abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60226661
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 02:57 schreef static het volgende:
Je wordt betaald om met dat soort ongemakken om te gaan, of je nou banden staat op te pompen of een CEO bent.

Als ik die verhalen hier lees nemen jullie ons meer in de maling dan andersom. Waar haal je het gore lef vandaan om die smeerlapperij aan ons te verkopen en nog te glimlachen ook?
De les is dan toch om vanaf nu gewoon altijd vriendelijk te zijn tegen de bediening enzo?
pi_60227573
Ik ben taxichauffeur in het weekend:

Eerst even wat dingen duidelijk maken:

- Als een taxi te laat is, bel de centrale op en ga niet op mij lopen schelden. Ik heb geen zicht op de agenda en word alleen maar gestuurd, hoe vervelend ik het ook vind als ik te laat kom. (Gebeurd gelukkig niet vaak)
- Ik geef je niet me privenummer, ik kan geen eigen afspraken maken. Je bent een klant en jij vind het ook vervelend als een andere klant voordelen krijgt die jij niet krijgt.
- Ja, ik vind het leuk om te rijden in het weekend en dronken mensen te vervoeren, als ik het niet leuk zou vinden zou ik het niet doen.
- Taxichauffeurs rijden vaak hard omdat ze de weg blind kunnen rijden, omdat we het leuk vinden om auto te rijden, en je vanzelf wel hard gaat rijden als je om 21:05 bij een adres 10 kilometer verder moet komen en het is nu 21:00. Ik praat het niet goed, het is niet veilig, maar het is eenmaal zo. Sorry...
- Wij vinden de taxi ook veel te duur, maar geloof me, het is geen vetpot voor taxibedrijven.

Dan nog wat tips!

- Vraag om een leuk muziekje, ik heb altijd een zooi cd's bij me. Gegarandeerd een leuke rit als we muziek opzetten en keihard mee schreeuwen. Gezellig man.
- Als je gaat stappen en je wilt een taxi terug, bestel dan een taxi heen en maak gelijk een afspraak voor terug. Als wij van te voren weten dat we 's nachts iemand moeten ophalen, houden we daar rekening mee en 9 van de 10 keer wordt je op tijd opgehaald en heb je geen gelazer met een taxi krijgen. Geef een normaal fooitje en spreek af op een plek waar weinig mensen staan. Niets is zo vervelend als klanten zoeken in een mensenmassa terwijl het tyfusdruk is, daar hebben we geen tijd voor.
- Als je in een kroeg staat of een feestje hebt en je besteld een taxi, houd de deur dan een beetje in de gaten en kijk uit naar mensen met een pak aan, dat is vast een taxichauffeur die voor jou komt. Ik ga niet aan 150 mensen vragen of zij misschien een taxi besteld hebben.
- Als je moet kotsen... prima, maar zeg het even. Ik wil best even rustig rijden/raampje open zetten/langs de kant stoppen. Ik ben ook weleens dronken geweest, ik weet hoe het is. Niets is viezer dan kots van een ander schoonmaken terwijl je nog met die auto moet blijven rijden
- Bel op tijd, dan heb je bijna altijd een taxi. Op het drukste moment hebben we geen taxi binnen 5 minuten, gek he?

Dat was het eigenlijk wel. Verder vinden we het hartstikke leuk om jullie te rijden hoor Tot de volgende keer in de taxi
Chuck Norris has the greatest Poker-Face of all time. He won the 1983 World Series of Poker, despite holding only a Joker, a Get out of Jail Free Monopoloy card, a 2 of clubs, 7 of spades and a green #4 card from the game UNO.
  zondag 20 juli 2008 @ 17:52:00 #203
158414 Firenzo
Bakfiets
pi_60228656
tnx useful taxi tips
Immer.
pi_60256490
Even een kickje die taxi tips zijn het waard!
pi_60257865
quote:
Op zondag 13 juli 2008 15:33 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Dan maak ik een nieuwe
Ze bestaan nog
pi_60258457
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 14:49 schreef Koekjesbeest het volgende:

- donuts komen in dozen binnen vanaf de Dooneys of wat dan ook, gaan zo de vriezer in, 1 iemand is de lul en moet al die plakdingen in een plastic ah-doosje doen en terug de vriezer in. niet stickeren nog want dan staat er een datum op...
En ik maar denken dat de AH ze zelf maakte Maar ze zijn zo verdomd lekker
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 23:05 schreef Nad-ja het volgende:

- We moeten minimaal 3x iemands naam noemen in het gesprek.

Waarom? Is dat om klanten een beter gevoel te geven, door ze persoonlijk aan te spreken?
pi_60258545
aardiger zijn voor de luie systeem- / netwerkbeheerders!
And that is how I met your mother.
pi_60258599
quote:
Op zondag 20 juli 2008 16:51 schreef EasyDakota het volgende:
-verhaal-
Leuk geschreven, dit heb ik ook altijd al willen doen. Maar ook nog een vraag aangezien ik vrijwel nooit de taxi pak: Wat kost een ritje van 10 kilometer nou gemiddeld?
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
  dinsdag 22 juli 2008 @ 01:18:32 #209
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_60258613
quote:
Op zondag 20 juli 2008 16:51 schreef EasyDakota het volgende:
-lang taxiverhaal-
Kijk, daar heb ik wat aan

Neem zelf regelmatig een taxi na een avondje stappen, en dit zijn zeker handige tips!
Tics van je petten.
pi_60258742
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 01:17 schreef Triptamine het volgende:
Wat kost een ritje van 10 kilometer nou gemiddeld?
Ik betaalde met 2e kerstdag: 36 euro.

Geen idee of dit representatief is.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_60258805
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 01:31 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Als je dat gaat uitrekenen is dat niet eens zo duur. 3.6 euro per kilometer. Natuurlijk is het veel geld maar daar moet ook alles uitkomen. Loon, onderhoud, benzine, verzekeringen enzovoorts.

Edit: Ik gok dat het nu ook wel meer is ivm de hoge olieprijs.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 01:48:11 #212
219405 Sgas
In vino veritas
pi_60258876
TVP
Leuk Topic
Progress happens when oppression becomes inconvenient for the ruling class
It used to be illegal for women to remarry when their husbands died. And then one day, a really hot woman's husband died.
And there was progress
pi_60259132
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 01:39 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Als je dat gaat uitrekenen is dat niet eens zo duur. 3.6 euro per kilometer. Natuurlijk is het veel geld maar daar moet ook alles uitkomen. Loon, onderhoud, benzine, verzekeringen enzovoorts.

Edit: Ik gok dat het nu ook wel meer is ivm de hoge olieprijs.
Nee, het valt enigzins mee.

Maar ik moet het niet dagelijks doen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_60259893
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 01:04 schreef Stella-gemella het volgende:

[..]

En ik maar denken dat de AH ze zelf maakte Maar ze zijn zo verdomd lekker
[..]

Waarom? Is dat om klanten een beter gevoel te geven, door ze persoonlijk aan te spreken?
Onze verse broodjes komen ook gewoon kant en klaar van zo'n groot bakkersbedrijf af, hoeven alleen nog afgebakken te worden .

Schijnt dat mensen graag hun naam horen. Mensen die goed de namen van hun meerderen onthouden en deze herhaaldelijk gebruiken, maken 30% meer kans op promotie dan mensen die dit niet doen. Klanten zijn ook sneller geneigd zich gebonden te voelen aan iemand die ze bij de naam noemt. Verkooptruc dus .
  dinsdag 22 juli 2008 @ 06:37:45 #215
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_60259943
Ik ben van beroep Amsterdam-hater
pi_60261210
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 06:37 schreef TJDoornbos het volgende:
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_60261781
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 06:37 schreef TJDoornbos het volgende:
Amsterdam en Ajax mogen jou ook niet.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 10:24:54 #218
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60262505
leuk taxi verhaal!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  dinsdag 22 juli 2008 @ 13:20:00 #219
118721 Trafasi
Nobody loves nothing...
pi_60266950
Ik werk in een computerwinkel, hier wat tips;

- Vraag niet bij een laptop van 499 als je er een muis bij koopt "kan er wat met de prijs gedaan worden", hier zijn richtlijnen voor, namelijk;
De maximaal te verstrekken kortingen zijn bij een aankoopbedrag van:
EUR 5.000 tot EUR 10.000 1% korting
EUR 10.000 tot EUR 20.000 2 % korting
EUR 20.000 en hoger 2,5 % korting

- Als ik met zonnebril, cola en sigaretten door de winkel loop richting uitgang, heb ik pauze, en ga ik u niet helpen, sorry

- Bel niet de winkel, maar de helpdesk voor vragen als; "hoe kan het zijn dat ik een @ wil maar een *ander raar teken* krijg?"

- Vraag niet; "Is jullie telefoon misschiens stuk?"... Nee deze is niet stuk, maar als ik een klant help in de winkel, ga ik niet ondertussen even de telefoon opnemen...

*denkt nog over meer tips*
Can you picture what we'll be, So limitless and free?
[TK] Heroes seizoen 2 DVD-Box Blu-Ray Geen subs
pi_60269303
Ik heb gewerkt als kamermeisje in een Golden Tulip hotel.

* Wij hebben in totaal 30 minuten om een kamer schoon te maken.
* In praktijk moet dat eigenlijk nog sneller omdat het niet alleen bij kamers schoonmaken blijft (je moet ook de gangen bijhouden, ramen zemen in de hallen, voorraadkasten bijvullen, minibar bijvullen, personeelstoiletten schoonmaken, sauna schoonmaken en alle kleinigheidjes die er nog tussendoor komen). Maar ze wel graag zien dat je alles binnen die tijd doet.
* Is er iets mis met jouw kamer wat niet onder schoonmaken valt, dan kun je het natuurlijk altijd bij ons melden. Wij helpen je graag.
* Een vriendelijk woordje zoals: bedankt of goedenmorgen vinden wij ook fijn om te horen.
* Ga niet klagen om elk wissewasje ook wij zien wel eens een keer wat over het hoofd.
* Gooi condooms gewoon even in de prullenbak, die laat je thuis toch ook niet rondslingeren?
* Wc-papier waar je je billen mee hebt afgeveegd hoort thuis in de wc, niet in het prullenbakje.
* Wc-borstels hebben wij ook gewoon, gebruik die dan ook.
* Ga niet lopen zeuren dat jouw kamer niet goed is schoongemaakt als je zelf niks opruimt. Wij mogen eigenlijk niet aan jullie spullen zitten dus dan blijft er wel eens wat vuil liggen.
* Als je gekotst hebt, ruim het dan ook even op en laat het niet liggen. De wasbak schoonspoelen is ook een kleine moeite.
* En in tegenstelling tot wat misschien gedacht wordt: Het is best zwaar werk en ja wij hebben het druk!

[ Bericht 0% gewijzigd door appelsap op 22-07-2008 16:44:08 ]
pi_60271204
Trafasi & appelsap - Leuk/handig, dankjulliewel
pi_60271656
barman, 4 jaar lang.

Nee, ik geloof niet dat je zo nog wel terugkomt om te betalen voor drankjes die je nu al meeneemt.
Nee, ik ben niet je vriend, tenzij ik je ken en je mag.
Nee, je krijgt geen korting, tenzij je flessen bestelt en/of een regular bent.
Ja, knappe dames krijgen van alles gratis
Ja, wij waarderen het erg als de tent snel na sluitingstijd leeg is, er moet immers schoongemaakt worden.
Ja, een beetje fooi is altijd erg welkom gezien de schrale lonen in de horeca.
Nee, wij wassen je glas niet goed af, zeker aangezien een glas ongeveer 4 nachten meegaat. Trouwens, er gaat alchohol in en dat ontsmet.
Ja, ons kent ons, en als wij ergens anders in dezelfde stad uitgaan krijgen wij ook van alles gratis
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_60276637
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 14:47 schreef appelsap het volgende:
Ik heb gewerkt als kamermeisje in een Golden Tulip hotel.
[...]
* Wc-papier waar je je billen mee hebt afgeveegd hoort thuis in de wc, niet in het prullenbakje.
[..]
In heel veel landen (voornamelijk Aziatische) wordt het wc-papier niet in de wc gegooid omdat het dan de leidingen kan gaan verstoppen en gooien ze het dus in een soort van prullenmandje. Daar doen ze hun behoeftes namelijk in een gat in de grond
  dinsdag 22 juli 2008 @ 20:04:26 #224
181126 MouzurX
Misschien?
pi_60276840
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 19:53 schreef Locusta het volgende:

[..]

In heel veel landen (voornamelijk Aziatische) wordt het wc-papier niet in de wc gegooid omdat het dan de leidingen kan gaan verstoppen en gooien ze het dus in een soort van prullenmandje. Daar doen ze hun behoeftes namelijk in een gat in de grond
Op kreta heb je ook normale wc's maar moet je het pleepapier wel in een soort prullenmandje gooien ja..
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 20:14:04 #225
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_60277059
We zitten in Nederland
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_60277109
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 20:14 schreef Queen_Bee het volgende:
We zitten in Nederland
Het kan natuurlijk zo zijn dat toeristen uit andere landen niet weten dat je hier wel het wc-papier door kunt spoelen.
pi_60277800
Bijbaantje bij een installatiebedrijf (CV installeren, onderhoud, schoorsteenvegen, badkamers verbouwen/aanleggen, riolering geklooi enz.):

- Ga niet de hele tijd over de schouder van de moneur/loodgieter meekijken
- Zodra er gezegd wordt dat er misschien een nieuw systeem aangelegd moet worden is dit werkverschaving in 9 van de 10 gevallen.
- Kom niet met absurde eisen over de hoek waaronder het bad moet worden geplaatst zodat het water wel goed wegloopt, hier denken we zelf wel aan.
- Kroketten maken voor de loodgieters/monteurs is altijd goed.

Heb er 2 maanden gewerkt, puur vakantiebaan. Je maakt echt heel wat mee in die twee maanden. Moesten bijvoorbeeld gasleidingen gecontroleerd worden op lekkage/drukverval. Opzich heel simpel klusje, ware het niet dat die aansluiting vaak op de meest onmogelijke plekken zitten weggewerkt.
Als je dan in een keurig huis dat staat te doen, niets aan de hand, maar we hebben toen een huis gehad, ongelovelijk. Overal lag zooi, ranzige etensresten van maanden oud, overal afval, alles plakte en was echt smerig. Je hebt op zo'n moment wel gewoon de verplichting om die controle uit te voeren en doet dat dan ook, maar in dat soort huizen is het altijd de lastigste klus en ben je het langst bezig, erg frustrerend. Douchen aan het eind van de dag is dan wel 10 keer beter.

Verder zie je de meest vreemde mensen, maar wel erg leuk.
Geen referral hier.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 21:45:17 #228
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_60279520
* nattermann is politieagent (in opleiding

Hier een verhaaltje, geschreven door een collega. Niet bedoeld om discussies mee op te roepen, maar een verhaal van de kant van een politieagent.

Dagboek van een waardeloze politieagent
quote:
Ik denk, geachte belastingbetaler, dat u mijn identiteit inmiddels wel hebt vastgesteld. Ik pas vast en zeker in het hokje waarin u mij wilt indelen en u vindt mij natuurlijk 'typisch'.

Tot mijn spijt kan ik dat van u niet zeggen; ik weet niet wie u bent. Vanaf hun geboorte leert u uw kinderen dat ik de boeman ben en zij zijn dan geschokt, omdat ik met mijn traditionele vijand, de crimineel, vergeleken wordt.

- U beschuldigt mij dat ik de jeugd te zacht aanpak, totdat ik op een keer uw kind de les lees.
- U neemt waarschijnlijk een uur middagpauze en koffiepauzes, maar u beschuldigt mij van luiheid als ik een keer ga zitten.
- U bent erg tevreden met uw goede manieren, maar u vindt het normaal om mijn maaltijd met uw problemen te onderbreken.
- U windt zich op als iemand u in het verkeer de weg afsnijd, maar als ik u op hetzelfde betrap, voelt u zich onterecht behandeld.
- U kent alle verkeersregels, dus u hebt nooit terecht een bekeuring gehad.
- U stoort zich eraan dat ik mij met hoge snelheid naar een plaats des onheils spoed, maar u beklaagt zich erover als het meer dan 10 seconden duurt voordat ik bij uw probleem ben.
- U ziet het als een deel van mijn werk dat ik geslagen wordt, maar als ik terugsla, noemt u dat machtsmisbruik.
- U zult er niet aan denken om uw tandarts te vertellen hoe hij een kies moet trekken, of een dokter te laten zien hoe hij een blinde darm moet opereren, maar vindt het heel normaal om mij steeds te vertellen hoe ik mijn werk zou moeten doen.
- U praat tegen mij op een manier die u in elke andere situatie een bloedneus zou opleveren, maar verwacht van mij dat ik dat zondermeer accepteer.
- U schreewt: "Er moet wat tegen de criminaliteit gedaan worden!" maar u wilt niet als getuige optreden of er op een andere wijze mee lastig gevallen worden.

In uw ogen deug ik absoluut niet, maar het is natuurlijk volkomen terecht als ik uw vrouw help bij het verwisselen van een band, haar op weg naar het ziekenhuis voor een bevalling begeleid, uw zoon met mond-op-mondbeademing het leven red of overuren maak om uw weggelopen dochter te vinden.

Welnu, geachte belastingbetaler, beklaag u over de manier waarop ik mijn werk verricht en geeft mij alle mogelijke scheldnamen. Maar vergeet niet dat uw eigendom, uw familie en ook uw leven van mij of mijn collega's af kan hangen. Jawel, geachte belastingbetaler, dat ben ik, die waardeloze politieman.
Tics van je petten.
pi_60279701
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 21:45 schreef nattermann het volgende:
* nattermann is politieagent (in opleiding

Hier een verhaaltje, geschreven door een collega. Niet bedoeld om discussies mee op te roepen, maar een verhaal van de kant van een politieagent.

Dagboek van een waardeloze politieagent
[..]

Lijkt me erg vervelend als je je werk zo ervaart.
Geen referral hier.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 21:54:47 #230
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_60279868
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 21:50 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Lijkt me erg vervelend als je je werk zo ervaart.
Begrijp me niet verkeerd, zo ervaar ik mijn werk absoluut niet

Het is eerder bedoeld voor de mensen die de politie alleen maar kunnen afkraken, en er geen goed woord over kunnen afdoen.
Tics van je petten.
pi_60279959
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 21:54 schreef nattermann het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd, zo ervaar ik mijn werk absoluut niet

Het is eerder bedoeld voor de mensen die de politie alleen maar kunnen afkraken, en er geen goed woord over kunnen afdoen.
De Politie is dan ook vaak een bron van ergernis.
pi_60281345
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 21:57 schreef Triptamine het volgende:

[..]

De Politie is dan ook vaak een bron van ergernis.
Heb er nog nooit last van gehad, alleen maar waardering voor. Ken een paar mensen in mijn directe omgeving die politie agent zijn en zich daar volledig voor inzetten met goede intenties.
Geen referral hier.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 22:45:43 #233
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_60282156
Indien er vraag is naar nog een "column" over de politie, ik kan er zo nog eentje opzoeken! Laat maar wat weten
Tics van je petten.
pi_60283637
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 01:17 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Leuk geschreven, dit heb ik ook altijd al willen doen. Maar ook nog een vraag aangezien ik vrijwel nooit de taxi pak: Wat kost een ritje van 10 kilometer nou gemiddeld?
Laat, was er even een tijdje niet geweest. Mooi dat jullie de taxi tips handig vinden, gebruik ze in je voordeel. Een rit van 10 kilometer kost bij ons als volgt:
- Starttarief: 7,50 incl eerste 2 kilometer (de meter blijft dus op 7,50 staan de eerste 2 kilometer)
- Dan 8 (kilometers over) x 2,20 = 17,60
- In totaal dus 24,60.
Factor tijd is eruit gehaald, en bijna alle bedrijven (ongeveer 85%) hanteren deze tarieven.

En als je het altijd al heb willen doen, ik kan het je ten zeerste aanraden
Chuck Norris has the greatest Poker-Face of all time. He won the 1983 World Series of Poker, despite holding only a Joker, a Get out of Jail Free Monopoloy card, a 2 of clubs, 7 of spades and a green #4 card from the game UNO.
pi_60283705
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:23 schreef EasyDakota het volgende:

[..]

Laat, was er even een tijdje niet geweest. Mooi dat jullie de taxi tips handig vinden, gebruik ze in je voordeel. Een rit van 10 kilometer kost bij ons als volgt:
- Starttarief: 7,50 incl eerste 2 kilometer (de meter blijft dus op 7,50 staan de eerste 2 kilometer)
- Dan 8 (kilometers over) x 2,20 = 17,60
- In totaal dus 24,60.
Factor tijd is eruit gehaald, en bijna alle bedrijven (ongeveer 85%) hanteren deze tarieven.

En als je het altijd al heb willen doen, ik kan het je ten zeerste aanraden
Eerst maar een rijbewijs
pi_60284421
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 06:18 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Onze verse broodjes komen ook gewoon kant en klaar van zo'n groot bakkersbedrijf af, hoeven alleen nog afgebakken te worden .

Schijnt dat mensen graag hun naam horen. Mensen die goed de namen van hun meerderen onthouden en deze herhaaldelijk gebruiken, maken 30% meer kans op promotie dan mensen die dit niet doen. Klanten zijn ook sneller geneigd zich gebonden te voelen aan iemand die ze bij de naam noemt. Verkooptruc dus .
Ik vond het bakkerij gedeelte al zo klein voor alles wat jullie [s]bakken[/s ]verkopen

En dus idd wat ik dacht het hoekje amicaal doen voor de klanten.
Valt mij op dat dit pas echt iets is van de laatste jaren. Ik word pas een jaar of 3 herhaaldelijk met de naam aangesproken bij bv m'n verzekerings- en telefoonmaatschappij, postorderbedrijven, etc.

Het klinkt ronduit irritant en kansloos als je in een gesprek van 4 minuten 4 keer je naam voorbij hoort komen. "Mevrouw B ik kijk even met u mee" , "Heb ik zo al uw vragen beantwoordt mevrouw B" , "Dan wens ik u een fijne dag mevrouw B"
pi_60284596
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 23:26 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Eerst maar een rijbewijs
Dat kan handig zijn, ja. Nog even een paar dingen, misschien wel leuk aangezien jullie de vorige ook wel handig vinden. Het zijn er een hoop maar doe er je voordeel mee. Let wel, dit is gebaseerd op mijn eigen waarnemingen en zoals het gaat bij het bedrijf waar ik bij werk.

- Probeer een relatie op te bouwen met 1 taxibedrijf. Wij hebben enorm veel vaste klanten, wie denk je dat we eerder halen? Een klant die elke week 50 euro bij ons besteed, of een klant die een enkele keer belt. Dat betekend dus dat je die enkele keer dat je een kwartier moet wachten op je vaste bedrijf, niet opeens bij een ander moet gaan instappen. Prima, maar verwacht de volgende keer dan geen voorrang.

- Ik doe dit ook als ik ergens een weekendje weg ben. Vertel aan de telefoon dat je een weekendje weg bent hier en dat je verzekerd wilt zijn van goed taxivervoer. Vertel dat je vrijdagavond heen en terug wilt, zaterdagavond heen en terug wilt naar de stapgelegenheid. (Je hoeft dit alles natuurlijk niet letterlijk meteen af te spreken, vraag wij zij het makkelijkst vinden) Dat zijn al minimaal 4 ritten die het taxibedrijf in 1 keer binnen heb. Zorg dat je op tijd er staat en ze zullen alle dagen voor je klaar staan.

- Vaak hebben kroegen of restaurants een vaste taxi leverancier. Deze kroegen en restaurants leveren ons veel klanten. Er is ons dus veel aan gelegen een taxi te hebben wanneer hen dat vragen. Maak hier gebruik van, bestel als je een taxi wilt via de bediening! Deze krijgen vaker voorrang.

- Mocht het onverhoopt voorkomen dat je een uur eerder dan gepland naar huis wil of welke andere reden dan ook, bel alsjeblieft even af. We vinden dat echt niet erg, als het maar wordt afgebeld. Het scheelt ons een hoop tijd waarin we andere mensen kunnen helpen die op dat moment wel een taxi nodig hebben. Jij zou het ook kut vinden als je een taxi nodig hebt en je ziet een vrije taxi een kwartier stil staan die 'op zijn klanten aan het wachten is'.

- Tijdens het 'relatie' opbouwen zijn fooitjes erg handig. Het is een godsgeluk voor ons taxichauffeurs dat het normaal is dat wij fooitjes krijgen (er zijn avonden geweest waarbij ik meer fooi kreeg dan loon), maar het hoort er eenmaal bij. Kijk, je hoeft echt niet gelijk 10 euro te geven, de taxi is al duur genoeg. Maar ga bedragen van 17,10 als je met z'n vieren in de taxi zit niet afronden om 19 euro, die ene euro kan er ook wel bij. Bedenk ook dat als je met z'n 8en in een busje zit, 50 cent per persoon fooi al heel snel erg leuk is voor de taxichauffeur. En wat is nu 50 cent op een avond stappen van minimaal 50 euro?

- Bedenk ook dat als jij de chauffeur vraagt snoeihard te rijden/keihard muziek aanzetten zodat de boxen bijna klappen/toeteren naar vrouwen/even op je wacht als je binnen wat moet halen/even te wachten totdat jij de drankje opdrinkt... je aan het einde van de rit het eventjes laat blijken in je fooitje. De goeie en leuke chauffeurs vinden het hartstikke leuk om de klanten met een glimlach de taxi uit te laten stappen, dus zullen ze de extraatjes doen als je het op een normale manier vraagt. Nogmaals, het hoeft echt super veel te zijn, maar je vroeg om een extraatje, geef een extraatje terug.

- Sommige doen het, sommige doen het niet. Meer dan het toegestane aantal mensen in een auto meenemen. Ik doe het niet. Waarom niet? Minimaal 600 euro boete, je rijd onverzekerd rond en als het vaker voorkomt kan je taxipas worden afgenomen. Word dus niet boos op de chauffeur als hij niet meer mensen wil meenemen, maar koester diegene die het wel doen.

- De reden dat wij weinig ritten aannemen voor terug vanaf het stapgebeuren, is dat de ervaring leert dat klanten er vaak niet staan, of te laat zijn. Vandaar mijn eerdere tip op dezelfde taxi heen te nemen, en meteen af te spreken voor terug. Dit is veel beter af te spreken. Doe het eventueel al aan de telefoon, maar het is eigenlijk beter bij de chauffeur, die kan je nog een beetje manipuleren (Zeker als je een lekker wijf ben, het is kansloos, maar we halen je toch echt op hoor. Dronken chickies terwijl jij nuchter bent, leuk man )

- Dan nog even wat, het klinkt verschrikkelijk arrogant af en toe dit verhaal. Het is net alsof wij beslissen of jij geld bij ons mag uitgeven. Zo werkt het natuurlijk niet, maar deze ongeschreven regels zorgen er wel voor dat het bedrijf soepel draait. Het gaat eenmaal zo.

Veel succes ermee

[ Bericht 1% gewijzigd door EasyDakota op 23-07-2008 00:38:23 ]
pi_60301683
Merci EasyDakota ben ik even blij dat ik een vrouw ben of wacht, er stond lekker wijf, hmm
pi_60302797
Momenteel voor de tweede achtereenvolgende zomer werk ik als voedingsassistent in het ziekenhuis

wist je dat?

- bijna alle voedingsassistenten vrouwelijk zijn, en ik dus zo'n beetje de enige man ben:p
- die etenskarren heel irritant rammelen als ze over een drempeltje gaan
- als we geen zin hebben om extra veel werk te verrichten, gewoon niet zeggen wat we állemaal hebben: een boterham en een kop thee is toch ook zat! al die onzin van toetjes, allerlei drinken en slaatjes!
- bij iedere voedingsassistent wel één keer in de zoveel tijd een kan met hete thee op de grond beland
- de term 'extra pakket' de rillingen over mijn rug doen gaan: deze mensen mogen namelijk op ieder gewenst moment een snack bestellen, waarvoor ik dan naar het restaurant moet lopen, weer terug om verder te gaan, en dan na een aantal minuten weer heen en weer naar het restaurant om het op te halen: hoezo tijdverdrijf?

tips:

- ga niet tegen me aanlullen dat uw bed omhoog moet, de tv het niet doet, of uw kunstbeen aan de wandel is geslagen, daar zijn we nu eenmaal niet voor aangenomen.
- zeg niet op álles ja! wilt u wat boterhammen? ja. hoeveel wilt u er? ja, doe er maar wat. wat zal ik er op doen? stilte...kaas, vleeswaren? ja, ja .. of misschien iets zoet, jam oid? ja, goed. iets te drinken? ja koffie, thee, appelsap? ja, lekker! dan weet ik nog niet wat ik moet geven:P
- doe het afval netjes bij elkaar en prop de zooi niet in een beker, zodat ik het er uit moet pulken, dat is echt goor!

Nog wel een mooie anekdote: er lag laatst een man, die mocht alleen maar vloeibaar hebben van de dokter. Dus ik zeg dat tegen die man, maar die was het er heel niet mee eens, na heel veel gezeur kopje thee gevraagd. Ik maak het klaar voor die man, begint ie weer te zeiken: het is toch van de zotte dat ik geen eten mag, straks ga ik er nog van onder als ik alsmaar niet mag eten. Ik legde uit dat ik hem echt nog geen eten mocht geven. Toen besloot ie zelf actie te ondernemen. Hij stond op, liep de gang op en zei dat ie zelf wel eten in het restaurant ging halen! Zo gezegd zo gedaan, staat ie aan het eind van de gang, houdt de dokter hem tegen en probeert hem te overreden:P Het is uiteindelijk gelukt, en de man droop nog bozer als ie al was weer af naar zijn bed.

pi_60304130
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:47 schreef dakpan90 het volgende:
Momenteel voor de tweede achtereenvolgende zomer werk ik als voedingsassistent in het ziekenhuis

[...]
Neat! Ik heb dat gedaan in een verpleegtehuis Was errug relaxed werk
Ik werkte van 12.15u-18.00u en als vakantiebaantje waren dat ideale werktijden!
pi_60309160
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 19:02 schreef Breathtaking het volgende:
Merci EasyDakota ben ik even blij dat ik een vrouw ben of wacht, er stond lekker wijf, hmm
Ik kan me foto's herinneren... Laten we zeggen, voor jou zijn er aparte regels, maar probeer het eerst maar eens met eerdergenoemde.
  woensdag 23 juli 2008 @ 23:38:20 #242
118721 Trafasi
Nobody loves nothing...
pi_60309421
nog een tip voor in een computerwinkel;
Ga er svp niet van uit dat vrouwen geen verstand hebben van pc's!

Quote; "Mischien dat jouwn collega mij daar beter in kan helpen"
Natuurlijk vertel ik dat tegen mij collega (*meneer doet niet lief tegen mij*) en dan dan doet collega ook niet meer lief tegen meneer *puh*

Ps; top-topic! heel handig, zo leren we elkaar ook wat beter kennen en respecteren
pi_60310755
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:38 schreef Trafasi het volgende:

Natuurlijk vertel ik dat tegen mij collega (*meneer doet niet lief tegen mij*) en dan dan doet collega ook niet meer lief tegen meneer *puh*

Ps; top-topic! heel handig, zo leren we elkaar ook wat beter kennen en respecteren
Toen ik in de Primafoon werkte is dat ook eens gebeurd, dat een klant liever even wilde wachten ipv geholpen te worden door mijn vrouwelijke collega, omdat hij 'een technische vraag' had. Kon ze niet echt waarderen en ik heb heel lang getreuzeld voor ik hem heb geholpen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  donderdag 24 juli 2008 @ 01:04:10 #244
78498 classpc
I don't like change
pi_60311003
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:38 schreef Trafasi het volgende:

En terecht
Alsof vrouwen niks van computers weten...
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_60311279
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 01:04 schreef classpc het volgende:

[..]

En terecht
Alsof vrouwen niks van computers weten...
Idd, dom dat de klant dan niet eerst gewoon wat vraagt en dáárna een conclusie trekt, ipv al meteen iets denken te weten.

En hoeveel mannelijke verkopers je komen helpen en geen flikker van een pc of laptop weten en je dan nóg de meest domme verkoopshit aan je proberen te slijten Niet wetend dat jij als vrouw ook wel eens iets van pc's kan weten
En dan heb je nog de categorie mannen die dat niet kunnen hebben en dan alsnog verder gaan met onzin uitkramen
pi_60311471
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 03:11 schreef Evil_Koekje het volgende:
Leuk topic.

Callcenter (outbound, dus ja ik bel jou en niet andersom).

Gouden tip
- Doe niet mee aan wazige prijsvragen/enquetes op internet, dit is de enige manier waarop wij je nummer krijgen (serieus, althans bij mijn werkgever).

Verder
- Denk niet dat je er vanaf bent door te zeggen dat je 'op het punt staat weg te gaan' (dat hoor ik minstens bij 1 op de 20 gesprekken), krijg je gewoon een terugbelafspraak.

- Als je geen interesse hebt geef dit dan gewoon aan, en hang niet boos de telefoon op of iets dergelijks. 9 van de 10 keer krijg je dan een terugbelafspraak op zaterdag om 09:00.

- Ga je ergens mee in zee, let er dan op dat alleen de opname aan het eind van het gesprek bindend is. Alles wat daarvoor gezegd is telt officieel niet mee.

-
[..]

Klopt.
[..]

Het betaalt goed en als ik het niet doe doet iemand anders het wel.
Het hele gesprek wordt opgenomen (lang leve de opta), en bij een conflict is voor de verkoper (jij) wel het hele gesprek bindend.

Overigens komt 90% van de nummers van Kruidvat coupons, proef abonnementen op de telegraaf, en de ECI boekenclub!
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_60311476
Ah, en met infofilter.nl kan je je weer uitschrijven, en wordt je niet meer gebeld.
pi_60311934
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 01:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Het hele gesprek wordt opgenomen (lang leve de opta), en bij een conflict is voor de verkoper (jij) wel het hele gesprek bindend.

Overigens komt 90% van de nummers van Kruidvat coupons, proef abonnementen op de telegraaf, en de ECI boekenclub!
Otto, Wehkamp en andere postordertoko's kunnen er ook wat van hoor!
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 01:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ah, en met infofilter.nl kan je je weer uitschrijven, en wordt je niet meer gebeld.
Uitschrijven is niet helemaal het juiste woord.

http://www.infofilter.nl/(...)t.php?element_id=221
pi_60314857
Oeh! Helemaal vergeten Ik heb ook 6jr. lang iedere zomer in de fabriek gewerkt (als enige vrouw tussen een fabriek vol kerels ) in de 5-ploegendienst, maar die update volgt. Moet nu weg
pi_60318331
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 02:50 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Otto, Wehkamp en andere postordertoko's kunnen er ook wat van hoor!
[..]

Uitschrijven is niet helemaal het juiste woord.

http://www.infofilter.nl/(...)t.php?element_id=221
Inschrijven is meer het woord, je komt op een blacklist te staan als ik het goed heb. En het wordt strafbaar je te bellen.
pi_60318837
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 01:31 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Op een feestdag...

Ik betaal s'nachts voor een ritje van een kilometer of 6 iets van 12 a 13 euro.
pi_60318925
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 13:20 schreef Trafasi het volgende:
Ik werk in een computerwinkel, hier wat tips;

- Vraag niet bij een laptop van 499 als je er een muis bij koopt "kan er wat met de prijs gedaan worden", hier zijn richtlijnen voor, namelijk;
De maximaal te verstrekken kortingen zijn bij een aankoopbedrag van:
EUR 5.000 tot EUR 10.000 1% korting
EUR 10.000 tot EUR 20.000 2 % korting
EUR 20.000 en hoger 2,5 % korting

- Als ik met zonnebril, cola en sigaretten door de winkel loop richting uitgang, heb ik pauze, en ga ik u niet helpen, sorry

- Bel niet de winkel, maar de helpdesk voor vragen als; "hoe kan het zijn dat ik een @ wil maar een *ander raar teken* krijg?"

- Vraag niet; "Is jullie telefoon misschiens stuk?"... Nee deze is niet stuk, maar als ik een klant help in de winkel, ga ik niet ondertussen even de telefoon opnemen...

*denkt nog over meer tips*
Dit is dan specifiek voor de winkel waar jij werkt, als ik 4 hardeschijven a 200 euro het stuk kocht (prijzen zijn nu wat schappelijker gelukkig ), waar op ieder 15 procent winstmarge zit, dan verwacht ik dat op de vierde schijf deze marge niet meer nodig is.
pi_60321381
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 13:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Inschrijven is meer het woord, je komt op een blacklist te staan als ik het goed heb. En het wordt strafbaar je te bellen.
Dat niet. Infofilter is gewoon een stichting waarbij een heleboel (direct marketing) bedrijven zijn aangesloten. Het is geen wettelijke verplichting voor bedrijven om zich daarbij aan te sluiten, het is gewoon een vrijwillig intitiatief.
  donderdag 24 juli 2008 @ 15:32:13 #254
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_60321974
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 15:04 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat niet. Infofilter is gewoon een stichting waarbij een heleboel (direct marketing) bedrijven zijn aangesloten. Het is geen wettelijke verplichting voor bedrijven om zich daarbij aan te sluiten, het is gewoon een vrijwillig intitiatief.
Ja, maar toch heeft het wel degelijk invloed. Toen me laatst toch nog iemand van Energie Direct belde en ik meteen zei dat ik al lang bij Infofilter was aangesloten (Energie Direct staat ook op het lijstje van aangesloten bedrijven) en dat ze me dus ook helemaal niet mogen bellen, heb ik nog nooit zo vaak het woord sorry gehoord in een telefoongesprek...
Don't let my username fool you...
pi_60322140
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 15:32 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ja, maar toch heeft het wel degelijk invloed. Toen me laatst toch nog iemand van Energie Direct belde en ik meteen zei dat ik al lang bij Infofilter was aangesloten (Energie Direct staat ook op het lijstje van aangesloten bedrijven) en dat ze me dus ook helemaal niet mogen bellen, heb ik nog nooit zo vaak het woord sorry gehoord in een telefoongesprek...

Ja, het werkt prima, echter duurt het wel een paar maanden na het doorgeven van je gegevens voordat je het echt merkt, en kan er altijd door een foutje iets doorheen glippen natuurlijk.
pi_60324236
Ik werk als centralist op een beveiligingsmeldkamer / Particuliere Alarm Centrale.

De werkzaamheden zijn hoofdzakelijk:
1. Het aannemen van alarmmeldingen/storingen (per telefoon of via onze computers) en deze indien nodig doorgeven aan een beveiligingsdienst of een waarschuwingsadres.
2. Indien mogelijk het zoveel mogelijk bijstaan van mensen als zij een alarm of een storing hebben.
3. Invoeren en muteren van klantgegevens.

Een paar puntjes:
1. Een persoonlijke code of wachtwoord is er niet voor niets, op die manier kan er gecontroleerd worden of u inderdaad in het pand mag zijn en niet een crimineel bent.
2. Over de persoonlijke code gesproken.
Hou deze bij de hand als u ons belt, dat scheelt voor zowel u als ons erg veel tijd, zonder die code of wachtwoord mogen wij niets aannemen of doorgeven.
3. U bent niet de enigste klant die wij hebben.
Wij hebben een paar duizend klanten, dus het kan soms inderdaad eventjes duren voordat u ons aan de lijn heeft of voordat wij bellen.
4. Als u een alarm heeft en u wilt bij ons melden dat er niets aan de hand is, blijf dan NIET onder de sirene staan.
Bij u klinkt die sirene al erg hard, bij ons klinkt hij erger (versterkt en erg schel) en we zijn nog niet toe aan een gehoorapparaat.
5. Als u problemen heeft met een alarmsysteem, kom dan niet bij ons klagen, daar is de installateur voor.
6. Als u een monteur nodig heeft voor het alarmsysteem of u wilt iets wijzigen in het alarmsysteem bel dan naar de installateur van het alarmsysteem, wij ontvangen alleen meldingen en kunnen verder niets aan het alarmsysteem doen en weten ook geen codes.
7. Als u ons aan de lijn heeft blijf dan wel een beetje vriendelijk, dat werkt het prettigst voor iedereen.
Als u gaat lopen schelden/vloeken of gewoon weg erg bot bent, zijn wij niet echt gemotiveerd om u snel te helpen en bestaat er zelfs de kans dat geheel per ongeluk de verbinding verbreekt.
8. Als wij u een advies geven of iets vertellen, luister dan ook.
Als u eigenwijs gaat lopen doen, duurt het alleen maar langer voordat het probleem is opgelost.
9. Alles wat er over de telefoon wordt gezegd wordt opgenomen en kan dus teruggeluisterd worden.
10. Als u iets wilt wijzigen in de gegevens vergeet dan niet de persoonlijke code of wachtwoord, zonder die code of wachtwoord mogen wij niets aannemen of wijzigen.

Als ik meer weet, zal ik wel plaatsen.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 19:34:36 #257
118721 Trafasi
Nobody loves nothing...
pi_60347784
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 13:36 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dit is dan specifiek voor de winkel waar jij werkt, als ik 4 hardeschijven a 200 euro het stuk kocht (prijzen zijn nu wat schappelijker gelukkig ), waar op ieder 15 procent winstmarge zit, dan verwacht ik dat op de vierde schijf deze marge niet meer nodig is.
De richtlijnen zijn idd voor mijn winkel specifiek, deze zijn pas recentelijk zo streng hoor,
als je 3/4 maanden geleden bv een pc, laptop, muisje tas + antivirus ofzo kocht, dan kon er echt wel wat gedaan worden, maar helaas, we zijn aan banden gelegd
pi_60347860
O ja, houd er rekening mee, dat als je vakantiekaartjes stuurt, dat dan het hele postkantoor mee kan lezen.
  vrijdag 25 juli 2008 @ 20:10:49 #259
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_60348443
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 17:14 schreef Magic-IRC het volgende:
Een paar puntjes:
1. Een persoonlijke code of wachtwoord is er niet voor niets, op die manier kan er gecontroleerd worden of u inderdaad in het pand mag zijn en niet een crimineel bent.
Hmmm, dan ben ik misschien wel eens als crimineel aangemerkt Was aan het werk in een school in de serverruimte, had niet in de gaten dat iedereen al weg was en ze zijn niet zo snugger om mij dat te komen vertellen... Loop ik naar beneden om toch maar eens te gaan vragen tot hoe laat er nog iemand is, niemand dus en alarm gaat af Deur afgesloten, dus ik kon niet naar buiten. Telefoon ging ook meteen, de centrale dus en vroegen ook meteen om de code, maar ja, die had ik dus niet. Situatie ff kort uitgelegd en ze vonden het volgens mij ok... Gelukkig telefoonnummer van een medewerker gevonden en die is de deur open komen maken. Aparte situatie
pi_60349049
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 20:10 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Hmmm, dan ben ik misschien wel eens als crimineel aangemerkt Was aan het werk in een school in de serverruimte, had niet in de gaten dat iedereen al weg was en ze zijn niet zo snugger om mij dat te komen vertellen... Loop ik naar beneden om toch maar eens te gaan vragen tot hoe laat er nog iemand is, niemand dus en alarm gaat af Deur afgesloten, dus ik kon niet naar buiten. Telefoon ging ook meteen, de centrale dus en vroegen ook meteen om de code, maar ja, die had ik dus niet. Situatie ff kort uitgelegd en ze vonden het volgens mij ok... Gelukkig telefoonnummer van een medewerker gevonden en die is de deur open komen maken. Aparte situatie
Dan wordt er naar iemand van die school gebeld om na te vragen of ze jou kennen en of het kan kloppen dat je daar bent
  vrijdag 25 juli 2008 @ 20:46:52 #261
78498 classpc
I don't like change
pi_60349200
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 01:23 schreef Stella-gemella het volgende:

[..]

Idd, dom dat de klant dan niet eerst gewoon wat vraagt en dáárna een conclusie trekt, ipv al meteen iets denken te weten.

En hoeveel mannelijke verkopers je komen helpen en geen flikker van een pc of laptop weten en je dan nóg de meest domme verkoopshit aan je proberen te slijten Niet wetend dat jij als vrouw ook wel eens iets van pc's kan weten
En dan heb je nog de categorie mannen die dat niet kunnen hebben en dan alsnog verder gaan met onzin uitkramen
Lijkt me leuk om dat eens mee te maken
Helaas ben ik geen vrouw dus ik denk dat ik dan automatisch minder lulverhalen te horen krijg. (nouja, soms dan)
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  zaterdag 26 juli 2008 @ 03:56:38 #262
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_60355950
ben een jaar lang kranten/folder bezorger geweest

Niet doen:

- Stop geen gordijnen voor je deur, spul erin krijgen is dan soms ERG moeilijk
- Ga dan ook niet zeuren dat je het gordijn zo kreukelt, hoe de fuck moet die er dan in ?
- Twents praten tegen een allochtoon. Als ik twents kan begin ik wel
- Hou je 3 bij 3 meter hond eens uit het gangpad.
Ga dan vooral niet zeuren als je de huis-aan-huis krant niet krijgt
- Met kerst de deur niet open doen, terwijl ik gewoon kan zien dat je tv aan het kijken bent. Doe dan gewoon open en accepteer je krantje, wel zo beleefd.
- Zeuren met kerst dat je al de zoveelste bent die dag. Geef dan gewoon niks? Zeuren helpt jou en mij niet.

Wel doen:

- Op een hete dag drinken aanbieden Ik heb het niet eens geaccepteerd daar ging het me niet om maar echt, zulke mensen
- Gewoon vriendelijk zijn
- Alleen met een andere vriendin thuis zijn met kerst, en er leuk uitzien En een moeder hebben die dan aan komt rijden en een vernietigende blik naar je werpt terwijl ze je ziet weglopen
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_60357217
quote:
Op vrijdag 25 juli 2008 19:38 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
O ja, houd er rekening mee, dat als je vakantiekaartjes stuurt, dat dan het hele postkantoor mee kan lezen.
Volgende kalk ik er allemaal pornoverhalen op dus .
pi_60357231
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 10:35 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Volgende kalk ik er allemaal pornoverhalen op dus .
  zaterdag 26 juli 2008 @ 15:09:06 #265
214255 Convergence
Procrastinator
pi_60361159
quote:
Op zondag 13 juli 2008 16:51 schreef Gesloten het volgende:
Vakkenvuller
- Als er een lekker wijf binnenloopt weet de hele vulploeg het.
Ik heb ook 3 jaar bij een supermarkt gewerkt, een keer kwam er een uitzonderlijk mooi meisje binnen en je zag gewoon zonder uitzondering alle vakkenvullers (een stuk of 20 door de hele winkel) er naar kijken (zelf moest ik ook moeite doen om m'n blik af te wenden en dit fenomeen op te merken)
Zat van de huidige Fok! layout? Alternatief hier.
pi_60361811
Babyleidster (0 tot 2) op een kinderdagverblijf:

- Doe je kind geen lange broek, luierhemd/romper, trui en vest aan met dit weer.
- Als het kind verkouden is, verklaar het niet bijna dood. Kinderen worden nou eenmaal vaak ziek.

- Ga niet zeuren als er een keer een inval komt, dit wist je van tevoren.. dat wordt allemaal uitgelegd. Dit is voor de leidsters en kinderen ook niet leuk, maar soms gewoon noodzakelijk.
- Zie ook vorige punt. Als je vaak ontevreden bent, haal je kind dan van het kdv af, of hou het thuis.

- We sluiten om een bepaalde tijd, wij leidsters hebben ook een leven na het werk.
De meeste ouders denken dat wij op het kdv wonen, komen gerust een half uur (of langer) na sluitingstijd hun kind ophalen op hun dooie gemak, omdat ze in de file staan. Vervolgens wel eerst naar huis zijn gegaan om samen met paps het kind te komen halen, terwijl de 1 toch echt in een andere stad in de file stond. Krijgen wij niet eens meer voor betaald.
Nou, bij mij is het vriendelijkheids gehalte dan zeer verdwenen. Vinden ouders niet leuk.

- Voor kids is het nou eenmaal vermoeiend als ze de hele dag spelen, opletten en overal indrukken krijgen samen met nog 8 of meer kinderen tegelijkertijd. Laat ze dan ook tussendoor even slapen om weer bij te tanken. Van sommige ouders mag dit dus niet, omdat ze 's avonds niet slapen.
Wanneer wij niet zeggen dat ze hebben geslapen.. heeft het kind de avond WEL heerlijk geslapen.

- Kinderen kunnen en mogen huilen/mopperen, ze kunnen nog niet praten dus een goede manier om emoties te uitten is huilen.
Pak je kind dan niet bij elk beginnend traantje binnen 0,00001 sec. op, omdat het zielig is. (Mits het kind flink gevallen of als er echt iets aan de hand is natuurlijk)

- Leuk als je eerlijk kunt zijn tegen ouders, probeer niet ons beleid te veranderen. Het is immers eigen keuze om je kind op dit kinderdagverblijf te plaatsen.
- Ga er niet vanuit dat je kind extra speciale aandacht krijgt (zie ook, anders hou je je kind maar thuis.), er zijn meer kinderen op 1 groep.

- Dit is voor ons ook vaak druk, chaotisch en zwaar en ook gewoon werk, dus ga er niet vanuit dat wij alleen maar de hele dag op de grond zitten te spelen met de kinderen.
Zeg dan ook niet vrolijk 'veel plezier he vandaag!!'
Dat zeggen wij ook niet als jij naar je rotbaantje op kantoor oid moet.

Natuurlijk doen we ook leuke dingen.. even positief .
- uitstapjes naar o.a de speeltuin, natuurgebied waar een speldag wordt gegeven.
- Activiteiten (en dat kunnen er veel zijn) met verf, water, zand, kleurtjes, eten & drinken, knutselen,muziek & dans etc.. (ga niet zeuren dat je kind zandkorrels in zijn haar heeft of nat is. Kinderen mogen spelen en vies worden! Zo ontdekken zij de wereld. Immers geven wij ze altijd schoon terug.)
- Feestdagen vieren, ouderavonden organiseren met thema's.
- Verwelkomen wij alle kinderen met alle liefde , en geven ze alle aandacht die ze verdienen.
Etc. Vragen?

Oja wij komen 9 van de 10 x thuis onder de kots, eten, poep, zand, plas, snot en kwijl.. Heerlijk.
pi_60361992
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 18:24 schreef Triptamine het volgende:
Postbode

Weetjes:
-
Tips:
-
Aanvullingen:
Weetjes: Met dit benauwde weer is TNT werk erg a-relaxt. Het is warm, zweterig en warm.

Tips: Je mag me best wat te drinken geven
- Ik ben geen gratis stieken uitdeeldepot
pi_60362061
quote:
En dat waarschijnlijk ook doet
pi_60362290
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 16:19 schreef Triptamine het volgende:

[..]

En dat waarschijnlijk ook doet
Zeker weten.

Nog eentje dan maar.

- Ga niet tegen mij lopen te zeiken dat je bankafschrift nog steeds niet gekomen is, daar kan ik ook niks aan doen.
pi_60362347
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 16:30 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:

[..]

Zeker weten.

Nog eentje dan maar.

- Ga niet tegen mij lopen te zeiken dat je bankafschrift nog steeds niet gekomen is, daar kan ik ook niks aan doen.
Of:

- Ongeduldige mensen: In mijn vaste wijk is altijd iemand die vraagt: "Nog post voor elluf?" Terwijl ik begin bij 93 Ik zeg dus ook gewoon altijd nee. Nu gelooft ie me nooit meer
  zaterdag 26 juli 2008 @ 20:36:03 #271
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_60366749
Ik ben nu bijna 2 jaar een folderbezorger, met op maandag alleen wat folders, en op donderdag zo'n huis-aan-huis-krantje. Hier even wat tips voor iedereen.

- Als je me aan ziet komen, doe dan niet de deur open en ga dan tegen me praten terwijl ik de folders geef. Ik heb bijna altijd oordopjes in, en het liefst doe ik dan gewoon lekker snel en simpel de folders door je brievenbus heen.
- Als je ziet dat ik oordopjes in heb, of misschien een draadje dat naar mijn oor gaat, ga dan niet praten, want dan moet ik de oordopjes uit doen en dan moet je herhalen wat je net zei.
- Als het warm weer is, bied dan gerust wat te drinken aan, zelfs al is het maar water. Meestal heb ik bij warm weer wel water bij me, maar het gebaar is ook leuk.
- Mocht je met wat mensen buiten staan te praten, neem dan zelf even initiatief om de folders aan te nemen; het zomaar binnenvallen in een gesprek bij vreemden is erg vervelend.
- Ga vooral geen klachten indienen als je om donderdagavond dat donderdagkrantje niet hebt gekregen; het komt bijna nooit meer bij mij voor, maar als ik geen tijd meer heb/geen zin meer heb krijg je het vrijdag wel.
- Dien pas een klacht in als ik meerdere weken achter elkaar geen krantje heb bezorgd, niet meteen na 1 keer.
- Die Ja/Nee stickers zijn wel erg leuk (het zijn trouwens Nee/Ja stickers), maar ik zie ze gewoon als Nee/Nee. Meestal ben je met zo'n sticker ook nog zo'n lul dat je mij wel die 45x in het jaar die folders uit het krantje laat halen, maar dan te gierig bent om ook maar 50 cent fooi te geven. Dan is het gewoon 'tot ziens krantje!' voor jou.

Nog even twee belangrijke tips die postbodes je ook kunnen geven:
- Ga niet moeilijk doen met je brievenbus. Als er een hele rij brievenbussen netjes in een lijn vooraan de huizen in de straat staan is het alleen maar kut dat er dan eentje veel verder lopen is, en als het regent wordt je krantje alleen maar natter.
- Koop een goede, grote brievenbus. Die groene brievenbussen zijn al goed, maar kom dan niet met een brievenbus in je deur waardoor je een A4tje niet eens doorheen krijgt, maar dan helemaal moet opvouwen.

En eentje voor de oudjaarsfooien:

- Als je niet van plan bent een fooi te geven, neem de krant dan gewoon meteen aan, zeg bedankt, en doe dan weer de deur dicht. Blijf niet in je stoel zitten TV te kijken.
- Wil je wel een fooi geven, geef dan ook tenminste 50 cent. Het is gewoon irritant dat mensen je een paar minuten laten wachten, en dan opeens 20 cent geven ofzo, of "wat kleingeld".
- Geef je 1 euro, dan weet je bijna zeker dat je niet wordt overgeslagen als het een beetje rotweer is, geef je 2 euro dan zorg ik zelfs dat je een droge krant krijgt .

Nog redelijk wat voor zo'n kutbaantje. Het enige mooie is dat het redelijk goed betaalt, en ik nu een mooie 42" Plasma-tv heb met een vet Dolby surround setje met een Xbox 360.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  zaterdag 26 juli 2008 @ 20:45:41 #272
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_60366959
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 20:36 schreef MacorgaZ het volgende:
Ik ben nu bijna 2 jaar een folderbezorger, met op maandag alleen wat folders, en op donderdag zo'n huis-aan-huis-krantje. Hier even wat tips voor iedereen.
...
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
  zaterdag 26 juli 2008 @ 21:13:08 #273
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_60367672
quote:
Die vakantiekaartjes van ons zijn zo onbegrijpelijk, ik zou het knap vinden als je die kan begrijpen. Ik doe het zelf soms niet eens
pi_60496728
Oke, ik heb ontslag genomen bij de pizzeria. Ik werk nu bij een callcenter

Belangrijke tip:

Wij horen je als je in de wacht staat, dus geen gemene dingen zeggen ofzo want we horen het (of juist wel natuurlijk, dat is aan jou)
pi_60499125
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 20:33 schreef Breathtaking het volgende:

Belangrijke tip:

Wij horen je als je in de wacht staat, dus geen gemene dingen zeggen ofzo want we horen het (of juist wel natuurlijk, dat is aan jou)

Serieus?

Dat heb ik me dus altijd al afgevraagd, ik was er eigenlijk stiekem wel bang voor dus ik hou altijd mijn mond maar, maar het is dus echt zo

Allright, ik ga morgen meteen een callcenter opbellen en dan doorverbonden willen worden met de hoogste beschikbare persoon, de directeur ofzo. En dan tijdens het wachten lekker hijgen en poepgeluiden maken enzo
pi_60499332
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 22:23 schreef Hagelkaas het volgende:

[..]

Serieus?

Dat heb ik me dus altijd al afgevraagd, ik was er eigenlijk stiekem wel bang voor dus ik hou altijd mijn mond maar, maar het is dus echt zo

Allright, ik ga morgen meteen een callcenter opbellen en dan doorverbonden willen worden met de hoogste beschikbare persoon, de directeur ofzo. En dan tijdens het wachten lekker hijgen en poepgeluiden maken enzo
Hahahaha
  vrijdag 1 augustus 2008 @ 22:34:18 #277
150152 Queen_Bee
pi_60499361
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 20:36 schreef MacorgaZ het volgende:.
- Ga vooral geen klachten indienen als je om donderdagavond dat donderdagkrantje niet hebt gekregen; het komt bijna nooit meer bij mij voor, maar als ik geen tijd meer heb/geen zin meer heb krijg je het vrijdag wel.
- Dien pas een klacht in als ik meerdere weken achter elkaar geen krantje heb bezorgd, niet meteen na 1 keer.

En eentje voor de oudjaarsfooien:

- Als je niet van plan bent een fooi te geven, neem de krant dan gewoon meteen aan, zeg bedankt, en doe dan weer de deur dicht. Blijf niet in je stoel zitten TV te kijken.
- Wil je wel een fooi geven, geef dan ook tenminste 50 cent. Het is gewoon irritant dat mensen je een paar minuten laten wachten, en dan opeens 20 cent geven ofzo, of "wat kleingeld".
- Geef je 1 euro, dan weet je bijna zeker dat je niet wordt overgeslagen als het een beetje rotweer is, geef je 2 euro dan zorg ik zelfs dat je een droge krant krijgt .
Wtf, vind je het ook normaal als de kassamevrouw je een keer geen wisselgeld terug geeft omdat ze geen zin heeft? Het is jouw werk om mij een krant te geven of whatever, en als die niet komt omdat jij geen zin had moet je niet gaan zeiken dat er een klacht komt. Wat denk je wel niet?

En nog janken om een fooi ook, wees blij dat je fooi krijgt. Er zijn mensen die veel zwaarder werk doen en die krijgen ook geen fooi hoor.
I'm super sonic man
pi_60500268
Ik werk als vanallesennogwatman in een gelegenheidwinkel.
- Ik schenk gemiddeld 40 koppen koffie per dag
- De 2 heavy verkoopsters (waarvan 1 eigenaares) wachten altijd eerst op een mening en zegen daarop Ja! mooi he! of Nee.. Vind ik ook niks aan.
- We maken je onderling gigantisch belachelijk, vooral als je heel dik bent of heel erg stinkt.
- Er hangt minstens al 1 jaar een briefje op de voordeur "maandag gesloten" alsof deze ene maandag wegens omstandigheden de winkel niet open kan zijn...
- Voor de rest maak je mijn dag niet zo snel stuk, ik werk van 10 tot 4 moet op m'n gemak een beetje boodschapjes doen voor zowel thuis als in de winkel (incl. broodjes ed. voor collega's) Ik mag rustig een rekje ophangen of een tl-buis vervangen of een beetje muren behangen.
- Ik kan blijkbaar goed rijmen
- Een van de twee wc's is "defect". Dat betekent dus gewoon een prive wc voor de eigenaares, kwam ik ook laatst pas achter.
- 08-08-2008 schijnt een hele mooie datum te zijn om massaal te trouwen
- tevens TVP

[ Bericht 3% gewijzigd door Saak op 02-08-2008 09:39:03 ]
De hierboven gepostte teksten, links, afbeeldingen en video's kunnen enigszins overdreven, verdraaid, bedacht of gestolen zijn.
pi_60504730
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 22:23 schreef Hagelkaas het volgende:

[..]

Serieus?

Ze kunnen alleen horen wat jij zegt als je geen muziekje hoort als je in de wacht staat . Weet je dat ook meteen .
pi_60504821
quote:
Een fooi is vrijblijvend hè, dus ook hoe veel je geeft .
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 09:14:05 #281
150152 Queen_Bee
pi_60504838
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 23:11 schreef Saak het volgende:
Ik werk als vanallesennogwatman in een gelegenheidwinkel.
- Ik schenk gemiddeld 40 koppen koffie per dag
- De 2 heavy verkoopsters (waarvan 1 eigenaares) wachten altijd eerst op een mening en zegen daarop Ja! mooi he! of Nee.. Vind ik ook niks aan.
- We maken je onderling gigantisch belachelijk, vooral als je heel dik bent of heel erg stinkt.
- Er hangt minstens al 1 jaar een briefje op de voordeur "maandag gesloten" alsof deze ene maandag wegens omstandigheden de winkel niet open kan zijn...
- Voor de rest maak je mijn dag niet zo snel stuk, ik werk van 10 tot 4 moet op m'n gemak een beetje boodschapjes doen voor zowel thuis als in de winkel (incl. broodjes ed. voor collega's) Ik mag rustig een rekje ophangen of een tl-buis vervangen of een beetje muren behangen.
- Ik kan blijkbaar goed rijmen
- Een van de twee wc's is "defect". Dat betekent dus gewoon een prive wc voor de eigenaares, kwam ik ook laatst pas achter.
- 08-08-2008 schijnt een hele mooie datum om massaal te trouwen
- tevens TVP
En Nederlands heb je er niet voor nodig?
I'm super sonic man
pi_60504953
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 09:14 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

En Nederlands heb je er niet voor nodig?
Hmm, wat deed ik fout?

D'r komen btw ook gewoon mensen uit het buitenland hoor, 't loopt hardstikke goed
Nu ga ik maar weer eens richting m'n werk, mag om 1 uur al stoppen want dan stap ik in de auto naar Oostenrijk
De hierboven gepostte teksten, links, afbeeldingen en video's kunnen enigszins overdreven, verdraaid, bedacht of gestolen zijn.
pi_60507022
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 09:38 schreef Saak het volgende:

[..]

Hmm, wat deed ik fout?
Geen touw aan vast te knopen, maar dat is wel vaker met vrouwen
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_60507696
Afgelopen week 2 dagen gewerkt voor een chocoladepastafabriek
- per dag gaan zo'n 200 mislukte potten (verkeerde deksel/etiket/etc.) naar weeshuizen
- je moet een haarnetje op en eventueel een baardkapje maar er vliegen wel gewoon wespen, vliegen en ander ongedierte door de fabriek
- als je een pot pasta koopt met een inhoud van bijvoorbeeld ongeveer 400 gram zit er meestal meer dan 400 gram in
- de meeste mensen die daar voor vast werken hebben een chocoladepastakleurtje
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 13:17:31 #285
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_60507765
Oh, nog een tip voor de folderbezorgers hier:

- Als je zenuwachtig om je heen staat te gluren terwijl je al je folders hier verderop in de straat in de oud-papierbak staat te laden, kijk dan eens wat verder dan de begane grond. Vanaf de 1e verdieping zie ik het ook wel hoor .

Echt, wat een prutser loopt hier elke week rond. Je zou het bijna gaan filmen en opsturen naar z'n werkgever.
pi_60508282
Informatief topic!
pi_60508890
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 13:11 schreef _superboer_ het volgende:
Afgelopen week 2 dagen gewerkt voor een chocoladepastafabriek
- per dag gaan zo'n 200 mislukte potten (verkeerde deksel/etiket/etc.) naar weeshuizen
- je moet een haarnetje op en eventueel een baardkapje maar er vliegen wel gewoon wespen, vliegen en ander ongedierte door de fabriek
- als je een pot pasta koopt met een inhoud van bijvoorbeeld ongeveer 400 gram zit er meestal meer dan 400 gram in
- de meeste mensen die daar voor vast werken hebben een chocoladepastakleurtje
Hehe

Werk bij een onderwijsinstelling, echt grappig hoe de docenten over de studenten spreken
  zondag 3 augustus 2008 @ 01:09:47 #288
150152 Queen_Bee
pi_60519828
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 12:28 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Geen touw aan vast te knopen, maar dat is wel vaker met vrouwen
Eigenaares.
I'm super sonic man
  zondag 3 augustus 2008 @ 01:16:26 #289
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_60519923
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 16:16 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Aanvullingen:
Weetjes: Met dit benauwde weer is TNT werk erg a-relaxt. Het is warm, zweterig en warm.

Tips: Je mag me best wat te drinken geven
- Ik ben geen gratis stieken uitdeeldepot
Inderdaad. Post van adressen die vier bundels verder zitten, kan ik er niet uithalen. Overigens als het in dezelfde bundel zit, haal ik het er meestal wel uit. Anders blijft iedereen maar pal achter je staan (wat zeer irritant is).

Flats worden over het algemeen gewoon op normale volgorde gedaan. Als ik bij nummer 139 ben, en u kijkt bij nummer 457, kunt u er vanuit gaan dat de post nog niet langs is geweest. Andersom kan ook voorkomen, dan heeft u gewoon een dag geen post.
En ja, als ik een oranje met zwarte polo (of jas) aan heb, met de tekst 'TNT Post' erop, ben ik inderdaad van de post. Dat hoeft u echt niet iedere keer te vragen.
Vragen om elastiekjes mag, maar doe het alsjeblieft normaal. Geen 'hebbie nog elastiekies?'. Eigenlijk moeten ze gewoon terug naar het kantoor, maar soms wil ik wel eens een uitzondering maken. Begrijp dan als het een keer niet mag, en ga geen bijdehante opmerkingen maken ('Worden ze nageteld dan?') of gewoon grofweg van m'n kar of fiets jatten. Dat valt heus wel op, en het is gewoon onbeleefd.
Honden achter de brievenbus kan ik hebben. Ik heb liever gewoond dat agressieve honden of katten niet in de buurt van de brievenbus komen, maar soms vergeet men dat. Maar laat ze niet los in de tuin lopen, terwijl wij daardoor moeten om bij de brievenbus te komen. Honden zijn nogal snel bang en hebben dan de neiging om te bijten ('Hij doet niets' ken ik inmiddels. Maar ze halen meestal toch uit. Raar is dat, he?) Dan zijn er twee mogelijkheden. Of zorg ervoor dat de hond niet in de tuin zit, of hang een plastic brievenbus buiten. Als er niet voor een goede oplossing wordt gezorgd, mogen we post achterhouden.

En folder/krantenbezorgers: duw je spullen eens door. Als wij geen post uit de brievenbus laten hangen, moet dat met kranten en folders toch ook wel lukken, lijkt me.

Zo, dat is van me af. Maar verder is het ontzettend leuk, hoor. Ik krijg zelf altijd de neiging om het tegenovergestelde te zijn van de mensen om me heen. Als er bijvoorbeeld veel mensen gaan klagen over het weer (en het is echt nooit goed in Nederland) word ik altijd vrolijker, als reactie. Fluitend in de regen de post bezorgen is dan ook geen uitzondering .
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
pi_60520133
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 20:33 schreef Breathtaking het volgende:

Belangrijke tip:

Ik weet niet bij welk callcenter jij werkt maar dat mag niet volgens bepaalde regels ofzo. Bij ons is er wel het verschil tussen de wachtstand en de knop zodat de klant je niet hoort.
Maar volgens mij mag je niet aan een klant zeggen dat je hem/haar in de wacht zet terwijl je degene nog kan horen.

Het kan ook zijn dat dat alleen bij KPN geldt.
pi_60520362
quote:

Ach we lopen de kantjes er weer vanaf.
Als je werkt op Donderdag, dan rond je je werk ook af op Donderdag. Ander werk lever je toch ook niet "even" een andere dag af?

En ja ik heb 15 jaar geleden ook kranten/folders bezorgd.
pi_60520382
quote:
Op zaterdag 26 juli 2008 16:02 schreef Franneh het volgende:

De meeste ouders denken dat wij op het kdv wonen, komen gerust een half uur (of langer) na sluitingstijd hun kind ophalen op hun dooie gemak, omdat ze in de file staan. Vervolgens wel eerst naar huis zijn gegaan om samen met paps het kind te komen halen, terwijl de 1 toch echt in een andere stad in de file stond.
Dat is echt van de gekke, alsof jullie inderdaad gewoon maar even langer blijven werken.
Sommige mensen zijn echt onbeschoft. Geen wonder dat je daarna dan niet meer al te vriendelijk bent. Misschien leren ze er iets van.
pi_60531870
Ik werk bij een bedrijf wat onder andere PC's verkoopt en repareerd.
- Vraag niet om korting bij een artikel van ¤50, je zult maximaal 50 cent kunnen krijgen.
- Ja, onze reparatiekosten kunnen hoog zijn, maar klik dan niet bij elke pop-up op ja zodat er virussen en spyware binnenkomt.
- Om 8 uur heb ik nog geen koffie gehad, verwacht niet dat ik direct je kan helpen met de lastigste dingen
- Stel zekers geen porno in als screensaver als je niet wil dat er over je gesproken gaat worden.
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
pi_60532843
Ik ben privédocent:
-Elk uur lesgeven kost een half uur fietsen en 45 minuten voorbereidingstijd. Die tijd meeberekend verdien ik tussen de 5 en 25 euro per uur, dat hangt van de client en de prijsafspraak af.
-Ik hergebruik wel dingen itt de TS van dit topic.

Wist je dat:
-ik studenten zoveel mogelijk huiswerk geef om zo zelf minder te hoeven voorbereiden voor de volgende les?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_60532895
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 19:58 schreef JohnDDD het volgende:

-ik studenten zoveel mogelijk huiswerk geef om zo zelf minder te hoeven voorbereiden voor de volgende les?
pi_60576749
quote:
Op zondag 13 juli 2008 18:58 schreef Noortje. het volgende:
- Geef fooi. Hoeft niet eens veel te zijn, maar het is echt kut als het stervensdruk is, jij je uit de naad loopt en je best doet voor iemand, en dat diegene dan niet eens een euro voor je overheeft (bij een kopje koffie en gebak, bij een volledige maaltijd is dit redelijk weinig namelijk ).

Je krijgt toch een salaris of niet?
Ik geef tegenwoordig echt niet altijd fooi meer (vroeger wel overigens).
Helft van de tenten moet je te lang op bestellen/je eten wachten, lopen ze met een chagrijnige kop van hier tot Tokio, en dan verwachten ze ook nog een berg fooi.

ipv blij te zijn DAT je fooi krijgt, verwacht je maar dat mensen het erbij geven. Dat het stervensdruk is en jij je uit de naad loopt is omdat je zelf die baan gekozen hebt. Maak van jou probleem niet mijn probleem
Elke baan heeft zo zijn/haar drukke momenten.

Als de service echt goed is, kom ik er graag terug en geef ik ook graag fooi, maar ze moeten het zeker niet gaan verwachten

[ Bericht 1% gewijzigd door Trommeldaris op 05-08-2008 18:49:22 ]
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_60576842
-- dubbel --

[ Bericht 99% gewijzigd door Trommeldaris op 05-08-2008 18:49:15 ]
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_60601717
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 01:16 schreef DrDurden het volgende:

[..]

Vragen om elastiekjes mag, maar doe het alsjeblieft normaal. Geen 'hebbie nog elastiekies?'. Eigenlijk moeten ze gewoon terug naar het kantoor, maar soms wil ik wel eens een uitzondering maken. Begrijp dan als het een keer niet mag, en ga geen bijdehante opmerkingen maken ('Worden ze nageteld dan?') of gewoon grofweg van m'n kar of fiets jatten. Dat valt heus wel op, en het is gewoon onbeleefd.
Kutkoters iedere keer ja.
quote:
Honden achter de brievenbus kan ik hebben. Ik heb liever gewoond dat agressieve honden of katten niet in de buurt van de brievenbus komen, maar soms vergeet men dat. Maar laat ze niet los in de tuin lopen, terwijl wij daardoor moeten om bij de brievenbus te komen. Honden zijn nogal snel bang en hebben dan de neiging om te bijten ('Hij doet niets' ken ik inmiddels. Maar ze halen meestal toch uit. Raar is dat, he?) Dan zijn er twee mogelijkheden. Of zorg ervoor dat de hond niet in de tuin zit, of hang een plastic brievenbus buiten. Als er niet voor een goede oplossing wordt gezorgd, mogen we post achterhouden.
Als ik honden zie en ik kan niet bij de brievenbus, gaat de post gewoon weer terug. Ook als ik niet bij de brievenbus kan omdat bijvoorbeeld er een auto voorstaat -> post gaat gewoon weer terug.
quote:
En folder/krantenbezorgers: duw je spullen eens door. Als wij geen post uit de brievenbus laten hangen, moet dat met kranten en folders toch ook wel lukken, lijkt me.
quote:
Zo, dat is van me af. Maar verder is het ontzettend leuk, hoor. Ik krijg zelf altijd de neiging om het tegenovergestelde te zijn van de mensen om me heen. Als er bijvoorbeeld veel mensen gaan klagen over het weer (en het is echt nooit goed in Nederland) word ik altijd vrolijker, als reactie. Fluitend in de regen de post bezorgen is dan ook geen uitzondering .
Join the club.

O ja, als het warm weer is dan heb ik best dorst ja.

EN ROT EENS OP MET DIE DOMME GRAPPEN OVER DIE BLAUWE ENVELOPPEN! 13.gif
  woensdag 6 augustus 2008 @ 15:40:36 #299
161882 Trigalti
Doet maar wat!
pi_60602290
quote:
Op maandag 14 juli 2008 14:04 schreef zwaaibaai het volgende:
Beheerder poppodium:

* Als je een drankje bestelt: Vraag het eens gewoon even; "mag ik twee biertjes en een cola, alsjeblieft?" . Waarom iedereen denkt dat je barpersoneel kan commanderen is mij een raadsel. Ze werken de blaren op hun voeten voor jou, dus doe eens lief. Dan doen ze ook lief terug, je weets.
Daar zit al een probleem: Als je alsjeblieft zegt in een discotheek/bar verstaan ze je vaak niet goed.. Dan krijg je dus van die verwarring en heen en weer gepraat over wat je in godsnaam wilt hebben...

Uiteraard zeg ik wel alsjeblieft als het te verstaan is

[ Bericht 5% gewijzigd door Trigalti op 06-08-2008 16:54:45 ]
------------------
  woensdag 6 augustus 2008 @ 22:50:28 #300
199522 xalo
Internetheld op sokken.
pi_60612301
Ik fiets elke dag met kranten rond, dus heb een een krantenwijk. ( )

- Als er een hond los loopt en het hek staat open hóef je als bezorger geen krant in de bus te doen, je kunt dit melden bij de depothouder en krijgt er geen problemen mee, of het huis met de hond een klacht in dient of niet. Dus bespaar de moeite, dien geen klacht in en doe het hek de volgende dag gewoon dícht.
- Ik (en de rest) staan om kwart voor 6 op, dus gelieve niet tegen ons te gaan praten (en dat dan een kwartier lang.) Ik heb maar één uur om alle kranten in de bus te stoppen en het is nog vroeg, dus al blijven we beleefd, eigelijk worden we alleen maar chaggerijnig van al die "gezellige praatjes".
- Als de krant 10 minuten te laat in de bus is, dien dan s.v.p geen klacht in. Misschien is er een band lek of is er een harde wind tegen, we doen héus wel ons best om de krant op tijd in de bus te stoppen.
- Als je een ochtend ziek bent moet je voor 05.15 gebeld hebben naar de depothouder. Aangezien de meeste voor die tijd niet wakker zijn, kan dat nog wel eens problemen opleveren. De krantenbezorger moet dan zelf voor vervanging zorgen dus het kan zijn dat de krant te laat in de bus komt. Gebeurt dat eenmalig, maak er dan geen probleem van. Gebeurt dit echter elke dag, dien dan een klacht in of wacht de krantenbezorger op met de vraag of hij/zij de krant de volgende dag eerder in de bus kan doen, dat moet de krantenbezorger respecteren.
- Als er tijdens de kerst een bezorger langskomt met een "een goed nieuwjaars"kaartje en (het liefst) geld krijgt, blijf dan niet gewoon zitten als die persoon aanbeld maar zeg gewoon dat U geen geld wilt geven. Ik erger me meer aan mensen die je rustig aan tafel blijven zitten en wil dan (met krantentekort) rustig de krant een keer overslaan. Meestal komt de krant dan pas 2 á 3 uur later binnen.

hm.. het is een hoop geklaag, maar eigelijk zijn er geen leuke weetjes te vertellen over krantenbezorgen
Op woensdag 15 juli 2009 22:20 schreef moonmovies het volgende:
[..]
En door figuren zoals jij wordt PUB gezellig :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')