begreep je het verder niet? of wil je laten zien dat jij feiloos bent in het nederlands?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 00:30 schreef Saekerhett het volgende:
Betaalt.
Dat laatste met name ja.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 00:32 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
begreep je het verder niet? of wil je laten zien dat jij feiloos bent in het nederlands?
quote:
O dus de huurders krijgen een stageplekquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 00:25 schreef avw1982 het volgende:
Een groot deel van het geld zal ook wel weer terugverdiend worden. Het schip zal ook gebruikt worden om de wijk te verbeteren. Veel mensen kunnen gaan werken op het schip en een groot percentage van het personeel moet gaan bestaan uit stageplekken. Het schip krijgt niet alleen een commerciele functie maar ook een maatschappelijke.
Woonbron is niet de enige die mee betaald. Ook de Jaarbeurs, een paar scholen en nog wat investeerders zitten in het project.
Het is geen cadeautjes denk ik en verder: ze hebben miljarden eigen vermogen (corporaties samen hebben tegen de 200 miljard aan e.v. als ik mij niet vergis).quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:12 schreef El_Matador het volgende:
Woningcorporaties zijn de grootste boeven van dit land. Blijkbaar hebben ze 175 miljoen (!!) aan eigen vermogen om dit soort cadeautjes uit te delen...
Het zal wel de projectontwikkelingstak zijn, denk je niet?quote:Op maandag 4 augustus 2008 20:58 schreef LXIV het volgende:
Bizar dat een wooncooperatie hieraan haar geld besteed.
Idd dit heeft niets met wonen of woningen te makenquote:Op maandag 4 augustus 2008 23:05 schreef LXIV het volgende:
Kijk, dat een woningcooperatie een kunstwerk van een paar ton sponsort dat ik een wijk van hen komt te staan, daar kan ik inkomen. Maar dit is wanstaltig.
Ze zijn misschien de eigenaar maar dit wil niet zeggen dat ze alles zelf betaald hebben. Er zitten ook een paar mensen achter met een flink zak geld.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 07:21 schreef henkway het volgende:
[..]
O dus de huurders krijgen een stageplek![]()
Nee, Corporatie woonbron is de enige eigenaar.
Goede kans dat het volgend jaar weer overgedaan wordt aan de stad Rotterdam voor 5 miljoen, dan is het havenbedrijf probleem ook opgelost
Zo'n boot kost echt een veelvoud nieuw. Een groot privejacht gaat ook niet zelden in de honderden mio's...quote:Op maandag 4 augustus 2008 23:04 schreef LXIV het volgende:
175 miljoen euro!! Wat kost een nieuw schip? Hoeveel verdwijnt er van dat geld in allerlei zakken! Het is toch niet niks? Wordt er nog iets onderzocht, of zit "iedereen" hier neusdiep in??
Welke toeristische attracties zijn alleen maar toegankelijk voor mensen met koopwoningen?quote:Op maandag 4 augustus 2008 23:18 schreef LXIV het volgende:
Zo'n schip echter, daar hebben die huurders helemaal niks aan. Ze komen zelfs niet aan boord, dat is bestemd voor de eigenaren van koopwoningen.
Ik durf daar a-contrario veel geld op te zetten. Ben jij ook bereid om woorden om te zetten in daden?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 07:21 schreef henkway het volgende:
Goede kans dat het volgend jaar weer overgedaan wordt aan de stad Rotterdam voor 5 miljoen, dan is het havenbedrijf probleem ook opgelost
Corporaties hebben ook ontwikkelingstakken die in allerhande vastgoed investeren die niet voor wonen wordt gebruikt. Musea, kantoorgebouwen, enz. enz.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 08:50 schreef Martijn_77 het volgende:
Idd dit heeft niets met wonen of woningen te maken
Daar bedoel ik mee: wanneer er met zo'n cruiseschip tochtjes gemaakt gaan worden á 2000 euro per toertje dan is dat financieel niet bereikbaar voor de klanten van de woningcooperatie. Zo simpel is dat.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 08:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Welke toeristische attracties zijn alleen maar toegankelijk voor mensen met koopwoningen?
Dit vind ik dus wel typisch. Je bent pissig over het feit dat er door de corporatie 175 mio wordt afgetikt voor dit project, je veroordeelt het onverdeeld... maar je weet niet eens wat het project inhoudt? En dat staat gewoon in de link. Het schip wordt in de toekomst gebruikt als: hotel, opleidingscentrum, congresruimte en toeristische attractie.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:06 schreef LXIV het volgende:
Daar bedoel ik mee: wanneer er met zo'n cruiseschip tochtjes gemaakt gaan worden á 2000 euro per toertje dan is dat financieel niet bereikbaar voor de klanten van de woningcooperatie. Zo simpel is dat.
geef eens een bron van dit gezwetsquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 08:54 schreef avw1982 het volgende:
[..]
Ze zijn misschien de eigenaar maar dit wil niet zeggen dat ze alles zelf betaald hebben. Er zitten ook een paar mensen achter met een flink zak geld.
Nou ik ruik een verliesgevende activiteit van verre, en dit is er een, een boot die niet vaart en heel ver van het centrum ligt?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik durf daar a-contrario veel geld op te zetten. Ben jij ook bereid om woorden om te zetten in daden?
Inderdaad. Er gaan ook kantoorruimte verhuurd worden voor bedrijven dus er komen ook huurders op het schip.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Corporaties hebben ook ontwikkelingstakken die in allerhande vastgoed investeren die niet voor wonen wordt gebruikt. Musea, kantoorgebouwen, enz. enz.
Ben een paar keer bij gesprekken geweest bij het exploitatiebedrijf aan het begin en halverwege het project.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:13 schreef henkway het volgende:
[..]
geef eens een bron van dit gezwets
De vraag was of je er geld op durft te zetten.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:16 schreef henkway het volgende:
Nou ik ruik een verliesgevende activiteit en dit is er een, een boot die niet vaart en heel ver van het centrum ligt?
Ik ben op te veel grote boten geweest om te weten hoe snel iets eruitziet als een verwaarloosde bende.
Het is een corporatie waarbij de verhuur in een stichting zit en niet in een vereniging, waarbij het project zit in een dochteronderneming (Rederij De Rotterdam B.V.) van Woonbron Holding B.V. en de huurders hoeft dus geen donder gevraagd te worden en het is ook niet hun geld.quote:Overigens is geld van de woningbouwvereniging van de vereniging zelf en er is kennelijk niet aan de huurders gevraagd wat te doen met dat geld
linkse mensen ruiken wel meer verkeerd. zie jsf.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:16 schreef henkway het volgende:
[..]
Nou ik ruik een verliesgevende activiteit van verre, en dit is er een, een boot die niet vaart en heel ver van het centrum ligt?
Ik ben op te veel grote boten geweest om te weten hoe snel iets eruitziet als een verwaarloosde bende. Zeker als het aan een kade ligt met veel onkruid en weinig activiteit
Overigens is geld van de woningbouwvereniging van de vereniging zelf en er is kennelijk niet aan de huurders gevraagd wat te doen met dat geld
Bullshit, je zou zo'n kunstwerk en ook dit schip kunnen zien als wijkverbetering.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 08:50 schreef Martijn_77 het volgende:
Idd dit heeft niets met wonen of woningen te maken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |