abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60075108
Jouw beroep!

In elk bedrijf gaat het er anders aan toe natuurlijk, maar over het algemeen zijn er over elk beroep wel een paar leuke weetjes. Of tips, dat mag uiteraard ook graag zou ik die van jullie horen!

Ook kun je hier vragen stellen aan anderen, over dingen die je altijd al wilde weten over een bepaald beroep.

Ik werk zelf in een pizzaria (serveerster):

- Een pizza maken duurt in totaal zo'n 3,5 minuut.
- Wij hergebruiken geen eten, het komt allemaal in grote vuilniszakken en gaat naar varkens ofzo.
- Als er bijv geen vanille ijs is geven we je gewoon stracciatella in de hoop dat je het niet merkt

Tips:

- Spreek serveersters niet aan als ze overduidelijk druk bezig zijn met iets, dat zullen ze niet waarderen en daarna ook minder vriendelijk doen denk ik
- Bestel voor- en hoofdgerechten tegelijk, als je de voorafjes al eerder besteld en dan pas het hoofdgerecht duurt het langer voordat je je hoofdgerecht krijgt.
- Als je met een grote groep uit eten gaat, reserveer dan gewoon even voordat je ergens achteraf een tafeltje krijgt. Als er meerdere groepen reserveren bijv. werkt er meer personeel en kun je dus rekenen op betere service

Ik ben benieuwd naar de reacties

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2008 14:26:47 ]
pi_60075119
Respect voor postbodes.
pi_60075137
Leuk. Mijn bijbaantje is niet boeiend genoeg om tips over te geven.
  zondag 13 juli 2008 @ 14:31:05 #4
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_60075211
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:26 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Respect voor postbodes.
Zo is het! .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  zondag 13 juli 2008 @ 14:31:23 #5
180965 MarkM
Always keep pushing!
pi_60075219
Bedrijf dat loopbanden produceert.

Als wij een dagje geen zin hebben om hard te werken, zeggen we gewoon dat er een onderdeel nog niet binnen is, en wordt de leverings datum maar even uitgesteld.
pi_60075227
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:27 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Leuk. Mijn bijbaantje is niet boeiend genoeg om tips over te geven.
Tuurlijk wel en even posten he jongens! Aan dit soort reacties heb ik niets
pi_60075272
hmm grappig
  zondag 13 juli 2008 @ 14:34:41 #8
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_60075282
Oh, wacht. Een nutteloos weetje.

Ehm. Een invalidenparkeerplaats is (volgens de richtlijnen) een meter breder dan een gewone parkeerplaats. Ja ja .
pi_60075303
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:34 schreef JDude het volgende:
Oh, wacht. Een nutteloos weetje.

Ehm. Een invalidenparkeerplaats is (volgens de richtlijnen) een meter breder dan een gewone parkeerplaats. Ja ja .
En je zegt dit omdat jij invalidenparkeerplaatsen maakt? Zo nee, dan is het geen waardevolle bijdrage
pi_60075327
leuk topic

caissiere als bijbaan

wist jij dat:
- wij kassasletten door de hele dag op onze kont te zitten een gevoelloze kont krijgen
- wij ook klanten onderling belachelijk maken vooral de zeikerds
- we uit onze pauze moeten komen als 't druk is
- we wc's moeten schoonmaken

tips:
- probeer niet de leukste thuis te zijn door semi-gevatte grapjes te maken
echte humor wordt natuurlijk altijd op prijs gesteld
- behandel me niet als een dom mongooltje, waarschijnlijk ben ik intelligenter dan de meeste bezoekers, ja dit is echt waar
- ga niet je alcoholadem in m'n gezicht blazen
- ga niet tegen mij zeuren dat een product er niet is, daar kan ik ook vrij weinig tegen doen
pi_60075330
O ja, postbodes zijn toffe mensen.
  zondag 13 juli 2008 @ 14:37:36 #12
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_60075331
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:36 schreef Breathtaking het volgende:

En je zegt dit omdat jij invalidenparkeerplaatsen maakt? Zo nee, dan is het geen waardevolle bijdrage
Nee, ik vertel anderen hoe ze die moeten maken
pi_60075534
Ik werk bij een als helpdeskmederwerker ADSL voor KPN. Wel leuk werk, makkelijk en het verdient wel oke.

Als je Planet/KPN of Het Net belt krijg je dezelfde afdeling aan de lijn, je betaald wel andere kosten.
Als collega's geen zin hebben laten ze je gewoon 15 minuten wachten en gaan ze een cigaret roken.
Soms valt de verbinding "per ongeluk" weg.
Wij onderling veel domme (Het Net) klanten helemaal afzeiken etc.

Tips:
Bel niet net voor 22:00 met een lastig draadloos probleem ofzo.
Als je de lijn hoort overgaan, even snel iets hoort en dan niets meer heeft een collega geen zin in je.
Bel gewoon altijd 0800-0403 dan kom je ook wel op de juiste afdeling.
Probeer altijd even je modem 30 seconden stroomloos te maken bij een DSL probleem.
Als je geen SpeedTouch modem/router hebt dan hoef je niet te bellen want men hoeft dat niet te ondersteunen.
Wanneer je bent afgesloten ga er dan niet vanuit dat je binnen 2 weken weer kan internetten.
pi_60075574
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:37 schreef roze-meisje het volgende:
leuk topic

caissiere als bijbaan

wist jij dat:
- wij kassasletten door de hele dag op onze kont te zitten een gevoelloze kont krijgen
- wij ook klanten onderling belachelijk maken vooral de zeikerds
- we uit onze pauze moeten komen als 't druk is
- we wc's moeten schoonmaken

tips:
- probeer niet de leukste thuis te zijn door semi-gevatte grapjes te maken
echte humor wordt natuurlijk altijd op prijs gesteld
- behandel me niet als een dom mongooltje, waarschijnlijk ben ik intelligenter dan de meeste bezoekers, ja dit is echt waar
- ga niet je alcoholadem in m'n gezicht blazen
- ga niet tegen mij zeuren dat een product er niet is, daar kan ik ook vrij weinig tegen doen
Dank.
pi_60075991
Hahaha leuk roze-meisje en HenkieVdV
pi_60076004
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:48 schreef HenkieVdV het volgende:
Ik werk bij een als helpdeskmederwerker ADSL voor KPN. Wel leuk werk, makkelijk en het verdient wel oke.

Als je Planet/KPN of Het Net belt krijg je dezelfde afdeling aan de lijn, je betaald wel andere kosten.
Als collega's geen zin hebben laten ze je gewoon 15 minuten wachten en gaan ze een cigaret roken.

Tips:
Als je de lijn hoort overgaan, even snel iets hoort en dan niets meer heeft een collega geen zin in je.
Probeer altijd even je modem 30 seconden stroomloos te maken bij een DSL probleem.
Als je geen SpeedTouch modem/router hebt dan hoef je niet te bellen want men hoeft dat niet te ondersteunen.
Wanneer je bent afgesloten ga er dan niet vanuit dat je binnen 2 weken weer kan internetten.
pi_60076086
Leuk topic dit.
Momenteel heb ik 2 banen en ik beun wat bij met computers , maar dat zijn: Allround Medewerker bij de Mc Donald's en ik maak in de bouwvak Ben en Jerry's in de fabriek.

Over de McDonald's:
- Probeer altijd te kijken van welke burger er geen meer in de "bin" (die warmhoudkast) liggen, en bestel die. Zo heb je altijd een verse
- Probeer niet grappig te zijn tegenover de kassamedewerkers, ik ken alle grapjes al. 30x per dag hoor ik de vraag of we worteltjes hebben. Ja, nu nog.
- Wees niet bang een burger te bestellen zonder bijvoorbeeld een augurk of ui, dit moeten wij gewoon maken.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_60076249
- Ook al heb je niets te doen omdat de bloembollensorteermachine weer eens vastgelopen is, doe alsof je aan het werk bent. Zo niet dan denkt de bedrijfsleider dat je alleen maar geld kost.
- Koop geen komkommers die in plastic zitten, door ze in te sealen is de schil al gekookt.
- THT data op groente en fruit is bullshit, zolang er geen schimmel op zit worden ze verherpakt met een nieuwe datum.
- Hoe exclusiever een cateraar/feesttent zich voordoet des te schandaliger is de behandeling van het personeel.
- Bij Praxis mag het personeel elke morgen een peptalk aanhoren inclusief de resultaten van de vorige dag.
- Oseven (voorheen Martinair Party Service) eist dat het bedienend personeel een half uur van te voren onbetaald op locatie is.
- Dezelfde toko is te cheap om bij een bestelling een ontvangstbevestiging uit de fax te laten rollen, dat kost namelijk twee pakken A4-tjes per maand. Komt een fax niet aan dan is dat het probleem van de leverancier (en ja, als klant zijn ze groot genoeg om dat te eisen). Het meest belachelijk was nog wel de keer dat ik een bakker voor 25 koekjes van Amsterdam naar Nieuw Vennep moest laten rijden buiten de normale ronde.
- Daarnaast wordt een ongeopende fles wijn in rekening gebracht als het loodzegel verwijderd is, die fles wordt vervolgens in de keuken gebruikt. Dat zijn niet de minste wijnen.

Zo blij dat ik qua werk niets meer met die lui te maken heb.
  zondag 13 juli 2008 @ 15:32:57 #19
42636 TheSeeker_NL
Damn fine coffee
pi_60076282
quote:
Op zondag 13 juli 2008 15:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:
- Wees niet bang een burger te bestellen zonder bijvoorbeeld een augurk of ui, dit moeten wij gewoon maken.
en maak je dan een nieuwe burger zonder augurk of pak je er 1 van de "bin" en haal je daar de augurk vanaf?
pi_60076295
quote:
Op zondag 13 juli 2008 15:32 schreef TheSeeker_NL het volgende:

[..]

en maak je dan een nieuwe burger zonder augurk of pak je er 1 van de "bin" en haal je daar de augurk vanaf?
Dan maak ik een nieuwe
Brutal. Fucking. Metal.
pi_60076343
quote:
Op zondag 13 juli 2008 15:16 schreef Breathtaking het volgende:
Hahaha leuk roze-meisje en HenkieVdV
Ja leuk topic.
  zondag 13 juli 2008 @ 15:37:56 #22
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_60076381
Promotiemedewerker (oftewel zo'n figuur in de winkel die je van alles probeert te verkopen wat je eigenlijk niet nodig hebt)

Tips:

voor ons is 1 keer nee geen nee 2 keer nee is dat wel.

We hebben helemaal niets met ons product van de dag ook al doen we van wel.

Vraag ons niets over andere producten van hetzelfde merk want daar weten we niets vanaf.

Doe wel een beetje lief tegen ons, we weten dat we stront vervelend zijn maar we moeten ergens ons geld vandaan halen.

Als je echt geen zin hebt in ons kijk dan vooral zo boos mogelijk dan hebben wij ook geen zin om je aan te spreken.

Ook wij lachen je uit als je in ons verhaal trapt, we geloven er zelf namelijk absoluut niet in.

En als we iets gratis weggeven, ga dan niet lopen zeiken dat je er maar 1van krijgt. Ik weet dat wij Nederlanders altijd meer willen hebben dan anderen maar wij krijgen het opgelegd van onze bazen en kunnen gecontroleerd worden.

oh ja, en trek je niets aan van bovenstaande en koop gewoon whatever we staan te verkopen
pi_60076438
quote:
Op zondag 13 juli 2008 15:37 schreef bioloogje het volgende:
Promotiemedewerker (oftewel zo'n figuur in de winkel die je van alles probeert te verkopen wat je eigenlijk niet nodig hebt)

Tips:

voor ons is 1 keer nee geen nee 2 keer nee is dat wel.

We hebben helemaal niets met ons product van de dag ook al doen we van wel.

Vraag ons niets over andere producten van hetzelfde merk want daar weten we niets vanaf.

Doe wel een beetje lief tegen ons, we weten dat we stront vervelend zijn maar we moeten ergens ons geld vandaan halen.

Als je echt geen zin hebt in ons kijk dan vooral zo boos mogelijk dan hebben wij ook geen zin om je aan te spreken.

Ook wij lachen je uit als je in ons verhaal trapt, we geloven er zelf namelijk absoluut niet in.

En als we iets gratis weggeven, ga dan niet lopen zeiken dat je er maar 1van krijgt. Ik weet dat wij Nederlanders altijd meer willen hebben dan anderen maar wij krijgen het opgelegd van onze bazen en kunnen gecontroleerd worden.
Hahahaha, een maat van me en ik liepen laatst door de stad toen er een paar van die verkopers stonden.
Die verkoper vroeg of we tijd hadden en wij antwoordden met "sorry, geen tijd." Zegt die verkoper: "ook niet voor een beetje mannenliefde?"

Mijn reactie; in zijn gezicht, "donder op, ranzige poot. "
Brutal. Fucking. Metal.
  zondag 13 juli 2008 @ 15:45:32 #24
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_60076505
quote:
Op zondag 13 juli 2008 15:41 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Hahahaha, een maat van me en ik liepen laatst door de stad toen er een paar van die verkopers stonden.
Die verkoper vroeg of we tijd hadden en wij antwoordden met "sorry, geen tijd." Zegt die verkoper: "ook niet voor een beetje mannenliefde?"

Zelf sta ik gelukkig meestal niet op straat maar in de winkels zelf. Gisteren in de AH met milner minder zout bijv.

echt niet te eten die kaas
pi_60076520
quote:
Op zondag 13 juli 2008 15:45 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Zelf sta ik gelukkig meestal niet op straat maar in de winkels zelf. Gisteren in de AH met milner minder zout bijv.

Brutal. Fucking. Metal.
pi_60076738
quote:
Op zondag 13 juli 2008 15:45 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Haha ja stom is dat he, ik deed ook promotiewerk, verkocht kaarten. Ik vond ze zelf spuuglelijk, en ik bleef maar tegen mensen zeggen hoe mooi ik ze vond
pi_60076765
Over leuk en lekker enzo... ik moest een keer met de nieuwe visnuggets de McDonald's in.. om mensen gratis te laten proeven. Vroegen mensen mij of ik ze lekker vond. "Ja heeeeeeeeeeeerlijk "

Neem er eens een dan?

"heb er al teveel gehad "
Brutal. Fucking. Metal.
pi_60076875
quote:
Op zondag 13 juli 2008 15:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:

Doe ik altijd en zo krijg je ook nog een verse hamburger.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_60076888
quote:
Op zondag 13 juli 2008 16:06 schreef yosander het volgende:

[..]

Doe ik altijd en zo krijg je ook nog een verse hamburger.
Ikzelf ook hoor
Brutal. Fucking. Metal.
  zondag 13 juli 2008 @ 16:40:13 #30
163938 Lekiamh
Dietslander
  zondag 13 juli 2008 @ 16:48:29 #31
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_60077675
Voorheen 3 jaar in een supermarkt gewerkt (l0ller1000 ;d), op het moment werkeloos omdat ik een betaalde opleiding volg
Tics van je petten.
pi_60077708
Vakkenvuller
- Als je vraagt of product x nog achter in het magazijn ligt zijn we niet te beroerd om naar het magazijn te lopen. In het magazijn maken we een praatje met collega`s en lopen we terug met de mededeling dat het er niet is. Het product komt altijd morgen weer binnen.
- Als er een lekker wijf binnenloopt weet de hele vulploeg het.
- Als we door eigen fouten een hardloper (bijvoorbeeld coca cola, douwe egberts, verse melk) niet besteld hebben, ligt het aan een leveringsprobleem.

Tips:
- Vraag netjes of we weten waar de suiker ligt en roep niet: "Suiker!?"
- Maak niet de volgende "grap": "Jij bent druk aan het inpakken en ik pak het zo uit het vak."
  Redactie Frontpage zondag 13 juli 2008 @ 17:02:41 #33
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_60077897
quote:
- Als je vraagt of product x nog achter in het magazijn ligt zijn we niet te beroerd om naar het magazijn te lopen. In het magazijn maken we een praatje met collega`s en lopen we terug met de mededeling dat het er niet is. Het product komt altijd morgen weer binnen
Of effe een plaspauze, deden wij altijd
pi_60077914
Ik werk in een supermarkt op de Brood, vlees en kaas afdeling.

- Kaas wat over de datum is verpakken we gewoon weer, onder het motto "kaas rijpt"
- Als afbakbroodjes die mensen thuis moeten afbakken over de datum zijn bakken we zelf en verkopen we die als verse broodjes.
- Als we geen zin hebben om vlees te snijden zeggen we dat het niet binnen is gekomen of op is.

Er zijn vast nog wel meer dingen, maar die schieten me nu niet 123 te binnen. Dan post ik ze wel.
  zondag 13 juli 2008 @ 17:12:38 #35
82578 Grimm
shoo bi do bi doo
pi_60078096
Goed om te weten sommige dingen
  Redactie Frontpage zondag 13 juli 2008 @ 17:18:25 #36
J'adore hardcore
pi_60078219
Zaterdagpostbode (Aanvulling volgt nog...)

- Wij staan op als de meesten nog liggen te slapen. De meeste postbodes beginnen al om 6 uur (En sommigen nog vroeger!)

- Enge hond? Geen post!

Tips:

- "Blauwe brieven mag je houden", "Rekeningen hoef ik niet", "Heb ik de loterij gewonnen?" en dergelijke aanverwante uitspraken: NIET DOEN!

- Boos worden als je iets krijgt wat voor een oude bewoner is heeft weinig zin: we zijn geen wandelende NAW-database
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:26 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Respect voor postbodes.
Dat dus
pi_60079051
Ik begin morgen dus misschien volgt er wel een leuk stukje
pi_60079079
quote:
Op zondag 13 juli 2008 17:03 schreef Milou__ het volgende:
Ik werk in een supermarkt op de Brood, vlees en kaas afdeling.

- Kaas wat over de datum is verpakken we gewoon weer, onder het motto "kaas rijpt"
- Als afbakbroodjes die mensen thuis moeten afbakken over de datum zijn bakken we zelf en verkopen we die als verse broodjes.
- Als we geen zin hebben om vlees te snijden zeggen we dat het niet binnen is gekomen of op is.

Er zijn vast nog wel meer dingen, maar die schieten me nu niet 123 te binnen. Dan post ik ze wel.
WTF. Dat had ik niet verwacht
Brutal. Fucking. Metal.
pi_60079556
quote:
Op zondag 13 juli 2008 17:18 schreef PartyAnimal87 het volgende:

- Wij staan op als de meesten nog liggen te slapen. De meeste postbodes beginnen al om 6 uur (En sommigen nog vroeger!)

- Enge hond? Geen post!

Tips:

- "Blauwe brieven mag je houden", "Rekeningen hoef ik niet", "Heb ik de loterij gewonnen?" en dergelijke aanverwante uitspraken: NIET DOEN!

- Boos worden als je iets krijgt wat voor een oude bewoner is heeft weinig zin: we zijn geen wandelende NAW-database
[..]

Dat dus
Respect voor postbodes die de kantjes er aflopen, no fucking way.
  Redactie Frontpage zondag 13 juli 2008 @ 18:43:01 #40
J'adore hardcore
pi_60079655
quote:
Respect voor postbodes die de kantjes er aflopen, no fucking way.
Verklaart u nader
pi_60079665
quote:
Op zondag 13 juli 2008 15:41 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

wauw stoer hee
ik zou er wel om kunnen lachen
  zondag 13 juli 2008 @ 18:49:10 #42
118904 Vector_SLD
Carpe noctem
pi_60079768
TVP
Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
  zondag 13 juli 2008 @ 18:50:16 #43
216961 DrakenVlieg
Why so serious?
pi_60079786
Momenteel als bijbaantje werk ik in een winkel:

* Als er tasjes hangen, gewoon EEN van af rukken. Niet de hele zak met 50 en die vervolgens door de hele winkel laten slingeren.
* Hartstikke leuk dat je zelf creabea wilt doen en je cadeau in wilt pakken, maar ruim dan wel de rommel op! Dat jij geen keuze kan maken tussen welk gekleurd lintje er bij een groen plantje past, kan ik niet helpen!
* Als het warm is buiten (boven de 25 graden) niet tegen mij lopen zeiken dat het warm is binnen. Moet je maar thuis blijven.
* Als je als oud mensch niet weet hoe je moet pinnen en altijd met 50 euro wilt betalen terwijl je maar voor ¤1,20 iets hebt gekocht, leer dan eens te chippen ofzo!

Zo. Frustratie-mode kan weer uit

Het ergste trouwens:

Als de winkel om 18.00uur dicht gaat, kom dan niet om 17.57 naar binnen om vervolgens uitgebreid te gaan koekeloeren. Ik wil ook naar huis en de volgende dag zijn we gewoon weer open
Het is veel belangrijker om geïnteresseerd, dan interessant te zijn.
Ik denk altijd eerst goed na voordat ik iets stoms zeg.
pi_60079808
quote:
Op zondag 13 juli 2008 18:50 schreef DrakenVlieg het volgende:

Als de winkel om 18.00uur dicht gaat, kom dan niet om 17.57 naar binnen om vervolgens uitgebreid te gaan koekeloeren. Ik wil ook naar huis en de volgende dag zijn we gewoon weer open
Daar loopt bij ons de klok 5 minuten voor
pi_60079826
quote:
Op zondag 13 juli 2008 18:43 schreef roze-meisje het volgende:

[..]

wauw stoer hee
ik zou er wel om kunnen lachen
Jij wel.
Ik kon er niet zo om lachen.
Brutal. Fucking. Metal.
  zondag 13 juli 2008 @ 18:53:23 #46
216961 DrakenVlieg
Why so serious?
pi_60079841
quote:
Op zondag 13 juli 2008 18:51 schreef Milou__ het volgende:

[..]

Daar loopt bij ons de klok 5 minuten voor
Ik moet officieel omroepen om 5 voor 6... Mijn klok loopt idd 4 minuten voor
Het is veel belangrijker om geïnteresseerd, dan interessant te zijn.
Ik denk altijd eerst goed na voordat ik iets stoms zeg.
pi_60079897
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:48 schreef HenkieVdV het volgende:

Tips:
Een eerstelijner

Ik werk ook voor DSL van KPN, maar een stukje verder de organisatie in. Opleveringen high-end zakelijk DSL.

Ga inderdaad niet zeuren tegen een helpdeskmedewerker, dit zal ze niet motiveren om je te helpen ofzo.
Lambo of Rekt
pi_60079958
Ik doe vrijwel alles, afgezien van koken, in gastenhuys De Klok. O.a. bedienen, desserts maken, wc's schoonmaken en vooral heel veel afwassen/afdrogen.

Wist jij dat...
- we alleen meisjes in de bediening hebben?
- ik de eerste vier keer dat ik er werkte, elke keer een wijnglas heb gebroken bij het afdrogen?
- het nog best moeilijk is mooi schuim te maken van melk, en dat het voor geen meter lukt als de melk warm is?

Tips:
- Doe GEEN servetjes in de kopjes/mokjes/glazen, dit is ver-schrik-ke-lijk irritant en vies, want wij moeten ze eruit halen (:r !!!!!!!!!)
- Zorg dat je bord een beetje schoon is en er niets op de rand ligt, krijgen we vieze handen van, wordt jouw eten minder verzorgd door (alsin, het bord wordt dan vies).
- Vraag niet waar je heen moet aan mij, ik woon hier pas anderhalf jaar en let helemaal niet op de straatnamen als ik door de stad loop, sorry
- Geen vers fruit bestellen, wij weten namelijk niet hoeveel we moeten maken en dan is het dus nooit goed (te veel of te weinig voor een bepaald bedrag).
- Ga niet haten als je tafel nat is (stadstuinterras), moet je maar niet onder een boom gaan zitten als het heeft geregend.
- Ga al helemaal niet zeiken dat je stoel nat is als het heeft geregend en je buiten wil zitten. Ik heb hem verdorie net drooggemaakt, en ze zijn _van plastic_ dus het "vocht dat in het hout zit" zal niet in je broek trekken waardoor je een natte kont krijgt.
- Geef fooi. Hoeft niet eens veel te zijn, maar het is echt kut als het stervensdruk is, jij je uit de naad loopt en je best doet voor iemand, en dat diegene dan niet eens een euro voor je overheeft (bij een kopje koffie en gebak, bij een volledige maaltijd is dit redelijk weinig namelijk ).
- (glim)LACH! Worden wij ook een stuk vrolijker van.

Voor de mannen:
- Probeer godverdomme een keer in die pispot te mikken.
- Drup eerst uit voordat je je lul terugstopt in je broek na het plassen.
De vrouwenwc's zijn altijd opvallend veel schoner.
pi_60079961
quote:
Op zondag 13 juli 2008 18:43 schreef PartyAnimal87 het volgende:

[..]

Verklaart u nader
Vroeg beginnen is niet echt bijzonder, angst voor een hond achter een gesloten deur dan weer wel.

Verder is het niet specifiek jouw schuld maar meer de totale onmogelijkheid een pakje te ontvangen zonder daarvoor vrij te moeten nemen.
  Redactie Frontpage zondag 13 juli 2008 @ 19:01:39 #50
J'adore hardcore
pi_60080022
quote:
Op zondag 13 juli 2008 18:58 schreef V.en.A het volgende:

[..]

Vroeg beginnen is niet echt bijzonder, angst voor een hond achter een gesloten deur dan weer wel.

Verder is het niet specifiek jouw schuld maar meer de totale onmogelijkheid een pakje te ontvangen zonder daarvoor vrij te moeten nemen.
Loslopende honden op boerderijen zijn eng, die achter de deur zullen me wat rotten

Pakjes zijn voor een ander onderdeel, de pakketdienst Maar ik snap het wel, hetzelfde is met aangetekenden die wij moeten bezorgen, met name doordeweeks. Je staat vaak voor (logisch) gesloten deuren. En met eigen pakjes die ik ontvang heb ik het ook: het is veel makkelijker om het standaard al op te halen op een postkantoor.

Maar goed, TNT hè... Postkantoor de hele dag open laten om pakjes af te halen kost meer dan iemand in een busje rond te laten karren en uiteindelijk de mensen het pakje zelf op te laten halen tijdens de beperkte openingsuren van de postkantoren e.d.
pi_60080184
quote:
Op zondag 13 juli 2008 19:01 schreef PartyAnimal87 het volgende:

[..]

Loslopende honden op boerderijen zijn eng, die achter de deur zullen me wat rotten

Pakjes zijn voor een ander onderdeel, de pakketdienst Maar ik snap het wel, hetzelfde is met aangetekenden die wij moeten bezorgen, met name doordeweeks. Je staat vaak voor (logisch) gesloten deuren. En met eigen pakjes die ik ontvang heb ik het ook: het is veel makkelijker om het standaard al op te halen op een postkantoor.

Maar goed, TNT hè... Postkantoor de hele dag open laten om pakjes af te halen kost meer dan iemand in een busje rond te laten karren en uiteindelijk de mensen het pakje zelf op te laten halen tijdens de beperkte openingsuren van de postkantoren e.d.
Ach, uiteindelijk valt het wel mee als je de openingstijden vergelijkt met die van banken.
pi_60080721
Ohja ik vergat wat als KPN DSL specialist;

Wist je dat;

Het opleveren van een DSL lijn binnen een dag kan, als elke afdeling meewerkt waar jij het nodig hebt?
Het verhuizen van een DSL lijn, of het opleveren niet een kwestie van een "knopje omzetten" is?
9 van de 10 keer dat een klant een probleem heeft met zijn internet, het aan zijn eigen instellingen ligt?
Telefonie eerst in orde moet zijn voordat DSL uberhaupt kan werken over een telefoonlijn?
DSL niet op meervoudige ISDNlijnen aan te vragen zijn?

Tips ;
Indien mogelijk, vermijdt DSL aanvragen op locaties zoals woonboten, keten en strandtenten.
Wees vriendelijk tegen de helpdeskmedewerkers, des te beter word je geholpen.
Zeg je telefonie niet op tijdens je aanvraag voor een DSL lijn, never.
Zet je modem niet verder dan 5 meter van het ISRA af.
Lambo of Rekt
  zondag 13 juli 2008 @ 20:49:23 #53
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_60082692
wat een leuk topic
zal binnenkort ook een stukje schrijven
an urge to help mankind overcomes me
pi_60082810
quote:
Op zondag 13 juli 2008 17:18 schreef PartyAnimal87 het volgende:

Ik begin dan om half 9, maar het sorteren begint al tegen 7 uur ja.
quote:
- Enge hond? Geen post!
Precies.

Tips:
quote:
Van die semi-grappige opmerkingen ja.
quote:
Of dat ze nog achter je aanrennen.

O ja,

- Als je ziet dat een postbode oordopjes in heeft, praat dan ook gewoon niet met hem.
  zondag 13 juli 2008 @ 21:20:46 #55
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_60083373
Ik werk bij een bioscoop..

- Wij spelen geen DVD's af in de zalen, maar gebruiken nog ouderwetsche films en projectoren. Denk aan zo'n 3 km aan film per voorstelling .
- Ja, onze buffetartikelen zijn duur. Ik weet het, jij weet het. Maar NIET duurder dan bij elke andere gemiddelde uitgaanstent, dus ZEIK niet!
- [ Als het druk is] Nee mevrouw, we hebben geen aparte rij voor de mensen die gereserveerd hebben .
- Mensen die tijdens een drukke inloop opbellen om te vragen of ze al kunnen reserveren voor een film die over 3 weken uitkomt. Snap je dan niet dat ik het druk heb? .
- Mensen die bij het binnenkomen van een lege foyer vragen of er heel misschien nog plek is voor de film die draait in de zaal met meer dan 400 stoelen . Nee mevrouw, helemaal uitverkocht, maar de mensen zijn verstoppertje aan het spelen.
- Mensen die boos worden op mij als ze na het kopen van de kaartjes zich pas bedenken dat ze een studentenpas bij zich hebben. Het is een kortingsactie, hoezo ben ik er verantwoordelijk voor dat jij daar beroep op doet? .
- Mensen die zonder iets te vragen denken wel gebruik te mogen maken van ons toilet. Terwijl er tegenover het gebouw een openbare zit. Asociaal.

Ik kan nog wel even doorgaan, maar m'n frustratie is er in elk geval even uit .

Natuurlijk hebben de mensen altijd wel gelijk, maar als het druk is zijn sommige dingen zo irritant.
pi_60084272
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:48 schreef HenkieVdV het volgende:Tips:
  zondag 13 juli 2008 @ 22:02:40 #57
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_60084284
quote:
Op zondag 13 juli 2008 21:20 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik werk bij een bioscoop..

- Wij spelen geen DVD's af in de zalen, maar gebruiken nog ouderwetsche films en projectoren. Denk aan zo'n 3 km aan film per voorstelling .
- Ja, onze buffetartikelen zijn duur. Ik weet het, jij weet het. Maar NIET duurder dan bij elke andere gemiddelde uitgaanstent, dus ZEIK niet!
- [ Als het druk is] Nee mevrouw, we hebben geen aparte rij voor de mensen die gereserveerd hebben .
- Mensen die tijdens een drukke inloop opbellen om te vragen of ze al kunnen reserveren voor een film die over 3 weken uitkomt. Snap je dan niet dat ik het druk heb? .
- Mensen die bij het binnenkomen van een lege foyer vragen of er heel misschien nog plek is voor de film die draait in de zaal met meer dan 400 stoelen . Nee mevrouw, helemaal uitverkocht, maar de mensen zijn verstoppertje aan het spelen.
- Mensen die boos worden op mij als ze na het kopen van de kaartjes zich pas bedenken dat ze een studentenpas bij zich hebben. Het is een kortingsactie, hoezo ben ik er verantwoordelijk voor dat jij daar beroep op doet? .
- Mensen die zonder iets te vragen denken wel gebruik te mogen maken van ons toilet. Terwijl er tegenover het gebouw een openbare zit. Asociaal.

Ik kan nog wel even doorgaan, maar m'n frustratie is er in elk geval even uit .

Natuurlijk hebben de mensen altijd wel gelijk, maar als het druk is zijn sommige dingen zo irritant.
Jullie hebben toch wel gewoon een toilet in een bioscoop
My mama didn't raise no fool
pi_60085865
Leuke stukjes maar denk eraan, het is geen klaagtopic over wat er allemaal kut is op je werk, het zijn weetjes en tips over je werk
  zondag 13 juli 2008 @ 23:14:05 #59
181126 MouzurX
Misschien?
pi_60086022
Ik werk in een kleine supermarkt als warenuitstallingsbeheerder/productaanvullingsmanager en soms ook als kassaslet.

-Een pool komt met een vrachtwagen meestal rond 7 uur voor rijden.
-Dan worden er containers met allerlei dingen naar het magazijn geduwd en de melk/kwark/andere dingen voor in de koeling en groente worden dan meteen bijgevuld, zodat om 8 uur, wanneer de winkel open gaat, het meeste er in zit en de mensen het weer leeg kunnen kopen
-Ondertussen worden er ook broodjes gebakken.
-De rest van de producten: hagelslag, koffie,macaroni etc. wordt daarna bijgevuld en het is meestal rond 2-3 uur klaar.
-Tot sluitingstijd wordt dan alleen de groente, melk/kwark-koeling en het bier/flessen drinken bijgevuld.

Tips
-Ga niet de seconde dat je binnen komt vragen waar wat staat, dit is enorm irritant. Kijk gewoon eerst even rond. Alles staat bij alles van dezelfde soort in de buurt.
-Leeg lege flessen eerst even voordat je ze inlevert zodat er geen rotzooi van komt.
-RODE SPA IST MIT GAS UND BLAUW IST OHNE JAH!
-Nog beter, drink gewoon uit de kraan, dat kan hier in Nederland namelijk gewoon.
-Kom niet om 12-1 uur en om 5-6 uur naar de winkel, aangezien iedereen dat ook doet terwijl er de rest van de dag niemand is geweest.
-Ga niet zeiken dat de rij voor de kassa's zo langzaam gaat als je op die tijdstippen naar de winkel gaat.
-Als je na 3 uur in de winkel komt en een product dat niet in een koeling ligt is uitverkocht is die er 99 van de 100 keer ook niet meer in het magazijn.
-Kein verkaptes niederlandisch praoten wijl dass nicht zu verstehn ist.
-De supermarkt is geen verkapte inruilmachine waar je je 50'jes die je uit de muur hebt getrokken kan wisselen voor kleingeld en 10'tjes.
-Koop geen drieling babywagen want die dingen zijn 3 meter breed en dan moet je niet verwachten dat je overal zo makkelijk langs kan.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 14 juli 2008 @ 00:30:27 #60
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_60087700
Snoepwinkel:

Ga niet uit de bakken eten terwijl je snoep in je zakje aan het scheppen bent. Dit mag sowieso niet, ook
niet als je het overduidelijk niet stiekum doet. Het kost ons gewoon veel geld.
Veel mensen schijnen te denken dat ze voor 2 euro gratis aan snoep mogen weg vreten als ze maar iets kopen.

Hier worden wij niet aardiger van kan ik je vertellen.

Ow ja: met je vieze tengels gewoon in de bak graaien Bah.

Wat wel kan:
Bestellingen plaatsen van zelfgemaakte snoeptaarten en andere speciale wensen zoals spekjes in speciale vormpjes etc. Ook ouderwets snoep kunnen we bestellen, ook al ligt het niet in de winkel.
Toeval is toeval
pi_60087861
Werk: Grillroom..
- Klooi niet met je sausjes! Ga dus niet sambal door de uiensaus gooien, drinken door de saus gooien of servetjes verscheuren en die overal in proppen..
- Houd je tafel toch eens netjes! Eten moet in je mond, niet op/onder tafel/stoel
- Val niet met je hoofd in een broodje + extra knoflook als je in slaap valt..
- Doe geen sambal in iemands oor..
- VRAAG even of je naar de WC mag als je niets komt eten..
- Als het personeel zegt geen bier drinken binnen doe het dan ook niet..
- Als er 50 man in de zaak staat, ga niet na 1 minuut al zeuren of je eten al klaar is..
- Met grote groep eten? Helemaal prima.. Maar zorg dan wel dat het geld klaar ligt en niet dat we nog 10 minuten moeten wachten als jullie willen betalen.. Zo moeilijk is 5 broodjes a 5 euro en 5 pizza's a 3 euro niet uit te rekenen.. Doen wij ook uit ons hoofd..
- Denk niet dat je alles kan flikken als man zijnde als er 2 vrouwen in de bediening lopen.. Dan gooien wij je er gewoon uit
- Zeur niet om 2 uur 's nachts dat het laat is.. Wij moeten dan nog 3 uur
- Kom niet na 3 uur nog rustig binnen eten.. Neem het mee naar buiten! Kunnen wij ook op tijd naar huis
- Tenslotte.. Wees gewoon vriendelijk, zeg eens dank je wel!! Dan geven wij het eten ook met een glimlach
  maandag 14 juli 2008 @ 12:49:50 #62
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_60094160
quote:
Op zondag 13 juli 2008 22:02 schreef La_Vita het volgende:

[..]

Jullie hebben toch wel gewoon een toilet in een bioscoop
Whoops, het komt nu inderdaad over alsof ik het over de bezoekers heb. Nee, ik bedoel mensen van buiten die denken zonder iets te vragen naar het toilet te mogen. Natuurlijk hebben we gewoon toiletten voor de bezoeker .
pi_60095170
Bijbaan als schoonmaker in een ziekenhuis (alleen in de weekenden).

Weetjes:

• Als mijn afdeling helemaal vol ligt, moet ik 15 patiëntenkamers (variërend van 4, 2 tot 1 persoonskamers), 15 badkamers, 2 spoelkeukens, 1 medicijnkamer, 1 balie, hok waar de verpleging pauze houdt en alle gangen schoonmaken, in 3 uur tijd. Die 3 uur is inclusief naar de afdeling toe lopen, omkleden, werkkar klaarzetten en opruimen. (Al die dingen kosten sowieso al zo'n 20 min in totaal, dus eigenlijk heb je iets meer dan 2 en een half uur schoonmaaktijd.)

• Als mijn afdeling helemaal vol ligt, kan ik nooit zo goed schoonmaken als het hoort.

• In het ziekenhuis waar ik werk dragen de verpleegkundigen en de schoonmakers dezelfde pakken, wat soms nog al eens voor verwarring kan zorgen .

• Het ziekenhuis waar ik in werk is vorig jaar als schoonste ( ) ziekenhuis uitgeroepen. (Ik wil niet weten hoe ranzig andere ziekenhuizen zijn.)

• Ook wij maken grappen over rare, gekke, domme, vieze patiënten .

Tips (voor wanneer je patïent, bezoeker etc. bent)

• Kijk of doe als patiënt zijnde niet boos, raar, geïrriteerd, neerbuigend richting de schoonmaker toe. Het moet toch gebeuren en lang niet alle schoonmakers zijn dom.

• Draag altijd iets van pantoffels, slippers oid. als je gaat rondlopen. Zo schoon is een ziekenhuis nou ook weer niet!

• Draag als je wilt douchen of naar de wc gaat altijd iets van slippers, je wil niet weten wat er soms in de badkamers voor 'ongelukjes' gebeuren. En let wel: door dweilen wordt het vuil alleen verspreid, niet allemaal weggenomen . Het kan op een ziekenhuisafdeling soms schoner lijken dan het daadwerkelijk is.

• Ga niet zeiken dat ik wel bij je overbuurman een pisvlek ga dweilen en niet bij jou om je bed heen dweil. Elke dag kamers dweilen doen we niet en wat niet vies is hoeft ook niet schoongemaakt te worden.

• Spoel alsjeblieft het toilet door. Ik hoef niet te weten of je bloed gepist hebt of zwarte poep hebt .

• Feedback geven mag, maar doe dat op een nette manier.

• Ga vooral niet heel goed kijken hoe goed (of slecht) ik wel niet schoonmaak. Ik begrijp dat het niet bepaald leuk is om in het ziekenhuis te liggen maar de hele tijd nagestaard worden tijdens je werk is irritant.

• Ga als bezoeker zijnde bij een patiënt niet ontzettend boos of geïrriteerd doen of kijken als er een schoonmaker binnen komt en ga vooral wel even naar buiten zodat er goed schoongemaakt kan worden.

Okee, ik kan nog wel even door gaan met de tips, maar hier laat ik het voorlopig maar even bij .
  • pi_60095312
    quote:
    Op zondag 13 juli 2008 18:56 schreef EggsTC het volgende:

Ga inderdaad niet zeuren tegen een helpdeskmedewerker, dit zal ze niet motiveren om je te helpen ofzo.
    Hear hear, en nog wat tips:

* Wees eerlijk. Zeg gewoon dat je te driftig bezig geweest bent met bestandjes opruimen en nu je pc/tc/desktop/dinges de meest exotische errors geeft bij het opstarten. Zeg niet dat het opeens gebeurt is, midden op de dag, toen je terug kwam van je lunch. Ik loop daar niet in namelijk.

* Doe alsjeblieft wat de helpdeskmedewerker je vraagt. We willen je namelijk helpen, niet je problemen verergeren.

* CTRL ALT DEL MOET TEGELIJK, NIET 1 VOOR 1 !!!!!!

* wordt niet boos op de helpdeskmedewerker als je computer niet (naar behoren) werkt . Ik kan daar ook niks aan doen en ik word er niet vrolijker van.
    burgerweeshuis
    "de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
    woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
    pi_60095893
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 13:38 schreef zwaaibaai het volgende:
    * CTRL ALT DEL MOET TEGELIJK, NIET 1 VOOR 1 !!!!!
    oh my god
    pi_60095966
    Beheerder poppodium:

We zorgen met een team dat jouw avond leuk verloopt.
    We zorgen dat de barkeepers er zijn, het naar hun zin hebben en genoeg voorraad hebben om de drank aan de man te brengen.
    Tevens werken we met de portiers samen, met de bandopvang en met de techniek dudes en dudinnen. Hierdoor kan je namelijk een strakke productie neer zetten en is zowel de band/artiest/dj, de gasten en het personeel te vreden.
    Jij kan altijd ons aanspreken op vragen en opmerkingen. Wanneer je je minder lief gedraagt, zijn wij meestal de eerste die je daar op aanspreken. En mocht dat niet helpen, komen de mannen zonder nek je verzoeken de tent te verlaten.
    Ja we doen alle klussen, dus ook glazen halen, ondergekotste wc's schoonmaken, tappen wanneer de barkeepers pauze willen en de vloer en bar schoonmaken op het einde van de avond. De na- borrel maakt dat weer goed uiteraars.

tipje of wat:

* Ik weet dat het irritant is dat je niet meer mag roken in de zaal of in het cafe. Daar hebben we ook een rookhok voor, daar mag je het wel. Of buiten uiteraard, maar dan wel buiten de poort. En ik heb die bepalingen ook gelezen. Dus kom niet met commentaar over deze nieuwe wet. Gewoon boven of buiten roken. Of gewoon niet uit gaan, dat mag ook natuurlijk.
    * Mijn moeder is geen hoer, ik ben geen homo, ik ben geen nazi, ik discrimineer niet, ik ben niet arrogant ( denk ik ), ik heb geen kut kop, ik geil niet op macht ( buiten het bed dan ), en je hoeft niet naar mijn huis te komen om mijn kinderen te vermoorden en mijn vrouw te verkrachten: Die heb ik niet namelijk. Geen van beide. En hiermee werk je vooral je ontzegging in de hand, maar dat had je natuurlijk al bedacht.
    * Barpersoneel uitschelden en bedreigen worden we ook niet vrolijk van. Van opdringerig versieren zijn de bardames ook niet zo gecharmeerd van trouwens.
    * Als je een drankje bestelt: Vraag het eens gewoon even; "mag ik twee biertjes en een cola, alsjeblieft?" . Waarom iedereen denkt dat je barpersoneel kan commanderen is mij een raadsel. Ze werken de blaren op hun voeten voor jou, dus doe eens lief. Dan doen ze ook lief terug, je weets.

Ik kom vast nog wel op andere tips.

ja ik heb twee banen ja
    burgerweeshuis
    woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
    pi_60095975
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 14:00 schreef Wouser het volgende:

[..]

oh my god
    ze bestaan nog steeds...
    burgerweeshuis
      maandag 14 juli 2008 @ 14:07:51 #68
    117061 Noisemaker
    Geräuschmacher
    pi_60096070
    Poeh... ik heb wat bijbaantjes gehad.. binnenkort even een verhaaltje neerzetten!
      maandag 14 juli 2008 @ 14:25:14 #69
    117061 Noisemaker
    Geräuschmacher
    pi_60096514
    Ik heb veel in de 'levensmiddelen distributie' gewerkt, van fabriek tot vakkenvullen.
    Wat veelal opvalt is, hoe eerder in de keten. Hoe lager het IQ van de gemiddelde werknemer.
    In een fabriek kom je veel mensen tegen die net snappen hoe je bijvoorbeeld dozen op pallets moet stapelen, maar zodra er een minder vaak voorkomende handeling aan te pas komt zijn ze draad kwijt. Met een beetje verstand kun je daar al snel wat gevarieerder werk doen.

Callcenter:
    Wat je misschien niet zou verwachten, ook aldaar werken wat josti's. In deze was het veelal outbound (mensen opbellen) verkoopgesprekken. Op je scherm staat een standaard text (script). Sommigen lezen het letterlijk voor. Keer op keer.
    Als het bijna pauze is, en een klant neigt naar een negatief antwoord. Raffelen we het gesprek af om pauze te kunnen houden.
    Als je vraagt hoe we aan je nummer komen, zeggen we dat het uit het bestand van KPN komt. Echter, gegevens worden vaak gekocht van webwinkels met gerelateerde producten.

Wordt vervolgd.
      maandag 14 juli 2008 @ 14:38:44 #70
    35098 Metalfreak
    Maar bijt niet
    pi_60096821
    Ben ICT-er. Ik zorg ervoor dat alle programma's weer goed werken, dat mensen zo met hun systeem kunnen werken zoals zij willen. Ik zorg ervoor dat de server in orde blijft en zorg dat gebruikers kunnen inloggen en alles wat erbij hoort.

Do's en don'ts:
  • Omschrijf je probleem duidelijk. Een melding als "de computer doet het niet" daar kan ik niets mee, behalve als de voeding defect is.
  • Geef (zoals iemand hier eerder al zei) gewoon toe als je iets fout gedaan hebt, ik word heus niet boos als je dat toegeeft. Wel kan ik dan makkelijker en sneller je probleem verhelpen.
  • Ga niet als een kip zonder kop tegen me aan ratelen over allerhande onbenullige computerproblemen, dan duurt het alleen maar langer voordat ik de échte problemen heb opgelost. Laat me rustig werken, dan gebeurt alles vele malen sneller.
  • Ik heb geen glazen bol waarin ik je computerperikelen thuis mee kan zien en oplossen.
  • Nee, ik weet niet alle prijzen van computeronderdelen uit mijn hoofd, sterker nog, ik heb geen flauw idee wat zoiets tegenwoordig moet kosten.
  • Computers verplaatsen is niet iets wat door een ICT-er gedaan moet worden, of schakel je ook een verhuisbedrijf in als je een tafel 5 meter wilt verplaatsen?
  • Als ik met de computers bezig ben, wil dat niet zeggen dat dat de reden is dat het kopiëerapparaat, de TV of het koffiezetapparaat het niet meer doet.
  • Nee, ik vind het niet interessant om te weten dat je zelf een website hebt gemaakt met je vakantiefoto's.
  • Doe niet alsof je zoveel verstand hebt van ICT omdat je de Computer Idee leest.
  • Als ik zeg dat je van de computer af moet blijven, doe dat dan ook.
  • Als ik zeg dat je van de computer af moet blijven, kom dan niet om de 2 minuten vragen of je er alweer op mag. Zo duurt het alleen maar langer. (en dan laat ik je ook gewoon extra lang wachten)
  • Don't let my username fool you...
    pi_60097685
    TerugVindPostbode
    Lurf is the message and the message is Lurf
    pi_60098662
    Beroep: docent

Weetjes:
    * Alle (lastige/leuke/irritante) leerlingen worden uitgebreid besproken in de docentenkamer
    * 25 lesuren staat gelijk aan 1 fte. Op mijn school is 1 lesuur 50 minuten, op mijn vorige school hadden we lesuren van 45 minuten
    * Voor ieder lesuur krijgt een docent o.a. voor- en nabereidingstijd uitbetaald
    * Docenten (op mijn school) gaan altijd _gratis_ mee op uitstapjes, kampen, werkweken, etc. en krijgen dan meestal ook een bepaald bedrag mee om van te eten, etc
    * Ook wij hebben wel eens geen zin in les
    * Soms laten we wel eens een leerling zitten die eigenlijk wel over had kunnen gaan ( ), maar eigenlijk niet gemotiveerd, ontzettend vervelend, brutaal en storend was in de klas!
    * Vergaderingen gaan vaak vergezeld met kroketten, kopjes koffie/thee en soms taart En er wordt flink op los geroddeld over alle leerlingen (en soms ook collega's); wie heeft met wie, vind jij die en die ook zo vervelend? Heb je gehoord wat er met hem is gebeurd? Is zij alweer zwanger?

Tips:
    * Jaja, school is niet leuk Maar wij kunnen er niets aan doen dat er een leerplicht is, dus val ons daar niet mee lastig. Af en toe een beetje lief zijn voor de docent kan geen kwaad.
    * Als jij een beetje meewerkt en je netjes gedraagt in de klas, zijn wij des te meer gemotiveerd om jou te helpen bij evt. problemen of een slecht cijfer Ben je een "storende factor" in de klas dan kun je alle (niet verplichte) hulp wel vergeten en stik er lekker in

Hmmm.... als ik nog weer wat weet vul ik het wel aan
    pi_60100010
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 15:52 schreef Locusta het volgende:
    * Soms laten we wel eens een leerling zitten die eigenlijk wel over had kunnen gaan ( ), maar eigenlijk niet gemotiveerd, ontzettend vervelend, brutaal en storend was in de klas!
    Oh! Wat erg!

Ik heb veel verschillende dingen gedaan. Hier even wat anderen het snelst tegenkomen:

Cassiere
    - Inderdaad, geen gevatte grapjes maken, mán wat baalde ik dat ik dat baantje had tijdens de wisseling van de gulden naar de euro.
    - Behandel me niet als vuil en ik zorg ervoor dat je bon klopt én dat je spullen heel blijven.
    - Ik sta niet op het sportveld en hoef derhalve niet jouw geld te vangen. Je kunt het me gewoon aanreiken.
    - DOUCHE JE ! Ook al is het zaterdagochtend, ik hoef niet te weten wat jouw slaapgeurtje is
    - Het is écht leuk als mensen vriendelijk naar je lachen.
    - Niet ongeduldig zitten doen omdat het pinapparaat niet werkt (ik kan er niets aan doen believe me) of vanwege de oma voor je die het geld niet goed genoeg ziet. (ooit sta jij er zo te kloten)

Callcenter-outbound
    - Als je niet geïnteresseerd bent, luister dan niet naar mijn hele verhaal. Normaal is dat namelijk een indicatie dat iemand het wel zou willen afnemen.
    - Zeik niet over dat je aan het eten bent, ik zit ook liever aan de keukentafel maarja, moet toch geld hebben voor ik die keukentafel uberhaupt kan aanschaffen.
    - Koop eigenlijk maar niks van mij, want het negatieve punt aan het product moeten we noemen, maakt niet uit hoe. Zo was het bij een mobiele provider eens zo dat ik moest bellen naar klanten over een bundel-upgrade waar ze 3 maanden gratis gebruik van konden maken. Dat was allemaal inderdaad gratis, maar ze moesten voor de tweede maand verstreken was wél even bellen naar klantenservice om 'm weer terug te laten zetten. Ik zei dan: "Het enige wat u hoeft te doen is in de tweede maand bellen naar de klantenservice om te vertellen hoe het u beviel!".
    Happiness never comes in the way that we imagine.
      maandag 14 juli 2008 @ 16:52:40 #74
    172358 oddman
    Introspecteur
    pi_60100300
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 15:52 schreef Locusta het volgende:

Weetjes:
    * Alle (lastige/leuke/irritante) leerlingen worden uitgebreid besproken in de docentenkamer
    * 25 lesuren staat gelijk aan 1 fte. Op mijn school is 1 lesuur 50 minuten, op mijn vorige school hadden we lesuren van 45 minuten
    * Voor ieder lesuur krijgt een docent o.a. voor- en nabereidingstijd uitbetaald
    * Docenten (op mijn school) gaan altijd _gratis_ mee op uitstapjes, kampen, werkweken, etc. en krijgen dan meestal ook een bepaald bedrag mee om van te eten, etc
    * Ook wij hebben wel eens geen zin in les
    * Vergaderingen gaan vaak vergezeld met kroketten, kopjes koffie/thee en soms taart En er wordt flink op los geroddeld over alle leerlingen (en soms ook collega's); wie heeft met wie, vind jij die en die ook zo vervelend? Heb je gehoord wat er met hem is gebeurd? Is zij alweer zwanger?

Tips:
    * Jaja, school is niet leuk Maar wij kunnen er niets aan doen dat er een leerplicht is, dus val ons daar niet mee lastig. Af en toe een beetje lief zijn voor de docent kan geen kwaad.
    * Als jij een beetje meewerkt en je netjes gedraagt in de klas, zijn wij des te meer gemotiveerd om jou te helpen bij evt. problemen of een slecht cijfer Ben je een "storende factor" in de klas dan kun je alle (niet verplichte) hulp wel vergeten en stik er lekker in

Hmmm.... als ik nog weer wat weet vul ik het wel aan
    Vette deel is waarom ik het onmogelijk vind om respect te hebben voor leraren. Het nare is dat, doordat je als leraar het vervelend vindt dat je een leerling niet kan motiveren, je ze d'r met z'n allen op afrekent. Terwijl ongemotiveerd zijn veroorzaakt kan worden door duizend-en-één dingen, van eigenlijk onder niveau presteren tot familieproblemen. En nee, die dingen kunnen lang niet altijd opgelost worden door 'een goed gesprek'.
    . En daar ben ik over het algemeen niet licht in, en toch al heel wat jaartjes van de middelbare af.
    "The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
    - Bertrand Russell
    pi_60100692
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 16:40 schreef Puccini het volgende:
    - Zeik niet over dat je aan het eten bent, ik zit ook liever aan de keukentafel maarja, moet toch geld hebben voor ik die keukentafel uberhaupt kan aanschaffen.

Onterechte klacht

Bel me lekker niet als ik aan het eten ben, jij valt mij lastig op dat tijdstip, ik jouw niet. Beter laten we elkaar met rust
    Lambo of Rekt
    pi_60100706
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 16:52 schreef oddman het volgende:
    Vette deel is waarom ik het onmogelijk vind om respect te hebben voor leraren. Het nare is dat, doordat je als leraar het vervelend vindt dat je een leerling niet kan motiveren, je ze d'r met z'n allen op afrekent. Terwijl ongemotiveerd zijn veroorzaakt kan worden door duizend-en-één dingen, van eigenlijk onder niveau presteren tot familieproblemen. En nee, die dingen kunnen lang niet altijd opgelost worden door 'een goed gesprek'.
    . En daar ben ik over het algemeen niet licht in, en toch al heel wat jaartjes van de middelbare af.
    Ik begrijp dat het er wat cru staat, maar als een leerling (m/v) al problemen veroorzaak(te) in het ene schooljaar, een bespreekgeval is en we zwaar het vermoeden hebben dat hij het jaar erop er hard aan moet trekken, wij deze soms preventief laten zitten. Dit kan diverse redenen/oorzaken hebben.
    Uiteraard kunnen er andere factoren meespelen aangaande het gedrag van de leerling. In alle gevallen wordt er ook gekeken of we er wat aan kunnen doen. Dan is het aan de leerling zelf om hier aan mee te werken en om zijn/haar gedrag te veranderen. Dit kun je dus niet de docenten aanrekenen als ze dit niet doen En voor ons is het dan ook onmogelijk om voor dit soort leerlingen respect te hebben
    Bedenk wel: het mes snijd aan twee kanten!

Overigens is er ook een keer voorgekomen dat we een leerling bevorderd hebben terwijl zij eigenlijk moest blijven zitten Dus dit gebeurt ook wel eens.
    pi_60101071
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 17:07 schreef Locusta het volgende:

[..]

Ik begrijp dat het er wat cru staat, maar als een leerling (m/v) al problemen veroorzaak(te) in het ene schooljaar, een bespreekgeval is en we zwaar het vermoeden hebben dat hij het jaar erop er hard aan moet trekken, wij deze soms preventief laten zitten. Dit kan diverse redenen/oorzaken hebben.
    Uiteraard kunnen er andere factoren meespelen aangaande het gedrag van de leerling. In alle gevallen wordt er ook gekeken of we er wat aan kunnen doen. Dan is het aan de leerling zelf om hier aan mee te werken en om zijn/haar gedrag te veranderen. Dit kun je dus niet de docenten aanrekenen als ze dit niet doen En voor ons is het dan ook onmogelijk om voor dit soort leerlingen respect te hebben
    Bedenk wel: het mes snijd aan twee kanten!

Overigens is er ook een keer voorgekomen dat we een leerling bevorderd hebben terwijl zij eigenlijk moest blijven zitten Dus dit gebeurt ook wel eens.
    Dat praat je niet goed hoor, leraren moeten objectief handelen naar de prestaties van de leerling. Emotieloos. Nu laten jullie ook een stukje emotie meespelen als in 'aaaah die doet altijd zo goed zn best en is zo aardig die laten we doorgaan', aan de andere kant ; 'wat een vervelend figuur is dat zeg, hij doet ook geen tyfus etc. etc. dus laten we hem zakken'. Het is menselijk dat je emoties ook mee spelen maar het beroep van "docent" vraagt dus een zakelijke houding van je waarmee je prestatie-gebaseerd iemand beoordeelt, niet op persoonlijkheid of houding.
    Lambo of Rekt
    pi_60101296
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 17:22 schreef EggsTC het volgende:
    Dat praat je niet goed hoor, leraren moeten objectief handelen naar de prestaties van de leerling. Emotieloos. Nu laten jullie ook een stukje emotie meespelen als in 'aaaah die doet altijd zo goed zn best en is zo aardig die laten we doorgaan', aan de andere kant ; 'wat een vervelend figuur is dat zeg, hij doet ook geen tyfus etc. etc. dus laten we hem zakken'. Het is menselijk dat je emoties ook mee spelen maar het beroep van "docent" vraagt dus een zakelijke houding van je waarmee je prestatie-gebaseerd iemand beoordeelt, niet op persoonlijkheid of houding.
    Ben ik het niet helemaal met je eens.
    Jij haalt notabene zelf aan dat leerlingen weleens achterliggende problemen kunnen hebben die dan meespelen, ook niet bepaald emotieloos
    Ik vind dat er wel degelijk naar de houding van de leerling gekeken kan worden wanneer hij/zij een bespreekgeval is en er bepaald moet worden of hij het aankomende schooljaar gaat halen
    Sterker nog: dat is juist een belangrijk punt van de rapport- (en revisie)vergaderingen! (voor meer info: klik!)

Mochten we hierover verder willen discussiëren is het misschien beter om dit via een nieuw topic/PM te doen, want we gaan wel een beetje offtopic
    pi_60101397
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 17:22 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Juist niet: wanneer een leerling zich niet zo geweldig opstelt, en je weet dat hij/zij het volgend jaar het zwaar gaat krijgen, kan je een leerling juist daarom laten zitten. Als hij/zij het jaar overdoet, heeft hij/zij het gemakkelijker en hoeft dan niet op zijn/haar tenen te lopen om te blijven presteren. Juist omdat hij/zij op zijn/haar tenen loopt, krijg je recalcitrant ( how the hell do you spell that ) gedrag. Laat hem/haar een jaar ontspannen, goede cijfers halen en het jaar er op met vlag en wimpel slagen. Niemand, de leraar, de leerling, zijn ouders, de school, is gebaat bij een dropout.

Ze probeerden het bij mij ook, en het werkte wel. Alleen bleef ik wel vervelend....
    burgerweeshuis
    pi_60101461
    Inmiddels niet meer werkzaam als VERSmagazijn medewerker, maar toch wat weetjes;

Wist je dat:
    - er een redelijk aantal producten pas op het aller laatste moment binnen komt?
    - als een product er niet is, we altijd een vervangend product zullen proberen te leveren?
    - 's nachts van 23:00 tot 03:00 de vrachtwagens (bij ons..) geladen worden, en deze om ongeveer 04:00 bij de eerste klanten zijn?
    - als er een pallet met verse 'losse' groente/fruit (spinazie in kist, sinaasappels, etc) omver gaat, we dit gewoon weer in de kist/verpakken mikken en uitleveren?
    - een aantal van mijn ex-collega's lekker hoesten, niezen etc over de (onverpakte!) producten?
    - we overdags ook nog spoedleveringen doen met een busje met koelinstallatie?

- Het hele bedrijf in rouwstemming was toen bekend werd dat een van onze chauffeurs een fietser gemist had in de dodehoek, met dodelijke afloop.

Tips:

Wordt niet boos als klant zijnde als we iets niet kunnen leveren. Dit is (serieus!) de schuld van onze leverancier
    Als er iets mis is gegaan, bedenk dan de de orderpick door mensen gedaan wordt!
    Bestel op tijd, niet om 09:00 bestellen als je tot 08:30 de tijd hebt gehad... (logisch dat we niet kunnen uitleveren!)

[ Bericht 6% gewijzigd door Exhar op 14-07-2008 17:46:36 ]
    pi_60102683
    Ohja, nog eentje!

Beroep: ambtenaar bij de gemeente.

Weetjes:
    * Ambtenaren worden nog wel eens benaderd door de recherche wanneer er mensen opgespoord moeten worden. Dan gaat het bijv. om of bepaalde personen ook paspoorten/id-kaarten hebben aangevraagd of willen verlengen. (een keer echt gebeurt dat mijn baas gebeld werd door de rijksrecherche )
    * Het meestal bepaalde perioden druk en minder druk is. Ik zat op de afdeling belastingen, waar ook de WOZ-ambtenaren zitten, en wanneer mensen de WOZ aanslag binnenkregen (en de periode ervoor en erna) was het stervens druk. Het lijkt misschien alsof ambtenaren het nooit druk hebben, maar er is minstens 1 periode per jaar wanneer ze het wel druk hebben
    * Ik behandelde de kwijtscheldingsverzoeken voor de gemeentelijke belastingen en het was erg gemakkelijk om te frauderen. Mede doordat er nog geen koppeling was met soza, de belastingdienst en de wwb. Bepaalde dingen (o.a. spaargelden) konden niet of moeilijk gechecked worden en dat maakte het fraudegevoelig.

Tips:
    * Niet boos worden op de ambtenaar wanneer jij volgens de regeltjes geen kwijtschelding kunt krijgen, kunnen wij ook niets aan doen
    * Zoals met alle beroepen waarmee je te maken krijgt met mensen die je moeten/kunnen/proberen te helpen: als je beleefd blijft, krijg je meer gedaan.
    * Als er echt problemen zijn met een bepaalde zaak, kan het geen kwaad om de manager/leidinggevende er eens bij te halen. Die hebben net even wat meer bevoegdheden en kunnen je soms wat beter helpen
    pi_60103218
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 17:32 schreef Locusta het volgende:

[..]

Ben ik het niet helemaal met je eens.
    Jij haalt notabene zelf aan dat leerlingen weleens achterliggende problemen kunnen hebben die dan meespelen, ook niet bepaald emotieloos
    Ik vind dat er wel degelijk naar de houding van de leerling gekeken kan worden wanneer hij/zij een bespreekgeval is en er bepaald moet worden of hij het aankomende schooljaar gaat halen
    Sterker nog: dat is juist een belangrijk punt van de rapport- (en revisie)vergaderingen! (voor meer info: klik!)

Mochten we hierover verder willen discussiëren is het misschien beter om dit via een nieuw topic/PM te doen, want we gaan wel een beetje offtopic
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 17:37 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Juist niet: wanneer een leerling zich niet zo geweldig opstelt, en je weet dat hij/zij het volgend jaar het zwaar gaat krijgen, kan je een leerling juist daarom laten zitten. Als hij/zij het jaar overdoet, heeft hij/zij het gemakkelijker en hoeft dan niet op zijn/haar tenen te lopen om te blijven presteren. Juist omdat hij/zij op zijn/haar tenen loopt, krijg je recalcitrant ( how the hell do you spell that ) gedrag. Laat hem/haar een jaar ontspannen, goede cijfers halen en het jaar er op met vlag en wimpel slagen. Niemand, de leraar, de leerling, zijn ouders, de school, is gebaat bij een dropout.

Ze probeerden het bij mij ook, en het werkte wel. Alleen bleef ik wel vervelend....
    Nee, nee. Je mist het punt. Je doet het laten overkomen als "wees maar aardig, anders kan ik je laten zakken als je een tiende punt te weinig hebt"-attitude. Daar heb ik problemen mee. Dan gaat het er niet om of "hij moeite heeft in het volgende jaar". Want je vind hem vervelend en brutaal, dat is het punt waarop hij dan zakt. En niet omdat jij denkt "dat hij het misschien niet zal halen". Dat zet je net zelf neer.
    Lambo of Rekt
    pi_60103575
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 19:10 schreef EggsTC het volgende:
    Nee, nee. Je mist het punt. Je doet het laten overkomen als "wees maar aardig, anders kan ik je laten zakken als je een tiende punt te weinig hebt"-attitude. Daar heb ik problemen mee. Dan gaat het er niet om of "hij moeite heeft in het volgende jaar". Want je vind hem vervelend en brutaal, dat is het punt waarop hij dan zakt. En niet omdat jij denkt "dat hij het misschien niet zal halen". Dat zet je net zelf neer.
    Oke, als ik mijn post zo lees, kan ik me voorstellen dat je het er op die manier uit haalt (vandaar dat ik zei dat het nogal cru gesteld werd) maar zo was het niet bedoeld.
    Ik bedoel het idd. meer zoals zwaaibaai aangaf; wanneer je al motivatie/gedragsproblemen hebt en je bent al een bespreekgeval dan hebben wij wel eens iemand laten zitten. Aangezien wij sterk de impressie hadden dat hij met diezelfde houding geen steek verder zou komen.

En dan nog is dat ons goed recht Dit soort dingen zijn niet een beslissing van 1 leraar die de pest aan je heeft, maar meestal van een groep docenten die het beste met je voor hebben.
    pi_60106937
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 17:40 schreef Exhar het volgende:
    Inmiddels niet meer werkzaam als VERSmagazijn medewerker, maar toch wat weetjes;

Wist je dat:
    - er een redelijk aantal producten pas op het aller laatste moment binnen komt?
    - als een product er niet is, we altijd een vervangend product zullen proberen te leveren?
    - 's nachts van 23:00 tot 03:00 de vrachtwagens (bij ons..) geladen worden, en deze om ongeveer 04:00 bij de eerste klanten zijn?
    - als er een pallet met verse 'losse' groente/fruit (spinazie in kist, sinaasappels, etc) omver gaat, we dit gewoon weer in de kist/verpakken mikken en uitleveren?
    - een aantal van mijn ex-collega's lekker hoesten, niezen etc over de (onverpakte!) producten?
    - we overdags ook nog spoedleveringen doen met een busje met koelinstallatie?

- Het hele bedrijf in rouwstemming was toen bekend werd dat een van onze chauffeurs een fietser gemist had in de dodehoek, met dodelijke afloop.

Tips:

Wordt niet boos als klant zijnde als we iets niet kunnen leveren. Dit is (serieus!) de schuld van onze leverancier
    Als er iets mis is gegaan, bedenk dan de de orderpick door mensen gedaan wordt!
    Bestel op tijd, niet om 09:00 bestellen als je tot 08:30 de tijd hebt gehad... (logisch dat we niet kunnen uitleveren!)
    Vast deliXL.
    pi_60107514
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 17:06 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Onterechte klacht

Bel me lekker niet als ik aan het eten ben, jij valt mij lastig op dat tijdstip, ik jouw niet. Beter laten we elkaar met rust
    Haha, ik kan het niet helpen dat de werktijden zo zijn ingedeeld
    Je hebt maar te komen enzo.

Maar ben blij dat ik er niet meer hoef te werken. Wel probeer ik zelf vriendelijk nee te zeggen, maar de meesten kunnen het bij mij ook niet opbrengen beleefd te zijn. Belachelijk
    Happiness never comes in the way that we imagine.
      dinsdag 15 juli 2008 @ 00:52:49 #86
    78498 classpc
    I don't like change
    pi_60111916
    Interessant topic
    Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
      dinsdag 15 juli 2008 @ 02:07:52 #87
    123287 error32
    Trotse Zeeuw
    pi_60112779
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 14:04 schreef zwaaibaai het volgende:
    Beheerder poppodium:
    [...]
    Ik ben glazen ophaler/bevoorrader bij een poppodium, hier nog wat tips:

- Drink je bier leeg of breng het naar de bar als je genoeg hebt, Het is enorm vervelend als je een glas ziet staan waarvan je niet weer of je het kunt wegbrengen of niet.
    En ik kan geen volle glazen stapelen.
    - Gooi geen rotzooi in je glazen, dat is enorm smerig.
    - Ga even aan de kant als je ziet dat ik met een paar kratten bier moet lopen of met een lege krat glazen aan het halen ben.
    - Geef je lege glazen even aan, dan hoef ik niet langs je om ze te pakken en heb je minder last van me.
    - Je kunt altijd alles vragen, als we het niet weten kunnen we altijd degene zoeken die je wel antwoord kan geven.
    Knip het topic af bij de stippellijn.
    ---------------------->8-------------------------------------->8--------------------------------------->8-------------------------------------->8----------
      dinsdag 15 juli 2008 @ 02:57:38 #88
    24752 mandatory
    Wat moet je nou?
    pi_60113033
    Wat een arrogantie in dit topic.
    Bladiebla...
      dinsdag 15 juli 2008 @ 11:32:03 #89
    15080 static
    03.09.2006 - 11:35
    pi_60116546
    tvp
    Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
    pi_60116562
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2008 02:07 schreef error32 het volgende:- Je kunt altijd alles vragen, als we het niet weten kunnen we altijd degene zoeken die je wel antwoord kan geven.
    Hoe is het heelal ontstaan
    pi_60116691
    quote:
    Op zondag 13 juli 2008 16:51 schreef Gesloten het volgende:
    Vakkenvuller
    - Als je vraagt of product x nog achter in het magazijn ligt zijn we niet te beroerd om naar het magazijn te lopen. In het magazijn maken we een praatje met collega`s en lopen we terug met de mededeling dat het er niet is. Het product komt altijd morgen weer binnen.
    - Als er een lekker wijf binnenloopt weet de hele vulploeg het.
    - Als we door eigen fouten een hardloper (bijvoorbeeld coca cola, douwe egberts, verse melk) niet besteld hebben, ligt het aan een leveringsprobleem.

Tips:
    - Vraag netjes of we weten waar de suiker ligt en roep niet: "Suiker!?"
    - Maak niet de volgende "grap": "Jij bent druk aan het inpakken en ik pak het zo uit het vak."
    Lol voor mij gaan ze wel altijd kijken. Komen ze terug. Lopen ze mee voor m'n hele boodschappen lijstje
    waar staat dit? ja hier uh, wacht loop maar mee
    en dit?
    en dit?
    okee dank je
    pi_60117500
    Keurslager:
    De frituur wordt op zaterdagavond schoongemaakt.
    Het kan best dat we maandag een portie gehaktballen er in gooien en dat er 1 in blijft tot zaterdag middag ( )

De machines worden iedere dag schoon gemaakt.
    Filet american wordt als eerste gedraaid, en daar zat volgens de keuringsdienst altijd een veeeel te hoge concentratie schoonmaakmiddelen in! Maar dat is olie met kruidenpoeder dus daar proef je niets van.

De BBQ worstjes zijn vrij gekruid, je proeft dus niet als die bedorven zijn

De smoothies worden verkocht voor 2-3-4 euro per stuk. Inclusief afschrijving arbeidsloon is de kostprijs maar 40 cent. Net als het versgeperste sinaasappelsap. Waar nog altijd een paar pakken gewoon houdbaar sap doorheen gaan.. (Zo een baantje is saai, je moet toch wat)

De broodjes worden vers afgebakken, de gene die overzijn worden bewaard in de vriezer en met het gehakt meegedraait

De verse salades zijn helemaal niet vers en komen gewoon uit potjes
    2-3-4 misschien wel. Die wij af en toe moeten omscheppen zodat er geen bruine korstjes op komen

Eierslaatje = 1 emmer voorgekookte eieren
    1 emmer majonaise
    1 bak kerrie poeder
    klaaar
      dinsdag 15 juli 2008 @ 12:20:23 #93
    172358 oddman
    Introspecteur
    pi_60117564
    quote:

[..]

Dát is mijn punt niet. Mijn punt is dat je oordeelt naar de motivatie van de leerling, niet naar de mogelijkheden.
    quote:
    Dat is óók niet oké, als je niet goed genoeg bent ben je niet goed genoeg. Zoals Eggs ook al zegt, wees alstjeblieft zo objectief mogelijk, en bedenk je dan dat je als mens van nature bijzonder subjectief bent, juist als je met andere mensen te maken hebt.
    "The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
    - Bertrand Russell
    pi_60117873
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2008 12:20 schreef oddman het volgende:
    Dát is mijn punt niet. Mijn punt is dat je oordeelt naar de motivatie van de leerling, niet naar de mogelijkheden.
    En laat motivatie nou ook net (o.a.) een belangrijk punt zijn
    quote:
    Dat is óók niet oké, als je niet goed genoeg bent ben je niet goed genoeg. Zoals Eggs ook al zegt, wees alstjeblieft zo objectief mogelijk, en bedenk je dan dat je als mens van nature bijzonder subjectief bent, juist als je met andere mensen te maken hebt.
    Ik troost mijzelf met het idee dat jij de omstandigheden van bovenstaand verhaal niet kent en daardoor er geen (waarde)oordeel over kunt geven.
    En dan nog een keer: je kunt niet puur objectief kijken of jij leerlingen laat overgaan of niet, er spelen veel meer factoren mee (zie link).

Maar goed, iets over de beste stuurlui en dat die altijd aan wal staan enzo

Nogmaals, mensen: dit gaat nogal offtopic, gaarne deze discussie evt. ergens anders voorzetten Wel zo fijn voor TS.
    pi_60125435
    Ja inderdaad, ik snap de discussie wel hoor maar het is nogal irritant offtopic verder vind ik het allemaal geweldige posts al zijn sommige wel schokkend
    pi_60130776
    Tvp
      dinsdag 15 juli 2008 @ 22:24:56 #97
    211554 BlueMage
    FOK! Insect
    pi_60132187
    FloraHolland Bloemenveiling

Weetjes:

- je wordt genaaid als je 'n Euro of 30 voor 'n bos rozen betaalt (en da's nog goedkoop naar ik begrijp) in de winkel, de veiling verkoopt ze voor 'n paar Euro
    - we hebben veilblokken (groepen van 'n bepaald soort spul wat te koop wordt aangeboden, bijv: huis & tuin, tuinplanten, diversen, decoratiegroen, anjer, roos, etc) en rozen zijn bloknr 777 wat ik dan wel weer gaaf vind hoewel ik lang niet alle veilgroepnummers uit m'n hoofd weet
    - als ik 'n foutje maak met de controle van de geleverde bloemen en planten kost dat FloraHolland al gauw flink wat geld (ik ben niet arrogant maar ik maak ze vrij weinig )
    - Moederdagweek is de drukste week van 't seizoen, voor Hemelvaart willen mensen hun tuin vol hebben met tuinplanten en nou ja bloemen doen 't altijd goed op Moederdag.
    - Winter is saai dan is d'r erg weinig te doen
    - merendeel van onze kopers zijn groothandels

Tips:

- ga niet mij de schuld lopen geven van hoeveel winst bloemengroothandels/winkels maken op bijv eerdergenoemd bosje rozen
    - ga me niet vragen of ik niet 'ns wat bloemen/planten mee kan nemen van m'n werk want 't is streng verboden en valt onder stelen (nou moet ik zeggen dat ik wel naar 'n kweker die op de veiling komt toe kan gaan en ik meestal wel korting krijg als ik 'n bepaald product van hen wil )
    - kom niet aan met dat 't 'helemaal niet zo'n zwaar werk is' til maar 'ns een emmer zonnebloemen op 'n schap op circa 1,80 m hoogte

M.
    Hallon!
    pi_60132268
    30 euro voor een bos rozen? Pardon ?
    pi_60132313
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2008 12:33 schreef Locusta het volgende:

Maar goed, iets over de beste stuurlui en dat die altijd aan wal staan enzo

Hoe kom je daarbij? Wat maakt jou beter in objectief beoordelen dan een ander? Waarom gaat iemand niet over die de motivatie niet heeft maar iemand die de motivatie wel heeft wel ? Vreemd genoeg is degene die de motivatie niet heeft waarschijlijk slimmer dan degene die de motivatie wel heeft.

Wat maakt iemand die de pabo gedaan heeft beter in beoordelen dan een andere fokker die een andere opleiding heeft en ook nog eens verstand heeft?
    pi_60132346
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2008 22:30 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij? Wat maakt jou beter in objectief beoordelen dan een ander? Waarom gaat iemand niet over die de motivatie niet heeft maar iemand die de motivatie wel heeft wel ? Vreemd genoeg is degene die de motivatie niet heeft waarschijlijk slimmer dan degene die de motivatie wel heeft.

Wat maakt iemand die de pabo gedaan heeft beter in beoordelen dan een andere fokker die een andere opleiding heeft en ook nog eens verstand heeft?
    Kun je niet offtopic gaan please? Bedankt Zou een mod trouwens dat gesprek niet kunnen verwijderen ofzo ?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')