Extra suiker?quote:Op zaterdag 12 juli 2008 12:24 schreef zakjapannertje het volgende:
koffie met Wilders graag
* Boze_Appel houdt de suiker paraat.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 13:11 schreef zakjapannertje het volgende:
dat neem ik daarna wel
Mijn koffie is al zo zoet. Twee scheppen suikerquote:Op zaterdag 12 juli 2008 13:27 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
* Boze_Appel gooit wat zoet in EG z'n zure koffie.
Nog even en er staan reklameblokken op je gekochte dvdquote:Anti-rookreclame in kinderfilms
Reuters
Vandaag 10:21
Laatst gewijzigd
Vandaag 10:21
Leestijd
01:01
Los Angeles, 12 juli. Zes grote filmstudio’s in Hollywood hebben gisteren een akkoord bereikt over het opnemen van waarschuwingen tegen roken in kinderfilms op dvd. Zij willen de invloed van tabaksgebruik door films tegengaan.
De zes studio’s bundelden hun krachten met gezondheidsinstanties in Californië in wat een ongekend akkoord genoemd wordt om kinderen te beschermen tegen de schadelijke gevolgen van roken, niet alleen in de Verenigde Staten, maar in de hele wereld,
De deelnemende studio’s (Sony Pictures, Universal Studios, Warner Bros., Paramount Pictures, Walt Disney Studios en Twentieth Century Fox) zullende waarschuwingen opnemen in de eerste minuten van de dvd’s van films waarin gerookt wordt. De boodschap zal toegesneden worden op het jeugdige publiek.
„Het plaatsen van dergelijke advertenties op dvd’s zal kijkers eraan herinneren dat films fictie zijn, maar dat roken daadwerkelijk schade aanricht”, zegt Lisa Paulsen, president van Entertainment Industry Foundation.
De gezondheidsbranche is al jaren in gevecht met de filmindustrie om roken in films tot een minimum te beperken, met name in films die zich richten op de jonge kijkers. Recent onderzoek heeft aangetoond dat in 75 procent van de films die goedgekeurd zijn voor jongeren gerookt wordt. Walt Disney was vorig jaar de eerste grote Hollywood-studio die afbeeldingen van roken uit haar familiefilms bande.
De staat Californië is al vijftien jaar actief in het bestrijden van roken. Sinds 1991 is het verboden om rookreclames in de buurt van scholen te plaatsen en sinds 1998 is het verboden te roken in alle publieke ruimtes.
Dat kan je al 10 jaarquote:Op zaterdag 12 juli 2008 18:09 schreef Napalm het volgende:
Goh, je kan tegenwoordig je eigen Nikes samenstellen. Ik word oud.
gevonden voor jezusquote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:10 schreef Autodidact het volgende:
tvp
Hij is een schandvlek op mijn Stad. Ik bied mijn excuses aan.quote:Op zaterdag 12 juli 2008 20:33 schreef Aoristus het volgende:
schrecklich, ze hebben Bert Visscher geprogrammeerd voor vanavond
geaccepteerdquote:Op zaterdag 12 juli 2008 22:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Hij is een schandvlek op mijn Stad. Ik bied mijn excuses aan.
de sorry-cultuur..quote:Op zaterdag 12 juli 2008 22:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Hij is een schandvlek op mijn Stad. Ik bied mijn excuses aan.
[url=http://www.ipsnews.be/index.php?id=35&no_cache=0&tx_uwnews_pi4[art_id]=21876]http://www.ipsnews.be/index.php?id=35&no_cache=0&tx_uwnews_pi4[art_id]=21876[/url]quote:ECONOMIE/CHINA:
Chinese economie steekt VS voorbij in 2035
Jim Lobe
WASHINGTON, 11 juli 2008 (IPS) - Binnen 27 jaar is de Chinese economie groter dan de Amerikaanse. Dat voorspelt de invloedrijke Amerikaanse econoom Albert Keidel. En tegen 2070 zullen alle Chinezen samen ruim twee keer meer produceren dan de Amerikanen.
Keidel is verbonden is aan de Carnegie Endowment for International Peace (CEIP), een Amerikaanse denktank. In ‘China's Economic Rise - Fact and Fiction', een rapport voor die organisatie, gaat Keidel ervan uit dat China de komende twintig jaar de snelle groei zal volhouden die het de voorbije dertig jaar deed optekenen. Daarna zou de Chinese economie minder snel gaan groeien, om pas tegen 2070 uit te komen op drie procent per jaar, het gemiddelde groeicijfer dat de VS de komende decennia kunnen verwachten.
Keidel verwierf bekendheid als econoom van de Wereldbank en China-expert van het Amerikaanse ministerie van Financiën. Hij geeft toe dat sociale onrust, corruptie, wanbeheer en milieuvervuiling de Chinese groei kunnen vertragen. Maar hij is ervan overtuigd dat de Chinese regering oplossingen zal vinden voor die problemen, net zoals ze dat de voorbije tien jaar al deed.
Nieuwe navel van de wereld
China zal een hoofdrol beginnen te spelen in de internationale gemeenschap, voorspelt Keidel. Sommige VN-organisaties en andere internationale instellingen zullen hun hoofdkwartier naar China verhuizen. De VS en Europa zullen nog invloed hebben, maar ze zullen overeenstemming moeten zoeken met China.
Volgens Keidel zijn het vooral de interne vraag en binnenlandse investeringen die de Chinese expansie aan de gang houden. Veel andere economen geloven dat China vooral dankzij de export groeit. Die zou kunnen afnemen naarmate andere landen zich zorgen beginnen te maken over de Chinese dominantie.
Omdat ze met zoveel zijn, moeten de Chinezen nog ongeveer 80 jaar wachten tot ze per inwoner evenveel verdienen als de Amerikanen, schat Keidel. In 2005 verdiende een gemiddelde Chinees maar 2.000 dollar per jaar, vergeleken met 41.000 dollar voor een Amerikaan.
IPS(PD, JG)
Allemaal koffiedik kijken. Dit soort langetermijn economische voorspellingen zijn vrijwel niets waard.quote:Op zondag 13 juli 2008 09:34 schreef zakjapannertje het volgende:
de Chinese economie is nog lang niet op z'n piek blijkbaar:
[..]
[url=http://www.ipsnews.be/index.php?id=35&no_cache=0&tx_uwnews_pi4[art_id]=21876]http://www.ipsnews.be/index.php?id=35&no_cache=0&tx_uwnews_pi4[art_id]=21876[/url]
Keidel verwacht dat het belang van de export in de economie van China afneemt:quote:Op zondag 13 juli 2008 09:43 schreef Reya het volgende:
daarnaast zijn Aziatische economieen (met enige uitzondering voor Japan en Zuid-Korea) erg gevoelig voor de olieprijzen, omdat ze relatief veel produceren dat lange afstanden moet afleggen (naar Europa en de VS, vooral)
maar ook dan zal olie als brandstof noodzakelijk zijn met de huidige technieken in de transportquote:Volgens Keidel zijn het vooral de interne vraag en binnenlandse investeringen die de Chinese expansie aan de gang houden.
het heeft z'n waarde in inzicht geven in de mogelijke gevolgen als de huidige trend in de economische ontwikkelingen in de wereld zich doorzetquote:Op zondag 13 juli 2008 09:49 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Allemaal koffiedik kijken. Dit soort langetermijn economische voorspellingen zijn vrijwel niets waard.
Wat heb je daar concreet aan? Zo zal het 99,9999% zeker weten toch niet verlopen. Dus hierop anticiperen heeft weinig zin.quote:Op zondag 13 juli 2008 10:06 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
het heeft z'n waarde in inzicht geven in de mogelijke gevolgen als de huidige trend in de economische ontwikkelingen in de wereld zich doorzet
ik heb niet beweerd dat hierop nou meteen moet worden geanticipeerd... voor de voorspelling van 2035 valt daar dan wel weer wat te zeggen, dat is immers nog maar 7 Olympische zomerspelens van ons verwijderdquote:Op zondag 13 juli 2008 10:11 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Wat heb je daar concreet aan? Zo zal het 99,9999% zeker weten toch niet verlopen. Dus hierop anticiperen heeft weinig zin.
andere landen hebben nu al problemen met de economische ontwikkelingen in China, met name de al gevestigde economieen hebben dat, bv. met hoe China de export bevordert, deze landen moeten nu al besluiten hoe ze dit aan de kaak moeten stellen bij onderhandelingen over nieuwe verdragen met China, voorspellingen over hoe de economische ontwikkelingen zich gaan verlopen zijn dan noodzakelijkquote:Ja, de economie van China zal nog veel verder groeien. Dat kan een kind ook nog wel voorspellen, daarvoor hoef je niet lid te zijn van de één of andere dure denktank. En ja, er kunnen mogelijk problemen ontstaan in de energietoevoer, maar ook dat is gesneden koek. Maar elke voorspelling die tot in veel meer detail voorspelt dan dit is weliswaar leuk leesvoer, maar is waardeloos, gevaarlijk zelfs als basis om beslissingen op te nemen.
Ik denk dat je dat beter aan het Chinese planbureau kunt vragen dan aan de één of andere waarschijnlijk politiek gekleurde Amerikaanse denktank.quote:Op zondag 13 juli 2008 10:35 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
ik heb niet beweerd dat hierop nou meteen moet worden geanticipeerd... voor de voorspelling van 2035 valt daar dan wel weer wat te zeggen, dat is immers nog maar 7 Olympische zomerspelens van ons verwijderd
[..]
andere landen hebben nu al problemen met de economische ontwikkelingen in China, met name de al gevestigde economieen hebben dat, bv. met hoe China de export bevordert, deze landen moeten nu al besluiten hoe ze dit aan de kaak moeten stellen bij onderhandelingen over nieuwe verdragen met China, voorspellingen over hoe de economische ontwikkelingen zich gaan verlopen is dan noodzakelijk
als ik maar niet word afgeluisterdquote:Op zondag 13 juli 2008 10:39 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat beter aan het Chinese planbureau kunt vragen dan aan de één of andere waarschijnlijk politiek gekleurde Amerikaanse denktank.
Er zijn nog zat mensenrechten af te pakkenquote:Op zondag 13 juli 2008 09:34 schreef zakjapannertje het volgende:
de Chinese economie is nog lang niet op z'n piek blijkbaar:
[..]
[url=http://www.ipsnews.be/index.php?id=35&no_cache=0&tx_uwnews_pi4[art_id]=21876]http://www.ipsnews.be/index.php?id=35&no_cache=0&tx_uwnews_pi4[art_id]=21876[/url]
Was je er?quote:Op zondag 13 juli 2008 15:16 schreef Apropos het volgende:
Leonard Cohen.
Ja, vrienden hadden nog een kaartje over. Ik kende zijn werk helemaal niet, maar het was erg opwekkelijk.quote:
Dat wordt snijden in Medicare / Medicaid dus.quote:Op maandag 14 juli 2008 12:24 schreef zakjapannertje het volgende:
[ afbeelding ]
uit The U.S. Federal Budget and Civil Imbalances
Nou ja, ze zouden het verzekerden toe moeten staan om over de staatsgrenzen zorg te kopen. Nu betaal je in New Jersey bijna 6000 dollar voor een standaard ziektekostenverzekering omdat de dekking daar erg ruim is, terwijl je in Kentucky ongeveer 1000 dollar betaalt.quote:Op maandag 14 juli 2008 12:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat wordt snijden in Medicare / Medicaid dus.
Hopelijk treft hem hetzelfde lot als Leon de Winter of -nog beter- Bart Tromp (goh hebbe zijn ziel).quote:Op maandag 14 juli 2008 16:28 schreef DrWolffenstein het volgende:
http://www.elsevier.nl/we(...)lumnist-Elsevier.htm
Wat heb ik jou nou aangedaan? Je moet mij al vanaf het begin hebben. Tijd om ook tegen jou te gaan vloeken.quote:Nou ja, hij is tenminste geen giftige lul met vingers, zoals Klopkoek.
Hang het boven je bureau, dan vergeet je het niet. Wel een beetje inventief, graag, anders hoeft het helemaal niet.quote:
Maar je hebt mijn dierbare vriend Zwaardvisch beledigd.quote:Op maandag 14 juli 2008 18:59 schreef Klopkoek het volgende:
Arrogante litereraire rukker. Ik heb nooit een kwaad woord over je gezegd.
Jij vriend van Zwaardvisch?quote:Maar je hebt mijn dierbare vriend Zwaardvisch beledigd.
De VVD? Die verzameling kruideniers? Elitair?quote:Op maandag 14 juli 2008 19:06 schreef Klopkoek het volgende:
Jullie zijn wel van hetzelfde slag ja. Groot ego en een beetje elitair doen. Waarschijnlijk ook beiden VVD-tuig.
Je cijferlijst binnengekregen?quote:Op maandag 14 juli 2008 19:43 schreef Reya het volgende:
Matigheid troef.
Na wat bier niet te bedaren.quote:Op maandag 14 juli 2008 21:05 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik heb al mijn vakken al in een vorig era afgerond, mijn waarde Larenees.
Ik vroeg me al af wanneer die informatie tegen me gebruikt zou worden.quote:Op maandag 14 juli 2008 21:32 schreef Apropos het volgende:
Aantal Hyvesvrienden niet te evenaren.
Hoe doe je dat toch?quote:Op maandag 14 juli 2008 21:44 schreef Nautilus het volgende:
[..]
Ik vroeg me al af wanneer die informatie tegen me gebruikt zou worden.
Ben je gek, die nazi's controleren om het uur of iemand een zak heeft buiten gezet. Werkverschaffing he.quote:
quote:Op maandag 14 juli 2008 22:09 schreef MrX1982 het volgende:
In elke (volwassen) man schuilt een pyromaan.
Aye. [14.gif]quote:Op maandag 14 juli 2008 22:09 schreef MrX1982 het volgende:
In elke (volwassen) man schuilt een pyromaan.
quote:
Kredietcrisis is ontembaar monster
Van onze verslaggever Pieter Klok
Nachtmerriescenario is dat regering-Bush met torenhoge schuld achterblijft
Achtergrond
Wapens van VS om crisis te bestrijden zijn bot geworden. . Probleem wordt steeds vooruitgeschoven.
AMSTERDAM De kredietcrisis is een hardnekkig monster. Al minstens drie keer dacht – of hoopte – de financiële wereld het te hebben verslagen, maar het keert elke keer terug. En elke keer is het groter en lelijker.
Het begon ooit met armlastige Amerikanen die hun hypotheeklasten niet meer konden betalen.
De schade voor Amerikaanse hypotheekbanken bedroeg hooguit enkele miljarden dollars. Inmiddels is de hele wereld geïnfecteerd – tot aan Fortis aan toe – en worden bedragen genoemd die in de duizenden miljarden lopen. Beleggers zijn tot nu toe de grootste slachtoffers.
Zij hebben hun aandelen snel in waarde zien dalen. Maar langzaamaan wordt, via de banken en de pensioenfondsen, ook de rest van de economie aangetast.
Waarom slagen bankdirecteuren, federale bankpresidenten en politici er niet in de kredietcrisis voor eens en altijd te verslaan?
De Amerikanen weten zich er duidelijk geen raad mee. In het verleden gingen ze crises te lijf door keer op keer de rente te verlagen.
Dat wapen is echter bot geworden.
De renteverlagingen die president Ben Bernanke van de centrale Amerikaanse bank Fed het afgelopen jaar doorvoerde, boden hooguit tijdelijk verlichting.
Nieuwe verlagingen zijn niet verantwoord omdat die de inflatie verder zullen aanwakkeren. En die is door de dure olie al te hoog.
De Verenigde Staten kregen ook altijd hulp van vreemde mogendheden met te veel geld. Landen als Japan, China of de Arabische oliestaten waren altijd bereid geld te lenen, maar die bereidheid neemt snel af.
Bij gebrek aan een echte oplossing schuiven de Amerikanen het probleem voor zich uit, met als gevolg dat het alleen maar groter wordt. Toen de commerciële banken weigerden nog langer hypotheken te verstrekken, namen de door de overheid gedekte hypotheekbanken Freddie Mac en Fannie Mae het over.
Dat ging een tijdje goed, maar vorige week werden ook Freddie Mac en Fannie Mae ineens door het monster besprongen. Ze zaten zomaar met een gat van vele miljarden en er was niemand om dat te dichten.
En dus wordt het probleem nu doorgeschoven naar de Amerikaanse overheid. Die moet iets doen. Freddie Mac en Fanny Mae verstrekken driekwart van de nieuwe hypotheken. Als zij wegvallen, stort de Amerikaanse huizenmarkt in. Minister Paulson (Financiën) probeert het vertrouwen in Freddie Mac en Fannie Mae te herstellen, in de hoop dat anderen weer willen investeren.
Dat leverde gisteren een succesje op,maar het is niet waarschijnlijk dat het monster hiermee is onthoofd.
Het nachtmerriescenario is dat de banken toch weer in financiële problemen komen en de Amerikaanse overheid ze moet nationaliseren.
Hierdoor zullen financieringstekort en staatsschuld naar astronomische hoogten stijgen.
En dan is er niemand meer naar wie het probleem kan worden doorgeschoven. ‘Alleen de grootste optimisten geloven dat het ergste binnenkort voorbij is’, schrijft zakenkrant The Financial Times in zijn commentaar. ‘De crisis wordt alleen maar erger.’
quote:Overheid helpt Amerikaanse banken
Van onze verslaggever
Hypotheekcrisis Minister van Financiën wil noodlijdende hypotheekbanken niet laten omvallen
VS schiet grootste hypotheekbanken te hulp.Helft van Amerikaanse hypotheken in handen van noodlijdende banken.
AMSTERDAM De Amerikaanse minister van Financiën Henry Paulson schiet de noodlijdende hypotheekbanken Fannie Mae en Freddie Mac te hulp.
Paulson vroeg zondag toestemming van het Congres om ‘indien nodig’ een onbeperkt aantal aandelen van de hypotheekbanken te kopen. Daarnaast wil hij Fannie Mae en Freddy Mac extra geld lenen.
Met zijn reddingsplan wil Paulson het vertrouwen in de banken herstellen. Dit is deels gelukt.
Maandag bracht Freddie Mac voor 3 miljard dollar aan kortlopende leningen op de markt. De vraag naar deze leningen was groter dan verwacht, mede dankzij Paulsons verklaring.
Aandeelhouders maken zich echter nog altijd zorgen. Zowel Fannie Mae als Freddie Mac verloren maandag op Wall Street. In tegenstelling tot de eigenaren van de hypotheekpakketten die Freddie en Fannie verhandelen (zie hiernaast), blijven aandeelhouders in de kou staan, vrezen zij.
Fannie Mae en Freddie Mac zijn beursgenoteerd maar de Amerikaanse overheid stond altijd impliciet garant voor de bank. Door de bekendmaking van Paulsons plannen is die garantstelling min of meer expliciet geworden. De Amerikaanse overheid zal niet toestaan dat de twee banken failliet gaan, is het signaal dat Paulson heeft afgegeven.
De hypotheekreuzen Fannie Mae en Freddie Mac zijn de grootste hypotheekverstrekkers in de Verenigde Staten. Ze zijn eigenaar van of staan garant voor ongeveer de helft van de Amerikaanse hypotheekmarkt, die in totaal 12.000 miljard dollar groot is.
Het ineenstorten van de Amerikaanse huizenmarkt en de daaropvolgende hypotheekcrisis heeft de banken in grote problemen gebracht.
Vorige week halveerden de beurswaarden van Freddie Mac en Fannie Mae na geruchten dat de banken nog grote verliezen te verstouwen krijgen. De solvabiliteit van de banken zou op het spel staan. Ook werd de uitgifte van nieuwe aandelen gevreesd, die het dividend zou verwateren.
De Amerikaanse bankensector ligt zwaar onder vuur. Vrijdagnacht nam de Amerikaanse overheid de bank IndyMac over. In elf dagen tijd haalden bezorgde klanten maar liefst 800 miljoen dollar van hun rekening. Deze run op de bank dwong IndyMac de deuren te sluiten. IndyMac is de grootste en vijfde Amerikaanse hypotheekbank die is omgevallen sinds het uitbreken van de kredietcrisis.
Regionale banken als Washington Mutual en National City lieten recordverliezen zien op Wall Street. De angst leeft dat meer regionale banken IndyMac achterna gaan.
quote:Op dinsdag 15 juli 2008 07:59 schreef DrWolffenstein het volgende:
Maar goed, het is natuurlijk tijd voor koffie.
Eigenlijk zouden de WAJONGERS het hele museumplein moeten gaan bezetten.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:53 schreef Aoristus het volgende:
Wajongers raken baan vaak snel kwijt
Uitgegeven: 14 juli 2008 18:02
Laatst gewijzigd: 14 juli 2008 18:17
AMSTERDAM - Een derde van de jonggehandicapten (Wajongers) die werk vindt, raakt die baan binnen een jaar weer kwijt. Dat staat in de kwartaalverkenningen die uitkeringsinstantie UWV maandag heeft gepubliceerd.
ANP
[ afbeelding ]
UWV gaat, samen met de Rijksuniversiteit Groningen, in de de provincies Friesland, Groningen en Drenthe onderzoek doen naar deze uitval.
Vanaf volgend jaar worden mensen met een Wajong-uitkering die een dienstverband krijgen, twee jaar lang gevolgd, zo heeft een woordvoerdster van UWV laten weten.
Duurzaam
Het kabinet wil dat meer Wajongers aan de slag gaan. Volgens UWV is het belangrijk dat banen dan wel duurzaam blijken.
Een betere begeleiding van zowel de Wajonger als diens werkgever kan daarbij helpen. Ook een betere aansluiting tussen school en werk kan de arbeidsdeelname bevorderen.
Kwartaalverkenningen
Nu heeft volgens de kwartaalverkenningen 29 procent van de Wajongers werk bij een reguliere werkgever of in een sociale werkplaats. Dat kan volgens de eerste beoordeling bij de aanvraag voor een uitkering 44 procent zijn.
Dat verschil wordt veroorzaakt doordat een deel nog op school zit of een traject volgt ter voorbereiding op betaald werk.
Hervormen
Op dit moment zijn er 167.000 Wajongers. Zonder nadere maatregelen zijn dat er over enkele decennia een half miljoen. Vanaf 2010 wil het kabinet de Wajong hervormen voor nieuwe gevallen.
Nu worden volgens minister Peit Hein Donner van Sociale Zaken veel jonggehandicapten ten onrechte op hun 18e jaar volledig afgekeurd voor de arbeidsmarkt.
De jongeren die nog deels kunnen werken, moeten straks zoveel mogelijk aan de slag. Het inkomen dat zij met hun baan verdienen, wordt aangevuld tot 75 procent van het minimumloon.
Ik heb gelukkig geen aandelenquote:Op dinsdag 15 juli 2008 12:34 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
AEX nu -3,00%; mijn Binck-scherm kleurt bloedrood. Gelukkig zit ik 75% cash
Dan kunnen ze ook werken.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden de WAJONGERS het hele museumplein moeten gaan bezetten.
http://www.wereldomroep.nl/actua/europa/080714-geremekquote:Een onvermoeibare onderhandelaar
Medeoprichter Solidariteit overleden
door correspondent Thijs Papôt
14-07-2008
De Poolse europarlementariër en oud-minister Bronislaw Geremek (76) is zondagmiddag om het leven gekomen bij een auto-ongeluk. Geremek verwierf bekendheid in de jaren ‘80 als prominent dissident en als medeoprichter van de vakbond Solidariteit. "De Poolse wetenschap en politiek hebben een groot man verloren", stelt premier Tusk.
Met een schat aan eredoctoraten was Geremek - als hoogleraar Middeleeuwse Geschiedenis onder meer verbonden aan de Sorbonne universtiteit in Parijs - beslist een gelauwerd wetenschapper. Toch zal hij in Polen vooral worden herinnerd vanwege zijn bijdrage aan het succes van de vakbond Solidariteit.
Samen met de latere premier Tadeusz Mazowiecki toog Geremek in 1980 naar Gdansk om stakingsleider Lech Walesa te steunen. De samenwerking tussen de stakende havenarbeiders en intellectuelen als Geremek bleek een succesformule in de ontluikende strijd tegen het communistisch regime in Polen.
Poolse vrijheid
Nadat de communistische junta onder leiding van generaal Jaruzelski de sociale onrust in Polen trachtte te beteugelen, door in 1981 de staat van beleg af te kondigen, werd Geremek als naaste adviseur van Walesa een jaar lang geïnterneerd.
Maar het democratiseringsstreven in Polen bleek onomkeerbaar. Nog voor de val van de Berlijnse Muur praatten Poolse dissidenten en de communistische machthebbers over een 'vreedzame ontwikkeling naar democratie'. Geremek vervulde een sleutelrol tijdens deze rondetafel conferenties, die uiteindelijk resulteerden in de eerste (semi-)vrije verkiezingen in Polen in 1989.
In de jaren negentig vervolgde Geremek zijn loopbaan in de politiek. Eerst als parlementslid, later als minister van Buitenlandse Zaken. Het accent tijdens dat ministerschap (1997-2000) lag vooral op het garanderen van de Poolse vrijheid en onafhankelijkheid, onder meer via het binnenslepen van het NAVO-lidmaatschap. Ook bekleedde hij 1998 het voorzitterschap van de van de Europese Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking (OVSE).
Elder statesman
Ook in Brussel, waar Geremek sinds 2004 werkzaam was als europarlementariër, is met verslagenheid op zijn overlijden gereageerd. Voorzitter van de Europese Commissie Jose Manuel Barroso roemde Geremek als "een van de meest krachtige symbolen van vrijheid van meningsuiting".
Op basis van die merites en zijn intellectuele statuur werd de 'elder statesman' bij zijn aantreden onmiddellijk door de Liberalen en Groenen als kandidaat voor het EP-voorzitterschap naar voren geschoven. Maar de post ging aan hem voorbij door een koehandel tussen de grote EP-fracties, ten gunste van de Spaanse Socialist Joseph Borell.
Onderhandelaar
Europese integratie was voor Geremek, tijdens zijn ministerschap, geen doel op zich, maar allereerst een middel om de Poolse veiligheid zeker te stellen. Als europarlementariër ontwikkelde Geremek zich vooral in een andere richting dan de Poolse binnenlandse politiek, waar de - vorige - regering onder leiding van Jaroslaw Kaczynski het overgangsproces van communisme naar democratie in het land opnieuw ter discussie stelde.
Volgens Kaczynski hadden onderhandelaars als Geremek in hun streven naar vreedzame coëxistentie verzuimd om af te rekenen met de misdaden van het communistisch regime. Geremek hekelde op zijn beurt de anti-communistische 'heksenjacht' van de Kaczynski-broers, en weigerde een verklaring te ondertekenen dat hij nooit met de Poolse geheime dienst had samengewerkt. Een uitspraak van het Pools Constitutioneel Hof voorkwam dat hij daarmee zijn daarmee zijn mandaat verloor.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/7507216.stmquote:A videotape of a detainee being questioned at the US prison camp in Guantanamo Bay has been released for the first time.
It shows 16-year-old Omar Khadr being asked by Canadian officials in 2003 about events leading up to his capture by US forces, Canadian media have said.
The Canadian citizen is accused of throwing a grenade that killed a US soldier in Afghanistan in 2002.
He is seen in a distressed state and complaining that he has been tortured.
The footage was made public by Mr Khadr's lawyers following a Supreme Court ruling in May that the Canadian authorities had to hand over key evidence against him to allow a full defence of the charges he is facing.
'Help me'
During the 10-minute video - filmed secretly through a ventilation shaft - Mr Khadr can be seen crying, his face buried in his hands, and pulling at his hair. He can be heard repeatedly chanting: "Help me."
Dat vind je pas sinds ik je ''Fuck Compton'' liet horen.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 14:42 schreef Aoristus het volgende:
en de stoere Fridayman natuurlijk. Heb ik nooit wat gevonden. Mogelijk is Ice Cube de domste rapneger van de eerste helft van de jaren 90
quote:Op dinsdag 15 juli 2008 13:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/7507216.stm
Zou dat nou gedaan zijn door iemand met een geweten, of iemand die d'r plezier aan beleeft zulke opnamen nog eens te bekijken?quote:filmed secretly through a ventilation shaft
Ik vond dat ook een nogal bizar feit.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 14:48 schreef Apropos het volgende:
[..]
[..]
Zou dat nou gedaan zijn door iemand met een geweten, of iemand die d'r plezier aan beleeft zulke opnamen nog eens te bekijken?
http://www.thenation.com/doc/20010604/20010522quote:Enslave your girls and women, harbor anti-US terrorists, destroy every vestige of civilization in your homeland, and the Bush Administration will embrace you. All that matters is that you line up as an ally in the drug war, the only international cause that this nation still takes seriously.
That's the message sent with the recent gift of $43 million to the Taliban rulers of Afghanistan, the most virulent anti-American violators of human rights in the world today. The gift, announced last Thursday by Secretary of State Colin Powell, in addition to other recent aid, makes the United States the main sponsor of the Taliban and rewards that "rogue regime" for declaring that opium growing is against the will of God. So, too, by the Taliban's estimation, are most human activities, but it's the ban on drugs that catches this administration's attention.
Never mind that Osama bin Laden still operates the leading anti-American terror operation from his base in Afghanistan, from which, among other crimes, he launched two bloody attacks on American embassies in Africa in 1998.
Sadly, the Bush Administration is cozying up to the Taliban regime at a time when the United Nations, at US insistence, imposes sanctions on Afghanistan because the Kabul government will not turn over Bin Laden.
(...)
The Taliban may suddenly be the dream regime of our own war drug war zealots, but in the end this alliance will prove a costly failure. Our long sad history of signing up dictators in the war on drugs demonstrates the futility of building a foreign policy on a domestic obsession.
Ik twijfel niet aan de wijsheid van dit besluit.quote:
Is mij ook prima bevallen.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 14:55 schreef Monidique het volgende:
Apropos, ik ga mijn haar afknippen.
Al heb ik het idee dat deze niet aan mij gericht was.quote:Overigens heb ik ondanks mijn losgeslagen verleden wel mijn school afgemaakt.
Ik ken niemand in mijn omgeving die toen dezelfde levensstijl had, die dat ook flikte.
2 - 0.
Nu jij weer papi.
JD?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 15:24 schreef Chewie het volgende:Stom stom stom, loop al jaren mee op dit forum en toch doe ik het weer
oftewel raad de quote
[..]
Al heb ik het idee dat deze niet aan mij gericht was.
als hier een ban op staat prima, heb ik dat ook een keer meegemaakt.
De halve SC heeft dergelijke PMs in z'n inbox liggen geloof ik.quote:
quote:
Die tussenstanden zijn een vast stijlmiddel van 'm.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 15:37 schreef Chewie het volgende:
[..]
![]()
Heb nog een briljante pm wisseling met hem gehad over hoe JD zijn automatisering geautomatiseerd heeft
van of wordt?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 15:36 schreef Apropos het volgende:
Prozac=gay.
Nee, dat vind ik pas sinds er een of andere eikel in de brugklas een tape vol nieuwe rap aan kwam zetten, NWAquote:Op dinsdag 15 juli 2008 14:47 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dat vind je pas sinds ik je ''Fuck Compton'' liet horen.
Man, everything I say should be a Hip-Hop Quotable.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 16:02 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Nee, dat vind ik pas sinds er een of andere eikel in de brugklas een tape vol nieuwe rap aan kwam zetten, NWA
Ik was Eric B & Rakim, [url=http://youtube.com/watch?v=IQ6GbOVEQAw]De La Soul en de JB's gewend
Kid 'n Play ?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 16:09 schreef Apropos het volgende:
[..]
Man, everything I say should be a Hip-Hop Quotable.
Toen RichardQuest nog niets te lachen had.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 16:37 schreef Aoristus het volgende:
ach ja, vroeger, toen mensen nog geen kanker kregen
Was dat eigenlijk n.a.v. deze subtiele opmerking?quote:
quote:Daarbij geloof ik er ook weinig van dat jij er wel bent geweest want ik krijg steeds meer het idee dat jij amper buiten komt.
anders mij welquote:Op dinsdag 15 juli 2008 17:13 schreef Aoristus het volgende:
ik denk dat je de meisjes het hoofd op hol brengt, M
quote:Bernanke strooit, buitenland betaalt mee
Kredietcrisis, deel 3
14-07-2008 | Gepubliceerd 15:08
Met de vertrouwensproblemen rond hypotheekverpakkers Fannie Mae en Freddie Mac treft de kredietcrisis het hart van het Amerikaanse financiële systeem. Fed-president Ben Bernanke staat klaar met de helikopter om dollars uit te strooien. Het buitenland betaalt mee.
Wat medio 2007 begon als een probleem rond Amerikaanse rommelhypotheken, en in maart dit jaar escaleerde met de val van de Amerikaanse zakenbank Bear Stears, heeft inmiddels het hart van het Amerikaanse financiële systeem bereikt. Deel drie van de kredietcrisis ontvouwt zich.
Hoofdrollen in deze acte zijn weggelegd voor Fannie Mae en Freddie Mac. De hypotheekgiganten vormden begin deze eeuw het vliegwiel van de schuldexplosie die de Amerikaanse economie jaren op de been heeft gehouden.
Fannie & Freddie
Fannie Mae en Freddie Mac zijn geen directe hypotheekverstrekkers, maar kopen hypotheken op van banken. Deels houden ze de hypotheken zelf aan, maar ze maken er ook beleggingspakketjes van die ze doorverkopen aan beleggers.
De twee hypotheekverpakkers vervulden jarenlang een sleutelrol bij het opschonen van de balansen van banken, die zo de ruimte kregen om nieuwe hypotheken op te tuigen. Fannie & Freddie waren de afgelopen vijf jaar zodoende belangrijke aanjagers van de Amerikaanse kredietorgie.
Fannie & Freddie zijn om twee redenen bijzonder. Ze zijn schrikbarend groot en genieten steun van de overheid.
Samen zijn Fannie & Freddie goed voor zo'n 5.200 miljard dollar aan hypotheken. Anders gezegd: bijna één op de twee Amerikaanse hypotheken wordt gegarandeerd door één van beide instellingen.
Cruciaal is verder dat Fannie & Freddie bij hun expansie altijd de impliciete steun genoten van de Amerikaanse overheid. Die dichtte de hypotheekverpakkers een voortrekkersrol toe bij het bevorderen van het huizenbezit van doorsnee Amerikanen.
Omvallen mag niet
Toch geloven beleggers niet dat Fannie & Freddie ongenaakbaar zijn. De malaise op de Amerikaanse huizenmarkt is intussen zo groot, dat investeerders zich zorgen maken over toename aan wanbetalingen op de door Fannie & Freddie gedekte hypotheken.
Daarbij gaat het niet alleen om de beruchte 'sub-prime' hypotheken. Maar ook om leningen van Amerikanen die tot voor kort als kredietwaardig te boek stonden.
Zelf verzekeren beide bedrijven dat hun financiële buffers krachtig genoeg zijn. De afgelopen weken bleek echter dat ze moeite kregen om zelf nieuwe leningen af te sluiten.
Op dit punt is centrale-bankpresident Ben Bernanke zondag ingesprongen. Want Fannie & Freddie mogen simpelweg niet omvallen.
Brandweerman Ben springt bij
Bernanke's grootste zorg is dat het financiële systeem vast loopt, als leenhuiver ertoe leidt dat banken en beleggers niet meer aan elkaar lenen. Zodra in het verlengde hiervan ook de kredietverlening aan bedrijven en consumenten stokt, is een diepe recessie onvermijdelijk.
Door hun omvang kunnen Fannie & Freddie zo'n crisis uitlokken. Bernanke wil vermijden dat de hypotheekverpakkers geen kortlopende leningen kunnen aantrekken, want dat kan een gevaarlijke kettingreactie uitlokken.
Als Fannie & Freddie zelf onvoldoende geld kunnen ophalen om oude schulden af te betalen, worden ze mogelijk gedwongen een deel van hun hypotheekportefeuille te verkopen. Dat zou onmiddellijk leiden tot torenhoge hypotheekrentes op de consumentenmarkt, met desastreuze gevolgen voor de Amerikaanse economie.
Om dit scenario te vermijden bood Bernanke Fannie & Freddie zondag aan dat ze bij de Amerikaanse centrale bank mogen lenen. Tegelijk beloofde minister van Financiën Henry Paulson dat de regering noodkredieten beschikbaar stelt en mogelijk aandelen van beide instellingen koopt.
Doos van Pandora
Bernanke hoopt dat deze toezeggingen voldoende zijn om de private geldstroom richting Fannie & Freddie op gang te houden. Extra smeerolie voor het financiële systeem.
De Amerikaanse overheid heeft de afgelopen jaren impliciet laten doorschemeren garant te staan voor Fannie & Freddie. Nu moeten Bernanke en Paulson laten zien hoe hard die garantie is. Want het gaat niet om klein grut.
De officiële schuld van de Amerikaanse overheid bedraagt zo'n negenduizend miljard dollar. In het zwartste scenario moet de staat de vijfduizend miljard dollar aan hypotheken die Fannie & Freddie beheren, zelf overnemen. De facto betekent dat een explosie van de staatsschuld of draconische belastingverhogingen.
Zo ver is het nog lang niet. Maar door Fannie & Freddie extra leenruimte te geven bij de centrale bank, opent Bernanke de doos van Pandora.
Liever geen melt down
Idealiter is de toezegging van Bernanke voldoende om private financiers extra geld in Fannie & Freddie te laten steken. In dat geval blijft de schade voor de Amerikaanse overheid beperkt.
Maar Bernanke bevestigt met de toezegging van zondag wel zijn reputatie van vliegende brandweerman, die in geval van nood bakken dollars over de Verenigde Staten uit stort. Dat heeft een keerzijde. Ben doet namelijk weinig tot niets om de vrees voor geldontwaarding in toom te houden. En dat terwijl de inflatie toch al in de lift zit door de stijgende olie- en voedselprijzen.
De angst voor oplopende inflatie in de Verenigde Staten doet momenteel bij drie groepen pijn: spaarders, particuliere beleggers en pensioenfondsen.
Inflatie tast de koopkracht van geld aan en treft Amerikanen die hun spaartegoeden minder waard zien worden.
Inflatie-angst is ook een belangrijke oorzaak van de mondiale beursdip van de afgelopen twee maanden. Die raakt onder meer Nederlandse pensioenfondsen die hun aandelenbezittingen in waarde zien kelderen, en zodoende moeite krijgen om te garanderen dat ze genoeg vermogen hebben om pensioenen met de inflatie te laten meestijgen.
Bovendien staat Bernanke oogluikend toe dat de dollar zwakker en zwakker wordt, en dat hakt er stevig in bij buitenlandse kopers van Amerikaanse staatsleningen. Kortom: Ben strooit, het buitenland betaalt mee.
Toch is het vanuit Amerikaanse perspectief goed te begrijpen dat Bernanke een financiële melt down hoe dan ook wil vermijden. En eerlijk gezegd: zolang de Verenigde Staten de spil zijn van de mondiale economie, is een Amerikaanse crash ook voor Europeanen en Aziaten een optie die beter in de bureaula kan rusten.
Jeroen de Boer - Z24
http://www.newsweek.com/id/145839quote:Terrorism is down in virtually every country, including ones that took a much less militaristic approach to the struggle. (Ironically, the two countries where terrorism persists and in some cases has grown as a threat are Iraq and Afghanistan.)
weinig verassendquote:Op dinsdag 15 juli 2008 18:39 schreef problematiQue het volgende:
Deze wilde ik jullie niet onthouden.
[..]
http://www.newsweek.com/id/145839
Dadelijk beweren ze nog dat wij klonen zijn van elkaar als we het zo eens zijn.quote:Op maandag 14 juli 2008 19:13 schreef Monidique het volgende:
Ik moet zeggen dat Klopkoeks theaterstukjes met de dag teleurstellender worden. Zonde.
The horror!quote:
Is daarmee de kans dat jij een Braziliaanse schone van 18 aan de haak slaat met een 0,1 procentpunt gestegen?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 20:35 schreef Apropos het volgende:
Priemgetal met zeven miljoen cijfers ontdekt
Een Amerikaanse wetenschapper is erin geslaagd om het priemgetalrecord te verbeteren. Het nieuwe recordgetal bestaat uit 7.253.733 cijfers en draagt volledig uitgeschreven de naam 'twee tot de 24.036.583ste macht min 1'. Om het getal met de hand helemaal uit te schrijven zijn vermoedelijk zo'n zes weken nodig, maar dan staat er ook een getal van meer dan 25 kilometer lang op papier.
Josh Findley maakte tijdens zijn zoektocht gebruik van een computer die met verscheidene andere priemgetalfanaten via een netwerk verbonden was en kon hierdoor het vorige record met ongeveer een miljoen cijfers verbeteren. Het voorlopige doel is door het internetproject 'Great Internet Mersenne Prime Search' echter op tien miljoen cijfers gesteld. De vinder van een priemgetal dat uit zoveel getallen bestaat wint 100.000 dollar die door de 'Electronic Frontier Foundation' wordt uitgereikt.
Aangezien het nieuws vier jaar oud is, durf ik dat met stelligheid te ontkennen.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 21:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Is daarmee de kans dat jij een Braziliaanse schone van 18 aan de haak slaat met een 0,1 procentpunt gestegen?
Zielige racist. Doe eens normaal.quote:Dadelijk beweren ze nog dat wij klonen zijn van elkaar als we het zo eens zijn.
dat woordje heeft EG mij geleerd. Waarvoor dank. Eigenlijk moet ik er een © bij zetten.quote:
You can say that again.quote:Op woensdag 16 juli 2008 10:00 schreef Monolith het volgende:
Volgens mij beschuldigde JD de verkeerde user ervan Prozac te gebruiken.
quote:Gerd Leers gaat NPS schoonvegen
Een wel heel opmerkelijke transfer in het Hilversumse. Zo gaat de Giuliani van het Vrijthof vanaf 1 augustus (dat is dus al over twee weken) de scepter zwaaien over de NPS. Ja u leest het goed: de als redelijk rechts bekend staande Gerd Leers gaat de als redelijk links bekende staande NPS leiden. En dat is buitengewoon slecht nieuws voor de programmamakers van Ab en Sal, het Allochtoonvideocircuit,, de Flat van Ali B, Nieuws in het Marokkaans, Nieuws in het Turks, Op de Bazaar, Snelle Berichten NL-China, Suara Maluku, Tambu en Vrije Radicalen. Ook is het vanaf volgende maand afgelopen met drie actualiteitenrubrieken die op één avond drie keer de Volkskrant nadoen. Leers kennende gaat Nova op de schop. Toedeledoki mevrouw Polak. Natuurlijk zijn we ook buitengewoon benieuwd naar de tafelbezetting wanneer Pauw en Witteman in september terugkeren van hun welverdiende vier maanden zomerreces. Verder vrezen wij voor de carrière van Zembla-hoofdredacteur Kees Driehuis, met wie de CDA’er nog een appeltje te schillen heeft. Een gouden handdruk kan Kees in ieder geval vergeten. Gewoon ophoeren. Raymann is Laat tenslotte wordt verplaatst naar de nacht en Joshua Livestro keert terug bij Buitenhof. Het wordt tijd voor een rechts geluid, zo liet minister Plasterk onlangs al doorschemeren. Maar dat dat geluid dan uitgerekend van de NPS moet gaan komen, zal deze dagen nog lang nadreunen op het Mediapark...
quote:Ga je nu in eens praatjes hebben op het forum en hier durf je niet te replyen.
Je bent gewoon een standaard computernerdje.
Ja wie heeft het niet gezienquote:Op woensdag 16 juli 2008 11:16 schreef Boze_Appel het volgende:
de flat van ali b?
JD is watching you. In plaats van in de SC de ander belachelijk te maken als een standaard computernerdje, stuurt deze stoere man vernietigende PM's!quote:
Dus de PO is toch links? Ik heb jou wel eens anders zien beweren...quote:
quote:breedveld / Het CDA maakt van Nederland een dubbelmonarchie
Willem Breedveld
Lezersreacties op dit artikel (22) Reageer zelf
De zaak-Spijkers laat zien welke rampzalige mechanismen in werking treden als een rechtschapen individu weigert zijn medewerking te verlenen aan het overeind houden van een twijfelachtige blazoen van de overheid.
Zo iemand wordt tegengewerkt en tenslotte ontslagen. En als hij besluit de zaak aan de grote klok te hangen, komt hij prompt te staan als een ’politiek crimineel’ en een ’politiek psychiatrisch geval’. Pas toen de rechter, de nationale ombudsman en het parlement zich voor hem inzetten, volgde mondjesmaat schadevergoeding en rehabilitatie. Maar van harte ging het niet en het is in de ogen van het ’slachtoffer’ ontoereikend.
Toch zit er één lichtpuntje aan deze zaak: zij vestigde de aandacht op het bestaan van een dubbelmonarchie in Nederland. Hoe deze unieke staatsvorm in elkaar steekt, bleek vorige week. Toen besloot het CDA in de persoon van premier Balkenende, die van minister Hirsch Ballin van justitie en die van staatssecretaris Jack de Vries van defensie om Pieter van Vollenhoven onder druk te zetten. De voorzitter van de Onderzoeksraad voor veiligheid wilde graag optreden als vertrouwenspersoon in deze zaak. Maar volgens het CDA past zo’n bemiddeling niet bij zijn voorzitterschap. En los daarvan: de functie van vertrouwenspersoon zou so wie so niet te combineren zijn met de ministeriële verantwoordelijkheid die zij dragen voor Van Vollenhoven als lid van het Koninklijk Huis.
Je zou deze manoeuvre kunnen verklaren uit bezorgdheid voor de monarchie: de CDA-bewindslieden willen voorkomen dat een lid van de Oranjes in politiek gevaarlijk vaarwater terechtkomt. Daartegen pleit echter dat het het CDA wel erg goed uitkomt om Van Vollenhoven op afstand te houden. Door de jaren heen heeft hij immers kans gezien een sterke reputatie op te bouwen, ondanks zijn handicap dat hij als lid van het Koninklijk Huis in een gouden kooi leeft. Dankzij die sterke reputatie kon hij enige tijd geleden een gezaghebbend rapport uitbrengen over de Schiphol-brand, dat echter vernietigend uitpakte voor CDA-minister Donner, die zich prompt genoodzaakt zag om af te treden. Die Van Vollenhoven zou opnieuw zijn neus gaan steken in CDA-zaken? Dat nooit, zullen de heren hebben gedacht. Als voorzitter van de veiligheidsraad heeft Van Vollenhoven toegang tot de archieven en die kunnen beter gesloten blijven. Bovendien was het een CDA’er in de persoon van staatssecretaris Van der Knaap, die destijds zo’n rammelende regeling met de heer Spijkers had getroffen.
Maar los daarvan past deze CDA-manoeuvre wonderwel in de strategie die zich nog het beste laat omschrijven als: hou ze kort, de Oranjes. Op zichzelf is dat niet zo’n gekke strategie. Per slot van rekening kun je de Nederlandse staatsvorm nog het beste omschrijven als een republiek met een erfelijk staatshoofd. In zo’n staatsvorm zijn de Oranjes er voor de symboliek en voor de continuïteit en berust de macht bij de politiek, i.c. bij het CDA. Dat de Oranjes zich wat dat betreft geen illusies hoeven te maken, heeft premier Balkenende hen één en andermaal te verstaan gegeven. Zo kregen prins Friso en prinses Mabel bars van de premier te horen dat ze niet voor de troonopvolging in aanmerking kwamen. Nota bene, nadat het paar zelf al besloten had daarvan af te zien. Balkenende heeft inmiddels ook de financiële touwtjes van de Oranjes in handen genomen, ook al kwam hem dat op het verwijt te staan dat hij ’rotzooit’ met het staatsrecht.
Noem het lef dat het CDA de Oranjes zo kort houdt. Je zou het zelfs republikeins kunnen noemen. Maar het is ook wel erg veel van: we rule this country, zoals een CDA-Kamerlid ooit de machtspositie van het CDA omschreef. Zodoende lijkt het CDA ons vooral in te willen peperen dat we in een dubbelmonarchie leven, vanzelfsprekend met het CDA in de sterkste positie.
Leg me geen woorden in de mond. De laatste linkse restjes worden uitgeroeid.quote:Dus de PO is toch links? Ik heb jou wel eens anders zien beweren...
5 minuten. Wist niet hoe gauw ik de knop moest omdraaien. Wat een aandachtsgeil over het paard getild mannetje is dat geworden. Het is ordinaire show rond zijn eigen persoon. Wat vind ie zichzelf leuk.quote:
Kwaliteitstv van de PO.quote:Op woensdag 16 juli 2008 12:17 schreef EchtGaaf het volgende:
5 minuten. Wist niet hoe gauw ik de knop moest omdraaien. Wat een aandachtsgeil over het paard getild mannetje is dat geworden. Het is ordinaire show rond zijn eigen persoon. Wat vind ie zichzelf leuk.
Ik zag 'm ook vanochtendquote:Op woensdag 16 juli 2008 13:13 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Het kapsel van pensioendeskundige Dennis van Ek
Ik vroeg me al af wat er van de gabbergeneratie terecht was gekomen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 13:13 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Het kapsel van pensioendeskundige Dennis van Ek
Ze beheren onze pensioenen!quote:Op woensdag 16 juli 2008 13:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vroeg me al af wat er van de gabbergeneratie terecht was gekomen.
Hebben ze Monique Smit eens een keer wél goed gephotoshopt?quote:
Gelukkig houdt de wereld op aan de rand van de EU.quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:36 schreef Monidique het volgende:
Alles voor het Goede Doel: "Hogere accijns moet meer rokers overhalen om te stoppen." Daarnaast is het natuurlijk ook om alles Eerlijker te maken: "Een hogere minimumaccijns moet ook een einde maken aan de grote accijnsverschillen binnen de EU. Die grote verschillen leiden nu tot smokkel. "
quote:Botresten uit Oeral zijn echt van Aleksej en Maria
Accent Russische tsarenkinderen
AMSTERDAM Het is nu zeker.
De botresten die in een graf in de Oeral zijn gevonden, zijn van Aleksej en Maria, twee kinderen van de laatste tsaar van Rusland. Dat is met behulp van DNA-technologie vastgesteld, zo maakte de Russische justitie woensdag bekend.
De stoffelijke resten van het gezin liggen sinds 1998 in St.-Petersburg, maar die van kroonprins Aleksej en zijn zus groothertogin zus groothertogin Maria ontbraken nog.
In het begin van de jaren negentig, vlak na de val van de Sovjet-Unie, ging men op zoek naar de lichamen van de tsaar en zijn gezin. Er werden slechts vijf lijken van de in totaal zeven gezinsleden gevonden.
gezinsleden gevonden.
Dit voedde de speculatie dat het verhaal dat de jongste dochter van de tsaar, Anastasia, de executie zou hebben overleefd, wel eens waar zou kunnen zijn.
Al in 1920 dook er in Berlijn een vrouw op, die altijd heeft volgehouden dat zij Anastasia was. In 1938 bracht de vrouw, die zich ondertussen Anna Anderson noemde, de zaak voor het Duitse hof.
Deze werd pas in 1970 afgerond en het hof stelde vast dat niet kon worden bewezen dat de vrouw grootvorstin Anastasia was. Nu de laatste twee lichamen zijn geïdentificeerd, is zeker dat niemand van het tsarengezin de executies heeft overleefd.
Woensdag was het negentig jaar geleden dat de bolsjewieken het keizerlijke gezin vermoordden. Op de plek waar dit gebeurde, staat nu de Kerk op het Bloed, waar woensdag honderden Russen naartoe stroomden. Binnen stonden familiefoto’s Binnen stonden familiefoto’s van tsaar Nicholaas II, zijn vrouw, hun vier dochters en zoon. De Russisch orthodoxe kerk heeft de keizerlijke familie heilig verklaard.
Sinds de val van de Sovjet-Unie wordt de tsaar steeds populairder in Rusland.
populairder in Rusland.
Op internet is een stemming gaande voor ‘de grootste Rus ooit’. Tot september kunnen Russen kiezen wie het gezicht van de natie zou moeten zijn, en het ziet er naar uit dat tsaar Nicolaas II dit gaat winnen.
De tsaar laat dictator Josef Stalin vooralsnog achter zich, net als Vladimir Lenin, de grondlegger van communistisch Rusland. Die maakte een einde aan de dynastie van de Romanovs, die Rusland 300 jaar regeerden.
Cultuurbarbaarquote:Op donderdag 17 juli 2008 00:20 schreef sneakypete het volgende:
Monidique wint
Jezus man, van die Bach wordt ik accuut depressief.
quote:
Had jij daar ook niet eens een topic over geopend?quote:Op woensdag 16 juli 2008 14:56 schreef Monidique het volgende:
Ik ben het met sigme eens.
Naar mijn mening is er geen Boom des Levens, maar een Zuil des Levens. Een spaghettizuil, zeg maar.quote:Op woensdag 16 juli 2008 12:45 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ben je uberhaupt een beetje bekend met de evolutionaire biologie? De 'tree of life' is gewoon een ongewogen graaf met een beginpunt waarbij elk levend organisme een punt is en een lijn een ouder-kind relatie aangeeft.
Die gemoedsaandoening is mij niet vreemd.quote:Op donderdag 17 juli 2008 00:20 schreef sneakypete het volgende:
van die Bach wordt ik accuut depressief.
Sterker nog, jij bent de Styliet van de Onbelangrijkheid.quote:Op donderdag 17 juli 2008 12:17 schreef Monidique het volgende:
Goed, dan zit ik tenminste bij de grootste Zuil,.
Een grote Zuil maakt jou alleen nog maar nietiger.quote:Op donderdag 17 juli 2008 12:17 schreef Monidique het volgende:
Goed, dan zit ik tenminste bij de grootste Zuil,.
En om te tonen dat Montov en Monidique niets met elkaar te maken hebben, noem ik Montov de stylist van de Onbelangrijkheid.quote:Op donderdag 17 juli 2008 12:22 schreef Montov het volgende:
[..]
Een grote Zuil maakt jou alleen nog maar nietiger.
quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:50 schreef MrX1982 het volgende:
Het kabinet wil toch dat er minder gevolgen wordt. Dat hebben ze bereikt.
Mensen vliegen nu meer vanuit bijv. Duitsland. Daar vliegen de vliegtuigen op water.
Epic fail.quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:51 schreef Slappy het volgende:
Hoezo op water? heb je bron
Even afgezien van de smily is het niet eens zo vreemd om te denken dat mensen op Fok! dergelijke ideeën serieus nemen.quote:
Lijkt mij simpel: ze doen dit al jaren en als de pakkans honderd procent zou zijn, dan zou men het niet zo snel meer doen. Elk jaar echter worden er weer mensen gepakt. Conclusie: heel veel renners gebruiken ongemerkt en ongestraft doping.quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:33 schreef MrX1982 het volgende:
Tour: Ook Riccò positief op epo
Wat een sukkel. Waarom gebruiken renners epo als je toch wel wordt gepakt?
In de tour de france wordt streng gecontroleerd. Een renner als Ricco houden ze al in de gaten vanwege zijn natuurlijke te hoge hematocrietwaarde en dan toch nog gepakt worden voor het gebruik van epo. Ik begrijp het niet.quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:39 schreef Monidique het volgende:
[..]
Lijkt mij simpel: ze doen dit al jaren en als de pakkans honderd procent zou zijn, dan zou men het niet zo snel meer doen. Elk jaar echter worden er weer mensen gepakt. Conclusie: heel veel renners gebruiken ongemerkt en ongestraft doping.
Nee, in ieder geval de ritwinnaar, de leider in het klassement, een aantal uitgelote renners en een aantal renners die onder 'bijzondere toezicht' staan.quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:53 schreef MrX1982 het volgende:
Je uitleg is in het algemeen. Dit is de tour de france. In de tour de france is de pakkans vrij hoog. Of worden renners niet na elke etappe gecontroleerd?
Haal 't maar weer naar binnen, het begint hier te rieken.quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:47 schreef Monidique het volgende:
Ik leg het uit!
Wie neemt de TDF nog serieus?quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:53 schreef MrX1982 het volgende:
Je uitleg is in het algemeen. Dit is de tour de france. In de tour de france is de pakkans vrij hoog. Of worden renners niet na elke etappe gecontroleerd?
Over kippen, koffie, kantoor, dat jij het met me eens bent?quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:38 schreef Monidique het volgende:
[..]
[..]
Had jij daar ook niet eens een topic over geopend?
quote:Op donderdag 17 juli 2008 18:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Over kippen, koffie, kantoor, dat jij het met me eens bent?
Niet dat ik me kan herinneren.
Kantoor is de hel, en er is daar geen koffie.
hell2quote:Op donderdag 17 juli 2008 18:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Kans op vervolging na vrijspraak...quote:Op donderdag 17 juli 2008 18:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, die wel. Ik zal even zoeken.quote:Op donderdag 17 juli 2008 18:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Kans op vervolging na vrijspraak...
Reya...die zin...quote:Op donderdag 17 juli 2008 18:44 schreef Reya het volgende:
Sommige automaten hebben ook heet water als optie, als je je eigen thee meeneemt kun je dan wel lekkere thee zetten.
Suboptimaal, maar te prefereren boven de gemiddelde automaatthee of automaatkoffie. Maar wanneer het buiten je smakenpalet valt, wordt het natuurlijk een ander verhaal.quote:Op donderdag 17 juli 2008 18:49 schreef sigme het volgende:
Thee heeft kokend water nodig, geen "heet" water. En ik hou niet van thee.
Ik heb tegenwoordig op kantoor alles van koffie tot sapjes. Alles op de kosten van de baas uiteraard, inclusief alle lunches.quote:Op donderdag 17 juli 2008 18:16 schreef sigme het volgende:
Dat vindt de belastingdienst ook leuk om te horen, of werk je juist daar?quote:Op donderdag 17 juli 2008 20:00 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik heb tegenwoordig op kantoor alles van koffie tot sapjes. Alles op de kosten van de baas uiteraard, inclusief alle lunches.
Thee gezet met kokend water en losse thee in een caffetiere.quote:Op donderdag 17 juli 2008 18:49 schreef sigme het volgende:
Thee heeft kokend water nodig, geen "heet" water. En ik hou niet van thee.
Ik bij de overheid werken, naah. Maar volgens mij mag een bedrijf alle eten en drinken gratis aanbieden maar alleen koffie en thee zijn aftrekbaar van de belasting dus zet iedereen gewoon een automaat neer.quote:Op donderdag 17 juli 2008 20:02 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Dat vindt de belastingdienst ook leuk om te horen, of werk je juist daar?
quote:Op donderdag 17 juli 2008 20:01 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Waarom zou thee kokend water moeten hebben? Is daar een natuurkundige verklaring voor te geven?
quote:Teas that have little or no oxidation period, such as a green or white tea, are best brewed at lower temperatures between 60 °C and 85 °C (140-185 °F), while teas with longer oxidation periods should be brewed at higher temperatures around 100 °C (212 °F).
De meeste thee voor bedrijven zal zwarte thee zijn. Dat zijn de "standaard" vruchtentheetjes en de Engelse theeen.quote:The water for black teas should be added at the boiling point (100 °C or 212 °F). Many of the active substances in black tea don't develop at temperatures lower than 90 °C. For some more delicate teas lower temperatures are recommended.
Weet ik dat ook weer, appel!quote:Op donderdag 17 juli 2008 20:14 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
[..]
[..]
De meeste thee voor bedrijven zal zwarte thee zijn. Dat zijn de "standaard" vruchtentheetjes en de Engelse theeen.
Volgens mij is gratis eten een vorm van salaris in natura.quote:Op donderdag 17 juli 2008 20:08 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik bij de overheid werken, naah. Maar volgens mij mag een bedrijf alle eten en drinken gratis aanbieden maar alleen koffie en thee zijn aftrekbaar van de belasting dus zet iedereen gewoon een automaat neer.
No, I'm Spartacus!quote:Moslims Egypte misbruiken vrouwen
Bijna twee derde van de Egyptische mannen heeft toegegeven vrouwen seksueel te hebben lastiggevallen. Volgens de meesten is het de schuld van de vrouwen zelf. Dat toont een donderdag gepubliceerde enquête van het Egyptische Centrum voor Vrouwenrechten.
Geslachtsdeel tonen
Het lastigvallen betreft onder meer aanraken van en lonken naar vrouwen, het maken van seksuele opmerkingen en het tonen van het mannelijk geslachtsdeel. ''Dit is een ernstig probleem aan het worden in de Egyptische maatschappij'', luidde het verslag.
Toeristes
Ruim 2000 mannen en vrouwen waren in de hoofdstad Caïro ondervraagd. Van de Egyptische vrouwen zei 83 procent te zijn lastiggevallen. Bij buitenlandse vrouwen ging het om 98 procent. De helft van de vrouwen liet weten dat het dagelijks gebeurt.
Bron: SpitsNieuws
"Precies. Als je vindt dat een politicus over cachet moet beschikken, dan zou ik zeggen dat er voor Barack Obama voorlopig nog een lange mars te gaan is, een mars die pas ver achter de horizon zal ophouden."quote:Op vrijdag 18 juli 2008 09:41 schreef Yildiz het volgende:
Ashcroft says he didn't necessarily disagree with torture memos
[ afbeelding ]
Former Attorney General John Ashcroft in the land of the Free, home of the Brave.
"Hij heeft tenminste een stropdas en heeft zichzelf geschoren. Wat een keurige man."
Als je vanwege je werk niet in staat bent om zelf te koken mag je tot 22 ¤ per dag aftrekken van de belasting (jij of je werkgever).quote:Op donderdag 17 juli 2008 20:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Volgens mij is gratis eten een vorm van salaris in natura.
http://www.nu.nl/news/166(...)_twee_jaar_meer.htmlquote:BRUSSEL - Solliciteren bij de EU-instellingen wordt iets makkelijker. De vele belangstellenden krijgen geen loodzwaar examen meer voorgelegd over de EU-geschiedenis en gedetailleerde EU-regelingen. De wervingsprocedure zal ook geen twee jaar meer duren.
Het selectiebureau EPSO van de EU-instellingen meldde vrijdag dat het vanaf 2010 kandidaten meer gaat beoordelen op hun eigen kennis en vaardigheden voor een bepaalde baan. De procedure duurt nog hooguit vijf à negen maanden.
Het bureau is bang dat het anders niet langer de beste en briljantste sollicitanten kan aantrekken. Bij het Europees Parlement, de Europese Commissie, Europees Hof van Justitie en andere EU-instellingen in Brussel en daarbuiten werken enkele tienduizenden ambtenaren.
http://www.nu.nl/news/166(...)ard_voor_Afrika.htmlquote:BRUSSEL - De Europese Commissie heeft vrijdag ingestemd met een plan van voorzitter Jose Manuel Barroso om eenmalig 1 miljard euro overtollig EU-landbouwgeld te geven aan Afrikaanse boeren.
Idee is dat de boeren met extra zaad en kunstmest volgend jaar hun oogsten kunnen vergroten en zo de voedselcrisis beperken. Het voorstel moet rond november nog goedkeuring krijgen van de EU-landen en het Europees Parlement.
De financiering van het plan blijkt daar echter omstreden. Nederland en acht andere landen vinden dat Brussel niet zelf mag schuiven met de overtollige subsidiegelden, die gewoonlijk terugvloeien naar de nationale schatkisten van de 27 EU-landen. Nederland stelde donderdag nog dat het zelf al veel landbouwhulp geeft aan Afrika.
Het idee om de Afrikaanse boeren te helpen krijgt wel steun.
Is misschien wel wat voor uitkeringstrekkers met een sollicitatieplicht.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 14:07 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/news/166(...)_twee_jaar_meer.html
quote:Op vrijdag 18 juli 2008 14:09 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/news/166(...)ard_voor_Afrika.html
Jeej, de EU gaat kadootjes uitdelen .... aan Afrikaanse boeren.
Aansteller, dit gaat over overtollig geld.quote:De Europese Commissie heeft vrijdag ingestemd met een plan van voorzitter Jose Manuel Barroso om eenmalig 1 miljard euro overtollig EU-landbouwgeld te geven aan Afrikaanse boeren.
Teveel gestolen dus en dan moet het potje op.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 15:43 schreef Picchia het volgende:
Aansteller, dit gaat over overtollig geld.
Yup, als je onze verhoogde bijdrage aan ontwikkelingshulp ernaast zet. Dan was dit weer een stukje zoet wat voorbij onze neus gaat.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 15:57 schreef MrX1982 het volgende:
Is raar om te zeggen dat ze dat overtollige geld beter terug kunnen geven aan EU burgers.
Waren er maar verkiezingen dan hadden we het zoet misschien wel (terug)gekregen.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 16:05 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Yup, als je onze verhoogde bijdrage aan ontwikkelingshulp ernaast zet. Dan was dit weer een stukje zoet wat voorbij onze neus gaat.
quote:Op donderdag 17 juli 2008 20:06 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Thee gezet met kokend water en losse thee in een caffetiere.
Als ik het mij goed herinner had je een tijdje geleden een hele coole espressocaffetiere (of weet ik veel hoe zo'n ding heet gekocht). Kan je die niet meenemen?
De blits maken voor je wel lekkere koffie.![]()
Alleen maar omdat ze bang zijn voor China, die kopen nl. alles op in Afrika.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 14:09 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/news/166(...)ard_voor_Afrika.html
Jeej, de EU gaat kadootjes uitdelen .... aan Afrikaanse boeren.
http://www.nu.nl/news/166(...)fensie_gestolen.htmlquote:LONDEN - Meer dan 650 laptops zijn de afgelopen vier jaar van het Britse ministerie van Defensie ontvreemd, dat is bijna het dubbele van het aantal waar het departement voorheen van uitging.
Verder maakte Defensie ook nog bekend dat 131 usb-sticks met geheime documenten zijn gestolen of verdwenen.
Volgens het liberale parlementslid Sarah Teather "kan deze regering gewoonweg geen geheime informatie bewaren". Ze spreekt van een "stuitende incompetentie" van de kant van de regering-Brown.
Een woordvoerder van het ministerie van Defensie zei dat een onderzoek gaande is en dat maatregelen worden genomen om de databescherming te verbeteren.
Schandalen
De afgelopen maanden is de regering opgeschrikt door een reeks schandalen waarbij de privacy van de burgers in het geding kwam.
Vorig jaar november verloor de belastingdienst de gegevens van 25 miljoen burgers. En in januari meldde Defensie een laptop te hebben verloren met daarop de persoonlijke informatie van 600.000 mensen.
quote:Op vrijdag 18 juli 2008 09:41 schreef Yildiz het volgende:
"Hij heeft tenminste een stropdas en heeft zichzelf geschoren zijn baardgroei is verwijderd. Wat een keurige man."
Inderdaad, die klootzak heeft Tommy Chong laten opsluitenquote:
Maak jij je liever druk om de volgende titel. Mijn verwachtingen zijn hoog na mijn geniale titel voor dit topic.quote:
Raging Bullquote:
Dan zul je zelf een titel moeten verzinnen.quote:Op vrijdag 18 juli 2008 21:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Mijn verwachtingen zijn hoog na mijn geniale titel voor dit topic.
Make it happen!quote:Op vrijdag 18 juli 2008 22:01 schreef Apropos het volgende:
[..]
Dan zul je zelf een titel moeten verzinnen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |