abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60555968
quote:
Opknappen stoomschip kost 175 miloen ipv 35 miljoen

Het opknappen van het stoomschip wordt betaald door de Rotterdamse woningcorporatie Woonbron. Tweede Kamerlid Paulus Jansen van SP vindt dat de miljoenen beter gebruikt kunnen worden voor de sociale huursector. “Het restaureren van een cruiseschip, ook al is dat een stukje cultureel erfgoed, is geen corporatietaak”, aldus Janssen.
Wel jammer voor de huurders dat de woningbouwvereniging geen huizen bouwt voor dat geld, is zeker marktwerking
pi_60556013
Het zou verboden moeten worden. Corperaties moeten zich bezig houden met woon en leefklimaat, niet met cultureel erfgoed.
pi_60556055
Dan had de SP zelf moeten zorgen dat die boot opgeknapt werd. Die boot hoort in Rotterdam, in staat zoals die opgeleverd is!
pi_60556068
quote:
Door het faillissement van RDM en de ss Rotterdam BV werd het Havenbedrijf in 2004 eigenaar van het schip. De ss Rotterdam was te koop tegen ieder aannemelijk bod. Hotel Cruiseship Operations 2 haakte in juni 2005 af, ook vanwege de hoge asbestsaneringskosten.
Of is de woningbouwvereniging bezig het havenbedrijf te redden die in de problemen kwam door onze Sluwe Joep van de Nieuwehuijzen?

[ Bericht 2% gewijzigd door henkway op 04-08-2008 19:29:14 ]
pi_60556117
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 19:08 schreef TJDoornbos het volgende:
Dan had de SP zelf moeten zorgen dat die boot opgeknapt werd. Die boot hoort in Rotterdam, in staat zoals die opgeleverd is!
Dan moet de bevolking van Rotterdam dat doen.
Of Joep mee laten betalen
pi_60556159
Woningcorporaties zijn de grootste boeven van dit land. Blijkbaar hebben ze 175 miljoen (!!) aan eigen vermogen om dit soort cadeautjes uit te delen...

Daarnaast heeft de SP ook keihard boter op het hoofd, want ze zijn wel tegen strengere immigratie-eisen in de allang overvolle Randstad en met name Rotterdam. Ze plempen de stad liever nog voller en drukken alleen maar nog meer op de (sociale) woningenmarkt. Knuppels.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_60556512
En mogelijk dat de corporatie deze bijdrage weer in mindering mag brengen op de afgetroggelde prachtbijdrage, zo wast ieder zijn handen schoon, inclusief onze Joep.
quote:
Zo moet de rotterdamse huurder uit de prachtwijken de miljoenenblunder redden

[quote]Gemeente Rotterdam en Havenbedrijf doen aangifte in garantiekwestie

De gemeente Rotterdam en het Havenbedrijf Rotterdam N.V. hebben vanmorgen bij de Hoofdofficier van Justitie van het functioneel parket in Den Haag aangifte gedaan van verdenking van strafbare feiten in de affaire van de vermeende RDM-garanties. Daarbij is informatie overhandigd die van belang kan zijn voor een onderzoek door het Openbaar Ministerie. De vermeende garanties zijn door de voormalig algemeen directeur van het Havenbedrijf afgegeven ten behoeve van bedrijven die deel uitmaken van het RDM-concern. De kwestie kwam in augustus vorig jaar aan het rollen.

Gemeente en Havenbedrijf willen, uit het oogpunt van zorgvuldigheid én in het belang van het onderzoek, naar buiten toe niet ingaan op de vraag om welke specifieke feiten het gaat.

[ Bericht 14% gewijzigd door henkway op 04-08-2008 19:40:56 ]
  maandag 4 augustus 2008 @ 20:58:33 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60559296
Bizar dat een wooncooperatie hieraan haar geld besteed. Temeer omdat het grootste deel van haar vermogen uiteindelijk uit belastinggeld komt.
Dat ze 175 miljoen betaald lijkt me onwaarschijnlijk. In het artikel wordt over miljoenen gesproken en nergens staat dat dit allemaal door de wooncooperatie betaald wordt.

Overins is dit wel weer een argument om de huursubsidies af te schaffen en gelijktijdig de cooperaties te dwingen hun huren met eenzelfde percentage te verlagen. Ze hebben het geld niet nodig, zo te zien.
The End Times are wild
pi_60559938
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 20:58 schreef LXIV het volgende:
Bizar dat een wooncooperatie hieraan haar geld besteed. Temeer omdat het grootste deel van haar vermogen uiteindelijk uit belastinggeld komt.
Dat ze 175 miljoen betaald lijkt me onwaarschijnlijk. In het artikel wordt over miljoenen gesproken en nergens staat dat dit allemaal door de wooncooperatie betaald wordt.

Overigens is dit wel weer een argument om de huursubsidie af te schaffen en gelijktijdig de coöperaties te dwingen hun huren met eenzelfde percentage te verlagen. Ze hebben het geld niet nodig, zo te zien.
kunst als de jaarhuur die je ontvangt vaak net zoveel is als de oorspronkelijke aankoopprijs per stuk in 1960, geen wonder dat de overheid die geldzakken wil leegmaken met een prachtheffing en een winstbelasting.

Het eigen vermogen van de 2.500.000 woningen maal een verkoopprijs van 120.000 euro is meer dan de hele staatsschuld van Nederland van 225 miljard
pi_60562616
quote:

kan jij niet lezen?? Zal ik ff een stukje voor je pasten?
quote:
het de afgelopen twee jaar grondig is gerestaureerd. Het opknappen van de ss Rotterdam komt voor rekening van woningcorporatie Woonbron. De kosten bedragen zo'n 175 miljoen euro. In november gaat de voormalige oceaanstomer open voor het publiek.
  maandag 4 augustus 2008 @ 23:04:54 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60563063
175 miljoen euro!! Wat kost een nieuw schip? Hoeveel verdwijnt er van dat geld in allerlei zakken! Het is toch niet niks? Wordt er nog iets onderzocht, of zit "iedereen" hier neusdiep in??
Laten we een huursubsidie nemen van zo'n 175 euro p/m (gemiddelde) Dat is dan een tien jaar huursubsidie voor 80.000 woningen. Betaald met belastinggeld. Een schandaal!
The End Times are wild
  maandag 4 augustus 2008 @ 23:05:25 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60563076
Kijk, dat een woningcooperatie een kunstwerk van een paar ton sponsort dat ik een wijk van hen komt te staan, daar kan ik inkomen. Maar dit is wanstaltig.
The End Times are wild
pi_60563230
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 23:05 schreef LXIV het volgende:
Kijk, dat een woningcooperatie een kunstwerk van een paar ton sponsort dat ik een wijk van hen komt te staan, daar kan ik inkomen. Maar dit is wanstaltig.
Een kunstwerk? Het heet toch een woningcorporatie?

Voor kunst kan je naar een galerie, een museum of een schouwburg. Groen planten, prima. Geen "kunst".
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_60563288
quote:
Is duidelijk een deal met het havenbedrijf gemaakt, die de Rotterdamse prachtwijkhuurder moet betalen
  maandag 4 augustus 2008 @ 23:18:27 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60563434
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 23:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een kunstwerk? Het heet toch een woningcorporatie?

Voor kunst kan je naar een galerie, een museum of een schouwburg. Groen planten, prima. Geen "kunst".
Nou, die kunst komt tenminste nog ten goede aan de mensen in de wijk. Ongeacht wat jij van kunst vindt. Het hoeft niet altijd een abstract-elitair plastiek te zijn. Een fontein met beelden kan ook. In -ik noem maar een zijstraat- Bergen op Zoom staat een heel leuk waterballet. Vooral kinderen kunnen daar uren spelen. Kunst kan verpaupering voorkomen.

Zo'n schip echter, daar hebben die huurders helemaal niks aan. Ze komen zelfs niet aan boord, dat is bestemd voor de eigenaren van koopwoningen. Hooguit als steward of kolenschepper. Daarom is dit, in tegenstelling tot het kunstwerk, wél immoreel.
Wanneer we het gaan hebben over die bestuurders die besloten van het geld van een pensioenfonds een elitair kunstclubje op te richten en subsidies uit te delen: dan heb je natuurlijk helemaal gelijk.
The End Times are wild
  maandag 4 augustus 2008 @ 23:30:05 #16
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60563774
dus nationale trots laten varen (hoe toepasselijk) voor mensen die hun eigen buurt verkankeren? neuh dacht het niet.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_60563981
Tja corporaties hebben bakken met geld en er komen bakken met geld binnen, daar wil iedereen een beetje van en dan verzinnen ze smoezen zoals wij gaan jullie wijken opknappen en extra winstbelasting, want ze zijn doodsbang dat de VVD het de volgend keer allemaal weggeeft aan de bestuurders onder het mom van marktwerking.

Dus nu moest een corporatie een schip van het havenbedrijf uit een failliete boedel kopen voor 175 miljoen zodat de gemeente een probleem minder heeft
  maandag 4 augustus 2008 @ 23:39:46 #18
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60564022
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 23:38 schreef henkway het volgende:
Tja corporaties hebben bakken met geld en er komen bakken met geld binnen, daar wil iedereen een beetje van en dan verzinnen ze smoezen zoals wij gaan jullie wijken opknappen en extra winstbelasting, want ze zijn doodsbang dat de VVD het de volgend keer allemaal weggeeft aan de bestuurders onder het mom van marktwerking

ja want de rechtsere partijen staan bekend om het weggeven van geld aan projecten die geen kans van slagen hebben of aan vriendjes... not! dan moet je toch echt bij de pvda zijn knul.
pi_60565074
Een groot deel van het geld zal ook wel weer terugverdiend worden. Het schip zal ook gebruikt worden om de wijk te verbeteren. Veel mensen kunnen gaan werken op het schip en een groot percentage van het personeel moet gaan bestaan uit stageplekken. Het schip krijgt niet alleen een commerciele functie maar ook een maatschappelijke.

Woonbron is niet de enige die mee betaald. Ook de Jaarbeurs, een paar scholen en nog wat investeerders zitten in het project.
pi_60565178
Betaalt.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 00:32:27 #21
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60565205
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 00:30 schreef Saekerhett het volgende:
Betaalt.
begreep je het verder niet? of wil je laten zien dat jij feiloos bent in het nederlands?
pi_60565608
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 00:32 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

begreep je het verder niet? of wil je laten zien dat jij feiloos bent in het nederlands?
Dat laatste met name ja.
pi_60565649
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 19:05 schreef henkway het volgende:

[..]
is zeker marktwerking
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_60567973
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 00:25 schreef avw1982 het volgende:
Een groot deel van het geld zal ook wel weer terugverdiend worden. Het schip zal ook gebruikt worden om de wijk te verbeteren. Veel mensen kunnen gaan werken op het schip en een groot percentage van het personeel moet gaan bestaan uit stageplekken. Het schip krijgt niet alleen een commerciele functie maar ook een maatschappelijke.

Woonbron is niet de enige die mee betaald. Ook de Jaarbeurs, een paar scholen en nog wat investeerders zitten in het project.
O dus de huurders krijgen een stageplek

Nee, Corporatie woonbron is de enige eigenaar.
Goede kans dat het volgend jaar weer overgedaan wordt aan de stad Rotterdam voor 5 miljoen, dan is het havenbedrijf probleem ook opgelost

[ Bericht 7% gewijzigd door henkway op 05-08-2008 08:43:55 ]
pi_60568444
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 19:12 schreef El_Matador het volgende:
Woningcorporaties zijn de grootste boeven van dit land. Blijkbaar hebben ze 175 miljoen (!!) aan eigen vermogen om dit soort cadeautjes uit te delen...
Het is geen cadeautjes denk ik en verder: ze hebben miljarden eigen vermogen (corporaties samen hebben tegen de 200 miljard aan e.v. als ik mij niet vergis).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_60568490
quote:
Bizar dat een wooncooperatie hieraan haar geld besteed.
Het zal wel de projectontwikkelingstak zijn, denk je niet?

Kennelijk betreft het een plan om van dit culturele erfgoed een permanente vastgoedvoorziening te maken (hotel, opleidingscentrum, congresruimte en toeristische attractie). Er staan dus nog opbrengsten tegenover.

Het is helemaal niet bijzonder dat corporaties dit soort projecten doen. Meestal gaat het dan om een bijzonder pand dat behouden moet worden voor de gemeenschap en wat voor een commerciële projectontwikkelaar minder interessant is, althans: minder interessant gelet op eisen die de gemeente weer stelt (zoals beschikbaarheid voor het publiek). Het valt nu vooral op omdat het om zo'n enorm project gaat en om een boot.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 08:50:12 #27
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60568504
quote:
Idd dit heeft niets met wonen of woningen te maken
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_60568554
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 07:21 schreef henkway het volgende:

[..]

O dus de huurders krijgen een stageplek

Nee, Corporatie woonbron is de enige eigenaar.
Goede kans dat het volgend jaar weer overgedaan wordt aan de stad Rotterdam voor 5 miljoen, dan is het havenbedrijf probleem ook opgelost
Ze zijn misschien de eigenaar maar dit wil niet zeggen dat ze alles zelf betaald hebben. Er zitten ook een paar mensen achter met een flink zak geld.
pi_60568580
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 23:04 schreef LXIV het volgende:
175 miljoen euro!! Wat kost een nieuw schip? Hoeveel verdwijnt er van dat geld in allerlei zakken! Het is toch niet niks? Wordt er nog iets onderzocht, of zit "iedereen" hier neusdiep in??
Zo'n boot kost echt een veelvoud nieuw. Een groot privejacht gaat ook niet zelden in de honderden mio's...
pi_60568601
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 23:18 schreef LXIV het volgende:

Zo'n schip echter, daar hebben die huurders helemaal niks aan. Ze komen zelfs niet aan boord, dat is bestemd voor de eigenaren van koopwoningen.
Welke toeristische attracties zijn alleen maar toegankelijk voor mensen met koopwoningen?
pi_60568631
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 07:21 schreef henkway het volgende:

Ik durf daar a-contrario veel geld op te zetten. Ben jij ook bereid om woorden om te zetten in daden?
pi_60568645
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 08:50 schreef Martijn_77 het volgende:

Corporaties hebben ook ontwikkelingstakken die in allerhande vastgoed investeren die niet voor wonen wordt gebruikt. Musea, kantoorgebouwen, enz. enz.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 09:06:16 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60568673
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 08:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Welke toeristische attracties zijn alleen maar toegankelijk voor mensen met koopwoningen?
Daar bedoel ik mee: wanneer er met zo'n cruiseschip tochtjes gemaakt gaan worden á 2000 euro per toertje dan is dat financieel niet bereikbaar voor de klanten van de woningcooperatie. Zo simpel is dat.
The End Times are wild
pi_60568720
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 09:06 schreef LXIV het volgende:

Daar bedoel ik mee: wanneer er met zo'n cruiseschip tochtjes gemaakt gaan worden á 2000 euro per toertje dan is dat financieel niet bereikbaar voor de klanten van de woningcooperatie. Zo simpel is dat.
Dit vind ik dus wel typisch. Je bent pissig over het feit dat er door de corporatie 175 mio wordt afgetikt voor dit project, je veroordeelt het onverdeeld... maar je weet niet eens wat het project inhoudt? En dat staat gewoon in de link. Het schip wordt in de toekomst gebruikt als: hotel, opleidingscentrum, congresruimte en toeristische attractie.

Die gaat dus helegaar niet varen. Het krijgt een vastgoedbestemming.
pi_60568734
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 08:54 schreef avw1982 het volgende:

[..]

Ze zijn misschien de eigenaar maar dit wil niet zeggen dat ze alles zelf betaald hebben. Er zitten ook een paar mensen achter met een flink zak geld.
geef eens een bron van dit gezwets
pi_60568772
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 09:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik durf daar a-contrario veel geld op te zetten. Ben jij ook bereid om woorden om te zetten in daden?
Nou ik ruik een verliesgevende activiteit van verre, en dit is er een, een boot die niet vaart en heel ver van het centrum ligt?
Ik ben op te veel grote boten geweest om te weten hoe snel iets eruitziet als een verwaarloosde bende. Zeker als het aan een kade ligt met veel onkruid en weinig activiteit

Overigens is geld van de woningbouwvereniging van de vereniging zelf en er is kennelijk niet aan de huurders gevraagd wat te doen met dat geld
pi_60568896
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 09:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Corporaties hebben ook ontwikkelingstakken die in allerhande vastgoed investeren die niet voor wonen wordt gebruikt. Musea, kantoorgebouwen, enz. enz.
Inderdaad. Er gaan ook kantoorruimte verhuurd worden voor bedrijven dus er komen ook huurders op het schip.
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 09:13 schreef henkway het volgende:

[..]

geef eens een bron van dit gezwets
Ben een paar keer bij gesprekken geweest bij het exploitatiebedrijf aan het begin en halverwege het project.
pi_60569015
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 09:16 schreef henkway het volgende:

Nou ik ruik een verliesgevende activiteit en dit is er een, een boot die niet vaart en heel ver van het centrum ligt?

Ik ben op te veel grote boten geweest om te weten hoe snel iets eruitziet als een verwaarloosde bende.
De vraag was of je er geld op durft te zetten.

Even uit het jaarverslag:

De Raad [van bestuur, DS4] heeft geaccepteerd, dat Woonbron het gehele project [ss Rotterdam, DS4] in de projectfase trekt, maar heeft zich ook steeds duidelijk op het standpunt gesteld, dat Woonbron voor de exploitatiefase alleen de volkshuisvestelijk te verantwoorden functies vervult en voor de exploitatie van de overige delen van het schip andere investeerders dient te vinden.
quote:
Overigens is geld van de woningbouwvereniging van de vereniging zelf en er is kennelijk niet aan de huurders gevraagd wat te doen met dat geld
Het is een corporatie waarbij de verhuur in een stichting zit en niet in een vereniging, waarbij het project zit in een dochteronderneming (Rederij De Rotterdam B.V.) van Woonbron Holding B.V. en de huurders hoeft dus geen donder gevraagd te worden en het is ook niet hun geld.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 09:42:30 #39
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60569149
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 09:16 schreef henkway het volgende:

[..]

Nou ik ruik een verliesgevende activiteit van verre, en dit is er een, een boot die niet vaart en heel ver van het centrum ligt?
Ik ben op te veel grote boten geweest om te weten hoe snel iets eruitziet als een verwaarloosde bende. Zeker als het aan een kade ligt met veel onkruid en weinig activiteit

linkse mensen ruiken wel meer verkeerd. zie jsf.
pi_60569294
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 08:50 schreef Martijn_77 het volgende:
Bullshit, je zou zo'n kunstwerk en ook dit schip kunnen zien als wijkverbetering.
Wijk wordt gewilder -> huizen worden makkelijker verhuurbaar/mensen blijven langer wonen in fijne buurt-> meer opbrengsten voor woningbedrijf.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_60569497
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 09:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

Bullshit, je zou zo'n kunstwerk en ook dit schip kunnen zien als wijkverbetering.
Wijk wordt gewilder -> huizen worden makkelijker verhuurbaar/mensen blijven langer wonen in fijne buurt-> meer opbrengsten voor woningbedrijf.
Wederom, het jaarverslag:

De Raad heeft in het verslagjaar bijzonder veel aandacht gewijd aan het project De ss Rotterdam. Hij heeft daarover vijf keer extra vergaderd. Het project De ss Rotterdam is door Woonbron aangepakt vanwege de grote betekenis die het kan hebben voor het bereiken van drie doelstellingen. Ten eerste de huisvesting van bijzondere groepen bewoners. Ten tweede de maatschappelijke doelstelling van beroepstraining voor jongeren. Ten derde de doelstelling van het verhogen van de kracht en leefbaarheid en het versterken van de trots in kwetsbare wijken in Rotterdam-Zuid door zo’n beeldbepalend icoon.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 10:06:56 #42
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_60569519
En verder is het gewoon een investeringsobject. Wat denk je nou dat wooncorporaties met hun miljarden eigen vermogen doen, op de bank laten staan voor 1.5%?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_60572517
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 09:42 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

linkse mensen ruiken wel meer verkeerd. zie jsf.
SINDS wanneer is het aankopen van straaljagers winstgevend??
pi_60572553
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 09:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Weet jij wel hoever dat schip bij die buurt vandaan ligt>???
pi_60572595
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 09:32 schreef DS4 het volgende:

[..]

De vraag was of je er geld op durft te zetten.

Even uit het jaarverslag:

De Raad [van bestuur, DS4] heeft geaccepteerd, dat Woonbron het gehele project [ss Rotterdam, DS4] in de projectfase trekt, maar heeft zich ook steeds duidelijk op het standpunt gesteld, dat Woonbron voor de exploitatiefase alleen de volkshuisvestelijk te verantwoorden functies vervult en voor de exploitatie van de overige delen van het schip andere investeerders dient te vinden.
[..]

Het is een corporatie waarbij de verhuur in een stichting zit en niet in een vereniging, waarbij het project zit in een dochteronderneming (Rederij De Rotterdam B.V.) van Woonbron Holding B.V. en de huurders hoeft dus geen donder gevraagd te worden en het is ook niet hun geld.
We zullen er over twee jaar eens op terug komen
Dikke kans dat het een boot met veel coffeshops en een nieuwe keileweg is geworden

[ Bericht 2% gewijzigd door henkway op 05-08-2008 12:32:41 ]
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 12:29:17 #46
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_60572659
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 12:25 schreef henkway het volgende:

[..]

Tot dan.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_60572903
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 12:25 schreef henkway het volgende:

Het typische van ergens geld op zetten is dat je niet af wacht totdat duidelijk is wat zich zal gaan afspelen.
pi_60572972
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 12:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het typische van ergens geld op zetten is dat je niet af wacht totdat duidelijk is wat zich zal gaan afspelen.
Als je geld wilt verdienen aan jongeren huisvesting kun je beter een 100 kamers in een mooi pand laten bouwen.
Niet op een alternatieve boot van 175 miljoen euro ergens aan een onverlichte kade
pi_60573121
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 12:41 schreef henkway het volgende:

Als je geld wilt verdienen aan jongeren huisvesting kun je beter een 100 kamers in een mooi pand laten bouwen.
Niet op een alternatieve boot van 175 miljoen euro ergens aan een onverlichte kade
Ik heb de exacte plannen niet gezien, maar uit het bericht haal ik dat het niet een dure jongerenflat zal worden (zie ook hierboven).

Liever zie ik onderbouwd waarom dit project financieel niet haalbaar zou zijn. Het lijkt er vooralsnog op dat het plan gewoon wordt afgewezen omdat het om "175 mio voor een boot" zou gaan en dat is het dan. Dat is niet bepaald een geweldige onderbouwing.

Kritiek mag, maar dan graag gefundeerd.
pi_60573587
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 12:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb de exacte plannen niet gezien, maar uit het bericht haal ik dat het niet een dure jongerenflat zal worden (zie ook hierboven).

Liever zie ik onderbouwd waarom dit project financieel niet haalbaar zou zijn. Het lijkt er vooralsnog op dat het plan gewoon wordt afgewezen omdat het om "175 mio voor een boot" zou gaan en dat is het dan. Dat is niet bepaald een geweldige onderbouwing.

Kritiek mag, maar dan graag gefundeerd.
1 Omdat de kans op verwaarlozing erg groot is, boten verwaarlozen zeer snel en goed onderhoud is vreselijk duur, zeker 1.000.000 per jaar, dit gaat de Corporatie niet alleen betalen, en de gemeente zal het niet willen.
2 Men spreekt van jongeren huisvesting , dat impliceert feesten en softdrugs
3 Een keer in de krant dat er Hash verkocht wordt en er komt geen enkele conferentiegast meer, nodig jij je gasten uit op een drugsboot??

Mijn gevoel zegt, dit gaat niet goed komen.
En of het een zeeperd van 175 miljoen is of van 5 miljoen daar gaat het niet om

Maar over twee jaar zal ik deze Topic even updaten
pi_60573710
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 13:07 schreef henkway het volgende:

Mijn gevoel zegt, dit gaat niet goed komen.
Maar je kent de plannen niet, dus is het een zeer vochtige vinger die je hanteert...

Nogmaals: kritiek kan heel zinnig zijn. Maar kritiek onder het mom van "ik weet niet hoe of wat, maar ik heb er een slecht gevoel over..." zet m.i. weinig zoden aan de dijk.

De enige directe vraag die ik in eerste instatie zou hebben is: gaat dit niet ten koste van de woningbouw en dan met name ten aanzien van de kerntaken? Vooral daar ligt het algemeen belang.
quote:
En of het een zeeperd van 175 miljoen is of van 5 miljoen daar gaat het niet om
Ik had het over de tendens hier in het draadje, waar iemand zelfs nog dacht dat die boot op de vaart bleef... en ja, dan is het een vreemde zaak voor een woningbouwcorporatie.
pi_60573908
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 12:41 schreef henkway het volgende:

[..]

Heb je wel eens de site http://www.derotterdam.com/ bekeken. Dan weet je precies wat de bedoeling is. Die kade waar het schipt ligt, wordt/is al helemaal opgeknapt. Er komt een enorm parkeerplaats en een tramhalte. Best lastig je eerst ergens in te verdiepen ipv meteen een mening hebben.
pi_60573914
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 13:13 schreef DS4 het volgende:

[..]
De enige directe vraag die ik in eerste instatie zou hebben is: gaat dit niet ten koste van de woningbouw en dan met name ten aanzien van de kerntaken? Vooral daar ligt het algemeen belang.
[..]
Aannemende, maar dat is wel een hele onduidelijke aanname dat de corporatie de gemeente c.q. het Havenbedrijf heeft geholpen met de Joep affaire en zij nu in ruil geen Prachtbijdrage hoeft te doen, maakt het voor de corporatie niet uit.

Echter, als de corporatie vrijwillig geld van de stichting investeert, in iets dat duidelijk niets met de oprichtingstaak van deze stichting van doen heeft, dan kan het bestuur beter zeer snel opstappen
pi_60574061
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 13:22 schreef avw1982 het volgende:

[..]

Heb je wel eens de site http://www.derotterdam.com/ bekeken. Dan weet je precies wat de bedoeling is. Die kade waar het schipt ligt, wordt/is al helemaal opgeknapt. Er komt een enorm parkeerplaats en een tramhalte. Best lastig je eerst ergens in te verdiepen ipv meteen een mening hebben.
Handig dat die jongeren met de tram naar het feest kunnen, dan kunnen ze zonder problemen op de kade nog een pilsje drinken als ze staan te wachten
pi_60574133
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 12:23 schreef henkway het volgende:
Weet jij wel hoever dat schip bij die buurt vandaan ligt>???
Ja, aan de Maashavenkade, op loopafstand van het grootste deel van Katendrecht.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_60574821
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 13:28 schreef henkway het volgende:

[..]

Handig dat die jongeren met de tram naar het feest kunnen, dan kunnen ze zonder problemen op de kade nog een pilsje drinken als ze staan te wachten
Haha geweldig. Je weet niet eens waar je over praat man. Je doet alsof huisvesting het grootste gedeelte zal vormen van het schip. Ga er eens kijken als het schip toegankelijk wordt. Of durf je niet alleen naar Rotterdam.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 00:07:09 #57
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60589370
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 12:22 schreef henkway het volgende:

[..]

SINDS wanneer is het aankopen van straaljagers winstgevend??
wat ben jij onbelezen en wat loop je konkelend links uit je domme nek te lullen. get a life, of beter nog get wise.
pi_63006492
Vanavond op TV
http://pauwenwitteman.vara.nl/Home.116.0.html
quote:
n 2005 ontstaat bij de Rotterdamse woningcoöperatie Woonbron het idee om het laatste grote passagiersschip van de Holland-Amerikalijn, de SS Rotterdam, terug naar de havenstad te brengen. Stuwende kracht achter het idee is de voorzitter van de raad van bestuur, Martien Kromwijk. Volgens Kromwijk leidt de investering in het schip tot werkgelegenheid en verbeterde leefbaarheid in de wijk Katendrecht waar het schip zal worden afgemeerd. Kromwijk weet het ministerie van VROM, onder verantwoordelijkheid van Ella Vogelaar, ook te enthousiasmeren. Woonbron zal zes miljoen euro in het plan investeren.
Gaandeweg blijkt dat de kosten de pan zijn uitgerezen tot bijna 200 miljoen euro en het project, en daarmee Vogelaar , komen zwaar onder vuur te liggen. Vandaag wordt zij in de Kamer aan de tand gevoeld, de SP overweegt een motie van wantrouwen in te dienen. Wat ging er allemaal mis? Kromwijk geeft uitleg.
En de kosten kunnen wel veel hoger worden dan 200 miljoen, want er is ook een tekort op de exploitatie.
Maar het havenbedrijf is mooi van de blamage af
pi_63008270
Wie heeft eigenlijk de kostenbegroting gemaakt. Die mogen ze ook op staande voet ontslaan. Prutsers
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_63008843
quote:
Op donderdag 6 november 2008 19:14 schreef Boris_Karloff het volgende:
Wie heeft eigenlijk de kostenbegroting gemaakt. Die mogen ze ook op staande voet ontslaan. Prutsers
De Corporatie vangt de klappen op van het Havenbedrijf die voor 150 miljoen het schip inging door een bankgarantie met als onderpand dit zeer slechte schip.
Maar de Corporatie heeft toch huurgelden zat

Maar wie heeft nu deze deal geregeld tussen de corporatie en de gemeente??
Hoeft de corporatie nu geen prachtwijk belasting van 250 miljoen te betalen??

En die domme Vogelaar is de katvanger
quote:
De Rotterdam werd in juni 2004 van de Bahamas naar Gibraltar versleept om daar opgeknapt te worden. Hotel Cruiseship Operations 2, met Fortis als belangrijke geldschieter, kwam met plannen om het schip in Rotterdam te gaan exploiteren als hotel-, congres-
en casinoschip. Er werd een plek gezocht en gevonden aan het Katendrechtse Hoofd.

Door het faillissement van RDM en de ss Rotterdam BV werd het Havenbedrijf in 2004 eigenaar van het schip. De ss Rotterdam was te koop tegen ieder aannemelijk bod. Hotel Cruiseship Operations 2 haakte in juni 2005 af, ook vanwege de hoge asbestsaneringskosten.

De terugkeer van de Rotterdam leek verder weg dan ooit. De sloophamer dreigde. Totdat Woonbron en Eurobalance eind juni 2005 het schip voor 1,8 miljoen euro van de curator kochten. De nieuwe eigenaren willen het schip restaureren en er een hotel, congres, horeca en woongelegenheid voor kortdurend verblijf van maken. Ook zullen er aan boord rondleidingen worden gegeven. Het Albeda College is partner. Studenten van diverse opleidingen kunnen er straks werkervaring opdoen. Hun eerste klus wordt het opknappen van de vier tenders. Straks als de Rotterdam thuis is zullen ze als watertaxi dienst gaan doen.

[ Bericht 4% gewijzigd door henkway op 06-11-2008 19:54:15 ]
pi_63019232
Kan iemand de TT corrigeren?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_63019333
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 00:30 schreef Saekerhett het volgende:
Betaalt.
Inderdaad.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_63019424
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 00:53 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Dat laatste met name ja.
Geen kwestie van feilloos, meer een kwestie van fatsoen en intelligentie.
pi_63019554
Hier zullen we nog veel van horen, als ik die verwarde voorzitter van Woonbron zo beluisterde, het verkopen van 80% van de investering gaat hem zeker niet lukken.

De exploitatie zal niet sluitend zijn.
Er moet al 5 miljoen per jaar verdient worden voor de rente
En het onderhoud zal niet weinig zijn zeg 1 miljoen per jaar
En een 200 man personeel heb je nodig is ook 10 miljoen per jaar

[ Bericht 42% gewijzigd door henkway op 07-11-2008 07:59:11 ]
pi_63227873
blijkbaar vinden ze het toen belangrijker dan het nu
pi_63273874
quote:
Op zondag 16 november 2008 12:17 schreef henkway het volgende:

[..]

ja en de minister is dus hierover moeten aftreden

http://www.novatv.nl/novaplayer/player169.html?bw=bb&player=wmp&id=rep-6459-0&x=34&y=2
Nee dus, dat was al voorgekookt. Omdat ze niet zo mediageniek was.

Er was vanavond een documentaire over de restauratie van het schip. Als ik dat zo zag met al die kunstwerken en het asbest, vind ik de overschrijding niet eens zo vreemd.
De HSL en de Betuwelijn waren erger!

Kan een mod de spelling in de TT verbeteren: betaalt ? Dank U!
pi_63733659
Van der Laan: aankoop SS Rotterdam onacceptabel
quote:
Van der Laan: aankoop SS Rotterdam onacceptabel

(Novum) - De aankoop van de oceaanstomer SS Rotterdam door de Rotterdamse woningcorporatie Woonbron is onacceptabel. Dat schrijft minister voor Wonen, Wijken en Integratie Eberhard van der Laan (PvdA) in een brief aan het bestuur van de corporatie.
quote:
Onderzoek directeur Havenbedrijf
Het OM verdenkt oud-Havendirecteur Willem Scholten ervan persoonlijk belang te hebben gehad bij de contacten met Joep van den Nieuwenhuijzen.

Scholten verstrekte in de periode 2002-2004 garanties voor leningen van Van den Nieuwenhuijzen ter waarde van euro152 mln. De oud-directeur van het Havenbedrijf Rotterdam wordt ten laste gelegd dat hij die bankgaranties onbevoegd heeft afgegeven, valsheid in geschrifte heeft gepleegd en daarmee de gemeente Rotterdam en banken heeft opgelicht.
Heel langzaam zijn we het er allemaal over eens dat hier naast 150 miljoen van het havenbedrijf, ook 200 miljoen geld van een Nutsbedrijf door de plee gaat

En ik heb best wel begrip voor het concept marktwerking, dus dat een nutsbedrijf ook hotels in Turkije gaat bouwen en dat die projecten op een vreemde manier allemaal met verlies eindigen wegens een verkoop van het vastgoed binnen twee jaar tegen een zeer verliesgevende prijs aan steeds dezelfde particuliere BV

En dat het Havenbedrijf van de gigantische zeperd met de SS Rotterdam met asbest van Joep vd Nieuwenhuizen afgeholpen moest worden ook wel.
Want alleen het slopen van het "onderpand" had dus al 100.000.000 gekost

Maar gelukkig kun je de verliezen van het commerciële deel verrekenen met het Nuts gedeelte

Bron AD

[ Bericht 10% gewijzigd door henkway op 04-12-2008 09:32:13 ]
pi_63742726
Zou een mod de spelfout in de TT kunnen verbeteren?
pi_64048775
De corporatie gaat er kapot aan, en joep en het havenbedrijf maar lachen
quote:
ma 15 dec 2008, 22:31 | l
Woonbron onder financieel toezicht
DEN HAAG - Voor minister Eberhard van der Laan voor Wonen en Wijken is de maat vol. Hij stelt een externe toezichthouder aan bij Woonbron. De woningcorporatie is in de financiële problemen gekomen door de aankoop en ombouw van het klassieke schip ss Rotterdam.
Dat heeft het ministerie maandag bekendgemaakt. Woonbron moet voortaan wekelijks zijn boeken laten inzien en krijgt tot 1 maart de tijd om een plan op te stellen om 80 procent in de oceaanstomer te verkopen. Lukt dat niet, dan schrijft de toezichthouder een voorstel.

De ss Rotterdam wordt verbouwd tot een hotel, restaurant, congresruimte en opleidingscentrum met een vaste ligplaats. Van der Laan noemt de ontwikkelingen bij Woonbron “niet vertrouwenwekkend”. Zo weigert de corporatie “een nieuwe krachtige bestuurder voor het project ss Rotterdam aan te trekken”, aldus zijn departement.

Eigenlijk moest de corporatie het aandeel voor het einde van dit jaar verkopen. Dat is niet gelukt, moest directeur Martien Kromwijk eerder op maandag toegeven. Tot nu toe heeft Woonbron een slordige 200 miljoen euro in het schip gestoken, tegen het oorspronkelijke plan van 6 miljoen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)oezicht__.html?p=4,1
pi_66048830
Weer een Woningbouwvereniging die havens en oude en oncourante gebouwen overnam van "vastgoedpartners" tegen een topprijs
quote:
Daarnaast worden enkele tientallen verdachte vastgoedtransacties van Rochdale in Amsterdam tegen het licht gehouden, waaronder de aankoop van het voormalige GAK-hoofdkantoor, het daarnaast gelegen Bruggebouw, het voormalige Elsevier-gebouw en een jachthaventje aan De Nieuwe Meer; samen zo'n veertig miljoen euro waard.
  zondag 15 februari 2009 @ 02:42:50 #73
230721 The.Apple
Future, Vision, Respect, Life
pi_66075059
Goed he Markt werking in "sociale projecten"
Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQFIsfQKBuU[/youtube]
pi_66076453
quote:
Op zondag 15 februari 2009 02:42 schreef The.Apple het volgende:
Goed he Markt werking in "sociale projecten"
die gebouwen zijn "zo'n veertig miljoen waard," bij verkoop zulen ze een kleine tien miljoen opbrengen, dertig miljoen gemeenschapsgeld down the drain en bij andere woningbouwverenigingen is het niet veel anders.

Dank aan de VVD voor de marktwerking
pi_67694979
http://www.ad.nl/rotterda(...)oor_cruiseschip.html
toch leuk dat de huurders weten dat hun huurverhoging in het water is gegooid
quote:
5. Wie draait nu op voor het miljoenenverlies?

Woonbron draait daar zelf voor op. Probleem is dat het kapitaal van de corporatie – zo'n 4 miljard – in de woningen en gebouwen van Woonbron zit. De portemonnee van corporatie is leeg. Daarom heeft de corporatie de laatste tijd geld moeten lenen om de eindjes aan elkaar te knopen. Het voorstel van Woonbron aan Van der Laan was om 5000 sociale huurwoningen als onderpand te gebruiken voor een paar fikse leningen, om op die manier uit de geldzorgen te raken.

[ Bericht 6% gewijzigd door henkway op 04-04-2009 10:53:23 ]
pi_67720878
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 00:11 schreef henkway het volgende:
toch leuk dat de huurders weten dat hun huurverhoging in het water is gegooid

Wat maakt het je als huurder uit wat je huurbaas met je geld doet?

Al gaat hij er zich mee lam zuipen, naar de hoeren, of gewoon gedachteloos over de balk smijten... Who cares?
pi_67721036
quote:
Op zondag 5 april 2009 09:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat maakt het je als huurder uit wat je huurbaas met je geld doet?

Al gaat hij er zich mee lam zuipen, naar de hoeren, of gewoon gedachteloos over de balk smijten... Who cares?
Het is bezit verkregen uit door de staat beschikbaar gestelde leningen met een extra gegarandeerde lage rente en extra goedkope grond, en eigendom van de leden van de woningbouwvereniging.

En daar past geen vreemde investeringen bij
Het betreft hier geen commercieel bedrijf, maar een bedrijf die werkt met gemeenschapsgeld

Het is een goede zaak dat die corporaties eens doorgelicht worden op hun transacties en vermenging daarvan met vreemde commerciële activiteiten.
Als er geen goede controle komt is over tien jaar de hele 300 miljard euro aan bezit verdwenen in privé BV's
Dat terwijl de staatschuld van Nederland 300 miljard is

Sinds de Pvda in de regering zit moet men zeer tegen de zin, ook winstbelasting gaan betalen en dit risicovol handelen kost dus daadwerkelijk belastinggeld, het schilderen en de huur ophalen is in principe niet risicovol

Op Buitenhof is trouwens nu een discussie over het onderzoek naar vermenging van nevenactiviteiten dat minister van de Laan wil instellen

[ Bericht 2% gewijzigd door henkway op 05-04-2009 12:46:04 ]
pi_67732752
quote:
Op zondag 5 april 2009 09:36 schreef henkway het volgende:

Het is bezit verkregen uit door de staat beschikbaar gestelde leningen met een extra gegarandeerde lage rente en extra goedkope grond, en eigendom van de leden van de woningbouwvereniging.
het is dus door de separate ontwikkeltak gedaan.
quote:
Sinds de Pvda in de regering zit moet men zeer tegen de zin, ook winstbelasting gaan betalen en dit risicovol handelen kost dus daadwerkelijk belastinggeld,
nog even en je wil alle vennootschappen verbieden risico te nemen omdat verlies belastinggeld 'kost'.
pi_67733231
quote:
Op zondag 5 april 2009 16:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

het is dus door de separate ontwikkeltak gedaan.
[..]

nog even en je wil alle vennootschappen verbieden risico te nemen omdat verlies belastinggeld 'kost'.
De woningbouwverenigingen zijn opgericht voor het doen van investering en onderhoud van sociale woningbouw en dat levert geen verlies op.

Die capriolen hebben tot nog toe op een of andere manier veel geld gekost, er wordt geld weggesluisd en dat is niet de bedoeling van gemeenschapsgeld of belastinggeld
pi_67750854
quote:
Op zondag 5 april 2009 17:03 schreef henkway het volgende:

De woningbouwverenigingen zijn opgericht voor het doen van investering en onderhoud van sociale woningbouw en dat levert geen verlies op.

Die capriolen hebben tot nog toe op een of andere manier veel geld gekost, er wordt geld weggesluisd en dat is niet de bedoeling van gemeenschapsgeld of belastinggeld
Volhouden! Het is dus niet de Woningbouwstichting die dit doet, maar een separate vennootschap . Met een afgescheiden vermogen. Punt. Je klacht is onterecht. Punt.
pi_68050950
Nu op Netwerk

Huurders betalen voor mislukte investering van woningbouwvereniging
quote:
Huurders van woningcorporatie Woonbron draaien toch op voor de tachtig miljoen euro verlies die de corporatie heeft moeten nemen op het avontuur met ss Rotterdam.
Dat zegt Andre Thomsen, hoogleraar Woningverbetering en Woningbeheer. Uit protest tegen deze gang van zaken heeft Thomsen zijn commissariaat bij Woonbron opgegeven.
Hij vindt dat het hele bestuur zou moeten aftreden vanwege de financiële consequenties van het avontuur met het schip.

De schade per huurder is inmiddels door de woonbond berekend op 1600 euro. Bijvoorbeeld op het onderhoud zou worden bezuinigd om dit bedrag te compenseren. Directeur Martien Kromwijk van Woonbron geeft ondanks herhaaldelijke verzoeken om weerwoord geen commentaar.
quote:
Debacle bij Woonbron eist eerste slachtoffer
AMSTERDAM - André Thomsen, lid van de raad van toezicht van Woonbron, stapt op bij de Rotterdamse woningcorporatie. Dat heeft Ronald Paping, voorzitter van de belangenvereniging van huurders de Woonbond, dinsdag tegen het ANP gezegd.
Volgens Paping treedt Thomsen af wegens het miljoenenverlies dat de corporatie heeft geleden bij het opknappen van de klassieke oceaanstomer de ss Rotterdam. Volgens het ministerie voor Wonen en Wijken bedraagt het verlies 70 tot 90 miljoen euro.

[ Bericht 17% gewijzigd door henkway op 15-04-2009 21:26:36 ]
pi_68443263
Het drama is compleet

De minister heeft zelf ingegrepen in deze wantoestand
Het is te hopen dat dit de laatste woningbouwvereniging is die de huuropbrengst van bijstandsmoeders en geld van de overheid in de plomp gooit
quote:
ma 27 apr 2009, 20:39
Commissarissen Woonbron treden af
Woonbron onder financieel toezicht
ROTTERDAM - De raad van commissarissen van de Rotterdamse woningcorporatie Woonbron treedt terug. Dat heeft de corporatie maandag bekendgemaakt.
Woonbron kwam in financiële problemen door de aankoop van het klassieke stoomschip ss Rotterdam.
De commissarissen verklaren met hun aftreden te voldoen aan het verzoek van de Tweede Kamer. Een meerderheid van de Kamer riep afgelopen donderdag minister Eberhard van der Laan (Wonen) in een motie ertoe op de raad van commissarissen aan te sporen tot aftreden. Volgens SP, CDA, VVD en PvdA heeft de raad van de in financiële problemen geraakte corporatie gefaald.
Woonbron kwam in financiële problemen door de aankoop van het klassieke stoomschip ss Rotterdam. De aanvankelijke kosten werden geraamd op 6 miljoen, maar die liepen op tot meer dan 200 miljoen euro.

[ Bericht 0% gewijzigd door henkway op 27-04-2009 23:35:47 ]
pi_68449234
quote:
Op maandag 27 april 2009 23:22 schreef henkway het volgende:
de huuropbrengst van bijstandsmoeders en geld van de overheid
Zeg dramaqueen... dat is dubbelop.
pi_70430475
Alles draait om geld Ned 1
* Datum:
27 juni 2009
* Uitzendtijd:
18:55 - 19:25 uur
quote:
Op zoek naar de psychologie achter onze omgang met geld. Welke rol speelt geld bijvoorbeeld in onze relatie?

Vijfde aflevering. Met onder andere:
# Wat geven we met zijn allen in een half uur uit aan cosmetica.
# Wat gebeurt er in onze hersenen als wij dure wijn drinken.
# De meeste stellen maken ruzie over geld en één op de drie vrouwen heeft een geheim spaarpotje waar de partner niets van weet. Wat voor rol speelt geld in een relatie?
# In de rubriek weggegooid geld: de SS Rotterdam.
# En de inkeerregeling voor mensen met zwart geld op een buitenlandse bankrekening.

* Genre:
Inform
pi_74644149
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 09:32 schreef DS4 het volgende:

Het is een corporatie waarbij de verhuur in een stichting zit en niet in een vereniging, waarbij het project zit in een dochteronderneming

en de huurders hoeft dus geen donder gevraagd te worden en het is ook niet hun geld.
quote:
quote:
'Extra kosten SS Rotterdam zijn voor Woonbron'

12-10-2009 | Gepubliceerd 16:16
12-10-2009 | Laatst bijgewerkt 17:35

De kosten die ontstaan doordat de oplevering van het klassieke stoomschip de SS Rotterdam vertraging oploopt, komen voor rekening van Woonbron. Dat schrijft minister Van der Laan.

De Rotterdam is niet geheel onomstreden. Het vaartuig kwam in opspraak doordat eigenaar Woonbron er veel meer geld in moest investeren dan geraamd. Het kost nu ruim 200 miljoen euro.

Doordat het schip later opengaat dan gepland, zijn bijeenkomsten van diverse bedrijven en organisaties afgezegd.

[ Bericht 13% gewijzigd door henkway op 12-11-2009 19:33:28 ]
pi_74648252
Zijn de huurprijzen ineens gestegen?
pi_74648979
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 19:08 schreef TJDoornbos het volgende:
Als Rotterdammer zeg ik dat die boot op de bodem van de oceaan had gehoord , tien jaar geleden al.
De hobbyisten gooien nu ons geld in de zee en waarvoor ?
Voor een stelletje rijke stinkerds die zo nodig willen Black Jacken.
Opzouten met die hufters.

megalomaniac
pi_74656721
quote:
Op donderdag 12 november 2009 21:44 schreef kitao het volgende:
een stelletje rijke stinkerds
Het is lachwekkend, die frustratie die er bij jou vanaf druipt...

Je moet je eigen falen niet op anderen afwentelen.
  vrijdag 13 november 2009 @ 18:12:05 #89
262650 kitao
prikplaatje
pi_74672744
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 08:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is lachwekkend, die frustratie die er bij jou vanaf druipt...

Je moet je eigen falen niet op anderen afwentelen.
Gaat jouw persoonlijke rancune tegen mij nu zo ver dat je zelfs een bijna kwart miljard euro rampenpost gaat lopen verdedigen om mij een hak te zetten ?

200 miljoen fucking euros voor een stad , geen landsregering , wel te verstaan.
Opruimen na een bombardement kost misschien nog minder gvd.

megalomaniac
pi_74683398
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 18:12 schreef kitao het volgende:

Gaat jouw persoonlijke rancune tegen mij nu zo ver dat je zelfs een bijna kwart miljard euro rampenpost gaat lopen verdedigen om mij een hak te zetten ?
Persoonlijke rancune? Waar heb je het over?

Het valt mij gewoon op dat je voor de zoveelste keer het over rijke stinkerds moet hebben. Beetje sneu vind ik dat en ik wijs je daar op. Dat staat volledig los van die 250 mio waar ik geen donder over zeg in onderhavige post...
quote:
Opruimen na een bombardement kost misschien nog minder gvd.
Dat je geen financieel licht bent was al langer duidelijk, maar je hoeft het niet keer op keer te onderstrepen.
  vrijdag 13 november 2009 @ 23:50:30 #91
262650 kitao
prikplaatje
pi_74684494
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 23:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Persoonlijke rancune? Waar heb je het over?

Het valt mij gewoon op dat je voor de zoveelste keer het over rijke stinkerds moet hebben. Beetje sneu vind ik dat en ik wijs je daar op. Dat staat volledig los van die 250 mio waar ik geen donder over zeg in onderhavige post...
[..]

Dat je geen financieel licht bent was al langer duidelijk, maar je hoeft het niet keer op keer te onderstrepen.
Ik zal proberen te matigen in dit soort taalgebruik , maar het komt erop neer, hoewel het werkgelegenheid oplevert , de SS Rotterdam toch een voornamelijk luxe doel dient.
Dat vooral veel goedkoper had gekund.
megalomaniac
pi_74684976
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 23:50 schreef kitao het volgende:

Dat vooral veel goedkoper had gekund.
Kan. Weet ik niet.

Overigens: bij voorbaat dank voor het matigen!
pi_74685189
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 00:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

Kan. Weet ik niet.

Overigens: bij voorbaat dank voor het matigen!
Hoeveel kost een nieuw hotel die dezelfde faciliteiten zou opleveren als dit Ghostship dat ergens aan het einde van een duister metro-station ligt te wachten ?
megalomaniac
pi_74685266
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 00:12 schreef kitao het volgende:

Hoeveel kost een nieuw hotel die dezelfde faciliteiten zou opleveren als dit Ghostship dat ergens aan het einde van een duister metro-station ligt te wachten ?
Ik heb mij er niet in verdiept en ik heb daar ook niet zo'n zin in. Als bedrijven (en het ging nu eenmaal om een separate vennootschap) hun geld willen verneuken met prestigeprojecten vind ik dat best.

Zo oppervlakkig de berichten lezende heb ik dus niet het gevoel dat het een verstandige zaak was, maar nogmaals: dat zal mij jeuken.
  zaterdag 14 november 2009 @ 00:23:55 #95
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_74685683
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 00:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb mij er niet in verdiept en ik heb daar ook niet zo'n zin in. Als bedrijven (en het ging nu eenmaal om een separate vennootschap) hun geld willen verneuken met prestigeprojecten vind ik dat best.

Zo oppervlakkig de berichten lezende heb ik dus niet het gevoel dat het een verstandige zaak was, maar nogmaals: dat zal mij jeuken.
Waarom dan die reageer-aktie als het je toch niet interesseert ?
Het is ongeveer hetzelfde als wanneer ze in dat bosdorp van jou 2 bomen omhakken om een patatkraam neer te zetten. Dan komen ook alle 99 van de 100 inwoners in verweer.
megalomaniac
pi_74688197
Achteraf bekeken is het wel een plaatje om dit ronde schip aan de kade te zien liggen en ik denk dat Rotterdam-zuid wel een aantrekkingspunt extra kan gebruiken , zeker gezien werkgelegenheid.

Maar mensen , wat een uit de hand gelopen inschattingskosten zeg , een normaal iemand zou voor deze fouten meteen op straat gezet zijn.
megalomaniac
pi_74688388
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 00:23 schreef Deprater het volgende:
Het is alleen jammer dat het hier om gemeenschapsgeld gaat
Het gaat dus niet om gemeenschapsgeld...
pi_74688396
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 00:31 schreef kitao het volgende:

Waarom dan die reageer-aktie als het je toch niet interesseert ?
Ik heb een probleem met onzin.
quote:
Het is ongeveer hetzelfde als wanneer ze in dat bosdorp van jou 2 bomen omhakken om een patatkraam neer te zetten. Dan komen ook alle 99 van de 100 inwoners in verweer.
Al hakken ze hier 1.000 bomen in een week om, het zal iedereen jeuken. Mis je niet.
pi_74688409
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 08:41 schreef kitao het volgende:
Achteraf bekeken is het wel een plaatje om dit ronde schip aan de kade te zien liggen en ik denk dat Rotterdam-zuid wel een aantrekkingspunt extra kan gebruiken , zeker gezien werkgelegenheid.

Maar mensen , wat een uit de hand gelopen inschattingskosten zeg , een normaal iemand zou voor deze fouten meteen op straat gezet zijn.
En dat is nu zo'n beetje de kern. Niets mis met het project an sich, maar de projectleider en het bestuur hebben ernstig gefaald (tenminste, dat maak ik op uit de berichtgeving).
  zaterdag 14 november 2009 @ 12:47:59 #101
179598 Deprater
pi_74692139
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 09:15 schreef DS4 het volgende:

[..]

En dat is nu zo'n beetje de kern. Niets mis met het project an sich, maar de projectleider en het bestuur hebben ernstig gefaald (tenminste, dat maak ik op uit de berichtgeving).
Als men dit project uit eigen zak (eigen lening) had moeten financieren dan hadden ze er mogelijk nooit ingestapt, omdat het veel te riskant is, ze hadden dan meer onderzoek gedaan naar de sloopkosten / aankoopkosten / restauratiekosten / exploitatiekosten.
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 09:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het gaat dus niet om gemeenschapsgeld...
Wie is dan de eigenaar van de corporaties , as in stockholder,
Woningbouwverenigingen, zijn een vereniging lijkt me.
Wie zijn dan de leden?/
En hebben die leden geen inspraak in de financiële handel en wandel van de directie??

Iemand moet dit toch in de portemonnee voelen denk ik en die zal zeer kwaad zijn.
(as in pissed off) en die zal die directeur willen ontslaan lijkt me

[ Bericht 12% gewijzigd door Deprater op 14-11-2009 15:09:35 ]
pi_74712067
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:47 schreef Deprater het volgende:

Als men dit project uit eigen zak (eigen lening) had moeten financieren dan hadden ze er mogelijk nooit ingestapt, omdat het veel te riskant is, ze hadden dan meer onderzoek gedaan naar de sloopkosten / aankoopkosten / restauratiekosten / exploitatiekosten.
Kennelijk niet dus.
quote:
Wie is dan de eigenaar van de corporaties , as in stockholder,
Woningbouwverenigingen, zijn een vereniging lijkt me.
Wie zijn dan de leden?/
En hebben die leden geen inspraak in de financiële handel en wandel van de directie??
Het is geen vereniging, maar een stichting. Stichtingen hebben geen leden.
quote:
Iemand moet dit toch in de portemonnee voelen denk ik en die zal zeer kwaad zijn.
(as in pissed off) en die zal die directeur willen ontslaan lijkt me
De stichting zal uiteindelijke de financiële pijn voelen. Het bestuur daarvan heeft gefaald. Maar goed, het bestuur heeft het daar ook voor het zeggen.
  zondag 15 november 2009 @ 03:23:45 #103
179598 Deprater
pi_74712630
quote:
Op zondag 15 november 2009 01:57 schreef DS4 het volgende:

[..]
Het is geen vereniging, maar een stichting. Stichtingen hebben geen leden.
Stichtingen maken geen winst, en waarom dan de winstbelasting, en hoe staat dat dan tot in relatie tot de commerciële privatisering?

En is er dan onvoldoende toezicht op het doen en laten van die corporaties, door het bestuur?
Of is het bestuur en de directie van de stichting twee handen op een buik?

Is die privatisering wel zinvol geweest??
Ofwel wat is de zin om een godsvermogen aan vastgoed (2.000.000 woningen), zeg 300 miljard euro, in handen te geven van ex-ambtenaren, zonder te verwachten dat ze zullen proberen om het weg te sluizen, sterker nog, te verwachtten dat ze hier beter mee om gaan dan instellingen onder staatstoezicht.
Mogelijk is er een raad van commissarissen, maar die worden, (denk ik), betaald door dezelfde directie

Is dit soms een uitwas van het grote heilige marktdenken.?

[ Bericht 8% gewijzigd door Deprater op 15-11-2009 14:01:10 ]
pi_74721375
quote:
Op zondag 15 november 2009 03:23 schreef Deprater het volgende:

Stichtingen maken geen winst, en waarom dan de winstbelasting, en hoe staat dat dan tot in relatie tot de commerciële privatisering?
Met alle respect, maar stichtingen kunnen weldegelijk ondernemingen drijven en indien ze dat doen zijn ze onderworpen aan vennootschapsbelasting.
quote:
En is er dan onvoldoende toezicht op het doen en laten van die corporaties, door het bestuur?
Of is het bestuur en de directie van de stichting twee handen op een buik?
Ik ben niet op de hoogte van het reilen en zeilen van woonbron.
quote:
Is die privatisering wel zinvol geweest??
Dat kun je je afvragen, maar het is mosterd na de maaltijd.
quote:
Ofwel wat is de zin om een godsvermogen aan vastgoed (2.000.000 woningen), zeg 300 miljard euro, in handen te geven van ex-ambtenaren, zonder te verwachten dat ze zullen proberen om het weg te sluizen,
De beschuldiging van wegsluizen komt voor jouw rekening en is ook zeker geen gemeengoed (er zijn echter verdachte gevallen, denk aan Rochdale).
quote:
Is dit soms een uitwas van het grote heilige marktdenken.?
Een goede onderbouwing van die stelling heb ik nimmer mogen horen of lezen. Zou IK het zo doen wetende wat ik nu weet? Nee. Maar dat is meer met de wijsheid van vandaag.
  woensdag 16 december 2009 @ 15:27:22 #105
179598 Deprater
pi_75690467
Zo het grote feesten (uiteraard in besloten kring) is begonnen, er zullen wel weinig of geen huurders bij uitgenodigd zijn

Nu maar afwachten wat de bedrijfsvoering nog voor verlies gaat opleveren, maar ach, dan passen we de huren van Jan Lul toch wat aan?
http://www.telegraaf.nl/b(...)_ss_Rotterdam__.html
quote:
wo 16 dec 2009, 14:52 | lees voor

ss Rotterdam begint met besloten feesten
ROTTERDAM - De ss Rotterdam gaat deze maand open.
Eind december worden op het gerenoveerde stoomschip de eerste besloten feesten gevierd.
Dat heeft Willem Smit, directeur van De Rotterdam BV, woensdag bekendgemaakt.
Aanvankelijk zou het schip, dat straks in gebruik zal zijn als hotel, theater, winkelcomplex en congresruimte, afgelopen zomer worden opgeleverd. De transformatie van het voormalige vlaggenschip van de Holland Amerika Lijn heeft eigenaar Woonbron 240 miljoen euro gekost.
  maandag 6 juni 2011 @ 22:00:12 #106
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_97811392
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
Iemand enig idee of het de kosten van 200 miljoen op zal brengen en wat de koper ermee moet gaan doen??

Dank U wel hoor Mw Vogelaar
quote:
ma 06 jun 2011, 20:34
| lees voor
Woonbron wil SS Rotterdam verkopen
ROTTERDAM - De Rotterdamse wooncorporatie Woonbron wil af van het ss Rotterdam. Dat heeft de corporatie maandag laten weten. Woonbron wil de ss Rotterdam zo snel mogelijk verkopen, „maar wel voor een redelijke prijs”. Dat heeft de corporatie maandag gezegd.

Woonbron dacht in 2005 6 miljoen euro uit te trekken voor de aanschaf en het opknappen van het 228 meter lange stoomschip.
Door tegenvallers, onder andere met de verwijdering van asbest, zijn de kosten opgelopen tot ruim 240 miljoen euro.
De opening was aanvankelijk voorzien voor de zomer van 2009, maar werd uitgesteld.
Woonbron, die door de verbouwingskosten in grote problemen raakte, werd tijdelijk onder financieel toezicht geplaatst.

Uitgaande van een projectduur van 30 jaar en een vermogenskostenvoet van 16% op jaarbasis (verwachte inflatie van 2% per jaar) bedraagt de minimaal noodzakelijke verwachte vrije geldstroom voor het 1e jaar ¤ 28,7 mln. Bij deze inflatie zal dat in het 30e jaar ¤ 44 mln zijn. De figuur geeft de startbedragen aan voor lagere vermogenskostenvoeten. De bedragen blijven zeer aanzienlijk.
Uitgaande van een percentage voor vennootschapsbelasting van 25% moet de verwachte bruto-geldstroom ten minste ¤ 36 mln bedragen, in plaats van ¤ 28,7 mln. Om te weten welke omzet jaarlijks nodig is, moet dit bedrag worden verhoogd met de operationele uitgaven en bijkomende investeringen. Een veronderstelde aanzienlijke restwaarde na 30 jaar helpt daar niet aan. Een restopbrengst van ¤ 200 mln na 30 jaar heeft op dit moment een waarde van slechts ¤ 2 mln à ¤ 4 mln.

Volgens Woonbron is het schip nu ¤ 200 mln waard.
Dat is de waarde binnen de rederij die eigenaar is van het schip.
Woonbron zal de rederij het benodigde geld hebben geleend.
Dat is alles bij elkaar nu zo ongeveer ¤ 194 mln (= ¤ 200 mln - ¤ 6 mln aandelenvermogen). Dit heeft tot gevolg dat – zelfs als de waarde van het schip ¤ 200 mln zou zijn, een koper voor de aandelen van de rederij niet meer zal willen betalen dan ongeveer ¤ 6 mln.
Tenzij de koper synergetische voordelen ziet, zal hij minder willen betalen dan de zojuist berekende waarde.
Anders gaat hij er als koper niets aan verdienen. Dan blijft er niet veel meer over.
Bij minder goede verwachtingen zijn de aandelen niets waard.
Dat is geen kwestie van accounting maar van economie

[ Bericht 12% gewijzigd door michaelmoore op 07-06-2011 00:43:36 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 7 juni 2011 @ 13:11:29 #107
324665 meth77
to do or not to do
pi_97835413
Dat gaat ze wel een godsvermogen kosten dan, een beetje domme actie was dit dan

O, Woonbron mag op het terrrein woningen gaan bouwen als het schip weg is, dat is ook wel lekker he :P :9
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)r-ss-Rotterdam.dhtml

quote:
De gemeente wil elk jaar voor maximaal 400.000 euro kantoorruimtes huren op het voormalige HAL-schip, dat een ligplaats heeft gekregen op de Kop van Katendrecht. Het gaat om geld dat al was gereserveerd voor vergaderingen en congressen buiten het stadhuis.

Ook mag de eigenaar van het schip, de in opspraak geraakte woningcorporatie Woonbron, een extra hoog parkeertarief rekenen. Diezelfde constructie hanteert de gemeente ook bij de Kuip en Diergaarde Blijdorp. De opbrengsten zijn voor De Rederij, het exploitatiebedrijf achter het ss Rotterdam. Waar op Katendrecht normaliter een tarief van 1,30 euro per uur geldt, mag Woonbron 3 euro per uur rekenen. Daarnaast mag Woonbron in de toekomst, als het schip ooit nog vertrekt, delen in de opbrengst van de herontwikkeling van het terrein. Daar kunnen dan woningen worden gebouwd.

Vooral die laatste regeling zal Woonbron geen windeieren leggen. Bij elkaar opgeteld heeft het maatregelenpakket een waarde van zon 40 miljoen euro, meent de SP. Ook Leefbaar Rotterdam vermoedt dat de waarde van het pakket hoger is dan de door Harbers becijferde 3 tot 4 miljoen euro. ,,Maar of het nou meteen 40 miljoen is, dat betwijfel ik, zegt Marco Pastors.

[ Bericht 60% gewijzigd door meth77 op 07-06-2011 16:10:08 ]
  dinsdag 7 juni 2011 @ 16:28:33 #108
131834 Loodje
Irresistibly sexy you!
pi_97843108
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 13:11 schreef meth77 het volgende:
Dat gaat ze wel een godsvermogen kosten dan, een beetje domme actie was dit dan

O, Woonbron mag op het terrrein woningen gaan bouwen als het schip weg is, dat is ook wel lekker he :P :9
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)r-ss-Rotterdam.dhtml

[..]

Mooi stukje bouwen op de maas;)
Be dance |Be real| Be You
  dinsdag 7 juni 2011 @ 18:12:01 #109
323876 michaelmoore
pi_97847529
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 16:28 schreef Loodje het volgende:

[..]

Ja daar zal best belangstelling voor zijn
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 8 juni 2011 @ 15:04:52 #110
324665 meth77
to do or not to do
pi_97888244
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 16:28 schreef Loodje het volgende:

[..]

Is allang ingepland, maar die boot moet wel weg dan
  woensdag 15 juni 2011 @ 00:10:41 #111
323876 michaelmoore
pi_98185122
wanneer is de verkoop van de boot gepland
  donderdag 21 juni 2012 @ 21:02:06 #112
323876 michaelmoore
pi_113206797
Het gaat dus meer dan 200 miljoen kosten , arme huurders van de woningbouwvereniging Woonbron

http://nos.nl/artikel/386(...)dam-230-miljoen.html

quote:
Debacle ss Rotterdam: 230 miljoen
De SS Rotterdam De SS Rotterdam High Profile / flickr / by-nc-sa
Toegevoegd: donderdag 21 jun 2012, 19:22

De Rotterdamse corporatie Woonbron verwacht bijna 230 miljoen te verliezen op de verkoop van het schip de ss Rotterdam. De corporatie had meer dan 256 miljoen geïnvesteerd in de renovatie van het voormalige vlaggenschip van de Holland Amerika Lijn, maar de corporatie verwacht dat het schip nu nog maar iets meer dan 25 miljoen euro zal opleveren.
  donderdag 21 juni 2012 @ 21:05:06 #113
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_113206970
Haha. Las op TT dat ze 6 miljoen wilden uitgeven oorspronkelijk. Dat werden er 230.

Dan mag er van mij ook best wel iemand verantwoordelijk gesteld worden. Of het nu illegaal was wat ze deden of niet. Ze claimen ook hoge salarissen voor 'al die verantwoordelijkheid'. Maar als er geen consequenties aan falen zitten stelt die verantwoordelijkheid ook niks voor.
The End Times are wild
  donderdag 21 juni 2012 @ 21:07:09 #114
323876 michaelmoore
pi_113207093
Leuk idee van Mw Vogelaar in overleg met Scholten van het Havenbedrijf en Joep van den Nieuwenhuizen maar lachen om die stomme ambtenaren
  zondag 2 september 2012 @ 20:16:02 #115
323876 michaelmoore
pi_116318798
vanavond, het doek valt
Over wat het nu allemaal gekost heeft

http://brandpunt.kro.nl/

S.S. Rotterdam maakt zwaar verlies: W. Smit stapt op
pi_116319498
EPIC FAIL dat project, echt onvoorstelbaar. Vergeleken hierbij zijn vallen al die grote infrastructurele projecten die buiten hun zogenaamde budget gaan in het niet. Van 6 miljoen naar 230. :') _O-
pi_116321418
Wel geinig om deze topic te lezen. Beginnende in 2008 waarbij zich al een fiasco aandient, en nu de afwikkeling in 2012. Ach ja, in de hoogconjuctuur kon veel en daar zie je steeds meer de zure druiven van.
pi_116321607
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juni 2012 21:05 schreef LXIV het volgende:
Haha. Las op TT dat ze 6 miljoen wilden uitgeven oorspronkelijk. Dat werden er 230.

Dan mag er van mij ook best wel iemand verantwoordelijk gesteld worden. Of het nu illegaal was wat ze deden of niet. Ze claimen ook hoge salarissen voor 'al die verantwoordelijkheid'. Maar als er geen consequenties aan falen zitten stelt die verantwoordelijkheid ook niks voor.
Idd. Als ik zo iets flik is de tent failliet.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zondag 2 september 2012 @ 21:00:37 #119
323876 michaelmoore
pi_116322074
ach t is marktwerking he dat die ex-ambtenaren zelf over hun investeringen mogen beslissen
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 08:59:06 #120
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_117495215
Daaag Boot
Redelijke kans dat ie gratis wordt opgehaald door Oman.
Maar dan zijn we wel van het jaarlijks verlies op de exploitatie af

quote:
di 02 okt 2012, 08:34 |lees voor
SS Rotterdam mogelijk naar Oman

AMSTERDAM - De SS Rotterdam verhuist mogelijk naar Oman.
Een geïnteresseerde partij zou er een VIP-boot van willen maken.

Eigenaar van het schip, woningcorporatie Woonbron, zegt dat er nog geen concreet bod is gedaan. Volgens de Rotterdamse zender kan alleen een heel goed bod van een Nederlandse partij het schip in Rotterdam houden. Er is interesse, maar de investeerder uit Oman heeft veel meer geld over voor het schip.

Woonbron heeft het schip, dat op de jaarrekening 25 miljoen waard is, voor 250 miljoen euro omgebouwd tot hotel en restaurant.
http://www.telegraaf.nl/b(...)am_naar_Oman___.html

Zo dat avontuur hebben we weer gehad, de exploitatie kost jaarlijks 15 miljoen en het heeft al 250.000 miljoen en 65 miljoen gekost, totale grapje loopt tegen de 500 miljoen aan gemeenschapsgeld.

De waanzin van de corporatiekoningen, die werkelijk niet weten wat ze met al die huurpenningen moeten doen, huizen goed onderhouden en bouwen ??
Nee dat is te simpel gedacht
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 09:05:21 #121
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_117495311
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2008 12:25 schreef henkway het volgende:

[..]

We zullen er over twee jaar eens op terug komen :W
Dikke kans dat het een boot met veel coffeshops en een nieuwe keileweg is geworden
[ afbeelding ]
heeft 4 jaar geduurd
pi_117495448
Het is nog een kuthotel ook... Snel opbokken naar Oman wat mij betreft.
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 09:22:21 #123
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_117495621
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 09:13 schreef DS4 het volgende:
Het is nog een kuthotel ook... Snel opbokken naar Oman wat mij betreft.
Probleem is dat het havenbedrijf opeens een boot in bezit kreeg, omdat de lening aan Joep vande Nieuwenhuizen van 65 miljoen niet terug kwam en de boot bleek slechts 5 miljoen waard
Goed van Joep, slecht voor Smits van het havenbedrijf
En toen dacht Smits als Vogelaar toestemming geeft dan koopt mijn vriend van Woonbron het wel voor studenten , die kijken niet zo precies en slapen wel in een asbesthut, en de raad van Woonbron stelde voor om er iets meer in te investeren en mooi ergens te laten schilderen , 250 miljoen euro verder .....

Verlies op de exploitatie was vorig jaar 45 miljoen euro
En binnekort moet ie er weer uit voor vijfjaarlijks groot onderhoud en schilderen
Dan zou ik er ook wel heel graag vanaf willen
http://www.elsevier.nl/we(...)opt-SS-Rotterdam.htm
quote:
Dat maakte de corporatie maandag bekend nadat duidelijk was geworden dat er vorig jaar 44,3 miljoen euro verlies is geleden op de exploitatie van het schip.

De SS Rotterdam heeft Woonbron tientallen miljoenen gekost

Ella Vogelaar en de SS Rotterdam
De voormalige minister van Wonen en Wijken Ella Vogelaar (PvdA) greep niet in toen Woonbron miljoenen uitgaf aan de verbouwing van het stoomschip. Dat kwam haar op veel kritiek te staan en een motie van wantrouwen in de Tweede Kamer. Die overleefde ze. Later moest ze onder druk van haar eigen partij, de PvdA, toch nog vertrekken.
Woonbron wil de SS Rotterdam zo snel mogelijk verkopen, 'maar wel voor een redelijke prijs'. Dat heeft de corporatie maandag gezegd.

Het voormalige stoomschip doet nu, aan de kade van het schiereiland Katendrecht, dienst als onder meer hotel.
quote:
Megaverlies voor ss Rotterdam
Een megaverlies van 44,3 miljoen voor Woonbron door stoomschip Gouden handdruk van 425.000 euro voor oud-directeur Martien Kromwijk
http://www.metronieuws.nl(...)SrZkff!2O76oMhSXb6g/

[ Bericht 2% gewijzigd door HD9 op 02-10-2012 09:46:39 ]
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 20:22:10 #124
323876 michaelmoore
pi_117518837
Slechte zaak dat gestrooi met publiek vermogen, ik zou liever zien dat het de schatkist in ging, ik heb nooit het voordeel van die marktwerking ingezien
pi_117523162
het is wel een aardig bootje :')
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_117526459
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 20:22 schreef michaelmoore het volgende:
Slechte zaak dat gestrooi met publiek vermogen, ik zou liever zien dat het de schatkist in ging, ik heb nooit het voordeel van die marktwerking ingezien
Wat heeft dit met marktwerking te maken?
  dinsdag 2 oktober 2012 @ 22:36:32 #127
323876 michaelmoore
pi_117527153
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat heeft dit met marktwerking te maken?
Het loslaten van corporaties in het verkopen van sociale woningbouw aan "relaties", vastgoed die verkregen is op kosten van de gemeenschap

Zeker om dat in het begin het bestuur gevormd werd door een gemeenteklerk en een kandidaat notaris vaak om niet, en de eigen gelden opgebracht werden door de inleg van de huurders , de leden van de vereniging
pi_117528361
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het loslaten van corporaties in het verkopen van sociale woningbouw aan "relaties", vastgoed die verkregen is op kosten van de gemeenschap

Zeker om dat in het begin het bestuur gevormd werd door een gemeenteklerk en een kandidaat notaris vaak om niet, en de eigen gelden opgebracht werden door de inleg van de huurders , de leden van de vereniging
Dat noemen we privatisering.

Overigens: dat was in dezen een dom idee.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 18:41:47 #129
323876 michaelmoore
pi_117555554
Het lijkt wel of dit publiek vermogen kost wat kost weg moet, verdwijnen
zou zo mooi zijn als het de schatkist in ging,het gaat hier om 300 miljard euro

http://www.telegraaf.nl/b(...)j_Laurentius___.html

quote:
wo 03 okt 2012, 18:19
|
lees voor
Directeur Laurentius ook verdacht van omkoping
BREDA - Directeur Walter V. van woningcorporatie Laurentius in Breda wordt ook verdacht van omkoping en valsheid in geschrifte. Een justitiewoordvoerster heeft dat woensdag gezegd. Tot dusver heeft het Openbaar Ministerie (OM) alleen de verdenkingen oplichting en witwassen genoemd.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 18:47:35 #130
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_117555767
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 08:59 schreef HD9 het volgende:
Zo dat avontuur hebben we weer gehad, de exploitatie kost jaarlijks 15 miljoen en het heeft al 250.000 miljoen en 65 miljoen gekost, totale grapje loopt tegen de 500 miljoen aan gemeenschapsgeld.

De waanzin van de corporatiekoningen, die werkelijk niet weten wat ze met al die huurpenningen moeten doen, huizen goed onderhouden en bouwen ??
Nee dat is te simpel gedacht
Ongelooflijk. Ik moet echt :r van het idee dat dit allemaal is gebeurd over de ruggen van de (doorgaans minvermogende) huurders.
Lekker spelen met andermans geld. En er hoogstwaarschijnlijk nog mee wegkomen ook, want als het misgaat, nou dan verhogen we toch gewoon weer vrolijk de huur?
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_117573892
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 oktober 2012 22:57 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat noemen we privatisering.
Inderdaad, dat is iets heel anders dan een vrije markt (die is er natuurlijk verre van).
  donderdag 4 oktober 2012 @ 00:20:51 #132
323876 michaelmoore
pi_117574271
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 00:07 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Inderdaad, dat is iets heel anders dan een vrije markt (die is er natuurlijk verre van).
Het punt is dat het hier om publiek vermogen gaat, dat wordt vrijgegeven aan de maffia om te doen wat ze willen
Let wel: de waarde van het vastgoed is 300 miljard euro

Dat heeft niets met privatisering te maken
pi_117574319
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 00:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het punt is dat het hier om publiek vermogen gaat, dat wordt vrijgegeven aan de maffia om te doen wat ze willen

Dat heeft niets met privatisering te maken
Publiek vermogen bestaat niet, maar het gaat wel om vastgoed wat is gebouwd met belastinggeld en dan weggegeven wordt aan bedrijven. Terwijl dat gewoon verkocht had moeten worden en de opbrengst direct terug naar de mensen die ervoor betaald hebben.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 01:19:57 #134
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_117575609
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2008 19:12 schreef El_Matador het volgende:

Daarnaast heeft de SP ook keihard boter op het hoofd, want ze zijn wel tegen strengere immigratie-eisen in de allang overvolle Randstad en met name Rotterdam. Ze plempen de stad liever nog voller en drukken alleen maar nog meer op de (sociale) woningenmarkt. Knuppels.
jij woont hier niet eens men
pi_117575946
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 01:19 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

jij woont hier niet eens men
Toen nog wel, slome. 2008. :') :') :')

pi_117575974
quote:
10s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 01:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Toen nog wel, slome. 2008. :') :') :')
2008 is zó 2008
pi_117576496
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 18:47 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ongelooflijk. Ik moet echt :r van het idee dat dit allemaal is gebeurd over de ruggen van de (doorgaans minvermogende) huurders.
Lekker spelen met andermans geld. En er hoogstwaarschijnlijk nog mee wegkomen ook, want als het misgaat, nou dan verhogen we toch gewoon weer vrolijk de huur?
Hoezo minder vermogend? Ik zou toch heel wat kapitaalkrachtiger zijn wanneer ik in een sociale huurwoning zit met 3 inkomens maandelijks op me rekening. Of dacht je dat men het huis werd uit getrapt als men wat meer ging verdienen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 4 oktober 2012 @ 06:52:45 #138
323876 michaelmoore
pi_117576718
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 00:22 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Publiek vermogen bestaat niet, maar het gaat wel om vastgoed wat is gebouwd met belastinggeld en dan weggegeven wordt aan bedrijven. Terwijl dat gewoon verkocht had moeten worden en de opbrengst direct terug naar de mensen die ervoor betaald hebben.
Woningbouwverenigingen zijn opgericht door de vereniging van huurders, de inleg die huurders toen vooraf moesten betalen was 1000 gulden om lid te worden van de vereniging, de naam is wel gewijzigd maar de woningen zijn nog steeds van de vereniging, de huurders, dus publiek vermogen, met als opdracht in stand houden en bouwen van publieke woningen

De overheid heeft goedkope grond beschikbaar gesteld
De woningen zijn gebouwd voor gemiddeld 30.000 gulden en doen nu 500 euro per maand
pi_117577447
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 00:20 schreef michaelmoore het volgende:

Vrij van huur ja... Maar gelet op het feit dat het verhuurd wordt en de cat waar het aan wordt verhuurd is de werkelijke waarde 90 miljard.
pi_117583460
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 06:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Woningbouwverenigingen zijn opgericht door de vereniging van huurders, de inleg die huurders toen vooraf moesten betalen was 1000 gulden om lid te worden van de vereniging, de naam is wel gewijzigd maar de woningen zijn nog steeds van de vereniging, de huurders, dus publiek vermogen, met als opdracht in stand houden en bouwen van publieke woningen

De overheid heeft goedkope grond beschikbaar gesteld
De woningen zijn gebouwd voor gemiddeld 30.000 gulden en doen nu 500 euro per maand
Volop gesubsidiëerd dus.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 13:22:57 #141
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_117585270
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 12:25 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Volop gesubsidiëerd dus.
Dus is het niet de bedoeling dat gekozen bestuurders en directie op eigen houtje belastingvrij mogen graaien in de vastgoed geldbak van die woningbouwverenigingen
pi_117585789
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:22 schreef HD9 het volgende:

[..]

Dus is het niet de bedoeling dat gekozen bestuurders en directie op eigen houtje belastingvrij mogen graaien in de vastgoed geldbak van die woningbouwverenigingen
Nee, dat vastgoed had allemaal verkocht moeten worden net als alle grond.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 13:38:03 #143
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_117585805
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:37 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nee, dat vastgoed had allemaal verkocht moeten worden net als alle grond.
En de opbrengst terug naar de schatkist, of beheerd blijven door de overheid.

Maar ja vrienden he
pi_117586007
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:38 schreef HD9 het volgende:

[..]

En de opbrengst terug naar de schatkist, of beheerd blijven door de overheid.

Maar ja vrienden he
Nee, terug naar de mensen van wie het was (is) natuurlijk!
  donderdag 4 oktober 2012 @ 14:31:31 #145
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_117587659
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 13:43 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nee, terug naar de mensen van wie het was (is) natuurlijk!
het is van de corporaties en die zijn van het publiek en het publiek dat zijn wij, het zijn publieke instellingen
pi_117588264
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:31 schreef HD9 het volgende:

[..]

het is van de corporaties en die zijn van het publiek en het publiek dat zijn wij, het zijn publieke instellingen
'Het publiek' bestaat niet.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 14:47:01 #147
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_117588288
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:46 schreef heiden6 het volgende:

[..]

'Het publiek' bestaat niet.
de samenleving dan
men spreekt toch ook van publieke organisaties. publieke instellingen
pi_117588310
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:47 schreef HD9 het volgende:

[..]

de samenleving dan
Ja, en daar moet het geld dus terug naartoe, en niet naar de staat.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 14:48:38 #149
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_117588353
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:47 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ja, en daar moet het geld dus terug naartoe, en niet naar de staat.
Wij zijn de staat , de samenleving is de staat,

Maar de overheid kan ook zeggen, van de opbrengst moet de staatsschulden verlaagd worden
pi_117588372
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:48 schreef HD9 het volgende:

[..]

Wij zijn de staat , de samenleving is de staat,
Nee.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 14:49:56 #151
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_117588404
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:49 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Nee.
nou ja dan maar verdelen hoofdelijk
pi_117588422
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 14:49 schreef HD9 het volgende:

[..]

nou ja dan maar verdelen hoofdelijk
Precies. ^O^
pi_117609716
Volgens mij waren die lage grondprijzen (verkapte subsidies) al weer een hele tijd geleden, jaren '60 en '70 van de vorige eeuw.
En als ik mij goed herinner zijn de woningbouwverenigingen inmiddels geprivatiseerd.
Mede daarom kon het met Vestia zo uit de hand lopen.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 23:14:13 #154
323876 michaelmoore
pi_117610773
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 22:54 schreef Kees22 het volgende:
Volgens mij waren die lage grondprijzen (verkapte subsidies) al weer een hele tijd geleden, jaren '60 en '70 van de vorige eeuw.
En als ik mij goed herinner zijn de woningbouwverenigingen inmiddels geprivatiseerd.
Mede daarom kon het met Vestia zo uit de hand lopen.
Maar wat ik niet begrijp waarom ga je publieke ondernemingen met zoveel miljarden de vrije hand geven , en nauwelijks toezicht, welke VVDmislukkeling doet dat
pi_117615911
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2012 23:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maar wat ik niet begrijp waarom ga je publieke ondernemingen met zoveel miljarden de vrije hand geven , en nauwelijks toezicht, welke VVDmislukkeling doet dat
Ja, dat was ook een heel vreemde beweging, indertijd.
Allerlei staatsondernemingen werden geprivatiseerd. Het openbaar vervoer, de nutsvoorzieningen, sociale woningbouw.
Het adagium was, dat de vrije markt alles perfect zou regelen. Maar vergeten werd, dat de vrije markt niet bestaat.
  vrijdag 5 oktober 2012 @ 13:04:11 #156
323876 michaelmoore
pi_117624232
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 oktober 2012 01:39 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ja, dat was ook een heel vreemde beweging, indertijd.
Allerlei staatsondernemingen werden geprivatiseerd. Het openbaar vervoer, de nutsvoorzieningen, sociale woningbouw.
Het adagium was, dat de vrije markt alles perfect zou regelen. Maar vergeten werd, dat de vrije markt niet bestaat.
Dat hebben we ook aan de EU te maken, veel van deze investeringen in resorts en hotels zijn enorm verliesgevend geweest, woningbouwverenigingen zijn verplicht om zich bezig te houden met nederlandse woningbouw
http://www.europa-nu.nl/i(...)der?ctx=vh7douvv98p5

quote:
EU-hof: woningcorporaties mogen zonder toestemming investeren in buitenland
  vrijdag 2 november 2012 @ 13:04:49 #157
323876 michaelmoore
pi_118739053
Zo dat was dan dat voor de vrije marktwerking van publieke organisaties en publieke koninkjes met een salaris van 500.000 per jaar
Verlies 227 miljoen Euro
http://www.destentor.nl/r(...)t-aan-hotelketen.ece
Huurders Vestia toch de dupe: 9 procent huurverhoging
woningbouwvereniging failliet
quote:
SS Rotterdam verkocht aan hotelketen
ROTTERDAM (ANP) - Cruiseschip ss Rotterdam blijft in Rotterdam. Woningcorporatie Woonbron heeft het hotelschip verkocht aan WestCord Hotels voor 29,9 miljoen euro. Dat meldde Woonbron vrijdag. De hotelketen heeft in Nederland 14 hotels, waaronder het Rotterdamse Hotel New York.

Woonbron raakte in financiële problemen door de verbouwing van het schip van 250 miljoen euro. Mede daardoor werd de corporatie door oud-minister Eberhard van der Laan onder toezicht geplaatst en moest het schip van het miniserie van VWS worden verkocht.

Verschillende partijen in Nederland en Oman hadden interesse in de overname van het schip. Begin oktober werd duidelijk dat Woonbron met een aantal partijen in gesprek was. Bestuursvoorzitter Bert Wijbenga liet al eerder weten dat hij het schip voor de havenstad wilde behouden, maar niet tot elke prijs.

De gemeente Rotterdam is blij dat het schip voor de stad behouden blijft en een bijdrage blijft leveren aan de ontwikkeling van Rotterdam Zuid.
  vrijdag 2 november 2012 @ 13:10:03 #158
323876 michaelmoore
pi_118739198
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2008 00:25 schreef avw1982 het volgende:
Een groot deel van het geld zal ook wel weer terugverdiend worden. Het schip zal ook gebruikt worden om de wijk te verbeteren. Veel mensen kunnen gaan werken op het schip en een groot percentage van het personeel moet gaan bestaan uit stageplekken.
Tuurlijk
pi_118740250
¤30 miljoen voor een volledig gerenoveerd en ingericht schip. Goeie deal voor WestCord lijkt me.
  vrijdag 2 november 2012 @ 13:46:48 #160
323876 michaelmoore
pi_118740394
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:42 schreef ArnosL het volgende:
¤30 miljoen voor een volledig gerenoveerd en ingericht schip. Goeie deal voor WestCord lijkt me.
vergis je niet in het jaarlijks onderhoud , zou me niet verbazen als ook die deal niet winstgevend is, tenzij ze hem alsnog doorverkopen naar Qatar
Zou me niet verbazen als dat Westcord een tussendeal is, want de SS Rotterdam met verlies verkopen naar Qatar dat is wel vreemd
Hij moet trouwens weg van die kade want daar zijn woningen gepland

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 02-11-2012 14:18:12 ]
  vrijdag 19 april 2013 @ 13:12:52 #161
323876 michaelmoore
pi_125476714
Weer een extra tegenvaller van 40 miljoen

Woonbron hoopte de boot voor 30 miljoen te verpatsen, niet gelukt, wie wil er een boot??

http://www.nu.nl/economie(...)ron-cruiseschip.html

quote:
'Weer tegenvaller Woonbron door cruiseschip'
Het cruiseschip SS Rotterdam zorgt opnieuw voor een kostbare tegenvaller voor de Rotterdamse woningbouwcorporatie Woonbron.
Foto: ANP

Het Europese Hof in Straatsburg heeft een schadeclaim van 40 miljoen euro op de Poolse overheid afgewezen en de corporatie heeft nu besloten de claim definitief stop te zetten. Dat schrijft Het Financieele Dagblad.

Het is de zoveelste tegenvaller voor Woonbron. De woningbouwcorporatie kocht de Rotterdam in 2005 om het schip te exploiteren als hotel, restaurant, conferentiezaal en werkplek aan de kade van Katendrecht.

Ruim 250 miljoen

Woonbron verwachtte hooguit 6 miljoen euro in het project te zullen steken, maar dat werd uiteindelijk ruim 250 miljoen euro.

De corporatie deed eind vorig jaar een poging het schip voor nog geen 30 miljoen euro van de hand te doen
.
pi_125478443
Heb pas een oude reportage zitten kijken van, ik meen, Netwerk. Was echt verbazingwekkend om te zien hoe de aankoop van de SS Rotterdam door Woonbron uit de hand heeft kunnen lopen. Die bestuurders hadden geen verstand van schepen en de Raad van Toezicht faalde keihard. Echt onbegrijpelijk.. dat zijn dan gestudeerde mensen. In ons kabinet zitten ook van die figuren, sterker nog, organisaties en publieke organen zijn vergeven van de hoog opgeleide prutsers. :{
  woensdag 4 juni 2014 @ 10:31:35 #163
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_140698939
Sorry zegt de woningbouwvereniging

http://www.nrcq.nl/2014/0(...)eze-zeven-schandalen
  woensdag 4 juni 2014 @ 10:35:04 #164
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_140699024
http://www.telegraaf.nl/b(...)aties_gestart__.html

quote:
wo 04 jun 2014, 10:15
|
lees voor
Enquête naar corporatiestelsel begonnen

DEN HAAG - In de Tweede Kamer is woensdag de parlementaire enquête naar het stelsel van de woningcorporaties begonnen.

De sector verspeelde veel geld door financiële avonturen.

Foto: ANP
De Parlementaire Enquêtecommissie Woningcorporaties zal 6 weken lang getuigen en deskundigen onder ede horen: corporatiedirecteuren, leidinggevenden uit de corporatiesector, commissarissen, toezichthouders, ambtenaren en politici.
Het onderzoek beslaat de laatste 20 jaar.
Als beginpunt wordt de verdere verzelfstandiging van de woningcorporaties begin jaren '90 genomen.

„Een spannend en grootschalig gebeuren”, aldus commissievoorzitter Roland van Vliet (ex-PVV, nu eenmansfractie) bij de aftrap.
De eerste die wordt gehoord is Jan van der Schaar, onderzoeker en adviseur op het gebied van bouwen en wonen.
  woensdag 4 juni 2014 @ 11:32:09 #165
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_140700424
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2008 19:12 schreef El_Matador het volgende:

Bron? Laat maar (post uit 2008) :{
pi_140702351
De heren van woonbron mogen zich morgen verantwoorden. Ik verwacht een enorm mea culpa en dat we het wel in de tijdsgeest moeten zien met een verhaal over maatschappelijk ondernemerschap.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  woensdag 4 juni 2014 @ 13:14:35 #167
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_140703443
quote:
1s.gif Op woensdag 4 juni 2014 12:38 schreef komrad het volgende:
De heren van woonbron mogen zich morgen verantwoorden. Ik verwacht een enorm mea culpa en dat we het wel in de tijdsgeest moeten zien met een verhaal over maatschappelijk ondernemerschap.
het is zoals altijd een fout van de politiek, die hier al dan niet met pegels gezwicht is voor lobbyclubs die de miljarden zagen liggen

Het vastgoed van 2.000.000 woningen is in die 30 jaar vertienvoudigd n waarde en nu een 250 miljard waard.
Dat lokte allerlei crimineel witteboorden volk, die de huurdersraden hebben weggestuurd onder het mom van marktwerking

Woonbron is gewoon door Vogelaar geregeld , die trut liet zich piepelen door de havenmeester met eenhelikoptervlucht boven de haven
  woensdag 4 juni 2014 @ 13:20:44 #168
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_140703629
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2008 19:05 schreef henkway het volgende:
. Tweede Kamerlid Paulus Jansen van SP vindt dat de miljoenen beter gebruikt kunnen worden voor de sociale huursector. “Het restaureren van een cruiseschip, ook al is dat een stukje cultureel erfgoed, is geen corporatietaak”, aldus Janssen.
klopt
  woensdag 4 juni 2014 @ 14:37:13 #169
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_140705668
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2008 08:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is geen cadeautjes denk ik en verder: ze hebben miljarden eigen vermogen (corporaties samen hebben tegen de 200 miljard aan e.v. als ik mij niet vergis).
miljarden publiek vermogen
  woensdag 4 juni 2014 @ 17:35:33 #170
323876 michaelmoore
pi_140711512
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2008 23:30 schreef zoalshetis het volgende:
dus nationale trots laten varen (hoe toepasselijk) voor mensen die hun eigen buurt verkankeren? neuh dacht het niet.
wat bedoel je ?
http://www.volkskrant.nl/(...)p-ss-Rotterdam.dhtml

[ Bericht 17% gewijzigd door michaelmoore op 04-06-2014 17:58:48 ]
  vrijdag 11 juli 2014 @ 14:58:33 #171
323876 michaelmoore
pi_142172003
pi_142172073
Kunnen ze die roestbak niet gewoon laten zingen of iets? :r
  vrijdag 11 juli 2014 @ 15:03:17 #173
323876 michaelmoore
pi_142172178
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2009 08:41 schreef kitao het volgende:

Het is vermogen van de corporatie , dat geld is van niemand, dus dan kan het wel uit
  vrijdag 11 juli 2014 @ 15:06:00 #174
323876 michaelmoore
pi_142172280
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 15:00 schreef kurk_droog het volgende:
Kunnen ze die roestbak niet gewoon laten zingen of iets? :r
een firma in het Midden-Oosten wilde 4 miljoen meer geven dan de 5 miljoen die hij nu heeft opgebracht (om als hotelschip voor Booreilanden te dienen), maar men wil hem in Rotterdam laten liggen, anders zou het teveel gezichtsverlies zijn
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:09:21 #175
430548 homme7
vrijheid is niet gebonden zijn
pi_155528288
http://www.telegraaf.nl/b(...)ertrekpremies__.html

Blijft een puinhoop bij die woningcorporatie en maar smijten met huurpenningen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')