De les is dan toch om vanaf nu gewoon altijd vriendelijk te zijn tegen de bediening enzo?quote:Op woensdag 16 juli 2008 02:57 schreef static het volgende:
Je wordt betaald om met dat soort ongemakken om te gaan, of je nou banden staat op te pompen of een CEO bent.
Als ik die verhalen hier lees nemen jullie ons meer in de maling dan andersom. Waar haal je het gore lef vandaan om die smeerlapperij aan ons te verkopen en nog te glimlachen ook?
En ik maar denken dat de AH ze zelf maaktequote:Op vrijdag 18 juli 2008 14:49 schreef Koekjesbeest het volgende:
- donuts komen in dozen binnen vanaf de Dooneys of wat dan ook, gaan zo de vriezer in, 1 iemand is de lul en moet al die plakdingen in een plastic ah-doosje doen en terug de vriezer in. niet stickeren nog want dan staat er een datum op...
quote:Op dinsdag 15 juli 2008 23:05 schreef Nad-ja het volgende:
- We moeten minimaal 3x iemands naam noemen in het gesprek.
Leuk geschreven, dit heb ik ook altijd al willen doen. Maar ook nog een vraag aangezien ik vrijwel nooit de taxi pak: Wat kost een ritje van 10 kilometer nou gemiddeld?quote:Op zondag 20 juli 2008 16:51 schreef EasyDakota het volgende:
-verhaal-
Kijk, daar heb ik wat aanquote:Op zondag 20 juli 2008 16:51 schreef EasyDakota het volgende:
-lang taxiverhaal-
Ik betaalde met 2e kerstdag: 36 euro.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 01:17 schreef Triptamine het volgende:
Wat kost een ritje van 10 kilometer nou gemiddeld?
Als je dat gaat uitrekenen is dat niet eens zo duur. 3.6 euro per kilometer. Natuurlijk is het veel geld maar daar moet ook alles uitkomen. Loon, onderhoud, benzine, verzekeringen enzovoorts.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 01:31 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik betaalde met 2e kerstdag: 36 euro.
Geen idee of dit representatief is.
Nee, het valt enigzins mee.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 01:39 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Als je dat gaat uitrekenen is dat niet eens zo duur. 3.6 euro per kilometer. Natuurlijk is het veel geld maar daar moet ook alles uitkomen. Loon, onderhoud, benzine, verzekeringen enzovoorts.
Edit: Ik gok dat het nu ook wel meer is ivm de hoge olieprijs.
Onze verse broodjes komen ook gewoon kant en klaar van zo'n groot bakkersbedrijf af, hoeven alleen nog afgebakken te wordenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 01:04 schreef Stella-gemella het volgende:
[..]
En ik maar denken dat de AH ze zelf maakteMaar ze zijn zo verdomd lekker
[..]
Waarom?Is dat om klanten een beter gevoel te geven, door ze persoonlijk aan te spreken?
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 06:37 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik ben van beroep Amsterdam-hater
Amsterdam en Ajax mogen jou ook niet.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 06:37 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik ben van beroep Amsterdam-hater
In heel veel landen (voornamelijk Aziatische) wordt het wc-papier niet in de wc gegooid omdat het dan de leidingen kan gaan verstoppen en gooien ze het dus in een soort van prullenmandje. Daar doen ze hun behoeftes namelijk in een gat in de grondquote:Op dinsdag 22 juli 2008 14:47 schreef appelsap het volgende:
Ik heb gewerkt als kamermeisje in een Golden Tulip hotel.
[...]
* Wc-papier waar je je billen mee hebt afgeveegd hoort thuis in de wc, niet in het prullenbakje.
[..]
Op kreta heb je ook normale wc's maar moet je het pleepapier wel in een soort prullenmandje gooien ja..quote:Op dinsdag 22 juli 2008 19:53 schreef Locusta het volgende:
[..]
In heel veel landen (voornamelijk Aziatische) wordt het wc-papier niet in de wc gegooid omdat het dan de leidingen kan gaan verstoppen en gooien ze het dus in een soort van prullenmandje. Daar doen ze hun behoeftes namelijk in een gat in de grond
Het kan natuurlijk zo zijn dat toeristen uit andere landen niet weten dat je hier wel het wc-papier door kunt spoelen.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 20:14 schreef Queen_Bee het volgende:
We zitten in Nederland
quote:Ik denk, geachte belastingbetaler, dat u mijn identiteit inmiddels wel hebt vastgesteld. Ik pas vast en zeker in het hokje waarin u mij wilt indelen en u vindt mij natuurlijk 'typisch'.
Tot mijn spijt kan ik dat van u niet zeggen; ik weet niet wie u bent. Vanaf hun geboorte leert u uw kinderen dat ik de boeman ben en zij zijn dan geschokt, omdat ik met mijn traditionele vijand, de crimineel, vergeleken wordt.
- U beschuldigt mij dat ik de jeugd te zacht aanpak, totdat ik op een keer uw kind de les lees.
- U neemt waarschijnlijk een uur middagpauze en koffiepauzes, maar u beschuldigt mij van luiheid als ik een keer ga zitten.
- U bent erg tevreden met uw goede manieren, maar u vindt het normaal om mijn maaltijd met uw problemen te onderbreken.
- U windt zich op als iemand u in het verkeer de weg afsnijd, maar als ik u op hetzelfde betrap, voelt u zich onterecht behandeld.
- U kent alle verkeersregels, dus u hebt nooit terecht een bekeuring gehad.
- U stoort zich eraan dat ik mij met hoge snelheid naar een plaats des onheils spoed, maar u beklaagt zich erover als het meer dan 10 seconden duurt voordat ik bij uw probleem ben.
- U ziet het als een deel van mijn werk dat ik geslagen wordt, maar als ik terugsla, noemt u dat machtsmisbruik.
- U zult er niet aan denken om uw tandarts te vertellen hoe hij een kies moet trekken, of een dokter te laten zien hoe hij een blinde darm moet opereren, maar vindt het heel normaal om mij steeds te vertellen hoe ik mijn werk zou moeten doen.
- U praat tegen mij op een manier die u in elke andere situatie een bloedneus zou opleveren, maar verwacht van mij dat ik dat zondermeer accepteer.
- U schreewt: "Er moet wat tegen de criminaliteit gedaan worden!" maar u wilt niet als getuige optreden of er op een andere wijze mee lastig gevallen worden.
In uw ogen deug ik absoluut niet, maar het is natuurlijk volkomen terecht als ik uw vrouw help bij het verwisselen van een band, haar op weg naar het ziekenhuis voor een bevalling begeleid, uw zoon met mond-op-mondbeademing het leven red of overuren maak om uw weggelopen dochter te vinden.
Welnu, geachte belastingbetaler, beklaag u over de manier waarop ik mijn werk verricht en geeft mij alle mogelijke scheldnamen. Maar vergeet niet dat uw eigendom, uw familie en ook uw leven van mij of mijn collega's af kan hangen. Jawel, geachte belastingbetaler, dat ben ik, die waardeloze politieman.
Lijkt me erg vervelend als je je werk zo ervaart.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:45 schreef nattermann het volgende:
* nattermann is politieagent (in opleiding
Hier een verhaaltje, geschreven door een collega. Niet bedoeld om discussies mee op te roepen, maar een verhaal van de kant van een politieagent.
Dagboek van een waardeloze politieagent
[..]
Begrijp me niet verkeerd, zo ervaar ik mijn werk absoluut nietquote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:50 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Lijkt me erg vervelend als je je werk zo ervaart.
De Politie is dan ook vaak een bron van ergernis.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:54 schreef nattermann het volgende:
[..]
Begrijp me niet verkeerd, zo ervaar ik mijn werk absoluut niet
Het is eerder bedoeld voor de mensen die de politie alleen maar kunnen afkraken, en er geen goed woord over kunnen afdoen.
Heb er nog nooit last van gehad, alleen maar waardering voor. Ken een paar mensen in mijn directe omgeving die politie agent zijn en zich daar volledig voor inzetten met goede intenties.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:57 schreef Triptamine het volgende:
[..]
De Politie is dan ook vaak een bron van ergernis.
Laat, was er even een tijdje niet geweest. Mooi dat jullie de taxi tips handig vinden, gebruik ze in je voordeel. Een rit van 10 kilometer kost bij ons als volgt:quote:Op dinsdag 22 juli 2008 01:17 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Leuk geschreven, dit heb ik ook altijd al willen doen. Maar ook nog een vraag aangezien ik vrijwel nooit de taxi pak: Wat kost een ritje van 10 kilometer nou gemiddeld?
Eerst maar een rijbewijsquote:Op dinsdag 22 juli 2008 23:23 schreef EasyDakota het volgende:
[..]
Laat, was er even een tijdje niet geweest. Mooi dat jullie de taxi tips handig vinden, gebruik ze in je voordeel. Een rit van 10 kilometer kost bij ons als volgt:
- Starttarief: 7,50 incl eerste 2 kilometer (de meter blijft dus op 7,50 staan de eerste 2 kilometer)
- Dan 8 (kilometers over) x 2,20 = 17,60
- In totaal dus 24,60.
Factor tijd is eruit gehaald, en bijna alle bedrijven (ongeveer 85%) hanteren deze tarieven.
En als je het altijd al heb willen doen, ik kan het je ten zeerste aanraden
Ik vond het bakkerij gedeelte al zo klein voor alles wat jullie [s]bakken[/s ]verkopenquote:Op dinsdag 22 juli 2008 06:18 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Onze verse broodjes komen ook gewoon kant en klaar van zo'n groot bakkersbedrijf af, hoeven alleen nog afgebakken te worden.
Schijnt dat mensen graag hun naam horen. Mensen die goed de namen van hun meerderen onthouden en deze herhaaldelijk gebruiken, maken 30% meer kans op promotie dan mensen die dit niet doen. Klanten zijn ook sneller geneigd zich gebonden te voelen aan iemand die ze bij de naam noemt. Verkooptruc dus.
Dat kan handig zijn, ja. Nog even een paar dingen, misschien wel leuk aangezien jullie de vorige ook wel handig vinden. Het zijn er een hoop maar doe er je voordeel mee. Let wel, dit is gebaseerd op mijn eigen waarnemingen en zoals het gaat bij het bedrijf waar ik bij werk.quote:
Neat! Ik heb dat gedaan in een verpleegtehuisquote:Op woensdag 23 juli 2008 19:47 schreef dakpan90 het volgende:
Momenteel voor de tweede achtereenvolgende zomer werk ik als voedingsassistent in het ziekenhuis
[...]
Ik kan me foto's herinneren... Laten we zeggen, voor jou zijn er aparte regels, maar probeer het eerst maar eens met eerdergenoemde.quote:Op woensdag 23 juli 2008 19:02 schreef Breathtaking het volgende:
Merci EasyDakotaben ik even blij dat ik een vrouw ben
of wacht, er stond lekker wijf, hmm
Toen ik in de Primafoon werkte is dat ook eens gebeurd, dat een klant liever even wilde wachten ipv geholpen te worden door mijn vrouwelijke collega, omdat hij 'een technische vraag' had.quote:Op woensdag 23 juli 2008 23:38 schreef Trafasi het volgende:
nog een tip voor in een computerwinkel;
Ga er svp niet van uit dat vrouwen geen verstand hebben van pc's!![]()
Quote; "Mischien dat jouwn collega mij daar beter in kan helpen"![]()
Natuurlijk vertel ik dat tegen mij collega (*meneer doet niet lief tegen mij*) en dan dan doet collega ook niet meer lief tegen meneer *puh*
Ps; top-topic! heel handig, zo leren we elkaar ook wat beter kennen en respecteren![]()
En terechtquote:Op woensdag 23 juli 2008 23:38 schreef Trafasi het volgende:
nog een tip voor in een computerwinkel;
Ga er svp niet van uit dat vrouwen geen verstand hebben van pc's!![]()
Quote; "Mischien dat jouwn collega mij daar beter in kan helpen"![]()
Natuurlijk vertel ik dat tegen mij collega (*meneer doet niet lief tegen mij*) en dan dan doet collega ook niet meer lief tegen meneer *puh*
Idd, dom dat de klant dan niet eerst gewoon wat vraagt en dáárna een conclusie trekt, ipv al meteen iets denken te weten.quote:Op donderdag 24 juli 2008 01:04 schreef classpc het volgende:
[..]
En terecht
Alsof vrouwen niks van computers weten...
Het hele gesprek wordt opgenomen (lang leve de opta), en bij een conflict is voor de verkoper (jij) wel het hele gesprek bindend.quote:Op woensdag 16 juli 2008 03:11 schreef Evil_Koekje het volgende:
Leuk topic.
Callcenter (outbound, dus ja ik bel jou en niet andersom).
Gouden tip
- Doe niet mee aan wazige prijsvragen/enquetes op internet, dit is de enige manier waarop wij je nummer krijgen (serieus, althans bij mijn werkgever).
Verder
- Denk niet dat je er vanaf bent door te zeggen dat je 'op het punt staat weg te gaan' (dat hoor ik minstens bij 1 op de 20 gesprekken), krijg je gewoon een terugbelafspraak.
- Als je geen interesse hebt geef dit dan gewoon aan, en hang niet boos de telefoon op of iets dergelijks. 9 van de 10 keer krijg je dan een terugbelafspraak op zaterdag om 09:00.
- Ga je ergens mee in zee, let er dan op dat alleen de opname aan het eind van het gesprek bindend is. Alles wat daarvoor gezegd is telt officieel niet mee.
-
[..]
Klopt.
[..]
Het betaalt goed en als ik het niet doe doet iemand anders het wel.
Otto, Wehkamp en andere postordertoko's kunnen er ook wat van hoor!quote:Op donderdag 24 juli 2008 01:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het hele gesprek wordt opgenomen (lang leve de opta), en bij een conflict is voor de verkoper (jij) wel het hele gesprek bindend.
Overigens komt 90% van de nummers van Kruidvat coupons, proef abonnementen op de telegraaf, en de ECI boekenclub!
Uitschrijven is niet helemaal het juiste woord.quote:Op donderdag 24 juli 2008 01:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ah, en met infofilter.nl kan je je weer uitschrijven, en wordt je niet meer gebeld.
Inschrijven is meer het woord, je komt op een blacklist te staan als ik het goed heb. En het wordt strafbaar je te bellen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 02:50 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Otto, Wehkamp en andere postordertoko's kunnen er ook wat van hoor!
[..]
Uitschrijven is niet helemaal het juiste woord.
http://www.infofilter.nl/(...)t.php?element_id=221
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |