Zo is het!quote:Op zondag 13 juli 2008 14:26 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Respect voor postbodes.
Tuurlijk welquote:Op zondag 13 juli 2008 14:27 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
Leuk. Mijn bijbaantje is niet boeiend genoeg om tips over te geven.
En je zegt dit omdat jij invalidenparkeerplaatsen maakt?quote:Op zondag 13 juli 2008 14:34 schreef JDude het volgende:
Oh, wacht. Een nutteloos weetje.
Ehm. Een invalidenparkeerplaats is (volgens de richtlijnen) een meter breder dan een gewone parkeerplaats. Ja ja.
Nee, ik vertel anderen hoe ze die moeten makenquote:Op zondag 13 juli 2008 14:36 schreef Breathtaking het volgende:
En je zegt dit omdat jij invalidenparkeerplaatsen maakt?Zo nee, dan is het geen waardevolle bijdrage
Dank.quote:Op zondag 13 juli 2008 14:37 schreef roze-meisje het volgende:
leuk topic
caissiere als bijbaan
wist jij dat:
- wij kassasletten door de hele dag op onze kont te zitten een gevoelloze kont krijgen
- wij ook klanten onderling belachelijk makenvooral de zeikerds
- we uit onze pauze moeten komen als 't druk is![]()
- we wc's moeten schoonmaken
tips:
- probeer niet de leukste thuis te zijn door semi-gevatte grapjes te maken![]()
echte humor wordt natuurlijk altijd op prijs gesteld
- behandel me niet als een dom mongooltje, waarschijnlijk ben ik intelligenter dan de meeste bezoekers, ja dit is echt waar
- ga niet je alcoholadem in m'n gezicht blazen![]()
- ga niet tegen mij zeuren dat een product er niet is, daar kan ik ook vrij weinig tegen doen
quote:Op zondag 13 juli 2008 14:48 schreef HenkieVdV het volgende:
Ik werk bij een als helpdeskmederwerker ADSL voor KPN. Wel leuk werk, makkelijk en het verdient wel oke.
Als je Planet/KPN of Het Net belt krijg je dezelfde afdeling aan de lijn, je betaald wel andere kosten.
Als collega's geen zin hebben laten ze je gewoon 15 minuten wachten en gaan ze een cigaret roken.
Soms valt de verbinding "per ongeluk" weg.
Wij onderling veel domme (Het Net) klanten helemaal afzeiken etc.
Tips:
Bel niet net voor 22:00 met een lastig draadloos probleem ofzo.
Als je de lijn hoort overgaan, even snel iets hoort en dan niets meer heeft een collega geen zin in je.
Bel gewoon altijd 0800-0403 dan kom je ook wel op de juiste afdeling.
Probeer altijd even je modem 30 seconden stroomloos te maken bij een DSL probleem.
Als je geen SpeedTouch modem/router hebt dan hoef je niet te bellen want men hoeft dat niet te ondersteunen.
Wanneer je bent afgesloten ga er dan niet vanuit dat je binnen 2 weken weer kan internetten.
en maak je dan een nieuwe burger zonder augurk of pak je er 1 van de "bin" en haal je daar de augurk vanaf?quote:Op zondag 13 juli 2008 15:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:
- Wees niet bang een burger te bestellen zonder bijvoorbeeld een augurk of ui, dit moeten wij gewoon maken.
Dan maak ik een nieuwequote:Op zondag 13 juli 2008 15:32 schreef TheSeeker_NL het volgende:
[..]
en maak je dan een nieuwe burger zonder augurk of pak je er 1 van de "bin" en haal je daar de augurk vanaf?
Hahahaha, een maat van me en ik liepen laatst door de stad toen er een paar van die verkopers stonden.quote:Op zondag 13 juli 2008 15:37 schreef bioloogje het volgende:
Promotiemedewerker (oftewel zo'n figuur in de winkel die je van alles probeert te verkopen wat je eigenlijk niet nodig hebt)
Tips:
voor ons is 1 keer nee geen nee 2 keer nee is dat wel.
We hebben helemaal niets met ons product van de dag ook al doen we van wel.
Vraag ons niets over andere producten van hetzelfde merk want daar weten we niets vanaf.
Doe wel een beetje lief tegen ons, we weten dat we stront vervelend zijn maar we moeten ergens ons geld vandaan halen.
Als je echt geen zin hebt in ons kijk dan vooral zo boos mogelijk dan hebben wij ook geen zin om je aan te spreken.
Ook wij lachen je uit als je in ons verhaal trapt, we geloven er zelf namelijk absoluut niet in.
En als we iets gratis weggeven, ga dan niet lopen zeiken dat je er maar 1van krijgt. Ik weet dat wij Nederlanders altijd meer willen hebben dan anderen maar wij krijgen het opgelegd van onze bazen en kunnen gecontroleerd worden.
Zelf sta ik gelukkig meestal niet op straat maar in de winkels zelf. Gisteren in de AH met milner minder zout bijv.quote:Op zondag 13 juli 2008 15:41 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Hahahaha, een maat van me en ik liepen laatst door de stad toen er een paar van die verkopers stonden.
Die verkoper vroeg of we tijd hadden en wij antwoordden met "sorry, geen tijd." Zegt die verkoper: "ook niet voor een beetje mannenliefde?"
Mijn reactie; in zijn gezicht, "donder op, ranzige poot."
quote:Op zondag 13 juli 2008 15:45 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Zelf sta ik gelukkig meestal niet op straat maar in de winkels zelf. Gisteren in de AH met milner minder zout bijv.
echt niet te eten die kaas
Haha ja stom is dat he, ik deed ook promotiewerk, verkocht kaarten. Ik vond ze zelf spuuglelijk, en ik bleef maar tegen mensen zeggen hoe mooi ik ze vondquote:Op zondag 13 juli 2008 15:45 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Zelf sta ik gelukkig meestal niet op straat maar in de winkels zelf. Gisteren in de AH met milner minder zout bijv.
echt niet te eten die kaas
Doe ik altijd en zo krijg je ook nog een verse hamburger.quote:Op zondag 13 juli 2008 15:21 schreef -_Guitarist_- het volgende:
- Wees niet bang een burger te bestellen zonder bijvoorbeeld een augurk of ui, dit moeten wij gewoon maken.
Ikzelf ook hoorquote:Op zondag 13 juli 2008 16:06 schreef yosander het volgende:
[..]
Doe ik altijd en zo krijg je ook nog een verse hamburger.
Of effe een plaspauze, deden wij altijdquote:- Als je vraagt of product x nog achter in het magazijn ligt zijn we niet te beroerd om naar het magazijn te lopen. In het magazijn maken we een praatje met collega`s en lopen we terug met de mededeling dat het er niet is. Het product komt altijd morgen weer binnen
Dat dusquote:
WTF. Dat had ik niet verwachtquote:Op zondag 13 juli 2008 17:03 schreef Milou__ het volgende:
Ik werk in een supermarkt op de Brood, vlees en kaas afdeling.
- Kaas wat over de datum is verpakken we gewoon weer, onder het motto "kaas rijpt"
- Als afbakbroodjes die mensen thuis moeten afbakken over de datum zijn bakken we zelf en verkopen we die als verse broodjes.
- Als we geen zin hebben om vlees te snijden zeggen we dat het niet binnen is gekomen of op is.
Er zijn vast nog wel meer dingen, maar die schieten me nu niet 123 te binnen. Dan post ik ze wel.
Respect voor postbodes die de kantjes er aflopen, no fucking way.quote:Op zondag 13 juli 2008 17:18 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Zaterdagpostbode (Aanvulling volgt nog...)
- Wij staan op als de meesten nog liggen te slapen. De meeste postbodes beginnen al om 6 uur (En sommigen nog vroeger!)
- Enge hond? Geen post!![]()
Tips:
- "Blauwe brieven mag je houden", "Rekeningen hoef ik niet", "Heb ik de loterij gewonnen?" en dergelijke aanverwante uitspraken: NIET DOEN!![]()
- Boos worden als je iets krijgt wat voor een oude bewoner is heeft weinig zin: we zijn geen wandelende NAW-database
[..]
Dat dus
wauw stoer heequote:Op zondag 13 juli 2008 15:41 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Hahahaha, een maat van me en ik liepen laatst door de stad toen er een paar van die verkopers stonden.
Die verkoper vroeg of we tijd hadden en wij antwoordden met "sorry, geen tijd." Zegt die verkoper: "ook niet voor een beetje mannenliefde?"
Mijn reactie; in zijn gezicht, "donder op, ranzige poot."
Daar loopt bij ons de klok 5 minuten voorquote:Op zondag 13 juli 2008 18:50 schreef DrakenVlieg het volgende:
Als de winkel om 18.00uur dicht gaat, kom dan niet om 17.57 naar binnen om vervolgens uitgebreid te gaan koekeloeren. Ik wil ook naar huis en de volgende dag zijn we gewoon weer open
Jij wel.quote:Op zondag 13 juli 2008 18:43 schreef roze-meisje het volgende:
[..]
wauw stoer hee![]()
ik zou er wel om kunnen lachen
Ik moet officieel omroepen om 5 voor 6... Mijn klok loopt idd 4 minuten voorquote:Op zondag 13 juli 2008 18:51 schreef Milou__ het volgende:
[..]
Daar loopt bij ons de klok 5 minuten voor
Een eerstelijnerquote:Op zondag 13 juli 2008 14:48 schreef HenkieVdV het volgende:
Ik werk bij een als helpdeskmederwerker ADSL voor KPN. Wel leuk werk, makkelijk en het verdient wel oke.
Als je Planet/KPN of Het Net belt krijg je dezelfde afdeling aan de lijn, je betaald wel andere kosten.
Als collega's geen zin hebben laten ze je gewoon 15 minuten wachten en gaan ze een cigaret roken.
Soms valt de verbinding "per ongeluk" weg.
Wij onderling veel domme (Het Net) klanten helemaal afzeiken etc.
Tips:
Als je de lijn hoort overgaan, even snel iets hoort en dan niets meer heeft een collega geen zin in je.
Probeer altijd even je modem 30 seconden stroomloos te maken bij een DSL probleem.
Als je geen SpeedTouch modem/router hebt dan hoef je niet te bellen want men hoeft dat niet te ondersteunen.
Wanneer je bent afgesloten ga er dan niet vanuit dat je binnen 2 weken weer kan internetten.
Vroeg beginnen is niet echt bijzonder, angst voor een hond achter een gesloten deur dan weer wel.quote:
Loslopende honden op boerderijen zijn eng, die achter de deur zullen me wat rottenquote:Op zondag 13 juli 2008 18:58 schreef V.en.A het volgende:
[..]
Vroeg beginnen is niet echt bijzonder, angst voor een hond achter een gesloten deur dan weer wel.
Verder is het niet specifiek jouw schuld maar meer de totale onmogelijkheid een pakje te ontvangen zonder daarvoor vrij te moeten nemen.
Ach, uiteindelijk valt het wel mee als je de openingstijden vergelijkt met die van banken.quote:Op zondag 13 juli 2008 19:01 schreef PartyAnimal87 het volgende:
[..]
Loslopende honden op boerderijen zijn eng, die achter de deur zullen me wat rotten![]()
Pakjes zijn voor een ander onderdeel, de pakketdienstMaar ik snap het wel, hetzelfde is met aangetekenden die wij moeten bezorgen, met name doordeweeks. Je staat vaak voor (logisch) gesloten deuren. En met eigen pakjes die ik ontvang heb ik het ook: het is veel makkelijker om het standaard al op te halen op een postkantoor.
Maar goed, TNT hè... Postkantoor de hele dag open laten om pakjes af te halen kost meer dan iemand in een busje rond te laten karren en uiteindelijk de mensen het pakje zelf op te laten halen tijdens de beperkte openingsuren van de postkantoren e.d.
Ik begin dan om half 9, maar het sorteren begint al tegen 7 uur ja.quote:Op zondag 13 juli 2008 17:18 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Zaterdagpostbode (Aanvulling volgt nog...)
- Wij staan op als de meesten nog liggen te slapen. De meeste postbodes beginnen al om 6 uur (En sommigen nog vroeger!)
Precies.quote:- Enge hond? Geen post!![]()
Van die semi-grappige opmerkingen ja.quote:- "Blauwe brieven mag je houden", "Rekeningen hoef ik niet", "Heb ik de loterij gewonnen?" en dergelijke aanverwante uitspraken: NIET DOEN!![]()
Of dat ze nog achter je aanrennen.quote:- Boos worden als je iets krijgt wat voor een oude bewoner is heeft weinig zin: we zijn geen wandelende NAW-database
quote:Op zondag 13 juli 2008 14:48 schreef HenkieVdV het volgende:Tips:
Jullie hebben toch wel gewoon een toilet in een bioscoopquote:Op zondag 13 juli 2008 21:20 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik werk bij een bioscoop..
- Wij spelen geen DVD's af in de zalen, maar gebruiken nog ouderwetsche films en projectoren. Denk aan zo'n 3 km aan film per voorstelling.
- Ja, onze buffetartikelen zijn duur. Ik weet het, jij weet het. Maar NIET duurder dan bij elke andere gemiddelde uitgaanstent, dus ZEIK niet!
- [ Als het druk is] Nee mevrouw, we hebben geen aparte rij voor de mensen die gereserveerd hebben.
- Mensen die tijdens een drukke inloop opbellen om te vragen of ze al kunnen reserveren voor een film die over 3 weken uitkomt. Snap je dan niet dat ik het druk heb?.
- Mensen die bij het binnenkomen van een lege foyer vragen of er heel misschien nog plek is voor de film die draait in de zaal met meer dan 400 stoelen. Nee mevrouw, helemaal uitverkocht, maar de mensen zijn verstoppertje aan het spelen.
- Mensen die boos worden op mij als ze na het kopen van de kaartjes zich pas bedenken dat ze een studentenpas bij zich hebben. Het is een kortingsactie, hoezo ben ik er verantwoordelijk voor dat jij daar beroep op doet?.
- Mensen die zonder iets te vragen denken wel gebruik te mogen maken van ons toilet. Terwijl er tegenover het gebouw een openbare zit. Asociaal.
Ik kan nog wel even doorgaan, maar m'n frustratie is er in elk geval even uit.
Natuurlijk hebben de mensen altijd wel gelijk, maar als het druk is zijn sommige dingen zo irritant.
Whoops, het komt nu inderdaad over alsof ik het over de bezoekers heb. Nee, ik bedoel mensen van buiten die denken zonder iets te vragen naar het toilet te mogen. Natuurlijk hebben we gewoon toiletten voor de bezoekerquote:Op zondag 13 juli 2008 22:02 schreef La_Vita het volgende:
[..]
Jullie hebben toch wel gewoon een toilet in een bioscoop
Hear hear, en nog wat tips:quote:Op zondag 13 juli 2008 18:56 schreef EggsTC het volgende:
Ga inderdaad niet zeuren tegen een helpdeskmedewerker, dit zal ze niet motiveren om je te helpen ofzo.
oh my godquote:Op maandag 14 juli 2008 13:38 schreef zwaaibaai het volgende:
* CTRL ALT DEL MOET TEGELIJK, NIET 1 VOOR 1 !!!!!
ze bestaan nog steeds...quote:
Oh!quote:Op maandag 14 juli 2008 15:52 schreef Locusta het volgende:
Beroep: docent
* Soms laten we wel eens een leerling zitten die eigenlijk wel over had kunnen gaan (), maar eigenlijk niet gemotiveerd, ontzettend vervelend, brutaal en storend was in de klas!
![]()
Vette deel is waarom ik het onmogelijk vind om respect te hebben voor leraren. Het nare is dat, doordat je als leraar het vervelend vindt dat je een leerling niet kan motiveren, je ze d'r met z'n allen op afrekent. Terwijl ongemotiveerd zijn veroorzaakt kan worden door duizend-en-één dingen, van eigenlijk onder niveau presteren tot familieproblemen. En nee, die dingen kunnen lang niet altijd opgelost worden door 'een goed gesprek'.quote:Op maandag 14 juli 2008 15:52 schreef Locusta het volgende:
Beroep: docent
Weetjes:
* Alle (lastige/leuke/irritante) leerlingen worden uitgebreid besproken in de docentenkamer![]()
* 25 lesuren staat gelijk aan 1 fte. Op mijn school is 1 lesuur 50 minuten, op mijn vorige school hadden we lesuren van 45 minuten![]()
* Voor ieder lesuur krijgt een docent o.a. voor- en nabereidingstijd uitbetaald![]()
* Docenten (op mijn school) gaan altijd _gratis_ mee op uitstapjes, kampen, werkweken, etc. en krijgen dan meestal ook een bepaald bedrag mee om van te eten, etc![]()
* Ook wij hebben wel eens geen zin in les![]()
* Soms laten we wel eens een leerling zitten die eigenlijk wel over had kunnen gaan (), maar eigenlijk niet gemotiveerd, ontzettend vervelend, brutaal en storend was in de klas!
![]()
* Vergaderingen gaan vaak vergezeld met kroketten, kopjes koffie/thee en soms taartEn er wordt flink op los geroddeld over alle leerlingen (en soms ook collega's); wie heeft met wie, vind jij die en die ook zo vervelend? Heb je gehoord wat er met hem is gebeurd? Is zij alweer zwanger?
Tips:
* Jaja, school is niet leukMaar wij kunnen er niets aan doen dat er een leerplicht is, dus val ons daar niet mee lastig. Af en toe een beetje lief zijn voor de docent kan geen kwaad.
* Als jij een beetje meewerkt en je netjes gedraagt in de klas, zijn wij des te meer gemotiveerd om jou te helpen bij evt. problemen of een slecht cijferBen je een "storende factor" in de klas dan kun je alle (niet verplichte) hulp wel vergeten en stik er lekker in
![]()
Hmmm.... als ik nog weer wat weet vul ik het wel aan
Onterechte klachtquote:Op maandag 14 juli 2008 16:40 schreef Puccini het volgende:
- Zeik niet over dat je aan het eten bent, ik zit ook liever aan de keukentafel maarja, moet toch geld hebben voor ik die keukentafel uberhaupt kan aanschaffen.
Ik begrijp dat het er wat cru staat, maar als een leerling (m/v) al problemen veroorzaak(te) in het ene schooljaar, een bespreekgeval is en we zwaar het vermoeden hebben dat hij het jaar erop er hard aan moet trekken, wij deze soms preventief laten zitten. Dit kan diverse redenen/oorzaken hebben.quote:Op maandag 14 juli 2008 16:52 schreef oddman het volgende:
Vette deel is waarom ik het onmogelijk vind om respect te hebben voor leraren. Het nare is dat, doordat je als leraar het vervelend vindt dat je een leerling niet kan motiveren, je ze d'r met z'n allen op afrekent. Terwijl ongemotiveerd zijn veroorzaakt kan worden door duizend-en-één dingen, van eigenlijk onder niveau presteren tot familieproblemen. En nee, die dingen kunnen lang niet altijd opgelost worden door 'een goed gesprek'.
. En daar ben ik over het algemeen niet licht in, en toch al heel wat jaartjes van de middelbare af.
Dat praat je niet goed hoor, leraren moeten objectief handelen naar de prestaties van de leerling. Emotieloos. Nu laten jullie ook een stukje emotie meespelen als in 'aaaah die doet altijd zo goed zn best en is zo aardig die laten we doorgaan', aan de andere kant ; 'wat een vervelend figuur is dat zeg, hij doet ook geen tyfus etc. etc. dus laten we hem zakken'. Het is menselijk dat je emoties ook mee spelen maar het beroep van "docent" vraagt dus een zakelijke houding van je waarmee je prestatie-gebaseerd iemand beoordeelt, niet op persoonlijkheid of houding.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:07 schreef Locusta het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het er wat cru staat, maar als een leerling (m/v) al problemen veroorzaak(te) in het ene schooljaar, een bespreekgeval is en we zwaar het vermoeden hebben dat hij het jaar erop er hard aan moet trekken, wij deze soms preventief laten zitten. Dit kan diverse redenen/oorzaken hebben.
Uiteraard kunnen er andere factoren meespelen aangaande het gedrag van de leerling. In alle gevallen wordt er ook gekeken of we er wat aan kunnen doen. Dan is het aan de leerling zelf om hier aan mee te werken en om zijn/haar gedrag te veranderen. Dit kun je dus niet de docenten aanrekenen als ze dit niet doenEn voor ons is het dan ook onmogelijk om voor dit soort leerlingen respect te hebben
![]()
Bedenk wel: het mes snijd aan twee kanten!
Overigens is er ook een keer voorgekomen dat we een leerling bevorderd hebben terwijl zij eigenlijk moest blijven zittenDus dit gebeurt ook wel eens.
Ben ik het niet helemaal met je eens.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:22 schreef EggsTC het volgende:
Dat praat je niet goed hoor, leraren moeten objectief handelen naar de prestaties van de leerling. Emotieloos. Nu laten jullie ook een stukje emotie meespelen als in 'aaaah die doet altijd zo goed zn best en is zo aardig die laten we doorgaan', aan de andere kant ; 'wat een vervelend figuur is dat zeg, hij doet ook geen tyfus etc. etc. dus laten we hem zakken'. Het is menselijk dat je emoties ook mee spelen maar het beroep van "docent" vraagt dus een zakelijke houding van je waarmee je prestatie-gebaseerd iemand beoordeelt, niet op persoonlijkheid of houding.
Juist niet: wanneer een leerling zich niet zo geweldig opstelt, en je weet dat hij/zij het volgend jaar het zwaar gaat krijgen, kan je een leerling juist daarom laten zitten. Als hij/zij het jaar overdoet, heeft hij/zij het gemakkelijker en hoeft dan niet op zijn/haar tenen te lopen om te blijven presteren. Juist omdat hij/zij op zijn/haar tenen loopt, krijg je recalcitrant ( how the hell do you spell that ) gedrag. Laat hem/haar een jaar ontspannen, goede cijfers halen en het jaar er op met vlag en wimpel slagen. Niemand, de leraar, de leerling, zijn ouders, de school, is gebaat bij een dropout.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:22 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Dat praat je niet goed hoor, leraren moeten objectief handelen naar de prestaties van de leerling. Emotieloos. Nu laten jullie ook een stukje emotie meespelen als in 'aaaah die doet altijd zo goed zn best en is zo aardig die laten we doorgaan', aan de andere kant ; 'wat een vervelend figuur is dat zeg, hij doet ook geen tyfus etc. etc. dus laten we hem zakken'. Het is menselijk dat je emoties ook mee spelen maar het beroep van "docent" vraagt dus een zakelijke houding van je waarmee je prestatie-gebaseerd iemand beoordeelt, niet op persoonlijkheid of houding.
quote:Op maandag 14 juli 2008 17:32 schreef Locusta het volgende:
[..]
Ben ik het niet helemaal met je eens.
Jij haalt notabene zelf aan dat leerlingen weleens achterliggende problemen kunnen hebben die dan meespelen, ook niet bepaald emotieloos
Ik vind dat er wel degelijk naar de houding van de leerling gekeken kan worden wanneer hij/zij een bespreekgeval is en er bepaald moet worden of hij het aankomende schooljaar gaat halen![]()
Sterker nog: dat is juist een belangrijk punt van de rapport- (en revisie)vergaderingen! (voor meer info: klik!)
Mochten we hierover verder willen discussiëren is het misschien beter om dit via een nieuw topic/PM te doen, want we gaan wel een beetje offtopic
Nee, nee. Je mist het punt. Je doet het laten overkomen als "wees maar aardig, anders kan ik je laten zakken als je een tiende punt te weinig hebt"-attitude. Daar heb ik problemen mee. Dan gaat het er niet om of "hij moeite heeft in het volgende jaar". Want je vind hem vervelend en brutaal, dat is het punt waarop hij dan zakt. En niet omdat jij denkt "dat hij het misschien niet zal halen". Dat zet je net zelf neer.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:37 schreef zwaaibaai het volgende:
[..]
Juist niet: wanneer een leerling zich niet zo geweldig opstelt, en je weet dat hij/zij het volgend jaar het zwaar gaat krijgen, kan je een leerling juist daarom laten zitten. Als hij/zij het jaar overdoet, heeft hij/zij het gemakkelijker en hoeft dan niet op zijn/haar tenen te lopen om te blijven presteren. Juist omdat hij/zij op zijn/haar tenen loopt, krijg je recalcitrant ( how the hell do you spell that ) gedrag. Laat hem/haar een jaar ontspannen, goede cijfers halen en het jaar er op met vlag en wimpel slagen. Niemand, de leraar, de leerling, zijn ouders, de school, is gebaat bij een dropout.
Ze probeerden het bij mij ook, en het werkte wel. Alleen bleef ik wel vervelend....
Oke, als ik mijn post zo lees, kan ik me voorstellen dat je het er op die manier uit haalt (vandaar dat ik zei dat het nogal cru gesteld werd) maar zo was het niet bedoeld.quote:Op maandag 14 juli 2008 19:10 schreef EggsTC het volgende:
Nee, nee. Je mist het punt. Je doet het laten overkomen als "wees maar aardig, anders kan ik je laten zakken als je een tiende punt te weinig hebt"-attitude. Daar heb ik problemen mee. Dan gaat het er niet om of "hij moeite heeft in het volgende jaar". Want je vind hem vervelend en brutaal, dat is het punt waarop hij dan zakt. En niet omdat jij denkt "dat hij het misschien niet zal halen". Dat zet je net zelf neer.
Vast deliXL.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:40 schreef Exhar het volgende:
Inmiddels niet meer werkzaam als VERSmagazijn medewerker, maar toch wat weetjes;
Wist je dat:
- er een redelijk aantal producten pas op het aller laatste moment binnen komt?
- als een product er niet is, we altijd een vervangend product zullen proberen te leveren?
- 's nachts van 23:00 tot 03:00 de vrachtwagens (bij ons..) geladen worden, en deze om ongeveer 04:00 bij de eerste klanten zijn?
- als er een pallet met verse 'losse' groente/fruit (spinazie in kist, sinaasappels, etc) omver gaat, we dit gewoon weer in de kist/verpakken mikken en uitleveren?
- een aantal van mijn ex-collega's lekker hoesten, niezen etc over de (onverpakte!) producten?
- we overdags ook nog spoedleveringen doen met een busje met koelinstallatie?
- Het hele bedrijf in rouwstemming was toen bekend werd dat een van onze chauffeurs een fietser gemist had in de dodehoek, met dodelijke afloop.
Tips:
Wordt niet boos als klant zijnde als we iets niet kunnen leveren. Dit is (serieus!) de schuld van onze leverancier
Als er iets mis is gegaan, bedenk dan de de orderpick door mensen gedaan wordt!
Bestel op tijd, niet om 09:00 bestellen als je tot 08:30 de tijd hebt gehad... (logisch dat we niet kunnen uitleveren!)
Haha, ik kan het niet helpen dat de werktijden zo zijn ingedeeldquote:Op maandag 14 juli 2008 17:06 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Onterechte klacht
Bel me lekker niet als ik aan het eten ben, jij valt mij lastig op dat tijdstip, ik jouw niet. Beter laten we elkaar met rust
Ik ben glazen ophaler/bevoorrader bij een poppodium, hier nog wat tips:quote:
Hoe is het heelal ontstaanquote:Op dinsdag 15 juli 2008 02:07 schreef error32 het volgende:- Je kunt altijd alles vragen, als we het niet weten kunnen we altijd degene zoeken die je wel antwoord kan geven.
Lol voor mij gaan ze wel altijd kijken. Komen ze terug. Lopen ze mee voor m'n hele boodschappen lijstjequote:Op zondag 13 juli 2008 16:51 schreef Gesloten het volgende:
Vakkenvuller
- Als je vraagt of product x nog achter in het magazijn ligt zijn we niet te beroerd om naar het magazijn te lopen. In het magazijn maken we een praatje met collega`s en lopen we terug met de mededeling dat het er niet is. Het product komt altijd morgen weer binnen.
- Als er een lekker wijf binnenloopt weet de hele vulploeg het.
- Als we door eigen fouten een hardloper (bijvoorbeeld coca cola, douwe egberts, verse melk) niet besteld hebben, ligt het aan een leveringsprobleem.
Tips:
- Vraag netjes of we weten waar de suiker ligt en roep niet: "Suiker!?"
- Maak niet de volgende "grap": "Jij bent druk aan het inpakken en ik pak het zo uit het vak."
Dát is mijn punt niet. Mijn punt is dat je oordeelt naar de motivatie van de leerling, niet naar de mogelijkheden.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:07 schreef Locusta het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het er wat cru staat, maar als een leerling (m/v) al problemen veroorzaak(te) in het ene schooljaar, een bespreekgeval is en we zwaar het vermoeden hebben dat hij het jaar erop er hard aan moet trekken, wij deze soms preventief laten zitten. Dit kan diverse redenen/oorzaken hebben.
Dat is óók niet oké, als je niet goed genoeg bent ben je niet goed genoeg. Zoals Eggs ook al zegt, wees alstjeblieft zo objectief mogelijk, en bedenk je dan dat je als mens van nature bijzonder subjectief bent, juist als je met andere mensen te maken hebt.quote:Op maandag 14 juli 2008 17:07 schreef Locusta het volgende:
Overigens is er ook een keer voorgekomen dat we een leerling bevorderd hebben terwijl zij eigenlijk moest blijven zittenDus dit gebeurt ook wel eens.
En laat motivatie nou ook net (o.a.) een belangrijk punt zijnquote:Op dinsdag 15 juli 2008 12:20 schreef oddman het volgende:
Dát is mijn punt niet. Mijn punt is dat je oordeelt naar de motivatie van de leerling, niet naar de mogelijkheden.
Ik troost mijzelf met het idee dat jij de omstandigheden van bovenstaand verhaal niet kent en daardoor er geen (waarde)oordeel over kunt geven.quote:Dat is óók niet oké, als je niet goed genoeg bent ben je niet goed genoeg. Zoals Eggs ook al zegt, wees alstjeblieft zo objectief mogelijk, en bedenk je dan dat je als mens van nature bijzonder subjectief bent, juist als je met andere mensen te maken hebt.
Hoe kom je daarbij? Wat maakt jou beter in objectief beoordelen dan een ander? Waarom gaat iemand niet over die de motivatie niet heeft maar iemand die de motivatie wel heeft wel ? Vreemd genoeg is degene die de motivatie niet heeft waarschijlijk slimmer dan degene die de motivatie wel heeft.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 12:33 schreef Locusta het volgende:
Maar goed, iets over de beste stuurlui en dat die altijd aan wal staan enzo
Kun je niet offtopic gaan please? Bedanktquote:Op dinsdag 15 juli 2008 22:30 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Wat maakt jou beter in objectief beoordelen dan een ander? Waarom gaat iemand niet over die de motivatie niet heeft maar iemand die de motivatie wel heeft wel ? Vreemd genoeg is degene die de motivatie niet heeft waarschijlijk slimmer dan degene die de motivatie wel heeft.
Wat maakt iemand die de pabo gedaan heeft beter in beoordelen dan een andere fokker die een andere opleiding heeft en ook nog eens verstand heeft?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |