abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59352251
Het gedonder houdt maar niet op. Terwijl u en ik jaar in jaar uit in koopkracht achterblijven, verdient een nieuwe groep aristocraten elk jaar weer veel meer....Mag u het stellen met hooguit 3% per jaar erbij, deze graaiers nemen niet zelden genoegen met het tienvoudige. En dat terwijl hun basissalaris enorm te noemen is....

En ja, de kwestie is al zo lang in het nieuws. Maar de heren zijn niet van plan om hun leven te beteren. Sterker nog, het wordt ieder jaar weer erger....

Als door een wesp gestoken reageren oa Ad Scheepbouwer van KPN en Boersma van Essent. Die eerste maakt het wel erg bont. Zijn personeel stond jaren op nul % en een gedeelte van zijn personeel mocht alleen blijven als ze een soberder contract tekenden.......Het salaris van Scheepbouwer bleef echter niet stilstaan, integendeel, zijn salaris klapt(e) elk jaar met tientallen % omhoog. Alsof het niets is. Desondanks volet Adje zich "een beetje gediscirmineerd"door de ophef van de laatste tijd over die topbeloningen. Het moet echt niet gekker worden.

De verschillen worden steeds groter. Hoelang pikt u dat nog?

Dit plaatje zegt WERKELIJK alles over de ontwikkelingen van topsalarissen in relatie tot de ontwikkeling van het modale salaris:

bron volkskrant

De ophef over de ontwikkelingen van de topsalarissen is daarom niet bepaalt uit de lucht gegrepen.

Het boek "Het grote Graaien"van Xander van Uffelen is uit. En hoe getergd die topmanagers ze reageren. Geen wonder , er is gene nekel verband meer tussen prestatie en beloning. Het is gewoon niet meer uit te leggen....

Ondanks dat steeds vaker AvA laat horen, komen excessen nog steeds vaker er steeds erger voor. De laatste keer die pipo van Fortis met 73% erbij en als of dat het niets is, kreeg meneer ook zijn maximale bonus dubbel uitgekeerd

En gelukkig worden ze nu door het kabinet bij hun ballen gevat. Althans de werkgevers die die zich schuldig maken aan het exorbitant verrijken van topmanagers....
[..]

[..]

Een ZEER goed zaak is dit Vooral ook het bevriezen van de aandelenpakketten. Want het is natuurlijk een gotspe ten top hoe Rijkman Groenink wegkwam met al die miljoenen voor een dubieuze overname.....

Verder mogen ze gerust op de publieke schandpaal worden genageld. Het gedonder moet maar eens afgelopen zijn. Genoeg is genoeg. Tijd voor het fatsoen op de werkvloer.

Vervolg van:

Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!!
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #2
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #3
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #4
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #5
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #6
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #7
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #8
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #9
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #10
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #11
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #12
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #13
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #14
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #15
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #16
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #17
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #18
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #19
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!! #20

Naar aanleiding van het bericht dat Numico topman totaal zo'n 80 miljoen opstrijkt is er opnieuw maatschappelijk ophef ontstaan, over exorbitante beloningen van topbestuurders..

Uit een RTL enquête die daarna is uitgevoerd blijkt dat 91% van de bevolking vindt dat de regering nu moet gaan ingrijpen........

De volgende maatregelen kunnen bijvoorbeeld worden genomen:

1 OR meer macht geven

De OR een vetorecht geven of inspraak geven rond het toekennen van beloningen aan de top. Tot nu toe lijkt mij de meest reële optie. Maar of het gaat werken is de vraag. OR zal schaamteloos door de top onder druk worden gezet.

2 Of radicaler herdefiniëren van de machtsstructuren binnen een bedrijf

Onderdelen als RvB, RvC, aandeelhouders, OR etc andere bevoegdheden toekennen. Wettelijk te regelen. Wellicht RvB en RvC een onsje minder macht; OR wellicht een onsje meer misschien?

3 Wettelijke bandbreedte

Wettelijk bandbreedte waarin afgesproken wordt dat het hoogste salaris maximaal X * het laagste mag zijn. Dit per branche en mede afhankelijk van grootte van het bedrijf.

Zou het meest eerlijke zijn naar mijn idee. Dan behandel je grote concerns terecht anders dan kleine bedrijven. Nadeel: zeer lastig uit te voeren. Veel bureaucratie en onduidelijkheid. Bovendien kan het makkelijk worden omzeild, door het bedrijf anders te structureren e.d. Extra regels schaadt de concurrentiepositie weer.

4 Invoering van een (variabele) kleptocratentax.

Bijvoorbeeld boven de 2 miljoen verdienen is 100% belasting betalen. Evt zou je de grens kunnen differentiëren naar bedrijfsgrootte. Een praktische maatregel, maar makkelijk te omzeilen misschien? Schaad het de concurrentiepositie niet te veel?

5 Het maatschappelijk debat op scherp houden.

Ik begin de laatste tijd wel iets meer de indruk te krijgen dat sommige topbestuurders best gevoelig zijn voor de kritieken. Boersma van Essent stortte recentelijk om die reden zijn bonus van 1 miljoen terug. Gisteren kondigde Van Groenenwegen van PcM aan ook de bonus niet aan te nemen. Maar bij de laatste kunnen andere overweging ook een rol hebben gespeeld..

6 Publieke Schandpaal

Als het maatschappelijke debat niets oplevert, zou dit dan een optie zijn?
[..]

Artikel uit volkskrant
[..]

Dit schijnt iets meer genuanceerd te zijn dan wat ik voorstel. Nou ja, oordeel zelf maar.

Hoe denkt u daarover?

[ Bericht 49% gewijzigd door EchtGaaf op 13-06-2008 00:13:12 ]
pi_59352508
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 23:58 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Wat een arrogantie
Nee, de waarheid mag gerust worden gezegd.
quote:
(en jaloezie).....
Ach, die dooddoener zullen we nog wel vaker moeten aanhoren
pi_59353179
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 00:19 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nee, de waarheid mag gerust worden gezegd.
Ja? Jij vindt dat waarheid schuilt in de suggestie dat jij en rebel6 in de positie zijn om waardeoordelen te vellen over de behoeften van mensen?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_59354985
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 20:56 schreef EchtGaaf het volgende:

Geen enkele? Je durft anders wel topvoetballers erbij te halen?
Ten aanzien van de beloningsontwikkeling is dat ook een prima vergelijk. Daarnaast heb je zelf tot in den treure Geer en Goor erbij betrokken, dus al zou het anders zijn: "ketel, jij bent zwart".
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_59355013
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 21:06 schreef EchtGaaf het volgende:

Precies. De domheid regeert. Het wordt steeds triester.
Dus als het volk maatregelen wil die door de EG-norm komen, zoals maatregelen tegen topsalarissen, dan moet er geluisterd worden, maar als het volk iets wil wat niet door de EG-norm komt, zoals Geer en Goor, dan is het dom.

De arrogantie!
pi_59355670
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 21:36 schreef rebel6 het volgende:

Volgens de Wet van DS4?
Nee, verdragen. Dat stond er al. Lees gewoon eens.
quote:
En wat is een objectieve rechtvaardiging eigenlijk, ik kan het niet vinden in mijn woordenboek.
Jij hebt een woordenboek zonder de woorden objectief en rechtvaardigen? Of kun jij niet met een woordenboek om gaan?
quote:
Weinig kapitaal hebben is nooit een voordeel.
Onzin. Dat kapitaal is bij die grote concerns de aandeelhouder en die kan af en toe verdomd lastig zijn.
quote:
Klein zijn kan in sommige gevallen inderdaad een voordeel zijn, maar een groot bedrijf kan zoals ik al schreef een dochterbedrijf oprichten die alle voordelen geniet van een klein bedrijf maar dan met het kapitaal en de resources van een groot bedrijf.
Dat is toch exact hetzelfde als ieder ander klein bedrijf die een investeerder strikt?
quote:
Uitzonderingen zijn er altijd. Feit is dat reclame veel geld kost en bij weinig omzet een relatief hoge kostenpost is. Vooral kleine bedrijven hebben daar dus last van.
Die grote bedrijven moeten ook iedere maand die grote panden betalen, het vele personeel. Maar even iets anders: die grote bedrijven hebben over het algemeen al fikse marktbekendheid, dus reclame is bij hun minder effectief. Niemand heeft een reclame van Ikea nodig om te weten dat Ikea bestaat. Net zo goed als iedereen in zijn dorp de plaatselijke woonwinkel weet te vinden (en in de stad zit die iha naast de Ikea op een groot bedrijventerrein).
quote:
Omdat bouwbedrijven jou persoonlijk hebben verklaard dat ze de rechter niet hebben omgekocht ofzo?

En het feit dat ze jouw cliënt waren pleit ook niet erg voor jouw geloofwaardigheid in deze.
Vooralsnog ben jij degene die claimt dat er corruptie is, je maakt dat op geen enkele manier waar en wat je weet van de bouwfraude weet je uit de pers.

Blijf maar lekker zo eigenwijs, daar kom je ver mee. Niet dus, maar dan zeg je gewoon dat het niet eerlijk was, want anderen hadden altijd meer geld.
pi_59355718
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 21:40 schreef EchtGaaf het volgende:

Dat klopt. Om te beginnen zijn ze te dom voor het beroep van engineer. Waarschijnlijk zijn ze daarom ook manager geworden. Dat is inhoudelijk veel minder zwaar, en betaalt nog beter ook
Dus de mensen die kiezen om met minder hard werken meer te verdienen zijn dom... Dat zal het zijn...
pi_59355771
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 22:20 schreef EchtGaaf het volgende:

Nog beter is om voor jezelf te beginnen
Ondernemen is niet voor iedereen weggelegd en ik krijg bij jou niet het idee dat het iets voor je is, want zelfs een andere richting kiezen in je loopbaan vind je te onzeker...
pi_59355803
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 23:55 schreef rebel6 het volgende:

Ons land kent nog tienduizenden "entertainers" van dit niveau, dus zij bieden allesbehalve iets unieks.
Ook die 2 krijgen dus veel en veel meer dan ze verdienen, maar alleen mensen met een scherpe blik zien dat (EG en ik dus).
Dit soort arrogantie is best lachwekkend...
pi_59357594
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 09:10 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ondernemen is niet voor iedereen weggelegd en ik krijg bij jou niet het idee dat het iets voor je is, want zelfs een andere richting kiezen in je loopbaan vind je te onzeker...
En toch zou ik dat nog liever eerder doen, dan een hele nieuwe studie beginnen oid.
pi_59357626
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 09:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dus de mensen die kiezen om met minder hard werken meer te verdienen zijn dom... Dat zal het zijn...
Het beloningsysteem is gewoon verziekt. Dat is het probleem. En daarnaast zijn de meeste mensen niet gezegend met trekken van ASPS, welke zo ongeveer bloednoodzakelijk zijn om de functie vandaag de dag te kunnen uitvoeren.

Ik zou geen rat kunnen zijn.
pi_59357695
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 08:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dus als het volk maatregelen wil die door de EG-norm komen, zoals maatregelen tegen topsalarissen, dan moet er geluisterd worden, maar als het volk iets wil wat niet door de EG-norm komt, zoals Geer en Goor, dan is het dom.

De arrogantie!
Er kan je verzekeren dat velen met mij vinden. Jij steeds met die norm.
pi_59357806
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 08:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ten aanzien van de beloningsontwikkeling is dat ook een prima vergelijk.
Oooooooow.....je stelde dat er geen ENKELE vergelijk van toepassing is met de premier als het gaat om beloningen van CEO's. Het moet niet gekker worden.
quote:
Daarnaast heb je zelf tot in den treure Geer en Goor erbij betrokken, dus al zou het anders zijn: "ketel, jij bent zwart".
Nee jij maakte een probleem over het vergelijken met premier en markt en dat er volgens de Argento-norm wel sprake moest zijn van een "marktsituatie" (want er is een vraag en aanbod itt wat Wellink beweert ) Ik had er geen moeite mee dat jij met die voetballers op de proppen kwam. Dus wat is je probleem dan
pi_59357886
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 09:05 schreef DS4 het volgende:

Blijf maar lekker zo eigenwijs, daar kom je ver mee.
Gelukkig dat jij het dan niet bent

vrijdag 13 juni 2008 @ 10:47:50 #15
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_59358020
Als je als int bedrijf TOP managers wil hebben om zo doende je winst te maximaliseren, dan zul je TOP salarissen moeten betalen, anders komen ze niet.

Wat veel van deze (minder ontwikkelde) mensen dat het niet in verhouding staat tot jan modaal,
Als het bedrijf door Jan modaal geleid zou worden was het allang failliet en stond Jan op straat.

Deze Top managers hebben dat punt meestal niet zomaar bereikt, en zijn door hun functieneren een toevoeging aan de Economie. Waar alle andere jan modaaltje van kunnen leven.

Dus niet zeiken, gewoon hoog inkomen geven.

Ik gok zo dat geen enkele top manager met de stelling eens is dat ze teveel verdienen, net zoals jij het daar ook niet mee eens bent.
Welcome Mr. President, How can we serve you,
pi_59358031
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 10:34 schreef EchtGaaf het volgende:

Er kan je verzekeren dat velen met mij vinden.
Er zijn ook velen die Geer en Goor leuk vinden, dus het verschil?
  † In Memoriam † vrijdag 13 juni 2008 @ 10:50:29 #17
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_59358096
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 10:34 schreef EchtGaaf het volgende:
Er kan je verzekeren dat velen met mij vinden. Jij steeds met die norm.
Waardeloze "discussietechniek" .... "... en velen met mij ... "

Het tellen van mensen die het met je eens zijn in 21 topics staat toch nog toe op: 1.
Carpe Libertatem
pi_59358160
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 10:38 schreef EchtGaaf het volgende:

Oooooooow.....je stelde dat er geen ENKELE vergelijk van toepassing is met de premier als het gaat om beloningen van CEO's.
Dit stond er: En verder is er geen enkele parallel tussen de functie MP en CEO. Geen enkele. waarmee ik uiteraard sprak over het aannamebeleid en de wijze waarop de beloning tot stand komt. Dat is toch flink anders dan wat jij hier schrijft.
quote:
Nee jij maakte een probleem over het vergelijken met premier en markt en dat er volgens de Argento-norm wel sprake moest zijn van een "marktsituatie" (want er is een vraag en aanbod itt wat Wellink beweert )
Jij weet dus echt niet een markt te onderscheiden van politiek?
pi_59358187
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 10:42 schreef EchtGaaf het volgende:

Gelukkig dat jij het dan niet bent

Dat heb ik niet gezegd, integendeel. Maar tegen beter weten in... dat is andere koek.
pi_59358284
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 10:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat heb ik niet gezegd, integendeel. Maar tegen beter weten in... dat is andere koek.
Dus je geeft het toe dat je ook eigenwijs bent?

Dus ben jij nu het keteltje die de pot verwijt zwart te zijn.
pi_59358336
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 10:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dit stond er: En verder is er geen enkele parallel tussen de functie MP en CEO. Geen enkele. waarmee ik uiteraard sprak over het aannamebeleid en de wijze waarop de beloning tot stand komt. Dat is toch flink anders dan wat jij hier schrijft.

Jij weet dus echt niet een markt te onderscheiden van politiek?
Nou Argento houdt zich stil op dit punt......
pi_59358394
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 10:58 schreef EchtGaaf het volgende:

Dus je geeft het toe dat je ook eigenwijs bent?
Ja, hoor.
quote:
Dus ben jij nu het keteltje die de pot verwijt zwart te zijn.
Nee, het ging om de gradatie van eigenwijs. Er stond ook niet "eigenwijs", maar "zo eigenwijs". Wel opletten!
pi_59358411
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 10:50 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Waardeloze "discussietechniek" .... "... en velen met mij ... "

Het tellen van mensen die het met je eens zijn in 21 topics staat toch nog toe op: 1.
zie de hufterigheid die dergelijk excessen mogelijk maken. Tekenend voor deze totaal verziekte maatschappij. Alles en dan ook alles zeggend.

We gijlden zo linea recta af naar ene barre kille kutmaatschappij. Als we dit normaal moeten vinden, danzal het mij tijd wel duren....
pi_59358476
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 11:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja, hoor.
[..]

Nee, het ging om de gradatie van eigenwijs. Er stond ook niet "eigenwijs", maar "zo eigenwijs". Wel opletten!
Ik vind het altijd zo opvallend dat je koste wat het kost er probeert uit te redden.

Maar ja, het valt mij weer op dat je nu geen moeite hebt met gradatie, maar niet als ik je over je gebruikte termen klaag over "zijn " of "ik vind" mbt het gewraakte woordje van je...
pi_59358630
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 10:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Er zijn ook velen die Geer en Goor leuk vinden, dus het verschil?
Laat ik zeggen dat tekenend is voor een maatschappij die steeds verder afglijdt.....naar een totale oppervlakkigheid en nog erger afgoderij.....

De maatschappij raakt met de dag verder van God los. En wat krijg je dan? Mensen zoeken naar afgoden: De Bauers (huwelijk maximaal breed op tv), de Arena stunt met een rondje lijkkist door de Arena , Geer en Goor die de hemel in woorden geprezen. de belachelijke aandacht voor Jan Smit enz. enz.

Topper in het bedrijfsleven die goddelijk worden behandeld met beloningen, adoratie...

Echt ziek dit... Jij ziet echt niet wat er aan de hand is. Het gaat hollende achteruit.

We leven echt in de eindtijd, DS4. Als je het maar wilt zien...Het systeem blaast zich vanzelf op. zie die docu, het is nog waar ook.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')