Fijn dat om te horen dat mensen volgens jou tussen wal en schip mogen belanden met alle gevolgen van dien.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 23:34 schreef DS4 het volgende:
Ik vind het leuk dat de koppeling wordt gelegd met eerdere problematiek, maar waarom zou een corparatie niet de huur maximaal verhogen? Het is niet alsof de huurders weg zullen lopen en corporaties zijn door fouten van de politiek nu eenmaal organisaties geworden met winstoogmerk...
Dus goed en wel beschouwd is het volkomen terecht dat ze gebruik maken van hun positie.
dat wilde ik net zeggenquote:Op zaterdag 3 maart 2012 23:41 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Fijn dat om te horen dat mensen volgens jou tussen wal en schip mogen belanden met alle gevolgen van dien.
Je hoeft toch niet te huren bij Vestia? Als er bij Albert Heijn gefraudeerd wordt en AH verhoogt zijn prijzen met 9% loop je toch lekker naar de C1000?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 23:35 schreef broekballeballemabbe het volgende:
Legale criminaliteit die niet wordt bestraft. Doe je niks tegen.
Alleen gaat dat in de woningsector niet zo gemakkelijk, het is niet zo dat we een overschot aan huurwoningen hebben ja. Dus wat een ander net ook al aangaf in dit topic, legale diefstal.quote:Op zondag 4 maart 2012 02:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je hoeft toch niet te huren bij Vestia? Als er bij Albert Heijn gefraudeerd wordt en AH verhoogt zijn prijzen met 9% loop je toch lekker naar de C1000?
Fijn dat jij mij woorden in de mond legt...quote:Op zaterdag 3 maart 2012 23:41 schreef CantFazeMe het volgende:
Fijn dat om te horen dat mensen volgens jou tussen wal en schip mogen belanden met alle gevolgen van dien.
Zeik niet zo. Het gaat niet om bestaande gevallen en je 'vergeet' de huurtoeslag ook nog even.quote:Op zondag 4 maart 2012 01:01 schreef RAVW het volgende:
dat wilde ik net zeggen![]()
hij mag het hier wel even komen runnen met de zelfde huurlasten en de zelfde inkomen dan wil ik er wel even 9% boven op gooien.
maar dan loopt hij heel hard weg ...
voorbeeld: als je met 550 huur zit permaand en je verdien maar net 1100 Euro dan gaat het toch wel heel snel minder worden als ze er 9% er boven op gooien.
maar dat is het zelfde als ik nu zou zeggen weg met die belastingvoordeel van mensen met een koophuis laten ze eerst hun overwaarde maar op gaan eten![]()
In delen van het land anders wel...quote:Op zondag 4 maart 2012 02:19 schreef PKRChamp het volgende:
het is niet zo dat we een overschot aan huurwoningen hebben ja.
Whahahaquote:Op zondag 4 maart 2012 02:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je hoeft toch niet te huren bij Vestia? Als er bij Albert Heijn gefraudeerd wordt en AH verhoogt zijn prijzen met 9% loop je toch lekker naar de C1000?
In Azerbaijan ook. Je punt is?quote:
Zullen die er zijn dan?quote:Op zondag 4 maart 2012 08:58 schreef DS4 het volgende:
Daarnaast... met 1100 euro zou je ook een goedkopere woning kunnen gaan zoeken.
...quote:Op zondag 4 maart 2012 02:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mensen met een laag inkomen zijn natuurlijk wel aangewezen op een sociale huurwoningen. Afhankelijk van waar je woont, ben je dan al vrij snel op een bepaalde coöperatie aangewezen.quote:Op zondag 4 maart 2012 02:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Leuke winstmaximalisatie eerst als sociale verhuurder in complexe financiele derivaten gaan handelen ( niet hun primaire taak) en vervolgens bij verliezen deze afwentelen op je huurders. Ik zou eigenlijk wel eens een berekening willen zien hoeveel rentekosten hun dachten te besparen met die rotzooi ten opzichte van normale rentes die hun zouden moeten betalen.quote:Op zondag 4 maart 2012 08:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zeik niet zo. Het gaat niet om bestaande gevallen en je 'vergeet' de huurtoeslag ook nog even.
Daarnaast... met 1100 euro zou je ook een goedkopere woning kunnen gaan zoeken.
Maar het punt was dus dat organisaties met winstoogmerk nu eenmaal voor winstmaximalisatie gaan en dat je daar niet vanop moet kijken. Er wordt een verband gelegd welke er helemaal niet is.
quote:Op zondag 4 maart 2012 02:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zouden ze de winst gedeeld hebben met de huurders, als dat aan de orde was, denk je?quote:Op zondag 4 maart 2012 09:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Leuke winstmaximalisatie eerst als sociale verhuurder in complexe financiele derivaten gaan handelen ( niet hun primaire taak) en vervolgens bij verliezen deze afwentelen op je huurders. Ik zou eigenlijk wel eens een berekening willen zien hoeveel rentekosten hun dachten te besparen met die rotzooi ten opzichte van normale rentes die hun zouden moeten betalen.
Wat begrijp jij niet aan dat het niet voor bestaande gevallen geldt?quote:Op zondag 4 maart 2012 09:00 schreef grrrbeer het volgende:
Dat mensen maar op moeten tiefen naar Oost-Groningen? Nee toch?
Recht op wonen bestaat altijd. Het is walgelijk dat er wijken voor rijken zijn. Wonen hoort geen markt te zijn maar een voorziening die voor iedereen overal bereikbaar is. Net als gezondheidszorg en onderwijs.quote:Op zondag 4 maart 2012 10:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat begrijp jij niet aan dat het niet voor bestaande gevallen geldt?
En een recht op goedkoop wonen in de randstad bestaat niet. Als de randstad te duur voor je wordt dan kijk je maar eens verder dan je neus lang is.
Ja.quote:
De keuze van de politiek om corporaties om te vormen tot wat ze nu zijn is het probleem (ik herhaal het maar, het schijnt niet door te dringen) en met dat in het achterhoofd zeg ik... Die zitten over 2 jaar op 100%.quote:Vestia wil de huren van nieuwe huurders verhogen naar 95 procent van de maximale huur en als jij je huidige huurhuis verlaat ben je een nieuwe huurder.
Kortom, de mensen zitten in de tang.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |