Het klinkt idd te mooi om waar te zijn.quote:Op maandag 16 juni 2008 18:05 schreef Chimay het volgende:
wat een onzin, de zoveelste perpetuum mobile.......
het erge is nog dat er weer een hoop mensen met beide voeten intrappen
Toch kan er, in combinatie met zonnepanelen op het dak en misschien wat andere energieopwekkingsmethoden een redelijk efficiente (hybride) auto van gemaakt worden, die slechts een fractie gebruikt van de benzine die auto's nu gebruiken.quote:Op maandag 16 juni 2008 18:05 schreef Chimay het volgende:
wat een onzin, de zoveelste perpetuum mobile.......
het erge is nog dat er weer een hoop mensen met beide voeten intrappen
Het zou wel kunnen zijn dat hele proces efficienter is met minder verlies.quote:Op maandag 16 juni 2008 19:24 schreef Xith het volgende:
Energie kan niet zomaar 'bestaan' - en in h2o zit (bijna?) geen energie.
punt.
Het water 'voeden' met energie zodat je die energie later eruit kan 'filteren' kan weer wel, maar dit bespaart geen energie.
er zal bij die stap uiteraard energieverlies zijn, dat kan ook niet anders,quote:[b]Op maandag 16 juni 2008 19:24 schreef
Het water 'voeden' met energie zodat je die energie later eruit kan 'filteren' kan weer wel, maar dit bespaart geen energie.
Punt is Stan Meyer is dus vermoord. Waarom toch? Ik kan het antwoord wel raden.quote:
Als je 100 Kjs erin doet, komt er atijd minder dan 100Kjs eruit - dat kan natuurlijk afhankelijk van de efficientie 50Kjs zijn, of 99Kjs... maar nooit 101. Een auto die op water rijdt lukt dus niet.quote:Op maandag 16 juni 2008 19:26 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het zou wel kunnen zijn dat hele proces efficienter is met minder verlies.
Kom je nog even in dat andere topic reageren op wat openstaande vragen?quote:Op maandag 16 juni 2008 19:34 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Punt is Stan Meyer is dus vermoord. Waarom toch? Ik kan het antwoord wel raden.
Dat klopt natuurlijk, maar het ene systeem kan efficienter (en milieuvriendelijker) werken dan het andere. Daar doelde ik op.quote:Op maandag 16 juni 2008 19:34 schreef Xith het volgende:
[..]
Als je 100 Kjs erin doet, komt er atijd minder dan 100Kjs eruit - dat kan natuurlijk afhankelijk van de efficientie 50Kjs zijn, of 99Kjs... maar nooit 101. Een auto die op water rijdt lukt dus niet.
En een auto die op 0,01 Kjs vooruit komt bestaat ook niet
En ja hoor, de eerste "het-is-allemaal-een-grote-samenzwering-van-de-oliemaatschappijen-en-overheden-believer" is weer aanwezigquote:Op maandag 16 juni 2008 19:34 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Punt is Stan Meyer is dus vermoord. Waarom toch? Ik kan het antwoord wel raden.
Waarom val je toch voor elke hype... Stop je ogen eens voor de verandering in een natuurkunde boek of gebruik je common-sense.quote:Op maandag 16 juni 2008 19:34 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Punt is Stan Meyer is dus vermoord. Waarom toch? Ik kan het antwoord wel raden.
Als Einstein, Tesla, Bohr, Newton en andere niet zo eigenzinnig waren en dus wél naar de gevestigde orde hadden geluisterd dan waren we nu nog steeds met vijgeblad en speer aan het spelen. Velen van hun zijn verketterd vanwege de intens hypocriete houding van gelovigen. (en nog steeds).quote:Op maandag 16 juni 2008 19:38 schreef Xith het volgende:
[..]
Waarom val je toch voor elke hype... Stop je ogen eens voor de verandering in een natuurkunde boek of gebruik je common-sense.
Niet 1 wetenschapper in de hele wereld kreeg het voor elkaar, maar Sten Meyer, die niet eens zijn school heeft afgemaakt, doet het als hobby. Kom op man....quote:Op maandag 16 juni 2008 19:54 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Als Einstein, Tesla, Bohr, Newton en andere niet zo eigenzinnig waren en dus wél naar de gevestigde orde hadden geluisterd dan waren we nu nog steeds met vijgeblad en speer aan het spelen. Velen van hun zijn verketterd vanwege de intens hypocriete houding van gelovigen. (en nog steeds).
Sta open voor nieuwe technieken. Hoe denkt gij dat de Stealth ontwikkeld is ?
even een zijstap ... in Nederland hadden we ook een fraudeur, genaamd Jan Sloot, die zelfs Philipsbaas R. Pieper kon bespelen, met zijn uitvinding dat elke film op 4k tot 16k kon opgeslagen worden. Precies op moment dat hij zijn bevindingen ging patenteren was hij opeens dood (hartaanval ofzo, dat geloof ik niet). Inweze is het ook een onwaarschijnlijk uitvinding. Nu is deze beste man maar weggezet als geflipte gek.quote:Op maandag 16 juni 2008 20:02 schreef Toryu het volgende:
[..]
Niet 1 wetenschapper in de hele wereld kreeg het voor elkaar, maar Sten Meyer, die niet eens zijn school heeft afgemaakt, doet het als hobby. Kom op man....
Edit:
Stan was een fraudeur:
http://groups.google.com/group/sci.energy.hydrogen/msg/8ee0acb80e943e21?hl=endc310437cd1cee1e7&
Waarom zou je in vredesnaam eerst energie verbruiken om water te scheiden om vervolgens op te slaan? Gebruik dan gelijk accu's, veel simpeler en compacter.quote:Op maandag 16 juni 2008 19:16 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Toch kan er, in combinatie met zonnepanelen op het dak en misschien wat andere energieopwekkingsmethoden een redelijk efficiente (hybride) auto van gemaakt worden, die slechts een fractie gebruikt van de benzine die auto's nu gebruiken.
Bijv.:
- Zonnepanelen op het dak/motorkap wekken energie op (ook tijdens stilstand), dit wordt gebruikt om water om te zetten in waterstof + zuurstof. Beiden worden opgeslagen in een tank, die tijdens het rijden geleegd wordt. Is de tank leeg, wordt de overige brandstof gebruikt.
Dit zijn allemaal dingen die meer energie kosten dan dat ze opleveren. Turbine creëert weerstand, warmte van de motor hergebruiken zie ik ook niet zitten aangezien de electromotoren al behoorlijk efficient (in tegenstelling tot verbrandingsmotoren) zijn en de dynamo kost meer energie om aan te drijven als je er meer energie uit trekt.quote:Het is waarschijnlijk efficienter om de auto tijdens het rijden rechtstreeks de energie te laten gebruiken, maar in stilstand kan energie op een goede manier 'opgeslagen' worden mbv waterstof.
Er valt nog op meerdere manieren energie te onttrekken aan de omgeving van de auto. Zonnepanelen is een voorbeeld. Windtunnels+turbine die tijdens het rijden de verplaatste lucht omzetten. De warmte die van de motor afkomt, en natuurlijk de aloude dynamo.
Ja. Eigenlijk zou je een methode moeten bedenken om de energie die daarmee opgewekt wordt overdag op te kunnen slaan.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:09 schreef Toryu het volgende:
Zonnepanelen, ideal als je 's nachts of bij slecht weer op pad gaat...
Klopt. Waarom een nieuw product op de markt zetten als de oude nog steeds zo goed verkoopt?quote:Op maandag 16 juni 2008 21:14 schreef OldJeller het volgende:
Er zijn in elk geval alternatieven voor de conventionele brandstoffen, maar daar zal men voorlopig niet mee aan de slag gaan, omdat er nog véél te veel verdiend wordt met die huidige brandstoffen.
Je denkt ook niet dat er een autofabriekant (zei het een 'established' General Motors of een 'unestablished' Spyder) wel blij zou zijn met het overnemen van een pattent om zo als enige voor enkele jaren ato's te fabriceren die compleet, bijna gratis, op water werken. Dat zou betekenen dat het bedrijf in 1 klap marktleider wordt, wie wilt er nou niet op kraanwater rijden!?quote:Op maandag 16 juni 2008 21:15 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
Klopt. Waarom een nieuw product op de markt zetten als de oude nog steeds zo goed verkoopt?
Waarom niet? Concurreren? Omdat wanneer je op water kan rijden je niet meer absurde bedragen voor brandstof hoeft te betalen en geen smerige uitlaatgassen meer hebt?quote:Op maandag 16 juni 2008 21:15 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
Klopt. Waarom een nieuw product op de markt zetten als de oude nog steeds zo goed verkoopt?
Omdat je als bedrijf graag honderden miljarden winst wilt hebben door als eerste, en enigste een water-auto te introduceren.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:30 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Waarom niet? Concurreren? Omdat wanneer je op water kan rijden je niet meer absurde bedragen voor brandstof hoeft te betalen en geen smerige uitlaatgassen meer hebt?
Zij kunnen gewoon opzouten, laat anderen dit concept in productie nemen en verder ontwikkelen en hier geld aan verdienen. Die oliemaatschappijen hebben hun beste tijd wel gehad. We hoeven helemaal niet afhankelijk van ze te zijn.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:37 schreef HeyFreak het volgende:
Het maken van brandstofcel-auto's is geen probleem, dat kan elke fabrikant en bijna elke fabrikant heeft dan ook wel een prototype die op waterstof loopt.
Het gaat om de leveranciers, de oliemaatschappijen dus, die nog steeds zeer goed verdienen aan olie. Waarom zouden zij dan in vredesnaam dan overstappen op waterstof?
Idd, met olie zijn veel te veel belangen gemoeidquote:Op maandag 16 juni 2008 21:15 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
Klopt. Waarom een nieuw product op de markt zetten als de oude nog steeds zo goed verkoopt?
De oliemaatschappijen beheren de complete energiemarkt. Daar hebben ze decennia over gedaan en ik zie een nieuwkomer die waterstof gaat verkopen daar niet zomaar tussen komen.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:39 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Zij kunnen gewoon opzouten, laat anderen dit concept in productie nemen en verder ontwikkelen en hier geld aan verdienen. Die oliemaatschappijen hebben hun beste tijd wel gehad. We hoeven helemaal niet afhankelijk van ze te zijn.
Nee hoor, bedrijven gaan niet over op dit soort ideeen omdat het gelul is.quote:Op maandag 16 juni 2008 18:03 schreef viagraap het volgende:
Pas tegen de tijd dat de maximale winst uit benzine ed is gehaald gaan de bedrijven als Shell over op dit soort ideeën.
Precies. Ratten zijn het.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:44 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
De oliemaatschappijen beheren de complete energiemarkt. Daar hebben ze decennia over gedaan en ik zie een nieuwkomer die waterstof gaat verkopen daar niet zomaar tussen komen.
Wacht even mr. conspiracy. Waterstof is iets HEEL anders dan water. Het is duidelijk dat auto's op waterstof kunnen rijden ja, maar op water - nee, dat is onmogelijk.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:37 schreef HeyFreak het volgende:
Het gaat om de leveranciers, de oliemaatschappijen dus, die nog steeds zeer goed verdienen aan olie. Waarom zouden zij dan in vredesnaam dan overstappen op waterstof?
water is met behulp van electrolyse te splitsen in zuurstof en waterstofgas je zou dan dus de zuurstof en het gas kunnen gebruiken als gas om de auto op te laten rijden.quote:Op maandag 16 juni 2008 19:24 schreef Xith het volgende:
Energie kan niet zomaar 'bestaan' - en in h2o zit (bijna?) geen energie.
punt.
Het water 'voeden' met energie zodat je die energie later eruit kan 'filteren' kan weer wel, maar dit bespaart geen energie.
De energie die erin gaat kost automatisch meer dan de energie die je eruit kan halen.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:48 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
water is met behulp van electrolyse te splitsen in zuurstof en waterstofgas je zou dan dus de zuurstof en het gas kunnen gebruiken als gas om de auto op te laten rijden.
hoe efficient het is weet ik niet maar het is mijnziens (ok ben zeker geen expert op dit gebied) best mogelijk.
mocht ik het fout hebben hoor ik het graag
je vergeet te melden dat (hoe simpel ook) het enormn gevaarlijk isquote:Op maandag 16 juni 2008 21:48 schreef Xith het volgende:
[..]
Wacht even mr. conspiracy. Waterstof is iets HEEL anders dan water. Het is duidelijk dat auto's op waterstof kunnen rijden ja, maar op water - nee, dat is onmogelijk.
Maar goed, even toch via jouw redenatie: Waarom zou shell de leverancier zijn? Wat weerhoudt elk mogelijk bedrijf op de wereld om dan die gat op de markt in te nemen? Iedereen kan waterstof maken, thuis zelfs.
kan je dat eens uitleggen?quote:Op maandag 16 juni 2008 21:49 schreef Xith het volgende:
[..]
De energie die erin gaat kost automatisch meer dan de energie die je eruit kan halen.
Die zijn er al, bussen o.a. ook in NL al op proef ingezet.quote:Op maandag 16 juni 2008 21:44 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
De oliemaatschappijen beheren de complete energiemarkt. Daar hebben ze decennia over gedaan en ik zie een nieuwkomer die waterstof gaat verkopen daar niet zomaar tussen komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |