Dankzij Harry Balkende en Wouter Boos komt Klm in problemenquote:AMSTERDAM - De tickettaks heeft de positie van de KLM binnen de combinatie met Air France ernstig aangetast.
Foto: Jos SchuurmanAds door Google
Dreigend ontslag?
Huur uw eigen personeelsadviseur via Personeelsrecht regio ZH!
www.personeelsrecht.nl
Telfort Sim-only
Sim Only Sale: Alleen deze maand tot 75% korting op sms-bundels!
www.Telfort.nl/Sim-Only
Mediums Prive voor U.
via je PC of bel 0909-0919 alles over verleden, heden en toekomst.
www.horoscopen.nl
Volgens KLM-topman Peter Hartman heeft de heffing een desastreus effect, dat voor de KLM-groep nu al pijnlijk duidelijk is. Uit het aantal boekingen blijkt dat nu al met zeker 25% minder passagiers rekening wordt gehouden. De KLM-baas zegt: "Het is verbijsterend te zien hoe rampzalig de invoering is van die 45 euro taks op een intercontinentale vlucht. Passagiers nemen massaal de wijk naar luchthavens over de grens. Dit is niet alleen rampzalig voor de KLM, maar ook voor de positie van Schiphol, dat zich al in negatieve groeispiraal bevind, maar ook voor de concurrentiepositie van ons land", aldus Hartman. "Vooral onze dochter Transavia, dat het met lage tarieven van de onderkant van de markt moet hebben, voelt de klappen genadeloos", stelt de KLM-directeur verontrust vast.
De positie van de hele KLM-groep lijkt daarmee verder in het gedrang gekomen. De luchtvaartsector zit namelijk al in een diep dal. Wereldwijd worden ingrijpende maatregelen genomen om de schade zoveel mogelijk te beperken. Er wordt gesneden in de capaciteit, vluchten worden geschrapt en vliegtuigen aan de grond gehouden. British Airways en prijsvechter Ryanair besloten onder meer voor het komende winterseizoen tot dat soort maatregelen.
Air France-KLM treft voorbereidingen en maakt de noodzakelijke ingrepen binnenkort bekend. Hartman voert de kracht na de fusie van Air France en KLM aan als belangrijke reden waarom de luchtvaartcombinatie in deze moeilijke tijden toch sterker staat dan veel van haar concurrenten. "We kunnen zelfs leidend zijn bij een herstructurering van het luchtvaartlandschap in de wereld", meent hij.
De effecten van de crisis staan voor de luchtvaarttopman vast. "Onontkoombaar. De brandstofprijzen zijn tot extreme hoogte gestegen in een erg korte tijd. Niemand had de kans daarop te anticiperen. Passagiers blijven weg vanwege de sterke stijging van de tarieven. De crisis raakt ons dus in twee opzichten. Onze concurrenten kampen hier echter ook mee", zegt hij. Als sterke punten waarmee Air France-KLM zich nu op de been moet weten te houden, noemt Hartman het wereldwijde netwerk met onder meer de sterkste trans-Atlantische alliantie, de jonge vloot met verminderd brandstofverbruik, een doortimmerde hedge-aanpak en de solide financiële basis.
KLM zet overigens stevig in op vernieuwingen en verbeteringen van het product. "We moeten slim met de economische situatie omgaan en profiteren van de sterke combinatie met Air France", aldus Hartman. De commercieel directeur van Air France-KLM, Erik Varwijk, noemde een reeks vernieuwingen. "Onze complete vloot krijgt nieuwe stoelen, nieuwe entertainmentapparatuur en op buitenlandse luchthavens worden de lounges gemoderniseerd", vertelt hij. Compleet nieuw is het gebruik van de mobiele telefoon als 'instapkaart', waarbij in het schermpje een streepjescode wordt geprojecteerd die de passagier toegang verschaft. De KLM start daarmee al dit jaar, waarmee feitelijk het laatste reispapier ook verdwijnt. Voor de zakelijke reizigers komt er een snellere paspoortcontrole op Schiphol.
Check die smiley. Het was sarcastisch.quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:51 schreef Slappy het volgende:
Hoezo op water? heb je bron
Jij wil dat vliegen 3x zo duur word als nuquote:Op donderdag 17 juli 2008 11:52 schreef kraakvandaal het volgende:
Het is belachelijk dat vliegbrandstof tot nu geen enkele accijns heeft gedokt.
Bronwaterquote:Op donderdag 17 juli 2008 11:51 schreef Slappy het volgende:
Hoezo op water? heb je bron
Geef eens 1 goede reden waarom brandstof voor de auto wel dikke accijns heeft en brandstof voor een vliegmachien niet?quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:55 schreef Slappy het volgende:
[..]
Jij wil dat vliegen 3x zo duur word als nu
Dus jij wilt daar ook tax op?Dus jij wil meer geld naar die 2 oplichters geven.Jij wilt zeker ook tax op fietsen/snacksquote:Op donderdag 17 juli 2008 12:12 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Geef eens 1 goede reden waarom brandstof voor de auto wel dikke accijns heeft en brandstof voor een vliegmachien niet?
Zo'n no budget vlucht moet je inderdaad niet vergelijken met de diensten die KLM bied. Het probleem zit hem natuurlijk in de concurentie. Die is er op bestemmingen naar de VS en bijv Azie zat. En als een gezin 180 euro goedkoper kan vliegen met een andere maatschappij, dan zal men dat doen. Ipv steun van het kabinet helpt het kabinet de NL'se maatschappij naar de klote.quote:Op donderdag 17 juli 2008 12:49 schreef zatoichi het volgende:
jaja 45 euro op een internationale vlug die normaal gesproken 600-1500 euro kost is inderdaad de doodsteekLos van het feit of de tax onzin is of niet, vind ik dit bericht echt bullshit. De laatste paar keer dat ik gevlogen heb moest ik voor ruimbagage 26 euro per stuk betalen en mocht het niet zwaarder dan 15 kilo zijn. Voor het boeken van zes kaartjes in een transactie moest ik 6 keer transactiekosten betalen en 6 keer administratiekosten.
(goed dit was zo'n goedkope vlucht naar Spanje, maar toch).
Ik vind dat die vliegtuigmaatschappijen ook eens hand in eigen boezem mogen mogen steken voordat ze maar makkelijk naar anderen gaan wijzen.
Inderdaad, ik hoor nog wel eens de uitspraak 'onze nationale trots' enzo.quote:
Net of KLM nog een onafhankelijk bedrijf is...quote:Air France-KLM treft voorbereidingen en maakt de noodzakelijke ingrepen binnenkort bekend. Hartman voert de kracht na de fusie van Air France en KLM aan als belangrijke reden waarom de luchtvaartcombinatie in deze moeilijke tijden toch sterker staat dan veel van haar concurrenten. "We kunnen zelfs leidend zijn bij een herstructurering van het luchtvaartlandschap in de wereld", meent hij.
De effecten van de crisis staan voor de luchtvaarttopman vast. "Onontkoombaar. De brandstofprijzen zijn tot extreme hoogte gestegen in een erg korte tijd. Niemand had de kans daarop te anticiperen. Passagiers blijven weg vanwege de sterke stijging van de tarieven. De crisis raakt ons dus in twee opzichten. Onze concurrenten kampen hier echter ook mee", zegt hij. Als sterke punten waarmee Air France-KLM zich nu op de been moet weten te houden, noemt Hartman het wereldwijde netwerk met onder meer de sterkste trans-Atlantische alliantie, de jonge vloot met verminderd brandstofverbruik, een doortimmerde hedge-aanpak en de solide financiële basis.
KLM zet overigens stevig in op vernieuwingen en verbeteringen van het product. "We moeten slim met de economische situatie omgaan en profiteren van de sterke combinatie met Air France", aldus Hartman. De commercieel directeur van Air France-KLM, Erik Varwijk, noemde een reeks vernieuwingen. "Onze complete vloot krijgt nieuwe stoelen, nieuwe entertainmentapparatuur en op buitenlandse luchthavens worden de lounges gemoderniseerd", vertelt hij. Compleet nieuw is het gebruik van de mobiele telefoon als 'instapkaart', waarbij in het schermpje een streepjescode wordt geprojecteerd die de passagier toegang verschaft. De KLM start daarmee al dit jaar, waarmee feitelijk het laatste reispapier ook verdwijnt. Voor de zakelijke reizigers komt er een snellere paspoortcontrole op Schiphol.
idd verder zal het erder aan de eigen brandstoftoeslag liggen dan aan de milieu toeslagquote:Op donderdag 17 juli 2008 11:45 schreef SpecialK het volgende:
Ideetje. Anders korten ze (een groot deel) van die tax op de prijs van je fokking ticket. KLM is zo'n belachelijk dure maatschappij. 230 euro voor een retourtje londen (voor de tax). Belachelijk. Ik ga sowieso altijd met BMI die weten tenminste nog fatsoenlijk de prijs te drukken.
Melodramatisch gezeik van die managers trouwens. Lever eens een paar ton van je jaarsalaris in voor de gein misschien helpt dat stelletje graaiers.
Inderdaad; alle maatschappijen hebben hier toch last van?!quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:45 schreef SpecialK het volgende:
KLM is zo'n belachelijk dure maatschappij. 230 euro voor een retourtje londen (voor de tax). Belachelijk. Ik ga sowieso altijd met BMI die weten tenminste nog fatsoenlijk de prijs te drukken.
Nee, dat komt door de kosten die Schiphol berekent. Die zijn ook steeds harder gestegen.quote:Op donderdag 17 juli 2008 13:49 schreef Slappy het volgende:
Klm zijn oplichters ja,Maar Ryanair wie niet meer vliegen vanaf schiphol door die vliegtax
quote:Op donderdag 17 juli 2008 14:26 schreef Slappy het volgende:
Alleen schiphol Maastricht hebben ze geen tax.
Bron.quote:De vliegtax is een belasting die wordt geheven op vliegtickets. De vliegtax bestaat sinds 1 juli 2008. De vliegtax wordt vaker vliegtaks genoemd, het Ministerie van Financiën noemt het 'vliegbelasting'. De vliegtax bedraagt 11,25 euro bij vliegreizen binnen de Europese Unie of tot 2500 kilometer, daarboven bedraagt de tax 45 euro. De belastingmaatregel geldt voor passagiers die vertrekken vanuit Nederland. De vliegtax stuitte op groot verzet van Nederlandse luchthavens (vooral Schiphol) en reisorganisaties.
En dat alles onder het mom van het milleu terwijl nog 1 % van de taxes daar voor gebruikt wordtquote:Op donderdag 17 juli 2008 12:09 schreef ShaoliN het volgende:
Klootzakken. Echt doodzonde dat het kabinet organisaties als Schiphol en KLM naar de klote helpt.
Maar het huilt zo lekker makkelijk, zo'n gemene vliegtax.quote:Op donderdag 17 juli 2008 14:15 schreef Aether het volgende:
[..]
Nee, dat komt door de kosten die Schiphol berekent. Die zijn ook steeds harder gestegen.
De vliegtax is voor alle vliegvelden in Nederland geldig en staat los van de ‘Schipholkosten’.
het is belachelijk dat er mensen zijn die vinden dat overal belasting op moet zitten.. (tenzij je de zoveelste (raam)ambtenaar bent)quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:52 schreef kraakvandaal het volgende:
Het is belachelijk dat vliegbrandstof tot nu geen enkele accijns heeft gedokt.
idd, beleid kan op allerlei manieren worden uitgevoerd en het lijkt er nu op dat beleid altijd wordt geeffectueerd door belasting- of boetemaatregelen. dat is absoluut zwak!quote:Op donderdag 17 juli 2008 16:09 schreef kawotski het volgende:
het is belachelijk dat er mensen zijn die vinden dat overal belasting op moet zitten
Wat een onzin verzin je hier ter plekke. De luchtvaart industrie kan voor intercontentale vluchten ook niet met een volle tank van A naar B en weer terug naar A. Een EU kan heel goed accijnsen voor kerosine invoeren.quote:Op donderdag 17 juli 2008 12:43 schreef LXIV het volgende:
De reden dat er op kerosine geen tax zit is omdat er hier internationale concurrentie is. Wanneer het voor Nederlandse automobilisten net zo gemakkelijk was om in het buitenland te tanken als voor een luchtvaartmaatschappij, dan zouden de accijnsen in NL ook nihil zijn.
buiten proportionele overhead?quote:Op donderdag 17 juli 2008 17:22 schreef Freak187 het volgende:
KLM is misschien een dure maatschappij, maar daar staat wel degelijkheid tegenover
Over onzin gesproken...quote:Op donderdag 17 juli 2008 17:22 schreef Freak187 het volgende:
Een hoop onzin hier.
KLM is misschien een dure maatschappij, maar daar staat wel degelijkheid tegenover (ze vliegen op tijd en hebben genoeg kisten).
Nee, elke maatschappij die naar NL luchthavens vliegt moet die tax betalen.quote:Iedere maatschappij gooit z'n prijzen omhoog, maar KLM moet daar nog een extra toeslag op geven.
Hoezo zijn het oplichters als je evenveel beenruimte hebt bij Easyjet????quote:Op donderdag 17 juli 2008 19:44 schreef Slappy het volgende:
Klm zijn oplichters bij Easyjet had ik net zoveel beenruimte.Alleen bij Klm kreeg ik wel gratis drinken
Mmmmm.. toch raar dat KLM nog steeds bestaat dan he? KLM hanteert helemaal geen woekerprijzen, het zijn concurrerende prijzen. KLM bestaat 100 jaar. Maatschappijen als Easjet, Ryanair zijn elkaar nu aan het kapot maken. Wacht maar totdat de brandstof prijs nog duurder wordt, dan vallen die als eerste om.quote:Op donderdag 17 juli 2008 19:21 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Over onzin gesproken...
Lufthansa en British Airways zijn bijv. vele malen groter dan KLM, vliegen net zo goed (of slecht) op tijd als KLM, en zijn echt vele malen goedkoper dan die woekerprijzen die KLM hanteert.
[..]
Nee, elke maatschappij die naar NL luchthavens vliegt moet die tax betalen.
Ik in ieder gevalquote:Op zaterdag 19 juli 2008 18:49 schreef Synthesist het volgende:
ben benieuwd hoeveel mensen er nou daadwerkelijk vliegen via België of Duitsland.
Puur vanwege de vliegtax ? Dus enkel om goedkoper uit te zijn ? Nou, dat kunnen niet zo veel mensen zijn. Bij een Europese vlucht zit er 11 euro tax bij. Moet je dus binnen 11 euro bij een vliegveld in Belgie of Duitsland kunnen geraken. Dat gaat mensen in de Randstad zeker niet lukken. Twentenaren en Limburgers waarschijnlijk wel.quote:Op zaterdag 19 juli 2008 18:49 schreef Synthesist het volgende:
ben benieuwd hoeveel mensen er nou daadwerkelijk vliegen via België of Duitsland.
hoe dan ook, dit is wel slopend voor die maatschappijen.
Hearhear.quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:52 schreef kraakvandaal het volgende:
Het is belachelijk dat vliegbrandstof tot nu geen enkele accijns heeft gedokt.
Klm is 2x zo duurquote:Op zaterdag 19 juli 2008 11:17 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Hoezo zijn het oplichters als je evenveel beenruimte hebt bij Easyjet????
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |