abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 00:32:27 #21
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60565205
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 00:30 schreef Saekerhett het volgende:
Betaalt.
begreep je het verder niet? of wil je laten zien dat jij feiloos bent in het nederlands?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_60565608
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 00:32 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

begreep je het verder niet? of wil je laten zien dat jij feiloos bent in het nederlands?
Dat laatste met name ja.
pi_60565649
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 19:05 schreef henkway het volgende:

[..]
is zeker marktwerking
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_60567973
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 00:25 schreef avw1982 het volgende:
Een groot deel van het geld zal ook wel weer terugverdiend worden. Het schip zal ook gebruikt worden om de wijk te verbeteren. Veel mensen kunnen gaan werken op het schip en een groot percentage van het personeel moet gaan bestaan uit stageplekken. Het schip krijgt niet alleen een commerciele functie maar ook een maatschappelijke.

Woonbron is niet de enige die mee betaald. Ook de Jaarbeurs, een paar scholen en nog wat investeerders zitten in het project.
O dus de huurders krijgen een stageplek

Nee, Corporatie woonbron is de enige eigenaar.
Goede kans dat het volgend jaar weer overgedaan wordt aan de stad Rotterdam voor 5 miljoen, dan is het havenbedrijf probleem ook opgelost

[ Bericht 7% gewijzigd door henkway op 05-08-2008 08:43:55 ]
pi_60568444
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 19:12 schreef El_Matador het volgende:
Woningcorporaties zijn de grootste boeven van dit land. Blijkbaar hebben ze 175 miljoen (!!) aan eigen vermogen om dit soort cadeautjes uit te delen...
Het is geen cadeautjes denk ik en verder: ze hebben miljarden eigen vermogen (corporaties samen hebben tegen de 200 miljard aan e.v. als ik mij niet vergis).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_60568490
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 20:58 schreef LXIV het volgende:
Bizar dat een wooncooperatie hieraan haar geld besteed.
Het zal wel de projectontwikkelingstak zijn, denk je niet?

Kennelijk betreft het een plan om van dit culturele erfgoed een permanente vastgoedvoorziening te maken (hotel, opleidingscentrum, congresruimte en toeristische attractie). Er staan dus nog opbrengsten tegenover.

Het is helemaal niet bijzonder dat corporaties dit soort projecten doen. Meestal gaat het dan om een bijzonder pand dat behouden moet worden voor de gemeenschap en wat voor een commerciële projectontwikkelaar minder interessant is, althans: minder interessant gelet op eisen die de gemeente weer stelt (zoals beschikbaarheid voor het publiek). Het valt nu vooral op omdat het om zo'n enorm project gaat en om een boot.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 08:50:12 #27
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60568504
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 23:05 schreef LXIV het volgende:
Kijk, dat een woningcooperatie een kunstwerk van een paar ton sponsort dat ik een wijk van hen komt te staan, daar kan ik inkomen. Maar dit is wanstaltig.
Idd dit heeft niets met wonen of woningen te maken
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_60568554
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 07:21 schreef henkway het volgende:

[..]

O dus de huurders krijgen een stageplek

Nee, Corporatie woonbron is de enige eigenaar.
Goede kans dat het volgend jaar weer overgedaan wordt aan de stad Rotterdam voor 5 miljoen, dan is het havenbedrijf probleem ook opgelost
Ze zijn misschien de eigenaar maar dit wil niet zeggen dat ze alles zelf betaald hebben. Er zitten ook een paar mensen achter met een flink zak geld.
pi_60568580
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 23:04 schreef LXIV het volgende:
175 miljoen euro!! Wat kost een nieuw schip? Hoeveel verdwijnt er van dat geld in allerlei zakken! Het is toch niet niks? Wordt er nog iets onderzocht, of zit "iedereen" hier neusdiep in??
Zo'n boot kost echt een veelvoud nieuw. Een groot privejacht gaat ook niet zelden in de honderden mio's...
pi_60568601
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 23:18 schreef LXIV het volgende:

Zo'n schip echter, daar hebben die huurders helemaal niks aan. Ze komen zelfs niet aan boord, dat is bestemd voor de eigenaren van koopwoningen.
Welke toeristische attracties zijn alleen maar toegankelijk voor mensen met koopwoningen?
pi_60568631
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 07:21 schreef henkway het volgende:

Ik durf daar a-contrario veel geld op te zetten. Ben jij ook bereid om woorden om te zetten in daden?
pi_60568645
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 08:50 schreef Martijn_77 het volgende:

Corporaties hebben ook ontwikkelingstakken die in allerhande vastgoed investeren die niet voor wonen wordt gebruikt. Musea, kantoorgebouwen, enz. enz.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 09:06:16 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60568673
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 08:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Welke toeristische attracties zijn alleen maar toegankelijk voor mensen met koopwoningen?
Daar bedoel ik mee: wanneer er met zo'n cruiseschip tochtjes gemaakt gaan worden á 2000 euro per toertje dan is dat financieel niet bereikbaar voor de klanten van de woningcooperatie. Zo simpel is dat.
The End Times are wild
pi_60568720
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 09:06 schreef LXIV het volgende:

Daar bedoel ik mee: wanneer er met zo'n cruiseschip tochtjes gemaakt gaan worden á 2000 euro per toertje dan is dat financieel niet bereikbaar voor de klanten van de woningcooperatie. Zo simpel is dat.
Dit vind ik dus wel typisch. Je bent pissig over het feit dat er door de corporatie 175 mio wordt afgetikt voor dit project, je veroordeelt het onverdeeld... maar je weet niet eens wat het project inhoudt? En dat staat gewoon in de link. Het schip wordt in de toekomst gebruikt als: hotel, opleidingscentrum, congresruimte en toeristische attractie.

Die gaat dus helegaar niet varen. Het krijgt een vastgoedbestemming.
pi_60568734
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 08:54 schreef avw1982 het volgende:

[..]

Ze zijn misschien de eigenaar maar dit wil niet zeggen dat ze alles zelf betaald hebben. Er zitten ook een paar mensen achter met een flink zak geld.
geef eens een bron van dit gezwets
pi_60568772
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 09:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik durf daar a-contrario veel geld op te zetten. Ben jij ook bereid om woorden om te zetten in daden?
Nou ik ruik een verliesgevende activiteit van verre, en dit is er een, een boot die niet vaart en heel ver van het centrum ligt?
Ik ben op te veel grote boten geweest om te weten hoe snel iets eruitziet als een verwaarloosde bende. Zeker als het aan een kade ligt met veel onkruid en weinig activiteit

Overigens is geld van de woningbouwvereniging van de vereniging zelf en er is kennelijk niet aan de huurders gevraagd wat te doen met dat geld
pi_60568896
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 09:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Corporaties hebben ook ontwikkelingstakken die in allerhande vastgoed investeren die niet voor wonen wordt gebruikt. Musea, kantoorgebouwen, enz. enz.
Inderdaad. Er gaan ook kantoorruimte verhuurd worden voor bedrijven dus er komen ook huurders op het schip.
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 09:13 schreef henkway het volgende:

[..]

geef eens een bron van dit gezwets
Ben een paar keer bij gesprekken geweest bij het exploitatiebedrijf aan het begin en halverwege het project.
pi_60569015
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 09:16 schreef henkway het volgende:

Nou ik ruik een verliesgevende activiteit en dit is er een, een boot die niet vaart en heel ver van het centrum ligt?

Ik ben op te veel grote boten geweest om te weten hoe snel iets eruitziet als een verwaarloosde bende.
De vraag was of je er geld op durft te zetten.

Even uit het jaarverslag:

De Raad [van bestuur, DS4] heeft geaccepteerd, dat Woonbron het gehele project [ss Rotterdam, DS4] in de projectfase trekt, maar heeft zich ook steeds duidelijk op het standpunt gesteld, dat Woonbron voor de exploitatiefase alleen de volkshuisvestelijk te verantwoorden functies vervult en voor de exploitatie van de overige delen van het schip andere investeerders dient te vinden.
quote:
Overigens is geld van de woningbouwvereniging van de vereniging zelf en er is kennelijk niet aan de huurders gevraagd wat te doen met dat geld
Het is een corporatie waarbij de verhuur in een stichting zit en niet in een vereniging, waarbij het project zit in een dochteronderneming (Rederij De Rotterdam B.V.) van Woonbron Holding B.V. en de huurders hoeft dus geen donder gevraagd te worden en het is ook niet hun geld.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 09:42:30 #39
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_60569149
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 09:16 schreef henkway het volgende:

[..]

Nou ik ruik een verliesgevende activiteit van verre, en dit is er een, een boot die niet vaart en heel ver van het centrum ligt?
Ik ben op te veel grote boten geweest om te weten hoe snel iets eruitziet als een verwaarloosde bende. Zeker als het aan een kade ligt met veel onkruid en weinig activiteit

linkse mensen ruiken wel meer verkeerd. zie jsf.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_60569294
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 08:50 schreef Martijn_77 het volgende:
Bullshit, je zou zo'n kunstwerk en ook dit schip kunnen zien als wijkverbetering.
Wijk wordt gewilder -> huizen worden makkelijker verhuurbaar/mensen blijven langer wonen in fijne buurt-> meer opbrengsten voor woningbedrijf.
FOK! verstandig, lees een P.I.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')