nou ja dan maar verdelen hoofdelijkquote:
Precies.quote:
Maar wat ik niet begrijp waarom ga je publieke ondernemingen met zoveel miljarden de vrije hand geven , en nauwelijks toezicht, welke VVDmislukkeling doet datquote:Op donderdag 4 oktober 2012 22:54 schreef Kees22 het volgende:
Volgens mij waren die lage grondprijzen (verkapte subsidies) al weer een hele tijd geleden, jaren '60 en '70 van de vorige eeuw.
En als ik mij goed herinner zijn de woningbouwverenigingen inmiddels geprivatiseerd.
Mede daarom kon het met Vestia zo uit de hand lopen.
Ja, dat was ook een heel vreemde beweging, indertijd.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Maar wat ik niet begrijp waarom ga je publieke ondernemingen met zoveel miljarden de vrije hand geven , en nauwelijks toezicht, welke VVDmislukkeling doet dat
Dat hebben we ook aan de EU te maken, veel van deze investeringen in resorts en hotels zijn enorm verliesgevend geweest, woningbouwverenigingen zijn verplicht om zich bezig te houden met nederlandse woningbouwquote:Op vrijdag 5 oktober 2012 01:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, dat was ook een heel vreemde beweging, indertijd.
Allerlei staatsondernemingen werden geprivatiseerd. Het openbaar vervoer, de nutsvoorzieningen, sociale woningbouw.
Het adagium was, dat de vrije markt alles perfect zou regelen. Maar vergeten werd, dat de vrije markt niet bestaat.
quote:EU-hof: woningcorporaties mogen zonder toestemming investeren in buitenland
quote:SS Rotterdam verkocht aan hotelketen
ROTTERDAM (ANP) - Cruiseschip ss Rotterdam blijft in Rotterdam. Woningcorporatie Woonbron heeft het hotelschip verkocht aan WestCord Hotels voor 29,9 miljoen euro. Dat meldde Woonbron vrijdag. De hotelketen heeft in Nederland 14 hotels, waaronder het Rotterdamse Hotel New York.
Woonbron raakte in financiële problemen door de verbouwing van het schip van 250 miljoen euro. Mede daardoor werd de corporatie door oud-minister Eberhard van der Laan onder toezicht geplaatst en moest het schip van het miniserie van VWS worden verkocht.
Verschillende partijen in Nederland en Oman hadden interesse in de overname van het schip. Begin oktober werd duidelijk dat Woonbron met een aantal partijen in gesprek was. Bestuursvoorzitter Bert Wijbenga liet al eerder weten dat hij het schip voor de havenstad wilde behouden, maar niet tot elke prijs.
De gemeente Rotterdam is blij dat het schip voor de stad behouden blijft en een bijdrage blijft leveren aan de ontwikkeling van Rotterdam Zuid.
Tuurlijkquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 00:25 schreef avw1982 het volgende:
Een groot deel van het geld zal ook wel weer terugverdiend worden. Het schip zal ook gebruikt worden om de wijk te verbeteren. Veel mensen kunnen gaan werken op het schip en een groot percentage van het personeel moet gaan bestaan uit stageplekken.
vergis je niet in het jaarlijks onderhoud , zou me niet verbazen als ook die deal niet winstgevend is, tenzij ze hem alsnog doorverkopen naar Qatarquote:Op vrijdag 2 november 2012 13:42 schreef ArnosL het volgende:
¤30 miljoen voor een volledig gerenoveerd en ingericht schip. Goeie deal voor WestCord lijkt me.
quote:'Weer tegenvaller Woonbron door cruiseschip'
Het cruiseschip SS Rotterdam zorgt opnieuw voor een kostbare tegenvaller voor de Rotterdamse woningbouwcorporatie Woonbron.
Foto: ANP
Het Europese Hof in Straatsburg heeft een schadeclaim van 40 miljoen euro op de Poolse overheid afgewezen en de corporatie heeft nu besloten de claim definitief stop te zetten. Dat schrijft Het Financieele Dagblad.
Het is de zoveelste tegenvaller voor Woonbron. De woningbouwcorporatie kocht de Rotterdam in 2005 om het schip te exploiteren als hotel, restaurant, conferentiezaal en werkplek aan de kade van Katendrecht.
Ruim 250 miljoen
Woonbron verwachtte hooguit 6 miljoen euro in het project te zullen steken, maar dat werd uiteindelijk ruim 250 miljoen euro.
De corporatie deed eind vorig jaar een poging het schip voor nog geen 30 miljoen euro van de hand te doen.
quote:wo 04 jun 2014, 10:15
|
lees voor
Enquęte naar corporatiestelsel begonnen
DEN HAAG - In de Tweede Kamer is woensdag de parlementaire enquęte naar het stelsel van de woningcorporaties begonnen.
De sector verspeelde veel geld door financiële avonturen.
Foto: ANP
De Parlementaire Enquętecommissie Woningcorporaties zal 6 weken lang getuigen en deskundigen onder ede horen: corporatiedirecteuren, leidinggevenden uit de corporatiesector, commissarissen, toezichthouders, ambtenaren en politici.
Het onderzoek beslaat de laatste 20 jaar.
Als beginpunt wordt de verdere verzelfstandiging van de woningcorporaties begin jaren '90 genomen.
„Een spannend en grootschalig gebeuren”, aldus commissievoorzitter Roland van Vliet (ex-PVV, nu eenmansfractie) bij de aftrap.
De eerste die wordt gehoord is Jan van der Schaar, onderzoeker en adviseur op het gebied van bouwen en wonen.
Bron? Laat maar (post uit 2008)quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:12 schreef El_Matador het volgende:
Daarnaast heeft de SP ook keihard boter op het hoofd, want ze zijn wel tegen strengere immigratie-eisen in de allang overvolle Randstad en met name Rotterdam. Ze plempen de stad liever nog voller en drukken alleen maar nog meer op de (sociale) woningenmarkt. Knuppels.
het is zoals altijd een fout van de politiek, die hier al dan niet met pegels gezwicht is voor lobbyclubs die de miljarden zagen liggenquote:Op woensdag 4 juni 2014 12:38 schreef komrad het volgende:
De heren van woonbron mogen zich morgen verantwoorden. Ik verwacht een enorm mea culpa en dat we het wel in de tijdsgeest moeten zien met een verhaal over maatschappelijk ondernemerschap.
kloptquote:Op maandag 4 augustus 2008 19:05 schreef henkway het volgende:
. Tweede Kamerlid Paulus Jansen van SP vindt dat de miljoenen beter gebruikt kunnen worden voor de sociale huursector. “Het restaureren van een cruiseschip, ook al is dat een stukje cultureel erfgoed, is geen corporatietaak”, aldus Janssen.
miljarden publiek vermogenquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 08:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is geen cadeautjes denk ik en verder: ze hebben miljarden eigen vermogen (corporaties samen hebben tegen de 200 miljard aan e.v. als ik mij niet vergis).
wat bedoel je ?quote:Op maandag 4 augustus 2008 23:30 schreef zoalshetis het volgende:
dus nationale trots laten varen (hoe toepasselijk) voor mensen die hun eigen buurt verkankeren? neuh dacht het niet.
Het is vermogen van de corporatie , dat geld is van niemand, dus dan kan het wel uitquote:Op zaterdag 14 november 2009 08:41 schreef kitao het volgende:
Maar mensen , wat een uit de hand gelopen inschattingskosten zeg , een normaal iemand zou voor deze fouten meteen op straat gezet zijn.
een firma in het Midden-Oosten wilde 4 miljoen meer geven dan de 5 miljoen die hij nu heeft opgebracht (om als hotelschip voor Booreilanden te dienen), maar men wil hem in Rotterdam laten liggen, anders zou het teveel gezichtsverlies zijnquote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:00 schreef kurk_droog het volgende:
Kunnen ze die roestbak niet gewoon laten zingen of iets?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |