abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60080184
quote:
Op zondag 13 juli 2008 19:01 schreef PartyAnimal87 het volgende:

[..]

Loslopende honden op boerderijen zijn eng, die achter de deur zullen me wat rotten

Pakjes zijn voor een ander onderdeel, de pakketdienst Maar ik snap het wel, hetzelfde is met aangetekenden die wij moeten bezorgen, met name doordeweeks. Je staat vaak voor (logisch) gesloten deuren. En met eigen pakjes die ik ontvang heb ik het ook: het is veel makkelijker om het standaard al op te halen op een postkantoor.

Maar goed, TNT hè... Postkantoor de hele dag open laten om pakjes af te halen kost meer dan iemand in een busje rond te laten karren en uiteindelijk de mensen het pakje zelf op te laten halen tijdens de beperkte openingsuren van de postkantoren e.d.
Ach, uiteindelijk valt het wel mee als je de openingstijden vergelijkt met die van banken.
pi_60080721
Ohja ik vergat wat als KPN DSL specialist;

Wist je dat;

Het opleveren van een DSL lijn binnen een dag kan, als elke afdeling meewerkt waar jij het nodig hebt?
Het verhuizen van een DSL lijn, of het opleveren niet een kwestie van een "knopje omzetten" is?
9 van de 10 keer dat een klant een probleem heeft met zijn internet, het aan zijn eigen instellingen ligt?
Telefonie eerst in orde moet zijn voordat DSL uberhaupt kan werken over een telefoonlijn?
DSL niet op meervoudige ISDNlijnen aan te vragen zijn?

Tips ;
Indien mogelijk, vermijdt DSL aanvragen op locaties zoals woonboten, keten en strandtenten.
Wees vriendelijk tegen de helpdeskmedewerkers, des te beter word je geholpen.
Zeg je telefonie niet op tijdens je aanvraag voor een DSL lijn, never.
Zet je modem niet verder dan 5 meter van het ISRA af.
Lambo of Rekt
  zondag 13 juli 2008 @ 20:49:23 #53
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_60082692
wat een leuk topic
zal binnenkort ook een stukje schrijven
an urge to help mankind overcomes me
pi_60082810
quote:
Op zondag 13 juli 2008 17:18 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Zaterdagpostbode (Aanvulling volgt nog...)

- Wij staan op als de meesten nog liggen te slapen. De meeste postbodes beginnen al om 6 uur (En sommigen nog vroeger!)
Ik begin dan om half 9, maar het sorteren begint al tegen 7 uur ja.
quote:
- Enge hond? Geen post!
Precies.

Tips:
quote:
- "Blauwe brieven mag je houden", "Rekeningen hoef ik niet", "Heb ik de loterij gewonnen?" en dergelijke aanverwante uitspraken: NIET DOEN!
Van die semi-grappige opmerkingen ja.
quote:
- Boos worden als je iets krijgt wat voor een oude bewoner is heeft weinig zin: we zijn geen wandelende NAW-database
Of dat ze nog achter je aanrennen.

O ja,

- Als je ziet dat een postbode oordopjes in heeft, praat dan ook gewoon niet met hem.
  zondag 13 juli 2008 @ 21:20:46 #55
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_60083373
Ik werk bij een bioscoop..

- Wij spelen geen DVD's af in de zalen, maar gebruiken nog ouderwetsche films en projectoren. Denk aan zo'n 3 km aan film per voorstelling .
- Ja, onze buffetartikelen zijn duur. Ik weet het, jij weet het. Maar NIET duurder dan bij elke andere gemiddelde uitgaanstent, dus ZEIK niet!
- [ Als het druk is] Nee mevrouw, we hebben geen aparte rij voor de mensen die gereserveerd hebben .
- Mensen die tijdens een drukke inloop opbellen om te vragen of ze al kunnen reserveren voor een film die over 3 weken uitkomt. Snap je dan niet dat ik het druk heb? .
- Mensen die bij het binnenkomen van een lege foyer vragen of er heel misschien nog plek is voor de film die draait in de zaal met meer dan 400 stoelen . Nee mevrouw, helemaal uitverkocht, maar de mensen zijn verstoppertje aan het spelen.
- Mensen die boos worden op mij als ze na het kopen van de kaartjes zich pas bedenken dat ze een studentenpas bij zich hebben. Het is een kortingsactie, hoezo ben ik er verantwoordelijk voor dat jij daar beroep op doet? .
- Mensen die zonder iets te vragen denken wel gebruik te mogen maken van ons toilet. Terwijl er tegenover het gebouw een openbare zit. Asociaal.

Ik kan nog wel even doorgaan, maar m'n frustratie is er in elk geval even uit .

Natuurlijk hebben de mensen altijd wel gelijk, maar als het druk is zijn sommige dingen zo irritant.
pi_60084272
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:48 schreef HenkieVdV het volgende:Tips:
Bel niet net voor 22:00 met een lastig draadloos probleem ofzo.
Bel gewoon altijd 0800-0403 dan kom je ook wel op de juiste afdeling.
  zondag 13 juli 2008 @ 22:02:40 #57
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_60084284
quote:
Op zondag 13 juli 2008 21:20 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik werk bij een bioscoop..

- Wij spelen geen DVD's af in de zalen, maar gebruiken nog ouderwetsche films en projectoren. Denk aan zo'n 3 km aan film per voorstelling .
- Ja, onze buffetartikelen zijn duur. Ik weet het, jij weet het. Maar NIET duurder dan bij elke andere gemiddelde uitgaanstent, dus ZEIK niet!
- [ Als het druk is] Nee mevrouw, we hebben geen aparte rij voor de mensen die gereserveerd hebben .
- Mensen die tijdens een drukke inloop opbellen om te vragen of ze al kunnen reserveren voor een film die over 3 weken uitkomt. Snap je dan niet dat ik het druk heb? .
- Mensen die bij het binnenkomen van een lege foyer vragen of er heel misschien nog plek is voor de film die draait in de zaal met meer dan 400 stoelen . Nee mevrouw, helemaal uitverkocht, maar de mensen zijn verstoppertje aan het spelen.
- Mensen die boos worden op mij als ze na het kopen van de kaartjes zich pas bedenken dat ze een studentenpas bij zich hebben. Het is een kortingsactie, hoezo ben ik er verantwoordelijk voor dat jij daar beroep op doet? .
- Mensen die zonder iets te vragen denken wel gebruik te mogen maken van ons toilet. Terwijl er tegenover het gebouw een openbare zit. Asociaal.

Ik kan nog wel even doorgaan, maar m'n frustratie is er in elk geval even uit .

Natuurlijk hebben de mensen altijd wel gelijk, maar als het druk is zijn sommige dingen zo irritant.
Jullie hebben toch wel gewoon een toilet in een bioscoop
My mama didn't raise no fool
pi_60085865
Leuke stukjes maar denk eraan, het is geen klaagtopic over wat er allemaal kut is op je werk, het zijn weetjes en tips over je werk
  zondag 13 juli 2008 @ 23:14:05 #59
181126 MouzurX
Misschien?
pi_60086022
Ik werk in een kleine supermarkt als warenuitstallingsbeheerder/productaanvullingsmanager en soms ook als kassaslet.

-Een pool komt met een vrachtwagen meestal rond 7 uur voor rijden.
-Dan worden er containers met allerlei dingen naar het magazijn geduwd en de melk/kwark/andere dingen voor in de koeling en groente worden dan meteen bijgevuld, zodat om 8 uur, wanneer de winkel open gaat, het meeste er in zit en de mensen het weer leeg kunnen kopen
-Ondertussen worden er ook broodjes gebakken.
-De rest van de producten: hagelslag, koffie,macaroni etc. wordt daarna bijgevuld en het is meestal rond 2-3 uur klaar.
-Tot sluitingstijd wordt dan alleen de groente, melk/kwark-koeling en het bier/flessen drinken bijgevuld.

Tips
-Ga niet de seconde dat je binnen komt vragen waar wat staat, dit is enorm irritant. Kijk gewoon eerst even rond. Alles staat bij alles van dezelfde soort in de buurt.
-Leeg lege flessen eerst even voordat je ze inlevert zodat er geen rotzooi van komt.
-RODE SPA IST MIT GAS UND BLAUW IST OHNE JAH!
-Nog beter, drink gewoon uit de kraan, dat kan hier in Nederland namelijk gewoon.
-Kom niet om 12-1 uur en om 5-6 uur naar de winkel, aangezien iedereen dat ook doet terwijl er de rest van de dag niemand is geweest.
-Ga niet zeiken dat de rij voor de kassa's zo langzaam gaat als je op die tijdstippen naar de winkel gaat.
-Als je na 3 uur in de winkel komt en een product dat niet in een koeling ligt is uitverkocht is die er 99 van de 100 keer ook niet meer in het magazijn.
-Kein verkaptes niederlandisch praoten wijl dass nicht zu verstehn ist.
-De supermarkt is geen verkapte inruilmachine waar je je 50'jes die je uit de muur hebt getrokken kan wisselen voor kleingeld en 10'tjes.
-Koop geen drieling babywagen want die dingen zijn 3 meter breed en dan moet je niet verwachten dat je overal zo makkelijk langs kan.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 14 juli 2008 @ 00:30:27 #60
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_60087700
Snoepwinkel:

Ga niet uit de bakken eten terwijl je snoep in je zakje aan het scheppen bent. Dit mag sowieso niet, ook
niet als je het overduidelijk niet stiekum doet. Het kost ons gewoon veel geld.
Veel mensen schijnen te denken dat ze voor 2 euro gratis aan snoep mogen weg vreten als ze maar iets kopen.

Hier worden wij niet aardiger van kan ik je vertellen.

Ow ja: met je vieze tengels gewoon in de bak graaien Bah.

Wat wel kan:
Bestellingen plaatsen van zelfgemaakte snoeptaarten en andere speciale wensen zoals spekjes in speciale vormpjes etc. Ook ouderwets snoep kunnen we bestellen, ook al ligt het niet in de winkel.
Toeval is toeval
pi_60087861
Werk: Grillroom..
- Klooi niet met je sausjes! Ga dus niet sambal door de uiensaus gooien, drinken door de saus gooien of servetjes verscheuren en die overal in proppen..
- Houd je tafel toch eens netjes! Eten moet in je mond, niet op/onder tafel/stoel
- Val niet met je hoofd in een broodje + extra knoflook als je in slaap valt..
- Doe geen sambal in iemands oor..
- VRAAG even of je naar de WC mag als je niets komt eten..
- Als het personeel zegt geen bier drinken binnen doe het dan ook niet..
- Als er 50 man in de zaak staat, ga niet na 1 minuut al zeuren of je eten al klaar is..
- Met grote groep eten? Helemaal prima.. Maar zorg dan wel dat het geld klaar ligt en niet dat we nog 10 minuten moeten wachten als jullie willen betalen.. Zo moeilijk is 5 broodjes a 5 euro en 5 pizza's a 3 euro niet uit te rekenen.. Doen wij ook uit ons hoofd..
- Denk niet dat je alles kan flikken als man zijnde als er 2 vrouwen in de bediening lopen.. Dan gooien wij je er gewoon uit
- Zeur niet om 2 uur 's nachts dat het laat is.. Wij moeten dan nog 3 uur
- Kom niet na 3 uur nog rustig binnen eten.. Neem het mee naar buiten! Kunnen wij ook op tijd naar huis
- Tenslotte.. Wees gewoon vriendelijk, zeg eens dank je wel!! Dan geven wij het eten ook met een glimlach
  maandag 14 juli 2008 @ 12:49:50 #62
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_60094160
quote:
Op zondag 13 juli 2008 22:02 schreef La_Vita het volgende:

[..]

Jullie hebben toch wel gewoon een toilet in een bioscoop
Whoops, het komt nu inderdaad over alsof ik het over de bezoekers heb. Nee, ik bedoel mensen van buiten die denken zonder iets te vragen naar het toilet te mogen. Natuurlijk hebben we gewoon toiletten voor de bezoeker .
pi_60095170
Bijbaan als schoonmaker in een ziekenhuis (alleen in de weekenden).

Weetjes:

  • Als mijn afdeling helemaal vol ligt, moet ik 15 patiëntenkamers (variërend van 4, 2 tot 1 persoonskamers), 15 badkamers, 2 spoelkeukens, 1 medicijnkamer, 1 balie, hok waar de verpleging pauze houdt en alle gangen schoonmaken, in 3 uur tijd. Die 3 uur is inclusief naar de afdeling toe lopen, omkleden, werkkar klaarzetten en opruimen. (Al die dingen kosten sowieso al zo'n 20 min in totaal, dus eigenlijk heb je iets meer dan 2 en een half uur schoonmaaktijd.)

  • Als mijn afdeling helemaal vol ligt, kan ik nooit zo goed schoonmaken als het hoort.

  • In het ziekenhuis waar ik werk dragen de verpleegkundigen en de schoonmakers dezelfde pakken, wat soms nog al eens voor verwarring kan zorgen .

  • Het ziekenhuis waar ik in werk is vorig jaar als schoonste ( ) ziekenhuis uitgeroepen. (Ik wil niet weten hoe ranzig andere ziekenhuizen zijn.)

  • Ook wij maken grappen over rare, gekke, domme, vieze patiënten .

    Tips (voor wanneer je patïent, bezoeker etc. bent)

  • Kijk of doe als patiënt zijnde niet boos, raar, geïrriteerd, neerbuigend richting de schoonmaker toe. Het moet toch gebeuren en lang niet alle schoonmakers zijn dom.

  • Draag altijd iets van pantoffels, slippers oid. als je gaat rondlopen. Zo schoon is een ziekenhuis nou ook weer niet!

  • Draag als je wilt douchen of naar de wc gaat altijd iets van slippers, je wil niet weten wat er soms in de badkamers voor 'ongelukjes' gebeuren. En let wel: door dweilen wordt het vuil alleen verspreid, niet allemaal weggenomen . Het kan op een ziekenhuisafdeling soms schoner lijken dan het daadwerkelijk is.

  • Ga niet zeiken dat ik wel bij je overbuurman een pisvlek ga dweilen en niet bij jou om je bed heen dweil. Elke dag kamers dweilen doen we niet en wat niet vies is hoeft ook niet schoongemaakt te worden.

  • Spoel alsjeblieft het toilet door. Ik hoef niet te weten of je bloed gepist hebt of zwarte poep hebt .

  • Feedback geven mag, maar doe dat op een nette manier.

  • Ga vooral niet heel goed kijken hoe goed (of slecht) ik wel niet schoonmaak. Ik begrijp dat het niet bepaald leuk is om in het ziekenhuis te liggen maar de hele tijd nagestaard worden tijdens je werk is irritant.

  • Ga als bezoeker zijnde bij een patiënt niet ontzettend boos of geïrriteerd doen of kijken als er een schoonmaker binnen komt en ga vooral wel even naar buiten zodat er goed schoongemaakt kan worden.

    Okee, ik kan nog wel even door gaan met de tips, maar hier laat ik het voorlopig maar even bij .
  • pi_60095312
    quote:
    Op zondag 13 juli 2008 18:56 schreef EggsTC het volgende:


    Ga inderdaad niet zeuren tegen een helpdeskmedewerker, dit zal ze niet motiveren om je te helpen ofzo.
    Hear hear, en nog wat tips:

    * Wees eerlijk. Zeg gewoon dat je te driftig bezig geweest bent met bestandjes opruimen en nu je pc/tc/desktop/dinges de meest exotische errors geeft bij het opstarten. Zeg niet dat het opeens gebeurt is, midden op de dag, toen je terug kwam van je lunch. Ik loop daar niet in namelijk.

    * Doe alsjeblieft wat de helpdeskmedewerker je vraagt. We willen je namelijk helpen, niet je problemen verergeren.

    * CTRL ALT DEL MOET TEGELIJK, NIET 1 VOOR 1 !!!!!!

    * wordt niet boos op de helpdeskmedewerker als je computer niet (naar behoren) werkt . Ik kan daar ook niks aan doen en ik word er niet vrolijker van.
    burgerweeshuis
    "de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
    woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
    pi_60095893
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 13:38 schreef zwaaibaai het volgende:
    * CTRL ALT DEL MOET TEGELIJK, NIET 1 VOOR 1 !!!!!
    oh my god
    pi_60095966
    Beheerder poppodium:

    We zorgen met een team dat jouw avond leuk verloopt.
    We zorgen dat de barkeepers er zijn, het naar hun zin hebben en genoeg voorraad hebben om de drank aan de man te brengen.
    Tevens werken we met de portiers samen, met de bandopvang en met de techniek dudes en dudinnen. Hierdoor kan je namelijk een strakke productie neer zetten en is zowel de band/artiest/dj, de gasten en het personeel te vreden.
    Jij kan altijd ons aanspreken op vragen en opmerkingen. Wanneer je je minder lief gedraagt, zijn wij meestal de eerste die je daar op aanspreken. En mocht dat niet helpen, komen de mannen zonder nek je verzoeken de tent te verlaten.
    Ja we doen alle klussen, dus ook glazen halen, ondergekotste wc's schoonmaken, tappen wanneer de barkeepers pauze willen en de vloer en bar schoonmaken op het einde van de avond. De na- borrel maakt dat weer goed uiteraars.

    tipje of wat:

    * Ik weet dat het irritant is dat je niet meer mag roken in de zaal of in het cafe. Daar hebben we ook een rookhok voor, daar mag je het wel. Of buiten uiteraard, maar dan wel buiten de poort. En ik heb die bepalingen ook gelezen. Dus kom niet met commentaar over deze nieuwe wet. Gewoon boven of buiten roken. Of gewoon niet uit gaan, dat mag ook natuurlijk.
    * Mijn moeder is geen hoer, ik ben geen homo, ik ben geen nazi, ik discrimineer niet, ik ben niet arrogant ( denk ik ), ik heb geen kut kop, ik geil niet op macht ( buiten het bed dan ), en je hoeft niet naar mijn huis te komen om mijn kinderen te vermoorden en mijn vrouw te verkrachten: Die heb ik niet namelijk. Geen van beide. En hiermee werk je vooral je ontzegging in de hand, maar dat had je natuurlijk al bedacht.
    * Barpersoneel uitschelden en bedreigen worden we ook niet vrolijk van. Van opdringerig versieren zijn de bardames ook niet zo gecharmeerd van trouwens.
    * Als je een drankje bestelt: Vraag het eens gewoon even; "mag ik twee biertjes en een cola, alsjeblieft?" . Waarom iedereen denkt dat je barpersoneel kan commanderen is mij een raadsel. Ze werken de blaren op hun voeten voor jou, dus doe eens lief. Dan doen ze ook lief terug, je weets.

    Ik kom vast nog wel op andere tips.

    ja ik heb twee banen ja
    burgerweeshuis
    "de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
    woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
    pi_60095975
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 14:00 schreef Wouser het volgende:

    [..]

    oh my god
    ze bestaan nog steeds...
    burgerweeshuis
    "de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
    woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
      maandag 14 juli 2008 @ 14:07:51 #68
    117061 Noisemaker
    Geräuschmacher
    pi_60096070
    Poeh... ik heb wat bijbaantjes gehad.. binnenkort even een verhaaltje neerzetten!
      maandag 14 juli 2008 @ 14:25:14 #69
    117061 Noisemaker
    Geräuschmacher
    pi_60096514
    Ik heb veel in de 'levensmiddelen distributie' gewerkt, van fabriek tot vakkenvullen.
    Wat veelal opvalt is, hoe eerder in de keten. Hoe lager het IQ van de gemiddelde werknemer.
    In een fabriek kom je veel mensen tegen die net snappen hoe je bijvoorbeeld dozen op pallets moet stapelen, maar zodra er een minder vaak voorkomende handeling aan te pas komt zijn ze draad kwijt. Met een beetje verstand kun je daar al snel wat gevarieerder werk doen.

    Callcenter:
    Wat je misschien niet zou verwachten, ook aldaar werken wat josti's. In deze was het veelal outbound (mensen opbellen) verkoopgesprekken. Op je scherm staat een standaard text (script). Sommigen lezen het letterlijk voor. Keer op keer.
    Als het bijna pauze is, en een klant neigt naar een negatief antwoord. Raffelen we het gesprek af om pauze te kunnen houden.
    Als je vraagt hoe we aan je nummer komen, zeggen we dat het uit het bestand van KPN komt. Echter, gegevens worden vaak gekocht van webwinkels met gerelateerde producten.

    Wordt vervolgd.
      maandag 14 juli 2008 @ 14:38:44 #70
    35098 Metalfreak
    Maar bijt niet
    pi_60096821
    Ben ICT-er. Ik zorg ervoor dat alle programma's weer goed werken, dat mensen zo met hun systeem kunnen werken zoals zij willen. Ik zorg ervoor dat de server in orde blijft en zorg dat gebruikers kunnen inloggen en alles wat erbij hoort.

    Do's en don'ts:
  • Omschrijf je probleem duidelijk. Een melding als "de computer doet het niet" daar kan ik niets mee, behalve als de voeding defect is.
  • Geef (zoals iemand hier eerder al zei) gewoon toe als je iets fout gedaan hebt, ik word heus niet boos als je dat toegeeft. Wel kan ik dan makkelijker en sneller je probleem verhelpen.
  • Ga niet als een kip zonder kop tegen me aan ratelen over allerhande onbenullige computerproblemen, dan duurt het alleen maar langer voordat ik de échte problemen heb opgelost. Laat me rustig werken, dan gebeurt alles vele malen sneller.
  • Ik heb geen glazen bol waarin ik je computerperikelen thuis mee kan zien en oplossen.
  • Nee, ik weet niet alle prijzen van computeronderdelen uit mijn hoofd, sterker nog, ik heb geen flauw idee wat zoiets tegenwoordig moet kosten.
  • Computers verplaatsen is niet iets wat door een ICT-er gedaan moet worden, of schakel je ook een verhuisbedrijf in als je een tafel 5 meter wilt verplaatsen?
  • Als ik met de computers bezig ben, wil dat niet zeggen dat dat de reden is dat het kopiëerapparaat, de TV of het koffiezetapparaat het niet meer doet.
  • Nee, ik vind het niet interessant om te weten dat je zelf een website hebt gemaakt met je vakantiefoto's.
  • Doe niet alsof je zoveel verstand hebt van ICT omdat je de Computer Idee leest.
  • Als ik zeg dat je van de computer af moet blijven, doe dat dan ook.
  • Als ik zeg dat je van de computer af moet blijven, kom dan niet om de 2 minuten vragen of je er alweer op mag. Zo duurt het alleen maar langer. (en dan laat ik je ook gewoon extra lang wachten)
  • Don't let my username fool you...
    pi_60097685
    TerugVindPostbode
    Lurf is the message and the message is Lurf
    pi_60098662
    Beroep: docent

    Weetjes:
    * Alle (lastige/leuke/irritante) leerlingen worden uitgebreid besproken in de docentenkamer
    * 25 lesuren staat gelijk aan 1 fte. Op mijn school is 1 lesuur 50 minuten, op mijn vorige school hadden we lesuren van 45 minuten
    * Voor ieder lesuur krijgt een docent o.a. voor- en nabereidingstijd uitbetaald
    * Docenten (op mijn school) gaan altijd _gratis_ mee op uitstapjes, kampen, werkweken, etc. en krijgen dan meestal ook een bepaald bedrag mee om van te eten, etc
    * Ook wij hebben wel eens geen zin in les
    * Soms laten we wel eens een leerling zitten die eigenlijk wel over had kunnen gaan ( ), maar eigenlijk niet gemotiveerd, ontzettend vervelend, brutaal en storend was in de klas!
    * Vergaderingen gaan vaak vergezeld met kroketten, kopjes koffie/thee en soms taart En er wordt flink op los geroddeld over alle leerlingen (en soms ook collega's); wie heeft met wie, vind jij die en die ook zo vervelend? Heb je gehoord wat er met hem is gebeurd? Is zij alweer zwanger?

    Tips:
    * Jaja, school is niet leuk Maar wij kunnen er niets aan doen dat er een leerplicht is, dus val ons daar niet mee lastig. Af en toe een beetje lief zijn voor de docent kan geen kwaad.
    * Als jij een beetje meewerkt en je netjes gedraagt in de klas, zijn wij des te meer gemotiveerd om jou te helpen bij evt. problemen of een slecht cijfer Ben je een "storende factor" in de klas dan kun je alle (niet verplichte) hulp wel vergeten en stik er lekker in

    Hmmm.... als ik nog weer wat weet vul ik het wel aan
    pi_60100010
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 15:52 schreef Locusta het volgende:
    Beroep: docent
    * Soms laten we wel eens een leerling zitten die eigenlijk wel over had kunnen gaan ( ), maar eigenlijk niet gemotiveerd, ontzettend vervelend, brutaal en storend was in de klas!
    Oh! Wat erg!

    Ik heb veel verschillende dingen gedaan. Hier even wat anderen het snelst tegenkomen:

    Cassiere
    - Inderdaad, geen gevatte grapjes maken, mán wat baalde ik dat ik dat baantje had tijdens de wisseling van de gulden naar de euro.
    - Behandel me niet als vuil en ik zorg ervoor dat je bon klopt én dat je spullen heel blijven.
    - Ik sta niet op het sportveld en hoef derhalve niet jouw geld te vangen. Je kunt het me gewoon aanreiken.
    - DOUCHE JE ! Ook al is het zaterdagochtend, ik hoef niet te weten wat jouw slaapgeurtje is
    - Het is écht leuk als mensen vriendelijk naar je lachen.
    - Niet ongeduldig zitten doen omdat het pinapparaat niet werkt (ik kan er niets aan doen believe me) of vanwege de oma voor je die het geld niet goed genoeg ziet. (ooit sta jij er zo te kloten)

    Callcenter-outbound
    - Als je niet geïnteresseerd bent, luister dan niet naar mijn hele verhaal. Normaal is dat namelijk een indicatie dat iemand het wel zou willen afnemen.
    - Zeik niet over dat je aan het eten bent, ik zit ook liever aan de keukentafel maarja, moet toch geld hebben voor ik die keukentafel uberhaupt kan aanschaffen.
    - Koop eigenlijk maar niks van mij, want het negatieve punt aan het product moeten we noemen, maakt niet uit hoe. Zo was het bij een mobiele provider eens zo dat ik moest bellen naar klanten over een bundel-upgrade waar ze 3 maanden gratis gebruik van konden maken. Dat was allemaal inderdaad gratis, maar ze moesten voor de tweede maand verstreken was wél even bellen naar klantenservice om 'm weer terug te laten zetten. Ik zei dan: "Het enige wat u hoeft te doen is in de tweede maand bellen naar de klantenservice om te vertellen hoe het u beviel!".
    Happiness never comes in the way that we imagine.
      maandag 14 juli 2008 @ 16:52:40 #74
    172358 oddman
    Introspecteur
    pi_60100300
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 15:52 schreef Locusta het volgende:
    Beroep: docent

    Weetjes:
    * Alle (lastige/leuke/irritante) leerlingen worden uitgebreid besproken in de docentenkamer
    * 25 lesuren staat gelijk aan 1 fte. Op mijn school is 1 lesuur 50 minuten, op mijn vorige school hadden we lesuren van 45 minuten
    * Voor ieder lesuur krijgt een docent o.a. voor- en nabereidingstijd uitbetaald
    * Docenten (op mijn school) gaan altijd _gratis_ mee op uitstapjes, kampen, werkweken, etc. en krijgen dan meestal ook een bepaald bedrag mee om van te eten, etc
    * Ook wij hebben wel eens geen zin in les
    * Soms laten we wel eens een leerling zitten die eigenlijk wel over had kunnen gaan ( ), maar eigenlijk niet gemotiveerd, ontzettend vervelend, brutaal en storend was in de klas!
    * Vergaderingen gaan vaak vergezeld met kroketten, kopjes koffie/thee en soms taart En er wordt flink op los geroddeld over alle leerlingen (en soms ook collega's); wie heeft met wie, vind jij die en die ook zo vervelend? Heb je gehoord wat er met hem is gebeurd? Is zij alweer zwanger?

    Tips:
    * Jaja, school is niet leuk Maar wij kunnen er niets aan doen dat er een leerplicht is, dus val ons daar niet mee lastig. Af en toe een beetje lief zijn voor de docent kan geen kwaad.
    * Als jij een beetje meewerkt en je netjes gedraagt in de klas, zijn wij des te meer gemotiveerd om jou te helpen bij evt. problemen of een slecht cijfer Ben je een "storende factor" in de klas dan kun je alle (niet verplichte) hulp wel vergeten en stik er lekker in

    Hmmm.... als ik nog weer wat weet vul ik het wel aan
    Vette deel is waarom ik het onmogelijk vind om respect te hebben voor leraren. Het nare is dat, doordat je als leraar het vervelend vindt dat je een leerling niet kan motiveren, je ze d'r met z'n allen op afrekent. Terwijl ongemotiveerd zijn veroorzaakt kan worden door duizend-en-één dingen, van eigenlijk onder niveau presteren tot familieproblemen. En nee, die dingen kunnen lang niet altijd opgelost worden door 'een goed gesprek'.
    . En daar ben ik over het algemeen niet licht in, en toch al heel wat jaartjes van de middelbare af.
    "The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
    - Bertrand Russell
    pi_60100692
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 16:40 schreef Puccini het volgende:
    - Zeik niet over dat je aan het eten bent, ik zit ook liever aan de keukentafel maarja, moet toch geld hebben voor ik die keukentafel uberhaupt kan aanschaffen.

    Onterechte klacht

    Bel me lekker niet als ik aan het eten ben, jij valt mij lastig op dat tijdstip, ik jouw niet. Beter laten we elkaar met rust
    Lambo of Rekt
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')