Ik ben taxichauffeur in het weekend:
Eerst even wat dingen duidelijk maken:
- Als een taxi te laat is, bel de centrale op en ga niet op mij lopen schelden. Ik heb geen zicht op de agenda en word alleen maar gestuurd, hoe vervelend ik het ook vind als ik te laat kom. (Gebeurd gelukkig niet vaak)
- Ik geef je niet me privenummer, ik kan geen eigen afspraken maken. Je bent een klant en jij vind het ook vervelend als een andere klant voordelen krijgt die jij niet krijgt.
- Ja, ik vind het leuk om te rijden in het weekend en dronken mensen te vervoeren, als ik het niet leuk zou vinden zou ik het niet doen.
- Taxichauffeurs rijden vaak hard omdat ze de weg blind kunnen rijden, omdat we het leuk vinden om auto te rijden, en je vanzelf wel hard gaat rijden als je om 21:05 bij een adres 10 kilometer verder moet komen en het is nu 21:00. Ik praat het niet goed, het is niet veilig, maar het is eenmaal zo. Sorry...
- Wij vinden de taxi ook veel te duur, maar geloof me, het is geen vetpot voor taxibedrijven.
Dan nog wat
tips!- Vraag om een leuk muziekje, ik heb altijd een zooi cd's bij me. Gegarandeerd een leuke rit als we muziek opzetten en keihard mee schreeuwen. Gezellig man.
- Als je gaat stappen en je wilt een taxi terug, bestel dan een taxi heen en maak gelijk een afspraak voor terug. Als wij van te voren weten dat we 's nachts iemand moeten ophalen, houden we daar rekening mee en 9 van de 10 keer wordt je op tijd opgehaald en heb je geen gelazer met een taxi krijgen. Geef een normaal fooitje en
spreek af op een plek waar weinig mensen staan. Niets is zo vervelend als klanten zoeken in een mensenmassa terwijl het tyfusdruk is, daar hebben we geen tijd voor.
- Als je in een kroeg staat of een feestje hebt en je besteld een taxi, houd de deur dan een beetje in de gaten en kijk uit naar mensen met een pak aan, dat is vast een taxichauffeur die voor jou komt. Ik ga niet aan 150 mensen vragen of zij misschien een taxi besteld hebben.
- Als je moet kotsen... prima, maar zeg het even. Ik wil best even rustig rijden/raampje open zetten/langs de kant stoppen. Ik ben ook weleens dronken geweest, ik weet hoe het is. Niets is viezer dan kots van een ander schoonmaken terwijl je nog met die auto moet blijven rijden
- Bel op tijd, dan heb je bijna altijd een taxi. Op het drukste moment hebben we geen taxi binnen 5 minuten, gek he?
Dat was het eigenlijk wel. Verder vinden we het hartstikke leuk om jullie te rijden hoor

Tot de volgende keer in de taxi
Chuck Norris has the greatest Poker-Face of all time. He won the 1983 World Series of Poker, despite holding only a Joker, a Get out of Jail Free Monopoloy card, a 2 of clubs, 7 of spades and a green #4 card from the game UNO.