAM - Willem van Hanegem gaat zijn tweede seizoen in als trainer bij FC Utrecht. 'Het komt bij FC Utrecht aan op geloof in onszelf', de Kromme spreekt over de voorbereiding, de verschillen en zijn doelen.

,,Vorig jaar ben ik begonnen met vooral veel te kijken. Dit jaar zit ik er wat dichter op. Ik ben wel altijd aan het observeren. Mensen, dingen bij de club, vooral mensen. Wie kan het me wie goed vinden, wie met wie niet. Het kan een reden hebben dat iemand niet goed functioneert. Vraag je aan mensen of ze niet goed in hun vel zitten, dan durven ze dat meestal niet te zeggen. Maar als je observeert, kom je er wel achter. Dat vind ik echt het mooie van dit werk. Over het algemeen kan ik zeggen dat ik mensen redelijk heb ingeschat. Als speler en als mens. Mensen, die vind ik het belangrijkste.''

,,De ware kracht van FC Utrecht moet dit jaar nog worden bewezen. We zijn allemaal een jaar ouder. Ook de jonge, talentvolle jongens. Die mogen fouten maken, maar zo min mogelijk. Het kan geen speeltuin zijn. Dat heb ik ze wel een paar keer duidelijk gemaakt. Maar als Schut een klotenbal geeft, krijgt hij dat ook te horen.''

,,We hebben afgelopen week herhaaldelijk geoefend op corners. Die leverden aanvallend weinig op, maar het was mij vooral om de verdediging te doen. Verdedigend moeten de afspraken worden nagekomen. Het stilleggen van een training is irritant. Maar als je steeds dezelfde fout ziet, moet je dat doen.''

,,Als voetballer heb je in het veld zoveel verschillende mogelijkheden. Dan moet je goed om je heen kijken. In het driekleurenspel speelden we veertien tegen zeven. Dan moet het toch zo zijn dat de verdedigers vijf minuten zonder bal lopen. Spelers kiezen soms de verkeerde opties. Bal kwijt. Door te laat kijken. Of met jezelf bezig zijn. Het kan natuurlijk ook dat ze kleurenblind zijn. Maar als je het ze vraagt, blijkt dat dan niet het geval te zijn.''

,,Ja, daar zeg ik wat van. Dan loop ik bij ze langs. Spelers hebben dan wel eens zoiets van: hij moet mij hebben. Nou dat is ook zo. Ik zeg dan: als ik het niet in je zie, zeg ik niks. Dan kun je net zo goed weggaan. Of ik een hekel aan ze heb? Natuurlijk niet, maar ik wil wel ze het optimale uit hun kwaliteiten halen.''

,,De kracht van FC Utrecht moet zijn het geloof in onszelf. We hebben vorig jaar een aantal keren heel goed gevoetbald, ook een paar prutswedstrijden. Het kan wel eens wat minder zijn, maar dan moet je vasthouden aan de wetenschap dat je in staat bent ook heel goed te voetballen. Dat doe je niet door bang, met zijn allen voor de goal te gaan hangen, zoals sommige mensen roepen. Iedere trainer mag denken en doen wat hij wil. Maar dat is niks voor mij. Vind ik niks aan. Als het niet loopt, moet je ervoor zorgen dat goede gevoel weer terug te krijgen.''

,,We hebben dit seizoen afscheid genomen van een paar spelers. Van Rick Kruys, een Utrechtse jongen die hier altijd al speelde. Kruys wilde graag meer spelen, maar als ik naar de wedstrijden keek, dan was Kruys niet de meest geschikte. Vandaar dat we hebben gepraat. Hij mocht uitgeleend en verkocht. Kruys heeft voor verkoop gekozen.''

,,Waar ik me aan heb geërgerd is dat op de eerste training er wel een shirt met een rugnummer voor hem was, maar dat zijn naam er niet op stond. Zo irritant! Die jongen staat bij ons onder contract, heeft recht op zijn shirt. Wie dat heeft besloten? Als je ernaar vraagt, weet niemand het. Ik vind dat dat niet bij ons hoort.''

,,Ook Peter Kopteff mag weg. Ik vind het helemaal geen onaardige jongen, integendeel. Ik vind het ook best een goede speler. Ik geloof dat die jongen goed kan voetballen. Alleen laat hij het in Utrecht niet zien.''

,,Kevin Vandenbergh is verhuurd. Ik hoop echt dat hij het in Antwerpen goed doet. Dat meen ik. Hij heeft mij vorig jaar niet overtuigd. Als ik zou blijven, wilde hij worden verhuurd. Daarna hebben we gesproken over een ander spelsysteem. Met Aissati erbij zouden we zonder een echte spits kunnen spelen en dan lagen er misschien kansen voor hem. Maar dan komt hij op de eerste training: ik had het idee dat hij niks gedaan had. Daar zat niet echt iets bij van: godverdimme, ik wil in de basis.''

,,Giusseppe Rossini:. die zal in België ook beter worden, denk ik, beter dan we hem hier hebben gezien. Dat flegmatieke van hem: Ik heb het vaak tegen hem gezegd: je hebt alles om een aardige speler te worden.''

,,Als ik dan Barry Maguire zie, die komt met een heel andere instelling bij ons. Hoe dat jochie bij ons de duels op de training aangaat, is hij een voorbeeld voor anderen. Voor een Nick Kuipers bijvoorbeeld, Maguire laat zien dat voetballen meer is dan teren op je techniek.''

,,Met Michael Silberbauer hebben we gewoon een goede speler erbij. Dat zie je binnen vijf minuten.''

,,Dat de nieuwe spitsen er bij het begin van de voorbereiding nog niet waren, heeft volgens mij twee kanten. Aan de ene kant had FC Utrecht slagvaardiger moeten zijn, aan de andere kant zijn we een paar keer in de maling genomen door vijf, zes van die gasten die spelers om zich heen hebben lopen. Het ergste vind ik als ik het gevoel krijg dat ik in de maling wordt genomen. Dat is de nare kant van het voetbal.''

,,Toen we Kalou konden halen, hadden we slagvaardiger moeten zijn. Kalou is een goede voetballer, die hoef ik niet eerst te zien. Dan moet je niet talmen, maar hem direct halen. Daarna zijn we in het o'tje genomen. Bij Coelho hebben we ook te lang gewacht. Je ziet direct dat het een aardige speler is. In IJsselstein - na de derde oefenwedstrijd - hadden we hem direct moeten nemen. Ik was voor. Maar er waren binnen de club mensen die hem niet zo zagen zitten. En als ze later weer wel willen, dan wordt eerst een miljoen gevraagd, dan anderhalf, oplopend tot drie, vier, vijf miljoen. Nou dan ben je bij mij verkeerd: dan moet je wegwezen.''

,,Ik begrijp het ongeduld bij de fans wel. Er is ruimte om te investeren. Maar de supporters moeten ook weten dat het geld hier niet aan de bomen groeit. Ze moeten niet denken dat met de duikboot van Frans van Seumeren de zilvervloot is binnengevaren. Het is een man die zijn geld niet over boord gooit. Zo gaat dat niet.''

,,Met Aissati hebben we onze uiterste best gedaan. Als het niet mogelijk is, is het niet mogelijk. Moet je overgaan op de andere kandidaten.''

,,De houding van sommige zaakwaarnemers verbaast me elke keer. Het is echt triest en er zou paal en perk aan moeten worden gesteld. Ook aan de houding van bepaalde clubs, die zodra ze horen dat een andere club met een speler bezig is, zeggen: dan nemen wij hem gauw. Mijn zaakwaarnemer? Dat is mijn vrouw. Daar vallen goede afspraken mee te maken. Die heeft nog nooit iemand in de maling genomen.''
      maandag 11 augustus 2008 @ 18:40:57 #39
    123545 DatMeenJeNiet
    Mike Mampuya till i die O+
    pi_60738760
    quote:
    FC Utrecht wil Tsjechische spits

FC Utrecht heeft zijn oog laten vallen op een Tsjeschische aanvaller. De Domstedelingen hopen de negentienjarige Tomas Necid over te nemen van Slavia Praag.

Utrecht hikt vooralsnog wel aan tegen de vraagprijs van Slavia, meldt RTV Utrecht. Deze is momenteel hoger dan de club van trainer Willem van Hanegem wil betalen.

Necid is niet de enige naam op het verlanglijstje van Utrecht. Ook Jordy Brouwer (Liverpool) maakt kans op een overgang naar Nieuw Galgenwaard.
    Ik weet nou niet of het nou een goede of een slechte zaak is dat er zoveel namen op het lijstje staan. Maar Necid is wel een talentje, geloof ik.
      maandag 11 augustus 2008 @ 19:37:51 #40
    26251 Eilanden
    pi_60740292
    Necid zou een betere aanwinst zijn dan die Brouwer. Met Necid heb je een behoorlijke kans dat je die over een tijdje met een leuke winst kan doorverkopen. Met het huren van Brouwer schiet je niets op.
    pi_60844599
    Lang verwacht, maar het lijkt er toch van te gaan komen; de rentree van Lucian Sanmartean. Niets staat volgens de medische staf van FC Utrecht in de weg dat de Roemeen, zaterdagavond tegen hoofdklasser HSV Hoek, zijn eerste speelminuten sinds maanden krijgt
    Aanvankelijk zou Sanmartean al op 30 juli tegen Top Oss terugkeren in het keurkorps van trainer Willem van Hanegem, maar de 28-jarige middenvelder kreeg te maken met een terugslag.

Nadat hij de afgelopen weken revalideerde op het KNVB sportcentrum in Zeist liet Sanmartean gisteren zijn neus weer zien op trainingscomplex Zoudenbalch. Deed gewoon mee met de warming up, en later ook zonder zichtbare problemen met partijvormen.

Tot genoegen van de sceptische Utrechtse aanhang. Supporters zijn overtuigd van zijn kunnen, maar hanteren wat de rentree van de balvirtuoos het credo 'eerst zien dan geloven'.

Niet zo gek ook voor wie weet dat Sanmartean na zijn debuut in de David di Tommaso-Memorial - op 23 maart 2007 - bij vlagen liet zien hoe goed hij kan voetballen, maar dat vanwege blessureleed daarna amper toonde.

,,Lucian heeft weer meegedaan met de partijvormen. Dus is hij klaar om zaterdag zijn eerste speelminuten te maken, dat is onze insteek,'' zegt clubarts Frank van Hellemondt.

Cedric van der Gun bleef gisteren binnen de catacomben van trainingscomplex Zoudenbalch. ,,Cedric heeft al een tijdje last van zijn hiel. Hij kan er heel veel mee, het is niet zo dat we er niets mee kunnen, maar het blijft een vervelende blessure. De hiel is stijf als hij opstaat, dan loopt hij dat er wel uit, maar echt beter worden doet het niet. Dat proces proberen we te doorbreken door hem een paar dagen uit de groep te houden. Tijdens het trainingskamp in Zeeland bekijken we hoe hij reageert.''

Ook Alje Schut trainde donderdag aanvankelijk apart, maar sloot later weer aan bij de groep. De Utrechter ontbrak zondag in de selectie tegen Wigan Athletic vanwege een geïrriteerde kuitspier. ,,Dat is nou typisch zo'n voorbereidingsblessure,'' zegt Van Hellemondt. ,,Veel jongens kampen met kleine pijntjes als de trainingsintensiteit omhoog gaat. In het geval van Alje was er op een gegeven moment meer dan alleen spierpijngevoel, dus namen we met hem wat gas terug.''

Naast Schut deed ook de nieuwe aanwinst Morten Skoubo zijn warming-up los van de groep, om later aan te sluiten bij de groep.

Nadat hij zondag een contract tekende keerde hij spoorslags terug naar het Spaanse Baskenland om nog wat persoonlijke zaken te regelen. Na een lange autorit, woensdag, sloot de opvolger van Robin Nelisse zich donderdag aan bij zijn nieuwe ploeggenoten. ,,Bij hem onderzoeken we hoe fit hij daadwerkelijk is. Hij is natuurlijk lang geblesseerd geweest, dus we moeten kijken waar hij staat.''

Skoubo kampte de laatste jaren bij Real Sociedad met veel blessureleed, onder meer aan zijn rug en achillespees. ,,Klopt. Hij kwam van het één in het ander terecht. Dan loop je op een gegeven moment achter de feiten aan. Zelf is hij positief gestemd, hij zegt de laatste twee maanden goed te hebben kunnen doortrainen. Wij gaan in Zeeland bekijken hoe het er precies voorstaat, want we hebben hem natuurlijk amper nog op het trainingsveld gehad, op wat partijvormpjes na.''

Bron: AD.nl
      vrijdag 15 augustus 2008 @ 13:01:31 #42
    26251 Eilanden
    pi_60851918
    Je ziet het .. je speelt bij de FC en de bondscoaches zien je meteen staan
    quote:
    Michael Silberbauer, de nieuwe Deense middenvelder van FC Utrecht, is geselecteerd voor het nationale team van zijn land. Nadat Morten Olsen enkele wedstrijden geen beroep op hem deed, heeft de bondscoach Silberbauer nu weer wel opgeroepen.
    Het Deense elftal speelt aanstaande woensdag in Kopenhagen een oefenwedstrijd tegen het Spaanse nationele team. Silberbauer, die acht interlands achter zijn naam heeft staan, is wel met FC Utrecht op trainingskamp in Zeeland en doet zaterdag mee tegen Hoek. Door zijn uitverkiezing voor het Deense elftal mist Silberbauer de oefenwedstrijd van woensdagavond van FC Utrecht tegen het Zeeuwse elftal. Donderdag keert hij uit Denemarken terug in Utrecht.
    pi_60866093
    Eens kijken of ie niet geblesseerd terugkomt
      Redactie Frontpage / Weblog zondag 17 augustus 2008 @ 18:22:06 #44
    80791 crew  Paul
    Winnaar 5 FOK-awards 2022
    pi_60904091
    Vraag me af of die Brouwer wat is
    Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
    pi_60929075
    Verslagje van de oefenpot in Zeeuws Vlaanderen, vanuit dat standpunt:
    quote:
    Hoek voetbalt in de stijl van Paul Telussa

18-08-2008 - Op het veld was de hand van Paul Telussa goed te zien, daarbuiten was het voor en naast de dug-out opvallend stil. Willem van Hanegem is toch al geen grote prater tijdens een wedstrijd en Jan Verdegem is ook niet een man die graag zijn stem verheft. Het ging zaterdag in Hoek, waar de thuisclub eervol verloor van FC Utrecht (0-2), in de ontspannen sfeer voor en na het duel dan ook meer over de trainer die er niet was.

Zal Telussa snel weer terugkeren op het veld, of moet Hoek de competitie in zonder de man die eindelijk voor een vol jaar was vastgelegd? Dat was de vraag die zowel in de bestuurskamer, op de tribune als in de kleedkamers rondzong. Aanvoerder Ferry Alfons verwoordde wat er leeft in de spelersgroep. "We hopen dat-ie snel terug is, want hij is heel belangrijk voor ons." En voor Jan Verdegem kan het ook niet snel genoeg gaan, want zelf heeft hij te veel werkdruk en te weinig ambitie om het trainersschap alleen te doen.

Zeven dagen nadat Telussa werd getroffen door een stoornis in de hersenen, is er nog geen zicht op het vervolg van zijn carrière. Hij mocht vrijdag in elk geval het ziekenhuis nog niet verlaten, misschien mag hij vandaag wel naar huis. Jan Verdegem was dan ook tegen het weinig imponerende FC Utrecht de dirigent van het elftal. "Paul heeft me vandaag wel al gebeld en zei dat we deze week verder praten", maakte de Belg na afloop duidelijk.

Het voetbal dat Hoek voor een kleine duizend toeschouwers speelde, kwam vooral uit het brein van de trainer die in de voorbereiding zo nadrukkelijk zijn stempel op de speelstijl en tactiek heeft gedrukt. "Ik heb niets aan het systeem (4-4-2) en de manier van spelen veranderd", zei Verdegem. "Zoals Paul het graag wil, zo hebben we gespeeld, al was de tegenstander natuurlijk van een veel hoger niveau dan waar we tot nu toe tegen hebben gespeeld."

Hoek moest wel eens wat verder terugzakken dan het gewend is en kon niet altijd het snelle combinatievoetbal spelen waar Telussa zo aan verknocht is. Maar op de zalige zaterdagavond, georganiseerd door de jubilerende supportersclub, werden de veredelde amateurs maar zelden echt overspeeld door de technisch, fysiek en conditioneel wel betere profs.

Willem van Hanegem zal er niet veel wijzer en zeker ook niet vrolijker van zijn geworden. De twee goals die het verschil maakten, één van Morten Skoubo in de vijfde minuut na rust en één van Mike van der Kooij in de allerlaatste minuut, kwamen beide uit hoekschoppen. En bovendien vielen ze allebei toen Joan van Belzen niet meer onder de lat stond bij Hoek en Giovanni Siereveld, de beste kopper, zich met een blessure had laten vervangen.

Meer kansen kreeg FC Utrecht eigenlijk niet, zeker geen uitgespeelde. Hoek was zelfs veel dichter bij een treffer die uit een vloeiende aanval kwam. Alain Grozdanic maakte de mooiste actie van de wedstrijd, toen hij een kwartier na rust uit een pass van Geert Bosschaart op het doel afging, een tegenstander uitkapte en via de handen van keeper Michel Vorm op de paal kogelde.

Het had de 1-1 kunnen opleveren, die op basis van het spelbeeld nog verdiend was geweest ook. Zowel met de eerste keus voor rust als daarna met een vijftal invallers bleef Hoek goed meevoetballen. En wat in deze wedstrijd tegen gelouterde profs het meest opviel, was de snelle aanpassing van Bosschaart, Mechelink, Schilperoort en Pattinama, die nieuw zijn in de selectie. Ferry Alfons: "Ik heb het gevoel dat we een beter elftal hebben dan vorig jaar."
    Uit de PZC
    ASWH, de trots van de regio
    www.thuisuiteten.nl
    pi_60940876
    tvp
      dinsdag 19 augustus 2008 @ 09:41:26 #47
    26251 Eilanden
    pi_60944605
    Die oefenwedstrijd die Nassi bezocht om Brouwer te bekijken is door de reserves van Liverpool met 5-0 verloren. Ze kregen 1 kans en that's it ...... Nassi zal lekker veel wijzer geworden zijn
    pi_60963293
    Is er hier enig vertrouwen in het komende seizoen? Voor ons zijn jullie de afgelopen jaren altijd een lastige tegenstander en dat zal vast ook wel weer zo zijn. Ik heb echter niet het idee dat jullie nu beter uit de transferperiode gaan komen dan dat jullie er in zijn gegaan..
    I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
    Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
    Hattrick: SC diepFries (1295088)
    pi_60963479
    quote:
    Op dinsdag 19 augustus 2008 20:49 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
    Is er hier enig vertrouwen in het komende seizoen? Voor ons zijn jullie de afgelopen jaren altijd een lastige tegenstander en dat zal vast ook wel weer zo zijn. Ik heb echter niet het idee dat jullie nu beter uit de transferperiode gaan komen dan dat jullie er in zijn gegaan..
    Voor mij hangt het nog af van wat er nog komen gaat qua spelers.

Er moet minimaal een linksback bij, en het liefste nog een extra spits, als je dan geen pech hebt met veel blessures dan moet je zeker bij de eerste 8 kunnen eindigen.

Komen er geen nieuwe spelers meer dan zal het rond de 10e/12e plek worden ben ik bang.
    pi_60963567
    Het valt of staat echt met de blessures dit jaar; en laten we er daar nou net veel van hebben... Ik heb er een hard hoofd in en denk wederom plaats 10...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')