quote:1. [spelnaam] [platform]
2. [spelnaam] [platform]
enz.
Houd het maar bij een top 50 voor nuquote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
Goed initiatiefIk ga nadenken over mijn top 100.
Ja joh, stel je voor dat niet iedereen jouw mening deelt zeg.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:05 schreef BMH het volgende:
Het aanwezig zijn van Carmageddon & het ontbreken van Mario bros 3 is eng. Zo eng dat het mij afschrikt.
Ah ja, verkeerd gelezen. Ik verwacht 'm in de loop van morgen wel te kunnen plaatsen.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 20:10 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Houd het maar bij een top 50 voor nu
Updaten kan altijd als je het maar even meld in een nieuwe postquote:Op zondag 20 juli 2008 01:15 schreef Platina het volgende:
Aiai hoe kan ik Theme Hospital nou vergeten en GTA II
Tot wanneer kunnen we updaten of heb je de lijst al toegevoegd?
Damn, vergeten!quote:
Ik ga er van uit dat iemand die een top 50 maakt veel meer verstand heeft van games dan iemand die een top 10 maakt. Iemand die een top 50 maakt zal meer goede spellen op weten te noemen dan iemand die een top 10 maakt.quote:Op zondag 20 juli 2008 12:44 schreef Sackboy het volgende:
Ik snap trouwens de puntentelling niet helemaal. Waarom is de 2 t/m 10 bij iemand met een Top 50 veel meer waard dan de 2 t/m 10 bij iemand met een Top 10?
Is dat erg dan, was nl. een erg tof spel.quote:Op zondag 20 juli 2008 13:15 schreef Gamer_V het volgende:
Het zou me niks verbazen als met opgetelde punten Carmegeddon nu op 1 staat.
Ik bedoel MOH:Allied Assaultquote:Op zondag 20 juli 2008 13:14 schreef Jovatov het volgende:
[..]
@stFz
Het eerste deel van Medal of Honor is niet voor PC uitgekomen, welke deel bedoel je?
quote:Op zondag 20 juli 2008 13:38 schreef stFz het volgende:
[..]
Ik bedoel MOH:Allied AssaultIk dacht dat dat het eerste deel was maar blijkbaar niet dus
Misschien heeft diegene geen zin/tijd om er 50 op te noemenquote:Op zondag 20 juli 2008 13:14 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Ik ga er van uit dat iemand die een top 50 maakt veel meer verstand heeft van games dan iemand die een top 10 maakt. Iemand die een top 50 maakt zal meer goede spellen op weten te noemen dan iemand die een top 10 maakt.
Tja, er is geen perfecte puntentelling. Op deze manier hebben coregamers en casual gamers (om die termen er maar eens in te gooien) allebei de mogelijkheid om invloed uit te oefenen.quote:Op zondag 20 juli 2008 13:41 schreef Sackboy het volgende:
[..]
Misschien heeft diegene geen zin/tijd om er 50 op te noemen![]()
Of misschien vond diegene 10 games er echt bovenuit springen.
Als je Counter-Strike in je lijstje mag zetten, dan mag Team Fortress Classic er ook in staan, het is immers hetzelfde.quote:Op zondag 20 juli 2008 14:40 schreef S95Sedan het volgende:
Team Fortress Classic (PC) is trouwens een add-on en geen spel.
Verschil is dat CS wel degelijk los in de winkels heeft gelegen, en TFC niet.quote:Op zondag 20 juli 2008 14:42 schreef Myers het volgende:
[..]
Als je Counter-Strike in je lijstje mag zetten, dan mag Team Fortress Classic er ook in staan, het is immers hetzelfde.
TFC is wel los verkrijgbaar via Steamquote:Op zondag 20 juli 2008 15:11 schreef SpankmasterC het volgende:
[..]
Verschil is dat CS wel degelijk los in de winkels heeft gelegen, en TFC niet.
Is inmiddels bijgewerktquote:Op zondag 20 juli 2008 15:30 schreef Platina het volgende:
Ik heb me lijst geupdate. Klopt nu ongeveer zoiets.
Fuck. 51 titels nu op mn lijstjequote:Op zondag 20 juli 2008 22:28 schreef Gamer_V het volgende:
De afwezigheid van Deus Ex breekt mijn hart.(En fallout is ook ondervertegenwoordigd
)
Okee.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:24 schreef Jovatov het volgende:
@ Platina:
Als je er nog tien bijzet is het goed. Anders maak ik er een top 25 van en tellen de laatste 15 dus niet mee
@MarksterGTX:
Je moet één deel kiezen, dus een PES en een GoW
geboortedatum: 06-11-1990quote:Op donderdag 24 juli 2008 00:52 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Waarom worden er allemaal oude snes games gepost,
als je kon kiezen tussen de nieuwste next generation game of een of ander 16bit spelletje nou dan wist ik het wel.
Of proberen jullie die titels te 'eren' ofzo
Gefeliciteerd, je hebt de award voor 'domste post van het jaar' te pakkenquote:Op donderdag 24 juli 2008 00:52 schreef Dutch_Nelson het volgende:
als je kon kiezen tussen de nieuwste next generation game of een of ander 16bit spelletje nou dan wist ik het wel.
quote:Op donderdag 24 juli 2008 00:52 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Je maakt jezelf alleen maar meer belachelijk, maar goed, ik doe een poging om je iets te leren. Gezien je geboortedatum is de gehele NES en SNES periode aan je voorbij gegaan (even Sega consoles en ouder spul zoals de C64, Atari etc. daarbuiten gelaten). Blijkbaar ben je opgegroeid met een PS2, of iets ouders nog. Voor de wat oudere gamers zijn de meeste games van jouw generatie generieke troep, met hier en daar een topper. Toen wij wat jonger waren leek er meer kwaliteit op de markt te zijn (wat natuurlijk niet zo is). Maar games als Chrono Trigger, Secret of Mana, Zelda enz., zijn stuk voor stuk games van het kaliber wat we nu zien in b.v. God of War, Okami en noem maar op. Topgames dus. Dat het voor jou moeilijk is om, nu we zo verwend zijn met mooie graphics, terug te gaan naar wat minder moois (maar inhoudelijk ijzersterk), is eerder jouw probleem dan het onze. Neem Chrono Trigger, waar nu een remake voor is aangekondigd voor de DS; dat komt niet uit de lucht vallen. Idem voor andere games.quote:Op donderdag 24 juli 2008 10:47 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Doe allemaal maar lekker makkelijk een huillie emoticon maar als dit gaat om de beste games en jullie kiezen allemaal snes spelletjes terwijl dat nu, gewoon zulke oude achterhaalde troep is.
Ome Steeven heeft je al het een en ander uitgelegd zie ik.quote:Op donderdag 24 juli 2008 10:47 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Doe allemaal maar lekker makkelijk een huillie emoticon maar als dit gaat om de beste games en jullie kiezen allemaal snes spelletjes terwijl dat nu, gewoon zulke oude achterhaalde troep is.
Geen series.quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:32 schreef ZFLaSH het volgende:
1. Eve Online (PC)
2. Day of the Tentacle (PC)
3. Yie ar Kung Fu (MSX)
4. Space Quest serie (PC)
5. Larry serie (PC)
6. King's Quest serie (PC)
7. Police Quest serie (PC)
8. Wing Commander serie (PC)
9. Gears of War (360)
10. Monkey Island serie
Ik mis Full Throttle. Naast DoTT toch wel één van de meest humoristische en toffe adventures uit zijn tijdquote:Op zondag 20 juli 2008 22:28 schreef Gamer_V het volgende:
De afwezigheid van Deus Ex breekt mijn hart.(En fallout is ook ondervertegenwoordigd
)
quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:16 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik mis Full Throttle. Naast DoTT toch wel één van de meest humoristische en toffe adventures uit zijn tijd
quote:
+ in jouw lijst die je nog gaat posten uiteraardquote:
Dit keur ik dus niet goed, hele series neerplempen om tot de 50 te komen is niet de bedoeling. Probeer de beste uit te kiezen. Als je van elke serie één overhoudt heb je nog iets van 20 over. Je kan dan naar een top 25 toe werken of het op een top 10 houden. Natuurlijk niet opvullen met Space Quest 2 t/m 6 maar gewoon de beste games uitkiezenquote:Op donderdag 24 juli 2008 11:32 schreef ZFLaSH het volgende:
1. Eve Online (PC)
...
50. GTA IV (360)
Zo dan..
quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:27 schreef Sackboy het volgende:
[..]
[..]
[..]
+ in jouw lijst die je nog gaat posten uiteraard
Ja, had ik in de OP kunnen zetten.quote:Op donderdag 24 juli 2008 14:53 schreef Notorious_Roy het volgende:
Jovatov, hoe ga je multiplatformtitels behandelen? Bijvoorbeeld GTA IV die op zowel 360 als PS3 is uitgekomen en identiek is op beide consoles? En wat met remakes als bijv Final Fantasy IV die op SNES, PSOne en GBA is verschenen?
Duidelijk, goeie keus om het zo te doen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 14:58 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Ja, had ik in de OP kunnen zetten.
Ik hou het op multi-platform als de titels (nagenoeg) hetzelfde zijn en binnen een jaar van elkaar uitgekomen zijn.
Dus stemmen voor Call of Duty 4 en Grand Theft Auto IV gooi ik bij elkaar.
Metal Gear Solid (het origineel) niet, het origineel voor de PSX kwam in 1998 uit en voor de PC (in combinatie met extra missies) lag in 2000 in de schappen, die beoordeel ik dus apart. Remake's komen dus ook apart, omdat ze vaak ver van elkaar uit zijn gekomen.
Ik mis er 1 Rossdalequote:Op donderdag 24 juli 2008 14:39 schreef Rossdale het volgende:
1. Metal Gear Solid (PC)
2. Call of Duty 4 (360)
3. Half-Life 2 (PC)
4. Full Throttle (PC)
5. Command & Conquer: Red Alert (PC)
6. GTA Vice City (PC)
7. Indiana Jones and the fate of Atlantis (PC)
8. Day of the Tentacle (PC)
9. City of Heroes (PC)
10. Call of Duty (PC)
Dat is natuurlijk klinklare onzin en slaat natuurlijk nergens op. Zijn allemaal compleet andere games. In die volgorde vind ik ze ook het beste en als jij daar een probleem mee hebt dan neem je het toch niet mee? Mij is dat om het even. Ik ben een complete adventure freak en ik vind er niet 1 slecht (alhoewel bijv. larry 6 toch de mindere van de reeks is, maar nog steeds beter dan de meuk die nu uitkomt).quote:Op donderdag 24 juli 2008 14:23 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Dit keur ik dus niet goed, hele series neerplempen om tot de 50 te komen is niet de bedoeling. Probeer de beste uit te kiezen. Als je van elke serie één overhoudt heb je nog iets van 20 over. Je kan dan naar een top 25 toe werken of het op een top 10 houden. Natuurlijk niet opvullen met Space Quest 2 t/m 6 maar gewoon de beste games uitkiezen
Ik heb er geen problemen mee dat jij een adventurefreak bent, maar zoals ik ook al in de OP zei, gehele gameseries is wat overdreven.quote:Op donderdag 24 juli 2008 15:42 schreef ZFLaSH het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk klinklare onzin en slaat natuurlijk nergens op. Zijn allemaal compleet andere games. In die volgorde vind ik ze ook het beste en als jij daar een probleem mee hebt dan neem je het toch niet mee? Mij is dat om het even. Ik ben een complete adventure freak en ik vind er niet 1 slecht (alhoewel bijv. larry 6 toch de mindere van de reeks is, maar nog steeds beter dan de meuk die nu uitkomt).
De lijst was onzinnig omdat je de hele reeksen op volgorde had geplaatst. Prima als jij al die games in je lijst wil hebben, maar maak het dan een beetje geloofwaardig door bijvo Police Quest 3 boven Space Quest 2 te zetten. Varieer in je lijst, denk na en wees eerlijk over welke onderlinge delen beter zijn dan andere.quote:Op donderdag 24 juli 2008 15:42 schreef ZFLaSH het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk klinklare onzin en slaat natuurlijk nergens op. Zijn allemaal compleet andere games. In die volgorde vind ik ze ook het beste en als jij daar een probleem mee hebt dan neem je het toch niet mee? Mij is dat om het even. Ik ben een complete adventure freak en ik vind er niet 1 slecht (alhoewel bijv. larry 6 toch de mindere van de reeks is, maar nog steeds beter dan de meuk die nu uitkomt).
Nederlandse Lufia, of de Amerikaanse? De NL'se is eigenlijk Lufia II namelijkquote:Op donderdag 24 juli 2008 15:56 schreef blessed19 het volgende:
Ik zal ongetwijfeld een hele lijst klassiekers vergeten, maar met dit lijstje ben ik wel aardig content mee.
22 Lufia (SNES)
CHECK!quote:Op donderdag 24 juli 2008 16:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nederlandse Lufia, of de Amerikaanse? De NL'se is eigenlijk Lufia II namelijk
Full Throttle is de adventure die het hoogste in mijn lijst komt.quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:16 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik mis Full Throttle. Naast DoTT toch wel één van de meest humoristische en toffe adventures uit zijn tijd
Dus volgende week zaterdag kunnen we hem zien?quote:Op donderdag 24 juli 2008 17:27 schreef Gamer_V het volgende:
[..]
Full Throttle is de adventure die het hoogste in mijn lijst komt.(Ik werk er nog steeds aan, op FOK!snelheid.)
Die van mij is de Amerikaanse.quote:Op donderdag 24 juli 2008 16:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nederlandse Lufia, of de Amerikaanse? De NL'se is eigenlijk Lufia II namelijk
quote:
19 augustus 23:59 ... misschien een paar minuten erna.quote:Op donderdag 24 juli 2008 18:30 schreef Twarres het volgende:
[..]
Dus volgende week zaterdag kunnen we hem zien?
Half-Life (PC) en Red Alert (PC)?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 19:55 schreef Jovatov het volgende:
De nummers 1 en 2 tot nu toe gaan nek aan nek!
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Primaquote:Op zondag 27 juli 2008 20:49 schreef Jovatov het volgende:
@ Bril_idioot
8. Half-life 2 (Xbox 360), hier heb ik The Orange Box van gemaakt aangezien Half-Life 2 niet los verkrijgbaar is voor de 360.
Oke dat is perfect.quote:Op zondag 27 juli 2008 20:49 schreef Jovatov het volgende:
@ wiehoe
Ik heb al je games 55 punten gegeven, een gewoon top 10 lijstje komt neer op 550 te verdelen punten. En zo krijgt elke game dus evenveel.
Houd het maar bij een top 50quote:Op maandag 28 juli 2008 13:47 schreef Kriegel het volgende:
Mag een Top 100 trouwens ook? Ik mis nu eigenlijk wat ruimte voor een aantal titels die ik tekort doe voor m'n gevoel. Aan de andere kant, of je met echte favorieten tot de 100 komt is ook een tweede... Dan wordt het onderin eerder toevoegingen bedenken om de boel maar vol te krijgen...
Ja onder anderequote:Op maandag 28 juli 2008 15:53 schreef Kriegel het volgende:
Voor je eigen gemak zeker?Maar goed, 100 zou bij nader inzien teveel zijn.
Dat zijn naar mijn mening volwaardige stand-alone games. Of reken je Team Fortress 2 ook tot Half-Life 2? Ik bedoel, een mod als Zombie Panic lijkt vrij veel op het originele Half-Life, terwijl bijvoorbeeld Day of Defeat iets totaal anders neerzet.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 15:38 schreef Gillingham het volgende:
Jammer dat Mods als Counter-Strike en TFC ook mee mogen doen, wordt een beetje lastig zo.
Team Fortress 2 en Half-Life 2 zijn op zichzelf released, Counter-Strike en TFC helemaal niet. Dat is een groot verschil natuurlijk. De lijn is natuurlijk wel lastig te trekken, want de meeste uitbereidingen worden weer niet als stand-alone games gezien, terwijl die soms ook totaal iets nieuws kunnen brengen.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 15:49 schreef Steeven het volgende:
[..]
Dat zijn naar mijn mening volwaardige stand-alone games. Of reken je Team Fortress 2 ook tot Half-Life 2? Ik bedoel, een mod als Zombie Panic lijkt vrij veel op het originele Half-Life, terwijl bijvoorbeeld Day of Defeat iets totaal anders neerzet.
Counter-Strike is wel op zichzelf gereleased hoor. Versie 1.6 dan toch iig.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 15:56 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Team Fortress 2 en Half-Life 2 zijn op zichzelf released, Counter-Strike en TFC helemaal niet. Dat is een groot verschil natuurlijk. De lijn is natuurlijk wel lastig te trekken, want de meeste uitbereidingen worden weer niet als stand-alone games gezien, terwijl die soms ook totaal iets nieuws kunnen brengen.
Maar dat was na mijn tijd, die versie heb ik niet of nauwelijks gespeeld.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:06 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Counter-Strike is wel op zichzelf gereleased hoor. Versie 1.6 dan toch iig.
quote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:16 schreef Frollo het volgende:
[..]
Toen de IBG mijn studieschuld kwam innen heb ik ze naar California Dreams doorgestuurd.
Team Fortress Classic is via Steam wel los verkrijgbaar. Discussie is al eerder gevoerd, ik zie het als afzonderlijke games.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 15:56 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Team Fortress 2 en Half-Life 2 zijn op zichzelf released, Counter-Strike en TFC helemaal niet. Dat is een groot verschil natuurlijk. De lijn is natuurlijk wel lastig te trekken, want de meeste uitbereidingen worden weer niet als stand-alone games gezien, terwijl die soms ook totaal iets nieuws kunnen brengen.
Upgedatetquote:Op dinsdag 29 juli 2008 16:02 schreef Sackboy het volgende:
Oh ik bedoelde ook Rainbow Six: Rogue Spear! Ik dacht dat het de eerste was dus ik had alleen 'Rainbow Six' neergezet. Kun je dat nog wijzigen Jovatov?
1. Half-life (PC)quote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:39 schreef Jovatov het volgende:
@ Zwoerd:
Je hebt elf games in je top tien, ergens rond plaats vijf is het fout gegaan.
Welke bedoel je hier? Final Fantasy 13 is nog niet uitquote:Op woensdag 30 juli 2008 00:31 schreef Karammel het volgende:
...
3. Final Fantasy XIII [Playstation]
...
Wat let je?quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:23 schreef Game_Error het volgende:
jezus, als ik eht zo bekijk zou ik mn lijstje zo hebben kunnen uitgebreid tot een top 50. met alle games die ik vergeten ben en anderen wel hebben
ik heb het al gedaan, ik zou het ook nog van commentaar kunnen voorzien hoe geweldig sommige games wel niet zijn, maar dan ga ik er echt teveel tijd instoppenquote:
Mag nietquote:Op woensdag 30 juli 2008 13:22 schreef Game_Error het volgende:
11. Splinter cell serie (xbox/xbox360)
36. Colin MAcrea rally, welke weet ik niet, ze waren geniaal. (pc)
43. Pokemon series (gameboy/ds)
50. Age of Empires (I/II, ik kan niet kiezen) (pc)
sorry, ik was in mn enthousiasme begonnen zonder de hele OP te lzen, ik zal het aanpassenquote:
Er zal toch wat meer tijd in komen te zitten, want series kan ik geen punten geven.quote:Op woensdag 30 juli 2008 13:52 schreef Game_Error het volgende:
[..]
ik heb het al gedaan, ik zou het ook nog van commentaar kunnen voorzien hoe geweldig sommige games wel niet zijn, maar dan ga ik er echt teveel tijd instoppen
De Snes is echter van voor mijn tijd daarom kan ik er niks van adden, en ik schaam me ervoor![]()
ik ben ooit begonnen met gamen met een N64![]()
ze zijn er al uitquote:Op woensdag 30 juli 2008 13:56 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Er zal toch wat meer tijd in komen te zitten, want series kan ik geen punten geven.
Dus bij nr. 11, 36, 43 en 50 zal je moeten gaan kiezen
Ik zie het ja, zo is 'ie mooiquote:Op woensdag 30 juli 2008 13:57 schreef Game_Error het volgende:
[..]
ze zijn er al uit
iemand wees me er al op
Welke Kirby? Op de SNES heb je sowieso al SuperStar en Dreamland 3, om maar niet te beginnen over die spin-offs.quote:
Zal wel Kirby's Dream Land 3 zijn dan.quote:Op woensdag 30 juli 2008 15:53 schreef Game_Error het volgende:
jezus jongens, wat een gemierenneukmaar ik zal het wel weer aanpassen
ikheb overigens geen idee welke kriby het was, wel dat je op het einde in de ruimte moest vechten tegen iemand die de hele tijd sterren schoot (lekker vaag)
en de 2e theme hospital heb ik vervangen door een van mn favo N64 games die ik vergeten was, donkey kong 64
Ik denk eerder Superstar, daar moet je in de laatste subgame tegen Marx vechten, die schiet volgens mij sterren. Dreamland 3 heeft King Dedede op het einde en Dark Matter als geheime final boss, die komen beiden niet in de buurt van zijn beschrijving.quote:Op woensdag 30 juli 2008 16:06 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Zal wel Kirby's Dream Land 3 zijn dan.
nee het is dreamland, ik kreeg inderdaad eerst dedede en toen nog een andere, dat zal wel dark matter zijn, ik had nogal moeite om die te verslaan omdat je het voor een bepaalde tijd dood moest hebbenquote:Op woensdag 30 juli 2008 18:59 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ik denk eerder Superstar, daar moet je in de laatste subgame tegen Marx vechten, die schiet volgens mij sterren. Dreamland 3 heeft King Dedede op het einde en Dark Matter als geheime final boss, die komen beiden niet in de buurt van zijn beschrijving.
quote:Welke bedoel je hier? Final Fantasy 13 is nog niet uit
ik moet eerlijk zeggen dat ik hem op een emulator heb gespeeld(....), dus ik zou niet weten of het de nes of snes is geweest. het zal dus wel kirby's Adventure zijn geweestquote:Op woensdag 30 juli 2008 23:52 schreef Kriegel het volgende:
Huh?![]()
Moest je achter 'm aanvliegen en 'm neerschieten binnen die bepaalde tijd? Dan was dat Nightmare, die ook na King Dedede komt, maar dan heb je Kirby's Adventure gespeeld op de NES.
quote:Op zondag 3 augustus 2008 23:29 schreef Morthill het volgende:
1. Star Wars: Knights of the Old Republic (Xbox)
HOAX! Dat plaatje is uit Episode 2 van Doom. Deel 1 dus.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:01 schreef pfaf het volgende:
4. DOOM II: Hell on Earth pc [id Software, 1994]
[ afbeelding ]
Is GJP jouw kloon of zoquote:
ik heb nooit een DC gehadquote:Op woensdag 6 augustus 2008 18:06 schreef Cyberia18 het volgende:
Zal die van mij ook eens maar binnenkort posten.![]()
Ik heb trouwens nog geen één Dreamcast titel voorbij zien komen. Schaam jullie![]()
KUT!quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:35 schreef Frollo het volgende:
[..]
HOAX! Dat plaatje is uit Episode 2 van Doom. Deel 1 dus.
Iets beter kijken dan.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 18:06 schreef Cyberia18 het volgende:
Ik heb trouwens nog geen één Dreamcast titel voorbij zien komen. Schaam jullie![]()
Het spijt me zoquote:
...is GTA dan ook slechter dan GTA IV omdat er minder mogelijkheden zijn enzovoorts voor elke gameserie?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 19:09 schreef Merovingian het volgende:
PaRoDiUzZ en Retuobak: Jullie vinden Transport Tycoon leuker dan Transport Tycoon Deluxe? Met de oude versie kon je niet eens oneway-signals bouwen...
Er zijn er al drie genoemdquote:Op woensdag 6 augustus 2008 18:06 schreef Cyberia18 het volgende:
Ik nog best vaak. Met een sourceport, dat natuurlijk wel.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 18:38 schreef pfaf het volgende:
[..]
KUT!
In my defence, ik heb ze beide al meer dan 10 jaar niet meer gespeeld.
Twee van de driequote:Op woensdag 6 augustus 2008 19:34 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Laat me raden. Sonic Adventure, Soul Calibur (!!) en Shenmue?
Ja, ik wist niet goed hoe het ging met add-ons/uitgebreide uitvoeringen. Als je die moet opvoeren ipv gewoon de basisversie dan ga ik nog ff wat verbouwen, moet Jovatov maar uitsluitsel over gevenquote:Op woensdag 6 augustus 2008 19:09 schreef Merovingian het volgende:
PaRoDiUzZ en Retuobak: Jullie vinden Transport Tycoon leuker dan Transport Tycoon Deluxe? Met de oude versie kon je niet eens oneway-signals bouwen...
Nee, want GTA is niet echt meer vergelijkbaar met GTA IVquote:Op woensdag 6 augustus 2008 19:11 schreef Morthill het volgende:
...is GTA dan ook slechter dan GTA IV omdat er minder mogelijkheden zijn enzovoorts voor elke gameserie?![]()
Ik reken Transport Tycoon en Transport Tycoon Deluxe als verschillende spellen. De eerste kwam een jaar eerder uit, en bij de tweede is de gameplay dusdanig veranderd dat er niet meer sprake is van dezelfde game-ervaringquote:Op woensdag 6 augustus 2008 19:44 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ja, ik wist niet goed hoe het ging met add-ons/uitgebreide uitvoeringen. Als je die moet opvoeren ipv gewoon de basisversie dan ga ik nog ff wat verbouwen, moet Jovatov maar uitsluitsel over geven.
Ik betwijfel het of je de spellen gespeeld hebt, dan zou je namelijk niet zo'n opmerking plaatsen. Beide games zijn namelijk nagenoeg identiek, alleen de deluxe versie heeft meer mogelijkheden. Het is echter wel als nieuw spel uitgebracht. Of wou jij soms zeggen dat GTA hetzelfde is als GTA IV, maar dan met wat meer guns en auto's?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 19:11 schreef Morthill het volgende:
[..]
...is GTA dan ook slechter dan GTA IV omdat er minder mogelijkheden zijn enzovoorts voor elke gameserie?![]()
25 games graagquote:Op woensdag 6 augustus 2008 20:25 schreef Georges het volgende:
Dat was nog vrij lastig. Als ik puur afga op het aantal uur en plezier beleefd, deze lijst:
1. Civlization (PC)
2. Pirates! (Amiga)
3. Civilization 3 (PC)
4. GTA Vice City (PC)
5. Age of Empires 2 (PC)
6. World of Warcraft (PC)
7. Knights of the Old Republic (PC)
8. GTA San Andreas (PC)
9. Knights of the Old Republic 2 (PC)
10. Diablo 2 (PC)
11. Theme Hospital (PC)
12. Need for Speed Underground 2 (PC)
13. Rome: Total War (PC)
14. The Sims (PC)
15. Call of Duty (PC)
16. Golden Eye (N 64)
17. Sim City 4 (PC)
18. Wonderboy in Monsterland (PC?)
19. Last Ninja 2 (C 64)
20. River Raid (Atari 2600 dacht ik)
Ik heb de spellen niet gespeeld, ik ga op wikipedia af (quote:Ik betwijfel het of je de spellen gespeeld hebt, dan zou je namelijk niet zo'n opmerking plaatsen. Beide games zijn namelijk nagenoeg identiek, alleen de deluxe versie heeft meer mogelijkheden. Het is echter wel als nieuw spel uitgebracht. Of wou jij soms zeggen dat GTA hetzelfde is als GTA IV, maar dan met wat meer guns en auto's?
Dat is lastig om te doen, shining force is op de GBA bijvoorbeeld wel iets uitgebreider als het origineel en er zijn een paar sidequests toegevoegd (netzo als bijvoorbeeld de Final fantasy remakes op de GBA), voor de rest is zowel de opzet van de levels als de characters als de achtergrondmuziek nagenoeg het zelfde als de Genesis versie.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 20:26 schreef Jovatov het volgende:
Ik heb de spellen niet gespeeld, ik ga op wikipedia af ()
ah, my badquote:Op woensdag 6 augustus 2008 20:25 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Ik betwijfel het of je de spellen gespeeld hebt, dan zou je namelijk niet zo'n opmerking plaatsen. Beide games zijn namelijk nagenoeg identiek, alleen de deluxe versie heeft meer mogelijkheden. Het is echter wel als nieuw spel uitgebracht. Of wou jij soms zeggen dat GTA hetzelfde is als GTA IV, maar dan met wat meer guns en auto's?
Okay, verander ik Transport Tycoon naar Transport Tycoon Deluxe.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 20:02 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Ik reken Transport Tycoon en Transport Tycoon Deluxe als verschillende spellen. De eerste kwam een jaar eerder uit, en bij de tweede is de gameplay dusdanig veranderd dat er niet meer sprake is van dezelfde game-ervaring
Het is je vergevenquote:
Zoals Warcraft 3 - Frozen Throne? Ben ik ook wel benieuwd naar...quote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:46 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Okay, verander ik Transport Tycoon naar Transport Tycoon Deluxe.
Hoe zit het met andere add-ons? Dus niet stand-alone dingen, maar gewoon add-ons?
Ja, zoiets als dat.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:47 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Zoals Warcraft 3 - Frozen Throne? Ben ik ook wel benieuwd naar...
Ten eerste lijkt het me wel oké als ik ze dan elk 55 punten geef?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:42 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Voor mij staan deze eigenlijk allemaal gezamelijk op nummer 1 en er zijn er een stuk meer die ik zou willen noemen, maar ik kom niet aan de 25;
1. Ultima VII: Serpent Isle (Pc, DOS)
2. Cortex Command (Pc - Win, Indie game, nog niet voltooid, maar speelbaar)
3. Crusader: No Remorse (Pc, DOS)
4. Dungeon Keeper (Pc, Win)
5. Jagged Alliance 2 (Pc, Win)
6. Sam & Max Hit the Road (Pc, Win)
7. Freelancer (Pc, Win)
8. Homeworld (Pc, Win)
9. Command & Conquer (Pc, DOS)
10. Doom (Pc, DOS)
Je doet je naam eer aan, je hebt nummer 4 dubbel en dus 26 games in totaalquote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:17 schreef StupidByNature het volgende:
1. Civilization (PC)
2. The Secret Of Monkey Island 2: LeChuck's Revenge (PC)
3. Super Mario Bros. 3 (NES)
4. Chrono Trigger (SNES)
4. Super Street Fighter 2 (SNES)
5. Half Life 2 (PC)
6. War Craft 3 (PC)
7. Final Fantasy 3 (6) (SNES)
8. Guitar Hero 3: Legends of Rock (XBOX360/PS3)
9. Elite Beat Agents (NDS)
10. The World Ends With You (NDS)
11. Diablo (PC)
12. Sensible World of Soccer '96/'97 (PC)
13. Day of the Tentacle (PC)
14. The Legend of Zelda: A Link To A Past (SNES)
15. Super Mario World (SNES)
16. Mega Man 2 (NES)
17. Command And Conquer (PC)
18. X-Com: UFO Defense (PC)
19. Super Metroid (SNES)
20. Sam And Max Hit the Road (PC)
21. Secret of Mana (SNES)
22. Baldur's Gate (PC)
23. Sid Meier's Pirates! (PC)
24. Call of Duty 4 (PC/PS#/XBOX360)
25. Trauma Center: Under The Knife (NDS)
Whehehehequote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:53 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Je doet je naam eer aan, je hebt nummer 4 dubbel en dus 26 games in totaal
Okay, zet Baldur's Gate II maar in de plaats dan.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:30 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Ten eerste lijkt het me wel oké als ik ze dan elk 55 punten geef?
Ten tweede keur ik Cortex Command niet goed als spel. De demo die nu uit is, is geen volledig spel en kan je daarom ook (nog) niet vergelijken met andere, wel volledige spellen
Add-ons kunnen om diezelfde reden niet, je kan geen add-on vergelijken met een ander, wel volledig, spel.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 08:09 schreef Jolly_Reaper het volgende:
[..]
Okay, zet Baldur's Gate II maar in de plaats dan.
dat kan, want mario kart (snes) heb je dubbelquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:19 schreef miech het volgende:
Ik zit me nu te bedenken dat ik er eigenlijk Soul Calibur en Shining Force 2 erin wil hebben...nou ja, laat ook maar..
Je laatste twee tel ik niet mee in mijn lijst, je zou er nog wel een top50 van kunnen maken.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:56 schreef Rkatier het volgende:
1. Bioshock (xbox360)
2. Medal of Honor: Allied Assault (pc)
3. Warcraft III (pc)
4. Halflife (pc)
5. GTA III (pc)
6. Knights of the old republic (pc)
7. C&C Red Alert II (pc)
8. Mass Effect (xbox360)
9. Battlefield 1942 (pc)
10. Forza 2 (xbox 360)
11. World of Warcraft (pc)
12. Stronghold (pc)
13. Soul Calibur II (gamecube)
14. The Elder Scrolls IV: Oblivion (pc)
15. Empire Earth (pc)
16. Tomb Raider (pc)
17. Batman the movie (C64)
18. The Hobbit (gamecube)
19. Need for Speed Hot pursuit (pc)
20. F.E.A.R. (pc)
21. Just Cause (xbox360)
22. Operation Flashpoint (pc)
23. Unreal (pc)
24. Enter the Matrix (pc)
25. The Gothfather (pc)
26. Dungeon Siege II (pc)
27. Stunts (pc)
Wil je misschien een slipje van de tuier oplichtenquote:Op zondag 10 augustus 2008 20:32 schreef Jovatov het volgende:
Inmiddels bijna 80.000 punten verdeeld over meer dan 600 spellen.
En het is nog steeds spannend in de bovenste regionen!
Nah, nog maar 10 daagjes tot de uitslag (die volgt op 20 augustusquote:Op zondag 10 augustus 2008 21:30 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Wil je misschien een slipje van de tuier oplichten![]()
Ik neem zo maar even aan dat je hier de originele Hit The Road bedoeltquote:Op zondag 17 augustus 2008 20:47 schreef AssyriskaFF het volgende:
24. Sam & Max
Ik bedoel dan meer de "kiddy" games zoals Paper Mario, Donkey Kong, Super Smash Brothers etc. Blijven die spellen je eeuwig boeien? Maken die zo'n geweldig indruk op je? Ik hou best van "eenvoudige" spellen ( ben gek op Mashed Fully Loaded) maar in je eentje spelen lijkt mij geen reet aan en ook met meerdere heb je het na een uur al gezien ( ik althans wel). En al die delen daarna krijgen ook allemaal zo'n hoge waardering terwijl er weinig verandert aan het format.quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:25 schreef Kriegel het volgende:
Nee, ga gerust je gang, mijn lijst is immers voor 90% uitgebracht op Nintendo consoles dus nu krijg ik last van NERD RAGE en daar eis ik een verklaring voor.![]()
Yepzquote:Op zondag 17 augustus 2008 22:57 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Ik neem zo maar even aan dat je hier de originele Hit The Road bedoelt
Ik heb mee laten tellen hoeveel uur ik in games heb gestoken en in enkele titels, zoals Mario-games, zijn dat er behoorlijk wat geweest (wel natte vinger werk maar toch). En als ik er vroeger veel tijd in stak, als ik al mocht spelenquote:Op zondag 17 augustus 2008 22:58 schreef AssyriskaFF het volgende:
[..]
Volgens mij zit het verschil in de spelbeleving. En je eigen smaak. Ik vind Final Fantasy een prachtig spel, maar niet om te spelen omdat het Turn Based is ( ik haat zulke spellen). Toch kan ik het waarderen. Deze gedachte heb ik dus HELEMAAL NIET bij de meer "kiddy" spellen. Misschien kun je me uitleggen waarom je die spellen zo goed vind?
Omdat ik geen reet geef om een zogenaamd "kiddy" label. Paper Mario is net zozeer als Final Fantasy een serieuze turn-based RPG, met goede muziek, lekker campy poppenkastsfeer (vind ik vet, is persoonlijk), een eigen smoel en ijzersterke humor. Waarom zou dat automatisch niet boeiend zijn vanwege het welbekende Mario-uiterlijk dat eroverheen hangt?quote:Op zondag 17 augustus 2008 22:58 schreef AssyriskaFF het volgende:
[..]
Ik bedoel dan meer de "kiddy" games zoals Paper Mario, Donkey Kong, Super Smash Brothers etc. Blijven die spellen je eeuwig boeien? Maken die zo'n geweldig indruk op je? Ik hou best van "eenvoudige" spellen ( ben gek op Mashed Fully Loaded) maar in je eentje spelen lijkt mij geen reet aan en ook met meerdere heb je het na een uur al gezien ( ik althans wel). En al die delen daarna krijgen ook allemaal zo'n hoge waardering terwijl er weinig verandert aan het format.
Volgens mij zit het verschil in de spelbeleving. En je eigen smaak. Ik vind Final Fantasy een prachtig spel, maar niet om te spelen omdat het Turn Based is ( ik haat zulke spellen). Toch kan ik het waarderen. Deze gedachte heb ik dus HELEMAAL NIET bij de meer "kiddy" spellen. Misschien kun je me uitleggen waarom je die spellen zo goed vind?
Dat is inderdaad wel de bedoeling ja. Een oordeel vellen over een spel dat je nooit gespeeld hebt gaat ook een beetje lastig.quote:Op maandag 18 augustus 2008 07:37 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Hier ga ik nog ff flink over nadenken
Ik neem aan dat het wel moet gaan over spellen die je GESPEELD hebt? Dat staat geeneens in de OP.
Ik zou op zich wel een lijstje kunnen maken van de franchises met de meeste punten. Maar dat is toch een vertekend beeld omdat de ene franchise drie games kent en de ander zes. Daar zou je weer een ander tournament van kunnen maken.quote:Verder zou ik het ook cool vinden als franchises/series op basis van deze spellenreeks ook geteld worden. Dan krijg je ook een mooi overzicht van de beste franchises. Dat is namelijk bij games veel belangrijker dan bij films.
Dan noem ik 'Mario' en krijgen al zijn games, van Super Mario Bros. tot Mario Party 9 tot Paper Mario, allemaal 100 puntenquote:Verder zou ik het ook cool vinden als franchises/series op basis van deze spellenreeks ook geteld worden. Dan krijg je ook een mooi overzicht van de beste franchises. Dat is namelijk bij games veel belangrijker dan bij films.
Mario zou je natuurlijk moeten opdelen in Paper Mario, Mario Party, Mario Kart enz. enz.quote:Op maandag 18 augustus 2008 09:49 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dan noem ik 'Mario' en krijgen al zijn games, van Super Mario Bros. tot Mario Party 9 tot Paper Mario, allemaal 100 punten
Nee, als series en franchises zouden mogen zou ik 'Mario' invullenquote:Op maandag 18 augustus 2008 09:51 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Mario zou je natuurlijk moeten opdelen in Paper Mario, Mario Party, Mario Kart enz. enz.
Als je dat zou doen dan zou ik vervolgens vragen welke Mario franchise je bedoelt, anders tel ik hem gewoon niet mee.quote:Op maandag 18 augustus 2008 10:02 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nee, als series en franchises zouden mogen zou ik 'Mario' invullen
Maar waarom is dit vertekend? De games komen toch in de lijst voor? Een franchise kan tien zuigende games hebben, terwijl een andere franchise twee goede heeft. De goede franchise komt dan in de lijst, omdat de games ervan hier punten krijgen.quote:Ik zou op zich wel een lijstje kunnen maken van de franchises met de meeste punten. Maar dat is toch een vertekend beeld omdat de ene franchise drie games kent en de ander zes. Daar zou je weer een ander tournament van kunnen maken.
Ik zal hem er woensdag wel bijgooien, de franchise top 10quote:Op maandag 18 augustus 2008 11:57 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Mario is inderdaad een aantal series, denk aan de "Super Mario"-serie (van bros 1 t/m Galaxy), Mario Kart, Mario Party, Mario Golf, etc.
[..]
Maar waarom is dit vertekend? De games komen toch in de lijst voor? Een franchise kan tien zuigende games hebben, terwijl een andere franchise twee goede heeft. De goede franchise komt dan in de lijst, omdat de games ervan hier punten krijgen.
Mooi gezegd.quote:Op maandag 18 augustus 2008 13:07 schreef Knipoogje het volgende:
Het beste is gewoon om te kijken in welk spellen je de meeste tijd hebt gestoken. Dat zijn meestal de spellen die je het allerleukste vond, anders had je er niet zoveel tijd ingestoken immers. Daarna laat je het 'burst fun niveau' even meetellen: hoe erg had ik het naar mijn zin toen ik het spel aan het spelen was. Dit omdat spellen die je niet meer herspeelt omdat er een definitief einde aan zit mee te kunnen rekenen, zoals adventures.
Nu zou ik Elite of Monkey Island nooit meer spelen, maar toen vond ik het zoveel leuker dan enig ander spel.
Eindelijk iemand die het mij op een goede manier uitlegt, thanx. Heb vaak genoeg SNES spellen gespeeld. Dus ik heb ze wel gespeeld maar het is niks voor mij. En iedereen die ik vroeg die die spellen speelde vertelden me nooit waarom ze zo leuk waren. Ik zag niet waarom het zo leuk was. Heb ook wel met de WII gespeeld maar dat bleef mij ook niet echt lang boeien.quote:Op maandag 18 augustus 2008 01:22 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Omdat ik geen reet geef om een zogenaamd "kiddy" label. Paper Mario is net zozeer als Final Fantasy een serieuze turn-based RPG, met goede muziek, lekker campy poppenkastsfeer (vind ik vet, is persoonlijk), een eigen smoel en ijzersterke humor. Waarom zou dat automatisch niet boeiend zijn vanwege het welbekende Mario-uiterlijk dat eroverheen hangt?
Kijk, zo'n redenatie begrijp ìk dan weer niet. Voel je je misschien te volwassen voor iets dat niet minstens Metal Gear niveau donker is? Dat doet me bij mensen altijd denken aan die ene fase tussen de 13 en 17 jaar waarin je ineens niet meer gezien wilt worden met een Donald Duck, klinkt generaliserend, maar vaak blijkt het vergelijkbaar te zijn. Nu gaat het bij dit soort gamers bijna altijd om puberende mannetjes die elke vorm van relativeringsvermogen missen, en dus ook niet zoals jij tenminste nog over smaak beginnen, dus het valt nog mee.![]()
Super Smash Brothers dan: dat is al drie edities een fighting game van de buitencategorie met unieke gameplay die ontzettend veel diepgang verbergt onder een eenvoudig en chaotisch uiterlijk. Speelbaar als zowel een komische free-for-all van het type 'drie vrienden + krat bier' als serieuze 1vs1, net zo je het zelf wilt. Er is een enorme hardcore scene die de serie al jaren speelt, vergelijkbaar in omvang met die van Street Fighter of Virtua Fighter. Geef me dus één goede reden waarom "kiddy op het oog" hier gelijk zou moeten staan aan "simpel en na een uur al saai". De gameplay is het allesbehalve, of je moet het toevallig echt niet leuk vinden.
Donkey Kong: tegenwoordig misschien veelal matige games (hoewel Jungle Beat stiekem heel vet was), vroeger een serie uitdagende 2D-platformers die de harten van duizenden hebben veroverd. Niks kinderachtigs aan, al zijn het nooit mijn favoriete games geweest om een onverklaarbare reden.
Kiddy is dus niet per definitie iets verkeerds, niet zolang het alleen het uiterlijk en de dingen daaromheen betreft. Of je dat laatste dan leuk vindt of juist om de een of andere reden niet kunt uitstaan, dat is smaak, maar het is geen garantie voor een gebrek aan ook maar enige diepgang, dat is een misvatting. Wat maakt een Metal Gear bijvoorbeeld nou zoveel dieper? Kort door de bocht: je sluipt wat rond, speelt verstoppertje met guards en kijkt per deel zo'n vijf volle speelfilms aan cutscenes, daar is helemaal niks diepgaands aan, het verhaal schept dat idee alleen. En tuurlijk, je hebt games met een cartoony uiterlijk én oppervlakkige gameplay, maar zulke games heb je ook zat in grimmige variant, bijvoorbeeld Twisted Metal.
Er heerst een irritante verwarring over die hele term, die inmiddels een regelrechte belediging is geworden voor vrachtladingen steengoede games, een game is pas echt kiddy als hij volledig is ontworpen om naïeve kinderen hun geld uit de zakken te kloppen tegenover zo min mogelijk kosten, dus kinderlijk uiterlijk, kort, meestal een licentie en vooral ongeïnspireerd en vol fouten.
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 07:52 schreef MrSubtle het volgende:
Als ik vanavond tijd / zin heb dan maak ik wel een update met 100 games, maar voor nu is dit het even.
OOT is op de N64.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 09:11 schreef Yngwie het volgende:
<KNIP>
13. Legend of Zelda - Ocarina of Time (SNES)
<KNIP>
(Subtiel geknipt he?quote:Op maandag 18 augustus 2008 01:22 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Omdat ik geen reet geef om een zogenaamd "kiddy" label. Paper Mario is net zozeer als Final Fantasy een serieuze turn-based RPG, met goede muziek, lekker campy poppenkastsfeer (vind ik vet, is persoonlijk), een eigen smoel en ijzersterke humor. Waarom zou dat automatisch niet boeiend zijn vanwege het welbekende Mario-uiterlijk dat eroverheen hangt?
Kijk, zo'n redenatie begrijp ìk dan weer niet. Voel je je misschien ..[KNIP].. vooral ongeïnspireerd en vol fouten.
Allemaal?? Er is er een die het doet?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:59 schreef Kriegel het volgende:
Waarom gaan er allemaal mensen van die loze plaatjes toevoegen?
Is toch gewoon leuk?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 14:59 schreef Kriegel het volgende:
Waarom gaan er allemaal mensen van die loze plaatjes toevoegen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |