Zo is het!quote:Op zondag 13 juli 2008 14:26 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Respect voor postbodes.
Tuurlijk welquote:Op zondag 13 juli 2008 14:27 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Leuk. Mijn bijbaantje is niet boeiend genoeg om tips over te geven.
En je zegt dit omdat jij invalidenparkeerplaatsen maakt?quote:Op zondag 13 juli 2008 14:34 schreef JDude het volgende:
Oh, wacht. Een nutteloos weetje.
Ehm. Een invalidenparkeerplaats is (volgens de richtlijnen) een meter breder dan een gewone parkeerplaats. Ja ja.
Nee, ik vertel anderen hoe ze die moeten makenquote:Op zondag 13 juli 2008 14:36 schreef Breathtaking het volgende:
En je zegt dit omdat jij invalidenparkeerplaatsen maakt?Zo nee, dan is het geen waardevolle bijdrage
Dank.quote:Op zondag 13 juli 2008 14:37 schreef roze-meisje het volgende:
leuk topic
caissiere als bijbaan
wist jij dat:
- wij kassasletten door de hele dag op onze kont te zitten een gevoelloze kont krijgen
- wij ook klanten onderling belachelijk makenvooral de zeikerds
- we uit onze pauze moeten komen als 't druk is![]()
- we wc's moeten schoonmaken
tips:
- probeer niet de leukste thuis te zijn door semi-gevatte grapjes te maken![]()
echte humor wordt natuurlijk altijd op prijs gesteld
- behandel me niet als een dom mongooltje, waarschijnlijk ben ik intelligenter dan de meeste bezoekers, ja dit is echt waar
- ga niet je alcoholadem in m'n gezicht blazen![]()
- ga niet tegen mij zeuren dat een product er niet is, daar kan ik ook vrij weinig tegen doen
quote:Op zondag 13 juli 2008 14:48 schreef HenkieVdV het volgende:
Ik werk bij een als helpdeskmederwerker ADSL voor KPN. Wel leuk werk, makkelijk en het verdient wel oke.
Als je Planet/KPN of Het Net belt krijg je dezelfde afdeling aan de lijn, je betaald wel andere kosten.
Als collega's geen zin hebben laten ze je gewoon 15 minuten wachten en gaan ze een cigaret roken.
Soms valt de verbinding "per ongeluk" weg.
Wij onderling veel domme (Het Net) klanten helemaal afzeiken etc.
Tips:
Bel niet net voor 22:00 met een lastig draadloos probleem ofzo.
Als je de lijn hoort overgaan, even snel iets hoort en dan niets meer heeft een collega geen zin in je.
Bel gewoon altijd 0800-0403 dan kom je ook wel op de juiste afdeling.
Probeer altijd even je modem 30 seconden stroomloos te maken bij een DSL probleem.
Als je geen SpeedTouch modem/router hebt dan hoef je niet te bellen want men hoeft dat niet te ondersteunen.
Wanneer je bent afgesloten ga er dan niet vanuit dat je binnen 2 weken weer kan internetten.
en maak je dan een nieuwe burger zonder augurk of pak je er 1 van de "bin" en haal je daar de augurk vanaf?quote:Op zondag 13 juli 2008 15:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:
- Wees niet bang een burger te bestellen zonder bijvoorbeeld een augurk of ui, dit moeten wij gewoon maken.
Dan maak ik een nieuwequote:Op zondag 13 juli 2008 15:32 schreef TheSeeker_NL het volgende:
[..]
en maak je dan een nieuwe burger zonder augurk of pak je er 1 van de "bin" en haal je daar de augurk vanaf?
Hahahaha, een maat van me en ik liepen laatst door de stad toen er een paar van die verkopers stonden.quote:Op zondag 13 juli 2008 15:37 schreef bioloogje het volgende:
Promotiemedewerker (oftewel zo'n figuur in de winkel die je van alles probeert te verkopen wat je eigenlijk niet nodig hebt)
Tips:
voor ons is 1 keer nee geen nee 2 keer nee is dat wel.
We hebben helemaal niets met ons product van de dag ook al doen we van wel.
Vraag ons niets over andere producten van hetzelfde merk want daar weten we niets vanaf.
Doe wel een beetje lief tegen ons, we weten dat we stront vervelend zijn maar we moeten ergens ons geld vandaan halen.
Als je echt geen zin hebt in ons kijk dan vooral zo boos mogelijk dan hebben wij ook geen zin om je aan te spreken.
Ook wij lachen je uit als je in ons verhaal trapt, we geloven er zelf namelijk absoluut niet in.
En als we iets gratis weggeven, ga dan niet lopen zeiken dat je er maar 1van krijgt. Ik weet dat wij Nederlanders altijd meer willen hebben dan anderen maar wij krijgen het opgelegd van onze bazen en kunnen gecontroleerd worden.
Zelf sta ik gelukkig meestal niet op straat maar in de winkels zelf. Gisteren in de AH met milner minder zout bijv.quote:Op zondag 13 juli 2008 15:41 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Hahahaha, een maat van me en ik liepen laatst door de stad toen er een paar van die verkopers stonden.
Die verkoper vroeg of we tijd hadden en wij antwoordden met "sorry, geen tijd." Zegt die verkoper: "ook niet voor een beetje mannenliefde?"
Mijn reactie; in zijn gezicht, "donder op, ranzige poot."
quote:Op zondag 13 juli 2008 15:45 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Zelf sta ik gelukkig meestal niet op straat maar in de winkels zelf. Gisteren in de AH met milner minder zout bijv.
echt niet te eten die kaas
Haha ja stom is dat he, ik deed ook promotiewerk, verkocht kaarten. Ik vond ze zelf spuuglelijk, en ik bleef maar tegen mensen zeggen hoe mooi ik ze vondquote:Op zondag 13 juli 2008 15:45 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Zelf sta ik gelukkig meestal niet op straat maar in de winkels zelf. Gisteren in de AH met milner minder zout bijv.
Doe ik altijd en zo krijg je ook nog een verse hamburger.quote:Op zondag 13 juli 2008 15:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:
- Wees niet bang een burger te bestellen zonder bijvoorbeeld een augurk of ui, dit moeten wij gewoon maken.
Ikzelf ook hoorquote:Op zondag 13 juli 2008 16:06 schreef yosander het volgende:
[..]
Doe ik altijd en zo krijg je ook nog een verse hamburger.
Of effe een plaspauze, deden wij altijdquote:- Als je vraagt of product x nog achter in het magazijn ligt zijn we niet te beroerd om naar het magazijn te lopen. In het magazijn maken we een praatje met collega`s en lopen we terug met de mededeling dat het er niet is. Het product komt altijd morgen weer binnen
Dat dusquote:
WTF. Dat had ik niet verwachtquote:Op zondag 13 juli 2008 17:03 schreef Milou__ het volgende:
Ik werk in een supermarkt op de Brood, vlees en kaas afdeling.
- Kaas wat over de datum is verpakken we gewoon weer, onder het motto "kaas rijpt"
- Als afbakbroodjes die mensen thuis moeten afbakken over de datum zijn bakken we zelf en verkopen we die als verse broodjes.
- Als we geen zin hebben om vlees te snijden zeggen we dat het niet binnen is gekomen of op is.
Er zijn vast nog wel meer dingen, maar die schieten me nu niet 123 te binnen. Dan post ik ze wel.
Respect voor postbodes die de kantjes er aflopen, no fucking way.quote:Op zondag 13 juli 2008 17:18 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Zaterdagpostbode (Aanvulling volgt nog...)
- Wij staan op als de meesten nog liggen te slapen. De meeste postbodes beginnen al om 6 uur (En sommigen nog vroeger!)
- Enge hond? Geen post!![]()
Tips:
- "Blauwe brieven mag je houden", "Rekeningen hoef ik niet", "Heb ik de loterij gewonnen?" en dergelijke aanverwante uitspraken: NIET DOEN!![]()
- Boos worden als je iets krijgt wat voor een oude bewoner is heeft weinig zin: we zijn geen wandelende NAW-database
[..]
Dat dus
wauw stoer heequote:Op zondag 13 juli 2008 15:41 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Hahahaha, een maat van me en ik liepen laatst door de stad toen er een paar van die verkopers stonden.
Die verkoper vroeg of we tijd hadden en wij antwoordden met "sorry, geen tijd." Zegt die verkoper: "ook niet voor een beetje mannenliefde?"
Mijn reactie; in zijn gezicht, "donder op, ranzige poot."
Daar loopt bij ons de klok 5 minuten voorquote:Op zondag 13 juli 2008 18:50 schreef DrakenVlieg het volgende:
Als de winkel om 18.00uur dicht gaat, kom dan niet om 17.57 naar binnen om vervolgens uitgebreid te gaan koekeloeren. Ik wil ook naar huis en de volgende dag zijn we gewoon weer open
Jij wel.quote:Op zondag 13 juli 2008 18:43 schreef roze-meisje het volgende:
[..]
wauw stoer hee![]()
ik zou er wel om kunnen lachen
Ik moet officieel omroepen om 5 voor 6... Mijn klok loopt idd 4 minuten voorquote:Op zondag 13 juli 2008 18:51 schreef Milou__ het volgende:
[..]
Daar loopt bij ons de klok 5 minuten voor
Een eerstelijnerquote:Op zondag 13 juli 2008 14:48 schreef HenkieVdV het volgende:
Ik werk bij een als helpdeskmederwerker ADSL voor KPN. Wel leuk werk, makkelijk en het verdient wel oke.
Als je Planet/KPN of Het Net belt krijg je dezelfde afdeling aan de lijn, je betaald wel andere kosten.
Als collega's geen zin hebben laten ze je gewoon 15 minuten wachten en gaan ze een cigaret roken.
Soms valt de verbinding "per ongeluk" weg.
Wij onderling veel domme (Het Net) klanten helemaal afzeiken etc.
Tips:
Als je de lijn hoort overgaan, even snel iets hoort en dan niets meer heeft een collega geen zin in je.
Probeer altijd even je modem 30 seconden stroomloos te maken bij een DSL probleem.
Als je geen SpeedTouch modem/router hebt dan hoef je niet te bellen want men hoeft dat niet te ondersteunen.
Wanneer je bent afgesloten ga er dan niet vanuit dat je binnen 2 weken weer kan internetten.
Vroeg beginnen is niet echt bijzonder, angst voor een hond achter een gesloten deur dan weer wel.quote:
Loslopende honden op boerderijen zijn eng, die achter de deur zullen me wat rottenquote:Op zondag 13 juli 2008 18:58 schreef V.en.A het volgende:
[..]
Vroeg beginnen is niet echt bijzonder, angst voor een hond achter een gesloten deur dan weer wel.
Verder is het niet specifiek jouw schuld maar meer de totale onmogelijkheid een pakje te ontvangen zonder daarvoor vrij te moeten nemen.
Ach, uiteindelijk valt het wel mee als je de openingstijden vergelijkt met die van banken.quote:Op zondag 13 juli 2008 19:01 schreef PartyAnimal87 het volgende:
[..]
Loslopende honden op boerderijen zijn eng, die achter de deur zullen me wat rotten![]()
Pakjes zijn voor een ander onderdeel, de pakketdienstMaar ik snap het wel, hetzelfde is met aangetekenden die wij moeten bezorgen, met name doordeweeks. Je staat vaak voor (logisch) gesloten deuren. En met eigen pakjes die ik ontvang heb ik het ook: het is veel makkelijker om het standaard al op te halen op een postkantoor.
Maar goed, TNT hè... Postkantoor de hele dag open laten om pakjes af te halen kost meer dan iemand in een busje rond te laten karren en uiteindelijk de mensen het pakje zelf op te laten halen tijdens de beperkte openingsuren van de postkantoren e.d.
Ik begin dan om half 9, maar het sorteren begint al tegen 7 uur ja.quote:Op zondag 13 juli 2008 17:18 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Zaterdagpostbode (Aanvulling volgt nog...)
- Wij staan op als de meesten nog liggen te slapen. De meeste postbodes beginnen al om 6 uur (En sommigen nog vroeger!)
Precies.quote:- Enge hond? Geen post!![]()
Van die semi-grappige opmerkingen ja.quote:- "Blauwe brieven mag je houden", "Rekeningen hoef ik niet", "Heb ik de loterij gewonnen?" en dergelijke aanverwante uitspraken: NIET DOEN!![]()
Of dat ze nog achter je aanrennen.quote:- Boos worden als je iets krijgt wat voor een oude bewoner is heeft weinig zin: we zijn geen wandelende NAW-database
quote:Op zondag 13 juli 2008 14:48 schreef HenkieVdV het volgende:Tips:
Jullie hebben toch wel gewoon een toilet in een bioscoopquote:Op zondag 13 juli 2008 21:20 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik werk bij een bioscoop..
- Wij spelen geen DVD's af in de zalen, maar gebruiken nog ouderwetsche films en projectoren. Denk aan zo'n 3 km aan film per voorstelling.
- Ja, onze buffetartikelen zijn duur. Ik weet het, jij weet het. Maar NIET duurder dan bij elke andere gemiddelde uitgaanstent, dus ZEIK niet!
- [ Als het druk is] Nee mevrouw, we hebben geen aparte rij voor de mensen die gereserveerd hebben.
- Mensen die tijdens een drukke inloop opbellen om te vragen of ze al kunnen reserveren voor een film die over 3 weken uitkomt. Snap je dan niet dat ik het druk heb?.
- Mensen die bij het binnenkomen van een lege foyer vragen of er heel misschien nog plek is voor de film die draait in de zaal met meer dan 400 stoelen. Nee mevrouw, helemaal uitverkocht, maar de mensen zijn verstoppertje aan het spelen.
- Mensen die boos worden op mij als ze na het kopen van de kaartjes zich pas bedenken dat ze een studentenpas bij zich hebben. Het is een kortingsactie, hoezo ben ik er verantwoordelijk voor dat jij daar beroep op doet?.
- Mensen die zonder iets te vragen denken wel gebruik te mogen maken van ons toilet. Terwijl er tegenover het gebouw een openbare zit. Asociaal.
Ik kan nog wel even doorgaan, maar m'n frustratie is er in elk geval even uit.
Natuurlijk hebben de mensen altijd wel gelijk, maar als het druk is zijn sommige dingen zo irritant.
Whoops, het komt nu inderdaad over alsof ik het over de bezoekers heb. Nee, ik bedoel mensen van buiten die denken zonder iets te vragen naar het toilet te mogen. Natuurlijk hebben we gewoon toiletten voor de bezoekerquote:Op zondag 13 juli 2008 22:02 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Jullie hebben toch wel gewoon een toilet in een bioscoop
Hear hear, en nog wat tips:quote:Op zondag 13 juli 2008 18:56 schreef EggsTC het volgende:
Ga inderdaad niet zeuren tegen een helpdeskmedewerker, dit zal ze niet motiveren om je te helpen ofzo.
oh my godquote:Op maandag 14 juli 2008 13:38 schreef zwaaibaai het volgende:
* CTRL ALT DEL MOET TEGELIJK, NIET 1 VOOR 1 !!!!!
ze bestaan nog steeds...quote:
Oh!quote:Op maandag 14 juli 2008 15:52 schreef Locusta het volgende:
Beroep: docent
* Soms laten we wel eens een leerling zitten die eigenlijk wel over had kunnen gaan (), maar eigenlijk niet gemotiveerd, ontzettend vervelend, brutaal en storend was in de klas!
![]()
Vette deel is waarom ik het onmogelijk vind om respect te hebben voor leraren. Het nare is dat, doordat je als leraar het vervelend vindt dat je een leerling niet kan motiveren, je ze d'r met z'n allen op afrekent. Terwijl ongemotiveerd zijn veroorzaakt kan worden door duizend-en-één dingen, van eigenlijk onder niveau presteren tot familieproblemen. En nee, die dingen kunnen lang niet altijd opgelost worden door 'een goed gesprek'.quote:Op maandag 14 juli 2008 15:52 schreef Locusta het volgende:
Beroep: docent
Weetjes:
* Alle (lastige/leuke/irritante) leerlingen worden uitgebreid besproken in de docentenkamer![]()
* 25 lesuren staat gelijk aan 1 fte. Op mijn school is 1 lesuur 50 minuten, op mijn vorige school hadden we lesuren van 45 minuten![]()
* Voor ieder lesuur krijgt een docent o.a. voor- en nabereidingstijd uitbetaald![]()
* Docenten (op mijn school) gaan altijd _gratis_ mee op uitstapjes, kampen, werkweken, etc. en krijgen dan meestal ook een bepaald bedrag mee om van te eten, etc![]()
* Ook wij hebben wel eens geen zin in les![]()
* Soms laten we wel eens een leerling zitten die eigenlijk wel over had kunnen gaan (), maar eigenlijk niet gemotiveerd, ontzettend vervelend, brutaal en storend was in de klas!
![]()
* Vergaderingen gaan vaak vergezeld met kroketten, kopjes koffie/thee en soms taartEn er wordt flink op los geroddeld over alle leerlingen (en soms ook collega's); wie heeft met wie, vind jij die en die ook zo vervelend? Heb je gehoord wat er met hem is gebeurd? Is zij alweer zwanger?
Tips:
* Jaja, school is niet leukMaar wij kunnen er niets aan doen dat er een leerplicht is, dus val ons daar niet mee lastig. Af en toe een beetje lief zijn voor de docent kan geen kwaad.
* Als jij een beetje meewerkt en je netjes gedraagt in de klas, zijn wij des te meer gemotiveerd om jou te helpen bij evt. problemen of een slecht cijferBen je een "storende factor" in de klas dan kun je alle (niet verplichte) hulp wel vergeten en stik er lekker in
![]()
Hmmm.... als ik nog weer wat weet vul ik het wel aan
Onterechte klachtquote:Op maandag 14 juli 2008 16:40 schreef Puccini het volgende:
- Zeik niet over dat je aan het eten bent, ik zit ook liever aan de keukentafel maarja, moet toch geld hebben voor ik die keukentafel uberhaupt kan aanschaffen.
Ik begrijp dat het er wat cru staat, maar als een leerling (m/v) al problemen veroorzaak(te) in het ene schooljaar, een bespreekgeval is en we zwaar het vermoeden hebben dat hij het jaar erop er hard aan moet trekken, wij deze soms preventief laten zitten. Dit kan diverse redenen/oorzaken hebben.quote:Op maandag 14 juli 2008 16:52 schreef oddman het volgende:
Vette deel is waarom ik het onmogelijk vind om respect te hebben voor leraren. Het nare is dat, doordat je als leraar het vervelend vindt dat je een leerling niet kan motiveren, je ze d'r met z'n allen op afrekent. Terwijl ongemotiveerd zijn veroorzaakt kan worden door duizend-en-één dingen, van eigenlijk onder niveau presteren tot familieproblemen. En nee, die dingen kunnen lang niet altijd opgelost worden door 'een goed gesprek'.
. En daar ben ik over het algemeen niet licht in, en toch al heel wat jaartjes van de middelbare af.
Dat praat je niet goed hoor, leraren moeten objectief handelen naar de prestaties van de leerling. Emotieloos. Nu laten jullie ook een stukje emotie meespelen als in 'aaaah die doet altijd zo goed zn best en is zo aardig die laten we doorgaan', aan de andere kant ; 'wat een vervelend figuur is dat zeg, hij doet ook geen tyfus etc. etc. dus laten we hem zakken'. Het is menselijk dat je emoties ook mee spelen maar het beroep van "docent" vraagt dus een zakelijke houding van je waarmee je prestatie-gebaseerd iemand beoordeelt, niet op persoonlijkheid of houding.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:07 schreef Locusta het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het er wat cru staat, maar als een leerling (m/v) al problemen veroorzaak(te) in het ene schooljaar, een bespreekgeval is en we zwaar het vermoeden hebben dat hij het jaar erop er hard aan moet trekken, wij deze soms preventief laten zitten. Dit kan diverse redenen/oorzaken hebben.
Uiteraard kunnen er andere factoren meespelen aangaande het gedrag van de leerling. In alle gevallen wordt er ook gekeken of we er wat aan kunnen doen. Dan is het aan de leerling zelf om hier aan mee te werken en om zijn/haar gedrag te veranderen. Dit kun je dus niet de docenten aanrekenen als ze dit niet doenEn voor ons is het dan ook onmogelijk om voor dit soort leerlingen respect te hebben
![]()
Bedenk wel: het mes snijd aan twee kanten!
Overigens is er ook een keer voorgekomen dat we een leerling bevorderd hebben terwijl zij eigenlijk moest blijven zittenDus dit gebeurt ook wel eens.
Ben ik het niet helemaal met je eens.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:22 schreef EggsTC het volgende:
Dat praat je niet goed hoor, leraren moeten objectief handelen naar de prestaties van de leerling. Emotieloos. Nu laten jullie ook een stukje emotie meespelen als in 'aaaah die doet altijd zo goed zn best en is zo aardig die laten we doorgaan', aan de andere kant ; 'wat een vervelend figuur is dat zeg, hij doet ook geen tyfus etc. etc. dus laten we hem zakken'. Het is menselijk dat je emoties ook mee spelen maar het beroep van "docent" vraagt dus een zakelijke houding van je waarmee je prestatie-gebaseerd iemand beoordeelt, niet op persoonlijkheid of houding.
Juist niet: wanneer een leerling zich niet zo geweldig opstelt, en je weet dat hij/zij het volgend jaar het zwaar gaat krijgen, kan je een leerling juist daarom laten zitten. Als hij/zij het jaar overdoet, heeft hij/zij het gemakkelijker en hoeft dan niet op zijn/haar tenen te lopen om te blijven presteren. Juist omdat hij/zij op zijn/haar tenen loopt, krijg je recalcitrant ( how the hell do you spell that ) gedrag. Laat hem/haar een jaar ontspannen, goede cijfers halen en het jaar er op met vlag en wimpel slagen. Niemand, de leraar, de leerling, zijn ouders, de school, is gebaat bij een dropout.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:22 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Dat praat je niet goed hoor, leraren moeten objectief handelen naar de prestaties van de leerling. Emotieloos. Nu laten jullie ook een stukje emotie meespelen als in 'aaaah die doet altijd zo goed zn best en is zo aardig die laten we doorgaan', aan de andere kant ; 'wat een vervelend figuur is dat zeg, hij doet ook geen tyfus etc. etc. dus laten we hem zakken'. Het is menselijk dat je emoties ook mee spelen maar het beroep van "docent" vraagt dus een zakelijke houding van je waarmee je prestatie-gebaseerd iemand beoordeelt, niet op persoonlijkheid of houding.
quote:Op maandag 14 juli 2008 17:32 schreef Locusta het volgende:
[..]
Ben ik het niet helemaal met je eens.
Jij haalt notabene zelf aan dat leerlingen weleens achterliggende problemen kunnen hebben die dan meespelen, ook niet bepaald emotieloos
Ik vind dat er wel degelijk naar de houding van de leerling gekeken kan worden wanneer hij/zij een bespreekgeval is en er bepaald moet worden of hij het aankomende schooljaar gaat halen![]()
Sterker nog: dat is juist een belangrijk punt van de rapport- (en revisie)vergaderingen! (voor meer info: klik!)
Mochten we hierover verder willen discussiëren is het misschien beter om dit via een nieuw topic/PM te doen, want we gaan wel een beetje offtopic
Nee, nee. Je mist het punt. Je doet het laten overkomen als "wees maar aardig, anders kan ik je laten zakken als je een tiende punt te weinig hebt"-attitude. Daar heb ik problemen mee. Dan gaat het er niet om of "hij moeite heeft in het volgende jaar". Want je vind hem vervelend en brutaal, dat is het punt waarop hij dan zakt. En niet omdat jij denkt "dat hij het misschien niet zal halen". Dat zet je net zelf neer.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:37 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Juist niet: wanneer een leerling zich niet zo geweldig opstelt, en je weet dat hij/zij het volgend jaar het zwaar gaat krijgen, kan je een leerling juist daarom laten zitten. Als hij/zij het jaar overdoet, heeft hij/zij het gemakkelijker en hoeft dan niet op zijn/haar tenen te lopen om te blijven presteren. Juist omdat hij/zij op zijn/haar tenen loopt, krijg je recalcitrant ( how the hell do you spell that ) gedrag. Laat hem/haar een jaar ontspannen, goede cijfers halen en het jaar er op met vlag en wimpel slagen. Niemand, de leraar, de leerling, zijn ouders, de school, is gebaat bij een dropout.
Ze probeerden het bij mij ook, en het werkte wel. Alleen bleef ik wel vervelend....
Oke, als ik mijn post zo lees, kan ik me voorstellen dat je het er op die manier uit haalt (vandaar dat ik zei dat het nogal cru gesteld werd) maar zo was het niet bedoeld.quote:Op maandag 14 juli 2008 19:10 schreef EggsTC het volgende:
Nee, nee. Je mist het punt. Je doet het laten overkomen als "wees maar aardig, anders kan ik je laten zakken als je een tiende punt te weinig hebt"-attitude. Daar heb ik problemen mee. Dan gaat het er niet om of "hij moeite heeft in het volgende jaar". Want je vind hem vervelend en brutaal, dat is het punt waarop hij dan zakt. En niet omdat jij denkt "dat hij het misschien niet zal halen". Dat zet je net zelf neer.
Vast deliXL.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:40 schreef Exhar het volgende:
Inmiddels niet meer werkzaam als VERSmagazijn medewerker, maar toch wat weetjes;
Wist je dat:
- er een redelijk aantal producten pas op het aller laatste moment binnen komt?
- als een product er niet is, we altijd een vervangend product zullen proberen te leveren?
- 's nachts van 23:00 tot 03:00 de vrachtwagens (bij ons..) geladen worden, en deze om ongeveer 04:00 bij de eerste klanten zijn?
- als er een pallet met verse 'losse' groente/fruit (spinazie in kist, sinaasappels, etc) omver gaat, we dit gewoon weer in de kist/verpakken mikken en uitleveren?
- een aantal van mijn ex-collega's lekker hoesten, niezen etc over de (onverpakte!) producten?
- we overdags ook nog spoedleveringen doen met een busje met koelinstallatie?
- Het hele bedrijf in rouwstemming was toen bekend werd dat een van onze chauffeurs een fietser gemist had in de dodehoek, met dodelijke afloop.
Tips:
Wordt niet boos als klant zijnde als we iets niet kunnen leveren. Dit is (serieus!) de schuld van onze leverancier
Als er iets mis is gegaan, bedenk dan de de orderpick door mensen gedaan wordt!
Bestel op tijd, niet om 09:00 bestellen als je tot 08:30 de tijd hebt gehad... (logisch dat we niet kunnen uitleveren!)
Haha, ik kan het niet helpen dat de werktijden zo zijn ingedeeldquote:Op maandag 14 juli 2008 17:06 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Onterechte klacht
Bel me lekker niet als ik aan het eten ben, jij valt mij lastig op dat tijdstip, ik jouw niet. Beter laten we elkaar met rust
Ik ben glazen ophaler/bevoorrader bij een poppodium, hier nog wat tips:quote:
Hoe is het heelal ontstaanquote:Op dinsdag 15 juli 2008 02:07 schreef error32 het volgende:- Je kunt altijd alles vragen, als we het niet weten kunnen we altijd degene zoeken die je wel antwoord kan geven.
Lol voor mij gaan ze wel altijd kijken. Komen ze terug. Lopen ze mee voor m'n hele boodschappen lijstjequote:Op zondag 13 juli 2008 16:51 schreef Gesloten het volgende:
Vakkenvuller
- Als je vraagt of product x nog achter in het magazijn ligt zijn we niet te beroerd om naar het magazijn te lopen. In het magazijn maken we een praatje met collega`s en lopen we terug met de mededeling dat het er niet is. Het product komt altijd morgen weer binnen.
- Als er een lekker wijf binnenloopt weet de hele vulploeg het.
- Als we door eigen fouten een hardloper (bijvoorbeeld coca cola, douwe egberts, verse melk) niet besteld hebben, ligt het aan een leveringsprobleem.
Tips:
- Vraag netjes of we weten waar de suiker ligt en roep niet: "Suiker!?"
- Maak niet de volgende "grap": "Jij bent druk aan het inpakken en ik pak het zo uit het vak."
Dát is mijn punt niet. Mijn punt is dat je oordeelt naar de motivatie van de leerling, niet naar de mogelijkheden.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:07 schreef Locusta het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het er wat cru staat, maar als een leerling (m/v) al problemen veroorzaak(te) in het ene schooljaar, een bespreekgeval is en we zwaar het vermoeden hebben dat hij het jaar erop er hard aan moet trekken, wij deze soms preventief laten zitten. Dit kan diverse redenen/oorzaken hebben.
Dat is óók niet oké, als je niet goed genoeg bent ben je niet goed genoeg. Zoals Eggs ook al zegt, wees alstjeblieft zo objectief mogelijk, en bedenk je dan dat je als mens van nature bijzonder subjectief bent, juist als je met andere mensen te maken hebt.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:07 schreef Locusta het volgende:
Overigens is er ook een keer voorgekomen dat we een leerling bevorderd hebben terwijl zij eigenlijk moest blijven zittenDus dit gebeurt ook wel eens.
En laat motivatie nou ook net (o.a.) een belangrijk punt zijnquote:Op dinsdag 15 juli 2008 12:20 schreef oddman het volgende:
Dát is mijn punt niet. Mijn punt is dat je oordeelt naar de motivatie van de leerling, niet naar de mogelijkheden.
Ik troost mijzelf met het idee dat jij de omstandigheden van bovenstaand verhaal niet kent en daardoor er geen (waarde)oordeel over kunt geven.quote:Dat is óók niet oké, als je niet goed genoeg bent ben je niet goed genoeg. Zoals Eggs ook al zegt, wees alstjeblieft zo objectief mogelijk, en bedenk je dan dat je als mens van nature bijzonder subjectief bent, juist als je met andere mensen te maken hebt.
Hoe kom je daarbij? Wat maakt jou beter in objectief beoordelen dan een ander? Waarom gaat iemand niet over die de motivatie niet heeft maar iemand die de motivatie wel heeft wel ? Vreemd genoeg is degene die de motivatie niet heeft waarschijlijk slimmer dan degene die de motivatie wel heeft.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 12:33 schreef Locusta het volgende:
Maar goed, iets over de beste stuurlui en dat die altijd aan wal staan enzo
Kun je niet offtopic gaan please? Bedanktquote:Op dinsdag 15 juli 2008 22:30 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Wat maakt jou beter in objectief beoordelen dan een ander? Waarom gaat iemand niet over die de motivatie niet heeft maar iemand die de motivatie wel heeft wel ? Vreemd genoeg is degene die de motivatie niet heeft waarschijlijk slimmer dan degene die de motivatie wel heeft.
Wat maakt iemand die de pabo gedaan heeft beter in beoordelen dan een andere fokker die een andere opleiding heeft en ook nog eens verstand heeft?
Daar waren ze toch over aan 't zeiken in KLB?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 22:27 schreef Breathtaking het volgende:
30 euro voor een bos rozen? Pardon?
Laatste reactie en dan ga ik er (in dit topic) niet meer op in:quote:Op dinsdag 15 juli 2008 22:30 schreef Guus Muisarm het volgende:
Hoe kom je daarbij? Wat maakt jou beter in objectief beoordelen dan een ander? Waarom gaat iemand niet over die de motivatie niet heeft maar iemand die de motivatie wel heeft wel ? Vreemd genoeg is degene die de motivatie niet heeft waarschijlijk slimmer dan degene die de motivatie wel heeft.
Wat maakt iemand die de pabo gedaan heeft beter in beoordelen dan een andere fokker die een andere opleiding heeft en ook nog eens verstand heeft?
Ik heb het afgelopen half jaar vrij intensief fysiotherapie (en zal het de komende tijd ook nog wel houden) en ik moet idd. zeggen dat thuis oefenen onmisbaar is. Ik merkte dat ik, vooral in het begin, snel vorderingen maakte als ik iedere dag even de oefeningen bij langs liepquote:Op dinsdag 15 juli 2008 23:21 schreef Grimm het volgende:
Ik ben fysiotherapeut:
- Probeer zoveel mogelijk zelf aan je klacht te werken en denk niet dat het volledig van de fysio afhangt, ik ga s'avonds naar huis en denk niet meer aan patiënten.
- Ga in de douche voordat je voor onderzoek komt, als je stinkt, ruikt meurt etc ga ik korter behandelen/ onderzoeken als wanneer ze fris ruiken (Logisch)
Klopt.quote:Als ik die verhalen hier lees nemen jullie ons meer in de maling dan andersom.
Het betaalt goed en als ik het niet doe doet iemand anders het wel.quote:Waar haal je het gore lef vandaan om die smeerlapperij aan ons te verkopen en nog te glimlachen ook?
Ten eerste bellen ze over het algemeen de hele dag. Ten tweede weten ze niet wanneer jij aan het eten bent. Ten derde, als je niet gebeld wil worden door Telemarketers, laat je dan registreren bij Infofilter, als je dat niet doet moet je niet zeiken of je telefoon de deur uit doen.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:06 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Onterechte klacht
Bel me lekker niet als ik aan het eten ben, jij valt mij lastig op dat tijdstip, ik jouw niet. Beter laten we elkaar met rust
Dat ook ja. Werkt natuurlijk niet als je zelf ergens je nummer (+toestemming) hebt achtergelaten.quote:Op woensdag 16 juli 2008 03:24 schreef heiden6 het volgende:
laat je dan registreren bij Infofilter
quote:Op zondag 13 juli 2008 15:45 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Vaak werkt het dan nog, alleen het duurt een paar maanden en niet elk telemarketingbedrijf doet hier aan mee (het is geen wettelijke verplichting om Infofilter te gebruiken).quote:Op woensdag 16 juli 2008 03:30 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Dat ook ja. Werkt natuurlijk niet als je zelf ergens je nummer (+toestemming) hebt achtergelaten.
Zeker weten dat dat heel veel gebeurt.quote:Op woensdag 16 juli 2008 03:11 schreef Evil_Koekje het volgende:
Leuk topic.
Callcenter (outbound, dus ja ik bel jou en niet andersom).
Gouden tip
- Doe niet mee aan wazige prijsvragen/enquetes op internet, dit is de enige manier waarop wij je nummer krijgen (serieus, althans bij mijn werkgever).
Verder
- Denk niet dat je er vanaf bent door te zeggen dat je 'op het punt staat weg te gaan' (dat hoor ik minstens bij 1 op de 20 gesprekken), krijg je gewoon een terugbelafspraak.
- Als je geen interesse hebt geef dit dan gewoon aan, en hang niet boos de telefoon op of iets dergelijks. 9 van de 10 keer krijg je dan een terugbelafspraak op zaterdag om 09:00.
- Ga je ergens mee in zee, let er dan op dat alleen de opname aan het eind van het gesprek bindend is. Alles wat daarvoor gezegd is telt officieel niet mee.
-
[..]
Klopt.
[..]
Het betaalt goed en als ik het niet doe doet iemand anders het wel.
Ik voelde me aangesproken..quote:Op woensdag 16 juli 2008 04:19 schreef Queen_Bee het volgende:
Stond ergens op pagina 1 ofzo dat ze dat gewoon verkopen
Hoezo? Als je mij toevallig treft in een slechte bui en ik heb slechte zin en zou best wel eens mijn frustraties willen uiten, jij belt toevallig, dan ben jij toch echt degene die pech heeft... Ik heb er nooit om gevraagd dat je me belt en als je dat net op het verkeerde tijdstip doet, heb jij pech, niet ik...quote:Op woensdag 16 juli 2008 03:24 schreef heiden6 het volgende:
3. Dat jij degene bent die gebeld wordt en niet andersom, is geen reden om onbeschoft te doen of te schelden;
Sinds wanneer ben ik een telemarketer een antwoord schuldig? Dat maak ik nog altijd zelf uit. Nee is nee en dat heb je maar te accepteren, zonder opgaaf van reden. Het is ook niet mijn keuze dat diegene mij 5 minuten een lulverhaal dat aan alle kanten rammelt zit te vertellen.quote:4. Als je op zich interesse hebt in een dienst of product, maar je besluit halverwege het gesprek toch niets te kopen, leg dan uit waarom. Dat is wel zo netjes tegenover iemand die net 5 minuten bezig is geweest om je het een en ander uit te leggen. Zo kun je op een nette en snelle manier het gesprek beëindigen. Als je bang bent voor addertjes onder het gras, denk dan eens na en vraag naar de precieze voorwaarden en procedures, deze zijn over het algemeen best redelijk;
quote:Op woensdag 16 juli 2008 10:26 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Hoezo? Als je mij toevallig treft in een slechte bui en ik heb slechte zin en zou best wel eens mijn frustraties willen uiten, jij belt toevallig, dan ben jij toch echt degene die pech heeft... Ik heb er nooit om gevraagd dat je me belt en als je dat net op het verkeerde tijdstip doet, heb jij pech, niet ik...
[..]
Je kan ook overdrijven.... En gewetenloos werk is het niet, alleen irritant.quote:Al zou outbound callcentre medewerker het laatste beroep zijn op aarde, dan zou ik dat nog niet willen doen. Ik zou mezelf liever van een hoog flatgebouw gooien ipv dat werk te doen... Je moet toch echt wel volledig gewetensloos zijn om dat werk te doen lijkt me? Hoog loon of niet, geld is ook niet alles...
Heerlijk toch? Je frustraties ff uiten? Is goedkoper dan een sessie bij een psycholoog/psyhchiater/whateverquote:
Ik zou 100x liever vuilnis ophalen dan callcentre werk doen hoor... Je zult het mij in elk geval NOOIT zien doen.quote:[..]
Je kan ook overdrijven.... En gewetenloos werk is het niet, alleen irritant.
Hoe weet jij nou of die mensen die jij aan de telefoon hebt daar nooit over klagen?quote:Op woensdag 16 juli 2008 03:24 schreef heiden6 het volgende:
12. Zeur niet zo dat je gestoord wordt tijdens het eten voor een reclamepraatje, terwijl je nooit klaagt over tv-reclame, radio-reclame, billboards, website-banners enzovoorts;
Valt me héél erg mee. Dit was wel m'n verwachting voordat ik er ging werken, maar ben tot nu toe nog maar 1 keer echt uitgescholden bijvoorbeeld. Een enkeling probeert uiteraard wel bijdehand te doen, maar al die kutgeintjes heb je ook wel gehoord na een maand werken.quote:Op woensdag 16 juli 2008 13:42 schreef Gesloten het volgende:
Worden die callcentermedewerkers vaak geplaagd door mensen die opgebeld zijn?
Helemaal mee eens. Vooral die keurslager die ze aan de hoogste boom op mogen knopen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 02:57 schreef static het volgende:
Je wordt betaald om met dat soort ongemakken om te gaan, of je nou banden staat op te pompen of een CEO bent.
Als ik die verhalen hier lees nemen jullie ons meer in de maling dan andersom. Waar haal je het gore lef vandaan om die smeerlapperij aan ons te verkopen en nog te glimlachen ook?
Ik ben altijd erg vriendelijk tegen mensen in een winkel (werk zelf in een boekhandel), maar als iemand perziken aanziet voor pruimen (naar haar collega kijkend vragen: "zijn dit pruimen?") dan word ik toch echt een beetje verdrietig.quote:Op zondag 13 juli 2008 14:37 schreef roze-meisje het volgende:
[..]
- behandel me niet als een dom mongooltje, waarschijnlijk ben ik intelligenter dan de meeste bezoekers, ja dit is echt waar
[..]
Ik hoop dat ik je binnenkort aan de lijn heb.quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:10 schreef dudemeister13 het volgende:
Btw, speciaal iets voor die callcentermedewerkers:
JULLIE ZIJN TRIIEST!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vooral de losers die het goedpraten, dat wij niet zo moeten zeiken enzo.
quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:20 schreef nattermann het volgende:
* nattermann is politieagent in opleiding
Jullie doen allemaal zo arrogant, kwil ook niet zeggen dat ik het speciaal tegen jou heb. Maar de mensen die zeggen van: 'je moet maar niet zeiken als we je tijdens het eten bellen' kunnen echt doodvallen. En beleefd hoef ik niet te doen als ik al nee heb gezegd.quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:25 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik je binnenkort aan de lijn heb.![]()
Trouwens ik geef alleen tips, bijvoorbeeld dat als je niet loopt te zeiken je er sneller vanaf bent. Daar is dit topic toch voor?
Daar ben ik het wel mee eens. Al gaat doodvallen me wat ver.quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:27 schreef dudemeister13 het volgende:
[..]
Jullie doen allemaal zo arrogant, kwil ook niet zeggen dat ik het speciaal tegen jou heb. Maar de mensen die zeggen van: 'je moet maar niet zeiken als we je tijdens het eten bellen' kunnen echt doodvallen. En beleefd hoef ik niet te doen als ik al nee heb gezegd.
Ik vind het niet erg dat ze bellen, want met rotdagen kan je uitvallen tegen iemand. Alleen bellen tijdens het eten vind ik ronduit asociaal en die mensen kunnen serieus doodvallen. Aangeven dat je rond die tijd niet gebeld wil worden maakt ook niets uit want dan doet hetzelfde bedrijf het toch weer de dag erna!quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:30 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens. Al gaat doodvallen me wat ver.
Maar goed als jij dus boos wordt aan de telefoon, hou er dan in ieder geval rekening mee dat je alleen nog maar meer kans maakt om teruggebeld te worden. Vandaar bovenstaande tips.
Haha zo herkenbaar ditquote:Op zondag 13 juli 2008 16:51 schreef Gesloten het volgende:
Vakkenvuller
- Als je vraagt of product x nog achter in het magazijn ligt zijn we niet te beroerd om naar het magazijn te lopen. In het magazijn maken we een praatje met collega`s en lopen we terug met de mededeling dat het er niet is. Het product komt altijd morgen weer binnen.
- Als we door eigen fouten een hardloper (bijvoorbeeld coca cola, douwe egberts, verse melk) niet besteld hebben, ligt het aan een leveringsprobleem.
Tips:
- Vraag netjes of we weten waar de suiker ligt en roep niet: "Suiker!?"
- Maak niet de volgende "grap": "Jij bent druk aan het inpakken en ik pak het zo uit het vak."
Ik word verdrietig van mensen die ik word met dt schrijvenquote:Op woensdag 16 juli 2008 14:06 schreef BOKA het volgende:
[..]
Ik ben altijd erg vriendelijk tegen mensen in een winkel (werk zelf in een boekhandel), maar als iemand perziken aanziet voor pruimen (naar haar collega kijkend vragen: "zijn dit pruimen?") dan wordt ik toch echt een beetje verdrietig.![]()
Maargoed, ik werk dus in een boekhandel:
- Alle boeken kunnen besteld worden, dus als het niet in de winkel ligt dan is het wel te krijgen (meestal binnen een week).
- Volgens de wet mogen wij geen korting geven, vraag daar dan ook niet om.
- Wij weten niet wat er in andere boekhandels ligt en vraag niet of wij even op Bol.com willen kijken wat het boek daar kost.
- als ik zeg dat ik even boven of achter ga kijken of ik het kan vinden dan doe ik dat ook echt, het lijkt wel of ik de enige ben hier.
zou zeggen dat het in genoeg boeken goed staat geschrevenquote:Op woensdag 16 juli 2008 15:45 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ik word verdrietig van mensen die ik word met dt schrijven
Herkenbaar!quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:19 schreef Agiath het volgende:
Dingetjes:
-Ambtenaren hebben ziekelijk grote ramen voor hun neus en halen de hele dag koffie
-10 minuutjes later aankomen en 10 minuten eerder weg, niemand zal er van opkijken.
auwquote:Op woensdag 16 juli 2008 15:45 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
Ik word verdrietig van mensen die ik word met dt schrijven
quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:48 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
zou zeggen dat het in genoeg boeken goed staat geschreven
Ja echt hè (ik werk ook bij de gemeente). Ze beginnen 's morgens rond een uur of 08:30 en stoppen rond een uur of 17:00 met koffie.quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:19 schreef Agiath het volgende:
[..]
Haha zo herkenbaar dit
Zelf bijna 3 jaar bij AH gewerkt (jaar geleden gestopt)
Ik werk nu bij de gemeente Rotterdam, moet informatie verzamelen (bouwtekeningen opmeten van nieuwbouwprojecten).
Dingetjes:
-Ambtenaren hebben ziekelijk grote ramen voor hun neus en halen de hele dag koffie
-10 minuutjes later aankomen en 10 minuten eerder weg, niemand zal er van opkijken.
- De afstand van vloer tot plafond moet wettelijk gelijk zijn aan/ meer zijn dan 2,60 meter.
- Er worden echt afzichtelijke dingen gebouwd in Rotterdam de komende 4 jaar
Nee, die open-deuren-carroussel van jou ging ergens over, nou goed?quote:Op zondag 13 juli 2008 14:36 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
En je zegt dit omdat jij invalidenparkeerplaatsen maakt?Zo nee, dan is het geen waardevolle bijdrage
Jja, en?quote:Op donderdag 17 juli 2008 03:24 schreef Marble het volgende:
Celebs kun je beter maar niet voor 12 uur 's ochtends bellen om ze voor je karretje te spannen want dan slapen ze nog of zijn ze nog knorrig dus dan zeggen ze toch nee, aandachtshoer of niet,
quote:Op donderdag 17 juli 2008 03:24 schreef Marble het volgende:
Celebs kun je beter maar niet voor 12 uur 's ochtends bellen om ze voor je karretje te spannen want dan slapen ze nog of zijn ze nog knorrig dus dan zeggen ze toch nee, aandachtshoer of niet,
Ik vergeef je de pestbui maar even. Je zou inderdaad denken dat mensen zoiets van te voren even regelen ja, maar veel grote groepen mensen doen dat dus NIETquote:Op woensdag 16 juli 2008 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, die open-deuren-carroussel van jou ging ergens over, nou goed?
"als je met een grote groep komt moet je even reserveren" Joh, WAT een leuk weetje. Dat we daar nou nooit eerder aan gedacht hebben.
Sorry, heb een pestbui.
Maak me er zelf ook schuldig aan hoorquote:Op woensdag 16 juli 2008 19:18 schreef Niconigger het volgende:
[..]
Ja echt hè (ik werk ook bij de gemeente). Ze beginnen 's morgens rond een uur of 08:30 en stoppen rond een uur of 17:00 met koffie.
Zouden ze thuis 's avonds ook een kopje koffie drinken ?
Ik ook, al liggen mijn tijden tussen 7.30 en 16.00, maar dan wel goed voor minimaal 10 koppen.quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:26 schreef Agiath het volgende:
[..]
Maak me er zelf ook schuldig aan hoor
wat zijn jullie openingstijden?quote:Op donderdag 17 juli 2008 16:40 schreef henkzijlstra het volgende:
Hustlah
wist jij dat:
- wij zelf onze shit verkruimelen/versnijden voordat we op pad gaan
- we altijd iemand op de uitkijk hebben staan voor het geval er problemen zijn of de five o er aan komt
- wij vaak kleine scherpe mesjes hebben verborgen in onze zolen voor gebruik in netelige situaties
- we ook gewoon mensen zijn dus een praatje maken mag!![]()
tips:
- probeer niet de leukste thuis te zijn door semi-gevatte grapjes te maken zoals 'mag het een grammetje meer zijn' echte humor wordt natuurlijk altijd op prijs gesteld
- hou je handen altijd in het zicht zodat we weten dat jij gene grapjes uithaalt
- maak geen onverwachte bewegingen
- ga niet zeuren om geld of om krediet, wij geven het je niet en het richt teveel aandacht op ons
meestal vanaf een uur of 2-3 's middags tot een uur of 11-12 's avonds. voor vaste klanten wil ik ook wel eens buiten die tijden een helpende hand wezenquote:Op donderdag 17 juli 2008 16:42 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
wat zijn jullie openingstijden?
quote:Op donderdag 17 juli 2008 16:40 schreef henkzijlstra het volgende:
Hustlah
hoevere is er prijsberekening binnen jullie business en berekenen jullie ook bv de prijselasticiteit.quote:Op donderdag 17 juli 2008 16:49 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
meestal vanaf een uur of 2-3 's middags tot een uur of 11-12 's avonds. voor vaste klanten wil ik ook wel eens buiten die tijden een helpende hand wezen
bespaar me je mbo-termen en probeer er niet interessant mee te doen, lukt je nietquote:Op donderdag 17 juli 2008 16:59 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
hoevere is er prijsberekening binnen jullie business en berekenen jullie ook bv de prijselasticiteit.
of is het zoeen monopolie dat dit niet van toepassing is?
dus eigenlijk beslis je niets zelf je bent een loonslaaf van een van de hoge bazen?quote:Op donderdag 17 juli 2008 17:06 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
bespaar me je mbo-termen en probeer er niet interessant mee te doen, lukt je niet
wij berekenen niks ik en mijn collega's vragen hetzelfde, ga je daar mee kutten dan krijg je problemen. 1 keer in de maand komen de hoge piefen bij elkaar, zij beslissen of je je normaal gedraagt of dat je een goed gesprek nodig hebt
Niet echt een monopoly maar meer een kartelvorming dus.
nee ik beslis mijn eigen tijden en prijzen. als ik me te flamboyant ga gedragen vinden de hoge piefen dat niet relax omdat er dan te veel aandacht naar ons toe komt. je kunt doen wat zij zeggen of je kunt je eigen plan trekken, zorg dan wel voor veel vriendjes.quote:Op donderdag 17 juli 2008 17:13 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
dus eigenlijk beslis je niets zelf je bent een loonslaaf van een van de hoge bazen?
Met wat voor spul versnijd je? Doe je dat alleen met bruin & wit of ook met H&W of nog andere koopwaar?quote:Op donderdag 17 juli 2008 16:40 schreef henkzijlstra het volgende:
Hustlah
wist jij dat:
- wij zelf onze shit verkruimelen/versnijden voordat we op pad gaan
...
Je wilt niet weten wat de rest is... Hoe zuiverder hoe minder je moet gebruiken gewoon.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:07 schreef zakstront het volgende:
[..]
Met wat voor spul versnijd je? Doe je dat alleen met bruin & wit of ook met H&W of nog andere koopwaar?
(vannacht docu gezien over de dood van Janis Joplin aan een overdose in 1970 in San Fransico; ze had heroine van 50% zuiverheid terwijl ze daar 3% gewend waren.... dezelfde nacht stierven nog eens 8 mensen die kennelijk uit dezelfde lading hadden gehad. Maar wat is die overige 97% dan?)
mja vroeger werd het in Amsterdam wel zo genoemd.... straattaal van vroeger is inderdaad wel erg passe en knulligquote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:18 schreef henkzijlstra het volgende:
[..]
Je wilt niet weten wat de rest is... Hoe zuiverder hoe minder je moet gebruiken gewoon.
LOL @ Bruin en wit --> overduidelijk noobwoorden voor mensen die het alleen op tv hebben gezien
quote:Op zondag 13 juli 2008 17:03 schreef Milou__ het volgende:
- Als afbakbroodjes die mensen thuis moeten afbakken over de datum zijn bakken we zelf en verkopen we die als verse broodjes.
er staat nooit een volledig rekeningnummer op een bon.quote:Op woensdag 16 juli 2008 03:24 schreef heiden6 het volgende:
[..]
BLAAT
12. Zeur niet zo dat je gestoord wordt tijdens het eten voor een reclamepraatje, terwijl je nooit klaagt over tv-reclame, radio-reclame, billboards, website-banners enzovoorts;
13. Je rekeningnummer doorgeven aan de telefoon is net zo gevaarlijk als pinnen, want op elke bon staat je rekeningnummer;
14. Telemarketers zijn vaak zeer beperkt getraind voor wat betreft productkennis, denk hierbij aan enkele uurtjes voor het verkopen van een internetabonnement;
blaat
* heiden6 checkt een bonnetje van een pintransactie van anderhalf uur geleden bij de Donner in Rotterdamquote:Op vrijdag 18 juli 2008 18:07 schreef Firenzo het volgende:
[..]
er staat nooit een volledig rekeningnummer op een bon.
No offence ofzo, maar het valt op. Ik heb vandaag de lade met plastic bekertjes 2x bijgevuld (stuk of 150)quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:26 schreef Agiath het volgende:
[..]
Maak me er zelf ook schuldig aan hoor
Ik ben ook promotiemedewerker, maar ik geef alleen dingen gratis wegquote:Op vrijdag 18 juli 2008 22:45 schreef bioloogje het volgende:
oja aanvulling op promotiemederwerker (ook wel merchandiser)
Als je van ons af wilt, zeg dan NOOIT ik herhaal NOOIT "ik moet er nog even rustig over denken" Je bent dan zwaar de lul, want dan krijg je meteen de vraag naar je hoofd: "Waar wilt u dan nog over nadenken?" Daarna gaan we dat punt helemaal onderuit halen waardoor je geen goed argument meer hebt om nee te zeggen. Nadenken betekent een goede kans op verkoop.
Zeg gewoon meteen dat je het niet wilt en herhaal dit 1 of 2 keer dan houden we op en wensen je nog een prettige dag.
De meeste dingen zijn wel herkenbaar, al ruilen wij geen gratis dingen om in winkels. Wij krijgen daarnaast ook nog een product training en weten dus wel iets meer dan wat er op de verpakking staat.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 00:12 schreef Gesloten het volgende:
[..]
Ik ben ook promotiemedewerker, maar ik geef alleen dingen gratis weg
- We beginnen altijd te laat.
- We stoppen altijd te vroeg.
- We schrijven wel op dat we de volledige tijd gewerkt hebben.
- We worden zelden gecontroleerd of we het werk goed doen.
- We dragen lelijke kleding.
- We ontmoeten onze collega`s op de werkdag zelf. Sommigen zien we nooit meer terug.
- We ruilen onze gratis producten tegen producten (parfumsamples, koffie, snoepjes) uit andere winkels.
- We weten van het product dat we weggeven alleen de informatie die op de verpakking staat.
- We nemen als we iets moois/lekkers weggeven veel mee naar huis.
- We hebben op het eind van de dag nooit het gevoel dat we gewerkt hebben.
Tips
- Vraag gewoon of je twee dingen mag hebben. Officieel mogen we het niet, maar veel doen het wel. Maak het echter niet te bont door een volle tas te vragen. Vraag het ook gewoon eerlijk en zeg niet dat het voor je kinderen is die je niet hebt.
- Maak gerust grapjes, maar kijk niet op van een bijdehante opmerking meer op minder die je terug krijgt.
Maar als ik het goed begrijp moet ik dus gewoon de keuken inlopen voor de kok te complimenteren over zijn eten? Als het eten echt goed is geef ik hiervoor normaal gesproken een compliment + leuke fooi, maar dit moet ik dus eigenlijk aan de kok geven en zo recht de keuken inlopen?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 10:59 schreef Dejannn het volgende:
Serveerder/Kok
Wist je dat:
- Wij zowel meisjes als jongens in dienst hebben? Zorgt voor een relaxte sfeer en wat seksistische grapjas tijdens het werk![]()
- Ik eigenlijk wel met iedereen overweg kan
- In tegenstelling tot andere horecagelegenheden hebben wij kortere en wisselende werktijden. Soms hoef ik bijvoorbeeld maar van 1700 tot 2200 te werken en niet van 1200 tot 2300 zoals bij andere tenten![]()
- Ik het wel jammer vind dat er veel Nederlanders in dienst zijn, ik heb niks tegen Nederlanders, maar wel tegen Sjonnie's en laten er die nu net veel zijn
- Mensen geen eens het verschil weten tussen Rucola en Veldsla? Ik ga de volgende keer eens onkruid op het bord doen, kijken of ze dat merken![]()
TIps!:
- Als je je complimenten wilt geven over het eten doe dat dan ook persoonlijk tegen de kok en niet tegen de mensen die serveren
- Denk goed over je keuze na voordat je besteld, oude mensen hebben nogal eens de neiging te wisselen van gedachten, 'Cappuccino' ... 3 min later; 'Ja nee doe toch maar Espresso'![]()
- Ga ook niet vragen naar andere leuke horecagelegenheden in het centrum, wij noemen toch de slechte op zodat je terug komt bij ons![]()
- Als je een klein kind bij je hebt zorg dat die zich weet te gedragen (beter; neem hem/haar niet mee) en niet de met spaggehti gaat gooien, of andere mensen lastig valt, of gaat schreeuwen, of nog leuker na de maaltijd al zijn eten weer uit zijn of haar mond laat lopen![]()
- Als single vrouwen mijn baas willen neuken kunnen ze ook gewoon zeggen, ze hoeven daarvoor niet in een minirokje zonder slip eronder te komen en tijdens de bediening naar hem vragen.
- Niet echt meer van toepassing maar altijd een grote ergenis geweest; Dat je rookt is prima, hell yeah ik hou ook wel van een sigaretje, maar die sigaretjes moet je afkloppen, daarvoor hadden wij leuke stenen ronde bakjes die asbakken heeten! Ze stonden op ieder tafeltje, de bedoeling was dat je dáár in de sigarettenas dumpte, iets wat iemand met het IQ van 40 nog zou kunnen doen, waarom vonden wij dan altijd de helft ernaast?
Ohja en als laatste voor de knappe mannnen
- Ik haat het als je mij de hele tijd gaat zitten aankijken (knipoog geven) en uiteindelijk doodleuk zeggen dat je hetero bent, of nog leuker de dame aan de andere kant van de tafel zelfs je vrouw blijkt te zijn
Fooien worden toch wel gewoon verdeelt onder zowel koks als bedienend personeel lijkt me?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 11:14 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Maar als ik het goed begrijp moet ik dus gewoon de keuken inlopen voor de kok te complimenteren over zijn eten? Als het eten echt goed is geef ik hiervoor normaal gesproken een compliment + leuke fooi, maar dit moet ik dus eigenlijk aan de kok geven en zo recht de keuken inlopen?
De keuken is open bij ons dus je kan er zo even naar toe lopen en zeggen dat ze het goed hebben gedaan. Maar bepaalde mensen zeggen tegen de mensen die serveren 'Nou dat heb jij knap gemaakt hoor'quote:Op zaterdag 19 juli 2008 11:14 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Maar als ik het goed begrijp moet ik dus gewoon de keuken inlopen voor de kok te complimenteren over zijn eten? Als het eten echt goed is geef ik hiervoor normaal gesproken een compliment + leuke fooi, maar dit moet ik dus eigenlijk aan de kok geven en zo recht de keuken inlopen?
waar werk je dan?quote:Op zaterdag 19 juli 2008 00:12 schreef Gesloten het volgende:
[..]
Ik ben ook promotiemedewerker, maar ik geef alleen dingen gratis weg
- We beginnen altijd te laat.
- We stoppen altijd te vroeg.
- We schrijven wel op dat we de volledige tijd gewerkt hebben.
- We worden zelden gecontroleerd of we het werk goed doen.
- We dragen lelijke kleding.
- We ontmoeten onze collega`s op de werkdag zelf. Sommigen zien we nooit meer terug.
- We ruilen onze gratis producten tegen producten (parfumsamples, koffie, snoepjes) uit andere winkels.
- We weten van het product dat we weggeven alleen de informatie die op de verpakking staat.
- We nemen als we iets moois/lekkers weggeven veel mee naar huis.
- We hebben op het eind van de dag nooit het gevoel dat we gewerkt hebben.
Tips
- Vraag gewoon of je twee dingen mag hebben. Officieel mogen we het niet, maar veel doen het wel. Maak het echter niet te bont door een volle tas te vragen.
Vraag het ook gewoon eerlijk en zeg niet dat het voor je kinderen is die je niet hebt.
- Maak gerust grapjes, maar kijk niet op van een bijdehante opmerking meer op minder die je terug krijgt.
True..quote:
als ik bij de rabobank pin staat er 1234.56.XXX, dus dan zal dat wel bank afhankelijk zijn oid. maargoed, point taken, het is dus niet altijd zoquote:Op vrijdag 18 juli 2008 18:26 schreef heiden6 het volgende:
[..]
* heiden6 checkt een bonnetje van een pintransactie van anderhalf uur geleden bij de Donner in Rotterdam
Volledig rekeningnummer, zoals altijd.
quote:Op zaterdag 19 juli 2008 14:00 schreef Firenzo het volgende:
[..]
als ik bij de rabobank pin staat er 1234.56.XXX, dus dan zal dat wel bank afhankelijk zijn oid. maargoed, point taken, het is dus niet altijd zo
edit: ik had t over geld opnames, en ik zie nu dat het over pin transacties gaat; tis maar een klein plankje voor mijn kop
De les is dan toch om vanaf nu gewoon altijd vriendelijk te zijn tegen de bediening enzo?quote:Op woensdag 16 juli 2008 02:57 schreef static het volgende:
Je wordt betaald om met dat soort ongemakken om te gaan, of je nou banden staat op te pompen of een CEO bent.
Als ik die verhalen hier lees nemen jullie ons meer in de maling dan andersom. Waar haal je het gore lef vandaan om die smeerlapperij aan ons te verkopen en nog te glimlachen ook?
En ik maar denken dat de AH ze zelf maaktequote:Op vrijdag 18 juli 2008 14:49 schreef Koekjesbeest het volgende:
- donuts komen in dozen binnen vanaf de Dooneys of wat dan ook, gaan zo de vriezer in, 1 iemand is de lul en moet al die plakdingen in een plastic ah-doosje doen en terug de vriezer in. niet stickeren nog want dan staat er een datum op...
quote:Op dinsdag 15 juli 2008 23:05 schreef Nad-ja het volgende:
- We moeten minimaal 3x iemands naam noemen in het gesprek.
Leuk geschreven, dit heb ik ook altijd al willen doen. Maar ook nog een vraag aangezien ik vrijwel nooit de taxi pak: Wat kost een ritje van 10 kilometer nou gemiddeld?quote:Op zondag 20 juli 2008 16:51 schreef EasyDakota het volgende:
-verhaal-
Kijk, daar heb ik wat aanquote:Op zondag 20 juli 2008 16:51 schreef EasyDakota het volgende:
-lang taxiverhaal-
Ik betaalde met 2e kerstdag: 36 euro.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 01:17 schreef Triptamine het volgende:
Wat kost een ritje van 10 kilometer nou gemiddeld?
Als je dat gaat uitrekenen is dat niet eens zo duur. 3.6 euro per kilometer. Natuurlijk is het veel geld maar daar moet ook alles uitkomen. Loon, onderhoud, benzine, verzekeringen enzovoorts.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 01:31 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik betaalde met 2e kerstdag: 36 euro.
Geen idee of dit representatief is.
Nee, het valt enigzins mee.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 01:39 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Als je dat gaat uitrekenen is dat niet eens zo duur. 3.6 euro per kilometer. Natuurlijk is het veel geld maar daar moet ook alles uitkomen. Loon, onderhoud, benzine, verzekeringen enzovoorts.
Edit: Ik gok dat het nu ook wel meer is ivm de hoge olieprijs.
Onze verse broodjes komen ook gewoon kant en klaar van zo'n groot bakkersbedrijf af, hoeven alleen nog afgebakken te wordenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 01:04 schreef Stella-gemella het volgende:
[..]
En ik maar denken dat de AH ze zelf maakteMaar ze zijn zo verdomd lekker
[..]
Waarom?Is dat om klanten een beter gevoel te geven, door ze persoonlijk aan te spreken?
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 06:37 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik ben van beroep Amsterdam-hater
Amsterdam en Ajax mogen jou ook niet.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 06:37 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik ben van beroep Amsterdam-hater
In heel veel landen (voornamelijk Aziatische) wordt het wc-papier niet in de wc gegooid omdat het dan de leidingen kan gaan verstoppen en gooien ze het dus in een soort van prullenmandje. Daar doen ze hun behoeftes namelijk in een gat in de grondquote:Op dinsdag 22 juli 2008 14:47 schreef appelsap het volgende:
Ik heb gewerkt als kamermeisje in een Golden Tulip hotel.
[...]
* Wc-papier waar je je billen mee hebt afgeveegd hoort thuis in de wc, niet in het prullenbakje.
[..]
Op kreta heb je ook normale wc's maar moet je het pleepapier wel in een soort prullenmandje gooien ja..quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:53 schreef Locusta het volgende:
[..]
In heel veel landen (voornamelijk Aziatische) wordt het wc-papier niet in de wc gegooid omdat het dan de leidingen kan gaan verstoppen en gooien ze het dus in een soort van prullenmandje. Daar doen ze hun behoeftes namelijk in een gat in de grond
Het kan natuurlijk zo zijn dat toeristen uit andere landen niet weten dat je hier wel het wc-papier door kunt spoelen.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:14 schreef Queen_Bee het volgende:
We zitten in Nederland
quote:Ik denk, geachte belastingbetaler, dat u mijn identiteit inmiddels wel hebt vastgesteld. Ik pas vast en zeker in het hokje waarin u mij wilt indelen en u vindt mij natuurlijk 'typisch'.
Tot mijn spijt kan ik dat van u niet zeggen; ik weet niet wie u bent. Vanaf hun geboorte leert u uw kinderen dat ik de boeman ben en zij zijn dan geschokt, omdat ik met mijn traditionele vijand, de crimineel, vergeleken wordt.
- U beschuldigt mij dat ik de jeugd te zacht aanpak, totdat ik op een keer uw kind de les lees.
- U neemt waarschijnlijk een uur middagpauze en koffiepauzes, maar u beschuldigt mij van luiheid als ik een keer ga zitten.
- U bent erg tevreden met uw goede manieren, maar u vindt het normaal om mijn maaltijd met uw problemen te onderbreken.
- U windt zich op als iemand u in het verkeer de weg afsnijd, maar als ik u op hetzelfde betrap, voelt u zich onterecht behandeld.
- U kent alle verkeersregels, dus u hebt nooit terecht een bekeuring gehad.
- U stoort zich eraan dat ik mij met hoge snelheid naar een plaats des onheils spoed, maar u beklaagt zich erover als het meer dan 10 seconden duurt voordat ik bij uw probleem ben.
- U ziet het als een deel van mijn werk dat ik geslagen wordt, maar als ik terugsla, noemt u dat machtsmisbruik.
- U zult er niet aan denken om uw tandarts te vertellen hoe hij een kies moet trekken, of een dokter te laten zien hoe hij een blinde darm moet opereren, maar vindt het heel normaal om mij steeds te vertellen hoe ik mijn werk zou moeten doen.
- U praat tegen mij op een manier die u in elke andere situatie een bloedneus zou opleveren, maar verwacht van mij dat ik dat zondermeer accepteer.
- U schreewt: "Er moet wat tegen de criminaliteit gedaan worden!" maar u wilt niet als getuige optreden of er op een andere wijze mee lastig gevallen worden.
In uw ogen deug ik absoluut niet, maar het is natuurlijk volkomen terecht als ik uw vrouw help bij het verwisselen van een band, haar op weg naar het ziekenhuis voor een bevalling begeleid, uw zoon met mond-op-mondbeademing het leven red of overuren maak om uw weggelopen dochter te vinden.
Welnu, geachte belastingbetaler, beklaag u over de manier waarop ik mijn werk verricht en geeft mij alle mogelijke scheldnamen. Maar vergeet niet dat uw eigendom, uw familie en ook uw leven van mij of mijn collega's af kan hangen. Jawel, geachte belastingbetaler, dat ben ik, die waardeloze politieman.
Lijkt me erg vervelend als je je werk zo ervaart.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:45 schreef nattermann het volgende:
* nattermann is politieagent (in opleiding
Hier een verhaaltje, geschreven door een collega. Niet bedoeld om discussies mee op te roepen, maar een verhaal van de kant van een politieagent.
Dagboek van een waardeloze politieagent
[..]
Begrijp me niet verkeerd, zo ervaar ik mijn werk absoluut nietquote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:50 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Lijkt me erg vervelend als je je werk zo ervaart.
De Politie is dan ook vaak een bron van ergernis.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:54 schreef nattermann het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, zo ervaar ik mijn werk absoluut niet
Het is eerder bedoeld voor de mensen die de politie alleen maar kunnen afkraken, en er geen goed woord over kunnen afdoen.
Heb er nog nooit last van gehad, alleen maar waardering voor. Ken een paar mensen in mijn directe omgeving die politie agent zijn en zich daar volledig voor inzetten met goede intenties.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:57 schreef Triptamine het volgende:
[..]
De Politie is dan ook vaak een bron van ergernis.
Laat, was er even een tijdje niet geweest. Mooi dat jullie de taxi tips handig vinden, gebruik ze in je voordeel. Een rit van 10 kilometer kost bij ons als volgt:quote:Op dinsdag 22 juli 2008 01:17 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Leuk geschreven, dit heb ik ook altijd al willen doen. Maar ook nog een vraag aangezien ik vrijwel nooit de taxi pak: Wat kost een ritje van 10 kilometer nou gemiddeld?
Eerst maar een rijbewijsquote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:23 schreef EasyDakota het volgende:
[..]
Laat, was er even een tijdje niet geweest. Mooi dat jullie de taxi tips handig vinden, gebruik ze in je voordeel. Een rit van 10 kilometer kost bij ons als volgt:
- Starttarief: 7,50 incl eerste 2 kilometer (de meter blijft dus op 7,50 staan de eerste 2 kilometer)
- Dan 8 (kilometers over) x 2,20 = 17,60
- In totaal dus 24,60.
Factor tijd is eruit gehaald, en bijna alle bedrijven (ongeveer 85%) hanteren deze tarieven.
En als je het altijd al heb willen doen, ik kan het je ten zeerste aanraden
Ik vond het bakkerij gedeelte al zo klein voor alles wat jullie [s]bakken[/s ]verkopenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 06:18 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Onze verse broodjes komen ook gewoon kant en klaar van zo'n groot bakkersbedrijf af, hoeven alleen nog afgebakken te worden.
Schijnt dat mensen graag hun naam horen. Mensen die goed de namen van hun meerderen onthouden en deze herhaaldelijk gebruiken, maken 30% meer kans op promotie dan mensen die dit niet doen. Klanten zijn ook sneller geneigd zich gebonden te voelen aan iemand die ze bij de naam noemt. Verkooptruc dus.
Dat kan handig zijn, ja. Nog even een paar dingen, misschien wel leuk aangezien jullie de vorige ook wel handig vinden. Het zijn er een hoop maar doe er je voordeel mee. Let wel, dit is gebaseerd op mijn eigen waarnemingen en zoals het gaat bij het bedrijf waar ik bij werk.quote:
Neat! Ik heb dat gedaan in een verpleegtehuisquote:Op woensdag 23 juli 2008 19:47 schreef dakpan90 het volgende:
Momenteel voor de tweede achtereenvolgende zomer werk ik als voedingsassistent in het ziekenhuis
[...]
Ik kan me foto's herinneren... Laten we zeggen, voor jou zijn er aparte regels, maar probeer het eerst maar eens met eerdergenoemde.quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:02 schreef Breathtaking het volgende:
Merci EasyDakotaben ik even blij dat ik een vrouw ben
of wacht, er stond lekker wijf, hmm
Toen ik in de Primafoon werkte is dat ook eens gebeurd, dat een klant liever even wilde wachten ipv geholpen te worden door mijn vrouwelijke collega, omdat hij 'een technische vraag' had.quote:Op woensdag 23 juli 2008 23:38 schreef Trafasi het volgende:
nog een tip voor in een computerwinkel;
Ga er svp niet van uit dat vrouwen geen verstand hebben van pc's!![]()
Quote; "Mischien dat jouwn collega mij daar beter in kan helpen"![]()
Natuurlijk vertel ik dat tegen mij collega (*meneer doet niet lief tegen mij*) en dan dan doet collega ook niet meer lief tegen meneer *puh*
Ps; top-topic! heel handig, zo leren we elkaar ook wat beter kennen en respecteren![]()
En terechtquote:Op woensdag 23 juli 2008 23:38 schreef Trafasi het volgende:
nog een tip voor in een computerwinkel;
Ga er svp niet van uit dat vrouwen geen verstand hebben van pc's!![]()
Quote; "Mischien dat jouwn collega mij daar beter in kan helpen"![]()
Natuurlijk vertel ik dat tegen mij collega (*meneer doet niet lief tegen mij*) en dan dan doet collega ook niet meer lief tegen meneer *puh*
Idd, dom dat de klant dan niet eerst gewoon wat vraagt en dáárna een conclusie trekt, ipv al meteen iets denken te weten.quote:Op donderdag 24 juli 2008 01:04 schreef classpc het volgende:
[..]
En terecht
Alsof vrouwen niks van computers weten...
Het hele gesprek wordt opgenomen (lang leve de opta), en bij een conflict is voor de verkoper (jij) wel het hele gesprek bindend.quote:Op woensdag 16 juli 2008 03:11 schreef Evil_Koekje het volgende:
Leuk topic.
Callcenter (outbound, dus ja ik bel jou en niet andersom).
Gouden tip
- Doe niet mee aan wazige prijsvragen/enquetes op internet, dit is de enige manier waarop wij je nummer krijgen (serieus, althans bij mijn werkgever).
Verder
- Denk niet dat je er vanaf bent door te zeggen dat je 'op het punt staat weg te gaan' (dat hoor ik minstens bij 1 op de 20 gesprekken), krijg je gewoon een terugbelafspraak.
- Als je geen interesse hebt geef dit dan gewoon aan, en hang niet boos de telefoon op of iets dergelijks. 9 van de 10 keer krijg je dan een terugbelafspraak op zaterdag om 09:00.
- Ga je ergens mee in zee, let er dan op dat alleen de opname aan het eind van het gesprek bindend is. Alles wat daarvoor gezegd is telt officieel niet mee.
-
[..]
Klopt.
[..]
Het betaalt goed en als ik het niet doe doet iemand anders het wel.
Otto, Wehkamp en andere postordertoko's kunnen er ook wat van hoor!quote:Op donderdag 24 juli 2008 01:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het hele gesprek wordt opgenomen (lang leve de opta), en bij een conflict is voor de verkoper (jij) wel het hele gesprek bindend.
Overigens komt 90% van de nummers van Kruidvat coupons, proef abonnementen op de telegraaf, en de ECI boekenclub!
Uitschrijven is niet helemaal het juiste woord.quote:Op donderdag 24 juli 2008 01:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ah, en met infofilter.nl kan je je weer uitschrijven, en wordt je niet meer gebeld.
Inschrijven is meer het woord, je komt op een blacklist te staan als ik het goed heb. En het wordt strafbaar je te bellen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 02:50 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Otto, Wehkamp en andere postordertoko's kunnen er ook wat van hoor!
[..]
Uitschrijven is niet helemaal het juiste woord.
http://www.infofilter.nl/(...)t.php?element_id=221
Op een feestdag...quote:Op dinsdag 22 juli 2008 01:31 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik betaalde met 2e kerstdag: 36 euro.
Geen idee of dit representatief is.
Dit is dan specifiek voor de winkel waar jij werkt, als ik 4 hardeschijven a 200 euro het stuk kocht (prijzen zijn nu wat schappelijker gelukkigquote:Op dinsdag 22 juli 2008 13:20 schreef Trafasi het volgende:
Ik werk in een computerwinkel, hier wat tips;
- Vraag niet bij een laptop van 499 als je er een muis bij koopt "kan er wat met de prijs gedaan worden", hier zijn richtlijnen voor, namelijk;
De maximaal te verstrekken kortingen zijn bij een aankoopbedrag van:
EUR 5.000 tot EUR 10.000 1% korting
EUR 10.000 tot EUR 20.000 2 % korting
EUR 20.000 en hoger 2,5 % korting
- Als ik met zonnebril, cola en sigaretten door de winkel loop richting uitgang, heb ik pauze, en ga ik u niet helpen, sorry
- Bel niet de winkel, maar de helpdesk voor vragen als; "hoe kan het zijn dat ik een @ wil maar een *ander raar teken* krijg?"
- Vraag niet; "Is jullie telefoon misschiens stuk?"... Nee deze is niet stuk, maar als ik een klant help in de winkel, ga ik niet ondertussen even de telefoon opnemen...![]()
*denkt nog over meer tips*
Dat niet. Infofilter is gewoon een stichting waarbij een heleboel (direct marketing) bedrijven zijn aangesloten. Het is geen wettelijke verplichting voor bedrijven om zich daarbij aan te sluiten, het is gewoon een vrijwillig intitiatief.quote:Op donderdag 24 juli 2008 13:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Inschrijven is meer het woord, je komt op een blacklist te staan als ik het goed heb. En het wordt strafbaar je te bellen.
Ja, maar toch heeft het wel degelijk invloed. Toen me laatst toch nog iemand van Energie Direct belde en ik meteen zei dat ik al lang bij Infofilter was aangesloten (Energie Direct staat ook op het lijstje van aangesloten bedrijven) en dat ze me dus ook helemaal niet mogen bellen, heb ik nog nooit zo vaak het woord sorry gehoord in een telefoongesprek...quote:Op donderdag 24 juli 2008 15:04 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat niet. Infofilter is gewoon een stichting waarbij een heleboel (direct marketing) bedrijven zijn aangesloten. Het is geen wettelijke verplichting voor bedrijven om zich daarbij aan te sluiten, het is gewoon een vrijwillig intitiatief.
quote:Op donderdag 24 juli 2008 15:32 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja, maar toch heeft het wel degelijk invloed. Toen me laatst toch nog iemand van Energie Direct belde en ik meteen zei dat ik al lang bij Infofilter was aangesloten (Energie Direct staat ook op het lijstje van aangesloten bedrijven) en dat ze me dus ook helemaal niet mogen bellen, heb ik nog nooit zo vaak het woord sorry gehoord in een telefoongesprek...
De richtlijnen zijn idd voor mijn winkel specifiek, deze zijn pas recentelijk zo streng hoor,quote:Op donderdag 24 juli 2008 13:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dit is dan specifiek voor de winkel waar jij werkt, als ik 4 hardeschijven a 200 euro het stuk kocht (prijzen zijn nu wat schappelijker gelukkig), waar op ieder 15 procent winstmarge zit, dan verwacht ik dat op de vierde schijf deze marge niet meer nodig is.
Hmmm, dan ben ik misschien wel eens als crimineel aangemerktquote:Op donderdag 24 juli 2008 17:14 schreef Magic-IRC het volgende:
Een paar puntjes:
1. Een persoonlijke code of wachtwoord is er niet voor niets, op die manier kan er gecontroleerd worden of u inderdaad in het pand mag zijn en niet een crimineel bent.
Dan wordt er naar iemand van die school gebeld om na te vragen of ze jou kennen en of het kan kloppen dat je daar bentquote:Op vrijdag 25 juli 2008 20:10 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Hmmm, dan ben ik misschien wel eens als crimineel aangemerktWas aan het werk in een school in de serverruimte, had niet in de gaten dat iedereen al weg was en ze zijn niet zo snugger om mij dat te komen vertellen... Loop ik naar beneden om toch maar eens te gaan vragen tot hoe laat er nog iemand is, niemand dus en alarm gaat af
Deur afgesloten, dus ik kon niet naar buiten. Telefoon ging ook meteen, de centrale dus en vroegen ook meteen om de code, maar ja, die had ik dus niet. Situatie ff kort uitgelegd en ze vonden het volgens mij ok... Gelukkig telefoonnummer van een medewerker gevonden en die is de deur open komen maken. Aparte situatie
Lijkt me leuk om dat eens mee te makenquote:Op donderdag 24 juli 2008 01:23 schreef Stella-gemella het volgende:
[..]
Idd, dom dat de klant dan niet eerst gewoon wat vraagt en dáárna een conclusie trekt, ipv al meteen iets denken te weten.
En hoeveel mannelijke verkopers je komen helpen en geen flikker van een pc of laptop weten en je dan nóg de meest domme verkoopshit aan je proberen te slijtenNiet wetend dat jij als vrouw ook wel eens iets van pc's kan weten
![]()
En dan heb je nog de categorie mannen die dat niet kunnen hebben en dan alsnog verder gaan met onzin uitkramen
Volgende kalk ik er allemaal pornoverhalen op dusquote:Op vrijdag 25 juli 2008 19:38 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
O ja, houd er rekening mee, dat als je vakantiekaartjes stuurt, dat dan het hele postkantoor mee kan lezen.
quote:Op zaterdag 26 juli 2008 10:35 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Volgende kalk ik er allemaal pornoverhalen op dus.
Ik heb ook 3 jaar bij een supermarkt gewerkt, een keer kwam er een uitzonderlijk mooi meisje binnen en je zag gewoon zonder uitzondering alle vakkenvullers (een stuk of 20 door de hele winkel) er naar kijken (zelf moest ik ook moeite doen om m'n blik af te wenden en dit fenomeen op te merken)quote:Op zondag 13 juli 2008 16:51 schreef Gesloten het volgende:
Vakkenvuller
Aanvullingen:quote:
En dat waarschijnlijk ook doetquote:Op vrijdag 25 juli 2008 19:38 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
O ja, houd er rekening mee, dat als je vakantiekaartjes stuurt, dat dan het hele postkantoor mee kan lezen.
Zeker weten.quote:
Of:quote:Op zaterdag 26 juli 2008 16:30 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
[..]
Zeker weten.
Nog eentje dan maar.
- Ga niet tegen mij lopen te zeiken dat je bankafschrift nog steeds niet gekomen is, daar kan ik ook niks aan doen.
quote:Op zaterdag 26 juli 2008 20:36 schreef MacorgaZ het volgende:
Ik ben nu bijna 2 jaar een folderbezorger, met op maandag alleen wat folders, en op donderdag zo'n huis-aan-huis-krantje. Hier even wat tips voor iedereen.
...
Die vakantiekaartjes van ons zijn zo onbegrijpelijk, ik zou het knap vinden als je die kan begrijpen. Ik doe het zelf soms niet eensquote:Op vrijdag 25 juli 2008 19:38 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Serieus?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 20:33 schreef Breathtaking het volgende:
Oke, ik heb ontslag genomen bij de pizzeria. Ik werk nu bij een callcenter
Belangrijke tip:
Wij horen je als je in de wacht staat, dus geen gemene dingen zeggen ofzo want we horen het(of juist wel natuurlijk, dat is aan jou)
Hahahahaquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 22:23 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
Serieus?
Dat heb ik me dus altijd al afgevraagd, ik was er eigenlijk stiekem wel bang voor dus ik hou altijd mijn mond maar, maar het is dus echt zo
Allright, ik ga morgen meteen een callcenter opbellen en dan doorverbonden willen worden met de hoogste beschikbare persoon, de directeur ofzo. En dan tijdens het wachten lekker hijgen en poepgeluiden maken enzo
Wtf, vind je het ook normaal als de kassamevrouw je een keer geen wisselgeld terug geeft omdat ze geen zin heeft? Het is jouw werk om mij een krant te geven of whatever, en als die niet komt omdat jij geen zin had moet je niet gaan zeiken dat er een klacht komt. Wat denk je wel niet?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 20:36 schreef MacorgaZ het volgende:.
- Ga vooral geen klachten indienen als je om donderdagavond dat donderdagkrantje niet hebt gekregen; het komt bijna nooit meer bij mij voor, maar als ik geen tijd meer heb/geen zin meer heb krijg je het vrijdag wel.
- Dien pas een klacht in als ik meerdere weken achter elkaar geen krantje heb bezorgd, niet meteen na 1 keer.
En eentje voor de oudjaarsfooien:
- Als je niet van plan bent een fooi te geven, neem de krant dan gewoon meteen aan, zeg bedankt, en doe dan weer de deur dicht. Blijf niet in je stoel zitten TV te kijken.
- Wil je wel een fooi geven, geef dan ook tenminste 50 cent. Het is gewoon irritant dat mensen je een paar minuten laten wachten, en dan opeens 20 cent geven ofzo, of "wat kleingeld".
- Geef je 1 euro, dan weet je bijna zeker dat je niet wordt overgeslagen als het een beetje rotweer is, geef je 2 euro dan zorg ik zelfs dat je een droge krant krijgt.
Ze kunnen alleen horen wat jij zegt als je geen muziekje hoort als je in de wacht staatquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 22:23 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
Serieus?
Dat heb ik me dus altijd al afgevraagd, ik was er eigenlijk stiekem wel bang voor dus ik hou altijd mijn mond maar, maar het is dus echt zo
Allright, ik ga morgen meteen een callcenter opbellen en dan doorverbonden willen worden met de hoogste beschikbare persoon, de directeur ofzo. En dan tijdens het wachten lekker hijgen en poepgeluiden maken enzo
Een fooi is vrijblijvend hè, dus ook hoe veel je geeftquote:Op zaterdag 26 juli 2008 20:36 schreef MacorgaZ het volgende:
- Wil je wel een fooi geven, geef dan ook tenminste 50 cent. Het is gewoon irritant dat mensen je een paar minuten laten wachten, en dan opeens 20 cent geven ofzo, of "wat kleingeld".
En Nederlands heb je er niet voor nodig?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 23:11 schreef Saak het volgende:
Ik werk als vanallesennogwatman in een gelegenheidwinkel.
- Ik schenk gemiddeld 40 koppen koffie per dag![]()
- De 2 heavy verkoopsters (waarvan 1 eigenaares) wachten altijd eerst op een mening en zegen daarop Ja! mooi he! of Nee.. Vind ik ook niks aan.![]()
![]()
- We maken je onderling gigantisch belachelijk, vooral als je heel dik bent of heel erg stinkt.![]()
- Er hangt minstens al 1 jaar een briefje op de voordeur "maandag gesloten" alsof deze ene maandag wegens omstandigheden de winkel niet open kan zijn...![]()
- Voor de rest maak je mijn dag niet zo snel stuk, ik werk van 10 tot 4 moet op m'n gemak een beetje boodschapjes doen voor zowel thuis als in de winkel (incl. broodjes ed. voor collega's) Ik mag rustig een rekje ophangen of een tl-buis vervangen of een beetje muren behangen.
- Ik kan blijkbaar goed rijmen![]()
- Een van de twee wc's is "defect". Dat betekent dus gewoon een prive wc voor de eigenaares, kwam ik ook laatst pas achter.![]()
- 08-08-2008 schijnt een hele mooie datum om massaal te trouwen![]()
- tevens TVP
Hmm, wat deed ik fout?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 09:14 schreef Queen_Bee het volgende:
[..]
En Nederlands heb je er niet voor nodig?
Geen touw aan vast te knopen, maar dat is wel vaker met vrouwenquote:
Hehequote:Op zaterdag 2 augustus 2008 13:11 schreef _superboer_ het volgende:
Afgelopen week 2 dagen gewerkt voor een chocoladepastafabriek
- per dag gaan zo'n 200 mislukte potten (verkeerde deksel/etiket/etc.) naar weeshuizen
- je moet een haarnetje op en eventueel een baardkapje maar er vliegen wel gewoon wespen, vliegen en ander ongedierte door de fabriek
- als je een pot pasta koopt met een inhoud van bijvoorbeeld ongeveer 400 gram zit er meestal meer dan 400 gram in
- de meeste mensen die daar voor vast werken hebben een chocoladepastakleurtje
Eigenaares.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 12:28 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Geen touw aan vast te knopen, maar dat is wel vaker met vrouwen
Inderdaad. Post van adressen die vier bundels verder zitten, kan ik er niet uithalen. Overigens als het in dezelfde bundel zit, haal ik het er meestal wel uit. Anders blijft iedereen maar pal achter je staan (wat zeer irritant is).quote:Op zaterdag 26 juli 2008 16:16 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Aanvullingen:
Weetjes: Met dit benauwde weer is TNT werk erg a-relaxt. Het is warm, zweterig en warm.
Tips: Je mag me best wat te drinken geven![]()
- Ik ben geen gratis stieken uitdeeldepot![]()
Ik weet niet bij welk callcenter jij werkt maar dat mag niet volgens bepaalde regels ofzo.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 20:33 schreef Breathtaking het volgende:
Oke, ik heb ontslag genomen bij de pizzeria. Ik werk nu bij een callcenter
Belangrijke tip:
Wij horen je als je in de wacht staat, dus geen gemene dingen zeggen ofzo want we horen het(of juist wel natuurlijk, dat is aan jou)
Ach we lopen de kantjes er weer vanaf.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 20:36 schreef MacorgaZ het volgende:
- Ga vooral geen klachten indienen als je om donderdagavond dat donderdagkrantje niet hebt gekregen; het komt bijna nooit meer bij mij voor, maar als ik geen tijd meer heb/geen zin meer heb krijg je het vrijdag wel.
Dat is echt van de gekke, alsof jullie inderdaad gewoon maar even langer blijven werken.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 16:02 schreef Franneh het volgende:
De meeste ouders denken dat wij op het kdv wonen, komen gerust een half uur (of langer) na sluitingstijd hun kind ophalen op hun dooie gemak, omdat ze in de file staan. Vervolgens wel eerst naar huis zijn gegaan om samen met paps het kind te komen halen, terwijl de 1 toch echt in een andere stad in de file stond.
quote:Op zondag 3 augustus 2008 19:58 schreef JohnDDD het volgende:
-ik studenten zoveel mogelijk huiswerk geef om zo zelf minder te hoeven voorbereiden voor de volgende les?
quote:Op zondag 13 juli 2008 18:58 schreef Noortje. het volgende:
- Geef fooi. Hoeft niet eens veel te zijn, maar het is echt kut als het stervensdruk is, jij je uit de naad loopt en je best doet voor iemand, en dat diegene dan niet eens een euro voor je overheeft (bij een kopje koffie en gebak, bij een volledige maaltijd is dit redelijk weinig namelijk).
Kutkoters iedere keer ja.quote:Op zondag 3 augustus 2008 01:16 schreef DrDurden het volgende:
[..]
Vragen om elastiekjes mag, maar doe het alsjeblieft normaal. Geen 'hebbie nog elastiekies?'. Eigenlijk moeten ze gewoon terug naar het kantoor, maar soms wil ik wel eens een uitzondering maken. Begrijp dan als het een keer niet mag, en ga geen bijdehante opmerkingen maken ('Worden ze nageteld dan?') of gewoon grofweg van m'n kar of fiets jatten. Dat valt heus wel op, en het is gewoon onbeleefd.
Als ik honden zie en ik kan niet bij de brievenbus, gaat de post gewoon weer terug. Ook als ik niet bij de brievenbus kan omdat bijvoorbeeld er een auto voorstaat -> post gaat gewoon weer terug.quote:Honden achter de brievenbus kan ik hebben. Ik heb liever gewoond dat agressieve honden of katten niet in de buurt van de brievenbus komen, maar soms vergeet men dat. Maar laat ze niet los in de tuin lopen, terwijl wij daardoor moeten om bij de brievenbus te komen. Honden zijn nogal snel bang en hebben dan de neiging om te bijten ('Hij doet niets' ken ik inmiddels. Maar ze halen meestal toch uit. Raar is dat, he?) Dan zijn er twee mogelijkheden. Of zorg ervoor dat de hond niet in de tuin zit, of hang een plastic brievenbus buiten. Als er niet voor een goede oplossing wordt gezorgd, mogen we post achterhouden.
quote:En folder/krantenbezorgers: duw je spullen eens door. Als wij geen post uit de brievenbus laten hangen, moet dat met kranten en folders toch ook wel lukken, lijkt me.
Join the club.quote:Zo, dat is van me af. Maar verder is het ontzettend leuk, hoor. Ik krijg zelf altijd de neiging om het tegenovergestelde te zijn van de mensen om me heen. Als er bijvoorbeeld veel mensen gaan klagen over het weer (en het is echt nooit goed in Nederland) word ik altijd vrolijker, als reactie. Fluitend in de regen de post bezorgen is dan ook geen uitzondering.
Daar zit al een probleem: Als je alsjeblieft zegt in een discotheek/bar verstaan ze je vaak niet goed.. Dan krijg je dus van die verwarring en heen en weer gepraat over wat je in godsnaam wilt hebben...quote:Op maandag 14 juli 2008 14:04 schreef zwaaibaai het volgende:
Beheerder poppodium:
* Als je een drankje bestelt: Vraag het eens gewoon even; "mag ik twee biertjes en een cola, alsjeblieft?" . Waarom iedereen denkt dat je barpersoneel kan commanderen is mij een raadsel. Ze werken de blaren op hun voeten voor jou, dus doe eens lief. Dan doen ze ook lief terug, je weets.
Wat een belachelijk beleid, het is toch niet jouw bedrijf, je werkt er alleen maar om de kranten te bezorgen.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 22:50 schreef xalo het volgende:
Ik fiets elke dag met kranten rond, dus heb een een krantenwijk. ()
- Als je een ochtend ziek bent moet je voor 05.15 gebeld hebben naar de depothouder. Aangezien de meeste voor die tijd niet wakker zijn, kan dat nog wel eens problemen opleveren. De krantenbezorger moet dan zelf voor vervanging zorgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |