quote:
Heb jij ook andere wedstrijden van Huntelaar gezien of blijf je maar op die nietszeggende wedstrijd terugkomen met dat bord voor je kop?quote:Op vrijdag 4 juli 2008 12:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Het werd wel weer duidelijk dat hij een vrij beperkte speler is. Doe nou niet alsof je blind bent
Wij nu 4x de schaal lijkt mij ook wel eerlijk. jammer genoeg gebeurt dat ook nietquote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:18 schreef neilpad het volgende:
Ik hoop dat hij zo laat mogelijk vertrekt. Wij Gomes jullie KJH lijkt me wel zo eerlijk.
Daar is hij alleen professional voor. Ik kan het me ook voorstellen hoor, zeker als die klote scheidsrechters elk mierenneukerige dingetje tegen je fluiten. Maarja, ik hou m'n hart toch altijd vast als hij op scherp staat voor een belangrijke topper. Een domme gele kaart zit er bij hem altijd in, als hij na 60 minuten nog niet heeft gescoord.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:30 schreef HeatWave het volgende:
Dat hij een heethoofd is klopt wel een beetje hoor. Maar als jij als speler gewoon openlijk te horen krijgt dat de KNVB tegen je is kan ik me voorstellen dat je die scheidshonden goed zat bent.
Natuurlijk deelt ie uit (misschien iets te vaak) maar hij moet elke wedstrijd weer die 2 man op hem maar zien kwijt te raken, en de verdedigers mogen zo'n beetje alles tegen hem, en als ie zich los wil rukken krijgt ie geel ofzo...
Zou ik ook niet trekken, week in week uit...
Ja, zo zou het moeten werken, maar ook profs zijn mensen (zidane anyone) en hij houdt zich nog in vind ik. Als ik elke werkdag zo geetterd zou worden en de manager zou de ander gelijk geven, keer op keer, was ik er allang een keer opgeklaptquote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:40 schreef twi het volgende:
[..]
Daar is hij alleen professional voor. Ik kan het me ook voorstellen hoor, zeker als die klote scheidsrechters elk mierenneukerige dingetje tegen je fluiten. Maarja, ik hou m'n hart toch altijd vast als hij op scherp staat voor een belangrijke topper. Een domme gele kaart zit er bij hem altijd in, als hij na 60 minuten nog niet heeft gescoord.
Ik sluit me er bij aan.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 15:22 schreef twi het volgende:
Huntelaar is een beperkte speler. Iedere speler heeft namelijk zijn beperkingen. Beetje open deur intrappen.
+ Geweldige kopper, hoewel hij geen 2 meter is. De meeste kopkansen zijn wel een goal.
+ Weet geweldig positie te kiezen.
+ 1 tegen 1 tegen de keeper is meestal 'hangen'.
+ Heeft een prima vrije trap
+ Kan op elke manier afmaken. Schot, kopbal, omhaal. Heeft geen beperkingen op de manier hoe er een goal te maken is.
+ Hoeft het van zichzelf niet mooi te doen, een goal is een goal.
- Niet heel snel, al heeft hij dit de afgelopen seizoenen enorm verbeterd en is hij iets sneller dan de meeste verdedigers.
- Een heethoofd, maakt onnodige bijna-smerige overtredingen en krijgt veel vrije trappen tegen door onnodige duwpartijtjes. Mede hierdoor een slechte reputatie bij scheidsrechters waardoor er bij twijfel tegen hem gefloten wordt.
- Hierdoor is 'ie niet geweldig in het vasthouden van een bal.
- Onzeker wat betreft het nemen van strafschoppen (totdat 'ie er een paar op rij maakt).
Dat slaat nergens op. In de begin periode van Suarez bij Ajax ging hij echt te vaak voor eigen succes terwijl hij Huntelaar vaker kon laten scoren. Dat is geen probleem zolang je zelf scoort maar als je dan je eigen kans verprutst terwijl je ook een assist had kunnen geven lijkt het me logisch dat Klaas-Jan kwaad wordt.quote:- Wil nog wel eens op een medespeler zeuren die wel probeert een assist te geven, maar wanneer dat (net) niet lukt.
In de beginperiode was het terecht, maar na een aantal weken zat daar al verbetering in. En toch bleef Huntelaar tekeer gaan, ondanks dat je duidelijk zag dat Suarez af wilde spelen op hem. En nog zie je het af en toe wel. Blijf het irritant vinden.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 17:08 schreef toma het volgende:
Dat slaat nergens op. In de begin periode van Suarez bij Ajax ging hij echt te vaak voor eigen succes terwijl hij Huntelaar vaker kon laten scoren. Dat is geen probleem zolang je zelf scoort maar als je dan je eigen kans verprutst terwijl je ook een assist had kunnen geven lijkt het me logisch dat Klaas-Jan kwaad wordt.
Het maakt hem wel een waardeloos aanspeelpunt, iets wat tegenwoordig toch wel een vereiste is in de top van Europa. Zeker nu vrij veel clubs 4-5-1 spelen.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:40 schreef sjimz het volgende:
Traag is hij inderdaad.
Dat compenseert hij meestal met zijn goede gevoel voor zijn positie voor het doel.
Ligt eraan hoe hij speelt.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:45 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Het maakt hem wel een waardeloos aanspeelpunt, iets wat tegenwoordig toch wel een vereiste is in de top van Europa. Zeker nu vrij veel clubs 4-5-1 spelen.
twi bedoelt dat Huntelaar bedient wordt, dat hij het zelf verprutst en vervolgens toch gaat klagen.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 17:08 schreef toma het volgende:
Dat slaat nergens op. In de begin periode van Suarez bij Ajax ging hij echt te vaak voor eigen succes terwijl hij Huntelaar vaker kon laten scoren. Dat is geen probleem zolang je zelf scoort maar als je dan je eigen kans verprutst terwijl je ook een assist had kunnen geven lijkt het me logisch dat Klaas-Jan kwaad wordt.
Nee, ik bedoelde dat Huntelaar denkt dat een medespeler (voornamelijk Suarez) hem niet bedient of probeert te bedienen, terwijl dat wel degelijk gebeurt.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:50 schreef RayMania het volgende:
[..]
twi bedoelt dat Huntelaar bedient wordt, dat hij het zelf verprutst en vervolgens toch gaat klagen.
Nee, dat bedoeld twi niet. Twi bedoeld dat Suárez wel af wil spelen, maar dat hij dan de bal nét niet bij KJH krijgt. Dan begint Huntelaar te zeiken. Ik vind dat ook erg irritant en ik ben het dus wel met twi eens.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:50 schreef RayMania het volgende:
[..]
twi bedoelt dat Huntelaar bedient wordt, dat hij het zelf verprutst en vervolgens toch gaat klagen.
Hoewel ik er ook niet rouwig om ben, denk ik eigenlijk dat de komst van Sulejmani ook een gebaar richting Huntelaar is. Dat er eindelijk wat wordt geinvesteerd om een uitstekend elftal te krijgen. Misschien een zetje in de rug, wanneer Ajax zich wat flexibeler opstellt bij het verlengen van Klaas z'n contract.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:59 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Verder ben ik erg benieuwd wat KJH gaat doen. De hoogte van de transfersom van Mickey geeft denk ik toch wel aan dat Ajax er vanuit gaat dat KJH verkocht gaat worden. Ik ben vooral erg benieuwd naar Cvitanich. Ik verwacht erg veel van die jongen en ik ben er dus niet zo heel erg rouwig om, mocht KJH vertrekken voor veel geld!
13 goals uit 19 wedstrijden bij een club als Banfield. Dat is niet misquote:Op vrijdag 4 juli 2008 20:02 schreef twi het volgende:
[..]
Mocht hij echter niet verlengen, lijkt me Cvitanich wel een aardige vervanger, en heb je met Suarez en Sulejmani al min of meer de garantie dat Dario ze er alleen maar in hoeft te prikken. Moet 'ie dat wel doen natuurlijk!
Oeh, ik las het fout. Ja, klopt. Dat is vrij irritant te noemen, maar Huntelaar denkt nog te vaak dat voetbal een individuele sport is in plaats van een teamsport waar fouten gemaakt kunnen worden. Eerlijk gezegd hoop ik dat Huntelaar vertrekt, ik zou er in ieder geval niet rouwig om zijn als hij vertrekt.quote:Op vrijdag 4 juli 2008 19:59 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Nee, dat bedoeld twi niet. Twi bedoeld dat Suárez wel af wil spelen, maar dat hij dan de bal nét niet bij KJH krijgt. Dan begint Huntelaar te zeiken. Ik vind dat ook erg irritant en ik ben het dus wel met twi eens.
Tsja, al is een superaanval geen garantie voor prijzenquote:Op vrijdag 4 juli 2008 20:25 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Als Huntelaar nu blijft, heeft Ajax veruit de beste aanval van de Eredivisie en anders ook nog wel
Een geweldige keeper wel.......quote:Op zaterdag 5 juli 2008 01:20 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Tsja, al is een superaanval geen garantie voor prijzen
Ajax heeft geen geweldige keeper, maar wel de beste van de eredivisiequote:Op zaterdag 5 juli 2008 02:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alleen jammer dat Ajax die niet heeft
Je valt in de herhalingquote:
Timmer is niet beter, Isaksson is niet beter, Velthuizen is niet beter en van Romero heb ik te weinig gezien. Wellicht heeft die meer potentie, aangezien hij Argentijnse genen heeft. Want Argentijnen zijn natuurlijk ubermenschen. Maar hij is zeker nog niet zo ver als Stekelenburg.quote:Op zaterdag 5 juli 2008 02:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Helaas niet voor Ajax
quote:Gunners go for Ł18m Dutch striker: NOW IT'S KLAASENAL
EXCLUSIVE by DAVID HARRISON
ARSENAL are ready to launch an Ł18million bid for Dutch goal ace Klaas-Jan Huntelaar. Gunners boss Arsene Wenger is lining up the prolific Ajax striker as a replacement for Emmanuel Adebayor — if the Ł30m-rated Togo hitman is sold to Barcelona. The double deal would net the Gunners a Ł12m profit. But the Frenchman insists that sort of business is essential and will stun every Arsenal fan by admitting: We are now a SELLING club.
The Ł24m annual mortgage payments on the club’s Ł360m Emirates Stadium have become such a burden that Wenger admits he must now flog big-name players EVERY season.He declared: “The strategy of the club is to sell every year and to buy less expensive players.”
And he has warned this official policy could continue for another 17 YEARS! He added: “We manage at Arsenal to maintain all our football ambitions — national and European —while having to free up - for 17 more years - an annual surplus of Ł24m to pay for our stadium. The club’s strategy is to favour the policy of youngsters ahead of stars and to count on the collective quality of our game.”
Under those guidelines, the Huntelaar-Adebayor swap would make good business sense. Huntelaar, 24, has a staggering scoring record in club and international football. He has scored 163 goals in 220 matches in Holland and seven times in 12 appearances for the national team. He is best pals with Arsenal striker and fellow Dutchman Robin van Persie. Huntelaar is keen to move to England and Dutch sources claim Van Persie has told his pal how good life is at Arsenal during Euro 2008.
A Dutch insider revealed: “Arsenal are keen on Huntelaar and he has confirmed he would be keen to discuss a move. Klaas-Jan is an out and out goalscorer – just the sort Arsenal have needed for many seasons. He might not have the silky skills you associate with a Wenger team but he has an amazing knack for putting the ball in the net.”
Adebayor is a Ł30m target for Spanish giants Barcelona, who are also eyeing Gunners team-mate Alexander Hleb.
Niet verkeerd, dan maken we toch zo'n 12 miljoen euro winst. Alleen zie ik het niet zo snel gebeuren dat Arsenal een type spits als Huntelaar koopt. Zij zijn toch meer van de combinerende en meevoetballende spitsen.quote:
Vroeger hadden ze met Ian Wright natuurlijk ook een afmaker pur sang.quote:Op zondag 6 juli 2008 10:56 schreef RayMania het volgende:
[..]
Niet verkeerd, dan maken we toch zo'n 12 miljoen euro winst. Alleen zie ik het niet zo snel gebeuren dat Arsenal een type spits als Huntelaar koopt. Zij zijn toch meer van de combinerende en meevoetballende spitsen.
Heeft SCH geen doorkoop clausule? Dus die zullen ook nog wel wat geld krijgen daarvan.quote:Op zondag 6 juli 2008 10:56 schreef RayMania het volgende:
[..]
Niet verkeerd, dan maken we toch zo'n 12 miljoen euro winst. Alleen zie ik het niet zo snel gebeuren dat Arsenal een type spits als Huntelaar koopt. Zij zijn toch meer van de combinerende en meevoetballende spitsen.
Zo slecht is Huntelaar ook niet meevoetballend. Misschien wat minder opvallend. Korte passjes en ruimte maken voor lopende mensen.quote:Op zondag 6 juli 2008 10:56 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ik zag net iets voorbij komen van 5 miljoen op 26 miljoen en daarom zou Ajax 31 miljoen van Arsenal willen. Ofzo. Was allemaal niet op de meest betrouwbare websites.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:18 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Heeft SCH geen doorkoop clausule? Dus die zullen ook nog wel wat geld krijgen daarvan.
Vergeet zijn mislukte aannames en kaatsen over de zijlijn niet. Nee, voetballend is hij veel te zwak voor Arsenal, en te zwak voor Ajax. Het is onzin om het talent van Suarez en Suleymani te vergooien aan dat eenrichtingsverkeer in een vaak doodlopende weg.quote:Op zondag 6 juli 2008 12:41 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Zo slecht is Huntelaar ook niet meevoetballend. Misschien wat minder opvallend. Korte passjes en ruimte maken voor lopende mensen.
Daarom lijkt Arsenal me niet de club voor Huntelaar.quote:Op zondag 6 juli 2008 10:59 schreef sjimz het volgende:
[..]
Vroeger hadden ze met Ian Wright natuurlijk ook een afmaker pur sang.
Maar de laatste spitsen zijn inderdaad vaak meevoetballende spelers.
Ajax wil zeker meer, leuk bod maar te weinig.quote:Op zondag 6 juli 2008 10:56 schreef RayMania het volgende:
[..]
En PSV krijgt ook nog opleidingsvergoedingquote:Op zondag 6 juli 2008 12:18 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Heeft SCH geen doorkoop clausule? Dus die zullen ook nog wel wat geld krijgen daarvan.
Ajax wil meer dan 18 miljoen pond voor Huntelaar? Waar is dat dan weer op gebaseerd?quote:Op zondag 6 juli 2008 12:52 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Ajax wil zeker meer, leuk bod maar te weinig.
Sky Sports.quote:Utd 'interested' in Huntelaar: Holland international expresses 'love' for Red Devils
By James Dall Last updated: 5th July 2008
Ajax striker Klaas-Jan Huntelaar has claimed Manchester United are 'very interested' in securing his services. Contract talks between Ajax and Huntelaar recently broke down, leading to fresh speculation that the 24-year-old could be set to depart Amsterdam Arena this summer. A number of top European clubs - including United, Arsenal and Real Madrid - have been linked with a swoop for the Holland international following his impressive form in the Eredivisie.
Ajax are hopeful the forward may reconsider his decision to turn down their latest contract offer, however Huntelaar has claimed that United are monitoring his situation closely.
"I love clubs with great history like Ajax, I also love United," Huntelaar told Dutch reporters. "It's a club that makes me dream, especially as Ruud van Nistelrooy played there and did great things with them. I know certain English clubs are following me, like Manchester United, who are very interested in me."
Beetje een nietszeggend stukje, maar goed..quote:'Huntelaar ruikt zijn kans aan spitsenfront'
Nu het EK-circus zijn tenten heeft afgebroken, verplaatst de aandacht van de internationale voetbalgemeenschap zich naar een ander spektakel; de opening van de transfermarkt.
Tijdens de zomers waarin een eindtoernooi plaatsheeft komt de handel doorgaans laat op gang. Op hun gemak kuieren clubs langs de etalage die EK of WK heet en pas als spelers zich op dat hoogste platform hebben bewezen, komen de grote zakken met geld op tafel.
De meest interessante strijd zal de komende tijd ontbranden rond de Russische sensatie Andrei Arsjavin. De 27-jarige spelmaker van Zenit Sint-Petersburg zette zijn naam tijdens de zegetocht in het toernooi om de UEFA Cup al op de kaart en voegde daar anderhalve week geleden tijdens het kwartfinaleduel met Nederland op het EK voor de zekerheid nog even de wedstrijd van zijn leven aan toe. Een dag na dat verpletterende optreden maakte Barcelona zijn belangstelling voor Arsjavin wereldkundig. Zó snel kan het gaan.
Ook bij het Nederlands elftal hoopten enkele internationals zichzelf tijdens het EK in de kijker van topclubs te spelen. Rafael van der Vaart heeft het bij Hamburger SV wel zo'n beetje gezien en aast op een vertrek naar het land waar zijn familiewortels liggen, Spanje. Orlando Engelaar beseft dat de oogsttijd in zijn carričre is aangebroken en hoopt dat FC Twente en Schalke 04 tot een akkoord over zijn transfersom komen. En voor Khalid Boulahrouz kwam zijn onverwachte basisplaats tijdens het voorbije EK ook al niet slecht uit; zijn loopbaan behoeft een nieuwe impuls sinds hij door Chelsea werd verhuurd aan Sevilla.
In de schaduw van deze basisklanten van Oranje hoopte ook Klaas-Jan Huntelaar (24, foto) in Zwitserland op een plaats in de internationale spotlichten. De aanvalsleider van Ajax bewees het afgelopen seizoen dat de Nederlandse competitie hem weinig uitdagingen meer te bieden heeft. Met 33 goals in 34 wedstrijden schroefde Huntelaar zijn doelpuntentotaal in de vaderlandse competitie op tot 129 stuks, in 173 duels. In het Nederlands elftal toonde de spits zich al net zo trefzeker: acht doelpunten in dertien interlands, daarmee kun je thuiskomen.
Vandaar dat Huntelaar tijdens het EK smachtte naar wat speeltijd, om de wereld te laten zien dat hij ook tegen grotere ploegen dan De Graafschap en Heracles Almelo zijn mannetje staat. Het was hem niet gegund, onder meer door het bizarre wisselbeleid van bondscoach Marco van Basten in de laatste wedstrijd tegen Rusland. Na een uur spelen was Oranje door alle wissels heen, terwijl kort daarop Ruud van Nistelrooy door krampaanvallen rijp was voor een tocht naar de kant, ten faveure van Huntelaar.
Zijn anonieme EK heeft de ambities van de topschutter niet aangetast. Vorig jaar al gaf Huntelaar aan dat hij steeds dichter tegen een overstap naar het buitenland kwam aan te zitten. Hij ging te rade bij mensen die hij hoog acht, onder wie Marco van Basten. Ook die adviseerde hem zijn ontwikkeling in een topcompetitie voort te zetten. Dat zei hij in zijn hoedanigheid als bondscoach, toen nog niet wetende dat hij Ajax zou gaan leiden en Huntelaar later dus binnenboord zou willen houden.
Het lijkt Van Basten niet te gaan lukken. De afgelopen maanden probeerde Ajax de topscorer manmoedig tot een contractverlenging te verleiden. Maar Huntelaar is een slimme jongen. Ook hij weet dat het transfergeweld op het punt staat los te barsten, vooral aan het spitsenfront. Didier Drogba wil weg bij Chelsea, Emmanuel Adebayor forceert een breuk met Arsenal, en Barcelona doet Samuel Eto'o in de uitverkoop. Zodra de eerste van hen van topclub is gewisseld, zal de carrousel gaan draaien. En Huntelaar zal wachten en loeren, om op het juiste moment in te springen.
Simon Zwartkruis
VI
quote:Huntelaar maakt nu al extra uren
DE LUTTE - Klaas Jan Huntelaar probeert in het trainingskamp van Ajax in De Lutte zo snel mogelijk fit te worden na een vakantie van een maand. Op eigen initiatief werkt hij na de reguliere training op het trainingskamp in De Lutte vaak nog wat sessies af met herstel- en conditietrainer René Wormhoudt. ,,Ik vind het lekker om alles weer scherp te zetten.''
Een gesprek over zijn toekomst bij de club heeft hij de laatste tijd niet meer gehad. ,,De situatie is dat ik bij Ajax nog een contract heb voor twee jaar en dat ik mij daar volledig op richt. Over een deadline waarop een transfer rond zou moeten zijn, heb ik het alleen maar met Martin van Geel gehad, daarna niet meer.''
Ajax waakt voor een scenario als dat van vorig jaar. Toen liet het vertrek van Wesley Sneijder naar Real Madrid, pal voor de transferdeadline een grote leegte achter in Amsterdam. Marco van Basten gaat in ieder geval niet uit van een dergelijke gang van zaken. ,,Ik ga er vanuit dat Klaas Jan dit jaar bij Ajax speelt,'' zei de trainer vorige week na de eerste training van het seizoen. Concreet is er voor de topscorer ook nog geen aanbieding van een interessante club gekomen.
Topscorer van de club is Huntelaar al drie keer geweest en veel persoonlijke doelen heeft hij niet dit seizoen. ,,Ik wil nou wel eens kampioen worden,'' zegt de spits. ,,Daar gaat het dit seizoen wat mij betreft om.''
De aanvoerdersband die hij dit seizoen van Marco van Basten om zijn arm geschoven heeft gekregen geeft vertrouwen, zo zegt hij. ,,Maar ik ben niet de grote leider of zo, op het veld kunnen we het niet met één leider doen. Het is een rol die ingevuld moet worden, maar niet de belangrijkste.''
En hij kan geen bal aannemen, kaatst moeizaam, heeft geen actie, kan de kopduels niet winnen en wordt eruit gesprint door de meeste verdedigers.quote:Op donderdag 24 juli 2008 10:09 schreef AntonWolf het volgende:
Ja, dat denk ik dus wel ja. Van Persie en Huntelaar zijn andere typen spitsen, maar Huntelaar doet zeker niet onder voor Adebayor. Hij is alleen minder lang, en komt niet uit een exotische streek , waar natuurlijk alleen maar betere voetballers rondlopen.
quote:Huntelaar blijft dit jaar Ajacied
Donderdag 7 augustus 2008
Ajax-spits Klaas-Jan Huntelaar heeft in Voetbal International aangegeven dit seizoen bij Ajax te willen blijven.
Huntelaar staat in de belangstelling van buitenlandse topclubs, maar geeft in het tijdschrift aan dat 'hij ervan uitgaat dit seizoen bij Ajax te spelen'. Besprekingen met de club om zijn contract, dat in 2010 afloopt, te verlengen, zijn vooralsnog op niets uitgelopen.
Huntelaar zegt de intentie te hebben bij te tekenen, maar wacht daarbij op toenadering van Ajax. Huntelaar is dit seizoen door trainer Marco van Basten tot de nieuwe aanvoerder benoemd.
Topclubs zoals? Ik dacht dat inmiddels toch wel duidelijk was dat geen enkele club hem probeert over te nemen, laat staan een topclub. Waar bestaat die belangstelling dan uit?quote:Huntelaar blijft dit jaar Ajacied
Donderdag 7 augustus 2008
Ajax-spits Klaas-Jan Huntelaar heeft in Voetbal International aangegeven dit seizoen bij Ajax te willen blijven.
Huntelaar staat in de belangstelling van buitenlandse topclubs, maar geeft in het tijdschrift aan dat 'hij ervan uitgaat dit seizoen bij Ajax te spelen'. Besprekingen met de club om zijn contract, dat in 2010 afloopt, te verlengen, zijn vooralsnog op niets uitgelopen.
Huntelaar zegt de intentie te hebben bij te tekenen, maar wacht daarbij op toenadering van Ajax. Huntelaar is dit seizoen door trainer Marco van Basten tot de nieuwe aanvoerder benoemd.
Waarom stuur je niet een mailtje naar Voetbal International als je zo geďnteresseerd bent in die topclubs?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 18:54 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Topclubs zoals? Ik dacht dat inmiddels toch wel duidelijk was dat geen enkele club hem probeert over te nemen, laat staan een topclub. Waar bestaat die belangstelling dan uit?
Volgens mij komt het bericht van de belangstelling niet van VI. Dat er geen belangstelling voor hem is weet ik en dat weet jij ook. Waarom dan in zo'n bericht het tegendeel zetten?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:20 schreef RayMania het volgende:
[..]
Waarom stuur je niet een mailtje naar Voetbal International als je zo geďnteresseerd bent in die topclubs?
Sky Sports (zie ergens hierboven) meldt ook de vermeende interesses. Ik weet niet of het waar is of niet, is moeilijk te controleren. Jij weet ook niet zeker of het bullshit is, of niet.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 20:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij komt het bericht van de belangstelling niet van VI. Dat er geen belangstelling voor hem is weet ik en dat weet jij ook. Waarom dan in zo'n bericht het tegendeel zetten?
Denk het ook, hij heeft het goed bij Ajax, is nu ook aanvoerder. Hij zal, anders dan Heitinga, alleen voor de echte top gaan.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:00 schreef DeVinger het volgende:
Hij wil toch alleen weg naar een échte topclub? Die zijn op dit moment toch allemaal wel voorzien?
Met 'bronnen rond de club zeggen', 'uit betrouwbare bron', 'er wordt melding gemaakt', of helemaal zonder bronvermelding? Wat weten die mensen al twee jaar lang iets wat ik niet weet waar telkens maar niks concreets van boven komt?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:11 schreef RayMania het volgende:
[..]
Sky Sports (zie ergens hierboven) meldt ook de vermeende interesses.
Het wordt gepresenteerd als een feit, terwijl het alleen gebaseerd is op het feit dat het aannemelijk is (niet voor iedereen). Ik kan op dezelfde manier zeggen dat Geert den Ouden bij verschillende topclubs in de belangstelling staat. Beide kunnen waar zijn, beide ontberen feitelijke grondslag, alleen het één is geloofwaardiger dan het andere.quote:Ik weet niet of het waar is of niet, is moeilijk te controleren. Jij weet ook niet zeker of het bullshit is, of niet.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 12:53 schreef BliksemSchigt het volgende:
Bild noemt hem vanochtend als nieuwe spits van HSV. Maar dat lijkt me vrij stug dat Ajax en Huntelaar daarmee akkoord gaan.
What's so funny?quote:
Dat komt omdat Heitinga ook geen top isquote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:17 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Denk het ook, hij heeft het goed bij Ajax, is nu ook aanvoerder. Hij zal, anders dan Heitinga, alleen voor de echte top gaan.
Ik schat Huntelaar inderdaad wel hoger in dan Heitinga.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 14:32 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Dat komt omdat Heitinga ook geen top is
quote:Real meldt zich bij Ajax met miljoenen voor Huntelaar
EXCLUSIEF - Real Madrid gaat voor een zesde Nederlander. De Spaanse kampioen bereidt een eerste bod voor op Klaas-Jan Huntelaar, de aanvoerder van Ajax.
Real biedt 25 miljoen euro voor Huntelaar, die de laatste drie seizoenen clubtopscorer was van de Amsterdammers. De spits staat nog tot medio 2010 onder contract bij Ajax, dat onlangs tevergeefs heeft geprobeerd de 25-jarige international een nieuwe verbintenis te laten ondertekenen.
Aan de keuze voor Huntelaar ging bij Real een interne strijd vooraf. Technisch directeur Predrag Mijatovic heeft al langere tijd een voorkeur voor Huntelaar, zijn assistent Miguel Angel Portugal maakte zich sterk voor het aantrekken van Valencia-spits David Villa, de topscorer van Euro 2008.
Real Madrid is op zoek naar offensieve versterking naast vaste waarden Ruud van Nistelrooy en Raúl, omdat de club zich komend seizoen ten doel heeft gesteld zowel de Spaanse landstitel als de Champions League te winnen.
Mocht Huntelaar naar De Koninklijke vertrekken, dan wordt de spits de zesde Nederlander in de selectie van coach Bernd Schuster, die al de beschikking heeft over Van Nistelrooy, Rafael van der Vaart, Wesley Sneijder, Arjen Robben en Royston Drenthe.
Naast Real hebben ook Manchester United en Arsenal interesse in Huntelaar.
Inderdaad, wel veel belangstelling van de "pers" voor allerlei geruchten en hun eigen verzinsels. Maar nog steeds geen bod of contact. Dat 'zou voorbereid worden'.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:03 schreef RayMania het volgende:
Niks aan de hand. Nog steeds geen belangstelling van topclubs.
Marca.quote:Ferguson responde tocando a Huntelaar
ULISES SÁNCHEZ FLOR / Madrid Alex Ferguson y el Manchester United se ha entrometido en el fichaje de Huntelaar por el Real Madrid. El equipo inglés, viendo que no consigue hacerse con los servicios de Berbatov, ha hecho un intento por el delantero holandés.
Como no podía ser de otra manera, el interés del United en contar con el del Ajax puede encarecer la operación.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:10 schreef TheFrankey het volgende:
Het word Real.... ben er zeker van. Aangezien ik ermee te maken he. Wacht maar af... begin volgende week!
Mwa. Van Nistelrooy is nog wel eens geblesseerd en bij een er is geen een Europese topclub waar een speler alles speelt (behalve keepers en Lampard). Als Huntelaar vertrekt speelt haalt hij de 30 wedstrijden wel denk ik.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:14 schreef steeze het volgende:
Mocht hij dit seizoen nog vertrekken, zal hij zwaar banken in Madrid. Want v Nistelrooy is nog altijd de onbetwiste nummer 1. Dus als ik Huntelaar was zou ik gewoon nog 1 seizoen bij Ajax blijven. En Ervaring op doen in Oranje, en eventueel in de Uefa Cup (als Ajax ver weet te komen). Want bij Real moet je er wel meteen staan.
Huntelaar is een topspits, maar hij is al 25 en heeft nauwelijks ervaring op een Europees podium. Het afgelopen seizoen werd Ajax ook vroegtijdig uitschakeld in de Uefa Cup.
Bij een topclub als Real Madrid zal hij altijd veel concurrentie hebben. Ook als Ruud zou vertrekken. Dan wordt er namelijk gewoon nog een topspits gehaald. Men wil bij Madrid veel prijzen winnen, dus de beker, de landstitel en de CL. Alleen daarom willen ze al meerdere spitsen. Dan kunnen ze elkaar wat aflossen en bovendien is er goede vervanging als één geblesseerd raakt.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:14 schreef steeze het volgende:
Mocht hij dit seizoen nog vertrekken, zal hij zwaar banken in Madrid. Want v Nistelrooy is nog altijd de onbetwiste nummer 1. Dus als ik Huntelaar was zou ik gewoon nog 1 seizoen bij Ajax blijven. En Ervaring op doen in Oranje, en eventueel in de Uefa Cup (als Ajax ver weet te komen). Want bij Real moet je er wel meteen staan.
Huntelaar is een topspits, maar hij is al 25 en heeft nauwelijks ervaring op een Europees podium. Het afgelopen seizoen werd Ajax ook vroegtijdig uitschakeld in de Uefa Cup.
Ik denk dat Jan naarmate de tijd vordert de voorkeur zal krijgen boven Klaas.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 23:08 schreef Messenga het volgende:
Wie vind hier Huntelaar eigenlijk momenteel de nummer 1 om de spitspositie bij het Nederlands elftal in te nemen?
Dan moet Huntelaar wel heel erg gaan falen de komende interlands...quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 02:26 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Ik denk dat Jan naarmate de tijd vordert de voorkeur zal krijgen boven Klaas.
Eerder Van Persie mag ik hopen. Dat zou ook mijn eerste keuze zijn als ook Sneijder weer fit is. Sneu voor Huntelaar, maar Van Persie kan een balletje vasthouden, een actie maken en heeft ook scorend vermogen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 02:26 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Ik denk dat Jan naarmate de tijd vordert de voorkeur zal krijgen boven Klaas.
Wat een hoop gezwets.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 11:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Huntelaar komt gewoon tekort voor het niveau. Op een niveau ietsje lager kan hij atletisch en technisch meekomen, en dan komt hij aan zijn kwaliteiten toe. Maar met het niveau stijgt het tempo, en dan is zijn handelingssnelheid, precisie, explosiviteit en sprongkracht net te laag om aan zijn sterke punten toe te komen.
Ik vind Makaay nog steeds een goede optie. Het is ook niet het ideale type spits, maar het is eigenlijk een veel completere speler dan als wat hij op basis van zijn bijnaam wordt afgeschilderd. Zijn balaanname, handelingssnelheid en explosiviteit is gewoon goed, hij combineert zuiver en heeft overzicht. Hij heeft de reputatie van een sluipmoordenaar maar hij kan meer dan dat en laat dat ook regelmatig zien. Hij is nog fit en kan nog wel een paar jaartjes mee. Hopen dat in de tussentijd ergens een technische en sterke spits opstaat.
Hij kreeg ook nog niet een derde van de kansen die bijvoorbeeld Huntelaar op een presenteerblaadje kreeg terwijl hij wel een grote rol had in heel veel doelpunten van anderen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 11:28 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Wat een hoop gezwets.
Makaay is vorig jaar 13 keer tot scoren gekomen, waarvan nog een gedeelte strafschoppen waren.
Het was een topspits en hij zit nu in de herfst van zijn carriere, maar hij is nog behoorlijk fit. KJH zal nooit een topspits worden.quote:Makaay was een leuke spits, maar is nu echt op zijn retour.
Bewijs eens dat Huntelaar veel op een presenteerblaadje kreeg.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 12:07 schreef Weltschmerz het volgende:
Hij kreeg ook nog niet een derde van de kansen die bijvoorbeeld Huntelaar op een presenteerblaadje kreeg
Bedoel je nou die zeven assists in één competitieseizoen, waarvan eentje bij 5-0 en de ander bij 6-0?quote:terwijl hij wel een grote rol had in heel veel doelpunten van anderen.
Kijk zijn goals van het afgelopen seizoen maar eens na. Er zitten een paar bij die echt knap waren, maar het gros is dat hij alleen voor de keeper wordt gezet, de bal wordt klaargelegd voor een schot of dat de bal hem keurig op zijn voorhoofd wordt gelegd, en dan heb je ook nog de absolute intikkers. Dat vind ik gewoon normaal spitsenwerk wat je van elke spits mag verwachten. Alleen hij mag zich er volledig op toeleggen, en hij krijgt de beste aanvoer van de eredivisie.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 12:35 schreef RayMania het volgende:
[..]
Bewijs eens dat Huntelaar veel op een presenteerblaadje kreeg.
Gaan we goals niet meetellen als ze niet belangrijk zijn? Daar zou ik niet aan beginnen als je het voor Huntelaar wil opnemen.quote:Bedoel je nou die zeven assists in één competitieseizoen, waarvan eentje bij 5-0 en de ander bij 6-0?
Dan houd je vijf belangrijkse assists over. En twee van die assists gaf Makaay in de eerste competitiewedstrijd van Feyenoord dit seizoen; dus daarna (33 mogelijke wedstrijden) slechts drie belangrijke assists gegeven. Indrukwekkend?
Ter vergelijking; onze Klaas-Jan gaf acht assists, waarvan slechts één bij een scoremarge van drie (4-1). Oftewel; Huntelaar heeft meer assists gegeven en belangrijkere assists.
Dat is het argument wanneer mensen willen ontkennen dat Huntelaar weer eens voor spek en bonen meedeed: "Hij hield twee man bezig."quote:Laat me raden, je komt nu met iets als vrijlopen en gaten opentrekken voor anderen.
Nee, hij heeft veel tijd en ruimte nodig om hem aan te nemen, en hij houdt hem niet op tempo kort genoeg bij zich. Als hij in vorm is en hij veel tijd en ruimte krijgt gaat het wel. Het niveau wat hij daarin structureel haalt is echter te laag voor de CL, de Uefacup en de hogere regionen van de eredivisie.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 13:48 schreef patrickt37 het volgende:
Dus Huntelaar is niet in staat om een bal vast te houden?
Met die van een Ajaxfan en liefhebber van de teamsport voetbal.quote:Met welke bril kijk jij altijd naar Huntelaar?
Mij hoor je ook niet klagen over zijn inzet en taakbewustheid, hij is er alleen niet erg goed in.quote:KJH is juist een spits die je overal op het veld kan vinden, en zelf de bal komt halen op het middenveld.
Klopt, dat is ook een kwaliteit. Ik denk alleen dat Ajax en het Nederlands elftal veel meer gebaat zouden zijn bij andere kwaliteiten, omdat de kwaliteiten die hij niet heeft dwingen tot een rolverdeling die gewoon niet erg succesvol is gebleken.quote:En ook al zou hij ze allemaal op een presenteer blaadje krijgen, moet je nog wel de kwaliteit hebben om elke keer op de juiste plaats te staan, jezlef vrijlopen/draaien van de verdedigers.
Het zegt vooral heel veel over welke rol hij heeft. Zijn optreden in de cruciale wedstrijden tegen gelijkwaardige tegenstanders zegt mij genoeg.quote:Zijn verhouding van het aantal doelpunten/gespeelde wedstrijden zegt genoeg.
Zonder ze te verzilveren althans, en daarom mag hij nu niet meer. Het is ook niet waar trouwens dat hij dit aantal zonder strafschoppen heeft bereikt.quote:En dat aantal bereikt hij dan ook nog eens zonder strafschoppen te nemen.
Op zich wel, maar ik zie hem wel graag met de bal aan de voet lopen. Ik zou daar toch liever een wat meer statische en kopsterke midvoor zien die vooral heel goed is met de rug naar de goal, zodat Van Persie dynamisch kan spelen als vleugelspits. Dus met Van Persie en Robben als meest vooruitgeschoven spelers.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 13:58 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Makaay is geen betere optie meer, maar Van Persie wel. Die moet tot de spits worden omgeturnd. Zo haal je het maximale rendement uit opkomende spelers als VDV, Sneijder, Afellay en Robben.
Mee eens.quote:Huntelaar komt als aanspeelpunt veel en veel te kort. Vooral de snelheid om voor zijn man te komen, via luchtduels balbezit te houden, of over de grond de combinatie aan te gaan.
Technisch is hij inderdaad een hele goede kopper. Maar je moet vaak eerst het kopduel winnen, hoger komen en balans houden. Daar is hij dan weer niet goed in.quote:Ook heeft Nederland niet de spelers om Huntelaar op zijn kopkracht te bedienen, waar hij wel wereldklasse in is.
Te traag, hij moet compenseren voor zijn snelheid en explosiviteit, dan is op het randje van buitenspel spelen niet rendabel.quote:En het valt mij op dat hij wel heel vaak in de buitenspelval trapt van de tegenstander.
Hij mist ook de tecniek om een mannetje uit te spelen als dat nodig is.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 14:03 schreef Chadi het volgende:
Huntelaar heeft 1 zwakte en dat is zijn snelheid voor de rest voortreffelijke spits.
Ik denk niet dat hij hetzelfde type is als Henry.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 14:17 schreef Pizzakoppo het volgende:
In Liverpool zien ze in hem Henry II
Hij heeft techniek zat om iemand uit te spelen. Het is geen Ronaldinho of zo. of Romario.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 14:36 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Hij mist ook de tecniek om een mannetje uit te spelen als dat nodig is.
Ik moet eerlijk gezegd ook nog maar zien of Huntelaar het gaat redden in de top.
Hangt er vanaf hoever je van je eigen doel wil spelen of speelt.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 14:09 schreef mcyodogg het volgende:
Snelheid is wel enorm belangrijk tegenwoordig als ik de experts erover hoor. Redknapp zei vorige week nog dat je niet zonder kunt.
Gelukkig hebben we nog Robben en in mindere mate Van Persie. Babel op de bank. Over Babel gesproken, als die nou in de spits bij zijn club zou spelen en zich daar zou ontwikkelen, zou dat nog een aardige concurrent voor Huntelaar kunnen worden.
Betwijfel ik, ik zie het hem zelden doen, mannetje uitspelen en scoren.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 14:51 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hij heeft techniek zat om iemand uit te spelen. Het is geen Ronaldinho of zo. of Romario.
[..]
precies! Er wordt hier veel te veel gefocused op wat Huntelaar allemaal niet zou kunnen, De man maakte vorig jaar 33 doelpunten in de competitie, dan doe je gewoon dat wat een spits moet doen. Bij de absolute topclubs is het niet anders: als je de ballen er in schiet doe je het goed.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 15:21 schreef Chadi het volgende:
Heb pipo nog nooit iemand zien uitspelen op techniek.
pipo niet, klose niet en toni ook niet.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 15:21 schreef Chadi het volgende:
Heb pipo nog nooit iemand zien uitspelen op techniek.
Pipo, Luca en in mindere mate Klose zijn ook minder traag dan Huntelaar.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 16:05 schreef sjimz het volgende:
[..]
pipo niet, klose niet en toni ook niet.
Alleen zijn die fysiek wel een stuk sterker dan Klaas Jan denk ik.
Kezman maakte er meer en viel ook behoorlijk tegen bij de clubs na PSV...quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 23:58 schreef patrickt37 het volgende:
Snel, langzaam, sterk, technisch of niet technisch, feit is dat het scoren hem in de Nederlandse competitie makkelijk afgaat.
Dus voor alle andere clubs in Nederland, succes in het komend seizoen met het afstoppen van KJH.
Ruud van Nistelrooy daarentegen nietquote:Op zondag 24 augustus 2008 15:50 schreef PyTh het volgende:
[..]
Kezman maakte er meer en viel ook behoorlijk tegen bij de clubs na PSV...
Niet? Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat ze bij Man U niet met erg veel trots terugkijken op de periode dat Van Nistelrooij daar actief was.quote:
Mwah, niet overdrijven. Hij heeft er natuurlijk uitstekende cijfers laten zien. Maar Man Utd. is met zijn vertrek er inderdaad op vooruit gegaan. Dat is iets wat bij het voetbal van deze jaren hoort. De echte afmakers zijn gewoon "uit". Tegenwoordig moet een spits in de Europese top veel meer mee kunnen voetballen. Een van de redenen waarom Huntelaar nog steeds bij Ajax zit en Alves bijvoorbeeld "maar" naar Boro ging.quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet? Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat ze bij Man U niet met erg veel trots terugkijken op de periode dat Van Nistelrooij daar actief was.
Zijn prestaties bij Man Utd waren alles behalve slecht hoor. 140 wedstrijden, 95 goals. Dat het team minder presteerde, lag zeker niet aan hem. En dat weten de Man Utd-fans ook wel.quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet? Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat ze bij Man U niet met erg veel trots terugkijken op de periode dat Van Nistelrooij daar actief was.
*Kijkt op wikipedia*quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Niet in teamverband, en volgens mij is voetbal een teamsport.quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:52 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Mwah, niet overdrijven. Hij heeft er natuurlijk uitstekende cijfers laten zien.
En ging er op achteruit met zijn komst.quote:Maar Man Utd. is met zijn vertrek er inderdaad op vooruit gegaan.
Klopt. De regels zijn veranderd en het spel is mede daardoor veranderd. De typische afmaker hoort bij de tijd dat de boel dichthouden en hopen op een kansje nog lonend was. Maar het voetbal is veel aanvallender geworden. Maar als je dat met een man minder doet omdat eentje alleen maar voor zijn eigen kans bezig leg je het af tegen gelijkwaardige tegenstanders die wel met zijn 11en kansen proberen te creeeren.quote:Dat is iets wat bij het voetbal van deze jaren hoort. De echte afmakers zijn gewoon "uit". Tegenwoordig moet een spits in de Europese veel meer mee kunnen voetballen.
En dan is Alves nog een aardige meevoetballer, de betere afmaker, heeft ie iets van een actie en wel een waardevolle vrije trap.quote:Een van de redenen waarom Huntelaar nog steeds bij Ajax zit en Alves bijvoorbeeld "maar" naar Boro ging.
Ja, dat mag ik hopen, niet dat ie uberhaupt weg mag, maar zeker niet voor minder dan 35 miljoen ofzo.....quote:Op woensdag 27 augustus 2008 09:15 schreef kevin6188 het volgende:
Ajax schijnt een eerste bod van Valencia van 14 miljoen euro te hebben afgeslagen.
v Nistelrooij was een fenomeen bij Manu, was zelfs speler van het jaar in de PL.quote:
quote:Huntelaar, kanon met kampioensdrift
Door MAARTEN WIJFFELS
AMSTERDAM - Hij gaat dit voetbalseizoen voor 35 competitiegoals, voor de titel met Ajax en regelmatig voor een goed boek. Geen spits zegt het Klaas Jan Huntelaar, dé blikvanger van de eredivisie, na. Halverwege De donkere kamer van Damokles staat hij in de startblokken voor zijn derde volledige jaar Ajax. ,,Op de middelbare school las ik ook gewoon de uittreksels, hoor,'' zegt Klaas Jan Huntelaar geamuseerd.
We zijn komen te praten over zijn boekenlijst op de Havo. Bij Ajax valt het mensen namelijk op dat hun spits zo vaak aan het lezen is. ,,Mijn boekenlijst was een opeenstapeling van dunne werken. Ja, De Aanslag van Mulisch stond erop. Maar verder het bekende rijtje: Het gouden ei, Bezonken rood en - uiteraard - Het bittere kruid van Marga Minco. Inmiddels vind ik het heerlijk om de tijd te nemen. Ik lees graag over de oorlog. Of over de samenleving. Ik verzet er mijn zinnen mee en je steekt er wat van op.
,,Het intrigeert me hoe een schrijver, in dit geval W.F. Hermans in De donkere kamer, met woorden op papier beelden in het hoofd van de lezer oproept. En dat je zelf iets bedenkt, waaraan zoveel andere mensen plezier beleven. Daar is wel een parallel met voetballen. Met het maken van doelpunten als spits.''
In het voetbal behoort hij bepaald niet tot het gemiddelde. Dirk Jan Klaas (roepnaam Klaas Jan) Huntelaar blijkt in zijn vrije tijd ook te scouten voor Ajax. De afgelopen maanden heeft hij twee namen van buitenlandse spelers doorgegeven die hem versterkingen leken. ,,Gewoon een beetje meedenken met mijn club. En de trainer (Marco van Basten, red.) vroeg er ook naar.
,,Dat meedenken vond ik bij Heerenveen al leuk. Kijken of een speler die mij opvalt eventueel al op de scoutingslijst staat. Via Sport1 kun je het Zuid-Amerikaans voetbal goed volgen. De Copa Libertadores. Daar zag ik nu Joffre Guerrón, een vleugelspits van Quito met een heerlijke voorzet. Zijn naam kan ik wel noemen, hij is getransfereerd naar Getafe.''
Voor hem zelf is er deze zomer geen interessante buitenlandse koper gekomen. Alle speculaties over Real Madrid en Manchester United ten spijt. Frustrerend? ,,Nee, zo voelt het niet,'' zegt Huntelaar.
,,Echt niet. Ik bedoel: je raakt mogelijk gefrustreerd als je een transfer denkt te gaan maken, maar het ketst toch af. Ik heb deze zomer qua gevoel nooit tussen twee clubs in gezeten. Er is simpelweg niets voorbij gekomen dat ik interessant genoeg vind om Ajax voor in te ruilen. Natuurlijk zou ik ook wel naar Real Madrid willen, wie niet? Maar in een tussenstap ben ik nu niet geďnteresseerd.''
Hij las het commentaar in deze krant op zijn spel bij de wedstrijd Rusland - Nederland. Dat Oranje er baat bij zou hebben dat de opvolger van Ruud van Nistelrooy wekelijks tot op de bodem moet gaan in een buitenlandse competitie.
Huntelaar: ,,Ik merk zelf ook wel dat ik er tegen Rusland meer voor moet doen om vrij te komen en aanspeelbaar te zijn. In de grote buitenlandse competities zal de weerstand inderdaad hoger zijn dan hier. Maar het wordt ook wel overdreven, hoor. Als we met Ajax tegen Sunderland spelen of met Heerenveen tegen Newcastle United, raak ik niet ondersteboven van het niveau. Wedstrijden zoals Chelsea - Manchester United en Liverpool - Arsenal zijn niet maatgevend voor álles in Engeland.
,,Ik ben er de speler niet naar om in de middenmoot of subtop te tekenen, omdát het in een groot voetballand is. Ik ken mezelf. Ik ben daar veel te ambitieus voor. En als spits ook het type dat zoveel mogelijk in en rond de 16-meter moet spelen. Sport gaat voor mij puur om de top. De hoge pieken en diepe dalen die je daar meemaakt en de heftige emoties die ermee samenhangen. Ik wil spelen daar waar het leven zit en bij Ajax, de top in Nederland, is dat het geval.''
Over die emoties gesproken: op voorhand is al duidelijk dat het dit seizoen buigen of barsten wordt voor Ajax. Nooit eerder trok de club zoveel geld uit voor nieuwe spelers (bijna dertig miljoen euro) als nu onder Marco van Basten. Alles is gericht op het doorbreken van de hegemonie van PSV, dat sinds 2004 elk jaar kampioen werd. ,,Dit kan een seizoen worden waarin je naar een fantastische climax toewerkt,'' kijkt Huntelaar vooruit. ,,Als wij kampioen kunnen worden, vieren we geen titel in een reeks, maar de eerste in vijf jaar. Dat is nogal een verschil.''
In het kader van dat grote streven heeft hij zijn eigen lat qua doelpunten gelegd op 35. ,,Eén goal meer proberen te maken dan er competitiewedstrijden zijn. Maar ik lever graag wat doelpunten in, als we daardoor ook die schaal binnenhalen.''
In zijn eerzucht wil hij ook pieken in het toernooi om de UEFA Cup ('Waarom zouden wij dat niet kunnen winnen?') en ten minste één doelpunt maken in het stadion van FC Volendam. ,,Dat is nu, samen met het nieuwe stadion van ADO, in de eredivisie het enige stadion waar ik nog niet heb gescoord.''
Hij constateert dat het een plezier was om Ajax te volgen op de transfermarkt. Er is goed ingekocht. Maar dat alleen is niet genoeg. Dat is pas wat waard als er straks ook een hecht team komt te staan. ,,Wat dat betreft, zou ik het gevoel van mijn eerste halfjaar bij Ajax nog wel eens willen ervaren. Als je het hebt over teamspirit en je écht vast kunnen bijten in een missie, dan was dat de beste periode die ik hier al heb meegemaakt.
,,Ik kwam op de helft van het seizoen over van Heerenveen, met Ajax ging het op dat moment slecht. Er hing een heel negatieve sfeer. Bakken kritiek. En toenmalig trainer Danny Blind en zijn staf verkeerden intern in onzekerheid over hun toekomst. Op een of andere manier slaagden we erin die negatieve situatie om te buigen. Na de winterstop wonnen we met Blind bijna alles. We stelden na een hopeloze achterstand de voorronde Champions League veilig en pakten de beker.''
Als de nieuwe aanvoerder is Huntelaar dé man om nu het teambuildingsproces aan te zwengelen. In een recent verschenen boek over de jeugdjaren van de spits in de Achterhoek en zijn profcarričre tot nu toe noemen oud-leraren, jeugdleiders en trainers hem een 'geboren leider'. Energiek, integer en met een groot plichtsgevoel. ,,Als ik straks voel dat we ergens aan werken met de spelersgroep en het resultaat is er niet, dan zal ik me laten horen,'' zegt hij. ,,Ik kan irritant zijn als afspraken niet worden nagekomen. Dan zet ik de boel gerust op scherp. Maar ik wil als aanvoerder niet geforceerd overkomen of mijn invloed misbuiken. Aan machtsspelletjes in het voetbal heb ik een hekel. Over voetbal moet je sowieso ook niet te veel ouwehoeren. Je moet het vooral gewoon doen.''
Edwin van der Sar vond hij in alle opzichten een prettige aanvoerder bij Oranje. ,,Als mens niets op aan te merken en als speler zeer betrokken en correct in de omgang.'' De kunst is eigenlijk om puur door je eigen houding en uitstraling anderen mee te krijgen. ,,Paul Bosvelt kon dat bij Heerenveen ook.''
Bij Ajax hoopt en verwacht hij dat Gabri en Oleguer mede de kar zullen trekken. ,,De ideale situatie is dat je de verantwoordelijkheid met z'n drieën oppakt. Ook Maarten Stekelenburg en Rasmus Lindgren kunnen het.''
Zelfs nu hij de blikvanger van de eredivisie is geworden, gaat het de 25-jarige Huntelaar nog puur om trainingen en wedstrijden. De status van bekende Nederlander daar omheen kan hem gestolen worden. Het vervelendste van profvoetbal vindt hij de inbreuk op zijn sociale leven. ,,Ik zal er nooit helemaal aan wennen. Dat wildvreemde mensen me op straat zomaar filmen met een mobieltje. Een filmsterrenleven is he-le-maal niks voor mij.''
In hetzelfde vermakelijke boek 'van pupil tot prof' heeft de spits het liever over de kermis in Hummelo. Hij komt er nog elk jaar. In café De Gouden Karper speelt dan een band en daar vieren Klaas Jan en zijn vriendin Maddy (uit Doesburg) feest met voormalige dorpsgenoten. Zo probeert hij zoveel mogelijk leuke dingen te blijven doen. Van Pieter van den Hoogenband las hij dat die voor het eerst in acht jaar weer eens naar de bioscoop is geweest. ,,Dergelijke publieke plekken mijd ik niet, maar een zekere mate van zelfbescherming bouw je niettemin allemaal in.''
Ajax' teammanager David Endt heeft daar een pakkende omschrijving voor. Hij noemt Huntelaar dezelfde goedlachse, gevatte en scherpzinnige jongen van in het begin, maar inmiddels ligt er 'een hard laagje vernis' overheen. In zijn ontwikkeling als persoon herkent Endt wat van de Ajacied Dennis Bergkamp, zonder de twee als voetballer te willen vergelijken. Huntelaar: ,,Alles wat ik buiten het voetbal om onderneem waar publiciteit bij zit, moet me niet vermoeien. Dat houd ik min of meer als stelregel aan. Eventuele agressie ga ik niet opzoeken. Maar het is wel leuk om ineens bij iets als de Visma op te duiken, die grote jaarlijkse hengelsportbeurs in Ahoy.
,,In de viswereld kom je mensen uit allerlei milieus tegen. Sommigen hebben een onderneming van de grond af opgebouwd. Ondernemerschap boeit me sowieso, daar lees en praat ik ook graag over. Ik zit zelf ook wel eens plannetjes te maken om iets op te zetten. En in de sfeer van de Visma is het nog gewoon leuk als echte Rotterdammers aan me vragen of ik verdwaald ben in hun stad.''
Zaterdagavond begint hij in Tilburg aan zijn zevende profseizoen. Op het veld waar Ajax twee jaar geleden in de slotronde de titel miste op één doelpunt. ,,Ik heb natuurlijk nog veel te weinig prijzen gewonnen met Ajax. Dat PSV tot nu toe steeds sterker was in de competitie komt door onze eigen fouten. Maar ook door hun degelijkheid. Ze scoren nooit veel, maar krijgen steeds de minste goals tegen.
,,PSV is nu weer titelkandidaat nummer één. Als speler van PSV voetbal je in mentaal opzicht van het negatieve naar het positieve. Zij laten de tegenstander het balbezit, en als ze de bal veroveren kunnen ze als team meteen vooruit bewegen. Dat is een stuk makkelijker om op te brengen dan omgekeerd. Dat je uitgaat van balbezit en steeds dertig meter achteruit moet sprinten als je de bal verliest.''
Benieuwd is Huntelaar naar de rol van Feyenoord. ,,Van Gertjan Verbeek weet ik uit ervaring dat hij goed een team kan smeden. Ik verwacht wat van Feyenoord, maar je moet als speler wel iets met Verbeeks fanatisme hebben.
,,Hij en ik klikten om die reden. Verbeek heeft mij lichamelijk veel sterker gemaakt. Dat Feyenoord nu veel blessures heeft verrast me wel. Zijn trainingen zijn pittig, maar deze voorbereiding bij Ajax was zwaarder dan alle voorbereidingen die ik heb gedraaid onder Verbeek.''
Je eerste post in VBL en gelijk een toppertje. Houd dat vast!quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 09:13 schreef timmmmm het volgende:
Waar gaat klaas heen? Naar de hell, net als alle andere ajaxieden
Wees gerust, het zal niet veel vaker gebeuren,alleen dit was wel een open deur hoor, niets is zo vies als een Ajaxied, op een ADO er na misschienquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 11:01 schreef RayMania het volgende:
[..]
Je eerste post in VBL en gelijk een toppertje. Houd dat vast!
quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 11:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wees gerust, het zal niet veel vaker gebeuren,alleen dit was wel een open deur hoor, niets is zo vies als een Ajaxied, op een ADO er na misschien
Mooi verhaal inderdaad. Niet zo'n leeghoofd, die Huntelaar.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 12:48 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Leuk interview en nog verstand van scouting ook blijkbaar, Guerrón was een goede aankoop voor Ajax geweest.
Naast mij zat Abramovich maar hij zei dat ie alleen maar voor de gezelligheid kwam.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Zaten er gisteren nog scouts van Man U en Real op de tribune? Zouden we hem nog kunnen behouden?
Huntelaar is zeker niet overrated, hij heeft een fenomenaal gevoel voor de goal en hij kan overal doelpunten maken op de meest opmerkelijke manieren. Het enige wat hij mist is de snelheid van een speler als Ronaldo.quote:Op zondag 31 augustus 2008 14:29 schreef steeze het volgende:
Huntelaar is gewoon een klein beetje overrated, dat moeten wij Ajacieden gewoon erkennen. Hij mist gewoon de snelheid en explosiviteit die Ruud bijv wel heeft. Anders was hij gewoon de perfecte spits geweest voor elke topclub ter wereld. Dat is ook de reden dat Real en Man United nu zitten te twijfelen of ze Huntelaar wel of niet moeten aantrekken.
Want laten we eerlijk zijn als Real Huntelaar echt heel graag wou hebben, zat hij nu allang in Spanje. Real heeft geld zat.
quote:Ajax zegt hard 'nee' tegen miljoenen
Door MAARTEN WIJFFELS
AMSTERDAM - Op de laatste dag voor het sluiten van de transfermarkt heeft Ajax nog twee topbiedingen op Klaas-Jan Huntelaar afgeslagen. In de loop van de dag meldden gisteren twee clubs uit de subtop van Europa zich in de Arena.
Ze gaven aan bereid te zijn ver te gaan. Eén van hen bood telefonisch een bedrag dat de 27 miljoen euro van Real Madrid voor Wesley Sneijder ruimschoots overschreed. Twee belrondes verder bood de club zelfs bijna 40 miljoen.
Zowel de Ajax-directie als de zaakwaarnemer van de spits bevestigen de late poging om de Oranje-international voor een recordbedrag uit de eredivisie weg te halen. Op namen en exacte bedragen willen de partijen niet ingaan. Zeker is wel dat het niet ging om clubs uit de top-4 van Spanje en Engeland. Dus geen Real Madrid of Manchester United, die eerder deze zomer met Huntelaar in verband werden gebracht.
,,Ik heb de clubs nog doorverwezen naar Ajax, in het besef dat het redelijkerwijs te laat was om hier nog iets mee te kunnen,’’ bevestigt Huntelaars begeleider Arnold Oosterveer. ,,Ajax is daar duidelijk over geweest. Het is wel ongelooflijk dat je hier op de valreep nog mee wordt geconfronteerd.’’
Ajax’ technisch manager Danny Blind deelt zijn ongeloof. ,,Wij stonden ook versteld. Een last-minute transfer van Huntelaar is voor ons onbespreekbaar gebleven. Dat hadden we afgelopen donderdag na een laatste interne beraad al definitief bepaald en die twee clubs hebben dat te horen gekregen. Zelfs aan een recordbedrag op zo’n laatste dag heb je als club niets, want je kunt zelf geen vervanger meer halen. Overigens ging het dus om telefonisch gemelde interesse. Je had moeten afwachten of een bod ook op papier was waargemaakt.’’
Hoe dan ook heeft Ajax een scenario zoals met Zlatan Ibrahimovic definitief afgewend. Die ging in 2004 in de laatste uren van de zomerse transferperiode nog naar Juventus voor 16 miljoen euro, zonder dat Ajax een gelijkwaardige aanvalsleider terug kon kopen. Een poging om Arouna Koné te halen mislukte destijds omdat de Ivoriaan van Roda JC niet door de medische keuring kwam.
Voor Huntelaar kon Ajax deze zomer vragen wat het wilde, de spits heeft geen gelimiteerde transfersom in zijn contract staan. In principe blijft hij nu; de transfermarkt is in januari weer één maand open.
Zou het manchester city zijnquote:
Hahahahaquote:Op dinsdag 2 september 2008 01:57 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Zou het manchester city zijnMaar 40 miljoen sry dat ik het zeg maar voor dat bedrag zou ik hem gewoon verkopen
Hij is bijna altijd één van de slechtsten van het veld, maar dan pist hij er ééntje in en is hij toch weer de held van de natie. Hij mist ook wel vaker grote kansen, en voetballend kon het er vandaag nog mee door, voor zijn doen dan.quote:Op zondag 14 september 2008 19:48 schreef SCH het volgende:
Nee, woensdag een van de slechtsten bij Oranje en nu ook weer matig. Vormcrisis?
quote:Op zondag 14 september 2008 20:32 schreef steeze het volgende:
Vandaag had Klaasie echt wel 3 goals moeten maken, ik heb het idee dat hij geen zin meer heeft om bij Ajax te spelen.
hij is gewoon niet in de supervorm waar hij vorig seizoen in verkeerde. Dat komt nog wel, zou me er niet al te druk om maken.quote:Op zondag 14 september 2008 20:53 schreef BB-boy het volgende:
Hij was heel gretig, maar helaas was het net niet vandaag. Die dagen zitten erbij.
Inderdaad al dat gelul over vorm. Hij speelde gewoon goed. Scoorde niet maar hij was goed. Dat scoren komt vanzelf wel en dan is dat gezeik over die vorm ook de wereld uit. Ze proberend ie jongen altijd in een crisis te lullen.quote:Op maandag 15 september 2008 13:12 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ik vond Huntelaar gisteren eigenlijk heel goed spelen. Hij mist een aantal kansen ja, maar hij voetbalde heel erg goed mee. Een aantal geweldige steekballetjes, enorme werklust, keer op keer was hij aanspeelbaar en trok hij de gaten voor met name Sulejmani. En dat hij nu een paar wedstrijdjes niet scoort, maakt me niet zoveel uit. Dat komt vanzelf wel weer.
Als eerste naar anderen kijken is erg makkelijk.quote:Op zondag 21 september 2008 19:59 schreef Cyberia18 het volgende:
Op zijn woorden is geen speld tussen te krijgen.
Huntelaar zei ook duidelijk dat Ajax niet goed speelde.quote:Op zondag 21 september 2008 20:01 schreef Blawh het volgende:
[..]
Als eerste naar anderen kijken is erg makkelijk.
Huntelaar zei ook duidelijk dat Ajax niet goed speelde. En hand in eigen boezem steken enzo.quote:Op zondag 21 september 2008 20:01 schreef Blawh het volgende:
[..]
Dus moet het allemaal maar gezegd worden?quote:Op zondag 21 september 2008 19:59 schreef Cyberia18 het volgende:
Op zijn woorden is geen speld tussen te krijgen.
Volgens mij gaf hij toch ook aan dat hij en Ajax slecht speelden?quote:Op zondag 21 september 2008 20:01 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik inderdaad. Maar ook als je geen aanvoerder bent zou je niet moeten zeggen 'dat je totaal niet weet waar de scheids vandaag mee bezig was' dat zei ie niet letterlijk, maar wel zoietsquote:Op zondag 21 september 2008 20:05 schreef sjimz het volgende:
[..]
Als aanvoerder zou je best kritiek mogen geven op de scheids ben het alleen wel met Gordon eens dat je als aanvoerder ook een voorbeeldfunctie hebt (althans ik neem aan dat Gordon dat met zijn laatste zin bedoelt)
Was die actie met Timmer ook na de 85ste minuut?quote:Op zondag 21 september 2008 20:02 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Terecht dat hij vindt dat Braamhaar er helemaal niets van bakte. Maar dat was 85 minuten in het voordeel van Ajax. Hij moet er niet te veel over praten inderdaad. Daar ben je professional voor.
Hij begon met zeuren over de scheids, pas toen de verslaggever begon over het feit dat Ajax ook niet veel kansen wist te creëren gaf hij dat wel toe, om vervolgens weer over de scheidsrechter te beginnen.quote:Op zondag 21 september 2008 20:05 schreef sjimz het volgende:
[..]
Volgens mij gaf hij toch ook aan dat hij en Ajax slecht speelden?
Althans dat lees ik in een artikel heb namelijk geen beelden ervan terug gezien dus het kan zijn dat ik er helemaal naast zit.
Als aanvoerder zou je best kritiek mogen geven op de scheids ben het alleen wel met Gordon eens dat je als aanvoerder ook een voorbeeldfunctie hebt (althans ik neem aan dat Gordon dat met zijn laatste zin bedoelt)
Dat was geen rood, ten eerste speelde Timmer de bal en ten tweede stond er nog een verdediger tussen Leonardo en de goal.quote:Op zondag 21 september 2008 20:07 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Was die actie met Timmer ook na de 85ste minuut?
Dat heb je net in de samenvatting nog een keer goed kunnen zien? Lucius stond 2 meter achter Leonardo en Timmer. Niet doorgebroken dus. En ook geen 300 % goal.quote:Op zondag 21 september 2008 20:07 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Was die actie met Timmer ook na de 85ste minuut?
Lucius was alleen nooit meer bij de pal gekomen. Leonardo had die bal anders zeker op doel kunnen schieten en een heel goede scoringskans gehad.quote:Op zondag 21 september 2008 20:09 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Dat heb je net in de samenvatting nog een keer goed kunnen zien? Lucius stond 2 meter achter Leonardo en Timmer. Niet doorgebroken dus. En ook geen 300 % goal.
Oke, dat had ik dus niet gezien en plaatst het wel in een andere context.quote:Op zondag 21 september 2008 20:08 schreef Blawh het volgende:
[..]
Hij begon met zeuren over de scheids, pas toen de verslaggever begon over het feit dat Ajax ook niet veel kansen wist te creëren gaf hij dat wel toe, om vervolgens weer over de scheidsrechter te beginnen.
[..]
Lucius stond gewoon in het pad van Leonardo en de bal. Ik geef toe dat het waarschijnlijk een goal was geweest, maar het was terecht geel.quote:Op zondag 21 september 2008 20:10 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Lucius was alleen nooit meer bij de pal gekomen. Leonardo had die bal anders zeker op doel kunnen schieten en een heel goede scoringskans gehad.
Speelde ie nou echt de bal? Heb het gewoon op tv gezien, maar dacht echt dat ie de bal volledig miste.quote:Op zondag 21 september 2008 20:08 schreef Blawh het volgende:
[..]
Dat was geen rood, ten eerste speelde Timmer de bal en ten tweede stond er nog een verdediger tussen Leonardo en de goal.
Je probeert je er aardig uit te lullen, laten we het erop houden dat dit wel degelijk in het voordeel van Feyenoord was en niet zo'n beetje ook. Dus hou op met te zeggen tot de 85ste minuut......quote:Op zondag 21 september 2008 20:09 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Dat heb je net in de samenvatting nog een keer goed kunnen zien? Lucius stond 2 meter achter Leonardo en Timmer. Niet doorgebroken dus. En ook geen 300 % goal.
Hij raakte de bal iets met de buitenkant van zijn voet.quote:Op zondag 21 september 2008 20:14 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Speelde ie nou echt de bal? Heb het gewoon op tv gezien, maar dacht echt dat ie de bal volledig miste.
Overigens vond ik het dus geen rood, door de verdediger die echt nog wel had kunnen ingrijpen
Leuke discussies dit altijd.quote:Op zondag 21 september 2008 20:13 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Lucius stond gewoon in het pad van Leonardo en de bal. Ik geef toe dat het waarschijnlijk een goal was geweest, maar het was terecht geel.
Kom op zeg. Dit is de meest beladen duel van het jaar waarbij de emoties hoog oplopen. Als een scheidsrechter de gehele wedstrijd zo erbarmelijk fluit dan mag een speler zijn onvrede uiten. Niks mis mee in mijn ogen, zeker niet als het op waarheid berust.quote:Op zondag 21 september 2008 20:04 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Dus moet het allemaal maar gezegd worden?
Dan was het dus een blunder van de Scheids dat hij hem geel gaf?quote:Op zondag 21 september 2008 20:15 schreef Blawh het volgende:
[..]
Hij raakte de bal iets met de buitenkant van zijn voet.
Het is gewoon terecht geel.quote:Op zondag 21 september 2008 20:14 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Je probeert je er aardig uit te lullen, laten we het erop houden dat dit wel degelijk in het voordeel van Feyenoord was en niet zo'n beetje ook. Dus hou op met te zeggen tot de 85ste minuut......
Maar niet op de manier van Huntelaar. Eerst beginnen met zeuren over de scheidsrechter en pas als de verslaggever terecht opmerkt dat ze ook niet zo sterk speelden geeft ie pas toe dat ze wel erg slecht speelden.quote:Op zondag 21 september 2008 20:16 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Kom op zeg. Dit is de meest beladen duel van het jaar waarbij de emoties hoog oplopen. Als een scheidsrechter de gehele wedstrijd zo erbarmelijk fluit dan mag een speler zijn onvrede uiten. Niks mis mee in mijn ogen, zeker niet als het op waarheid berust.
Inderdaadquote:Op maandag 22 september 2008 17:05 schreef DuvelDuvel het volgende:
Toch gewoon 3 goals in 4 wedstrijden dit seizoen. Netjes zoals gewoonlijk.
Joepie, en Ajax loopt weer veel puntverlies op met Huntelaar die 1 op 1 loopt, maar dat doet er natuurlijk niet toe.quote:Op maandag 22 september 2008 17:07 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Donderdag utrecht en zondag Vitesse en hij loopt weer 1 op 1
Nee, één van de schuldigen. Het punt is dat je er niks voor koopt op de manier waarop hij 1 op 1 loopt. Nu niet en in het verleden niet.quote:Op maandag 22 september 2008 17:18 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Jij vindt Huntelaar de hoofdschuldige van het puntverlies van gisteren?
Doelpunten zijn toch redelijk essentieel in het voetbal.quote:Op maandag 22 september 2008 17:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, één van de schuldigen. Het punt is dat je er niks voor koopt op de manier waarop hij 1 op 1 loopt. Nu niet en in het verleden niet.
Precies, dat het aantal doelpunten in een seizoen door één speler gemaakt daarom ook belangrijk zou zijn is echter een fabeltje. Als je nou een speler hebt die echt bijna elke wedstrijd scoort terwijl je verdedigend speelt en het achterin goed dicht houdt dan is dat heel waardevol. Als je een speler hebt die bovenop zijn normale werk er ook nog eens heel veel inschiet in verhouding tot zijn positie dan is dat ook van grote waarde.quote:Op maandag 22 september 2008 17:26 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Doelpunten zijn toch redelijk essentieel in het voetbal.
Voor Huntelaar ging het met de punten praktisch net zo hard, en je hebt niet het nadeel dat je door de wijze van spelen zo van hem afhankelijk bent dat je helemaal geen vuist kunt maken als een verdediger hem weer eens in zijn zak heeft of hij zijn dag niet heeft. Dus waarschijnlijk een stuk hoger, ik zou deze spelers wel eens willen zien met een technische en goed combinerende spits en zonder al zijn balverlies.quote:En nu zal je wel komen met het argument dat Ajax ook de afgelopen seizoenen met Huntelaar geen kampioen is geworden, maar je kunt het ook omdraaien. Waar zou Ajax staan als ze de goals van Huntelaar niet hadden?
Droplul, hij beaamde gewoon dat het allereerst bij de club zelf begint (weliswaar nadat de commentator hem daarop attenteerdequote:Op maandag 22 september 2008 17:47 schreef SCH het volgende:
Zijn analyse achteraf was om te huilen. Een goede aanvoerder legt niet alle schuld bij de scheidsrechter neer en gaat al zeker niet zeggen dat zijn club zo vaak benadeeld wordt.
Misschien past die aanvoerdersband hem toch niet zo.
Hij begon er dus niet zelf over, over zijn eigen spelers.quote:Op maandag 22 september 2008 18:03 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Droplul, hij beaamde gewoon dat het allereerst bij de club zelf begint (weliswaar nadat de commentator hem daarop attenteerde) Het was toch ook overduidelijk dat de scheids fouten maakte, dat heeft zelfs de coach van Feyenoord in dienst van Heerenvene wel is naar buiten gebracht.
Hij begon over de scheids inderdaad, toen attendeerde de verslaggever hem op het feit dat Ajax zelf ook niet denderend speelde. Daar was hij het mee eens, direct daarna begon hij weer over de scheids.quote:Op maandag 22 september 2008 18:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij begon er dus niet zelf over, over zijn eigen spelers.
En of de scheids fouten maakte, is nog maar de vraag. Zoveel mensen, zoveel meningen.
Met dat laatste van Sarpong ben ik het niet eens want volgens mij had niemand dat kunnen opmerken.quote:Op maandag 22 september 2008 18:23 schreef Blawh het volgende:
[..]
Hij begon over de scheids inderdaad, toen attendeerde de verslaggever hem op het feit dat Ajax zelf ook niet denderend speelde. Daar was hij het mee eens, direct daarna begon hij weer over de scheids.
Huntelaar vergeet dat Makaay ook een penalty moest krijgen en dat Sarpong rood had moeten hebben voor natrappen.
Dat is allemaal achteraf natuurlijk. Tijdens de wedstrijd hoorde je er niemand over.quote:Op maandag 22 september 2008 18:23 schreef Blawh het volgende:
[..]
en dat Sarpong rood had moeten hebben voor natrappen.
Ajax had er gewoon nog 2 in moeten prikken, kansen zat. Dan had niemand het meer over de scheids gehad.quote:Op maandag 22 september 2008 18:23 schreef Blawh het volgende:
[..]
Hij begon over de scheids inderdaad, toen attendeerde de verslaggever hem op het feit dat Ajax zelf ook niet denderend speelde. Daar was hij het mee eens, direct daarna begon hij weer over de scheids.
Huntelaar vergeet dat Makaay ook een penalty moest krijgen en dat Sarpong rood had moeten hebben voor natrappen.
Het is toch het Huntelaar Topic. En vorige week kon hij nog niks goed doen en nu scoort hij er weer 3 in 2 wedstrijden. Dit doet hij toch weer erg goed. Wat totaal niks van het feit afdoet dat Ajax al 5 verliespunten in de competitie heeft.quote:Op maandag 22 september 2008 17:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Joepie, en Ajax loopt weer veel puntverlies op met Huntelaar die 1 op 1 loopt, maar dat doet er natuurlijk niet toe.
Wat doet hij toch weer erg goed? Hij staat daar om wedstrijden te winnen, en dat gaat weer niet erg goed.quote:Op maandag 22 september 2008 19:09 schreef DuvelDuvel het volgende:
Het is toch het Huntelaar Topic. En vorige week kon hij nog niks goed doen en nu scoort hij er weer 3 in 2 wedstrijden. Dit doet hij toch weer erg goed.
Zo hoort datquote:
Hou toch op man, Verbeek heeft hetzelfde gezegt en daar hoor je niets meer over, zegt Huntelaar moet er meteen een onderzoek worden gestart.quote:
Volgens mij is Verbeek al eerder geschorst en twee keer beboet, dus ik weet niet waar je het over hebt.quote:Op dinsdag 23 september 2008 18:07 schreef stefmans het volgende:
[..]
Hou toch op man, Verbeek heeft hetzelfde gezegt en daar hoor je niets meer over, zegt Huntelaar moet er meteen een onderzoek worden gestart.
Niet voor dat incident als ik het me goed herinnerquote:Op dinsdag 23 september 2008 18:10 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Volgens mij is Verbeek al eerder geschorst en twee keer beboet, dus ik weet niet waar je het over hebt.
Van jullie supporterswebsite:quote:Op dinsdag 23 september 2008 18:10 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Volgens mij is Verbeek al eerder geschorst en twee keer beboet, dus ik weet niet waar je het over hebt.
Dus als er niet voor die achterlijke penalty gefloten was, had Klaas het wel goed gedaan? Want dan was hij matchwinner geworden.quote:Op dinsdag 23 september 2008 17:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat doet hij toch weer erg goed? Hij staat daar om wedstrijden te winnen, en dat gaat weer niet erg goed.
Omdat je emotie niet uit het voetbal kunt verdringen. Scheidsrechters mogen best een beetje beschermd worden, maar de KNVB gaat daar wel een beetje heel erg ver mee. Als een scheids een fout maakt dan kan daar nu eenmaal een emotionele reactie op volgen, als de scheids zelf ergens verdacht van wordt (van Hulten) dan wordt hij uiteindelijk vrijgesproken.quote:
het was ook sarrcastisch bedoeldquote:Op dinsdag 23 september 2008 18:07 schreef stefmans het volgende:
[..]
Hou toch op man, Verbeek heeft hetzelfde gezegt en daar hoor je niets meer over, zegt Huntelaar moet er meteen een onderzoek worden gestart.
Ik snap wat je bedoelt maar ik vind het toch ook wel goed dat hier naar gekeken wordt. Juist om de heftige sfeer rond het voetbal en de kwetsbare positie van scheidsen. De KNVB moet ze absoluut in bescherming nemen. En spelers die nog eens olie op het vuur gooien en op deze manier bijdragen aan een agressieve sfeer richting scheidsen. Eigenlijk vind ik dat de club zelf zo'n speler moet berispen, dat zou veel beter zijn. Nu doet Ajax er nog een schepje bovenop, dat is jammer.quote:Op dinsdag 23 september 2008 18:42 schreef Blawh het volgende:
[..]
Omdat je emotie niet uit het voetbal kunt verdringen. Scheidsrechters mogen best een beetje beschermd worden, maar de KNVB gaat daar wel een beetje heel erg ver mee. Als een scheids een fout maakt dan kan daar nu eenmaal een emotionele reactie op volgen, als de scheids zelf ergens verdacht van wordt (van Hulten) dan wordt hij uiteindelijk vrijgesproken.
Ik vond de reactie van Huntelaar ook erg triest, hij had wel iets meer naar het spel van Ajax kunnen kijken in plaats van alleen over de scheids te beginnen. Maar als een speler zowel naar zijn eigen prestatie kijkt en vervolgens over de fouten van de scheids begint dan vind ik dat niet zo onlogisch als je net genaaid bent in de wedstrijd van het jaar.
Ik zou een forse boete, in de richting van 50.000 euro of zo wel goed vinden. Dan laten spelers het voortaan wel.quote:[b]Op dinsdag 23 september 2008 18:47
En de KNVB is heel zielig bezig. Ondanks dat kan ik me niet voorstellen dat Klaas geschorst wordt.
De Cler vond ook dat hij genaaid is door Braamhaarquote:Op dinsdag 23 september 2008 18:48 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt maar ik vind het toch ook wel goed dat hier naar gekeken wordt. Juist om de heftige sfeer rond het voetbal en de kwetsbare positie van scheidsen. De KNVB moet ze absoluut in bescherming nemen. En spelers die nog eens olie op het vuur gooien en op deze manier bijdragen aan een agressieve sfeer richting scheidsen. Eigenlijk vind ik dat de club zelf zo'n speler moet berispen, dat zou veel beter zijn. Nu doet Ajax er nog een schepje bovenop, dat is jammer.
Emotionele reacties kun je niet altijd voorkomen d.m.v. een geldboete natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 september 2008 18:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zou een forse boete, in de richting van 50.000 euro of zo wel goed vinden. Dan laten spelers het voortaan wel.
quote:Op dinsdag 23 september 2008 18:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik zou een forse boete, in de richting van 50.000 euro of zo wel goed vinden. Dan laten spelers het voortaan wel.
Als, als, als... Hij speelt een draak van een wedstrijd tegen Willem II, hij speelt een tenenkrommend slechte eerste helft tegen een Servisch bierelftal en tegen Feijenoord kan hij geen indruk maken.quote:Op dinsdag 23 september 2008 18:31 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Dus als er niet voor die achterlijke penalty gefloten was, had Klaas het wel goed gedaan? Want dan was hij matchwinner geworden.
Dit vind ik echt te gemakkelijk. Hij staat er absoluut niet alleen maar om te scoren, dat is bij psv zo, maar bij Ajax wordt er ook verwacht dat hij meevoetbalt. Klaas werkt zich elke wedstrijd weer een slag in de rondte. Verdedigers mogen alles bij hem doen. Hij krijgt zelden een vrije trap mee en ik vind persoonlijk dat hij voetballend veel beter is geworden. Zie de wedstrijd tegen Roda. Ok, daar had hij wel twee of drie goals kunnen maken, maar ook hij is maar een mens en ook hij mist dus zijn kansen. Maar hier zullen we het nooit over eens worden. Jij bent absoluut niet gecharmeerd van Huntelaar en ik ben een grote fan. Prima toch?quote:Op dinsdag 23 september 2008 18:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als, als, als... Hij speelt een draak van een wedstrijd tegen Willem II, hij speelt een tenenkrommend slechte eerste helft tegen een Servisch bierelftal en tegen Feijenoord kan hij geen indruk maken.
En dan doet hij het wel goed terwijl zijn elftal het slecht doet omdat hij twee keer op de juiste plek staat en een keer lekker uithaalt als de wedstrijd al gespeeld is? Kom op zeg, hij staat er om te scoren, verder kan en hoeft hij niet veel te doen, de grootste talenten van Nederland sloven zich uit om hem in scoringspositie te bregen, en dan scoort hij ook daadwerkelijk in twee van de vier wedstrijden uit alles bij mekaar een kans of 12 en dan doet hij het dús wel goed?
Hij moet af en toe eens aanspeelbaar zijn waarna hij de bal weer terugspeelt, als hij hem tenminste niet verliest. Maar zodra de aanval in de buurt van de goal komt, meestal niet dankzij hem, dan loopt hij waar hij wil voor zijn eigen kans. We moeten niet doen alsof hij anderen in stelling moet brengen, hij wordt in stelling gebracht, zo is de rolverdeling. Die rolverdeling houdt gewoon in dat hij heel veel moet scoren en dat de rest hem dus van heel veel kansen moet voorzien.quote:Op dinsdag 23 september 2008 19:06 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Dit vind ik echt te gemakkelijk. Hij staat er absoluut niet alleen maar om te scoren, dat is bij psv zo, maar bij Ajax wordt er ook verwacht dat hij meevoetbalt.
Klopt, misschien wat voor Feijenoord?quote:Klaas werkt zich elke wedstrijd weer een slag in de rondte.
Ja? Meestal hoeven ze niks te doen en gaat hij uit zichzelf al liggen.quote:Verdedigers mogen alles bij hem doen.
Een vrije trap moet je verdienen door een verdediger te noodzaken tot het maken van een overtreding, een actie of een goede aanname zou wel helpen. Tegen Roda kon het er dan weer net mee door, maar tegen dinges uit Servie was het echt om te huilen zo slecht. Hij heeft elk seizoen wel zijn wedstrijden dat het voetballend adequaat is voor de tegenstander in kwestie, maar je moet niet doen alsof daar ontwikkeling in zit. Dat is gewoon de vorm van de dag en je kan er echt niet op bouwen.quote:Hij krijgt zelden een vrije trap mee en ik vind persoonlijk dat hij voetballend veel beter is geworden. Zie de wedstrijd tegen Roda.
Hij had er wel 7 kunnen maken, en tegen dinges ook nog 3 in de 1e helft. Dat maakt mij verder niet zoveel uit, maar zo'n heel dodelijke afmaker is het niet, bij vlagen wel maar over een heel seizoen mist hij ook een boel, hij krijgt alleen meer kansen dan wie dan ook. Het is wel een goede afmaker maar zeker niet meer dan dat, terwijl hij voetballend heel vaak door het ijs zakt.quote:Ok, daar had hij wel twee of drie goals kunnen maken, maar ook hij is maar een mens en ook hij mist dus zijn kansen.
Niet zo lang hij bij Ajax in het veld staat. Ajax, de club die het moet hebben van techniek, creativiteit, tactiek en combinaties. Allemaal zijn zwakke punten, hij kan goed schieten en als hij het duel een keer wint ook goed koppen. Dus dat vind ik helemaal niet prima en zolang het gros van de supporters denkt dat hij goed is zal het ook niet snel weer wat worden met Ajax.quote:Maar hier zullen we het nooit over eens worden. Jij bent absoluut niet gecharmeerd van Huntelaar en ik ben een grote fan. Prima toch?
KNVB probeert zo de zaak op Huntelaar te schuiven. In plaats van de eigen fouten aan te pakken krijg je dit.quote:Op dinsdag 23 september 2008 19:06 schreef Jasza het volgende:
Je mag tegenwoordig dus niet je mening geven? lekker bezig dan, hij gebruikt geen woorden die verboden zijn hoor dus volgens mij is er niks mis mee.
Gek he, dat je niet de scheidsrechter zo mag aanvallen en het publiek op die manier lekker opstoken. Goed dat de KNVB die verantwoordelijkheid neemt. Nee, hij mag niet zomaar alles zeggen, dat is klip en klaar en ook helemaal niet nieuw.quote:Op dinsdag 23 september 2008 19:06 schreef Jasza het volgende:
Je mag tegenwoordig dus niet je mening geven? lekker bezig dan, hij gebruikt geen woorden die verboden zijn hoor dus volgens mij is er niks mis mee.
Kunnen wij er wat aan doen dat jij in Amsterdam woont.quote:Op dinsdag 23 september 2008 19:36 schreef Zwansen het volgende:
De Calimero schaal is nu definitief overgenomen door Amsterdam.
Ja, blijkbaar leren spelers en trainers er niks van. Verbeek had ook een hogere boete moeten hebben. Wat zit je nou mal te doen. Het is toch idioot als spelers en trainers het publiek gaan opzetten tegen scheidsen. Ik zou het zeer goed vinden om een duidleijk statement te maken.quote:Op dinsdag 23 september 2008 18:52 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]![]()
![]()
Verbeek kreeg voor ongeveer dezelfde uitlatingen een boete van 500 euro en Klaas zou een boete van 50.000 euro moeten krijgen?
Het publiek had inderdaad nog niet gezien dat dhr Braamhaar waardeloos flootquote:Op dinsdag 23 september 2008 19:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Gek he, dat je niet de scheidsrechter zo mag aanvallen en het publiek op die manier lekker opstoken. Goed dat de KNVB die verantwoordelijkheid neemt. Nee, hij mag niet zomaar alles zeggen, dat is klip en klaar en ook helemaal niet nieuw.
Kom op zeg. Je doet nu alsof het een feit is dat Braamhaar waardeloos floot. Dat is gewoon een mening. Iedereen denkt over zo'n beetje iedere situatie weer anders dus er is helemaal geen waarheid.quote:Op dinsdag 23 september 2008 19:41 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Het publiek had inderdaad nog niet gezien dat dhr Braamhaar waardeloos floot.
Ik zou niet weten waarom er niet gezegt mag worden dat Braamhaar slecht was. Of moeten Derksen, Borst, Van Gelder, Van Halst enz ook allemaal boetes krijgen als ze zeggen dat de scheidsrechter slecht was?
Nogmaals, wat voor erge dingen zegt Huntelaar allemaal over Braamhaar?
Het is een mening maar als 80% dezelfde mening geeft (dat hij waardeloos floot) dan mag je daar best wel enige waarde aan hechten.quote:Op dinsdag 23 september 2008 19:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Kom op zeg. Je doet nu alsof het een feit is dat Braamhaar waardeloos floot. Dat is gewoon een mening. Iedereen denkt over zo'n beetje iedere situatie weer anders dus er is helemaal geen waarheid.
Nee, maar Huntelaar vond het wel waardeloos. En dus zegt hij dat. En welke woorden waren nou zo erg dat hij geschorst dient te worden?quote:Op dinsdag 23 september 2008 19:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Kom op zeg. Je doet nu alsof het een feit is dat Braamhaar waardeloos floot. Dat is gewoon een mening. Iedereen denkt over zo'n beetje iedere situatie weer anders dus er is helemaal geen waarheid.
Nogmaals, welke uitspraken van Huntelaar vindt jij zo erg?quote:Huntelaar hoort als aanvoerder zulke uitspraken niet te doen. Prima dat de KNVB dit onderzoekt, daar zou je blij om moeten zijn. Dat ophitsen van het publiek loopt echt de spuitgaten uit.
Als Huntelaar dat niet zegt is alsnog 90% van het Ajax publiek ziek van dhr Braamhaarquote:Op dinsdag 23 september 2008 19:38 schreef SCH het volgende:
[..]
Gek he, dat je niet de scheidsrechter zo mag aanvallen en het publiek op die manier lekker opstoken. Goed dat de KNVB die verantwoordelijkheid neemt. Nee, hij mag niet zomaar alles zeggen, dat is klip en klaar en ook helemaal niet nieuw.
quote:Op dinsdag 23 september 2008 19:54 schreef Jasza het volgende:
[..]
Misschien hadden ze Braamhaar ff voor een vragenuurtje voro het uitvak moeten neerzetten, dan valt het van Huntelaar best mee gok ik
Het valt mij op dat de meeste Huntelaarfans nogal moeite hebben met het concept teamsport. Je kunt niet zomaar even een linie uit het geheel halen, laat staan één speler. Zowel goals maken als goals voorkomen doe je met zijn allen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 19:34 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Weltschmerz: Los van het feit of je Huntelaar wel of niet een geschikte spits voor Ajax vindt; Vorig jaar werden we geen kampioen, omdat we zoveel goals tegen kregen. Dat kun je Huntelaar toch niet aanrekenen? Normaliter zou je met 94 goals toch gemakkelijk kampioen moeten worden? Aanvallend ligt het probleem bij dit Ajax niet, dat ligt achterin. Zowel verdedigend als opbouwend is het niet best.
Tegen Borac vond ik hem inderdaad erg zwak spelen. Maar bijvoorbeeld tegen Roda voetbalde hij wel heel goed mee. Tegen Borac schiet hij er uiteindelijk wel gewoon twee in en zorgt hij er mede voor dat de tweede wedstrijd een formaliteit isquote:Op dinsdag 23 september 2008 19:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het valt mij op dat de meeste Huntelaarfans nogal moeite hebben met het concept teamsport. Je kunt niet zomaar even een linie uit het geheel halen, laat staan één speler. Zowel goals maken als goals voorkomen doe je met zijn allen.
Als ik dat even heel concreet mag illustreren, wij zaten hier voor de gein het balverlies van Huntelaar te turven in de wedstrijd tegen Borac: 12 keer in de 1e helft! Waarvan 3 keer buitenspel, de rest was gewoon knullig of een gemiste kans. Ga jij me vertellen dat 12 keer balbezit/omschakeling geen invloed heeft op de kansen van de tegenstander?
Nee, ik wijt het aantal tegengoals niet aan hem. Ik wijt het aantal tegengoals aan het team en de wijze van spelen waar hij ook deel van uitmaakt.
Tachtig procent? Een poll op de ajaxsite ofzo?quote:Op dinsdag 23 september 2008 19:46 schreef sjimz het volgende:
[..]
Het is een mening maar als 80% dezelfde mening geeft (dat hij waardeloos floot) dan mag je daar best wel enige waarde aan hechten.
Nee het was meer als een voorbeeld.quote:Op dinsdag 23 september 2008 20:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Tachtig procent? Een poll op de ajaxsite ofzo?
Nee hoor, de Ajacieden bij mij op het werk waren vooral pissig over het vertoonde spel van Ajax en konden prima leven met een gelijkspelquote:Op dinsdag 23 september 2008 20:17 schreef sjimz het volgende:
[..]
Nee het was meer als een voorbeeld.
Ik denk dat elke Ajacied en Feyenoorder het er wel over eens waren dat hij slecht floot.
quote:En aangezien je dan al 80% van de voetballiefhebbers in het land hebt zal het wel ongeveer zo overeenkomen.
En de neutrale supporters bij mij op school vonden dat de scheidsrechter Ajax heeft bestolen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 20:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, de Ajacieden bij mij op het werk waren vooral pissig over het vertoonde spel van Ajax en konden prima leven met een gelijkspel
[..]
Dan vraag ik me af wat voor Ajacieden dat zijn. Kunnen leven met het gelijke spel terwijl je van dit feyenoord gewoon moet winnen. Geen enkele feyenoorder had vertrouwen in een goede afloop. Vijf minuten voor tijd sta je 2-1 voor en krijg je een onterechte penalty tegen. Nee, ik kan me niet voorstellen dat fanatieke supporters daar mee kunnen leven.quote:Op dinsdag 23 september 2008 20:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, de Ajacieden bij mij op het werk waren vooral pissig over het vertoonde spel van Ajax en konden prima leven met een gelijkspel
Wetende waar SCH voor werkt zullen dat geitenwollensokkensupporters zijn.quote:Op dinsdag 23 september 2008 20:41 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af wat voor Ajacieden dat zijn. Kunnen leven met het gelijke spel terwijl je van dit feyenoord gewoon moet winnen. Geen enkele feyenoorder had vertrouwen in een goede afloop. Vijf minuten voor tijd sta je 2-1 voor en krijg je een onterechte penalty tegen. Nee, ik kan me niet voorstellen dat fanatieke supporters daar mee kunnen leven.
Zelfs dan nog kan ik me niet voorstellen dat zij met het gelijke spel konden leven. We hadden gewoon moeten winnen en dus op gelijke hoogte met psv moeten komen. Maar dit is allemaal off topic.quote:Op dinsdag 23 september 2008 20:42 schreef sjimz het volgende:
[..]
Wetende waar SCH voor werkt zullen dat geitenwollensokkensupporters zijn.
Waar slaat dat nou weer op???quote:Op dinsdag 23 september 2008 20:42 schreef sjimz het volgende:
[..]
Wetende waar SCH voor werkt zullen dat geitenwollensokkensupporters zijn.
quote:Op dinsdag 23 september 2008 21:10 schreef Suijk het volgende:
Dat hebben ze alleen maar tegen SCH gezegd om niet weer in zo'n vervelende discussie met die rare Fries te komen.
Ze kunnen er mee leven na deze wedstrijd. Gezien de wedstrijd was de uitslag gewoon rechtvaardig, dat is natuurlijk helemaal geen merkwaardige opvatting.quote:Op dinsdag 23 september 2008 20:41 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af wat voor Ajacieden dat zijn. Kunnen leven met het gelijke spel terwijl je van dit feyenoord gewoon moet winnen. Geen enkele feyenoorder had vertrouwen in een goede afloop. Vijf minuten voor tijd sta je 2-1 voor en krijg je een onterechte penalty tegen. Nee, ik kan me niet voorstellen dat fanatieke supporters daar mee kunnen leven.
Ajax bestolen???quote:Op dinsdag 23 september 2008 20:38 schreef sjimz het volgende:
[..]
En de neutrale supporters bij mij op school vonden dat de scheidsrechter Ajax heeft bestolen.
Ik kan zo drie belangrijke momenten opnoemen waar Ajax flink benadeeld wordt door Braamhaar. En nee, ik ga ze niet weer opnoemen, want dan zijn de Ajacieden weer calimeroquote:Op dinsdag 23 september 2008 21:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Ajax bestolen???Nou moet het niet gekker worden
Ik begrijp ze wel hoor.quote:Op dinsdag 23 september 2008 21:10 schreef Suijk het volgende:
Dat hebben ze alleen maar tegen SCH gezegd om niet weer in zo'n vervelende discussie met die rare Fries te komen.
Ik gok dat hij het interview niet eens gezien / gehoord heeft. Maar dan heeft hij geluk, straks om half 11 op het sportjournaal komt het weerquote:Op dinsdag 23 september 2008 21:24 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dat weet ik daarom zei ik het ook
Die Ajaxsupporters die objectief kunnen kijken, reageren ook gewoon in dit topic. Zie sjimz en HeinekenAFCAquote:Op dinsdag 23 september 2008 21:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ben in staat om ze te ontslaan inderdaad. Maar het is voor sommigen hier misschien apart dat er ook Ajax-supporters zijn die een beetje objectief naar zo'n wedstrijd kunnen kijken.
Wat een s,lachtoffergedrag zeg. Je moet er als ploeg gewoon 5 inpleuren dan heb je die scheids verder helemaal niet nodig. Je bent inderdaad Calimero, dat klopt wel.quote:Op dinsdag 23 september 2008 21:22 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ik kan zo drie belangrijke momenten opnoemen waar Ajax flink benadeeld wordt door Braamhaar. En nee, ik ga ze niet weer opnoemen, want dan zijn de Ajacieden weer calimero.
Interview met Huntelaar? Heb ik tig keer gehoord want heb voor de radio nog een hele analyse van de kwestie gemaakt.quote:Op dinsdag 23 september 2008 21:26 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ik gok dat hij het interview niet eens gezien / gehoord heeft. Maar dan heeft hij geluk, straks om half 11 op het sportjournaal komt het weer.
Met jouw manier van discussiëren kruip je zelf ook al vaak in een slachtofferrol maar goed dan ga ik zelf ook wel heel erg offtopic.quote:
Dat heb ik toch allang gedaan. Huntelaar leverde onverbloemde en persoonlijjke kritiek op de scheids, ik vind dat veel te ver gaan. Heb ik altijd gevonden. Ik vind het zwak van spelers en trainers. Verbeek had er een handje van, Atteveld en Van Gaal zijn verschrikkelijk daarin en dan ook nog eens een aanvoerder die alles bij de scheids neerlegt en de scheids daarmee zo'n beetje vogelvrij verklaart - het zou natuurlijk vreemd zijn als de KNVB daar niet op reageert. Dat is een vrijbrief om altijd maar de scheids aan te vallen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:20 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Dan kun je toch gewoon antwoord op mijn vraag geven?
Ja, en ik nam laatst ook een bal aan met de buitenkant, nam hem op de dij mee en passte snaarstrak af. Toch beweert niemand dat ik mij aan het ontwikkelen ben tot een hoofdklasser. Hoe kun je nou zeggen dat hij zich daarin ontwikkelt terwijl het al meer dan twee jaar afwachten is of hij zijn dag heeft en vorige week nog zo liep te schutteren met de balcontrole? Als je alleen de best momenten eruit pakt is iedereen zich grandioos aan het ontwikkelen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 20:00 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Tegen Borac vond ik hem inderdaad erg zwak spelen. Maar bijvoorbeeld tegen Roda voetbalde hij wel heel goed mee.
De wedstrijd was nooit wat anders dan een formaliteit. Dankzij 12 keer balverlies en drie gemiste kansen ging Borac er zowaar nog in geloven. Zijn eerste goede moment is dan een (gewoon goede spitsen)goal waarmee het weer zo relaxed wordt als het al een uur had moeten zijn. En dan is het eindelijk helemaal gespeeld en gaat hij nog eens uithalen. Maar als je een speler hebt die zo'n eerste helft speelt tegen Kopenhagen, Slavia Praag of Dinamo om maar wat willekeurige voorbeelden te noemen, dan wordt het al snel een heel moeilijke wedstrijd. Als je alle het goed op zijn conto bijschrijft en al het slechte negeert dan hou je automatisch een held over natuurlijk.quote:Tegen Borac schiet hij er uiteindelijk wel gewoon twee in en zorgt hij er mede voor dat de tweede wedstrijd een formaliteit is.
Cvitanich lijkt me al veel geschikter om tot een wat levendiger en gevarieerder aanval te komen waarin de bal snel rond gaat en Suarez en Sulejmani een wisselwerking met de spits hebben in plaats van dat het daar dood loopt en ze alles in hun eentje moeten doen. Cvitanich is dan ook een heel aardige afmaker, en dat is mooi meegenomen, maar ik zie nog meer in een type Petterson dan in Huntelaar. Ik zou de prioriteit leggen bij technisch vermogen zodat je snel kunt combineren. Maar eerlijk is eerlijk, dat heeft vooral zin als je goed voetbalt. Voor slecht voetbal is een opportunistische spits als Huntelaar geschikter.quote:Wie zou jij eigenlijk als vervanger zien voor Huntelaar? Ik kan zo snel niemand bedenken die het even goed of zelfs beter zou doen?
Blijkbaar weet je niet wat een slachtofferrol is. Je hoort mij zelden tot nooit op die manier over de scheids en de schuld bij hem neerleggen.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:21 schreef sjimz het volgende:
[..]
Met jouw manier van discussiëren kruip je zelf ook al vaak in een slachtofferrol maar goed dan ga ik zelf ook wel heel erg offtopic.
Vond het alleen ironisch dat juist jij dat zei
Ik had het ook niet over de scheids maar over je manier van discussiëren.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Blijkbaar weet je niet wat een slachtofferrol is. Je hoort mij zelden tot nooit op die manier over de scheids en de schuld bij hem neerleggen.
Dus niemand mag meer zeggen dat een scheidsrechter slecht floot? Jezus, wat een onzin. Alles? Huntelaar vond ook dat zij als team hebben gefaald. Hij stak dus wel degelijk zijn hand in eigen boezem.quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat heb ik toch allang gedaan. Huntelaar leverde onverbloemde en persoonlijjke kritiek op de scheids, ik vind dat veel te ver gaan. Heb ik altijd gevonden. Ik vind het zwak van spelers en trainers. Verbeek had er een handje van, Atteveld en Van Gaal zijn verschrikkelijk daarin en dan ook nog eens een aanvoerder die alles bij de scheids neerlegt en de scheids daarmee zo'n beetje vogelvrij verklaart - het zou natuurlijk vreemd zijn als de KNVB daar niet op reageert. Dat is een vrijbrief om altijd maar de scheids aan te vallen.
Er zijn wel regels voor. Ik hoorde Huntelaar op de radio en dacht "mag dit? ", en daarin gaf hij zelf ook al aan dat een straf in de lucht hing. En dan gaat nu iedereen verontwaardigd doen dat de KNVB de zaak onderzoekt? Zijn er elke week spelers die zich zo uitlaten over een scheidsrechter, of mag alleen Ajax dat?quote:Op dinsdag 23 september 2008 22:25 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Dus niemand mag meer zeggen dat een scheidsrechter slecht floot?
Feitelijk niet natuurlijk. Hij gaf het wel toe, maar als je het een heel interview vooral over de scheids hebt in plaats van over het spel van je elftal, dan zit je met één hand en vier vingers in andermans boezem.quote:Jezus, wat een onzin. Alles? Huntelaar vond ook dat zij als team hebben gefaald. Hij stak dus wel degelijk zijn hand in eigen boezem.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |