quote:1. [spelnaam] [platform]
2. [spelnaam] [platform]
enz.
Houd het maar bij een top 50 voor nuquote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
Goed initiatiefIk ga nadenken over mijn top 100.
Ja joh, stel je voor dat niet iedereen jouw mening deelt zeg.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:05 schreef BMH het volgende:
Het aanwezig zijn van Carmageddon & het ontbreken van Mario bros 3 is eng. Zo eng dat het mij afschrikt.
Ah ja, verkeerd gelezen. Ik verwacht 'm in de loop van morgen wel te kunnen plaatsen.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 20:10 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Houd het maar bij een top 50 voor nu
Updaten kan altijd als je het maar even meld in een nieuwe postquote:Op zondag 20 juli 2008 01:15 schreef Platina het volgende:
Aiai hoe kan ik Theme Hospital nou vergeten en GTA II
Tot wanneer kunnen we updaten of heb je de lijst al toegevoegd?
Damn, vergeten!quote:
Ik ga er van uit dat iemand die een top 50 maakt veel meer verstand heeft van games dan iemand die een top 10 maakt. Iemand die een top 50 maakt zal meer goede spellen op weten te noemen dan iemand die een top 10 maakt.quote:Op zondag 20 juli 2008 12:44 schreef Sackboy het volgende:
Ik snap trouwens de puntentelling niet helemaal. Waarom is de 2 t/m 10 bij iemand met een Top 50 veel meer waard dan de 2 t/m 10 bij iemand met een Top 10?
Is dat erg dan, was nl. een erg tof spel.quote:Op zondag 20 juli 2008 13:15 schreef Gamer_V het volgende:
Het zou me niks verbazen als met opgetelde punten Carmegeddon nu op 1 staat.
Ik bedoel MOH:Allied Assaultquote:Op zondag 20 juli 2008 13:14 schreef Jovatov het volgende:
[..]
@stFz
Het eerste deel van Medal of Honor is niet voor PC uitgekomen, welke deel bedoel je?
quote:Op zondag 20 juli 2008 13:38 schreef stFz het volgende:
[..]
Ik bedoel MOH:Allied AssaultIk dacht dat dat het eerste deel was maar blijkbaar niet dus
Misschien heeft diegene geen zin/tijd om er 50 op te noemenquote:Op zondag 20 juli 2008 13:14 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Ik ga er van uit dat iemand die een top 50 maakt veel meer verstand heeft van games dan iemand die een top 10 maakt. Iemand die een top 50 maakt zal meer goede spellen op weten te noemen dan iemand die een top 10 maakt.
Tja, er is geen perfecte puntentelling. Op deze manier hebben coregamers en casual gamers (om die termen er maar eens in te gooien) allebei de mogelijkheid om invloed uit te oefenen.quote:Op zondag 20 juli 2008 13:41 schreef Sackboy het volgende:
[..]
Misschien heeft diegene geen zin/tijd om er 50 op te noemen![]()
Of misschien vond diegene 10 games er echt bovenuit springen.
Als je Counter-Strike in je lijstje mag zetten, dan mag Team Fortress Classic er ook in staan, het is immers hetzelfde.quote:Op zondag 20 juli 2008 14:40 schreef S95Sedan het volgende:
Team Fortress Classic (PC) is trouwens een add-on en geen spel.
Verschil is dat CS wel degelijk los in de winkels heeft gelegen, en TFC niet.quote:Op zondag 20 juli 2008 14:42 schreef Myers het volgende:
[..]
Als je Counter-Strike in je lijstje mag zetten, dan mag Team Fortress Classic er ook in staan, het is immers hetzelfde.
TFC is wel los verkrijgbaar via Steamquote:Op zondag 20 juli 2008 15:11 schreef SpankmasterC het volgende:
[..]
Verschil is dat CS wel degelijk los in de winkels heeft gelegen, en TFC niet.
Is inmiddels bijgewerktquote:Op zondag 20 juli 2008 15:30 schreef Platina het volgende:
Ik heb me lijst geupdate. Klopt nu ongeveer zoiets.
Fuck. 51 titels nu op mn lijstjequote:Op zondag 20 juli 2008 22:28 schreef Gamer_V het volgende:
De afwezigheid van Deus Ex breekt mijn hart.(En fallout is ook ondervertegenwoordigd
)
Okee.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 12:24 schreef Jovatov het volgende:
@ Platina:
Als je er nog tien bijzet is het goed. Anders maak ik er een top 25 van en tellen de laatste 15 dus niet mee
@MarksterGTX:
Je moet één deel kiezen, dus een PES en een GoW
geboortedatum: 06-11-1990quote:Op donderdag 24 juli 2008 00:52 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Waarom worden er allemaal oude snes games gepost,
als je kon kiezen tussen de nieuwste next generation game of een of ander 16bit spelletje nou dan wist ik het wel.
Of proberen jullie die titels te 'eren' ofzo
Gefeliciteerd, je hebt de award voor 'domste post van het jaar' te pakkenquote:Op donderdag 24 juli 2008 00:52 schreef Dutch_Nelson het volgende:
als je kon kiezen tussen de nieuwste next generation game of een of ander 16bit spelletje nou dan wist ik het wel.
quote:Op donderdag 24 juli 2008 00:52 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Je maakt jezelf alleen maar meer belachelijk, maar goed, ik doe een poging om je iets te leren. Gezien je geboortedatum is de gehele NES en SNES periode aan je voorbij gegaan (even Sega consoles en ouder spul zoals de C64, Atari etc. daarbuiten gelaten). Blijkbaar ben je opgegroeid met een PS2, of iets ouders nog. Voor de wat oudere gamers zijn de meeste games van jouw generatie generieke troep, met hier en daar een topper. Toen wij wat jonger waren leek er meer kwaliteit op de markt te zijn (wat natuurlijk niet zo is). Maar games als Chrono Trigger, Secret of Mana, Zelda enz., zijn stuk voor stuk games van het kaliber wat we nu zien in b.v. God of War, Okami en noem maar op. Topgames dus. Dat het voor jou moeilijk is om, nu we zo verwend zijn met mooie graphics, terug te gaan naar wat minder moois (maar inhoudelijk ijzersterk), is eerder jouw probleem dan het onze. Neem Chrono Trigger, waar nu een remake voor is aangekondigd voor de DS; dat komt niet uit de lucht vallen. Idem voor andere games.quote:Op donderdag 24 juli 2008 10:47 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Doe allemaal maar lekker makkelijk een huillie emoticon maar als dit gaat om de beste games en jullie kiezen allemaal snes spelletjes terwijl dat nu, gewoon zulke oude achterhaalde troep is.
Ome Steeven heeft je al het een en ander uitgelegd zie ik.quote:Op donderdag 24 juli 2008 10:47 schreef Dutch_Nelson het volgende:
Doe allemaal maar lekker makkelijk een huillie emoticon maar als dit gaat om de beste games en jullie kiezen allemaal snes spelletjes terwijl dat nu, gewoon zulke oude achterhaalde troep is.
Geen series.quote:Op donderdag 24 juli 2008 11:32 schreef ZFLaSH het volgende:
1. Eve Online (PC)
2. Day of the Tentacle (PC)
3. Yie ar Kung Fu (MSX)
4. Space Quest serie (PC)
5. Larry serie (PC)
6. King's Quest serie (PC)
7. Police Quest serie (PC)
8. Wing Commander serie (PC)
9. Gears of War (360)
10. Monkey Island serie
Ik mis Full Throttle. Naast DoTT toch wel één van de meest humoristische en toffe adventures uit zijn tijdquote:Op zondag 20 juli 2008 22:28 schreef Gamer_V het volgende:
De afwezigheid van Deus Ex breekt mijn hart.(En fallout is ook ondervertegenwoordigd
)
quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:16 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik mis Full Throttle. Naast DoTT toch wel één van de meest humoristische en toffe adventures uit zijn tijd
quote:
+ in jouw lijst die je nog gaat posten uiteraardquote:
Dit keur ik dus niet goed, hele series neerplempen om tot de 50 te komen is niet de bedoeling. Probeer de beste uit te kiezen. Als je van elke serie één overhoudt heb je nog iets van 20 over. Je kan dan naar een top 25 toe werken of het op een top 10 houden. Natuurlijk niet opvullen met Space Quest 2 t/m 6 maar gewoon de beste games uitkiezenquote:Op donderdag 24 juli 2008 11:32 schreef ZFLaSH het volgende:
1. Eve Online (PC)
...
50. GTA IV (360)
Zo dan..
quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:27 schreef Sackboy het volgende:
[..]
[..]
[..]
+ in jouw lijst die je nog gaat posten uiteraard
Ja, had ik in de OP kunnen zetten.quote:Op donderdag 24 juli 2008 14:53 schreef Notorious_Roy het volgende:
Jovatov, hoe ga je multiplatformtitels behandelen? Bijvoorbeeld GTA IV die op zowel 360 als PS3 is uitgekomen en identiek is op beide consoles? En wat met remakes als bijv Final Fantasy IV die op SNES, PSOne en GBA is verschenen?
Duidelijk, goeie keus om het zo te doen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 14:58 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Ja, had ik in de OP kunnen zetten.
Ik hou het op multi-platform als de titels (nagenoeg) hetzelfde zijn en binnen een jaar van elkaar uitgekomen zijn.
Dus stemmen voor Call of Duty 4 en Grand Theft Auto IV gooi ik bij elkaar.
Metal Gear Solid (het origineel) niet, het origineel voor de PSX kwam in 1998 uit en voor de PC (in combinatie met extra missies) lag in 2000 in de schappen, die beoordeel ik dus apart. Remake's komen dus ook apart, omdat ze vaak ver van elkaar uit zijn gekomen.
Ik mis er 1 Rossdalequote:Op donderdag 24 juli 2008 14:39 schreef Rossdale het volgende:
1. Metal Gear Solid (PC)
2. Call of Duty 4 (360)
3. Half-Life 2 (PC)
4. Full Throttle (PC)
5. Command & Conquer: Red Alert (PC)
6. GTA Vice City (PC)
7. Indiana Jones and the fate of Atlantis (PC)
8. Day of the Tentacle (PC)
9. City of Heroes (PC)
10. Call of Duty (PC)
Dat is natuurlijk klinklare onzin en slaat natuurlijk nergens op. Zijn allemaal compleet andere games. In die volgorde vind ik ze ook het beste en als jij daar een probleem mee hebt dan neem je het toch niet mee? Mij is dat om het even. Ik ben een complete adventure freak en ik vind er niet 1 slecht (alhoewel bijv. larry 6 toch de mindere van de reeks is, maar nog steeds beter dan de meuk die nu uitkomt).quote:Op donderdag 24 juli 2008 14:23 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Dit keur ik dus niet goed, hele series neerplempen om tot de 50 te komen is niet de bedoeling. Probeer de beste uit te kiezen. Als je van elke serie één overhoudt heb je nog iets van 20 over. Je kan dan naar een top 25 toe werken of het op een top 10 houden. Natuurlijk niet opvullen met Space Quest 2 t/m 6 maar gewoon de beste games uitkiezen
Ik heb er geen problemen mee dat jij een adventurefreak bent, maar zoals ik ook al in de OP zei, gehele gameseries is wat overdreven.quote:Op donderdag 24 juli 2008 15:42 schreef ZFLaSH het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk klinklare onzin en slaat natuurlijk nergens op. Zijn allemaal compleet andere games. In die volgorde vind ik ze ook het beste en als jij daar een probleem mee hebt dan neem je het toch niet mee? Mij is dat om het even. Ik ben een complete adventure freak en ik vind er niet 1 slecht (alhoewel bijv. larry 6 toch de mindere van de reeks is, maar nog steeds beter dan de meuk die nu uitkomt).
De lijst was onzinnig omdat je de hele reeksen op volgorde had geplaatst. Prima als jij al die games in je lijst wil hebben, maar maak het dan een beetje geloofwaardig door bijvo Police Quest 3 boven Space Quest 2 te zetten. Varieer in je lijst, denk na en wees eerlijk over welke onderlinge delen beter zijn dan andere.quote:Op donderdag 24 juli 2008 15:42 schreef ZFLaSH het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk klinklare onzin en slaat natuurlijk nergens op. Zijn allemaal compleet andere games. In die volgorde vind ik ze ook het beste en als jij daar een probleem mee hebt dan neem je het toch niet mee? Mij is dat om het even. Ik ben een complete adventure freak en ik vind er niet 1 slecht (alhoewel bijv. larry 6 toch de mindere van de reeks is, maar nog steeds beter dan de meuk die nu uitkomt).
Nederlandse Lufia, of de Amerikaanse? De NL'se is eigenlijk Lufia II namelijkquote:Op donderdag 24 juli 2008 15:56 schreef blessed19 het volgende:
Ik zal ongetwijfeld een hele lijst klassiekers vergeten, maar met dit lijstje ben ik wel aardig content mee.
22 Lufia (SNES)
CHECK!quote:Op donderdag 24 juli 2008 16:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nederlandse Lufia, of de Amerikaanse? De NL'se is eigenlijk Lufia II namelijk
Full Throttle is de adventure die het hoogste in mijn lijst komt.quote:Op donderdag 24 juli 2008 12:16 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik mis Full Throttle. Naast DoTT toch wel één van de meest humoristische en toffe adventures uit zijn tijd
Dus volgende week zaterdag kunnen we hem zien?quote:Op donderdag 24 juli 2008 17:27 schreef Gamer_V het volgende:
[..]
Full Throttle is de adventure die het hoogste in mijn lijst komt.(Ik werk er nog steeds aan, op FOK!snelheid.)
Die van mij is de Amerikaanse.quote:Op donderdag 24 juli 2008 16:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nederlandse Lufia, of de Amerikaanse? De NL'se is eigenlijk Lufia II namelijk
quote:
19 augustus 23:59 ... misschien een paar minuten erna.quote:Op donderdag 24 juli 2008 18:30 schreef Twarres het volgende:
[..]
Dus volgende week zaterdag kunnen we hem zien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |