abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60119842
quote:
A videotape of a detainee being questioned at the US prison camp in Guantanamo Bay has been released for the first time.

It shows 16-year-old Omar Khadr being asked by Canadian officials in 2003 about events leading up to his capture by US forces, Canadian media have said.

The Canadian citizen is accused of throwing a grenade that killed a US soldier in Afghanistan in 2002.

He is seen in a distressed state and complaining that he has been tortured.

The footage was made public by Mr Khadr's lawyers following a Supreme Court ruling in May that the Canadian authorities had to hand over key evidence against him to allow a full defence of the charges he is facing.

'Help me'

During the 10-minute video - filmed secretly through a ventilation shaft - Mr Khadr can be seen crying, his face buried in his hands, and pulling at his hair. He can be heard repeatedly chanting: "Help me."
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/7507216.stm
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:19:59 #102
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60120468
de Butthole Surfers treden vanavond op in de Melkweg. Ik heb geen tijd. Shit.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:28:28 #104
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60120739
kost 'et?
pi_60120785
Honderd eypo.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:33:03 #106
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60120870
ai, ik wil mijn 2 nieren nog even houden. Aan de andere kant, Gogol Bordello is het meer dan waard.
pi_60121047
Vergeet Ice Cube niet...die ruige anacondabezweerder.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:42:27 #108
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60121128
en de stoere Fridayman natuurlijk. Heb ik nooit wat gevonden. Mogelijk is Ice Cube de domste rapneger van de eerste helft van de jaren 90
pi_60121255
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:42 schreef Aoristus het volgende:
en de stoere Fridayman natuurlijk. Heb ik nooit wat gevonden. Mogelijk is Ice Cube de domste rapneger van de eerste helft van de jaren 90
Dat vind je pas sinds ik je ''Fuck Compton'' liet horen.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_60121286
quote:
quote:
filmed secretly through a ventilation shaft
Zou dat nou gedaan zijn door iemand met een geweten, of iemand die d'r plezier aan beleeft zulke opnamen nog eens te bekijken?
pi_60121351
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:48 schreef Apropos het volgende:

[..]

[..]

Zou dat nou gedaan zijn door iemand met een geweten, of iemand die d'r plezier aan beleeft zulke opnamen nog eens te bekijken?
Ik vond dat ook een nogal bizar feit.
pi_60121369
quote:
Enslave your girls and women, harbor anti-US terrorists, destroy every vestige of civilization in your homeland, and the Bush Administration will embrace you. All that matters is that you line up as an ally in the drug war, the only international cause that this nation still takes seriously.

That's the message sent with the recent gift of $43 million to the Taliban rulers of Afghanistan, the most virulent anti-American violators of human rights in the world today. The gift, announced last Thursday by Secretary of State Colin Powell, in addition to other recent aid, makes the United States the main sponsor of the Taliban and rewards that "rogue regime" for declaring that opium growing is against the will of God. So, too, by the Taliban's estimation, are most human activities, but it's the ban on drugs that catches this administration's attention.

Never mind that Osama bin Laden still operates the leading anti-American terror operation from his base in Afghanistan, from which, among other crimes, he launched two bloody attacks on American embassies in Africa in 1998.

Sadly, the Bush Administration is cozying up to the Taliban regime at a time when the United Nations, at US insistence, imposes sanctions on Afghanistan because the Kabul government will not turn over Bin Laden.

(...)

The Taliban may suddenly be the dream regime of our own war drug war zealots, but in the end this alliance will prove a costly failure. Our long sad history of signing up dictators in the war on drugs demonstrates the futility of building a foreign policy on a domestic obsession.
http://www.thenation.com/doc/20010604/20010522
pi_60121432
Apropos, ik ga mijn haar afknippen.
pi_60121773
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:55 schreef Monidique het volgende:
Ik twijfel niet aan de wijsheid van dit besluit.
pi_60121788
In normale zin of de mate van?
pi_60121834
In normale zin, denk ik. Je klonk wel als een wijf, maar dat vind ik niet meer verbazend.
pi_60121881
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:55 schreef Monidique het volgende:
Is mij ook prima bevallen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_60122093
Stom stom stom, loop al jaren mee op dit forum en toch doe ik het weer

oftewel raad de quote
quote:
Overigens heb ik ondanks mijn losgeslagen verleden wel mijn school afgemaakt.
Ik ken niemand in mijn omgeving die toen dezelfde levensstijl had, die dat ook flikte.

2 - 0.

Nu jij weer papi.
Al heb ik het idee dat deze niet aan mij gericht was.

als hier een ban op staat prima, heb ik dat ook een keer meegemaakt.
pi_60122144
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:24 schreef Chewie het volgende:
Stom stom stom, loop al jaren mee op dit forum en toch doe ik het weer

oftewel raad de quote
[..]

Al heb ik het idee dat deze niet aan mij gericht was.

als hier een ban op staat prima, heb ik dat ook een keer meegemaakt.
JD?
pi_60122266
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

JD?
Die was wel te makkelijk eigenlijk.
pi_60122309
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:32 schreef Chewie het volgende:

[..]

Een persoonlijk schrijven?
pi_60122319
quote:

[..]

De halve SC heeft dergelijke PMs in z'n inbox liggen geloof ik.
Ik schijn een keyboard-raider, droeftoeter en prozac-klant te zijn die hij om zijn oren gaat slaan met een bijbel wanneer het eind der tijden binnenkort komt.
pi_60122354
Prozac=gay.
pi_60122367
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:34 schreef Apropos het volgende:

[..]

Een persoonlijk schrijven?

Heb nog een briljante pm wisseling met hem gehad over hoe JD zijn automatisering geautomatiseerd heeft
pi_60122393
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:37 schreef Chewie het volgende:

[..]

Heb nog een briljante pm wisseling met hem gehad over hoe JD zijn automatisering geautomatiseerd heeft
Die tussenstanden zijn een vast stijlmiddel van 'm.
  † In Memoriam † dinsdag 15 juli 2008 @ 16:01:22 #126
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60122936
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:36 schreef Apropos het volgende:
Prozac=gay.
van of wordt?
Carpe Libertatem
  dinsdag 15 juli 2008 @ 16:02:11 #127
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60122959
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:47 schreef Apropos het volgende:

[..]

Dat vind je pas sinds ik je ''Fuck Compton'' liet horen.
Nee, dat vind ik pas sinds er een of andere eikel in de brugklas een tape vol nieuwe rap aan kwam zetten, NWA
Ik was Eric B & Rakim, , De La [url=http://youtube.com/watch?v=pGXykgr83Ng]Soul en de JB's gewend

[ Bericht 11% gewijzigd door Aoristus op 15-07-2008 16:09:19 ]
pi_60123131
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 16:02 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Nee, dat vind ik pas sinds er een of andere eikel in de brugklas een tape vol nieuwe rap aan kwam zetten, NWA
Ik was Eric B & Rakim, [url=http://youtube.com/watch?v=IQ6GbOVEQAw]De La Soul en de JB's gewend
Man, everything I say should be a Hip-Hop Quotable.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 16:10:59 #129
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60123177
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 16:09 schreef Apropos het volgende:

[..]

Man, everything I say should be a Hip-Hop Quotable.
Kid 'n Play ?
pi_60123203
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 16:10 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Kid 'n Play ?
Stakes is high.
pi_60123247
  dinsdag 15 juli 2008 @ 16:37:00 #132
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60123793
ach ja, vroeger, toen mensen nog geen kanker kregen
pi_60124368
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 16:37 schreef Aoristus het volgende:
ach ja, vroeger, toen mensen nog geen kanker kregen
Toen RichardQuest nog niets te lachen had.
pi_60124438
It is done.
pi_60124458
quote:

[..]

Was dat eigenlijk n.a.v. deze subtiele opmerking?
quote:
Daarbij geloof ik er ook weinig van dat jij er wel bent geweest want ik krijg steeds meer het idee dat jij amper buiten komt.
pi_60124501
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 17:05 schreef Monidique het volgende:
It is done.
Nu al?
pi_60124521
Rrrrreeds.
pi_60124522
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 17:08 schreef Apropos het volgende:

[..]

Nu al?
Tondeuse doet wonderen.
pi_60124555
Zo radicaal niet.
pi_60124566
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 17:10 schreef Monidique het volgende:
Zo radicaal niet.
Laat eens zien.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 17:12:38 #141
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60124600
dan laat je zeker ook de jouwe zien.
pi_60124601
Nu heb ik toevallig een webcam gekocht vandaag...
  dinsdag 15 juli 2008 @ 17:13:33 #143
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60124616
ik denk dat je de meisjes het hoofd op hol brengt, M
  † In Memoriam † dinsdag 15 juli 2008 @ 17:23:58 #144
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60124864
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 17:13 schreef Aoristus het volgende:
ik denk dat je de meisjes het hoofd op hol brengt, M
anders mij wel
Carpe Libertatem
pi_60124956
Ik ben mij ervan bewust.
  † In Memoriam † dinsdag 15 juli 2008 @ 17:30:14 #146
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60124998
bewust zijn is mooi
Carpe Libertatem
pi_60125008
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 17:12 schreef Aoristus het volgende:
dan laat je zeker ook de jouwe zien.
Ik heb geen tondeuse.
  † In Memoriam † dinsdag 15 juli 2008 @ 17:32:20 #148
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60125039
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 17:30 schreef Apropos het volgende:

[..]

Ik heb geen tondeuse.
Ik wel
Carpe Libertatem
  dinsdag 15 juli 2008 @ 18:23:58 #149
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60126060
pi_60126224
quote:
Bernanke strooit, buitenland betaalt mee
Kredietcrisis, deel 3

14-07-2008 | Gepubliceerd 15:08

Met de vertrouwensproblemen rond hypotheekverpakkers Fannie Mae en Freddie Mac treft de kredietcrisis het hart van het Amerikaanse financiële systeem. Fed-president Ben Bernanke staat klaar met de helikopter om dollars uit te strooien. Het buitenland betaalt mee.

Wat medio 2007 begon als een probleem rond Amerikaanse rommelhypotheken, en in maart dit jaar escaleerde met de val van de Amerikaanse zakenbank Bear Stears, heeft inmiddels het hart van het Amerikaanse financiële systeem bereikt. Deel drie van de kredietcrisis ontvouwt zich.

Hoofdrollen in deze acte zijn weggelegd voor Fannie Mae en Freddie Mac. De hypotheekgiganten vormden begin deze eeuw het vliegwiel van de schuldexplosie die de Amerikaanse economie jaren op de been heeft gehouden.

Fannie & Freddie

Fannie Mae en Freddie Mac zijn geen directe hypotheekverstrekkers, maar kopen hypotheken op van banken. Deels houden ze de hypotheken zelf aan, maar ze maken er ook beleggingspakketjes van die ze doorverkopen aan beleggers.

De twee hypotheekverpakkers vervulden jarenlang een sleutelrol bij het opschonen van de balansen van banken, die zo de ruimte kregen om nieuwe hypotheken op te tuigen. Fannie & Freddie waren de afgelopen vijf jaar zodoende belangrijke aanjagers van de Amerikaanse kredietorgie.

Fannie & Freddie zijn om twee redenen bijzonder. Ze zijn schrikbarend groot en genieten steun van de overheid.

Samen zijn Fannie & Freddie goed voor zo'n 5.200 miljard dollar aan hypotheken. Anders gezegd: bijna één op de twee Amerikaanse hypotheken wordt gegarandeerd door één van beide instellingen.

Cruciaal is verder dat Fannie & Freddie bij hun expansie altijd de impliciete steun genoten van de Amerikaanse overheid. Die dichtte de hypotheekverpakkers een voortrekkersrol toe bij het bevorderen van het huizenbezit van doorsnee Amerikanen.

Omvallen mag niet

Toch geloven beleggers niet dat Fannie & Freddie ongenaakbaar zijn. De malaise op de Amerikaanse huizenmarkt is intussen zo groot, dat investeerders zich zorgen maken over toename aan wanbetalingen op de door Fannie & Freddie gedekte hypotheken.

Daarbij gaat het niet alleen om de beruchte 'sub-prime' hypotheken. Maar ook om leningen van Amerikanen die tot voor kort als kredietwaardig te boek stonden.

Zelf verzekeren beide bedrijven dat hun financiële buffers krachtig genoeg zijn. De afgelopen weken bleek echter dat ze moeite kregen om zelf nieuwe leningen af te sluiten.

Op dit punt is centrale-bankpresident Ben Bernanke zondag ingesprongen. Want Fannie & Freddie mogen simpelweg niet omvallen.

Brandweerman Ben springt bij

Bernanke's grootste zorg is dat het financiële systeem vast loopt, als leenhuiver ertoe leidt dat banken en beleggers niet meer aan elkaar lenen. Zodra in het verlengde hiervan ook de kredietverlening aan bedrijven en consumenten stokt, is een diepe recessie onvermijdelijk.

Door hun omvang kunnen Fannie & Freddie zo'n crisis uitlokken. Bernanke wil vermijden dat de hypotheekverpakkers geen kortlopende leningen kunnen aantrekken, want dat kan een gevaarlijke kettingreactie uitlokken.

Als Fannie & Freddie zelf onvoldoende geld kunnen ophalen om oude schulden af te betalen, worden ze mogelijk gedwongen een deel van hun hypotheekportefeuille te verkopen. Dat zou onmiddellijk leiden tot torenhoge hypotheekrentes op de consumentenmarkt, met desastreuze gevolgen voor de Amerikaanse economie.

Om dit scenario te vermijden bood Bernanke Fannie & Freddie zondag aan dat ze bij de Amerikaanse centrale bank mogen lenen.
Tegelijk beloofde minister van Financiën Henry Paulson dat de regering noodkredieten beschikbaar stelt en mogelijk aandelen van beide instellingen koopt.

Doos van Pandora

Bernanke hoopt dat deze toezeggingen voldoende zijn om de private geldstroom richting Fannie & Freddie op gang te houden. Extra smeerolie voor het financiële systeem.

De Amerikaanse overheid heeft de afgelopen jaren impliciet laten doorschemeren garant te staan voor Fannie & Freddie. Nu moeten Bernanke en Paulson laten zien hoe hard die garantie is. Want het gaat niet om klein grut.

De officiële schuld van de Amerikaanse overheid bedraagt zo'n negenduizend miljard dollar. In het zwartste scenario moet de staat de vijfduizend miljard dollar aan hypotheken die Fannie & Freddie beheren, zelf overnemen. De facto betekent dat een explosie van de staatsschuld of draconische belastingverhogingen.

Zo ver is het nog lang niet. Maar door Fannie & Freddie extra leenruimte te geven bij de centrale bank, opent Bernanke de doos van Pandora.

Liever geen melt down

Idealiter is de toezegging van Bernanke voldoende om private financiers extra geld in Fannie & Freddie te laten steken. In dat geval blijft de schade voor de Amerikaanse overheid beperkt.

Maar Bernanke bevestigt met de toezegging van zondag wel zijn reputatie van vliegende brandweerman, die in geval van nood bakken dollars over de Verenigde Staten uit stort. Dat heeft een keerzijde. Ben doet namelijk weinig tot niets om de vrees voor geldontwaarding in toom te houden. En dat terwijl de inflatie toch al in de lift zit door de stijgende olie- en voedselprijzen.

De angst voor oplopende inflatie in de Verenigde Staten doet momenteel bij drie groepen pijn: spaarders, particuliere beleggers en pensioenfondsen.

Inflatie tast de koopkracht van geld aan en treft Amerikanen die hun spaartegoeden minder waard zien worden.

Inflatie-angst is ook een belangrijke oorzaak van de mondiale beursdip van de afgelopen twee maanden. Die raakt onder meer Nederlandse pensioenfondsen die hun aandelenbezittingen in waarde zien kelderen, en zodoende moeite krijgen om te garanderen dat ze genoeg vermogen hebben om pensioenen met de inflatie te laten meestijgen.

Bovendien staat Bernanke oogluikend toe dat de dollar zwakker en zwakker wordt, en dat hakt er stevig in bij buitenlandse kopers van Amerikaanse staatsleningen. Kortom: Ben strooit, het buitenland betaalt mee.

Toch is het vanuit Amerikaanse perspectief goed te begrijpen dat Bernanke een financiële melt down hoe dan ook wil vermijden. En eerlijk gezegd: zolang de Verenigde Staten de spil zijn van de mondiale economie, is een Amerikaanse crash ook voor Europeanen en Aziaten een optie die beter in de bureaula kan rusten.

Jeroen de Boer - Z24
  dinsdag 15 juli 2008 @ 18:39:32 #151
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_60126377
Deze wilde ik jullie niet onthouden.
quote:
Terrorism is down in virtually every country, including ones that took a much less militaristic approach to the struggle. (Ironically, the two countries where terrorism persists and in some cases has grown as a threat are Iraq and Afghanistan.)
http://www.newsweek.com/id/145839
  † In Memoriam † dinsdag 15 juli 2008 @ 18:52:33 #152
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60126714
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 18:39 schreef problematiQue het volgende:
Deze wilde ik jullie niet onthouden.
[..]

http://www.newsweek.com/id/145839
weinig verassend
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † dinsdag 15 juli 2008 @ 19:07:15 #153
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_60127064
quote:
Op maandag 14 juli 2008 19:13 schreef Monidique het volgende:
Ik moet zeggen dat Klopkoeks theaterstukjes met de dag teleurstellender worden. Zonde.
Dadelijk beweren ze nog dat wij klonen zijn van elkaar als we het zo eens zijn.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  † In Memoriam † dinsdag 15 juli 2008 @ 19:15:16 #154
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_60127260
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 18:32 schreef pberends het volgende:

[..]
The horror!
Dat land gaat failliet, altijd geleerd dat je niet moet beleggen (of gaten dichten) met leningen.
pi_60129155
Priemgetal met zeven miljoen cijfers ontdekt

Een Amerikaanse wetenschapper is erin geslaagd om het priemgetalrecord te verbeteren. Het nieuwe recordgetal bestaat uit 7.253.733 cijfers en draagt volledig uitgeschreven de naam 'twee tot de 24.036.583ste macht min 1'. Om het getal met de hand helemaal uit te schrijven zijn vermoedelijk zo'n zes weken nodig, maar dan staat er ook een getal van meer dan 25 kilometer lang op papier.

Josh Findley maakte tijdens zijn zoektocht gebruik van een computer die met verscheidene andere priemgetalfanaten via een netwerk verbonden was en kon hierdoor het vorige record met ongeveer een miljoen cijfers verbeteren. Het voorlopige doel is door het internetproject 'Great Internet Mersenne Prime Search' echter op tien miljoen cijfers gesteld. De vinder van een priemgetal dat uit zoveel getallen bestaat wint 100.000 dollar die door de 'Electronic Frontier Foundation' wordt uitgereikt.
  † In Memoriam † dinsdag 15 juli 2008 @ 21:19:30 #156
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_60130259
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 20:35 schreef Apropos het volgende:
Priemgetal met zeven miljoen cijfers ontdekt

Een Amerikaanse wetenschapper is erin geslaagd om het priemgetalrecord te verbeteren. Het nieuwe recordgetal bestaat uit 7.253.733 cijfers en draagt volledig uitgeschreven de naam 'twee tot de 24.036.583ste macht min 1'. Om het getal met de hand helemaal uit te schrijven zijn vermoedelijk zo'n zes weken nodig, maar dan staat er ook een getal van meer dan 25 kilometer lang op papier.

Josh Findley maakte tijdens zijn zoektocht gebruik van een computer die met verscheidene andere priemgetalfanaten via een netwerk verbonden was en kon hierdoor het vorige record met ongeveer een miljoen cijfers verbeteren. Het voorlopige doel is door het internetproject 'Great Internet Mersenne Prime Search' echter op tien miljoen cijfers gesteld. De vinder van een priemgetal dat uit zoveel getallen bestaat wint 100.000 dollar die door de 'Electronic Frontier Foundation' wordt uitgereikt.
Is daarmee de kans dat jij een Braziliaanse schone van 18 aan de haak slaat met een 0,1 procentpunt gestegen?
pi_60130621
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 21:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Is daarmee de kans dat jij een Braziliaanse schone van 18 aan de haak slaat met een 0,1 procentpunt gestegen?
Aangezien het nieuws vier jaar oud is, durf ik dat met stelligheid te ontkennen.
pi_60131160
nieuws vier jaar oud is.

Hihihi.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 23:16:58 #159
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60133585
quote:
Dadelijk beweren ze nog dat wij klonen zijn van elkaar als we het zo eens zijn.
Zielige racist. Doe eens normaal.

Heb je ooit wel eens gelet op jouw harteloze uitspraken? Die letterlijk over lijken gaat.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_60133881
Knetterhard .
  dinsdag 15 juli 2008 @ 23:32:30 #161
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60133970
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 23:28 schreef Apropos het volgende:
Knetterhard .
dat woordje heeft EG mij geleerd. Waarvoor dank. Eigenlijk moet ik er een © bij zetten.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_60134006
Goedenavond.
pi_60134946
Houdoe.
pi_60137226
Enfin, koffie.
  † In Memoriam † woensdag 16 juli 2008 @ 08:30:55 #165
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_60137279
Zeker, Koffie.

KK, onderbouwing komt nog?
  woensdag 16 juli 2008 @ 09:36:59 #166
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60138084
Aaahhh, jij zegt dat mijn toneelstukjes steeds triester worden, maar ooit eens gelet op jouw eigen toneelstukjes? De toneelstukjes die het attribuut 'de moslim' nodig hebben om te gloreren?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_60138507
Volgens mij beschuldigde JD de verkeerde user ervan Prozac te gebruiken.
  woensdag 16 juli 2008 @ 10:37:55 #168
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60139239

Revolutie
pi_60139512
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 10:00 schreef Monolith het volgende:
Volgens mij beschuldigde JD de verkeerde user ervan Prozac te gebruiken.
You can say that again.
  woensdag 16 juli 2008 @ 10:58:39 #170
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60139654
quote:
Gerd Leers gaat NPS schoonvegen
Een wel heel opmerkelijke transfer in het Hilversumse. Zo gaat de Giuliani van het Vrijthof vanaf 1 augustus (dat is dus al over twee weken) de scepter zwaaien over de NPS. Ja u leest het goed: de als redelijk rechts bekend staande Gerd Leers gaat de als redelijk links bekende staande NPS leiden. En dat is buitengewoon slecht nieuws voor de programmamakers van Ab en Sal, het Allochtoonvideocircuit,, de Flat van Ali B, Nieuws in het Marokkaans, Nieuws in het Turks, Op de Bazaar, Snelle Berichten NL-China, Suara Maluku, Tambu en Vrije Radicalen. Ook is het vanaf volgende maand afgelopen met drie actualiteitenrubrieken die op één avond drie keer de Volkskrant nadoen. Leers kennende gaat Nova op de schop. Toedeledoki mevrouw Polak. Natuurlijk zijn we ook buitengewoon benieuwd naar de tafelbezetting wanneer Pauw en Witteman in september terugkeren van hun welverdiende vier maanden zomerreces. Verder vrezen wij voor de carrière van Zembla-hoofdredacteur Kees Driehuis, met wie de CDA’er nog een appeltje te schillen heeft. Een gouden handdruk kan Kees in ieder geval vergeten. Gewoon ophoeren. Raymann is Laat tenslotte wordt verplaatst naar de nacht en Joshua Livestro keert terug bij Buitenhof. Het wordt tijd voor een rechts geluid, zo liet minister Plasterk onlangs al doorschemeren. Maar dat dat geluid dan uitgerekend van de NPS moet gaan komen, zal deze dagen nog lang nadreunen op het Mediapark...

Links wordt monddood gemaakt.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_60139696
  woensdag 16 juli 2008 @ 11:06:47 #172
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60139840
Joshua Livestro terug bij buitenhof? Ik dacht dat leiding geven niet over de poppetjes ging
pi_60139993
quote:
Ga je nu in eens praatjes hebben op het forum en hier durf je niet te replyen.

Je bent gewoon een standaard computernerdje.
  † In Memoriam † woensdag 16 juli 2008 @ 11:16:20 #174
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60140074
de flat van ali b?
Carpe Libertatem
pi_60140145
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 11:16 schreef Boze_Appel het volgende:
de flat van ali b?
Ja wie heeft het niet gezien

Was dat niet dat programma wat zeer strategisch was geprogrammeerd tegenover het programma "de kelder van Lange Frans"
pi_60140737
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 11:13 schreef Chewie het volgende:

[..]

JD is watching you. In plaats van in de SC de ander belachelijk te maken als een standaard computernerdje, stuurt deze stoere man vernietigende PM's!
pi_60140792
Ik zit inmiddels ook al onder mijn bureau
pi_60140971
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 10:58 schreef Klopkoek het volgende:

Links wordt monddood gemaakt.
Dus de PO is toch links? Ik heb jou wel eens anders zien beweren...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 16 juli 2008 @ 12:05:38 #179
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60141265
quote:
breedveld / Het CDA maakt van Nederland een dubbelmonarchie
Willem Breedveld
Lezersreacties op dit artikel (22) Reageer zelf
De zaak-Spijkers laat zien welke rampzalige mechanismen in werking treden als een rechtschapen individu weigert zijn medewerking te verlenen aan het overeind houden van een twijfelachtige blazoen van de overheid.

Zo iemand wordt tegengewerkt en tenslotte ontslagen. En als hij besluit de zaak aan de grote klok te hangen, komt hij prompt te staan als een ’politiek crimineel’ en een ’politiek psychiatrisch geval’. Pas toen de rechter, de nationale ombudsman en het parlement zich voor hem inzetten, volgde mondjesmaat schadevergoeding en rehabilitatie. Maar van harte ging het niet en het is in de ogen van het ’slachtoffer’ ontoereikend.

Toch zit er één lichtpuntje aan deze zaak: zij vestigde de aandacht op het bestaan van een dubbelmonarchie in Nederland. Hoe deze unieke staatsvorm in elkaar steekt, bleek vorige week. Toen besloot het CDA in de persoon van premier Balkenende, die van minister Hirsch Ballin van justitie en die van staatssecretaris Jack de Vries van defensie om Pieter van Vollenhoven onder druk te zetten. De voorzitter van de Onderzoeksraad voor veiligheid wilde graag optreden als vertrouwenspersoon in deze zaak. Maar volgens het CDA past zo’n bemiddeling niet bij zijn voorzitterschap. En los daarvan: de functie van vertrouwenspersoon zou so wie so niet te combineren zijn met de ministeriële verantwoordelijkheid die zij dragen voor Van Vollenhoven als lid van het Koninklijk Huis.

Je zou deze manoeuvre kunnen verklaren uit bezorgdheid voor de monarchie: de CDA-bewindslieden willen voorkomen dat een lid van de Oranjes in politiek gevaarlijk vaarwater terechtkomt. Daartegen pleit echter dat het het CDA wel erg goed uitkomt om Van Vollenhoven op afstand te houden. Door de jaren heen heeft hij immers kans gezien een sterke reputatie op te bouwen, ondanks zijn handicap dat hij als lid van het Koninklijk Huis in een gouden kooi leeft. Dankzij die sterke reputatie kon hij enige tijd geleden een gezaghebbend rapport uitbrengen over de Schiphol-brand, dat echter vernietigend uitpakte voor CDA-minister Donner, die zich prompt genoodzaakt zag om af te treden. Die Van Vollenhoven zou opnieuw zijn neus gaan steken in CDA-zaken? Dat nooit, zullen de heren hebben gedacht. Als voorzitter van de veiligheidsraad heeft Van Vollenhoven toegang tot de archieven en die kunnen beter gesloten blijven. Bovendien was het een CDA’er in de persoon van staatssecretaris Van der Knaap, die destijds zo’n rammelende regeling met de heer Spijkers had getroffen.

Maar los daarvan past deze CDA-manoeuvre wonderwel in de strategie die zich nog het beste laat omschrijven als: hou ze kort, de Oranjes. Op zichzelf is dat niet zo’n gekke strategie. Per slot van rekening kun je de Nederlandse staatsvorm nog het beste omschrijven als een republiek met een erfelijk staatshoofd. In zo’n staatsvorm zijn de Oranjes er voor de symboliek en voor de continuïteit en berust de macht bij de politiek, i.c. bij het CDA. Dat de Oranjes zich wat dat betreft geen illusies hoeven te maken, heeft premier Balkenende hen één en andermaal te verstaan gegeven. Zo kregen prins Friso en prinses Mabel bars van de premier te horen dat ze niet voor de troonopvolging in aanmerking kwamen. Nota bene, nadat het paar zelf al besloten had daarvan af te zien. Balkenende heeft inmiddels ook de financiële touwtjes van de Oranjes in handen genomen, ook al kwam hem dat op het verwijt te staan dat hij ’rotzooit’ met het staatsrecht.

Noem het lef dat het CDA de Oranjes zo kort houdt. Je zou het zelfs republikeins kunnen noemen. Maar het is ook wel erg veel van: we rule this country, zoals een CDA-Kamerlid ooit de machtspositie van het CDA omschreef. Zodoende lijkt het CDA ons vooral in te willen peperen dat we in een dubbelmonarchie leven, vanzelfsprekend met het CDA in de sterkste positie.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 16 juli 2008 @ 12:06:21 #180
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_60141277
quote:
Dus de PO is toch links? Ik heb jou wel eens anders zien beweren...
Leg me geen woorden in de mond. De laatste linkse restjes worden uitgeroeid.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_60141538
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 11:20 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ja wie heeft het niet gezien
5 minuten. Wist niet hoe gauw ik de knop moest omdraaien. Wat een aandachtsgeil over het paard getild mannetje is dat geworden. Het is ordinaire show rond zijn eigen persoon. Wat vind ie zichzelf leuk.
  † In Memoriam † woensdag 16 juli 2008 @ 12:44:18 #182
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60142140
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 12:17 schreef EchtGaaf het volgende:
5 minuten. Wist niet hoe gauw ik de knop moest omdraaien. Wat een aandachtsgeil over het paard getild mannetje is dat geworden. Het is ordinaire show rond zijn eigen persoon. Wat vind ie zichzelf leuk.
Kwaliteitstv van de PO.
Carpe Libertatem
pi_60142369
WIe kijkt er dan ook nog PO? Wie kijkt er dan ook überhaupt nog teevee?
  woensdag 16 juli 2008 @ 13:16:24 #186
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60142859
quote:
Ik zag 'm ook vanochtend
pi_60143807
quote:
Ik vroeg me al af wat er van de gabbergeneratie terecht was gekomen.
pi_60144630
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 13:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik vroeg me al af wat er van de gabbergeneratie terecht was gekomen.
Ze beheren onze pensioenen!
pi_60145247
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 14:27 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Is dat die meid van Heroes?
pi_60145387
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 14:27 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Hebben ze Monique Smit eens een keer wél goed gephotoshopt?
  † In Memoriam † woensdag 16 juli 2008 @ 15:35:48 #192
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60146267
Carpe Libertatem
pi_60146286
Alles voor het Goede Doel: "Hogere accijns moet meer rokers overhalen om te stoppen." Daarnaast is het natuurlijk ook om alles Eerlijker te maken: "Een hogere minimumaccijns moet ook een einde maken aan de grote accijnsverschillen binnen de EU. Die grote verschillen leiden nu tot smokkel. "
pi_60146461
Volstrekt logisch dat hogere accijnzen leiden tot minder smokkel

En het dan vreemd vinden dat de burger het vertrouwen in de EU kwijt is
pi_60146472
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 15:36 schreef Monidique het volgende:
Alles voor het Goede Doel: "Hogere accijns moet meer rokers overhalen om te stoppen." Daarnaast is het natuurlijk ook om alles Eerlijker te maken: "Een hogere minimumaccijns moet ook een einde maken aan de grote accijnsverschillen binnen de EU. Die grote verschillen leiden nu tot smokkel. "
Gelukkig houdt de wereld op aan de rand van de EU.
pi_60146695
Het idee is dat sommige landen meer accijns heffen dan andere, zodat het aantrekkelijk is om in het ene land te kopen, want sigaretten zijn immers goedkoper dan. Kennelijk werkt dat tegengaan dus alleen als er een minimumaccijns komt die hoger ligt dan gebruikelijk in de EU, ja, en kennelijk is er EU en onpenetreerbaar niet-EU.
pi_60148239
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 10:37 schreef Aoristus het volgende:
[ afbeelding ]

Revolutie
Ze gaan vooruit.
pi_60148303
quote:
Op woensdag 16 juli 2008 17:11 schreef Apropos het volgende:

[..]

Ze gaan vooruit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')