quote:
Op maandag 14 juli 2008 17:06 schreef EggsTC het volgende:[..]
Onterechte klacht

Bel me lekker niet als ik aan het eten ben, jij valt mij lastig op dat tijdstip, ik jouw niet. Beter laten we elkaar met rust

Ten eerste bellen ze over het algemeen de hele dag. Ten tweede weten ze niet wanneer jij aan het eten bent. Ten derde, als je niet gebeld wil worden door Telemarketers, laat je dan registreren bij Infofilter, als je dat niet doet moet je niet zeiken of je telefoon de deur uit doen.
* heiden6 heeft veel telemarketing gedaan tijdens het studeren enzoTips:
1. Zeg niet als je niet geïnteresseerd bent als je niet weet waar het over gaat, dat is onzin en dat weet je zelf ook. Als je nooit iets over de telefoon koopt en het maakt niet uit waar het over gaat, zeg dat dat;
2. Als je niet meer gebeld wilt worden, zeg dan niet dat je geen tijd hebt, want dan word je sowieso een paar keer teruggebeld;
3. Dat jij degene bent die gebeld wordt en niet andersom, is geen reden om onbeschoft te doen of te schelden;
4. Als je op zich interesse hebt in een dienst of product, maar je besluit halverwege het gesprek toch niets te kopen, leg dan uit waarom. Dat is wel zo netjes tegenover iemand die net 5 minuten bezig is geweest om je het een en ander uit te leggen. Zo kun je op een nette en snelle manier het gesprek beëindigen. Als je bang bent voor addertjes onder het gras, denk dan eens na en vraag naar de precieze voorwaarden en procedures, deze zijn over het algemeen best redelijk;
5. Als de verkoper zegt dat hij een bandopname wil maken met jouw akkoord en hierin zal bevestigen dat je kunt annuleren binnen acht dagen, dan hoef je je echt niet druk te maken dat dit niet echt kan. Acht dagen annuleringsmogelijkheid is een wettelijke verplichting en zonder opname heeft een bedrijf geen officiële overeenkomst met je;
6. Je hoeft niet met je man, vrouw, dochter, neefje of hond te overleggen of je een proefabonnement van 5 euro neemt op de Elsevier;
7. De jaarlijkse omzet uit telefonische acquisitie op de consumentenmarkt stijg nog altijd, anders zou er niet zo veel gebeld worden;
8. Als nee altijd nee was werd er vrijwel niets verkocht;
9. Dat call center agents over het algemeen alleen een tekst voorlezen komt omdat er veel debielen werken die verder niets kunnen, en de procedures zijn daarop ingesteld en die werken nu eenmaal goed. Ook als je geen debiel bent is het mentaal slopend om 200 mensen op een dag te bellen, waarvan 80% binnen 30 seconden ophangt;
10. Als je zegt dat je oprechte interesse hebt in een product, maar eerst de website wilt bezoeken, zal de call center agent proberen direct de deal te sluiten, omdat er anders nooit meer iets van terechtkomt. Uitstel is bijna altijd afstel dus de verkoper heeft niets te verliezen;
11. Wees altijd op je hoede voor adders onder het gras, maar stel je niet paranoïde op;
12. Zeur niet zo dat je gestoord wordt tijdens het eten voor een reclamepraatje, terwijl je nooit klaagt over tv-reclame, radio-reclame, billboards, website-banners enzovoorts;
13. Je rekeningnummer doorgeven aan de telefoon is net zo gevaarlijk als pinnen, want op elke bon staat je rekeningnummer;
14. Telemarketers zijn vaak zeer beperkt getraind voor wat betreft productkennis, denk hierbij aan enkele uurtjes voor het verkopen van een internetabonnement;
15. Telemarketers bellen vrijwel nooit vanuit het bedrijf wat ze vertegenwoordigen, noch zijn ze hier in dienst. Ze kunnen niets voor je betekenen tenzij je iets wilt kopen. Je vraagt ook niet aan de schilder of hij je WC wil repareren, dus val een verkoper niet herhaaldelijk lastig met service-kwesties, dit is zinloos, zeker als je conflict met het bedrijf dateert uit het verre verleden;
16. Veel Telemarketingbedrijven laten hun medewerkers bellen onder gefingeerde namen;
17. Als je iets niet helemaal begrijpt, verdiep je er dan in voor je het aanschaft. Het is niet de plicht van een verkoper om jou alle mogelijke negatieve gevolgen voor jouw persoonlijke situatie op te noemen als je over stapt naar de dienst die hij of zij aanbiedt. Als jij een alarm hebt lopen over je telefoonlijn, denk daar dan aan wanneer je die opzegt. Een verkoper is zeker niet verplicht om aan jou te vragen of je misschien een alarmlijn hebt, en hij of zij zal dit over het algemeen niet doen tenzij het bedrijf deze eis stelt uit klantvriendelijkheid. Dit komt niet veel voor en reken er niet op, denk dus zelf goed na;
18. Denk niet dat het een Telemarketer ook maar enige zorg is wat jij van zijn werk vindt, vaak ben je in gesprek met een student bedrijfskunde die het allemaal wel best vindt zolang hij maar twee avondjes in de week 9 euro per uur kan verdienen zonder enige inspanning.
[ Bericht 35% gewijzigd door heiden6 op 16-07-2008 03:54:06 ]