abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 maart 2012 @ 23:03:04 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_108681183
De noodlijdende woningcorporatie Vestia gaat het miljardentekort in tegenstelling tot eerdere berichten mede verhalen op haar huurders. Vestia wil nieuwe huurders een huurverhoging van “gemiddeld ruim 9 procent” geven. Alle huurders met een inkomen boven 43.000 euro krijgen een extra huurverhoging van 5 procent.
Dat staat in een brief van interim-bestuurder Jacques Thielen aan het bestuur van de landelijke huurdersvereniging van Vestia, die in het bezit is van deze krant. Eind januari meldde Vestia nog in een persbericht dat de financiële nood “geen gevolgen voor de huurders” zou hebben.

Nieuwbouwwoningen van noodlijdende woningcorporatie Vestia, die vandaag meldt dat de huur voor nieuwe huurders met 9 procent omhoog zal gaan om geld te genereren. Foto NRC Handelsblad / Bas Czerwinski.

Brief uitgelekt op gevoelig moment
De brief van Thielen is uitgelekt op een gevoelig moment. Gisteren werd bekend dat oud-directeur Erik Staal van Vestia bij zijn vertrek ruim 3,5 miljoen euro heeft meegekregen als een pensioenregeling.

Vestia, de grootste woningcorporatie van Nederland (79.000 huurhuizen), raakte in problemen door voor miljarden aan renteverzekeringen (derivaten) met onderpandverplichting af te sluiten. Door een onvoorziene rentedaling heeft Vestia zeker 1,6 miljard euro moeten lenen voor tijdelijke bijstortingen.

‘Huurverhoging maatregel tegen financiële situatie’
“Voor het verbeteren van de financiële situatie” legt het woonbedrijf haar huurdersvereniging nu een aantal maatregelen voor. Vestia wil de huren van nieuwe huurders verhogen naar 95 procent van de maximale huur volgens het puntensysteem. De huurverhoging van 5 procent voor hogere inkomens is de maximale wettelijke verhoging voor ‘scheefwoners’. Voor beide maatregelen geldt dat de bovengrens voor corporatiewoningen dit jaar 664,66 euro blijft. Woningen in schaarstegebieden mogen tot 123 euro duurder zijn.

Verder wil Vestia de verkoop van haar eigen vastgoed “fors” verhogen; huizen aan huidige huurders en complexen aan andere corporaties. Directeur Ronald Paping van de landelijke Woonbond is “fel tegen” de huurverhoging en een “agressief verkoopbeleid”. De woordvoerder van Vestia benadrukt dat voor zittende huurders niets verandert.
========================
Winsten in je eigen zakken steken, verliezen afschuiven op anderen :r
  zaterdag 3 maart 2012 @ 23:10:38 #2
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_108681447
Walgelijke organisatie.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 23:22:19 #3
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_108681894
En de politici genieten, want die wil allang de huurmarkt kapot maken om de koopmarkt weer wat leven in te blazen, zodat de prijzen voor hun luxe villa's weer wat optrekken. Dus vergeet maar dat de overheid ingvrijpt.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_108682375
Ik vind het leuk dat de koppeling wordt gelegd met eerdere problematiek, maar waarom zou een corparatie niet de huur maximaal verhogen? Het is niet alsof de huurders weg zullen lopen en corporaties zijn door fouten van de politiek nu eenmaal organisaties geworden met winstoogmerk...

Dus goed en wel beschouwd is het volkomen terecht dat ze gebruik maken van hun positie.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_108682422
Legale criminaliteit die niet wordt bestraft. Doe je niks tegen.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 23:41:12 #6
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_108682651
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 23:34 schreef DS4 het volgende:
Ik vind het leuk dat de koppeling wordt gelegd met eerdere problematiek, maar waarom zou een corparatie niet de huur maximaal verhogen? Het is niet alsof de huurders weg zullen lopen en corporaties zijn door fouten van de politiek nu eenmaal organisaties geworden met winstoogmerk...

Dus goed en wel beschouwd is het volkomen terecht dat ze gebruik maken van hun positie.
Fijn dat om te horen dat mensen volgens jou tussen wal en schip mogen belanden met alle gevolgen van dien.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  zondag 4 maart 2012 @ 01:01:31 #7
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_108685053
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 23:41 schreef CantFazeMe het volgende:

[..]

Fijn dat om te horen dat mensen volgens jou tussen wal en schip mogen belanden met alle gevolgen van dien.
dat wilde ik net zeggen :)
hij mag het hier wel even komen runnen met de zelfde huurlasten en de zelfde inkomen dan wil ik er wel even 9% boven op gooien.
maar dan loopt hij heel hard weg ...
voorbeeld: als je met 550 huur zit permaand en je verdien maar net 1100 Euro dan gaat het toch wel heel snel minder worden als ze er 9% er boven op gooien.

maar dat is het zelfde als ik nu zou zeggen weg met die belastingvoordeel van mensen met een koophuis laten ze eerst hun overwaarde maar op gaan eten :)
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  zondag 4 maart 2012 @ 02:07:53 #8
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_108686618
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 23:35 schreef broekballeballemabbe het volgende:
Legale criminaliteit die niet wordt bestraft. Doe je niks tegen.
Je hoeft toch niet te huren bij Vestia? Als er bij Albert Heijn gefraudeerd wordt en AH verhoogt zijn prijzen met 9% loop je toch lekker naar de C1000?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_108686827
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 02:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Je hoeft toch niet te huren bij Vestia? Als er bij Albert Heijn gefraudeerd wordt en AH verhoogt zijn prijzen met 9% loop je toch lekker naar de C1000?
Alleen gaat dat in de woningsector niet zo gemakkelijk, het is niet zo dat we een overschot aan huurwoningen hebben ja. Dus wat een ander net ook al aangaf in dit topic, legale diefstal.
pi_108688725
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 23:41 schreef CantFazeMe het volgende:

Fijn dat jij mij woorden in de mond legt...
pi_108688744
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 01:01 schreef RAVW het volgende:

dat wilde ik net zeggen :)
hij mag het hier wel even komen runnen met de zelfde huurlasten en de zelfde inkomen dan wil ik er wel even 9% boven op gooien.
maar dan loopt hij heel hard weg ...
voorbeeld: als je met 550 huur zit permaand en je verdien maar net 1100 Euro dan gaat het toch wel heel snel minder worden als ze er 9% er boven op gooien.

maar dat is het zelfde als ik nu zou zeggen weg met die belastingvoordeel van mensen met een koophuis laten ze eerst hun overwaarde maar op gaan eten :)
Zeik niet zo. Het gaat niet om bestaande gevallen en je 'vergeet' de huurtoeslag ook nog even.

Daarnaast... met 1100 euro zou je ook een goedkopere woning kunnen gaan zoeken.

Maar het punt was dus dat organisaties met winstoogmerk nu eenmaal voor winstmaximalisatie gaan en dat je daar niet vanop moet kijken. Er wordt een verband gelegd welke er helemaal niet is.
pi_108688747
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 02:19 schreef PKRChamp het volgende:

het is niet zo dat we een overschot aan huurwoningen hebben ja.
In delen van het land anders wel...
  zondag 4 maart 2012 @ 08:59:35 #13
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_108688748
quote:

[..]

Whahaha :D

Meisje heeft een klokje horen luiden over marktwerking :')
'Cos boys don't cry.
  zondag 4 maart 2012 @ 09:00:15 #14
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_108688750
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 08:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

In delen van het land anders wel...
In Azerbaijan ook. Je punt is?

Dat mensen maar op moeten tiefen naar Oost-Groningen? Nee toch? :)
'Cos boys don't cry.
pi_108688872
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 08:58 schreef DS4 het volgende:

Zullen die er zijn dan?
Vestia wil de huren van nieuwe huurders verhogen naar 95 procent van de maximale huur en als jij je huidige huurhuis verlaat ben je een nieuwe huurder.
Kortom, de mensen zitten in de tang.
  zondag 4 maart 2012 @ 09:34:48 #16
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_108688981
quote:

[..]

... :|W
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_108689110
quote:

[..]

Mensen met een laag inkomen zijn natuurlijk wel aangewezen op een sociale huurwoningen. Afhankelijk van waar je woont, ben je dan al vrij snel op een bepaalde coöperatie aangewezen. :{

Uiteraard, je kan verkassen naar een andere regio. Maar hoe realistisch is dit?

Ik hoop dat je inziet dat het switchen van supermarkt wat minder ingrijpend is dan verkassen naar een andere regio.
pi_108689163
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 08:58 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zeik niet zo. Het gaat niet om bestaande gevallen en je 'vergeet' de huurtoeslag ook nog even.

Maar het punt was dus dat organisaties met winstoogmerk nu eenmaal voor winstmaximalisatie gaan en dat je daar niet vanop moet kijken. Er wordt een verband gelegd welke er helemaal niet is.
Leuke winstmaximalisatie eerst als sociale verhuurder in complexe financiele derivaten gaan handelen ( niet hun primaire taak) en vervolgens bij verliezen deze afwentelen op je huurders. Ik zou eigenlijk wel eens een berekening willen zien hoeveel rentekosten hun dachten te besparen met die rotzooi ten opzichte van normale rentes die hun zouden moeten betalen.
  zondag 4 maart 2012 @ 10:01:08 #19
37248 BertV
Klei indiaan
pi_108689214
quote:

[..]

Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_108689340
Tegenvallende rente... Dus ze hebben het geld van de huurders vergokt en nu moeten zij hun schulden maar geen betalen?
De directeur is 'm gepiept met 3, 5 mln. Hoe is dat uit te leggen? En hoe woont hij zelf? Als hij HRA krijgt voor zijn villa is ie zelf een scheefwoner.
Ik vind het begrip 'scheefwoner' zoiets misselijks. Het criminaliseren van huurders met een inkomen is het, terwijl het feitelijke probleem de woningnood is, veroorzaakt door huisjesmelkers, die de feitelijke criminelen zijn. Zoals blijkt. :(
En wat doet de politiek? Inplaats van het slopen van goede woningen tegen te gaan, zodat het creeëren van een kunstmatig tekort op een nutsvoorziening een halt wordt toegeroepen, laten ze gewoon duurdere huren toe en verbieden ze kraken..
Dit land is zo corrupt als een bananenrepubliek geworden.
pi_108689356
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 09:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Leuke winstmaximalisatie eerst als sociale verhuurder in complexe financiele derivaten gaan handelen ( niet hun primaire taak) en vervolgens bij verliezen deze afwentelen op je huurders. Ik zou eigenlijk wel eens een berekening willen zien hoeveel rentekosten hun dachten te besparen met die rotzooi ten opzichte van normale rentes die hun zouden moeten betalen.
Zouden ze de winst gedeeld hebben met de huurders, als dat aan de orde was, denk je? :(
  zondag 4 maart 2012 @ 10:17:19 #22
37248 BertV
Klei indiaan
pi_108689362
De scheefwoner is een kleine groep waar je lekker tegenaan kan trappen.
Je bent in NL een zonderling als je met geld in een klein huurflatje blijft zitten dus trappen maar.

...het telegraafvolk denkt overigens zeker te weten dat ook scheefwoners huursubsidie ontvangen.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_108689720
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 09:00 schreef grrrbeer het volgende:

Dat mensen maar op moeten tiefen naar Oost-Groningen? Nee toch? :)
Wat begrijp jij niet aan dat het niet voor bestaande gevallen geldt?

En een recht op goedkoop wonen in de randstad bestaat niet. Als de randstad te duur voor je wordt dan kijk je maar eens verder dan je neus lang is.
pi_108689806
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 10:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat begrijp jij niet aan dat het niet voor bestaande gevallen geldt?

En een recht op goedkoop wonen in de randstad bestaat niet. Als de randstad te duur voor je wordt dan kijk je maar eens verder dan je neus lang is.
Recht op wonen bestaat altijd. Het is walgelijk dat er wijken voor rijken zijn. Wonen hoort geen markt te zijn maar een voorziening die voor iedereen overal bereikbaar is. Net als gezondheidszorg en onderwijs.
Straks moet je je nog particulier gaan verzekeren voor politiebescherming of ambulante hulp van de brandweer.
Asjeblieft zeg. Nutsvoorzieningen horen gewoon door ons allemaal betaald te worden en er voor ons allemaal te zijn. Anders wordt de samenleving een puinhoop, waarvan akte.
pi_108689895
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 09:18 schreef klaaskippegaas het volgende:

Zullen die er zijn dan?
Ja.

quote:
Vestia wil de huren van nieuwe huurders verhogen naar 95 procent van de maximale huur en als jij je huidige huurhuis verlaat ben je een nieuwe huurder.
Kortom, de mensen zitten in de tang.
De keuze van de politiek om corporaties om te vormen tot wat ze nu zijn is het probleem (ik herhaal het maar, het schijnt niet door te dringen) en met dat in het achterhoofd zeg ik... Die zitten over 2 jaar op 100%.

Zou ik als particuliere verhuurder ook doen overigens.
pi_108689937
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 09:55 schreef Basp1 het volgende:

Leuke winstmaximalisatie eerst als sociale verhuurder in complexe financiele derivaten gaan handelen ( niet hun primaire taak) en vervolgens bij verliezen deze afwentelen op je huurders.
Waarom denk jij dat ze niet voor meer geld ontvangen voor hetzelfde hadden gekozen als die ellende er niet was geweest?

Ik vind dat naief...
pi_108690000
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 10:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja.

[..]

De keuze van de politiek om corporaties om te vormen tot wat ze nu zijn is het probleem (ik herhaal het maar, het schijnt niet door te dringen) en met dat in het achterhoofd zeg ik... Die zitten over 2 jaar op 100%.

Daarmee zeg je in feite dat winstoogmerk en moraal niet hand in hand kunnen gaan.
Dat blijkt, want de oorspronkelijke doelstelling van de voormalige woningbouwverenigingen was een heel andere.
Daarmee is het sprookje van de vrije markt wel afgeserveerd, meen ik.
pi_108690016
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 10:15 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Dus ze hebben het geld van de huurders vergokt en nu moeten zij hun schulden maar geen betalen?
Wat een vreemde gedachtegang... De huurders betalen gewoon huur. Het is niet hun geld, zij betalen gewoon voor een woning.

quote:
Ik vind het begrip 'scheefwoner' zoiets misselijks. Het criminaliseren van huurders met een inkomen is het, terwijl het feitelijke probleem de woningnood is, veroorzaakt door huisjesmelkers, die de feitelijke criminelen zijn. Zoals blijkt. :(

scheefwoners zijn een probleem omdat ze sociale huurwoningen bezetten voor mensen die ze nodig hebben, dus terecht dat daar iets aan gedaan wordt...

En verhuurders zijn geen criminelen. De gedachte is pervers!
pi_108690077
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 10:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Recht op wonen bestaat altijd.
Ik vrees dat jij dat recht niet begrijpt.

quote:
Het is walgelijk dat er wijken voor rijken zijn. Wonen hoort geen markt te zijn maar een voorziening die voor iedereen overal bereikbaar is. Net als gezondheidszorg en onderwijs.
Iedereen in dezelfde woningen... Dat is zelfs nog niet in noord korea ingevoerd...

Het wordt steeds maller!
pi_108690100
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 11:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik vrees dat jij dat recht niet begrijpt.

[..]

Iedereen in dezelfde woningen... Dat is zelfs nog niet in noord korea ingevoerd...

Het wordt steeds maller!
Ik begrijp dat recht heel goed.

En je moet me geen woorden in de mond leggen. Dat is een valse voorstelling van zaken.
En als, zou dat zo erg zijn?
pi_108690118
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 11:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Daarmee zeg je in feite dat winstoogmerk en moraal niet hand in hand kunnen gaan.
Dat blijkt, want de oorspronkelijke doelstelling van de voormalige woningbouwverenigingen was een heel andere.
Daarmee is het sprookje van de vrije markt wel afgeserveerd, meen ik.
Moraal bedoel je...

En ik zeg inderdaad dat je niet van marktpartijen kan verwachten dat ze kadootjes uit gaan delen. Dat is niet immoreel, maar gewoon logisch.

Privatiseren van corporaties was en is een onzalig idee gebleken.
pi_108690150
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 10:55 schreef DS4 het volgende:

Ja.

Wel knap dat je jezelf tegenspreekt in 1 post. :)
pi_108690160
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 11:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Ik begrijp dat recht heel goed.
Dan ben je aan het trollen... Maar ik denk dat je het echt niet snapt, zoals de meesten overigens.

quote:
En je moet me geen woorden in de mond leggen. Dat is een valse voorstelling van zaken.
En als, zou dat zo erg zijn?
Ja natuurlijk is dat idioot. Maar wat bedoelde je dan?
pi_108690170
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 11:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Moraal bedoel je...

En ik zeg inderdaad dat je niet van marktpartijen kan verwachten dat ze kadootjes uit gaan delen. Dat is niet immoreel, maar gewoon logisch.

Moraal bedoelde ik.
Ik vind het logisch dat ze dat niet doen, evenwel immoreel.

En dat laatste ben ik roerend met je eens.
pi_108690178
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 11:10 schreef klaaskippegaas het volgende:

Wel knap dat je jezelf tegenspreekt in 1 post. :)
Ik spreek mijzelf niet tegen.
pi_108690198
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 11:02 schreef DS4 het volgende:

Wat een vreemde gedachtegang... De huurders betalen gewoon huur. Het is niet hun geld, zij betalen gewoon voor een woning.
Maar om dan die huren maar te verhogen omdat de top er een puinhoop van heeft gemaakt lijkt me niet kunnen.
quote:
scheefwoners zijn een probleem omdat ze sociale huurwoningen bezetten voor mensen die ze nodig hebben, dus terecht dat daar iets aan gedaan wordt...

Dat is maar de vraag want scheefwoners ontvangen geen subsidie dus die betalen de werkelijke kosten.
pi_108690247
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 11:11 schreef DS4 het volgende:

Ik spreek mijzelf niet tegen.
Jij zegt in 1 post dat er goedkopere woningen zijn en je hebt het erover dat de huren tot 100% stijgen in 2 jaar.
Die twee gaan niet samen.
pi_108690303
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 23:34 schreef DS4 het volgende:
Omdat de wet ze die mogelijkheid geeft? Tja.
pi_108690393
quote:

[..]

Het geld wat zij van de huurders hebben ontvangen hebben ze vergokt. Nu krijgen ze een extra rekening, maar geen winstdeling als zij winst hadden gemaakt. Dat is pervers.

quote:

Als er voldoende betaalbare woningen beschikbaar zijn is het geen enkel probleem als een enkeling kiest voor zijn gezellige volkswijkje ipv. een grotere woning. Zeker als je het vergelijkt met de exorbitante zelfverrijking van de directie is het een peanut.

Verhuurders kunnen zeer pervers, crimineel, decadent en verachtelijk zijn. Afhangende van hoe ze omgaan met hun huurders.
pi_108690422
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 10:58 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waarom denk jij dat ze niet voor meer geld ontvangen voor hetzelfde hadden gekozen als die ellende er niet was geweest?

Ik vind dat naief...
Ik vind onnodige speculatie risicos nemen met geld voor sociale huurwoning crimineel. Nogmaals de vraag hoeveel rentewinsten dacht men te realiseren door deze constructies waar men geen greintje verstand van heeft.

Even heel simpel geredeneerd men heeft nu 1.6 miljard moeten storten dat zijn 8000 nieuwbouw huurwoningen dat is ruim 15% van hun bestaande aantal huurwoningen.
pi_108690441
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 11:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niet in strijd met de wet hoeft nog niet moreel juist te zijn, sterker nog: gehoorzaamheid aan een onrechtvaardige wet is mi. nog steeds immoreel.
pi_108691875
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 11:13 schreef klaaskippegaas het volgende:
Maar om dan die huren maar te verhogen omdat de top er een puinhoop van heeft gemaakt lijkt me niet kunnen.
Ik geloof helemaal niet dat de reden anders is dan meer geld kunnen vangen voor hetzelfde.

Als ik 10 knikkers heb en ik kan er 20 verkopen voor 100 en 11 voor 200, dan vraag ik 200 en jij ook. Immers, ik heb er maar 10, dus als ik 100 vraag beroof ik mijzelf van 1000.

quote:
Dat is maar de vraag want scheefwoners ontvangen geen subsidie dus die betalen de werkelijke kosten.
De woningen zijn met staatssteun gebouwd en met staatssteun worden de leningen goedkoper gemaakt. Daardoor zijn de huren al lager.

Dat is wat er mis is met scheefwonen, niet de huurtoeslag.
pi_108691910
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 11:15 schreef klaaskippegaas het volgende:

Jij zegt in 1 post dat er goedkopere woningen zijn en je hebt het erover dat de huren tot 100% stijgen in 2 jaar.
Die twee gaan niet samen.
100% ipv genoemde 95%, dus gewoon wat wettelijk is toegestaan.
pi_108691952
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 11:18 schreef Xa1pt het volgende:

De overheid moet niet verlangen van derden dat ze kadootjes gaan geven.

Daarom alleen al is privatiseren dom geweest in dezen.
pi_108692052
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 11:22 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Het geld wat zij van de huurders hebben ontvangen hebben ze vergokt. Nu krijgen ze een extra rekening, maar geen winstdeling als zij winst hadden gemaakt. Dat is pervers.

Die denkwijze klopt gewoon niet. De huren worden verhoogd omdat het kan. De rekening van de ellende ligt bij de garamtiegevers, ook al zoiets raars bij die omvorming van corporaties. Onder meer gemeenten staan borg, maar hebben niets te vertellen!

quote:
Als er voldoende betaalbare woningen beschikbaar zijn is het geen enkel probleem als een enkeling kiest voor zijn gezellige volkswijkje ipv. een grotere woning. Zeker als je het vergelijkt met de exorbitante zelfverrijking van de directie is het een peanut.

Verhuurders kunnen zeer pervers, crimineel, decadent en verachtelijk zijn. Afhangende van hoe ze omgaan met hun huurders.
Jouw wereldvreemde mening mag je hebben. Ik kan er niets mee...

Maar ik ga er voorshands vanuit dat jij al jouw geld wat je niet nodig hebt voor noodzakelijkheden weggeeft gelet op de norm die jij hanteert.
pi_108692217
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 11:25 schreef Basp1 het volgende:

Ik vind onnodige speculatie risicos nemen met geld voor sociale huurwoning crimineel.
Ik ben met je eens dat het in dit geval niet had moeten mogen omdat er weer een maatschappelijke garantie is, maar dat had ook gewoon nooit toegestaan moeten zijn.

Dat is het echte probleem en niet die huurverhoging. Voor een huurder maakt het ook geen donder uit waarom de huur wordt verhoogd...
pi_108692292
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 11:26 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Niet in strijd met de wet hoeft nog niet moreel juist te zijn, sterker nog: gehoorzaamheid aan een onrechtvaardige wet is mi. nog steeds immoreel.
Er is NIETS immoreel aan een huurverhoging.
  zondag 4 maart 2012 @ 12:45:47 #48
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_108692370
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 10:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Zouden ze de winst gedeeld hebben met de huurders, als dat aan de orde was, denk je? :(
Ja dat is exact wat ze die jaren daarvoor hebben gedaan.
pi_108692426
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 12:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ben met je eens dat het in dit geval niet had moeten mogen omdat er weer een maatschappelijke garantie is, maar dat had ook gewoon nooit toegestaan moeten zijn.

Toen bestuurders nog in het rijnlandmodel dachten had men nog moraal en probeerde men goed rentmeesterschap na te streven. Nu men anglo saksisch beloond wilt worden speelt moraal opeens geen rol meer maar moeten we alles vanwege het onbreken van die moraal maar met regeltjes en wetten gaan dichttimmeren. Dat is goed voor onze dienstensector die zodoende elkaar met nog meer werk opzadelen. Maar of het goed is voor de maatschappij in zijn geheel is maar de vraag.
pi_108692660
Buitensporige huurverhogingen, hoge brandstofprijzen, dure boodschappen, ov duurder, etcetc. en dat allemaal juist in het rampjaar 2012, kan het allemaal niet nog toevalliger?
  zondag 4 maart 2012 @ 13:58:37 #51
362927 grrrbeer
... gromt wat terug
pi_108694787
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 12:57 schreef Synthercell het volgende:
Buitensporige huurverhogingen, hoge brandstofprijzen, dure boodschappen, ov duurder, etcetc. en dat allemaal juist in het rampjaar 2012, kan het allemaal niet nog toevalliger?
Geen Europese titel ook zeker?
'Cos boys don't cry.
pi_108696028
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 12:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Die denkwijze klopt gewoon niet. De huren worden verhoogd omdat het kan. De rekening van de ellende ligt bij de garamtiegevers, ook al zoiets raars bij die omvorming van corporaties. Onder meer gemeenten staan borg, maar hebben niets te vertellen!

[..]

Jouw wereldvreemde mening mag je hebben. Ik kan er niets mee...

Maar ik ga er voorshands vanuit dat jij al jouw geld wat je niet nodig hebt voor noodzakelijkheden weggeeft gelet op de norm die jij hanteert.
Er wordt duidelijk gesteld dat deze corporatie haar woord breekt mbt. kosten van hun wanbeleid die niet doorberekent zouden worden.

Jouw spelen op de man en denigrerende houding is genoegzaam bekend. Ik kan er niets mee.
pi_108696284
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 12:47 schreef Basp1 het volgende:

Toen bestuurders nog in het rijnlandmodel dachten had men nog moraal en probeerde men goed rentmeesterschap na te streven. Nu men anglo saksisch beloond wilt worden speelt moraal opeens geen rol meer maar moeten we alles vanwege het onbreken van die moraal maar met regeltjes en wetten gaan dichttimmeren. Dat is goed voor onze dienstensector die zodoende elkaar met nog meer werk opzadelen. Maar of het goed is voor de maatschappij in zijn geheel is maar de vraag.
Wat dit allemaal met huurverhogingen te maken heeft ontgaat mij.

De beloningen zijn met name gestegen omdat de politiek vond dat het allemaal openbaar moest. Nou, toen ging men tegen elkaar opbieden, want Pietje vond dat hij eigenlijk meer waard was dan Jantje en v.v.
pi_108696317
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 12:57 schreef Synthercell het volgende:
Ik zie dagelijk om mij heen dat we het in Nederland enorm slecht hebben...
pi_108696496
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 14:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Er wordt duidelijk gesteld dat deze corporatie haar woord breekt mbt. kosten van hun wanbeleid die niet doorberekent zouden worden.
En zoals ik al aangaf is die stelling uit de lucht gegrepen.

quote:
Jouw spelen op de man en denigrerende houding is genoegzaam bekend. Ik kan er niets mee.
Dit is geen spelen op de man. Jij vindt het immoreel dat iemand niet voor zijn product vraagt wat hij ervoor kan vragen. Iets verhuren of verkopen onder de marktwaarde is ook een vorm van schenken.

Nou, als jij niet schenken immoreel vindt, dan ga ik er voorshands vanuit dat jij ook alles weggeeft. Want het zou wel heel apart zijn als jij jouw eigen normen alleen op derden toepast.
pi_108696570
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 12:28 schreef DS4 het volgende:

100% ipv genoemde 95%, dus gewoon wat wettelijk is toegestaan.
Jij zegt dat mensen maar naar een goedkopere huurwoning moeten gaan als de huidige woning te duur gaat worden met die maatregelen.
Maar als ze nu al de huur optrekken tot 95% van de maximale huur en volgens jou over 2 jaar misschien wel tot 100% dan kun je als nieuwe huurder (dat ben je als je je huidige woning verlaat) toch nooit een goedkopere woning verwachten?
pi_108696747
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 12:26 schreef DS4 het volgende:

Ik geloof helemaal niet dat de reden anders is dan meer geld kunnen vangen voor hetzelfde.

Als ik 10 knikkers heb en ik kan er 20 verkopen voor 100 en 11 voor 200, dan vraag ik 200 en jij ook. Immers, ik heb er maar 10, dus als ik 100 vraag beroof ik mijzelf van 1000.
Dat staat in een brief van interim-bestuurder Jacques Thielen aan het bestuur van de landelijke huurdersvereniging van Vestia,
Dus laten we daar voorlopig maar van uit gaan tot het tegendeel bewezen is.
quote:
De woningen zijn met staatssteun gebouwd en met staatssteun worden de leningen goedkoper gemaakt. Daardoor zijn de huren al lager.

Je zou een punt hebben als woningbouwcoorporaties verlies maakten (zonder dat gegok) maar volgens mij bulkten ze van het geld.
Dus ik denk niet dat ze te lage huren vragen aan mensen die geen hurtoeslag ontvangen.
  zondag 4 maart 2012 @ 15:03:38 #58
175900 Lann555
Spider Jerusalem
pi_108696948
Laat ze eerst die idioot die die hele stichting de grond in heeft geholpen persoonlijk aansprakelijk stellen met zijn prive-vermogen. Maar nee, die beste man zit nu ergens in een prachtig huis (met HRA) te genieten van het goede leven. Hij heeft immers zoveel bijgedragen aan de samenleving.
I hate it here
pi_108697049
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 12:47 schreef Basp1 het volgende:

En de taken staan vast in de wet dus je zou denken dat er ingegerepen zou gaan worden door de overheid.
Waarom geeft de overheid niet thuis?
Dat was al zo bij de SS Rotterdam, dat was toch ook een gevalletje speculeren?

Het Besluit beheer sociale-huursector (Bbsh) is een Algemene Maatregel van Bestuur (AMvB) aangestuurd door de Woningwet en bevat de regels, vastgesteld door het Ministerie van VROM, waaraan woningcorporaties (en gemeentelijke woningbedrijven) zich moeten houden. Volgens het besluit dienen de werkzaamheden van corporaties op het terrein van de volkshuisvesting te liggen.

Het Bbsh noemt zes prestatievelden:
Kwaliteit van de woningen;
Verhuur van de woningen;
Betrekken van bewoners bij beleid en beheer;
Financiële continuïteit;
Leefbaarheid;
Wonen en zorg.

Verder geeft het Bbsh regels over de verslaglegging en het toezicht op woningcorporaties. Volgens het Bbsh mag een woningcorporatie niet speculeren. De woningcorporatie mag dus pas grond kopen als de bestemming is veranderd in wonen. Van groot belang voor corporaties is ook de Nota Wonen, die VROM in 2000 heeft gepubliceerd. Volgens de nota wordt het werkdomein voor corporaties verbreed tot 'wonen, woondiensten en woonmilieus'.
Bron, Wiki.
  zondag 4 maart 2012 @ 15:06:56 #60
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_108697059
Ik kan mij goed inbeelden dat DS4 zelf een huisjesmelker is. Zoveel defensief gedrag is lachwekkend.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_108697112
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 14:53 schreef klaaskippegaas het volgende:

Jij zegt dat mensen maar naar een goedkopere huurwoning moeten gaan als de huidige woning te duur gaat worden met die maatregelen.
Maar als ze nu al de huur optrekken tot 95% van de maximale huur en volgens jou over 2 jaar misschien wel tot 100% dan kun je als nieuwe huurder (dat ben je als je je huidige woning verlaat) toch nooit een goedkopere woning verwachten?
Nou, je zou een kleinere kunnen zoeken....

Het nadeel van huurtoeslag is dat het de prikkel om klein te wonen flink verlaagt.
pi_108697205
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 14:58 schreef klaaskippegaas het volgende:

Dat staat in een brief van interim-bestuurder Jacques Thielen aan het bestuur van de landelijke huurdersvereniging van Vestia,
Dus laten we daar voorlopig maar van uit gaan tot het tegendeel bewezen is.

Ik heb de brief niet integraal gezien. Waar is deze te lezen?

quote:
Je zou een punt hebben als woningbouwcoorporaties verlies maakten (zonder dat gegok) maar volgens mij bulkten ze van het geld.
Dus ik denk niet dat ze te lage huren vragen aan mensen die geen hurtoeslag ontvangen.
Er zijn genoeg corporaties die verliezen maken en het geld zit als het goed is in stenen.

Maar daar gaat het even niet om: sociale woningbouw is dmv staatssteun goedkoper in huur. Dat is ook de reden dat de EU wil dat alleen de echt minderbedeelden (financieel) er gebruik van kunnen maken.
pi_108697226
Blij dat ik er niet meer werk zeg :X :@
Ja doei.
pi_108697255
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 15:03 schreef Lann555 het volgende:
Laat ze eerst die idioot die die hele stichting de grond in heeft geholpen persoonlijk aansprakelijk stellen met zijn prive-vermogen. Maar nee, die beste man zit nu ergens in een prachtig huis (met HRA) te genieten van het goede leven. Hij heeft immers zoveel bijgedragen aan de samenleving.
Ken jij hem, of oordeel je altijd zo snel?
pi_108697913
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 15:06 schreef klaaskippegaas het volgende:

En de taken staan vast in de wet dus je zou denken dat er ingegerepen zou gaan worden door de overheid.
Waarom geeft de overheid niet thuis?
Dat was al zo bij de SS Rotterdam, dat was toch ook een gevalletje speculeren?
Probleem is dat de corporatie ook in aparte b.v.'s actief mag zijn en dan vallen ze niet onder die regelgeving.

Daarnaast heeft de overheid weinig middelen om bij te sturen.

Destijds zijn grote fouten gemaakt, maar zie dat maar eens terug te draaien.
pi_108697959
quote:
7s.gif Op zondag 4 maart 2012 15:06 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik kan mij goed inbeelden dat DS4 zelf een huisjesmelker is. Zoveel defensief gedrag is lachwekkend.
Het begrip huisjesmelker wordt met de dag meer uitgekleed... Ik verhuur enkele woningen, bepaald niet als hoofdactiviteit.

Maar belangrijker: dat staat helemaal los van dit verhaal.
pi_108698086
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 15:11 schreef DS4 het volgende:

Ik heb de brief niet integraal gezien. Waar is deze te lezen?
Het is alle info die we tot nu toe hebben (openingspost) dus laten we daar maar van uit gaan tot het tegendeel bewezen is.
quote:
Er zijn genoeg corporaties die verliezen maken en het geld zit als het goed is in stenen.

Maar daar gaat het even niet om: sociale woningbouw is dmv staatssteun goedkoper in huur. Dat is ook de reden dat de EU wil dat alleen de echt minderbedeelden (financieel) er gebruik van kunnen maken.
Het verschil tussen sociale woningbouw en die van de vrije markt is dat sociale woningbouw volgens de woningwet niet als doelstelling mag hebben om winst te maken.
Dus het gaat er om dat je een huur mag vragen wat genoeg is om de kosten van een woning te dekken.
pi_108698115
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 15:27 schreef DS4 het volgende:

Probleem is dat de corporatie ook in aparte b.v.'s actief mag zijn en dan vallen ze niet onder die regelgeving.

Daarnaast heeft de overheid weinig middelen om bij te sturen.

Destijds zijn grote fouten gemaakt, maar zie dat maar eens terug te draaien.
Die fouten draai je inderdaad niet zomaar terug.
pi_108698437
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 15:31 schreef klaaskippegaas het volgende:

Het is alle info die we tot nu toe hebben (openingspost) dus laten we daar maar van uit gaan tot het tegendeel bewezen is.
Liever niet, want als er iets is waar ik niet in geloof is het wel een journalist die het verhaaltje niet opleukt om het lekker veel aandacht te laten geven.

quote:
Het verschil tussen sociale woningbouw en die van de vrije markt is dat sociale woningbouw volgens de woningwet niet als doelstelling mag hebben om winst te maken.
Dus het gaat er om dat je een huur mag vragen wat genoeg is om de kosten van een woning te dekken.
Nee. Gemeenten moeten de grond goedkoop leveren. Gemeenten (en overige overheden) moeten garanties geven zodat goedkoop kan worden geleend.

Het scheelt nogal of je tegen 4% moet lenen, of tegen 2% als het gaat om een huurwoning die voor een groot deel is gefinancierd. Als je dan ook nog de grond voor de helft van het geld krijgt...

Als jij gelijk had, dan had de EU zich nimmer geroerd in dezen.
  zondag 4 maart 2012 @ 15:42:26 #70
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_108698529
Gemeentes die geven te veel winst aan grond speculanten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 4 maart 2012 @ 15:47:00 #71
323876 michaelmoore
pi_108698735
quote:

[..]

[..]

De meeste huurwoningen zijn gebouwd tussen de 15.000 en de 90.000 gulden, ik kocht zel feen nieuwbouw voor 87.000 gulden en een andere nieuwbouw voor 123,.000 gulden, die huurwoningen waren veel soberder opgelevert en kleiner
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_108699105
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 15:40 schreef DS4 het volgende:

Liever niet, want als er iets is waar ik niet in geloof is het wel een journalist die het verhaaltje niet opleukt om het lekker veel aandacht te laten geven.
Maar daar gaat dit topic nou eenmaal over.

Brief in kwestie:http://content1d.omroep.n(...)cs/020312_vestia.pdf
quote:
Nee. Gemeenten moeten de grond goedkoop leveren. Gemeenten (en overige overheden) moeten garanties geven zodat goedkoop kan worden geleend.

Het scheelt nogal of je tegen 4% moet lenen, of tegen 2% als het gaat om een huurwoning die voor een groot deel is gefinancierd. Als je dan ook nog de grond voor de helft van het geld krijgt...

Als jij gelijk had, dan had de EU zich nimmer geroerd in dezen.
De EU heeft alleen gezegd (als het al zo is) dat huurders die meer verdienen dan 34.085 bruto geen sociale huurwoning meer mogen betrekken.

[ Bericht 3% gewijzigd door klaaskippegaas op 04-03-2012 16:01:03 ]
pi_108699417
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 15:42 schreef michaelmoore het volgende:
Gemeentes die geven te veel winst aan grond speculanten
Zijn daar al die grondbanken voor opgericht? Apart...
pi_108699457
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 15:47 schreef michaelmoore het volgende:

De meeste huurwoningen zijn gebouwd tussen de 15.000 en de 90.000 gulden, ik kocht zel feen nieuwbouw voor 87.000 gulden en een andere nieuwbouw voor 123,.000 gulden, die huurwoningen waren veel soberder opgelevert en kleiner
Fijn voor je.
pi_108699762
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 15:56 schreef klaaskippegaas het volgende:

Maar daar gaat dit topic nou eenmaal over.
Je moet wel kritisch blijven...

quote:
Goed, maar feitelijk zijn dus alleen de scheefhuurders die er iets van kunnen merken (en dat is nog terecht ook!). En nieuwe klanten, maar die vallen niet noodzakelijk onder "de huurders zullen er niets van merken".

Nog afgezien van het feit dat ik als interimmer ook graag naar de voorganger zou wijzen als ik impopulaire maatregelen moet nemen.

quote:
De EU heeft alleen gezegd (als het al zo is) dat huurders die meer verdienen dan 34.085 bruto geen sociale huurwoning meer mogen betrekken.
Dat klopt. En dat is dus omdat het anders verboden staatssteun is (staatssteun is het sowieso, maar bij lagere inkomens is het toegestaan...).
pi_108700554
quote:

Dus scheefwonen is immoreel, maar teveel huur vragen is dat niet?
pi_108706285
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 16:28 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Dus scheefwonen is immoreel, maar teveel huur vragen is dat niet?
Ik weet niet precies waar jij leest dat scheefwonen immoreel is...

En teveel huur vragen is niet aan de orde, in casu blijft men zelfs nog 5% onder de grens.
  zondag 4 maart 2012 @ 18:20:19 #78
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_108707055
quote:

[..]

[..]

Als ik een wapen tegen jouw hoofd zet kan ik al jouw knikkers gratis meenemen, de maand daarop weer alles meenemen.. je punt?
  zondag 4 maart 2012 @ 18:20:51 #79
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_108707084
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

En teveel huur vragen is niet aan de orde, in casu blijft men zelfs nog 5% onder de grens.
Dus zolang we de grens blijven verhogen blijft het moreel?
pi_108710951
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat schrijf je zelf.
En het is maar wat je redelijk noemt..
pi_108711286
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 16:11 schreef DS4 het volgende:

Goed, maar feitelijk zijn dus alleen de scheefhuurders die er iets van kunnen merken (en dat is nog terecht ook!). En nieuwe klanten, maar die vallen niet noodzakelijk onder "de huurders zullen er niets van merken".
En vergeet de huurders niet die door die huurverhoging gedwongen worden een goedkopere woning te zoeken (of ze die vinden is de grote vraag).
quote:
Dat klopt. En dat is dus omdat het anders verboden staatssteun is (staatssteun is het sowieso, maar bij lagere inkomens is het toegestaan...).
Dan moet je een bron geven waarin staat dat de staat ook bij mensen die geen huurtoeslag ontvangen geld moet toeleggen op het huurbedrag.
pi_108712258
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 19:43 schreef klaaskippegaas het volgende:

Dan moet je een bron geven waarin staat dat de staat ook bij mensen die geen huurtoeslag ontvangen geld moet toeleggen op het huurbedrag.
Hij bedoelt natuurlijk villasubsidie in de vorm van HRA. Ja, dat zjin ook scheefwoners natuurlijk, en ze hebben geen laag inkomen, dus is dat 'verboden staatssteun' volgens DS4. :P
pi_108712479
quote:
10s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Hij bedoelt natuurlijk villasubsidie in de vorm van HRA. Ja, dat zjin ook scheefwoners natuurlijk, en ze hebben geen laag inkomen, dus is dat 'verboden staatssteun' volgens DS4. :P
Inderdaad, dat moeten ze dan ook aanpakken zou je denken.
Op dat vlak hoor je ze niet over een EU die daar bezwaren tegen heeft.
pi_108719933
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:20 schreef Life2.0 het volgende:

Als ik een wapen tegen jouw hoofd zet kan ik al jouw knikkers gratis meenemen, de maand daarop weer alles meenemen.. je punt?
De meest in het oog springende vraag is wat jouw punt precies is...
pi_108720056
quote:
10s.gif Op zondag 4 maart 2012 18:20 schreef Life2.0 het volgende:

Dus zolang we de grens blijven verhogen blijft het moreel?
Onderbouw maar eens waarom de wettelijke norm onjuist is.
pi_108720090
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 19:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Dat schrijf je zelf.

Fijn.

Waar? Kun je dat even quoten?
pi_108720226
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 19:43 schreef klaaskippegaas het volgende:

En vergeet de huurders niet die door die huurverhoging gedwongen worden een goedkopere woning te zoeken (of ze die vinden is de grote vraag).

Nogmaals... niet voor bestaande gevallen (op scheefwoners na, maar die kunnen de hogere lasten ook dragen).

quote:
Ik zou zeggen: google even naar het waarom de EU meent dat het niet mag. Of je gebruikt google om te zoeken naar de garantieregeling...

Mijn bron is simpel: ik heb mijzelf met de materie bezig gehouden.
pi_108720307
quote:

HRA is een berekeningsmethode die voor het overgrote deel terecht komt bij de groep die meer dan 90% van de IB ophoest.

Frustraties van huurders zijn hier redelijk offtopic overigens.
pi_108720417
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 20:04 schreef klaaskippegaas het volgende:

Inderdaad, dat moeten ze dan ook aanpakken zou je denken.
Op dat vlak hoor je ze niet over een EU die daar bezwaren tegen heeft.
Omdat het ook niet tegen EU regelgeving in gaat. Je hoort de EU ook niet over kindgebonden budgetten om maar eens wat te noemen.
pi_108721177
quote:

[..]

Villasubsidie bestaat niet maar de villabelasting wel.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 4 maart 2012 @ 22:48:15 #91
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_108723487
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 11:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Moraal bedoel je...

quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 12:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

De overheid moet niet verlangen van derden dat ze kadootjes gaan geven.

Daarom alleen al is privatiseren dom geweest in dezen.
quote:
1s.gif Op zondag 4 maart 2012 12:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er is NIETS immoreel aan een huurverhoging.
Hier ben ik het wel mee eens. Het is extreem dom om iets wat een maatschappelijk sociale functie heeft te privatiseren, aangezien je niet direct hoeft te verwachten dat mensen die winst marges voor ogen hebben, die - zeker als ze daarmee ook nog eens binnen de wet blijven - kunnen maximaliseren.

Het is natuurlijk van de zotte dat zo iemand die de boel in de soep draait met zo'n bedrag weg kan komen: dat is gelegaliseerde diefstal. Maar dat staat in principe los van het verhogen van de huren en aangezien het blijkbaar alleen voor nieuwe huurders geldt, deze huur verhoging - komt er niemand specifiek door in de problemen.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_108779584
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 15:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ken jij hem, of oordeel je altijd zo snel?
Krijg je als regulier medewerker bij financieel wanbeleid 3,5 miljoen mee als je op non actief gesteld wordt? Nee, meestal krijg je gewoon ontslag op staande voet. Waarom dat aan de top anders is, dat is me altijd een doorn in het oog geweest. Maar ik begrijp wel dat ze elkaar daar de hand boven het hoofd houden. Niemand kan in de toekomst kijken.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 15:43:35 #93
323876 michaelmoore
pi_108784715
Het lijkt me dat de overheid die extra bezuinigingen maar bij deze geldzakken moet gaan halen, gewoon alle sociale vastgoed onderbrengen in een gezamelijke beheerpool en de opbrengst in een fonds van de overheid,
pi_108784813
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 13:27 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Krijg je als regulier medewerker bij financieel wanbeleid 3,5 miljoen mee als je op non actief gesteld wordt? Nee, meestal krijg je gewoon ontslag op staande voet. Waarom dat aan de top anders is, dat is me altijd een doorn in het oog geweest. Maar ik begrijp wel dat ze elkaar daar de hand boven het hoofd houden. Niemand kan in de toekomst kijken.
Je moet gewoon geen appels met peren vergelijken...
pi_108784842
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 15:43 schreef michaelmoore het volgende:
Het lijkt me dat de overheid die extra bezuinigingen maar bij deze geldzakken moet gaan halen, gewoon alle sociale vastgoed onderbrengen in een gezamelijke beheerpool en de opbrengst in een fonds van de overheid,
Dat mag natuurlijk niet.
pi_108784906
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 15:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dan moest die appel ook zich niet laten belonen als een goudreinet maar gewoon accepteren dat hij appelmoesappelbeloning zou krijgen. :D
  dinsdag 6 maart 2012 @ 15:50:29 #97
323876 michaelmoore
pi_108784982
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 15:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

O als iemand 3,5 mil van een sociaal fonds afpakt omdat hij een crash heeft begaan dan mag dat wel., ik zie en vergelijking met die kapitein van het cruiseschip hier
  dinsdag 6 maart 2012 @ 15:54:22 #98
323876 michaelmoore
pi_108785111
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 15:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat mag natuurlijk niet.
jawel, gewoon de functie van de centrale toezichthouder nog veel en veel meer versterken, tot die fondsen in een centrale pot terecht komen, waar de collectieve corporatieheren over mogen meebeslissen om de sociale functie van de besteding mede te beoordelen

Het sociale bestedingsdoel mogen ze meebeslissen
pi_108785204
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 15:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan moest die appel ook zich niet laten belonen als een goudreinet maar gewoon accepteren dat hij appelmoesappelbeloning zou krijgen. :D
De energie die mensen steken in hierover klagen kunnen ze beter steken in arbeid. Daar wordt het verschil nl wel kleiner van!
pi_108785227
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 15:54 schreef michaelmoore het volgende:

jawel, gewoon de functie van de centrale toezichthouder nog veel en veel meer versterken, tot die fondsen in een centrale pot terecht komen, waar de collectieve corporatieheren over mogen meebeslissen om de sociale functie van de besteding mede te beoordelen

Het sociale bestedingsdoel mogen ze meebeslissen
Nee, ook met een handigheidje mag je geen eigendom afnemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')