abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59889878

Statistieken Klaas-Jan Huntelaar 2007/2008:

Doelpunten (27):

19-08-2007 Klaas-Jan Huntelaar (De Graafschap - Ajax) 0-1
19-08-2007 Klaas-Jan Huntelaar (De Graafschap - Ajax) 0-6
19-08-2007 Klaas-Jan Huntelaar (De Graafschap - Ajax) 1-7
19-08-2007 Klaas-Jan Huntelaar (De Graafschap - Ajax) 1-8
02-09-2007 Klaas-Jan Huntelaar (Ajax - FC Groningen) 2-2
15-09-2007 Klaas-Jan Huntelaar (Heracles Almelo - Ajax) 0-1
23-09-2007 Klaas-Jan Huntelaar (AZ - Ajax) 0-1
30-09-2007 Klaas-Jan Huntelaar (Ajax - VVV-Venlo) 6-1
06-10-2007 Klaas-Jan Huntelaar (Sparta Rotterdam - Ajax) 1-1
28-10-2007 Klaas-Jan Huntelaar (FC Utrecht - Ajax) 0-1
04-11-2007 Klaas-Jan Huntelaar (Ajax - Roda JC) 1-0
25-11-2007 Klaas-Jan Huntelaar (Ajax - Vitesse) 4-1
02-12-2007 Klaas-Jan Huntelaar (Ajax - NAC Breda) 1-3
27-12-2007 Klaas-Jan Huntelaar (Ajax - FC Twente) 1-0
30-12-2007 Klaas-Jan Huntelaar (VVV-Venlo - Ajax) 1-2
13-01-2008 Klaas-Jan Huntelaar (Ajax - AZ) 3-1
13-01-2008 Klaas-Jan Huntelaar (Ajax - AZ) 6-1
20-01-2008 Klaas-Jan Huntelaar (NEC - Ajax) 1-1
23-01-2008 Klaas-Jan Huntelaar (Ajax - FC Utrecht) 1-0
03-02-2008 Klaas-Jan Huntelaar (Ajax - Feyenoord) 2-0
03-02-2008 Klaas-Jan Huntelaar (Ajax - Feyenoord) 3-0
10-02-2008 Klaas-Jan Huntelaar (Roda JC - Ajax) 1-1
15-02-2008 Klaas-Jan Huntelaar (Ajax - Sparta Rotterdam) 2-0
24-02-2008 Klaas-Jan Huntelaar (NAC Breda - Ajax) 0-1
02-03-2008 Klaas-Jan Huntelaar (Ajax - Excelsior) 1-0
02-03-2008 Klaas-Jan Huntelaar (Ajax - Excelsior) 2-0
16-03-2008 Klaas-Jan Huntelaar (Ajax - Willem II) 1-1

Assists (8):

19-08-2007 Klaas-Jan Huntelaar op Luis Suárez (De Graafschap - Ajax) 0-2
23-09-2007 Klaas-Jan Huntelaar op Luis Suárez (AZ - Ajax) 0-2
11-11-2007 Klaas-Jan Huntelaar op Dennis Rommedahl (Feyenoord - Ajax) 1-1
08-12-2007 Klaas-Jan Huntelaar op Luis Suárez (Willem II - Ajax) 1-2
08-12-2007 Klaas-Jan Huntelaar op Jan Vertonghen (Willem II - Ajax) 1-3
23-01-2008 Klaas-Jan Huntelaar op John Heitinga (Ajax - FC Utrecht) 2-0
16-03-2008 Klaas-Jan Huntelaar op Luis Suárez (Ajax - Willem II) 2-1
16-03-2008 Klaas-Jan Huntelaar op Luis Suárez (Ajax - Willem II) 4-1

Legenda:

= Schot, intikker.
= Kopbal.
= Vrije Trap.
= Speciaal (Volley, Omhaal, Lob, Stift, Hak, Solo).
= Afstandschot.
= Strafschop.
= Eigen Doelpunt.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 14:49:01 #2
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_59889945
Denk dat Klaas gewoon blijft eigenlijk. Hij heeft niets kunnen laten zien op Euro en de hype ligt er meer rond de Russen en overige spelers op het EK die iets hebben laten zien.
pi_59889989
Hij blijft .
pi_59890120
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 14:50 schreef Rumille het volgende:
Hij blijft .

Zolang er geen echte interesse is wel ja.

Is er al een bod geweest eigenlijk?
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  vrijdag 4 juli 2008 @ 14:57:30 #5
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59890164
Ik hoop ook gewoon dat hij blijft. Volgend jaar als Ajax weer eens CL voetbal gehaald heeft kan ie ook nog naar een mooie club en heeft ie ons weer meer mogelijkheden gegeven om een vervanger te halen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_59890605
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 12:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Het werd wel weer duidelijk dat hij een vrij beperkte speler is. Doe nou niet alsof je blind bent
Heb jij ook andere wedstrijden van Huntelaar gezien of blijf je maar op die nietszeggende wedstrijd terugkomen met dat bord voor je kop?
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_59890687
SCH valt graag in de herhaling
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_59890698
Ik hoop dat hij zo laat mogelijk vertrekt . Wij Gomes jullie KJH lijkt me wel zo eerlijk.
Money won is twice as sweet as money earned.
pi_59890797
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 15:18 schreef neilpad het volgende:
Ik hoop dat hij zo laat mogelijk vertrekt . Wij Gomes jullie KJH lijkt me wel zo eerlijk.
Wij nu 4x de schaal lijkt mij ook wel eerlijk. jammer genoeg gebeurt dat ook niet
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  vrijdag 4 juli 2008 @ 15:22:01 #10
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_59890808
Huntelaar is een beperkte speler. Iedere speler heeft namelijk zijn beperkingen. Beetje open deur intrappen.

+ Geweldige kopper, hoewel hij geen 2 meter is. De meeste kopkansen zijn wel een goal.
+ Weet geweldig positie te kiezen.
+ 1 tegen 1 tegen de keeper is meestal 'hangen'.
+ Heeft een prima vrije trap
+ Kan op elke manier afmaken. Schot, kopbal, omhaal. Heeft geen beperkingen op de manier hoe er een goal te maken is.
+ Hoeft het van zichzelf niet mooi te doen, een goal is een goal.

- Niet heel snel, al heeft hij dit de afgelopen seizoenen enorm verbeterd en is hij iets sneller dan de meeste verdedigers.
- Een heethoofd, maakt onnodige bijna-smerige overtredingen en krijgt veel vrije trappen tegen door onnodige duwpartijtjes. Mede hierdoor een slechte reputatie bij scheidsrechters waardoor er bij twijfel tegen hem gefloten wordt.
- Hierdoor is 'ie niet geweldig in het vasthouden van een bal.
- Wil nog wel eens op een medespeler zeuren die wel probeert een assist te geven, maar wanneer dat (net) niet lukt.
- Onzeker wat betreft het nemen van strafschoppen (totdat 'ie er een paar op rij maakt).
  vrijdag 4 juli 2008 @ 15:25:21 #11
206804 _Mike_
A.F.C.A.
pi_59890914
-Hij moet geen kwartier blijven liggen als hij zijn vrije trap niet mee krijgt.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 15:30:19 #12
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59891060
Dat hij een heethoofd is klopt wel een beetje hoor. Maar als jij als speler gewoon openlijk te horen krijgt dat de KNVB tegen je is kan ik me voorstellen dat je die scheidshonden goed zat bent.

Natuurlijk deelt ie uit (misschien iets te vaak) maar hij moet elke wedstrijd weer die 2 man op hem maar zien kwijt te raken, en de verdedigers mogen zo'n beetje alles tegen hem, en als ie zich los wil rukken krijgt ie geel ofzo...

Zou ik ook niet trekken, week in week uit...
Get woke, go broke!
  vrijdag 4 juli 2008 @ 15:40:08 #13
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_59891337
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 15:30 schreef HeatWave het volgende:
Dat hij een heethoofd is klopt wel een beetje hoor. Maar als jij als speler gewoon openlijk te horen krijgt dat de KNVB tegen je is kan ik me voorstellen dat je die scheidshonden goed zat bent.

Natuurlijk deelt ie uit (misschien iets te vaak) maar hij moet elke wedstrijd weer die 2 man op hem maar zien kwijt te raken, en de verdedigers mogen zo'n beetje alles tegen hem, en als ie zich los wil rukken krijgt ie geel ofzo...

Zou ik ook niet trekken, week in week uit...
Daar is hij alleen professional voor. Ik kan het me ook voorstellen hoor, zeker als die klote scheidsrechters elk mierenneukerige dingetje tegen je fluiten. Maarja, ik hou m'n hart toch altijd vast als hij op scherp staat voor een belangrijke topper. Een domme gele kaart zit er bij hem altijd in, als hij na 60 minuten nog niet heeft gescoord.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 15:41:32 #14
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_59891379
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 15:40 schreef twi het volgende:

[..]

Daar is hij alleen professional voor. Ik kan het me ook voorstellen hoor, zeker als die klote scheidsrechters elk mierenneukerige dingetje tegen je fluiten. Maarja, ik hou m'n hart toch altijd vast als hij op scherp staat voor een belangrijke topper. Een domme gele kaart zit er bij hem altijd in, als hij na 60 minuten nog niet heeft gescoord.
Ja, zo zou het moeten werken, maar ook profs zijn mensen (zidane anyone) en hij houdt zich nog in vind ik. Als ik elke werkdag zo geetterd zou worden en de manager zou de ander gelijk geven, keer op keer, was ik er allang een keer opgeklapt .
Get woke, go broke!
pi_59893403
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 15:22 schreef twi het volgende:
Huntelaar is een beperkte speler. Iedere speler heeft namelijk zijn beperkingen. Beetje open deur intrappen.

+ Geweldige kopper, hoewel hij geen 2 meter is. De meeste kopkansen zijn wel een goal.
+ Weet geweldig positie te kiezen.
+ 1 tegen 1 tegen de keeper is meestal 'hangen'.
+ Heeft een prima vrije trap
+ Kan op elke manier afmaken. Schot, kopbal, omhaal. Heeft geen beperkingen op de manier hoe er een goal te maken is.
+ Hoeft het van zichzelf niet mooi te doen, een goal is een goal.

- Niet heel snel, al heeft hij dit de afgelopen seizoenen enorm verbeterd en is hij iets sneller dan de meeste verdedigers.
- Een heethoofd, maakt onnodige bijna-smerige overtredingen en krijgt veel vrije trappen tegen door onnodige duwpartijtjes. Mede hierdoor een slechte reputatie bij scheidsrechters waardoor er bij twijfel tegen hem gefloten wordt.
- Hierdoor is 'ie niet geweldig in het vasthouden van een bal.
- Onzeker wat betreft het nemen van strafschoppen (totdat 'ie er een paar op rij maakt).
Ik sluit me er bij aan.

Behalve bij dit minpunt.
quote:
- Wil nog wel eens op een medespeler zeuren die wel probeert een assist te geven, maar wanneer dat (net) niet lukt.
Dat slaat nergens op. In de begin periode van Suarez bij Ajax ging hij echt te vaak voor eigen succes terwijl hij Huntelaar vaker kon laten scoren. Dat is geen probleem zolang je zelf scoort maar als je dan je eigen kans verprutst terwijl je ook een assist had kunnen geven lijkt het me logisch dat Klaas-Jan kwaad wordt.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 18:35:06 #16
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_59894706
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 17:08 schreef toma het volgende:
Dat slaat nergens op. In de begin periode van Suarez bij Ajax ging hij echt te vaak voor eigen succes terwijl hij Huntelaar vaker kon laten scoren. Dat is geen probleem zolang je zelf scoort maar als je dan je eigen kans verprutst terwijl je ook een assist had kunnen geven lijkt het me logisch dat Klaas-Jan kwaad wordt.
In de beginperiode was het terecht, maar na een aantal weken zat daar al verbetering in. En toch bleef Huntelaar tekeer gaan, ondanks dat je duidelijk zag dat Suarez af wilde spelen op hem. En nog zie je het af en toe wel. Blijf het irritant vinden.
pi_59895793
Huntelaar die sneller is dan de meeste verdedigers is natuurlijk ook onzin. Hij mag zich dan wel verbeterd hebben op dat punt, het blijft 1 van de traagste spitsen in de eredivisie en er zijn meer dan genoeg verdedigers met meer snelheid dan hem.
pi_59895864
Traag is hij inderdaad.
Dat compenseert hij meestal met zijn goede gevoel voor zijn positie voor het doel.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 19:45:31 #19
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_59895953
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 19:40 schreef sjimz het volgende:
Traag is hij inderdaad.
Dat compenseert hij meestal met zijn goede gevoel voor zijn positie voor het doel.
Het maakt hem wel een waardeloos aanspeelpunt, iets wat tegenwoordig toch wel een vereiste is in de top van Europa. Zeker nu vrij veel clubs 4-5-1 spelen.
pi_59896008
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 19:45 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Het maakt hem wel een waardeloos aanspeelpunt, iets wat tegenwoordig toch wel een vereiste is in de top van Europa. Zeker nu vrij veel clubs 4-5-1 spelen.
Ligt eraan hoe hij speelt.
Voor een spits in het 4-5-1 systeem hoef je niet supersnel te zijn.
Wel slim en sterk en dat is Klaas-Jan wel.
Al is hij qua overtredingen af en toe nog wel dom.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 19:48:09 #21
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_59896013
Ik had hem vorig jaar ook traag genoemd. Totdat ik eens op hem ben gaan letten en hoe vaak hij sprintduels won met verdedigers om een bal. Hij zal nooit Obafemi Martins worden, maar hij is zonder bal zeer zeker sneller dan de gemiddelde verdediger.
pi_59896067
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 17:08 schreef toma het volgende:

twi bedoelt dat Huntelaar bedient wordt, dat hij het zelf verprutst en vervolgens toch gaat klagen.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  vrijdag 4 juli 2008 @ 19:53:19 #23
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_59896134
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 19:50 schreef RayMania het volgende:

[..]

twi bedoelt dat Huntelaar bedient wordt, dat hij het zelf verprutst en vervolgens toch gaat klagen.
Nee, ik bedoelde dat Huntelaar denkt dat een medespeler (voornamelijk Suarez) hem niet bedient of probeert te bedienen, terwijl dat wel degelijk gebeurt.

Iemand verwijten dat hij af had moeten spelen, terwijl de betreffende medespeler z'n stinkende best deed om hem af te kunnen gaan geven, maar neer wordt gelegd, de bal verkeerd raakt of de bal net verspeelt voor de eindpass.
pi_59896184
Klaas Jan nog één jaar! Nog één jaar!!
pi_59896276
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 19:50 schreef RayMania het volgende:

[..]

Nee, dat bedoeld twi niet. Twi bedoeld dat Suárez wel af wil spelen, maar dat hij dan de bal nét niet bij KJH krijgt. Dan begint Huntelaar te zeiken. Ik vind dat ook erg irritant en ik ben het dus wel met twi eens.

Verder ben ik erg benieuwd wat KJH gaat doen. De hoogte van de transfersom van Mickey geeft denk ik toch wel aan dat Ajax er vanuit gaat dat KJH verkocht gaat worden. Ik ben vooral erg benieuwd naar Cvitanich. Ik verwacht erg veel van die jongen en ik ben er dus niet zo heel erg rouwig om, mocht KJH vertrekken voor veel geld!
  vrijdag 4 juli 2008 @ 20:02:12 #26
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_59896340
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 19:59 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Verder ben ik erg benieuwd wat KJH gaat doen. De hoogte van de transfersom van Mickey geeft denk ik toch wel aan dat Ajax er vanuit gaat dat KJH verkocht gaat worden. Ik ben vooral erg benieuwd naar Cvitanich. Ik verwacht erg veel van die jongen en ik ben er dus niet zo heel erg rouwig om, mocht KJH vertrekken voor veel geld!
Hoewel ik er ook niet rouwig om ben, denk ik eigenlijk dat de komst van Sulejmani ook een gebaar richting Huntelaar is. Dat er eindelijk wat wordt geinvesteerd om een uitstekend elftal te krijgen. Misschien een zetje in de rug, wanneer Ajax zich wat flexibeler opstellt bij het verlengen van Klaas z'n contract.

Mocht hij echter niet verlengen, lijkt me Cvitanich wel een aardige vervanger, en heb je met Suarez en Sulejmani al min of meer de garantie dat Dario ze er alleen maar in hoeft te prikken. Moet 'ie dat wel doen natuurlijk!
pi_59896586
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 20:02 schreef twi het volgende:

[..]

Mocht hij echter niet verlengen, lijkt me Cvitanich wel een aardige vervanger, en heb je met Suarez en Sulejmani al min of meer de garantie dat Dario ze er alleen maar in hoeft te prikken. Moet 'ie dat wel doen natuurlijk!
13 goals uit 19 wedstrijden bij een club als Banfield. Dat is niet mis .
pi_59896672
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 19:59 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Nee, dat bedoeld twi niet. Twi bedoeld dat Suárez wel af wil spelen, maar dat hij dan de bal nét niet bij KJH krijgt. Dan begint Huntelaar te zeiken. Ik vind dat ook erg irritant en ik ben het dus wel met twi eens.
Oeh, ik las het fout. Ja, klopt. Dat is vrij irritant te noemen, maar Huntelaar denkt nog te vaak dat voetbal een individuele sport is in plaats van een teamsport waar fouten gemaakt kunnen worden. Eerlijk gezegd hoop ik dat Huntelaar vertrekt, ik zou er in ieder geval niet rouwig om zijn als hij vertrekt.
pi_59896851
Als Huntelaar nu blijft, heeft Ajax veruit de beste aanval van de Eredivisie en anders ook nog wel
pi_59903098
quote:
Op vrijdag 4 juli 2008 20:25 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Als Huntelaar nu blijft, heeft Ajax veruit de beste aanval van de Eredivisie en anders ook nog wel
Tsja, al is een superaanval geen garantie voor prijzen
Brutal. Fucking. Metal.
pi_59903245
Gewoon in de basis zetten en Cvitanich niet
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_59903286
Cvitanich mag het van mij op 10 proberen
pi_59903296
Is niet te hopen voor hem
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_59903306
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 01:20 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Tsja, al is een superaanval geen garantie voor prijzen
Een geweldige keeper wel.......

pi_59903585
Alleen jammer dat Ajax die niet heeft
  zaterdag 5 juli 2008 @ 02:25:22 #36
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_59903691
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 02:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Alleen jammer dat Ajax die niet heeft
Ajax heeft geen geweldige keeper, maar wel de beste van de eredivisie
pi_59903724
Helaas niet voor Ajax
pi_59903726
Stekelenburg is gewoon een goeie keeper, geen wereldtop maar goed genoeg
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 02:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Helaas niet voor Ajax
Je valt in de herhaling
  zaterdag 5 juli 2008 @ 02:32:56 #39
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_59903753
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 02:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Helaas niet voor Ajax
Timmer is niet beter, Isaksson is niet beter, Velthuizen is niet beter en van Romero heb ik te weinig gezien. Wellicht heeft die meer potentie, aangezien hij Argentijnse genen heeft. Want Argentijnen zijn natuurlijk ubermenschen. Maar hij is zeker nog niet zo ver als Stekelenburg.
pi_59903805
Nee, Isaksson is beter.

Zoals gewoonlijk gaat PSV weer de keeper leveren met de minste tegengoals Begint traditie te worden
pi_59903821
Hij zal vast goed zijn, maar na 10 wedstrijden ligt hij er weer af met een blessure
pi_59903830
Of niet, We zullen het wel zien in de winterstop. Maar toch krijg ik gelijk
pi_59904648
Kan het svp weer over Huntelaar gaan
pi_59921758
quote:
Gunners go for Ł18m Dutch striker: NOW IT'S KLAASENAL

EXCLUSIVE by DAVID HARRISON

ARSENAL are ready to launch an Ł18million bid for Dutch goal ace Klaas-Jan Huntelaar. Gunners boss Arsene Wenger is lining up the prolific Ajax striker as a replacement for Emmanuel Adebayor — if the Ł30m-rated Togo hitman is sold to Barcelona. The double deal would net the Gunners a Ł12m profit. But the Frenchman insists that sort of business is essential and will stun every Arsenal fan by admitting: We are now a SELLING club.

The Ł24m annual mortgage payments on the club’s Ł360m Emirates Stadium have become such a burden that Wenger admits he must now flog big-name players EVERY season.He declared: “The strategy of the club is to sell every year and to buy less expensive players.”

And he has warned this official policy could continue for another 17 YEARS! He added: “We manage at Arsenal to maintain all our football ambitions — national and European —while having to free up - for 17 more years - an annual surplus of Ł24m to pay for our stadium. The club’s strategy is to favour the policy of youngsters ahead of stars and to count on the collective quality of our game.”

Under those guidelines, the Huntelaar-Adebayor swap would make good business sense. Huntelaar, 24, has a staggering scoring record in club and international football. He has scored 163 goals in 220 matches in Holland and seven times in 12 appearances for the national team. He is best pals with Arsenal striker and fellow Dutchman Robin van Persie. Huntelaar is keen to move to England and Dutch sources claim Van Persie has told his pal how good life is at Arsenal during Euro 2008.

A Dutch insider revealed: “Arsenal are keen on Huntelaar and he has confirmed he would be keen to discuss a move. Klaas-Jan is an out and out goalscorer – just the sort Arsenal have needed for many seasons. He might not have the silky skills you associate with a Wenger team but he has an amazing knack for putting the ball in the net.”

Adebayor is a Ł30m target for Spanish giants Barcelona, who are also eyeing Gunners team-mate Alexander Hleb.
pi_59921806
quote:
Op zondag 6 juli 2008 10:52 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Niet verkeerd, dan maken we toch zo'n 12 miljoen euro winst. Alleen zie ik het niet zo snel gebeuren dat Arsenal een type spits als Huntelaar koopt. Zij zijn toch meer van de combinerende en meevoetballende spitsen.
pi_59921831
quote:
Op zondag 6 juli 2008 10:56 schreef RayMania het volgende:

[..]

Niet verkeerd, dan maken we toch zo'n 12 miljoen euro winst. Alleen zie ik het niet zo snel gebeuren dat Arsenal een type spits als Huntelaar koopt. Zij zijn toch meer van de combinerende en meevoetballende spitsen.
Vroeger hadden ze met Ian Wright natuurlijk ook een afmaker pur sang.
Maar de laatste spitsen zijn inderdaad vaak meevoetballende spelers.
  zondag 6 juli 2008 @ 12:12:49 #47
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_59922865
Ik denk dat KJ wel wil spelen voor Arsenal.
pi_59922944
quote:

[..]

Heeft SCH geen doorkoop clausule? Dus die zullen ook nog wel wat geld krijgen daarvan.
pi_59923313
quote:

[..]

Zo slecht is Huntelaar ook niet meevoetballend. Misschien wat minder opvallend. Korte passjes en ruimte maken voor lopende mensen.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
pi_59923341
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:18 schreef Jnk18 het volgende:

[..]

Heeft SCH geen doorkoop clausule? Dus die zullen ook nog wel wat geld krijgen daarvan.
Ik zag net iets voorbij komen van 5 miljoen op 26 miljoen en daarom zou Ajax 31 miljoen van Arsenal willen. Ofzo. Was allemaal niet op de meest betrouwbare websites.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_59923433
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:41 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Zo slecht is Huntelaar ook niet meevoetballend. Misschien wat minder opvallend. Korte passjes en ruimte maken voor lopende mensen.
Vergeet zijn mislukte aannames en kaatsen over de zijlijn niet. Nee, voetballend is hij veel te zwak voor Arsenal, en te zwak voor Ajax. Het is onzin om het talent van Suarez en Suleymani te vergooien aan dat eenrichtingsverkeer in een vaak doodlopende weg.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_59923456
quote:
Op zondag 6 juli 2008 10:59 schreef sjimz het volgende:

[..]

Vroeger hadden ze met Ian Wright natuurlijk ook een afmaker pur sang.
Maar de laatste spitsen zijn inderdaad vaak meevoetballende spelers.
Daarom lijkt Arsenal me niet de club voor Huntelaar.
Laat deze deal dus maar afketsen
pi_59923473
quote:

[..]

Ajax wil zeker meer, leuk bod maar te weinig.
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
  † In Memoriam † zondag 6 juli 2008 @ 12:54:16 #54
135486 Manu82
How you doin'?
pi_59923513
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:18 schreef Jnk18 het volgende:

[..]

En PSV krijgt ook nog opleidingsvergoeding
Some memories are best forgotten
Room 23
pi_59923638
quote:
Op zondag 6 juli 2008 12:52 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Ajax wil zeker meer, leuk bod maar te weinig.
Ajax wil meer dan 18 miljoen pond voor Huntelaar? Waar is dat dan weer op gebaseerd?
pi_59924512
quote:
Utd 'interested' in Huntelaar: Holland international expresses 'love' for Red Devils

By James Dall Last updated: 5th July 2008

Ajax striker Klaas-Jan Huntelaar has claimed Manchester United are 'very interested' in securing his services. Contract talks between Ajax and Huntelaar recently broke down, leading to fresh speculation that the 24-year-old could be set to depart Amsterdam Arena this summer. A number of top European clubs - including United, Arsenal and Real Madrid - have been linked with a swoop for the Holland international following his impressive form in the Eredivisie.

Ajax are hopeful the forward may reconsider his decision to turn down their latest contract offer, however Huntelaar has claimed that United are monitoring his situation closely.

"I love clubs with great history like Ajax, I also love United," Huntelaar told Dutch reporters. "It's a club that makes me dream, especially as Ruud van Nistelrooy played there and did great things with them. I know certain English clubs are following me, like Manchester United, who are very interested in me."
Sky Sports.
  maandag 7 juli 2008 @ 13:16:57 #57
121310 venomsnake
El Saltador
pi_59946382
quote:
'Huntelaar ruikt zijn kans aan spitsenfront'

Nu het EK-circus zijn tenten heeft afgebroken, verplaatst de aandacht van de internationale voetbalgemeenschap zich naar een ander spektakel; de opening van de transfermarkt.

Tijdens de zomers waarin een eindtoernooi plaatsheeft komt de handel doorgaans laat op gang. Op hun gemak kuieren clubs langs de etalage die EK of WK heet en pas als spelers zich op dat hoogste platform hebben bewezen, komen de grote zakken met geld op tafel.

De meest interessante strijd zal de komende tijd ontbranden rond de Russische sensatie Andrei Arsjavin. De 27-jarige spelmaker van Zenit Sint-Petersburg zette zijn naam tijdens de zegetocht in het toernooi om de UEFA Cup al op de kaart en voegde daar anderhalve week geleden tijdens het kwartfinaleduel met Nederland op het EK voor de zekerheid nog even de wedstrijd van zijn leven aan toe. Een dag na dat verpletterende optreden maakte Barcelona zijn belangstelling voor Arsjavin wereldkundig. Zó snel kan het gaan.

Ook bij het Nederlands elftal hoopten enkele internationals zichzelf tijdens het EK in de kijker van topclubs te spelen. Rafael van der Vaart heeft het bij Hamburger SV wel zo'n beetje gezien en aast op een vertrek naar het land waar zijn familiewortels liggen, Spanje. Orlando Engelaar beseft dat de oogsttijd in zijn carričre is aangebroken en hoopt dat FC Twente en Schalke 04 tot een akkoord over zijn transfersom komen. En voor Khalid Boulahrouz kwam zijn onverwachte basisplaats tijdens het voorbije EK ook al niet slecht uit; zijn loopbaan behoeft een nieuwe impuls sinds hij door Chelsea werd verhuurd aan Sevilla.

In de schaduw van deze basisklanten van Oranje hoopte ook Klaas-Jan Huntelaar (24, foto) in Zwitserland op een plaats in de internationale spotlichten. De aanvalsleider van Ajax bewees het afgelopen seizoen dat de Nederlandse competitie hem weinig uitdagingen meer te bieden heeft. Met 33 goals in 34 wedstrijden schroefde Huntelaar zijn doelpuntentotaal in de vaderlandse competitie op tot 129 stuks, in 173 duels. In het Nederlands elftal toonde de spits zich al net zo trefzeker: acht doelpunten in dertien interlands, daarmee kun je thuiskomen.

Vandaar dat Huntelaar tijdens het EK smachtte naar wat speeltijd, om de wereld te laten zien dat hij ook tegen grotere ploegen dan De Graafschap en Heracles Almelo zijn mannetje staat. Het was hem niet gegund, onder meer door het bizarre wisselbeleid van bondscoach Marco van Basten in de laatste wedstrijd tegen Rusland. Na een uur spelen was Oranje door alle wissels heen, terwijl kort daarop Ruud van Nistelrooy door krampaanvallen rijp was voor een tocht naar de kant, ten faveure van Huntelaar.

Zijn anonieme EK heeft de ambities van de topschutter niet aangetast. Vorig jaar al gaf Huntelaar aan dat hij steeds dichter tegen een overstap naar het buitenland kwam aan te zitten. Hij ging te rade bij mensen die hij hoog acht, onder wie Marco van Basten. Ook die adviseerde hem zijn ontwikkeling in een topcompetitie voort te zetten. Dat zei hij in zijn hoedanigheid als bondscoach, toen nog niet wetende dat hij Ajax zou gaan leiden en Huntelaar later dus binnenboord zou willen houden.

Het lijkt Van Basten niet te gaan lukken. De afgelopen maanden probeerde Ajax de topscorer manmoedig tot een contractverlenging te verleiden. Maar Huntelaar is een slimme jongen. Ook hij weet dat het transfergeweld op het punt staat los te barsten, vooral aan het spitsenfront. Didier Drogba wil weg bij Chelsea, Emmanuel Adebayor forceert een breuk met Arsenal, en Barcelona doet Samuel Eto'o in de uitverkoop. Zodra de eerste van hen van topclub is gewisseld, zal de carrousel gaan draaien. En Huntelaar zal wachten en loeren, om op het juiste moment in te springen.

Simon Zwartkruis

VI
Beetje een nietszeggend stukje, maar goed..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  maandag 7 juli 2008 @ 14:07:05 #58
176521 Grulez
rasgroninger
pi_59947604
Laat hem maar vertrekken. Lijkt me interessant om te zien hoe hij zich staande houdt (of juist niet) bij Man utd of een Arsenal.
pi_60313632
quote:
Huntelaar maakt nu al extra uren

DE LUTTE - Klaas Jan Huntelaar probeert in het trainingskamp van Ajax in De Lutte zo snel mogelijk fit te worden na een vakantie van een maand. Op eigen initiatief werkt hij na de reguliere training op het trainingskamp in De Lutte vaak nog wat sessies af met herstel- en conditietrainer René Wormhoudt. ,,Ik vind het lekker om alles weer scherp te zetten.''

Een gesprek over zijn toekomst bij de club heeft hij de laatste tijd niet meer gehad. ,,De situatie is dat ik bij Ajax nog een contract heb voor twee jaar en dat ik mij daar volledig op richt. Over een deadline waarop een transfer rond zou moeten zijn, heb ik het alleen maar met Martin van Geel gehad, daarna niet meer.''

Ajax waakt voor een scenario als dat van vorig jaar. Toen liet het vertrek van Wesley Sneijder naar Real Madrid, pal voor de transferdeadline een grote leegte achter in Amsterdam. Marco van Basten gaat in ieder geval niet uit van een dergelijke gang van zaken. ,,Ik ga er vanuit dat Klaas Jan dit jaar bij Ajax speelt,'' zei de trainer vorige week na de eerste training van het seizoen. Concreet is er voor de topscorer ook nog geen aanbieding van een interessante club gekomen.

Topscorer van de club is Huntelaar al drie keer geweest en veel persoonlijke doelen heeft hij niet dit seizoen. ,,Ik wil nou wel eens kampioen worden,'' zegt de spits. ,,Daar gaat het dit seizoen wat mij betreft om.''

De aanvoerdersband die hij dit seizoen van Marco van Basten om zijn arm geschoven heeft gekregen geeft vertrouwen, zo zegt hij. ,,Maar ik ben niet de grote leider of zo, op het veld kunnen we het niet met één leider doen. Het is een rol die ingevuld moet worden, maar niet de belangrijkste.''
pi_60313701
Hij zou beter aan zijn startsnelheid kunnen werken
pi_60314115
Blijf!
pi_60314150
Gelukkig wel ja
pi_60314349
Typisch Nederlands gezeik weer hé?

Maak je 30 doelpunten, is het nog niet goed. Als Huntelaar vorig jaar een beter team om zich heen zou hebben gehad zou hij een poging hebben kunnen doen Coen Dillen naar de troon te steken.
Hij past dan 'natuurlijk' niet in het systeem van Arsenal (hoewel Eduardo en Adebayor nou ook weer geen voetbalwonders zijn) maar een club als Manchester kan een goede afmaker wel goed gebruiken, want buiten die egoďstische huilebalk knallen er niet veel spelers daar de kansen er echt lekker in; Rooney en Tevez zijn niet echt superdiepe spitsen.
pi_60314450
Ik denk inderdaad dat Huntelaar zo Adebayor en Van Persie uit de basis speelt
pi_60314462
En als dat niet lukt kan hij vast Edoardo of Walcott van de bank spelen
pi_60314488
Ja, dat denk ik dus wel ja. Van Persie en Huntelaar zijn andere typen spitsen, maar Huntelaar doet zeker niet onder voor Adebayor. Hij is alleen minder lang, en komt niet uit een exotische streek , waar natuurlijk alleen maar betere voetballers rondlopen.
pi_60314547
Wat een slapers ook daar bij die topploegen, die laten al 3 jaar een betere spits dan Adebayor lopen, terwijl Adebayor overal kan tekenen

Stelletje prutsers
pi_60315119
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 10:09 schreef AntonWolf het volgende:
Ja, dat denk ik dus wel ja. Van Persie en Huntelaar zijn andere typen spitsen, maar Huntelaar doet zeker niet onder voor Adebayor. Hij is alleen minder lang, en komt niet uit een exotische streek , waar natuurlijk alleen maar betere voetballers rondlopen.
En hij kan geen bal aannemen, kaatst moeizaam, heeft geen actie, kan de kopduels niet winnen en wordt eruit gesprint door de meeste verdedigers.

Je weet nooit wat de gek ervoor geeft en daar hoop ik nog steeds op, maar het lijkt mij uitgesloten dat clubs met enige visie als Arsenal en Man U geinteresseerd in hem zijn. Ze hebben gewoon helemaal niets van zich laten horen, geen enkele club. Het enige wat er is, is papier en bandbreedtevulling, topscorer - topclub, de simpele ziel heeft de link snel gelegd.
pi_60626146
quote:
Huntelaar blijft dit jaar Ajacied

Donderdag 7 augustus 2008

Ajax-spits Klaas-Jan Huntelaar heeft in Voetbal International aangegeven dit seizoen bij Ajax te willen blijven.

Huntelaar staat in de belangstelling van buitenlandse topclubs, maar geeft in het tijdschrift aan dat 'hij ervan uitgaat dit seizoen bij Ajax te spelen'. Besprekingen met de club om zijn contract, dat in 2010 afloopt, te verlengen, zijn vooralsnog op niets uitgelopen.

Huntelaar zegt de intentie te hebben bij te tekenen, maar wacht daarbij op toenadering van Ajax. Huntelaar is dit seizoen door trainer Marco van Basten tot de nieuwe aanvoerder benoemd.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 14:01:52 #70
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_60626472
Goede zaak. Hij zal binnenkort wel een nieuw contract tekenen met een gelimiteerde transfersom.
#FreeHat
pi_60634239
quote:
Huntelaar blijft dit jaar Ajacied

Donderdag 7 augustus 2008

Ajax-spits Klaas-Jan Huntelaar heeft in Voetbal International aangegeven dit seizoen bij Ajax te willen blijven.

Huntelaar staat in de belangstelling van buitenlandse topclubs, maar geeft in het tijdschrift aan dat 'hij ervan uitgaat dit seizoen bij Ajax te spelen'. Besprekingen met de club om zijn contract, dat in 2010 afloopt, te verlengen, zijn vooralsnog op niets uitgelopen.

Huntelaar zegt de intentie te hebben bij te tekenen, maar wacht daarbij op toenadering van Ajax. Huntelaar is dit seizoen door trainer Marco van Basten tot de nieuwe aanvoerder benoemd.
Topclubs zoals? Ik dacht dat inmiddels toch wel duidelijk was dat geen enkele club hem probeert over te nemen, laat staan een topclub. Waar bestaat die belangstelling dan uit?

Ik vind het niet zo'n denderende voetballer en ik weet ook wel dat hij er niks aan kan doen, maar waarom heeft hij altijd zoveel bullshit aan zijn kont hangen?
pi_60636084
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 18:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Topclubs zoals? Ik dacht dat inmiddels toch wel duidelijk was dat geen enkele club hem probeert over te nemen, laat staan een topclub. Waar bestaat die belangstelling dan uit?
Waarom stuur je niet een mailtje naar Voetbal International als je zo geďnteresseerd bent in die topclubs?
pi_60636144
Hopelijk is Huntelaar beter te vertrouwen dan Sneijder.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 20:25:11 #74
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_60636179
Huntelaar heeft belachelijk veel gescoord. Voetbalt bij een club waar ontzettend veel goede voetballers vandaan komen. En staat bij iedere scout in z'n boekje. Die topclubs die op zoek zijn naar een spits komen vroeg of laat echt wel bij Huntelaar uit.
#FreeHat
pi_60636186
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 20:20 schreef RayMania het volgende:

[..]

Waarom stuur je niet een mailtje naar Voetbal International als je zo geďnteresseerd bent in die topclubs?
Volgens mij komt het bericht van de belangstelling niet van VI. Dat er geen belangstelling voor hem is weet ik en dat weet jij ook. Waarom dan in zo'n bericht het tegendeel zetten?
pi_60636848
Hij wil toch alleen weg naar een échte topclub? Die zijn op dit moment toch allemaal wel voorzien?
pi_60637047
Ik zou ook nog steeds niet weten welke club hem zou kunnen halen, op Roma of Juventus na. Maar dat lijkt me stug. Lekker aanvoerder zin in Amsterdam, veel trainen met Bergkamp en Van Basten!
pi_60637089
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 20:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Volgens mij komt het bericht van de belangstelling niet van VI. Dat er geen belangstelling voor hem is weet ik en dat weet jij ook. Waarom dan in zo'n bericht het tegendeel zetten?
Sky Sports (zie ergens hierboven) meldt ook de vermeende interesses. Ik weet niet of het waar is of niet, is moeilijk te controleren. Jij weet ook niet zeker of het bullshit is, of niet.
pi_60637244
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 21:00 schreef DeVinger het volgende:
Hij wil toch alleen weg naar een échte topclub? Die zijn op dit moment toch allemaal wel voorzien?
Denk het ook, hij heeft het goed bij Ajax, is nu ook aanvoerder. Hij zal, anders dan Heitinga, alleen voor de echte top gaan.
pi_60637417
Ach, hij mag best weer veel doelpunten maken komend seizoen, wij worden toch kampioen

Brutal. Fucking. Metal.
pi_60637451
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 21:11 schreef RayMania het volgende:

[..]

Sky Sports (zie ergens hierboven) meldt ook de vermeende interesses.
Met 'bronnen rond de club zeggen', 'uit betrouwbare bron', 'er wordt melding gemaakt', of helemaal zonder bronvermelding? Wat weten die mensen al twee jaar lang iets wat ik niet weet waar telkens maar niks concreets van boven komt?
quote:
Ik weet niet of het waar is of niet, is moeilijk te controleren. Jij weet ook niet zeker of het bullshit is, of niet.
Het wordt gepresenteerd als een feit, terwijl het alleen gebaseerd is op het feit dat het aannemelijk is (niet voor iedereen). Ik kan op dezelfde manier zeggen dat Geert den Ouden bij verschillende topclubs in de belangstelling staat. Beide kunnen waar zijn, beide ontberen feitelijke grondslag, alleen het één is geloofwaardiger dan het andere.
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 08:12:56 #82
123545 DatMeenJeNiet
pi_60645854
Nou, het is vrij logisch dat Huntelaar in de belangstelling staat van topclubs. Dat ben je automatisch als je zo veel goals scoort. Geen van de clubs zijn alleen concreet, dat is een groot verschil.
pi_60651700
Bild noemt hem vanochtend als nieuwe spits van HSV. Maar dat lijkt me vrij stug dat Ajax en Huntelaar daarmee akkoord gaan.
pi_60651964
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 12:53 schreef BliksemSchigt het volgende:
Bild noemt hem vanochtend als nieuwe spits van HSV. Maar dat lijkt me vrij stug dat Ajax en Huntelaar daarmee akkoord gaan.
pi_60652031
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 13:03 schreef Jnk18 het volgende:

[..]

What's so funny?
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_60654756
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 21:17 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Denk het ook, hij heeft het goed bij Ajax, is nu ook aanvoerder. Hij zal, anders dan Heitinga, alleen voor de echte top gaan.
Dat komt omdat Heitinga ook geen top is
pi_60654862
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 14:32 schreef DeVinger het volgende:

[..]

Dat komt omdat Heitinga ook geen top is
Ik schat Huntelaar inderdaad wel hoger in dan Heitinga.
pi_60657461
Hij gaat nog wel hoger komen, maar ik verwacht niet dat hij bij een topclub als Real terecht komt, misschien dat Liverpool nog wat is voor hem .
"De kabel aan je gitaar is als de band onder je auto: Klein stukje rubber en wat metaal maar o zo belangrijk..."
pi_60657901
Die hebben net 20 miljoen voor Keane betaald.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_60658195
Hij gaat ook nergens heen voorlopig, als hij alleen naar de grootsten wil. Topclubs in Engeland zijn voorzien, en ook clubs als Barcelona, Inter, Bayern, en Milan hebben gerenommeerde spitsen. Ik dacht dat alleen Madrid nog op zoek is naar een echte spits als concurrentie voor Ruud, maar daar staat Villa hoger op het lijstje. Bovendien zou nog een Nederlander daar beyond absurdistisch zijn.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_60660551
Villa zou echt te mooi wezen, gaat ze dat lukken denk je?
Bovendien vind ik nog steeds dat Huntelaar naar Engeland of Italie moet.
pi_60661824
Uit een interview met Robinho's zaakwaarnemer:

"Things cannot be like that because he wants to be the best and he does not have the support at Real Madrid. He is also certain that Real Madrid is trying to sign David Villa."

In principe heeft Madrid nog niet bijster veel uitgegeven deze zomer, dus zou niet verbaasd zijn als het rond komt.
pi_60983960
Niks aan de hand. Nog steeds geen belangstelling van topclubs.
quote:
Real meldt zich bij Ajax met miljoenen voor Huntelaar

EXCLUSIEF - Real Madrid gaat voor een zesde Nederlander. De Spaanse kampioen bereidt een eerste bod voor op Klaas-Jan Huntelaar, de aanvoerder van Ajax.

Real biedt 25 miljoen euro voor Huntelaar, die de laatste drie seizoenen clubtopscorer was van de Amsterdammers. De spits staat nog tot medio 2010 onder contract bij Ajax, dat onlangs tevergeefs heeft geprobeerd de 25-jarige international een nieuwe verbintenis te laten ondertekenen.

Aan de keuze voor Huntelaar ging bij Real een interne strijd vooraf. Technisch directeur Predrag Mijatovic heeft al langere tijd een voorkeur voor Huntelaar, zijn assistent Miguel Angel Portugal maakte zich sterk voor het aantrekken van Valencia-spits David Villa, de topscorer van Euro 2008.

Real Madrid is op zoek naar offensieve versterking naast vaste waarden Ruud van Nistelrooy en Raúl, omdat de club zich komend seizoen ten doel heeft gesteld zowel de Spaanse landstitel als de Champions League te winnen.

Mocht Huntelaar naar De Koninklijke vertrekken, dan wordt de spits de zesde Nederlander in de selectie van coach Bernd Schuster, die al de beschikking heeft over Van Nistelrooy, Rafael van der Vaart, Wesley Sneijder, Arjen Robben en Royston Drenthe.

Naast Real hebben ook Manchester United en Arsenal interesse in Huntelaar.
pi_60984123
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:03 schreef RayMania het volgende:
Niks aan de hand. Nog steeds geen belangstelling van topclubs.
Inderdaad, wel veel belangstelling van de "pers" voor allerlei geruchten en hun eigen verzinsels. Maar nog steeds geen bod of contact. Dat 'zou voorbereid worden'.
pi_60984193
Het word Real.... ben er zeker van. Aangezien ik ermee te maken he. Wacht maar af... begin volgende week!
pi_60984605
quote:
Ferguson responde tocando a Huntelaar
ULISES SÁNCHEZ FLOR / Madrid Alex Ferguson y el Manchester United se ha entrometido en el fichaje de Huntelaar por el Real Madrid. El equipo inglés, viendo que no consigue hacerse con los servicios de Berbatov, ha hecho un intento por el delantero holandés.

Como no podía ser de otra manera, el interés del United en contar con el del Ajax puede encarecer la operación.
Marca.
pi_60985088
Gaat de Koninklijke dan in het Oranje spelen?
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_60985230
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:10 schreef TheFrankey het volgende:
Het word Real.... ben er zeker van. Aangezien ik ermee te maken he. Wacht maar af... begin volgende week!
pi_60985449
Laat hem maar gaan, dan is de kans dat Villa blijft weer groter
pi_60985936
Het gaat er van komen. En het is ook tijd voor de stap.
That's all folks!
pi_60986156
Mocht hij dit seizoen nog vertrekken, zal hij zwaar banken in Madrid. Want v Nistelrooy is nog altijd de onbetwiste nummer 1. Dus als ik Huntelaar was zou ik gewoon nog 1 seizoen bij Ajax blijven. En Ervaring op doen in Oranje, en eventueel in de Uefa Cup (als Ajax ver weet te komen). Want bij Real moet je er wel meteen staan.

Huntelaar is een topspits, maar hij is al 25 en heeft nauwelijks ervaring op een Europees podium. Het afgelopen seizoen werd Ajax ook vroegtijdig uitschakeld in de Uefa Cup.
Multis Periculis Supersum
pi_60986229
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 17:14 schreef steeze het volgende:
Mocht hij dit seizoen nog vertrekken, zal hij zwaar banken in Madrid. Want v Nistelrooy is nog altijd de onbetwiste nummer 1. Dus als ik Huntelaar was zou ik gewoon nog 1 seizoen bij Ajax blijven. En Ervaring op doen in Oranje, en eventueel in de Uefa Cup (als Ajax ver weet te komen). Want bij Real moet je er wel meteen staan.

Huntelaar is een topspits, maar hij is al 25 en heeft nauwelijks ervaring op een Europees podium. Het afgelopen seizoen werd Ajax ook vroegtijdig uitschakeld in de Uefa Cup.
Mwa. Van Nistelrooy is nog wel eens geblesseerd en bij een er is geen een Europese topclub waar een speler alles speelt (behalve keepers en Lampard). Als Huntelaar vertrekt speelt haalt hij de 30 wedstrijden wel denk ik.
pi_60986312
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 17:14 schreef steeze het volgende:

Bij een topclub als Real Madrid zal hij altijd veel concurrentie hebben. Ook als Ruud zou vertrekken. Dan wordt er namelijk gewoon nog een topspits gehaald. Men wil bij Madrid veel prijzen winnen, dus de beker, de landstitel en de CL. Alleen daarom willen ze al meerdere spitsen. Dan kunnen ze elkaar wat aflossen en bovendien is er goede vervanging als één geblesseerd raakt.

Je ziet dat bij alle grote clubs. Bij Barcelona is de kans groot dat Henry op de bank komt te zitten bijvoorbeeld, bij Chelsea zit Shevchenko gewoon op de bank.

Bij een club als Madrid ben je niet zeker van een basisplaats, zeker niet als je daar nieuw komt.
Je zult je gewoon moeten bewijzen.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:08:56 #104
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_61053806
Wie vind hier Huntelaar eigenlijk momenteel de nummer 1 om de spitspositie bij het Nederlands elftal in te nemen?
pi_61053876
Tja, zullen er niet veel mee oneens zijn. Denk dat hij en VoH de enige echte spitsen zijn die Oranje heeft, en dan krijgt Huntelaar momenteel de voorkeur.
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 23:19:19 #106
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_61054081
Ik denk dat wat dat betreft Huntelaar de nieuwe van Nistelrooy wordt. Niet de beste voor het team, maar wel het beste alternatief.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 00:06:49 #107
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_61055250
Dan moeten ze bij Oranje wel eens leren Huntelaar te vinden, want tegen Rusland kwam ie weer amper in het spel voor. En volgens mij wil Klaas zelf best.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_61057655
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 23:08 schreef Messenga het volgende:
Wie vind hier Huntelaar eigenlijk momenteel de nummer 1 om de spitspositie bij het Nederlands elftal in te nemen?
Ik denk dat Jan naarmate de tijd vordert de voorkeur zal krijgen boven Klaas.
That's all folks!
pi_61057711
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 02:26 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Dan moet Huntelaar wel heel erg gaan falen de komende interlands...
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 08:37:08 #110
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_61058962
Men moet leren het systeem aan te passen aan KJ. Dus een goede linkspoot links en een goede rechtspoot rechts voor de voorzetten. Of gewoon hele goede opkomende backs met de juiste voorzet.
pi_61059500
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 02:26 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Eerder Van Persie mag ik hopen. Dat zou ook mijn eerste keuze zijn als ook Sneijder weer fit is. Sneu voor Huntelaar, maar Van Persie kan een balletje vasthouden, een actie maken en heeft ook scorend vermogen.
vPersie
Sneijder - vdVaart - Kuijt
pi_61060650
Huntelaar komt gewoon tekort voor het niveau. Op een niveau ietsje lager kan hij atletisch en technisch meekomen, en dan komt hij aan zijn kwaliteiten toe. Maar met het niveau stijgt het tempo, en dan is zijn handelingssnelheid, precisie, explosiviteit en sprongkracht net te laag om aan zijn sterke punten toe te komen.

Ik vind Makaay nog steeds een goede optie. Het is ook niet het ideale type spits, maar het is eigenlijk een veel completere speler dan als wat hij op basis van zijn bijnaam wordt afgeschilderd. Zijn balaanname, handelingssnelheid en explosiviteit is gewoon goed, hij combineert zuiver en heeft overzicht. Hij heeft de reputatie van een sluipmoordenaar maar hij kan meer dan dat en laat dat ook regelmatig zien. Hij is nog fit en kan nog wel een paar jaartjes mee. Hopen dat in de tussentijd ergens een technische en sterke spits opstaat.
pi_61060715
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 11:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Huntelaar komt gewoon tekort voor het niveau. Op een niveau ietsje lager kan hij atletisch en technisch meekomen, en dan komt hij aan zijn kwaliteiten toe. Maar met het niveau stijgt het tempo, en dan is zijn handelingssnelheid, precisie, explosiviteit en sprongkracht net te laag om aan zijn sterke punten toe te komen.

Ik vind Makaay nog steeds een goede optie. Het is ook niet het ideale type spits, maar het is eigenlijk een veel completere speler dan als wat hij op basis van zijn bijnaam wordt afgeschilderd. Zijn balaanname, handelingssnelheid en explosiviteit is gewoon goed, hij combineert zuiver en heeft overzicht. Hij heeft de reputatie van een sluipmoordenaar maar hij kan meer dan dat en laat dat ook regelmatig zien. Hij is nog fit en kan nog wel een paar jaartjes mee. Hopen dat in de tussentijd ergens een technische en sterke spits opstaat.
Wat een hoop gezwets.
Makaay is vorig jaar 13 keer tot scoren gekomen, waarvan nog een gedeelte strafschoppen waren.
Makaay was een leuke spits, maar is nu echt op zijn retour.
pi_61061214
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 11:28 schreef patrickt37 het volgende:

[..]

Wat een hoop gezwets.
Makaay is vorig jaar 13 keer tot scoren gekomen, waarvan nog een gedeelte strafschoppen waren.
Hij kreeg ook nog niet een derde van de kansen die bijvoorbeeld Huntelaar op een presenteerblaadje kreeg terwijl hij wel een grote rol had in heel veel doelpunten van anderen.
quote:
Makaay was een leuke spits, maar is nu echt op zijn retour.
Het was een topspits en hij zit nu in de herfst van zijn carriere, maar hij is nog behoorlijk fit. KJH zal nooit een topspits worden.
pi_61061730
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 12:07 schreef Weltschmerz het volgende:

Hij kreeg ook nog niet een derde van de kansen die bijvoorbeeld Huntelaar op een presenteerblaadje kreeg
Bewijs eens dat Huntelaar veel op een presenteerblaadje kreeg.
quote:
terwijl hij wel een grote rol had in heel veel doelpunten van anderen.
Bedoel je nou die zeven assists in één competitieseizoen, waarvan eentje bij 5-0 en de ander bij 6-0?

Dan houd je vijf belangrijkse assists over. En twee van die assists gaf Makaay in de eerste competitiewedstrijd van Feyenoord dit seizoen; dus daarna (33 mogelijke wedstrijden) slechts drie belangrijke assists gegeven. Indrukwekkend?

Ter vergelijking; onze Klaas-Jan gaf acht assists, waarvan slechts één bij een scoremarge van drie (4-1). Oftewel; Huntelaar heeft meer assists gegeven en belangrijkere assists.

Laat me raden, je komt nu met iets als vrijlopen en gaten opentrekken voor anderen.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 12:48:00 #116
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_61061931
Tjeh, alsof Klaas dat niet doet.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_61062717
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 12:35 schreef RayMania het volgende:

[..]

Bewijs eens dat Huntelaar veel op een presenteerblaadje kreeg.
Kijk zijn goals van het afgelopen seizoen maar eens na. Er zitten een paar bij die echt knap waren, maar het gros is dat hij alleen voor de keeper wordt gezet, de bal wordt klaargelegd voor een schot of dat de bal hem keurig op zijn voorhoofd wordt gelegd, en dan heb je ook nog de absolute intikkers. Dat vind ik gewoon normaal spitsenwerk wat je van elke spits mag verwachten. Alleen hij mag zich er volledig op toeleggen, en hij krijgt de beste aanvoer van de eredivisie.

De wedstrijd tegen AZ bijvoorbeeld. Hij krijgt zes kansen, verprutst er vier en is dan helemaal de held omdat hij er twee wel maakt. Een spits mag van mij best kansen missen, maar als Huntelaar scoort dan is dat altijd volledig zijn verdienste en als hij niet scoort dan ligt het aan de aanvoer. De aanvoer was over een heel seizoen gewoon prima.
quote:
Bedoel je nou die zeven assists in één competitieseizoen, waarvan eentje bij 5-0 en de ander bij 6-0?

Dan houd je vijf belangrijkse assists over. En twee van die assists gaf Makaay in de eerste competitiewedstrijd van Feyenoord dit seizoen; dus daarna (33 mogelijke wedstrijden) slechts drie belangrijke assists gegeven. Indrukwekkend?

Ter vergelijking; onze Klaas-Jan gaf acht assists, waarvan slechts één bij een scoremarge van drie (4-1). Oftewel; Huntelaar heeft meer assists gegeven en belangrijkere assists.
Gaan we goals niet meetellen als ze niet belangrijk zijn? Daar zou ik niet aan beginnen als je het voor Huntelaar wil opnemen.

Wat betreft Makaay, daar zitten twee kanten aan. Hij heeft ook van die wedstrijden dat hij onzichtbaar is, maar ook en dat wordt vaak vergeten, wedstrijden waarin hij het aanspeelpunt is, de bal vast houdt tot er aansluiting is en hij met zuivere en mooie passes strooit. Of dat dan altidj de laatste pass is doet er volgens mij niet zo toe.
quote:
Laat me raden, je komt nu met iets als vrijlopen en gaten opentrekken voor anderen.
Dat is het argument wanneer mensen willen ontkennen dat Huntelaar weer eens voor spek en bonen meedeed: "Hij hield twee man bezig."

Het verschil is dat Makaay wel de handelingssnelheid, de techniek en het atletisch vermogen heeft om de bal aan te nemen, te kaatsen, te combineren en een actie te maken wanneer het niveau van de tegenstander de lagere regionen van de eredivisie ontstijgt.
pi_61063213
Dus Huntelaar is niet in staat om een bal vast te houden?
Met welke bril kijk jij altijd naar Huntelaar? KJH is juist een spits die je overal op het veld kan vinden, en zelf de bal komt halen op het middenveld.
En ook al zou hij ze allemaal op een presenteer blaadje krijgen, moet je nog wel de kwaliteit hebben om elke keer op de juiste plaats te staan, jezlef vrijlopen/draaien van de verdedigers.
Zijn verhouding van het aantal doelpunten/gespeelde wedstrijden zegt genoeg. En dat aantal bereikt hij dan ook nog eens zonder strafschoppen te nemen.
pi_61063307
Makaay
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 13:58:24 #121
123545 DatMeenJeNiet
pi_61063465
Makaay is geen betere optie meer, maar Van Persie wel. Die moet tot de spits worden omgeturnd. Zo haal je het maximale rendement uit opkomende spelers als VDV, Sneijder, Afellay en Robben. Huntelaar komt als aanspeelpunt veel en veel te kort. Vooral de snelheid om voor zijn man te komen, via luchtduels balbezit te houden, of over de grond de combinatie aan te gaan. Ook heeft Nederland niet de spelers om Huntelaar op zijn kopkracht te bedienen, waar hij wel wereldklasse in is. En het valt mij op dat hij wel heel vaak in de buitenspelval trapt van de tegenstander.
pi_61063509
Ach een systeem afgesteld op Huntelaar zorgt voor 3 doelpunten per wedstrijd. Qua spel zie ik liever Persie ja.
pi_61063520
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 13:48 schreef patrickt37 het volgende:
Dus Huntelaar is niet in staat om een bal vast te houden?
Nee, hij heeft veel tijd en ruimte nodig om hem aan te nemen, en hij houdt hem niet op tempo kort genoeg bij zich. Als hij in vorm is en hij veel tijd en ruimte krijgt gaat het wel. Het niveau wat hij daarin structureel haalt is echter te laag voor de CL, de Uefacup en de hogere regionen van de eredivisie.
quote:
Met welke bril kijk jij altijd naar Huntelaar?
Met die van een Ajaxfan en liefhebber van de teamsport voetbal.
quote:
KJH is juist een spits die je overal op het veld kan vinden, en zelf de bal komt halen op het middenveld.
Mij hoor je ook niet klagen over zijn inzet en taakbewustheid, hij is er alleen niet erg goed in.
quote:
En ook al zou hij ze allemaal op een presenteer blaadje krijgen, moet je nog wel de kwaliteit hebben om elke keer op de juiste plaats te staan, jezlef vrijlopen/draaien van de verdedigers.
Klopt, dat is ook een kwaliteit. Ik denk alleen dat Ajax en het Nederlands elftal veel meer gebaat zouden zijn bij andere kwaliteiten, omdat de kwaliteiten die hij niet heeft dwingen tot een rolverdeling die gewoon niet erg succesvol is gebleken.
quote:
Zijn verhouding van het aantal doelpunten/gespeelde wedstrijden zegt genoeg.
Het zegt vooral heel veel over welke rol hij heeft. Zijn optreden in de cruciale wedstrijden tegen gelijkwaardige tegenstanders zegt mij genoeg.
quote:
En dat aantal bereikt hij dan ook nog eens zonder strafschoppen te nemen.
Zonder ze te verzilveren althans, en daarom mag hij nu niet meer. Het is ook niet waar trouwens dat hij dit aantal zonder strafschoppen heeft bereikt.

Wat zei jij dan vorig jaar over hem? Met zijn 21 doelpunten en wel de strafschoppennemer, zeiden die cijfers ook genoeg?
pi_61063556
Ik ben er zoveel mogelijk voor om spelers op hen plek te laten spelen, waar ze ook bij hun club spelen. Dat is dan toch hun meest natuurlijke rol. Daarom ben ik niet helemaal voor Van Persie in de spits. Hij heeft scorend vermogen, maar is niet zo effectief als een echte spits.
pi_61063557
Huntelaar heeft 1 zwakte en dat is zijn snelheid voor de rest voortreffelijke spits.
pi_61063651
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 13:58 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Makaay is geen betere optie meer, maar Van Persie wel. Die moet tot de spits worden omgeturnd. Zo haal je het maximale rendement uit opkomende spelers als VDV, Sneijder, Afellay en Robben.
Op zich wel, maar ik zie hem wel graag met de bal aan de voet lopen. Ik zou daar toch liever een wat meer statische en kopsterke midvoor zien die vooral heel goed is met de rug naar de goal, zodat Van Persie dynamisch kan spelen als vleugelspits. Dus met Van Persie en Robben als meest vooruitgeschoven spelers.
quote:
Huntelaar komt als aanspeelpunt veel en veel te kort. Vooral de snelheid om voor zijn man te komen, via luchtduels balbezit te houden, of over de grond de combinatie aan te gaan.
Mee eens.
quote:
Ook heeft Nederland niet de spelers om Huntelaar op zijn kopkracht te bedienen, waar hij wel wereldklasse in is.
Technisch is hij inderdaad een hele goede kopper. Maar je moet vaak eerst het kopduel winnen, hoger komen en balans houden. Daar is hij dan weer niet goed in.
quote:
En het valt mij op dat hij wel heel vaak in de buitenspelval trapt van de tegenstander.
Te traag, hij moet compenseren voor zijn snelheid en explosiviteit, dan is op het randje van buitenspel spelen niet rendabel.
pi_61063668
Snelheid is wel enorm belangrijk tegenwoordig als ik de experts erover hoor. Redknapp zei vorige week nog dat je niet zonder kunt.

Gelukkig hebben we nog Robben en in mindere mate Van Persie. Babel op de bank. Over Babel gesproken, als die nou in de spits bij zijn club zou spelen en zich daar zou ontwikkelen, zou dat nog een aardige concurrent voor Huntelaar kunnen worden.
pi_61063806
In Liverpool zien ze in hem Henry II
pi_61064103
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 14:03 schreef Chadi het volgende:
Huntelaar heeft 1 zwakte en dat is zijn snelheid voor de rest voortreffelijke spits.
Hij mist ook de tecniek om een mannetje uit te spelen als dat nodig is.
Ik moet eerlijk gezegd ook nog maar zien of Huntelaar het gaat redden in de top.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 14:42:22 #130
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_61064179
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 14:17 schreef Pizzakoppo het volgende:
In Liverpool zien ze in hem Henry II
Ik denk niet dat hij hetzelfde type is als Henry.

Ik zie hem meer als Toni II oid.
><(({°>
pi_61064367
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 14:36 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Hij mist ook de tecniek om een mannetje uit te spelen als dat nodig is.
Ik moet eerlijk gezegd ook nog maar zien of Huntelaar het gaat redden in de top.
Hij heeft techniek zat om iemand uit te spelen. Het is geen Ronaldinho of zo. of Romario.
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 14:09 schreef mcyodogg het volgende:
Snelheid is wel enorm belangrijk tegenwoordig als ik de experts erover hoor. Redknapp zei vorige week nog dat je niet zonder kunt.

Gelukkig hebben we nog Robben en in mindere mate Van Persie. Babel op de bank. Over Babel gesproken, als die nou in de spits bij zijn club zou spelen en zich daar zou ontwikkelen, zou dat nog een aardige concurrent voor Huntelaar kunnen worden.
Hangt er vanaf hoever je van je eigen doel wil spelen of speelt.

Ik denk dat als hij bij een aanvallend ingestelde ploeg speelt en hij op 16 of rand16 aangespeeld wordt hij dodelijk kan zijn.
pi_61064586
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 14:51 schreef Chadi het volgende:

[..]

Hij heeft techniek zat om iemand uit te spelen. Het is geen Ronaldinho of zo. of Romario.
[..]
Betwijfel ik, ik zie het hem zelden doen, mannetje uitspelen en scoren.
Topspitsen als Eto'o, Drogba, Henry, Torres en de nieuwe generatie spitsen waarvan ik denk dat ze top worden als Benzema en een Krkic kunnen dat wel.

Huntelaar moet het hebben van slim positie kiezen en afmaken. Dat is natuurlijk ook een kwaliteit.
Als Huntelaar wat sneller zou worden en zijn handelingssnelheid buiten de 16 wat omhoog zou kunnen schroeven zou hij top kunnen worden. Maar ik denk dat hij daar nu nog niet klaar voor is. Verdedegingen in competities als de Primera Division en de Premier League zijn een stuk sterker dan die van NAC, Vitesse, Heracles, De Graafschap, Groningen, etc etc..

Bovendien gaat het spel daar een stukje sneller, en ik weet niet of Huntelaar daar al klaar voor is.

Aan de andere kant is hij natuurlijk ook compleet uitgeleerd in nederland en zou het voor zijn ontwikkeling erg goed zijn om naar het buitenland te vertrekken. Ik denk alleen dat hij beter voor een club als Valencia of Sevilla kan kiezen eerst..

[ Bericht 5% gewijzigd door venomsnake op 23-08-2008 15:12:36 ]
pi_61065002
Heb pipo nog nooit iemand zien uitspelen op techniek.
pi_61065126

Daar kan ik niets tegen in brengen.
  zaterdag 23 augustus 2008 @ 16:02:34 #135
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_61065760
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 15:21 schreef Chadi het volgende:
precies! Er wordt hier veel te veel gefocused op wat Huntelaar allemaal niet zou kunnen, De man maakte vorig jaar 33 doelpunten in de competitie, dan doe je gewoon dat wat een spits moet doen. Bij de absolute topclubs is het niet anders: als je de ballen er in schiet doe je het goed.
vNisterlrooy doet het niet zo goed omdat hij zo fraai mannetjes uitspeelt.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_61065803
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 15:21 schreef Chadi het volgende:
pipo niet, klose niet en toni ook niet.
Alleen zijn die fysiek wel een stuk sterker dan Klaas Jan denk ik.
pi_61065867
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 16:05 schreef sjimz het volgende:

[..]

pipo niet, klose niet en toni ook niet.
Alleen zijn die fysiek wel een stuk sterker dan Klaas Jan denk ik.
Pipo, Luca en in mindere mate Klose zijn ook minder traag dan Huntelaar.
pi_61076558
Snel, langzaam, sterk, technisch of niet technisch, feit is dat het scoren hem in de Nederlandse competitie makkelijk afgaat.
Dus voor alle andere clubs in Nederland, succes in het komend seizoen met het afstoppen van KJH.
  zondag 24 augustus 2008 @ 15:50:37 #139
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_61086721
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2008 23:58 schreef patrickt37 het volgende:
Snel, langzaam, sterk, technisch of niet technisch, feit is dat het scoren hem in de Nederlandse competitie makkelijk afgaat.
Dus voor alle andere clubs in Nederland, succes in het komend seizoen met het afstoppen van KJH.
Kezman maakte er meer en viel ook behoorlijk tegen bij de clubs na PSV...
For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_61087910
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 15:50 schreef PyTh het volgende:

[..]

Kezman maakte er meer en viel ook behoorlijk tegen bij de clubs na PSV...
Ruud van Nistelrooy daarentegen niet
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_61088045
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 16:42 schreef BB-boy het volgende:
Ruud van Nistelrooy daarentegen niet
Niet? Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat ze bij Man U niet met erg veel trots terugkijken op de periode dat Van Nistelrooij daar actief was.
  zondag 24 augustus 2008 @ 16:52:55 #142
123545 DatMeenJeNiet
pi_61088108
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 16:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Niet? Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat ze bij Man U niet met erg veel trots terugkijken op de periode dat Van Nistelrooij daar actief was.
Mwah, niet overdrijven. Hij heeft er natuurlijk uitstekende cijfers laten zien. Maar Man Utd. is met zijn vertrek er inderdaad op vooruit gegaan. Dat is iets wat bij het voetbal van deze jaren hoort. De echte afmakers zijn gewoon "uit". Tegenwoordig moet een spits in de Europese top veel meer mee kunnen voetballen. Een van de redenen waarom Huntelaar nog steeds bij Ajax zit en Alves bijvoorbeeld "maar" naar Boro ging.
pi_61088121
quote:

[..]

Zijn prestaties bij Man Utd waren alles behalve slecht hoor. 140 wedstrijden, 95 goals. Dat het team minder presteerde, lag zeker niet aan hem. En dat weten de Man Utd-fans ook wel.
pi_61088142
Wow, kijk nou. Een apart topic voor alleen maar Ruud; Het grote Ruud van Nistelrooij topic #7 Oranje, vaarwel.
pi_61088172
quote:

[..]

*Kijkt op wikipedia*

# Meeste Europese doelpunten voor Manchester United.
# Eerste speler in Premier League die 8 competitiewedstrijden achter elkaar wist te scoren.
# Eerste speler in Premier League die 10 competitiewedstrijden achter elkaar wist te scoren.
# Eerste Manchester United-speler die 7 wedstrijden achter elkaar wist te scoren.
# Engels Speler van het Jaar: 2001
# Engels topscorer: 2002/2003
# Topscorer Primera division 2006/2007

Niet slecht voor iemand die nog veel meer dan Huntelaar z'n goals nauwelijks maakt op techniek maar door op de juiste plek te staan.
pi_61088392
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 16:52 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Mwah, niet overdrijven. Hij heeft er natuurlijk uitstekende cijfers laten zien.
Niet in teamverband, en volgens mij is voetbal een teamsport.
quote:
Maar Man Utd. is met zijn vertrek er inderdaad op vooruit gegaan.
En ging er op achteruit met zijn komst.
quote:
Dat is iets wat bij het voetbal van deze jaren hoort. De echte afmakers zijn gewoon "uit". Tegenwoordig moet een spits in de Europese veel meer mee kunnen voetballen.
Klopt. De regels zijn veranderd en het spel is mede daardoor veranderd. De typische afmaker hoort bij de tijd dat de boel dichthouden en hopen op een kansje nog lonend was. Maar het voetbal is veel aanvallender geworden. Maar als je dat met een man minder doet omdat eentje alleen maar voor zijn eigen kans bezig leg je het af tegen gelijkwaardige tegenstanders die wel met zijn 11en kansen proberen te creeeren.
quote:
Een van de redenen waarom Huntelaar nog steeds bij Ajax zit en Alves bijvoorbeeld "maar" naar Boro ging.
En dan is Alves nog een aardige meevoetballer, de betere afmaker, heeft ie iets van een actie en wel een waardevolle vrije trap.

Eigenlijk viel het grote succes van Ajax samen met het omslagpunt. Ajax liep voorop met aanvallend voetbal en een voetballende en combinerende voorhoede. Nu aanvallend voetbal veel succesvoller is staan 'we' bij Ajax en bij het Nederlands elftal vooraan om de volledig achterhaalde clichées uit de jaren 80 na te blaten: Een spits staat er alleen maar om te scoren.
pi_61159261
Ajax schijnt een eerste bod van Valencia van 14 miljoen euro te hebben afgeslagen.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 09:16:17 #148
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_61159277
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 09:15 schreef kevin6188 het volgende:
Ajax schijnt een eerste bod van Valencia van 14 miljoen euro te hebben afgeslagen.
Ja, dat mag ik hopen, niet dat ie uberhaupt weg mag, maar zeker niet voor minder dan 35 miljoen ofzo.....

En Valencia lijkt me ook niet "de" club waar hij heen zou willen..
Get woke, go broke!
pi_61160665
35 miljoen
pi_61160797
Huntelaar was in zijn Heerenveen tijd veel bewegelijker, sneller lijkt het wel, passeerde op zijn tijd ook zijn man. Het lijkt wel of hij dat in Amsterdam is verleerd. Huntelaar mist snelheid, voor de rest heeft hij alles in zich om het te gaan maken in het buitenland.

Als hij dit seizoen aan zijn zwakke punten gaat werken, is hij volgend seizoen wellicht klaar voor het echte werk. Zonder snelheid val je echt door de mand bij een Europese Grootmacht.. zeker als spits. Ik las laatst een artikel in het engels over Huntelaar, genaamd "How Good Is Huntelaar ?", daar vergeleken die Engelsen hem met Inzaghi, en zeiden ze ook dat Huntelaar de snelheid en de explosiviteit mist die v Nistelrooy bijv. wel heeft.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 16:52:41 #151
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_61169684
quote:
Op zondag 24 augustus 2008 17:07 schreef Weltschmerz het volgende:

veel tekst
v Nistelrooij was een fenomeen bij Manu, was zelfs speler van het jaar in de PL.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_61240079
quote:
Huntelaar, kanon met kampioensdrift
Door MAARTEN WIJFFELS

AMSTERDAM - Hij gaat dit voetbalseizoen voor 35 competitiegoals, voor de titel met Ajax en regelmatig voor een goed boek. Geen spits zegt het Klaas Jan Huntelaar, dé blikvanger van de eredivisie, na. Halverwege De donkere kamer van Damokles staat hij in de startblokken voor zijn derde volledige jaar Ajax. ,,Op de middelbare school las ik ook gewoon de uittreksels, hoor,'' zegt Klaas Jan Huntelaar geamuseerd.

We zijn komen te praten over zijn boekenlijst op de Havo. Bij Ajax valt het mensen namelijk op dat hun spits zo vaak aan het lezen is. ,,Mijn boekenlijst was een opeenstapeling van dunne werken. Ja, De Aanslag van Mulisch stond erop. Maar verder het bekende rijtje: Het gouden ei, Bezonken rood en - uiteraard - Het bittere kruid van Marga Minco. Inmiddels vind ik het heerlijk om de tijd te nemen. Ik lees graag over de oorlog. Of over de samenleving. Ik verzet er mijn zinnen mee en je steekt er wat van op.

,,Het intrigeert me hoe een schrijver, in dit geval W.F. Hermans in De donkere kamer, met woorden op papier beelden in het hoofd van de lezer oproept. En dat je zelf iets bedenkt, waaraan zoveel andere mensen plezier beleven. Daar is wel een parallel met voetballen. Met het maken van doelpunten als spits.''

In het voetbal behoort hij bepaald niet tot het gemiddelde. Dirk Jan Klaas (roepnaam Klaas Jan) Huntelaar blijkt in zijn vrije tijd ook te scouten voor Ajax. De afgelopen maanden heeft hij twee namen van buitenlandse spelers doorgegeven die hem versterkingen leken. ,,Gewoon een beetje meedenken met mijn club. En de trainer (Marco van Basten, red.) vroeg er ook naar.

,,Dat meedenken vond ik bij Heerenveen al leuk. Kijken of een speler die mij opvalt eventueel al op de scoutingslijst staat. Via Sport1 kun je het Zuid-Amerikaans voetbal goed volgen. De Copa Libertadores. Daar zag ik nu Joffre Guerrón, een vleugelspits van Quito met een heerlijke voorzet. Zijn naam kan ik wel noemen, hij is getransfereerd naar Getafe.''

Voor hem zelf is er deze zomer geen interessante buitenlandse koper gekomen. Alle speculaties over Real Madrid en Manchester United ten spijt. Frustrerend? ,,Nee, zo voelt het niet,'' zegt Huntelaar.

,,Echt niet. Ik bedoel: je raakt mogelijk gefrustreerd als je een transfer denkt te gaan maken, maar het ketst toch af. Ik heb deze zomer qua gevoel nooit tussen twee clubs in gezeten. Er is simpelweg niets voorbij gekomen dat ik interessant genoeg vind om Ajax voor in te ruilen. Natuurlijk zou ik ook wel naar Real Madrid willen, wie niet? Maar in een tussenstap ben ik nu niet geďnteresseerd.''

Hij las het commentaar in deze krant op zijn spel bij de wedstrijd Rusland - Nederland. Dat Oranje er baat bij zou hebben dat de opvolger van Ruud van Nistelrooy wekelijks tot op de bodem moet gaan in een buitenlandse competitie.

Huntelaar: ,,Ik merk zelf ook wel dat ik er tegen Rusland meer voor moet doen om vrij te komen en aanspeelbaar te zijn. In de grote buitenlandse competities zal de weerstand inderdaad hoger zijn dan hier. Maar het wordt ook wel overdreven, hoor. Als we met Ajax tegen Sunderland spelen of met Heerenveen tegen Newcastle United, raak ik niet ondersteboven van het niveau. Wedstrijden zoals Chelsea - Manchester United en Liverpool - Arsenal zijn niet maatgevend voor álles in Engeland.

,,Ik ben er de speler niet naar om in de middenmoot of subtop te tekenen, omdát het in een groot voetballand is. Ik ken mezelf. Ik ben daar veel te ambitieus voor. En als spits ook het type dat zoveel mogelijk in en rond de 16-meter moet spelen. Sport gaat voor mij puur om de top. De hoge pieken en diepe dalen die je daar meemaakt en de heftige emoties die ermee samenhangen. Ik wil spelen daar waar het leven zit en bij Ajax, de top in Nederland, is dat het geval.''

Over die emoties gesproken: op voorhand is al duidelijk dat het dit seizoen buigen of barsten wordt voor Ajax. Nooit eerder trok de club zoveel geld uit voor nieuwe spelers (bijna dertig miljoen euro) als nu onder Marco van Basten. Alles is gericht op het doorbreken van de hegemonie van PSV, dat sinds 2004 elk jaar kampioen werd. ,,Dit kan een seizoen worden waarin je naar een fantastische climax toewerkt,'' kijkt Huntelaar vooruit. ,,Als wij kampioen kunnen worden, vieren we geen titel in een reeks, maar de eerste in vijf jaar. Dat is nogal een verschil.''

In het kader van dat grote streven heeft hij zijn eigen lat qua doelpunten gelegd op 35. ,,Eén goal meer proberen te maken dan er competitiewedstrijden zijn. Maar ik lever graag wat doelpunten in, als we daardoor ook die schaal binnenhalen.''

In zijn eerzucht wil hij ook pieken in het toernooi om de UEFA Cup ('Waarom zouden wij dat niet kunnen winnen?') en ten minste één doelpunt maken in het stadion van FC Volendam. ,,Dat is nu, samen met het nieuwe stadion van ADO, in de eredivisie het enige stadion waar ik nog niet heb gescoord.''

Hij constateert dat het een plezier was om Ajax te volgen op de transfermarkt. Er is goed ingekocht. Maar dat alleen is niet genoeg. Dat is pas wat waard als er straks ook een hecht team komt te staan. ,,Wat dat betreft, zou ik het gevoel van mijn eerste halfjaar bij Ajax nog wel eens willen ervaren. Als je het hebt over teamspirit en je écht vast kunnen bijten in een missie, dan was dat de beste periode die ik hier al heb meegemaakt.

,,Ik kwam op de helft van het seizoen over van Heerenveen, met Ajax ging het op dat moment slecht. Er hing een heel negatieve sfeer. Bakken kritiek. En toenmalig trainer Danny Blind en zijn staf verkeerden intern in onzekerheid over hun toekomst. Op een of andere manier slaagden we erin die negatieve situatie om te buigen. Na de winterstop wonnen we met Blind bijna alles. We stelden na een hopeloze achterstand de voorronde Champions League veilig en pakten de beker.''

Als de nieuwe aanvoerder is Huntelaar dé man om nu het teambuildingsproces aan te zwengelen. In een recent verschenen boek over de jeugdjaren van de spits in de Achterhoek en zijn profcarričre tot nu toe noemen oud-leraren, jeugdleiders en trainers hem een 'geboren leider'. Energiek, integer en met een groot plichtsgevoel. ,,Als ik straks voel dat we ergens aan werken met de spelersgroep en het resultaat is er niet, dan zal ik me laten horen,'' zegt hij. ,,Ik kan irritant zijn als afspraken niet worden nagekomen. Dan zet ik de boel gerust op scherp. Maar ik wil als aanvoerder niet geforceerd overkomen of mijn invloed misbuiken. Aan machtsspelletjes in het voetbal heb ik een hekel. Over voetbal moet je sowieso ook niet te veel ouwehoeren. Je moet het vooral gewoon doen.''

Edwin van der Sar vond hij in alle opzichten een prettige aanvoerder bij Oranje. ,,Als mens niets op aan te merken en als speler zeer betrokken en correct in de omgang.'' De kunst is eigenlijk om puur door je eigen houding en uitstraling anderen mee te krijgen. ,,Paul Bosvelt kon dat bij Heerenveen ook.''

Bij Ajax hoopt en verwacht hij dat Gabri en Oleguer mede de kar zullen trekken. ,,De ideale situatie is dat je de verantwoordelijkheid met z'n drieën oppakt. Ook Maarten Stekelenburg en Rasmus Lindgren kunnen het.''

Zelfs nu hij de blikvanger van de eredivisie is geworden, gaat het de 25-jarige Huntelaar nog puur om trainingen en wedstrijden. De status van bekende Nederlander daar omheen kan hem gestolen worden. Het vervelendste van profvoetbal vindt hij de inbreuk op zijn sociale leven. ,,Ik zal er nooit helemaal aan wennen. Dat wildvreemde mensen me op straat zomaar filmen met een mobieltje. Een filmsterrenleven is he-le-maal niks voor mij.''

In hetzelfde vermakelijke boek 'van pupil tot prof' heeft de spits het liever over de kermis in Hummelo. Hij komt er nog elk jaar. In café De Gouden Karper speelt dan een band en daar vieren Klaas Jan en zijn vriendin Maddy (uit Doesburg) feest met voormalige dorpsgenoten. Zo probeert hij zoveel mogelijk leuke dingen te blijven doen. Van Pieter van den Hoogenband las hij dat die voor het eerst in acht jaar weer eens naar de bioscoop is geweest. ,,Dergelijke publieke plekken mijd ik niet, maar een zekere mate van zelfbescherming bouw je niettemin allemaal in.''

Ajax' teammanager David Endt heeft daar een pakkende omschrijving voor. Hij noemt Huntelaar dezelfde goedlachse, gevatte en scherpzinnige jongen van in het begin, maar inmiddels ligt er 'een hard laagje vernis' overheen. In zijn ontwikkeling als persoon herkent Endt wat van de Ajacied Dennis Bergkamp, zonder de twee als voetballer te willen vergelijken. Huntelaar: ,,Alles wat ik buiten het voetbal om onderneem waar publiciteit bij zit, moet me niet vermoeien. Dat houd ik min of meer als stelregel aan. Eventuele agressie ga ik niet opzoeken. Maar het is wel leuk om ineens bij iets als de Visma op te duiken, die grote jaarlijkse hengelsportbeurs in Ahoy.

,,In de viswereld kom je mensen uit allerlei milieus tegen. Sommigen hebben een onderneming van de grond af opgebouwd. Ondernemerschap boeit me sowieso, daar lees en praat ik ook graag over. Ik zit zelf ook wel eens plannetjes te maken om iets op te zetten. En in de sfeer van de Visma is het nog gewoon leuk als echte Rotterdammers aan me vragen of ik verdwaald ben in hun stad.''

Zaterdagavond begint hij in Tilburg aan zijn zevende profseizoen. Op het veld waar Ajax twee jaar geleden in de slotronde de titel miste op één doelpunt. ,,Ik heb natuurlijk nog veel te weinig prijzen gewonnen met Ajax. Dat PSV tot nu toe steeds sterker was in de competitie komt door onze eigen fouten. Maar ook door hun degelijkheid. Ze scoren nooit veel, maar krijgen steeds de minste goals tegen.

,,PSV is nu weer titelkandidaat nummer één. Als speler van PSV voetbal je in mentaal opzicht van het negatieve naar het positieve. Zij laten de tegenstander het balbezit, en als ze de bal veroveren kunnen ze als team meteen vooruit bewegen. Dat is een stuk makkelijker om op te brengen dan omgekeerd. Dat je uitgaat van balbezit en steeds dertig meter achteruit moet sprinten als je de bal verliest.''

Benieuwd is Huntelaar naar de rol van Feyenoord. ,,Van Gertjan Verbeek weet ik uit ervaring dat hij goed een team kan smeden. Ik verwacht wat van Feyenoord, maar je moet als speler wel iets met Verbeeks fanatisme hebben.

,,Hij en ik klikten om die reden. Verbeek heeft mij lichamelijk veel sterker gemaakt. Dat Feyenoord nu veel blessures heeft verrast me wel. Zijn trainingen zijn pittig, maar deze voorbereiding bij Ajax was zwaarder dan alle voorbereidingen die ik heb gedraaid onder Verbeek.''
!!!
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 09:13:45 #153
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_61240089
Waar gaat klaas heen? Naar de hell, net als alle andere ajaxieden
Laffe huichelaar
pi_61241120
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 09:13 schreef timmmmm het volgende:
Waar gaat klaas heen? Naar de hell, net als alle andere ajaxieden
Je eerste post in VBL en gelijk een toppertje. Houd dat vast!
  zaterdag 30 augustus 2008 @ 11:28:15 #155
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_61241548
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 11:01 schreef RayMania het volgende:

[..]

Je eerste post in VBL en gelijk een toppertje. Houd dat vast!
Wees gerust, het zal niet veel vaker gebeuren,alleen dit was wel een open deur hoor, niets is zo vies als een Ajaxied, op een ADO er na misschien
Laffe huichelaar
pi_61241769
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 11:28 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Wees gerust, het zal niet veel vaker gebeuren,alleen dit was wel een open deur hoor, niets is zo vies als een Ajaxied, op een ADO er na misschien
pi_61242840
Leuk interview en nog verstand van scouting ook blijkbaar, Guerrón was een goede aankoop voor Ajax geweest.
pi_61242887
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 12:48 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Leuk interview en nog verstand van scouting ook blijkbaar, Guerrón was een goede aankoop voor Ajax geweest.
Mooi verhaal inderdaad. Niet zo'n leeghoofd, die Huntelaar.
pi_61264366
Zaten er gisteren nog scouts van Man U en Real op de tribune? Zouden we hem nog kunnen behouden?
pi_61264974
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 14:00 schreef Weltschmerz het volgende:
Zaten er gisteren nog scouts van Man U en Real op de tribune? Zouden we hem nog kunnen behouden?
Naast mij zat Abramovich maar hij zei dat ie alleen maar voor de gezelligheid kwam.
pi_61264978
Huntelaar is gewoon een klein beetje overrated, dat moeten wij Ajacieden gewoon erkennen. Hij mist gewoon de snelheid en explosiviteit die Ruud bijv wel heeft. Anders was hij gewoon de perfecte spits geweest voor elke topclub ter wereld. Dat is ook de reden dat Real en Man United nu zitten te twijfelen of ze Huntelaar wel of niet moeten aantrekken.

Want laten we eerlijk zijn als Real Huntelaar echt heel graag wou hebben, zat hij nu allang in Spanje. Real heeft geld zat.
pi_61265032
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 14:29 schreef steeze het volgende:
Huntelaar is gewoon een klein beetje overrated, dat moeten wij Ajacieden gewoon erkennen. Hij mist gewoon de snelheid en explosiviteit die Ruud bijv wel heeft. Anders was hij gewoon de perfecte spits geweest voor elke topclub ter wereld. Dat is ook de reden dat Real en Man United nu zitten te twijfelen of ze Huntelaar wel of niet moeten aantrekken.

Want laten we eerlijk zijn als Real Huntelaar echt heel graag wou hebben, zat hij nu allang in Spanje. Real heeft geld zat.
Huntelaar is zeker niet overrated, hij heeft een fenomenaal gevoel voor de goal en hij kan overal doelpunten maken op de meest opmerkelijke manieren. Het enige wat hij mist is de snelheid van een speler als Ronaldo.
pi_61265112
pi_61311993
quote:
Ajax zegt hard 'nee' tegen miljoenen
Door MAARTEN WIJFFELS

AMSTERDAM - Op de laatste dag voor het sluiten van de transfermarkt heeft Ajax nog twee topbiedingen op Klaas-Jan Huntelaar afgeslagen. In de loop van de dag meldden gisteren twee clubs uit de subtop van Europa zich in de Arena.

Ze gaven aan bereid te zijn ver te gaan. Eén van hen bood telefonisch een bedrag dat de 27 miljoen euro van Real Madrid voor Wesley Sneijder ruimschoots overschreed. Twee belrondes verder bood de club zelfs bijna 40 miljoen.

Zowel de Ajax-directie als de zaakwaarnemer van de spits bevestigen de late poging om de Oranje-international voor een recordbedrag uit de eredivisie weg te halen. Op namen en exacte bedragen willen de partijen niet ingaan. Zeker is wel dat het niet ging om clubs uit de top-4 van Spanje en Engeland. Dus geen Real Madrid of Manchester United, die eerder deze zomer met Huntelaar in verband werden gebracht.

,,Ik heb de clubs nog doorverwezen naar Ajax, in het besef dat het redelijkerwijs te laat was om hier nog iets mee te kunnen,’’ bevestigt Huntelaars begeleider Arnold Oosterveer. ,,Ajax is daar duidelijk over geweest. Het is wel ongelooflijk dat je hier op de valreep nog mee wordt geconfronteerd.’’

Ajax’ technisch manager Danny Blind deelt zijn ongeloof. ,,Wij stonden ook versteld. Een last-minute transfer van Huntelaar is voor ons onbespreekbaar gebleven. Dat hadden we afgelopen donderdag na een laatste interne beraad al definitief bepaald en die twee clubs hebben dat te horen gekregen. Zelfs aan een recordbedrag op zo’n laatste dag heb je als club niets, want je kunt zelf geen vervanger meer halen. Overigens ging het dus om telefonisch gemelde interesse. Je had moeten afwachten of een bod ook op papier was waargemaakt.’’

Hoe dan ook heeft Ajax een scenario zoals met Zlatan Ibrahimovic definitief afgewend. Die ging in 2004 in de laatste uren van de zomerse transferperiode nog naar Juventus voor 16 miljoen euro, zonder dat Ajax een gelijkwaardige aanvalsleider terug kon kopen. Een poging om Arouna Koné te halen mislukte destijds omdat de Ivoriaan van Roda JC niet door de medische keuring kwam.

Voor Huntelaar kon Ajax deze zomer vragen wat het wilde, de spits heeft geen gelimiteerde transfersom in zijn contract staan. In principe blijft hij nu; de transfermarkt is in januari weer één maand open.
pi_61312015
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 01:53 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Zou het manchester city zijn Maar 40 miljoen sry dat ik het zeg maar voor dat bedrag zou ik hem gewoon verkopen
pi_61313293
40 miljoen?
Ik had hem direct verkocht.
  dinsdag 2 september 2008 @ 08:09:27 #167
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_61313314
Aangezien ze toch geen Champ league spelen was dat inderdaad mooie compensatie geweest.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_61313320
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 01:57 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Zou het manchester city zijn Maar 40 miljoen sry dat ik het zeg maar voor dat bedrag zou ik hem gewoon verkopen
Hahahaha
Maar wat heeft Ajax dan aan die 40 miljoen?
Ze investeren zoveel geld in een kampioenschap en daar heb je meer kans op met KJH.
pi_61331717
40 miljoen is doen inderdaad. Het is echt niet verrassend dat de Europese top niet bij hem aanklopt omdat hij te gebrekkig is voor die top, denk ik. Zeker op dit moment.
That's all folks!
pi_61626116
Staat voorlopig als zes complete wedstrijden droog. De laatste goal was tegen Heracles; een 3-0 .
pi_61626154
OPROTTEN MET HUNTELAAR!!!!!!!!
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_61626687
quote:
Op zondag 14 september 2008 18:53 schreef Pritt het volgende:
OPROTTEN MET HUNTELAAR!!!!!!!!
Moet je eens voor de gein in het livetopic terug kijken
Live eredivisieverslagen #15
pi_61627121
Het zit hem nog niet mee.
pi_61627496
Nee, woensdag een van de slechtsten bij Oranje en nu ook weer matig. Vormcrisis?
pi_61627634
Ik vond hem vandaag niet bijzonder slecht handelen bij zijn acties. Meer ongelukkig, bij een spits in vorm zou hij 5 goals hebben gemaakt omdat elke bal was goed gevallen.

Alleen die bal zo hoog over, kan echt niet bij iemand van zijn kwaliteiten, maar de rest... Tja, het zit even tegen. Verder werkte hij wel ontzettend hard en zocht hij gericht naar de steun van Sulejmani bij lange ballen.
pi_61627737
quote:
Op zondag 14 september 2008 19:48 schreef SCH het volgende:
Nee, woensdag een van de slechtsten bij Oranje en nu ook weer matig. Vormcrisis?
Hij is bijna altijd één van de slechtsten van het veld, maar dan pist hij er ééntje in en is hij toch weer de held van de natie. Hij mist ook wel vaker grote kansen, en voetballend kon het er vandaag nog mee door, voor zijn doen dan.
pi_61628797
Vandaag had Klaasie echt wel 3 goals moeten maken, ik heb het idee dat hij geen zin meer heeft om bij Ajax te spelen.
pi_61628873
quote:
Op zondag 14 september 2008 20:32 schreef steeze het volgende:
Vandaag had Klaasie echt wel 3 goals moeten maken, ik heb het idee dat hij geen zin meer heeft om bij Ajax te spelen.
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_61629436
Hij was heel gretig, maar helaas was het net niet vandaag. Die dagen zitten erbij.
pi_61631570
quote:
Op zondag 14 september 2008 20:53 schreef BB-boy het volgende:
Hij was heel gretig, maar helaas was het net niet vandaag. Die dagen zitten erbij.
hij is gewoon niet in de supervorm waar hij vorig seizoen in verkeerde. Dat komt nog wel, zou me er niet al te druk om maken.
pi_61631719
Dat komt zeker nog wel, volgende week speelt hij tegen zijn favoriete tegenstander
pi_61643031
Ik vond Huntelaar gisteren eigenlijk heel goed spelen. Hij mist een aantal kansen ja, maar hij voetbalde heel erg goed mee. Een aantal geweldige steekballetjes, enorme werklust, keer op keer was hij aanspeelbaar en trok hij de gaten voor met name Sulejmani. En dat hij nu een paar wedstrijdjes niet scoort, maakt me niet zoveel uit. Dat komt vanzelf wel weer.
pi_61643544
Dat zeg je wel goed, het zag er gewoon goed uit wat hij liet zien.
That's all folks!
pi_61643642
quote:
Op maandag 15 september 2008 13:12 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ik vond Huntelaar gisteren eigenlijk heel goed spelen. Hij mist een aantal kansen ja, maar hij voetbalde heel erg goed mee. Een aantal geweldige steekballetjes, enorme werklust, keer op keer was hij aanspeelbaar en trok hij de gaten voor met name Sulejmani. En dat hij nu een paar wedstrijdjes niet scoort, maakt me niet zoveel uit. Dat komt vanzelf wel weer.
Inderdaad al dat gelul over vorm. Hij speelde gewoon goed. Scoorde niet maar hij was goed. Dat scoren komt vanzelf wel en dan is dat gezeik over die vorm ook de wereld uit. Ze proberend ie jongen altijd in een crisis te lullen.
pi_61806689
Of Ajax nu bestolen is of niet, hoe hij vandaag na de wedstrijd tekeerging over Braamhaar vond ik toch wel wat sneu. Zeker als je bedenkt dat ie aanvoerder is.
pi_61806787
Op zijn woorden is geen speld tussen te krijgen.
pi_61806834
quote:
Op zondag 21 september 2008 19:59 schreef Cyberia18 het volgende:
Als eerste naar anderen kijken is erg makkelijk.
  zondag 21 september 2008 @ 20:02:12 #188
123545 DatMeenJeNiet
pi_61806860
Terecht dat hij vindt dat Braamhaar er helemaal niets van bakte. Maar dat was 85 minuten in het voordeel van Ajax. Hij moet er niet te veel over praten inderdaad. Daar ben je professional voor.
pi_61806909
quote:
Op zondag 21 september 2008 20:01 schreef Blawh het volgende:

[..]

Huntelaar zei ook duidelijk dat Ajax niet goed speelde.
pi_61806913
quote:

[..]

Huntelaar zei ook duidelijk dat Ajax niet goed speelde. En hand in eigen boezem steken enzo.
pi_61806946
quote:
Op zondag 21 september 2008 19:59 schreef Cyberia18 het volgende:
Dus moet het allemaal maar gezegd worden?

Hij zei na de wedstrijd tegen Willem II vast ook niet dat Van Basten wel erg slecht had gewisseld.
pi_61806959
quote:

[..]

Volgens mij gaf hij toch ook aan dat hij en Ajax slecht speelden?
Althans dat lees ik in een artikel heb namelijk geen beelden ervan terug gezien dus het kan zijn dat ik er helemaal naast zit.

Als aanvoerder zou je best kritiek mogen geven op de scheids ben het alleen wel met Gordon eens dat je als aanvoerder ook een voorbeeldfunctie hebt (althans ik neem aan dat Gordon dat met zijn laatste zin bedoelt)
pi_61807023
quote:
Op zondag 21 september 2008 20:05 schreef sjimz het volgende:

[..]

Als aanvoerder zou je best kritiek mogen geven op de scheids ben het alleen wel met Gordon eens dat je als aanvoerder ook een voorbeeldfunctie hebt (althans ik neem aan dat Gordon dat met zijn laatste zin bedoelt)
Ja, dat bedoel ik inderdaad. Maar ook als je geen aanvoerder bent zou je niet moeten zeggen 'dat je totaal niet weet waar de scheids vandaag mee bezig was' dat zei ie niet letterlijk, maar wel zoiets

Het is jammer, want ik vind het gewoon niet bij Huntelaar passen.
pi_61807042
quote:
Op zondag 21 september 2008 20:02 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Terecht dat hij vindt dat Braamhaar er helemaal niets van bakte. Maar dat was 85 minuten in het voordeel van Ajax. Hij moet er niet te veel over praten inderdaad. Daar ben je professional voor.
Was die actie met Timmer ook na de 85ste minuut?
AFC Ajax, IJsselmeervogels & Indiana Pacers
pi_61807051
quote:
Op zondag 21 september 2008 20:05 schreef sjimz het volgende:

[..]

Volgens mij gaf hij toch ook aan dat hij en Ajax slecht speelden?
Althans dat lees ik in een artikel heb namelijk geen beelden ervan terug gezien dus het kan zijn dat ik er helemaal naast zit.

Hij begon met zeuren over de scheids, pas toen de verslaggever begon over het feit dat Ajax ook niet veel kansen wist te creëren gaf hij dat wel toe, om vervolgens weer over de scheidsrechter te beginnen.
quote:
Op zondag 21 september 2008 20:07 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Dat was geen rood, ten eerste speelde Timmer de bal en ten tweede stond er nog een verdediger tussen Leonardo en de goal.
  zondag 21 september 2008 @ 20:09:01 #196
123545 DatMeenJeNiet
pi_61807076
quote:
Op zondag 21 september 2008 20:07 schreef F1Bas het volgende:

[..]

Dat heb je net in de samenvatting nog een keer goed kunnen zien? Lucius stond 2 meter achter Leonardo en Timmer. Niet doorgebroken dus. En ook geen 300 % goal.
pi_61807109
quote:
Op zondag 21 september 2008 20:09 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Dat heb je net in de samenvatting nog een keer goed kunnen zien? Lucius stond 2 meter achter Leonardo en Timmer. Niet doorgebroken dus. En ook geen 300 % goal.
Lucius was alleen nooit meer bij de pal gekomen. Leonardo had die bal anders zeker op doel kunnen schieten en een heel goede scoringskans gehad.
pi_61807133
quote:
Op zondag 21 september 2008 20:08 schreef Blawh het volgende:

[..]

Hij begon met zeuren over de scheids, pas toen de verslaggever begon over het feit dat Ajax ook niet veel kansen wist te creëren gaf hij dat wel toe, om vervolgens weer over de scheidsrechter te beginnen.
[..]
Oke, dat had ik dus niet gezien en plaatst het wel in een andere context.
  zondag 21 september 2008 @ 20:13:35 #199
123545 DatMeenJeNiet
pi_61807224
quote:
Op zondag 21 september 2008 20:10 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Lucius was alleen nooit meer bij de pal gekomen. Leonardo had die bal anders zeker op doel kunnen schieten en een heel goede scoringskans gehad.
Lucius stond gewoon in het pad van Leonardo en de bal. Ik geef toe dat het waarschijnlijk een goal was geweest, maar het was terecht geel.
pi_61807269
quote:
Op zondag 21 september 2008 20:08 schreef Blawh het volgende:

[..]

Dat was geen rood, ten eerste speelde Timmer de bal en ten tweede stond er nog een verdediger tussen Leonardo en de goal.
Speelde ie nou echt de bal? Heb het gewoon op tv gezien, maar dacht echt dat ie de bal volledig miste.

Overigens vond ik het dus geen rood, door de verdediger die echt nog wel had kunnen ingrijpen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')