abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60226661
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 02:57 schreef static het volgende:
Je wordt betaald om met dat soort ongemakken om te gaan, of je nou banden staat op te pompen of een CEO bent.

Als ik die verhalen hier lees nemen jullie ons meer in de maling dan andersom. Waar haal je het gore lef vandaan om die smeerlapperij aan ons te verkopen en nog te glimlachen ook?
De les is dan toch om vanaf nu gewoon altijd vriendelijk te zijn tegen de bediening enzo?
pi_60227573
Ik ben taxichauffeur in het weekend:

Eerst even wat dingen duidelijk maken:

- Als een taxi te laat is, bel de centrale op en ga niet op mij lopen schelden. Ik heb geen zicht op de agenda en word alleen maar gestuurd, hoe vervelend ik het ook vind als ik te laat kom. (Gebeurd gelukkig niet vaak)
- Ik geef je niet me privenummer, ik kan geen eigen afspraken maken. Je bent een klant en jij vind het ook vervelend als een andere klant voordelen krijgt die jij niet krijgt.
- Ja, ik vind het leuk om te rijden in het weekend en dronken mensen te vervoeren, als ik het niet leuk zou vinden zou ik het niet doen.
- Taxichauffeurs rijden vaak hard omdat ze de weg blind kunnen rijden, omdat we het leuk vinden om auto te rijden, en je vanzelf wel hard gaat rijden als je om 21:05 bij een adres 10 kilometer verder moet komen en het is nu 21:00. Ik praat het niet goed, het is niet veilig, maar het is eenmaal zo. Sorry...
- Wij vinden de taxi ook veel te duur, maar geloof me, het is geen vetpot voor taxibedrijven.

Dan nog wat tips!

- Vraag om een leuk muziekje, ik heb altijd een zooi cd's bij me. Gegarandeerd een leuke rit als we muziek opzetten en keihard mee schreeuwen. Gezellig man.
- Als je gaat stappen en je wilt een taxi terug, bestel dan een taxi heen en maak gelijk een afspraak voor terug. Als wij van te voren weten dat we 's nachts iemand moeten ophalen, houden we daar rekening mee en 9 van de 10 keer wordt je op tijd opgehaald en heb je geen gelazer met een taxi krijgen. Geef een normaal fooitje en spreek af op een plek waar weinig mensen staan. Niets is zo vervelend als klanten zoeken in een mensenmassa terwijl het tyfusdruk is, daar hebben we geen tijd voor.
- Als je in een kroeg staat of een feestje hebt en je besteld een taxi, houd de deur dan een beetje in de gaten en kijk uit naar mensen met een pak aan, dat is vast een taxichauffeur die voor jou komt. Ik ga niet aan 150 mensen vragen of zij misschien een taxi besteld hebben.
- Als je moet kotsen... prima, maar zeg het even. Ik wil best even rustig rijden/raampje open zetten/langs de kant stoppen. Ik ben ook weleens dronken geweest, ik weet hoe het is. Niets is viezer dan kots van een ander schoonmaken terwijl je nog met die auto moet blijven rijden
- Bel op tijd, dan heb je bijna altijd een taxi. Op het drukste moment hebben we geen taxi binnen 5 minuten, gek he?

Dat was het eigenlijk wel. Verder vinden we het hartstikke leuk om jullie te rijden hoor Tot de volgende keer in de taxi
Chuck Norris has the greatest Poker-Face of all time. He won the 1983 World Series of Poker, despite holding only a Joker, a Get out of Jail Free Monopoloy card, a 2 of clubs, 7 of spades and a green #4 card from the game UNO.
  zondag 20 juli 2008 @ 17:52:00 #203
158414 Firenzo
Bakfiets
pi_60228656
tnx useful taxi tips
Immer.
pi_60256490
Even een kickje die taxi tips zijn het waard!
pi_60257865
quote:
Op zondag 13 juli 2008 15:33 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Dan maak ik een nieuwe
Ze bestaan nog
pi_60258457
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 14:49 schreef Koekjesbeest het volgende:

- donuts komen in dozen binnen vanaf de Dooneys of wat dan ook, gaan zo de vriezer in, 1 iemand is de lul en moet al die plakdingen in een plastic ah-doosje doen en terug de vriezer in. niet stickeren nog want dan staat er een datum op...
En ik maar denken dat de AH ze zelf maakte Maar ze zijn zo verdomd lekker
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 23:05 schreef Nad-ja het volgende:

- We moeten minimaal 3x iemands naam noemen in het gesprek.

Waarom? Is dat om klanten een beter gevoel te geven, door ze persoonlijk aan te spreken?
pi_60258545
aardiger zijn voor de luie systeem- / netwerkbeheerders!
And that is how I met your mother.
pi_60258599
quote:
Op zondag 20 juli 2008 16:51 schreef EasyDakota het volgende:
-verhaal-
Leuk geschreven, dit heb ik ook altijd al willen doen. Maar ook nog een vraag aangezien ik vrijwel nooit de taxi pak: Wat kost een ritje van 10 kilometer nou gemiddeld?
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
  dinsdag 22 juli 2008 @ 01:18:32 #209
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_60258613
quote:
Op zondag 20 juli 2008 16:51 schreef EasyDakota het volgende:
-lang taxiverhaal-
Kijk, daar heb ik wat aan

Neem zelf regelmatig een taxi na een avondje stappen, en dit zijn zeker handige tips!
Tics van je petten.
pi_60258742
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 01:17 schreef Triptamine het volgende:
Wat kost een ritje van 10 kilometer nou gemiddeld?
Ik betaalde met 2e kerstdag: 36 euro.

Geen idee of dit representatief is.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_60258805
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 01:31 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik betaalde met 2e kerstdag: 36 euro.

Geen idee of dit representatief is.
Als je dat gaat uitrekenen is dat niet eens zo duur. 3.6 euro per kilometer. Natuurlijk is het veel geld maar daar moet ook alles uitkomen. Loon, onderhoud, benzine, verzekeringen enzovoorts.

Edit: Ik gok dat het nu ook wel meer is ivm de hoge olieprijs.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 01:48:11 #212
219405 Sgas
In vino veritas
pi_60258876
TVP
Leuk Topic
Progress happens when oppression becomes inconvenient for the ruling class
It used to be illegal for women to remarry when their husbands died. And then one day, a really hot woman's husband died.
And there was progress
pi_60259132
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 01:39 schreef Triptamine het volgende:

[..]

Als je dat gaat uitrekenen is dat niet eens zo duur. 3.6 euro per kilometer. Natuurlijk is het veel geld maar daar moet ook alles uitkomen. Loon, onderhoud, benzine, verzekeringen enzovoorts.

Edit: Ik gok dat het nu ook wel meer is ivm de hoge olieprijs.
Nee, het valt enigzins mee.

Maar ik moet het niet dagelijks doen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_60259893
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 01:04 schreef Stella-gemella het volgende:

[..]

En ik maar denken dat de AH ze zelf maakte Maar ze zijn zo verdomd lekker
[..]

Waarom? Is dat om klanten een beter gevoel te geven, door ze persoonlijk aan te spreken?
Onze verse broodjes komen ook gewoon kant en klaar van zo'n groot bakkersbedrijf af, hoeven alleen nog afgebakken te worden .

Schijnt dat mensen graag hun naam horen. Mensen die goed de namen van hun meerderen onthouden en deze herhaaldelijk gebruiken, maken 30% meer kans op promotie dan mensen die dit niet doen. Klanten zijn ook sneller geneigd zich gebonden te voelen aan iemand die ze bij de naam noemt. Verkooptruc dus .
  dinsdag 22 juli 2008 @ 06:37:45 #215
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_60259943
Ik ben van beroep Amsterdam-hater
pi_60261210
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 06:37 schreef TJDoornbos het volgende:
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_60261781
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 06:37 schreef TJDoornbos het volgende:
Amsterdam en Ajax mogen jou ook niet.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 10:24:54 #218
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60262505
leuk taxi verhaal!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  dinsdag 22 juli 2008 @ 13:20:00 #219
118721 Trafasi
Nobody loves nothing...
pi_60266950
Ik werk in een computerwinkel, hier wat tips;

- Vraag niet bij een laptop van 499 als je er een muis bij koopt "kan er wat met de prijs gedaan worden", hier zijn richtlijnen voor, namelijk;
De maximaal te verstrekken kortingen zijn bij een aankoopbedrag van:
EUR 5.000 tot EUR 10.000 1% korting
EUR 10.000 tot EUR 20.000 2 % korting
EUR 20.000 en hoger 2,5 % korting

- Als ik met zonnebril, cola en sigaretten door de winkel loop richting uitgang, heb ik pauze, en ga ik u niet helpen, sorry

- Bel niet de winkel, maar de helpdesk voor vragen als; "hoe kan het zijn dat ik een @ wil maar een *ander raar teken* krijg?"

- Vraag niet; "Is jullie telefoon misschiens stuk?"... Nee deze is niet stuk, maar als ik een klant help in de winkel, ga ik niet ondertussen even de telefoon opnemen...

*denkt nog over meer tips*
Can you picture what we'll be, So limitless and free?
[TK] Heroes seizoen 2 DVD-Box Blu-Ray Geen subs
pi_60269303
Ik heb gewerkt als kamermeisje in een Golden Tulip hotel.

* Wij hebben in totaal 30 minuten om een kamer schoon te maken.
* In praktijk moet dat eigenlijk nog sneller omdat het niet alleen bij kamers schoonmaken blijft (je moet ook de gangen bijhouden, ramen zemen in de hallen, voorraadkasten bijvullen, minibar bijvullen, personeelstoiletten schoonmaken, sauna schoonmaken en alle kleinigheidjes die er nog tussendoor komen). Maar ze wel graag zien dat je alles binnen die tijd doet.
* Is er iets mis met jouw kamer wat niet onder schoonmaken valt, dan kun je het natuurlijk altijd bij ons melden. Wij helpen je graag.
* Een vriendelijk woordje zoals: bedankt of goedenmorgen vinden wij ook fijn om te horen.
* Ga niet klagen om elk wissewasje ook wij zien wel eens een keer wat over het hoofd.
* Gooi condooms gewoon even in de prullenbak, die laat je thuis toch ook niet rondslingeren?
* Wc-papier waar je je billen mee hebt afgeveegd hoort thuis in de wc, niet in het prullenbakje.
* Wc-borstels hebben wij ook gewoon, gebruik die dan ook.
* Ga niet lopen zeuren dat jouw kamer niet goed is schoongemaakt als je zelf niks opruimt. Wij mogen eigenlijk niet aan jullie spullen zitten dus dan blijft er wel eens wat vuil liggen.
* Als je gekotst hebt, ruim het dan ook even op en laat het niet liggen. De wasbak schoonspoelen is ook een kleine moeite.
* En in tegenstelling tot wat misschien gedacht wordt: Het is best zwaar werk en ja wij hebben het druk!

[ Bericht 0% gewijzigd door appelsap op 22-07-2008 16:44:08 ]
pi_60271204
Trafasi & appelsap - Leuk/handig, dankjulliewel
pi_60271656
barman, 4 jaar lang.

Nee, ik geloof niet dat je zo nog wel terugkomt om te betalen voor drankjes die je nu al meeneemt.
Nee, ik ben niet je vriend, tenzij ik je ken en je mag.
Nee, je krijgt geen korting, tenzij je flessen bestelt en/of een regular bent.
Ja, knappe dames krijgen van alles gratis
Ja, wij waarderen het erg als de tent snel na sluitingstijd leeg is, er moet immers schoongemaakt worden.
Ja, een beetje fooi is altijd erg welkom gezien de schrale lonen in de horeca.
Nee, wij wassen je glas niet goed af, zeker aangezien een glas ongeveer 4 nachten meegaat. Trouwens, er gaat alchohol in en dat ontsmet.
Ja, ons kent ons, en als wij ergens anders in dezelfde stad uitgaan krijgen wij ook van alles gratis
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_60276637
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 14:47 schreef appelsap het volgende:
Ik heb gewerkt als kamermeisje in een Golden Tulip hotel.
[...]
* Wc-papier waar je je billen mee hebt afgeveegd hoort thuis in de wc, niet in het prullenbakje.
[..]
In heel veel landen (voornamelijk Aziatische) wordt het wc-papier niet in de wc gegooid omdat het dan de leidingen kan gaan verstoppen en gooien ze het dus in een soort van prullenmandje. Daar doen ze hun behoeftes namelijk in een gat in de grond
  dinsdag 22 juli 2008 @ 20:04:26 #224
181126 MouzurX
Misschien?
pi_60276840
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 19:53 schreef Locusta het volgende:

[..]

In heel veel landen (voornamelijk Aziatische) wordt het wc-papier niet in de wc gegooid omdat het dan de leidingen kan gaan verstoppen en gooien ze het dus in een soort van prullenmandje. Daar doen ze hun behoeftes namelijk in een gat in de grond
Op kreta heb je ook normale wc's maar moet je het pleepapier wel in een soort prullenmandje gooien ja..
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 20:14:04 #225
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_60277059
We zitten in Nederland
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')