Wel jammer voor de huurders dat de woningbouwvereniging geen huizen bouwt voor dat geld, is zeker marktwerkingquote:Opknappen stoomschip kost 175 miloen ipv 35 miljoen
Het opknappen van het stoomschip wordt betaald door de Rotterdamse woningcorporatie Woonbron. Tweede Kamerlid Paulus Jansen van SP vindt dat de miljoenen beter gebruikt kunnen worden voor de sociale huursector. “Het restaureren van een cruiseschip, ook al is dat een stukje cultureel erfgoed, is geen corporatietaak”, aldus Janssen.
Of is de woningbouwvereniging bezig het havenbedrijf te redden die in de problemen kwam door onze Sluwe Joep van de Nieuwehuijzen?quote:Door het faillissement van RDM en de ss Rotterdam BV werd het Havenbedrijf in 2004 eigenaar van het schip. De ss Rotterdam was te koop tegen ieder aannemelijk bod. Hotel Cruiseship Operations 2 haakte in juni 2005 af, ook vanwege de hoge asbestsaneringskosten.
Dan moet de bevolking van Rotterdam dat doen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:08 schreef TJDoornbos het volgende:
Dan had de SP zelf moeten zorgen dat die boot opgeknapt werd. Die boot hoort in Rotterdam, in staat zoals die opgeleverd is!
quote:Zo moet de rotterdamse huurder uit de prachtwijken de miljoenenblunder redden
[quote]Gemeente Rotterdam en Havenbedrijf doen aangifte in garantiekwestie
De gemeente Rotterdam en het Havenbedrijf Rotterdam N.V. hebben vanmorgen bij de Hoofdofficier van Justitie van het functioneel parket in Den Haag aangifte gedaan van verdenking van strafbare feiten in de affaire van de vermeende RDM-garanties. Daarbij is informatie overhandigd die van belang kan zijn voor een onderzoek door het Openbaar Ministerie. De vermeende garanties zijn door de voormalig algemeen directeur van het Havenbedrijf afgegeven ten behoeve van bedrijven die deel uitmaken van het RDM-concern. De kwestie kwam in augustus vorig jaar aan het rollen.
Gemeente en Havenbedrijf willen, uit het oogpunt van zorgvuldigheid én in het belang van het onderzoek, naar buiten toe niet ingaan op de vraag om welke specifieke feiten het gaat.
kunst als de jaarhuur die je ontvangt vaak net zoveel is als de oorspronkelijke aankoopprijs per stuk in 1960, geen wonder dat de overheid die geldzakken wil leegmaken met een prachtheffing en een winstbelasting.quote:Op maandag 4 augustus 2008 20:58 schreef LXIV het volgende:
Bizar dat een wooncooperatie hieraan haar geld besteed. Temeer omdat het grootste deel van haar vermogen uiteindelijk uit belastinggeld komt.
Dat ze 175 miljoen betaald lijkt me onwaarschijnlijk. In het artikel wordt over miljoenen gesproken en nergens staat dat dit allemaal door de wooncooperatie betaald wordt.
Overigens is dit wel weer een argument om de huursubsidie af te schaffen en gelijktijdig de coöperaties te dwingen hun huren met eenzelfde percentage te verlagen. Ze hebben het geld niet nodig, zo te zien.
kan jij niet lezen?? Zal ik ff een stukje voor je pasten?quote:Op maandag 4 augustus 2008 20:58 schreef LXIV het volgende:
Dat ze 175 miljoen betaald lijkt me onwaarschijnlijk. In het artikel wordt over miljoenen gesproken en nergens staat dat dit allemaal door de wooncooperatie betaald wordt.
quote:het de afgelopen twee jaar grondig is gerestaureerd. Het opknappen van de ss Rotterdam komt voor rekening van woningcorporatie Woonbron. De kosten bedragen zo'n 175 miljoen euro. In november gaat de voormalige oceaanstomer open voor het publiek.
Een kunstwerk? Het heet toch een woningcorporatie?quote:Op maandag 4 augustus 2008 23:05 schreef LXIV het volgende:
Kijk, dat een woningcooperatie een kunstwerk van een paar ton sponsort dat ik een wijk van hen komt te staan, daar kan ik inkomen. Maar dit is wanstaltig.
Is duidelijk een deal met het havenbedrijf gemaakt, die de Rotterdamse prachtwijkhuurder moet betalenquote:Op maandag 4 augustus 2008 23:05 schreef LXIV het volgende:
Kijk, dat een woningcooperatie een kunstwerk van een paar ton sponsort dat ik een wijk van hen komt te staan, daar kan ik inkomen. Maar dit is wanstaltig.
Nou, die kunst komt tenminste nog ten goede aan de mensen in de wijk. Ongeacht wat jij van kunst vindt. Het hoeft niet altijd een abstract-elitair plastiek te zijn. Een fontein met beelden kan ook. In -ik noem maar een zijstraat- Bergen op Zoom staat een heel leuk waterballet. Vooral kinderen kunnen daar uren spelen. Kunst kan verpaupering voorkomen.quote:Op maandag 4 augustus 2008 23:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een kunstwerk? Het heet toch een woningcorporatie?
Voor kunst kan je naar een galerie, een museum of een schouwburg. Groen planten, prima. Geen "kunst".
quote:Op maandag 4 augustus 2008 23:38 schreef henkway het volgende:
Tja corporaties hebben bakken met geld en er komen bakken met geld binnen, daar wil iedereen een beetje van en dan verzinnen ze smoezen zoals wij gaan jullie wijken opknappen en extra winstbelasting, want ze zijn doodsbang dat de VVD het de volgend keer allemaal weggeeft aan de bestuurders onder het mom van marktwerking
begreep je het verder niet? of wil je laten zien dat jij feiloos bent in het nederlands?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 00:30 schreef Saekerhett het volgende:
Betaalt.
Dat laatste met name ja.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 00:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
begreep je het verder niet? of wil je laten zien dat jij feiloos bent in het nederlands?
quote:
O dus de huurders krijgen een stageplekquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 00:25 schreef avw1982 het volgende:
Een groot deel van het geld zal ook wel weer terugverdiend worden. Het schip zal ook gebruikt worden om de wijk te verbeteren. Veel mensen kunnen gaan werken op het schip en een groot percentage van het personeel moet gaan bestaan uit stageplekken. Het schip krijgt niet alleen een commerciele functie maar ook een maatschappelijke.
Woonbron is niet de enige die mee betaald. Ook de Jaarbeurs, een paar scholen en nog wat investeerders zitten in het project.
Het is geen cadeautjes denk ik en verder: ze hebben miljarden eigen vermogen (corporaties samen hebben tegen de 200 miljard aan e.v. als ik mij niet vergis).quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:12 schreef El_Matador het volgende:
Woningcorporaties zijn de grootste boeven van dit land. Blijkbaar hebben ze 175 miljoen (!!) aan eigen vermogen om dit soort cadeautjes uit te delen...
Het zal wel de projectontwikkelingstak zijn, denk je niet?quote:Op maandag 4 augustus 2008 20:58 schreef LXIV het volgende:
Bizar dat een wooncooperatie hieraan haar geld besteed.
Idd dit heeft niets met wonen of woningen te makenquote:Op maandag 4 augustus 2008 23:05 schreef LXIV het volgende:
Ze zijn misschien de eigenaar maar dit wil niet zeggen dat ze alles zelf betaald hebben. Er zitten ook een paar mensen achter met een flink zak geld.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 07:21 schreef henkway het volgende:
[..]
O dus de huurders krijgen een stageplek![]()
Nee, Corporatie woonbron is de enige eigenaar.
Goede kans dat het volgend jaar weer overgedaan wordt aan de stad Rotterdam voor 5 miljoen, dan is het havenbedrijf probleem ook opgelost
Zo'n boot kost echt een veelvoud nieuw. Een groot privejacht gaat ook niet zelden in de honderden mio's...quote:Op maandag 4 augustus 2008 23:04 schreef LXIV het volgende:
175 miljoen euro!! Wat kost een nieuw schip? Hoeveel verdwijnt er van dat geld in allerlei zakken! Het is toch niet niks? Wordt er nog iets onderzocht, of zit "iedereen" hier neusdiep in??
Welke toeristische attracties zijn alleen maar toegankelijk voor mensen met koopwoningen?quote:Op maandag 4 augustus 2008 23:18 schreef LXIV het volgende:
Zo'n schip echter, daar hebben die huurders helemaal niks aan. Ze komen zelfs niet aan boord, dat is bestemd voor de eigenaren van koopwoningen.
Ik durf daar a-contrario veel geld op te zetten. Ben jij ook bereid om woorden om te zetten in daden?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 07:21 schreef henkway het volgende:
Goede kans dat het volgend jaar weer overgedaan wordt aan de stad Rotterdam voor 5 miljoen, dan is het havenbedrijf probleem ook opgelost
Corporaties hebben ook ontwikkelingstakken die in allerhande vastgoed investeren die niet voor wonen wordt gebruikt. Musea, kantoorgebouwen, enz. enz.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 08:50 schreef Martijn_77 het volgende:
Idd dit heeft niets met wonen of woningen te maken
Daar bedoel ik mee: wanneer er met zo'n cruiseschip tochtjes gemaakt gaan worden á 2000 euro per toertje dan is dat financieel niet bereikbaar voor de klanten van de woningcooperatie. Zo simpel is dat.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 08:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Welke toeristische attracties zijn alleen maar toegankelijk voor mensen met koopwoningen?
Dit vind ik dus wel typisch. Je bent pissig over het feit dat er door de corporatie 175 mio wordt afgetikt voor dit project, je veroordeelt het onverdeeld... maar je weet niet eens wat het project inhoudt? En dat staat gewoon in de link. Het schip wordt in de toekomst gebruikt als: hotel, opleidingscentrum, congresruimte en toeristische attractie.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:06 schreef LXIV het volgende:
Daar bedoel ik mee: wanneer er met zo'n cruiseschip tochtjes gemaakt gaan worden á 2000 euro per toertje dan is dat financieel niet bereikbaar voor de klanten van de woningcooperatie. Zo simpel is dat.
geef eens een bron van dit gezwetsquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 08:54 schreef avw1982 het volgende:
[..]
Ze zijn misschien de eigenaar maar dit wil niet zeggen dat ze alles zelf betaald hebben. Er zitten ook een paar mensen achter met een flink zak geld.
Nou ik ruik een verliesgevende activiteit van verre, en dit is er een, een boot die niet vaart en heel ver van het centrum ligt?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik durf daar a-contrario veel geld op te zetten. Ben jij ook bereid om woorden om te zetten in daden?
Inderdaad. Er gaan ook kantoorruimte verhuurd worden voor bedrijven dus er komen ook huurders op het schip.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Corporaties hebben ook ontwikkelingstakken die in allerhande vastgoed investeren die niet voor wonen wordt gebruikt. Musea, kantoorgebouwen, enz. enz.
Ben een paar keer bij gesprekken geweest bij het exploitatiebedrijf aan het begin en halverwege het project.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:13 schreef henkway het volgende:
[..]
geef eens een bron van dit gezwets
De vraag was of je er geld op durft te zetten.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:16 schreef henkway het volgende:
Nou ik ruik een verliesgevende activiteit en dit is er een, een boot die niet vaart en heel ver van het centrum ligt?
Ik ben op te veel grote boten geweest om te weten hoe snel iets eruitziet als een verwaarloosde bende.
Het is een corporatie waarbij de verhuur in een stichting zit en niet in een vereniging, waarbij het project zit in een dochteronderneming (Rederij De Rotterdam B.V.) van Woonbron Holding B.V. en de huurders hoeft dus geen donder gevraagd te worden en het is ook niet hun geld.quote:Overigens is geld van de woningbouwvereniging van de vereniging zelf en er is kennelijk niet aan de huurders gevraagd wat te doen met dat geld
linkse mensen ruiken wel meer verkeerd. zie jsf.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:16 schreef henkway het volgende:
[..]
Nou ik ruik een verliesgevende activiteit van verre, en dit is er een, een boot die niet vaart en heel ver van het centrum ligt?
Ik ben op te veel grote boten geweest om te weten hoe snel iets eruitziet als een verwaarloosde bende. Zeker als het aan een kade ligt met veel onkruid en weinig activiteit
Overigens is geld van de woningbouwvereniging van de vereniging zelf en er is kennelijk niet aan de huurders gevraagd wat te doen met dat geld
Bullshit, je zou zo'n kunstwerk en ook dit schip kunnen zien als wijkverbetering.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 08:50 schreef Martijn_77 het volgende:
Idd dit heeft niets met wonen of woningen te maken
Wederom, het jaarverslag:quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Bullshit, je zou zo'n kunstwerk en ook dit schip kunnen zien als wijkverbetering.
Wijk wordt gewilder -> huizen worden makkelijker verhuurbaar/mensen blijven langer wonen in fijne buurt-> meer opbrengsten voor woningbedrijf.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
linkse mensen ruiken wel meer verkeerd. zie jsf.
Weet jij wel hoever dat schip bij die buurt vandaan ligt>???quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:52 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Bullshit, je zou zo'n kunstwerk en ook dit schip kunnen zien als wijkverbetering.
Wijk wordt gewilder -> huizen worden makkelijker verhuurbaar/mensen blijven langer wonen in fijne buurt-> meer opbrengsten voor woningbedrijf.
We zullen er over twee jaar eens op terug komenquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:32 schreef DS4 het volgende:
[..]
De vraag was of je er geld op durft te zetten.
Even uit het jaarverslag:
De Raad [van bestuur, DS4] heeft geaccepteerd, dat Woonbron het gehele project [ss Rotterdam, DS4] in de projectfase trekt, maar heeft zich ook steeds duidelijk op het standpunt gesteld, dat Woonbron voor de exploitatiefase alleen de volkshuisvestelijk te verantwoorden functies vervult en voor de exploitatie van de overige delen van het schip andere investeerders dient te vinden.
[..]
Het is een corporatie waarbij de verhuur in een stichting zit en niet in een vereniging, waarbij het project zit in een dochteronderneming (Rederij De Rotterdam B.V.) van Woonbron Holding B.V. en de huurders hoeft dus geen donder gevraagd te worden en het is ook niet hun geld.
Tot dan.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:25 schreef henkway het volgende:
[..]
We zullen er over twee jaar eens op terug komen
Het typische van ergens geld op zetten is dat je niet af wacht totdat duidelijk is wat zich zal gaan afspelen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:25 schreef henkway het volgende:
We zullen er over twee jaar eens op terug komen
Als je geld wilt verdienen aan jongeren huisvesting kun je beter een 100 kamers in een mooi pand laten bouwen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het typische van ergens geld op zetten is dat je niet af wacht totdat duidelijk is wat zich zal gaan afspelen.
Ik heb de exacte plannen niet gezien, maar uit het bericht haal ik dat het niet een dure jongerenflat zal worden (zie ook hierboven).quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:41 schreef henkway het volgende:
Als je geld wilt verdienen aan jongeren huisvesting kun je beter een 100 kamers in een mooi pand laten bouwen.
Niet op een alternatieve boot van 175 miljoen euro ergens aan een onverlichte kade
1 Omdat de kans op verwaarlozing erg groot is, boten verwaarlozen zeer snel en goed onderhoud is vreselijk duur, zeker 1.000.000 per jaar, dit gaat de Corporatie niet alleen betalen, en de gemeente zal het niet willen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 12:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb de exacte plannen niet gezien, maar uit het bericht haal ik dat het niet een dure jongerenflat zal worden (zie ook hierboven).
Liever zie ik onderbouwd waarom dit project financieel niet haalbaar zou zijn. Het lijkt er vooralsnog op dat het plan gewoon wordt afgewezen omdat het om "175 mio voor een boot" zou gaan en dat is het dan. Dat is niet bepaald een geweldige onderbouwing.
Kritiek mag, maar dan graag gefundeerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |