abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60080184
quote:
Op zondag 13 juli 2008 19:01 schreef PartyAnimal87 het volgende:

[..]

Loslopende honden op boerderijen zijn eng, die achter de deur zullen me wat rotten

Pakjes zijn voor een ander onderdeel, de pakketdienst Maar ik snap het wel, hetzelfde is met aangetekenden die wij moeten bezorgen, met name doordeweeks. Je staat vaak voor (logisch) gesloten deuren. En met eigen pakjes die ik ontvang heb ik het ook: het is veel makkelijker om het standaard al op te halen op een postkantoor.

Maar goed, TNT hè... Postkantoor de hele dag open laten om pakjes af te halen kost meer dan iemand in een busje rond te laten karren en uiteindelijk de mensen het pakje zelf op te laten halen tijdens de beperkte openingsuren van de postkantoren e.d.
Ach, uiteindelijk valt het wel mee als je de openingstijden vergelijkt met die van banken.
pi_60080721
Ohja ik vergat wat als KPN DSL specialist;

Wist je dat;

Het opleveren van een DSL lijn binnen een dag kan, als elke afdeling meewerkt waar jij het nodig hebt?
Het verhuizen van een DSL lijn, of het opleveren niet een kwestie van een "knopje omzetten" is?
9 van de 10 keer dat een klant een probleem heeft met zijn internet, het aan zijn eigen instellingen ligt?
Telefonie eerst in orde moet zijn voordat DSL uberhaupt kan werken over een telefoonlijn?
DSL niet op meervoudige ISDNlijnen aan te vragen zijn?

Tips ;
Indien mogelijk, vermijdt DSL aanvragen op locaties zoals woonboten, keten en strandtenten.
Wees vriendelijk tegen de helpdeskmedewerkers, des te beter word je geholpen.
Zeg je telefonie niet op tijdens je aanvraag voor een DSL lijn, never.
Zet je modem niet verder dan 5 meter van het ISRA af.
Lambo of Rekt
  zondag 13 juli 2008 @ 20:49:23 #53
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_60082692
wat een leuk topic
zal binnenkort ook een stukje schrijven
an urge to help mankind overcomes me
pi_60082810
quote:
Op zondag 13 juli 2008 17:18 schreef PartyAnimal87 het volgende:
Zaterdagpostbode (Aanvulling volgt nog...)

- Wij staan op als de meesten nog liggen te slapen. De meeste postbodes beginnen al om 6 uur (En sommigen nog vroeger!)
Ik begin dan om half 9, maar het sorteren begint al tegen 7 uur ja.
quote:
- Enge hond? Geen post!
Precies.

Tips:
quote:
- "Blauwe brieven mag je houden", "Rekeningen hoef ik niet", "Heb ik de loterij gewonnen?" en dergelijke aanverwante uitspraken: NIET DOEN!
Van die semi-grappige opmerkingen ja.
quote:
- Boos worden als je iets krijgt wat voor een oude bewoner is heeft weinig zin: we zijn geen wandelende NAW-database
Of dat ze nog achter je aanrennen.

O ja,

- Als je ziet dat een postbode oordopjes in heeft, praat dan ook gewoon niet met hem.
  zondag 13 juli 2008 @ 21:20:46 #55
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_60083373
Ik werk bij een bioscoop..

- Wij spelen geen DVD's af in de zalen, maar gebruiken nog ouderwetsche films en projectoren. Denk aan zo'n 3 km aan film per voorstelling .
- Ja, onze buffetartikelen zijn duur. Ik weet het, jij weet het. Maar NIET duurder dan bij elke andere gemiddelde uitgaanstent, dus ZEIK niet!
- [ Als het druk is] Nee mevrouw, we hebben geen aparte rij voor de mensen die gereserveerd hebben .
- Mensen die tijdens een drukke inloop opbellen om te vragen of ze al kunnen reserveren voor een film die over 3 weken uitkomt. Snap je dan niet dat ik het druk heb? .
- Mensen die bij het binnenkomen van een lege foyer vragen of er heel misschien nog plek is voor de film die draait in de zaal met meer dan 400 stoelen . Nee mevrouw, helemaal uitverkocht, maar de mensen zijn verstoppertje aan het spelen.
- Mensen die boos worden op mij als ze na het kopen van de kaartjes zich pas bedenken dat ze een studentenpas bij zich hebben. Het is een kortingsactie, hoezo ben ik er verantwoordelijk voor dat jij daar beroep op doet? .
- Mensen die zonder iets te vragen denken wel gebruik te mogen maken van ons toilet. Terwijl er tegenover het gebouw een openbare zit. Asociaal.

Ik kan nog wel even doorgaan, maar m'n frustratie is er in elk geval even uit .

Natuurlijk hebben de mensen altijd wel gelijk, maar als het druk is zijn sommige dingen zo irritant.
pi_60084272
quote:
Op zondag 13 juli 2008 14:48 schreef HenkieVdV het volgende:Tips:
Bel niet net voor 22:00 met een lastig draadloos probleem ofzo.
Bel gewoon altijd 0800-0403 dan kom je ook wel op de juiste afdeling.
  zondag 13 juli 2008 @ 22:02:40 #57
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_60084284
quote:
Op zondag 13 juli 2008 21:20 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik werk bij een bioscoop..

- Wij spelen geen DVD's af in de zalen, maar gebruiken nog ouderwetsche films en projectoren. Denk aan zo'n 3 km aan film per voorstelling .
- Ja, onze buffetartikelen zijn duur. Ik weet het, jij weet het. Maar NIET duurder dan bij elke andere gemiddelde uitgaanstent, dus ZEIK niet!
- [ Als het druk is] Nee mevrouw, we hebben geen aparte rij voor de mensen die gereserveerd hebben .
- Mensen die tijdens een drukke inloop opbellen om te vragen of ze al kunnen reserveren voor een film die over 3 weken uitkomt. Snap je dan niet dat ik het druk heb? .
- Mensen die bij het binnenkomen van een lege foyer vragen of er heel misschien nog plek is voor de film die draait in de zaal met meer dan 400 stoelen . Nee mevrouw, helemaal uitverkocht, maar de mensen zijn verstoppertje aan het spelen.
- Mensen die boos worden op mij als ze na het kopen van de kaartjes zich pas bedenken dat ze een studentenpas bij zich hebben. Het is een kortingsactie, hoezo ben ik er verantwoordelijk voor dat jij daar beroep op doet? .
- Mensen die zonder iets te vragen denken wel gebruik te mogen maken van ons toilet. Terwijl er tegenover het gebouw een openbare zit. Asociaal.

Ik kan nog wel even doorgaan, maar m'n frustratie is er in elk geval even uit .

Natuurlijk hebben de mensen altijd wel gelijk, maar als het druk is zijn sommige dingen zo irritant.
Jullie hebben toch wel gewoon een toilet in een bioscoop
My mama didn't raise no fool
pi_60085865
Leuke stukjes maar denk eraan, het is geen klaagtopic over wat er allemaal kut is op je werk, het zijn weetjes en tips over je werk
  zondag 13 juli 2008 @ 23:14:05 #59
181126 MouzurX
Misschien?
pi_60086022
Ik werk in een kleine supermarkt als warenuitstallingsbeheerder/productaanvullingsmanager en soms ook als kassaslet.

-Een pool komt met een vrachtwagen meestal rond 7 uur voor rijden.
-Dan worden er containers met allerlei dingen naar het magazijn geduwd en de melk/kwark/andere dingen voor in de koeling en groente worden dan meteen bijgevuld, zodat om 8 uur, wanneer de winkel open gaat, het meeste er in zit en de mensen het weer leeg kunnen kopen
-Ondertussen worden er ook broodjes gebakken.
-De rest van de producten: hagelslag, koffie,macaroni etc. wordt daarna bijgevuld en het is meestal rond 2-3 uur klaar.
-Tot sluitingstijd wordt dan alleen de groente, melk/kwark-koeling en het bier/flessen drinken bijgevuld.

Tips
-Ga niet de seconde dat je binnen komt vragen waar wat staat, dit is enorm irritant. Kijk gewoon eerst even rond. Alles staat bij alles van dezelfde soort in de buurt.
-Leeg lege flessen eerst even voordat je ze inlevert zodat er geen rotzooi van komt.
-RODE SPA IST MIT GAS UND BLAUW IST OHNE JAH!
-Nog beter, drink gewoon uit de kraan, dat kan hier in Nederland namelijk gewoon.
-Kom niet om 12-1 uur en om 5-6 uur naar de winkel, aangezien iedereen dat ook doet terwijl er de rest van de dag niemand is geweest.
-Ga niet zeiken dat de rij voor de kassa's zo langzaam gaat als je op die tijdstippen naar de winkel gaat.
-Als je na 3 uur in de winkel komt en een product dat niet in een koeling ligt is uitverkocht is die er 99 van de 100 keer ook niet meer in het magazijn.
-Kein verkaptes niederlandisch praoten wijl dass nicht zu verstehn ist.
-De supermarkt is geen verkapte inruilmachine waar je je 50'jes die je uit de muur hebt getrokken kan wisselen voor kleingeld en 10'tjes.
-Koop geen drieling babywagen want die dingen zijn 3 meter breed en dan moet je niet verwachten dat je overal zo makkelijk langs kan.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 14 juli 2008 @ 00:30:27 #60
195113 Pyjama
Gestreept, niet gestipt
pi_60087700
Snoepwinkel:

Ga niet uit de bakken eten terwijl je snoep in je zakje aan het scheppen bent. Dit mag sowieso niet, ook
niet als je het overduidelijk niet stiekum doet. Het kost ons gewoon veel geld.
Veel mensen schijnen te denken dat ze voor 2 euro gratis aan snoep mogen weg vreten als ze maar iets kopen.

Hier worden wij niet aardiger van kan ik je vertellen.

Ow ja: met je vieze tengels gewoon in de bak graaien Bah.

Wat wel kan:
Bestellingen plaatsen van zelfgemaakte snoeptaarten en andere speciale wensen zoals spekjes in speciale vormpjes etc. Ook ouderwets snoep kunnen we bestellen, ook al ligt het niet in de winkel.
Toeval is toeval
pi_60087861
Werk: Grillroom..
- Klooi niet met je sausjes! Ga dus niet sambal door de uiensaus gooien, drinken door de saus gooien of servetjes verscheuren en die overal in proppen..
- Houd je tafel toch eens netjes! Eten moet in je mond, niet op/onder tafel/stoel
- Val niet met je hoofd in een broodje + extra knoflook als je in slaap valt..
- Doe geen sambal in iemands oor..
- VRAAG even of je naar de WC mag als je niets komt eten..
- Als het personeel zegt geen bier drinken binnen doe het dan ook niet..
- Als er 50 man in de zaak staat, ga niet na 1 minuut al zeuren of je eten al klaar is..
- Met grote groep eten? Helemaal prima.. Maar zorg dan wel dat het geld klaar ligt en niet dat we nog 10 minuten moeten wachten als jullie willen betalen.. Zo moeilijk is 5 broodjes a 5 euro en 5 pizza's a 3 euro niet uit te rekenen.. Doen wij ook uit ons hoofd..
- Denk niet dat je alles kan flikken als man zijnde als er 2 vrouwen in de bediening lopen.. Dan gooien wij je er gewoon uit
- Zeur niet om 2 uur 's nachts dat het laat is.. Wij moeten dan nog 3 uur
- Kom niet na 3 uur nog rustig binnen eten.. Neem het mee naar buiten! Kunnen wij ook op tijd naar huis
- Tenslotte.. Wees gewoon vriendelijk, zeg eens dank je wel!! Dan geven wij het eten ook met een glimlach
  maandag 14 juli 2008 @ 12:49:50 #62
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_60094160
quote:
Op zondag 13 juli 2008 22:02 schreef La_Vita het volgende:

[..]

Jullie hebben toch wel gewoon een toilet in een bioscoop
Whoops, het komt nu inderdaad over alsof ik het over de bezoekers heb. Nee, ik bedoel mensen van buiten die denken zonder iets te vragen naar het toilet te mogen. Natuurlijk hebben we gewoon toiletten voor de bezoeker .
pi_60095170
Bijbaan als schoonmaker in een ziekenhuis (alleen in de weekenden).

Weetjes:

  • Als mijn afdeling helemaal vol ligt, moet ik 15 patiëntenkamers (variërend van 4, 2 tot 1 persoonskamers), 15 badkamers, 2 spoelkeukens, 1 medicijnkamer, 1 balie, hok waar de verpleging pauze houdt en alle gangen schoonmaken, in 3 uur tijd. Die 3 uur is inclusief naar de afdeling toe lopen, omkleden, werkkar klaarzetten en opruimen. (Al die dingen kosten sowieso al zo'n 20 min in totaal, dus eigenlijk heb je iets meer dan 2 en een half uur schoonmaaktijd.)

  • Als mijn afdeling helemaal vol ligt, kan ik nooit zo goed schoonmaken als het hoort.

  • In het ziekenhuis waar ik werk dragen de verpleegkundigen en de schoonmakers dezelfde pakken, wat soms nog al eens voor verwarring kan zorgen .

  • Het ziekenhuis waar ik in werk is vorig jaar als schoonste ( ) ziekenhuis uitgeroepen. (Ik wil niet weten hoe ranzig andere ziekenhuizen zijn.)

  • Ook wij maken grappen over rare, gekke, domme, vieze patiënten .

    Tips (voor wanneer je patïent, bezoeker etc. bent)

  • Kijk of doe als patiënt zijnde niet boos, raar, geïrriteerd, neerbuigend richting de schoonmaker toe. Het moet toch gebeuren en lang niet alle schoonmakers zijn dom.

  • Draag altijd iets van pantoffels, slippers oid. als je gaat rondlopen. Zo schoon is een ziekenhuis nou ook weer niet!

  • Draag als je wilt douchen of naar de wc gaat altijd iets van slippers, je wil niet weten wat er soms in de badkamers voor 'ongelukjes' gebeuren. En let wel: door dweilen wordt het vuil alleen verspreid, niet allemaal weggenomen . Het kan op een ziekenhuisafdeling soms schoner lijken dan het daadwerkelijk is.

  • Ga niet zeiken dat ik wel bij je overbuurman een pisvlek ga dweilen en niet bij jou om je bed heen dweil. Elke dag kamers dweilen doen we niet en wat niet vies is hoeft ook niet schoongemaakt te worden.

  • Spoel alsjeblieft het toilet door. Ik hoef niet te weten of je bloed gepist hebt of zwarte poep hebt .

  • Feedback geven mag, maar doe dat op een nette manier.

  • Ga vooral niet heel goed kijken hoe goed (of slecht) ik wel niet schoonmaak. Ik begrijp dat het niet bepaald leuk is om in het ziekenhuis te liggen maar de hele tijd nagestaard worden tijdens je werk is irritant.

  • Ga als bezoeker zijnde bij een patiënt niet ontzettend boos of geïrriteerd doen of kijken als er een schoonmaker binnen komt en ga vooral wel even naar buiten zodat er goed schoongemaakt kan worden.

    Okee, ik kan nog wel even door gaan met de tips, maar hier laat ik het voorlopig maar even bij .
  • pi_60095312
    quote:
    Op zondag 13 juli 2008 18:56 schreef EggsTC het volgende:


    Ga inderdaad niet zeuren tegen een helpdeskmedewerker, dit zal ze niet motiveren om je te helpen ofzo.
    Hear hear, en nog wat tips:

    * Wees eerlijk. Zeg gewoon dat je te driftig bezig geweest bent met bestandjes opruimen en nu je pc/tc/desktop/dinges de meest exotische errors geeft bij het opstarten. Zeg niet dat het opeens gebeurt is, midden op de dag, toen je terug kwam van je lunch. Ik loop daar niet in namelijk.

    * Doe alsjeblieft wat de helpdeskmedewerker je vraagt. We willen je namelijk helpen, niet je problemen verergeren.

    * CTRL ALT DEL MOET TEGELIJK, NIET 1 VOOR 1 !!!!!!

    * wordt niet boos op de helpdeskmedewerker als je computer niet (naar behoren) werkt . Ik kan daar ook niks aan doen en ik word er niet vrolijker van.
    burgerweeshuis
    "de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
    woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
    pi_60095893
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 13:38 schreef zwaaibaai het volgende:
    * CTRL ALT DEL MOET TEGELIJK, NIET 1 VOOR 1 !!!!!
    oh my god
    pi_60095966
    Beheerder poppodium:

    We zorgen met een team dat jouw avond leuk verloopt.
    We zorgen dat de barkeepers er zijn, het naar hun zin hebben en genoeg voorraad hebben om de drank aan de man te brengen.
    Tevens werken we met de portiers samen, met de bandopvang en met de techniek dudes en dudinnen. Hierdoor kan je namelijk een strakke productie neer zetten en is zowel de band/artiest/dj, de gasten en het personeel te vreden.
    Jij kan altijd ons aanspreken op vragen en opmerkingen. Wanneer je je minder lief gedraagt, zijn wij meestal de eerste die je daar op aanspreken. En mocht dat niet helpen, komen de mannen zonder nek je verzoeken de tent te verlaten.
    Ja we doen alle klussen, dus ook glazen halen, ondergekotste wc's schoonmaken, tappen wanneer de barkeepers pauze willen en de vloer en bar schoonmaken op het einde van de avond. De na- borrel maakt dat weer goed uiteraars.

    tipje of wat:

    * Ik weet dat het irritant is dat je niet meer mag roken in de zaal of in het cafe. Daar hebben we ook een rookhok voor, daar mag je het wel. Of buiten uiteraard, maar dan wel buiten de poort. En ik heb die bepalingen ook gelezen. Dus kom niet met commentaar over deze nieuwe wet. Gewoon boven of buiten roken. Of gewoon niet uit gaan, dat mag ook natuurlijk.
    * Mijn moeder is geen hoer, ik ben geen homo, ik ben geen nazi, ik discrimineer niet, ik ben niet arrogant ( denk ik ), ik heb geen kut kop, ik geil niet op macht ( buiten het bed dan ), en je hoeft niet naar mijn huis te komen om mijn kinderen te vermoorden en mijn vrouw te verkrachten: Die heb ik niet namelijk. Geen van beide. En hiermee werk je vooral je ontzegging in de hand, maar dat had je natuurlijk al bedacht.
    * Barpersoneel uitschelden en bedreigen worden we ook niet vrolijk van. Van opdringerig versieren zijn de bardames ook niet zo gecharmeerd van trouwens.
    * Als je een drankje bestelt: Vraag het eens gewoon even; "mag ik twee biertjes en een cola, alsjeblieft?" . Waarom iedereen denkt dat je barpersoneel kan commanderen is mij een raadsel. Ze werken de blaren op hun voeten voor jou, dus doe eens lief. Dan doen ze ook lief terug, je weets.

    Ik kom vast nog wel op andere tips.

    ja ik heb twee banen ja
    burgerweeshuis
    "de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
    woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
    pi_60095975
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 14:00 schreef Wouser het volgende:

    [..]

    oh my god
    ze bestaan nog steeds...
    burgerweeshuis
    "de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
    woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
      maandag 14 juli 2008 @ 14:07:51 #68
    117061 Noisemaker
    Geräuschmacher
    pi_60096070
    Poeh... ik heb wat bijbaantjes gehad.. binnenkort even een verhaaltje neerzetten!
      maandag 14 juli 2008 @ 14:25:14 #69
    117061 Noisemaker
    Geräuschmacher
    pi_60096514
    Ik heb veel in de 'levensmiddelen distributie' gewerkt, van fabriek tot vakkenvullen.
    Wat veelal opvalt is, hoe eerder in de keten. Hoe lager het IQ van de gemiddelde werknemer.
    In een fabriek kom je veel mensen tegen die net snappen hoe je bijvoorbeeld dozen op pallets moet stapelen, maar zodra er een minder vaak voorkomende handeling aan te pas komt zijn ze draad kwijt. Met een beetje verstand kun je daar al snel wat gevarieerder werk doen.

    Callcenter:
    Wat je misschien niet zou verwachten, ook aldaar werken wat josti's. In deze was het veelal outbound (mensen opbellen) verkoopgesprekken. Op je scherm staat een standaard text (script). Sommigen lezen het letterlijk voor. Keer op keer.
    Als het bijna pauze is, en een klant neigt naar een negatief antwoord. Raffelen we het gesprek af om pauze te kunnen houden.
    Als je vraagt hoe we aan je nummer komen, zeggen we dat het uit het bestand van KPN komt. Echter, gegevens worden vaak gekocht van webwinkels met gerelateerde producten.

    Wordt vervolgd.
      maandag 14 juli 2008 @ 14:38:44 #70
    35098 Metalfreak
    Maar bijt niet
    pi_60096821
    Ben ICT-er. Ik zorg ervoor dat alle programma's weer goed werken, dat mensen zo met hun systeem kunnen werken zoals zij willen. Ik zorg ervoor dat de server in orde blijft en zorg dat gebruikers kunnen inloggen en alles wat erbij hoort.

    Do's en don'ts:
  • Omschrijf je probleem duidelijk. Een melding als "de computer doet het niet" daar kan ik niets mee, behalve als de voeding defect is.
  • Geef (zoals iemand hier eerder al zei) gewoon toe als je iets fout gedaan hebt, ik word heus niet boos als je dat toegeeft. Wel kan ik dan makkelijker en sneller je probleem verhelpen.
  • Ga niet als een kip zonder kop tegen me aan ratelen over allerhande onbenullige computerproblemen, dan duurt het alleen maar langer voordat ik de échte problemen heb opgelost. Laat me rustig werken, dan gebeurt alles vele malen sneller.
  • Ik heb geen glazen bol waarin ik je computerperikelen thuis mee kan zien en oplossen.
  • Nee, ik weet niet alle prijzen van computeronderdelen uit mijn hoofd, sterker nog, ik heb geen flauw idee wat zoiets tegenwoordig moet kosten.
  • Computers verplaatsen is niet iets wat door een ICT-er gedaan moet worden, of schakel je ook een verhuisbedrijf in als je een tafel 5 meter wilt verplaatsen?
  • Als ik met de computers bezig ben, wil dat niet zeggen dat dat de reden is dat het kopiëerapparaat, de TV of het koffiezetapparaat het niet meer doet.
  • Nee, ik vind het niet interessant om te weten dat je zelf een website hebt gemaakt met je vakantiefoto's.
  • Doe niet alsof je zoveel verstand hebt van ICT omdat je de Computer Idee leest.
  • Als ik zeg dat je van de computer af moet blijven, doe dat dan ook.
  • Als ik zeg dat je van de computer af moet blijven, kom dan niet om de 2 minuten vragen of je er alweer op mag. Zo duurt het alleen maar langer. (en dan laat ik je ook gewoon extra lang wachten)
  • Don't let my username fool you...
    pi_60097685
    TerugVindPostbode
    Lurf is the message and the message is Lurf
    pi_60098662
    Beroep: docent

    Weetjes:
    * Alle (lastige/leuke/irritante) leerlingen worden uitgebreid besproken in de docentenkamer
    * 25 lesuren staat gelijk aan 1 fte. Op mijn school is 1 lesuur 50 minuten, op mijn vorige school hadden we lesuren van 45 minuten
    * Voor ieder lesuur krijgt een docent o.a. voor- en nabereidingstijd uitbetaald
    * Docenten (op mijn school) gaan altijd _gratis_ mee op uitstapjes, kampen, werkweken, etc. en krijgen dan meestal ook een bepaald bedrag mee om van te eten, etc
    * Ook wij hebben wel eens geen zin in les
    * Soms laten we wel eens een leerling zitten die eigenlijk wel over had kunnen gaan ( ), maar eigenlijk niet gemotiveerd, ontzettend vervelend, brutaal en storend was in de klas!
    * Vergaderingen gaan vaak vergezeld met kroketten, kopjes koffie/thee en soms taart En er wordt flink op los geroddeld over alle leerlingen (en soms ook collega's); wie heeft met wie, vind jij die en die ook zo vervelend? Heb je gehoord wat er met hem is gebeurd? Is zij alweer zwanger?

    Tips:
    * Jaja, school is niet leuk Maar wij kunnen er niets aan doen dat er een leerplicht is, dus val ons daar niet mee lastig. Af en toe een beetje lief zijn voor de docent kan geen kwaad.
    * Als jij een beetje meewerkt en je netjes gedraagt in de klas, zijn wij des te meer gemotiveerd om jou te helpen bij evt. problemen of een slecht cijfer Ben je een "storende factor" in de klas dan kun je alle (niet verplichte) hulp wel vergeten en stik er lekker in

    Hmmm.... als ik nog weer wat weet vul ik het wel aan
    pi_60100010
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 15:52 schreef Locusta het volgende:
    Beroep: docent
    * Soms laten we wel eens een leerling zitten die eigenlijk wel over had kunnen gaan ( ), maar eigenlijk niet gemotiveerd, ontzettend vervelend, brutaal en storend was in de klas!
    Oh! Wat erg!

    Ik heb veel verschillende dingen gedaan. Hier even wat anderen het snelst tegenkomen:

    Cassiere
    - Inderdaad, geen gevatte grapjes maken, mán wat baalde ik dat ik dat baantje had tijdens de wisseling van de gulden naar de euro.
    - Behandel me niet als vuil en ik zorg ervoor dat je bon klopt én dat je spullen heel blijven.
    - Ik sta niet op het sportveld en hoef derhalve niet jouw geld te vangen. Je kunt het me gewoon aanreiken.
    - DOUCHE JE ! Ook al is het zaterdagochtend, ik hoef niet te weten wat jouw slaapgeurtje is
    - Het is écht leuk als mensen vriendelijk naar je lachen.
    - Niet ongeduldig zitten doen omdat het pinapparaat niet werkt (ik kan er niets aan doen believe me) of vanwege de oma voor je die het geld niet goed genoeg ziet. (ooit sta jij er zo te kloten)

    Callcenter-outbound
    - Als je niet geïnteresseerd bent, luister dan niet naar mijn hele verhaal. Normaal is dat namelijk een indicatie dat iemand het wel zou willen afnemen.
    - Zeik niet over dat je aan het eten bent, ik zit ook liever aan de keukentafel maarja, moet toch geld hebben voor ik die keukentafel uberhaupt kan aanschaffen.
    - Koop eigenlijk maar niks van mij, want het negatieve punt aan het product moeten we noemen, maakt niet uit hoe. Zo was het bij een mobiele provider eens zo dat ik moest bellen naar klanten over een bundel-upgrade waar ze 3 maanden gratis gebruik van konden maken. Dat was allemaal inderdaad gratis, maar ze moesten voor de tweede maand verstreken was wél even bellen naar klantenservice om 'm weer terug te laten zetten. Ik zei dan: "Het enige wat u hoeft te doen is in de tweede maand bellen naar de klantenservice om te vertellen hoe het u beviel!".
    Happiness never comes in the way that we imagine.
      maandag 14 juli 2008 @ 16:52:40 #74
    172358 oddman
    Introspecteur
    pi_60100300
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 15:52 schreef Locusta het volgende:
    Beroep: docent

    Weetjes:
    * Alle (lastige/leuke/irritante) leerlingen worden uitgebreid besproken in de docentenkamer
    * 25 lesuren staat gelijk aan 1 fte. Op mijn school is 1 lesuur 50 minuten, op mijn vorige school hadden we lesuren van 45 minuten
    * Voor ieder lesuur krijgt een docent o.a. voor- en nabereidingstijd uitbetaald
    * Docenten (op mijn school) gaan altijd _gratis_ mee op uitstapjes, kampen, werkweken, etc. en krijgen dan meestal ook een bepaald bedrag mee om van te eten, etc
    * Ook wij hebben wel eens geen zin in les
    * Soms laten we wel eens een leerling zitten die eigenlijk wel over had kunnen gaan ( ), maar eigenlijk niet gemotiveerd, ontzettend vervelend, brutaal en storend was in de klas!
    * Vergaderingen gaan vaak vergezeld met kroketten, kopjes koffie/thee en soms taart En er wordt flink op los geroddeld over alle leerlingen (en soms ook collega's); wie heeft met wie, vind jij die en die ook zo vervelend? Heb je gehoord wat er met hem is gebeurd? Is zij alweer zwanger?

    Tips:
    * Jaja, school is niet leuk Maar wij kunnen er niets aan doen dat er een leerplicht is, dus val ons daar niet mee lastig. Af en toe een beetje lief zijn voor de docent kan geen kwaad.
    * Als jij een beetje meewerkt en je netjes gedraagt in de klas, zijn wij des te meer gemotiveerd om jou te helpen bij evt. problemen of een slecht cijfer Ben je een "storende factor" in de klas dan kun je alle (niet verplichte) hulp wel vergeten en stik er lekker in

    Hmmm.... als ik nog weer wat weet vul ik het wel aan
    Vette deel is waarom ik het onmogelijk vind om respect te hebben voor leraren. Het nare is dat, doordat je als leraar het vervelend vindt dat je een leerling niet kan motiveren, je ze d'r met z'n allen op afrekent. Terwijl ongemotiveerd zijn veroorzaakt kan worden door duizend-en-één dingen, van eigenlijk onder niveau presteren tot familieproblemen. En nee, die dingen kunnen lang niet altijd opgelost worden door 'een goed gesprek'.
    . En daar ben ik over het algemeen niet licht in, en toch al heel wat jaartjes van de middelbare af.
    "The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
    - Bertrand Russell
    pi_60100692
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 16:40 schreef Puccini het volgende:
    - Zeik niet over dat je aan het eten bent, ik zit ook liever aan de keukentafel maarja, moet toch geld hebben voor ik die keukentafel uberhaupt kan aanschaffen.

    Onterechte klacht

    Bel me lekker niet als ik aan het eten ben, jij valt mij lastig op dat tijdstip, ik jouw niet. Beter laten we elkaar met rust
    Lambo of Rekt
    pi_60100706
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 16:52 schreef oddman het volgende:
    Vette deel is waarom ik het onmogelijk vind om respect te hebben voor leraren. Het nare is dat, doordat je als leraar het vervelend vindt dat je een leerling niet kan motiveren, je ze d'r met z'n allen op afrekent. Terwijl ongemotiveerd zijn veroorzaakt kan worden door duizend-en-één dingen, van eigenlijk onder niveau presteren tot familieproblemen. En nee, die dingen kunnen lang niet altijd opgelost worden door 'een goed gesprek'.
    . En daar ben ik over het algemeen niet licht in, en toch al heel wat jaartjes van de middelbare af.
    Ik begrijp dat het er wat cru staat, maar als een leerling (m/v) al problemen veroorzaak(te) in het ene schooljaar, een bespreekgeval is en we zwaar het vermoeden hebben dat hij het jaar erop er hard aan moet trekken, wij deze soms preventief laten zitten. Dit kan diverse redenen/oorzaken hebben.
    Uiteraard kunnen er andere factoren meespelen aangaande het gedrag van de leerling. In alle gevallen wordt er ook gekeken of we er wat aan kunnen doen. Dan is het aan de leerling zelf om hier aan mee te werken en om zijn/haar gedrag te veranderen. Dit kun je dus niet de docenten aanrekenen als ze dit niet doen En voor ons is het dan ook onmogelijk om voor dit soort leerlingen respect te hebben
    Bedenk wel: het mes snijd aan twee kanten!

    Overigens is er ook een keer voorgekomen dat we een leerling bevorderd hebben terwijl zij eigenlijk moest blijven zitten Dus dit gebeurt ook wel eens.
    pi_60101071
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 17:07 schreef Locusta het volgende:

    [..]

    Ik begrijp dat het er wat cru staat, maar als een leerling (m/v) al problemen veroorzaak(te) in het ene schooljaar, een bespreekgeval is en we zwaar het vermoeden hebben dat hij het jaar erop er hard aan moet trekken, wij deze soms preventief laten zitten. Dit kan diverse redenen/oorzaken hebben.
    Uiteraard kunnen er andere factoren meespelen aangaande het gedrag van de leerling. In alle gevallen wordt er ook gekeken of we er wat aan kunnen doen. Dan is het aan de leerling zelf om hier aan mee te werken en om zijn/haar gedrag te veranderen. Dit kun je dus niet de docenten aanrekenen als ze dit niet doen En voor ons is het dan ook onmogelijk om voor dit soort leerlingen respect te hebben
    Bedenk wel: het mes snijd aan twee kanten!

    Overigens is er ook een keer voorgekomen dat we een leerling bevorderd hebben terwijl zij eigenlijk moest blijven zitten Dus dit gebeurt ook wel eens.
    Dat praat je niet goed hoor, leraren moeten objectief handelen naar de prestaties van de leerling. Emotieloos. Nu laten jullie ook een stukje emotie meespelen als in 'aaaah die doet altijd zo goed zn best en is zo aardig die laten we doorgaan', aan de andere kant ; 'wat een vervelend figuur is dat zeg, hij doet ook geen tyfus etc. etc. dus laten we hem zakken'. Het is menselijk dat je emoties ook mee spelen maar het beroep van "docent" vraagt dus een zakelijke houding van je waarmee je prestatie-gebaseerd iemand beoordeelt, niet op persoonlijkheid of houding.
    Lambo of Rekt
    pi_60101296
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 17:22 schreef EggsTC het volgende:
    Dat praat je niet goed hoor, leraren moeten objectief handelen naar de prestaties van de leerling. Emotieloos. Nu laten jullie ook een stukje emotie meespelen als in 'aaaah die doet altijd zo goed zn best en is zo aardig die laten we doorgaan', aan de andere kant ; 'wat een vervelend figuur is dat zeg, hij doet ook geen tyfus etc. etc. dus laten we hem zakken'. Het is menselijk dat je emoties ook mee spelen maar het beroep van "docent" vraagt dus een zakelijke houding van je waarmee je prestatie-gebaseerd iemand beoordeelt, niet op persoonlijkheid of houding.
    Ben ik het niet helemaal met je eens.
    Jij haalt notabene zelf aan dat leerlingen weleens achterliggende problemen kunnen hebben die dan meespelen, ook niet bepaald emotieloos
    Ik vind dat er wel degelijk naar de houding van de leerling gekeken kan worden wanneer hij/zij een bespreekgeval is en er bepaald moet worden of hij het aankomende schooljaar gaat halen
    Sterker nog: dat is juist een belangrijk punt van de rapport- (en revisie)vergaderingen! (voor meer info: klik!)

    Mochten we hierover verder willen discussiëren is het misschien beter om dit via een nieuw topic/PM te doen, want we gaan wel een beetje offtopic
    pi_60101397
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 17:22 schreef EggsTC het volgende:

    [..]

    Dat praat je niet goed hoor, leraren moeten objectief handelen naar de prestaties van de leerling. Emotieloos. Nu laten jullie ook een stukje emotie meespelen als in 'aaaah die doet altijd zo goed zn best en is zo aardig die laten we doorgaan', aan de andere kant ; 'wat een vervelend figuur is dat zeg, hij doet ook geen tyfus etc. etc. dus laten we hem zakken'. Het is menselijk dat je emoties ook mee spelen maar het beroep van "docent" vraagt dus een zakelijke houding van je waarmee je prestatie-gebaseerd iemand beoordeelt, niet op persoonlijkheid of houding.
    Juist niet: wanneer een leerling zich niet zo geweldig opstelt, en je weet dat hij/zij het volgend jaar het zwaar gaat krijgen, kan je een leerling juist daarom laten zitten. Als hij/zij het jaar overdoet, heeft hij/zij het gemakkelijker en hoeft dan niet op zijn/haar tenen te lopen om te blijven presteren. Juist omdat hij/zij op zijn/haar tenen loopt, krijg je recalcitrant ( how the hell do you spell that ) gedrag. Laat hem/haar een jaar ontspannen, goede cijfers halen en het jaar er op met vlag en wimpel slagen. Niemand, de leraar, de leerling, zijn ouders, de school, is gebaat bij een dropout.

    Ze probeerden het bij mij ook, en het werkte wel. Alleen bleef ik wel vervelend....
    burgerweeshuis
    "de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
    woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
    pi_60101461
    Inmiddels niet meer werkzaam als VERSmagazijn medewerker, maar toch wat weetjes;

    Wist je dat:
    - er een redelijk aantal producten pas op het aller laatste moment binnen komt?
    - als een product er niet is, we altijd een vervangend product zullen proberen te leveren?
    - 's nachts van 23:00 tot 03:00 de vrachtwagens (bij ons..) geladen worden, en deze om ongeveer 04:00 bij de eerste klanten zijn?
    - als er een pallet met verse 'losse' groente/fruit (spinazie in kist, sinaasappels, etc) omver gaat, we dit gewoon weer in de kist/verpakken mikken en uitleveren?
    - een aantal van mijn ex-collega's lekker hoesten, niezen etc over de (onverpakte!) producten?
    - we overdags ook nog spoedleveringen doen met een busje met koelinstallatie?

    - Het hele bedrijf in rouwstemming was toen bekend werd dat een van onze chauffeurs een fietser gemist had in de dodehoek, met dodelijke afloop.

    Tips:

    Wordt niet boos als klant zijnde als we iets niet kunnen leveren. Dit is (serieus!) de schuld van onze leverancier
    Als er iets mis is gegaan, bedenk dan de de orderpick door mensen gedaan wordt!
    Bestel op tijd, niet om 09:00 bestellen als je tot 08:30 de tijd hebt gehad... (logisch dat we niet kunnen uitleveren!)

    [ Bericht 6% gewijzigd door Exhar op 14-07-2008 17:46:36 ]
    pi_60102683
    Ohja, nog eentje!

    Beroep: ambtenaar bij de gemeente.

    Weetjes:
    * Ambtenaren worden nog wel eens benaderd door de recherche wanneer er mensen opgespoord moeten worden. Dan gaat het bijv. om of bepaalde personen ook paspoorten/id-kaarten hebben aangevraagd of willen verlengen. (een keer echt gebeurt dat mijn baas gebeld werd door de rijksrecherche )
    * Het meestal bepaalde perioden druk en minder druk is. Ik zat op de afdeling belastingen, waar ook de WOZ-ambtenaren zitten, en wanneer mensen de WOZ aanslag binnenkregen (en de periode ervoor en erna) was het stervens druk. Het lijkt misschien alsof ambtenaren het nooit druk hebben, maar er is minstens 1 periode per jaar wanneer ze het wel druk hebben
    * Ik behandelde de kwijtscheldingsverzoeken voor de gemeentelijke belastingen en het was erg gemakkelijk om te frauderen. Mede doordat er nog geen koppeling was met soza, de belastingdienst en de wwb. Bepaalde dingen (o.a. spaargelden) konden niet of moeilijk gechecked worden en dat maakte het fraudegevoelig.

    Tips:
    * Niet boos worden op de ambtenaar wanneer jij volgens de regeltjes geen kwijtschelding kunt krijgen, kunnen wij ook niets aan doen
    * Zoals met alle beroepen waarmee je te maken krijgt met mensen die je moeten/kunnen/proberen te helpen: als je beleefd blijft, krijg je meer gedaan.
    * Als er echt problemen zijn met een bepaalde zaak, kan het geen kwaad om de manager/leidinggevende er eens bij te halen. Die hebben net even wat meer bevoegdheden en kunnen je soms wat beter helpen
    pi_60103218
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 17:32 schreef Locusta het volgende:

    [..]

    Ben ik het niet helemaal met je eens.
    Jij haalt notabene zelf aan dat leerlingen weleens achterliggende problemen kunnen hebben die dan meespelen, ook niet bepaald emotieloos
    Ik vind dat er wel degelijk naar de houding van de leerling gekeken kan worden wanneer hij/zij een bespreekgeval is en er bepaald moet worden of hij het aankomende schooljaar gaat halen
    Sterker nog: dat is juist een belangrijk punt van de rapport- (en revisie)vergaderingen! (voor meer info: klik!)

    Mochten we hierover verder willen discussiëren is het misschien beter om dit via een nieuw topic/PM te doen, want we gaan wel een beetje offtopic
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 17:37 schreef zwaaibaai het volgende:

    [..]

    Juist niet: wanneer een leerling zich niet zo geweldig opstelt, en je weet dat hij/zij het volgend jaar het zwaar gaat krijgen, kan je een leerling juist daarom laten zitten. Als hij/zij het jaar overdoet, heeft hij/zij het gemakkelijker en hoeft dan niet op zijn/haar tenen te lopen om te blijven presteren. Juist omdat hij/zij op zijn/haar tenen loopt, krijg je recalcitrant ( how the hell do you spell that ) gedrag. Laat hem/haar een jaar ontspannen, goede cijfers halen en het jaar er op met vlag en wimpel slagen. Niemand, de leraar, de leerling, zijn ouders, de school, is gebaat bij een dropout.

    Ze probeerden het bij mij ook, en het werkte wel. Alleen bleef ik wel vervelend....
    Nee, nee. Je mist het punt. Je doet het laten overkomen als "wees maar aardig, anders kan ik je laten zakken als je een tiende punt te weinig hebt"-attitude. Daar heb ik problemen mee. Dan gaat het er niet om of "hij moeite heeft in het volgende jaar". Want je vind hem vervelend en brutaal, dat is het punt waarop hij dan zakt. En niet omdat jij denkt "dat hij het misschien niet zal halen". Dat zet je net zelf neer.
    Lambo of Rekt
    pi_60103575
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 19:10 schreef EggsTC het volgende:
    Nee, nee. Je mist het punt. Je doet het laten overkomen als "wees maar aardig, anders kan ik je laten zakken als je een tiende punt te weinig hebt"-attitude. Daar heb ik problemen mee. Dan gaat het er niet om of "hij moeite heeft in het volgende jaar". Want je vind hem vervelend en brutaal, dat is het punt waarop hij dan zakt. En niet omdat jij denkt "dat hij het misschien niet zal halen". Dat zet je net zelf neer.
    Oke, als ik mijn post zo lees, kan ik me voorstellen dat je het er op die manier uit haalt (vandaar dat ik zei dat het nogal cru gesteld werd) maar zo was het niet bedoeld.
    Ik bedoel het idd. meer zoals zwaaibaai aangaf; wanneer je al motivatie/gedragsproblemen hebt en je bent al een bespreekgeval dan hebben wij wel eens iemand laten zitten. Aangezien wij sterk de impressie hadden dat hij met diezelfde houding geen steek verder zou komen.

    En dan nog is dat ons goed recht Dit soort dingen zijn niet een beslissing van 1 leraar die de pest aan je heeft, maar meestal van een groep docenten die het beste met je voor hebben.
    pi_60106937
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 17:40 schreef Exhar het volgende:
    Inmiddels niet meer werkzaam als VERSmagazijn medewerker, maar toch wat weetjes;

    Wist je dat:
    - er een redelijk aantal producten pas op het aller laatste moment binnen komt?
    - als een product er niet is, we altijd een vervangend product zullen proberen te leveren?
    - 's nachts van 23:00 tot 03:00 de vrachtwagens (bij ons..) geladen worden, en deze om ongeveer 04:00 bij de eerste klanten zijn?
    - als er een pallet met verse 'losse' groente/fruit (spinazie in kist, sinaasappels, etc) omver gaat, we dit gewoon weer in de kist/verpakken mikken en uitleveren?
    - een aantal van mijn ex-collega's lekker hoesten, niezen etc over de (onverpakte!) producten?
    - we overdags ook nog spoedleveringen doen met een busje met koelinstallatie?

    - Het hele bedrijf in rouwstemming was toen bekend werd dat een van onze chauffeurs een fietser gemist had in de dodehoek, met dodelijke afloop.

    Tips:

    Wordt niet boos als klant zijnde als we iets niet kunnen leveren. Dit is (serieus!) de schuld van onze leverancier
    Als er iets mis is gegaan, bedenk dan de de orderpick door mensen gedaan wordt!
    Bestel op tijd, niet om 09:00 bestellen als je tot 08:30 de tijd hebt gehad... (logisch dat we niet kunnen uitleveren!)
    Vast deliXL.
    pi_60107514
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 17:06 schreef EggsTC het volgende:

    [..]

    Onterechte klacht

    Bel me lekker niet als ik aan het eten ben, jij valt mij lastig op dat tijdstip, ik jouw niet. Beter laten we elkaar met rust
    Haha, ik kan het niet helpen dat de werktijden zo zijn ingedeeld
    Je hebt maar te komen enzo.

    Maar ben blij dat ik er niet meer hoef te werken. Wel probeer ik zelf vriendelijk nee te zeggen, maar de meesten kunnen het bij mij ook niet opbrengen beleefd te zijn. Belachelijk
    Happiness never comes in the way that we imagine.
      dinsdag 15 juli 2008 @ 00:52:49 #86
    78498 classpc
    I don't like change
    pi_60111916
    Interessant topic
    Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
      dinsdag 15 juli 2008 @ 02:07:52 #87
    123287 error32
    Trotse Zeeuw
    pi_60112779
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 14:04 schreef zwaaibaai het volgende:
    Beheerder poppodium:
    [...]
    Ik ben glazen ophaler/bevoorrader bij een poppodium, hier nog wat tips:

    - Drink je bier leeg of breng het naar de bar als je genoeg hebt, Het is enorm vervelend als je een glas ziet staan waarvan je niet weer of je het kunt wegbrengen of niet.
    En ik kan geen volle glazen stapelen.
    - Gooi geen rotzooi in je glazen, dat is enorm smerig.
    - Ga even aan de kant als je ziet dat ik met een paar kratten bier moet lopen of met een lege krat glazen aan het halen ben.
    - Geef je lege glazen even aan, dan hoef ik niet langs je om ze te pakken en heb je minder last van me.
    - Je kunt altijd alles vragen, als we het niet weten kunnen we altijd degene zoeken die je wel antwoord kan geven.
    Knip het topic af bij de stippellijn.
    ---------------------->8-------------------------------------->8--------------------------------------->8-------------------------------------->8----------
      dinsdag 15 juli 2008 @ 02:57:38 #88
    24752 mandatory
    Wat moet je nou?
    pi_60113033
    Wat een arrogantie in dit topic.
    Bladiebla...
      dinsdag 15 juli 2008 @ 11:32:03 #89
    15080 static
    03.09.2006 - 11:35
    pi_60116546
    tvp
    Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
    pi_60116562
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2008 02:07 schreef error32 het volgende:- Je kunt altijd alles vragen, als we het niet weten kunnen we altijd degene zoeken die je wel antwoord kan geven.
    Hoe is het heelal ontstaan
    pi_60116691
    quote:
    Op zondag 13 juli 2008 16:51 schreef Gesloten het volgende:
    Vakkenvuller
    - Als je vraagt of product x nog achter in het magazijn ligt zijn we niet te beroerd om naar het magazijn te lopen. In het magazijn maken we een praatje met collega`s en lopen we terug met de mededeling dat het er niet is. Het product komt altijd morgen weer binnen.
    - Als er een lekker wijf binnenloopt weet de hele vulploeg het.
    - Als we door eigen fouten een hardloper (bijvoorbeeld coca cola, douwe egberts, verse melk) niet besteld hebben, ligt het aan een leveringsprobleem.

    Tips:
    - Vraag netjes of we weten waar de suiker ligt en roep niet: "Suiker!?"
    - Maak niet de volgende "grap": "Jij bent druk aan het inpakken en ik pak het zo uit het vak."
    Lol voor mij gaan ze wel altijd kijken. Komen ze terug. Lopen ze mee voor m'n hele boodschappen lijstje
    waar staat dit? ja hier uh, wacht loop maar mee
    en dit?
    en dit?
    okee dank je
    pi_60117500
    Keurslager:
    De frituur wordt op zaterdagavond schoongemaakt.
    Het kan best dat we maandag een portie gehaktballen er in gooien en dat er 1 in blijft tot zaterdag middag ( )

    De machines worden iedere dag schoon gemaakt.
    Filet american wordt als eerste gedraaid, en daar zat volgens de keuringsdienst altijd een veeeel te hoge concentratie schoonmaakmiddelen in! Maar dat is olie met kruidenpoeder dus daar proef je niets van.

    De BBQ worstjes zijn vrij gekruid, je proeft dus niet als die bedorven zijn

    De smoothies worden verkocht voor 2-3-4 euro per stuk. Inclusief afschrijving arbeidsloon is de kostprijs maar 40 cent. Net als het versgeperste sinaasappelsap. Waar nog altijd een paar pakken gewoon houdbaar sap doorheen gaan.. (Zo een baantje is saai, je moet toch wat)

    De broodjes worden vers afgebakken, de gene die overzijn worden bewaard in de vriezer en met het gehakt meegedraait


    De verse salades zijn helemaal niet vers en komen gewoon uit potjes
    2-3-4 misschien wel. Die wij af en toe moeten omscheppen zodat er geen bruine korstjes op komen

    Eierslaatje = 1 emmer voorgekookte eieren
    1 emmer majonaise
    1 bak kerrie poeder
    klaaar
      dinsdag 15 juli 2008 @ 12:20:23 #93
    172358 oddman
    Introspecteur
    pi_60117564
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 17:07 schreef Locusta het volgende:

    [..]

    Ik begrijp dat het er wat cru staat, maar als een leerling (m/v) al problemen veroorzaak(te) in het ene schooljaar, een bespreekgeval is en we zwaar het vermoeden hebben dat hij het jaar erop er hard aan moet trekken, wij deze soms preventief laten zitten. Dit kan diverse redenen/oorzaken hebben.
    Dát is mijn punt niet. Mijn punt is dat je oordeelt naar de motivatie van de leerling, niet naar de mogelijkheden.
    quote:
    Op maandag 14 juli 2008 17:07 schreef Locusta het volgende:
    Overigens is er ook een keer voorgekomen dat we een leerling bevorderd hebben terwijl zij eigenlijk moest blijven zitten Dus dit gebeurt ook wel eens.
    Dat is óók niet oké, als je niet goed genoeg bent ben je niet goed genoeg. Zoals Eggs ook al zegt, wees alstjeblieft zo objectief mogelijk, en bedenk je dan dat je als mens van nature bijzonder subjectief bent, juist als je met andere mensen te maken hebt.
    "The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."
    - Bertrand Russell
    pi_60117873
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2008 12:20 schreef oddman het volgende:
    Dát is mijn punt niet. Mijn punt is dat je oordeelt naar de motivatie van de leerling, niet naar de mogelijkheden.
    En laat motivatie nou ook net (o.a.) een belangrijk punt zijn
    quote:
    Dat is óók niet oké, als je niet goed genoeg bent ben je niet goed genoeg. Zoals Eggs ook al zegt, wees alstjeblieft zo objectief mogelijk, en bedenk je dan dat je als mens van nature bijzonder subjectief bent, juist als je met andere mensen te maken hebt.
    Ik troost mijzelf met het idee dat jij de omstandigheden van bovenstaand verhaal niet kent en daardoor er geen (waarde)oordeel over kunt geven.
    En dan nog een keer: je kunt niet puur objectief kijken of jij leerlingen laat overgaan of niet, er spelen veel meer factoren mee (zie link).

    Maar goed, iets over de beste stuurlui en dat die altijd aan wal staan enzo

    Nogmaals, mensen: dit gaat nogal offtopic, gaarne deze discussie evt. ergens anders voorzetten Wel zo fijn voor TS.
    pi_60125435
    Ja inderdaad, ik snap de discussie wel hoor maar het is nogal irritant offtopic verder vind ik het allemaal geweldige posts al zijn sommige wel schokkend
    pi_60130776
    Tvp
      dinsdag 15 juli 2008 @ 22:24:56 #97
    211554 BlueMage
    FOK! Insect
    pi_60132187
    FloraHolland Bloemenveiling

    Weetjes:

    - je wordt genaaid als je 'n Euro of 30 voor 'n bos rozen betaalt (en da's nog goedkoop naar ik begrijp) in de winkel, de veiling verkoopt ze voor 'n paar Euro
    - we hebben veilblokken (groepen van 'n bepaald soort spul wat te koop wordt aangeboden, bijv: huis & tuin, tuinplanten, diversen, decoratiegroen, anjer, roos, etc) en rozen zijn bloknr 777 wat ik dan wel weer gaaf vind hoewel ik lang niet alle veilgroepnummers uit m'n hoofd weet
    - als ik 'n foutje maak met de controle van de geleverde bloemen en planten kost dat FloraHolland al gauw flink wat geld (ik ben niet arrogant maar ik maak ze vrij weinig )
    - Moederdagweek is de drukste week van 't seizoen, voor Hemelvaart willen mensen hun tuin vol hebben met tuinplanten en nou ja bloemen doen 't altijd goed op Moederdag.
    - Winter is saai dan is d'r erg weinig te doen
    - merendeel van onze kopers zijn groothandels

    Tips:

    - ga niet mij de schuld lopen geven van hoeveel winst bloemengroothandels/winkels maken op bijv eerdergenoemd bosje rozen
    - ga me niet vragen of ik niet 'ns wat bloemen/planten mee kan nemen van m'n werk want 't is streng verboden en valt onder stelen (nou moet ik zeggen dat ik wel naar 'n kweker die op de veiling komt toe kan gaan en ik meestal wel korting krijg als ik 'n bepaald product van hen wil )
    - kom niet aan met dat 't 'helemaal niet zo'n zwaar werk is' til maar 'ns een emmer zonnebloemen op 'n schap op circa 1,80 m hoogte

    M.
    Hallon!
    pi_60132268
    30 euro voor een bos rozen? Pardon ?
    pi_60132313
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2008 12:33 schreef Locusta het volgende:

    Maar goed, iets over de beste stuurlui en dat die altijd aan wal staan enzo


    Hoe kom je daarbij? Wat maakt jou beter in objectief beoordelen dan een ander? Waarom gaat iemand niet over die de motivatie niet heeft maar iemand die de motivatie wel heeft wel ? Vreemd genoeg is degene die de motivatie niet heeft waarschijlijk slimmer dan degene die de motivatie wel heeft.

    Wat maakt iemand die de pabo gedaan heeft beter in beoordelen dan een andere fokker die een andere opleiding heeft en ook nog eens verstand heeft?
    pi_60132346
    quote:
    Op dinsdag 15 juli 2008 22:30 schreef Guus Muisarm het volgende:

    [..]

    Hoe kom je daarbij? Wat maakt jou beter in objectief beoordelen dan een ander? Waarom gaat iemand niet over die de motivatie niet heeft maar iemand die de motivatie wel heeft wel ? Vreemd genoeg is degene die de motivatie niet heeft waarschijlijk slimmer dan degene die de motivatie wel heeft.

    Wat maakt iemand die de pabo gedaan heeft beter in beoordelen dan een andere fokker die een andere opleiding heeft en ook nog eens verstand heeft?
    Kun je niet offtopic gaan please? Bedankt Zou een mod trouwens dat gesprek niet kunnen verwijderen ofzo ?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')