http://www.newsweek.com/id/145839quote:Terrorism is down in virtually every country, including ones that took a much less militaristic approach to the struggle. (Ironically, the two countries where terrorism persists and in some cases has grown as a threat are Iraq and Afghanistan.)
weinig verassendquote:Op dinsdag 15 juli 2008 18:39 schreef problematiQue het volgende:
Deze wilde ik jullie niet onthouden.
[..]
http://www.newsweek.com/id/145839
Dadelijk beweren ze nog dat wij klonen zijn van elkaar als we het zo eens zijn.quote:Op maandag 14 juli 2008 19:13 schreef Monidique het volgende:
Ik moet zeggen dat Klopkoeks theaterstukjes met de dag teleurstellender worden. Zonde.
The horror!quote:
Is daarmee de kans dat jij een Braziliaanse schone van 18 aan de haak slaat met een 0,1 procentpunt gestegen?quote:Op dinsdag 15 juli 2008 20:35 schreef Apropos het volgende:
Priemgetal met zeven miljoen cijfers ontdekt
Een Amerikaanse wetenschapper is erin geslaagd om het priemgetalrecord te verbeteren. Het nieuwe recordgetal bestaat uit 7.253.733 cijfers en draagt volledig uitgeschreven de naam 'twee tot de 24.036.583ste macht min 1'. Om het getal met de hand helemaal uit te schrijven zijn vermoedelijk zo'n zes weken nodig, maar dan staat er ook een getal van meer dan 25 kilometer lang op papier.
Josh Findley maakte tijdens zijn zoektocht gebruik van een computer die met verscheidene andere priemgetalfanaten via een netwerk verbonden was en kon hierdoor het vorige record met ongeveer een miljoen cijfers verbeteren. Het voorlopige doel is door het internetproject 'Great Internet Mersenne Prime Search' echter op tien miljoen cijfers gesteld. De vinder van een priemgetal dat uit zoveel getallen bestaat wint 100.000 dollar die door de 'Electronic Frontier Foundation' wordt uitgereikt.
Aangezien het nieuws vier jaar oud is, durf ik dat met stelligheid te ontkennen.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 21:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Is daarmee de kans dat jij een Braziliaanse schone van 18 aan de haak slaat met een 0,1 procentpunt gestegen?
Zielige racist. Doe eens normaal.quote:Dadelijk beweren ze nog dat wij klonen zijn van elkaar als we het zo eens zijn.
dat woordje heeft EG mij geleerd. Waarvoor dank. Eigenlijk moet ik er een © bij zetten.quote:
You can say that again.quote:Op woensdag 16 juli 2008 10:00 schreef Monolith het volgende:
Volgens mij beschuldigde JD de verkeerde user ervan Prozac te gebruiken.
quote:Gerd Leers gaat NPS schoonvegen
Een wel heel opmerkelijke transfer in het Hilversumse. Zo gaat de Giuliani van het Vrijthof vanaf 1 augustus (dat is dus al over twee weken) de scepter zwaaien over de NPS. Ja u leest het goed: de als redelijk rechts bekend staande Gerd Leers gaat de als redelijk links bekende staande NPS leiden. En dat is buitengewoon slecht nieuws voor de programmamakers van Ab en Sal, het Allochtoonvideocircuit,, de Flat van Ali B, Nieuws in het Marokkaans, Nieuws in het Turks, Op de Bazaar, Snelle Berichten NL-China, Suara Maluku, Tambu en Vrije Radicalen. Ook is het vanaf volgende maand afgelopen met drie actualiteitenrubrieken die op één avond drie keer de Volkskrant nadoen. Leers kennende gaat Nova op de schop. Toedeledoki mevrouw Polak. Natuurlijk zijn we ook buitengewoon benieuwd naar de tafelbezetting wanneer Pauw en Witteman in september terugkeren van hun welverdiende vier maanden zomerreces. Verder vrezen wij voor de carrière van Zembla-hoofdredacteur Kees Driehuis, met wie de CDA’er nog een appeltje te schillen heeft. Een gouden handdruk kan Kees in ieder geval vergeten. Gewoon ophoeren. Raymann is Laat tenslotte wordt verplaatst naar de nacht en Joshua Livestro keert terug bij Buitenhof. Het wordt tijd voor een rechts geluid, zo liet minister Plasterk onlangs al doorschemeren. Maar dat dat geluid dan uitgerekend van de NPS moet gaan komen, zal deze dagen nog lang nadreunen op het Mediapark...
quote:Ga je nu in eens praatjes hebben op het forum en hier durf je niet te replyen.
Je bent gewoon een standaard computernerdje.
Ja wie heeft het niet gezienquote:Op woensdag 16 juli 2008 11:16 schreef Boze_Appel het volgende:
de flat van ali b?
JD is watching you. In plaats van in de SC de ander belachelijk te maken als een standaard computernerdje, stuurt deze stoere man vernietigende PM's!quote:
Dus de PO is toch links? Ik heb jou wel eens anders zien beweren...quote:
quote:breedveld / Het CDA maakt van Nederland een dubbelmonarchie
Willem Breedveld
Lezersreacties op dit artikel (22) Reageer zelf
De zaak-Spijkers laat zien welke rampzalige mechanismen in werking treden als een rechtschapen individu weigert zijn medewerking te verlenen aan het overeind houden van een twijfelachtige blazoen van de overheid.
Zo iemand wordt tegengewerkt en tenslotte ontslagen. En als hij besluit de zaak aan de grote klok te hangen, komt hij prompt te staan als een ’politiek crimineel’ en een ’politiek psychiatrisch geval’. Pas toen de rechter, de nationale ombudsman en het parlement zich voor hem inzetten, volgde mondjesmaat schadevergoeding en rehabilitatie. Maar van harte ging het niet en het is in de ogen van het ’slachtoffer’ ontoereikend.
Toch zit er één lichtpuntje aan deze zaak: zij vestigde de aandacht op het bestaan van een dubbelmonarchie in Nederland. Hoe deze unieke staatsvorm in elkaar steekt, bleek vorige week. Toen besloot het CDA in de persoon van premier Balkenende, die van minister Hirsch Ballin van justitie en die van staatssecretaris Jack de Vries van defensie om Pieter van Vollenhoven onder druk te zetten. De voorzitter van de Onderzoeksraad voor veiligheid wilde graag optreden als vertrouwenspersoon in deze zaak. Maar volgens het CDA past zo’n bemiddeling niet bij zijn voorzitterschap. En los daarvan: de functie van vertrouwenspersoon zou so wie so niet te combineren zijn met de ministeriële verantwoordelijkheid die zij dragen voor Van Vollenhoven als lid van het Koninklijk Huis.
Je zou deze manoeuvre kunnen verklaren uit bezorgdheid voor de monarchie: de CDA-bewindslieden willen voorkomen dat een lid van de Oranjes in politiek gevaarlijk vaarwater terechtkomt. Daartegen pleit echter dat het het CDA wel erg goed uitkomt om Van Vollenhoven op afstand te houden. Door de jaren heen heeft hij immers kans gezien een sterke reputatie op te bouwen, ondanks zijn handicap dat hij als lid van het Koninklijk Huis in een gouden kooi leeft. Dankzij die sterke reputatie kon hij enige tijd geleden een gezaghebbend rapport uitbrengen over de Schiphol-brand, dat echter vernietigend uitpakte voor CDA-minister Donner, die zich prompt genoodzaakt zag om af te treden. Die Van Vollenhoven zou opnieuw zijn neus gaan steken in CDA-zaken? Dat nooit, zullen de heren hebben gedacht. Als voorzitter van de veiligheidsraad heeft Van Vollenhoven toegang tot de archieven en die kunnen beter gesloten blijven. Bovendien was het een CDA’er in de persoon van staatssecretaris Van der Knaap, die destijds zo’n rammelende regeling met de heer Spijkers had getroffen.
Maar los daarvan past deze CDA-manoeuvre wonderwel in de strategie die zich nog het beste laat omschrijven als: hou ze kort, de Oranjes. Op zichzelf is dat niet zo’n gekke strategie. Per slot van rekening kun je de Nederlandse staatsvorm nog het beste omschrijven als een republiek met een erfelijk staatshoofd. In zo’n staatsvorm zijn de Oranjes er voor de symboliek en voor de continuïteit en berust de macht bij de politiek, i.c. bij het CDA. Dat de Oranjes zich wat dat betreft geen illusies hoeven te maken, heeft premier Balkenende hen één en andermaal te verstaan gegeven. Zo kregen prins Friso en prinses Mabel bars van de premier te horen dat ze niet voor de troonopvolging in aanmerking kwamen. Nota bene, nadat het paar zelf al besloten had daarvan af te zien. Balkenende heeft inmiddels ook de financiële touwtjes van de Oranjes in handen genomen, ook al kwam hem dat op het verwijt te staan dat hij ’rotzooit’ met het staatsrecht.
Noem het lef dat het CDA de Oranjes zo kort houdt. Je zou het zelfs republikeins kunnen noemen. Maar het is ook wel erg veel van: we rule this country, zoals een CDA-Kamerlid ooit de machtspositie van het CDA omschreef. Zodoende lijkt het CDA ons vooral in te willen peperen dat we in een dubbelmonarchie leven, vanzelfsprekend met het CDA in de sterkste positie.
Leg me geen woorden in de mond. De laatste linkse restjes worden uitgeroeid.quote:Dus de PO is toch links? Ik heb jou wel eens anders zien beweren...
5 minuten. Wist niet hoe gauw ik de knop moest omdraaien. Wat een aandachtsgeil over het paard getild mannetje is dat geworden. Het is ordinaire show rond zijn eigen persoon. Wat vind ie zichzelf leuk.quote:
Kwaliteitstv van de PO.quote:Op woensdag 16 juli 2008 12:17 schreef EchtGaaf het volgende:
5 minuten. Wist niet hoe gauw ik de knop moest omdraaien. Wat een aandachtsgeil over het paard getild mannetje is dat geworden. Het is ordinaire show rond zijn eigen persoon. Wat vind ie zichzelf leuk.
Ik zag 'm ook vanochtendquote:Op woensdag 16 juli 2008 13:13 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Het kapsel van pensioendeskundige Dennis van Ek
Ik vroeg me al af wat er van de gabbergeneratie terecht was gekomen.quote:Op woensdag 16 juli 2008 13:13 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Het kapsel van pensioendeskundige Dennis van Ek
Ze beheren onze pensioenen!quote:Op woensdag 16 juli 2008 13:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik vroeg me al af wat er van de gabbergeneratie terecht was gekomen.
Hebben ze Monique Smit eens een keer wél goed gephotoshopt?quote:
Gelukkig houdt de wereld op aan de rand van de EU.quote:Op woensdag 16 juli 2008 15:36 schreef Monidique het volgende:
Alles voor het Goede Doel: "Hogere accijns moet meer rokers overhalen om te stoppen." Daarnaast is het natuurlijk ook om alles Eerlijker te maken: "Een hogere minimumaccijns moet ook een einde maken aan de grote accijnsverschillen binnen de EU. Die grote verschillen leiden nu tot smokkel. "
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |