abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60161893
quote:
AMSTERDAM - De tickettaks heeft de positie van de KLM binnen de combinatie met Air France ernstig aangetast.


Foto: Jos SchuurmanAds door Google
Dreigend ontslag?
Huur uw eigen personeelsadviseur via Personeelsrecht regio ZH!
www.personeelsrecht.nl
Telfort Sim-only
Sim Only Sale: Alleen deze maand tot 75% korting op sms-bundels!
www.Telfort.nl/Sim-Only
Mediums Prive voor U.
via je PC of bel 0909-0919 alles over verleden, heden en toekomst.
www.horoscopen.nl


Volgens KLM-topman Peter Hartman heeft de heffing een desastreus effect, dat voor de KLM-groep nu al pijnlijk duidelijk is. Uit het aantal boekingen blijkt dat nu al met zeker 25% minder passagiers rekening wordt gehouden. De KLM-baas zegt: "Het is verbijsterend te zien hoe rampzalig de invoering is van die 45 euro taks op een intercontinentale vlucht. Passagiers nemen massaal de wijk naar luchthavens over de grens. Dit is niet alleen rampzalig voor de KLM, maar ook voor de positie van Schiphol, dat zich al in negatieve groeispiraal bevind, maar ook voor de concurrentiepositie van ons land", aldus Hartman. "Vooral onze dochter Transavia, dat het met lage tarieven van de onderkant van de markt moet hebben, voelt de klappen genadeloos", stelt de KLM-directeur verontrust vast.

De positie van de hele KLM-groep lijkt daarmee verder in het gedrang gekomen. De luchtvaartsector zit namelijk al in een diep dal. Wereldwijd worden ingrijpende maatregelen genomen om de schade zoveel mogelijk te beperken. Er wordt gesneden in de capaciteit, vluchten worden geschrapt en vliegtuigen aan de grond gehouden. British Airways en prijsvechter Ryanair besloten onder meer voor het komende winterseizoen tot dat soort maatregelen.

Air France-KLM treft voorbereidingen en maakt de noodzakelijke ingrepen binnenkort bekend. Hartman voert de kracht na de fusie van Air France en KLM aan als belangrijke reden waarom de luchtvaartcombinatie in deze moeilijke tijden toch sterker staat dan veel van haar concurrenten. "We kunnen zelfs leidend zijn bij een herstructurering van het luchtvaartlandschap in de wereld", meent hij.

De effecten van de crisis staan voor de luchtvaarttopman vast. "Onontkoombaar. De brandstofprijzen zijn tot extreme hoogte gestegen in een erg korte tijd. Niemand had de kans daarop te anticiperen. Passagiers blijven weg vanwege de sterke stijging van de tarieven. De crisis raakt ons dus in twee opzichten. Onze concurrenten kampen hier echter ook mee", zegt hij. Als sterke punten waarmee Air France-KLM zich nu op de been moet weten te houden, noemt Hartman het wereldwijde netwerk met onder meer de sterkste trans-Atlantische alliantie, de jonge vloot met verminderd brandstofverbruik, een doortimmerde hedge-aanpak en de solide financiële basis.

KLM zet overigens stevig in op vernieuwingen en verbeteringen van het product. "We moeten slim met de economische situatie omgaan en profiteren van de sterke combinatie met Air France", aldus Hartman. De commercieel directeur van Air France-KLM, Erik Varwijk, noemde een reeks vernieuwingen. "Onze complete vloot krijgt nieuwe stoelen, nieuwe entertainmentapparatuur en op buitenlandse luchthavens worden de lounges gemoderniseerd", vertelt hij. Compleet nieuw is het gebruik van de mobiele telefoon als 'instapkaart', waarbij in het schermpje een streepjescode wordt geprojecteerd die de passagier toegang verschaft. De KLM start daarmee al dit jaar, waarmee feitelijk het laatste reispapier ook verdwijnt. Voor de zakelijke reizigers komt er een snellere paspoortcontrole op Schiphol.
Dankzij Harry Balkende en Wouter Boos komt Klm in problemen

En iedereen gaan masaal naar onze buren,Weg met deze 2 dagobert ducks

[ Bericht 0% gewijzigd door Slappy op 17-07-2008 11:42:47 ]
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  donderdag 17 juli 2008 @ 11:44:44 #2
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_60162234
en bedankt kabinet, echt super.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  donderdag 17 juli 2008 @ 11:45:41 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_60162264
Ideetje. Anders korten ze (een groot deel) van die tax op de prijs van je fokking ticket. KLM is zo'n belachelijk dure maatschappij. 230 euro voor een retourtje londen (voor de tax). Belachelijk. Ik ga sowieso altijd met BMI die weten tenminste nog fatsoenlijk de prijs te drukken.

Melodramatisch gezeik van die managers trouwens. Lever eens een paar ton van je jaarsalaris in voor de gein misschien helpt dat stelletje graaiers.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_60162372
Inderdaad ze maken klm nu kapot En je kan merken dat rustiger word op Schiphol paar jaar geleden vet druk nu wat minder.
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_60162398
Het kabinet wil toch dat er minder gevolgen wordt. Dat hebben ze bereikt.

Mensen vliegen nu meer vanuit bijv. Duitsland. Daar vliegen de vliegtuigen op water .
pi_60162415
Hoezo op water? heb je bron
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_60162453
Het is belachelijk dat vliegbrandstof tot nu geen enkele accijns heeft gedokt.
*****Kraak........
pi_60162477
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 11:51 schreef Slappy het volgende:
Hoezo op water? heb je bron
Check die smiley. Het was sarcastisch.
pi_60162516
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 11:52 schreef kraakvandaal het volgende:
Het is belachelijk dat vliegbrandstof tot nu geen enkele accijns heeft gedokt.
Jij wil dat vliegen 3x zo duur word als nu
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  donderdag 17 juli 2008 @ 11:56:43 #10
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_60162546
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 11:51 schreef Slappy het volgende:
Hoezo op water? heb je bron
Bronwater
  donderdag 17 juli 2008 @ 12:09:23 #11
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_60162799
Klootzakken. Echt doodzonde dat het kabinet organisaties als Schiphol en KLM naar de klote helpt.
pi_60162866
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 11:55 schreef Slappy het volgende:

[..]

Jij wil dat vliegen 3x zo duur word als nu
Geef eens 1 goede reden waarom brandstof voor de auto wel dikke accijns heeft en brandstof voor een vliegmachien niet?
*****Kraak........
pi_60162968
klm? je bedoeld AirFance...
Rookworst zonder "R" is ookworst!
pi_60162970
Dat is dan geen reden om accijns op vliegtuigbrandstof te zetten, meer een reden om de accijns op autobrandstof te verlagen als het om iets als gelijkheid gaat...
pi_60163004
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 12:12 schreef kraakvandaal het volgende:

[..]

Geef eens 1 goede reden waarom brandstof voor de auto wel dikke accijns heeft en brandstof voor een vliegmachien niet?
Dus jij wilt daar ook tax op?Dus jij wil meer geld naar die 2 oplichters geven.Jij wilt zeker ook tax op fietsen/snacks
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_60163262
Ik stel gewoon een vraag, waarom die ongelijkheid als je bijv vliegangst hebt en gewoon met de auto overal heengaat?
*****Kraak........
pi_60163298
Kan je naar Amerika rijden,of als je naar Rusland wil rijden ga jij 5 dagen in auto zitten .
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  donderdag 17 juli 2008 @ 12:43:26 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60163431
De reden dat er op kerosine geen tax zit is omdat er hier internationale concurrentie is. Wanneer het voor Nederlandse automobilisten net zo gemakkelijk was om in het buitenland te tanken als voor een luchtvaartmaatschappij, dan zouden de accijnsen in NL ook nihil zijn.
The End Times are wild
pi_60163521
jaja 45 euro op een internationale vlug die normaal gesproken 600-1500 euro kost is inderdaad de doodsteek Los van het feit of de tax onzin is of niet, vind ik dit bericht echt bullshit. De laatste paar keer dat ik gevlogen heb moest ik voor ruimbagage 26 euro per stuk betalen en mocht het niet zwaarder dan 15 kilo zijn. Voor het boeken van zes kaartjes in een transactie moest ik 6 keer transactiekosten betalen en 6 keer administratiekosten.

(goed dit was zo'n goedkope vlucht naar Spanje, maar toch).

Ik vind dat die vliegtuigmaatschappijen ook eens hand in eigen boezem mogen mogen steken voordat ze maar makkelijk naar anderen gaan wijzen.
  donderdag 17 juli 2008 @ 12:54:14 #20
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_60163616
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 12:49 schreef zatoichi het volgende:
jaja 45 euro op een internationale vlug die normaal gesproken 600-1500 euro kost is inderdaad de doodsteek Los van het feit of de tax onzin is of niet, vind ik dit bericht echt bullshit. De laatste paar keer dat ik gevlogen heb moest ik voor ruimbagage 26 euro per stuk betalen en mocht het niet zwaarder dan 15 kilo zijn. Voor het boeken van zes kaartjes in een transactie moest ik 6 keer transactiekosten betalen en 6 keer administratiekosten.

(goed dit was zo'n goedkope vlucht naar Spanje, maar toch).

Ik vind dat die vliegtuigmaatschappijen ook eens hand in eigen boezem mogen mogen steken voordat ze maar makkelijk naar anderen gaan wijzen.
Zo'n no budget vlucht moet je inderdaad niet vergelijken met de diensten die KLM bied. Het probleem zit hem natuurlijk in de concurentie. Die is er op bestemmingen naar de VS en bijv Azie zat. En als een gezin 180 euro goedkoper kan vliegen met een andere maatschappij, dan zal men dat doen. Ipv steun van het kabinet helpt het kabinet de NL'se maatschappij naar de klote.
  donderdag 17 juli 2008 @ 12:57:32 #21
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_60163682
Tsja... wellicht toch niet zo goed over nagedacht.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  donderdag 17 juli 2008 @ 12:59:31 #22
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_60163721
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 12:16 schreef Bdijk het volgende:
klm? je bedoeld AirFance...
Inderdaad, ik hoor nog wel eens de uitspraak 'onze nationale trots' enzo.

KLM is gewoon een merk van Air France, wat ze nog eventjes een tijdje KLM zullen laten heten uit commerciële motieven.

Zie de woorden:
quote:
Air France-KLM treft voorbereidingen en maakt de noodzakelijke ingrepen binnenkort bekend. Hartman voert de kracht na de fusie van Air France en KLM aan als belangrijke reden waarom de luchtvaartcombinatie in deze moeilijke tijden toch sterker staat dan veel van haar concurrenten. "We kunnen zelfs leidend zijn bij een herstructurering van het luchtvaartlandschap in de wereld", meent hij.

De effecten van de crisis staan voor de luchtvaarttopman vast. "Onontkoombaar. De brandstofprijzen zijn tot extreme hoogte gestegen in een erg korte tijd. Niemand had de kans daarop te anticiperen. Passagiers blijven weg vanwege de sterke stijging van de tarieven. De crisis raakt ons dus in twee opzichten. Onze concurrenten kampen hier echter ook mee", zegt hij. Als sterke punten waarmee Air France-KLM zich nu op de been moet weten te houden, noemt Hartman het wereldwijde netwerk met onder meer de sterkste trans-Atlantische alliantie, de jonge vloot met verminderd brandstofverbruik, een doortimmerde hedge-aanpak en de solide financiële basis.

KLM zet overigens stevig in op vernieuwingen en verbeteringen van het product. "We moeten slim met de economische situatie omgaan en profiteren van de sterke combinatie met Air France", aldus Hartman. De commercieel directeur van Air France-KLM, Erik Varwijk, noemde een reeks vernieuwingen. "Onze complete vloot krijgt nieuwe stoelen, nieuwe entertainmentapparatuur en op buitenlandse luchthavens worden de lounges gemoderniseerd", vertelt hij. Compleet nieuw is het gebruik van de mobiele telefoon als 'instapkaart', waarbij in het schermpje een streepjescode wordt geprojecteerd die de passagier toegang verschaft. De KLM start daarmee al dit jaar, waarmee feitelijk het laatste reispapier ook verdwijnt. Voor de zakelijke reizigers komt er een snellere paspoortcontrole op Schiphol.
Net of KLM nog een onafhankelijk bedrijf is...
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 17 juli 2008 @ 13:02:02 #23
121315 LENUS
UFC undisputed 2009
pi_60163772
En terecht, ik vertrek liever vanuit dusseldorf
JFK: "Ask not what your country can do for you; ask what you can do for your country".
pi_60163978
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 11:45 schreef SpecialK het volgende:
Ideetje. Anders korten ze (een groot deel) van die tax op de prijs van je fokking ticket. KLM is zo'n belachelijk dure maatschappij. 230 euro voor een retourtje londen (voor de tax). Belachelijk. Ik ga sowieso altijd met BMI die weten tenminste nog fatsoenlijk de prijs te drukken.

Melodramatisch gezeik van die managers trouwens. Lever eens een paar ton van je jaarsalaris in voor de gein misschien helpt dat stelletje graaiers.
idd verder zal het erder aan de eigen brandstoftoeslag liggen dan aan de milieu toeslag
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_60164127
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 11:45 schreef SpecialK het volgende:
KLM is zo'n belachelijk dure maatschappij. 230 euro voor een retourtje londen (voor de tax). Belachelijk. Ik ga sowieso altijd met BMI die weten tenminste nog fatsoenlijk de prijs te drukken.
Inderdaad; alle maatschappijen hebben hier toch last van?!
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')