abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 juli 2008 @ 22:33:14 #101
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_60132389
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 22:27 schreef Breathtaking het volgende:
30 euro voor een bos rozen? Pardon ?
Daar waren ze toch over aan 't zeiken in KLB? Ik moet zeggen dat ik zelf never in 'n bloemenwinkel iets koop, laat staan zoiets als rozen dus vraag me niet naar de exacte prijs daar. Maar je ziet 't bij andere producten, ook, niet zo duidelijk maar toch, zelfs 'n Aldi maakt nog goed winst door B1 net niet afgekeurde kwaliteit te kopen en dan voor 'n paar Euro verkopen wat ze voor 'n paar cent hebben ingekocht, I'm sure you get the idea.

M.
Hallon!
pi_60133138
Goed topic!

Ik zal morgen even een stukje tikken over buggyverhuur.
Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
pi_60133272
Wat een erge dingen komen hier voorbij!

Nou, ik heb eens een maand gewerkt als callcentermederwerker bij de DSB Bank:
- Of je nu een lening afsluit bij Frisia financieringen, Becam financieringen, Lenen.nl, Postkrediet etc, je krijgt overal hetzelfde (dit wist ik niet toen ik er solliciteerde ). Wij mogen dit de klant niet vertellen tenzij hij/zij er expliciet naar vraagt.
- Bij de DSB Bank is iets niet goedkoop maar voordelig. Ook zijn producten niet gratis, maar kosteloos. Verder 'regelen' wij niets, maar maken wij iets in orde. Ook sluit je geen lening af, maar een financiering. Daarnaast mag het woord maar niet in de mond genomen worden.
- Een gesprek mag je niet openen door je volledige naam te geven. Het moet als volgt: 'Goedemiddag, u spreekt met Mevrouw + achternaam' of voor de mannen 'Goedemiddag, u spreek met achternaam'.
- Er morgen geen verkleinwoorden worden gebruikt.
- We moeten minimaal 3x iemands naam noemen in het gesprek.
- Aan het einde van het gesprek mogen we niet tot ziens zeggen, aangezien we die persoon niet zullen zien.
- Als je in de wacht wordt gezet en je hoort geen muziekje, kan de medewerker je nog gewoon horen.
- Zo nu en dan zijn er bonussen te verdienen als je zorgt dat de klant binnen 3 dagen op afspraak komt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nad-ja op 15-07-2008 23:12:20 ]
pi_60133396
Ik ben trouwens ook goededoelen chick maar daarover later meer
  dinsdag 15 juli 2008 @ 23:21:26 #105
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_60133695
Ik ben fysiotherapeut:
- Probeer zoveel mogelijk zelf aan je klacht te werken en denk niet dat het volledig van de fysio afhangt, ik ga s'avonds naar huis en denk niet meer aan patienten.
- Ga in de douche voordat je voor onderzoek komt, als je stinkt, ruikt meurt etc ga ik korter behandelen/ onderzoeken als wanneer ze fris ruiken (Logisch )
- De huisarts blijft eindverantwoordelijke, wij hebben meestal overleg over jouw als je onder behandeling komt.
- De huisarts krabbelt meestal maar "wat" op de verwijzing, de helft van de tijd weten ze niet wat je klacht precies is. Ze schrijven bijvoorbeeld bursitis op de verwijzing terwijl het een overbelasting kan zijn.
- Vraag mij niet naar medicijnen daar heb ik geen verstand van.
- We zijn er om je te helpen, en we proberen je altijd op een adequate manier te helpen. we zijn niet voor niets hulpverleners....maar dat betekend niet dat je me thuis kunt opbellen omdat je een zeer schouder hebt.

Voor de rest kan ik niet veel spectaculairs vertellen.
pi_60134635
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 22:30 schreef Guus Muisarm het volgende:
Hoe kom je daarbij? Wat maakt jou beter in objectief beoordelen dan een ander? Waarom gaat iemand niet over die de motivatie niet heeft maar iemand die de motivatie wel heeft wel ? Vreemd genoeg is degene die de motivatie niet heeft waarschijlijk slimmer dan degene die de motivatie wel heeft.

Wat maakt iemand die de pabo gedaan heeft beter in beoordelen dan een andere fokker die een andere opleiding heeft en ook nog eens verstand heeft?
Laatste reactie en dan ga ik er (in dit topic) niet meer op in:
Het is altijd lekker makkelijk oordelen over andermans werk (en hoe je het uitvoert) wanneer je het zelf niet doet of er geen ervaring mee heb.
Dat bedoel ik er mee.
Ik zou nooit tegen een arts zeggen dat ie iets verkeerds doet of het beter anders kan aanpakken; immers ik heb er geen verstand van

Bovendien heb ik de pabo niet gedaan En ik zeg ook helemaal niets over het beoordelingsvermogen/verstand ( ) van andere fokkers. Lees mijn posts nog maar eens een keertje goed door.

Discussie gesloten.
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 23:21 schreef Grimm het volgende:
Ik ben fysiotherapeut:
- Probeer zoveel mogelijk zelf aan je klacht te werken en denk niet dat het volledig van de fysio afhangt, ik ga s'avonds naar huis en denk niet meer aan patiënten.
- Ga in de douche voordat je voor onderzoek komt, als je stinkt, ruikt meurt etc ga ik korter behandelen/ onderzoeken als wanneer ze fris ruiken (Logisch )
Ik heb het afgelopen half jaar vrij intensief fysiotherapie (en zal het de komende tijd ook nog wel houden) en ik moet idd. zeggen dat thuis oefenen onmisbaar is. Ik merkte dat ik, vooral in het begin, snel vorderingen maakte als ik iedere dag even de oefeningen bij langs liep

En over dat stinken.... beneden is een sportzaaltje waar je dus, begeleid, oefeningen kan doen. Ik zie er altijd tegenop om daar heen te gaan, want het stinkt er zo muffig en naar zweet Kan me dus idd. voorstellen dat het als fysiotherapeut niet fijn is als je een stinkende patiënt hebt, vooral omdat je zo druk bezig bent met andermans lichaam
pi_60136367
Bediening.

Als je onvriendelijk tegen me doet roggel ik in je drinken
If you are searching, lost is where you will find me.
  woensdag 16 juli 2008 @ 02:57:15 #108
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_60136424
Je wordt betaald om met dat soort ongemakken om te gaan, of je nou banden staat op te pompen of een CEO bent.

Als ik die verhalen hier lees nemen jullie ons meer in de maling dan andersom. Waar haal je het gore lef vandaan om die smeerlapperij aan ons te verkopen en nog te glimlachen ook?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 16 juli 2008 @ 03:11:45 #109
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_60136475
Leuk topic.

Callcenter (outbound, dus ja ik bel jou en niet andersom).

Gouden tip
- Doe niet mee aan wazige prijsvragen/enquetes op internet, dit is de enige manier waarop wij je nummer krijgen (serieus, althans bij mijn werkgever).

Verder
- Denk niet dat je er vanaf bent door te zeggen dat je 'op het punt staat weg te gaan' (dat hoor ik minstens bij 1 op de 20 gesprekken), krijg je gewoon een terugbelafspraak.

- Als je geen interesse hebt geef dit dan gewoon aan, en hang niet boos de telefoon op of iets dergelijks. 9 van de 10 keer krijg je dan een terugbelafspraak op zaterdag om 09:00.

- Ga je ergens mee in zee, let er dan op dat alleen de opname aan het eind van het gesprek bindend is. Alles wat daarvoor gezegd is telt officieel niet mee.

-
quote:
Als ik die verhalen hier lees nemen jullie ons meer in de maling dan andersom.
Klopt.
quote:
Waar haal je het gore lef vandaan om die smeerlapperij aan ons te verkopen en nog te glimlachen ook?
Het betaalt goed en als ik het niet doe doet iemand anders het wel.
pi_60136512
quote:
Op maandag 14 juli 2008 17:06 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Onterechte klacht

Bel me lekker niet als ik aan het eten ben, jij valt mij lastig op dat tijdstip, ik jouw niet. Beter laten we elkaar met rust
Ten eerste bellen ze over het algemeen de hele dag. Ten tweede weten ze niet wanneer jij aan het eten bent. Ten derde, als je niet gebeld wil worden door Telemarketers, laat je dan registreren bij Infofilter, als je dat niet doet moet je niet zeiken of je telefoon de deur uit doen.

* heiden6 heeft veel telemarketing gedaan tijdens het studeren enzo

Tips:

1. Zeg niet als je niet geïnteresseerd bent als je niet weet waar het over gaat, dat is onzin en dat weet je zelf ook. Als je nooit iets over de telefoon koopt en het maakt niet uit waar het over gaat, zeg dat dat;
2. Als je niet meer gebeld wilt worden, zeg dan niet dat je geen tijd hebt, want dan word je sowieso een paar keer teruggebeld;
3. Dat jij degene bent die gebeld wordt en niet andersom, is geen reden om onbeschoft te doen of te schelden;
4. Als je op zich interesse hebt in een dienst of product, maar je besluit halverwege het gesprek toch niets te kopen, leg dan uit waarom. Dat is wel zo netjes tegenover iemand die net 5 minuten bezig is geweest om je het een en ander uit te leggen. Zo kun je op een nette en snelle manier het gesprek beëindigen. Als je bang bent voor addertjes onder het gras, denk dan eens na en vraag naar de precieze voorwaarden en procedures, deze zijn over het algemeen best redelijk;
5. Als de verkoper zegt dat hij een bandopname wil maken met jouw akkoord en hierin zal bevestigen dat je kunt annuleren binnen acht dagen, dan hoef je je echt niet druk te maken dat dit niet echt kan. Acht dagen annuleringsmogelijkheid is een wettelijke verplichting en zonder opname heeft een bedrijf geen officiële overeenkomst met je;
6. Je hoeft niet met je man, vrouw, dochter, neefje of hond te overleggen of je een proefabonnement van 5 euro neemt op de Elsevier;
7. De jaarlijkse omzet uit telefonische acquisitie op de consumentenmarkt stijg nog altijd, anders zou er niet zo veel gebeld worden;
8. Als nee altijd nee was werd er vrijwel niets verkocht;
9. Dat call center agents over het algemeen alleen een tekst voorlezen komt omdat er veel debielen werken die verder niets kunnen, en de procedures zijn daarop ingesteld en die werken nu eenmaal goed. Ook als je geen debiel bent is het mentaal slopend om 200 mensen op een dag te bellen, waarvan 80% binnen 30 seconden ophangt;
10. Als je zegt dat je oprechte interesse hebt in een product, maar eerst de website wilt bezoeken, zal de call center agent proberen direct de deal te sluiten, omdat er anders nooit meer iets van terechtkomt. Uitstel is bijna altijd afstel dus de verkoper heeft niets te verliezen;
11. Wees altijd op je hoede voor adders onder het gras, maar stel je niet paranoïde op;
12. Zeur niet zo dat je gestoord wordt tijdens het eten voor een reclamepraatje, terwijl je nooit klaagt over tv-reclame, radio-reclame, billboards, website-banners enzovoorts;
13. Je rekeningnummer doorgeven aan de telefoon is net zo gevaarlijk als pinnen, want op elke bon staat je rekeningnummer;
14. Telemarketers zijn vaak zeer beperkt getraind voor wat betreft productkennis, denk hierbij aan enkele uurtjes voor het verkopen van een internetabonnement;
15. Telemarketers bellen vrijwel nooit vanuit het bedrijf wat ze vertegenwoordigen, noch zijn ze hier in dienst. Ze kunnen niets voor je betekenen tenzij je iets wilt kopen. Je vraagt ook niet aan de schilder of hij je WC wil repareren, dus val een verkoper niet herhaaldelijk lastig met service-kwesties, dit is zinloos, zeker als je conflict met het bedrijf dateert uit het verre verleden;
16. Veel Telemarketingbedrijven laten hun medewerkers bellen onder gefingeerde namen;
17. Als je iets niet helemaal begrijpt, verdiep je er dan in voor je het aanschaft. Het is niet de plicht van een verkoper om jou alle mogelijke negatieve gevolgen voor jouw persoonlijke situatie op te noemen als je over stapt naar de dienst die hij of zij aanbiedt. Als jij een alarm hebt lopen over je telefoonlijn, denk daar dan aan wanneer je die opzegt. Een verkoper is zeker niet verplicht om aan jou te vragen of je misschien een alarmlijn hebt, en hij of zij zal dit over het algemeen niet doen tenzij het bedrijf deze eis stelt uit klantvriendelijkheid. Dit komt niet veel voor en reken er niet op, denk dus zelf goed na;
18. Denk niet dat het een Telemarketer ook maar enige zorg is wat jij van zijn werk vindt, vaak ben je in gesprek met een student bedrijfskunde die het allemaal wel best vindt zolang hij maar twee avondjes in de week 9 euro per uur kan verdienen zonder enige inspanning.

[ Bericht 35% gewijzigd door heiden6 op 16-07-2008 03:54:06 ]
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 16 juli 2008 @ 03:30:25 #111
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_60136518
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 03:24 schreef heiden6 het volgende:
laat je dan registreren bij Infofilter
Dat ook ja. Werkt natuurlijk niet als je zelf ergens je nummer (+toestemming) hebt achtergelaten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Evil_Koekje op 16-07-2008 03:35:43 ]
pi_60136526
Leuk topic, morgen verder lezen
............................
  woensdag 16 juli 2008 @ 03:41:10 #113
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_60136547
quote:
Op zondag 13 juli 2008 15:45 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Zelf sta ik gelukkig meestal niet op straat maar in de winkels zelf. Gisteren in de AH met milner minder zout bijv.

echt niet te eten die kaas
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_60136573
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 03:30 schreef Evil_Koekje het volgende:

[..]

Dat ook ja. Werkt natuurlijk niet als je zelf ergens je nummer (+toestemming) hebt achtergelaten.
Vaak werkt het dan nog, alleen het duurt een paar maanden en niet elk telemarketingbedrijf doet hier aan mee (het is geen wettelijke verplichting om Infofilter te gebruiken).
pi_60136576
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 03:11 schreef Evil_Koekje het volgende:
Leuk topic.

Callcenter (outbound, dus ja ik bel jou en niet andersom).

Gouden tip
- Doe niet mee aan wazige prijsvragen/enquetes op internet, dit is de enige manier waarop wij je nummer krijgen (serieus, althans bij mijn werkgever).

Verder
- Denk niet dat je er vanaf bent door te zeggen dat je 'op het punt staat weg te gaan' (dat hoor ik minstens bij 1 op de 20 gesprekken), krijg je gewoon een terugbelafspraak.

- Als je geen interesse hebt geef dit dan gewoon aan, en hang niet boos de telefoon op of iets dergelijks. 9 van de 10 keer krijg je dan een terugbelafspraak op zaterdag om 09:00.

- Ga je ergens mee in zee, let er dan op dat alleen de opname aan het eind van het gesprek bindend is. Alles wat daarvoor gezegd is telt officieel niet mee.

-
[..]

Klopt.
[..]

Het betaalt goed en als ik het niet doe doet iemand anders het wel.
Zeker weten dat dat heel veel gebeurt.
  † In Memoriam † woensdag 16 juli 2008 @ 03:51:50 #116
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_60136577
tvp
pi_60136596
Vakkenvuller
100 jaar geleden
Als ik 100% zeker wist dat een bepaald product er niet meer was, ook achter niet, ging ik toch even achter in het magazijn kijken. Alles om de arbeidsproductiviteit te stagneren. En deels om de klant tevreden te stellen, dat je moeite voor de klant doet.

Vakkenvullers houden zich niet altijd aan FIFO, maar dat kun je eigenlijk niet maken als je bij de zuivel werkt. Toch?

Pizzakoerier
Geloof me, je wilt echt niet weten hoe de afwas wordt gedaan en in welke halfvergane staat sponsjes/afwasborstels zijn

Bepaalde producten worden hier niet volgens hygiene voorschriften bereid en/ of bewaard.
Althans, niet de Nederlandse voorschriften.

De smaakpolitie zou hier gillend weglopen.

Maar toch zit het iedere keer bomvol, dus het zal wel smaken

Een collega had na het eten, ontzettende buikgriep gekregen...

Tips
Alleen op actiedagen desbetreffende producten bestellen, anders krijg je diepvries.

Als het druk is, haal het dan zelf, ipv bezorgen, want soms heb ik 3 adressen tegelijkertijd.

Laat in hemelsnaam geen soep bezorgen!!!
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  woensdag 16 juli 2008 @ 04:11:49 #118
150152 Queen_Bee
pi_60136612
En wat een stom gedoe eigenlijk. Producten die over de datum zijn als vers verkopen ed
I'm super sonic man
pi_60136618
Als het goed is zijn die producten allang verwijderd.

Bovendien heb je van die 35% stickers die je op producten aanbrengt als ze nog op dezelfde dag houdbaar zijn.

Je wil niet weten hoe snel die producten weg zijn
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  woensdag 16 juli 2008 @ 04:19:15 #120
150152 Queen_Bee
pi_60136625
Stond ergens op pagina 1 ofzo dat ze dat gewoon verkopen
I'm super sonic man
pi_60136633
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 04:19 schreef Queen_Bee het volgende:
Stond ergens op pagina 1 ofzo dat ze dat gewoon verkopen
Ik voelde me aangesproken..
  woensdag 16 juli 2008 @ 04:32:09 #122
150152 Queen_Bee
pi_60136639
Oh meid toch, dat moet je niet doen
I'm super sonic man
pi_60136642
Ik zal het niet meer doen
  woensdag 16 juli 2008 @ 04:47:19 #124
150152 Queen_Bee
pi_60136656
I'm super sonic man
  woensdag 16 juli 2008 @ 10:26:58 #125
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_60139032
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 03:24 schreef heiden6 het volgende:
3. Dat jij degene bent die gebeld wordt en niet andersom, is geen reden om onbeschoft te doen of te schelden;
Hoezo? Als je mij toevallig treft in een slechte bui en ik heb slechte zin en zou best wel eens mijn frustraties willen uiten, jij belt toevallig, dan ben jij toch echt degene die pech heeft... Ik heb er nooit om gevraagd dat je me belt en als je dat net op het verkeerde tijdstip doet, heb jij pech, niet ik...
quote:
4. Als je op zich interesse hebt in een dienst of product, maar je besluit halverwege het gesprek toch niets te kopen, leg dan uit waarom. Dat is wel zo netjes tegenover iemand die net 5 minuten bezig is geweest om je het een en ander uit te leggen. Zo kun je op een nette en snelle manier het gesprek beëindigen. Als je bang bent voor addertjes onder het gras, denk dan eens na en vraag naar de precieze voorwaarden en procedures, deze zijn over het algemeen best redelijk;
Sinds wanneer ben ik een telemarketer een antwoord schuldig? Dat maak ik nog altijd zelf uit. Nee is nee en dat heb je maar te accepteren, zonder opgaaf van reden. Het is ook niet mijn keuze dat diegene mij 5 minuten een lulverhaal dat aan alle kanten rammelt zit te vertellen.

Al zou outbound callcentre medewerker het laatste beroep zijn op aarde, dan zou ik dat nog niet willen doen. Ik zou mezelf liever van een hoog flatgebouw gooien ipv dat werk te doen... Je moet toch echt wel volledig gewetensloos zijn om dat werk te doen lijkt me? Hoog loon of niet, geld is ook niet alles...
Don't let my username fool you...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')