abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59437118
Jun. 13 - Japanese company Genepax presents its eco-friendly car that runs on nothing but water.

The car has an energy generator that extracts hydrogen from water that is poured into the car's tank. The generator then releases electrons that produce electric power to run the car. Genepax, the company that invented the technology, aims to collaborate with Japanese manufacturers to mass produce it.

SOUNDBITE: Kiyoshi Hirasawa, CEO, Genepax.

Michelle Carlile-Alkhouri reports.

Reuters.com

Nieuws is al een paar dagen oud maar ik heb er nog niks over gezien op Fok! vandaar mijn berichtje.
Hier nog een filmpje.

http://www.reuters.com/news/video?videoId=84561
BoF!
pi_59437162
Waar werkt die generator op?
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_59437165
Waar draait die "generator" op dan?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_59437187
Kijk ik weet even veel als jullie Bij het filmpje vertellen ze ook nog wat heh.
BoF!
pi_59437221
Denk dat de generator het water gewoon gebruikt.
BoF!
pi_59437284
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 16 juni 2008 @ 17:42:11 #7
158487 Martijn_16
Nothing to prove..
pi_59437315
Je krijgt er helaas niet de mooiste auto voor terug
pi_59437782
Pas tegen de tijd dat de maximale winst uit benzine ed is gehaald gaan de bedrijven als Shell over op dit soort ideeën.
What Would Goku Do
pi_59437820
wat een onzin, de zoveelste perpetuum mobile.......

het erge is nog dat er weer een hoop mensen met beide voeten intrappen
pi_59438470
quote:
Op maandag 16 juni 2008 18:05 schreef Chimay het volgende:

Het klinkt idd te mooi om waar te zijn.

Maar even even een tvp-tje
  maandag 16 juni 2008 @ 19:16:51 #11
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_59439573
quote:
Op maandag 16 juni 2008 18:05 schreef Chimay het volgende:

Toch kan er, in combinatie met zonnepanelen op het dak en misschien wat andere energieopwekkingsmethoden een redelijk efficiente (hybride) auto van gemaakt worden, die slechts een fractie gebruikt van de benzine die auto's nu gebruiken.

Bijv.:
- Zonnepanelen op het dak/motorkap wekken energie op (ook tijdens stilstand), dit wordt gebruikt om water om te zetten in waterstof + zuurstof. Beiden worden opgeslagen in een tank, die tijdens het rijden geleegd wordt. Is de tank leeg, wordt de overige brandstof gebruikt.

Er valt nog op meerdere manieren energie te onttrekken aan de omgeving van de auto. Zonnepanelen is een voorbeeld. Windtunnels+turbine die tijdens het rijden de verplaatste lucht omzetten. De warmte die van de motor afkomt, en natuurlijk de aloude dynamo.

Het is waarschijnlijk efficienter om de auto tijdens het rijden rechtstreeks de energie te laten gebruiken, maar in stilstand kan energie op een goede manier 'opgeslagen' worden mbv waterstof.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_59439791
natuurlijk, dat betwist ik ook niet, maar het bericht in de OP suggereert toch wel degelijk een auto die enkel op water rijd, en dat is NIET mogelijk, hoe graag iedereen het wel zou willen.

dit soort berichten is anderzijds altijd wel een bron voor hilarische reacties als:

"het kan echt, maar deze technologie wordt gewoon tegengehouden door de grote boze oliemaatschappijen gesteund door de overheden"
pi_59439822
Energie kan niet zomaar 'bestaan' - en in h2o zit (bijna?) geen energie.

punt.

Het water 'voeden' met energie zodat je die energie later eruit kan 'filteren' kan weer wel, maar dit bespaart geen energie.
pi_59439899
quote:
Op maandag 16 juni 2008 19:24 schreef Xith het volgende:
Energie kan niet zomaar 'bestaan' - en in h2o zit (bijna?) geen energie.

punt.

Het water 'voeden' met energie zodat je die energie later eruit kan 'filteren' kan weer wel, maar dit bespaart geen energie.
Het zou wel kunnen zijn dat hele proces efficienter is met minder verlies.
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_59439970
quote:
[b]Op maandag 16 juni 2008 19:24 schreef
er zal bij die stap uiteraard energieverlies zijn, dat kan ook niet anders,
maar het kan wel leiden tot een meer efficiënt gebruik van energiebronnen, zoals Dionysuz een paar voorbeelden aanhaalde
  maandag 16 juni 2008 @ 19:34:09 #16
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_59440145
quote:
Punt is Stan Meyer is dus vermoord. Waarom toch? Ik kan het antwoord wel raden.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_59440159
quote:
Op maandag 16 juni 2008 19:26 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Het zou wel kunnen zijn dat hele proces efficienter is met minder verlies.
Als je 100 Kjs erin doet, komt er atijd minder dan 100Kjs eruit - dat kan natuurlijk afhankelijk van de efficientie 50Kjs zijn, of 99Kjs... maar nooit 101. Een auto die op water rijdt lukt dus niet.

En een auto die op 0,01 Kjs vooruit komt bestaat ook niet
pi_59440254
quote:
Op maandag 16 juni 2008 19:34 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Kom je nog even in dat andere topic reageren op wat openstaande vragen?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_59440260
quote:
Op maandag 16 juni 2008 19:34 schreef Xith het volgende:

[..]

Als je 100 Kjs erin doet, komt er atijd minder dan 100Kjs eruit - dat kan natuurlijk afhankelijk van de efficientie 50Kjs zijn, of 99Kjs... maar nooit 101. Een auto die op water rijdt lukt dus niet.

En een auto die op 0,01 Kjs vooruit komt bestaat ook niet
Dat klopt natuurlijk, maar het ene systeem kan efficienter (en milieuvriendelijker) werken dan het andere. Daar doelde ik op.
pi_59440268
quote:

[..]

En ja hoor, de eerste "het-is-allemaal-een-grote-samenzwering-van-de-oliemaatschappijen-en-overheden-believer" is weer aanwezig
pi_59440273
quote:

[..]

Waarom val je toch voor elke hype... Stop je ogen eens voor de verandering in een natuurkunde boek of gebruik je common-sense.
  maandag 16 juni 2008 @ 19:54:31 #22
52357 Lambiekje
pi_59440763
quote:
Op maandag 16 juni 2008 19:38 schreef Xith het volgende:

[..]

Waarom val je toch voor elke hype... Stop je ogen eens voor de verandering in een natuurkunde boek of gebruik je common-sense.
Als Einstein, Tesla, Bohr, Newton en andere niet zo eigenzinnig waren en dus wél naar de gevestigde orde hadden geluisterd dan waren we nu nog steeds met vijgeblad en speer aan het spelen. Velen van hun zijn verketterd vanwege de intens hypocriete houding van gelovigen. (en nog steeds).

Sta open voor nieuwe technieken. Hoe denkt gij dat de Stealth ontwikkeld is ?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_59441007
quote:
Op maandag 16 juni 2008 19:54 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Als Einstein, Tesla, Bohr, Newton en andere niet zo eigenzinnig waren en dus wél naar de gevestigde orde hadden geluisterd dan waren we nu nog steeds met vijgeblad en speer aan het spelen. Velen van hun zijn verketterd vanwege de intens hypocriete houding van gelovigen. (en nog steeds).

Sta open voor nieuwe technieken. Hoe denkt gij dat de Stealth ontwikkeld is ?
Niet 1 wetenschapper in de hele wereld kreeg het voor elkaar, maar Sten Meyer, die niet eens zijn school heeft afgemaakt, doet het als hobby. Kom op man....

Edit:
Stan was een fraudeur:
http://groups.google.com/group/sci.energy.hydrogen/msg/8ee0acb80e943e21?hl=endc310437cd1cee1e7&

[ Bericht 14% gewijzigd door Toryu op 16-06-2008 20:09:26 ]
  maandag 16 juni 2008 @ 20:32:56 #24
52357 Lambiekje
pi_59442010
quote:
Op maandag 16 juni 2008 20:02 schreef Toryu het volgende:

[..]

Niet 1 wetenschapper in de hele wereld kreeg het voor elkaar, maar Sten Meyer, die niet eens zijn school heeft afgemaakt, doet het als hobby. Kom op man....

Edit:
Stan was een fraudeur:
http://groups.google.com/group/sci.energy.hydrogen/msg/8ee0acb80e943e21?hl=endc310437cd1cee1e7&

even een zijstap ... in Nederland hadden we ook een fraudeur, genaamd Jan Sloot, die zelfs Philipsbaas R. Pieper kon bespelen, met zijn uitvinding dat elke film op 4k tot 16k kon opgeslagen worden. Precies op moment dat hij zijn bevindingen ging patenteren was hij opeens dood (hartaanval ofzo, dat geloof ik niet). Inweze is het ook een onwaarschijnlijk uitvinding. Nu is deze beste man maar weggezet als geflipte gek.

Ik ben van mening dat iemand die Stan gewoon zwart heeft geprobeerd te maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 16-06-2008 20:39:16 ]
pi_59442356
Waar gaat het nou weer over, mijn eerste nieuws submit en we hebben het hier over fucking conspiracy's
BoF!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')