abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60100706
quote:
Op maandag 14 juli 2008 16:52 schreef oddman het volgende:
Vette deel is waarom ik het onmogelijk vind om respect te hebben voor leraren. Het nare is dat, doordat je als leraar het vervelend vindt dat je een leerling niet kan motiveren, je ze d'r met z'n allen op afrekent. Terwijl ongemotiveerd zijn veroorzaakt kan worden door duizend-en-één dingen, van eigenlijk onder niveau presteren tot familieproblemen. En nee, die dingen kunnen lang niet altijd opgelost worden door 'een goed gesprek'.
. En daar ben ik over het algemeen niet licht in, en toch al heel wat jaartjes van de middelbare af.
Ik begrijp dat het er wat cru staat, maar als een leerling (m/v) al problemen veroorzaak(te) in het ene schooljaar, een bespreekgeval is en we zwaar het vermoeden hebben dat hij het jaar erop er hard aan moet trekken, wij deze soms preventief laten zitten. Dit kan diverse redenen/oorzaken hebben.
Uiteraard kunnen er andere factoren meespelen aangaande het gedrag van de leerling. In alle gevallen wordt er ook gekeken of we er wat aan kunnen doen. Dan is het aan de leerling zelf om hier aan mee te werken en om zijn/haar gedrag te veranderen. Dit kun je dus niet de docenten aanrekenen als ze dit niet doen En voor ons is het dan ook onmogelijk om voor dit soort leerlingen respect te hebben
Bedenk wel: het mes snijd aan twee kanten!

Overigens is er ook een keer voorgekomen dat we een leerling bevorderd hebben terwijl zij eigenlijk moest blijven zitten Dus dit gebeurt ook wel eens.
pi_60101071
quote:
Op maandag 14 juli 2008 17:07 schreef Locusta het volgende:

[..]

Ik begrijp dat het er wat cru staat, maar als een leerling (m/v) al problemen veroorzaak(te) in het ene schooljaar, een bespreekgeval is en we zwaar het vermoeden hebben dat hij het jaar erop er hard aan moet trekken, wij deze soms preventief laten zitten. Dit kan diverse redenen/oorzaken hebben.
Uiteraard kunnen er andere factoren meespelen aangaande het gedrag van de leerling. In alle gevallen wordt er ook gekeken of we er wat aan kunnen doen. Dan is het aan de leerling zelf om hier aan mee te werken en om zijn/haar gedrag te veranderen. Dit kun je dus niet de docenten aanrekenen als ze dit niet doen En voor ons is het dan ook onmogelijk om voor dit soort leerlingen respect te hebben
Bedenk wel: het mes snijd aan twee kanten!

Overigens is er ook een keer voorgekomen dat we een leerling bevorderd hebben terwijl zij eigenlijk moest blijven zitten Dus dit gebeurt ook wel eens.
Dat praat je niet goed hoor, leraren moeten objectief handelen naar de prestaties van de leerling. Emotieloos. Nu laten jullie ook een stukje emotie meespelen als in 'aaaah die doet altijd zo goed zn best en is zo aardig die laten we doorgaan', aan de andere kant ; 'wat een vervelend figuur is dat zeg, hij doet ook geen tyfus etc. etc. dus laten we hem zakken'. Het is menselijk dat je emoties ook mee spelen maar het beroep van "docent" vraagt dus een zakelijke houding van je waarmee je prestatie-gebaseerd iemand beoordeelt, niet op persoonlijkheid of houding.
Lambo of Rekt
pi_60101296
quote:
Op maandag 14 juli 2008 17:22 schreef EggsTC het volgende:
Dat praat je niet goed hoor, leraren moeten objectief handelen naar de prestaties van de leerling. Emotieloos. Nu laten jullie ook een stukje emotie meespelen als in 'aaaah die doet altijd zo goed zn best en is zo aardig die laten we doorgaan', aan de andere kant ; 'wat een vervelend figuur is dat zeg, hij doet ook geen tyfus etc. etc. dus laten we hem zakken'. Het is menselijk dat je emoties ook mee spelen maar het beroep van "docent" vraagt dus een zakelijke houding van je waarmee je prestatie-gebaseerd iemand beoordeelt, niet op persoonlijkheid of houding.
Ben ik het niet helemaal met je eens.
Jij haalt notabene zelf aan dat leerlingen weleens achterliggende problemen kunnen hebben die dan meespelen, ook niet bepaald emotieloos
Ik vind dat er wel degelijk naar de houding van de leerling gekeken kan worden wanneer hij/zij een bespreekgeval is en er bepaald moet worden of hij het aankomende schooljaar gaat halen
Sterker nog: dat is juist een belangrijk punt van de rapport- (en revisie)vergaderingen! (voor meer info: klik!)

Mochten we hierover verder willen discussiëren is het misschien beter om dit via een nieuw topic/PM te doen, want we gaan wel een beetje offtopic
pi_60101397
quote:
Op maandag 14 juli 2008 17:22 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Juist niet: wanneer een leerling zich niet zo geweldig opstelt, en je weet dat hij/zij het volgend jaar het zwaar gaat krijgen, kan je een leerling juist daarom laten zitten. Als hij/zij het jaar overdoet, heeft hij/zij het gemakkelijker en hoeft dan niet op zijn/haar tenen te lopen om te blijven presteren. Juist omdat hij/zij op zijn/haar tenen loopt, krijg je recalcitrant ( how the hell do you spell that ) gedrag. Laat hem/haar een jaar ontspannen, goede cijfers halen en het jaar er op met vlag en wimpel slagen. Niemand, de leraar, de leerling, zijn ouders, de school, is gebaat bij een dropout.

Ze probeerden het bij mij ook, en het werkte wel. Alleen bleef ik wel vervelend....
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_60101461
Inmiddels niet meer werkzaam als VERSmagazijn medewerker, maar toch wat weetjes;

Wist je dat:
- er een redelijk aantal producten pas op het aller laatste moment binnen komt?
- als een product er niet is, we altijd een vervangend product zullen proberen te leveren?
- 's nachts van 23:00 tot 03:00 de vrachtwagens (bij ons..) geladen worden, en deze om ongeveer 04:00 bij de eerste klanten zijn?
- als er een pallet met verse 'losse' groente/fruit (spinazie in kist, sinaasappels, etc) omver gaat, we dit gewoon weer in de kist/verpakken mikken en uitleveren?
- een aantal van mijn ex-collega's lekker hoesten, niezen etc over de (onverpakte!) producten?
- we overdags ook nog spoedleveringen doen met een busje met koelinstallatie?

- Het hele bedrijf in rouwstemming was toen bekend werd dat een van onze chauffeurs een fietser gemist had in de dodehoek, met dodelijke afloop.

Tips:

Wordt niet boos als klant zijnde als we iets niet kunnen leveren. Dit is (serieus!) de schuld van onze leverancier
Als er iets mis is gegaan, bedenk dan de de orderpick door mensen gedaan wordt!
Bestel op tijd, niet om 09:00 bestellen als je tot 08:30 de tijd hebt gehad... (logisch dat we niet kunnen uitleveren!)

[ Bericht 6% gewijzigd door Exhar op 14-07-2008 17:46:36 ]
pi_60102683
Ohja, nog eentje!

Beroep: ambtenaar bij de gemeente.

Weetjes:
* Ambtenaren worden nog wel eens benaderd door de recherche wanneer er mensen opgespoord moeten worden. Dan gaat het bijv. om of bepaalde personen ook paspoorten/id-kaarten hebben aangevraagd of willen verlengen. (een keer echt gebeurt dat mijn baas gebeld werd door de rijksrecherche )
* Het meestal bepaalde perioden druk en minder druk is. Ik zat op de afdeling belastingen, waar ook de WOZ-ambtenaren zitten, en wanneer mensen de WOZ aanslag binnenkregen (en de periode ervoor en erna) was het stervens druk. Het lijkt misschien alsof ambtenaren het nooit druk hebben, maar er is minstens 1 periode per jaar wanneer ze het wel druk hebben
* Ik behandelde de kwijtscheldingsverzoeken voor de gemeentelijke belastingen en het was erg gemakkelijk om te frauderen. Mede doordat er nog geen koppeling was met soza, de belastingdienst en de wwb. Bepaalde dingen (o.a. spaargelden) konden niet of moeilijk gechecked worden en dat maakte het fraudegevoelig.

Tips:
* Niet boos worden op de ambtenaar wanneer jij volgens de regeltjes geen kwijtschelding kunt krijgen, kunnen wij ook niets aan doen
* Zoals met alle beroepen waarmee je te maken krijgt met mensen die je moeten/kunnen/proberen te helpen: als je beleefd blijft, krijg je meer gedaan.
* Als er echt problemen zijn met een bepaalde zaak, kan het geen kwaad om de manager/leidinggevende er eens bij te halen. Die hebben net even wat meer bevoegdheden en kunnen je soms wat beter helpen
pi_60103218
quote:
Op maandag 14 juli 2008 17:32 schreef Locusta het volgende:

[..]

Ben ik het niet helemaal met je eens.
Jij haalt notabene zelf aan dat leerlingen weleens achterliggende problemen kunnen hebben die dan meespelen, ook niet bepaald emotieloos
Ik vind dat er wel degelijk naar de houding van de leerling gekeken kan worden wanneer hij/zij een bespreekgeval is en er bepaald moet worden of hij het aankomende schooljaar gaat halen
Sterker nog: dat is juist een belangrijk punt van de rapport- (en revisie)vergaderingen! (voor meer info: klik!)

Mochten we hierover verder willen discussiëren is het misschien beter om dit via een nieuw topic/PM te doen, want we gaan wel een beetje offtopic
quote:
Op maandag 14 juli 2008 17:37 schreef zwaaibaai het volgende:

[..]

Juist niet: wanneer een leerling zich niet zo geweldig opstelt, en je weet dat hij/zij het volgend jaar het zwaar gaat krijgen, kan je een leerling juist daarom laten zitten. Als hij/zij het jaar overdoet, heeft hij/zij het gemakkelijker en hoeft dan niet op zijn/haar tenen te lopen om te blijven presteren. Juist omdat hij/zij op zijn/haar tenen loopt, krijg je recalcitrant ( how the hell do you spell that ) gedrag. Laat hem/haar een jaar ontspannen, goede cijfers halen en het jaar er op met vlag en wimpel slagen. Niemand, de leraar, de leerling, zijn ouders, de school, is gebaat bij een dropout.

Ze probeerden het bij mij ook, en het werkte wel. Alleen bleef ik wel vervelend....
Nee, nee. Je mist het punt. Je doet het laten overkomen als "wees maar aardig, anders kan ik je laten zakken als je een tiende punt te weinig hebt"-attitude. Daar heb ik problemen mee. Dan gaat het er niet om of "hij moeite heeft in het volgende jaar". Want je vind hem vervelend en brutaal, dat is het punt waarop hij dan zakt. En niet omdat jij denkt "dat hij het misschien niet zal halen". Dat zet je net zelf neer.
Lambo of Rekt
pi_60103575
quote:
Op maandag 14 juli 2008 19:10 schreef EggsTC het volgende:
Nee, nee. Je mist het punt. Je doet het laten overkomen als "wees maar aardig, anders kan ik je laten zakken als je een tiende punt te weinig hebt"-attitude. Daar heb ik problemen mee. Dan gaat het er niet om of "hij moeite heeft in het volgende jaar". Want je vind hem vervelend en brutaal, dat is het punt waarop hij dan zakt. En niet omdat jij denkt "dat hij het misschien niet zal halen". Dat zet je net zelf neer.
Oke, als ik mijn post zo lees, kan ik me voorstellen dat je het er op die manier uit haalt (vandaar dat ik zei dat het nogal cru gesteld werd) maar zo was het niet bedoeld.
Ik bedoel het idd. meer zoals zwaaibaai aangaf; wanneer je al motivatie/gedragsproblemen hebt en je bent al een bespreekgeval dan hebben wij wel eens iemand laten zitten. Aangezien wij sterk de impressie hadden dat hij met diezelfde houding geen steek verder zou komen.

En dan nog is dat ons goed recht Dit soort dingen zijn niet een beslissing van 1 leraar die de pest aan je heeft, maar meestal van een groep docenten die het beste met je voor hebben.
pi_60106937
quote:
Op maandag 14 juli 2008 17:40 schreef Exhar het volgende:
Inmiddels niet meer werkzaam als VERSmagazijn medewerker, maar toch wat weetjes;

Wist je dat:
- er een redelijk aantal producten pas op het aller laatste moment binnen komt?
- als een product er niet is, we altijd een vervangend product zullen proberen te leveren?
- 's nachts van 23:00 tot 03:00 de vrachtwagens (bij ons..) geladen worden, en deze om ongeveer 04:00 bij de eerste klanten zijn?
- als er een pallet met verse 'losse' groente/fruit (spinazie in kist, sinaasappels, etc) omver gaat, we dit gewoon weer in de kist/verpakken mikken en uitleveren?
- een aantal van mijn ex-collega's lekker hoesten, niezen etc over de (onverpakte!) producten?
- we overdags ook nog spoedleveringen doen met een busje met koelinstallatie?

- Het hele bedrijf in rouwstemming was toen bekend werd dat een van onze chauffeurs een fietser gemist had in de dodehoek, met dodelijke afloop.

Tips:

Wordt niet boos als klant zijnde als we iets niet kunnen leveren. Dit is (serieus!) de schuld van onze leverancier
Als er iets mis is gegaan, bedenk dan de de orderpick door mensen gedaan wordt!
Bestel op tijd, niet om 09:00 bestellen als je tot 08:30 de tijd hebt gehad... (logisch dat we niet kunnen uitleveren!)
Vast deliXL.
pi_60107514
quote:
Op maandag 14 juli 2008 17:06 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Onterechte klacht

Bel me lekker niet als ik aan het eten ben, jij valt mij lastig op dat tijdstip, ik jouw niet. Beter laten we elkaar met rust
Haha, ik kan het niet helpen dat de werktijden zo zijn ingedeeld
Je hebt maar te komen enzo.

Maar ben blij dat ik er niet meer hoef te werken. Wel probeer ik zelf vriendelijk nee te zeggen, maar de meesten kunnen het bij mij ook niet opbrengen beleefd te zijn. Belachelijk
Happiness never comes in the way that we imagine.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 00:52:49 #86
78498 classpc
I don't like change
pi_60111916
Interessant topic
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  dinsdag 15 juli 2008 @ 02:07:52 #87
123287 error32
Trotse Zeeuw
pi_60112779
quote:
Op maandag 14 juli 2008 14:04 schreef zwaaibaai het volgende:
Beheerder poppodium:
[...]
Ik ben glazen ophaler/bevoorrader bij een poppodium, hier nog wat tips:

- Drink je bier leeg of breng het naar de bar als je genoeg hebt, Het is enorm vervelend als je een glas ziet staan waarvan je niet weer of je het kunt wegbrengen of niet.
En ik kan geen volle glazen stapelen.
- Gooi geen rotzooi in je glazen, dat is enorm smerig.
- Ga even aan de kant als je ziet dat ik met een paar kratten bier moet lopen of met een lege krat glazen aan het halen ben.
- Geef je lege glazen even aan, dan hoef ik niet langs je om ze te pakken en heb je minder last van me.
- Je kunt altijd alles vragen, als we het niet weten kunnen we altijd degene zoeken die je wel antwoord kan geven.
Knip het topic af bij de stippellijn.
---------------------->8-------------------------------------->8--------------------------------------->8-------------------------------------->8----------
  dinsdag 15 juli 2008 @ 02:57:38 #88
24752 mandatory
Wat moet je nou?
pi_60113033
Wat een arrogantie in dit topic.
Bladiebla...
  dinsdag 15 juli 2008 @ 11:32:03 #89
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_60116546
tvp
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_60116562
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 02:07 schreef error32 het volgende:- Je kunt altijd alles vragen, als we het niet weten kunnen we altijd degene zoeken die je wel antwoord kan geven.
Hoe is het heelal ontstaan
pi_60116691
quote:
Op zondag 13 juli 2008 16:51 schreef Gesloten het volgende:
Vakkenvuller
- Als je vraagt of product x nog achter in het magazijn ligt zijn we niet te beroerd om naar het magazijn te lopen. In het magazijn maken we een praatje met collega`s en lopen we terug met de mededeling dat het er niet is. Het product komt altijd morgen weer binnen.
- Als er een lekker wijf binnenloopt weet de hele vulploeg het.
- Als we door eigen fouten een hardloper (bijvoorbeeld coca cola, douwe egberts, verse melk) niet besteld hebben, ligt het aan een leveringsprobleem.

Tips:
- Vraag netjes of we weten waar de suiker ligt en roep niet: "Suiker!?"
- Maak niet de volgende "grap": "Jij bent druk aan het inpakken en ik pak het zo uit het vak."
Lol voor mij gaan ze wel altijd kijken. Komen ze terug. Lopen ze mee voor m'n hele boodschappen lijstje
waar staat dit? ja hier uh, wacht loop maar mee
en dit?
en dit?
okee dank je
pi_60117500
Keurslager:
De frituur wordt op zaterdagavond schoongemaakt.
Het kan best dat we maandag een portie gehaktballen er in gooien en dat er 1 in blijft tot zaterdag middag ( )

De machines worden iedere dag schoon gemaakt.
Filet american wordt als eerste gedraaid, en daar zat volgens de keuringsdienst altijd een veeeel te hoge concentratie schoonmaakmiddelen in! Maar dat is olie met kruidenpoeder dus daar proef je niets van.

De BBQ worstjes zijn vrij gekruid, je proeft dus niet als die bedorven zijn

De smoothies worden verkocht voor 2-3-4 euro per stuk. Inclusief afschrijving arbeidsloon is de kostprijs maar 40 cent. Net als het versgeperste sinaasappelsap. Waar nog altijd een paar pakken gewoon houdbaar sap doorheen gaan.. (Zo een baantje is saai, je moet toch wat)

De broodjes worden vers afgebakken, de gene die overzijn worden bewaard in de vriezer en met het gehakt meegedraait

De verse salades zijn helemaal niet vers en komen gewoon uit potjes
2-3-4 misschien wel. Die wij af en toe moeten omscheppen zodat er geen bruine korstjes op komen

Eierslaatje = 1 emmer voorgekookte eieren
1 emmer majonaise
1 bak kerrie poeder
klaaar
  dinsdag 15 juli 2008 @ 12:20:23 #93
172358 oddman
Introspecteur
pi_60117564
quote:

[..]

Dát is mijn punt niet. Mijn punt is dat je oordeelt naar de motivatie van de leerling, niet naar de mogelijkheden.
quote:
Dat is óók niet oké, als je niet goed genoeg bent ben je niet goed genoeg. Zoals Eggs ook al zegt, wees alstjeblieft zo objectief mogelijk, en bedenk je dan dat je als mens van nature bijzonder subjectief bent, juist als je met andere mensen te maken hebt.
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
- Bertrand Russell
pi_60117873
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 12:20 schreef oddman het volgende:
Dát is mijn punt niet. Mijn punt is dat je oordeelt naar de motivatie van de leerling, niet naar de mogelijkheden.
En laat motivatie nou ook net (o.a.) een belangrijk punt zijn
quote:
Dat is óók niet oké, als je niet goed genoeg bent ben je niet goed genoeg. Zoals Eggs ook al zegt, wees alstjeblieft zo objectief mogelijk, en bedenk je dan dat je als mens van nature bijzonder subjectief bent, juist als je met andere mensen te maken hebt.
Ik troost mijzelf met het idee dat jij de omstandigheden van bovenstaand verhaal niet kent en daardoor er geen (waarde)oordeel over kunt geven.
En dan nog een keer: je kunt niet puur objectief kijken of jij leerlingen laat overgaan of niet, er spelen veel meer factoren mee (zie link).

Maar goed, iets over de beste stuurlui en dat die altijd aan wal staan enzo

Nogmaals, mensen: dit gaat nogal offtopic, gaarne deze discussie evt. ergens anders voorzetten Wel zo fijn voor TS.
pi_60125435
Ja inderdaad, ik snap de discussie wel hoor maar het is nogal irritant offtopic verder vind ik het allemaal geweldige posts al zijn sommige wel schokkend
pi_60130776
Tvp
  dinsdag 15 juli 2008 @ 22:24:56 #97
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_60132187
FloraHolland Bloemenveiling

Weetjes:

- je wordt genaaid als je 'n Euro of 30 voor 'n bos rozen betaalt (en da's nog goedkoop naar ik begrijp) in de winkel, de veiling verkoopt ze voor 'n paar Euro
- we hebben veilblokken (groepen van 'n bepaald soort spul wat te koop wordt aangeboden, bijv: huis & tuin, tuinplanten, diversen, decoratiegroen, anjer, roos, etc) en rozen zijn bloknr 777 wat ik dan wel weer gaaf vind hoewel ik lang niet alle veilgroepnummers uit m'n hoofd weet
- als ik 'n foutje maak met de controle van de geleverde bloemen en planten kost dat FloraHolland al gauw flink wat geld (ik ben niet arrogant maar ik maak ze vrij weinig )
- Moederdagweek is de drukste week van 't seizoen, voor Hemelvaart willen mensen hun tuin vol hebben met tuinplanten en nou ja bloemen doen 't altijd goed op Moederdag.
- Winter is saai dan is d'r erg weinig te doen
- merendeel van onze kopers zijn groothandels

Tips:

- ga niet mij de schuld lopen geven van hoeveel winst bloemengroothandels/winkels maken op bijv eerdergenoemd bosje rozen
- ga me niet vragen of ik niet 'ns wat bloemen/planten mee kan nemen van m'n werk want 't is streng verboden en valt onder stelen (nou moet ik zeggen dat ik wel naar 'n kweker die op de veiling komt toe kan gaan en ik meestal wel korting krijg als ik 'n bepaald product van hen wil )
- kom niet aan met dat 't 'helemaal niet zo'n zwaar werk is' til maar 'ns een emmer zonnebloemen op 'n schap op circa 1,80 m hoogte

M.
Hallon!
pi_60132268
30 euro voor een bos rozen? Pardon ?
pi_60132313
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 12:33 schreef Locusta het volgende:

Maar goed, iets over de beste stuurlui en dat die altijd aan wal staan enzo

Hoe kom je daarbij? Wat maakt jou beter in objectief beoordelen dan een ander? Waarom gaat iemand niet over die de motivatie niet heeft maar iemand die de motivatie wel heeft wel ? Vreemd genoeg is degene die de motivatie niet heeft waarschijlijk slimmer dan degene die de motivatie wel heeft.

Wat maakt iemand die de pabo gedaan heeft beter in beoordelen dan een andere fokker die een andere opleiding heeft en ook nog eens verstand heeft?
pi_60132346
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 22:30 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij? Wat maakt jou beter in objectief beoordelen dan een ander? Waarom gaat iemand niet over die de motivatie niet heeft maar iemand die de motivatie wel heeft wel ? Vreemd genoeg is degene die de motivatie niet heeft waarschijlijk slimmer dan degene die de motivatie wel heeft.

Wat maakt iemand die de pabo gedaan heeft beter in beoordelen dan een andere fokker die een andere opleiding heeft en ook nog eens verstand heeft?
Kun je niet offtopic gaan please? Bedankt Zou een mod trouwens dat gesprek niet kunnen verwijderen ofzo ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')